نظر منتشر شده
۹۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 112801
پاداش 330 میلیونی از کدام جیب؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۸
حسن احمدی

 

هفته گذشته رسانه ها اعلام کردند که مبلغ ناقابل 330 میلیون تومان به عنوان پاداش برای اعضای هیات مدیره سایپا  تصویب شده است . در پی بازتاب منفی این خبر در رسانه ها، روابط عمومی این شرکت معظم صنعتی در توضیحات خنده داری اعلام کرد که این پاداش نه اشخاص حقیقی بلکه به اعضای هیات مدیره تعلق گرفته و تنها 30 میلیون بیشتر از سال قبل است. خنده دار از این جهت که روابط عمومی محترم تصور کرده با این توضیحات معلوم شده پاداشی 66 میلیونی به هر عضو هیات مدیره سایپا داده نشده و دیگر کسی هم نگران آنچه در این غول صنعتی می گذرد نخواهد بود. قصد نداشتم به این موضوع ورود کنم اما درست در همین زمان از اتفاقی خبر دارشدم که سخت تاثر برانگیز بود.



ماجرا این است که سایپا در تبلیغات گسترده رسانه ای محصولات خود شرایطی را اعلام می کند مردم هم مراجعه می کنند تا محصولی را خریداری کنند. اما در این فرایند اتفاقاتی می افتد که به عقل هیچ بنی بشری نمی رسد که ممکن در شروع کار خرید اقساطی درگیر چنین ماجرایی شود تا از همان اول بی خیال سایپا وامثالهم شود. مثلا اینکه پنج شنبه هفته گذشته مبلغ حدود 7 هفت میلیون تومان از سوی صدها نفر به حساب سایپا واریز می شود تا بعد از 30 روز خودرو را تحویل و مابقی را اقساطی البته به همراه سودش پرداخت کند. سایپا در تبلیغاتش نه اما در نمایندگی هایش به مشتری ها می گوید که 30 روز به استثنای تعطیلات عمومی، جمعه ها و حتی پنج شنبه ها  و سایر تعطیلات من در آوری این شرکت وامثالهم می باشد. بنابراین همان اول باید وعده به وفای تبلیغات رسانه ای را فراموش کرد.



اما ماجرا زمانی تلخ تر می شود که مثلا سایت سایپا به هر دلیل خواسته یا ناخواسته قطه می شود. نتیجه آن می شود که پول مشتری در حساب بانکی سایپا (به گفته نمایندگی) می خوابد اما مشتری هنوز از نظر سایپا به دلیل عدم ثبت قرار داد ثبت نام نکرده و شمارش معکوس 30 روز اسمی و 45 روز واقعی آغاز نشده است . این مرحله معلوم نیست چقدر طول بکشد ودر این دوره فعلا ( تا 9 مرداد) 4 روز طول کشیده است . فرض کنیم که در این مدت تنها هزار نفر متوسط 7 میلیون تومان به حساب سایپا واریز کرده اند که در مجموع می شود 7میلیارد تومان که ضرب در 4 روز28 میلیارد تومان می شود که در هیچ کجا دیده نمی شود و حسابداری سایپا هم توجه ای به آن ندارد چون از جیب مشتری می رود نه سایپا، تازه این حداقل رقم و برای یکبار محاسبه شده است. سایپایی ها در زمان دریافت سود خود ساعت ها را شمارش و محاسبه می کنند اما در بخشندگی از جیب مشتری حاتم طایی را شرمنده تاریخ می کنند.اما فصل جالب ترماجرا این است که وقتی به روابط عمومی این شرکت زنگ بزنید ابتدا تلفن گویا مژده می دهد که مکالمه شما جهت بازبینی مدیرت ضبط می شود. اما لحظاتی بعد در گفت و گو با اپراتور که هر حرفی را می زند و هر کاری می کند رازی آشکار می شود، اینکه کارمندان روابط عمومی واحد فروش این شرکت هم می دانند که آن جمله تنها جهت نمایش فیس و افاده ای بیش نیست و کسی در این شرکت دنبال حق و حقوق مشتری نیست که اگر به مشتری در آن سوی تلفن توهین شود، اینها باز خواست و یا خدای نکرده توبیخ شوند . اپراتور قطعا می داند که کسی این تلفن ها را بازخوانی نمی کند. مثل اینکه دزدی دوربین مداربسته ای را ببیند اما مطمئن باشد که یا ضبطی در کار نیست و یا اینکه کسی برای یافتن سارق به بازبینی این دوربین نمی پردازد. با این حساب نتیجه کار همان می شود که برای راوی این قصه به حقیر اتفاق افتاده است یعنی سه ساعت تماس مداوم با روابط عمومی سایپا بدون اینکه صدای اعتراضش به جایی برسد.



بنابراین جهت استحضار مدیران تشویق شده باید گفت که آن پاداش ها اگر بر مبنای عملکرد ، آیین نامه و مصوبات خودتان و یا اسلافتان قانونی باشد اما شرعی و پاک نیست، چون محاسبه پاداش شما به گفته روابط عمومی تان که فقط دردسترس شماست بر اساس سود سالیانه شرکت صورت گرفته درحالی که سود شرکت شما با سود هایی که به واسطه پول بی حساب و کتاب مشتری ها در حساب شرکت بدون رضایت آنها ( مثل همین ماجرای تشریح شد) مانده، آمیخته شده است. هر چند به همین دلیل هم می توان گفت بخشی از پاداش شما غیر قانونی است،حال که زور کسی حتی نمایندگان ملت در مجلس به شما نمی رسد و متاسفانه از وزیر صنایع که در آستانه رای اعتماد او قرار داریم، نمی پرسند که این شرکت و امثالهم چرا چنین رفتاری دارند، اگر کمی دغدغه دارید که این پاداش شرعی و پاک است یا نه؟  با اطمینان خدمتتان عرض می کنم که مشتری شما راضی به این نحوه عملکردتان نیست واین سود شما غل و غش دارد. مطئمن باشید در زمان حساب و کتاب واقعی هیچ تبصره و بندی به داد شما نخواهد رسید و باید حق کسانی را که اصلا ندیده اید اما در نتیجه مدیریت شما آقایان متضرر شده اند، پس بدهید.



