نظر منتشر شده
۵۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 111779
چرا دولت از دادن اطلاعات به مردم دریغ می کند؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۷
احمد توکلی

 

داشتن اطلاعات صحیح و به موقع شرط ضروری تصمیم گیری مناسب برای مسئولان و مردم است. اگر اطلاعات در دسترس نباشد، یا به موقع ارایه نشود، یا دقیق نباشد تصمیم گیری عقلاً مقدور نیست، ولی چون امور متوقف نمی شوند، تصمیمات غلط اتخاذ میگردد. مثلا، اگر یک سرمایه گذار تصویر روشنی از ارقام تورم در سال های آینده نداشته باشد، ریسک و نااطمینانی برای سرمایه گذاری اش بالا می رود و این امر کاهش سرمایه گذاری و افزایش بیکاری را در پی دارد.

 

اما دولت به طرز تعجب برانگیزی از توزیع اطلاعات به موقع و دقیق جلوگیری می کند. سه نمونه:

 

1. به بهانه اینکه در بند الف ماده 54 قانون برنامه پنجم مركز امار، مسول رسمي تهيه امار ذكر شده، بانک مرکزی از ارایه آمار منع شده است. در حالی که در بند ج همین ماده، دستگاه های اجرایی، از جمله بانک مرکزی برای ارایه آمارهای تخصصی حوزه خود مجاز شناخته شده اند.

 

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده  که دیگر نرخ تورم را اعلام نخواهند کرد. وی در عین حال گفت آمارهاي بانك مركزي  به مراجع بین المللی ارایه خواهد شد. علت ندادن اطلاعات به ملت ایران دستور رئیس جمهور است، و علت ارایه آن به مراجع خارجی تعهد دولت ایران به صندوق بین المللی پول است طبق قانون مصوب سال 1324. چرا باید یک سیستم جا افتاده تهیه آمارهای ملی از جمله شاخص تورم که ده ها سال سابقه کار و تکامل دارد از دادن اطلاعات به مردم ایران برخلاف  قانون برنامه پنجم منع شود؟ همان آمارهایی که به هزینه ملت ایران تهیه و به بیگانگان داده میشود. در این وضعیت است که رئیس جمهور میتواند بی محابا اعلام کند که نرخ رشد 3.5 غلط است و نرخ رشد 10 درصد است. این نحوه رفتار قانونی است؟ اغوای مردم را نتیجه نمی دهد؟

 

2. مورد دیگر، ندادن گزارش مالی دولت به مجلس است. طبق روال تاریخی هر ماه وزارت اقتصاد عملکرد مالی ماه قبل را تهیه و برای تصمیم گیران می فرستاد. از بهمن 89 این کار نشده. گزارش سالانه نيز حداکثر تا آخر اردیبهشت سال جدید ارایه می شد. الان به ماه پنجم سال جدید رسيده ایم ولی گزارش ماهانه پنج ماه اخیر و گزارش سالانه مالی دولت ارایه نشده است. آیا دولت می خواهد مردم و نمایندگان آنان ندانند که به جای اجرای قانون هدفمند سازی، با فشار رئیس جمهور مسئولان ضعیف بانک مرکزی دست به انتشار اسکناس زده اند و پول پرقدرت را روانه بازار کرده اند که با ضریب 4.5 نقدینگی را زیاد می کند و فشار تورم را بر دوش مردم کوچه و بازار هر روز زیادتر می سازد؟

 

