نظر منتشر شده
۹۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 110321
چند نکته درباره لوگوی حقوق بشر قوه قضائیه+ جوابیه ستاد
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۰۸
اشکان مؤمنی
درپی درج مطلبی با عنوان "راه یابی مکتب ایرانی به قوه قضائیه"در سایت الف جوابیه ای از سوی این قوه صادر شده است که در پایان مطلب زیر آمده است:


 یکی از نهادهای زیرمجموعه قوه‌ی قضائیه مجموعه‌ای تحت عنوان «ستاد حقوق بشر» است که بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی تشکیل گردیده و بنا بر همین مصوبه ریاست آن با شخص رئیس قوه‌ی قضائیه است. همچنین دبیر این ستاد که مسئولیت اصلی اجرایی آن را بر عهده دارد از ابتدای تأسیس با «دکتر محمدجواد لاریجانی» مشاور و برادر رئیس کنونی قوه قضائیه بوده است.

 

هرچند مواضع روشن و بارز رئیس محترم قوه قضائیه و برادرشان در مقابل جریان انحرافی بر کسی پوشیده نیست اما دقت در نکته‌ای این نگرانی را ایجاد می‌کند که متولیان این ستاد به نحوی در دام پنهان تفکر جریان انحرافی تحت عنوان «مکتب ایرانی» افتاده‌اند.

 

دقت در نشان (لوگو) این ستاد این موضوع را روشن می‌سازد:

 

همان گونه که روشن است در مرکز این لوگو بخشی از آیه شریفه قرآن کریم (لقد کرمنا بنی آدم) درج شده که نشان دهنده نگاه بنیادین اسلام به حقوق انسان است که البته استفاده از این آیه‌ی شریفه جای تحسین هم دارد. اما دقیقاً در زیر همین آیه جمله‌ای به خط میخی درج شده است که بر اساس اطلاعات مندرج در سایت این ستاد «یک فراز از منشور حقوق بشر کورش کبیر(!)» است که بازهم بنا بر گفته همین سایت «نشان دهنده این حقیقت است که ایران در زمینه پاسداری از حقوق انسان‌ها پیشگام بوده است.»

 

روشن است که هیچ انسان منصفی مخالف عدم پذیرش واقعیت‌های تمدنی و تاریخی نبوده و نیست، اما حقیقتاً آن چه جای تأمل دارد این است که آیا هم‌طراز قرار دادن آیه شریفه الهی در کنار جمله منسوب به کوروش هخامنشی آیا تداعی کننده همان مکتب ایرانی که جریان انحرافی به دنبال آن است نیست؟

 

بد نیست به سخنان اندیشورانه استاد شهید مرتضی مطهری دقت کنیم که می‌فرمایند: «. . عده‌ای می‌گویند ببینید ما چه ملتی هستیم! ما در دو هزار و پانصد سال پیش اعلامیه حقوق بشر را امضا کردیم. کورش وقتی که وارد بابل شد با اینکه خودش بت پرست نبود و تابع مثلاً دین زرتشت بود، مع‌ذلک گفت تمام معابد بت پرستی که در اینجا هست، محترم است. پس ما ملتی هستیم طرفدار آزادی عقیده. این بزرگ‌ترین اشتباه است. از نظر سیاسی هرچه می‌خواهید تمجید بکنید زیرا اگر کسی بخواهد ملتی را به زنجیر بکشد باید تکیه گاه اعتقادی او را هم محترم بشمارد اما از نظر انسانی این کار صد در صد خلاف است. کار صحیح کار ابراهیم (ع) است که خودش تنها کسی است که یک فکر آزاد دارد و تمام مردم را در زنجیر عقاید سخیف و تقلیدی که کوچک‌ترین مایه‌ای از فکر ندارد، گرفتار می‌بیند. مردم به عنوان روز عید از شهر خارج می‌شوند و او بیماری را بهانه می‌کند و خارج نمی‌شود. بعد که شهر خلوت می‌شود وارد این بتخانه بزرگ می‌شود، یک تبر بر می‌دارد، تمام بت‌ها را خرد می‌کند و بعد تبر را به گردن بت بزرگ می‌آویزد و می‌آید بیرون...» (کتاب پیرامون جمهوری اسلامی صفحه 101)

پوشیده نیست انتقال منشور کوروش در سال گذشته و پس از طرح موضوع مجعول «مکتب ایرانی» توسط جریان انحرافی همه بخش‌هایی از یک پازل چند لایه برای پیشبرد مبانی فکری این جریان بوده و هست و حتی اگر این نشان قبل از طرح موضوع مکتب ایرانی انجام هم گرفته باشد، به نوعی تداعی کننده مبانی و شعارهای غلط این جریان بوده و شائبه برانگیز است.

 

اما نکته‌ای که قابل تأمل است این است که هرچند این آرم در مجموعه تحت مسئولیت دکتر محمدجواد لاریجانی طراحی و به کارگیری شده، اما به احتمال زیاد ریاست محترم قوه قضائیه از جزئیات این لوگو اطلاعی نداشته‌اند، خصوصاً این که ایشان صراحتاً مکتب ایرانی را تفکری انحرافی دانسته‌اند. فلذا شایسته است مسئولین دستگاه قضائی هر چه زودتر شائبه تأثیرپذیری از تفکر انحرافی را بزدایند.

 

* پژوهشگر مطالعات فرهنگی

 

اینک جوابیه ستادحقوق بشر به مطلبی با عنوان راه یابی مکتب ایرانی به قوه قضائیه:



1-    پیش از هرچیز باید دانست که لوگو یا آرم هر مؤسسه ای یک اثر هنری محسوب می شود که در طراحی آن نهایت دقت در استفاده از حداکثر مشخصات منطبق با ارزش های دینی، فرهنگی و بومی یک جامعه لحاظ می شود. این موضوع در طراحی لوگوی ستادحقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران کاملاً مشهود است. اهتمام هنرمندانه به اهمیت هریک از ارزش ها در لوگوی ستاد حقوق بشر نیز آشکار است. اولویت در لوگوی ستاد حقوق بشر با آیه شریفه کلام الله مجید " ولقد کرمنا بنی آدم ... " بوده است و پس از آن با اندازه ای کوچکتر به فرازی از منشور حقوق بشر کوروش پرداخته شده است. این لوگو به گونه ای طراحی شده که کلیه ارزش ها و باورهای دینی و باورهای ملی جمهوری اسلامی ایران درباره حقوق بشر و حقوق انسان را در بر بگیرد. به همین منظور موارد زیر در طراحی لوگو در نظر گرفته شده است.



- استفاده از دایره که در فرهنگ اسلامی ما تعابیر عرفانی مشخصی دارد و نشانه نگاهی جهانشمول و فراگیر است.



