نظر منتشر شده
۱۱۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 112361
درباره سفرهاي پروژه‌ای ـ تبليغاتی ریيس‌ جمهور
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۲
مجتبی فتاحی

 

دكتر احمدي‌نژاد در بابي جديد از سفرهاي استاني، اخيرا به سفرهاي كوتاه به استان‌هاي مختلف كشور براي افتتاح پروژه‌هاي عمراني و صنعتي، روي آورده است.

 

هرچند تحليل‌هاي سياسي درباره علت تغيير رويكرد دولت به سفرهاي استاني (از ديدار عمومي با مردم تا سفرهاي كوتاه پروژه‌اي) به ويژه پس از ماجراي عزل وزير اطلاعات، عمدتا متمركز بر گزاره تلاش دولت براي از آب افتادن آسياب‌ها است، اما از جنبه اقتصادي، نمي‌توان ذات اين سفرهاي نوع جديد را كاملا زير سوال برد.

 

روالي كه اخيرا آقاي احمدي‌نژاد در سفرهاي كوتاه به مناطق مختلف كشور براي افتتاح پروژه‌هاي عمراني و صنعتي در پيش گرفته، اقدام بديعي نيست و دو رئيس‌جمهور پيشين (هاشمي و خاتمي) نيز در ماه‌ها و سال‌هاي پاياني زعامت خود براي نشان دادن خدمات دولت، چنين سفرهايي را در دستور كار قرار مي‌دادند. البته مشخص است كه آقاي احمدي‌نژاد خيلي زودتر از پيشينيان به اين سفرها روي آورده است كه علت آن نيز كاملا مشخص است: پس از ماجراهاي اخير درباره جريان نفوذي در دولت، رئيس‌جمهور بارها تاكيد كرده كه دولت به فشارها براي رسيدگي به اتهامات اين جريان توجه ندارد و به دنبال «كار و كار و كار» است. بنابراين واضح است كه سفرهاي پروژه‌اي-تبليغاتي اخير در راستاي اثبات همان گزاره «تلاش دولت براي خدمت به مردم» است.

 

به هر حال، در اين سفرها نواقصي به چشم مي‌خورد كه مطمئنا در صورت توجه به موارد ذيل، سفرهاي پروژه‌اي رئيس‌جمهور از بازدهي بيشتري برخوردار خواهد شد.

 

1- برخي پروژه‌هايي كه آقاي احمدي‌نژاد افتتاح كرده‌ و رسانه‌هاي دولت با بزرگنمايي به انعكاس آن پرداخته‌اند، حقا و انصافا آنقدر عظيم و بزرگ نبوده كه شخص رئيس‌جمهور مملكت براي افتتاح آنها زحمت سفر را تقبل كنند. برخي از پروژه‌هاي صنعتي اخير در حد افتتاح توسط مقامات محلي مثلا رئيس شوراي شهرها بوده است، نه رئيس‌جمهور. به نظر مي‌رسد جرياني كه اين برنامه‌ها را در دستور كار سفر رئيس‌جمهور قرار مي‌دهد، بايد شأن ايشان را نيز در نظر بگيرد. هرچند كه شايد در پاسخ گفته شود كه از نظر آقاي رئيس‌جمهور، پروژه‌هاي عمراني و صنعتي، كوچك و بزرگ ندارد و رئيس دولت خود را مقيد به ابراز تشكر از مجريان هر نوع طرح خدمت‌رساني به مردم مي‌داند، اما باز هم بايد تاكيد كرد كه شأن رئيس‌جمهور بايد حفظ شود و ضمنا مسائل مهمتري در كشور وجود دارد كه رسيدگي به آنها در اولويت قرار دارد.

 

2- تعداد اندكي از پروژه‌هايي كه با حضور آقاي رئيس‌جمهور افتتاح شده‌اند، پيش از اين با حضور خود ايشان راه‌اندازي شده بودند. نمونه آشكار آن سد كارون 4 است. در ايام عيد سال گذشته آبگيري اين سد عظيم و نيروگاه آن با حضور احمدي‌نژاد آغاز شد، اما رئيس‌جمهور پانزدهم تيرماه امسال دوباره به استان چهارمحال و بختياري سفر كرد و اين بار خبر «افتتاح سد كارون 4» در رسانه‌هاي دولت منتشر شد. شايد به اين انتقاد نيز اينگونه پاسخ داده شود كه سال گذشته آبگيري سد كارون 4 آغاز شد و امسال بهره‌برداري كامل آن؛ در اين صورت هم اين ابهام ايجاد مي‌شود كه چرا اينگونه افتتاح‌هاي دو مرحله‌اي در مورد ديگر سدها رخ نداده است؟ شايد هم افتتاح سال گذشته، صوري و نمايشي بوده است؟

 

3- در جريان سفرهاي پروژه‌اي، در مورد برخي طرح‌ها و كارخانجات، اغراق‌ها و بزرگنمايي‌هاي نادرستي صورت مي‌گيرد. مثلا درباره طرح توسعه كارخانه كنستانتره سنگ آهن گل گهر سيرجان اينگونه خبررساني شد كه تمام مراحل طراحي، اجرا و نصب اين طرح به همت متخصصان داخلي انجام شده است. اين در حالي است كه در كاتالوگ مربوط به اين طرح نيز بر استفاده از فناوري‌هاي شركت‌هاي آلماني، سوئدي، چيني، آفريقاي جنوبي و انگليسي و مشاركت با اين شركت‌ها تاكيد شده است. (البته ما خود را مكلف مي‌دانيم كه به تمامي دست‌اندركاران اين طرح خسته‌نباشيد عرض كنيم و اين نوشته به معناي زير سوال بردن خدمات متخصصان داخلي نيست، ولي در هر صورت اغراق‌هاي نادرست موجب تصميم‌گيري‌هاي نادرست در آينده خواهد شد.)

 

4- در جريان اين سفرهاي چندساعته، معمولا بعد از بازديد و افتتاح پروژه‌ها، آقاي رئيس‌جمهور سخنراني كرده و سفر خاتمه مي‌يابد. اين در حالي است كه مي‌شود با اختصاص وقت به متخصصان، توليدكنندگان و پيمانكاران ذيربط، آنان نيز چند دقيقه‌اي سخنراني كنند تا آقاي رئيس‌جمهور مستقيما از مشكلات بخش‌ توليد كشور بويژه پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و همينطور اوضاع ركود اقتصادي مطلع شوند تا ديگر شاهد ادعاهاي خام همچون رشد بالاي 10درصدي اقتصادي از زبان مقام عالي دولت نباشيم.

 

5- برخي از پروژه‌هايي كه رئيس‌جمهور افتتاح مي‌كنند، چند هفته يا چند ماه قبل از سفر ايشان به بهره‌برداري رسيده‌اند و اعلام عمومي درباره افتتاح آنها توسط احمدي‌نژاد تاثير رواني مثبتي بر شهروندان مناطق محلي به دنبال ندارد. در اين باره نيز دست‌اندركاران برنامه‌ريز براي آقاي رئيس‌جمهور بايد رعايت شأن ايشان را بكنند.

 

6- از آنجا كه سفرهاي پروژه‌اي-تبليغاتي پس از حضور آقاي غضنفري به عنوان سرپرست وزارت صنايع شدت گرفت، به نظر مي‌رسد نقش ايشان را نيز نبايد فراموش كرد. شايد آقاي غضنفري مي‌پندارد افتتاح پرشمار پروژه‌هاي صنعتي تا پيش از جلسه راي اعتماد براي وزارتخانه جديد، بر راي نمايندگان اثرگذار باشد. بنابراين توصيه‌هاي بالا را بايد به سرپرست وزارت صنايع نيز گوشزد كرد.

 

7- به نظر مي‌رسد تمامي نقاط ضعف ذكرشده، از نواقص موجود در نهاد رياست جمهوري كه مسئول برنامه‌ريزي سفرهاي احمدي‌نژاد است، شكل مي‌گيرد. هرچند مسئولان نهاد رياست جمهور از اين سفرها به دنبال مقاصد خود هستند، اما توجه به توصيه‌هاي ذكر شده خالي از فايده نخواهد بود.

