نظر منتشر شده
۲۴۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 113026
بسترسازی برای آب‌بازها، خز بازها و موفرفری‌ها
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۳
دکتر محمد صادق کوشکی

 

سالار شهيدان در آخرين لحظات عاشورا از سپاه کفر خواستند که اگر دين ندارند لااقل آزادمرد باشند! در اين لحظات ناگزيريم از مسئولان نظام بخواهيم اگر دين واحکام الهي و حرمت آنها و فلسفه وجودي نظام اسلامي برايتان مهم نيست لااقل تداوم مناصب فعلي برايتان مهم باشد!



۱- جمهوري اسلامي بر ايمان مردم بنا شده است! اگر ايمان مردم خدشه‌دار گردد آنگاه نظام هم متزلزل خواهد شد و اگر ايمان مردم سست شود آنگاه نظام به سادگي فرو خواهد ريخت!



۲ - اما معلوم نيست که چرا مسئولان ارشد نظام از فهم اين نکته بديهي عاجزند؟ آيا مساله پيچيده است (که نيست!) يا عزيزان خود را به نفهميدن و تغافل زده‌اند؟



۳- آنچه اين روزها در قالب آب‌بازي مختلط دختران و پسران فاسد در يکي از پارکهاي تهران، تجمع مشتي لاابالي در پارک پرديسان، گردهمايي مختلط فاسدان منحرف و موفرفري در يکي ديگر از پارکهاي تهران، جشن‌هاي مبتذل موسوم به انتظار در جنوب شهر تهران و... يکي پس از ديگري به جامعه عرضه مي‌شود حداقل نماد اين غفلت يا تجاهل مسئولان عاليرتبه اجرايي، قضايي و تفنيني مملکت در خصوص مباني نظام اسلامي است!



۴- بنا به گفته دبير شوراي فرهنگ عمومي کشور ۷/۶۲ درصد از زنان موجود در سطح شهر تهران در اسفندماه سال ۸۸ حدود شرعي و پوشش را رعايت نمي‌کرده‌اند! (حال وضعيت امسال تابستان را حدس بزنيد!) ايشان همچنين از تحقيقي سخن گفته‌اند که بنابر نتايج آن شانس زنان و دختران چادري براي اشتغال بسيار کمتر از زنان و دختران غيرچادري است! به تعبير ايشان جامعه به زنان مي‌گويد اگر خواهان شغل هستيد بايد چادرتان را برداريد!* حال اين واقعيت‌هاي تلخ را با تاکيدات رهبر انقلاب در خصوص چادر مقايسه کنيد که فرموده‌اند: «چادر بهترين نوع حجاب است!» از اين مقايسه چه نتيجه‌اي مي‌توان گرفت؟





5- دشمنان نظام و انقلاب از ترويج مفاسد اجتماعي و فحشا به دنبال تضعيف پايه‌هاي ديني نظامند و هيچ حرامي مانند فساد اخلاقي و فحشا قدرت به فساد کشاندن بنيان‌هاي اعتقادي نظام را ندارد و دشمنان دقيقا از اين راهکار ورود پيدا کرده و جالب آنکه دامنه غفلت يا تجاهل مسئولان ارشد نظام در برابر اين تهاجم اساسي و بسيار خطرناک تا آنجاست که برخي اين عزيزان به تماشاچي بودن صرف بسنده نمي‌کنند بلکه جاده‌صاف‌کن اين تهاجم شده و پول و امکانات کشور را در اختيار اين تهاجم قرار داده‌اند!



6- وقتي در نقش فساد و فحشا در سست کردن و تخريب پايه‌هاي اعتقادي نظام ترديدي وجود ندارد (که بارها دشمنان نظام و انقلاب بر اين مهم صحه گذارده‌اند) آنگاه سکوت کامل و يا همکاري مسئولان نظام با روند گسترش اسفبار فحشا، فساد و منکرات در جامعه چه معنايي خواهد داشت؟ در خوش‌بينانه‌ترين حالت نتيجه آن است که مسئولين را نسبت به اين خطر غافل و جاهل بدانيم ولي نتيجه‌گيري‌هاي واقع‌بينانه‌تري نيز مي‌توان داشت!! آيا همراهي و جاده‌صاف‌کني برخي از مسئولان بلندپايه در مسير تسهيل بي‌عفتي و بي‌حجابي و تبديل آن به يک امر عادي و معمولي در جامعه را نيز بايد به پاي غفلت يا جهل گذاشت؟



7- در صورت تداوم روند فعلي گسترش ثانيه‌اي فساد و فحشا و عادي‌سازي آن، نظام اسلامي نبايد توقع دوام و بقا داشته باشد! چرا که اين روند انهدام کامل پايه‌ها و مباني اعتقادي نظام را هدف گرفته و با کمال تاسف بايستي اذعان کرد تا حدود زيادي نيز به موفقيت رسيده است!



8- سالار شهيدان در آخرين لحظات عاشورا از سپاه کفر خواستند که اگر دين ندارند لااقل آزادمرد باشند! در اين لحظات ناگزيريم از مسئولان نظام بخواهيم اگر دين واحکام الهي و حرمت آنها و فلسفه وجودي نظام اسلامي برايتان مهم نيست لااقل تداوم مناصب فعلي برايتان مهم باشد! چون در صورت ادامه روند فعلي فساد و فحشا ديگر نه از تاک نامي باقي خواهد ماند و نه از تاک نشان!

* ويژه‌نامه عفاف و حجاب روزنامه جوان تيرماه ۱۳۹۰

 

 
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۰:۴۶:۳۰
باید به شدت با این گونه مفاسد برخورد کرد اگر برای چند نفرشون حکم سنگین صادر بشه و در ملا عام یا همون پارک حکم اجرا بشه ریشه این مفاسد و از همه مهمتر دست استکبار که اینبار در قالب این مسخره بازیها دراومده قطع میشه (491442)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۰:۵۸:۱۲
برادر شما این نسبت هایی که به آن افراد دادی را مطمئنی؟ (بی دین، منحرف، مو فرفری و...)

من فکر نمی کنم!

شاید انسان های خوش گذازنی هستند! ولی ما اجازه نداریم راجع به دین آن ها نظر دهیم.

مسئله مهم اینجا این است که ، از قبیل این افراد در جامعه ما وجود دارند و کسی آن ها را به صورت رسمی نمی بیند.

یک آمار نیمه رسمی از این افراد مسافران ترکیه و دبی ، ترکمنستان و ارمنستان هستند، که رقم کوچکی نیست.

و اگر آزادی در ایران نزدیک به مطلق است، باید فکری به حال این گونه افراد جامعه کرد.

والسلام (491454)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۰۹:۲۸
جناب سخن تازه ظاهرا شما سخنگوی افراد بی دین و بی انصافی هستید که اگر کسی به آنها کمتر از گل بگوید اسمون ریسمون بافی هایتان گوش صغیر و کبیر را کر می کند
بنده خدا،برو ببین کدوم آدم با دین و ارزشی ای میاد با دختر نامحرم شوخی می کنه و با هم اب بازی می کنن و به قول خودشون خز بازی در میارن؟البته شاید بگی آقای خاتمی،این کارو می کنه و به دختر نامحرم دست می ده،که باید گفت تو کلام کسی دین دار نمی شه،بلکه به عمله.
بابا یکم انصاف داشته باشید،دیگه گذشت اون دورانی که می گفتن دلت پاک باشه هر غلطی دلت می خواد کن،گذشت اون دورانی که این حرفا خریدار داشت،من یادمه یه مدتی حتی بین افراد دین دار این بحث داشت باب می شد،دیگه گذشت.یه مشت ارازل و اوباش و لات بی سرو پا جمع می شن نظم کشور رو به هم می زنن اونوقت انتظار دارید ملت هیچی نگن؟مگه ملت بی رگن؟من از همین جا به همه اعلام می کنم اینجا ایرانه،ایران،کشور مقتدر جمهوری اسلامی ایران،نه یه کلمه بیشتر نه یه کلمه کمتر. (491469)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۳۸:۲۰
آقاي مجد بدون به حاشيه رفتن و از روي وجدانت بگو مساله اصلي مملكت ما الان چيست؟ مهمترين جرايم كشور ماچيست؟ (491685)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۴:۳۲:۴۳
مهمترین مسئله ما در حال خاضر انسانهای خیانت کاری هستن که مفت مفت وطن رو می فروشن و بر علیه اون اسمون ریسمون بافی می کنن.
حالا خوب شد
برو خودتی،ناشناس. (491749)
 
آرمین ارشادی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۲:۵۸:۰۴
آقای محترم این همه غیظ و پریدن به همه رو از دینداری خودت ندون! این حرف ها بیشتر بوی کم اطلاعی میده که البته آدم رو به سمت هتاکی، لجبازی و غرض ورزی سوق میده. هر انسان با انصافی این کار ها رو تقبیح میکنه ولی بدونید راه مقابله با اون روش جنابعالی و امثالهم نیست. یک ذره معرفتمون رو اگه افزایش بدیم مطمئناً آروم تر میشیم و نتیجه حرف و عملمون هم ان شاالله موثرتر میشه. (492092)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۲:۴۴:۰۴
یاد داستان موسی افتادم که خدا ازش میخواد بگرده و یک نفر را پیدا کنه که در مقایسه با رسول خدا (موسی) مقامی پست تر از موسی داشته باشه موسی تنها کسی را پیدا میکنه یک سگ است که نیمه راه پشیمان میشه و دست خالی پیش خدا میره خدا بهش میگه اکر اون سگ را آورده بودی از رسالت ازل میشده. حالا چگونه است کسانی بخود اجازه میدهند به انسانهایی هموطن خود تهمتهایی همچون بالا بزنند وخود را در مقام قدسی قرار داده و بد تر از اون کسان دیگر را از کشور اخراج کنند؟
برای همه تقوای الهی در این ماه مبارک تقاضا دارم (492292)
 
سيدحسين
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۷:۱۱:۲۵
حسن جان اولا اون عزل هست نه ازل !
در ثاني ميشه يكي براي من معني كنه كه وقتني ميگن مسلمون بايد حافظ حدودالله باشه يعني چي ؟
ثالثا تولي و تبري و امر به معروف و نهي از منكر كه 4 تا از فروع دين مهم هستن رو چه كسي/كساني كي و چگونه بايد بجا بيارند؟ (493016)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۱۴:۱۱:۰۱
1. تشکر میکنم اشتباه تایپی بود حق با شنا است عزل درست است.
2. مسلمان باید بداند که تهمت زدن و شک کردن به برادر و خواهر مسلمان دینی کناهی است بس نا بخشودنی که در روایات توصیه شده بعد از شک کردن به مسلمان شهادتین را دوباره تکرار کنید که از دین خارج شده اید.
3. امر به معروف و نهی از منکر مراتبی دارد که اگر بجا نیایند خود گناهی نا بخشوده از طرف باری تعالی میباشد. بهترین الگوی امر بمعروف امام علی (ع) است که در زمان حکومت غیر امام به اجرا در آمد. سکوت و نصیحت و فریاد و برخورد همه باید بجای خود باشند و گرنه جواب میشود همین کارهایی که امصال آقای مجد عزیز انجام میدهند و خروجی میشود همین امنیارهای منفی که میبینید.
حدود الهی هم همانگونه که از اسمش معلوم است صاحب دارد شما نمیخواهد نگرانش باشید (493613)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۲:۳۴:۱۸
مجيد عزيز:
مي شه دقيق توضيح بدي كه كي وطن فروشي كرده؟ قطعا\" منظورت اين نيست كه اين دختر پسرهاي پارك آب و آتش وطن فروشن؟ به نظر من وطن فروش اون كساني هستند كه سرمايه مملكت رو بر باد مي دهند و 10 متر هم زبون دارند. (492287)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۰۸:۰۳:۳۲
به نظرت آقايون و آقا زاده ها كه پول وطن رو تبره كرده و دارن ميبرن وطن فروش نيستند و از خود كشته هستند (492600)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۱۱:۵۹:۰۷
آقالی مجد اب بازی بدتر است یا دروغگویی آب بازی بدتر است یا اختلاص (493420)
 
ی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۵:۲۹:۰۴
مملکت مشکلات زیادی داره که نباید هیچ کدومشو از قلم انداخت (491802)
 
م . م
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۳:۳۱:۲۱
خوشبختانه عوامل اين اقدامات دستگير شدند . نگاه كنيد :
http://ali70.com/10497/comment-page-1 (492854)
 
l
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۴:۱۰:۲۳
شما چرا هی مدام به شخصیت و عقیدتون توهین میشه؟ هی تا چهار نفر یه کاری می کنن نظم کشور به عم می ریزه؟
بابا یکم به فکر خودتون باشد آخه! (491728)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۲:۰۷:۵۹
همینقدر بگویم اگر جناب کوشکی اینقدر تند نمی رفت وبه این جوانان فاسد نمی گفت شاید منطق نوشته شان بیشتر قابل تامل بود.ولی خود بنده وقتی با این برخورد تند وغیرمنطقی روبرو شدم دیگه بقیه مطلب ایشان را درست نخواندم.جناب کوشکی وقتی یه بی حجاب از سید حسن نصرالله دفاع می کنه ما توصداوسیما نشان می دهیم به عنوان یک انسان بامرام.ولی اگه یه بدحجاب آب بازی کنه میشه فاسد.بالاخره تکلیف ما را معلوم کنید.رعایت ویا عدم رعایت حجاب اصل است یا فرع؟!!! (492157)
 
عمو
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۰۹:۳۵:۱۷
تضعيف عقلانيت تو جامعه كارو به جايي رسونده كه نمي تونيد تفاوت كسي رو كه تو جامعه چند مذهبي لبنان از حزبي كه ظاهرا با عقيده خودش ناهمگنه رو با كسي كه از روي لذت طلبي شهواني هنجار يه جامعه مذهبي رو ناديده ميگيره تشخيص بديد و اين سؤال جاهلانه\".بالاخره تکلیف ما را معلوم کنید.رعایت ویا عدم رعایت حجاب اصل است یا فرع؟\" رو دربارش مي‌پرسيد (492642)
 
زندگي آزاد
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۳:۱۶:۴۷
جناب مجد من به شما اطمينان ميدم كه اب داخل تفنگها نجس نبوده... مست كننده هم نبوده... بيت المال هم نبوده... گيريم اصلا بيت المال هم بوده باشه... واسه همين چيزها ماليات داديم ديگه... در ضمن شما كه اينقدر دلت براي اسلام ميسوزه اگر خيلي مردش هستي جلوي بخور بخور آقازاده ها رو بگير كه دين و ايمان مردم رو ميسوزونه... اگر مردش هستي بسم الله... شاخ و شانه كشيدن واسه دو تا جوان زياد شرافتمندانه نيست (492177)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۱:۰۱:۵۷
اما اینها که عرف و حیایی جامعه ما رو سخره گرفتن (492732)
 
فريد
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۳:۱۳:۱۸
دوست گرامي
شما كه معتقد و مومنيد چرا از سيد بزرگوار خاتمي غيبت ميكني
ضمنا چرا سعي نمي كنيد مطالعه بيشتري داشته باشي و ريشه اين رفتارها رو پيدا كني؟ (492843)
 
دانشجو
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۵:۰۶:۰۱
اصلا از آراي منفي نسبت به اينگون مطالب در اينترنت نبايد تعجب كنيد يا نگران شويد؛

زيرا اولا؛ اگر به سايت الف مطمئن نبودم ميگفتم شايد مثل سايت آينده آمارهاي تقلبي شگفت انگيز توليد ميكند(مثلا بعضي اوقات موافق- مخالف 890-1 ميشود!!!) اما بايد بدانيد آقايان در تقلب و چند راي دادن و كلك بازي استادند و با نرم افزار هايي كه اربابان غربيشان در اختيارشان نهاده اند ميتوانند به راحتي ...

ثانيا؛ دلارهاي و بودجه هاي تعريف شده و علني دولت هاي غربي و در راسشان آمريكا كه به صورت تخصصي در اينترنت و شبكه هاي مختلف اجتماعي هزينه ميشود را نبايد از ياد برد و با اين بحران كاري موجود ميتوان به برخي حق داد كه به اين مزدوري تن بدهند.

ثالثا؛ شما وقتي بخواهيد جلوي فساد و فحشا را با روشي غير اصولي بگيريد طبعا مخالفت در مقابل آن بسيار خواهد بود ضمن آنكه اين مسائل كشش و جاذبه خاصي براي جوانان دارد!! و هر كس جلوي آنرا بخواهد بگيرد به گونه اي مورد خشم واقع ميشود.

رابعا؛ جامعه اينترنت مانند جامعه خياباني ما هرگز مدلي براي كل جامعه نميباشد، به عنوان مثال زنان محجب و با وقار جامعه تنها براي موارد ضروري و بسيار كم در خيابانها تردد ميكنند و كمالشان را در خودنمايي نمي بينند. همين حالت هم براي آقايان و خانمهاي مجازي تا حدودي صادق است.

خامسا؛اين واقعيت كه اشتباهات يا به عبارتي خيانت هاي مسئولين فرهنگي مان طي سالهاي گذشته باعث روي گرداني و يا لج بازي برخي نسبت به اغلب مفاهيم و ارزشهاي انساني و اسلامي شده را نيز بايد در نظر گرفت.

در پايان نبايد از لجاجت و جهالت فرقه بيگانه پرست گرين هم غافل شد زيرا من مطمئنم كه شما اگر خدا و شيطان را نيز براي آنان به راي بگذاريد قطعا با اختلاف معني داري نعوذ بالله \"خدا\" بازنده خواهد بود....