- استفاده از آرم قوه قضائیه که نماد عدل و انصاف و مساوات است.



- استفاده از بال فرشته، که نشانه صلح و آرامش و رابطه با آسمان و توجه به معنویات است.



- استفاده از آیه شریفه: "و لقد کرمنا بنی آدم" که بیانگر شأن و منزلت رفیعی است که خداوند تبارک و تعالی برای بشر قائل شده است.



و درنهایت  استفاده از یک فراز از منشور حقوق بشر کورش کبیر به زبان میخی است که در نوع خود اولین منشور حقوق بشر به شکل مکتوب و منقوش در جهان است و نشان دهنده این حقیقت است که ایران در زمینه پاسداری از حقوق انسانها نسبت به سایر جوامع پیشگام بوده است و در زمانه ای که کشورهای غربی بعد از صدها سال قتل و کشتار و خونریزی داعیه دار مسأله حقوق بشر شده اند حاوی پیام روشنی است.



2-    لوگوی ستادحقوق بشر قوه قضائیه حدود پنج سال پیش طراحی، عرضه و مورد استفاده قرار گرفته است حال آنکه بحث جریان انحرافی در ادبیات سیاسی کشور عمری کوتاه دارد و مشخص است که این لوگو ربطی به جریانات اخیر ندارد.



3-    نگاهی به مواضع ستاد حقوق بشرقوه قضائیه خصوصاً مواضع ریاست محترم ستاد، حضرت آیت الله آملی لاریجانی و دبیر محترم ستاد، دکتر محمدجواد لاریجانی بیانگر این مسأله روشن و بیّن بوده است که همواره یکی از محورهای بسیار کلیدی در این مواضع چه در صحنه های بین المللی و چه در صحنه داخلی تکیه بر محوریت اسلام بوده و     می باشد. مواضع رئیس و دبیر ستاد حقوق بشر درباره جریان انحرافی نیز اظهر من الشمس است. بنابراین هرگونه شائبه علم کردن هرمکتبی در اعداد مکتب اسلام سوء ظن نزدیک به اثم است. درهمین حال این هشدار لازم است که مبادا دوستان مدعی مبارزه با جریان انحرافی ناخواسته وارد بازی تازه ای از سوی همین جریان شده باشند که اندکی تیزهوشی و درک سیاسی می تواند نجات بخش باشد.  
 
کانون وبلاگ نویسان فتح
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۹:۳۱:۰۴
قابل تامل بود ... (478433)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۹:۳۱:۳۶
به نکته ظریف و البته قابل تاملی اشاره شد
ولی با توجه به مواضع و عملکرد رئیس قوه قضائیه بعید می دانم که مشکلی پیش بیاید. (478434)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۲۱:۴۷:۴۴
آقا محمد ظریفتر این که استدلال کرده اند چون طرح لوگو 5سال پیش بوده و فتنه جدیدا کشف شده پس باستان ستایی مفرط انحراف نیست!
فتنه و انحراف نه یک شبه بوجود می آید ونه یک شبه نابود می شود.
آقای رسام (یک آشوری هموطن ولی تبعه انگلیس)که کاشف این اثر است برای تبلیغ آن در آن اثر اغراقها کرد. در ضمن متن مثلا ترجمه شده آن اثر هم هیچ افتخاری برای شاه ایران ندارد و فقط توافقاتی را که مردم بابل بر این نوشته ثبت کرده اند را نشان می دهد. آنهم بعد از سه روز که از فتح شهر گذشته است و شهر از نو آباد می شود.

به نظرم نباید فرهنگ ایران را مدیون یک داستان کرد. (479511)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۹:۳۳:۰۰
جلوی جریان انحرافی باید هرچه زودتر توسط همین قوه قضائیه گرفته شود،در غیر این صورت شاید خسارت های جبران نا پذیری به وجود آید (478436)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۹:۳۵:۳۶
نویسنده این مطلب عجب نکته سنجه
من خودم تعجب کردم
جای تحسین داشت (478438)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۴:۳۰
شما تنهایی تعجب کردی یا از کسی کمک گرفتی خب کجای این قضیه نکته سنجیه حتما این هم کار استکباره دیگه نه (478565)
 
سام
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۹:۳۶:۱۸
البته اگر بخواهیم مثبت فکر کنیم و متعصبانه و ساده به مسائل نپردازیم باید تیتر این مقاله میشد :

استفاده از ظرفیتهای ملی و تاریخی برای مقابله با ترفندهای غربی (478440)
 
آرمین
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۹:۴۳:۱۹
واقعا جای تاسف دارد که عده ای ایرانی برای مقابله کردن با جریان به اصطلاح انحرافی خواستار نابود کردن تمامی نشانه های ایرانی بودن و تاریخ ایران زمین می باشند. روزی نیست که خبر برچیده شدن یکی از آثار ایرانی بودن در اخبار شنیده نشود. فراموش نکنید که ما ایرانی هستیم . (478445)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۷:۲۵
نام و نشانهاي ايراني به كنار

1- داستان اون قراردادهاي مشكوك مناطق آزاد؟
2- دكتراي جعلي معاون اول؟
3- تخلف اقتصادي معاون اول؟
4- حفاظ امنيتي معاون اول يعني آقاي رحيمي كه كسي نتونسته به دادگاه اين آقا را دعوت كنه؟1 (478532)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۹:۱۲
عزیزم به اون نمی گن حفاظ امنیتی.
معمولاً بهش می گن نبود مدرک درست و حسابی... .

داستان قرار داد های مشکوک منطقه آزاد روهم که الف پخش کرد که. ما هم شبا یه مدتی با اونا خوابمون می برد. حیف که تموم شد. راستی ورژن دومش کی میاد ؟؟ (478639)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۹:۴۹:۱۹
باید با تعامل و دوستی و با آرامش معضل جریان انحرافی را حل کرد (478443)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۱۷:۳۰
ای بابا
این برادر شایان اگر همینجوری ادامه بده فکر کنم به این نتیجه برسه که باید تو جنگ بادشمنان هم دوست شده و با ارامش بگیم خیلی مخلصیم.
این که نشد برادر
کنار جاذبه بعضی وقتها باید دافعه هم داشت. (478670)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۰:۲۰
آقای محترم
شما به فکر نظرات خود باشید که همواره همه را متهم می کنید و گستاخانه به همه حمله می کنید
دین ما دین دوستی و مهر و محبیت است
ضمنا کسی شمارا مجبور نکرده است که در رابطه با هر نظری اظهار نظر کنید (478671)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۷:۰۶
بنده از مجادله با تو پرهیز می کنم
به دو دلیل
چرا که اولا ظاهرا شما ادب را فقط برای همسایه می خواهید و برای خود خیر
ثانیا،مطمئن هستم که اگر کوبنده جواب شما را بدهم نظراتم مانند بسیاری از نظراتم متاسفانه منتشر نمی شود
ضمنا،خوب شد این سایت مال شما نیست در غیر این صورت فکر کنم خود شما و فامیل های شما می توانستند نظر دهند. (478681)
 
