نظر منتشر شده
۱۸۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 111170
قتل در شهر ما ارزان شده است
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۰
سيدجواد سيدپور

 

قتل در شهر ما ارزان شده است، به ارزاني عصبيتي زودگذر و خشمي بي‌پايه. چه جان‌هاي باارزشي كه مفت به خاك مي‌افتند و چه وجدان‌هايي كه از پس صداي مهيب اين افتادن‌ها هنوز بيدار نمي‌شوند تا از خود بپرسند: «در اين معركه نفس‌پرور اخلاق كجاست؟!» 

قوي‌ترين مرد ايران ـ داداشي ـ‌ با اصابت ضربات چاقو در كمتر از نيم ساعت در كف خيابان جان مي‌دهد، همزمان و كمي آن‌سوتر روحاني جواني ـ علي خليلي ـ كه آمر به معروف بوده به خون مي‌نشيند و پنج بيمارستان بزرگ پايتخت كشور از پذيرشش سر باز مي‌زنند و... همين چند صباحي پيش بود كه دختري كاردآجين شد تنها به جرم دوست نداشتن ديگري و... هرچه به عقب برويم باز هم هست رخدادهايي كه مثل رعد بر جان و روان مردمان اين ديار فرود آمد و عقل را فرو نهاد تا خواب‌زدگان رويانشين را به خود آورد كه «حال اخلاق خوب نيست!»



اتفاق عجيبي افتاده! رخداد بي‌سابقه‌اي! كه همه ما را به شدت ساده‌انگار كرده به‌طوري كه تا اتفاقي از جنس قتل‌هاي سعادت‌آباد يا فاجعه‌هايي از سنخ حواشي اصفهان يا وقايعي از گونه كاشمر و پل مديريت و چه وچه به وقوع مي‌پيوندد بلافاصله «حكم‌ها» و «فريادها» چنان برمي‌خيزد كه «برويد، بگيريد و بكشيد» و يا كيست مقصر چنين فاجعه‌اي جز «اين» و جز «آن» و گويي پديده‌هاي انساني مسائلي تك‌خطي و بسيار سهل و ساده است و با پيدا كردن مقصري همه مشكلاتش حل مي‌شود.



همين ساده‌سازي عقل فريب است كه جا را براي عقلانيت نقاد تنگ مي‌كند تا نتواند ريشه‌يابي كند و زنهار دهد كه «از پس اين قافله تاراج خزان مي‌آيد آقايان!»

 اينكه متجاوز يا قاتلي پيدا و قصاص شود سهل است ولي آنچه سخت است اين است كه همه ما ـ نه فقط مسئولين و روساي فلان ارگان و بهمان دستگاه ـ از خود بپرسيم كه ما با اخلاقمان چه كرده‌ايم؟ چرا اخلاق اجتماعي ما تا بدين پايه ضعيف شده كه با كوچك‌ترين خشمي به راحتي بزرگ‌ترين گناه ـ قتل ـ را مرتكب مي‌شويم؟



كجاست آن روحيه تعاون، ايثار، ازخودگذشتگي، صبوري، جانفشاني و ايستادگي در برابر نفس اماره و مكاره اين روز و روزگار؟



ما را چه شده است كه قتل‌هاي دلخراش و رخدادهاي جان‌آزار براي ما سهل و ممتنع شده است؟!



مبادا به اين فاجعه‌ها عادت كنيم و اين رخدادها ما را به خواب غفلت ببرد.



به ياد بياوريم كه هستيم؟ كجا ايستاده‌ايم؟ و قرار است ـ و يا لااقل قرار بود ـ چه بكنيم؟



ما دست‌اندركار تدارك فاجعه يا تكثير آن نيستيم. ما براي اخلاق زنده‌ايم، براي آنچه خدا مقدر كرده كه «تخلقو به اخلاق الله» شويم.



ما براي اخلاق زنده‌ايم و براي اخلاق مي‌ميريم و اين راهي است كه انبياء و اوليا و نيكان و فرزانگان اين خاك به ما آموخته‌اند و آموخته‌اند كه از همان ابتداي تاريخ تاكنون قتل، قتل است و تجاوز، تجاوز و قرار نيست كه قبح‌اش و پليدي‌اش تمام شود يا فراموش گردد و ناديده انگاشته شود. اگر چندين هزاره ديگر هم بر اين سياره بگذرد، اخلاق همان است كه بود و معيارهاي اخلاق جاودانند و هيچ‌كس نمي‌تواند ادعا كند كه اخلاق خيلي پيشرفت كرده است. بله، ديگر آدم‌ها، آدم‌ها را نمي‌خورند ولي هنوز قتل هست، تجاوز هست، كشتار هست. اگرچه اينها هست ولي اينها اصل نيست، اصل فداكاري است، اصل گذشت است، اصل ايثار است، اصل رعايت حق و حقوق ديگران است، اصل عدالت است. اين اصل‌ها ارزش‌هاي ما هستند و ارزش‌هاي ما اخلاق ما را مي‌سازند. ما زنده‌ايم براي ارزش‌ها، براي اخلاق، براي آنچه همه بودن ما را مي‌سازد. بايد دوباره به بازخواني معناي زندگي پرداخت، شايد دواي درد ما اين باشد، شايد.

 



 
 
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۲:۰۱:۳۰
کافیه این اتفاق تو خارج می افتاد وای که صدا وسیما چه ها نمی کرد (482495)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۵۵:۴۵
از دیروز که این خبر را خواندن حالم بد است.

چقدر آسان، قهرمان ایرانی را در سی سالگی که تازه از سختی مسیر قهرمانی رها شده، کشتند.

ما هر روز از این اخبار می شنویم ، راجع به شهروندان ناشناسی که مورد حمله دزدان و ارازل قرار می گیرند. ولی در آن موارد چون فشار افکار عمومی وجود ندارد، پیگیری شدیدی نیز از طرف پلیس صورت نمی گیرد.

من از لحظه ای که خبر را خواندم می دانستم مجرمان حادثه دستگیر شده به حساب می آیند چون مطلب رسانه ای شده است.

اما با توجه به شیوع این نوع جرایم و خشونت ها در جامعه، آیا حرکت نیروی انتظامی به طرف جمع آوری دیش ماهواره با حرکات محرالعقول و مقابله با بد حجابی در کف خیابان توجیهی دارد؟

آیا اولویت امنیت جانی نیست؟

والسلام (482605)
 
سپهر
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۳:۰۶:۱۶
عزیز من باید به این نکته هم توجه کنی که توان نیروی محترم انتظامی هم محدود است و مجرمان زیاد وقتی ماموران محترم نیروی انتظامی در حال مبارزه با بدحجابی و مسدود کردن راه های تهاجم فرهنگی به مملکت (جمع آوری دیش های ماهواره) و اجرای قانون جامع راهنمایی رانندگی و افزایش محدوده طرح ترافیک هستند دیگه نیرویی برای مقابله با ارازل و اوباش و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و تامین امنیت جامعه نمیمونه.
شما هم چه انتظاراتی داری ؟ (482837)
 
masoud
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۷:۴۰:۳۰
آگر به بهشت زهرا در تهران بوید واز چگونگی ککشته شدگان بپرسید متوجه می شوید که فقط در تهران چقدر از شهروندان بخاطر همین مسائل کشته می شوند ومتاسفانه نیروی انتظامی وقویه قضائیه ضعیف عمل می نمایندو معمولا نیروی انتظامی در درگیری ها آنقدر صبر می کند تا یکطرف کار خودش را بکند بعد که محیط نسبتا آرم شد مراجعه می نماید . اینها فقط مواردی هستند که رسانه ای شده اند . ای کاش می شد مامورین متخلف و پول گیر را شناسایی و معرفی کرد تابه نوعی بشود از نیروهای زحمت کش و مخلص تشکر وقدردانی نمود. (483272)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۳۶:۲۰
به خاطر اینکه هیچکس کار خودش را نمی کند نیروی انتظامی راه افتاده ببینه کی مانتوش کوتاهه کی روسریش عقبه بابا جلو قاتلین ومتجاوزین را بگیرید (482639)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۶:۳۲:۲۰
دوست ناشناس ریشه تمام جنایت ها در فساد اخلاقیه . و فساد اخلاقی هم حاصل بی بندباری های اجتماعی از قبیل حجاب و عفاف و لاابالی گری . (482702)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۸:۰۸:۰۲
بله!ریشه همه چیز در فساد اخلاقیه و اصلا ربطی به وضع معیشت و غیره! نداره! (482891)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۳۲:۰۱
چرا در جامعه ما شادي و نشاط گم شده است و جوانان ما اينقدر عصبي و پرخاشگر هستند؟
لابد برادران خواهند گفت علتش ماهواره است!
اگر ايطور نعلت فرهنگ ماهواره اي است چرا صاحبان اين فرهنگ خودشان اينقدر آرام و صبور و بمودب هستند؟ (483155)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۹:۴۸
کی گفته اونا صبور و مودب و آرومن ؟ یه سری به آمار قتل و جنایت و خشونت در غرب مخصوصا علیه زنان بزنید بعد این طور نظر بدید. (483669)
 
مانا
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۴:۱۴:۴۶
وقتي ميخواهيد صحبت از مقايسه آمار بكنيد لطفا ابتدا يك مرجع موثق براي ارائه آمار در ايران معرفي كنيد كه حداقل اثبات كذب بودن آمارش نياز به يك ماه زمان داشته باشه بعد به فكر مقايسه آمار باشيد (483695)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۲:۵۳
واقعا به نظر شما چند سال پیش که مردم ما به فرهنگ دینی خودشون یعنی حجاب و حیا مقیدتر بودند ما این طور بودیم ؟ امنیت این قدر پایین بود؟ (483670)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۱:۲۹:۲۶
جناب کاکتوس واقعا کی میخواهید از خواب غفلت بیدار شوید؟ این نظر شما واقعا چه معنی دارد دوست گرامی؟ اولویت پلیس الان واقعا حجاب خانمهاست به نظر شما یا امنیت جانی مردم؟ (482992)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۱:۲۹:۲۸
جناب کاکتوس ریشه تمام جنایت ها در فقره. فقر هم در نتیجه عدم کسب درآمد کافی و شغله. (482993)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۳۸:۱۰
دوست ناشناس: اینکه فقر و تنگ دستی یکی از عوامل ارتکاب جرم در جوامع بشری است بر کسی پوشیده نیست اما: ایا
جنایت سعادت اباد از فقر بود؟
جنایت شهلا از فقر بود؟
جنایت اخیر کشتن دختر دانشجو روی پل از فقر بود؟
جنایت اخیر در باغ اصفهان از فقر بود؟
قتل های زنجیره ای زنان که در بعضی شهر ها رخ داده از فقر بود؟ و چرا زنان؟

دوست عزیز کسی که الات قتاله حمل میکنه و حاضره جون یک انسان رو بگیره و با این خصلت زندگی میکنه یک ادمیه که پایبند به هیچ یک از ارزشهای انسانی نیست. و این عدم پایبندی ریشه در تربیت خانوادگی و تاثیر عوامل اجتماعی و محیطی داره. مگر نه اینکه ما سعی میکنیم در محله ای زندگی کنیم که از نظر فرهنگی در سطح بالا باشد و فرزند خود را در مدرسه ای ثبت نام میکنیم که از لحاظ اخلاقی در سطح خوبی باشد. (483159)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۳۶:۰۶
در زمان دولت اصلاحات كه دوستان كيهاني و ديگران فريادها به آسمان بلند مي كردند و يقه ها مي درانيدند وضعيت اقتصادي مردم و فرهنگي و امنيتي كشور به مراتب بهتر از حالا بود. (483307)
 
ياري
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۷:۱۳:۱۷
قتل و تجاوز و بي ناموسي را همين ماهواره ها رواج مي دهند. البته نيروي انتظامي هم بايد اولويت را رعايت كند. حفظ جان بسيار مهمتر است از مسايل ديگر (482725)
 