3. مورد دیگر کتمان اطلاعات، مصوبات کمیته تدابیر ویژه اقتصادی برای مقابله با تحریم است که تصمیماتی بعضاً غیرقانونی ميگيرد و با مهر به کلی سری صادر می کند. عجیب این است که این تصمیمات سری با سرنوشت ده ها هزار نفر از فعالان بخش خصوصی مرتبط است. مثلاً سال گذشته در همین ایام، یکی از تصمیمات این کمیته وارد کنندگان شکر، گندم، جو، ذرت و مشابه آن  را مجبورمیکرد  تنها به وسیله کشتیرانی جمهوری اسلامی کالای خود را حمل کنند. همان موقع، به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر بازرگانی زنگ زدم گفتم اولاً وقتی کشتیرانی ما تحریم است این تصمیم به معنای تحریم خود ساخته در هشت قلم کالای اساسی است؛  ثانیاً این مصوبه به نوزده بانک ابلاغ شده و از طریق این نوزده بانک باید به صدها شعبه برود و هزاران نفر وارد کننده از آن مطلع شوند، دیگر چه معنا دارد که مهر به کلی سری بخورد؟  ثالثاً این تصمیم دولت باعث گرانی آن هشت قلم کالا می شود؛ رابعاً اگر با این تصمیم و آن مهر سری عده ای معاون اول و شما را متهم کنند که به نفع وارد کنندگان خاصی حرکت کرده اید ، چه می گویید؟ عرایضم را تایید کردند. ولی یک سال است که به رغم تمام تلاشها آن تصمیم نادرست و مشابه آن که اکثراً ضد تولید و مصرف است، به قوت خویش باقی است. بنده به رئیس محترم مجلس هشدار می دهم که در اجرای وظیفه قانونی خویش برای لغو این قبیل مصوبات غیرقانونی هیچ کوتاهی نکند. مردم بدانند که کتمان اطلاعات به تصمیمات نادرست منتهی می شود و فشار را بر قدرت خرید خانوارها و تداوم بیکاری بیشتر می کند و رانت خواری های وحشتناک این سال ها را دامن می زند. خدا کند رسیدگی به پرونده های دستگیر شدگان اخیر و آنانی که باید دستگیر شوند زودتر پایان یابد تا ابعاد فاصله بین شعار و عمل آشکار شود. و معلوم شود که وقتی از انحراف سخن گفته  می شود، داستان فقط داستان چند جن گیر و رمال نیست.

 

 
 
حسین اربابی
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۲:۴۵:۱۶
با سلام
جناب اقای توکلی ما نفهمیدیم دوستان شما در مجلس به چه کاری مشغولند؟ اگر واقعا نمیتوانید جلو این مشکلات را بگیرید از نمایندگی مردم کناره گیری کرده و مجلس نمایندگان دولت را تشکیل دهید. بسکه شعار شنیدیم خسته شدیم... پس کو آن عدالت؟ (484695)
 
. میزان
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۲۲:۲۳:۳۲
این یک حقیقت است:
\"امريكايي‌ها اظهارات رسمي مسئولين ايراني را كه نشان‌دهنده اثرگذاري تحريم‌ها باشد، در رسانه هابرجسته مي‌كنند تا ساير متحدان‌شان را كه بعضاً‌ به‌دليل روابط اقتصادي مناسب با ايران چندان به افزايش محدوديت‌ها متمايل نيستند، اميدوار و به ادامه اين رويكرد ترغيب كند\"
لطفا دوباره بعضی نگویند حقیقت را فدای مصلحت نکنیم چون مردم بیچاره با فریاد زدن برخی ازین حقایق! در تریبون های عمومی باید هر روز تحریم های جدیدتر و شدیدتر را به جان بخرند.
مقام‌هاي كشور اعم از دولتي و مجلسي بايد در اين زمينه حساسيت خاصي داشته باشند. (484956)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۱:۱۰:۲۷
اره دکتر توکلی حتما استعفا دهد تا مجلس دربست در اختیار نمایندگان دولت و نه نمایندگان ملت بیفتد.
مگه مجلس کم آقاتهرانی و رسایی دارد که توکلی و مطهری هم استعفا دهند تا مشکل دولت حل شود؟ (485002)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۲:۵۳:۵۹
این حرفها را میزنید که بگویید شما این گروه را سر کار نیاورده اید مردم اعمال شما زیر لفظی ا فراموش نمیکنند (484698)
 
بیژن حیدری
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۳:۰۹:۳۰
گفته بودند که گاهی وقتها ندانستن حق مردم است ولی باورنمی کردم که بخوان اینو عملی کنند...