از سايت الف هم خواهش ميكنم منتشر كند:)

ضمنا فقط ميخوام مخالفين بتركونند و ركورد بزنند.........:)) (492933)
 
mahshid.z
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۷:۱۵:۱۱
جوانان چکار کنن تا اون همه انرژی رو که دارن تموم کنن؟اقای مجد ایا شما پاسخ قانع کننده ای رو میشه بیان کنید. (493018)
 
علی یه مهندس برق
۱۳۹۰-۰۵-۱۸ ۰۸:۳۵:۰۷
متاسفانه من ههل قضاوت در مورد شما و اظهار نظراتتون نیستم .
اما به نظر بنده از انجا که حرف صحیح و عمل صحیح را عمل صاحب ازمان می دونم .اگر ایشان ا قرار بود در مورد این صحنه اظهار نظر کنند حتما مثل عبارت نویسنده مقاله و شما نمی بود.
بهتر است برای رفع مشکلات روحی خودمون به پزشک معالج رجوع کنیم نه با توههین به دیگران بر شدت تاین امراض بیافزاییم (494829)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۰۹:۳۱
یک چیز باقی ماند.

آن هم نحوه قرار این افراد است، \"فیسبوک\"

سایتی که مدتهاست در ایران فیلتر است.

این یعنی عدم کارایی سیاست های محدود کننده!
مانند قضیه ماهواره!

متاسفانه این محدودیت ها منجر به تشویق افراد به قانون شکنی می شود.

چون فکر می کنند، \"قانون\" همان \"فیلتر\" است و می توان آن را شکست!

همین (491470)
 
هادی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۰۳:۳۶
جناب مجد راست گفتن که شما فقط بلدی آسمون ریسمون ببافی.
توی پیام اولت از اراذل اوباش دفاع کردی و بعد که جناب مجد جوابت رو منطقی و محکم داد زدی به جاده خاکی و فیسبوک و فیلتر و از این حرفا؟
فکر کردی همه ببو گلابین بلانسبت (491605)
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۱۱:۴۸
هرکی اینجا راحت نیست خونه زندگیش رو بفروشه بره همون آنتالیا و دبی و ارمنستان به لاابلیگریش برسه اینجا کشور اسلامیه و کلی شهید دادیم و نمیزاریم اینجا به فساد کشیده بشه (491473)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۴۷:۱۱
شما بهتره برید افغانستان یا عربستان و با دوستانتان سالها به خوشی زندگی کنید به کارهای مهمترتان برسید و ملت ایران را رها کنید تا آزادانه مثل مردم بقیه دنیا زندگیشونو بکنند. (491568)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۳۴:۲۸
شما چه کاره اید که چنین حکمی صادر می کنید ؟
این مملکت هر چه قدر مال شماست به دیگرانی هم که در پی نشاط هستند تعلق دارد . (491680)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۰۸:۰۶:۴۰
وقتي آقايون ميشينند يك عهده رو خودي ميكنند و بقيه رو نخودي مشخص هست يك همچي آدمهايي به خودشون اجازه بدن كه بگن ايران ارث پدرشون هست (492603)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۱:۰۶:۳۸
همه تفریحات سالم در تهران انجام پذیره
اگر به دنبال تفریحات آنچنانی هستید
برید خارج از کشور اینجا کشور متمدن و با فرهنگه این کارها برای جوامع پوچ و بی هویته (492741)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۳۹:۱۷
اون كسي كه بايد بره اونيه كه محدوديت ايجاد مي كنه.شما برو تو يه جزيره دور افتاده تا هيچي رو نبيني! (491686)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۴:۳۶:۱۴
ما ایرانی هستیم مملکت هم ارث پدری تو وامثال تونسیت ... حقی رو که خدا از بنده اش سلب نکرده بنده خدا نمیتونه بکنه ...عزیزم شما هم متونی بری افغانستان با طالبان زندگی کنی یابری عربستان با وهابی های تندرو باشی... (491756)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۰۸:۰۵:۱۶
هر كي فكر ميكنه اينجا بايد بشه عربستان كه هيچ زندي حق حرف زدن نداشته باشه بهتر بره همون عربستان اين بي فرهنگها چشون به ايران (492602)
 
ی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۵:۳۳:۱۴
اگر به جای توجیه کردن رفتار کثیفشان چهار تا از شما در جامعه امر به معروف و نهی از منکر می کرد این اتفاقات در مملکت نمی افتاد ... در ضمن کل رسانه های دنیا بر عکس فقط اینارو می بینن و مارو نمی بینن (491808)
 
بنده خدا
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۰۷:۱۶:۰۰
خواهرم ای دختر ایران زمین / یک نظر عکس شهیدان را ببین / در خیابان چهره آرایش مکن / از جوانان سلب آسایش مکن /خواهر من این لباس تنگ چیست / پوشش چسبان رنگارنگ چیست / پوشش زهرا و زینب بهترین / بر تو ای محبوبه خواهر آفرین / پیش نامحرم تو طنازی مکن / با اصول شرع لجبازی مکن / یادت آید از پیام کربلا / گاه گاهی شرمت آید از خدا / در جوارش خویش را مهمان نما / با خدا باش و بده دل را صفا / یاد کن از آتش روز معاد / طره گیسو را مده بر دست باد / زلف را از روسری بیرون مریز / با حجاب خویش از پستی گریز / در امور خویش سرگردان مشو / نو عروس چشم نا محرم مشو
/ خواهر من قلب مهدی خسته است / از گناه ماست کو رو بسته است

شعری از مرحوم آقاسی . (492594)
 
سید میثم موسوی چمی
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۱۵:۳۴:۵۰
واقعا وجدا متاسم برای کسانی که دیگه کارشون به جایی رسیده که بااین شعرمرحوم آقاسی که همه چی درش واضح ومعلومه مخالفت میکنن بعد هم مدام هی شعار دین دین داری میدن (494453)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۰۳:۳۷:۵۲
سلام
دوست گرامی دین یک تعریف دارد. انسان یا ایمان و باور در عمل دارد و یا ندارد.
دین تعریف مشخصی دارد.
متاسفم از تعداد بی خبران از معنای مشخص دین و ایمان. (493190)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۱۶:۱۵:۰۷
جناب سخن تازه ما اجازه نداریم راجع به دین هیچ کس نظر بدهیم اما عده ای خوشگذران اجازه دارند قوانین شرعی و مقدسات مملکت اسلامی را به سخره بگیرند . توقع دیده شدن این افراد به صورت رسمی در یک مملکت اسلامی نشانگر تایید وتاکید اشاعه فساد ولاابالی گری و هرزه گی است و چنین توقعی مصداق عناد با خدا و پیامبر وایات قران است . (493743)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۳۸:۳۷
با این تند روی ها آخرو عاقبتتون کاملا مشخصه ! (491551)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۵۶:۴۱
شما از اب بازی نمیترسید -- از اینکه جوانان بتوانند این قرارها را سازماندهی کنند میترسید. (491594)
 
موافق
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۳:۰۶:۰۱
با نظر فوق كاملا موافقم. كاملا كاملا.... از اينكه جوانان بتوانند خود را در مسئله اي سازماندهي كنند براي خيلي ها وحشتناك ميتونه باشه... فكرشو بكن... پس بايد جلوي سازماندهي شون در مسائل كوچك و اجتماعي را گرفت تا اين سازماندهي از مسائل سياسي سر در نياورد. (492174)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۰۸:۱۸
جوون اهل آب بازی بچه است هیچ خطری نداره. (492672)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۵۲:۲۱
Cia 30 عزيز:
بهتر نيست به جاي اينكه مسئولين مملكتي انرژي خود را جهت مبارزه با خزبازي و شيتيل بازي جوانان بگذارند به دنبال ايجاد محيطي امن براي تفريح سالم جوانان باشند؟
داستان برخورد همه ساله با چهارشنبه سوري رو به ياد بياريد كه هيچ فايده اي هم نداشته. (491706)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۴:۳۵:۱۵
خانم مجتهدی شما مثل اینکه متوجه نیستید،بحث سر این نیست که شادی مشکل داره و زشته و اخه!بحث سر اینه که گناه و دوست دختر بازی و دوست پسر بازی در ملا عام و غیر ملا عام گناهه حرامه،خلاف شرع و عرفه.
ما می گیم گناه حرامه،شما می گی برای گناه یک مکان مناسب بسازیم؟!
خداییش،این روشنفکری یه عده بدجور رو اعصابه. (491755)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۸:۲۹:۲۱
محض رضای خدا میشه بفرمایید تفریح سالم و شادی چیه؟ حتما شرکت در نماز جماعت.شرکت در راهپیمایی حمایت از غزه.رفتن به مجالس روضه و تکایا این جیزها از نظر شما تفریحه! ما جه گناهی کردیم که در این کشور به دنیا اومدیم؟ فرق ما با جوانان سایر ممالک دنیا چیست؟ نمیگم آمریکا یا اروپا ! همین سوریه یا ترکیه مگر کشور اسلامی نیستند و مردمش مسلمان نیستند؟ چرا باید 35% مردم کشور ما افسرده باشند؟ آیا خداوند ایرانی ها را فقط برای غصه خوردن گریه زاری . عزاداری خلق کرده؟ (491982)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۱:۵۷:۰۳
ببخشید این که عده ای جمع شن روی هم آب بپاشن خلاف شرعه؟ خلاف قانونه؟ کدوم قانون از پاشیدن آب یا جمع شدن موفرفری ها جلوگیری کرده که ما خبر نداریم؟
این حلقه های محدودیت رو اینقدر تنگ میکنید که آخر خودتونم توش خفه میشید (492071)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۰۹:۴۶
اگه مختلط باشه بله حرامه (492674)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۱:۳۳:۴۴
اینا همش بهانه ست. حتا اگه زن و شوهری یا خواهر برادری هم بودن یا حتا اگه فقط پسر بودن یا فقط دختر بودن، باز هم شما تحملشون نمیکردین. (492264)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۶:۱۰:۱۲
اینهمه خونواده ها تو پارک ها دارن والیبال بازی می کنن کی باشون کار داره؟ (492976)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۶:۴۵:۴۰
آقاي كوشكي وقتي براي يك ساعت شنا در استخر بايد 5 هزار تومان بدهي وقتي براي يك ساعت كرايه سالن فوتسال بايد كلي پول بدهيد وقتي ....
آنگاه شما بگوييد اين جوانان چه كنند؟ چگونه تفريح شاد و مشروعي داشته باشند؟! (491876)
 
ی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۵:۳۶:۳۵
دو راه برای جلو گیری وجود داره .. یک بر خورد شدید ... دو تفکر سازی درست در مورد خوب و بد !! دومی غیر ممکنه تا زمانی که اولی اجرا نشه

البته مسئولین ظاهرا از شانتاژ رسانه های غربی و انجام عمل قبیح !! نقض حقوق بشر می ترسن و حاضرا کوتاه بیان (491809)
 
سينا صفوي
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۷:۵۸:۱۵
برادر قطعا بايد برخورد كرد. ولي به كجا هم مهمه!
نشه اين رويه اي كه با درج يك مطلب باب هتاكي باز بشه و اين أدبيات كه چند سالي است إز ميان خواص قدم در جامعه گذاشته عوام رو هم أسير خودش كنه.  (491961)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۸:۴۴:۰۱
هیچکدام از ما حق ایجاد تفرقه کینه و دشمنی نداریم خدا رحمت کند حضرت امام که گفتند مردم با من وشما مخالفند نه با اسلام ان چه که ناپسند تر از همه است اینه که چرا عده ای از جوانان به سبب سیاستهای نادرست به گوشه رینگ رانده میشوند چرا فقط هرکسی خودش را متدین تر ازهمه میدونه در حالیکه شاید گفتار و رفتار ما تیشه به ریشه دین میزنه بسیار بدتر از رفتار چند جوان (491987)
 
جالب بود
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۳:۲۵:۴۷
فساد؟؟؟ فسق؟؟؟ مخاطره اسلام؟؟؟؟ مخاطره تماميت ارضي؟؟؟
جا داره در اين ماه عزيز رو يه دعا خيلي تاكيد كنيم...
اللهم اشف كل مريض(جسمي، روحي، ذهني، فكري، توهّمي... كلهم ) (492181)
 
امیرحسین صادقی
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۱۶:۳۸
دوست عزیزشماوالف چطوربه خوداجازه می دهیددرموردمردم این طورقضاوت کنیدشمامعنای کامه فاسدرامی فهمیدکه اینگونه برخوردمی کنیداین بادین ماتضاددارد. (492686)
 
حمیدرضا
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۱:۰۱:۲۹
سلام. در عجبم وقتی در بیشتر مساجد صبح برای نماز صبح بسته هستش وقتی هیت های مذهبی جای پول جمع کردن به عناوین مختلف شده و کسی سراغ این جا ها نمیره به خاطر برخورد غلط و زشت افرادی که به فکر مناصب و حق پیش نماز بودن هستند و نه جذب مردم عادی به اینجور جاها. وقتی علم و کتل رو از مراسم عاشورا میگیرند و تعداد جمعیت به نصف سالهای قبل تقلیل پیدا می کنه و وقتی دست زدن ها و سینه زدن ها و خنده ها و گریه های بعضی شبیه هم شده و فرقی نداره . وقتی در روز جشن درباره شهادت امام حسین فقط حرف زده میشه . وقتی شادی رسمی در این کشور نیست چرا شما به جمع شدن بعضی از افراد و آب پاشی به هم ناراحت میشید و فریاد وا اسلاما سر میدید و مرده آزاده برای برخورد با مفاسد به قول خودتون میخواید. شما که فکر می کنید اسلام به خطر افتاده فکری برای پر کردن مساجد در این ماه بکنید . از مردم عادی نه اونها که باید بیاند تا مبادا در گزینش و راست و غیره گزارش بدی ازشون رد بشه. شما فقط به فکر برخورد هستید چه وقت به فکر ساختن و درست کردن هستید ؟ لطفا توی این ماه عزیز به خودتون و وجدان خودتون روجوع کنید و قدری فکر کنید (492731)
 
مجيدي
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۳:۱۵:۱۹
متاسفانه برخي افراد به دنبال راه اندازي ((شهر نو ))‌ در تهران هستند .
برخي دوستان مدعي هستند كه در اين (( آب بازي )) هيچ اتفاقي نيفتاده . من عكسهاي اين مراسم را ديدم كه برخي زنان و دختران با لباس خيس و چسپان و بدون روسرس بودند . نيروي انتظامي بايد جلوي اين هرزگيها را بگيرد . (492845)
 
علیرضا پژوه
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۷:۰۱:۴۱
اولش من هم تند رفتم و نظرم سانسور شد ! اما حالا فکر می کنم با توجه به مطالب گفته شده ! وجهه مشترکی بین مخالفین و موافقین وجود دارد :
1. کسی با شادی کردن مخالف نیست
2. آبپاشی و یا خز بازی و . . . به تنهایی و به خودی خود جرم نیست .

برای آنکه به دوستان توهین نشود و به کسی انگ بسته نشود 2 گروه این وری و آن وری را به دو گروه به ظاهر متخاصم اطلاق می کنم !

دیدگاه های این وری ها :
1. تفریح حق ماست
2. چرا اینقدر گیر می دهید ؟
. . . . . .

دیدگاه آن وری ها :
1. اختلاط زن و مرد به هر گونه ای که باشد جرم محسوب می شود
2. با شادی کردن موافقیم اما در چهارچوب عرف و قانون و شرع و . . . .

