نظر منتشر شده
۱۲۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 111302
چرا رئيس جمهور در آتش مطالبات مردم می دمد؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۳
احمد توکلی

 

کمی دقت در موضعگیری های آقای رئيس جمهور نشان می دهد که ایشان مرتباً در حال افزایش مطالبات مردم از نظام است. در این مسیر ظاهراً قیدی هم به قانون و عقلانیت ندارد. در همین دو هفته تعطیلی مجلس لااقل سه مورد را می توان مصداق این رفتار ذکر کرد:



اول: رئيس جمهور اعلام کرد که به هر خانوار ایرانی یک هزار متر زمین رایگان داده خواهد شد تا در آن ویلا احداث کنند و باغداری نمایند.



دوم: رئيس جمهور اعلام کرد که 7 میلیارد دلار از موجودی صندوق توسعه ملی را برای گسترش طرح مسکن مهر اختصاص خواهد داد. درباره تخصیص 3 میلیارد آن تصمیم گرفته شده است.



سوم: با پیشنهاد رئيس جمهور تعداد پذیرش دانشجویان مقطع دکتری تا دو برابر افزایش یافت.



پیش تر هم از این موارد بسیار بوده است؛ مانند پرداخت یک میلیون تومان به هر نوزاد در بدو تولد و اهداء سالانه یکصد هزار تومان به همان حساب، یا تقسیم پول نفت به طور مساوی بین مردم، یا افزایش یارانه نقدی و مشابه آنها.



درباره همان سه مورد ذکر شده، کمی اطلاعات نسبت به امکانات کشور و نیز دانستن قانون بر نادرستی طرح گواهی می دهد. در اینجا نقد کارشناسی آن مواضع مقصود نیست، تنها قصد جلب توجه نسبت به این سوال است که چرا رئيس جمهور بدون اعتنا به قوانین و کار کارشناسی مطالبات مردم را بالا می برد؟



جلب رضایت خاطر عمومی از وظایف مسلم همه دولت هاست. شرط ضروری این کار کاهش شکاف سطح مطالبات و امکانات است. هرچه این شکاف کمتر باشد، رضایت خاطر عمومی بیشتر است و برعکس افزایش این شکاف نارضایتی مردم را در پی دارد. معمولاً مخالفان دولت ها برای انصراف اعتماد عمومی از دولت حاکم، بر مطالبات دامن می زنند تا با افزایش این فاصله از مقبولیت و مشروعیت دولت بکاهند. در مردم سالاری های عاقل و جاافتاده، حتی احزاب مخالف در این کار محتاط اند، زیرا اگر برای جلب آراء توقعاتی را به طور غیرواقع بینانه برانگیزند، ابزارهای فشار افکار عمومی در زمان پیروزی شان آنان را  به عقب می راند.



چرا در اینجا رئيس جمهور حاکم که برای ادامه حاکمیت خود و دوستانش در قدرت اصرار زیادی هم دارد، شخصاً به مطالبات دامن می زند؟



پرواضح است که بخشش رایگان زمین به همه خانوارها بدون نظر مجلس مقدور نیست. از جنبه اجرایی نیز هر متخصصی می داند که کمبود آب و زمین مستعد مانع اجرای این کار خواهد شد. علاوه بر آن، اینکه همه خانوارها یکصد متر ویلا برای خود بسازند، به یک طنز غم افزا می ماند. در این صورت طبعاً مجلس مخالفت می کند. این موضع را همه کارشناسان مستقل تأیید خواهند کرد، ولی آیا همه مردم هم همین طورند؟ آیا رئيس جمهور به دنبال آن است که توده های مردم به این نتیجه برسند که دولت می خواهد خیری به آنها برساند، مجلس نمی گذارد؟



هرکس قانون برنامه پنجم توسعه را خوانده باشد و ماده 84 آن را دیده باشد می داند که تخصیص ارز از صندوق توسعي ملي برای ساختن مسکن مهر غیرقانونی است. حتی اگر رئيس جمهور پیشنهاد اصلاح قانون را بدهد، چون تغییر برنامه است دو سوم نمایندگان باید به آن رأی بدهند و حتی در این صورت چون این تصمیم با سیاست های کلی ابلاغی رهبری مخالف است، شورای نگهبان آن را رد می کند. علت کارشناسی این مخالفت های مجلس حفظ مصالح مردم است که اقتصاد نفتی مصرفی بیش از این لطمه به مردم نزند. ولی این موضع کارشناسی را توده های بی مسکن منتظر کمک مسکن مهر باور می کنند؟ آیا رئيس جمهور نمی داند که دسته ای از مردم چنین استنباط خواهند کرد که رئيس جمهور می خواهد آنها را صاحب مسکن کند، ولی مجلس و شورای نگهبان نمی گذارند؟



مطالبات غیر قابل ارضاء، بر شکاف بین توقعات و امکانات می افزاید و زمینه های نارضایتی از حاکمیت را گسترش می دهد. این به سود کی و به زیان چه كساني است؟

 

 
 
دانشجو
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۲:۴۶:۰۵
يك مورد هم من ميخوام به سخنان دكتر توكلي اضافه كنم:

چرا جناب رييس جمهور از رحيمــي و بقـايي اينقدر حمايت ميكند؟ چرا جلوي دادگاهي شدن رحيــمي را ميگيرد؟ (483056)
 
ارمین خدیوی
۱۳۹۰-۰۵-۰۱ ۰۸:۰۰:۴۵
وقتی رهبری سال 86 ،به پرورش نخبه سیاسی تاکید داشتند
و متاسفانه کسی توجهی به این مسئله نداره
نتجه این میشه که واسه انتخابات ریاست جمهوری
یا باید نسل اولی های انقلاب بعد از 20 به صحنه بیان(مثل انچه در 88 دیدیم)
یا اینکه به هر قیمتی ،دولت چند نفر رو راس نشون بده.
حمایت های بی مورد دولت از بعضی افراد را اینجوری میشه فقط توجیه کرد. (484192)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۲:۵۲:۱۶
آقای توکلی
آیا وقت آن نرسیده که به جای نوشتن مقاله،با رییس جمهور برخورد عملی شود؟
تا کی می خواهید با نوشتن مقاله یا ارائه چند سند سر مردم را گرم کنید؟

با وجود افراد مصلحت اندیش در مجلس،هر کس دیگری هم که به جای رئیس جمهور بود،به رفتارهای خود ادامه می داد. (483062)
 
حسن بيگي
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۳:۵۱:۵۹
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم
مرحمت فر موده ما را مس کنید
این همه الطاف از سر ما زیاد است قانون خدمات اداری و ۲ برابر شدن حقوقها و نه صدقه چهل و چند تومانی و نفت ۱۰۰ دلاری سایر الطاف نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه بیشتر هم شد.اگر وضع ما به همان دوره نفت ۱۰ دلاری ده پانزده سال پیش بر گردد دخل و خرج تطبیق نزدیک تری خواهند داشت. (483126)
 
آرش نظام مند
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۹:۴۸:۱۰
مجلس یکدست نیست تا برخورد عملی شود
برای یک سئوال ساده همه جمع میشن امضاء میدن بعد موقع عمل همه امضاشون رو پس میگیرن
--------------
درباره رحیمی هم تصور بر این است که خشت زیر پای دولت کشیده شود ساختار میریزد
عده ای میگویند فقط باید صبر کرد شاید هم بتوان مدیریت کرد که در این دو سال مشکلی پیش نیاد و صد البته که کارهای مثبت به موازات کارهای منفی هم کم نیست
--------------
استخوان لای گلو به این میگن (483534)
 
سعید علوی راد
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۳:۰۸:۳۵
بسمه تعالی
آقای توکلی، هر بار می بینیم شما موضوعی را درباره عملکرد رئیس جمهور انتخاب می کنید و شروع به تحلیل می کنید. این بزرگترین اشتباه شما است که فکر می کنید با این روش مشکلی حل می شود.
طرز فکر این آقا مشکل دارد و هر چند به او ثابت شود که این کار غلط است ادامه می دهد.
چرا این کار را می کند؟
دلیلیش همان است که شما ها ظاهراً جرآت بیان آن را ندارید. (483085)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۲۰:۱۵
آقاي توكلي. به مردم بگوييد چرا طرح سوال از رييس جمهور با وجود اصرار و لجاجت دولت بر قانون گريزي و عدم تغيير رويه . به سامان نمي رسد؟ چرا مدام مي گويند شرايط كشور حساس است؟ 30 سال است كه شرايط كشور حساس است. آيا نبايد جلوي چندين سال قانون شكني و تخلف و... گرفته شود؟ (483292)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۹:۱۸:۱۸
اتفاقاً چون شرايط كشور حساس است، بايد جلوي گزافه گويي‌هاي بي معني و وعده‌هاي سرخرمن گرفته شود. (483519)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۳:۱۴:۴۱
جناب آقای دکتر توکلی با سلام من فکر می کنم مردم جدی نگرفتند چون تا به حال از این دست سخن زیاد شنیدن فکر می کنم این کار نه تبلیغ است و نه عقلانیت در آن اعمال شده پس اثر معکوس هم خواهدداشت. (483096)
 
