توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 110143
از نامه احمدی نژاد به وزير علوم متأثر شدم
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۱


 آيت الله مكارم شيرازي از نامه اخير احمدي‌نژاد به وزراي علوم و بهداشت ابراز تأثر كرد.

به گزارش  رسا، حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي گفت: يكي از روايات فراواني كه از امام سجاد(ع) رسيده روايتي است از ابوحمزه ثمالي كه در جلد 75 بحار الانوار صفحه 147 نقل شده و امام در يك برنامه چهار ماده اي مي‌فرمايند اي فرزند آدم اگر چهار عمل را انجام دهي هميشه در خير مي ماني؛ داشتن واعظ دروني و وجدان بيدار، حساب رسي از اعمال خود و اينكه ترس از شيطان و هواي نفس را لباس زيرين خود كني و اينكه پشيماني بر گناهان و خطاياي خود را و جبران آن ها را لباس رويين خويش قرار دهي.

وي افزود: در تبيين اين حديث مقدمه‌اي را لازم مي‌دانم و آن اينكه خداوند انسان را براي رسيدن به فلاح و سعادت آفريد و براي اينكه انسان به اين مقام برسد در عالم هستي براي انسان پنج واعظ در كنار پيامبران و بندگان صالح خود و موعظه‌گر قرار داده است؛ در وهله نخست، تاريخ است كه مملو از عبرت‌ها است؛ قرآن در آيه 110 سوره يوسف به اين مورد اشاره داشته و اين سوره عبرت است براي انسان تا بفهمد كه قدر و اقتدار و ثروت در دنيا ماندگاري ندارد. قران كريم در جاي ديگر تاريخ را هم در مورد اين واعظ بيان مي‌كند آنجا كه درباره داستان ابراهيم مي‌فرمايد «فَرَجَعُوا إِلَى أَنْفُسِهِمْ فَقَالُوا إِنَّكُمْ أَنْتُمُ الظَّالِمُونَ‌ »، البته اين گروه بت پرست بعد از اينكه به وجدان خود مراجعه كردند باز به عقايد پليد خود بازگشتند.

اين مرجع تقليد با بيان اينكه اگر وجدان عمومي جامعه بيدار باشد و همه بدي را بد بدانند و خوبي را خوب تشخيص دهند مشكلات جامعه حل مي‌شود اظهار داشت: وقتي يك عمل زشت كوچك تكرار مي‌شود، كم كم قبح آن از بين مي‌رود و در نگاه افراد گناهان بزرگ هم كوچك جلوه مي‌كند.

وي افزود: خبري را امروز شنيدم كه بسيار متاثر شدم و آن اينكه وزير علوم كه بنده از شجاعت و درايت ايشان مطلع هستم، قصد داشتند دو طرح را اجرا كنند، اول اينكه برخي از اساتيد دانشگاه‌هاي ما - البته اكثر اساتيد ما از اين جريان به دورند - در كلاس‌هاي درس خود اصول دين و مذهب را زير سوال مي‌برند و با اين كار اميد را در دل دانشجويان از بين مي‌برند، تصميم گرفته‌اند كه آن ها را بازنشسته كنند.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي گفت: دومين اقدام ايشان، اين است كه دختران و پسران را در دانشگاه‌ها به تدريج و از پايه از هم جدا كنند. در آلمان اين كار را انجام دادند تا به بازده علمي بيشتري دست يابند. آن‌ها به مسايل شريعت و دين كاري ندارند اما ما بايد اين كار را هم براي دين خود و هم براي پيشرفت علمي بيشتر جوانانمان عملي كنيم. اما متاسفانه برخي مسولين از بالا دستور دادند نبايد چنين كاري را انجام دهيد. اولا نبايد دست به اساتيد بزنيد و ثانيا مساله جدا سازي يك امر سطحي و غير حكيمانه است، شنيدن اينگونه مسايل انسان را نا اميد مي‌كند.

وي تأكيد كرد: كسي كه در درس خود در ميان جوانان اسلام را زير سوال مي‌برد بايد بركنار شود چرا كه خطري براي جامعه است.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.