 

8- رسانه‌هاي دولتي افتتاح پروژه‌هاي اخير را با رنگ و لعاب «سال جهاد اقتصادي» منعكس مي‌كنند. اين در حالي است كه احداث بسياري از پروژه‌ها چند سال پيش آغاز شده و منتهي شدن بهره‌برداري از آنها در سال جاري نبايد مورد فرصت‌طلبي دولتمردان براي جا زدن آنها به عنوان خدمات دولت در سال جهاداقتصادي شود. دولت براي جهاداقتصادي بايد براي حل مشكلات اقتصادي كشور آستين همت بالا بزند و نه در خواب افتتاحيه‌هاي مكرر و بعضا ناقص بخوابد.

 

 
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۰۹:۳۸:۵۱
حسن این نوع سفرها نسبت به سفرهای استانی برای آقای رییس این است که، با سرعت بیشتری می تواند به جاهای بیشتری سفر کنند.

که جنبه تبلیغاتی موثرتری دارد.

اما در این جا میخواهم نظرم را راجع به نوع سفرهای استانی بگویم.

به نظر من، رییس مملکت اگر فقط به فکر کار است چرا باید 10 ها هزار نفر را جمع کند، مردم نمتظر نطق ایشان بمانند؟

مگر تمام استان های کشور شبکه استانی ندارند؟ آیا بهتر نبود در این سفرها به جای سخنرانی در بین مردم به کار می پرداختند و در نهایت در زمانی از شب سخنان خود را از تلویزیون بیان می کردند؟

آیا این گونه مخاطبان راحتتر و حتی بیشتر نبودند؟

در چند باری که ایشان به شهر ما آمدند، من به شخسه به زحمت افتادم، چون تمام شهر تعطیل بود، راه ها بسته بود و آن روز نمی توانستی به کارهای خود برسی.

از این جهت که فعلا وقت مردم برای سخنرانی زنده رییس جمهور طلف نمی شود خوشحالم.

والسلام (487709)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۱:۰۱:۲۷
ببخشید من بی دقتی کردم. غلط املایی ها رو به بزرگی خودتون ببخشید. (487766)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۰۹:۴۵:۰۴
انصافاً هاشمی را با اون همه کار سازندگی از شهرکهای صنعتی تا کارخانه و سدهای گوناگون نباید با هیچکس مقایسه کرد. (487713)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۶:۱۷:۳۹
جناب ناشناس : همون گوناگونی کاراش ما رو کشته . (487963)
 
آبدارچي تنها
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۰:۲۸:۲۸
آقاي سخن تازه !
به شخصه درسته نه به \" شخسه \"
تلف درسته نه \" طلف \"
قصدم ايراد گيري نبود چون شما رو اينگونه ديدم اين مطلب رو نوشتم (487738)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۰:۲۸:۳۷
همه چیزمون به هم میاد انتظار ی غیر از این داشتن عجیبه کافیه با دقت به اطرافمون نگاه کنیم تا خیلی چیزها رو بفهمیم (487739)
 
AHMAD
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۰:۳۳:۵۱
کور بشه چشم حسودی که نمی تونه ببینه . او حمدی نژاد است همواره در جهاد است (487742)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۷:۱۷:۵۴
جهاد؟!
جهادش را در به خواب بردن قطب صنعت و انرژي كشور عسلويه و عقب افتادگي شديد از قطر در بهره برداري از ذخاير عظيم ميدان مشترك پارس جنوبي.. افتتاح نمايشي راه آهن اصفهان شيراز .. افتتاح پالايشگاه آبادان .. ركود كسب و كار و رشد بيكاري و معوقات بانكي و چكهاي برگشتي و افزايش بي رويه قيمتها ديديم! (488002)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۰:۳۶:۰۴
دو سال پیش که ایشون از این سفرها به طور گسترده ای جهت تبلیغات انتخابات استفاده می کردند از نظر شما ایرادی نداشت!
همون موقع یادتونه خیلی ها می گفتند این کار خلاف قانونه و باید شورای نگهبان وارد عمل شود و... کسانی که این حرف ها را می زدند الان...
... (487744)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۰۹:۰۲:۳۱
به نظر من اشكالي نداره هر كس تا فهميد اشتباه كرده اصلاحش كنه طي اين سالها شاهد اشتباهات فاحش بسياري از نخبه ها  بوديم احمدي و اطرافيانشو موسوي هاشمي و خاتمي و... به اميد روزي كه كسي اداره ي امور رو در دست بكيره كه طالب قدرت نباشه و به فكر خدمت به مردم باشه (488181)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۴:۱۰:۰۲
ما هنوز احمدی نژاد را بهترین گزینه می دانیم و 6 سال آینده به او رای خواهیم داد. (488456)
 
عمو
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۰۹:۰۵:۲۰
ميشه توضيح بيشتري بدي رفيق؟ يعني شوراي نگهبان بايد رئيس جمهور كشور رو به خاطر سفر براي افتتاح يه پروژه رد صلاحيت مي‌كرد؟
اون وقت كروبي و محمدرضا خاتمي رو به خاطر پولاي كلاني كه از جزايري و امثال او گرفتن بايد تاييد مي كرد لابد؟ (488182)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۰:۴۴:۴۳
گروه احمدی نژاد و همراهان و حامیان آنها در همه زمینه ها با محوریت اهداف تبلیغاتی کار می کنند و همانند یک ستاد تبلیغات عمل می نمایند .سخنان و دعاهای احمدی نژاد در سازمان ملل هم برای مخاطبان خاص داخلی طرح میشود.
بزرگترین و سنگین ترین هزینه های تبلیغاتی تاریخ ایران هزینه های این دو دولت اخیر بوده است.
هر جا تبلیغ و شعارها نتوانسته است آتش دولتمردان را فرونشاند به توهین و نفی دیگران روی آورده اند .
این دولت ملت ایران را به فقر نزدیک نموده است ,منابع مالی و معنوی کشور را هدر داده است , فرصتها و اعتبارات را با محوریت ستاد انتخاباتی خود در استانها توزیع نموده است,سطح ادبیات رسمی را بطور فاحشی پائین آورده است, سرمایه ها و اندوخته های کشور را صرف تبلیغات برای خود نموده است, با شعارهای آسمانی و .... توحید شیعه را زیر سوال برده است , باور مهدویت را برای مقاصد حزبی و گروهی مورد سواستفاده قرار داده است .
این دولت ضعیفترین و شعارمحورترین دولت تاریخ ایران و شاید جهان بوده است. (487750)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۴:۵۱:۲۹
آقاي شجاعي مقدم !انصاف چيز بدي نيست دوست عزيز . اين دولت :
1- پروژه هاي اتمي را كه بزدلانه توسط دولت اصلاحات تعطيل شده بود دوباره راه اندازي كرد .
2- طرح هدفمندي يارانه ها ( طرحي كه دولت اصلاحات عرضه اجراي آنرا نداشت)اجرا كرد .
3- طرح سهميه بندي سوخت را اجرا كرد
4- طرح خودكفايي در توليد بنزين را لجرا كرد .
5- طرح عمران و آبادي روستاها ...
انصافا\" در اين دولت ( در كنار انتقاداتي كه از رئيس جمهور وجود دارد )خيلي كارها صورت گرفته ولي برخي افراد از روي كينه و عداوت شخصي منكر همه چيز مي شوند . (487932)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۶:۲۷:۳۵
بله بله. نتیجه همش رو هم دیدیدم.
اتمی-> تحریم کمر شکن
هدف مندی-> از بین رفتن تولید و رو هوا موندن پارس جنوبی و غیره.
سهمیه بندی-> طرح خوبی بود منکر این نمیشم اما اول باید تولید ماشین بهتر میشد.
طرح خودكفايي در توليد بنزين-> تهران هواش چطوره؟
طرح عمران و آبادي روستاها-> آدم باید رای بیاره دیگه. وگرنه مگه روستا صاحاب نداره ؟ هگه شهرستان صاحاب نداره ؟ مگه استاندار نداریم ؟ رئیس جمهور چیکارس این وسط ؟ (487973)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۷:۳۰:۵۱
برادر ناشناس، من اهل روستا هستم لطفا تو دعواهاي سياسي از ما مايه نذاريد. (488011)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۶:۲۵:۵۷
جناب رستم : امام حسین (ع) میفرمایند
اگر دین ندارید حد اقل آزاده باشید. (487971)
 