منصور
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۳:۳۲:۵۶
تمام تلاش اصولگرایان از هر طیفی و جریانی این بود که برادر گرانقدر احمدی نژاد وارد عرصه قوه مجریه شود و از تخریب رقبا هم کم نگذاشتند. ولی حالا تمام پشتیبانیها به مخالفت با ریس جمهور بدل شده ، بیایید با مردم صادق باشید و بگویید که خود اشتباه کردید و خود کرده را تدبیر نیست. (483112)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۲۲:۰۰
درست نيست مجلس منافع ملي را كه در پي چندين سال قانون گريزي و تخلفات متعدد دولت كه گزارشات فراواني از اين دست در سازمان بازرسي و كميسيون اصل 90 و ... در دست است بر منافع جناحي ترجيح دهد. (483297)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۹:۰۲:۱۱
ببخشيد منافع جناحي را بر منافع ملي ترجيح دهد. (483507)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۲۴:۴۲
موضوع آن يك ميليارد دلار و اين 11 ميليارد دلار واريز نشده به خزانه چه شد؟ اعتبار مترو و حمل و نقل به كجا رسيد؟ چرا نتوانستيد دولت را مجبور به دادن منابع مترو و حمل و نقل عمومي كنيد كه شهرداري و شوراي شهر مجبور به افزايش قيمت شدند؟ تا كي در برابر دولت قانون شكن ضعف و كوتاهي؟
آقاي توكلي. آقاي احمدي نژاد سوگند ياد كرده است كه مدافع قانون اساسي باشد ولي وقتي اينگونه نيست و مدام بر اين قانون گريزي و زير پا گذاشتن سوگند اصرار كرده است چرا مجلس به عنوان نمايندگان مردم و ناظر بر امور دولت از اين دولت بازخواست نمي كند؟! (483299)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۳:۴۰:۱۲
من معلم هستم 14 ماه پيش با دستور دولت از تهران به نيشابور بعنوان معلم منتقل شدم تا كنون حتي يك بند از قولي كه داده بودند عمل نكردند فقط 32 هزار تومان افزايش حقوق داشتيم 103 نفر به اموزش و پرورش خراسان رضوي منتقل شده ايم بعنوان انتقال از كلانشهر و به هيچ وعده شان عمل نكردند . (483114)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۳:۴۵:۴۱
کار بسیار کار عالیه. در حد خیلی زیاد.

چیه ؟؟؟ نکنه دلیلش اینه که رئیس جمهور بودن بعد از احمدی نزاد سخت شده ؟؟؟!!!

آره عزیزم. گذشت اون زمون که بیای برای مردم طاقچه یالا بذاری... گذشت..
دیگه گذشت اون زمون که با سیاه بازی و شعار بازی بیای تو انتخابات شرکت کنی و بعد از رای آوردن مردم رو نشناسی ...
گذشت 10 نفر برای ریاست جمهوری کاندید شدن ...
الان میدون میدون اوناییه که کار می کنن نه کسای دیگه .
در کل احمدی نژاد یه کار درست کرده باشه اون کار همین بالا بردن توقع مردم از دولتیه که سر کاره... نه از نظام. کم کاری خودتون رو به پای نظام ننویسید.
موضع نظام این نیست. موضع نظام یعنی سال جهاد اقتصادی... یعنی اینکه هر چی کار تا الان برای مردم شده خیلی خیلی کم بوده و تقریباً نیاز به انقلابه توی اقتصاد. (483121)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۲۶:۵۷
به نظر من رييس جمهور يازدهم كار بسيار سختي پيش روي خواهد داشت با اين شرايط سخت اقتصادي و فرهنگي و رشد آسيبهاي اجتماعي و جرايم. (483300)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۱ ۱۵:۲۸:۲۵
رئیس جمهور چون میداند خود و طیف همراهش در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری جائی ندارند. شرایط را برای کار ایشان با بالابردن سطح توقع، سطح بدهی، اقتصاد ناسالم و فروپاشیده، عدم وجود سیاست داخلی و خارجی مطلوب و..... بسیار سخت میکنند. (484357)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۹:۲۴:۳۹
سلام خدمت آقاي توحيد پرنس
عزيزم مسئله بالا بردن توقع مردم نيست مسئله دادن وعده هاي غير ممكن است كه يه اسم ديگه داره كه آقاي توكلي نخواسته بگه. مثلاً ايشون ميگه 2 ميليون هكتار زمينو مي ديم به 20 ميليون خانوار ايراني. خب اگه هر زميني 20 در 50 باشه (همون 1000 متر) براي دسترسي به هر زمين 20 متر كوچه يا خيابون بايد ساخته بشه كه چون خيابون دو سمت داره به هر كي نصفش (10 متر) مي رسه و اگه مسيرهاي اصلي رو بهش اضافه كنيم ميشه تقريباً 15 متر براي هر خانوار كه وقتي در 20 ميليون ضرب كنيم مي كنه به عبارتي سيصدهزاركيلومتر جاده. ميفهمي عزيزم يعني چي؟ يعني بيش از 300 بار مسير تهران تا مشهد رو جاده سازي كني. حالا اين فقط شد راه دسترسي مي خواي برات از آب و برق و تلفن و گاز و اينا هم بگم تا راسي راسي بفهمي با چه رئيس جمهوري طرفي يا نه؟
عزت زياد (483343)
 
حميد
۱۳۹۰-۰۴-۳۱ ۲۰:۵۶:۱۷
اتفاقا به نظر من مهم ترين هدف احمدي نژاد از طرح چنين مسائلي اين است كه مطالبات را بالا ببرد و به هر صورت بعد از سپري شدن دوره رياست جمهوري ايشان و آمدن رئيس جمهور بعدي ممكن است عده اي زودباور بگويند اگر فلاني بود اين كارها را مي كرد و خود را در حافظه ي تاريخي مردم قهرمان ملي جازند؛ در صورتي كه همه ي عاقلان مي دانند اين ها فقط وعده است همانگونه كه يك ميليون تومان به نوزادان وعده بوده و دهها مورد ديگر (484158)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۰۴:۰۳
همین الان که خانه ها کوچک است در شمال کشور ما کمبود آب داریم حالا زمین 1000آبش از کجاست الله اعلم (483130)
 
مستمع
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۰۴:۴۲
خيلي دقيق و مبتني بر تحليل قوي شما بود. (483131)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۱۱:۴۲
...
در ضمن منتفی شدن سوال از ایشون هم نشانه قدرت و اقتدارش هست. (483136)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۲۲:۵۶
از فریاد بلند و حق گوی توکلی شما تشکر می کنم. و متاسفانه دیدگاه عوامانه قشری از مردم، باعث شده است که سوء استفاده ازساده دلی آنها فراهم شده و سخنان بدون پشتوانه به خورد آنها داده شود (483144)
 
شاپور
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۲۳:۰۶
اقای رییس جمهور وقتی که در مورد مسکن مهر حرف زدند خیلی ها گفتند شدنی نیست پس چرا شد مردم به رییس جمهور اعتماد دارند و با این حرفها اعتمادشان به رییس جمهور کم نخواهد شد (483146)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۱ ۱۳:۵۰:۲۲
شما ساکن کدوم یکی از واحدهای مسکن مهر هستی؟ ما که بعد از 3 سال تو فاز 6 پرند یه جایی رو بهمون نشون دادن که واحدهای در حال ساخت بدون امکانات و پارکینگ وسط بیابون ... تا 10 سال دیگه هم نمیشه اونجا زندگی کرد. تا آخر سال صبر کن ببین این طرح چقدر موفق خواهد بود. هرچند الان هم امواج اولیه ناکامی این طرح شروع شده. (484316)
 
شهروند تهراني
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۲۳:۳۱
با تشكــــــر از توكلي

ايكــــــاش
در برخي جاها و حلقه افراد خاص، كمي شفافتر صحبت كرده و ابايي نداشته باشيم. مثـــلا:
حاشيه هاي فراوان تخلفات اقتصادي رحيمي - باندبازيهاي مشايي - تخلفات ملك زاده - دكتراي جعلي رحيمــي - مشكلات متعدد بقايي - گروهي به نام «مثلث كــرج» (483147)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۳۱:۰۵
آقای دکتر توکلی! از شما دیگر انتظار نداریم. چرا این روزها اینقدر از رفتار رییس جمهور تعجب می کنید. مگر تا کنون بجز عوامفریبی از ایشان چیز دیگری هم دیده اید؟ مگر همه ای حرفهای ایشان ادامه همان عوامفریبی نیست؟ (483153)
 
hesam
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۴۲:۳۹
جناب آاقاي دكتر توكلي تا كي رييس جمهور مي خواهد از آب گل آلود فتنه 88 ماهي بگيرد؟ اصولگرايان در بوجود آمدن وضعيت موجودچه نقشي داشتند؟آيا خطاهاي استراتژيك اصولگرايان در انتخابات خرداد 84 منجر به وجود آمدن وضعيت امروزي نبود؟چرا اصولگرايان اشباهات دولت اطلاحات را به فرصتي حقيقي براي خدمت به جامعه تبديل نكردند؟خواهشمندم پاسخ دهيد (483163)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۲۸:۲۴
نتيجه 6 سال حاكميت مطلق اصولگرايان و مشكلات عديده امروز كشور به خوبي بار ديگر اثبات كرد كه تك صدايي و حاكميت مطلق يك انديشه سياسي بر كشور نه تنها مفيد بلكه زيان بار خواهد بود. (483301)
 