hamed
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۹:۵۲:۱۳
همه تو كل دنيا در به در دنبال ساختن پيشينه و گذشته هستند اونوقت ما كه بهترين پيشينه و روشنترينش رو داريم هي نفي ميكنيم
باباب چه عيبي داره اين چه حرفيه مكتب ايراني مكتب اسلامي
اين جاي افتخار به پيشينيانمونه كه گذشته سراسر افتخار رو برامون به ارمغان گذاشتند
بهتر نيست به جاي اين كارها به دنبال ارث گذاشتن مملكتي آباد براي فرزندانمان باشيم
بيخيال باباهي مكتب ايراني اسلامي ميگين
غربي ها حاضرن همه چي بدن يه ذره از اين گذشته رو داشته باشند (478456)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۴۰:۰۷
شک دارم غربی ها حاضر باشن واسه این گذشته چیزی بدن .چون گذشته واسه عبرت گرفتن که اونا میگیرن نه مثل ما که فقط افتخار میکنیم خیال میکنیم گذشته واسه افتخار کردنه .خبری نیست (478749)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۹:۵۸:۲۹
این جریان غیر اسلامی با جدیت بیشتر همین مسئولین قوه قضائیه، می تواند کاملا دستشان از منصب های گوناگون کوتاه شود
همچنان منتظریم (478458)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۰:۱۲:۲۲
پس از این به بعد شاهد پیشرفت قوه قضاییه خواهیم بود.
مطمئناً کسی نمیتونه ادعا کنه که قوه قضاییه تا الان چیزی بوده که باید باشه. (478471)
 
نیکخواه-علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۰:۲۴:۴۱
نه شما نه طرفداران مکتب ایرانی هیچکدام به فکر کورش و اهدافش نیستید پس بیایید دست از سر این بیچاره بردارید و مطلب بهتری برای لجبازی پیدا کنید. (478480)
 
كامي
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۲:۱۴
منظورت از بيچاره كيه؟

اوني كه در مناطق آزاد قرارداد مي بنده؟
يا اون يكي ديگه كه با دكتراي الكي شده معاون اول و حالش رو كرده و به ريش من و تو خنديده؟ (478542)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۱۶:۳۸:۳۲
اگر منظور این بیچاره باشد
که ماشاالله از این بیچاره ها در جریان انحرافی زیاداست
نیست آیا؟! (479336)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۰:۳۴:۱۷
متضاد فرض کردن و دشمن انگاشتن فرهنگ ایرانی با اسلام، یک خطای محرز هست که ریشه در نیت های نه صواب دارد. و این خطا با پیوند زدن آن به \"جریان انحرافی\" شکل و رنگ یک سوء استفاده سیاسی میگیرد.
اندک تحقیق و تفحص در تاریخ و قرآن و احادیث میتوانید دریابید که کوروش ( ذی القرنین ) همراه و همسفر خضر و بانی آبادی ها و کار های نیک بسیار بوده. پس چه منافاتی با تعالیم اسلام دارداگر کلامی از این انسان که به گفته قرآن آدم خوبی بوده، نقل شود ؟
از طرفی تلاش برای نفی کردن و از بین بردن تاریخ ایران که ایران قبل از اسلام هیچ چیزی نداشته است چیزی جز نفی حقیقت است؟ مگر بنا به حدیث منسوب به حضرت علی زرتشت یکتا پرست نبوده است؟
راست گو باشیم چون بنا به همان قرانی که به ان استناد میکنید، دروغ گویی از گناهان کبیره و کلید همه گناهان است. (478489)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۴۸:۴۶
ای وای از آسمون ریسمون بافی و افاضه گویی،مثل اینکه بعضی ها قصد دارند زمین و زمان را با هم متصل گویند تا ثابت کنند که روشن فکر هستند
اگر روشن فکری اینه همون بهتر که من امل باشم. (478653)
 
باقر
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۰۹:۴۰:۲۶
تاريخ نشان داده استقلال و بقاي ملك و ملت با بزرگداشت فرهنگ و پيشينه ملي قوام ميابد و گرنه امت ها در تاريخ هميشه ظهور و سقوط داشته اند.
از نظر هر ملتي ابتدا مليت و سپس عقايد و مذاهب مطرح ميشود.اميدوارم مردم ما با درايت كامل قرار تحت تاثير القائات ضد ملي و فرهنگي نگيرند. (478996)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۰:۳۵:۴۷
حالا هرچیزی که ممکنه تفکر مکتب ایرانی رو تداعی کنه از بین ببریم؟
اسب های ساری؟
مجسمه آریو برزن؟

بابا یکی یه غلطی کرده یه حرفی زده
شما چرا دارید قاطی می کنید؟
حالا اینکه با نوشتن یک جمله از کوروش اونم به خط میخی بتونیم بهره برداری به نفع جمهوری اسلامی کنیم بده؟؟؟

یه خورده چشما رو باز کنیم و بازتر ببینیم (478490)
 
يك دوست
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۰:۴۶:۰۰
افتخار بزرگيه اگه رجوع كنيم به گذشته و جمله اي از كوروش هم كه نشانگر انسان دوستي است در لوح و يا آرم قوه قضائيه درج شود. من نميدونم چرا اصرار داريد ايران را بعد از اسلام ايران بدانيد و بناميد. واقعاً كه از شما بعيده الف جان. پس ما چه جوري بگيم كوروشي هم بوده از اجداد ما بوده و حرف انسان دوستانه اي هم زده كه دنياي كور و كر امروز بايد بشنوه. تا اروپاييها ما را ملتي عرب همرديف برخي اعراب مرتجع قرار ندهند تا تمام دنيا بفهمند كه ما قبل از اسلام هم دين داشتيم انسانيت داشتيم احترام به حقوق بشر داشتيم . بازهم بگم يا شما چپ و راست تاريخمان را زير سوال ميبريد. تورو خدا تاريخ اين مملكت را باهر ابزاري كه شده به دنيا معرفي كنيد بابا ما ايراني هستيم با عقبه چند هزار ساله الف برادر البته من هم موافقم كه اگه كسي از تاريخ خواست لباسي براي خودش ببافه بايد راه درستش را به او فهماند. (478494)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۰:۵۵:۳۶
به نظر من موضوع این جریان انحرافی را خود ما بزرگ کرده ایم . البته اینکه قوه قضاییه هیچ اقدام تاثیر گذاری را در این رابطه انجام نمیدهد بیشتر باعث نگرانی و سوءظن است تا یک لوگو (478501)
 