مصطفي
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۰:۴۸:۱۷
ايكاش يك دستگاهي، ستادي، برنامه ي تلويزيوني (!) يا چيزي بود كه قبل و بعد از افتتاح اين پروژه هايي كه بدون استثنا القاب ملي، غرور آفرين و ... به آنها داده مي شود، برود تحقيق كند ببيند آيا واقعا همينطور بوده يا نه.
حداقل ضرر اينطور تبليغات اين است كه كاركنان همان مجموعه هايي كه مورد افتتاح قرار مي گيرند، نظرشان راجع به بقيه افتتاحها هم عوض ميشود!!
متاسفانه طوري شده كه عملا و توسط مسوولين به نمايشي بودن اين افتتاحها اقرار مي شود و صد تاسف اينكه كسي هم انگار ناراحت نمي شود!!
كم نبوده اند راه آهنها، پالايشگاهها، بيمارستانها، جاده ها و ... و همه و همه نمايشي. (487756)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۶:۴۴:۲۹
جناب مصطفی : یعنی الان پشت سد هایی که افتتاح کرده آب نیست . در این مملکت غنی سازی اورانیم انجام نمیشه . در تولید بنزین خود کفا نشده ایم. مسکن مهر عده زیادی از مردم را خانه دار نکرده . طرح هدفمندی یارانه ها به عنوان یکی از ضروری ترین طرح های این مملکت اجرایی نشده . در عرصه هوا فضا این مملکت پیشرفت نداشته . بالاترین تعداد مدال طلادر بازیهای اسیایی در دوران بعد از انقلاب در دوره این دولت کسب نشده. تولید برق به دو برابر دولت های گذشته نرسیده. تولید سیمان .......... . انصاف هم خوب چیزیه (487983)
 
azadeh irani
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۰۱:۱۴:۲۸
در پاسخ به این نظر باید بگویم نه تنها آب پشت این سد ها نیست بلکه منابع بسیاری از ثروت ملی هم تلف و نابود گردیده بعنوان نمونه سد 15 خرداد که بعنوان تامین اب اشامیدنی شهر قم ایجاد شد نه تنها آب ندارد بلکه هیچگونه استفاده ای از آن نمیشود فقط ثروت ملی بود که در این مکان از بین رفت در این مکان ایجاد سد از لحاظ اصول مهندسی و سد سازی بسیار غیر منطقی بوده چون این منطقه منطقه ای آهکی بوده و شکافهای عمیقی در سطوح زمین وجود داشت که با تزیق بتون به زمین هم پر نمیشد چندین بار مهندسان ژاپنی گفتند که این هزینه ای که در این مکان شده بی فایده هست ولی گوش شنوایی وجود نداشت دولت آقای هاشمی بخاطر مسائل دیگر میگفتند اینجا اسکناس بچینید تا آب را نگهدارد و غافل از اینکه ای رودخانه از سرچشمه خشک و فصلی است و همه دیدیم که سرمایه ملی هدر رفت و مشت نمونه خروار هست .
و اما درمورد مسکن مهر باید بگویم که دولت اینجا ذره ای سرمایه گذاری نکرده که اینقدر در بوق کرنا میکند که مسکن مهر درست کردیم سرمایه از اعضا بود و بانک مسکن همه اعضائ مسکن مهر هم میتوانستند با ایجاد یک تعاونی اقدام به احداث بنا نمایند ولی این میان عده ای دلال و اسطه گر استفاده های کلانی بردند . یک واحد مسکونی 75 متری مگر چقدر هزینه ساخت دارد هر واحد برای افراد حدود حداقل در ان پروژه هایی که زمین دولتی دارد 30 میلون تا 35 میلیون تمام میشود که هر فرد تا ابد الدهر باید زیر بار قسط برود که میخواسته از مسکن مهر بهرمند شود اگر کسی کمترین سوادی داشته باشد میداند که قیمت ساخت هر متر بنا حدود 300 هزار تومان تا 400 تومان تمام میشود اگر اعضاء تعاونی های مسکن مهر هم برای مدت 6 ماه پیش پرداخت خود را به بانک مسکن می سپردند هر کدام میتوانستند 20 میلون وام احداث بگیرند پس این وسط دولت چکاره هست که اینقدر منت بار مردم میکند که مسکن مهر درست کردیم همه را خانه دار کردیم (خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طائی شدن آسان بود )
در پروزه ای که بعضی از دوستان ثبت نام کرده اند حدود 12 میلون تومان پرداخته اند 20 میلیون هم وام مسکن دارند میشود 32 میلیون تومان زمین هم که ارثیه پدر دولت نبوده که واگذار کند زمین از ملت است فقط دولت منت سر مردم گذاشته که مال خودشان را بخودشان برگردونده و مبالغ بسیاری به جیب زده از فروش این زمینها سرمایه مال ملت وام هم مال بانک مسکن که اون هم پولهاش مال ملت هست فقط کاسبی خوبی بانک میکند 10 تا 12 درصد بهره میگیرد .دوست من 15 میلون وام گرفت باید 27 میلون پس بدهد
حال با بهره این وام حساب کن قیمت هر متر مربع این واحد ها برای افراد چقدر تمام میشود پس نقش دولت این وسط چی بوده فقط تبلیغات و بوق و کرنا که بیایید و ببینید ما برای مردممان مسکن درست کردیم . با پول خودشان
مردم با این شیوه خودشان هم میتوانستند صاحب مسکن شوند دولت در این وسط چقدر سرمایه گذاشت که حالا پز میدهد که مسکن مهر درست کردیم کدوم مهر بهره 10 تا 12 درصد مهر است .؟ (488731)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۰:۴۳:۲۹
جناب ازاده سد پانزدهم خرداد در سال 1365 شروع به ساخت شد و در سال 1373 به بهره برداری رسید و با توجه به اینکه چندین سال اب شرب مردم قم را تامین کرده در هر صورت براساس صلاحدید مسئولان وقت ان دوران طراحی و ساخته شده و چه ربطی به سد های مورد افتتاح جناب احمدی نژاد در روزهای اخیر دارد. در مورد مسکن مهر با توجه به اسمون ریسمانی که در خصوص ان بافته ای به این نتیجه رسیده ای که بالاخره مسکن مهر در این دولت طراحی و انجام شده .ضمنا اگر به قول شما دولتی بدون سرمایه گذاری (که اینطور نیست و تا کنون جناب توکلی چندین بار دولت را در خصوص منابع مورد استفاده دولت در این خصوص زیر سوال برده) بتواند با مدیریت کارامد و به امانت گذاشتن زمین هایی به مردم و برگرداندن مال ملت به خودشان عده ای را خانه دار نماید و از شر مستاجری( در دخمه هایی که اجاره انها چند برابر بازپرداخت وامی است که پرداخت میکنند) , نجات دهد و بتواند به وسیله ان قیمت مسکن رانیز کنترل نماید , اورضه میخواهد . سایر خدمات بی منت دولت خد مت گذار در عرصه انرژی هستهای , هدفمندی یارانه ها , خودکفایی بنزین , هوا فضا , ورزش ,تولید سیمان , تولید برق , شبکه راه ها ی روستایی و بزرگراه ها , صنایع فولاد و ..... جای خود دارد .

جناب ازاده ازاده باش (489838)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۱ ۱۹:۰۲:۳۳
دوست من ميدونم به فكر مملكت هستيد ولي دوطرف بايد بدانند هيج كتابي نه مطلق درست است ونه مطلق اشتباه لذانه بايد كوجه بازاري به قضيه نگاه كرد اگر دولت قبل نقاط مثبتي داشت اين دولت هم باريسك پذيري جسورانه راه را براي دكترينهاي اقتصادي آينده باز كرددر آزاد سازي اقتصاد تركيه دقت بفرماييد كسي جرات نداشت به همراه خود خانوادهمراه ببره (504872)
 
مرتضی اشرفی
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۱:۰۹:۱۸
کسانی عیوب تاریخی و کشور شکن احمدی نژاد را در سر موقع ندیدندو امروز که دیگر کار از کار گذشته با ایراد گرفتن از او درصدد به فراموشی بردن عیوب تاریخی ایشان هستند به نظر اتحاد نا نوشته ای با ایشان دارند. (487771)
 
بی بی
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۱:۱۲:۰۰
فعلا که احمدی نژاد از نردبان به زیر افتاد شما هم یه لگد بزنید رسم ما ایرانی هه این روزها چنین است تا بود چنین بود (487773)
 