الیار محمدی
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۴۵:۰۰
جناب آقای دکتر توکلی
نمیدانم چرا افراد با سابقه ای چون شما و سایر دوستان اصولگرا دیر به موضوعات میپردازید و دیر عکس العمل نشان میدهید.
اگر نگاهی گذرا به وعده های رئیس جمهور بیاندازید که در این مدت 6 سال پشت سر هم و بدون واهمه قول آنرا به مردم میدهد، بیاندازید
پایین اوردن قیمت مسکن ، ایجاد 2.5 ملیون شغل ، رشد اقتصادی بالاتر از کشور چین ، واگذاری زمین 1000 متری ، اهدای یک ملیون به هر نوزاد ، کاهش تورم ، مدیریت بر تحولات دنیا ، افزایش 3 برابری تولید نفت و سایر موارد ذکر شده توسط شخص رئیس دولت .
در کنار این وعده ها ، تذکرات بزرگان و دلسوزان این کشور را نیز در این دوران مطالعه فرمائید به راحتی متوجه میشوید که از جانب شما و طیف اصولگرای مجلس ، خیلی دیر این مسائل مطرح میشود.
یادم هست که مثلا اقای هاشمی 3 سال پیش هشدار دادند که وعده های دروغین و بر پایه توهمات ، باعث دلسردی مردم از مسئولان و در نهایت جدا شدن مردم از همراهی با نظام و ایجاد لطمات بسیار میگردد.
حال دو حالت وجود دارد:
اگر این کار از روی سهو و جهالت است که میبایست در این مدت بزرگان نظام و مجلس و دلسوزان با رهنمود و تذکر و راهنمایی مانع از این کار میشدند.
و اگر این عمل ، از روی عمد و با هدف خاصی صورت میگیرد باید اقدامی اساسی برای مقابله با این رفتار شکل گیرد.
البته شاید حالت سومی هم وجود داشته باشد که ممکن است رئیس جمهور شوخی یا مزاح میفرمایند و غرض شاد کردن دل مردم است که در این حالت باید منتظر ماند و اقدامی نکرد و عواقب ناشی از این طنز پردازی را با پوست و استخوان حس کرد (483164)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۰:۴۲:۰۷
سلام
ببخشید مگر قیمت مسکن برای خرید پایین نیامد ؟؟!! برین بپرسین بعد سخن بگویید
اون 1.5میلیون که محقق شد حالا منتظر بمان ببین این 2.5 هم محقق میشه یا نه بجای اینکه از قبل موضع بگیری در باره با اون 1.5 میلیون گفت اگر مجلس بخواهد امار استانها و شهرستانها و به اسم نفر موجود هست و میتونند به همه اون 1.5 میلیون نفر سر بزنند
در مورد 1000 متر ؛طرح مسکن مهر هم نمیشد حالا دید که شد طرح هدف مندی نمیشد حالا دیدی شد این هم میشه
سال قبل مکر تورم زیر 10% نرسید ؟؟!! خوب این الان کم شدن تورم بود یا زیاد شدن تورم ؟؟!! :)
تهمت های بی پایه سر دراز دارد ..........

با تشکر (483551)
 
موسی
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۵:۳۵
این آمار شما راجع به مسکن و تورم مصداق مثل خود گوئی و خود خندی
میباشد
یه سری به بنگاهها برای اجاره مسکن بزن ببین چه خبره!
مرد حسابی فقط در حمل و نقل دولتی بالای 100 درصد تورم ( افزایش قیمت ) داشته ایم
بلیط هواپیما هم ایضا
خدمات پستی بالای 60 درصد گران شده اند
شما ثبت نام فرزندتان را بیاد نمی آورید (483661)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۶:۵۳:۴۲
خدمات پستي 2.5 برابر شده است بنابراين 60 درصد نيست بلكه 150 درصد است. (483771)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۴۹:۳۲
آنچه نمايندگان را كند بي اختيار
اضطرار است اضطرار است اضطرار !!! (483168)
 
ايشان مي د اند
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۵۵:۱۳
ايشان مي د اند كه به زيان كد ام گروه و به نفع كد ام باند است .در اين ميان تنها چيزي كه مطرح نيست ,مشكلات كشور است. (483173)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۴:۵۸:۰۳
با سلام
بنظرم اگه کشور رو کمپلت بدن دست رییس جمهور محترم خیلی عالی میشه!! ایشون به تنهایی میتونه هم قانون وضع کنه هم راجع به قوانین نظر کارشناسی بده هم ورزش رو اداره کنه هم بودجه مملکت رو تو یه صفحه کاغذ بنویسه تکثیرکنه بده به مردم که هر نفر یه نسخه از بودجه تو جبیش باشه!! (483175)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۹:۲۳:۲۵
ضمناً ايشان براي بهبود وضع جهان هم نقشه دارند. (483521)
 
کاوه
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۵:۲۷:۳۷
تمام این مسائل مربوط به انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده است! (483192)
 
سيدعلي
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۵:۳۴:۰۶
آقاي توکلي. شما نماينده مردم هستيد ، بنده به عنوان يک شهروند از شما انتظار دارم اين موضوعات را مستقيما\" از جناب رييس جمهور پيگيري نماييد و نتيجه را براي اطلاع عموم در همين سايت منتشر کنيد/البته اگر خودتان را هنوز نماينده مردم مي دانيد؟؟؟ (483196)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۵:۴۱:۳۸
آیا تا بحال وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری نمی دانست ظرفیت دانشگاهها برای پذیرش دانشجوی دکترا چقدر است؟
یا اینکه با دو برابر شدن ظرفیت دانشگاهها باید دید چه کسانی و از کدام اردوگاه فکری وارد می شوند (483200)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۶:۲۹:۳۸
\"شرط ضروری این کار کاهش شکاف سطح مطالبات و امکانات است.\"
آقای توکلی، شما برای بالا بردن امکانات در این سی سال چه کاری کرده اید؟ وقتی از دولت مردان حرکتی در این راستا نباشد، من با آقای احمدی نژاد موافقم که پای مردم را به میان آورد. چه اندازه از این امکانات در جریان رانت خواری به خارج رفته و نزد معدودی انباشته شده است؟ من رانت خواران را مقصر نمی دانم. اگر قوه قضائیه مستقلی داشتیم از شما به عنوان نماینده مجلس شکایت می کردم. (483230)
 
محسن مینایی راد
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۶:۴۹:۰۵
با سلام خدمت دکتر توکلی واقع بین و کاربران فهیم الف.

از جناب دکتر که خیلی هم دوستش دارم متشکرم که ، به ما کمک می کنند تا درک بهتر و روشنتر از مسائل ... داشته باشیم
اما ما از امثال شما نمایندگان فراتر از این ها انتظار داشتیم وداریم .
انتظار داریم شما از جناب رئیس جمهور دعوت به عمل آورید، تا در صحن علنی مجلس پاسخگوی این وعده های که حداقل به نظر من غیر منطقی میرسند باشند.