نمیدانم این آقایون چه فکری پیش خود میکنند؟ آیا چسپیدن به صندلی های ریاست اینقدر اهمیت دارد که بخوان برای مردمی که به ادعای خودشان به آنها خدمت میکنند اینگونه ظاهر سازی و پنهان کاری کنند در حالیکه مردم خیلی جلوتر از آنها حرکت میکنند و حداقل اینکه این مشکلات را به صورت روزانه لمس میکنند و نه تحلیل... (484704)
 
reza Daneshmand
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۳:۱۶:۱۲
اگر دکتر توکلی و مطهری نبودند من به عقل خودم هم شک میکردم. وضع مالی خوبی دارم ولی با دیدن تبعیض - ریا و فقر موجود گاهی از خدا طلب مرگ میکنم که این همه انحراف را نبینم. (484708)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۳:۲۶:۲۰
دست گذاشتید روی نقطه ضعف دولت! (484717)
 
سید رضا
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۴:۴۴:۵۱
درست در بعضی موارد با دولت همنظر نیستیم ولی از دایره انصاف نباید خارج شد دولت برای مقابله با تحریم های شکننده ی غیر انسانی وغیرقانونی باید تدابیر ویژه ای اتخاذ کند تامانع تحقق خواسته های دشمن شود در این مورد به خصوص باید گفت نقطه قوت دولت است که با وجود این همه دشمنی دست به کار بزرگی چون هدفمندی یارانه ها زده است اگرچه باید به جرائم دوستان واطرافیان رئیس جمهور به طور ویژه برخورد لازم صورت گیرد حالا چون ما منتقد دولت هستیم نباید خلط مبحث شود.
والعاقبه للمتقین (485022)
 
نعمت
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۳:۵۰:۲۲
این بهتر از دادن اطلاعات غلط است (484730)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۴:۲۸:۱۸
حسن اطلاعات غلط این است که وقتی داده شد، نمی توان تغییر داد و صد البته می توان غلط بودنشان را اثبات و ناکارآمدی را نشان داد. مثلا مدعی رشد 10 درصدی قطعا فردی رسوا خواهد بود. (484755)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۳:۵۷:۲۳
سوال فرموده ایید : چرا دولت از دادن اطلاعات به مردم دریغ می کند؟
جواب:
چون دلش میخواهد !
چون میدونه نمایندهای به اصطلاح مردم حاضر به دفاع از حقوق مردم نیستند !
چون میدونه بازخواستی نداره ! (484734)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۳:۵۸:۴۹
کلاً سخنان توکلی رو تو یه بازه 6 ماه بررسی کنی از هر موضوع دو تا تناقض میشه در آورد.
نمونه ش همین آمار بانک مرکزی که چند ماه پیش در همین نطق مجلسی اونو غیر واقعی خونده و خواستار ارائه آمار صحیح به مردم شده بود. حالا هم که همون آمار غیر واقعی!!!! رو نمی دن شاکی شده که چرا آمار نمی دید.
من یکی که عادت کردم. (484736)
 
سعید علوی راد
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۴:۲۲:۴۸
آقای محترم
اطلاعات صحیح و به موقع خواستند. نه اطلاعات توهمی و به درد نخور. (484753)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۶:۴۶:۵۵
آقای محترم تر
منم می گم چه طور اطلاعاتی که دو سه ماه پیش بهش می گفتن متوهمی!!! و به درد نخور !!! یه دفعه ارزش پیدا می کنه و به خاطر انتشار ندادنش نطق میان دستور صادر میشه !!! (484823)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۴:۰۵:۴۳
یک جوری حرف می زنید انگار نمیدونید چرا؟
اقای دکتر توکلی پدر عزیزم شما نبودید که همیشه از همه رفتار های بد ایشان حمایت می کردید؟
خود رئیس جمهوری صراحتا گفتند که آمارو نکنید تا مردم نگران نشوند (484745)
 
بلالی
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۴:۴۲:۰۸
بسمه تعالی
حرف های دکتر توکلی بسیار قشنگ، متین و صوابند. اما:
دوصد گفته چون نیم کردار نیست!
بزرگوار شما از این که دولتیان با شما مقابله کنند نترسید! مطهری حق گو را دارند از پدر بزرگوارش جدا و بی بصیرت می خوانند. ملت می فهمد جنگ قدرت یعنی چه و هزینه پرداختن یعنی چه، اما باری تعالی میداند که رسالتش را به دوش چه کسانی بگذارد. برادران عزیز توکلی ها و مطهری ها اگر هزینه شوند برای خودشان باکی نیست، ایشان در تاریخ ماندگار و عند ربهم یرزقون خواهند بود.. مائیم که به خاطر دنیای دیگران آخرتمان را به پشیزی فروخته ایم. خدا به دادمان برسد که خاسرون الدنیا و الاخره نباشیم و بصیر باشیم مطابق آنچه آقا فرمودند نه آنچه که حربه شده برای از در به در کردن حریف! (484768)
 