امیر رحمانی
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۱:۱۳:۴۷
فکر میکنید با این ایرادگیری ها از کارهای رئیس جمهور خدوم و انقلابی و مردمی ایران، می تونید تنوری برای خودتون گرم کنید؟ باید قبول کنید که دوران ریزش اصولگرایان نیز در حال آغاز است.
انشاء الله از خاکستر خزان اصلاحات و اصولگرایان رویشی نوین رخ خواهد داد و آنگاه ایران زمین مردان باصلابت خود را بار دیگر خواهد دید.
و السلام علی من اتبع الهدی (487774)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۱:۳۰:۴۵
واقعا با اين كارها چي رو مي خوايد ثابت كنيد .خدا اجر محسنين رو ضايع نمي كنه آقاي الف (487793)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۶:۲۳:۳۴
اونایی که به نظر این اقای ناشناس(جواب از پیشنهاد) رای منفی دادن یعنی میخوان بگن خدا اجر محسنین را ضایع میکنه؟ (488541)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۱:۴۴:۱۴
میلیاردها دلار هزینه سفرهای استانی و حیف و میل فراوان در منابع مالی کشور شده و طرحهای چندانی هم برغم قول های فراوان راه اندازی نشده و در واقع رفتن یا نرفتن به این استانها هیچ فرق کلی بجز حیف و میل از بیت المال نداشته
و در گذشته نیز این تعداد طرح ها بدون سفرهای استانی راه اندازی می شد البته بعضی از این طرخ خا هم که گفته می شود راه اندازی شده نمایش و برای تبلیغات بوده است
پس استانداران و نماینده های مچلس چکاره هستند! (487799)
 
عمو
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۰۹:۰۶:۵۷
ميلياردها دلار؟ بلدي انشالله بشمري اين رقمو؟ ذهنيتي داري نسبت به عدد و رقم؟ (488184)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۲۲:۵۶:۱۰
همه تعداد صفر ها را بلد هستند بشمارند شما هستید که فقط تبلیغات دولت و تلویزیون را می بینی و باور می کنی!
بلی سفر های استانی ایشان حداقل بیش از یک میلیارد دلار هزینه و حیف و میل پول بیت المال داشته (489612)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۱:۵۳:۱۹
آخرین نمونه این پروژه ها ، سد گتوند بود که با آبگیری اون کلی کوه نمک زیر آب رفت. (487813)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۰۹:۳۷:۱۰
علی اقا بازم دمت گرم که قبول داری یک سد ساخته شده بقیه رفقات که کلا منکر از این نوع کارا شدن. (488199)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۴:۲۵:۲۴
و با افتتاح آن فغان های کسانی که بابت افتتاح آن باج می خواستند نیز همراه با خروش کارون نقش بر آب شد. نه؟ (488463)
 
reza
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۲:۰۷:۰۱
لطفا اسم يك پروژه بزرگي كه آقاي احمدي نژاد افتتاح كردند رو نام ببريد. (487822)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۷:۵۲:۰۵
گفت :(لطفا اسم يك پروژه بزرگي كه آقاي احمدي نژاد افتتاح كردند رو نام ببريد.)

به نظرم اومد بهترین جواب این باشه :
(قبل از این شما بهتره چشمات رو خوب باز کنی.کسی که این همه کار و تلاش رو نبینه باید به بیناییش شک کرد) (488028)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۲۳:۱۸:۲۸
پروژه تالارهای بین المللی کیش!! (488095)
 
گمنام
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۱۴:۴۱:۰۰
همین که جیگر داشت و طرح هدف مندی یارانه ها رو اجرا کرد همین بسه فقط برای یک کشور چون چهار دوره رییس جمهورها به دلیل مسائل سیاسی جرات اجرای اونو نداشتن (489224)
 
علی صادقی
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۲:۰۹:۰۹
نمی دانم بر چه اساسی نویسنده این نقد، آقای احمدی نژاد را با خاتمی عزیز مقایسه می کند. آقای خاتمی نیاز به تبلیغ برای خودش نداشت چون محبوب مردم بوده و هست. این دولت از نتیجه کارهایی که دولتهای آقای هاشمی رفسنجانی و خاتمی استفاده کرده و کار عمده ای را خود انجام نداد فقط تمام تلاشش این بوده که با تمام قدرت حاصل زحمات مسئلین طی دولتهای قبلی را تخریب کند (487828)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۳:۳۹:۳۴
برای همین سوار اتوبوس می شد و این ور اون ور می رفت ؟ (487893)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۲۳:۲۳:۳۸
بنظر شما خاتمی میخواست عوام فریبی کنه؟ بذار برات یه مثال از این دولت بزنم:
همین آقای احمدی نژاد روز اول اومد و گفت دولت قبلی یه هواپیمای شیک سفارش داده به قیمت فلان میلیون دلار. گفت که این کارا مظهر راحت طلبیه. دستور داد وسایل لوکس این هواپیما رو باز کنن و تو خطوط داخلی ازش استفاده کنن!! چند ماه پیش خودم خوندم همین دولت خودش یه هواپیما سفارش داده خیلی گرونتر از اون هواپیمای قبلی!
حالا خودت قضاوت کن! (488097)
 
ali aly
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۴:۰۸:۴۷
دوست عزیز هنوز خیلی ها عظمت خاتمی عزیز را نشناخته اند و واقعا مقایسه احمئی نژاد با خاتمی توهینی بزرگ به خاتمی نازنین محسوب میشه.
امید دوستان در مقایسه ها شناخت کافی داشته باشند.
درود بر خاتمی (487910)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۴:۱۵:۳۴
جناب اقای علی
بله شما درست می فرمایید،هنوز خیلی از افراد هستند که هنوز خاتمی را نشناختند و هنوز نمی دانند و یا نمی خواهند بدانند که این شخص چه خیانت های بزرگی بر علیه کشور و نظام و ملت مخصوصا در فتنه 88 صورت داده است،آری بسیاری ار انسانهای مسن و باصفا و افرادی مانند شما جز سیب زمینی خور و عوام و بیسواد و روستایی لقب دیگری نیست،چون به احمدی نژاد رای دادند،همین افراد بر این باورند که باید به خاطر لباس و سادات بودن این شخص به وی احترام گذاشت و هنوز خیلی چیزها را نمی دانند ولی در صورت خوب است که از یاد نبریم که احمدی نژاد با وجود همه کاستی ها و اشتباهات و لجبازی هایش که همه آن را بنده قبول دارم و نقد هم دارم،خیلی کار دارد که خاتمی شود از نظر صدمه زدن به کشور. (487913)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۷:۳۸:۰۳
آقاي مجيد مجد. نمي دانم اگر اين غائله انتخابات سال 88 اتفاق نمي افتاد شما چه حرفي براي گفتن در مورد 8 سال دوران درخشان و طلايي كشور در دولت اصلاحات داشتيد دوراني كه اكنون خيلي از مردم حسرت آن را مي خورند و علاقه شديد به بازگشت آن دوران طلايي دارند. (488015)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۰۸:۳۳:۱۵
تعداد نظرات بيان شده دراين خصوص در يك سايت اصولگرا بيان گر همه چيز است.اي كاش به همه نظرات توجه مي كرديم . (488167)
 
عمو
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۰۹:۰۹:۱۳
عجيبه چرا ماها كه واسه خاتمي توي انتخابات 76 تبليغ كرديم يه همچين عظمتي رو توي خاتمي\"عزيز\" نديديم؟
قهرمان سازي ار آدماي كوچيك تو خون ماهاست نه؟ (488185)
 