انتظاری که تا کنون محقق نشده (جناب دکتر توکلی عزیز) (483245)
 
عماد
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۷:۰۳:۰۹
آقای توکلی
تاوقتی که تیم درست و حسابی و منسجمی برای کسب قدرت سیاسی رقیب تیم حاکم نباشد همین آش است و همین کاسه.
مقاله نویسی درست ولی بهتر است به فکر کار گروهی و تشکیلات باشید. (483255)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۶:۵۴:۴۶
وقتي احزاب تحديد و يا حتي منحل مي شوند شما از كدام كار گروهي و تشكيلاتي و رقيب منسجم حرف مي زنيد؟ (483772)
 
عماد
۱۳۹۰-۰۴-۳۱ ۱۷:۱۴:۳۴
پیروزی را در سینی تقدیم کسی نمی کنند
مشکلات برای حل کردن وجود دارند (484142)
 
کهن
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۷:۴۴:۱۸
یکی مرد جنگی به از صد هزار

جناب آقای توکلی تا امروز بسیاری از وعده های دولت محترم بدون اقدام عملی مانده و آسیب اصلی و مهم این قضیه به نظر تمام بزرگان و صاحب نظران متوقع شدن و بدبینی مردم نسبت به دولت و در نهایت و در صورت تداوم نظام میباشد
به عنوان یک شهروند جمهوری اسلامی مایلم بدانم:
شما و همکاران محترم در مجلس به عنوان بازوی تقنینی و نظارتی نظام تا امروز چه اقداماتی را برای جلوگیری از این مشکل که در دراز مدت انجام داده اید؟
خواهش میکنم مطلب بعدی خود را در این رابطه مرقوم فرمایید چرا که به عنوان نماینده بایستی به مردم پاسخگو باشید. (483274)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۷:۵۳:۳۴
سلام
اولا سخن گفتن کجا غیر قانونی هست ؟؟!!
دوما این طرح هم مثل طرح مسکن مهر هست که میگفتند نمیشه به هر ایرانی یک خونه داد و بعد معلوم شد خونه مال اونهایی هست که خونه نداشته باشند زمین نداشته باشند وام خونه نگرفته باشند و این طرح هم همین طور+باید در روستا زندگی کنند و خونه در روستا میدهند و...
بعد مگر دولت در مورد هدفمند کردن قبل از تصویب در مجلس سخن گفت اشکال داشت؟؟!! و بعد لایحه به مجلس داد و بعدتصویب شد و اجرایی این هم همینطوری هست به جای حاشیه بردن طرح هدفمندی هم از نظر شما غیر ممکن و به ضرر مملکت و... بود که نشد
دولت کار غیر قانونی انجام نمیدهد بلکه مجلس هست که کار غیر قانونی انجام میدهد اگر میشود شما فقط10مورد که 10مورد هم زیاد هست فقط5مرود به اندازه یک انگشتان دست بگویید قبول
راستی شما که در مورد همه چیز کارشناس هستید در مورد آخری هم حرفی میزدید
ببخشید شما بر مردم حکومت نمیکنید مردم بر شما حکومت میکنند این چه حرفی هست که میزنید مطالبات مردم از نظام زیاد شده ؟؟!! مگر این مطالبات خلاف دین و قانون و خلاف مصلحت هست ؟؟!! اگر هست بگویید تا مردم بدانند به چه اندازه حق حرف زدن دارند و مطالبات دارند شما و امسال شما رو همین مردم به اینجا رسوندن بجای اینکه بگید مطالبات مرم زثیاد شده باید مطالباتشون رو که حق هست بدید بجای این حرف عجیب شما سخنان رهبر و امام خمینی رو گوش کنید که میگویند مردم ولی نعمت ما هستند و........ که در مورد مردم بر حکومت و.. صحبت کردن

راستی توی این همه بحث یعنی کسی مخالف حرف شما نبود ویا مثل همه سانسور کردید
با تشکر (483280)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۳:۵۷
آقای ولی نعمت
همین مجلس که بنده یقین دارم بنا به مصلحت کشور (البته به تشخیص خودشان) خیلی از تخلفات قانونی دولت رو رسانه ای نمیکنن چند وقت پیش چندین و چند تخلف دولت رو ابلاغ کردن. بذار برات چندتا مثال بزنم:
1: ابلاغ کردن قانون بودجه سال نود بعد از مهلت قانونی: خیلی ها میدونن که تو دولت های قبلی قانون بودجه رو حدود پنج ماه قبل از رسدن سال جدید به مجلس میدادن که این دولت علی رغم اینکه گفته بود ردیفهای بودجه باید کم بشه و کلا بودجه باید خلاصه نوشته بشه نتونست بودجه چند صفحه ای سال نود رو بموقع آماده کنه و کشور دوسه ماه همینطوری بودن قانون بودجه اداره شد.
2: عدم معرفی وزیر ورزش و جوانان: با توجه به اینکه مجلس قانونی رو تصویب کرد که سازمان تربیت بدنی باید به وزارت ورزش و جوانان تغییر کنه دولت از سال پیش تاحالا وزیر ورزش رو معرفی نکرده.
3: سرپرستی غیر قانونی رییس جمهور به وزارت نفت که اختلافات اونقدر بالا گرفت که مجلس و شورای نگهبان تهدید کردن که به قوه قضاییه شکایت میکنن که این باعث شد رییس جمهور کوتاه بیاد
4: برداشت چندین مورد از حساب ذخیره ارزی بدون اجازه مجلس. البته شاید هزینه کردن این پولها بنظر دولت مفید باشه ولی اولا چون قانون گفته که باید بانظر مجلس باشه این کار بنظر خوب نمیاد در ضمن اثرات تزریق پول به اقتصاد بایستی کارشناسی میشد که متاسفانه در بیشتر مواقع ایتکار انجام نشده.
5: ارائه آمارهای رویایی از سوی دولت: همین نمایندگان مجلس تو همه سایتها و روزنامه های کشور گفتن که آمارهای اشتغال دولت دور از دسترسه. بنظر شما ارائه چنین آمارهایی نوعی تخلف محسوب نمیشه؟
اینا همین پنج تخلفی بود که بنده الان تو ذهنم بود. قطعا نمایندگان از جمله آقای توکلی میتونن چندین و چند برابر بیشتر از بنده از این نوع تخلفات نام ببرن. (483605)
 
احمد نارسینه
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۰۰:۴۳
سلام
من به شما قول مردانه میدم که از نایین تا نزدیکیهای دامغان تمام اهالی این مناطق خوشحال میشن که به هر متقاضی 2000 متر زمین بدن ویک جوری بتونن اباد کنند . واهالی کویر شاید یک روزی چشماشون به جنگل یا باغ روشن بشه جهت اطلاع متقاضیان توصیه می کنم در موقع تحویل زمین دو سه تا اب معدنی همراه داشته باشن چنانچه ااب همراه نداشته باشند مسول هلاک شدن از تشنگی، اهالی محل نخواهند بود. (483283)
 
صداقت
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۸:۰۵:۳۲
ادعای من : آقای احمدی نژاد با آگاهی کامل دروغ می گوید !
اثبات : محال است کسی در حد و اندازه رییس جمهور کشور نداند که امکان دادن ۱۰۰۰ متر زمین به هر خانوار اصلا ممکن نیست ! محال است یک دکتر در رشته فنی ندادند که در زیر زمین خانه نمیشود انرژی هسته ای تولید کرد (در هر مقیاسی)! محال است ...
پرسش :چرا احمدی نژاد دروغ می گوید ؟
پاسخ : ایشان میدانند که مشکلات اقتصادی زیاد است ، ایشان میدانند که همه دسترسی به اینترنت و اخبار ندارند ، ایشان میدانند که مردم ایران صبور ، مهربان و نجیب هستند و از این خصلت های نیک مردم ایران سواستفاده میکند! دروغ می گوید و وعده شیرین غیر عملی می دهد و خیلی ها هم این وعده ها را باور میکنند و وقتی این وعده ها عملی نمیشود فکر میکنند که تقصیر دیگر مسوولان نظام بوده و آن ها جلوی کار های خوب احمدی نژاد را گرفته اند ! با این ترفند خود را بسیار مردم دوست نشان میدهد و دیگران (اعم از دیگر مسوولان ، دیگر نهاد ها ، منتقدین ، استکبار جهانی ، شرق ، شرب ، آسمان ، ریسمان و ... ) را کار شکن ، اشرافی گرا ، سود جو و .... جلوه میدهد!
شاید من اشتباه تصور میکنم ! اگر برداشت من غلط است با استدلال منطقی بی رحمانه نظر های مرا نقد کنید ! (483284)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۸:۰۰:۴۳
ایشان وعده 5/2 میلیون شغل را در سال جاری دادند یعنی اکنون که 4 ماه گذشته است باید 800 هزار شغل ایجاد نموده باشد از ایشان حساب کشی کنید در سال جاری چند شغل ایجاد نموده است. ایجاد 800 هزار شغل در این مدت کوتاه از عهده اوباما با آن اقتصاد امریکا هم ساخته نیست چه برسد به اقتصاد ایران با آن وضعیت . خالی بنده های ایشان بیداد می کند. اگر چه بقیه نیز از این وضعیت استثنا نیستند. (483479)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۱:۰۱:۳۷
ببخشید مگر مسکن مهر برای همه ایرانیخا بود یا برای کسانی که خونه نداشتن و زیمن و وام نگرفتند و.... ؟؟!!
این طرح هم برای کسانی که خونه ندارند زمین ندارند وام نگرفتند در طرح مسکن مهر ثبت نام نکردن و........خوب اینجوری چند نفر میماند ؟؟!! 100% خیلی کمتر از 20میلیون خانواده (که معلوم نیست آیا واقعا ما 20میلیون خانواده داریم یا کمتر )
در این صورت زمین هست برای مردم و بعد شاید در مناطقی با کمبود زمین روبه رو شویم مثل مسکن مهر که فقط در 3-4 استان اتفاق افتاد (483558)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۷:۰۳
جناب صداقت! طرح مسکن مهر دروغ بود؟
دیدید که اجرایی شد .با توجه به اینکه امثال اقای توکلی میگفتند نشدنی است
اجرای طرح هدفمندی یارانه ها که جزء ارزوهای روسای جمهور گذشته بود دروغ بود؟ همین اقای توکلی مرتبا القا میکردند که در صورت اجرا این طرح تورم به 60 درصد خواهد رسید که این طور نشد. شما حجم کارهای سخت افزاری و نرم افزاری در خصوص کنترل بازار و انرزی را در این طرح ببینید . در گذشته در این مملکت وقتی بیست تومان بنزین گران میشد به یک باره قیمت ها به صورت هرکی به هرکی چند برابر میشد . ما یادمان نفرفته که هر ساله نزدیک به عید مواد شوینده نایاب میشد و سپس با چند برابر قیمت انهم نه با قیمت های ثابت عرضه میشد . ما یادمان نرفته که قیمت خودرو و لوازم خانگی به صورت هفته گی گران میشد. ما یادمان نرفته که یک کالا با هر قیمتی که فروشنده دوست داشت فروخته میشد. طرح اجرای هدفمندی یارانه که رسالت اصلی ان جلو گیری از اتلاف انرژی و بهره برداری صحیح از منابع کشور میباشد یک ضرورت و یک کار بنیادی است که اجرای ان همتی والا را میطلبید که به یاری خدا , انجام و به پیش میرود . و این کاروان راه خود را به سوی قله های پیشرفت ادامه خواهد داد. مردم ایران بر خلاف انچه که شما تصور میکنید مردمی فهیم و باهوش هستند و فرق دروغ و راست و سیاسی کاری را خوب تشخیص میدهند . ضمنا گناه نسبت دروغگویی به رئیس جمهور بگردن شما و سایت الف بدلیل انتشار ان و گواه مظلومیت ایشان میباشد. (483613)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۲:۳۵:۲۱
شمادرذهنیت خودتان مسائلی را بدون مراجعه به تحلیل علمی می پرورانید و در پی آن حکم صادر می کنید که البته همه این فعل و انفعالات در کمال صداقت انجام می شوند. به دلیل این که صادقانه خواسته بودید که شما را نقد کنند، وظیفه خود دانستم این مطلب را بنویسم تا شاید مورد استفاده دیگری قرار گیرد.
وقتی به قول شما آن دکتر می گوید ... ومی داند که دروغ است... یعنی می فهمد چه می گوید. از اتفاق او بامن هم رشته است. شما بااین دید باید تصور می کردید که نظر او در تهران و شهرهای دیگر نیست. دراین موارد هزار متر زمین نظر گوینده در روستاها بوده است و نظر بسیار خوبی برای ایران می باشد. البته او سخنش را شفاف نگفته که جنبه سیاسی دارد و بازی های آن. (483621)
 