دختري ايراني
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۹:۰۲:۴۴
سلام من هم به نوبه ي خود از اين نا بهنجاريها متاسفم ولي آيا شما كه از دخالت نيروي انتظامي اعتراض مي كنيد با خود سوال نكرديد اگر اين زنها ( شرمم مي شود اسم آنها را خانم و يا دختر بگذارم )اگر پوشش داشته باشند اين تجاوزها به وجود مي آيد كدام مردي پوشش كامل خانمي را مي بيند و تحريك مي شود ؟ فقط كمي فكر كنيد (482768)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۵:۵۴:۵۲
دوست داشتم دلیل اونایی که به نظر دختر ایرانی رای مخالف دادن را بدونم. (483207)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۳:۵۵:۴۰
عزیزم اگر پوشش نامناسب دلیل این تجاوزها باشه، تو کشورهای اروپایی که هیچی تو همین ترکیه بغل دستمون باید قتل و تجاوز و جنایت بیداد کنه ولی اینطوری نیست. مشکل اینجاست که همه مسایل تو این کشور سیاسیه و سیاسی حل میشه و بدون اینده نگری (483687)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۳:۱۹:۱۸
صادق خان سخت در اشتباهی اگه فکر میکنی در کشورهای غربی و اروپایی به خاطر بی بندباری های اخلاقی جنایت نمیشه . انگلیس با 2 هزار و 34 مورد جنایت به ازای هر 100 هزار شهروند، در صدر فهرست جرم و جنایت در کشورهای اروپایی قرار دارد و ارتکاب جرم با چاقو، پس از سرقت و تجاوز به عنف، رایج‌ترین جرم در لندن است. (483961)
 
سمیه
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۵:۰۲:۲۷
همون چیزی نگه بهتره تا اینکه سرش یک دعوای سیاسی راه بندازن وپشت سر جوان مردم هزارتا حرف وشایعه درست کنن...
یادمه ازمرحوم داداشی سوال کردن چندسالت بوده مادرت فوت کرده گفت یادم نمیادخیلی ناراحت شدم ولی حالا...... خوب بنده خدا مادر نداشت .... (482655)
 
داداشی
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۸:۵۳:۱۱
هموطن مگه با تف سر بالا چه میشه کرد.؟ همه ما دوست میداشتیم این اتفاق تو کشور ایثار و فداکاری نمی افتاد. مگه میشه همه دنیا ایران رو به نام خمینی کبیر بشناسند بعد از این قبیل اتفاقات هم توش به راحتی به جهان نمایش داد؟ معلومه که صدا و سیما ،من، شما، همه سر در گم میشیم. (482763)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۲:۱۵:۱۴
نیروی انتظامی نیروی محدود خود را معطوف به برخورد با مجرمین بی خطر و دردسری مانند بد حجابان، قهوه خانه های قلیان دار، لباس فروشی ها، جمع آوری ماهواره و امثالهم کرده است و از برخورد با مجرمین پردردسری مانند اوباش و اراذل می گریزد. بقول یکی از دوستان نیروی انتظامی به کارهای دخترانه روی آورده است و دیگر از ابهت و صلابت قبل برخوردار نیست. این موضوع پرسنل قدیمی نیروی انتظامی را نیز دلخور کرده است و می گویند دیگر از آن ابهت نیروی انتظامی خبری نیست، پلیسی که مردم در دل به او محبت داشتند و همیشه او را یار و یاور خود می دانستند. آیا نقشه ای در پشت سر این تغییر وظیفه نیروی انتظامی خوابیده است؟ (482814)
 
هموطن
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۲:۲۵:۲۳
بیمارستانها کما فی سابق از پذیرش بیماران اورژانس خودداری می کنند و مجروحین میمیرند و کسی هم عین خیالش نیست راستی جان انسانها چقدر بی ارزش و ارزان شده است. واین حدیت مکرر عدم پذیرش بیماران ، ادامه دارد
وزیر بهداشت می گوید بیمارستانها حق عدم پذیرش بیماران اورژانس را ندارند و وزیر اموزش و پروش هم می گوید مدیران مدارس حق گرفتن پول ندارند و صد البته هم مدیران مدارس و هم مدیران بیمارستانها حرف وزرای خود را گوش می دهند (482819)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۳۴:۲۹
به نظر شما حاكميت مطلق و يكپارچه اصولگرايان بر كدام حوزه امور كشور داراي اثر مثبت بوده است؟!
فرهنگي. اقتصادي.. سياسي.. اجتماعي.. ورزشي....؟ (483306)
 
۱۳۹۰-۰۴-۳۱ ۲۱:۱۲:۳۲
اینها نتیجه فرهنگی سوزی است که سه دهه بر این کشور حاکم است و فرهنگ را فقط حجاب و جدای زن و مرد می داند. ولی هر عمل دیگری در کشور از دروغ گرفته تا هر نوع دزدب آزاد است. آنوقت می خواهند مدیریت جهان را هم بعهده بگیرند! (484162)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۲:۲۱:۲۷
فكر كنم علت اصلي اين همه افزايش خشونت پايين آمدن آستانه تحمل مردم باشد كه با كوچك ترين مسئله ايي به يكديگر مي پرند. خدا آخر و عاقبت همه رو ختم به خير كنه. (482507)
 
arash tir tajy
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۴۴:۱۲
خانم مجتهدی
هر چند نظر شما محترم است و قابل تامل
ولی
داستانهای ما سرشار از حکمت و عبرت است

میگویند
موشی در خانه صاحب مزرعه تله موش دید

مرغ و گوسفند و گاو را خبر داد همه گفتند:
تله موش مشکل توست و به ما ربطی ندارد

ماری در تله افتاد و زن مزرعه دار را گزید

از مرغ براش سوپ درست کردند
گوسفند را برای عیادت کنندگان سر بریدند

و گاو را برای مراسم ترحیم کشتند

و در این مدت
موش از سوراخ دیوار نگاه میکردوبه مشکلی که به دیگران ربط نداشت فکر میکرد

واقعیت اینه که انچه در جامعه ما اتفاق می افته باز تابی از رفتار و افکار تک تک ماهاست
که البته عدم تحمل یکدیگر نیز بخشی از این معضل هست

هنگامی که یه قاتل جلو همه در میدان کاج یه جوان را کشت و ماها نظاره گر بودیم و نیروی انتظامی نیز

هنگامی که اعدام در ملا عام برای ما مثل دیدن سینماست
و..................
لازم نیست دنبال دلیل بگردی ما همه خود یک دلیل و علت هستیم (482593)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۱:۳۶:۳۴
من موندم اون چند نفری که به این نظر منفی دادند چه جور افرادی هستند واقعا؟ یعنی از قاتلین دفاع میکنند یا خودشان قاتل هستند؟ (483000)
 
مشتی
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۸:۰۹
شما قتل میدان کاج رو با اعدام مجرمین یکی می دونید؟ عجب!!! (483673)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۳۸:۳۶
بله من هم قبول دارم مردم کم طاقت شدنند چون از درودیوار بدهی وگرفتاری میباره (482645)
 
حسام
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۵۶:۳۶
خانم مجتهدي

به نظر شما دليل پايين آمدن آستانه تحمل مردم چيست؟!!!

مساله اصلي اين است (482653)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۶:۰۴:۳۰
این روایت \"الناس علی دین ملوکهم\" را جدی بگیرید. اگر حاکمان هر چه زودتر چشمان خود را باز نکنند، همه مردم تاوان خواهند داد. شاید با زلزله، شاید با جنگ، شاید با قحطی و نا امنی اجتماعی و شاید های دیگر. (482681)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۲:۱۹:۰۸
حسام عزيز:
به نظر من خيلي علت ها مي تونه در پايين اومدن آستانه تحمل مردم نقش داشته باشه. يكي از اونها احتمالا\" فشارهاي اقتصادي زندگيه كه روز به روز هم زيادتر مي شوند. افزايش سن ازدواج در شهرهاي بزرگ و خيلي چيزهاي ديگه. اساتيد روانشناسي بهتر مي تونند جواب بدهند. (482815)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۳۹:۵۳
فقر.. بيكاري جوانان... كمبود شادي و اسباب شادي در جامعه.. (483311)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۶:۲۸:۳۶
علت پایین آمدن آستانه تحمل مردم چی بوده؟ (482694)
 
ساعد
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۲:۳۷:۳۲
\"آستانه تحمل اومده پایین\" که خودش گنگِ!
مشکل اینه که اون احترامی که باید فی ما بین مردم جامعه باشه از بین رفته. مردم چند دسته شدن و به جون هم افتادن و به قول آقا آرش هر کس به فکر خودشه. البته بر خلاف آرش عقیده دارم مردم مقصر نیستند.... (482825)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۳۹:۰۶
وقتي در كشور به اصطلاح اسلامي. يك مداح كه خود را منتسب به مداحي اهل بيت ع مي داند به راحتي و آشكارا به يك دولتمردي فحش ناموسي مي دهد و ناسزا و آب از آب تكان نمي خورد و غيرت مسلماني هيچ كسي را در مجلس و خارج از مجلس برنمي انگيزد و قوه قضاييه هم بي خيال....
وقتي بيكاري و فقر چهره زشت خود را هر روز بيشتر از گذشته مي نماياند.....معلوم است كه وضعيت اخلاقي جامعه سقوط مي كند... (483310)
 
نسیم
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۲:۲۵:۳۳
نتیجه
سریال ها و فیلم های جنایی و خشن صدا و سیما نتیجه خود را نشان میدهد
تاریخ کره را نمیگویم دعوا و توهین برنامه های طنز را نمیگویم همین خون و اسلحه و کشت و کشتار در فیلم های پر زرق و برق را میگویم
همان هایی که از یک هفته قبل برایش تبلیغ میشود و در بهترین روز تعطیل و در بهترین ساعت بعد از کلی تبلیغ کالا بعنوان گل سرسبد برنامه ها پخش میشود تا ما از این دانشگاه نکات فرهنگی جدیدتری یاد بگیریم
جامعه ما خیلی خوب با برنامه های فرهنگ ساز تلویزیون سازگاری پیدا کرده - از تکه کلام ها گرفته تا قتل و خون و دعوا و توهین
راستی چرا ماهواره ببینیم تا به ما مصرف گرایی یاد دهد و ما را سکولار پرورش دهد بیاییم از تلویزیون فرهنگ ساز خودمان استفاده کنیم تا عطر اخلاق اسلامی در جامعه پراکنده شود این نماد اخلاق اسلامی است یا ...
بیچاره بچه های ما که با کنترل تلویزیون مرتب شبکه عوض میکنند تا غذای روحشان را بخورند (482510)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۵:۱۳:۰۰
احسن (482662)
 
مراد
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۹:۵۷:۴۲
شرايط روحي و رواني ايرانيان ناشي از همان برنامه هاي صدا وسيماست نه چيز ديگر.خصوصآ برنامه هاي به اصطلاح اخلاقي و .... (482932)
 
اميد
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۲:۲۵:۵۸
حيف كه كامران نجف زاده را از پاريس انداختند بيرون .وگر نه همين امروز يك گزارش تهيه ميشد از قتل در پاريس و 20:30 همين امشب نشون ميداد. (482511)
 
امیری
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۲:۲۶:۴۳
با سلام خیلی ساده است تمام این حوادث علتش یک عامل دارد و ان باز گرداندن عامل فتنه و بد اخلاقی و سر نخ اکثر قتل ها دزدیها و..... یعنی زنها به داخل خانه یعنی جایگاه اصلی زن می باشد در واقع ما با این کار تر بیت نسل جوان در خانه استحکام خانواده بر چیده شدن غذای بیرون بر و در کل فرهنگ ایرانی اسشلامی را زنده می کنیم . تمامی افرادی که طی سالهای اخیر با فراهم کر دن زمینه حضور گسترده خانم ها را در عر صه های مختلف فراهم کر دهاند در بروز این نا با سامانیها شر یک جرم هستند این موضوع حقیقت اسلام است که با مصلحت اندیشی از ان غافل شده ایم این مو ضوعی است که فقط مخالفان اسلام و انقلاب با ان مخا لفت می کنند . این اسلام طالبانی نیست بلکه اسلامی است که پیامبر ص و علی ع اما مان معصوم ع به ما یاد دادهاند. به حق مو لا علی ع ضامن هستی منتشر کنید. والسلام. (482513)
 
مقداد
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۳۵:۵۵
یعنی خانمها برن داخل خانه بنشینن همه مشکلات حل میشه ؟ فکر نمی کنید دارید صورت مسئله رو پاک می کنید ؟زن ها هم مثل مردها هستند ، خوب دارن ، خیلی خوب دارن ، بد دارن ، خیلی بد هم دارن . مهم اینه که جامعه برای برخورد این دو گروه چطور فرهنگ سازی کرده باشه .
من در مالزی هستم . زن و مرد هم مختلط ، یه تعداد با حجاب ، یه تعداد بی حجاب . ولی فرهنگ سازی طوری شده که سر هر کسی به کار خودشه .
ماه پیش آمدم ایران ، الحمد الله همه باحجاب و نیروی انتظامی هم تلاش می کرد که این موضوع بهتر بشه ولی به دور و برت نگاه می کردی بعضی ها (شاید خیلی ها )نگاهشون به همدیگه بود . سرشون به کار خودشون نبود. چرا چون فرهنگ سازی نشده . از بچگی به ما یاد دادن زن جنس عجیبیه و مرموز .و به دخترهاهم برعکس ... اگر یاد می دادن که جنس مخالف کسی مثل من و تو هست دیگه نمی آمدیم نقایص و انحرافات چند تا آدم رو بندازیم سر یه مخلوق خدا .