برای آنکه بعضی از دوستان به تفریحشان برسند و در عین حال به زعم بعض دیگر دوستان عوامل استکبار جهانی و . . . . در نظر گرفته نشوند ، پیشنهادی به عنوان را حل وسط ارائه می گردد که نه سیخ بسوزد و نه کباب !
با کمک نیروی انتظامی 2 محل جداگانه ، یکی برای آقایان و دیگری برای خانم ها در نظر گرفته شود تا جنگ جهانیشان را هر طور که می خواهند سر هم خالی کنند !! بدین ترتیب فکر کنم مشکل دوستان ارزشی نیز حل شود . (493010)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۱۴:۳۷:۴۶
باید توجیه نکرد و دانست که غفلت و آموزش غلط ریشه اصلی است
اگر مسئولین با غفلت خود باعث شوند دوستان طماع یا دشمنان حریص، جو بکارند نباید انتظار داشته باشند که گندم درو کنند
باید دید چه دادیم و چه گرفته ایم و چه میدهیم و در آینده چه ها که نمیگیریم (494405)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۰:۴۸:۱۴
فحشا کدام است.بله جمهوری اسلامی بر خون شهدا بنا شده.قرار بر این بود که هر کس با هر اعتقادی بتواند ازادانه زندگی کند.در جبهه ها ما مسیحی و زرتشتی هم داشتیم.یعنی اب بازی چند جوان انقدر برایتان سخت امده که تا هفتهها ب ان می پردازید؟ما مردم می خواهیم زندگی کنیم.ما با سیاست کاری نداریم.چرا شما می خواهید همه چیز را سیاسی و ضد دین جلوه دهید؟ (491443)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۰:۴۹:۱۰
عده زیادی در ایران این کارها را بد نمی دانند و مخالف شئون و عرف هم نمی بینند.حال شما چطور به خود اجازه می دهید که عقیده خود را تحمیل کنید؟ (491445)
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۰۱:۴۸
مخالف شان و عرف نمیدونن که نمیدونن اینا دستورات خداست و باید اجرا بشه (491460)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۳۵:۰۴
در دین خدا که اجباری نیست ! ولی مثل اینکه در دین شما اجبار ! (491543)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۱۲:۲۴
در پذیرش دین اجباری نیست ولی در برخی احکام چرا هست. اگه نیست پس امر به معروف و نهی از منکر چیه؟ (492677)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۴:۳۶:۰۵
وقتی فردی دینو قبول نداره باید احکامو قبول داشته باشه.
ببینید من یک دانش آموز مسلمان خودمو می دونم .
خداوند میگه لا اکراه فی الدین درسته؟
حضرت محمد حاضر به جنگ بود برای اینکه اسلامو به مردم تحمیل کنه؟
شما را به خدا حرف منو گوش کنید
ما همه چیمون فیلتره.سعی نکنید امثال منو از دین زده کنید
شاید فقط من از بین دوستام چهار تا کتاب دینی میخونم و تحقیق می کنم اما نگذارید بگم چه توهین هایی که به اسلام و ائمه و قران نمی کنند (492906)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۶:۳۵:۰۹
دوست عزیز
وجود شک و شبهه نه تنها بد نیست بلکه باعث میشه آدم با جستجو و پی گیری ایمانش قوی تر بشه.
شما سعی کن تو کامنت ها و رسانه ها دنبال سوالاتت نباش اینجا جای تضارب آراست و افکار بسیار مختلف و بعضا اشتباهی مطرح میشه که باعث سردرگمی بیشتر شما میشه.
پیشنهاد می کنم با اطمینان و ایمان به خدا مطالعه کن و از مشورت انسان های دلسوز استفاده کن.
اگه هم خواستی من کمکت می کنم
والسلام (492989)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۴۵:۲۱
شما نماینده خدا رویس زمین هستید تهمت زدن بجوانان دستورات خدا شما نه خدا ما (491563)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۰:۵۰:۲۱
از کی تا حالا اب بازی شده نماد فحشا و فساد!!
چرا به اعتقادات مردم توهین می کنید؟اگر کسی اعتقادات مذهبی شما را نماد تحجر و عقب ماندگی بداند ایا شما به او لبخند می زنید؟! (491446)
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۰۳:۰۱
آب بازی نماد فحشا و فساد نیست بلکه بازی مختلط بدون حفظ حجاب فحشا و فساده (491462)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۴:۲۹:۱۷
کجا بازی مختلط فحشاست؟ اصلا معنی این کلمه رو میدونی شما؟
با هم کشتی که نمیگرفتن! با تفنگ آبپاش و با رعابت فاصله شرعی به هم آب پاشیدن (491744)
 
ابابیل
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۴:۰۹:۰۹
کجای دین گفته بازی مختلط اشکال داره؟ آب که عضوی از بدن نیست که در صورت تماس با جنس مخالف گناه محسوب بشه؟!
چرا واسه خودتون دین رو به شکل خودتون گسترش میدید؟! (492884)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۶:۲۶:۰۳
در اسلام، زن در صحبت کردن با نا محرم نباید با نرمی صحبت کند حالا بازی و شوخی و آب بازی که جای خود داره. این احکام باعث خوشبختی دنیا و آخرت ما میشه اینقدر با دید بد به احکام شریعت نگاه نکنیم. یکبار هم که شده قبل از هر عملی خوب و بدش رو بدونیم بد نیست.
ما متاسفانه اعمال رو بر اساس هوای نفسمون انجام میدیم بعدا یه جوری توجیهش میکنیم که خیلی کار بدیه.
اینها حرف ابلیسه که به آدم میگه کجای قران نوشته کی گفته نه نیست و ...
میشه راجع به مسائل مختلف در متون اسلامی جستجو کرد و احکام رو پیدا کرد چرا ما اینکار رو نمی کنیم؟ (492985)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۴:۴۰:۲۶
بعضی ها یا واقعا خوابن،یا خودشونو زدن به خواب.
که با توجه به وجود ماهواره ها و ادعاها و حس روشنفکری این بعضی ها و این قماش،گزینه اول رده و گزینه دوم صادقه.
بنده خدا،خداییش کسی با آب بازی و شادی و شور و هیجان مخالف نیست،بحث سر شوخی و خز بازی با نامحرمه و اعمال گناه.
اگر به شماهاست،الان می گید ما می خواهیم گناه کنیم حرفیه؟!
اگر به منه،می گم دوست ندارم تو پارکی که باید آسایش و ارامش معقول و قانونی من فراهم بشه،هر غلطکاری ای صورت بگیره.
حرفیه؟
اگر شما حق دارید ماهم حق داریم،حالا این وسط باید حق اجرا باشهعحق اونی که تو قانون کشور و مملکت ایرادی بهش نیست.
آخه این که مسئله سختی نیست،ایران ما جمهوری اسلامیه. (491759)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۷:۰۵:۱۵
\"تو پارکی که باید آسایش و آرامش معقول و قانونی من فراهم بشه\"

وقتی که تو همون پارک جرم های دیگه اتفاق می افته هم نیروی انتظامی اینطوری عمل میکنه؟ یا در جاهای دیگه ی شهر؟

وظیفه نیروی انتظامی چیست؟

این جوان ها چطوری آرامش و آسایش شما رو سلب کردن؟

آیا مشکل بد حجابی و روابط دختر و پسر نامحرم با دستگیری عده ای حل میشه؟ یا حتی با دستگیری همه؟!

آیا قبل از دستگیری به آنها تذکر داده شده؟ (491902)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۰:۵۰:۲۳
واقعا شما که خودتون این مطالب را عنوان می کنند و دستی هم بر اتش دارید جه برنامه ای که جذاب و درخور حال حاضر جوانان کشور باشد و مسائل را هم زیر پا نگذارند ( چه تقویمی در خصوص این گونه مراسمات بصورت رسمی ) تدارک دیده اید . ؟؟!! (491447)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۲۸:۴۸
ناشناس
اینجا کشور جمهوری اسلامی ایرانه،قانون خودشو داره و توش جایی برای اینگونه فساد و مسخره بازی های نا سالم نیست.
شما اگر دوست داری می تونی بری کشورهایی ز این خبرا توش هست، (491495)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۳۳:۲۹
مگه شما ها مملکت رو خریدی ؟ اینجا کشور همه است ! (491540)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۱:۱۱:۳۴
شما باید منظور خودتون رو از تفریحات و خوشی ها دقیق و شفاف بیان کنید بعد بیایید جر و بحث کنید
من که میدونم منظور شما چیه
نقطه آرمانی مد نظر شما تبدیل ایران به جایی شبیه سواحل آنتالیاست

به همین حقارت به همین سطحیت (492743)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۱۰:۲۷:۰۱
بله کشور همه است و همه باید از قانون اطاعت کنند (494143)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۵۶:۳۲
چرا سفسطه می‌کنی؟ اگه جوابی نداری مجبوری نظر بدی ؟
ایشون دارن میگن چند تا برنامه‌ی به قول شما سالم مثال بزنید که استفاده کنیم. (491591)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۲۰:۴۵
مجيدجان:
ايران مال همه است، نه مال شما که برای ديگران تصميم می گيريد. همانطور که شما شناسنامه ايرانی داريد، آن بی حجاب هم دارد و آزاد است که بر اساس تفکر خود ظاهر شود. (491648)
 
خواننده قدیم
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۸:۱۳:۳۴
اصلا من موندم جناب ناشناس 491648 شما از قانون خبر دارین یا نه؟
اصلا میدونین قانون چیه که مجید رو این طور خطاب قرار میدی؟
ق ا ن و ن از پنج حرفه
این یعنی اینکه مملکت این قانون رو داره که کسی مختلط (نامحرم) تو پارکا و هرجای دیگه تفریح نکنه
مفهمومه؟! (491970)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۴:۳۳:۴۸
دوست ناشناس اگر خدای ناکرده شخصی با شناسنامه ایرانی بر اساس تفکر خود قصد سوئی نسبت به این خانم بی حجاب داشت باز هم ازاد است؟ (492905)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۱۰:۲۹:۲۳
یعنی هر کسی که شناسنامه ایرانی داره می تونه هر کاری که دلش خواست انجام بده؟
یعنی می تونه هر خلافی که خواست انجام بده؟
خواهشا به جای اینگونه حرفهای قلمبه سلمبه،کمی واقع بین باشید. (494144)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۴:۳۴:۵۳
آب پاشی مادامی که شاکی خصوصی نباشه قانون شکنی محسوب نمیشه.
همه مثل شما تفریحشون دعای کمیل نیست. پولدار هم نیستن که سال تا سال برن آمریکا لنگر بندازن (491754)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۴:۲۴:۱۲
دوست ناشناس شرکت در دعای کمیل و اجتناب از کناه توفیق الهی را میطلبد . لطفا مقدسات را به تمسخر نگیرید . (492900)
 
ابابیل
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۴:۱۱:۵۷
اینجا اگه جمهوریه، باید نظر اکثریت رو بپذیره، نه نظر کسایی رو که توی این نمونه تا الان 536 تا به 18 تا رای دارند.

اگه قانون است، خیلی چیزهای دیگه هم تو قانون است که اجرا نمیشه و یا بد اجرا میشه و تو جیککتم در نمی آد. چون اولویت هات بر طبق سلیقة خودته نه اسلام و قانون.

البته فعلاً که قدرت با شماست. ولی کاری دارید میکنید که در آیندة نزدیک ... (492887)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۴:۳۸:۰۰
اگر یک بار هم شده قانون اساسی رو بخونین بد نیست.
ما حتی برای اقلیت های کلیمی و عاشوری هم آزادی گذاشتیم اقا.
حالا بیشتر ایرانیا که مسلمون هستن.
کشور برای همست.شمایید که دارید از بین میبریدش.شمایید که دارید ابروی اسلامو انقلابو می برین (492908)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۰۳:۵۹
خود کرده را تدبیر نیست (491464)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۰۵:۴۰
1- تا زمانی که در خیابان افراد کمی بدحجاب را توبیخ می نمایند و افراد کاملاً بدحجاب آزاد هستند.

2-آیا میشود درخت خشکی را به پارچه سبز رنگ بپوشانیم و منتظر میوه از آن درخت باشیم. مشکل ما در ایمان افراد است که آن هم بی ربط با لقمه های متفاوت حرام و شبهه دار در جامعه نیست. (491466)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۱۰:۲۱
من به عنوان یک خانم چادری وقتی مغازه می روم فروشنده جوابم را نمی دهد در اداره هم به خاطر حجاب تقریبا منزوی هستم چون کسی از چادر خوشش نمی آید ایا نباید این موضوع ریشه یابی شود ؟ (491471)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۴:۱۸:۰۸
خانم ناشناس خواهر و مادر و همسر من باحجاب و چادری هستند و اتفاقا در کارهای اجتماعی هم فعالیت دارند و اصلا این چیزی که میگویی نیست . لطفا از دروغ پراکنی خود داری فرمایید . (492890)
 
اميد
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۱۸:۴۶
جناب آقاي دكتر چه راحت به جوانان كشور انگ فاسد ولا ابالي و منحرف ميزنيد.جواناني كه تنها جرمشان شادي است كه فقط و فقط در معيارهاي شما نميگنجد .لطفا معيارهاي خود را به جامعه تعميم ندهيد.اگر واقعا دغدغه امام حسين و دين را داريد (كه من شك دارم) و اگر به قيامت ايمان داريد‌‌‍ بايد پاسخگو باشيد.حتي اگر يك نفرشان هرزه نباشد.شما اگر نگران حفظ نظام هستيد از جاهاي اساسي تر شروع كنيد كه خود ميدانيد و نيازي به تكرار نيست بسم الله .واگر دغدغه حفظ جايگاه و مقام دنيوي را داريد كه فبها. (491478)
 
غریبه آشنا
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۱۸:۵۰
درود-میخوام بگم فکر کنم شماو همه کسانی که به سن میانسالی رسیدن یک زمان جوان بودن مگر اینکه ..... بیخیال اگه جلویه جوان را به شیوه بد و خشن بگیری بدتر عمل میکنه جوانانه ما شاد نیستند جایی برایه شادی ندارند از همین ابتدا جوانی مشکلات کار و مسکن و ازدواج ... رو سرشون خراب شده و جایی هم ندارند که خالی کنند این عقدیه کهنه شده. تا میان یه شادی آفرینی کنن سریعا منحرف نامیده میشند من منکر شادی سالم نیستم درسته و مسئولین و حتی شما کجا درست عمل کردید که انتظار درست عمل کردن از دیگران را دارید بخدا این کارا و این حرفا جوانان را ازهمه چیز زده میکندبه فکر نسل بعدی باشید که این جوانان اونها رو تربیت میکنند.تفکر پدر مادران امروز اینده فردا را میسازد. (491479)
 
بشر
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۲۱:۱۱
آقا این مسائل با گرفتن و دستگیری حل نخواهد شد بنده بع عنوان یک معلم معتقدم باید راهی برای تفریحات سالم جوانان جستجو کرد (491484)
 
ازاده
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۲۱:۳۲
ماشاالله خوب هم حكم صادر كرديد . پس همه فاسد بودند ؟ شما امارگيري كرديد ؟ شما در دادگاه بررسي كرديد و حكم داديد و همه مرم بودند بلااستثنا ؟
ايا شما به ان دنيا و پاسخ گويي در مقابل تهمت ها و فحش ها معتقديد ؟
ايا مي دانيد جرم تهمت بيجا و فحش تازيانه است ؟
ايا به فمن يعمل مثقال ذره شره يره معتقديد ؟
فكر نمي كنم اگر بوديد اينقدر راحت به همه فاسد و اشرار و منحرف نمي گفتيد !
اگر دين نداريد حداقل ازاده باشيد !!!!!!!!! (491487)
 
سيد حسين فصيحى
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۸:۵۱:۵۵
ازاده خانم تاكنون فكر كرديدكه دهها هزار ازعزيزان ما، شهدامون ، شهداى زنده مون (جانبازامون) كه همه چيزشون رو فداى مملكت و اسلام كردند، رفتند تا ما و مملكت بماند چقدر از اين رفتارها ى ناشايست در عذابند!؟ البته همينجا خطاب به مسؤلين كه راه چاره كه تا اندازه اى و به تدريج اين معضلات را در جامعه حل بكنه كنار گذاشتن سياسى كاريها و هرج و مرج هاى مربوط به ان است و در عوض سپردن امور به اهلش ، يعنى انسانهاى مخلص كه نارضايتى در جامعه ايجاد نكنند و همانند شهدا منتها اينبار مخلصانه و پاكبازانه به ملت خدمت كنند و بدينگونه راه مقدس اون عزيزان رو ادامه دهند.
واما اين نكته را هم ذكر كنم كه حتى در غرب هم كه ازادى از اين نوعش تا اندازه اى هست اينگونه نيست كه ادمها بدون اينكه همديگر را بشناسند بريزند در پارك عمومى و از اين كارها بكنند. خلاصه اينكه اينگونه رفتارها نه تنها مغاير تعليمهاى اعتقادى و مذهبى ما و ديگر اعتقادات و مذاهب الهى است بلكه برخلاف عرف و اداب و سنن ما و پيشينيان ما نيز هست. پس بياييم حد اقل يكى از اين اموزه ها را پاس بداريم تا اسيبى به ما ، به مملكت و به ايندگان نرسد.
خداوند ياريمان كند.  (491992)
 
reza
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۱:۴۹:۴۹
عزیز من بیا ایران رفتی تو بلاد کفر چکار کنی آخه (492271)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۲۱:۵۷:۲۸
تا کی روتون میشه از خون شهدا سوء استفاده کنید اگر شهدا امروز بودن در مورد تورم و فقر بیکاری فوران کرده در کشور چه می گفتند ؟ در مورد آقازاده ها ؟ یا بعضی مقامات دولتی ؟ (492507)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۲۲:۱۶
میشه گفت که قطعاً ارازل و اوباش شهر به فیس‌بوک دسترسی ندارند و این قشر تحصیلکرده‌ی جامعه است که بشتر کاربران فیس‌بوک رو تو ایران تشکیل می‌ده و شما اونها رو فاسد خطاب کردید!!
وای به حال جامعه‌ ای که نسل بعد مسئولینش همه فاسد باشند !!! (491488)
 
آشنا
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۲۶:۰۶
بابا چرا مسئله رو اینقدر بزرگش می کنین.چکار دارین به سالار شهیدان و این مسائل. خوب تو این گرمای 50 درجه چکارکنن بیچاره ها- شاید اصلا با هم فامیل هم باشن. (491493)
 
علی ن
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۴۳:۳۲
دموکراسی یعنی همین. یعنی هر کاری که خواستی بکنی . ... (491501)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۵:۰۷:۳۹
نه خیر دموکراسی یعنی مردم مادامی که مزاحم هم نباشن آزاد هستن
مخصوصا اینکه یه عده با تحمیل کردن خواست خودشون به بقیه مردم مزاحمت ایجاد نکن (491786)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۷:۱۱:۳۶
که متاسفانه با ابزار نیروی انتظامی نظرشون را تحمیل می کنند.
شما باور می کنید...
نیروی پلیس یک مملکت دنبال حل اب بازی مختلط و نحوه اصلاح سر و صورت و پوشش خانمهاست!
و هیچ دغدغه دیگری ندارد که اگر داشت این همه دزدی و قتل و تجاوز رخ نمی داد. (491918)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۲:۴۶:۲۳
دیگه بی انصافی نکنید!
با دیش های ماهواره هم مبارزه می کنند، بعضا مانور با دشمن فرضی هم دارند. (492293)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۴:۱۱:۵۷
دوست ناشناس اگر یک عده با بازی کردن باهم ان هم به صورت مختلط ارضا میشند .حتما یک عده دیگر هم با چاقو کشی ارضا میشند (492888)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۴۳:۳۵
عجب دوران بی دغدغه و عاری از مشکلاتی داریم که آب بازی جمعا 100 نفر به مسئله مهم روز تبدیل می شود و مجلس و دولتمردان مشکلی جز رفع این مسئله ندارند .
گرانی ، تورم ، امنیت مسائل جزئی هستند که خود به خود حل می شوند . عجبا !!! (491503)
 