ا.ع
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۹:۰۰:۲۰
آقای توکلی ! اگر شما بجای رئس جمهور بودید چکار می کردید؟آقای توکلی !چند آدم بی طرف و متخصص در مجلس داریم؟اگر عده ای در مجلس جلوی حرکت شما در اداره مملکت می ایستادند انصافا شما چکار می کردید؟آقای احمدی نژاد حرکتهای اساسی و بنیادی در مملکت انجام داد.تاریخ قضاوت می کند.با احترام از بابل (483326)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۹:۰۷:۳۰
منظورتان از حركتهاي اساسي و بنيادي كه راه آهن اصفهان شيراز و افتتاح نمايشي فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي و ركود كسب و كار و به كما رفتن عسلويه و افزايش يكباره قيمتها با شيب تند بر خلاف قانون و ندادن پول مترو و بيكاري گسترده و افزايش معوقات بانكي و افزايش چكهاي برگشتي و رشد اقتصادي نيم و يك درصدي با وجود دارا بودن بالاترين درآمدهاي تاريخ نفت ايران و ... كه نيست! (483512)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۰۸:۳۲:۰۹
مسعود خان این مطاللب شما از همون اداعا های کیلویه که فقط به درد اسمون وریسمون کردن می خوره. تو این مملکت هیچکس مدعی نیست که همه چیز درست و حسابیه بالا خره کم وکاستی هم وجود داره. ادم با انصاف قسمت پر لیوان را هم میبینه. (483880)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۱:۳۴:۱۸
كاكتوس خان.. من به شخصه قسمت پري از ليوان نديدم. اين را بدون تعصب سياسي مي گويم. (483928)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۰۱ ۰۸:۳۷:۲۰
آنکس که نداند ونداند که نداند
در جهل مرکب ابد الدهر بماند (484199)
 
مردغارنشین
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۲:۴۱:۱۰
کاکتوس حرفهای مسعود ادعا نیست صد در صد درست است اگر از شرایط عسلویه و جنوب ( که مجتمع های پتروشیمی در آن هستند ) خبر داشته باشید متوجه عمق فاجعه در آنجا میشود از جمله بخشنامه هایی که داده اند که هزینه نکنید تا خصوصیتان کنیم .
بقیه آمارهای نوشته شده را هم در بازار کار به راحتی میتوان لمس کرد (483952)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۹:۳۱:۴۸
به نظرم بخش عمده مصیبتت ناشی از یک مجلس بی اراده، فرمایشی و دمدمی مزاج است. از یک پرسش قانونی از رییس جمهور پروا می کند. شایسته چنان مجلسی که نمی تواند از قانون حفاظت کند یک رییس جمهور قانون شکن است (483347)
 
سيد علي
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۹:۳۸:۱۰
آقاي توكلي عزيز يك حقيقت انكار ناپذير وجود دارد و آن عدم توانايي مجلس در كنترل رفتارهاي رئيس جمهور است. بر اين باورم كه شما و دوستانتان به جاي سياه مشق نمودن مقالات و رسالات گوناگون در مذمت رئيس جمهور بهتر بود كه به وظيفه قانوني خود در قبال رئيس جمهور جامعه عمل كرده و رئيس جمهور را مورد سوال قرار مي داديد.
پس تا روزي كه مجلس ما جگر شير پيدا كند بدرود. (483351)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۱۹:۳۸:۳۴
دکتر عزیز باسلام
بنظر میاد جناب رئیس جمهور طرف شنونده صحبتهای خود را بخوبی می شناسد وقتی صبحت از اعطای زمین و اشتغال 5/2 میلیونی می کنند وقتی از امام عصر و مدیریت جهان نام می برند یقینا طرف صحبتهای ایشان شما و لایه های آکادمی کشور نیست و صد البته عامه مردم حرفهای ایشان را با جان و دل پذیراست . اینطور نیست ؟ (483353)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۲۰:۱۸:۵۷
واقعا چرا مجلس در \"سوال از رییس جمهور \" اینقدر دست به عصا راه می رود؟ خوب یک بار همه این موارد را رودرو مطرح کنید تا این ابهامات حل شود، اینقدر مماشات نکنید. (483366)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۲۰:۳۵:۰۹
جناب آقای توکلی ای کاش تمام گفته های شما در جهت خیر و صلاح مردم باشد نه رقابت های سیاسی چون در غیر اینصورت این مردم عادی هستند که بازیچه سیاسیون می شوند (483372)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۲۲:۲۴:۲۸
ایشون حاضر نیست دست از مشایی وبقایی ورحیمی منحرف و فاسد برداره ازش سوال هم نکنیم.مجلس مدافع حقوق ملت است یا دولت (483401)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۰۹:۲۱:۱۲
دوست ناشناسی که دم از حق وحقوق میزنی میتونی بگی که مشایی و بقایی و رحیمی تو کدوم محکمه, منحرف و فاسد تشخیص داده شدند که شما با صراحت اونو اعلام میکنی ؟ (483887)
 