 
 
مهران
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۰۳:۴۵
من یک فعال بازار سرمایه هستم . سازمان بورس و اوراق بهادار بر اساس قانون بازار اوراق بهادار وظیفه نظارت بر بورسها را دارد و تدوین آیین نامه ها، طراحی ابزار های جدید و ... .
اما این سازمان به بهانه فرهنگ سازی و آموزش که هیچکدام هم وظیفه اش نیست ،چندی است که نمایشگاهی بر پا داشته و بازاریابان آن دايما تماس میگیرند و از ما میخواهند که در نمایشگاه شرکت کنیم (شاید بالای 50 بار تماس گرفته اند) ماهم که تمام کارهایمان تحت نظارت سازمان است از ترس اینکه فردا گیری به فعالیتمان ندهند مجبور شدیم یک غرفه بگیریم .
اما بعدا دیدیم سازمان بورس هر متر مربع غرفه ها 25000 تومان از نمایشگاه بین المللی خریده و همان را 36000 تومان می فروشه ، اگر هم غرفه سازی کنه (که هزینه اش حدود 5000 تومان برای هر متر است) 46000 تومان .
از طرفی یک کتاب هم در می آورند که صفحه ای تا 22 میلیون ریال قیمت دادند. ارزان ترین صفحه آن 700 هزار تومان ست . آخه مگه قیمت چاپ این کتاب با مشخصاتی که دادند چند میشه.خودشان می گویند 120 شرکت در نمایشگاه حضور دارند . اگر هر شرکت یک صفح ارزان هم بگیره درآمد کتاب بالای 80 میلیون تومان میشه.
حالا ما موندیو دغدغه فرهنگ سازی سازمان بورس موجب این کاسبی شده ، مگرسازمان بورس با اون 150 میلیارد تومانی که تو حسابش هست (البته باید طبق ماده 57 قانون اوراق بهادار - مصوب آذر 84 - باید بهشرکت بورس و .. می داد و نداده) نیازی به این درآمد ، اونم از نوع فشار به فعالای بازار سرمایه داره؟
حالا از این بگذریم که کلی هم از طریق اسپانسر در می آورند. (489863)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۹:۲۴:۰۷
یک مقداریش از جیب من بوده، چون من هم خودروی بی کیفیت پراید دارم! (490414)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۰۴:۲۸
عجب عدالتي.عجب نظارتي.البته اين شكل غارت بيت المال منحصربه سايپانيست تمامي هيات مديره هاي شركتهاي دولتي ونيمه دولتي ازاين پاداشهاي باداورده برخوردارندبه همين خاطراست كه دست به هركاري ميزنندتابمانندواجازه نميدهندپاي غريبه اي انجابازشودولواينكه طرف مخ اقتصادباشددراين كشوركه عده اي فقط با پول يارانه ها زنده اندعده اي ديگر خدايي مي كنندچشم مسئولين روشن (489867)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۸:۲۰:۲۴
بیایید به قضیه طور دیگری نگاه کنیم. به نظر من حق هیات مدیره سایپا خیلی بیشتر از اینهاست. هیچ شرکت خودروسازی در هیچ کجای دنیا نمی تواند آشغالی مثل پراید را به این قیمت و به قیمت جان مردم به آنها بفروشد. بنابراین فکر می کنم که هیات مدیره هم باید از ای خوان بادآورده - آغشته به خون - متنعم شود. (490370)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۲۲:۰۲:۰۰
بنظر من باید به این مدیران بیشتر از این پاداش می دادند. مدیرانی را که محصولات بی کیفیت خود را با قیمت های بالا به مشتری بیندازند واقعا نابغه در علم اقتصاد هستند. (490465)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۰۳:۰۳:۵۴
چیزی بنام علم اقتصاد نداریم اقایان برای اینکه کم دانشی خود را کتمان کنند از علمی دم میزنند که وجود خارجی ندارد ما که میدانیم در داشنکده های اقتصاد نظریات اقتصادی تدریس میشود که عموما در تناقض با هم هستند اما بک وجه اشتراک دارند هی چ سنخیتی با کشورمان ندارند! (490566)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۰۵:۵۵
قابل توجه نمایندگان محترم مجلس:
نتیجه حمایتهای بی حد از صنعت خودروسازی همین است.
مردم مجبورند خودروهای بی کیفیت، غیر قابل اطمینان و گران داخلی را تحمل کنند و دم بر نیارند، در عوض چنین پاداشهایی از جیج مردم ناراضی پرداخت شود.


هرچه زودتر تعرفه گمرکی خودروهای خارجی را کاهش دهید. این خواسته اکثریت مردم ایران است. (489869)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۵:۵۶:۵۲
واقعا خودروسازها با ظلمهایی که به مردم کردند یک لکه ننگ برای آبروی نظام اسلامی بوده و مهمترین مراکز ناراضی تراشی در کشور می باشند باید هر چه زودتر تکلیف اینها مشخص شود. (490219)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۷:۵۰:۴۷
خيلي ناراحتم از طرفي اما يك كمي خوشحالم كه دولت اصلاح طلب سر كار نيست تا به كلي دزدي و خيانت و هدردادن بيت المال متهم شود. (490329)
 
سيامک
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۲۲:۱۶:۰۱
قربون دهنت!چرا از مصرف بالای اين فرقون های داخلي کسي چيزی نميگه؟فقط قيمت و کيفيت نيست!!مصرف بنزينشون هم بالاست..... (490470)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۱۴:۵۴
این شرکتهای خودرو سازی اگر مورد حمایت دولت نبودند ناچا می شدند برای حفظ سودآوری خود هم کیفیت تولیدات را ارتقاء دهند و هم جان انسانهای بیشتری را حفظ کنند و هم قیمت محصولات را معقولتر نمایند و هم هدایا و حقوق متناسب با دیگر کارکنان کارخانه های تولیدی (غیر خودروی) به مدیران پرداخت کنند.{هم اکنون تولید کنندگان دیگر محصولات قربانی هم کاران چینی خود شده اند}
اقتصاد دولتی محکوم به شکست است . (489882)
 
من
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۱۶:۴۸
شرکتهای به ظاهر خصوصی ولی در واقع دولتی و نیز نهادهای عمومی غیردولتی که تحت نفوذ و قدرت دولت هستند نیز چنین پاداشهایی را آخر سال به خود اختصاص می دهند!!! بازرسی کل کشور و.... کجا هستند؟؟؟؟؟؟ (489884)
 