تا کی به اسلام رو جنسی تعریف می کنید . به خدا اسلام علوی هست نه جنسیتی . (482637)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۷:۳۴:۵۵
مقداد جان هر كاري بستر سازي لازم داره دوره ابتدائي درس كوكب خانم يادته تو مغز دختر ايراني فرو كردن كه تو بايد يه زن خانه دار باشي , مهمانداري كني و ....
حالا يهو چي شد كه بدون بستر سازي اومدن گفتن بفرمائيد داخل جامعه و هر كاري دلتون خواست بكنيد . نتيجه همين ناهنجاريها ميشه . (482882)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۶:۰۸:۱۶
علت اینکه این مسائل هر روز بغرنج تر و لاینحل تر می شود افرادی با طرز تفکر شماست که همه چی را چپکی می فهمند ! (482684)
 
باقري
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۲:۲۹:۴۰
سلام
وقتي در يك برنامه پر مخاطب براي عموم مردم به اسم ساختمان پزشكان مرتبا خشونت براي ذهن ساده بچه ها خوب جلوه داده مي شود و در همان زمان فرد داراي اخلاق نقش ترسو و بي جربزه را بازي مي كند انتطار شما از اتفاقات در جامعه چيزي جز اين است؟ (482517)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۹:۱۱:۴۸
آقای باقری وقتی شما همچین عقیده ای داری ولی باز میشینی با بچت این برنامه رو نگاه میکنی و صدای قهقهت تا چندتا خونه اون ور تر میره و بعد برا اینکه بگی مثلا چیز فهمی میای اینجا مطلب میزاری نه انتظار ما از جامعه چیزی جز این نیست (482906)
 
منصور
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۲:۴۱:۳۲
به نظر من استانه تحمل مردم به عوامل متعددی بر می گردد که من بزرگترین ان را تنزل وضعیت اقتصادی مردم و وجود تورم و گرانی در جامعه می باشد موافقید..... (482529)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۹:۱۴:۲۰
اصلا به اقتصاد مربوط نمیشه وگرنه در خیلی از کشورها همه باید همش چاقو به دست باشند از طرفی در روستاها و شهرهایی ک بخاطر دوری از پایتخت کمتر مورد التفاط دول ایران قرار میگیرد و بیکاری و فقر خیلی بیشتر از تهران است این مسئله چاقو کشی منجر به قتل یا طلاق و جرائم کیفری خیلی کمتر است مثلا در مورد ان قهرمان اینها با هم دعوا سر رانندگی داشته اند و فکر نکنم یکیشان هم محتاج نان بوده است (482773)
 
بهنام
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۲:۴۷:۵۲
وقتی‌ نیرو انتظامی به جأ ی برخورد با اراذل‌ اوباش تمام وقتشو صرف مو و لباس مردم می‌کنه ، بیش از این نمی‌شه انتظار داشت. (482532)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۹:۳۵:۴۶
بهنام جان میشه بگی یک نفر چطوری به ارازل و اوباش تبدیل میشه.؟ تا حالا شده بیوگرافی یک شخص جنایت کار رو مطالعه کنی و ببینی وضعیت اخلاقی خود و خانواده اش چه طوری بوده ؟ چند درصد جنایات به خاطر فساد اخلاقی حاصل از بیبندباری های خانوادگی و اجتماعی و موارد ناموسی اتفاق افتاده؟ اگر به سوالهای من خوب فکر کردی و جواب دادی اون موقع به ارتباط مو ولباس و ..... با ناهنجاریهای اجتماعی پی خواهی برد. (482915)
 
حميد
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۱:۴۸:۰۲
اگر وضعيت حجاب و عفاف در جامعه ما خوب بود كسي تحريك نميشد و موحب ازار و اذيت نواميس مردم نميشد تا افراد متعهد و داراي فهم و غبرت ديني به انها تذكر بدهند و چنين حوادثي به وجود بيايد (483005)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۴:۱۳
بسیار ناراحت کننده است.
در پایتخت حکومت اسلامی بدلیل ام به معروف کشته شوی؟
نیروی انتظامی کجاست؟
امنیت چه مفهومی یافته است. (482537)
 
مسلمان
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۴:۵۳
بگذریم از اینکه این ناهنجاریها در جامعه رو به افزایش است و دولت به بهانه اینکه باید اقدام فرهنگی شود از اصلاح آن سر باز میزند و ببینید که چطور بیمارستانهای دولتی که نامهایشان نیز از مقدسترین مخلوقات جهان گرفته اند از پذیرش فردی زخمی رو به موت که در راه مقدسترین هدف ( همان هدفی که امام حسین (ع) جان خود و عزیزترین کسانش را برای رسیدن به آن داد ) جهاد کرده ، امتناع می ورزند و صد البته جای شکرش باقیست که این بنده خدا را نپذیرفتند . چرا که اگر میپذیرفتند و بعداً متوجه میشدند که جیبش خالیست آنرا در بیابان رها میکردند .
پیشنهاد میگردد برای اینکه اسماء مقدس در نزد افکار عمومی مقدس بماند نام این بیمارستانها را به نامهای یزید بن معاویه ، ابوجهل ، شمربن ذالجوشن و ... تغییر بدهند
خدایا مرا ببخش به خاطر این پیشنهاد. (482538)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۰۹:۴۲
احسنت ! گاهی ما کارهایی میکنیم که فقط اسم اسلام داره نمونش بیمارستان هایی که شما ذکر کردید.
من در حیرتم ،سه تا نکته همیشه برای من جای سوال بوده
یک : همیشه اعلام میشه پذیرش بیماران با وضع جسمی وخیم بدون اما و اگر سریع انجام بشه
اما متوجه میشیم این یک شعار بوده و این هم نتیجه زشتش که حی و حاضر میبینیم
دو :همیشه میگید آموزش کودکان رایگانه
بله رایگان اما هیچ وقت نتونستید با تخلف جند مدیر برخورد کنید و ارزش رایگان بودن تحصیل ابتدایی در کشور رو کم رنگ میکنید هر سال شعار بی عمل میدید که برخورد میشه ولی ...
سه ) با خوب و بد قلیان کاری ندارم ولی این نکته رو به عنوان مثال میگم
وقتی عرضه برخورد با عرضه قلیان در اماکن عمومی رو ندارید چرا بی خود شعار میدید ؟

این سه تا مثال جزئ بود و ممکنه هزاران نکته مشابه از شعار های پوچ در کشور موجود باشه (482617)
 
حسين
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۷:۰۱
متاسفانه علي رغم فرمايشات مسولين در نيروي انتظامي و مقامات در قوه قضاييه مبني بر اينكه كشور وبه تبع ان تهران امنترين كشور وشهرهاي جهان است واقعيت چيز ديگري را نشان ميدهد لازم است متوليان امور بجاي شعار و مصاحبه هاي ان چناني فكر امنيت و تامين اسايش مردم باشند (482542)
 
ايليا
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۹:۱۳
از اين اتفاقات و حوادث وجنايتها در كشور بسيار زياد است ولي چون مثل اين افراد سرشناس نيستند و ويژگي خاصي ندارند بازتاب كمي دارند تصور كنيد همه اين اخبار پخش شود... (482543)
 
مجید
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۸:۰۹:۲۸
شدیدا موافق حرف شما هستم . از این دست اتفاقات زیاد است ولی هر موقع قرعه به نام یک مورد سرشناسمی افتد و رسانه ای می شود جلوه می کند. (482751)
 
سبحان
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۹:۵۵
از غم بی کسی همسايه ام بگويم که به خانه اش دزدی شده و جرات شکايت به پليس را به واسطه تهديد دزدان ندارد، از تجارت بی حدوحصر مواد مخدر بگويم که جز انتشار آمارهای غير واقعی و سوزاندن آنها در روزی خاص حرکت مثبتی از آقايان ديده نمی شود، و ...
بسيار متاثرم از وقوع چنين حوادث هولناک در يک سرزمين اسلامی، شاهرگ زدن چه آسان شده در نزد اين موجودات انسان نما بی وجدان،
حرف ديگری نيست جز آه ه ه ه ه ه ه کشيدن و سوز آن را تا اعماق وجود احساس کردن (482544)
 
اسماعیل مرتضایی
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۰۱:۴۳
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ ﴿32﴾ روم
از كسانى كه دين خود را قطعه قطعه كردند و فرقه فرقه شدند هر حزبى بدانچه پيش آنهاست دلخوش شدند (32)
شاید این دو روز این دو خبر متضاد بیش از بیش برایم تکان دهنده بود از یکطرف روح الله دادشی قهرمان خوش اخلاق و خوش چهره و قهرمان جهان را براحتی پر پر گردن گلی پر پر می نمایند و از انطرف جوانی مومن زیبا و خوبرو که تمام هم و غمشانجام وظیفه الهیش بود را در لباس پیغمبر خدا به خون میگشند . شاید پس از این شاهد صدها و بعضا هزار مقاله در خصوص این مسئله و ریشه یابی ان باشیم اما امان از نیم حرکت
دو صد گفته چون نیم گردار نیست .
مقایسه ای کنید بین دهه شصت و هفتاد و امروز
وضعیت اقتصادی در امد سرانه و هزار ایتم دیگر را بررسی کنیم چه چیزی ما را به اینجا کشانده که به طرفه العینی
خون بی گناهان که نه پاگان را بزمین می ریزیم شما خواه درج نمائید خواه نه بنده اسماعیل مرتضایی با مسئولیت خود میگویم
اقایان مسئولین از سطح تا ذیل در هر قوا یقیننا این گناه دامنیگیر شما در اینده نیز خواهد شد
اگر شما قانون نویسان و مجریان و محاکم بلواقع توان اداره جامعه را ندارید شانه خالی کنید تا توانایان این بار را به دوش بکشند . تفرقه و به پر و پای هم پیچیدن برای کسب قدرت و ثروت هیچ دربی را بروی خود بسته ندیدن
عاقببت جامعه را دچار این مصائب می کند
چقدر زیبا گفت امیرالمومنین علی (ع)
الناس علی دین ملوکهم
و شما سایت محترم و وزین کار از ابرو داری و نگفتن گذشته بگوئید و محکم بگوئید شاید بخود ایند (482545)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۸:۵۴:۱۷
یک مسئله کاملاعامیانه روخدمت تمام عزیزان عرض کنم کافی است این اتفاقی که برای ورزشکارعزیزمان افتادبرای فرزندیکی ازمسئولین رده بالای کشور می افتادباورکنیدامنیت جامعه تاچندماه تامین میشد (482899)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۰:۲۳:۰۳
جناب مرتضایی با توجه به مطالب جنابعالی گویی در این مملکت مردم همینطور به حال خود رها شده و نه قانونی هست و نه مجری و نه محکمه ای . پس لطفا کمی هم مردم را نصیحت نمایید به جهت اجتناب از ارتکاب به جنایت. التماس دعا (482947)
 
دانیال
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۵:۵۶:۳۸
دقیقا همین است . مردم به حال خود رها شده اند اصلا مردم که هستند (483208)
 
سليم
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۰۵:۰۰
جاي تاسف دارد اين اتفاقات ودهها رئيداد بدي كه هر روز در جامعه اتفاق ميافتد ولي اعلام نميشود بنظر ميرسد نيروي انتظامي وساير ذيربطان در خواب غفلت هستند در بيشتر شهر اصلا حضور عيني ندارند اگر هم باشند سربازان وظيفه اي كه اصلا حاضر به درگيري نيستند ويا انگيزه دفع حملات اين اراذل و اوباش را ندارند بايد مسولان پاسخ بدهند اين حق مردم است كه امنيت را خواستار شوند بايد مسولان انتظامي مسوليت پذير باشند و به جاي ارايه امار جمع اوري ديش ها توان خودرا مصروف انيت شهر بكنند (482546)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۰۶:۱۵
به نظر من نیروی انتظامی به جای جمع آوری آنتن های ماهواره، باید نیروی خودش را صرف مبارزه با این نوع معضلات بکند. (482548)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۴۱:۳۰
به نظر من نيروي انتظامي و سپاه بايد در يكديگر ادغام شوند تا قدرت اين نيروها بيشتر شود. نيروي انتظامي به تنهايي از ايجاد امنيت ناتوان است. (483312)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۰:۰۰
وزير كشور فرمده اند در كشور امنيت داريم
پس احتمالا اين قتلها كار انگليسيها است (482552)
 
ahmad hamouni
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۳:۲۲
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم،
تفهیم اتهام، محاکمه، صدور حکم، تجدید نظر ، اجرای حکم ....