امیر علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۰:۵۹:۱۷
بابا این از اون حرفها بود!
ما با افتخار می گوییم که دین ما بر حقوق بشر تاکید دارد.
پایین تر می گوییم تاریخ کشور ما نیز در 2500 سال پیش بر حقوق بشر تاکید داشته، کوچکتر از آیه شریفه
در واقعه هر دوی آنها در یک راستاست. چه اشکال دارد می گوییم هم دین ما و هم نیاکان این سرزمین، هر دو بر حقوق بشر تاکید داشته اند.
مگر نه اینکه رسول الله بسیاری از آیین های دوران جاهلیت را مورد قبول و پذیرش قرار داده و پذیرفتند. (478507)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۱۲:۲۷
اینها می خواهند دین را به غیر خود بشناسانند. می خواهند بگویند نگاه کنید ما قبل از اسلام هم اعتقادات خوبی داشتیم و خودمان همه چیز را می دانستیم و این که ایرانی به اسلام اعتقاد دارد نشان می دهد اسلام دین درستی است. بلی شما درست فرمودید ابراهیم علیه سلام بت را شکست و جان خود را برای این کار به خطر انداخت و شاه 2500 سال پیش ایران بت را احترام کرد. (478513)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۸:۴۷
نويسنده محترم من هم مثل تو يك مسلمانم ولي هميشه سعي ميكنم زياده روي نكنم و اعتدال داشته باشم سوالم اين است كه
آيا از پيشيانمان كسي كه حرفي موافق عدالت زده و عمل كرده وگفته قران را كه :در دين اجباري نيست و .... را قبل از اسلام عمل كرده جاي تحسين دارد يا حمله چرا اين قدر جاهلي فكر ميشود؟  (478534)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۱:۴۵:۲۱
الف عزيز، نويسنده گرامي، بنده به عنوان برادر کوچکتر از شما خواهش مي کنم بيشتر از اين ادامه ندهيد / مدتهاست درباره گروه انحرافي حرف مي زنيد و قلم فرسايي مي کنيد اما دريغ از يک نتيجه روشن؟ شما هم داريد مطالب انحرافي مي نويسيد و دست مايه حرفهاتون هم گروه انحرافي قرارداديد ، / برادر عزيز سعي نکن عقايد مذهبي را روبروي عقايد ملي و تاريخي قرار بدهيد، اين کار عواقب خوبي ندارد. (478552)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۴۶:۴۹
ندیدیم کسی در جبهه یا کورش بگوید. ندیدم کسی برای کورش زنجیر بزند. ندیدم کسی برای کشته شدن کورش زجه بزند. ندیدم کسی برای کورش سیاه بپوشد. ندیدم کسی به اسم کورش قسم یاد کند. ندیدم کسی از مورش حاجت بخواهد. ندیدم کسی برای کورش طلا نذر کند. ندیدم کسی به منشور کورش با وضو دست نزند.

اعتقاد به دین و امام و پیامبر و خدا قابل مقایسه با اعتقادات دویست سال اخیر به مسائل ملیتی تاریخی است؟ آیا می توان اصولا اینها را در مقابل یا کنار هم قرار داد؟

پس چرا در آرم زیر مجموعه قوه ی قضائیه و خیلی جاهای دیگر چنین مقایسه ای می کنند و اینها را در کنار هم قرار می دهند.

بزرگنمایی کورش و کورش پرستی ساخته و پرداخته ذهن بیمار فراماسون های انگلیسی و یهودی چند صد سال اخیر است که آن را برای برای مقابله با اسلام گرایی و ایمان مردم درست و بزرگ کردند. من ترسم بیشتر، از این است که بعض از دین داران در دام این شیطان پرستان افتاده و بخواهند سخنان بعضا شرک آلود برخی از شاهان چند هزار سال پیش را در کنار آیات قرآنی قرار دهند و در همان دامی بیفتند که عرب جاهلیت افتاد و بتان را در داخل کعبه قرار داد و آنان را در کنار الله قرار داد. (478651)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۲۴:۴۰
دوست گرامی شما ومن از کوروش چه میدانیم ؟؟کما اینکه برخی از علما هم نیز در تفسیر ذوالقرنیندر قرآن به کوروش اشاره داشته اند از دید ما کوروش نماد پادشاهی خواهی نیست اوهم همچون داعیه داران عدالت خواهی جامعه بشری معروف است چرا همه چیز را شما به صحرای کربلا میزنید چرا سعی میکنید یاد کردن کوروش را با رژیمهای جبار تاریخ پیوند بزنید ؟!! (478773)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۱۷:۱۷:۵۷
من ابایی از این کار ندارم. برای من فرق چندانی بین کسی نیست که با چند ده هزار نیروی مجهز به شهری وارد می شود و آن را اشغال می کند بدون خون ریزی با کسی که با خون ریزی اشغال می کند. در ضمن در مورد کورش ایهامات زیادی وجود دارد. ما با تاریخ چند صد سال اخیر مشکل داریم چه رسد به تاریخ 2500 سال پیش. اصلا معلوم نیست تخت جمشید چه جایی بوده است. سر و تهش چیست.
چرا ین قدر در مورد مسائل مبهم بزرگنمایی می کنیم؟ چون احساس می کنیم تاریخ ما در این 2500 سال اخیر چنان سیاه یوده که نمی توانیم چیز چندان خوبی در آن پیدا کنیم؟ چون امروز در دنیاکشور ضعیفی هستیم؟ عقده ی حقارت داریم؟ آنها می خواهند ما شیفته شاهان چند هزار سال پیش باشیم. آنها می خواهند به جای قهرمان های واقعی ما افراد دیگری را بنشانند. اما غافل از این که همان طور که گفتم این یاد حسین بود که ما را در مقابل صدام و صدامیان حفظ نمود نه کورش. زیرا یاد کورش بیش از هر زمانی در تاریخ در زمان رضا خوان بودکه کشور ما از بالا و پائین مثل آب خوردن به اضغال و روس و انگلیس در آمد و میلیون ها نفر فقط از گرسنگی و با بیماری کشته شدند. دشمنان و خون خواران و صاحبان و بمب اتمی مانند آمریکا چرا از کورش تعریف می کنند نه علی (ع) ؟ زیرا می خواهند تو دینت را کنار بگذاری بو به جای آن به باستان اعتقاد پیدا کنی. اگر توجه کنی نکته ی اشتراک بین تمام ضد انقلاب و سلطنت طلبان همین باستان است. (479361)
 
کاکا
۱۳۹۰-۰۴-۲۳ ۲۲:۰۷:۰۱
مثلا چون ما در جبه یا امام موسی کاظم نمی گفتیم باید طبق نظر شما نعوذ بالله منکر این امام همام شویم (481436)
 