صفورا
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۱۹:۳۵
اگر مديران ما عملكرد خوبي داشته باشند مستحق دريافت پاداش ميباشند . اصلا مسائل انگيزشي يكي از حلقه هاي سيستم هاي منابع انساني بوده و نقش مهمي در پيشرفت دارد . اما آيا مديران سايپا عملكرد مناسبي داشته اند ؟ آيا اصلا شركت سايپا سيستم مديريت عملكرد دارد ؟ خوب اگر مديران سايپا يك همچين مبلغي را پاداش مي گيرند ، پس مديران كيا موتور ، هيونداي و ... كه در عرض يك سال انواع مدلهاي جديد محصولات را ارائه ميكنند يا يك محصول را زير و رو ميكنند ، چه مبلغي بايد پاداش بگيرند ؟ آيا واقعا توليد اين محصولات بي كيفيت مستحق دريافت پاداش مي باشد ؟ اگر واقعا اينچنين است چرا واردات خودرو رو آزاد نميكنيد تا ببينيم ديگر درآمدي براي دريافت پاداش هست يا خير . (489885)
 
سيامک
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۶:۴۴:۳۸
چرا ما بايد ماشينهای بي کيفيت،پر مصرف،و بنجل اين شرکتها را به چند برابر قيمت بخريم!تازه آخر سر هم هي چوب بزنند تو سر مصرف کننده که مصرف بنزين در ايران بالاست!مگر غير از اين است که ماشينهای ما ذاتا به دليل تکنولوژی 20 سال پيش در بهترين حالت رده مصرف انرژی بالايي دارند؟اصلا چرا دولت محترم حالا که بنزين رو به قيمت فوب خليج فارس به مردم ميده!!!!چرا خودرو رو به قيمت فوب خليج فارس به مردم نمي ده؟هم ميخواهيد بنزين رو گرون بفروشيد!هم ماشينهای بنجل و پرمصرف رو؟ (490256)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۲۷:۴۳
وقتي محصولات بيكيفيت اين شركت روباقيمتهاي من درآوردي به مامصرف كننده هامياندازند بايدهم چنين ژولهاي براي خودشون شاباش كنند. (489890)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۳۰:۱۲
معتقدم پاداش بايد بگيرند ولي بدليل

ابتكارات جدي در تكنولوژي بكار رفته

يا خلاقيت فوق العاده در كاهش قيمت تمام

شده كالاي فروش رفته يا بدليل تقاضاي بالا

متقاضيان خارجي بعلت برتري محصولات

سايپا نسبت به كيفيت و قيمت تمام شده

كمپاني هاي مشابه (489891)
 
فاطمه
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۴۲:۳۴
من دو سال پیش یک خودرو پراید ثبت نامی از شرکت سایپا تحویل گرفتم . زمان تحویل رادیو و پخش نداشت که نمایندگی به من گفت بعد از چند روز دیگه به شما تحویل داده می شود که این چند روز به یک سال تبدیل شد . آن هم بعد از یک عالمه رفتن و آمد به نمایندگی و تهاس های مکرر. اینه قانون مشتری مداری این شرکت معظم . تو را خدا چرا این مردم بیچاره را که بدلیل گرانی قیمت خودروها مجبورن برای حل مشکل ایاب و ذهاب به خرید این خودرو رو آورند را اینقدر اذیت میکنید. انشائالله خدا انتقام و حق ما را از این مدیران بگیره . فگر نمی کنم هیچ خریداری آن ها را حلال کنه . مکه نه اینکه در انتخاب مدیران به تعهد و پایبندی آنه به دیانت توجه می شود پس چرا این مدیران این همه مشکل ساز هستند . واقعا خسته شدیم از این همه ریا و تزویر. وقتی صحبت می کنند انگار که فرشته اند ولی در عمل دست شیطان را هم از پشت می بندند. (489899)
 
اخباري از سايپا
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۴۵:۲۵
وقتي كه فك و فاميل و آشنايان مديرعامل گروه سايپا «پوستين دوز» سايپا را قبضه كردند و يه عده آدم بي لياقت در شركتهاي متعدد سايپا پست مدير عامل - مدير واحد - رييس اداره را اشغال كردند (و در واقع سايپا را تبديل به آشغال كردند)؛ به شدت مشغول بــخوربخــور هستند، ديگر چه انتظاري ميره؟

نمونـــه اش:
شركت سايپا لجستيك
شركت امدادخودروسايپا
شركت سايپا
شركت سازه گستر
شركت فرهنگي ورزشي سايپا (489902)
 
خشایار
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۱۰:۰۸:۴۷
شرکت مگاموتور که سودآورترین شرکت زیر مجموعه سایپا هست رو فراموش کردید که مدیر عاملش آقای الف-س باجناق جریان انحرافی است که مدرک دکتری و فوق لیسانسش رو از طریق موسسات پولی اخذ کرده و اصلا تجربه صنعتی نداشته و ندارد و ایشان معاون ملک زاده در کیش بوده.
تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمر (490717)
 
نادان
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۵۱:۳۱
تا وقتي اين شركتها تحت حمايتهاي دولت با ممنوع بودن واردات خودروها خارجي جيب مردم را خالي ميكنند همين است و بهتر است نام اين كار را تزيع پاداش نگذارند كه گويا تقسيم غنايم پس از راهزني و غارت مردم بيچاره و بي پشتيبان است (489910)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۵۴:۰۵
از جیب بیت المال!! خب کسانیکه قیمت ماشین تولیدی خودشونو دولا پهنا حساب میکنن و به مردم با قیمت چندبرابر قیمت اصلی میفروشن ازشون این کارها بعید نیست. تازه این پاداش رو شده وگرنه خدا میدونه اوناییکه رو نشده چقدر بوده!! (489914)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۱:۵۵:۲۹
بنده 18 ماه پیش پراید خریدم ولی هنگامی که برای سرویس اولیه رفتم نمایندگی گفتند که شرکت به ما روغن موتور و گیربکس نداده. شما بروید روغن را بیرون عوض کنید و هر وقت که شرکت به ما روغن داد بیایید از ما بگیرید بعد از آن تا مدتها هم از طریق شرکت و هم از طریق نمایندگی پیگیری کردم ولی به نتیجه ای نرسیدم ( رسیدی که نمایندگی به من برای دریافت روغن داده هنوز دارم ) و اما تاسفناکتر آن اینکه چهار ، پنج ماه پیش برادرم پراید دوگانه سوز برای تحویل در خرداد ثبت نام کرد ولی در خرداد بهش زنگ زدند که دوگانه سوز نداریم. یا بیا پولت را بگیر و یا اینکه باید صبر کنی ، تا حالا که خبری نشده ولی سایپا همچنان داره دوگانه سوز برای تحویل در مرداد و شهریور ثبت نام میکنه. و به احتمال زیاد سرنوشتشان مشابه شرنوشت برادرم خواهد بود. (489916)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۲:۰۵:۴۶
واقعا حرف دل مردم رو زدید...... دست شما درد نکنه (489925)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۲:۱۲:۳۸
پاداش ایران خودرو از این مبلغ که بیشتره ضمنا یه سری به شرکتهای پذیرفته شده در بورس بزنید ببینید اونجا چه خبره مخصوصا بانکها (489932)
 