اینها بخشی از مراحل دادرسی در نظام قضایی ماست.

اگر به طور اصولی به آن بنگریم، هر مسیری جز این مسیر غیر عقلی می نماید و لازم است برای احقاق حق همین مسیر طی شود.

اما نظام قضایی ما باید به یک سوال ساده به روشنی پاسخ دهد. هزینه احقاق حق در این روش چقدر است.

جدا از نقاط ضعف شخصیتی، فرهنگی و برخی از ناهنجاری های روانی که تعداد حوادثی اینچنینی را زیاد کرده است باید شرایطی ایجاد گردد که هزینه احقاق حق کم شود.

بگذارید با مثالی توضیح دهم:

خودرو شما تصادف می کند.
1- منتظر می مانید تا مراحل قانون طی شود. بنابر این وقت شما تلف می شود.
2- مدتی از استفاده از خودرو خود به دلیل نیاز به تعمیرات محروم می شوید.
3- پس از تعمیر به دلیل تصادف ارزش خودرو شما کم می شود.
4- برای جبران بخشی از ضرر خود که مقصر تصادف آن را نمی پذیرد باید به دادگاه مراجعه کنید.
5- پس از رای دادگاه نیز همه خسارات وارده جبران نمی شود.

اینها را همه رانندگان به خوبی می دانند. پس همزمان با تصادف می دانند که حقوقی از آنها از دست رفته است و از تصادف عصبانی می شوند.

عین این شرایط در مورد هتاکی وجود دارد. 1- به دلیل تغییر مسیر نابجای خودرو کناری بوق می زنید.
2- راننده خودرو با بی احترامی تمام عباراتی را به زبان می آورد و با دست و صورت آن را نثار شما می کند.
3- هیچ راهی برای احقاق حق در نظام دادرسی وجود ندارد.
4- حتی در صورت آنکه در میان اینهمه پرونده ریز و درشت بتوانید طرف را به دادگاه بکشانید هم شانسی برای اثبات جرم ندارید.
بنابر این به وی اعتراض می کنید. پایان این اعتراض معلوم نیست.

چه کسی باید شرایط احقاق عادلانه حق را فراهم کند؟ حق کامل و نه نصفه و نیمه!!! (482559)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۱۵:۲۸
اخلاق سالهاست که از بین ما آدمهائی که دور نیست زمانی که برای هم جان میدادیم رخت بر بسته است و هرچه دور تر می رویم دلمان برای گذشته و آدمهائی که در گذشته جا گذاشته ایم تنگ تر می شودو اینها همه از اشاعه دروغ و منکرات در جامعه است (482560)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۰:۱۱
الف جان نظر منو چاپ کن من ۲۷ سالمه لیسانس نرم افزار کامپیوتر با معدل ۱۶/۱۲ وقتی من ساعت ۶ صبح از بیکاری و فرار از فقر میرم مسافر کشی و درست راس ساعت ۶ صبح جلوی میدان راه آهن وقتی که ترافیک و اذهامی نیست مسافر سوار ماشینم میشه و درست همون موقع یک جناب سروان که اون هم ساعت ۶ اومده منو جریمه میکنه و با خنده و عقده بهم میگه بیا پایین برگ جریمتو بگیر حالا هم نیروی انتظامی حقشه این همه افتضاح بالا بیاره . (482563)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۴۴:۰۸
درکتون می کنم. ولی این نیروی انتظامی هستش و اون راهنمایی و رانندگی.

منم تجربه این نگاه خندان سراسر عقده رو از ماموران راهنمایی و رانندگی دارم! به جرم 15 سانت رفتن رو خط عابر پیاده! پیاده شدم اندازه گرفتم. یک وجب نمی شد... (482592)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۲۸:۴۸
برادر من نیروی انتظامی ۹۰ درصد نیرو هاشو تو شاخه راهنمایی رانندگی تقسیم کرده من حرفم اینه که وقتی توجریمه کردن این همه با دقت عمل میکنه پس چرا تو بخش امنیتی انقدر ضعیفه . کافییه ده قدم از درب منزلت فاصله بگیری تا بتونی مواد مخدر از همه نوعش محیاکنی و ... (482632)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۵:۱۱:۲۰
بی ربط به موضوع (482660)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۲۵:۳۲
چه ربطی داره قوانین راهنمایی رو رعایت کن جریمه نشی. (482630)
 
مهرداد
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۰:۲۱
سلام
ايكاش نيروي انتظامي و سياسيون بجاي اينكه فقط روي جمع آوري ماهواره و مترسكهاي متحرك خيابان متنور بدهند قدري به فكر امنيت جاني مردم باشند. تا كي هياهو (482564)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۴:۳۲
بارك الله عجب نوشته ي خوبي
درود بر الف و آفرين بر سيد جواد سيدپور
به همه كساني كه عصبيتي زودگذر و خشمي بي‌پايه پيدا مي كنند سفارش مي شودآيه22 سوره مومنون را بخوانند
قل رب اعوذ بك من همزات الشياطين (482568)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۹:۰۶
فعلا که نیروی انتظامی با راه انداختن کاروان های معتدد در شهر درگیر موی سر خانمها و جمع کردن دیشها ست که دردسر کمی داره ..... (482572)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۱:۰۴:۳۲
تازه نیروی انتظامی درگیره , وضع بعضی خانوما اینطوری معلوم نیست اگر درگیر نبود چه طوری بود. (482967)
 
دلسوز
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۳۴:۳۰
قانون را تا حد نهایت اعمال کنید تا عدالت سایه امنیت را گسترده نماید. (482577)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۳۷:۱۹
مگر این عدم پذیرش بیمارستانها و این مسائل پدیده ای جدید است؟ حتما باید این اتفاقات باید برای یک طلبه یا مسئولی اتفاق بیافتد که شما خبرگزاری ها از خواب بیدارشین؟ اگر همین اتفاق برای یک شهروند عادی یا همان شهروندان درجه دو می افتاد همین سایت الف لام تا کام سکوت می کرد. ...سناریوی بعدی این اتفاق اینست :
- تکذیبیه یا قربانی کردن چند کارمند دسته دوم تو همان بیمارستانها
- یقه گیری خیرگزاری ها برای سیاه نمائی و بزرگ نمائی
- تشکیل میز گردها و همایش ها برای ریش یابی خشونت در جامعه
سال بعد همان آش و همان کاسه (482582)
 
علی محبی
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۳۷:۴۰
با سلام
چند ماه پیش از جانب قوه قضائیه اعلام شد بیشترین موضوع پرونده های ارجاعی به قوه قضائیه ضرب و جرح عمدی است به نظر شما این موضوع سوال برانگیز نیست. چرا این موارد در جامعه ی ما پررنگ تر از جاهای دیگر است . ولی من احساس می کنم که یک عامل نیست بلکه عوامل متعددی در این امر موثر هستند از جمله نداشتن آرامش روحی و روانی و ترس از آینده و... . (482583)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۱:۲۵:۰۵
جناب محبی با توجه به اینکه یک عمل جنایی هم برای یک جامعه زیاد است ولی اینکه فرموده اید ضرب و جرح در جامعه ما پر رنگ تر از جاهای دیگر است , اگر منظورتان از جاهای دیگر کشور های خارجی است .باید بگوییم که اینطور نیست. اتفاقا شیوع عمل جنایی در جامعه ما حاصل تهاجمات فرهنگی همان کشور هاست که با ترویج فرهنگ بی بندباری و ابتذال از طرق مختلف از جمله ماهواره ها موجب تزلزل روحی جوانان و از هم پاشیدگی خانواده ها و پرورش فردی پرخاشگر و جانی میگردند. (482988)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۴۴:۴۳
حالا میان اینهمه گرونی سرسام آور یه چیزی ارزون شده، چیه چشم دیدنشو ندارین؟ (482594)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۵۲:۱۳
نيروي انتظامي برخورد با اراذل و اوباش را جدي نمي گيرد فقط به فكر اين است كه مردم چگونه لباس مي پوشند (482600)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۹:۴۷:۲۷
همین چند روز پیش یک میلیاردر یکی از شهرهای غربی را دزدیدند و 2 روز بعد نیروی انتظامی جنازه اش را پیدا کرد- قتل اما نه با چاقو- با خفگی- اما نیروی انتظامی سریع قاتلین را دستگیر کرد (482788)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۵۵:۱۹
باور کنیداین مساله هم به سبز ها و ضد انقلاب ارتباط پیدا میکنه
اینها از اعدام قاتلین و قاچاقچیان کلان مواد مخدر هم سو استفاده کردند و به جهت عملگی برای رسانه های استکباری تو بوق و کرنا کردند
الان هم قوه قضاییه پروانه ای و لطیف ما جرات مجازات های سنگین رو نداره
اینجا تگزاسه یا پایتخت کشور متمدن ایران؟
چهار تا حکم سنگین برای اراذل ببرید و علنی اجراش کنید و نتیجه اش رو ببینید
برای حفاظت از گیاهان مزرعه ، علف هرز رو باید از ریشه قطع کرد
این عمل ممکنه خشن باشه
اما هیچ حکم اسلامی بی حکمت نیست رحمت و آرامشی در حدود اسلامی هست که در هیچ مجازات و عمل پیشگیرانه ای وجود نداره
دم بیمارستانی ها هم گرم اونها شریک جرم هستند
حالا ببینید چطور این قضیه ماله کشی خواهد شد (482603)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۳:۵۶:۳۲
چرا هرچی می گردیم صدا و سیما خبری نمی گه (482606)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۷:۱۶:۲۴
خوب لابد خبر موثق نیست یا اصلا اتفاق نیفتاده! (482727)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۷:۵۳:۲۰
هم وطن عزیز بی بی سی این خبرو پخش کرده الان دیگه دست انگلیس تو کار ونباید از صدا وسیمای ما پخش بشه (482887)
 
مراد
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۰۵:۱۱
باسلام همه ي ما شاهديم كه گاهي در يك تصادف رانندگي كه معمولا از روي سهو اتفاق مي افتد رانندگان خسارت ديده اول يك فصل كتككاري ميكنند بعد به 110 اطلاع ميدهند آيا در افغانستان و بنگلادش هم چنين وضعي وجود دارد ؟ وقتي زور گويي و قلدري و بي قانوني توسط مقامات بالاي دولتي امري عادي شده و دولت به قوانين وضع شده توسط مجلس تمكين نميكند شما چه انتظاري از مردم عادي كوچه و بازار ميتوانيد داشته باشيد كه طي روز با دهها زورگويي قانوني و غير قانوني مواجهند و ظرف تحملشان از اول صبح همواره لبريز است ؟
متاسفانه زورگويي ميرود تا كاملا نهادينه شود و در صورت ادامه ي اين وضع در آتيه ي نزديك ايران مانند تگزاس قديم خواهد شد (482616)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۱۰:۰۹
مقصر این گونه مسایل آموزش پرورش و صدرا سیما می باشد به هزار یک دلیل دیگه نپرس ایکاش از این قضایا عبرت می گرفتیم (482620)
 
علی محبی
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۰:۳۰:۱۲
برادر خوب من شما یا به عبارتی دولت به آموزش و پرورش چه داده ااست که حالا انتظار تحویل گرفتن دسته گل دارد به همان اندازه که پول بدهی آش می خوری مدرسه ای که پول اب و برق را نمی تواند بدهد از ان چه انتظاری داری.حالا صداوسیما یک چیزی ولی تورا خدا به معلم ها زیاد گیر ندهید که کاسه ی صبر این ها لبریز شده و به کوچکترین حرفی واکنش نشان می دهند .لا اقل بعد از صداوسیما برو سراغ نیروی انتظامی و قوه قضائیه بعد بیا سراغ این ها. (482798)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۱۳:۳۵
با سلام
دیروز که با خانواده از جاده هراز به تهران باز می گشتم ؛ به علت رعایت سرعت مجاز 3 بار مورد توهین زشت دیگر راننندگان جوان قرار گرفتم ؛ از ترس لام تا کام سکوت کردم واقعا امنیت جانی کم شده ؛ از مسئولین می خواهم به فکر امنیت و فرهنگ سازی جامعه باشند ادامه این ناهنجاریها فاجعه آمیز است و خلاصه آنکه آستانه تحمل مردم کم شده و وقوع این حوادث در حال افزایش است . (482624)
 
ایران
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۲۲:۱۲
وقتی به راحتی نیروی انتظامی از کنار مسایلی مثل فاجع اصفهان میگذره و میگه تقصیر خودشون بود. این جور اتفاقات راحت میفته. یا وقتی به راحتی از صدا و سیما فیلمها پخش می شوند و ملاک تنها حجاب خانمهای توی فیلم هست این اتفاقات راحت خواهد افتاد. در ضمن اگر این اتفاق الا توی امریکا یا ار.پا افتاده بود صدا و سما الان پخش زنده میذاشت. (482629)
 
ساعد
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۲:۴۵:۵۵
به همه دوستانی که نیروی انتظامی رو مقصر می دونند:
نیروی انتظامی یه نهاد اجراییه نه قانون گذاری. مشکل از جای دیگه آب می خوره.... (482830)
 
majid
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۳۴:۲۲
بابا شما هم گير داديد به نيروي انتظامي.