علیرضا
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۴۵:۲۶
اگه همه جوونا کار و تفریح درس درمون میداشتن این کارا رو نمیکردن
حالا هی بیاین از این بیچاره هعا ایراد بگیرین
اگه من دوستامم میدونستیم حتما شرکت میکردیم
چون واقعا داریم از بیکاری مفرط رنج میبریم (491504)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۴۷:۳۱
من هم صد در صد اگر خبر داشتم با دوستام و حتی خانواده می رفتیم. نگاه شما ایراد دارد و گرنه آب بازی فساد نیست! (491698)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۱:۵۶:۳۴
من نمیخوام کاری که انجام شده رو تایید کنم اما باید قبول کرد اون جوونا از پای سجاده بلند نشدن بیان آب بازی مشکل خیلی عمیق تر از این حرفاست اگه تو پارک مختلط نباشن تو پارتی های شبانه کارشونو میکنن
کاش یکی معنی فرهنگ سازی رو می فهمید
میدونید قشنگیه آزادی چیه؟ اینه که حقیقت هر کسی معلوم میشه (491511)
 
یه نفر
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۲۱:۲۳
متاسفانه ارزشها روزبروز داره کمرنگ تر میشه..... (491525)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۲۳:۴۶
برای پدر و مادرهایی که چنین فرزندانی تحویل جامعه دادند متاسفم.
همین و بس (491527)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۲۸:۳۳
امیدوارم که با این افرادی که برهم زننده نظم عمومی جامعه هستند،برخورد جدی تری شود نه برخورد شعاری. (491530)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۰۷:۲۳
این همه از آزادی مطلق ! جرم : آب بازی در اماکن عمومی ! (491614)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۳۶:۵۹
بعکس که نگاه کرده ام دیدم جوانان در حال خندیدن و این برای شما نویسنده محترم خیلی ناراحت کننده چون جوان ایرانی باید همیشه اخمو و گریان باشد (491545)
 
يار شيرازي
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۵۶:۳۳
برادران ارزشي، لطفا چند نمونه تفريح سالم براي اين جماعت به قول شما فاسد معرفي كنيد. تلوزيون و جشن و...كه همه بدشدند. (491592)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۱۶:۰۵
یک نمونه تفریح همین آب بازی با همین فرمی که انجام دادند ولی بدون اختلاط (492685)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۰۳:۱۷
آقای مجید مجد بهتره اگه حرفی داری بزن و با چهارتا آسمون و ریسمون کردن اونو به آقای خاتمی نسبت نده . .. در ضمن ما هم می دونیم اینجا ایرانه و قوانین خودشو داره میشه بگی کجای آب بازی خلاف قانونه ؟
مشکل از اول هم این بوده که امثال شما ها به علت تفسیر طالبانی از قانون و افراط باعث واکنش افراطی همین افراد شدین . (491602)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۴:۵۴:۱۲
اگر خواستن اینکه به قانون اساسی کشورمون و ارزشها احترام گذاشته بشه و رعایت بشه و اینکه زشت دوستن برهم زدن نظم جامعه،جرمه و طالبانیه،پس خلاف این قضایا چی میشه؟
خب اگر اینطوری باشه تفسیر شما هم از قاون که عین بی بندو باری و خز بازی و لگد مال کردن حقوق اکثریت جامعه است،تفسیر امریکایی های شمال شهر نیویورک است که هر کسی هر غلطی دلش می خوا می کنه،،درسته؟ (491771)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۰۷:۵۶:۳۶
اولاً که آب بازی تو قانون اساسی ما جرم نیست... ثانیاً قانون اساسی ما بندهای زیادی داره که در حال حاضر به فراموش سپرده شده و اتفاقاً حرف اصلاح طلبان هم همینه! (493207)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۱۰:۳۳:۲۸
آب بازی تو قانون اساسی ما جرم نیست....
اینجاست که می گن اب که سربالا بره قورباغه هم ابوعطا می خونه.
جناب سعید،یعنی شما هنوز بعد از این همه مطلب و نظر نفهمیدی که ما می گیم آب بازی عیبی نداره ولی هنجار شکنی و شوخی با نامحرم اون هم تو ملا عام اون هم شوخی های قبیح و زننده،جرمه و خلاف شرع و عرف؟! (494149)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۱۹:۰۷:۲۲
شما مشکلت شوخی با نامحرم نیست عزیز من.
همه اونایی که نظرات شما رو در مورد مطالب مختلف میخونن دیگه با شخصیت شما آشنا شدن!
شما زندگی کردن به سبک خودت رو میپسندی و با همه کسانی که به نحو دیگری دوست دارن زندگی کنن مشکل داری! (494635)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۰۵:۲۶
از اسلام فقط گیر دادن به دختر پسرو بلدید.
برید خودتون رو درست کنید..... (491609)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۰۹:۴۷:۳۷
فقطمتاسفم نصفاینها اقازاده هستند (493250)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۰۹:۱۱
آب بازی = فساد؟؟؟؟؟ اگه بهشت جای امسال شماست ,همون بهتر من جهنمی باشم. (491617)
 
نجاتي
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۷:۲۰:۱۹
قطعا آب بازي مساوي با فساد نيست در صورتي كه معيارهاي شرعي وديني كه خود شما نيز به آن اعتقاد داريد رعايت شود بنده يك سوال دارم آيا شما اگر خواهري داشتيد غيرت ديني واسلامي واخلاق اجتماعي شما اجازه مي داد او را وارد يكي از ميادين فرستاده و با جوان نامحرمي آب بازي كند كه در اين بازي حرف هايي نيز زده مي شود به طور حتم راضي به اين كار نخواهيد شد پس خواهش مي كنم كمي منطق تر به مسايل بپردازيدهرچند خودم از شيوه برخورد با جوانان ونحوه امر به معروف ونهي از منكر شديدا ناراحت هستم . (491929)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۱۷:۰۵
اتفاقاً عمل پسندیده ای بود.
من یکی خیلی خوشم اومد.
وقتی تا موقعی که این کارا رو نکنی کسی به فکر تفریح جوونا و تخلیه کردن انرژی شون نمی افته این کارا بهترین کار هاست.
نمی تونیم منتظر شما وایسیم که یه روزی چی بشه و زمین بیاد آسمون و آسمون بیاد زمین و یه مکانی جایی چیزی برای جوونای این کشور تدارک ببینی.
من 22 سالمه. هیجان انگیز ترین تفریحم الان شدن هفته ای یه بار پارک رفتن و دو هفته یه بار سینما رفتن اونم چه فیلمایی !!!
دیسکو که نخواستیم بابا ، چند تا جا برا بالا پایین پریدن و تو سر همدیگه زدن. همین.
ما سنگ نیستیم به خدا. فعلاً هم قصد ازدواج نداریم که سرمون گرم خونواده بشه. (491641)
 
amir hossein araghchi
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۵۴:۵۰
بسم الله الرحمن الرحیم ...

جدا آدم وقتی کامنت ها رو می خونه تاسف می خوره . دوستان ... کمی احترام هم دیگر رو نگه دارید ! مثلا خودتون رو متمدن می دونید ! نصفتون که ادعای آخر دینداریتون میشه کجای دینتون این طرز رفتار اومده ؟
نصف دیگه که ادعای اخر پرستیژ و شخصیت و تجددتون میشه اینه رفتارتون ؟

خدا رحم کرده که \"دنیای مجازیه \" اینجا اگه رو در رو میشدید که واویلا !

آقایون !!! مشکل از جوانان نیست ! آقایی که می گی اینا بی دین و ایمونن ! این جوونای ما تفریح تو دینه مارو ادا و اطفارای ادمایی مثل شهریاری و احمدزاده تو تلویزیون دیدن ! کجا ما یه برنامه براشون ترتیب دادیم که مناسب باشه ! تازه تجربه نشون داده که هر وقت اقایون یه برنامه به اصطلاح فرهنگی ترتیب دادن آخرش وضع بدتر شده که بهتر نشده چون همیشه این برنامه ها بدون فکر و از سر وا کنی انجام شده ! (491707)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۵۵:۴۷
خدا عاقبت همه را ختم به خير كند (491709)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۳:۵۵:۴۷
با سلام
سوال من این است که آیا فقط فساد جامعه در آب بازی مختلط و ... در پارکهاست آیا با جلوگیری از این مسئله فساد در جامعه ریشه کن میشود. آیا رشوه گیری در ادارات دولتی فساد اجتماعی به حساب نمی آید. آیا کم توجهی به اغشار کم درآمد و گرانی و بیکاری باعث فساد اجتماعی نمی شود و یا قابل این نیست که با چنین حرارتی در مورد آن مقاله نوشت؟
بیائید حقیقت بین باشیم شاید که به خود آییم.. (491710)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۲:۱۸:۳۶
فساد در جامعه ما یعنی دختر و پسر! رشوه و باج کارشکنی فقر و بدبختی راهنمایی رانندگی وضعیت کشته های جاده به علت بی مسئولیتی کیفیت پایین خودروها آسفابت ها نامناسب به خاطر رشوه خواری پیمانکار و غیره فساد محسوب نمی شه! (492079)
 
رامین
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۴:۰۵:۴۹
ای آقا موفرفری بودن که دیگر جرم نیست که برچسب می زنید...تو کار خدا هم دخالت می کنید؟خب یکی موی فرفری دارد یکی صاف (491724)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۴:۰۷:۳۰
شاد بودن جالا دیگه جرم شده، واقعا دستاورد انقلاب این بوده؟ هر کسی با هر عقیده ای حق زندگی در ایران را دارد (491725)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۴:۵۰:۰۳
شاد بودن جرم نیست،برهم زدن نظم عمومی جرم است.
خواهشا خودتان را به آن راه نزنید و حالمان را بیشتر از این به هم نزنید. (491766)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۷:۰۹:۴۸
اتفاقا این کار در کمال نظم سازماندهی شده بود. نظم رو پلیس به هم زد اومد عده ای رو دستگیر کرد. (491912)
 
یاسین
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۷:۳۹:۰۰
این آقا مجید به تازگی لبه ی کلاهشو زده بالا و تازه چشمو گوشش باز شده که داره این حرفارو میزنه ! شما به دل نگیرید.
افرادی مثل ایشون باید به این قضایا دامن بزنند تا قضایای اختلاس های میلیاردیه رحیمی و مشایی و بقایی فراموش شود .
این آقا مجید سرشو کرده زیر برفو چون هیج جارو نمیبینه فکر میکنه که همه خوابن . وقتی که رحیمی دکتر نیس ولی هی دامن میزنند که این آقا دکتره این آقا محید و امثال ایشون کجا هستند که فسادی که از داخل دولت ریشه کرده رو ببینند. هی هم میگن که همه چی آرومه ....
آقا مجید راست میگه چون : ما معتاد نداریم , بی خانمان نداریم , فقیر نداریم , قضایای مربوط به تجاوز اصفهان و کاشمرو نداریم , آدم دروغگوی ریاکار تو دولت نداریم , آدم ترسویی که از سوالات نمایندگان بترسه نداریم , هواپیمایی که سقوط کنه نداریم , آدم دولتی که دست های راستو چپ رییس جمهور باشن و اختلاس کنن تو دولت نداریم , اصولگرایی که از افراط زیاد روی طالبانو سفید کرده نداریم , بیکار نداریم , آدم دولتی که رییس دفتر جمهور بودو سهام چند تا بانک برای اونه و خریدن پژو وابسته به اونه نداریم ....

خسته شدم بس که دروغ نگفتم آقا مجید , پس لبه کلاهتو بیار پایین که این چیزارو نبینی.......

امیدوارم ادمین به خاطره وجدان خودش هم که شده فیلتر نکنه ! (491951)
 
شکنجه شده
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۸:۵۸:۰۰
آقای مجد من حرف های شما را دنبال میکنم،هیچ گاه عفت کلام در سخننان شما ندیدم، و شما را فردی عصبی میبینم که همیشه با توهین ،خواهان قبولاندن نظرات خود بر دیگران هستید!به راستی شما کیستید؟
آیا شما از بازجویان هستید ، لحن شما خیلی نزدیک به این افراد است (491999)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۱۰:۳۶:۳۰
قدیم و ندیم گفتن،با هر کسی مثل خودش رفتار کن
آره شکنجه شده گرامی!حقیقت همیشه تلخه.تلخ تر از زهر! (494153)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۲:۲۶:۱۹
میشه لطف کنی شبیه یک آدم با سواد این نظم عمومی رو تعریف کنی؟ یه طوری که حداقل خودت بفهمی چی میگی. (492082)
 
سپیده
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۳:۳۹:۲۸
نظم عمومی دیگه چه صیغه ایه؟ نیومدن توی کلاس درس از این کارها بکنن که... توی اداره فلان و شرکت بهمان هم نبودن...آقا! توی پارک بودند!پارک!
شما اصولاً میری پارک تا در سکوت اونجا .. آخه مگه رفتی بخوابی اونجا؟
خوابت میاد برو خونتون! (492111)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۲:۰۰:۱۶
آقای مجید بدون توهین و اوف کردن و ربط دادن چیزهای بی ربط به آمریکا و خاتمی و وطن فروش به این سوال من لطفا جواب بده:
فرضا ماجرای آب بازی از دید شما مشکل داشت چون غریبه ها و نامحرمها به روی همدیگه آب می ریختند (!) و این خلاف قانون یا عفت یا هر چی می خواهید ادعا کنید باشه...دیگه مشکل قضیه خز بازی یا موفرفریها چی بود؟ آیا صرف اینکه در اولی جوونها با لباسهای خنده دار (بدون داشتن بی حجابی چون غالبا مرد بودند و دخترها هم حجاب داشتند) و در دومی صرف اینکه جوونهایی با موهای فرفری دور هم جمع شدند خلافی مرتکب شدند؟ در کجای قانون یا دین میگه اینها خلافه؟ از الف خواهش میکنم این نظر رو درج کنه از آقای مجید هم می خوام بدون حاشیه رفتن یه بار برای همیشه بگه مشکلش با دور هم جمع شدن جوانان در فضاهای عمومی بدون ارتکاب خلافی که در قانون یا دین آمده باشد چیست/ (492154)
 
مرد عوضی
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۷:۲۴:۵۸
این جماعت نونش تو گریه ی مردمه. مردم شاد و خندون یعنی این جماعت بی کسب و کار. این قضیه مال الانم نیست، خیلی قدیمیه.
از نظر اینا هر گونه حرکت خودجوش مردمی بدون هماهنگی مردوده. یادمه یه گروه مستقلی می خواست در حمایت از مردم غزه تجمع کنه، پلیس همون رو متفرق کرد، گفت یعنی که چی. اصلا بحث آببازی و شادی و این حرفا نیست.
قرار فیس بوکی برای سینه زنی هم همین داستانه.
اصلا فضای عمومی و این حرفا نداریم. همه باید برن خونه هاشون.

انصافا هم یه سوژه گیر آوردن یه دو ماهی توجه عمومی رو منحرف کنن. (492203)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۱۰:۳۸:۱۲
ناشناس!شما تا حالا عرف جامعه به گوشت خورده؟یا اینکه از جامعه فقط دموکراسی اونم بی بندو باری رو تو گوشت خوندن؟ (494157)
 
سیامک
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۳:۳۷:۱۶
جناب مجد
اولا سعی کن بیشتر مطالعه کنی زیرا دانش بیشتر به تو خواهد آموخت تا راجع به هر موضوعی که در تخصص تو نیست اظهار نظر نکنی. دوما جناب نویسنده 62 درصد خانم ها را از حدود شرعي خارج دانستند و اگر نیمی از همین درصد را برای آقایان در نظر بگیریم جمعا می شود 93 درصد . حال سئوال اینجاست که آیا دغدغه شما برای 7 درصد باقی ملت است؟ (492182)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۰۹:۴۷:۰۱
با دیدگاه شما موافقم اما نحوه درصد گرفتنتون اشتباست. باید میانگین میگرفتید ! (492649)
 
فرید
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۱۷:۳۳:۴۲
ببخشید چطوری نظم عمومی رو بر هم زدن؟ (493816)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۴:۴۸:۲۳
افرادی که خدا را ازیاد می برند باید هم اینگونه گناه کبیره را عادی بدانند و بی اشکال (491764)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۴:۵۷:۰۷
...انگار نویسنده تو این جامعه زندگی نمیکنه که اینقدر با افکار عمومی اکثریت فاصله داره (491767)
 
مرد عوضی
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۷:۳۱:۰۱
برای اینکه ببینید کلیت جامعه چه جوری اند کافیه در مکانهای عمومیِ تصادفی (در هر جایی، در هر طبقه ای، شهر یا روستا)، البته جایی که ترس از قوه ی قهریه نیست، یه تنبک یا سطل پلاستیکی بگیری دستت و باباکرم بزنی و بخونی و ببینی که چند درصد جامعه قر تو کمرش فراوونه نمی دونه کجا بریزه. (492205)
 
علی امیری
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۵:۰۰:۲۱
بابا شماها هم خیلی سخت می گیرید،بیچاره ها جوونای مردم کاری نکردن که،مگه شادی گناهه؟ (491773)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۵:۰۲:۱۰
آقایان مسئولین!
و دست اندر کاران الف

فقط کافیست یه نگاهی به کامنت ها و مثبت منفی های هر کدام بیندازید تا حساب کتاب ... دستتون بیاد.