ناصر
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۷:۳۵:۱۱
در عسلويه از سال 81 استخدام رسمي شدم سالي كه استخدام شدم در دولت اصلاحات بود كه هر يك از 5 شركت تابعه وزارت نفت حداقل دو بار در سال آگهي استخدام رسمي مي زدند. خود من هم در امتحان پتروشيمي قبول شدم و هم امتحان پخش و پالايش..
اما در اين چند ساله به دليل سياستهاي تنش زاي دولت آقاي احمدي نژاد و بحث تحريمها و خروج شركتهاي معتبر نفتي جهان از جمله شل . توتال . اني . الف. آجيپ. رپسول و ... از ايران ناگهان عسلويه به كما رفت و طرحها تعطيل شد و ميزان اشتغال به شدت كاهش يافت و به زحمت اين 5 شركت تابعه نفت در مجموع سالي يك بار آگهي استخدام رسمي بزنند...
اين را مي توانيد از كليه كارشناسان مستقل و غير حزبي كه حقيقت را مي گويند نيز بشنويد.
اكنون در يك شركت پتروشيمي كار مي كنم كه در زمان دولت آقاي خاتمي به بهره برداري رسيد. اكنون قريب به 90 درصد مجتمعهاي گاز و پتروشيمي كه در عسلويه فعال هستند در زمان دولت آقاي خاتمي به بهره برداري رسيده اند. (488013)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۷:۵۸:۱۱
قطها کسی جرات مقایسه احمدی نژاد با خاتمی را ندارد.
چون هیچ کدام از افتخارات :
((تعلیق کامل فعالیت های هسته ای
سیاست منفعلانه خارجی
نامه معروف با موضوع ((غلط کردیم)) به بوش در سال 2003
توهین شیراک به رئیس جمهور ایران در کاخ الیزه
و.......
))
متعلق به احمدی نژاد نیست و تمامی آنها حاصل زحمات شبانه روزی خاتمی است (488030)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۲:۱۷:۱۴
لطفا\" در صورت امكان آقاي خاتمي را در كنار آقاي احمدي نژاد و آقاي هاشمي قرار ندهيد.با تشكر (487840)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۱۲:۴۶:۵۰
ایشان را کنار میرحسین و کروبی قرار بدهید لطفا (489076)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۲:۲۵:۱۲
آقایان عزیز اینهمه ایرادات بنی اسرائیلی نگیرید.آقای احمدی نژاد هنوز نزدیک به 21ماه ریاست دولت را عهده دار خواهند بود،وعقلا کسی دست به سفر تبلیغاتی می زند که در ماههای پایانی مسئولیت خود باشد نه هنوز حدود 2سال فرصت داشته باشد.فکر میکنم نویسنده این مقاله از بابت دیگری نگران بوده اند نه این سفرها.ایشان نیازی به این تبلیغات ندارند .
آقای ... و سایر همکارانشان چشم این موضوع را ندارند که ببینند دولتی در حال خدمت رسانی هستند که نه به چپ و نه به راست باج نمی دهد.این آقایان دغدغه قدرت را دارند و به علت دور بودن از قدرت به نوشتن این جور مقالات روی می آورند.به عنوان یک شهروند به شما توصیه میکنم به فکر منافع ملت باشید نه منافع شخصیتان. (487821)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۲۳:۱۷:۴۵
بله عزیزم شما راس میگی به چپ و راست باج نمیده ولی به رییس دفترشم نمیگه بالا چشمات یه جفت ابرو موجود است!!! (488094)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۲:۲۵:۴۷
زمان انتخابات ریاست جمهوری اصلا اعتراضی به این قبیل سفرها و تحرکات نمی کردید. چی شده که حالا حساس شده اید؟
... (487846)
 
هادی
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۲:۴۵:۲۵
با آقای ناشناس بالا یی موافقم
مرگ بر حقیقتی که دیر بهش پی می برین و دیگه به هیچ دردی نمی خوره
تازه یادتون افتاده که این سفرها جنبه تبلیغاتی داره و پولش داره از بیت المال خرج میشه درست مثل انتخابات (487865)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۲۳:۲۹:۵۷
آخه خیلی جالبه! میگفتن دولت تو این سفرها نون و پنیر میخوره و هیچ هزینه اضافی به دولت وارد نمیکنه! آخه کدوم عقل سلیمی اینو قبول میکنه؟ خودشم میگفتن این سفرها چند صدتا مصوبه داشته. مگه این مصوبات تو تهران تنظیم نمیشده؟ مگه نمیشد این مصوبات تو تهران انجام بشه؟ من منکر این نیستم که مسولین باید به استان ها سفر کنن ولی هرماه یه سفر به نظرمن خیلی زیاد بود. بهتر بود طوری تنظیم کنن که تو چهارسال همه استانها بازدید بشن نه تو یه سال!! (488099)
 
سید علی
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۳:۱۶:۵۸
حافظ علیه الرحمه که به یقین از بزرگان عرفان و ادب پارسی است توصیه ای دارد با این مضمون :
گرخواهی که سست و سخت جهان بر تو بگذرد / بگذر زعهد سست و سخنهای سخت خویش

لذا با تبعیت از این گفته حافظ نباید که بین ما سخنان تندی به میان آید . همین کامنتها را ببینید که یک عده تیغ بدست گرفته و گلوی دیگری را می برند .
ای کاش شخصیت پرست نبودیم ولی با این جانبداریها یکی از احمدی و یکی از هاشمی و یکی از خاتمی چنان سخن می گوید که گویا اینها فرشتگانی بی عیب بوده اند و دیگری چنان از اینها بد می گوید که گویا از شمر لعین هم بدتر بوده اند .
ای دوست . بدان که انسان کامل یافت می نشود و هر کس را ماموریتی است در این جهان و چون ماموریت وی پایان یافت حسابش با کرام الکاتبین است و مشمول مثقالا خیره یره و مثقالا شرا یره می باشد . پس وقتی چنان محاسبانی از فرشته وجود دارند به من و تو چه مربوط که بی علم الیقین چنین پیرهن بدرانیم و یا سینه چاک دهیم .

چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند .
ای برادر : بدان که حقیقت در سیاست دست نیافتنی است آنهم برای کسانی که خارج از گود هستند . رفتار یک مرد سیاسی را نمی توان با هیچ معیاری سنجید که آیا خدمت است یا تبلیغات است یا فریب عامه است یا همه اینها . پس هیچ قضاوتی هم در مورد این رفتارها نمی تواند صحیح باشد .
توصیه آخر اینکه عزیز دل من :
ای بی خبر بکوش که صاحب خبر شوی / تا راهرو نباشی کی راهبر شوی
به اعتقاد حقیر گذشتگان سوت خود را نواختند و رفتند و اکنون نوبت آیندگان است و باید دل در گرو آنها نهاد . هاشمی و خاتمی و احمدی دو سال دیگر هر چه بودند و هر چه هستند باشند ، آنها باید شلنگ آبی بدست گیرند و باغچه منزل را آبیاری کنند و احیانا گل و گیاهی بکارند اکنون نوبت دیگران است . (487884)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۳:۲۷:۳۰
دوست عزیز

هاشمی یا خاتمی پروژه ای را شروع می کردند و هنگام پایان آن برای افتتاح مسافرت می کردند.
احمدی نژاد از کل این پروسه فقط مسافرت کردنش رو خوب انجام می ده.
خواهش می کنم در صورت امکان یک پروژه که در دوره احمدی نژاد شروع شده و در شش سال گذشته تمام شده را نام ببرید. (487890)
 
ali aly
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۴:۰۶:۱۹
خب وقتی یک شخصی که زیاد با دنیای سیاست آشنایی ندارد ، جمهور می شود و سعی دارد تازه خودش را هم از بزرگان انقلاب بهتر و بالاتر بدونه وضع همینه دیگه.
جناب احمدی نژاد شاید در رشته تخصصی خودش آدم موفقی بوده باشد اما اثبات نمود که در سیاست ... بلد نیست. (487907)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۸:۰۱:۰۱
اولا که جمهور نمی شود و رئیس جمهور می شود!!!
ثانیا سیاست هوشمندانه احمدی نژاد بود که دشمنان را به انفعال برد و باعث محبوبیت فوق العاده ایران در بین مسلمانان جهان شد. (488032)
 
ali aly
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۳:۳۷:۵۸
دوست عیز اینجا ما نیومدیم که الای همدیگر را اصلاح کنیم مهم اصل موضوع و مفاهیم است که فکر نکنم کسی سواد ناکافی داشته باشه.
بزودی عمق لطمات احمدی نژاد معلوم میشه و تازه شما خیال می کنید ؛احمدی نژاد آبروی ایران را در سطح بین الملل برده کجای کارید؟ (488430)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۲۲:۴۹:۱۸
محبوبیت فوق العاده ایران در بین مسلمانان جهان !

دوست عزیز برو چت هر کشوری که دوست داری بگو که از ایران هستی ببین این محبویت باعث میشه طرف مقابل بعد از چند ثانیه به یک بهانه از چت کردن با شما فرار کنه!
بعد با نام دیگر دوباره به همین چت برو و بگو از کشور دیگری هستی بعد ببین چند دقیقه با طرف مقابل چت می کنی!