کاکا
۱۳۹۰-۰۴-۲۳ ۲۲:۰۹:۵۰
احتمالا از نظر آقایانی مثل نویسنده مطلب بیان نام ایران هم اشکال دارد لطف کنید ایراد های بنی اسراییلی نگیرید که موضوعات اصلی فراموش می شود بیان اینگونه مسائل به نظر انحرافی است (481437)
 
سیاووش
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۵۱:۳۵
چشمانت را باز کن. می بینی.
کوروش خوب بود، و ا سلام بهتر.
حتی برخی از مفسرین کوروش را ذوالقرنین می دانند.
شاید شما تعصب عربی داری؟
چه اشکالی دارد که مسلمان باشی و به تاریخ پر آوازه ات هم افتخار کنی؟
حتما باید بی فرهنگ باشی تا با مسلمان شدن به بهشت بروی؟! (478786)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۴-۲۱ ۱۳:۳۱:۱۴
برعکس فکر کنم شما تعصب فارسی داری!
کلا نژاد پرستی چیز خوبی نیست.
آن علما هم گفتند شاید! شاید هم نه! همین نشان دهنده ی عمق ابهامات است. (479950)
 
هادی
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۸:۵۷:۵۹
متاسفم...واقعا تعجب میکنم از نوشته های آقای خط انقلاب.....دیگه باید مطمئن شد که شما و امثال شما ایرانی نیستید.....مطمئنم اگه موقعیت ش برای شما جور باشه تمام آثار باستانی ایران ، از مقبره کوروش تا فردوسی رو زیر لودر میگیرید....فقط باید افسوس خورد... (478822)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۴-۲۱ ۱۳:۳۵:۴۲
اولا من تعجب می کنم که الف نظرات نژاد پرستانه را منتشر می کند. آیا ترک و عررب و کورد و بلوچ ایرانی نیستند چون گفتند کوروش مبهم و دروغین است؟
بعد شما از کجا مطمئنی که من آثار عبرت انگیز را ویران می کنم؟ اینها باشند بهتر است که عبرت بگیریم چه شاهانی بودند و رفتند و چیزی از آنها نماند جز چند سنگ و چه برده ها که در پای این ساختمان های سوخته و ویران کشته شدند.

به نظرم ریشه \"ویران نمودن\" را رضا خوان زد که پدر نژاد پرستان است و لباس اقوام را نیز از بین می برد و می خواست همه را به یک نژاد تبدیل کند. (479954)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۲۰:۱۱:۳۴
آقاي خط انقلابي چرا فكر مي كني بين ايراني بودن ومسلمان بودن تعارض وجود دارد؟؟ آيا نمي توان هم ايراني و هم مسلمان بود؟ (478845)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۴-۲۳ ۱۰:۳۵:۱۴
اتفاقا بین ایرانی بودن و اسلامی بودن رابطه نزدیکی وجود دارد. ایرانی بودن به معنای این که در ایران زندگی می کنی نه این که به بزرگنمایی مسائل چند هزار سال پیش ایران علاقه داری. (481151)
 
صفر
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۲۱:۳۵:۵۴
بنده خدا خط انقلاب بودن خیلی خوب است ولی برو کمی تاریخ بخوان برات خوبه و الکی ندانسته جبهه نگیر . بسیاری از زوایای درخشان تاریخ واقعی ایران باستان از روی سنگ نبشته های میخی به یادگار مانده و پس از کشف رمز آنها در طول دویست سیصد سال قبل روشن شده و ما و دنیا بوسیله این اطلاعات بدست آمده جدید متوجه شکوه واقعی ایران باستان شدیم وگرنه تاریخ ایران توسط هرودوت ها که رومی و یونانی و مثل حضرتعالی دشمن ایران و ایرانی بودند و بصورت تحریف شده و به ضرر ایران نوشته شده بود و جهت اطلاع منشور کوروش در یک کاوش باستان شناسی در بابل عراق کشف شده آنهم در همین دویست سیصد سال قبل. با این دفاع مسخره ات آبروی مثل ما که یک عمر دلمان برای این انقلاب عزیز تپیده را می بری و همه فکر می کنند تمام انقلابی ها مثل شما.... هستند. (478865)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۴-۲۳ ۱۰:۴۴:۴۸
از نظر من تاریخ درخشان این است که مردم در همان کاخ هایی زندگی بکنند که شاه زندگی می کند. از نظر من چند \"نبشته\" و سنگ و ادعا مهم نیستند. چند ستون سنگی مهم نیستند. اشغال چند شهر و کشور مهم نیستند. آمریکا هم زیاد اشغال می کند. منشور هم دارد به بزرگی مجسمه آزادی و مدعی حقوق بشر است وحرف های خوبی هم می زند. بمب اتمی می زند می گوید صلح است. خیلی ها هم عاشق آمریکا هستند. شاید 2500 سال بگذر و آمریکایی ها به امروشان افتخار بکنند.
اما مسئله من این است که اگر کورشی و داریوشی بوده اند و خوب هم بوده اند و یا حتی کورش پیامبر بوده است چرا دشمنان ما که از همه چیز ما بدشان می آید این قدر به اینها علاقه دارند. اگر کورش پیامبر بود چرا برخی برای حذف اسلام از آن استفاده می کنند؟ اگر یک نفر در این کشور به این بزرگی پیدا شده و چند سال کشور گشایی نموده است و یکی منشور هم نوشته پر از حرف های خوب این برای افتخار یک کشور در چند هزار سال کافی است؟ پس تاریخ چند هزار ساله ی بعد و قبل آن چه می شود؟ بقیه آدم ها چه؟ بقیه ی شاهان چه؟ در این همه سال یک نفر دیگر مثل این شاه پیدا نشده است؟ آیا در ژنتیک ایرانیان نوشته شده است که اینها قوم برتر هستند چون یک شاهی داشته اند از همه کشور گشاتر؟ آیا اگر پیامبر(ص) عرب بود، علی (ع) عرب بود و بقیه ی امامان، باید عرب را قوم برتر بدانیم؟ (481158)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۰۱:۴۱:۲۲
واقعا برات متاسفم. من به نام کوروش \"بزرگ\" قسم یاد میکنم، کسی که انسانیت انسان ها براش خیلی مهم بود. (478904)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۴-۲۱ ۱۳:۳۶:۲۹
من هم قسمت را باور کردم! (479956)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۲:۲۶:۵۴
شماها با این مطالب دارین اسلام و ایران رو مقابل هم قرار میدین و این یعنی سردرگمی و دو دستگی در کشور..
در ضمن ذوالقرنین اسم کوروش هست که در قرآن هم اومده.نمیخواین نعوذ بالله اون رو هم پاک کنید؟؟؟؟ (478592)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۰:۴۷
دوست عزیز از بد روزگار همون کسی که ذوالقرنین رو به کوروش تفسیر کرده بود چند وقت پیش گفت \" مملکت ما نیاز به کوروش کبیر و صغیر نداره\". (478641)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۱۳:۱۹:۵۳
دقیقا چند وقت پیش؟ چون تاجاییکه من اطلاع دارم جناب علامه طباطبایی خیلی وقته فوت کردن!! (479148)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۴-۲۱ ۰۲:۲۳:۵۴
نه عزیز.
آیت اله مکارم شیرازی. ایشون زنده ست. (479620)
 