حسام
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۲۲:۵۰:۴۱
جناب توكلي اسيب شناسي يكصد سال اخير تاريخ كشوراينست كه به احزاب اجازه كار وفعاليت نميدهنداگر اين دولت نباشد هر دولت ديگرهم باشد باز فرق چنداني نخواهد داشت لذا نمايندگان بايد از شهيدمدرس الگو بگيرند قانون فعاليت احزابي كه قانون اساسي را قبول دارنداجازه فعاليت دهندتقصير از رييس دولت نيست اين نباشد يكي ديگر اوضاع زياد تغيير نخواهدكرد چه اصلاح طلب باشند چه اصولگرا مشكل از مجلس است وجدانا حتي يك نماينده مثل مدرس داريم (483406)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۴-۲۸ ۲۳:۱۶:۵۰
جناب توکلی
من عاشق ایرانم و سر و جانم را به اندازه ی توانم فدای آن میکنم اما اگر واقعا شما و دوستان محترمتان در مجلس دلتان برای کشور می سوزد (که انشاءالله اینچنین است ) چرا اینهمه صلاحدید در عملکرد شماها وجود دارد ؟!. مگر در مدیریت کلان مصلحت اندیشی معنی دارد؟ آنهم در سطح کشور . افراد یا به وظایف خود عمل می کنند تا منافع آن به جامعه برسد و یا نه .
در پیشبرد اهداف یک کشور فقط آنهایی جا دارند که در جهت برنامه های تعریف شده ی کشور عمل می کنند و به دور از هر گونه گرایش سیاسی به فکر خدمت به کشور هستند . الان چند درصد از مدیران تراز بالا ی کشور مهره ای کارشناس در منصب خود هستند .؟ من بعنوان یک شهروند انتظار دارم شماها که وکلای مردم هستید اینقدر دنبال مصلحت نباشید و برای خاطر این مردم هم که شده دست به کار شوید و بدون ترس امور مملکت را وارسی کرده و هرکسی که اشتباه نموده مورد بازخواست قرار دهید . میدانم که این انتظار ایده الی می باشد . حیف حیف حیف که هر روزمان بدتر از دیروز می شود و شما وکلای مملکت فقط تماشا میکنید و در سایت های خود حرف میزنید و مصلحت اندیشی می کنید. شما را به خدا عمل پس کو ؟
برایم مهم نیست که نظرم به رویت دیگران برسد یا نه ، فقط امیدوارم جناب توکلی این حرف ها بخوانند و بجای خطابه های زیبا و بدون پروا در مجلس و این سایت با همفکران خود کاری کنند و این کشور عزیز را نجات دهند. (483415)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۳:۱۲:۲۳
ای بابا/ خب مسائل ذکر شده در مقاله کاملا درسته و مهمتر اینکه احمدی نژاد که با توجه به عدم پذیرش تذکرات بزرگان همان راه اشتباه قبلی خود را طی میکند و با فشار شدید از طرف مردم و افکار عمومی و بزرگان و دلسوزان نظام و حتی دوستان قدیم خود مواجه شده است بدنبال انحراف در افکار و دست زدن به بازی های جدید سیاسی و فرار از این فشارها است (483461)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۰:۵۵:۵۲
(با پیشنهاد رئيس جمهور تعداد پذیرش دانشجویان مقطع دکتری تا دو برابر افزایش یافت.)
چه ایرادی داره این کار؟! (483435)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۱:۵۳:۴۳
آقای توکلی دو صد گفته چون نیم کردار نیست. چرا به وظیفه قانونی و شرعی خودتون عمل نمی کنین و از آقای احمدی نژاد سوال نمی کنین؟. این چه طرز نمایندگیه که شما این مجلس پیش گرفتین؟ واقعا اگه اعتقاد دارین ایشون به عنوان رئیس جمهور وظیفه خودش رو انجام نمی ده چرا آزادانه هر کاری دلش میخواد میکنه هیچ کس نیست بهش بگه بالا چشت ابرو. (483449)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۸:۲۸:۳۲
جناب توکلی با سلام
دولت محمود احمدی نژاد اگر همه کارهایش خطا باشد قطعا چند کار و فعالیتش درست است و مردم رضایت دارند : که یکی از آنها مسکن مهر و دیگری قرارداد مستقیم پرسنل شرکتی با ادارات می باشد لطفا شما و بقیه نمایندگان هم با دولت همکاری کنید و اجازه بدهید دولت کار خودش را در این زمینه ها انجام دهد . (483491)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۹:۱۴:۰۳
با توجه به اجراي طرح هادي در روستا ها و افزايش قيمت زمين ها در بعضي از روستاها به چندين براربرطرح واگذاري 1000متر زمين در روستاها و شهرهاي كوچك خيلي طرح خوبي است چون يك خانواده روستايي براي زندگي شايد به بيش از 1000متر زمين احتياج داشته باشد چون هم گوسفند و گاو و هم جايي براي انبار علوفه و ماشين الات كشاورزي نياز دارد زيرا الان بنده 3 تا برادر درخانه دارم كه به دليل افزايش زمين هاي روستا قادر به ازدواج نيستند اگر زمين در اختيار داشته باشند مي توانند ازدواج كرده واز همان زمين جهت اشتغال خود بهره ببرندباور كنيد زمين متري 1000 تومان قبل از طرح هادي در روستا الان متري 30000تومان هم نمي دهندروستايي كه 5 ميليون تومان سرمايه ندارد چگونه مي تواند 30 ميليون تومان فقط به يك زمين خالي بدهد خواهشمند است تنها به تهران و جاهايي كه زمين ارزش دارد توجه نكنيد (483518)
 
حامد
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۹:۴۳:۰۷
اقای ریئس جمهور بر اثر لج بازی این کارها را انجام می دهد به قول دوستان عروس تعریفی ... وعده 1000 متری باعقل هم جور در نمی یاد اگر میخواهید لطف کنید همین مسکن نامهر تونو بدید باقیش پیش کش (483530)
 
خوب مي د اند
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۹:۴۴:۰۵
خيلي خوب مي د اند كه چكار مي كند .شما هستيد كه نمي د انيد از چه كسي حمايت كرده ايد . (483531)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۰۹:۵۱:۴۶
از جناب آقای توکلی و دیگر حامیان سابق احمدی نژاد انتظار میرود که در شرایط پیش آمده بتوانند اهداف احمدی نژاد را از این شعارها و وعده های بزرگ درک کنند.
این و عده ها شعارهائی هستند که انتخابات اینده را هدف گرفته اند و کارهائی هستند که در رقابت بین محافظه کاران بخش اصلی آرای این جناح (عوام) جامعه را به ادامه حکومت گروه حاکم متمایل مینماید و دیگر محافظه کاران در مقابل آن ابزاری در دست ندارند.
دستور توقف بازنشستگی اساتید پس از پاکسازی منتقدان احمدی نزاد از سطح دانشگاهها و هم چنین توقف تفکیک جنسیتی هر یک فازهائی از عملیات انتخاباتی گروه حاکم هستند . این گروه هر آنچه را در دست داشته باشد برای حفظ قدرت خود هزینه میکند و هر آنچه مانع قدرتش باشد را از پیش پا برمی دارد.
متاسفانه شرایط امروزی محصول غفلت تاریخی و باخت بزرگ محافظه کاران به گروه احمدی نژاد است.
اکنون مصون سازی کشور از آسیب های بزرگ این عوام فریبی ها تنها در سایه آگاهی عمومی ,خرد جمعی و تشکیل یک نهاد ملی برای تعقل و تولید تصمیمات آینده است و این همان چیزی است که در فضای فعلی و حاکمیت یک دست اجازه تحقق نخواهد یافت. (483536)
 
نیما
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۰:۱۹:۲۲
آقای توکلّی! ضمن تشکر از این مطلب دقیق و ارزشمندتان. از قدیم گفته اند: آنچه جوان در آینه می بیند، پیر در خشت خام می بیند. ولی ظاهرا زمانه عوض شده و باید ضرب المثلها را نیز تغییر داد. جوانان خامی مانند من سالهاست این ویژگیها را در مورد این شخص می دانیم. در حیرتم شما مسن تر ها چقدر دیر به این موضوع پی بردید؟ شاید هم مصلحت راه را بر حقیقت بسته بود. خدا می داند (483544)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۲:۴۹
جناب آقای دکتر توکلی قربون دهنت که گفتی درمیان آتش مطالبات مردم می دمد
هر دو دوره ریاست جمهوری 9 و 10 را به احمدی نژاد رای دادم در دوره دهم کتک هم خوردم الان با 26 سال سابقه کار وو 18 ماه سابقه داوطلبی در مناطق جنگی و دو فرزند با ماهی 500 هزار توانی که 250 هزار تومانش بابت اقساط کم می شود با مانده آن هر روز صبح که بچه می روند مغازه برای خرید مایحتاج ( پنیر- روغن - شیر ) با قیمت جدید مواجه می شودآقای توکلی به چه کسی باید اعتماد کنیم عمرمان سپری شد با این دریافتی سر نوشت بچه هایمان هم مشخص است که چه می شود
( عدم دوره های آموزشی - ثبت نام مدرسه حتی معمولی و غیره ...)واقعا\" راست گفتند که غلط کردم را برای همین حالا گذاشتند (483546)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۰۸:۴۹:۳۷
علی اقا 182000 تومان پول یارانه رو از قلم انداختی. (483884)
 
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۱:۰۴:۰۶
کاکتوس عزیز مبلغ یارانه چالش مشخص است
آب و گاز و برق اگر بحساب نیامده و از قلم افتاده به این دلیل است ضمنا\" نالدن من از دریافتی کم نیست از بی عدالتی است تا آنجا که تلاش کردم بتوانم لقمه حلال سر سفره بیاورم و الا با 40 سال زندگی در تهران می توانستم درامدم را میلیونی کنم اعتقادم اجازه نمی دهد . (483913)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۴:۴۲
آیا کسی حق دارد از برنامه های صدا و سیما انتقاد کند ؟
میزان مجاز بعضی ناهنجاریهای فرهنگی در صدا و سیما چند درصد است ؟

ناهنجاریهایی از قبیل :