محمد مهدی
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۴:۵۰:۴۲
آقای توکلی بجای اینکه بپرسید چرا دولت آمار دقیق نمیدهد بپرسید چرا مجلس از دولت آمار دقیق نمیگیرد؟ (484772)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۵:۰۵:۰۳
با سلام
عزیزان! ریشه همه این اختلافات و زد و بندها و مشکلات ففط به این برمیگرده که تو کشور ما رسانه های ارتباط جمعی آزاد و همچنین احزاب سیاسی مستقل (بمعنای واقعی) وجود نداره. تو کشور ما جو رو طوری بنا کردن که انگار احزاب و رسانه های مستقل اگر وارد کار بشن تمام ثروت کشور رو پایمال میکنن. خب اگه این مطلب درست باشه پس الان که هیچکدوم از اینا رو نداریم هیچ ثروتی از مملکت نباید پایمال بشه (که متاسفانه میشه!) مسئولین ما تا زمانیکه ضرورت وجود احزاب و رسانه های آزاد و مستقل رو احساس نکنن هیچوقت به هیچ نهاد مسئولی جوابگو نخواهند بود چون هیچ رقیب سیاسی وجود نداره که ایرادات اونا رو علنی کنه. مثل کشور ما که تقریبا میشه گفت همه این رجال سیاسی زیر یه سقف قرار دارن و همیشه هوای همدیگه رو نگه میدارن و تنها چیزی که براشون مهم نیست (بر خلاف ادعاها) حقوق ملت هتسش. چون اگه حقوق ملت براشون مهم بود لااقل به اینگونه اعتراضات که توسط خود هم حزبی هاشون اانجام میشه اعتنا میکردن. (484774)
 
مایوس
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۶:۰۸:۱۱
سالها با دادن آمارهای توهمی برای خود افتخار کسب نموده و به مردم امید و دلگرمی می دادند ،حالا هم ندادن آمار واقعی در راستای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی است ، که مردم متوجه نشوند چقدر بدبخت هستند و ذهنشان مشوش نشود. (484803)
 
توکلی
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۶:۰۹:۳۴
...
رهبرانقلاب: پرهیز از اختلاف وظیفه ملی و دینی همگان است (484800)
 
پاسخ به توكلي-توكلي بالا
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۸:۴۹:۲۳
اختلاف با انتقاد فرق د ارد.البته از طرفد اران...انتظار دقت نظر نيست. (485050)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۶:۱۷:۳۰
با سلام:
به لطف خدا دولت محترم فقط دست گرفتن دارد!!! (484804)
 
آقي توكلي عزيز
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۶:۳۴:۰۸
شما كه واقعا نيت خير د اريد,اين ايراد ها را به حاميان بزرگ رييس گزارش كنيد و از اختيارات مجلس استفاده بفرماييد .مردم اين چيزها را خيلي خوب مي د انند . (484812)
 
مرتضی اشرفی
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۶:۳۶:۱۸
چرا؟ می پرسی چرا؟ آقا توکلی بی خیال . این چه سوالیه؟ دانستن حق از ما بهترونه. (484813)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۶:۴۰:۰۴
شما ميدانيد كه علم آمار بزرگترين ابزار در مديريت حساب ميشود اگر ميگوئيد گزارش ماهانه از بهمن به دست مجلس نرسيده در حاليكه طبق روال بايد ميرسيده پس واي بر شما مجلسيان .
در اين مقطع پس از هدفمندي نظارت مجلس بايد دو صد چندان شود در حاليكه اينطور نيست .
ميدانيد كه آمار چه بدهندچه ندهند مردم دارند همه چيز را حس ميكنند ( اجاره آپارتمان 70 متري حداقل 35 ميليون ) ولي دولت احمدي نژاد ثابت كرده كه حرفش با عملش خيلي فرق دارد .
از چي ميترسيد با بركناري آقاي احمدي نژاد آب از آب تكان نميخورد همين الان هم كشتي دولت سكان دار ندارد . (484815)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۷:۳۵:۲۹
داداش دست توکلی و مطهری رو شده. خودتونو سرکار گذاشتید.

