نظر منتشر شده
۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 112199
از فرهنگ مقاومت تا مقاومت فرهنگي
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۱۳
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ثبت نام یا ورود در سایت، در مورد نقد یا تایید این مطلب یادداشت خود را بنویسند.***محمد روزبهانی
 
بشر غربي در اواخر قرون وسطي به اين نتيجه رسيد كه براي پيشرفت و رهايي از وضعيت فلاكت بارش، بايد مانعي به نام دين (مسيحيت تحريف شده) را از سر راهش بردارد. به دليل عملكرد ستمگرانه كشيشان مسيحي و آموزه هاي عقل ستيزانه ي كتاب مقدس، اين نتيجه دور از انتظار نبود. بعد از رنسانس و پيشرفت روزافزون تكنولوژي و ابزارهاي جديد، درست بودن اين نتيجه گيري در بشر غربي، تقويت شد. همچنين او به دليل ناآگاهي از زندگي بشر شرقي، اين نتيجه گيري را به تمام اديان تعميم داد و معتقد شد كه علم و دين دو چيز مخالف و متضادند. بشر غربي كه مبهوت عقل ابزارسازش شده بود، خود را خدا ناميد و در جايگاه خدايي تكيه زد. اين بود كه هر چقدر در اين مسير- علم ابزاري منفعت طلبانه و بدون در نظر گرفتن فضايل انساني- پيشرفت مي كرد، تكبرش بيشتر مي شد و به تاريكي هاي خود و جهان اطرافش مي افزود.
 
فرهنگ مقاومت
افول هر چه بيشتر تمدن اسلامي از يك سو و قدرت گرفتن تمدن مادي غرب از سوي ديگر، مخصوصاً در دو قرن گذشته، مي رفت تا كم كم، حتي ياد معنويت و فضايل انساني و عدالت را به طور كامل در سراسر جهان از بين ببرد. اينجا بود كه وقوع انقلاب اسلامي ايران، تمام معادلات سردمداران دنياي مادي را كه در فكر حذف كامل دين و معنويت بودند، به هم ريخت. از همان جا توطئه ها و فريب كاري هايشان را براي نابودي نظام اسلامي به كار گرفتند. جنگ تحميلي، بزرگترين اميد استكبار جهاني براي نابودي نظام اسلامي در همان اوايل بود. آنها با غفلت از اينكه "خون بر شمشير پيروز است"، با تمام توان، جنگي جهاني عليه نظام نوپاي اسلامي به راه انداختند؛ جنگي كه بيش از ده-پانزده كشور به طور مستقيم و غير مستقيم به صدام در برابر ايران كمك مي كردند.
 
اينجا بود كه ايران شد كربلاي قرن پانزده هجري با اين تفاوت كه اين بار ياران آخرالزماني حسين عليه السلام، پوزه ي يزيديان زمانه را به خاك ماليدند و آنها را مبهوتِ ايمان خود كردند. مقاومت بي نظير بسيجي هاي خميني(ره) در برابر تمام كفر، يكي از شكوهمندترين برهه هاي تاريخي نه تنها ايران، بلكه بشريت است. به قول شهيد آويني "در دل اين نخلستان هاست كه تاريخ آينده جهان- كه آينده اي روشن و معنوي است- بر گُرده ي خستگي ناپذير اين جوانان بنا مي گردد."
 
مقاومت ملت ايران نه تنها تمام يزيديان زمانه را از رويارويي سخت با نظام اسلامي مأيوس كرد، بلكه بنا بر قاعده ي "عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد"، باعث نهادينه شدن فرهنگي شد ذيل عنوان "فرهنگ مقاومت". تزريق اين فرهنگ به امت اسلامي بود كه باعث پيروزي هاي بعدي جبهه ي اسلامي در برابر جبهه ي كفر، در لبنان و فلسطين و الان در مصر و بحرين و يمن و... شده است.
 