اينو هر آدم عاقلي ميدونه كه سرو كله زدن با خانم هايي كه موهاشون از زير روسري بيرون زده خيلي راحت تره تا درگير شدن با يك مشت شرور چاقو كش. (482635)
 
ali
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۳۴:۴۹
طبیعیه وقتی صداوسیما فیلم ها وسریال های خشن و پر از قتل و کشتارایرانی مثل زیر هشت اجازه ساخت وتولیدوپخش می ده به مرور زمان به مردم یاد می ده قتل و کشتن آدما چیزی نیست!!!!!!!!!مشکلی نیست

مشکل برنامه های صدا وسیماست اگه صدا وسیما فیلم های مثبت وشاد مثل ساختمان پزشکان نشان بده همه چی درست میشه
الان معلم اخلاق جامعه ایران صدا وسیماست که نمی خاد درست بشه (482636)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۳۵:۵۸
نیروی انتظامی به جای اینکه جلوی این ارازل و اوباش و بگیر با صلابت ! دنبال جمع آوری ماهواره ها است، این وسط امنیت تعطیله، بعد حادثه هم با افتخار می گن در مدت 24 ساعت قاتلین و گرفتیم ایول، منتظر باشید افراد بکشند تا شما با افتخار از دستگیری قاتلین خبر بدین، واقعا خسته نباشید، این همه اقتدار از نیروی انتظامی کجای دنیا سراغ دارید (482638)
 
ali
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۳۶:۲۷
طبیعیه وقتی صداوسیما فیلم ها وسریال های خشن و پر از قتل و کشتارایرانی مثل زیر هشت اجازه ساخت وتولیدوپخش می ده به مرور زمان به مردم یاد می ده قتل و کشتن آدما چیزی نیست!!!!!!!!!مشکلی نیست

مشکل برنامه های صدا وسیماست اگه صدا وسیما فیلم های مثبت وشاد مثل ساختمان پزشکان نشان بده همه چی درست میشه
الان معلم اخلاق جامعه ایران صدا وسیماست که نمی خاد درست بشه (482640)
 
شعیب
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۳۷:۴۱
نظرات خوبی داده شده

من هم به سهم خودم میگویم

جامعه خیلی رها و آزاد شده

از نظر فرهنگی جوانان و نوجوانان خوب تربیت نشده اند

مجریان قانونی هم متاسفانه به امورات جدی و مهم کم می پردازند

یاد محله های جوادیه و نازی آباد قدیم بخیر

امیدوارم به خودمون بیاییم و فکری به حال روزها و شبهامون بکنیم

که نا امنی از مهمترین دغدغه های شهروندان شده

حضور ماموران نیروی انتظامی در نقاط شهر خیلی کم شده

و این در محلات جرم خیز کاملا مشهوده (482641)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۳۸:۰۹
فشارهای اقتصادی و اجتماعی روی افراد جامعه بسیار بالاست و از سوی دیگر نیروی انتظامی نیز بجای انجام وظایف اصلی خود به کارهای حاشیه ای می پردازد.
مردم منتظر کوچکترین تلنگری هستند که بجان یکدیگر بیفتند.
کاری اساسی و ریشه ای باید کرد (482644)
 
مصطفی
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۴:۴۳:۲۷
فقط بدلیل اینکه فرهنگ سازی در این جامعه نشده است
شب ولادت امام زمان(عج) به جای اینکه یک فرهنگ انتظار به انسان یاد می دهند 4 تا فیلم خارجی ، عمو پورنگ ،عموهای فیتیله برامون می رقصن و از این جور قبیل نشونمون می دن خدایا چیکار کنیم که شوکه شده ایم و نمی دانیم چیکار کنیم و فقط در حد یک خط که قهرمان دنیا کشته شد همین (482649)
 
شهريار
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۵:۰۴:۵۰
غافل نشويد از تاثير اين فيلمهاي خارجي اكشن كه تلويزيون پخش مي كند و ايضا سريالهاي وطني كه به هر دليلي يك فقره قتل در آن اتفاق مي افتد و بازماندگان قاتل دنبال گرفتن رضايت از اوليا دم . بازيهاي كامپيوتري هم كه جاي خود دارد (482658)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۵:۱۱:۱۱
دلیلش دیدن خشونت و عادت به اونه
وقتی شما خشونت رو از طرف مجریان آرامش می بیند ! و کاری از دستتون بر نمی آد ! آستانه خشونت بالا می ره ؟ براستی از چند جامعه شناس و روان شناس پرسیدی چرا ؟ (482659)
 
irani
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۵:۲۹:۰۵
قابل توجه نیروی انتظامی که گویی فقط برای روسرس و توسری و جمع کردن ماهواره و توقیف اتومبیل جوونها دایر شده. (482668)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۵:۴۶:۱۶
...\"پنج بيمارستان بزرگ پايتخت كشور از پذيرشش سر باز مي‌زنند\"

کجاست آن دادگاه اسلامی که بحساب مسئولین این پنج بیمارستان بجرم قتل غیر عمدی بزرگ رسیدگی کند؟؟؟ (482674)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۶:۰۶:۴۴
و سرانجام قهرمان قصه ما نيز به خاك افتاد ... (482682)
 
خردمند
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۶:۰۷:۱۶
بسمه تعالی
موضوع بیمارستان ها و قتل آقای داداشی دو موضوع متفاوت است
موضوع بیمارستان ها به دلیل خودکفایی بیمارستان ها است و عدم شناخت آن طلبه جوان از شرایط امر به معروف و نهی از منکر است.
و از همه مهمتر لازم است انگیزه های اقدامات مورد بحث روشن باشد مثلا انگیزه قتل آقای داداشی معلوم نیست
بدون مطالعه نمی توان حق را تشخیص داد افرادی که برای این مطلب کامنت گذاشته اند از روی احساسات خود نظر داده اند
واقعا هر کدام از افرادی که بیمارستان ها را مقصر دانسته اند اگر خودشان مدیریت آن بیمارستان ها را به عهده داشتند معلوم نیست که همین کاررانمیکردند (اگر این کار را نمی کردند خلاف ضوابط عمل کرده بودند.) (482683)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۶:۱۵:۰۷
متاسفانه فرهنگ و ارزشها رو به افول است و آستانه تحمل افراد روز به روز پایین تر می آید. وضعیت اجتماعی فعلی جامعه واقعا مایه شرمساری است (482687)
 
unknown
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۶:۲۹:۲۷
حس اعتماد و اتحاد جمعی ازبین رفته. اگر من بدونم که اگر به جرمی که جلوی چشمم داره اتفاق می افته اعتراض کنم چهارتا شهروند دیگه وارد میدون میشن و حمایتم میکنند اعتراض میکنم ولی اگر فکر کنم اگر اعتراض کنم من میمونم و یه روانی چاقو بدست دخالت نمیکنم. با هم غریبه شدیم (482695)
 
شاهد
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۶:۳۷:۴۴
با سلام
امیدوارم این چند کلمه مفید باشد و سبب آزردگی هیچ کسی نشود.
من در خارج زندگی می کنم و از این حوادث بسیار نگران می شوم زیرا در مجموع فضای بسیار تند و افراطی در همه زمینه ها از سیاست و اقتصاد تا مسائل اجتماعی در ایران گمان می کنم بی نظیر است. حرمت شکنی و تهمت زدن در تمام محافل چنان راحت و ساده است که تقریبا دیگر هیچ زشتی ندارد. در میان روحانیون نیز افراد منفی و بد متأسفانه کم نیستند ولی آتش زدن، کور کردن، و حمله با وسائلی که به مرگ روحانی مسئول و مثبت می توانند منجر شوند تقریبا در دنیا بی نظیر است. شخصیت های دینی تقریبا در همه فرهنگ ها نوعی مصونیت دارند، جز در تاریخ یهود که انبیاء الهی را شکنجه می کردند و یا حتی می کشتند. این پدیده در ایران گویای قرار گرفتن وضع اخلاقی در میان برخی از افراد در یک سراشیبی خطرناکی است و خداوند خود لطف نماید. (482706)
 
rozat
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۷:۱۲:۳۴
مسئولین ما متاسفانه شهامت بازگو کردن این گونه اخبار را ندارند فقط به فکر خود و خانواده خود و میز خود و باغ و ویلای خود هستند اینجور نیست ؟ آمار بگیر اگر مسئولی را غیر از این پیدا کردی این اتفاقات خیابانی را هم نخواهی دید (482724)
 
حمید باقرزاده
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۷:۴۲:۵۱
وقتی در کشوری اسلامی برای امربه معروف و نهی از منکر جایگاهی در نظر گرفته نشود و از مردم بعنوان ضابط استفاده نشود خوب نیروی انتظامی هم که کاری از دستشون بر نمی یاد فقط چند هزار بهشون بدید تا جریمه نشید و خلاص به این کارها چکار دارند (482735)
 
sma
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۷:۵۱:۵۴
به نظر من هیچ ربطی به آستانه تحمل و ... نداره موضوع اصلی اینجاست چه جماعتی و با چه هدفی سلاح های سرد مثل قمه و چاقو با خودشون حمل میکنند ؟! مقصر اصلی پلیس است الان به راحتی در هر کوچه و خیابان صلاح سرد فروخته میشود اگر پلیس گشت خودشو بیشتر کنه ایست و بازرسی بیشتر بشه و یک حکم سنگین برای حمل سلاح سرد در نظر گرفته بشه این حوادث کم رنگ تر میشه .... البته باز هم میگم هر چقدر هم کسی خشن باشه حمل سلاح سرد به یک بی وجدانی و بی بندو باری بر میگرده و اینها قشری خاص جامعه و جزء ارازل اوباش و لات ها هستند که در سرار دنیا و در هر کشوری وجود داره اما ما نتونستیم جلوی این جماعت رو به درستی بگیریم . (482740)
 
غلام
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۸:۰۳:۰۸
مشکل اصلی بد حجابی است . (482746)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۹:۲۴:۱۵
جواب این حرف ها و حدیث ها در یاد داشت علامه حکیمی هست. اندکی تامل کنیم
http://alef.ir/1388/content/view/111036/ (482778)
 
نادر
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۹:۲۹:۴۸
سلام
به عنوان یک ایرانی و یک مسلمان از شخص مقام معظم رهبری تقاضامندم فکری به حال وضعیت موجود کرده و دستور قاطعی به نیروهای انتظامی جهت حفظ امنیت جانی مردم صادر فرمایند. (482779)
 
اصلان صادق
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۹:۳۱:۱۰
چه طور میتوانید به همه خانه ها سرک بکشند ببینند کی توی چهاردیواری اختیاری خودش داره ماهواره نگاه میکنه ولی نمی تونند خیابان جلوی قتل رو بگیرند ؟ خب معلومه باید ببینند سودشون توی کدومه (482780)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۹:۳۴:۳۸
به نظر بعضی از دوستان که می گن آستانه تحمل افراد پایین رفته یاچرا نیروی انتظامی به دیش ماهواره ها یا بدحجابا گیر میده،گیریم که اینطوری باشه(که هست) آخه برای جبران یا تلافیش باید مرتکب گناهی بزرگ مثل قتل بشیم!چرا بیخودی داریم خودمونو توجیه میکنیم.به نظر شما یه قتل نابه هنگام چه طوری باید پیش بینی بشه؟ (482782)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۹:۳۶:۱۱
بسم االله الرحمن الرحیم