تاسفبارتر
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۲:۳۸:۵۲
واز همه تاسف بار تر این که خود رویی بی کیفیت نا امن با حد اقل امکانات در اختیارت می گذارند که می تواند جایگاه ملاقات شما با جناب عزرائیل زودتر از موعد باشد . سری به آمار تلفات ناشی از بی کیفیتی این خود روهای وطنی بزنید راستی خون این کشته ها به گردن کیست ؟ اگر یک صدم آنچه در صنعت خود روی ما می گذرد در خود روهای معتبر جهان رخ دهد در آن کمپانی را تخته می کنند در ژاپن هاراگری مسئول آن شرکت برو برگرد ندارد ! اما در کشور ما که فریاد انسانیت می زنیم و هیچ کس دیگر را داخل آدم حساب نمی کنیم در ازای این خونها پاداش هم تعلق می گیرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (489966)
 
راننده پرايد
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۲:۵۴:۴۹
\"سايپا مطمئن\" يعني:
شركت سايپا يك منبع فوق العاده و مطمئن مالي براي اعضاي هيئت مديره! (489981)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۳:۲۵:۱۲
کافیه اختلاف قیمت 10 تا ماشین 50 میلیونی با قیمت جهانی را جمع کنن میشه 300 میلیون!!! (490026)
 
ram
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۳:۳۷:۵۷
حق دارند با این کیفیت خودرو های سایپا این هدایا را به خود اهداکنند !!!
چطور از جیب کارمندی که می خواهد ماشینی داشته باشد مزنن وبرای بچه هاشون خرج می کنن !!
عجب روزگاریست نازنین!!

البته وقتی با حمایت نمایندگان مجلس این همه سنگ اندازی برای واردات خودرو می شود اینها هم باید یکه تاز شوند وهرکاری را که دوست دارند انجام دهند.
واردات را آزاد کنید تا سیه روی شود هرکه دراو غشی است. (490033)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۳:۵۰:۱۵
اینها پاداش نیست , پول خون هزاران بیگناهی است که به دلیل عدم استاندارد بودن خودروهای سایپا در جاده ها تلف شده اند , و پولی است که برکت رانت وانحصار در سایه شعار عدالت به مردم تحمیل شده و نصیب عده ای می گردد , ولی باکی نیست روزی هم در این دنیا و هم در آخرت به این حسابها رسیدگی خواهد شد . (490052)
 
یه نفر
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۳:۵۲:۳۷
فقط کافیه سری به کشورهای دیگه بزنید تا ببینید با همین مبلغی که ما برای این محصولات بی کیفت پرداخت میکنیم مردم اون کشورها از بهترین ومعتبرترین شرکتها ماشین خریداری میکنن...با امکانات و امنیت بیشتر والبته منت و هزینه کمتر...
جالب که همین ماشین های بی کیفیت در کشورهای نزدیک مثل سوریه با قیمت خیلی پایین تر فروخته میشه....چرا؟ (490057)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۴:۲۳:۲۸
رييس جمهورپاسخ بدهد كه ميگويددردولت هيچ خلافي نيست (490098)
 
مصطفی
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۴:۲۸:۴۶
ما مجبوریم سوار خودروهای مسخرشون بشین و ارامش و امنیت خودمون رو به خطر بندازیم اونم با چه قیمت بالایی.خیلی خیلی بیشتر از مردم افغان و عراق و سوریه و .....
سودش تو جیب آقایون میره (490105)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۴:۴۰:۲۹
آقا ديگر به زخم اين مردم نمك نپاشيد.
مردم از گرسنگي كليه مي‌فروشند. جوانان دربه در به دنبال يك كار آبرومندند. پيرمردها تا ديرهنگام مسافركشي ميكنند. كارگر هنوز نگران كار فرداست...
خب، پول نفت بايد يك جاهائي خرج شود.
پول اين مردم بايد همين جاها هزينه شود.
چند روز پيش دادستان شيراز وقتي فهميده بود يك آدم فقيري بخاطر صدهزار تومان بدهي چند ماه در زندان عادل آباد شيراز حبس است، عصباني شده بود. فكرش را بكنيد. فقط صد هزار تومان! (490122)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۴:۴۷:۴۲
بنده یکدستگاه پراید 111 را از نمایندگی خریده ام که درب ان رنگ شده است
حالا شما میخواهید با صنعت خودرو سازی دنیا رقابت کنید (490135)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۵:۰۳:۰۸
جناب آقاي دكتر توكلي
جناب آقاي حسن احمدي

اخبار ناخوشايند زيادي از گروه سايپا و باندبازي «پوستين دوز» وجود داره!! شركتهاي متعددي درسايپا وجود داره كه رانت خواري در آن فوران ميكنه. مثل:

سايپا لجستيك
فرهنگي ورزشي سايپا
سازه گستر سايپا
سايپا يدك
امدادخودرو سايپا
بازرسي سايپا
معاونت فروش و بازاريابي سايپا