من منتظرم ببینم تو انتخابات چیکار میکنه؟ (484863)
 
k
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۱۷:۵۶:۰۰
چون برای کسی ارزش قائل نیست . (484874)
 
سيد
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۲۰:۰۸:۴۵
چرانمي پرسيدطرح نظارت بركارنمايندگان بكجا كشيده شد!؟نماينده متخلف مي خواهدخلاف ديگران رابگيرد،چه جالب.!!! (484913)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۲۳:۴۵:۱۱
آقایان
مردم از این بازی های شما خسته شده اند، من از جانب مردم حرف نمیزنم اما من و خانواده ام از این کشمکشهای الکی خسته شدیم. همه برای هم شاخ و شانه میکشند، مطبوعات ساکتند، مردم جرات اعتراض ندارند و شما نمایندگان شده اید سوپاپ اطمینان که یعنی ما هستیم...دست بردارید (484977)
 
اقتصادي
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۲۳:۵۵:۳۱
نگو چقدراين مردم آماربسياردقيق ازدولتهاي باصطلاح سازندگي واصلاحات دريافت كردندكه حالاشما سشينه چاك ملت شده اييدكه.....چقدرصداقت درنمايندگان پيدامي شودكه فقط آماراين دولت اشتباه است!!ونفع خواهي خودشان كاملادرست است.! (484983)
 
ايراني
۱۳۹۰-۰۵-۰۲ ۲۳:۵۶:۵۸
درودبررييس جمهورمحبوب مردمي جناي احمدي نژاد،كه اسيرباج خواهي ازمابهتران نشده ونمي شود (484984)
 
كارمندبازنشسته
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۰:۰۰:۲۴
آقاي ناشناس494915-نميدانم سنتان كفاف مي دهديانه،كجا بوديددوره شكوفايي سازندگي راببينيدكه روزانه قيمت مسكن وزمين بالامي رفت وكارمندبيچاره چه مي كشيدحدامي داند.اگرآْندوره ها رامي ديديدباورمي كرديدكه .... (484986)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۰:۱۴:۳۰
چرامجلس گزارش نمي دهدكه براي چه وچرانمايندگان را بابودجه بيت المال به سفرزيارتي وسياحتي مي فرستذ!؟مگرهركه نماينده شدهركاردلش خواست مي تواندبه نفع خودقانون صادركند!؟اگراينطوراست كه رييس جمهورنماينده يك ملت است ونماينده مجلس نماينده يك شهراست.
تاكي شما مي خواهيدكينه شتري به دولت نشان دهيد.!؟مگرچقدروجودايشون براي دنياي شما ضرررسانده!؟ (484988)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۱:۴۵:۵۵
من خودم از فعالان ستاد جناب دكتر احمدي نژاددر انتخابات دو دوره بودم واز اينكه به ايشان در آن زمان براساس تكليف راي دادم پشيمان نيستم چون ايشان با شعار مبارزه با فقر وفساد وتبعيض به ميدان آمده بودندولي پس از مشخص شدن نيت شوم حلقه انحرافي اطراف رييس جمهور محترم وعدم تبعيت عملي ايشان از رهبري وگوش ندادن به نصايح علما ومراجع ديني ديدگاهم نسبت به ايشان كمي عوض شده واز خداوند ميخواهم كه ايشان را از شر گروه انحرافي نجات دهدچون تصميماتي كه ايشان هم اكنون در دولت ميگيردقابل اعتمادنيست چون گروه انحرافي همچنان به ايشان خط ميدهند.وآمارهايي كه توسط دولت ارايه ميشود از اين امر مستثني نيست.والعقبه للمتقين (485005)
 