کاکا
۱۳۹۰-۰۴-۲۳ ۲۲:۰۳:۰۸
فکر می کنم شهیدمنتظری هم کوروش را همان ذوالقرنین می دانست (481435)
 
مجتبي
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۲:۲۷:۴۴
هركسي هرجمله بياد ماندني گفت به هر زباني هم گفت قابل احترامه نمي دانم كوروش كبير از نظر شما انسان بدي بوده يا خوب؟ پاسخ به اين سوال خيلي از مسائل را حل مي كنه (478593)
 
علي
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۰۵:۲۲
جاي تاسف داره بابا جان كره شمالي گذشته نداره مي‌شينه با جومونگ ، يانگوم و ... مي‌سازه بعد ما ... اون چيزي هم كه داريم .... (478623)
 
غريبه آشنا
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۱۴:۲۵
درود بر شما افتخار ما ايرانيان اين است كه كوروش ما در ان زمان زبانش بويه خداشناسي ميداد پس هر جا كلام خدا هست ياد خداشناسان و يكتا پرستان هم هست كار زيبايي است بايد اصالت بماند از مختار نامه عبرت بگيريم (478628)
 
امین
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۲۸:۴۸
آیه قرآن بالاست چون دین ما و راه ما اسلامه اما ما نباید هویت خودمونو پنهان کنیم چون این کار فقط دلیل بر بی تمدن بودن و یا پست بودنه
مشکل اینه که شما فکر میکنین که هر کس گفت ایران شما فکر میکنین مسلمون نیست
البته یه مقداریش هم بازی سیاسیه
به هر حال متاسفم براتون (478638)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۱:۲۴
دغدغه ی مردم این حرفاست؟ اگر معیشت مردم رو درست کنند مردم بلدند دین داری کنند. (478642)
 
مجيد
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۴:۰۰
با سلام
آيا كورش كبير چيزي جزء آنچه قران كريم فرموده است را بيان مي كند؟
بياييد از اين پوششي كه براي خود ساختيد كمي بيرون آيد.
... (478637)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۳:۳۶:۰۶
تذکر به جایی بود
امیدوارم که به گوش مسئولین دلسوز قوه قضائیه رسیده باشد
(478640)
 
اختیاری
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۶:۲۶
این لوگو گویای پشتوانه دو تمدن بزرگ ایرانی و اسلامی است که به دنیا می فهماند که ایرانی از دو سوی دارای نسب بزرگ است و در هر دو مکتب حقوق بشر دارای اولویت است و این لوگو با جریان انحرافی ... هیچ رابطه ای ندارد لطفا همه چیز را به جریان انحرافی ربط ندهید که فکر شود که آن ها تا قلب قوه قضاییه نفوذ کرده اند که این خود تبلیغ جریان است ..پاینده ایران , تا ابد بر قرار اد اسلام (478660)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۰۹:۲۴
اينو هميشه يادمون باشه كه امام هميشه مي‌فرمود : جمهوري اسلامي ايران
ولي تقريباً چند سال جناب آقاي احمدي نژاد مي‌گويند : حكومت اسلامي ،‌ معني اين چيه ؟؟؟ (478665)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۱۳:۲۷:۴۲
نظر شما چیه؟ حکومت اسلامی با جمهوری اسلامی فرق داره؟ (479157)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۶:۳۲
ولی این جریان انحرافی اسم خوبی براش انتخاب کردن بدجوری بهش می خوره
جریان انحرافی
جریانی که با بحث های دوپهلو و سکولار گونه می خواد انحراف ایجاد کنه
البته ملت هوشیار هستند و مطمئنا این انحراف راه به جایی نخواهد برد انشاالله (478696)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۵۰:۳۵
ملت قطعاً راه اشباح را پیروی نخواهند کرد.
احسنت.

یه احسنت دیگه برای کسی که این نام رو گذاشته رو اونا .
راستی از اول به همین اسم صداش می کردن؟؟!! (478785)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۵:۱۲:۲۳
گروهي به نام انحرافي يك غلطي كرده ولي اين دليل نميشه هرچه مربوط به ايران عزيز است را دور بريزيم
بابا باور كنيد اسلام هم چيزهاي خوب را مي پسنده پيامبر ص هم به سلمان ايراني ارج مي دادند
چرا بي خود شلوغش مي كنيد نمي تونيم ايراني بودن خود را انكار كنيم (478707)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۲۴:۰۳
اگر جریان انحرافی اینه که شما میفرمایید پس درود بر جریان انحرافی! (478746)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۶:۳۴:۱۳
اگر اينطور كه ميگن كوروش همان ذوالقرنين بوده پس درج مطلبي از يكي از پيامبران خدا چه اشكالي دارد تازه خيلي كار خوبي هم هست . (478748)
 
مهدي
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۱۱:۰۲
يه سوال دارم از الف الگوي اسلامي ايراني هم چون نام ايراني را بعد اسلامي قرار داده مانند كاري تو لوگو مورد بحث شده بايد به جريان انحرافي منسوب كرد؟ (478763)
 
عرفان
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۱۲:۳۲
یعنی شعار زدگی تا این حد! چرا باید گذشته را باید فراموش کرد؟ واگرخوب بوده چرا افتخار نکرد؟ (478765)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۷:۱۷:۰۱
جناب آقاي توكلي
مدت هاست دنبال يك مقاله در سايتتان ميگردم كه در مجموع با يك موضوع برخورد مثبت داشته باشد .
متاسفانه \" يافت مي نشود جسته ايم ما \" (478770)
 
خط - ابوذر
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۸:۳۹:۰۵
مواظب باشید به سرتان شیره انحرافی نمالند با با کدوم چریان انحرافی ؟ مگر می شود در دولت جریانی بنام انحرافی فعالیت داشته باشد رئیس دولت حرفی برایشان نگنه .شاید کسانیکه در داخل دولتند اطلاعاتی دارند چیزی که علم و یقین ندارید سخن در باره اش بر زبان جاری نساز ید . (478810)
 