چرا خودتون را به خواب زدید؟ آیا وقتش نرسیده که بیدار بشید؟
مردم ایران شادی را نیاز دارند و دوست دارند. حالا اگر شماها نتونستید وسایل لازم برای شادی اونها فراهم کنید خودشون دست بکار میشن. (491774)
 
مهدى
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۱:۳۷:۰۷
بسم الله الرحمن الرحيم . اقامجيدعزيزباسلام ، خداوند مى فرمايد انسان وقتى كه خود را غنى وبى نياز ديد طغيان مى كند . كسانى كه حكم ودستور خدا را به راحتى به عنوان تفريح وسركرمى زير با ميذارن براشون قيد وبندى وجود نداره . اسلاف اينها بيامبران خدا را مجنون و شاعر وديوانه ونفهم خطاب ميكردندو اونها رامىكشتند و... سر كذشت قوم نوح وقوم لوط وصالح وعاد وثمود عليهم السلام وتاريخ اسلام براست از حضور اسلاف اين جور ادما ، البته تعدادى از اينها الت دستن وتحليل درستى از كارى كه مى كننند ندارن مثل بعضى ها كه كامنت كذاشتن . ولى كار اصلى دست شيطان وفرزندان شيطانه ... قضيه اندلسى كردن ايران را تو سر دارند، تودنياى مجازى زندكى ميكنن دلشونخوشه . واما با اين حركات بايد قانونى برخورد كرد وتا رسيدن به مهره هاى اصلى بيشرفت . بس به فرمايش قران فاستقم كما امرت. مؤفق باشى ان شاءالله. (492267)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۱۰:۴۵:۲۱
واقعا نمی دونم برای اونهایی که روی چهارتا منفی مثبت این نظرات حساب باز می کنند و با مثلا مثبتهایی که به 700 الی 800 نفر هم نمی رسد برای یک کشور نسخه می پیچند و نتیجه گیری می کنند،خنده کنم یا گریه!
یعنی نمی دونم به اونها بخندم یا برای ذهنشون که متاسفانه انقدر کوته بینه،گریه کنم. (494164)
 
ح
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۵:۴۲:۳۲
وقتی کامنت ها رو می خوندم فقط تاسف خوردم... از لایکها هم مشخصه که تعداد و طرفدارهای کیا بیشترن... به کجا داریم میریم... فکر می کنم ریشه این بحث ها تو ناآگاهی خیلی از ماهاست...نمی خوام بگم کدوم کار درسته و کدوم غلط، چون هردو طرف مسلمونن ولی بعضیا اسلام رو از فیلتر نظرات خودشون رد میکنن...
از قدیم میگن: هرکسی رو تو قبر خودش میزارن؛ بیایم به عاقبت کارهامون هم فکر کنیم، چون همه باور داریم خدایی هست، فردای قیامتی هست... بیشتر ماها اسلام رو نمی شناسیم، بهتره تا دیر نشده یه کاری بکنیم...
یه بزرگی میگه اگه نمی تونی مدینه فاضله بسازی، از خودت انسان فاضلی بساز...
یاعلی... (491818)
 
علیرضا پژوه
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۶:۰۱:۳۸
جناب آقای محمد صادق کوشکی
سلام
احتراما
1. ایمانی که با آب بازی و تجمع گروهی و این مسائل ساده ازبین برود همان بهتر که خود را نشان دهد تا بیخود باعث اشتباه مومنین نشود
2. کسی خودش را به نفهمی نزده است بلکه مصلحت سنجی کرده اند که انگار از توان شما خارج است
3.مبانی نظام اسلامی چیست ؟ آیا قانون اساسی است یا چیز دیگری که فقط شما از آن باخبرید !
4.به واقعیتی اشاره کرده اید که محصول رفتار های ماست . به قولی هم عملی ، عکس العملی دارد هم راستا و مخالف آن ! و در ضمن شاید بتوان کسی را به زور وارد جهنم کرد اما کسی را به زور نمی توان به بهشت وارد کرد ! آیا ادامه رفتارهای فعلی نتبجه ای غیر از آنچه که دیده ایم خواهد داشت ؟
5. در این مورد با شما موافقم اما اعتقادی به بگیر و ببند هم ندارم . اندلس ایرانیان در حال اجراست و بسیار هم موفق بوده است . به راستی چرا از خود نمی پرسید مردمی که تا دویست سال قبل ، الگویی برای شیوه زندگی در جهان بوده اند ، و مرزهای فرهنگی ایشان از قلب اروپا شروع و از دارالسلام و ماداگاسکار و اندونزی و غرب چین ادامه یافته وبه قلب روسیه کشیده شده بود چرا به یک باره به این وضعیت رسیده اند ؟
6. تاریخ معلم انسانهاست اما چرا از آن درس نمی گیرید ؛ من هم نمی دانم !
دوره ساسانی را در نظر بگیرید . حکومت متولی ایمان مردم بود اما آخرش چه شد ؟
7. اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید . این جمله کسی است که اورا به نام اسلام و با نام خدا سر بریدند . آیا بهتر نیست برای رسیدن به اهدافتان پشت سر دین قایم نشوید ؟!! (491836)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۶:۰۸:۵۱
عزیزان میدانید منشا این مظاهر کجاست؟
منشا اینها در نانهایی است که خورده شده, این مظاهر مولود گناهانی است که از نظر اسلام نابخشودنی است مثل دروغ , ریا , شرک , تزویر , نفاق, تهمت , افترا و ..... که امروزه در جامعه حتی بعضا ارزش نیز شده اند , وقتی در جامعه ای روابط جای ضوابط را بگیرد و عرف مقدم بر شرع گردد ,جای همه چیز عوض می شود و آنگاه جامعه از درون می پوسد, و با داد و فریاد و انکار و بگیر و ببند وتهمت به این آن نیز مشکلی حل نمی شود, برای همین است که فلسفه بعثت اتمام مکارم اخلاق بیان شده است نه اتمام فلسفه یا فقه یا رجال و غیره , یعنی تا زمانی اخلاق درارکان جامعه نهادینه نشده است , فردایی بهتر از امروز نخواهیم داشت , والسلام (491845)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۶:۱۳:۵۴
جناب آقای دکتر کوشکی
با سلام
بنده نمیدونم شما این مطالب رو با کدوم معیار دینی و عقلی بیان میکنید ولی چند مورد رو لازمه براتون عرض کنم:
خطاب کردن جوانان این مملکت با الفاظ فاسد و لاابالی و منحرف در شان یه انسان تحصیلکرده نیست. همین لحن خشک و خشن امثال شما باعث شده هیچ احدی به اینگونه حرفا توجهی نمیکنه. با کدوم متر میزان ایمان افراد رو اندازه میگیرین؟
در خصوص درصد خانمهای بدحجاب (با معیار شما!) اگه قبول کنیم که درست باشه بازم تقصیر خودتونه. چه بخواین قبول کنین و چه نخواین الان وضع فرهنگی جامعه عوض شده. اقبال خانوما از چادر کمرنگتر شده. آخه چه اصراریه همه مثل شما فکر کنن؟ بخدا با این حرفا فقط خودتونو خسته میکنین و آخرش هیچ اتفاقی نمیفته. تو خانواده ما بیشتر خانوما چادری اند ولی من با اینحال اصلا قبول ندارم همه باید چادری باشن.
در خصوص استخدام خانوما میخواستم اینو بهتون بگم که تو استخدامات دولتی برعکس اینه که شما میگین. بجای اینکه تحقیق کنن ببینن آیا طرف واقعا کار بلد هست یا نه از همه اصول و فروع دین ازش سوال میکنن الا اینکه چقدر کار بلدی!! حالا اینهمه پارتی بازی تو استخدامات میشه که بماند!!
من نمیدونم چرا هر اتفاقی تو این کشور میفته که شماها دوس ندارین میندازین گردن این و اون! قبول کنین ریشه بسیاری از ناهنجاریهای اجنماعی فقط و فقط یه خودمون برمیگرده نه دیگران. (البته اگه به آب بازی بگیم مشکل اجتماعی!) (491848)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۶:۲۶:۲۴
با سلام
دوستاني كه نظر به بي اشكال بودن اين مورد مي دهند بايد به اصل دين رجوع كنند .
اول اينكه از لحاظ شرعي حتما اشكال داره اين نوع شوخي يا اب بازي كه همه اطلاع داريم از نوع اب پاشي و پوشش اين جوانان به صورت مختلط بودن. دوم اينكه آيا در يك محل عمومي كه محل آرامش مردم هست، اين رفتار عاقلانه و از لحاظ اجتماعي درسته؟(مورد توجه دوستان متمدن)
سوم هم اينكه در يك كشور مسلمان كه قصد تحول اعتقادي دنيا رو داره و تمامي روشهاي اعتقادي اجتماعي غرب رو به حق زير سوال برده كه نبايد وضعيت تفريح كردنش الگو برداري از مدلهاي غربي باشه.
كه البته يك چيز اينجا خودش رو نشون ميده كه موضوع مهم و دليل اين رفتار هم ميتونه باشه فراهم نكردن بستر مناسب تفريحات سالم و مفرح براي جوانان از طرف حكومت و مسئولين هست. اين جوانان نه فاسد به معناي البته اكثرشون و نه هرزه بلكه بدليل بعضي مسايل راه رو اشتباه رفتن ونبايد اونها رو با شدت زياد مورد برخورد قرار داد ، بايد به فرموده رهبر: در اين قضايا هم (جذب حد اكثر و دفع حد اقل رعايت شود )و حتما اين جوانان هم بايد به اشتباه خود اعتراف ودر بر طرف كردن آن بكوشند. (491855)
 
یه نفر
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۶:۲۹:۲۵
از کسی که دارای عنوان دکتری است توقع می رود که تحلیل کند و راهکار ارائه دهد و الا این گونه با حب و بغض سخن گفتن و بیان احساسات با کلمات تند که نیازی به دانش عمیق نمی طلبد.
به نظر می رسد که آقای دکتر باید از خود تلاش کنند که دلیل 62 درصد بی حجابی و عدم استخدام محجبه ها در فرهنگ قالب امروز با وجود این همه طرح های ریز و درست عفت عمومی و خصوصی از کجاست؟
البته شما احتمالا می گویید دلارهای خرج شده استکبار و عوامل آن و ....
فکر نمی کنید زمان آن رسیده که کمی فکر کنیم؟
اگر با سخت گیری کاری درست میشد که لا اقل آمارها باید در حال اصلاح شدن بود.
مردم اکنون لطیفه می سازند:
آقای بازرس وارد کلانتری می شود و از زندان بازدید می کند و از متهمان در مورد دلیل حضورشان می پرسد
- دزدی، فروش مواد مخدر، تجاوز، آب بازی.
باید پرسید که روزی که 62 درصدی که شما از آنها سخن می گویید بخواهند نظر خود را در رفتار سیاسی حاکمان اعمال کنند راهکار باقی مانده برای آنها چیست؟
راهکار حکومت برای تعامل با آنها چیست؟ (491860)
 
پژمان
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۷:۰۶:۳۱
اونايي كه ميگن مگه شادي كردن گناهه خوب براشون اين چيزا عاديه چون به غيرت و اين چيزا هم اعتقادي ندارند براي همينه كه به همه حمله ميكنند وقتي خواهرشون تو بغل كسي ديگه باشه و باهاش آب بازي كنه باز هم ككشون نميگزه و اين رو نمونه اي از روشنفكري ميدونند حالا با اين دسته حرف زدن نتيجه اي داره معلومه كه نداره .

اوني كه ميگه ايران مال همه است درسته اما يادش رفته مال همه ي اونايي كه به قانونش پايبند هستند .

اونايي هم كه دنبال شادي با چاشني بي بندوباري هستند لطف كنند بروند دبي يا آنتاليا بيشتر بهشون خوش ميگذره .

يا حق (491903)
 
نجاتي
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۷:۱۰:۱۵
برمسولين فرض است كه نسبت به ايجاد محيطي شاد اقدامات لازم را با معيارهاي اسلامي وديني فراهم نمايند. وقتي خواب غفلت آنها را فرا گرفته و بر سر قدرت كشمكش هاي سياسي دارند وسعي بر نابودي رقيب خود را به هر شكل ممكن دارندواين مي شود الويت اول امور كشور ، ديگر زماني براي فكر كردن در جهت حل مشكلات جوانان باقي نمي ماند ( بيكاري ، فقر، تجرد بخاطر فقر ونداري و....) وبعد از هر اقدامي از سوي جوانان - درست يا نادرست- وبدون هيچ گونه تجزيه وتحليلي مي شوند مفسد و عامل استكبار. آيا اين است امر به معروف ونهي از منكر ؟ آيا اين است برخورد با جواناني كه دست پرورده اين مرز وبوم هستندومكاني براي تخليه انرژي خود ندارند؟. (491915)
 
نیکزاد
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۷:۲۵:۰۵
اینقدر در برابر نهی منکر دیگران گفتید ای بابا مگه چیکار کردن که اگر فردا دختر وپسر دست تو دست هم برقصند انگار نه انگار که گناهه جامعه داره میره به سمت نفس پرستی هممون کم اوردیم دست بهعت از خدا کشیدیم و بوسه بر شیطان زدیم (491937)
 
سخن نو
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۸:۰۱:۱۵
تا ابد نمیشود جامعه بر اساس روش ها آرمان های انقلابی اداره کرد ! این نسل بزرگ می شود و آینده از آن این نسل است !
لطفا این قدر زور نزنید که عقاید خود را به دیگران تحمیل کنید ! مردم قبل از شما دین دار بودند و بعد از شما هم خواهند بود !
ظاهرا بعضی ها برای اینکه نشان دهند خیلی دلسوز هستند دارند درباره چیزی فریاد می زنند که فریاد زدن درباره اش بسیار راحت است !
اگر جدا دیندار و آزاده هستید جایی فریاد بزنید که نیاز به شهامت و مقاومت دارد ! (491962)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۸:۱۱:۴۵
سلام آقاي دكتر از شما كه مسئوليتي فرهنگي در اين كشور داريد عجيبه، نسبتهايي داده ايد كلي و بدون اينكه استثناء قائل شويد ، اگر مبنا را بر روا بودن اين نسبتها هم بكذاريم اگر يكي از اينها بعداز اين عمل توبه كرده باشد شما در پيشگاه خداوند چه جوابي خواهيد داشت. (491968)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۸:۱۴:۵۲
نگذاريد دختران و بسران براي تفريح خارج را انتخاب كنند سخت گيري زيادي هم خوب نيست لا اكراه و في الدين جوانهاي ايراني كه به خارج از كشور مي روند در معرض انواع الودگي ها هستند فرمايش طالقاني بايد عمل شود (491971)
 
سیامک
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۸:۲۲:۳۵
به نظرم خلاف اخلاق و دین است که به هر شخصی تهمت فاسد بودن بزنیم.این نشان از ضعف شخصیتی یک انسانی که ادعای متدین بودن می کند (491975)
 
مهدی م شفیعی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۸:۲۵:۳۶
دوره آخر الزمان یعنی همین حفظ کردن ایمان خیلی سخته آدم شب با ایمان می خوابه صیح بی ایمان بلند میشه خدا مصلح واقعی رو برسونه (491977)
 
مجید
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۹:۰۰:۱۶
از طرح موضوع فوق بسیار ممنونم وانشاله علاوه بر انتقاد، ره حل هم برای معضلات ارائه شود. دو مسئله را گوشزد می کنم. 1- اینکه این آقای مجید مجد کیه که تو هر مطلبی نظرشون منعکس می شه ولی بنده تاحالا هیچ نظری ازم درج نشده؟ نکنه از افراد خودتونه برای تایید مطالبتون چون همیشه با شما موافقه.!!! 2- برخ صفات گفته شده در مورد افراد فقو مثلا موفرفری آیا واقعا جرمه؟
متظر درج نظراتم هستم. (492000)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۳۶:۱۷
سلام
دوستان به جای اینکه دنبال ضایع کردن هم دیگه باشید بیایید دنبال کشف حقیقت اسلام باشید ببینید که اگر وجود نازنین رسول اکرم امروز حضور داشتند با این مسئله چه برخوردی از خود نشان می دادند؟ (492714)
 
یک جوان
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۹:۳۶:۲۴
من برای خودم بعنوان یک جوان متاسفم
من برای خودم بعنوان یک ایرانی متاسفم
شماها فقط بلدین بر اساس دین نگاه کنین
غربال کنین
نه اینکه خیلی موقعیّت های شاد واسه جوونا فراهم کردین که حالا ...
فقط می تونم گریه کنم
که براحتی به هم می پرین و می توپین
مثل آدمم که بلد نیستین با هم حتّی حرف بزنین

قومی متفکّرند در مذهب و دین
قومی به گمان فتاده در راه یقین
می ترسم از آنکه بانگ آید روزی
کای بیخبران راه نه آنست و نه این (492028)
 
مرتضی اشرفی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۱۹:۵۷:۴۹
سران محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی، متاسفانه شما فلسفه کارایی برای زیست ندارید. و متفکرین شما به دلیل نداشتن جسارت کافی فقط به تکرار مکررات می پردازند. به همین دلیل مجبورید جامعه را با ترساندن و رعب و وحشت کنترل کنید. اما خود قربانی همین روشها خواهید شد. به جای زدن .بردن و کشتن و... به باز سازی اندیشه فرسوده خود بپردازید. (492038)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۰:۲۱:۳۰
پارادوکس عجیبی است ؛ پیش ترها شاد که می شدیم ؛ شاد بودیم اما این روزها ؛ شاد بودن چه غریبانه غمگینمان می کند (492049)
 
اسماعیل امینی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۱:۵۵:۰۶
این نویسنده چه دین داری جالبی دارد!؟ به راحتی کلمات را به کار می برد و دربارۀ همه چیز حکم قطعی می دهد. نعوذ بالله انگار خود را د رجایگاه خدای متعال می بیند .این روز ها همه چیز خرید و فروش می شود و به این گونه دین داران برنمی خورد. از وام بانکی تا نوبت جراحی و حتی بیمار ان صعب العلاج! از نوبت حج گرفته تا نوبت استخدام. و امکان بازی در سریال !نگاهی به آگهی روزنامه ها بیندازید تا ببینید دین داری و دین مداری دارد از درو دیوار می بارد. اخلال در رفتار جوانان و از جمله در حجاب که اسف بار است فقط نمود بیرونی این بی اعتنایی به حلال و حرام است .اما روشن است که اهل ظاهر فقط همین نمود بیرونی را می بینند وبه آن حساس هستند. (492069)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۲:۱۰:۴۹
چرا به ریشه های مسئله در جامعه ما توجه نمیشود؟
چرا ندانمکاریهارا بگردن جوانان میاندارزید؟