آزاد
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۲:۴۷:۲۳
بنده يك سوال از جناب توكلي ميپرسم ...خدا وكيلي آقاي توكلي خودت خسته نشدي از بس از اين تذكرها به دولت دادي و جوابي نشنيدي .آخه بابا همش كه نشد فقط تذكر بدي .ناسلامتي مجلس راس اموره ديگه نه؟پس شماها تو مجلس چكار ميكنيد لااقل يه كاري بكنيد تا كي فقط تذكر و هشتار چون جلوي بعضي چيزهارو فقط با عمل كردن ميشه گرفت نه فقط حرف (485013)
 
farhad
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۲:۵۳:۱۲
اقای توکلی صحبت شما دوحالت داره یا صحیح است که دراین حالت نشان می دهد مجلس هیچ قدرتی ندارد ونمی تواند از حقوق مردم دفاع کند لذا مردم نیاز به وکیل ندارند . یا غیر صحیخ است که من متاسفم .... لطفا اگر حالت سومی هم وجود دارد اعلام کنید ممنون (485014)
 
mihan
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۴:۴۳:۳۳
با سلام
جناب اقای دکتر توکلی محکم و استوار باش وبه خودت مباهات کن زیرا هنوز هم به مردم امید و دلگرمی می دهید و می پرسی چرا؟
چون اقای X برای کسی ارزش قائل نیست (485021)
 
دکتر حق
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۵:۴۴:۰۷
خداوند دکتر توکلی و آقای مطهری را حفظ کناد. خاطره مدرس را زنده کردند. دانستن واقعا حق مردم است. باید این وضعیت سریعا اصلاح شود. تا از خسارت بسیار زیاد به کشور جلوگیری شود. (485024)
 
haj ali
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۷:۱۳:۰۶
با سلام،

آقای توکلی بعد از ۶ سال یاد آمار واقعی‌ افتادید؟ مگر در ۶ سال گذشته همه آمار واقعی‌ بوده؟ چرا در این ۶ سال چیزی نمیگفتید؟ (485031)
 
ايليا
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۸:۳۴:۱۳
چراامضاهاي مربوط به سوال از رياست جمهور رو پس گرفتيد ؟واقعاً شما نماينده اين مردم هستيد؟ چرا دردهاي مردم رو نميبينيد؟ چرا سوال نميكنيد اين آمار نادرست كه نمك روي زخم مردم است از كجا آمده؟ به خدا اگه آمار ندهند درد كمتره واقعاً تورم اينقدر است كه دولت ميگه؟ واقعاً اين همه جوان سر كار رفتند؟ واقعاً وضعيت كشور از لحاظ امنيتي اوني هست كه مسئولين ميگن؟ تو رو خدا بگيد قبول كنند مردم تو فشار و ترس بسر ميبرند چرا صورت مسئله رو پاك ميكنندو شما چيزي نميگيد؟ مصلحت تا كي؟ (485044)
 
حميد رمضاني
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۹:۳۵:۰۹
با درود و آرزوي بهروزي براي كليه خدمتگذاران و بخصوص نمايند ه گان محترم وعلي الخصوص استاد ارجمند جناب دكتر توكلي
روسو ميگويد سه چيز نبايد به حركت در آيد:آب و آتش و توده هاي مردم كه اگر به حركت در آيد قابل كنترل نيست.سروران گرامي ،هموطنان عزيز ،فارغ از هر زنده باد و مرده باد سر به راه مملكت بايد نهاد. مشق نانوشته كه غلط ندارد.اينكه هر كسي در هر جايگاهي اشتباه داشته باشد اين طبيعي است.اما مهم آن استكه سازند ه گي بيشتر از تخريب باشد.واين تعريف انسانيت است.امروزه آنقدر از هم فاصله گرفته ايم كه اصلا همديگر را نمي بينيم. و چون همديگر را نمي بينيم اشتبا هات همديگر را بر ملا ميكنيم. هموطنان عزيز امروز ما بيشتر به آرامش و تعامل احتياج داريم. در فضاي آرام مطمئن باشيد به همه جيز ميرسيم.ثبت احوال اعلام كرده جمعيت كشور به ميانسالي وارد شده اما رفتار كشور كه در مطبوعات منعكس شده بيشتر به كودك ميماند و اين را نمي توان به يك گروه خاص دانست. اين استكه اگر كشور آرامش نداشته باشد هر گونه آمار هم كاربردي ندارد. هرچند امروزه همه آمارها جاي سوال دارد اما:
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه
چون ند يدند حقيقت ره افسانه زدند
كشور امروز به يك بسيج سازندگي احتياج دارد و سازندگي را بايد از خود و محله و كشور تشكيل داد. (485082)
 