خط - ابوذر
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۸:۴۹:۲۳
دست از تهمت و افترا بردارید اگر باور دارید جریانی بنام انحرافی عملکرد و خدمات دولت را زیر سئوال می برد از همین سایت از مقام محترم ریاست جمهوری در خواست می نمائیم در این خصوص با ملت سخن گویند حقیقتا دلشوره داریم چون رئیس جمهور مان چون جان خویش دوست داریم . (478817)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۱۸:۴۹:۵۳
لازم به یادآوری که رژیم پهلوی با آن همه پرستش ایران باستان، در هیچ آرمی از خط میخی استفاده نکرده بود. ما ملت ایران حد وسط نداریم. یا اصلاً زبان فارسی را حذف می کنیم و جایش همه چیز را می کنیم عربی یا یکهو می زنیم به خط میخی!! (478818)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۲۲:۳۰:۱۴
به نظر من که لوگوی خوب و کاملیه (478875)
 
رضا جم
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۰۰:۴۴:۵۸
ایرانی بودن و افتخار به فرهنگ و زبان و خط و دیگر آداب و رسوم در مقابل دین مبین اسلام نیست و ما ایرانی ها ثابت کرده ایم که در کنار پایبند بودن به ظواهر ملی خود به اصول دین اسلام هم پایبندبوده ایم.بنابراین سعی نکنید ایرانیت را در مقابل اسلامیت قرار دهید.از این موضوع دشمنان اسلام استفاده می کنند برای دور کردن جوانان ایرانی از اسلام.مردم خیلی از کشورهای جهان ضمن حفظ زبان و فرهنگ خود مسلمان هستند و قرار نیست کسی مسلمان شد تمام فرهنگ و ملیت خود را فراموش کند.. (478890)
 
آریامنش
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۰۹:۲۴:۵۲
هدف از خلقت انسان چیزی جز رسیدن به کمال و شناخت خالق نیست و این محقق نخواهد شد مگر اینکه انسان حقیقت جویی را پیشه کند و از حواشی دوری کند. نباید مسائل دینی و تاریخی را بر ضد هم تفسیر کرد. عملکرد قابل ستایش کوروش در چند هزار سال پیش بر کسی پوشیده نیست. حداقل در منشور اخلاقی کوروش به مسائل حقوقی انسان تاکید شده است و این همان چیزی است که قرآن به آن اشارات زیادی کرده است و بارها به انحاء گوناگون فرموده که انسانها برای یکدیگر احترام قائل شوند. من تمامی ایرانیان غیرتمند را به حقیقت جویی و دوری از تعصبات سیاسی دعوت می کنم. (478985)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۰۹:۳۹:۰۳
به نظر من جوابیه قوه قضائیه کاملا صحیح و متین هست و ربطی به جریان انحرافی نداره. (478995)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۰۹:۴۹:۰۲
ایران 2500 سال پیش هیچ ربطی به ما ندارد و ما نباید به آن افتخار کنیم. چرا؟ :

1-از فضل پدر تو را چه حاصل.حال چه رسد به شخصی در 2500 سال پیش که نه پدر است نه پدر بزرگ.

2-اصولا مردان 2500 سال پیش چه ربطی به حال دارند؟ بافت جمعیتی کشور تغییرات زیادی داشته است. از مناطق دیگر کسانی وارد ایران شده اند. نسل ها با هم در آمیخته است. ایرانی های 2500 پیش هم خود از اقوام مختلفی بوده اند. آریایی هم فقط یکی از اقوام بوده است و معلوم نیست مردم امروزی از نسل آنها باشند. آرایی بودن نیز هیچ افتخاری ندارد و آنها نیز قومی بودند مانند اقوام دیگر.

3-هر کشوری ممکن است در دوره از تاریخ متمدن و قدرتمند بوده باشد این دلیل نمی شود آن کشور تا ابد به خود بنازد. مثلا همین یهودی ها یکی از برترین اقوام بوده اند و امروز می بینیم که بر جهان تسلط دارند. اما همان ها هم د ر طول تاریخ زمانی شده است که نه کشوری داشته اند نه خانه و کاشانه ای و بدبخت ترین موجودات بوده اند. ما نیز همین طور هستیم. زمانی آنقدر ضعیف بودیم که اقوام دیگر مثل آب خودرن کشور ما را اشغال نمودند. مغول ها، روس ها، انگلیسی ها پرتغالی ها. اسکندر. اعراب مسلمان(البته این یکی را خودمان پذیرفتیم و مسلمان شدیم).

پس این قدر ایران ایران نکنیم که کشور ایران سال های سال بدبخت ترین کشور بوده و سیاه ترین تاریخ را داشته است. پس صحبت های یک شاه در 2500 سال پیش چه افتخاری برای ما دارد. آیا این ثابت می کند ما از اول حقوق بشر خوبی داشته ایم. چرا صحبت های آقا محمد خان را نگوییم. یا شاه عباسی که چشم پسر خود را در می آورد. یا ناصر الدین شاه را. ایران همین است که امروز است. اتفاقا آنها(ابرقدرت های مدعی حقوق بشر که به منشور کورش احترام می گذارند) می گویند بلی ایران خوب بود. 2500 سال پیش خیلی خوب بود. اما الان یکی عده ای پیدا شده اند می خواهند این خوبی را از بین ببرند و آن ایرانی های امروز هستند. آیا ما می خواهیم حقانیت خود را به یک نوشته ی یک شاه در هزاران سال پیش ثابت کنیم؟ شما فکر می کنید یک عرب، یکی کرد، یک آذری یا یک بلوچ ایرانی، بزرگ خود را کورش می داند؟ یا حتی یک فارس. اصولا کورش فارس هم نبود و به فارسی صحبت نمی کرد. هخامنشیان ساخته و پرداخته فراماسون های انگلیسی هستند. گویی هخامنشی مبدا تاریخ است. قبل از آنها کسی نبوده است. راستی شهر سوخته چه ارتباطی با هخامنشان دارد؟ هخامنشیانی که از آنها فقط ساختمانی نیم ساخته (تخت جمشید ) مانده است و چند کتیبه. راستی برای ساخت ساختمان هایی مانند تخت جمشید که قرار بود کاخ شاه و همسرانش باشد چند نفر کشته شدند چند نفر به بردگی گرفته شدند. ایا خانه های مردم نیز این گونه بودند. تخت جمشید و دیوار چین و اهرام ثلاثه همه از یک جنس هستند. اینها ننگ هسنتد نه افتخار. برویم حد اقل \"آری این چنین بود برادر\" شریعتی را بخوانیم. (478998)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۱۱:۰۲:۳۷
اگه اینجوری باشه که ایران دیروزم هیچ ربطی به ما نداره چون از فضل پدر و پدر بزرگ مارا چه حاصل ؟!!!!! (479050)
 
ناشناس 1
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۱۲:۱۹:۲۹
آقای خط انقلاب!