مقاومت فرهنگي
كفر و استكبار جهاني بعد از مأيوس شدن در جنگ سخت و شكست در آن، تاكتيكش را در دشمني با اسلام و نظام اسلامي، به سمت تهاجم نرم و استحاله فرهنگي از درون، متمركز كرد.

موارد بسياري را در اين رابطه مي توان نام برد:
 
* سنگ اندازي در مسير پيشرفت كشور در عرصه هاي مختلف علمي-مثل بحث هسته اي- و اقتصادي و سياسي با نيت كمرنگ كردن فرهنگ "ما مي توانيم" و القاء اين مطلب كه شما بايد هميشه از غرب دنباله روي كنيد.
 
* به خدمت گرفتن شبه هنرمندان مزدبگير و تحقير جريان ادب و هنر و فرهنگ انقلابي تا جايي كه مقام معظم رهبري از شبكه اي نامرئي در داخل كشور ياد مي كنند كه در همه جا نفوذ دارد و تصميمش بر اين است كه به ارزش هاي اسلام و انقلاب هجوم بياورد.

* به خدمت گرفتن مستقيم يا غير مستقيم استادان غرب زده در دانشگاهها و پمپاژ نظريات معرفتي، اقتصادي و سياسي منسوخ شده و دسته چندمي به ذهن دانشجويان مملكت.

* حمايت و به كارگيري نشريات و روزنامه هايي كه به نفع استكبار و شيطان بزرگ قلم مي زنند و مروج افكار شرك آلود و ضد ديني و ضد مذهبي هستند.

* انتشار افكارِ پوسيده و ضد اسلامي از طريق رسانه هاي جمعي مثل فرهنگ "به تو چه و به من چه" براي جلوگيري از فرهنگ متعالي و انساني امر به معروف و نهي از منكر.

* پخش گسترده و ارزان محصولات غير اخلاقي مثل فيلم ها و شوهاي مبتذل در كنار خيابان ها(بدون دخالت جدي نيروي انتظامي و برخورد سهل انگارانه ي قوه ي قضاييه) ...

در تمام اين موارد، ملت ما مورد تهاجم نرم كفر جهاني قرار گرفته و مي گيرد. پس ما نيازمند مقاومت هستيم. اما نه مقاومت منفعلانه، بلكه مقاومت پويا كه برخاسته از انقلابي است كه در ذات خود حركتي رو به جلو و فعال است.
 
سخن پاياني
اتفاقاتي كه اين اواخر در مورد ناهيان از منكر افتاده، جاي بسي تأمل دارد. سوالات زيادي براي مردم ايجاد شده است. در اين قضايا چه كسي يا كساني مقصرند؟ آيا اين حركات، سازماندهي شده است؟ برخورد قوه ي قضائيه با اراذل و اوباش چگونه بوده و خواهد بود؟... علي اي حال در وضعيتي كه فرهنگ ضد اسلامي و غير انساني "به تو چه و به من چه"، در بين اقشاري از مردم رواج دارد، آن روحاني و طلبه ي آمرِ به معروف، جزء مقاومان فرهنگي و جزء زنده كنندگان فرهنگ انساني و اسلامي امر به معروف و نهي از منكرند.
 
امروز شيطان با تمام جلوه ها، ابزارها و لشگريانش، براي اغواي بشريت، به ميدان آمده است. امروز شيطان و لشگريانش تمركز ويژه اي در عرصه ي فرهنگي مبذول داشته اند. بي شك اين تمركز به دليل قَسَمي است كه به عزت پروردگار ياد كرده است كه بشر را از راه خدا منحرف كند. ابليس قسم نخورد كه بشر را بكشد يا زخمي كند، بلكه قسم خورد كه آدم و فرزندانش را از صراط مستقيم، منحرف كند. امروز، روزِ مقاومت فرهنگي ياران آخرالزماني حسين عليه السلام است. البته مقاومت فرهنگي نه به معناي حفظ وضعيت موجود، بلكه به معناي ترويج روزافزون معنويت و فضايل انساني و عدالت و هجوم به سنگرهايي كه مشغول ترويج فرهنگ مبتذل و غير انساني مي باشند.
 