محبوبیت را خواهی دید! (489608)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۳:۱۴:۴۲
باز صد رحمت به احمدی نژاد که در تخصص خودش موفق است و قبول دارید اما، دادو فغان از رئیس جمهور گذشته که خود را دکتر جازد ولی لیسانس فبسفه بود و ظاهرا حتی از فلسفه هم نمی دانست.
(این مطلب را نوشتم برای آن افرادی که تا کسی از اصلاحات و یکی از سران فتنه،خاتمی گله و نقد می کند سریعا طرفداران ان می گویند احمدی نژاد فلان و بیثار،ولی یکی نیست بگه که آخه این دلیل می شه بگیم چون احمدی نژاد مثلا فلانه بگیم بی خیال خیانتها و خلافکاری های خاتمی؟!،امیدوارم منتشر بشه و مانند بسیاری از نظرات بایگانی نشه،انشاالله) (488412)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۴:۱۷:۱۱
چندی پیش جناب احمدی نژاد چند پروژه صنعتی را در شیراز افتتاح کردند.از جمله کارخانه ایران خودرو، کارخانه سرم سازی...
جهت اطلاع عرض کنم این افتتاح ها کاملا کاذب و تبلیغاتی بود.هنوز نه یک ماشین و نه یک عدد سرم از ان کارخانه ها بیرون نیامده است.درست مثل افتتاح دروغین راه اهن شیراز-اصفهان (487915)
 
وکیل الرعایا
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۴:۱۷:۴۱
این بنده خدا آخرش هم نفهمید با کدوم ساز شما باید حرکت موزون انجام بده! (487916)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۴:۲۳:۳۳
در رابطه با بند 1 و 5 باید به خاطر داشت که خود ایشان به کرات پس از سال 84 اذعان داشتند که که دولت و مسوولان هیچ شانی جز خدمت گزاری به مردم ندارند! (487918)
 
اصفهاني
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۴:۳۶:۳۱
احمدي نژاد اشتباهاتي دارد. برخي را از قبل داشته و مشخص نشده بود. برخي از اشتباهاتش را هم مشخص شده بود اما براي حفظ وحدت و هم دلي خيلي به رويش نياورديم تا بتواند كارش را بكند. اما به هر حال تا وقتي اين اشتباهات بحراني نشود مزاحمش نميشويم و صرفا انتقاد سازنده ميكنيم. به هر حال هيچ كدام ما كه عاري از اشتباه و خطا نيستيم. احمدي نژاد هم يك كسي مثل من و شما.
من با نظر دوست عزيزمون آقاي سيد علي موافقم.
يادم مي آيد آخرهاي دوره دوم رياست جمهوري آقاي هاشي بود كه يك عده اي مي گفتند قانون انتخابات را عوض كنيم و مدت رياست جمهوري را زياد كنيم. اين همان شخص پرستي است كه عرض كردم. يعني يك تفكي حاكم شود كه مثلا هيچ كسي به غير از آقاي احمدي نژاد امروز يا هاشمي آن روز نميتواند مشكلات كشور را حل كند. اين آفت بزرگي است براي فرهنگ يك كشور. (487929)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۴:۵۴:۰۷
ايا در دولتها ي مدرن موجود در جهان سفرهاي استاني( ويا سفز هاي مردمي ) و يا افتتاح بزرگ و كوچك وجود دارد و يا اين حر كت ها صرفا عوامپسندانه است .
كلان نگري در يك دولت مدرن بگونه ايست كه سرلوحه نگرش آن دولت بشرح زير است :
- تنظيم و كنترل صحيح روابط اقتصادي
-تنظيم روابط بين الملل و ارتباط باجهان و مشاركت در عرصه اقتصاد جهان .
تنظيم روابط علمي و صنعتي در كشور

تنظيم و كنترل جامعه از بحرانهاي پيش روي اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي وتعريف راهكارهاي صحيح براي ايجاد يك جامعه پايدار (487934)
 
a.sokhan
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۴:۵۹:۲۲
از اقا ي رييس جمهور به عنوان نماد قوه اجرايي كشور متشكرم
هرچند كارهايي كه انجام شده در مقابل كارهايي كه بايد انجام ميشد و شود درصد ناچيزي است
كاش ميشد ادمي نه ميدانست و نه ميفهميد !!!!!! (487936)
 
عبالرسول
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۵:۱۳:۲۰
آقای احمدی نژاد مرد عمل است ایشان طی 5 سال گذشته با فعالیت وتلاش حقانیت خود را برای مردم ثابت نموده است ...ایشان همانند شیر در مقابل دشمنان ملت می غرد پس این همه وقت ایشان و مردم را نگیرید که هیچکسی گوش حرف های بی منطق را نمی دهد. (487905)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۷:۴۲:۲۲
ببخشيد اين\" مثل شير در برابر دشمنان غريدن\" چه دردي از مردم و مملكت حل كرده است؟! (488018)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۴:۴۶:۰۳
مسعود خان شیر مظهر شجاعت است و غریدنش نماینگر وجودش و حمایت و دفاع از حریمش.
در هر صورت از موش بودن بهتر است . (490133)
 
حسینی
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۰۰:۱۴:۴۶
بسم الله الرحمن الرحیم - دفاع ضد انقلاب از هاشمی جای تعجب دارد همین ها بودند که پیش از این به بهانه هاشمی به نظام حمله می کردند . خاتمی هم که تکلیفش معلوم است .
حسبنا الله ونعم الوکیل (488107)
 
مرتضي
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۶:۲۷:۵۷
يك نمونه كار بزرگ :
پروژه گازرساني 906 كيلومتري عسلويه به ايرانشهر از 86 شروع شد و89 تمام . اين مورد را كمتر كسي درباره اش گفت (487974)
 
تذکر
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۷:۰۸:۵۶
الان که ماههای پایانی رئیس جمهوری نیست. توجیه نکنید. هر وقت بنده خدا کار کند باید بد گویی شود؟ (487997)
 
سلام
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۷:۱۵:۱۰
يادم مي آيد يك وقتي گل آقا نوشته بود:
\" يك بشكه آب جلوي دوربين تلويزيون خالي مي كنند تا به مردم بگويند فلان سد افتتاح شده ! \"
آقا! فكر نمي كني از اول هم همين جور بوده! (487999)
 
ايراني
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۷:۱۶:۴۴
درودبراحمدي نژادرييس جمهوري كه شجاعت وصدافت وخدمت راباهم درآميخت. (488001)
 
ايراني
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۷:۱۹:۵۴
سلام
به انواع لطايف الحيل اين رييس جمهوربايدكوبيده شودتاازذهن مردم برودكه آقامهدي خان وفائزه خانم وسايرنورچشمي ها آقايان چه افتضاحات اقتصادي وسياسي بارآورده اند.
اين دردستوركاراصحاب فتنه است. (488004)
 
- ابوذر
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۷:۵۰:۰۸
انصافا باید خدمات دولت های پیشین خصوصا دولت فعلی قابل تقدیر و تشکر است و در مواردیکه نیاز به نقد دارد منتقدان با منطق مستند و مسندل دریغ ندارند . جامعه ای زنده و پویا و توسعه یافته است که در آن جامعه نقد سازنده وجود داشته باشد و عیوب کار ها متذکر داده شود . (488025)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۱۷:۵۱:۴۴
خداوند دشمنان احمدي نژاد سختكوش ومردمي را هدايت فرمايد (488027)
 
خسروسلجوقی
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۲۰:۰۸:۵۳
بنظر می آید وقتی در سه دوره ریاست جمهوری با سه شخصیت متفاوت ولیکن با رفتار مشابه باید در این موضوع اندیشید این روسای جمهور نیستند که این رفتارها را انجام می دهند بلکه شاید مجموعه سازمان تبلیغاتی ریاست جمهوری است این افراد را بازی می دهد البته مدیران این سازمان نیز تغییر می کنند ولی بدنه کارشناسی کار خود را می کنند (488054)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۲۰:۵۲:۴۴
بسم الله الرحمن الرحیم
با عرض سلام و خسته نباشید
چرا بایداینچنین مطالبی توسط سلیت شما بزرگ نمایی شود
منور و هدف چیست
عملکرد دولت به صورت کلی مثبت است
تابع ولایت باشید
با ضربه به یک دولت اصولگرا چه به شما می رسد
تاملی بر هدفتان داشته باشید
والسلام (488061)
 
شاپور
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۲۲:۲۳:۴۸
اقای رییس جمهور به حرفهای خاله زنکی گوش نمیده دنبال خدمتگزاری به مردم است و با این حرفها نمیتونن رییس جمهور را از چشم مردم بیاندازند (488080)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۲:۵۹:۴۶
بله متاسفانه ایشون بارها و بارها ثابت کردند که به این سخنان گوش نمی دهند ولی گوش دادن به این سخنان بسیار بهتر از دست دادن و خوش وبش کردن قبیح با دختران نا محرم است.
واقعا متاسفم (488399)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۲۱:۲۶:۰۲
البته اگر حالش را داری چند تا عکس یادگاری میوه دلتان با زنان بی حجاب در سازمان ملل با چهره ای خندان را تقدیم کنم یا فیلم مصاحبه ایشان با زن بی حجاب در دفترشان را بفرستم لذت ببرید. (488686)
 
