توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 110806
ورود قرآن چاپ چين به كشور متوقف شد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۰۸

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌كريم سازمان دارالقرآن‌ از توقيف قرآن‌هاي چاپ‌شده در چين موجود در بازار كشور خبر داد و گفت: براي چاپ و صحافي كتاب مقدس «قرآن» شرايط خاصي وجود دارد كه در كشورهاي غيراسلامي رعايت نمي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان دارالقرآن الكريم، احمد حاجي‌شريف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌كريم سازمان دارالقرآن‌ الكريم در خصوص تابلوهايي كه حاوي برخي از سوره‌هاي قرآن‌كريم است و از كشور چين يا ديگر كشورها وارد ايران شده‌اند، گفت: مدتي است تابلوهايي از جنس پوست، چوب يا مقوا كه آيات قرآن كريم روي آنها نوشته شده، توسط شركت‌هاي ايراني خريداري و از طريق گمركات به كشور وارد مي‌شوند.

وي با اشاره به مشاهده واژگان اشتباه اين تابلوها كه عموماً‌ آيات قرآن هستند، اظهار داشت: با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و گمرك جمهوري اسلامي ايران از ورود اين تابلوها جلوگيري خواهد شد.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الكريم از شركت‌هاي وارد كننده اين تابلوهايي كه با آيات قرآن زينت مي‌يابند درخواست كرد كه در مرحله نخست، اقدام به ورود چنين كالاهايي نكنند، چرا كه در ايران تابلوهاي بسيار زيباتر، از لحاظ خوشنويسي، طراحي و قاب وجود دارد و نيازي نيست كه تابلوي قرآني از چين و يا ديگر كشورها وارد ايران شود.

حاجي‌شريف همچنين در ادامه تصريح كرد: اگر برخي از شركت‌ها خواستار ورود اين تابلوها به ايران هستند بايد پيش از هر اقدامي، كاملاً آنها را بررسي كرده سپس به خريد آنها اقدام كنند تا براي ترخيص بار خود در گمركات با مشكل مواجه نشوند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن‌كريم سازمان دارالقرآن‌ الكريم با اشاره به قرآن‌هاي چاپ شده‌اي كه از كشور چين وارد كشورمان شده است، تأكيد كرد: قرآن كتاب مقدس ما است و براي چاپ و صحافي آن شرايط خاصي وجود دارد كه در كشورهاي غيراسلامي آن شرايط، رعايت نمي‌شود لذا تقاضاي ما از تمام افراد حقيقي و حقوقي آن است كه قرآن‌هاي خود را در داخل كشور چاپ كنند و از سفارش چاپ به كشورهاي غيرمسلمان خودداري كنند.

وي تأكيد كرد: طبق توافق انجام شده بين سازمان دارالقرآن الكريم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از فروش تابلوهاي قرآني و قرآن‌هاي وارداتي بدون مجوز و همچنين قرآن‌هاي چاپ داخل كشور كه مجوز نشر ندارند در نمايشگاه‌هاي كتاب و نمايشگاه بين‌المللي قرآن جلوگيري خواهد شد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.