والعاقبة للمتقین
mohammad.ruzbahani@gmail.com
 
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۶ ۱۰:۲۹:۱۹
مرا عهدیست با جانان...
مقاومت در برابر کفر و ظلم یکی از حسن های بی قید و شرط نظام و ملت ایران است. (487116)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۶ ۱۷:۰۶:۰۶
ببین فیلمها تلوزیون را من اشتباه کردم بعد از انتخابات من ایران را نگاه نمیکنم این فیلم نا برده رنج رادیدم اخرش تمام خودیها مردند و ان عماد هم که مانده بود در مانده و شکست خورده و حقیر بود صلابت نداشت این است فیلم ساخت و فرهنگ ساختن شما برای مردن و حقارت خوب هستید و لا غیر (487350)
 
- ابوذر
۱۳۹۰-۰۵-۰۶ ۱۹:۴۷:۵۳
مقاله ی پر محتوا ئی است و واقعا ابلیس قسم خورده فرزندان حضرت آدم را از صراط مستقیم به انحا ء مختلف منحرف کند . و باید سنگر های مقابله با فرهنگ اهریمنی را مستحکمتر کنیم (487412)
 
رحيم
۱۳۹۰-۰۵-۰۶ ۲۲:۲۳:۵۵
اجر ناهيان از منكر با خود امام حسين عليه السلام...

يا علي (487461)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۶ ۲۲:۲۴:۳۴
به قول انگلیسی ها به جای نفرین به تاریکی شمعی روشن کن!
از دشمن جز دشمنی انتظار نمیرود؛اما لطفا بی عرضگی خودیها را به پای دشمن ننویسید!
من نمیدانم که دیوار کوتاه تر از اساتید دانشگاه پیدا نکردید که عقب ماندگی فرهنگی را به آنان نسبت میدهید؟مگر زمان شاه دانشگاه اسلام گرا بود که دانشجویان انقلابی از دل آن بیرون آمدند؟اگر اساتید غرب زده اند؛خب جواب کفر و الحادشان را با منطق اسلامی بدهید؛دانشجو هم انقدر فهیم هست که حرف متین را قبول کند!آقایان مسئول وقتی اسم از دانشگاه میبرند گویی نام از مرکز فحشا و فجور میبرند! (487462)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۵:۳۱:۳۸
مگر زمان شاه دانشگاه اسلام گرا بود که دانشجویان انقلابی از دل آن بیرون آمدند؟
اين ديگه از اون نظراته!!!
كلي دانشجوي نخبه و اهل علم و تفكر ما، در زمان شاه مخلوع، منحرف و بي اخلاق و نابود شدند.
به علاوه يعني شما مي خواهي بگي دانشجويان انقلابي ساخته ي دست حكومت طاغوت بودن؟!!!
اگه جوابت منفي باشه، نظر خودت رو رد كرده اي و اگه جوابت مثبت باشه! اينو اضافه كن به سفاهت بي نظير شاه و دارو دسته اش. (487947)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۵:۱۷:۵۱
به نام خدا
سلام
اکثر اساتید دانشگاه ها در حال حاضر، در فرهنگ غرب پرورش نیافته اند بلکه در دوارن بعد از انقلاب ودر همین دانشگاه های ایران مدرک گرفته اند وبسیاری از آنها در دوران جوانی و نوجوانی رزمنده جبهه های مقاومت بوده اند. اینکه هر چه می شود پای دانشگاه را می کشند وسط و ایراد می گیرند کار خطرناکی است زیرا نابود کردن و یا ضعیف کردن مراکز تفکر و اندیشه راه را برای نادان ها و تسلط آنها هموار می کند. به امید آنکه بدون حب وبغض وعادلانه قضاوت کنیم (488505)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.