1- تبلیغات کالا و ترویج مصرف گرایی
2- سکولاریسم در برنامه ها
3- خشونت در فیلم ها
4- لودگی و مسخره گی در طنز ها
5- فراموشی اهداف آموزشی و ترویج اسلام
6- جایگاه وسیله و هدف در سناریو سازی سیاسی
7- مسیر و افق آموزشی برای نسل آینده
8- مجری محوری
9- تولیدات محدود و ضعیف
10- کم بودن پروژه های بزرگ
11- باند بازی مافیایی و انحصاری بودن تولید
12- آموزش روابط خانوادگی نا صحیح در طنز ها
13- ترویج تاریخ دیگر کشورها و قهرمان سازی خارجی (483547)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۹:۵۴
من که تقریبا هر سال تمایل دارم دانشجوی دکتری بگیرم، امسال به دلیل سیستم مبهمی که برای پذیرش دانشجوی دکتری راه انداخته‌اند، اساسا تمایلی ندارم دانشجوی دکتری بگیرم. مشاهدات من از سایر همکاران در دانشگاه‌های همکار نیز موید کاهش تمایل همکاران ما برای گرفتن دانشجوی دکتری در این سیستم معیوب پذیرش دکتری است که امسال اجرا (؟) شده است. بنابراین روشن نیست دو برابر شدن ظرفیت پذیرش دکتری را به اعتبار کدام سنجش منطقی داده‌اند؟ ظاهرا آقای رییس جمهور گمان می‌کنند همه همکاران دانشگاهی، کار و مسوولیت دانشگاهی‌شان اولویت آخر زندگی‌شان است و همه توان آن را دارند که مثل آقای احمدی نژاد غیر مسوولانه حرف بزنند و قول بدهند؟ (483549)
 
شهروند ایرانی
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۱:۰۴:۰۰
آقای توکلی عزیز،

فرق من با شما به عنوان نماینده مجلس چیست؟

... تذکر می دهید و مقاله می نویسید.

فرق شمای نماینده، با مردمی که در کوچه و بازار و تاکسی ... از وضعیت می نالند چیست؟!
لطفاً به عنوان نماینده پاسخ بدهید.

اگر می توانید به نمایندگی از مردم اقدام کنید، بسم اله. اما اگر نمی توانید یا نمی گذارند، لطفاً مقاله ننویسید، خودمان بلدیم، بهتر است استعفا بدهید تا حداقل در تاریخ مورد احترام باشید. (483548)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۶:۵۸
چطور است که خودتان با وعده برخورد با عومل حادثه کوی و کهریزک سطح مطالبات ما را بالا بردید و حالا ساکت شده اید؟ مرتضوی تبرئه شد آقای توکلی! (483599)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۱:۲۵
نوشتن مقاله كار شما مجلسي هاست ؟! توقع مردمي كه به شما مجلسي ها راي داده اند اين است كه بجاي نوشتن مقاله ، برخورد قانوني كنيد (483603)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۱:۳۶:۰۱
آقاي توكلي. من كه يك فرد عادي هستم هم مي توانم مقاله ها بنويسم. مهم اين است كه شما در جايگاه قانوني هستيد كه مي توانيد عمل كنيد. (483929)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۴:۳۳
وقتي كه از روي اظطرار به ايشان راي داديد فكر اين روزها را بايد مي كرديد؟
اگر واقعا به گفته هاي خود ايمان داريد اقدام عملي كنيد؟
شايد هم اين عكس العملعا فقط ژست سياسي ايام انتخابات باشد (483606)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۲:۴۸:۵۱
555سال بعد: معاون وزیر ....... متهم به اختلاس
1000میلیارد دلاری شده است .
مسئولین وقت: به علت شرایط حساس کشور و
احتمال سو استفاده سران سیاره های دیگر فعلا برخورد جایز نیست . (483634)
 
سيف الله
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۲:۵۵:۱۷
آینه چون نقش تو بنمود راست
خود شکن آئینه شکستن خطاست

آقاي توكلي قبلاً در اين امور افزايش مطالبات مردمي خودشان متخصص تشريف داشتند كه نمونه آن طرح تثبيت قيمت ها در اسفند 1383 بود. حال گويا رقيب پيدا شده كه دميدن بر مطالبات مردم امري مذموم و نكوهيده تلقي مي شود ! (483639)
 
مزدک
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۳:۱۲:۰۴
تصمیمات رئیس جمهور برآیند محرومیت ها و مطالبات 30 ساله ایرانیان است . آنانی که آن را برنمی تابند همان هایی هستند که امام کاخ نشین خواندشان . و بسی تاسف که پس از دوران جنگ دوباره کم کم خود را به حاکمیت رساندند. (483648)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۵:۱۵
جواب کاملا واضح است
همونطوری که شما به جای پگیری قانونی از طریق مجلس توی سایت خبریتون عنوان میکنید
اقای احمدی نژاد هم به جای انجام وظیفه کار های دیگه رو انجام می ده (483660)
 
یک میهن پرست
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۴:۲۳:۲۱
جناب آقای توکلی
آنطور که میدانید نماینده مجلس به نمایندگی از مردم می تواند از رئیس جمهور سوال و استیضاح کند چرا از این وظیفه اصلیتان به دور هستید چرا نمی توانید یک سوال ساده از رئیس جمهور بپرسید برای من سوال است شما با نوشتن این همه مقاله چه هدفی را دنبال میکنید
آیا وقت اقدام قاطع فرا نرسیده
برادر گرانقدر دیگر حرف و شعار بس است اگر می دانید صریح اقدام کنید (483699)
 
شاهین
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۱۵:۲۰:۱۲
چون باند انحرافی نفوذی و برانداز هستند. اقای توکلی اینها چیزی از کشور و نظام باقی نگذاشته اند از خواب غفلت برخیزید (483730)
 
خ- ابوذر
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۲۰:۴۸:۴۵
هر ایرانی می داند که رئیس جمهور تلاش دارد که ایران به اوج قله های رفع پیشرفت و ترقی و شکوفائی و بالندگی برساند . امان از دست حسودانی که با ایجاد سد معبر مانع این شتاب پیشرفت اند . (483815)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۱:۱۶:۲۹
خ-ابوذر باسلام

بنده بعنوان پدر و مدیر یک خانواده کوچک با هر قیمتی خانواده خود را به قلهای که شما دفاع می کنید نمی رسانم از حق خوراک و تحصیل بچه نمی زنم و با مقدار موجودی اندک خود یخچال ساید بخرم و بواسطه خرید آن خانواده در تنگنا قرار گیرند فکر می کنید دلیل کنار گذاشتن اولین وزیر آقای احمدی نژاد چرا وزیر دارائی آقای دانش جعفری بود ؟ (483922)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۴-۲۹ ۲۳:۳۷:۳۷
احمدی نژاد به هدفش که بیکار نمانید رسیده...جدی میگم آقای توکلی! والا کدام عقل سلیمی چنین وعده ها را می پذیرد؟! (483847)
 
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۰۰:۰۳:۴۳
فعلا که سازمان ما نمی تواند بازنشتگان را پولشان را بدهد. و از آنها تعهد می گیرد که بازنشسته شوند و تقاضای سنوات خدمت خود را نکنند. یعنی این بدهی را هم برای دولت بعدی می گذارد.حالا بقیه طلبش. (483851)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۰۰:۳۶:۱۹
جناب آقای توکلی
باسلام
ببنده معتقدم مردم شریف ایران دیگر مطالباتی ندارند که رییس جمهور در آتش آن بدمد مگر این مردم چه میخواهند؟ایشان برای اینکه ناکارامدی دولتش نمایان نشود سعی میکند مطالبات مردم را خیلی بزرگ نشان دهند که توجیهی برای عدم دستیابی به نتایج باشد والا دیگر همه میدانند پاسخ به مطالبات مردم نه نیاز به زمین دارد نه پول طی سالیان مگر کسی به این ملت زمین داده بوده مردم خودشان اگر آرامش باشد کار میکنند وهمه چیز را بدست می آورند مردم چیزی میخواهند که بیش از این مملکت آسیب نبیند چون خیلی از فرصتها از دست رفتند که دیگر باید در خواب دیدشان (483859)
 
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۰۰:۳۸:۰۴
آقای توکلی اصلا اینطور نیست.
اصل ماجرا این است که اگر بخور بخور بیت المال - دزدی بیت المال-حیف و میل بیت المال - به ارث پدری خود اصافه کردن بیت المال و ... وجود نداشته باشد همه این وعده های رییس جمهور براحتی قابل اجرا خواهد بود. (483861)
 
mihan
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۰۱:۰۱:۱۰
اگر واقعا دغدغه یتان انقلاب است اگر نگران از دست رفتن ارزش ها وآرمان هایی هستید که به خاطرش انقلاب کردید به گفته رهبرمان گوش جان دهید وبه اختلافات دامن نزنید! (483863)
 
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۰۹:۵۵:۱۷
پدرسگ چرا نظر مرا چاپ نکرده ای !!!
گوساله همون بهتر که 20 چند ساله میخوای رئیس جمهور بشی هیچکس تخمشم حسابت نمیکنه !! (483893)
 