آقاياني مانند: نعمت پوستين دوز - ع ي - آرش كوشا - اا - پ ك - اك - ع - ع (490131)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۱۴:۵۲:۲۷
كاش اسمها را كامل مي نوشتي تا مردم اين نامردها را بهتر بشناسند. (490995)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۵:۱۶:۴۳
اقتصاد دولتی ذاتا فساد انگیز است، حتی در چین با اونهمه مجازاتهای سنگین مفسدان اقتصادی ، ایران که دیگر جای خود دارد!!! بماند که آن مثلا \"خصوصی سازی\" مان هم قوز بالای قوز شده است! (490171)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۵:۳۴:۵۸
واقعا\"بايد بخاطر زدن جيب مردم پاداش بگيرند!چشم رئيس جمهورعدالت خواه روشن؟! (490198)
 
مردغارنشین
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۵:۴۴:۴۲
فروش این خودرو ها و به خورد خلق الله دادن آن با چندین برابر قیمت واقعی آن واقعا هم جای پاداش دارد . ای کاش بیشتر به این چنین افرادی پاداش بدهند .
بلاخره امت جان بر کف هستند که تولیدات بی کیفیت این شرکتها را خریده و با آن تصادف کرده و جان پر ارزش خود را سر ماشین های بی ارزش این چنین شرکتهایی بگذارند. (490209)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۵:۴۶:۰۹
هرچند که پاداش های میلیونی محکوم است ولی حالا اگر با این همه پاداش می تونستن یه ماشین خوب تولید کنن بدن دست مردم باز جای شکرش باقی بود.خداییش این دوستان مدیرعامل می تونن یه مسیر 30 الی 40 کیلومتری رو با خانواده و با پراید!سفر کنن؟آیا تحملشو دارن؟حالا مسیرهای طولانی و چند ساعته رو بی خیال.این مردم پر صبر و تحمل ما هستن که تحمل می کنند ولی ای کاش که این مسئولین از این مسئله سو استفاده نکنند و به یاریشان بیایند.
ولی متاسفانه پاداش میلیونی و کیفیت ماشین صفر!
اوف بر افرادی که به فکر مردم نیستند. (490211)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۵:۵۸:۴۱
راستی،الان یک پراید بنجول،9 میلیون تومنه!
دوستان 330 میلیون تومن چند تا پراید می شه؟!
واقعا متاسفم. (490220)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۶:۱۴:۴۴
حمايت بي جاي دولت از صنعت خودرو سازي نتيجه اش ميشه هميني كه ميبينيم
خودرو با فيمت چند برابر خودروهاي همتراز خارجي به مردم ميدهند و با كيفيت جند برابر پائين تر از خودرو خارجي .
كمپاني هاي خودروسازي جهاني براي از بين نرفتن سالانه با تعديل نيرو و مكانيسم هاي جلب و خدمات پس از فروش بسيار خوب خود را سر پا نگه ميدارند در ايران آقايان از جيب مردم خرج ميكنند و از سود باد آورده پاداش هاي آنچناني ميدهند .
اگر راست ميگوئيد تعرفه گمركي خودرو هاي وارداني را به 40% كاهش دهيد اگر يك خودرو ساز داخلي بتواند رقابت كند . (490231)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۱۷:۴۵:۰۰
يك راه حل مي تواند افزايش درصد شناور آزاد سهام سايپا يا به عبارتي كاهش دولتي بودن سايپا باشد. (491133)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۶:۴۹:۱۷
سلام .متاسفانه بدلیل بی مبالاتی مسئولین مربوط شرکت سایپا با محصولات بی کیفیت خود توانسته شرکت پارس خودرو قدیمی ترین وباکیفیت ترین خودروساز کشور روهم بخره وبرخلاف قانون تجارت سازمان فروش پارس خودرو را در فروش خود ادغام کرده وچوب حراج به سرمایه پارس خودرو بزنه کسی هم نمیتونه اعتراض کنه چون بعدا پدرشو در میارن .سایت الف اگره راس میگه یه سر به فروش پارس خودرو بزنه ببینه چصد تا خودروی فروش نرفته توپارکینگها متوقف است ومیلیاردها تومان سرمایه همینجوری رها شده اونم خودروئی مثل مگان وتیانا وماکسیما نه پراید الکی .وقتی هم به سهام ومجمع میرسیم سود پارس خودرو باید بشه 5تا تک تومان انوقت از گلوی پارس خودروبزنن بریزن توحلقوم خودشون چون میدونن پارس خودرو کادیلاک میفروخته وسایپا زیاتن قراضه (490262)
 
مسلمون
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۷:۰۸:۳۲
پس شعار انتخاب مدیران ساده زیست چی شد؟به نظر مقصر این اتفاق خاتمی است (490279)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۷:۱۴:۱۰
پاداش مدیران سایپا نمونه کوچکی از شرکت های دولتی است بقیه جاها پولهای بیشتری رد و بدل می شود (490287)
 
احمد نارسینه
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۷:۳۰:۱۰
سلام
مثل اینکه نظر دهنده ها مردم این مملکت نیستن این تازه گی نداره فقط یک خواهشی از مدیرها دارم خمس وزکات پاداش ها را به این جوانها ودختر خانمها که تو خیابونها علاف ویا دارن اگهی استخدام از صفحه نیاز مندیها را دارن می خونن بدهند ایا مدیران می توانند سرهای خود را در میان مردم بلند کنند (490306)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۷:۵۵:۲۲
اولا
آقایون چه کرده اند که چنین پاداشی میگیرند؟فروش خودروشون تو ایران که هنر نیست فروش سیاسیم مثل فروختن به سوریه و ونزوئلا هم هنر نیست فروش به کره و المان و اروپا هنر است

ثانیا
به نظر من گیر کار این نیست که پاداش میگیرن که البته هست مهمتر از اون ادعای پیرو حضرت علی بودنشون که درد ناک است
البته همشون جواب دارن که هچکس که حضرت علی نمیشه

ثا لثاولشکن بابا (490332)
 
محمد فراهانی
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۷:۵۶:۱۵
قیمت پراید 1400 دلار بوده و در طی این سالها نتنها کیفیتش کم شده که حسابی هم گران شده . 9000 دلار !