چرا برای جوانان ایرانی امکانات سالمی را فراهم نمیکنید و به خواسته های روحی آنها بعنوان انسنهای جوان و سرزنده پاسخ مناسبی تهیه نمیکنید؟
شما که از رادیو و تلویزیون تا اندازه ای موسیقی هم برای مردم پخش میکنید. چرا بعنوان مثال (و حتی برای کمک در جهت اتحاد کشورهای اسلامی) از خوانندگان خوب و اصیل ایرانی و ترکیه و پاکستان و افغانستان و یا سایر کشورهای عربی و همجوار برای شرکت در یک برنامه سالم فرهنگی تحت عنوان مثلآ \"جشنواره موسیقی ملل مسلمان\" دعوت نمیکنید و ورودیه آن را برای جوانان مملکت در حد نازل و یا مجانی در اختیار آنها نمیگذارید؟

شما خود کدام تفریح سالم و چه کالای فرهنگی مناسب و در خور سن جوانان مملکت را فراهم نمودید و به آنها عرضه کردید و آنها رد کردند و دنبال آب بازی رفتند؟ مگر اسلام هر گونه تفریح انسانها را حرام نموده است؟

تا کی بعضی ها میخواهند فقط نصیحت کنند و حتی فحاشی؟ ریشه ها رابیابید و به ظواهر زیاد بد و بیرا نگوئید. جوان مملکت خواهان سرگرمی سالم میباشد. درصورت نبود آن است که پناه به سایر چیزها میبرد! (492078)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۲:۲۰:۰۵
وقتی کفن پوشان و روحانیون را در سالهای قبل به بهانه دفاع از اسلام و به خاطر قدرت و سرکوب رقیب به خیابانها کشاندیم , مردم این را فهمیدند .باید انتظار این را می داشتیم که حساسیت مردم نسبت به دین کرخ شود .
ما از اسلام بعد دفاع کردیم و استفاده ابزاری کردیم و متاسفانه مردم این رفتار را پای اسلام گذاشتند.
افسوس وصد افسوس که این داستان کماکان ادامه دارد. (492080)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۲:۲۱:۵۹
وقتی فردی مثل شریعتمداری دروازه بان انقلاب و اسلام باشد مطمئن باشید جوانان هر روز فاصله خود را با انقلاب و اسلام بیشتر کنند.
جوانان مهر و محبت می خواهند ,ازادی می خواهند نه داغ و درفش (492081)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۲:۳۱:۵۱
حالا دیگه مسائل کلان ما حل شده بیکاری و جرم و جنایت و تجاوز و رانت خواری و .... همه حل شده مونده همین شادی جوانان که همیشه حرام بوده و جوونا باید بشینن گریه کنن!! بابا این اخلاق ظالبانی رو رها کنید تا مردم باورتون کنند زشته واقعأ چند تا جوون رو بگیرین تو تلوزیون نشون بدین به جرم آب بازی یا به قول نویسنده محترم موفرفری بودن (492087)
 
مردم
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۲:۴۵:۲۴
البته بیشتر از این هم نمیشه از مسئولین توقعی داشت.نه اینکه تو امن ترین کشور دنیا زندگی میکنیم آمار جرم و جنایت صفر و مقام دوم اعتیاد جهان نداریم مجبورن از بیکاری به آب بازی تو پارک ها گیر بدن که مردم خوشی نزنه زیر دلشون.البته من بابام تا حالا از ایران خارج نشده و حقوق هم از انگلیس نگرفتیم اینا رو بنویسیم. (492088)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۲:۵۰:۱۳
یه سوال دارم این جوونا کجا برن شادی کنن؟ کو سرگرمی؟ کو محلی واسه تخلیه هیجان؟ حدیث بیارم که حضرت علی فرموده من از انسانی که به شادی نپردازه راضی نیستم
خداییش این جوونا خود جوش این کار رو کردن مسئولین واسشون چیکار کردن؟ بسه اینقدر جانماز آب نکشید
دینداری بلد نیستید از دین فقط چیزایی که حرام هست رو بلدین شمامدعیان دین 2 زار خلاقیت ندارید (492090)
 
سید ابوالفضل سجودی
۱۳۹۰-۰۵-۱۳ ۲۳:۰۷:۵۱
سلام :
هر کشور قوانین و مقررات خودشو داره که تعدی از اونها جرمه کشور ما کشور اسلامیه و قوانین خودشو داره لازمه که به اونا پایبند باشیم حتی اگه مخالف عقیده ما باشه.
مثال حجاب در ایران یه حد و مرزی داره که باید رعایت بشه و ... حالا خیلی ها به این موضوع ایراد میگیرن و میگن آزادی نیس در حالی که این قانونه.مثلا در برخی کشور ها برخی قوانین عجیب وجود داره مثلا در هندوستان ...اروپایی ها که ادعای آزادی دارن با زنان مسلمان بدترین برخورد را دارن ولی مدام چوب حقوق بشر رو توسر ایران میزنن.بااین حال اتفاقی که توی پارک افتاد به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. (492095)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۰۱:۱۴:۲۲
دوست ارجمند. این که قانون است که دلیل نمی شود. پس به قول شما هم اروپایی ها بگویند ما هر روز زنان محجبه را شلاق بزنیم چون قانون است( لابد اینجوری به خورد شما داده اند) البته این را بگویم. چه رفتار بدی با زنان محجبه می کنند؟ می کشند؟ سوار ماشیبن گشت ارشاد می کنند؟ حد شرعی می زند؟ نروژ جدیدا به عنوان دومین کشور اروپایی بعد از فرانسه پوشیدن روبند در سطح جامعه را ممنوع اعلام کرد. روبند برادر . روبند. خیلی فرق است برادر (492548)
 
هادي
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۰:۲۷:۴۱
طفلي به نام شادي
ديريست گم شده است
با چشمهاي روشن و براق
هر كس از او نشاني دارد
ما را كند خبر
اين هم نشان ما
يك سو خليج فارس
سوي دگر خزر (492128)
 
حسین زاده
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۲:۳۳:۱۰
با سلام بعد از این هشت ساله اخیر این مسائل زیاد شده است قبلا انصار حزب ا... برای کوچکترین مسئله ای اعتراض می کرد مجالس را برهم میزد ولی این هشت ساله دیگر فعالیتی در این خصوص دیده نمی شود . (492164)
 
Ali
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۲:۳۵:۰۷
از اسم و آدرس پارک ها مشخص است که این پسر ها و دختر ها از قماش کدام بخش از مردم تهران هستند. اینها قریب به اتفاق از نسل پدر و مادرهایی هستند که در زمینه های دیگر اجتماعی هم اهل خلاف هستند. از مزاحمت های چهار شنبه آخر سال که عده ای بی شعور سالها پیش به آن اصطلاح تخلیه هیجان را اطلاق کردند تا مفاسد اجتماعی دیگر از جمله مزاحمت های ناموسی در خیابانها و نزدیک مدارس. اظافه کنید مزاحمت اتوموبیل ها برای رهگذران. یک خانواده از طبقه سالم تهران را پیدا نمی کنید که قاطی آنها باشند.
اینها طبقه هرزه تهران هستند. (492165)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۰۹:۰۰:۴۶
طبقه سالم تهران هم لابد شما هستید و بس (492621)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۲:۳۶:۴۳
اگر همین جوان ها که جرمشان آب پاشیدن به یک دیگر است در گوشه ای از خیابان بنشیند و مواد مخدر مصرف کنند مطمئن باشید مورد توجه کمتری قرار می گرفتند و کسی هم آنها را مواخذه نمی کرد کما اینکه هر وقت به پارکی می رویم جوان هایی را می بینیم که در گوشه مشغول استعمال مواد مخدر هستند و نیروی انتظامی هم به آنها کاری ندارد و هر روز در تلویزیون به عنوان مجرم نشانشان نمی دهند. حال اگر همین جوان ها به همراه جنس مخالف مشغول وسطی بازی کردن باشند آن وقت رگ مسئولان چنان باد می کند که جوان ها ترجیح می دهند همان مواد مخدر را مصرف کنند. حال سوال این جاست که کدام یک برای جامعه خطر ناک تر است. آیا یک جوانی که جرمش آب پاشیدن است برای انجام هدف خود جان کسی را به خظر انداخته است، ولی معتادان بسیاری برای تهیه مواد خود جان بقیه را به خطر می اندازند
سوال دیگر آنکه اصلا چه تفریحی برای جوان ها وجو د دارد. من به عنوان یک جوان ایرانی که نه پول بنرین برای سفر دارم و نه اجاره گشت و گذار در اینترنت و نه اجاره گوش کردن به آهنگ مورد علاقه و دیدن فیلم مورد علاقه و خواندن کتاب مورد علاقه را، ترجیح می دهم به جای کشیده شدن به راهایی که سلامت خود و جان بقیه را به خطر بیاندارند به دیگران آب بپاشم. حال آنکه از نوشته شما چیز دیگری برداشت می شود ...
این کار نظم کجا را به هم زد می شود بگویید ؟! آیا برای مردم مزاحمت ایجاد کرد اگر این طور است که مراسم عذاداری هم خیلی وقت ها موجب بسته شدن راه ها و مزاحمت برای بعضی مردم می شود. (492166)
 
امید
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۳:۱۰:۵۶
با سلام

من 36 سالمه دیگه کم کم دارم پیر میشم ارزوی شادی تو دلم موند اخرش نفهمیدم تو کشورم چی ممنوعه چی ازاده به نظر من اگه جونها جلوی چشم باشن و روشون نظارت داشته باشن خیلی بهتره الان کارهایی تو خفا انجام میشه که 1000 برابر بدتره به خدا جونهای خوبی داریم تو جهان نمونه هستن ولی هیچکس درکشون نمیکنه.اگه انقدر سخت نمیگرفتن شاید منم یه بیمار نبودم یه ادم افسرده که به درد هیچ کاری نمیخوره.... یه کم به فکر نسل جوون باشید.با تشکر (492175)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۳:۲۲:۰۶
مجد: ما که ندیدیم نظم عمومی بهم بخوره، هنجار رو هم که اکثریت تعیین می کنه. می مونه حال شما (که منطبق بر ماضی بعید ماست) که باید به یه متخصص رجوع کنی (492180)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۱۰:۴۹:۰۶
از کی تا حالا چهارتا دختر و پسر هنجار شکن و بی قانون شدن اکثریت که ما خبر نداریم!
ضمنا شما اگر نیویورک تشریف داری و اگر وقت کردی اوقاتی که تو میادین اصلی شهر نیویورک خبرهایی می شه سری به آنجا بزن ببین همین کشور به قول بعضی ها مهد دموکراسی و از نظر من مهد آدم کشی چطوری با هنجار شکنان برخورد می کنه. (494169)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۳:۵۰:۲۶
مشکل شما انست که خیال می کنید بزور می توان مردم را دیندار کرد. عده زیادی از مردم که در تهران شاید اکثریت باشند دید شما از دین اسلام را قبول ندارند. رفتار میخی شما باعث نمی شود که مومن شوند بلکه کل دین را کنار می گذارند و گناه انهم با شماست که حاضر نیستید قبول کنید همه ادم های مذهبی خوب نیستند و همه ادمهای غیر مذهبی هم بد نیستند. (492184)
 
مرد عوضی
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۷:۳۹:۲۰
مطمئن باشید اکثر این آببازا و خزها در یک دوره ای از زندگی شان حتما نماز می خوانده اند، روزه می گرفتند و به هیئت میرفتند.

معلمهای بیست سال پیش ما که آن موقع بسیجی و رزمنده بودند الان دیگه این جوری نیستند. بچه آخوندها، بچه حاجی ها و فرزندان سپاهی ها دیگه پدرانشان رو قبول ندارن. مشکل بعضی ها اینه که هیچوقت سعی نکردن جامعه رو از درون به عنوان عضوی معمولی ببینند و واقعیت ها رو بپذیرند حتی اگر تلخ باشه. (492206)
 
hossein hajiagha
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۲۱:۵۶:۲۴
کاریکاتوریست سابق گل آقا

با آنها بر رسم و قانون خود ایران و کشور اسلامی ایران برخورد نمائید همان گونه که حکومت های نژاد پرست کانادا و آمریکا با ما برخورد می کنند و می گویند این قانون ما است .
کوتاه آمدن در مقابل چند راحت طلب غرب زده یا بالا شهری مرفع بی درد ظلم به مردم عادی است
از قوانین کانادا
ماهی گیری بدون جواز ممنوع
جمع شدن و داشتن پیک نیک در پارک ها ممنوع است باید پول به سازمان پارک ها داد و تفریح کرد
آتش درست کردن در هر نقطه بیرون کانادا در پارک و جنگل اکیدا ممنوع است
برداشتن صدف و خرچنگ از کنار دریا ممنوع است
ما هزاران هزاران قانون داریم شما چه فکری کرده ائید ؟
آب بازی ؟ یعنی مزاحمت برای آسایش دیگران در پارک یعنی سلب قانون یعنی باید به دور از چشم و مزاحمت برای دیگران باشد (492506)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۴:۰۹:۲۸
تا وقتی که مشکل تفریح جوانان حل نشده اوضاع همینه که هست ! حالا آقایون خوششون بیاد یا نیاد.
یه استادیوم می رفتیم که با گرون شدن بلیط ها دیگه اونم نمیتونیم بریم.یه نود می دیدیم که هر روز یه جورایی می خوان محدودش کنند(خوش بختانه تا حالا موفق نشدن) . در کل به یه فوتبال دل خوش کرده بودیم که با سیاسی شدنش اونم ازمون گرفتن. (492187)
 
دانشجو
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۵:۵۸:۳۱
اجاره یک سانس سالن برای فوتسال،بسکتبال و... حداقل 40 هزارتومان،یک سانس استخری که تمیز باشد و قورباغه تهش نباشه حداقل 15000 هزارتومان،یک ساعت بیلیارد 5-8 هزارتومان، یک سانس پینت بال .....بی خیال یک کنسرت موسیقی .........خیلی بیخیال و و و ........... همه میدونن تفریحات توی ایران به نسبت درآمد مردم هزینش بالاست یا لااقل تداومش مثل برنامه های هفتگی که هزینه خیلی بالایی میطلبه ............... همه میدونن مواد مخدر از انواع و اقسامش از قیمت ناچیز داره تا اعیانی و اصطلاحاً خوش مصرف...........همه میدونن الافی و ول گشتن توی خیابون و متلک انداختن و دید زدن به این و اون و ارازل بازی هزینش تقریباً مساوی با صفره............ همه میدونن.........
اما بعضی ها شاید ندونن: اینکه به دلیل نبود و یا کم بود و یا هزینه بالای تفریحاتی که به عنوان سالم تعریف شده تفریحات ناسالم(نا سالم به معنی خیلی ساده یعنی هر چیزی که ضرر داشته باشه حتی داروهایی که در ورزش مصرف میشه) انتخاب بشن دیگه بستگی به عقل طرف داره و اینکه از زندگی چی میخواد اگه اونقدر آدم ضعیف و دمدمی مزاجی هست که دید تفریح نیست دست به هر کاری زد بهش ایرادی نیست چون فهمش در همین حده عین بچه ای که تا ازش چیزی رو بگیری گریه میکنه یا لجبازی.شایدم فحش به بنده!! (492193)
 
دانشجو
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۶:۰۴:۵۰
چرا بعضی ها سفسته میکنند آقا گناه گناهه چه فساد عظیم مسئولین و چه بی اهمیتی اونها به جوانان یا نه، دلیل هزارتا کار دیگه نمیشه. آب بازی هیچ مشکلی نداره حتی با نامحرم (از نظر من، فتوایی هم خلافش نشنیدم) اما سر خودتونو شیره نمالید دیگه مرد و مردونه این آب بازی با مخلفات بود یا نه؟ اصلاً تقصیر نیروی انتظامی نادان ما هست که هر کاهی رو کوه میکنه. همه ی این انتقادا درست و وارد اصلاً بر فرض ایران مثل جهنم و همه چیزش افتضاح،اما اینا توجیح و دلیل نمیشه، دلیل چیزای دیگه هست. مثلاً چهار شنبه سوری از کی فرمش عوض شد؟ از وقتی تبدیل به رقاصی تو کوچه خیابون و مست کردن و منفجر کردن همدیگه شد. یعنی اینقدر افسرده شدن که خودشونو ناقص کنن یا بد مستی کنن دو روز مشنگ بشن؟اگه توجیه اینه که مشکلات از یادشون میره بفرمایند ریق رحمت رو سر بکشند که کلاً یادشون بره اینجوری مسولین بی خیال ماهم خوشحال ترن و سرشون خلوت تر میشه........ نه این راهش نیست شادی و تفریح میتونه خود جوش ایجاد بشه اما بدون اینکه بخواد بهونه دست سه پیچ ترین آدم دنیا بده اما این شادیا از اونجائیکه وارداتیه و مخلفات خودشو داره هم شاخک آدمای گیر بده رو بلند میکنه هم اونایی که از سر دلسوزی منع میکنند. مثل این میمونه که آب پرتقال رو با گیلاس مشروب بخوری قبل خوردن هم گیلاسارو بزنین به هم نه آب پرتغقال مشکل داره نه اون ظرف شیشه ای مشکل اینه شما بر اساس آداب چیزه دیگه عمل کردی(ایشالا که کلاه شرعی یا توجیح نباشه) خیلی ها توی جمع فامیل وقتی میرن به جایی برای تفریح محرم و نامحرم با هم بازی میکنن،تفریح میکنن هیچ کسم گیر نمیده مگیر اینکه هنجار بشکنه مثلاً جیغ و عشوه ی دختر خانومه تا ده فرسخ بره یا الفاض خاصی رد و بدل بشه...............................
خلاصه این بحثا من رو هم از برخورد های بد زده میکنه هم اونایی که در لفاف این مراسمها دنبال چیزه دیگن هم جو قاطی پاطی مملکت که چه بخوای چه نه این کارا آخرش میشه بهونه دست رسانه های اینوری و اونوری (492192)
 