در مملکتی که فقط یک عده سیاسی کار
خونشون رنگین تر از بقیه است که مامورا ویژه صبح تا شب آنها را می پایند دیگر جماعت مهم نیست که باشند یا نباشند روح الله دادشی که
نماینده مجلس نبود ویا وزیر یا .... مرد که مرد به شما چه امنیت بر قرار است البته برای آقایان . . . (482783)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۱۹:۳۹:۱۸
مقصر اصلی قوه قضائیه است که احکام را دیر صادر کرده و یا اجرا نمی کند. نیروی انتظامی هم وقتی می بیند قوه قضائیه از ترس اقایان و خانمهای حقوق بشر چنین برخورد می کند کوتاهی میکند. کاش به جای 44 هزار تومان یارانه به هر نفر 35 هزار تومان می دادند ولی حقوق پلیس و معلم را زیاد می کردند و با رشوه خواری و عدم انجام وظیفه در این دو قشر برخورد جدی می کردند. باور کنید بخشی از اینها نتیجه بی اخلاقی و عدم انجام وظیفه معلمین و پلیس است. (482785)
 
همون ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۱:۰۹:۵۰
دیشب تو یکی از پارکای اطراف خونمون چندتا از ارازل دعواشون شده بود معرکه گرفته بودن و فحش مادر خواهر نثار هم می کردن، من داشتم رد میشدم شنیدم که یکیشون عربده می زد هر کی تو پارک بمونه فلان و بهمان و میکشم و ...زنگ زدم 110 بعد اینکه 5 بار اشغال خورد بالاخره یکی جواب داد، گو اینکه مزاحمش شدم با اکراه آدرسو گرفت. فقط واسه اینکه ببینم چقدر طول میکشه نیروی انتظامی بیاد واستدم اونجا.
20 دقیقه گذشت و خبری نشد. دوباره زنگ زدم که همون یارو جواب داد و گو اینکه من خلاف کردم جوری \"آقا به کلانتری گفتیم دیگه\" گفت که من گفتم الانه که بیاد خودمو بازداشت کنه.
دوباره وایستادم. نیم ساعت شد و خبری نشد. ارازل همچنان داشتن در مورد نوامیس همدیگه اظهار نظر می کردن و به هم می پریدن. نمی دونم اصلا نیروی انتظامی اومد یا نه، چون ول کردم و در حالی که داشتم به عملیات راپل و آینده این مملکت فکر می کردم رفتم خونه. (482803)
 
ali
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۱:۲۴:۱۵
به والا... قسم خودم با چشمام دیدم که تو یه درگیری پلیس از چند کیلومتری آجیر میکشه که دعوا خاتمه پیدا کنه جرات نمیکنه بیاد جلو یارو با قمه اومده بود اربده کشی میکرد اگه بیان سخت برخورد کنن که این اتفاقات نمی افته (482804)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۱:۴۸:۴۷
فعلاً حجاب و ماهواره مهمتر هست برادران و خواهران نیروی انتظامی وقت و نیروی کافی برای مبارزه یا ناامنی و اعتیاد ندارند (482809)
 
اکبر سهیلی
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۲:۰۰:۴۰
من به عنوان یک ایرانی اصیل و یک ورزشکار از حادثه ای که اتفاق افتاده بسیار متاثر شدم اما این حادثه و حوادثی شبیه این در مرکز ایران آن هم در تهران برای ما چیزی طبیعی است چرا که من خودم و خیلی از دوستانم که تعریف میکنند بارها در شهرهای بزرگ کشور تصادفات جاده ای وحشتناکی دیدیم که اگر مصدومین را به بیمارستان میرساندند حتما از مرگ نجات پیدا می کردند ولی کسی در شهرهای بزرگ دل و جگر چنین کاری را ندارند (482813)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۲:۲۴:۱۷
اقوام روزگار به اخلاق زنده اند
قومی که گشت فاقد اخلاق مردنی ست (482818)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۲:۲۶:۰۳
فرهنگ سازی و رفتار اجتماعی دولتی کردیم در صورتیکه این مقوله باید از خانواده شروع شود تا پایدار باشد. (482820)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۲:۳۷:۰۰
اگر نزدیک هیبت مرحوم روح الله داداشی رو دیده بودید دلتون بیشتر می سوخت من ده ساله میخوام شکممو آب کنم موفق نشدم. به نظرم ورزشکار کم از سایر صنوفی مثل هنرمند یا فرهنگی نداره (482824)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۲:۴۱:۳۵
چه خوشمان بیاد یا نه خشونتهای اجتماعی حاصل شکافهای طبقاتی است و ما با این روند در نهایت همچون تعدادی از کشورهای امریکای لاتین خواهیم شد البته تا زمانی که اعتقاد به آنشاءاله گربه است وضع بهمین روال است مگر از توهم دشمن فرضی و فرضیه های خیالی مدینه فاضله دست برداریم و در همین زمین موجود با توان موجود به جنگ مشکلات برویم (482828)
 
انان
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۳:۰۳:۲۵
وقتی در فضای سیاسی کشور که در معرض دیدجهانی و بین المللی میباشد نابودی وحذف طرف مقابل رواج یابد معلوم است که به عنوان یکروش مطلوب دراقشار جامعه نیز رواج میابد (482836)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۳:۰۶:۲۹
اخوی باید بیمارستان ها دولتی باشه که همه بتونن استفاده کنن نه فقط یه قشر خاص ! این هم از مزایای خصوصی کردن دیگه ! آیا درمان نباید برای همه مجانی باشه ؟! (482838)
 
محمد 110
۱۳۹۰-۰۴-۲۷ ۲۳:۵۱:۲۱
سلام
1-دوستان خيلي از ماهواره صحبت كردند. خوب ماهواره رويكرد غالبي اش كه يك رويكرد تحميق كنندگي عوام است. يعني احمقانه ترين و مضحك ترين چيزها رو براي شما استدلالي مي كنه كه اين باعث ميشه شما توهم معرفتي پيدا كني.
2-اين قضيه مخالف و موافق نظرات سايت شما هم خنده داره. كم مونده ما نظر بديم \"دو دو تا چهار تا\" 200 نفر ميان \"مخالف مي زنن\".
خدا هممونو شفا بده. (482844)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۲۱:۱۵:۱۶
ببینم برنامه های صدا و سیما را از طریق ماهواره تماشا می کنی ، نه ؟
هرچند صدا و سیما برای اکثر مردم حتی به قول شما توهم معرفتی را هم ایجاد نمی کند ! (483387)
 
مجتبي
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۰:۱۴:۲۶
متاسفانه آموزش و پرورش مي تواند پايه هاي تربيت جامعه را در دست بگيرد اما متاسفم كه بگويم در امر پرورش كه عملا كاري صورت نمي گيرد و در زمينه آموزش نيز كه مي توان لفظ رفع مسئوليت را اطلاق كرد مثلا براي نمونه كدام دانش آموز ايراني مي تواند به عربي تكلم نمايد و انگليسي بفهمد باقي ماجرا............. (482848)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۰:۲۴:۳۰
فقر.بیکاری.اعتیاد.سقوط انسانیت.سکوت مسئولین وهزاران عوامل دیگرنتیجه این ... (482849)
 
سلام
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۱:۴۸:۲۴
همش تقصير اين ماهواره هاست كه فقط جر فساد و كشوندن جونا به مواد مخدر چيزي نداره (482867)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۲:۲۹:۱۸
خب اگه اینطوری پیش بره من فکر میکنم بجای پلیس 110 باید از پلیس 510 استفاده کنبم چون میزان نا امنی تقریبا 5 برابر شده ولی قدرت پلیس تغییری نکرده است!!!!! (482869)
 
محمد حسن
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۷:۵۷:۴۶
شک نکنید وقتی وزیر محترم افاضات می فرمایند در مملکت امنیت کامل بر قرار است این مشکل هم در کنار هزار مشکل دیگر این مملک کار دست تامریکا ، انگلیس و صهیونیستها است ما خوب هستیم قتل نمی کنیم . تورو خدا کمی فکر کنیم و عاقلانه حرف بزنیم که انثال من بی جنبه و شما عاقل و... (482889)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۰۹:۲۳:۳۸
جاي بسي تا سف است فقط بايد از خدا خواست كه دست انرر كاران را متوجه واز اين همه كج سليقهاي دست بردارند وبا يكدلي به فكر چاره جوئي باشند چون اگر به صورت ريشه اي درمان وراه اين مشكلات راحل نكنند پيش خدا و مردم مسولند (482910)
 
يك دوست
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۰:۳۹:۴۳
تختي هم ناجوانمردانه باهاش برخورد كردند اگه ميخواي سري تو سرها دربياري بايد حلاج وار سر به راه دوست بگذاري . و بري جزء اونايي كه بهت بگن خدا رحمتش كنه . خدا همه رفتگان را رحمت كنه اگه رحمت و نگاه پرمهر او نباشه ما هيچ نيستيم و اساسا بشر چيزي كم داره چشمه اي جوشان كه ميگه بياين بياين. پهلوان هنوز جوان بود پهلوان افتخار ايران بود مگه ميشه هنوزم افتخار اين سرزمين نباشه. دريا خنديد در دوردست دندانهايش كف و لبهايش آسمان. پنجره مدرسه پرده اي از ستاره ها دارد. روح اله جان داداش اين مردم بودي هستي و هميشه خواهي ماند. خدا رحمتت كنه. (482957)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۱:۱۸:۰۱
ببخشید و با عرض معذرت دعوا دعوا خیابانی بود و هر دو طرف مقصر لطفا یکی را امام حسین و دومی یزید نکنید و نیروی انتظامی هیچ تقصیری نداره دعوا دو تا گردن گلفت خیابانی شبیه دهها دعوا روزانه که در کل دنیا موجود است و نتیجه هر دعوا قاتل و مقتول و مطمئن هستم اگر داداشی بقصد گشتن طرف مقابل حمله کرد و طرف مقابل با دیدن هیکل داداشی از چاقو استفاده کرد بس هر دو بی تقصیر نیست و مظلوم وجود نداره (482981)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۱:۵۷:۲۳
لطفا قبل نظر دادن در این مورد اعترافهای متهمان پرونده رو بخونید هیچ دعوایی نبوده همینکه مرحوم داداشی از ماشین خودش پیاده می شه متهمان با دیدن هیکل درشت این مرحوم دست به چاقو می برند و اتفاقی که نباید می افتاد رو رقم می زنند (483018)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۳:۴۱:۲۹
اقا مرتضی سلام لطفا قبل از محکوم کردن کسی و طبق صحبت رییس پلیس خون مقتول روی کاپوت ماشین قاتلین نه روی ماشین خودش بس درست فرمودی قبل از استماع نظر کارشناسان و قاتل نباید نظر داد و اینطوری نیست که مقتول از ماشین پیاده شد برای سلام علیک و دست دادن به قاتل (483119)
 
دوست
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۱:۳۱:۵۳
جای تعجب است که چرا همیشه منتظریم مقام رهبری دستوری بدهند، یه ذره هم به خودمون نگاه کنیم آیا واقعا ما به وظیفمون عمل کردیم؟ چقدر امر به معروف غریب شده که به خاطرش ادم میکشن! واقعا هدف صداوسیما از پخش فیلم هایی مثل \"جان سخت\" چیه؟ فیلم های سینما پر شده از بانوان بدحجاب که کاری جز دلبردن از مردان بلد نیستند! و مردان رو هم افرادی نشون میدهد که جز هرزگی و بی غیرتی، سودی ندارند، برنامه کودک هم که چیزی جز آموزش حرکات موزون چیزی ندارد! تا وقتی نتونیم فرهنگمون رو احیا کنیم شرایط بهتر از این نمیشه (482996)
 
محمدحسینی
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۱:۵۱:۲۷
ریشه تمام مشکلات اقتصادی است . زن یا دختری که مشکل مالی نداشته باشد .خودش را در معرض گرگان خیابانی قرار نمی دهد .حتما مجبور می شوند که دست به این کارها می زنند. (483011)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۱:۵۵:۳۱
بایدنظر تمام دوستان عزیز رو به موضوعی جلب کنم انسان موجودیست که طبق آنچه آموخته عمل می کند نه طبق غریزه که این رفتار غریزی مخصوص حیوانات است ولی آنچه در جامعه ی مادیده می شود انواع و اقسام رفتار ها ی حیوانی است که گاه حیوانات را هم شرمسار می کند مثل ناهنجاری های جنسی رفتارهای اجتماعی نامناسب رفتارهای اقتصادی و... در جامعه ای که کسی با افتخا ر بگوید فلانی رو با چاقو زدم و همه به وج بیایند یاسایر رفتارهای زشت در جامعه به روشنی قبول شود حال و روزی بهتر از آنچه میبینید نباید متصور بود حال آن فرد نحیفی که برو بازوی خدا بیامرز داداشی را هم ندارد چگونه از جان و مال وناموس خود دفاع کند آموزش و پرورش خود اوضاع بدی دارد پدر مادر هاهم یا وقت ندارند یاخود هم درست تربیت نشده اند پس کودک طبق آنچه در این جامعه ی جنگلی پیش رو آموخته عمل می کند نتیجه اش میشود انچه که رخ داد (483017)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۲:۱۲:۱۰
خداوندا امنیت را به ما بازگردان ! (483027)
 