سعيد
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۰۹:۵۵:۵۹
بسم الله
اگر نماينده اي از روي احساس وظيفه و تكليف شرعي و قانوني مطالبه اي قانوني و منطقي را بيان مي كنه همه ما بايد از او و طرز فكرش دفاع كنيم. اين ما را به سرانجام خوش شايسته سالاري مي كشاند. حتي اگر نماينده اي مغرضانه و از روي سياسي كاري حرف و مطالبه حقي را بيان مي كنه تا حريم قانوني بايد از او دفاع كنيم نه اينكه خودمان زير آب شو بزنيم. عقلانيت تنها راه توسعه و پيشرفته اينو از ياد نبريم. (485117)
 
رضا جم
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۱۰:۲۸:۵۴
مثلا اگر مردم اطلاعات درست یا نادرست از عملکرد دولت داشته باشند یا نداشته باشند به چه دردشان می خورد. اصلا مردم چکاره بیدند!
وانگهی کدام دولت در ایران تا حالا به مردم آمار و اطلاعات درست داده. (485165)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۱۰:۴۷:۳۰
مجلس باید قوانین درباب لزوم طبیق نقدینگی موجود در جامعه با ذخایر ارزی بانک مرکزی ونرخ ارز طبیق دهد ونیز قوانین در باب لزوم ممنوعیت اقتصاد دستوری در ایران وپرداخت هزینه تصمی مات مدیران از سوی خودشان به جای امال عمومی بخ نام تورم (485189)
 
فریاد خاموش
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۶:۳۴
آقایان عزیز، بنظر می رسد دور باطل تاریخی ایران و مردمانش هرگز پایانی ندارد. آنروز که دلسوزان ندای هشدار سردادند مهر باطل بر لبانشان دوختند حالا آمدید نوش داروی پس از مرگ سهراب می طلبید. فقط با حق خواهی و حق گویی و صداقت و اخلاص کارها بسامان می شود اما وقتی وکلای ملت استقلال رای ندارند و آنان که دارند فله ای در دور بعد رد صلاحیت می شوند و مجموعه ضعیفی در مجلس به اتلاف و اسراف زمان و مال ملت در خانه ملت مشغولند چگونه انتظار دارید که توازن قدرت صیانت شود. (485205)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۱:۱۱
خوب، دلش می خواد، چیه مگه عیبی داره؟ (485311)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۱۳:۵۳:۳۱
حیف که مردم بهت رای نمی دن
واگر نه می خواستم ببینم تو اگر رییس جمهور بودی چه می کردی!؟!؟!؟!؟! (485374)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۱۵:۵۱:۱۹
تمام این حرفها که زده میشود ناشی از سیاست زدگی ماست هم سیاسیون ما هم اظهار نظر کنندگان اگر روزی برسد که این بینش در همه ما بوجود اید که بر اساس منافعمان وباتوجه به وضعیت دنیای امروز اقدام نماییم دیگر وقتمان را صرف این مجادلات نخواهیم نمود لااقل این نکته را از دشمنانمان یاد بگیریم که چگونه با تعامل با هم سعی در کسب منافع ومنابع بیشتر از دست ما دارند مثل تحریمهایشان که در حقیقت روشی است برای تاراج داراییهایمان ولی ما فقط تو سر هم میزنیم (485474)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۲۲:۲۲:۱۳
آمار؟ قبلا اگر مي خواستيم دقت و اعتبار مطلبي را نشان دهيم با آمارهاي نهادهاي رسمي همراه مي كرديم ولي حالا اين كار نشانه بي اعتبار مطالب مي شود (485626)
 
