توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 111271
بارسلونا؛ كلاس درس دائمي آلكس فرگوسن
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۷
يك روزنامه چاپ بريتانيا نوشت سرمربي سالخورده و پرافتخار منچستريونايتد از كسب علم در حيطه كار خود غافل نمي‌ماند.

به گزارش فارس و به نقل از روزنامه ايريش تايمز، در شرايطي كه تصور مي‌رود سرآلكس فرگوسن در‌آستانه 70 سالگي، مجبور به ترك فوتبال و اعلام بازنشستگي كند؛ اما وي در كار خويش خستگي را نمي‌شناسد و همچنان با كسب آموزه‌‌هاي جديد،‌ در تكاپوي فراگيري نكات تازه‌اي است.

اين گزارش حاكي است، مربي اسكاتلندي ربع قرن اخير يونايتد‌ها، پس از آنكه در بازي نهايي ليگ قهرمانان اروپا در پايان بهار سال جاري مغلوب بارسلونا اسپانيا شد، يكي از دستيارانش را براي اين منظور بكار گمارده است.
اين همكار وظيفه دارد با اقامت در شهر بارسلونا، تمام حركات و رفتار كاتالان‌ها را زير نظر بگيرد و در اين مورد گزارش‌هاي هفتگي به پيرمرد پرانرژي و با انگيزه اولدترافورد ارائه كند.

در عين حال نكات علمي كه پپ گوارديولا، سرمربي آبي‌و‌آناري‌پوشان براي تيمش به مورد اجرا مي‌گذارد را به فرگوسن بصورت مكتوب و مصور ارائه كرده تا حتي اين مقام كه به زعم بسياري از كارشناسان، بزرگترين مربي فوتبال دو، سه دهه اخير بوده از يادگيري نكات جديد غافل نماند.

به گزارش فارس در شرايطي كه جايگاه مربي پرآوازه‌‌اي همچون فرگوسن براي اهالي فوتبال دنيا عيان است و مربيان جهان به او به ديده يك منبع و ماخذ بزرگ ورزشي مي‌نگرند؛ اما وي در پي كشف تازه‌هاي فوتبالي است. حال آنكه مربيان ايراني با توجه به اظهارات و رفتار خود در طول سال چندان كه بايد نسبت به موضوع بازآموزي داده‌ها و آگاهي‌ها توجه كافي از خود نشان نمي‌دهند تا چرخه علمي اين ورزش محبوب كشور روندي ايستايي همچون سال‌هاي اخير به خود گيرد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.