شهلا
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۳:۰۱:۰۹
متاسفانه نیروی انتظامی ایران کارش این شده که ببینه : کی مانتوش کوتاهه کی شلوارش تنگه کی روسریش عقبه؟! بابا جلو قاتلین ومتجاوزین را بگیرید!!!!! وا اسفا!!!!!!!! (483076)
 
مینا
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۳:۰۸:۴۶
نیروی انتظامی کارش این شده که ببینه کی مانتوش کوتاهه کی روسریش عقبه کی شلوارش تنگه کی دیش ماهواره داره؟! بابا جلو قاتلین ومتجاوزین را بگیرید!!!!!!! واقعا تاسف باره!! (483086)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۵:۳۱:۲۵
مینا خانوم بالاخره این کاری که شما دست نیرو انتظامی دادین . (483195)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۳:۱۶:۴۵
چرا ما میخواهیم قلمبه حرف بزنیم ؟ استانه تحمل پائین امده یعنی چی ؟ یعنی شما میگید کسی که مرحوم دادشی را کشته بدلیل بدهکاری ومشکلات اقتصادی بوده ؟ یا کسانی که در اصفهان به یک خانواده تجاوز کردنند در اثر فشار اقتصادی بوده ؟ بابا در این مملکت دیگر چیزی باسم اخلاق بی رنگ شده . شما به رفتار جوانهای ما در جامعه دقت کنید.بابا بچه های مارا تلویزیون دارد تربیت میکند نه بزرگتر های باتجربه ومومن . الگوی جوانهای ما شده اند یک مشت رقاص ( باصطلاح هنرمند) یا هنرپیشه های سینما . یا اشخاص تازه به دوران رسیده ی بی ریشه ( بعضی ورزشکارن) . (483100)
 
انوشیروان
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۱۵:۲۳
کارشناسان علوم اجتماعی وتربیتی معتقدند باید از اعمال خشونت نزد کودکان دوری جست .به سازندگان اسباب بازی کودکانه توصیه میکنند از تولید وساخت اسباب بازیهایی کهرنگ وبوی خشونت دارد خودداری کنند .چراکه اینگونه وسایل میتوانندروح لطیف کودک را خدشه دار کند.درجامعه ما وقتی مراسم اعدام درملاءعام انجام میشود وانسانها ازکودک تاپیرمرد نظاره گر آن میشوند چه انتظاری میشود داشت وقتی پلیس برای تادیب به اصطلاح اشرارفیلم برخورد باانان را از تلویزیون پخش میکند ،کودکان ونوجوانان ما چی بدست میاورند؟وقتی دربساط فروشندگان سطح شهر انواع سلاحهای سرد ازچاقوتا قمه ونیزه و...برای فروش عرضه میشه.وقتی مواد مخدر حتی دربرخی سوپروبقالی مثل نقل ونبات دردسترس است ، آیااز می توان از جامعه مهرو محبت انتظارداشت .بهرحال نباید برای درست کردن ابرو چشم راکورکرد. (483140)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۳۷:۱۷
یکی میگه ماهواره ما ماهواره داریم یا فوتبال نگاه میکنیم یا بی بی سی یا صدار امریکا و یا بسکتبال اگر یک توپ توی تلوزیون بچرخه کانال عوض نمیشه شما هم مینشینید فیلمهای دلخواهتان را میبینید که از مواد و قتل مملو هستند به ماهواره نسبت ندهید به علاقه خود نگاه کنید (483157)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۷:۴۸:۲۳
پليس بجاي اينكه تمام هم و غم خود را بگذارد روي آموزش نيروهايش براي مقابله با اراذل تمام نيروهاي خودرا بسيج كرده براي طرح امنيت اخلاقي و جمع آوري ماهواره!! شما اول امنيت جاني ايجاد كنيد امنيت اخلاقي و اينكه ملت چي ببينن چي نبينن پيشكشتان!! (483277)
 
مجید
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۲۱:۲۰
با عرض سلام و احترانبه همه ای عزیزان هم وطنم
من خودمو میگم وقتی میام سرکار تا بوغ سگ سرکارم سر برج میشه شرمنده پدرم و مادرم و زن و بچه میشوم تازه کلی قستم میمونه کلی فشار جامعه رومه وقتی به بچه هامون امکانات نمیرسه میان برون روحیشون باز بشه بچه های اقایونو میبینن با ماشین های فلان قیمت دپرستر میشن و با هزاران چرا من تو شما ایشان همه تو خیابان ها حرکت میکنیم توقوعی بیشتر نیست
وقتی یه برنامه درست حسابی تلویزیون نداره چی بگم از کجا بگم خواهرم برادرم فاتحه نسل من و 2تا بعد منم خونده شده ای بابا ای بابا بخدا که بقض گلومو میگیره ایرانی ایرانی رو میکشه چه تو انتخابات چه این وری چه اونوری مهم اینه که نباید ایرانی ایرانی رو از بین ببرد چه این جور که یه ورزش کار..........


اللهم عجل لولیک الفرج (483293)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۲۳:۴۵
گفتته بودبد که این بنده خدا رو تو بیمارستان پذیرش نکرده اند یاد ماجرای خودم افتادم. واقعا نمیدونم ما کجا داریم میریم. ما اینجا تو استرالیا چند هفته پیش پای خانومم پاش سر خورد و ورم کرد. روز بعدش دیدم که چون ورم داره بیشتر میشه با هم رفتیم بخش اورژانس بیمارستان دولتی. تازه ما هنوز بیمه تکمیلی خصوصی هم نداشتیم. تو بخش پذیرش اولین سوالی که بعد از اسم و اینا پرسید این بود که دینتون چیه؟
اولین باری بود که من تو استرالیا همچنین سوالی ازم میشد چونکه کاملا ممنوعه که از کسی این سوال رو بپرسند. من هم گفتم مسلمانم. خلاصه بعد از یک مدتی معطلی در حدود 20 دقیقه ما رو بردند داخل و بعد دیدم که یارو گفت اگر میخواهید خانم دکتر ارتوپد هم هست که گفتیم بیاد و و بعدش هم تمام کارهای معاینه و بانداژ رو یک خانم انجام داد بدون اینکه حتی من حرفی بزنم.
بعد از اتمام تمام کارهای عکسبرداری و بانداژ و وقت معاینه مجدد برای 2 هفته بعد فقط با گرفتن شماره کارت مدیکر بدون یکریال هزینه برگشتیم. وقتی خوددمو جای این بنده خدا میگذارم که شل و پل شده رسیده بیمارستان و بهش میگند تا 6 میلیون بحساب نریزید پذیرش نمیشید چه حالی به آدم دست میده؟
واقعا اخلاق تو جامعه ما گم شده. خدا عاقبت همه رو بخیر بکند انشاالله (483298)
 
شاهرخ
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۳۶:۴۵
بابا توی صحبت کردن های همه شما میشود فهمید که فقط نظرات اجتماعی شما هم بوی سیاسی میدهد جامعه سیاست زده اخر عاقبتش همین میشود نداشتن اخلاق سیاسی اجتماعی اقتصادی در فرد به فرد شماها یک جایی باید بزند بیرون چه با اجحاف حق اقتصادی یا سیاسی یا قتل .....واقعا چقدر شماها حرف فقط میزنید عمل ندارید رعایت هیچ چیز را نه در خانواده نه در اجتماع نمیکنید مرزهای حرمت وتعدی به مال وناموس وبهم زدن روان جامعه را میشکنید بعد توقع دارید همه چیز درست شود ای دوست وای هم وطن از خودت خانواده ات شروع کن حق کسی رانخور زیاده خواه نباش وگرنه جای دیگر جامعه پس میدهد حیای خودت راحفظ کن زیرا روان دیگران را به هم میزنی یک حرف کوچک مرد باشیم و از خودمان شروع کنیم در هر جایی که هستیم فساد وجنایت را همه ما نقش داریم از دولت گرفته تا من وشما که غیرت را زیر پا گذاشته ایم و از خدا غافل شده ایم همش سفسطه میکنیم بس است باغیرتها......... (483308)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۹:۰۲:۲۳
این ضاربین طلبه جوان بخاطر اضهارات دروغشان هم بعد از دستگیری باید چند ضربه شلاق میل کنند شرم باید بر خانوادهای این ارازل با تربیت چنین فرزندانی (483329)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۹:۰۶:۴۱
ما را چه شده است كه قتل‌هاي دلخراش و رخدادهاي جان‌آزار براي ما سهل و ممتنع شده است؟!
«ممتنع» در این جمله به چه مناسبت گنجانده شده است و به چه معناست؟ باید می نوشتید ناممتنع (483333)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۹:۰۶:۵۷
این اتفاقات تو شهرهایی که آدم های مهاجر زندگی می کنن بیشتر رخ می ده ... فرهنگاشون به هم نمی خوره و همو نمی شناسن برا همین با هم کنتاکت زیاد دارن ... تو شهرهای سنتی که آدمها شبکه های اجتماعی فرهنگی و خانوادگی و اقتصادی متشکل دارن این اتفاقات خیلی خیلی کم می افته ...موضوع بیشتر معلول تضادهای فرهنگیه ... (483334)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۲۱:۰۶:۲۱
تمام ناهنجاریهای اجتماعی معلول اختلاف طبقاتی و رانت و سرانجام اول و اخر و اصل و فرع تباهی ها فوتبال زیاده خواهی و ضد اخلاق تست که بانی شکیله ناموزون اجتماع و اقتصاد شد و دیگر هیچ مهره و معیاری سر جایش نیست. این نابسامانی اجتماعی و اقتصادی خانواده ها و جوانان را از حالت تعادل و ارامش خارج میکند و حوادثی چنین در همه جا زیاد شده است. فقط و فقط فوتبال تباه و ضد اخلاق که با بودجه بیت المال ملیاردها قرارداد ناحق میبندد درش تخته شود قسم همه نا هنجاریها شروع به اب شدن میکند. از روی وطن پرستی و اسلام تقوی نصیحت کردم. (483384)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۲۱:۰۷:۵۹
بسم الله الرحمن الرحیم
وقتی در \" اخراجیها \" از \" لاتها و چاقو کشها \" بت می سازیم و آنها را ناجی دین و میهن می دانیم ، نتیجه همین می شود ، وقتی با بودجه مملکت برای اراذل و اجامر \" فرهنگ سازی \" می کنیم (و در عین حال به رزمندگان واقعی هم توهین می کنیم ) اراذل و اوباش و قداره بندها ، تشویق می شوند !
از مکافات عمل غافل مشو
گندم از گندم بروید جو ز جو

الف جان ، هنگام تصمیم گیری برای نمایش یا عدم نمایش کامنت بنده ، به وجدانت و به رسالت رسانه ای ات در اعتلای فرهنگ جامعه فکر کن و نه هیچ چیز دیگر ، شجاع باش .
والسلام علی من اتبع الهدی (483385)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۲۲:۴۴:۰۶
بنام خدا
عدم مدیریت صحیح در اداره جامعه از بعد امنیت تا جایی رسیده که وقاحت مجرمین در بیشتر موارد بحدی رسیده که نیازمند عزمی راسخ در برخورد با اراذل می باشدونباید فراموش کنیم که پلیس در مواردی که مدام به شکلهای مختلف تکرار می شود هیچ برنامه جامع وکاربردی ندارد .همدردی میکندوالبته نصیحت. (483405)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۰:۰۲:۱۸
واقعا تاسف آور است وقتی تا نصفه شب جوان در پارتی باشد سری به فیس بوک بزنین افتضاحات و نمایش مد و عکسها را ببینید بی هدفی جوانان و رفتار های لات مابانه و بی ادبی آنها مشهود است پایه تربیتی خراب است در ضمن برخورد سریع و سنگین نهادهای محترم قضایی و امنیتی در ریشه کنی سلاح سرد و برخورد قاطع موذد انتظار است والعاقبه للمتقین (483425)
 
کا مران احمدزاده
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۰:۳۲:۲۵
دراین ماه دو قتل با الات قتاله صورت گرفت که یکی دختر دانشجو که سلاحش کتاب بود در برابر این سلاح برنده تاب نیاورد ودردم جان سپردودیگری مردی اهنین که زبانزد عام وخاص بود او هم دربرابر این الت قتاله مغلوب شد . سوال اینجاست این سلاح چرا براحتی در اختیار میباشد ؟ عاقلان دریابند (483429)
 