چه فرقی میکنه
۱۳۹۰-۰۵-۰۳ ۲۳:۵۳:۰۹
سلام
خلاصه که مدتهاست پیگیر حرف ها و مطالب سایتتان هستم آقای توکلی
خسته نشدید از اعلام بی ثمر این همه بی عدالتی از سمت رییس جمهور
چشمانم پر شده از این همه عدالت خواهی بی ثمرتان
ناخواسته طبیعی کرده اید شنیدن این همه بی عدالتی و نارسیدگی به آن را برایمان
باورتان خشکیده انگار بر حرف پدرهایمان:
میوه ای گندیده باعث گندیدگی همه ی میوه های اطرافش می شود (485653)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۵-۰۴ ۰۸:۴۰:۵۷
خودتون حمایت کردید حودتون هم درستش کنید و خواهش میکنم اینقدر هم شعار ندبد چون مردم گوششون از این حرفها پره. (485772)
 
مردم و دولت
۱۳۹۰-۰۵-۰۴ ۱۱:۴۴:۱۶
چون مردم از دادن اطلاعات صحیح به دولت خودداری می کنند.
این به آن در! (485930)
 
كارمند
۱۳۹۰-۰۵-۰۴ ۱۲:۲۳:۴۲
جواب به ايليا
اگرامضاكنندگان امضايشان راپس نمي گرفتندخودشان رسوامي شدند،زيرايك ايراددرست وحسابي نتوانسته اندازاحمدي نژادبگيرندواين جاروجنجالها هم عليه ايشون فقط شانتاژ بازي ست براي سهم خواهي بيشتر.
البته شك ندارم اين الف،حرفم راسانسورمي كند. (485984)
 
ايليا
۱۳۹۰-۰۵-۰۴ ۱۳:۲۶:۴۴
جواب به كارمند
جناب آقاي كارمند سوالات مطرح شده هر كدام به تنهايي ميتوانست يك بار جداگانه رياست جمهور را به مجلس بكشاند ولي حيف و صد حيف كه اكثريت نمايندگان ارزش واقعي سمت خود را نمي دانند و ترديد دارند كه در راس امورانددريغا كه تاريخ مجلس ايران نمايندگان پيگير كم بوده اند وهستند و با تعداد كم بين 200 ،300 نفر نمي شود كاري كرد كه به درد مردم برسد شايد بعضي نمايندگان آن طور باشند كه شما ميگوييد ولي تعدادي هم از وضع جامعه همانند مردم در رنج بسر مي برند. (486084)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۵-۰۵ ۰۹:۵۸:۱۷
عدم انتشار آمارهای بانک مرکزی صرفا براساس مصوبه قانون می باشد

روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد ،درارتباط با ملاحظات جناب آقای دکتر توکلی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی که در تاریخ 2/5/1390 در صحن علنی با عنوان عدم اعلام امارهای اقتصادی مطرح شد ، مراتب زیر را جهت رفع هر گونه ابهام به اطلاع عموم می رساند:
بر اساس ماده 54 قانون برنامه پنجم توسعه که به تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسیده است اعلام آمارهای رسمی کشور بعهده مرکز امار ایران محول شده است . چنانچه مجلس محترم شورای اسلامی در نظر دارد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجددا آمارهای تولیدی خود را منتشر نماید مناسب است که نسبت به مصوبه خود تجدید نظر بفرماید . بنابراین این عدم انتشار آمارهای بانک مرکزی صرفا براساس مصوبه قانون بوده نه دستور ریاست محترم جمهور!
از طرفی از آنجا که به استناد بند ج ماده فوق الاشاره تولید آمارهای تخصصی باید توسط دستگاه های اجرائی ذیربط وفق ضوابط مصوب شورایعالی آمار تهیه و تولید شود . بانک مرکزی نیز کماکان نسبت به تولید این آمارها اقدام می نماید و مطابق مصوبه و حسب درخواست ، آن را در اختیار نهادهای رسمی مندرج در قانون می گذارد


لینک خبر:www.cbi.ir (486621)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۵ ۱۰:۰۹:۲۰
آمار گرفتنی است دادنی نیست. (486642)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۶ ۰۴:۱۷:۰۰
به نام خدا
آمار را آنهایی که باید بدانند به موقع جهت بهره برداری می گیرند و استفاده اش را هم می برند (487064)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.