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۰:۱۹:۱۹
جناب آقای توکلی
مطالبات مردم آتشی ندارد که رییس جمهور در آن بدمد
مطالبات مردم ،حق مردم است.
جای تاسف دارد به جای آنکه مطالبات مردم را شما نمایندگان پی گیری کنید از مطرح شدن آن واهمه دارید.
تعامل دولت با مردم بسیار بیشتر از نمایندگان با مردم است.جهت نمونه سفرهای استانی را ملاحظه بفرمایید.
کمی انصاف در نقد داشته باشید به واسطه یک نقد تمام کارهای خوب دیگران را زیر سوال نبرید.
تمام کارهای بزرگ در ابتدا مسخره ،سپس انکار وبعد از اجرای آن ،تحسین شده اند .
مطمئنا رییس جمهور تمام جوانب کار را در نظر گرفته اند که این حرف را زده اند.
هر عقل سلیمی هم میداند که این کار در تمام شهرهای ایران شدنی نیست.
اصلا این کار به شهرها مربوط نمی شود.
در مورد نحوه اجرا شدن این کار رییس جمهور را به چالش بکشید.
ما فقط چند کلمه آن هم در یک سخنرانی در مورد این مطلب شنیده ایم نه تمام حرفهای رییس جمهور را .
من با همان لحن تیز خودتان به انتقاد از شما پرداختم.
با تشکر (483898)
 
علي رضا
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۰:۵۸:۰۰
به خاطر اين است همفكر آقاي علي مطهري ها در مجلس نادر و كمند كه ايشان مرتب توهم مي زند و حرفهاي عجيب و غريب و نشدني ميزند؟ (483911)
 
جعفر بقايي
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۱:۰۵:۰۳
از وقتي كه اين آقا سازمان مديريت و برنامه ريزي را بست و صدايي از شما مجلسيان در نيامد فاتحه مملكت خوانده شد و كشور شد بي كلانتر .ديگر كسي به كسي نيست (483916)
 
خ- ابوذر
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۱:۳۸:۰۷
تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است .توهین کردن برای مجریان یک سایت قباحت دارد . (483932)
 
خ- ابوذر
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۱:۴۲:۲۶
حاصلش نیکو نگردد آنکه بنیادش بد است // تربیت نا اهل را چون گردکان بر گنبد است // (483934)
 
تقی
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۵:۰۸:۱۰
آقای توکلی ظاهرا شما و همفکران شما تبدیل به سنگ پیش پای رییس جمهور شده اید و از هیچ مانع تراشی جهت پیشبرد کارهای انقلابی آقای احمدی نژاد فروگذار نمیکنید. بفرمایید شما تا به حال چه طرحی جهت رفاه مردم داده اید. اجرای هدفمندی یارانه ها خط بطلانی بر توهمات اقتصادی شما و اقتصاد دانان همسوی و همفکر شما بود که با نامه اعتراضیتان به ریسس جمهور، اکنون برای مردم ثابت گردید نظرات اقتصادی چه کسی توهمی و چه کسی واقعی است. لطفا برای یکبار هم که شده به وجدان خود نهیبی بزنید، شاید بیدار شود. (483976)
 
محمد نقی زاده دلیر
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۷:۰۷:۵۸
سلام:من تمام نظرها را خوانده ام ندیده ام که نظر من تکراری باشد وفقط باقی می ماند به اینکه گفته باشم که آقای توکلی شما با تایید سفرهای استانی رییس جمهور که بیشترین مطالبات را بالا برده اید و ضمنا\" اگر چاپ نمی کنید علت آن را برایم ایمیل کنید واسم خود را کامل نوشتم. (483991)
 
عوضي ن»اد
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۱۷:۱۱:۰۲
آقاي توكلي,جاي اين سوال د ر مجلس است.تازه مگر شما كه ايشان را تاييد كرد ,ناخت كافي از ايشان ند اشتيد . (483992)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۲۲:۱۴:۱۴
تو رو خدا جلوی افزایش دانشجو رو بگیرید (484033)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۴-۳۰ ۲۲:۱۸:۳۳
پذیرش هر دانشجو بیشتر از نیاز بازار کار مساوی با تولذ یک ضد نظام (484035)
 
اكبر عاشق
۱۳۹۰-۰۴-۳۱ ۱۷:۳۶:۳۰
مي خواهد مطالبات مرد م بالا برود تا نتوان به آن پاسخ د اد و سپس بتوان براحتي تمام رقبا را مسوول آن د انست و نهايتا رفقاي خود را...به اين كار مي گويند ...خيلي نرم.ظاهرا بعضي ها خواب تشريف د ارند . (484145)
 
بهزاد
۱۳۹۰-۰۵-۰۱ ۱۰:۵۹:۳۳
بهتر آقای امدی تژاد یه سری به بازار رهن واجاره مسکن بزنه.ببینه چطور دارن پدر مردم در میارن.
اون کسی که میگه قیمت مسکن ارزون شده بهتر یادش بیاد که به خاطر وام های بی حساب زوذ بازده قیمت مسکن بالا رفت تا اینکه کل وام های قابل پرداخت قطع شد و حالا به خاطر رکود اقتصادی قیمت خانه کاهش پیدا کرده.اون کسایی که پز مسکن مهر و میدن اگه راست میگن اول خودشون برن زندگی بکنن بعد تبلیغ بکنن.
... (484157)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۱ ۱۱:۲۶:۴۶
این آقای رئیس جمهور تاکی میخودهد با خواب و رویا بر بدبختی مردم دام بزند مردم بیچاره شده اند (آفزایش آمار جرم و جنایت ، کلاه برداری ، چکهای برگشتی ، فساد )همه از بی برنامه گیهای دولت و اقتصاد مریض است . کمی هم واقع بینانه تر به مملکت نگاه کیند مردم را فدای سیاست های بیخود نکنید اگر پشتوانه مردمی نداشته باشید دنیا را هم که فتح کنید بی فایده خواهد بود . (484243)
 
مهدی کفاش
۱۳۹۰-۰۵-۰۱ ۱۱:۴۰:۲۴
آقای توکلی

شما که سالها وزیر کار بوده و سالها در مجلس بوده و دولتهای مختلف را از زیر بلیط خود عبور داده و سر براه نموده اید چگونه نتوانسته اید با ارائه طرحهایی مسئله
بیکاری -مسکن-آلودگی هوای شهرها و ...
را حل کنید در حالی که آرزویتان حل مشکلات مردم بوده؟ (484253)
 
شهرستانی
۱۳۹۰-۰۵-۰۱ ۱۳:۱۳:۰۸
رفیق !
برخورد با رئیس جمهور هزینه دارد. برخورد نکردن با هم هزینه دارد. اما همه میدانیم هزینه برخورد نکردن با احمدی نژاد در دراز مدت بسیار سنگینتر خواهد بود برای مملکت و ضرر و وزیان آن بیشتر.اما شهامت می خواهد و صداقت. شهامت اینکه بپذیریم در چهره شدن ایشان خود نیز نقش داشتیم و عذرخواهی شود از محضر ملت .دوما صداقت به این معنی که سیاست بازیمان در راستای پیشرفت مملکت باشد نه در راستای ماندگاری خودمان در قدرت.یا علی (484303)
 
واقعا؟
۱۳۹۰-۰۵-۰۱ ۱۵:۰۴:۲۰
واقعا نمي د انيد كه مي د اند ؟
ما فكر مي كنيم كه شما مات شد ه ايد . (484350)
 
خ- ابوذر
۱۳۹۰-۰۵-۰۱ ۱۹:۱۲:۵۰
اگر رئیس جمهور بر آتش مطالبات مردم ندمد پس چه کسی باید بدمد ؟؟؟ (484452)
 
ALI
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۲:۳۵:۴۶
در حد توان خود بدمد 15 هندوانه را با یک دست نمی شود برداشت مملکت ما مثال قطاری است که نسل ما در واگن آخر (14) است و هرچه زمان بجلو می رود به واکن 13 نمی رسیم . (484691)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۵ ۲۲:۵۸:۰۵
سلام
با تحلیلی هر چند کوتاه به این بحث و بحث های مشابه می توان بیان کرد که رئیس جمهور مخاطبان خود را به خوبی میشناسد.
دسته ی اول مردمی که از سطح قابل قبولی از آگاهی برخوردارند و از ابتدا با اعمال غیر کارشناسی ایشان مخالف بوده و هستند و می دانند چنین اقدامی قابل اجرایی شدن نیست از جمله چگونه می خواهند اقداماتی از قبیل تامین برق,آسفالت و .... آن بخش وسیع را فراهم آورند.قصد آقای رئیس جمهور از طرح چنین مباحثی برای رضایت این دسته از افراد نیست.ایشان آن دسته از مردم را مورد خطاب قرار می دهند که زیاد از مسائل اقتصادی کشور آگاهی ندارند و بسادگی آن را باور می کنند به همین دلیل این طرح را به مجلس می فرستند و در صورت عدم تصویب آن توسط مجلس به این دسته از افراد القا کند که مجلس کارشکنی می کند. (487010)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.