مهرداد
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۲۲:۴۹:۰۳
بله و البته بوسیدن سر زنان نا!محرم. (488699)
 
حسام
۱۳۹۰-۰۵-۰۸ ۲۲:۵۰:۳۳
دیگه این حنا ها (افتتاح تبلیغاتی پروژه ها) رنگی میان مردم فهیم ما نداره. (488087)
 
اصغر
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۰۷:۴۳:۳۰
من مخلص برادر عزيز، سرور گرامي و در كل نفس خودم و خانواده ام، رئيس جمهور محترم جناب آقاي محمود احمدي نژاد.
الهي به حق محمد و آل محمد در اين شب اول ماه مبارك رمضان خداوند كريم حق افراد سودجو و كساني كه به ناحق راجب ديگران مخصوصا رئيس جمهوري محترم ايران سخن مي‌گويند را بدهد. انشاء الله (488154)
 
توفان از شهرستان گتوند
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۰۸:۳۹:۵۸
-نمي دانم وقتي آقاي رئيس سدگتوندعليا راافتتاح كرد هيچ به نرخ تساعدي بيكاري درگتوند بعداز پايان اين پروژه فكركرد.
نمي دانم به پولهاي بادآورده اي كه ازقبل اين پروژه نصيب بعضي هم ولايتيهايمان شده و باعث تورم منطقه اي سرسام آور شد فكر كرد.
-نمي دانم هيچ به وعده هاي سفرهاي استاني گذشته فكر كرد.
-نميدانم كشاورزي نابود شده اين شهرستان هم فكركرد.
نمي دانم به وضع اسفبار برادران مهاجر جنگي عرب كه درحاشيه اين شهربختياري نشين سكني گزيده اند نيز فكرد.
و وا اسفا به محيط زيست نابود شده منطقه بعلت ايجاد اين پروژه(كه بدليل خاكبرداريهاي غيراصولي از بالا ازدرون هليكوپتر رئيس به سطح كنده كاري شده ماه مي ماند) هيچ فكركرد.
و نمي دانم هيچ فكر كرد؟
انشاءا... كه ديده وفكر كرده !!! (488169)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۳:۱۴:۱۱
یعنی شما معتقدید نباید این سد ساخته میشد؟ (488410)
 
رضا محمدی
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۰۹:۳۳:۵۹
واقعا دلم برای آقای خاتمی و دوران او تنگ شده و متاسفم که نام این عزیز در کنار آقای احمدی نژاد قرار گرفته و سفرهایش با سفرهای استانی آقای احمدی نژاد مقایسه می شود. کافی است به حجم کارهایی که در حوزه نفت و خصوصا پروژه های پارس جنوبی در دوران آقای خاتمی اشاره ای می شد و با کارکرد صنعت نفت این دولت مقایسه می گردید. ما نباید سیاسی برخورد کنیم و ملاک ما کارکرد (بدون ملاحظات سیاسی) باشد.
ایکاش سایت الف جرات نقد سازنده و نه چاپلوسانه را داشت. (488197)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۰:۲۹:۰۰
اگر کاری انجام نشود می گویند دولت خواب است اگر کاری انجام می شود می گویند برای تبلیغ است احمدی نژاد دیگر کاندیدا نیست که موردی به او بچسبد ابر و باد و مه و خورشید و فلک گواهی میدهند او اهل کار است عاشق کار است جهاد گر است خدا نگهدارش (488252)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۰:۵۵:۳۰
من مي خواهم بگويم ايا رييس جمهور بايد اين قدر وقت اضافي داشته باشد تا هر روز انهم نه براي بررسي مشکلات مردم بلکه براي افتتاح نمايشي يک طرح بار سفر ببندد؟ فردي که اين همه سفر مي کند چگونه مي تواند تمرکز کافي براي بررسي مشکلات کلان کشور را داشته باشد؟ براستي اگر اقاي احمدي نژاد رييس جمهور يک کشور صنعتي بود که دائم طرحهاي بزرگ افتتاح ميشود ايا فرصت پياده شدن از هواپيما را داشت ؟ ايا هيچوقت ديده ايم که در مملکت کفر مثل امريکا يا انگليس رييس جمهور يا نخست وزيرشان براي راه اندازي يک کارخانه کوچک يا حتي بزرگ اين همه هزينه را بر دوش مردم بيندازد؟ اگر رييس اجرايي کشور به جاي اين همه سفر و يا حضور و سخنراني در همايش هاي مختلف بخش مهم فرصت خود را به امور کلان کشور اختصاص مي داد برخي نابساماني ها کمتر نبود؟ ايا در اينده سازمان و دستگاهي خواهد توانست هزينه مادي و معنوي سفرهاي غير ضروري برخي مسئولان اجرايي را براورد کند؟ (488284)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۵:۲۹:۰۹
جناب احمد اگر رئیس جمهور به جای این طرف و انطرف رفتن در کاخ سعد اباد لم بدهد هم برای خودش بهتر است و هم از شر حرفهای سایت الف و امثال شما در امان است (488516)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۱:۱۴:۲۲
چرا كشور ما و ظرفيت تاريخي ما ايرانيان كم است .
همواره در تاريخ تا خواستيم اوج بگيريم بر زمين خورديم .بايد با مطالعه و بالا بردن شعور تك تك افراد اجتماع ظرفيتمان را بالا ببريم والا تاريخ تكرار تكرار است براي ما . (488316)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۱:۱۹:۵۵
چرا كشور ما و ظرفيت تاريخي ما ايرانيان كم است .
همواره در تاريخ تا خواستيم اوج بگيريم بر زمين خورديم .بايد با مطالعه و بالا بردن شعور تك تك افراد اجتماع ظرفيتمان را بالا ببريم والا تاريخ تكرار تكرار است براي ما . (488324)
 
قزوین
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۱:۲۴:۵۰
لطفا به شهرک های صنعتی قزوین توجه کنید کارخانه ها دارن یکی پس از دیگری می خوابند و انبار گندم میشوند و ما بیکار و سرگردان (488330)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۱:۵۰:۰۱
امیدوارم برای اون دنیایتان هم فکری کنید اقای الف - مردم کور نیستند و خدمات دولت را می بینند. نیازی به تحلیل ندراد . یادمان نرفته در دولت اصلاحات اقتصاد کشور تعطیل بود . اقای توکلی شما را در انتخابات مجلس زیارت می کنیم . نامردی اگر نظر من را نگذاری (488353)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۲:۲۷:۴۳
ایکاش راه اهن شیراز اصفهان را واقعا افتتاح می کردند (488382)
 
ebi_kh67
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۲:۵۱:۵۹
سلام
با مراجعه به کامنت ها نظر یکی از دوستان را دیدم مبنی بر اینکه احمدی نژاد2سال قبل هم این گونه سفرهارا انجام می داد. اما جای سوال اینجاست نویسنده حکیم سایت شما چرا از اینگونه سفرها بی خبر است یا شایدهم مغرضانه خود را به فراموشی زده است!احمدی نژاد طبق سنت 6 ساله دربین سفرهای استانی عمومی،سفرهایی هم برای افتتاح پروژه ها داشته و دارد. نمونه آن بین سفراول و دوم به استان بزدجهت افتتاح بروژه در طبس یزد.این رویه در تمام استان ها صادق بوده و هست. اگر منصفانه چشم بگشایید و ببینید....... (488395)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۴:۳۸:۵۶
درودخدابررييس جمهورمحبوب ومردمي ما باد،كه صداقت راباسياست درآميخت. (488468)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۰۹:۲۸:۰۸
خوب شد معنی صداقت را هم فهمیدیم (488847)
 
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۴:۴۶:۰۹
پدراستعماربسوزدكه آنچنان انديشه بعضي ازما ها رامونتاژكرده ،كه اگركسي خدمتي هم بكند،باچشم صداقت به آن نمي نگريم.
ناكي ما بايدزيرپاي هم خالي كنيم...!!؟؟ (488471)
 