آخه .... ها چقدر می خواید به مردم ظلم کنید ؟
آقای نماینده ! جرات دارید تعرفه را بردارید ببینید یکدانه پراید یا آشغالهای این دو تا شرکت به فروش میره ؟
تا وقتی آقابان اینجوری فکر کنند ما هیچی نمی شویم ! (490333)
 
حامد
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۸:۰۳:۵۸
پاداش این حضرات معادل سهم التابوت سرنشینان زبان بسته از شیر مادر حلالتر گوارای وجودتون باشه (490345)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۸:۰۵:۱۱
ضمن عرض سلام و قبولی طاعات و تشکر بابت درج این واقعیت تاسفبار

سوالی که از جناب دکتر توکلی نماینده محترم مجلس و مدیریت محترم سایت وزین الف مطرح میشه این هست که ایا این موضوع را به مجلس جهت پیگیری جدی و مصمم بدون فوت وقت برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق مصرف کننده انعکاس میدهند؟یا فقط جنبه خبری دارد و کسی به فکر این قشر زحمتکش نیست؟!
من جزء اندسته از افراد هستم که در مورخ 90/5/5
به حساب سایپا از طریق نمایندگی وجه واریز کرده ام
که تا این لحظه هنوز در سایپا ثبت نشده ام
و طبق قرار داد از زمان ثبت روز تحویل محاسبه میشود!
(امیدوارم که این نظر رو اعلام کنید) (490347)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۸:۱۶:۲۰
از کدام جیب ؟ از جیب من و شما و چند میلیون پراید سوار که این خودرو بی کیفیت را به چند برابر قیمت می خرند . راستی این بازار انحصاری خودرو چه گلی بسر اقتصاد ایران زده ؟ اقتصاد دانان محترم توضیح بدهند شاید حداقل متوجه بشویم این گران فروشی فایده ای هم به حال اقتصاد کشور دارد یا نه . (490365)
 
ايران
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۹:۰۷:۱۲
اين اخبار رو اعلام نكنيد تو را به خدا . يدانيم و عذاب ميكشيم . بگذاريد ندانيم و اذيت نشويم . ار مي شد كاري كرد مشكلي نبود ولي مطمئن باشيد 330 كه هيچ رقمهاي بسيار درشتتر از اين هم بشد باز آب از آب تكان نمي خورد . (490397)
 
hossein hajiagha
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۹:۱۱:۴۴
مومن کیست ؟
مومن کسی است که دروغ نمی گوید و اعتدال نگه می دارد حریص به مال دنیا نیست و از خدا ترس دارد مهربان است و شاد و با ورودش به هر مکان مرد با دیدنش به بودن خالق بزرگ افتخار می کنند.
ظالم کیست ؟
ظالم حریص مال دنیا و دروغگوئی بزرگ است که در اطرافش چاپلوسانی چون مگسانی مدام در گردش هستند . ظالم با خدا و مهربانی قهر است و شیطان در قلبش جای دارد . مردم با دیدنش لعن و نفرین می فرستند واز دهانش تعفن زشتی ها بیرون می آید نگاهش آتش افروز است و قدمهایش شوم.
مسلمان کیست ؟
مسلمان کسی است که در همه حال و همه جا خداوند را ستایش می کند با رفتارش و با اعمالش و گفتارش . مردم از اونمی ترسند و با دیدنش دوستش دارند چون نفس های خدائی دارد و مهربان است و از ظلم و ستم دوری می کند . (490401)
 
علی کرم
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۱۹:۱۵:۴۲
وقتی عده ای با رانت دولتی و بده بستان های جریان های انحرافی به ریاست و معاونت و ... کارخانجات و شرکت های بزرگ دولتی می رسند نباید تعجب کرد که این گونه شود.
سر چشمه را به بیل نگرفتند؛ اکنون با پیل و امثالهم نیز گرفته نخواهد شد! (490404)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۲۲:۱۷:۵۱
‫از جیب مبارک مردم حاتم بخشی میکنند. (490471)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۵-۱۱ ۲۲:۱۸:۵۷
ای خدا....خدا بیچاره مردم..اینه عدالت..میلیون ها جوان بیکار تو این ممکلت...اونا میلیونی بهم پاداش میدن!!! خدا مردم چه گناهی کردن. (490473)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۰۳:۱۰:۴۷
جای اینکه به آب پاشیدن ملت گیر بدین برید مواظب باشید پول مردم چپاول نشه ! (490568)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۰۳:۱۹:۰۳
...
من پسر یکی از اعضا هیات مدیره سایپا هستم که الان خارج از کشور درس میحوانم .
میخواستم بگم پاداش حق قانونی مدیران است . حالا هر چی میخوای داد بزن کاری از دست تو و امثال تو در برابر فانون بر نمیاد.

این چندر غاز ارزش این همه شلوغ بازی رو نداره . (490266)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۱۱:۵۶:۴۴
پسر خوب اگه قانون ونظارت درستی بود که از این پاداش خبری نبود بابای تو هم بر حسب کارآمدی و لیاقتش پاداش میگرفت . شما خودتو ناراحت نکن امتحانت خراب میشه (490827)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۱۴:۵۱:۲۲
با رانت بابا جونت رفتي خارج درس بخوني؟
يــا
با پول بيت المال رفتي؟
باباجونت براساس لياقت شده عضو هيتت مديره يا باندبازي؟

البته جواب سوالات فوق كار سختي نيست!!! (490993)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۲۰:۵۵:۴۹
پسر محترم یکی از اعضاء هیئت مدیره!
پاداش حق مدیران هست !
ولی به چه قیمت؟!
دلت خوشه که بابا جونت با پول حلال تو رو فرستاده
خارجه که مدرک بگیری وبیایی بعد بشی عضو دیگر هیئت مدیره و پات رو بزاری جای پای ابوی گرامی
راه ایشون رو ادامه بدی و با این طرز تفکر که داری سهم بیشتری از خون این قشر رو تو شیشه کنی؟
بالاخره آه این مردم دامن گیر خواهد شد دیر یا زود
اخوی!
حرف برا گفتن زیاد هست ولی تو این مقوله نمیگنجه
متاسفانه اگاهانه یا نا اگاه دلِ رئیس دولت هم به این خوشه که مدیران لایق راس کار هستن!
و متاسفانه این بظاهر قانون که هیچ منطقی درش نیست و از حالت متعارف خارج شده و مبالغ پاداشها
برای یک عده نجومی !
وبرای قشر ضعیف جامعه که اکثریت رو هم تشکیل میدهند بخور و نمیر!
منطقی باش جوان (491241)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۰۹:۵۲:۵۱
بله اگه بنده هم مثل تو از پول بدون زحمت و از دست رنج کارگران زحمت کش سایپا و پول مشتریان این پاداش و می گرفتم و در خارج از ایران با همین پول تحصیل می کردم... . (492607)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۰۴:۰۱:۵۷
این جالبه sx131 sl131 sx 111sl 111sx 141sl 141sx 132sl 132sx و....
تنوع را حال کنید آدم می مونه کدوم را انتخواب کنه هر کدوم بهتر اون یکی (490579)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۰۸:۱۳:۰۳
برويد شرم كنيد. (490612)
 