بسیاری از علمای دین خصوصا حضرت علامه طباطبایی در تفسیر المیزان فرمودند که کوروش پیامبر خدا بوده است.
نکند می خواهید بگویید که علامه طباطبایی هم جزء گروه انحرافی بوده است؟ (479101)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۴-۲۱ ۱۳:۴۲:۰۰
فرمودند شاید! بالاخره نظر است دیگر. من هم کلیت کورش را که منکر نشدم. من با بزرگنمایی ها و در مقابل یا کنار اسلام قرار دادن آن مخالفم. من ندیدم کورش پرستی کورش را پیامبر خدا بداند و برعکس دیدم که او را در مقابل اسلام قرار می دهند و می گویند او ایران را بزرگ کرد و اسلام کوچک. اگر پیامبر بود که بالاتر از او پیامر اسلام است و چرا باید آنها با نژاد پرستی علیه اسلام فعالیت کنند. (479963)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۲ ۰۲:۵۳:۰۷
ایران و برده داری؟ معلوم شد مطالعاتت در چه اندازه اییه ! (480306)
 
مهدي
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۱۰:۵۸:۰۴
ببخشيد اين جمله يعني چي:

\"روشن است که هیچ انسان منصفی مخالف عدم پذیرش واقعیت‌های تمدنی و تاریخی نبوده و نیست\" (479046)
 
كرمي محمد
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۱۳:۰۹:۲۹
ما مسلمانيم و قرآن را هم قبول داريم ، كاملترين و جامع‌ترين كتاب موجود در عالم هستي است ، هيچ كتاب و نوشته و گفته اي جامع‌تر از آن وجود ندارد اما آْيا قرار دادن نوشته منشور كورش يه جور مقايسه كردن با قرآن محسوب مي‌شود ؟
چه ايرادي وجود داره كه ما بگيم قبل از اسلام متمدن بوديم و با عقل و درك و فهم بزرگان ما اسلام را پذيرفتند ؟
درك بالاي ايرانيان باعث شد كه با آغوش باز پذيراي اسلام باشند . آيا جاي افتخار نداره كه ما بگيم از متمدن ترين كشورهاي دنيا هستيم ؟ (479142)
 
ram
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۱۶:۵۳:۳۸
اگه مشکلات مملکت با حذف این چند کلمه درهم

برهم میخی حل میشه ! حذفش کنید! (479346)
 
پپپپپ
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۱۹:۲۶:۵۷
متاسفم برای قشر به اصطلاح تحصیلکرده نمیدونم برای این همه .... چه جوابی باید داد بهترین پاسخ سکوت ... (479440)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۲۲:۴۷:۵۱
جناب آقای خط انقلاب
اجازه داریم از 1400 سال پیش به این ور به سخنان بزرگانمان ببالیم ؟
لطفا یکم مطالعه بفرمایید و سعی کنید با استتنتاحات ذرست حرف بزنید
آخه این چه استدلالا تی است که میکنید .
هر چند الف نوشته های دیروز من را سانسور کرد ولی باز هم میگویم تاریخ ما فرهنگ ما هویت ماست
جناب الف ما بی هویت شده ایم گوشهایتان را باز کنید جوانان ما هویت می خواهند تا به دنبال غرب نروند
باز هم سانسور کنید
... (479376)
 
امیر فرهنگی
۱۳۹۰-۰۴-۲۱ ۰۳:۱۷:۴۹
جریان انحرافی از آن ور بام افتاده شما هم از این ور بام!! فراموش نکنیم ما مسلمان هستیم و ایرانی و 1400 سال است این تعامل وجود دارد. خدمات متقابل ایران به اسلام و اسلام به ایران در کتاب معلم شهید نظر به حفظ تعادل دارد نه افراط مکتب ایرانی و تفریط ضد ایرانی. (479630)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۹۰-۰۴-۲۱ ۰۹:۱۳:۰۳
قرآن کریم کتاب خداست که بر فطرت الهی انسان نازل و استوار گشته است و یقینا بر مبنای آرمانهای فطری انسان و نمایان کننده هدف نهائی بشر است .
مرام نامه کوروش هم برخواسته از فطرت پاک و زلال انسانی هدایت شده ,برجسته و آزاد اندیش است و این دو نه تنها تناقضی با هم ندارند بلکه نشان دهنده این حقیقت هستند که انسانها در هر عصری {حتی قبل از اسلام}تحت تعالیم و الهامات الهی بوده اند و خدای سبحان دمی انسانیت را از هدایت محروم نساخته است.چناچه سفارشات و دستورات لقمان بعنوان یک انسان موحد و زاهد(غیرپیامبر) به پسرش نیز موید این امر است که الهامات نیک و توحیدی در همه زمانها موجب سعادت و رستگاری انسانها بوده و خواهد بود.
{لقمان در قرون قبل از اسلام زیسته در حالی که پسرش را به توحید-برپا داشتن نماز و پرداختن به زکات سفارش نموده است -قرآن سفارشات او را بازگو می نماید}
صرف نظر از اهداف طراحان آن لوگو باید دانست که کشف حقایق و اهداف نظام آفرینش از شاه کارها و افتخارات انسانیت هستند و ذکر آنها متذکر قابلیتهای انسان و تقویت کننده امیدهای متعالی خواهد بود. (479703)
 
حسینی
۱۳۹۰-۰۴-۲۱ ۱۰:۴۰:۳۲
درودبرایران وایرانی.هم کشورمون رودوست داریم هم نمادهای افتخارآمیزش رو...این ها هیچ منافاتی با مسلمان بودن ماندارد.اگربیش ازاین تعصب به خرج دهیم بیش ازاین نمادهای غربی را دوروبرمان خواهیم دید.بااحترام به نظر همه ی دوستان راه مقابله باتهاجم فرهنگی هم تاکیدبرپیشینه تمدن عظیم ایرانی است وهم افتخاربه آیین مسلمانی... (479803)
 
سروش
۱۳۹۰-۰۴-۲۱ ۱۹:۰۶:۰۳
جریان انحرافی!!!! خیلی جالبه برام هرکسی بخواد به فکر مردم باشه منحرفه.
یکی نیس بگه همین رییس جمهور که این همه سنگش رو به سینه زدین چی شد الان شده منحرف...
هرکی بخواد به فکر مردم باشه منحرفه فقط زمانی سالمه که بخواد بریزه تو جیب اغنیا که کشور رو دارن می خورن.
اقای رییس جمهور داره بهشون ظام میشه... (480154)
 
امیر بیگی
۱۳۹۰-۰۴-۲۲ ۰۸:۴۹:۱۲
واقعا جالب بود ... (480356)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۴-۲۴ ۰۲:۰۴:۱۷
هنوز ما استقلالی در قوه قضاییه ندیدیم چون رسیدگی به هر پرونده ای اول احتیاج به استقلال قاضی دارد دوم بی طرفی و سوم عدم سیاسی کاری که متاسفا نه هیچ نشانه ای از اینها در قضات ما دیده نمی شود (481479)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.