ایران
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۱۶:۲۴:۵۰
یکی ازمواردی که همواره مورد اختلاف و جدل بین بینندگان این سایت ودیگرسایت ها است موضوع خدمات صورت گرفته ازسوی دولت نهم ودهم ودولت های قبل می باشد ،برخی ازحامیان دولت آقای احمدی نژاد افراط رادرپیش گرفته وخدمات این دولت را بی بدیل وغیر قابل مقایسه با دولت های قبل دانسته ومنتقدان دچارتفریط شده و خدماتی برای این دولت متصور نمی باشند ،پیشنهاد می شود مسئولین سایت خوب الف دریک اقدام کارشناسی خدمات دولت های آقایان هاشمی ،خاتمی واحمدی نژادرا درحوزه های مختلف صنعت ،نفت وگاز ،کشاورزی ،سیسات خارجی ،بانکداری ،واردات وصادرات ،بهداشت ودرمان ،علم وفن آوری ،ورزش ،رفاه ،امنیت داخلی وخارجی و... به صورت تطبیقی مقایسه نموده ودرمعرض قضاوت خوانندگان بگذارند (488543)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۰۴:۲۲:۱۳
توقع مردم به نسبت سال و شرایط متفاوته،
مسلما بعد از جنک مثلا آب رسانی و گاز رسانی خدمات مهمی بودن ولی امروز دیگه به چشم نمیان. سطح درامد دولت ها هم متفاوت بوده. ضمن اینکه پروژه های بزرگ سالها از زمان طرح و تصمیمگیری تا افتتاح طول میکشه. پس اینکار نشدنیه. ولی تو هر بخشی آدمای کارشناس بی طرفی هستن که میتونید به تفکیک ازشون تحقیق کنید.
در نا موفق بودن احمدی نژاد تو اقتصاد همین آمار تغییرات اعضا دولتش کفایت میکنه. متوسط پایین عمر مدیرها به بهترین کارشناسای ایران هم فرصت تلاش و برنامه ریزی نمیده چه برسه به علی آبادی ها و ....! (490584)
 
الف جان
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۲۰:۰۷:۳۷
الف جان تو را به جان همه حروف الفبا سوگند مي دهم كه چيزي در باره اين حضرت ننويس.به خد ا من مريض شدم و هنوز بايد دو سال ديگر صبر كنم. (488658)
 
چاندرا نتییاناندا
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۲۰:۲۵:۳۹
ولي فكر مي كنم دولت ها عوض اين كارها

اول به آقا پسر ها كار بدهند تا از اين بيكاري دربياد

دوم از مسكن هاي مهر به همه جوانان ارزان تر از الان بدهند مثلا 15 تومان

اگه دولت هاي كه به قدرت ميرسند اين كارها را نجام دهند

نه پسري مجرد پيدا مي كنيم كه سر چهارا ايستاده به ناموس مردم چپ نگاه مي كند

و نه دختر مجرد رو دستمون مي ماند كه گناه مجردها همش گردن اين دولت هاست

چرا چون برنامه داشته باشند هيچ پسري بيكار و درنتيجه هيچ دختري بي شوهر نمي موند و دركل ريشه فساد و بي حجابي از بيخ كنده ميشود (488664)
 
بسیجی
۱۳۹۰-۰۵-۰۹ ۲۱:۰۳:۲۲
نفرین خدا برکسانی در امانت مردم خیانت می کنند اقایا ن سایت الف چرا در مطا لبتان دو پهلو عمل می کنید من در نظراتم به عنوان یک بسیجی مطلبی را از فتنه عنوان کردم بسیجی که از جریان فتنه زخم خورده ام چرا گز ینشی عمل می کنید چرا هر چه بر علیه رییس جمهور محبوب است را می زنید اما یک بسیجی از سر دلسوزی متنی را برای شما ارسال می کند در سایتان نمی اورید و ان را حذف می کنید (488677)
 
...^
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۰۰:۴۰:۵۹
سلام یک تذکر دوباره:
گزینه های موافق ومخالف به درستی عمل نمیکنن موافقو که میزنی مخالف چندتا زیاد میشه وگاهی برعکس. (488726)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۰۱:۱۰:۳۰
در مورد افتتاح صوری راه آهن اصفهان شیراز باید بگم که هر هفته جناب حسینیان از این راه آهن تردد می نمایند. (488730)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۰۵:۵۲:۴۱
اگه فیلم مختار رو دیده باشید توی اواخر حکومت مختار القاب کذاب و ساحر و ... به شخص مختار میدادند درصورتی که قاتلین عاشورا رو قصاص کرد .
آخرشم همه بهش پشت کردند .
احمدی نژاد هم مشابه مختار است . برای حفظ عزت ایران جلوی فشار وتحریم های دشمنان ایستاد و با وجود انبوه تحریم ها کشور را اداره کرد حالا که آخر دولت وکارشه اینطوری از طریق همین مردم تخریب میشه . (488776)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۰۴:۲۶:۳۸
اولا همه تاریخ اونی که تو این فیلم بود نبود ای کاش بیشتر اهل مطالعه بودیم. ثانیا پس فتنه گرها هم اونوخت میگن .... (490585)
 
فاميلا
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۰۸:۱۹:۰۰
يادمه يه روزي تواين مملكت يه چيزي دادند به اسم سودسهام عدالت.....كسي يادش مياد (488797)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۰۸:۴۷:۲۹
واقعاً به حال الف تاسف مي خورم
آقاي توكلي شايسته نمايندگي مجلس نيست
مردم پاسخ ايشان را در انتخابات خواهند داد (488806)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۱۳:۲۶:۳۳
ای بابا/خب هر سه رییس جمهور (آقایان هاشمی-خاتمی و احمدی نژاد) کارهای بزرگی برای کشور انجام داده اند و زحمات زیادی کشیده اند و هرکس که بخواهد این زحمات و خدمات را منکر شود بسیار بی انصاف است و رهبری نیز با تمام قدرت از اهداف و شعارهای تعریف شده توسط آنها که سازندگی-توسعه سیاسی و مردم سالاری دینی و عدالت بوده است حمایت کامل کرده اند و حتی در این راه هزینه هایی را نیز از وجود خویش پرداخت کرده اند حال هر سه آنها نیز نقاط ضعف هایی را داشته اند.آیا بهتر نیست تنها به نقد منصفانه و محترمانه و با رعایت عدالت و بدون قضاوتهای عجولانه در خصوص هر سه رییس جمهور به بحث و بررسی بپردازیم و دست از توهین و وارد شدن به مباحث خانوادگی آنها برداریم و در خصوص بهشت و جهنمی بودنشان کار را به خدا و در خصوص عملکردشان کار را به رهبری و مجلس و بزرگان بسپاریم و دائم آنها را محکوم و یا مجرم و یا خائن و غیره ننامیم و این ها انسانهای کمی نیستند که به راحتی از دستشان بدهیم!!! (489134)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۱۳:۲۵:۰۹
فقط میشه گفت که مردم روز به روز به سیاستمدارامون بی اعتمادتر میشوند (489130)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۱۷:۰۳:۰۹
مردم به سیاست مدارها بی اعتماد نمیشن مردم به حرف ها وعمل بعضی مسئولین اعتماد ندارند والا مردم با تمام وجود گوش به فرمان رهبری هستند درود بر اقای توکلی نماینده شجاع وفهیم (489382)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۱۹:۵۹:۰۴
اصولآ اگر به این سئوال پاسخ داده شود که:
آیا برای خدا و یا برای تبلیغ کار میکنیم؟
مسئله واضح میگردد. (489526)
 
هادی.مدد
۱۳۹۰-۰۵-۱۰ ۲۲:۰۳:۴۶
اگر هم نره اونوقت میگیدآی هوار آی امان .....دولت تو تهران نشسته و به شهرستانیها توجه نداره (489585)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۰۴:۲۵
ما مردم فهيمي دارم هر کسي که فکر کرد مردم گول تبليغات رو ميخورند خودش چيزی نمي فهمه (489866)
 
نامفهوم
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۲:۰۳:۰۷
اگه اصولگراها فکر میکنن که میتونن خودشون را از تخلفاتی که احمدی نژاد کرده مبرا کنند خیال باطلی دارند.چون که همه دیدند که اینها چقدر در مقابل خلاف های احمدی نژاد کوتاه امدند.
حداقل میتوانستند در مجلس جلو تخلفات بودجه ای ایشان را بگیرند ولی حتی در خصوص پولهای نفت گم شده هم هیچ اقدامی نکردند. (489922)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.