پشیمون
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۷:۰۳:۳۹
افراددستگیرشده اعتراف کردند کارشون اشتباه بوده وفکر نکرده عمل کردندواظهار پشیمونی کردند(بنابراین شما دایه دلسوزترازمادروکاسه داغترازاش نشید) (492199)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۷:۳۹:۵۴
مجید جان در مترو حقانی اقا پلیس و خانم پلیس با یک دستگاه ون مواظب بودن که موی دخترا بیرون نباشه ولی در روی پل مترو حقانی مواد مخدر و سی دی مستهجن خرید و فروش می شد حالا تو میگی هر که نمی توانه در این مملکت زندگی کنه بره به خارج بنده خدا نزدیک 14000 نفر رفتهاند انتالیا ابهد اقتصادیش که بگذریم می دونی چقدر ممکنه بیماری به این مملکت منتقل کنند انوقت مطالبی که میننویسی ببین چقدر موافق دارید بابا چرا دست از سر ما بر نمی دارید ما هم نماز میخونیم و هم روزه میگیرم هم قران میخونیم دعا میخونیم و..... تفریح هم میخواهیم (492207)
 
منتظر 14
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۰۸:۱۸:۲۱
به نام خداوند مهربان خالق زیبایی ها
با سلام خدمت برادران و خواهران عزیزم
همه ی ما مسلمانیم و هم وطن بحث ما آب پاشی و خز بازی و مو و ... نیست , شادی خوب است تفریح خوب است و بايد جوانان شاد باشند ولی بحث این است که حرمت ها نباید شکسته شود افتخار ما به غيرت اسلامی ماست آیا شما حاضری خواهرت با پسر نامحرم در پارک بازی کند ؟ آخر برادر من خواهر عزیز بنا به فرمایش مولایمان مومن باید باهوش باشد اگر کمی زیرک باشیم ميبينيم دشمن غیرت ما را هدف گرفته است واین ختم ماجرا نيست اگر رواج پيدا کند کم کم قبح این مسائل (اختلات با نامحرم و حریم شکنی ها ) شکسته می شود وبرای جوانان ما حرمت شکنی و بی غيرتي عادی مِشودو بي تفاوت ميشوند و باز بنا به فرمایش امير مومنان (ع) در این صورت ( بی تفاوتی و عدم امر به معروف و نهی از منکر)بدترین ها بر ما مسلط می شوند وديگر دعاها مستجاب نمی شود واز ماست که بر ماست . به نظر بنده علت رواج نا هنجاری هایی که وجود دارد و همه از آن رنج مي بريم عدم امر به معروف و نهی از منکر (به شکل صحیح وخداپسندانه )در آغاز مطلب و نطفه بندی آن است (به طور مثال اعتیاد از سیگار شروع ميشود وبه نابودی و انحطاط ختم می شود) قبول دارم که امر به معروف اگر به شکل صحيح و اصولی نباشد اثر معکوس دارد ولی به این هم معتقدم که اگر همواره خدا را در نظر بگيريم و او را ناظر بر کار های خود بدانيم ( با هر دين ومذهبي)و به قول معروف کلاه خود را قاضی کنیم پی می بریم که کار غلط است یا صحيح . به اميد روزی که با ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشريف ) پليدی ها پاک و جهان مملو از عدل وداد شود (492209)
 
مروارید
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۰:۰۵:۱۷
چرا برداشت اشتباه از اسلام می کنیم !!!!! (492240)
 
سید
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۰:۱۲:۵۸
جوانان به جای تجاوز به عنف و یه غیر عنف و چاقو کشی رفتند آب بازی چه معنی داره این قبیل اعمال قبیحه رو انجام بدهند حیف اینها نیست که تجاوز رو ول کردند میروند آب بازی تا باشه قتل و تجاوز (492242)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۱:۰۸:۵۹
\"اگر دين ندارید لااقل آ زادمرد باشید\"

من یه سوالی برام پیش اومده .اگه کسی نمی دونست این جمله معروف از امام حسینه آیا همین سایت الف و طرفدارانش نمیومدند بگند :این چه جمله ایه با این جمله دین زیر سوال رفت.. کسی که دین نداره دیگه به حساب نمیاد چه برسه به اینکه آزادمرد باشه...

حالا من سوالم اینه آیا شما میتونید مرجع تشخیص اینکه چه چیزی خوب یا چه چیزی بد است توی ایران باشید. فکر می کنید با زدن این حرفها و یا برخورد شدید چیزی درست میشه؟ (492257)
 
Hosein afshar
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۲:۱۲:۲۸
در ماه شعبان شهرداری تهران حرکتی زیبا انجام داد نمیدانم تبلیغاتی بود برای انتخابات آتی بود یا هر چیز دیگر ولی کار زیبا و به جایی بود بیش از 70 هزار نفر هر شب آنجا جمع میشدند و از همه قشر در بین آن ها بود آیا خلاف امنیت و یا عفت ویا ... رفتار کردند نه ؟ مردم چه میخواهند ؟ تفریح ، سرگرمی ، کوه میری جلوتو میگیرند ، شمال میخوای بری میگن ماه مبارک نرید ، بابا مسلمونا مجتهدم میگه برو بعدا قضاشو بگیر شما چرا کاسه داغتر از آشید توی قران جزء دوم سوره بقره را بخوانید کاملا واضح گفته شده کسانی که در این ماه مسافر هستند میتوانند قضای آن را در ماه های دیگر بگیرند نگفته است گناه است ، کفاره بدهند و چیز دیگر . چرا حلال خدا را حرام میکنید ؟ جاده چالوس میری تمام کناره ها ی رودخانه ها را کاسب ها گرفته اند ؟ و شده است سفره خانه و باید برای هر ماشین کلی پول بدهی شما برای مردم چقدر جای تفریح ایجاد کردید که میخواهید اتفاقی نیافتد والله که عکس های این آب بازی را در اینترنت دیدم عکس های خانم های چادری هم در آن ها دیده میشد. آنها را هم دستگیر کردید؟ آگر آقایان مدیران شهری مانند ماه گذشته مکانهایی تفریحی و در نقاط مختلف شهر و یا کشور ایجاد کند بازهم اینگونه افراط گری به قول نویسنده مشاهده خواهیم کرد یا نه ؟ کافیست کمی فکر کنیم . راه حل پیدا کردن خیلی کاربردی تر از پاک کردن صورت مسئله است که گویا کار همیشگی مسئولین شده .
الف منتشر کن (492276)
 
ansarolzahra.blogfa.com
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۲:۱۳:۵۷
واقعا گریه آوره
وقتی آمار و نظراتتون رو میبینم حق میدم به خودم که گریه کنم واسه این جامعه

خطاب به یک عده میگم...
دیگه یک نفر باید چیکار کنه تا بهش بگیم دینش مشکل داره؟
بدحجاب باشه میگید دلش پاکه...
تو یک جمع مختلط بره و .... میگید چیزی نیست که
صدای موسیقی ماشینش هزار جور مزاحمت ایجاد کنه....میگید آزادی طلبه

ولی اگه یک جوون چادری باشه...میگید امله

اگر بسیجی باشه...میگید پول و کیک ساندیس میگره



بابا ایراد نداره دین نداشته باشید اصلا از پنجره ی حقوق بشر مگر ما ها آدم نیستیم؟شاید ما هم بخواهیم بریم پارک با خانواده هامون.خوب چرا اون فضا رو از ما میگیرید؟





بعد میگیم چرا امام زمان نمیاد؟ (492277)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۷:۱۷:۴۴
آره دینش مشکل داره ولی با چه زبونی باید بگیم که وظیفه‌ی شما نیست که با توسری و چماق دینش رو درست کنی ! (493020)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۲:۱۴:۲۱
دغدغه های اقای مجد به جاست.ولی باید یه امار گیری کرد و دید این دغدغه ها مال چند درصد ملت ایرانه؟ایا تمامی ساکنین و مراجعه کنندگان به این بوستان از این اعمال بر اشفته شدند؟من زیاد با اتوبوس سفر میکنم /یادمه قدیم ترها وقتی با اتوبوس سفر میکردم و راننده نوار غیر مجاز میزاشت یه چند نفری اعتراض میکردند /ولی حالا من خیلی خیلی کم دیدم کسی اعتراض کنه.تعداد نماز خونهای بین راه که در حد فاجعه است.(با توجه به این نکته که اکثر مسافران اتوبوس از قشر متوسط به پایین جامعه هستند ).بنا بر این باید با دقت بیشتری این مساله رو بررسی کرد. اینکه دم از قانون میزنند درسته،ولی قانونی که از طرف تعداد زیادی از اقشار جامعه که خیلی هاشون هم تحصیل کردهاند رعایت نمیشه،قانون قابل اجرایی نیست هر چند ممکنه قانون خوبی باشه. (492279)
 
محمد.
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۲:۳۵:۲۳
دانشجو جان اگه گناه گناهِ شما اینقدر رگ غیرتت بیرون نزنه گناهش رو به پای شما نمی نویسن خوشون اونا باید جواب بدن (492288)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۲:۳۵:۰۰
پس تکلیف امر به معروف و نهی از منکر چی میشه؟ (492812)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۸:۳۱:۲۶
امر به معروف و نهي از منكر هاي واجب تري وجو دارد (493054)
 
کمال
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۲:۳۶:۴۸
از رفتار مسئولین بر می آید که:
اينکه شما در خانه چه برنامه اى ميبينيد به ما مربوط است اينکه در خيابان چه ميپوشيد، به ما مربوط است آنچه مينوشيد و آنچه ميگوييد به ما مربوط است! با چه کسى بيرون ميرويد به ما مربوط است چه دينى داريد و چگونه آرايش ميکنيد به ما مربوط است! اما امنيت،وضع معيشت، قدرت خريد، کيفيت تحصيل، آينده فرزندانتان، تفريح جوانانتان، امنيت راهها،مشکل مسکن،و بقيه موارد به ما مربوط نيست مشکل خودتان است!!! (492289)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۷:۱۳:۳۱
با سلام

دوست دارم چند نکته را اشاره کنم،

1. چه کسی گفته که ما میتونيم در رابطه با دين ديگر افراد نظر بدهيم که فلان کس با ايمان است يا اون يکی بي ايمان؟
2. چرا شادی جوانان رو مساوی بی دين و ايمانی و لا ابالی گری قرار مي دهید؟
3. بين اين افراد از همه اقشار جامعه بود
4. تفريح اين افراد هيچ آسیبی به جامعه و افراد ديگر نزده

چرا مي خواهيد از اسلام دینی رو نشون بدید که جوونا حق تفریح و شادی رو ندارن؟ مگه توی کشورمون تفریح درست و حسابی برای جوونها هست که میخواید جلوی این تفریحات رو بگيرين؟ شايد از نظر شما تفریح، سفر به جاهای مذهبیه؟ انرژی جوونا کجا باید تخليه بشه؟
این انرژی اگه بره توی مخالفت اونم از نوع سیاسی برای مملکت خوشاینده؟
به نگاهی به نظرات دوستان نشان دهنده جو عمومی جامعه است.
فقط کافیه واقع بین بود.
من خودم اهل نماز و روزه هستم و اعتقادم اینه که دین یک امر شخصیه و این تفریحات رو لازمه یک زندگی سالم میدونم

خدا همه رو به راه راست هدایت کنه (492397)
 
سید محمدرضا دستغیبی
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۷:۲۳:۲۶
آقای کوشکی
ما از شما که بر طبل جامعه شناسی میزنید (که البته اخیرا آن را مطالعات فرهنگی نام نهاده اید) انتظار داشتیم قدری عالمانه به این مسئله بپردازید. اگر آمار می دهید که 62 درصد زنان ما بدحجاب هستند و دم از تحقیق می زنید آیا علت این بدحجابی ها را هم می دانید؟؟
آیا به نظر شما علت بد حجابی زنان و این دست حرکات جوانان ما نزدن چماق کمیته و ... است؟ آن تندروی های اول انقلاب را فراموش کرده اید؟ نکند باز هم میخواهید با قیچی کراوات ها را ببرید و از این دست کارها بکنید؟؟
ما تا کی باید چوب خشک مغزی مان را بخوریم؟؟ مشکل جامعه ما حجاب بانوانش نیست. مشکل جامعه ما این است که کسانی در مسند سیاست گذاری مسایل اجتماعی جا خوش کرده اند که اصلا نمی دانند جامعه چیست. جامعه را اتومبیل اشتباه گرفته اند. می شود اتومبیل را با فرمان کنترل کرد اما جامعه را با چماق و دستور و... نمی شود. (492401)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۱۹:۵۳:۵۹
اب‌بازي مختلط دختران و پسران فاسد



واقعا این چه عقیده ایی که شما دارید من هم اختلاط این گونه دختر و پسر را نمی پسندم ولی شما به چی می گین فاسد (492442)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۲۰:۰۲:۵۵
اگر دیروز با تفنگ و تانک های صدام و طبس به جنگ ما آمده بودند امروز با فساد گستری آمده آمده اند.
شاید برخی از دولت مردان برای از دست ندادن محبوبیت خود در میان قشری اندک، اما قدرتمند و مرفه و فاسد، سکوت کنند اما ما چرا باید سکوت کنیم. آیا این گونه جواب خون شهیدان را می دهیم؟ (492449)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۲۰:۲۳:۰۵
آیا پلیس نمی داند اینها چه روزی و در کجا برنامه دارند؟
آیا اثر این فسادهای علنی بیشتر از یک تظاهرات برای حمایت دریاچه ارومیه است که با آن به شدت تمام برخودر می شود و با این کی مدرا؟

فسق آشکار گناهش بیشتر است یا یک تجمع کوچک برای محیط زیست؟ پس چرا پلیس در خواب فرو رفته است؟ اگر قرار باشد هر روز از این برنامه ها باشد مطمئن باشید کار به جایی می رسد که هم جنس بازها هم برنامه می گذارند. شک نکنید.

اگر آنها خود برنامه می گذارند و خود می آیند و اجرا می کنند با خیالی آسوده چرا ما برنامه نگذاریم؟ احتمالا درست در همان ساعت و همان جا؟

آیا باید وجود حکومت اسلامی ما را به خواب زند که شما بخوابید که آقا پلیسه بیداره؟ (492459)
 
برزگر
۱۳۹۰-۰۵-۱۴ ۲۲:۲۵:۲۳
سلام به همه عزيزان چه موافق چه مخالف قصه تلخ آب بازي دختران وپسران جوان امروزي جامعه راخواندم و قصه تلخ تر موافق ان ومخالفان من يك جانباز شيميايي شهرستاني هستم كه در سن شانزده سالگي برحسب وظيفه داوطلبانه به جبهه رفتم وبعداز جنگ با تني مجروح به خانه بازگشتموخيلي از دوستانم را روي پاهايم از دست دادم اكنون بيست پنج سال با درد رنج مجروحيت ميسازم مي سوزم داراي دوفرزند دختر وپسر مي باشم با فرزندام صحبت كردم كه شما جوانها را چه شده آيا تفريح سالم فقط با با جنس مخالف باشد هماني كه دين ما منع كرده يا مي توانيم همين بازي را بصورت مجزا انجام دادبرادري كه همش دنبال تفريح هستي آيا تو حاضري پسرم با خواهر تو بازي كند وتو ناراحت نشي آيا تو راضي هستي پسرم برادرم با همس تو بازي كند وبه تنش آب بزند تا لباسش به تنش بچسب وتو ناراحت نشي خواهرم آيا تو راضي هستي شوهرت با دختري بازي كند وتو ناراحت نشي پس چرا همين كه شوهرانتان ازداواج مجدد مي كنند شما سرو صدا مي اندازيد مسؤلين عزيز شما چرا امكانات بر عزيز جوان فراهم نميكنيد كه كار به اينجا بكشد آيا فقط زن بچه هاي شما برايتان مهم هستند يا حساب بانكتان ما كه از شما چيزي نخواستيم بخاطر دارو هميشه بايد در داروخانه ها سگ دو بزنيم سال چندين بار بايد تو بيمارستان باشيم همسان نمان بايد هر لحظه منتظر مرگ مان باشند به ما كه نمرسيد حداقل به جوانان مملكت برسيد تا بخاطر آّ بازي اينقدر زير سوال نرن برادر وخواهر گرامي ما هم جوان بوديم دوستامونم كه رفتند جوان بودن حداقل به احترام آنهاتفريحات سالم بكنيد بله انسان نياز به شادي دارد ولي به چه قيمتي؟؟ (492517)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۰۸:۴۱:۱۷
دوست عزیز