توجه ندارید
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۰۸:۲۷:۵۹
شما توجه ندارید که اینها دوستان یا طرفداران...هستند و نباید بگویید بالای چشم آنها ابرو است. (490616)
 
حامد
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۰۹:۱۸:۴۲
من نميدونم اينها روز قيامت چطور ميخوان جوابگو باشند؟جوابگوي هزاران نفري كه به خاطر بي عرضگي اينها رفتند زير خاك خانواده هايي كه همه سرمايه اشان يه ماشين بي كيفيت شد و بعد عمري درد يتيمي و فقر كشيدند بچه هايي كه عمري در حسرت ديدن پدر موندند فقط به خاطر بي كيفيتي ماشين هاي ساخت آقايان......
خدا به دادشان برسد دزدي قانوني كه ديگر حسابش جداست (490645)
 
تقي
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۰۹:۲۹:۲۹
آقا مشكل از خود شماست كه هر سال با تصويب قوانين ناعادلانه از ظالمان حمايت مي كنيد. حال مي خواهيد امتياز بگيريد اين حرفها را مي زنيد همه شما سهمي دراين سفره داريد.چرا چهار دهه است به بهانه حمايت از سيستمي ناكارآمد،با توجيهات مختلف از صنايع مونتاژ دست چندمي حمايت ميكنيد. شما اگر به آخرت معتقد باشيد روزي حساب پس خواهيد داد. (490648)
 
خشایار
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۰۹:۵۱:۵۵
خبر ندارید که در شرکتهای زیر مجموعه سایپا مثل مگاموتور وضع خراب تر از این حرفهاست.آقای مدیرعامل که از رنت باجناق بودن جریان انحرافی می باشد جدیدا مدیریت اسلامی هم تدریس می کنه و این گونه بیت المال خوردن ها را هم توجیه می کند. (490697)
 
نظام
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۱۰:۴۴:۰۸
تازه سایپا که خوبه سایپا دیزل داره با کامیوندارن برده داری مدرن می کنه مثلا می گه آشغال چینی نقد 86 میلیون و اگه قسطی خواستی قیمت نقدیش 95 میلیون کارمندان بی ادبی هم داره که مثال زدنی هستند بازار هم که انحصاری خواستی بخر نخواستی نخر وای به حال مردم بدبخت (490755)
 
خسروی
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۱۱:۲۹:۵۸
تو رو به خدا در این مملکت امام زمان فکری به حال مردم بکنید
آیا از رئیس جمهور و وزرا گرفته تا مجلس نمی بینند یک خودرو بی کیفیت مثل پراید را به چه قیمتی به مردم می فروشند
ما فکر می کنیم نکند خودرو سازان به مجلسیان هم از پاداش ها بدهند که بی تفاوتند (490799)
 
hadi
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۱۲:۲۴:۰۷
یقین بدانید که این پولها از محل بی کیفیت بودن پراید و .... است که به قیمت قتل و زخمی و معلول و یتیم و بی سرپرست شدن زنان و فرزندان و هزاران بدبختی دیگر فراهم شده و موجب عیش و نوش چند روزه آقایان را فراهم کرده اند. یقین داشته باشید که براحتی از گلویشان پایین نمیرود. (490853)
 
مجتبی
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۱۲:۴۸:۵۷
در کشور مسلمان سومالی روزانه صد نفر به علت گرسنگی جان خود را از دست می دهند و در کشور مسلمان دیگری مثل ایران بر سر پاداش های چند میلیونی دعواست.
اللهم عجل لولیک الفرج (490885)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۱۴:۳۹:۴۴
دوست عزیز به اندازه کافی داریم به این و اون کمک می کنیم تو رو خدا سومالی رو دیگه اضافه نکن
مگه خودمون کم گرسنه و یتیم داریم که حس کمک به دیگران در تو فوران کرده
از قدیم گفتند چراغی که به خونه رواست به مسجد حرامه (490986)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۳:۳۲:۴۷
جناب!
تو وقتی دلت به حال هموطنت که به عناوین
مختلف بهش اجحاف میشه نمیسوزه
بعد میخوای باور کنیم که دلت برا ملل دیگه ای
میسوزه؟!
بابا بزارید کنار این تظاهر و سیاه بازی رو
پسر اقای هیئت مدیره هم که میگه با همین
چندر غاز!! تو خارج داره ...و...میکنه
مگه نظر ایشون رو که بالاتر اومده نخوندی
که این نظر رو دادی؟!
واقعا جای تاسف داره چنین طرز تفکر! (492317)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۱۴:۰۱:۳۸
دوستان عزیز
مدیران سایپا بجای اینکه این پولها رو صرف بهبود کیفیت کنن تا این همه تصادفات منجر به مرگ با پراید نداشته باشیم این پول من و شما رو بین خودشون تقسیم میکنند و این میشه نتیجش (490957)
 
آرمان
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۱۴:۱۳:۵۲
آقای احمدی نژاد به شما تبریک عرض می کنم (490964)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۱۷:۳۶:۰۶
ای بابا این چه سر وصدایی راه انداختید دوستان این پاداش در مقابل پاداش شرکتهای مبلغی نیست مثلا همین شرکت رغیب سایپا اسمش چی بود اهان ایرانخودرو فکر میکنید هیات مدیرش چقدر میگیرند؟
زرنگید برید تحقیق کنید ببینید چقدر میگیرند آخه نفری 66 میلیون واقعا در مقابل مبالغی که من به چشم دید م به خدا رقمه کوچکی هیت. (491124)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۲۰:۲۴:۰۹
اوضاع ایران خودرو بسیاربدترازسایپا است . (491234)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۲۰:۲۶:۵۰
سلام بر همه بینندگان این مطلب