بچه ایران
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۰:۴۹:۳۰
کشف دلیل زیاد سخت نیست . اتفاقات جامعه برآیند فرهنگ آدم های جامعه است و فرهنگ و آدمها رو آموزش و ÷رورش و خانواده می سازند . ( البته رسانه ها- الگو سازی ها - خواص و... هم بدون نقش نیستن ) ولی اصل تو این دو مورده . تو این دو تا مشکل داریم . (483433)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۲:۴۹:۱۶
ای بابا/ خب همه ما گسترش نا امنی و خشونت را در جامعه میبینیم که حاصل دهها مسئله مختلف از قبیل مشکلات اقتصادی-هجوم فرهنگ غربی-دوری از دین-ضعف مسئولان امنیتی-ضعف مسئولان فرهنگی-ضعف کنترل و مدیریت خانواده ها و خیلی از مسائل دیگر است ولی من فکر میکنم با توجه به اینکه جامعه ما از شادی و نشاط و داشتن امید به آینده خیلی فاصله گرفته و جوانان ما محل های مناسبی برای تخلیه انرژی و احساساتشان را ندارند و اکثرا دچار نوعی عصبانیت مزمن و عقده های روانی شده اند و بدنبال هیجانات کاذب و خطرناک در سطح عمومی جامعه هستند من در هند که کشوری پر جمعیت و فقیر است میدیدم که اکثر مردم پولی را که در روز جمع میکردند با خوردن کمی غذا و تنها با دیدن یک فیلم در سینما روز خود را به شب میرساندند و باز فردا تکرار همین کار و از امید و شادی بهتری از ما قرار دارند ولی در کشور ما با این تمدن و فرهنگ به کجا میرویم نمیدانم؟؟ (483457)
 
س.ص
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۸:۲۹:۲۵
جناب وزير!لطفا فكري به حال سيستم بيمار بيمارستانهاي كشور كنيد، تا كسي از شدت جراحات جان ندهد!!! (483492)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۸:۴۲
چرا کسی نمیپرسه که چی شده که جوانهای ما برای هر مسئله کوچکی مثل درگیری لفظی پشت چراغ قرمز چاقو و قمه در میارن و آدم میکشند؟ چرا به کسانی که در ماشین های مدل بالا هستند حمله می کنند؟ به نظرتون اگه مرحوم داداشی سوار پراید بود - نه آزرا - این جوانها تعقیبش می کردند؟ می دونید چرا؟ چون مملکتی درست کردیم که همه چیز مال پولدارهاست! تفریح از هر نوعی! - اونها که ویلا دارند و باغ و پول مسافرت گوام و .. - شغل مناسب مال اونهاست - مسکن منطقه خوب شهر مال اونهاست- احترام مال اونهاست! متاسفانه خانمها رو هم طوری تربیت می کنند که فقط به قدرت خرید پسرها و نوع ماشینشون نگاه می کنند! نتیجه میشه چند میلیون جوان عقده ای که واسه هر چیزی قمه کشی می کنند! (483577)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۲:۵۲:۲۰
ما مردم ايران بسيار احساساتي هستيم و در هر واقعه اي با حداكثر حرارت اظهار نظر ميكنيم. يادتان هست هفته پيش يك مامور نيروي انتظامي در هنگام تعقيب و گريز يك عده قاچاقچي به يك هموطن سهوا شليك كرده بود يقينا آن مامور اشتباه كرده بود ولي كامنتها را اگر بخوانيم از آن مامور بعضي ها يك هيولا ساختند. در آنجا مامور حاضر بود ولي اينجا ماموري نبوده و ماموران كلا متهمند كه چرا نبودند.همانطور كه در مقاله آمده هزينه جرم و نگاه به آن بايد تعريف صحيحي داشته باشد. زماني كه متهم جنايت ميدان كاج در سيماي جمهوري اسلامي به راحتي اعتراف به تمام خلافها و هنجارشكنيهاي خود كه فقط يكي از آنها قتل بود ميكند تحليلهاي بعدي آن كه توسط كارشناسان مختلف ارائه ميشود(متاسفانه) بازهم احساسي و با حرارت است انگار كه اگر اين مفسد به درك واصل شود ديگر مملكت مشكلي ندارد.بايد اين موضوع كارشناسانه بررسي شود آيا مجلس قوانين لازم را تصويب كرده است؟ آيا مجري كه قوه قضائيه است به درستي آنها را اعمال كرده است؟ آيا ضابطين خود را با اين قوانين وفق داده اند ؟ الان حمل سلاح سرد هنوز جرم نيست نگاه كنيد چند درصد اين حوادث اخير از ناحيه اين نقيصه قانوني شكل گرفته
حالا مقصر كيست؟ ضابط قانون يا مجري قانون يا قانون گذار؟ اين اتفاقات افتاد يقينا در آينده هم متاسفانه خواهد افتاد بايد به نحوي عمل شود كه هزينه ارتكاب جرم و حتي معاونت و تداركات آن به قدري باشد كه فقط جانيان بالفرطه كه تعدادشان در هر جامعه بسيار اندك است دست به آن بزنند نه دانشجو و عاشق و يا چند جوان ... كه فقط نمي خواهند كم بياورندو............... (483635)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۳:۱۶:۴۸
به ما یاد داده و می دهند هر کجا حقت را خوردند و یا به ناموست اهانت کردند برو یقه طرف را بگیر و کتکش بزن. اما به ما نگفته و نمی گویند که اگر طرف یک چاقو از جیبش در آورد آنوقت چکار کنم؟ (483652)
 
کارشناس امور اجتماعی
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۸:۴۴
من حل مشکلات حجاب در کشور را در چند مورد می دانم:

1مهمترین کارهای مبارزه با فساد عبارتند از
1-شعار و عمل مسئولین با هم یکی باشد.
2-وضعیت معیشتی مردم بهتر شود \" یارانه ها افزایش یابد\"
3-استخدام جوانان در دوایر دولتی و خصوصی افزایش یابد
4- وامهای بدون بهره برای اشتغال و تولید افزایش یابد.
5- رابطه حوزه و دانشگاه بهتر شود
6- در هر دبیرستان و دانشگاه مراکز مشاوره با حضور روحانیون دایر شود
7- مراکز تفریحی سالم مانند استخر – زمین فوتبال – تنیس و ....بیشتر شود
8- مشاوره قبل از ازدواج در دبیرستان و دانشگاهها
9- مراقبت بیشتر پدرها و مادرها بر فرزندان در دیدن سایتهای ماهواره ها مبتذل
10-جمع آوری فیلم ها و عکس های سکس و مستهجن از جامعه
11-نظارت اداره اماکن بر جشنها و عروسی ها
12-جمع آوری مشروبات الکلی از سطح جامعه
13-دوری مسئولین از اختلافات جناحی و فراجناحی و پرداحتن به حل مشکلات کشور
14-توجه به خانه های عفاف و ازدواج موقت
15-پایین آوردن سطح توقعات و مهریه ها قبل از ازدواج
16-پایین آوردن سن ازدواج بخصوص در آقایان (483667)
 
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۰۲:۱۵:۳۸
1-در خبرها خواندم در اغاجری زن و شوهر توافقی و سوری جدا میشند که زن برود و از کمیته امداد پول بگیرد و بیاورد سر سفره فقیر خانواده .

2- پلیس دارد به سمتی میرود که هر کسی قصد استخدام در ان را به نیت استفاده از رشوه و اخذ پول از مردم بصورت نقدی میکند.

با این همه فساد خیابانی و بی بندو باری و الواتی گری و از طرفی نبودن گوش و فکر کارا در جهت درمان و جلوگیری از جرایم . ایا نباید سوال کرد این همه تبلیغات در اخلاق و اسلام چرا نتیجه عکس میدهد؟؟
ایا مسئولان در این بلبشو خونی بر گردنشان نیست؟

ایا همین اقای توکلی یا باقی وکلای ملت کارشان فقط دادن تز و نظریه اشتباه است؟؟

بهرحال تبرئه خود کردن تقصیر انها را پاک نمیکند چون اگر نمیتوانید کار کنید استعفا دهید وسلام. (483870)
 
نادر
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۱:۰۰:۰۷
معلوم نيست مسئولين محترم و خيلي محترم ذيربط مشغول چه كارهايي هستند.؟ (483912)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۳:۰۴:۲۵
پس شما آقایون که در مجلس نشستید طرح مبارزه با سلاح سرد رو که ناجا به مجلس داد رو پشت گوش نندازید.مردم ما از بد بختی زیاده که به هر حرف کوچکی تو خیابان به هم می پرن (483955)
 
يك شهروند
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۷:۲۷:۱۸
باسلام
آقايان محترم شماكه اهل فن و علم هستيد كمي فكر كنيد در اين جامعه ما طلبه و آخوندي رو كه امر بمعروف ميكنه و از ناموس مردم كه به زور سوار موتر مي كردن دفاع ميكنه هيچ اسم و نامي در مطبوعات و تلوزيون برده نمي شود ولي از داداش كه فقط به بازو و هيكل بزرگش مي نازيد و در اين قضيه خودش گناهكار بود شايد كما بيش شنيده وخبر داريد كه اين آقا با ماشين باعث شكسته شدن آينه پرايد اين سه جوان شده و حتي ماشين رو نگه نداشته كه معذرت خواهي كنه و به راهش ادامه داده و اين سه نفر كه بي توجهي ايت آقا رو ديدن بعد از تعقيب وي با مشاجره با وي نتيجه كشته شدنش شد حالا من سوال ميكنم اگه اين آقا نگه مي داشت و معذرت خواهي مي كرد و خسارت اونا رو مي داد مگه اونا بيمار بودن كه باهاش دعوا كنن حلا اگه اونا بيما بودن اين آقا به قول خود اين استوره سازا كه ميگن داداشي يك ورزرشكار با اخلاق بود خود داداشي مثلا تواضع به خرج مي داد و معذرت خواهي ميكرد آقاي محترم نخورده ايم نان گندم ديده ايم دست مرد خود شما اينگونه افراد رو بزرگ كرديد و حالا بتشون كرديد و ادعا ميكنيد كه يك عده ارازل و اوباش كشدنش بماند كه خود اين گونه افرا كه شما با اخلاق و بت كرده ايد خودشون جزئ اون دسته هستن شما چرا براي اون طلبه وآخوندي كه امر بمعروف و نهي از مكنكر و ناموس مردم چشمشون از دستشون رفت و يا الان در بيمارستان هستن اين گونه دادو بيداد نمي كنيد ؟ (483995)
 
۱۳۹۰-۰۴-۳۱ ۱۴:۲۲:۱۰
در جامعه ای که خشونت را با اعدام در ملع عام ترویج میدهند ,انتظاری بیش از این نیست.ابتدا از روی کنجکاوی و سپس از روی سرگرمی نظاره گر اعدامهای خیابانی میشوند ودیدن مرگ همجنس خود بنا به هر دلیلی عادی شده و دچار بی تفاوتی نسبت به هر موجودی خواهد شد. (484115)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۱ ۰۱:۰۱:۲۵
پاسخ به اون آقایی که 16 تا بند آورده اند:
1- ایجاد اشتغال
2- ایجاد اشتغال
3- ایجاد اشتغال (484175)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۱ ۰۵:۳۵:۱۲
واقعا تأسف آور. اگر پلیس به وظیفه خودش عمل بکنه، لازم نیست کس دیگری امر به معروف یا نهی از منکر بکنه. مشکل اینجاست که وظیفه پلیس و حدود اختیارات آن مشخص نیست. مثلا در آمریکا پلیس به کاری که به او مربوط نیست دخالت نمی‌کنه ولی‌ در جایی که به اختیاراتش مربوط می‌شه به راحتی‌ دست به اسلحه میبره و اگر طبق ضوابط تعیین شده عمل کرده باشه هیچ قاضی نمیتونه آنرا محکوم کنه. اینطوری کسی‌ جرات خشونت نمی‌کنه. (484187)
 
طاها
۱۳۹۰-۰۵-۰۱ ۰۶:۵۵:۳۹
دوستان من یه موضوع رو میگم خداوکیلی اگه اشتباهه بگید...
آقا همه اوضاع و احوال این مملکت رو در نظر بگیرید...
معنی و مفهوم آن این است که آقا همینه...
اگه میتونی که برو خارج زندگی کن...
اگه نمیتونی عزیز دلم همینه... البته از این بهتر؟ دولتهای گذشته رو ببینید؟ ما چه ها کردین و نکردیم و ... تازه خدا رو هم شکر کن این همه خدمات رسانی شده آقا مثلا پروژه آبرسانی داشتیم و ...
حالا... (484189)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.