شرکت سایپا برای پرداخت سود سهامدارای خرد بیچاره که از بورس خردید کردن
هفت خان رستم چیده و هیچ کس پاسخگو نیست
از جمله این هفت خان
میتوان به
عکس 6*4
مراجعه حضوری یا پست پیشتاز
که برای یک نفر که سودش زیر 50 هزار تومنه اصلا صرف نمی کنه بره سودشو بگیره مخصوصا اگه شهرستان باشه
تایید حساب توسط بانک که اصلا بانکها هم اطلاع ندارن و با هزار بدبختی تایید می کنن
و هزاران موارد دیگر پیشنهاد می کنم به سایت سهانش مراجعه کنید
هیچ کدام از شماره هاشونم جواب نمیدن

حالا با اینکارا که حق یک سهامدار کوچیک که تو بورس خرید کرده
رو دارن می خورن
برای خودشون پاداش
300
میلیونی هم میزارن
واقعا یکی نیست جلوی ایناور بگیره (491237)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۲۰:۵۰:۲۴
برای تولید و فروش چنین خودروهای اشغال وبی کیفیتی وبه قیمت بسیار گرانتر از قیمت جهانی که باعث کشتن شدن سالانه بیست وپنج هزار نفر میشه باید تشویق بشن (491240)
 
نیما
۱۳۹۰-۰۵-۱۲ ۲۲:۱۶:۵۴
ببینید اینها با پارس خودرو چه کردند
حذف مدیرعامل قبلی که به دلیل مفابله با این جریانات انحرافی و بالابردن برند شرکت و زمینه سازی برای ایجاد قطب سوم خودورسازی از میدان خارج کرده و با انتصاب مدیرعامل فعلی که فقط و فقط بله قربان گوی گروه انحرافی بوده، برند این شرکت معظم را از بین برده تا به یک شرکت تولیدی برای جیب سایپا و آقایان تبدیل شده تا با شرایطی خودروهای لوکس تولیدی شرکت را به اطرافیان و بستگان خویش اهدا نمایند. (491275)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۰۱:۲۱:۲۷
یاد شعار گردهمایی بعد از رای آوردن آقای احمدی نژاد در فرهنگ سرای بهمن افتادم که اعضای فعال ستاد های ایشان در کشور شعار می دادند \"فقر و فساد و تبعیض احمدی نژاد بپا خیز \"
فقط برای یاد آوری آقای احمدی نژاد نوشتم همین (491321)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۰۵:۲۹
تا وقتي كه مردم ايران مجبور به استفاده از خودروهاي تحميلي ( محصولات سايژا وايران خودرو)هستند اين ژاداشها هم خواهد بود (491465)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۳۹:۵۳
واسه چی پاداش رو اونها بگیرن غصه رو ما بخوریم خب که چی شما نوشتید ما هم خوندیم حالا اونها میترسن میرن پس میدن نخیر جانم دولپی میخورنش عزیز جان (491553)
 
سید ابوالفضل سجودی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۳:۱۷:۴۶
به دلائل زیر این پاداش حق این مدیران زحمت کش و لایق است:
1.نوآوری در تولید محصولات
2.کیفیت بی نظیر محصولات سایپا که قابل رقابت با برترین ماشین های روز دنیا می باشد
3.امنیت و دقت در ساخت
4.فروش محصولات به قیمت 3/1 قیمت واقعی به مردم کشور
5.تلاش شبانه روزی و بی وقفه مدیران در جهت خدمت صادقانه به مردم
6.عدالت حاکم در جامعه (492102)
 
فقط پاداش
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۸:۴۳:۰۵
این پول ها فقط پاداش نیست.بالاخره ,خوش خدمتی خواستن و تبلیغ کردن و حمایت از دوستان خرج دارد. (492216)
 
علی مسیبی بهروز
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۹:۳۳:۱۶
سایپا مخفف(سازمان -اداری مالی-یاران و نزدیکان پوستین دوز ومشایی-امیری) (492228)
 
علی مسیبی بهروز
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۹:۴۲:۵۳
پس از انتصاب فرمایشی باجناق مشایی در مگا موتور سوده ترین شرکت سایپا از بهمن ماه 1389 بیش از 50 نفر از مدیران قدیمی و متخصص این شرکت به عناوین مختلف از کار برکنار و نیروهای خودی و غیر مرتبط مشغول شدن (مراجعه به سایت www.megamotor.ir بخش اخبار داخلی -انتصاب ها) (492233)
 
دهقان وفادار
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۹:۴۶:۰۴
کشاورزان و چوپانهای مرزن اباد و شهر های شمالی مدیران شرکتهای گروه خودرو سازی سایپا (492236)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۲:۵۳:۴۶
وقتی نظارت بر بیت المال فراموش بشه نتیجه بهتری نداره.
آقای حکومت علویه بیایید برای آقایان کلاس بیت المال علی (ع) را بگذارید. (492297)
 
اسدی
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۵:۰۹:۲۷
من در تعجم با توجه به موارد بسیار زیادی که بر علیه مدیرعامل سایپا(آقای پوستین دوز) و مدیر حراست و بازرسی ایشان محرز است و این موارد در نامه افشاگری کارکنان سایپا به طور مفصل شرح شده است.
!!!! در تعجبیم که اینگونه افراد هنوز در راس کار هستند و هرروز بیشتر .....

فرصت بیشتر به این افراد .......
قابل توجه جناب آقای غضنفری وزیر محترم وزارت جدید التاسیس صنعت و معدن و تجارت (492357)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۰۸:۴۲:۰۵
جناب آقای دکتر توکلی
نماینده محترم مردم در مجلس شوای اسلامی
شما از تمامی مطالب که در مورد شرکت سایپا گفته شده باخبر ید و تا آنجائی بنده می دانم کمیسیون اصل90 و اصل 44 قانون اساسی از این شرکت شکایت کرده است از جنابعالی این سئوال را دارم آیا تا کنون اقدامی جهت کوتاه کردن دست رانت خواران انجام شده است ؟
خاصر نشان می کنم که صنعت خودرو سازی بدلیل سیاسی شدن مدیران انتصابی قابلیت های خودرو را از دست داده سند این مطلب مقیسه صنعت خودرو سازی ایران و دو کشور کره جنوبی و ترکیه می باشد . (492610)
 
مهديار
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۴۴:۱۵
مسئولين خودرو ساز زماني بايد پاداش بگيرند كه رقابت با واردات آزاد باشد و مشمول ماليات هاي سنگين نباشد (492718)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.