کاشک برای دزدی بیت المال ، خیانت در امانت ، حیف و میل کردن اموال مردم و کشور ، دروغ و خیانت و... هم همینطور رگ گردن شما ورم میکرد (492609)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۰۹:۳۳:۴۰
دركدام قانون اب بازي جرم است.اگرجرم است مجازاتش چيست؟
عزيزان جمعيت ماجوان است مسئولين ما درحال جنگ قدرت هستندتاوقتي درامدهاي هنگفت نفتي داريم اين جنگ قدرت وجود دارد طبق معمول امريكا منشا همه مشكلات ماست.ومسئولين مااصلامقصرنيستند.وخداوند انقدر مسئولين ما را دوست دارد كه امريكا را براي تبرئه انان افريده است!
اگربراي چمعيت چوان برنامه ريزي شود ورزشگاه ساخته شودو....ايا ازاين كارها ميكند.ايااگرشاغل باشد ازاين كارها ميكد.نويسنده اين مطلب نفسش از جاي گرم در مي ايد ياجوان ندارد ياجوان نيست يا جوان نديده است.جوان كلا انرژي است براي تخليه ان از راه سالم چه تدبيري داريد؟
هزينه يك سانس استخر20000هزارتومان است. (492641)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۴:۴۴:۴۸
آب بازی جرم نیست دختر بازی جرم است. بی حجابی جرم است.
آیا واقعا این هایی که اومده بودند آب بازی (به قول شما) پول استخر رفتن نداشتند؟ خودت به این حرفت نمی خندی؟
این ها همه سوسول های شمال شهری پول دار بودند. (492922)
 
پدر دو جوان
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۰۴:۴۸
اقای دکتر صادق کوشکی نظرات مردم را در مورد مطلب تان دیدید .ایا بهتر نبود درمورد تفریح جوانان قلم میزدید ومردم را دعوت به بحث مینمودید تا نتجه قابل اجرا ئی در این مورد حاصل میگردید .واقعا در این سی وچند سال ازدست این نسخه های نخ نما چه نتیجه ای دریافت کرده اید (492669)
 
دانش
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۱۵:۲۳
سلام
متاسفانه در کشور ما هرروز فضاهای اجتماعی بسته تر میشود و همین امر باعث یک چنین حرکاتی میگردد به طور مثال مسول حراست پارک بهشت مادران در خیابان ارسباران به طور سلیقه ای استفاده از اسکیت و دوچرخه را برای کودکان ممنوع می کند. (492683)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۴:۴۶:۲۴
واقعا خیلی فضا بسته است! نه کسی آبا بازی می کنه نه بد حجاب داریم. خیلی خیلی بسته است. نه از آن کارها داریم! (492923)
 
امیری
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۱۷:۰۶
با احترام وسلام به همه ....این نسل جدید اکثرا در خانه تر بیت نشده و غذای بیرون بر خورده و متاسفانه با اهمال مسولین دین گریز شده اند . واما راه حل بر گشتن به تر بیت درون خانه اگر کسی وجود داشته با شد و پرهیز از تر بیت باری به هر جهت. فعلا به عنوان مسکن کنترل جنس مونث روزنامه ها صدا و سیما اموزش و پرورش و..... لازم بنظر می رسد.. تشکر (492688)
 
مجید ج
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۰:۳۵:۴۲
اقای مجید مجد سلام درود خدا برشما من هم با نظر شما موافقم اقایون نگاه کنید اینجا کشور جمهوری اسلامی ایران است همانطوری که در کشورهای دیگر برقعه ممنوع کردند اینجا حجاب واجب است چرا وقتی میری کشوری دیگر مجبوریید قوانین انجا اجرا کنید اینجا هم قوانین خاص خودش رو داره بایستی اجرا بشه گول مادیات وشهوات غرب وارزوهای مادی نخورید برو شکر خدا کن که در این کشور بدنیا امدی راه راست این است وبس (492712)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۳:۱۱:۱۸
اونجا برقع ممنونعه نه حجاب!
برای اینکه یه مرد نکره ممکنه برقع سر کنه و ....
ولی اینجا چی؟
اینجا باید پرسید چی آزاده؟! (492842)
 
سينا امان الهي
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۱:۲۹:۳۳
از ديدن اين تصاوير حالت تهوع بمن دست ميدهد.
حس ميكنم كه قلبم شكسته است.

باور ندارم كه اينها جوانان مملكت من باشند و با نااميدي به ساختمانهاي پس زمينه تصاوير نگاه ميكنم تا شايد اثري از شهر هاي كشورهاي ديگر را پيدا كنم و يا اثري از دست كاري هاي فتو شاپ.

اميدم گشته نا اميد بعد از هجر تو ياران ميآيند اندر پي تو... (492753)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۳:۲۹:۳۵
چرا در کشور ما اقلیت یعنی مردم؟!
من در هر سایتی که می روم تعداد نظرات موافق این آب بازی بیشتره. قطعا در سطح جامعه هم همینطوره. (492853)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۴:۵۶:۲۸
یک واقعیتی هست که باید قبول کنیم.
اولا اینترنت بازها مردم نیستند. اینترنت بازها فقط قشر جوان هستند. و البته قشر خاصی از جوان ها. بد و خوبش را فعلا در موردش صحبت نمی کنم. دلیل هم دارد. پس شما نظرات اینترنتی را مساوی نظرات مردم نگیرید. کاش یک موسسه ی معتبر آمار می گرفت و لی نگاهی منطقی به فضای اینترنت نشان می دهد که اکثر اینترنت بازها جوان هستند، جوان های بی کار هستند (دانشجو یودن یا محصل بودن کار حساب نمی شود). اکثرا مجرد هستند. ادامه اش را نمی گویم.
در چنین شرایطی (و با در نظر گرفتن آن چیزی که نگفتم) طبیعی است که این قشر اکثرا موافق آب بازی با جنس مخالف باشند.

اما گذشته از این که نظر پدر مادرها و بقیه اعضای جامعه چیست نظر اسلام مهم است. اول باید نظر اسلام و خدا مشخص شود و بیان شود بعد ببینیم مردمی که به اسلام و خدا و امام حسین اعتقاد دارند چه می گویند. به نظرم می رسد اولا نظر خیلی ها عوض می شود چون خیلی ها حرام و حلال را درست نفهمیده اند . اما ثانیا:
بازهم نظر مردم نظر خدا را عوض نمی کند. هر چند نگاهی به همهی اقشار جامعه نشان میدهد مردم ایران مذهبی و معتقد به اسلام هستند و مخالف فساد. (492928)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۸:۲۸:۰۵
كسي با بي اخلاقي موافق نيست .بلكه اختلاف نظر در مورد اين است كه چرا مشكلات رشه يابي نمي شوند.تا مشكلات بزرگتر شناسايي نشوند و حل نشوند اينگونه مسائل هرروز از روز قبل به شكل نامناسب تري بروز مي يابد. (493050)
 
بی بی
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۹:۰۴:۳۳
دوست عزیز خط انقلابی :
به نظر شما آیا حرام فقط بی حجابی و آب بازی و .... که معمولا به وسیله چند جوان مغفول انجام می شود است یا دروغ وپارتی بازی و رشوه و زیر میزی و تجاوز به حقوق اجتماعی و زمین خواری و .... ؟ پس چرا بعضی اعمال جزئی مثل آب بازی چند جوان برای شما آنقدر برجسته می شود ولی در مقابل مثلا دزدی های میلیاردی و زمین خواری و ... خم به ابرو نمی آورید و از کنارش به آسانی می گذرید ؟آیا ما واقعا مسلمان ودر خط انقلابیم ؟ قصد بنده تایید کار چند جوان نیست ولی منکرات بزرگی در کشور ما در حال رخ دادن است که باید حواسمان را به آن سمت جمع کنیم (493080)
 
alireza
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۰۰:۲۰:۱۴
(بازهم نظر مردم نظر خدا را عوض نمی کند...)

در كامنتت؛ شما جمله بالا را آورده ايد:
اولاً: شما آيا از طرف خدا نمايندگي داريد كه اينطور قاطعانه اظهار نظر مي كنيد؟
ثانياً : يدالله مع الجماعه را چگونه توجيه ميكنيد؟
البته بماند كه اين روز ها دين شده بازيچه صغير و كبير ؛ يك قران يا معصوم يا حضرت مي فرمايد - مي گويند و تفكرات و برداشت خودشان را به ديگران غالب ميكنند- (493137)
 
امیر حسین
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۱۲:۱۱:۴۲
برا دیدن نظر مردم باید تو جامعه بری نه تو سایتها
کی گفته سایتها جامعه مناسبی از همه ایرانیان است؟ (493438)
 
دانشجو
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۴:۱۹:۲۱
قابل توجه اونایی که میگن از نبود تفریح و امکانات این مراسم ها طرفدار داره باید عرض کنم اون تفنگ آب پاش ها مخصوصاً اون خفن هاش از 70-80 هزارتومن هست الی... (492893)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۶:۰۴:۰۲
آلان این نظر شما چه ربطی به نبود امکانات داشت. تریاک هم قیمتش زیاد این دلیل می شه تفریح وجود داره ؟! (492971)
 
پریسا
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۶:۵۹:۰۳
آخه آقای دانشجو گران ترین این تفنگ ها 10تا15 تومان است از کتاب دفتر سرت را بیرون بیار همین حرفها باعث ایجاد تورم وگرانی در جامعه میشود آخرش که چی آب بازی وخنده باعث به خطر افتادن جامعه اسلامی مامیشود و با آن از این به بعد برخورد قانونی میشود ولی با دزدها و کیف قاپ فعلا کاری نداریم این یک بحث خارج از دستور وچون آببازی وخنده جرم سنگین تر از نا امنی در جامعه است اولویت را به آن اختصاص میدهیم وگر نه نا امنی از قدیم بوده و حالا حالاها وقت برای بررسی آن داریم اگر در تابستان جلوی آب بازی را نگیریم در زمستان منجرب به برف بازی می شود. (493008)
 
دانشجو
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۷:۲۰:۰۸
اول یک سر به اسباب بازی فروشی بزنید تا قیمت دستتون بیاد تورم هم با قیمت تفنگ آبپاش زیاد نمیشه به اندازه کافی بالا هست
اینکه با تهدید برف بازی آب بازی رو توجیح میکنید هم از اون حرف هاست وقتی یک سری مسائل رعایت نشه هرچی باشه باهاش برخورد میشه چه آب بازی چه برف بازی چه تیله بازی!!!! کسی نگفته جرمش بالاست یا پایین یا اولویت با کدومه مسئله این بوده که باهاش برخورد بشه و شده و شاید این برخورد در بد برخورد کردن ها و یا برخورد نکردن با بسیاری جرائم گم باشه اما به لطف اتفاقات مختلف توی بوق شد و الا همین سواحل شمال کشور اگر دقت کنید گارد ساحلی یکی از دل مشغولی هاش تذکر به خانم هایی هست که در منطقهای که مخصوص شنا نیست با لباس جلوی مردان و یا حتی دست در دست اونها وارد آب میشن اون لباسی هم که توی دریا به تن باشه نبودش بهتره حالا چند سوال آیا منطقه مخصوص شنا رو از اونا گرفتن؟آیا دریا در قسمت هایی که مردان هستند قشنگتره یا بجای آب نوشابه داره!!! همه میدونن دلیل چیزه دیگه هست.حتی ته دل خودشون (493014)
 
بی بی
۱۳۹۰-۰۵-۱۵ ۱۸:۵۷:۰۶
آیا آب بازی چند جوان جاهل مهم تر است یا پول بازی عده ای سیاستمدار عاقل!
چو دزدی با چراغ آید کزیده تر برد کالارا - بنابراین چرا عده ای مسائل ساده و پیش پاافتاده را اینقدر برجسته می سازند و امر با اهمیت را به راحتی از کنارش می گذرند سود اینگونه نگاه به موضوعات به جیب چه کسانی میرود وما ناگاه اجیر بی جیره ومواجب چه کسانی می شویم ؟ (493077)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۰۱:۲۰:۰۹
شما بچه خواهر و یا بچه برادر که پدر و مادرش از قشر متوسط و نسبتاً مرفه باشد نداری؟اگر بله، ممکن است در آن روز در پارک مشغول آب بازی بوده باشد. به نظر شما اگر بداند عمو یا دایی عزیزش چنین طرز تفکری دارد چه حالی به او دست میدهد؟ (493156)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۰۳:۰۸:۵۷
دوستان عزیز برای جوانان ما چه کاری صورت گرفته که حال توقع داریم؟ کسی اگر واقعا بخواهد جلوی فساد را بگیرد باید به فکر اشتغال باشد، تنها راه جلوگیری از فساد ازدواج است، الان فقط خبر از ورشکستی صنایع به گوش میرسد اشتغال زایی که هیچ... (493184)
 
محمدحسين
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۰۸:۲۱:۲۴
سلام
در جامعه اسلامي چنين حركاتي خلاف شرع وعرف است ونيروي انتظامي بايد با متخلفان برخورد قانوني بعمل آورد. (493214)
 
کوروش
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۱۰:۲۷:۵۶
آیا دروغ گفتن و تهمت زدن و پول بیت المال رو به باد دادن گناه نیست ؟ چرا کسی بابت دروغ گفتن بعضی ها به فکر امربه معروف کردنش نمی افته؟ حالا نهی از منکر پیش کش. (493285)
 
مهدى
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۱۲:۳۶:۲۵
بسم الله لرحمن الرحيم با سلام خدمت مسؤلين محترم ( الف) كه اين بحث را ادامه مى هند تا سره از ناسره جدا بشه ، من يك سؤال از مخالفين اقا مجيد دارم ( بين خود وخدا جواب بدن) وقتى كه خدا به زنان بيامبر كه مدران امت هستند مي فرمايد حجاب خود را رعايت كنيد و مانند زمان جاهليت در كوجه وبازار رفت وامد نكنيد جون كه افرادى كه در دلهايشان مرض است با جشم هاى الوده به شما نكاه نكنند،تكليف ما وشما روشن است ، بعضى از اين نظرات مخالفت علنى با احكام اللهى است ، اين كه بكيم تو كجاى اسلام هستى ويا جملاتى از اين قبيل بايد اول به خودتون نكاه كنيدكه خدا وايمان به خدا كجاى زندكيتون قرار داره ، حكم صريح خدا را زير با كذاشتن واصرار بر دفاع از ان نكبت وبد بختى رو تو زندكى انسان وارد ميكنه ، همينطور كه وارد كرده بخاطر برخورد با جند نفر الكى خوش انكار كه بدرو مادرش باشه طاقت خودشو از دست داده واسمان وريسمان بهم مبافه كه يك حركت شنيع وحرام را حلال جلوه بده وعلناً با حكم خدا مخالفت مى كنه.  (493479)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۶ ۱۵:۴۳:۰۹
پدر و مادر عزیزم
اگر ما قرآن را روی طاقچه ها می گذاشتیم تا خود فرزندانمان با کنجکاوی خود به آن رجوع کنند خیلی بهتر از این بود که آنان را به قرائت قرآن وادار کنیم...............................
اکنون چه بسا جوانان ما از قرآن و اسلام فراری اند ولی جوانان غربی بدنبال قرآن و اسلام هستند.
همیشه وقتی به بچه بگی بیا غذا بخور!
چرا نخوردی! کی می خوری! کم غذا میشه...
ولی اگه دو روز واسه غذاخوردن بهش کم محلی کنی حریص میشه.....
به این مسائل پیش و پا افتاده توجه بشه به نفع جوونای مملکتمونه.
ما همه برادر و خواهر هستیم.مثل یک خانواده تو یک خونه که ایرانه.
برادر و خواهر تو خونه باهم دعوا میکنن ولی بیرون خونه جلو دیگران با هم خوبن. بیاییم ماهم جلوی دیگران خوبی مون رو نشون بدیم. نه عیبامون رو واسه همدیگه بزرگ کنیم.
بای (493692)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۰۰:۳۰:۵۸
هیچی بدتر از استفاده ابزاری از دین بدتر نیست چرا در کشور ما هر صدای مخالف یا هر عملی را که به مزاج دولتیان خوش نمی اید به اسم دین سرکوب می کنید این باعث بد نام کردن دین و بیزاری جوانان از دین می شود لطفا از اسلام مایه نگذارید (493973)
 
hossein hajiagha
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۰۱:۲۸:۳۴
move in Canada if you are not happy in Iran and stop talking about Iran
I love Iran (494004)
 
سينا امان الهي
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۰۸:۴۹:۵۲
صورت آن دختر را در سمت راست عكس ببينيد.
آدم دلش به حال اين جوانان ميسوزد از بسكه هيچ خوشي ندارند و همه اش گريه ميكنند.
دل آدم كباب ميشود. خوب ميشد اگه مسولان كمي به فكر اين جوانان ميبودند.
آخر اينقدر بي توجهي آنها را افسرده ميكند.
اگر ميشد اين آب بازي را انجمنش را برسميت بشناسند اقلا\" كمي غم از روي اين دختر خانم هم ناپديد ميشد.
بابا بي توجهي تا كي؟
آخر افسردگي اين جوانان هيچ اهميتي ندارد؟

به عكسش نگاه كنيد،
هيچ تفريحي ندارند بنده گان خدا، آدم دلش كباب ميشود. (494086)
 
سينا امان الهي
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۱۱:۵۹:۱۶
ببينيد زياد ايراد نگيريد از جون هامون.

وقتي كه صحبت از بازي و تفريح ميشه ديگه همه با هم محرم هستند به نوعي و خوب نيست ديگه كاسه داغتر از آش شد.

فقط اي كاش كه تو زمستون هم برف بازي ميشد...

اينقدر سخت گيري باعث ميشه اين بچه هاي بااستعداد نتونند نبوغ خودشون رو در آينده نشون بدن،

مثلا\" شما يه نيگاه به عكس اين دختر خانم سمت راست عكس بندازين.

اينقد بي تو جهي به تفريح اينها شده، اينقد بي توجهي به اوقات فراغت اين طفلك ها شده كه غم و غصه تو چهره شون معلومه و در آينده اينها نميتونند اون استعداد واقعي خودشون رو بروز بدن و اين به ضرر آينده اين مملكته.

ببينيد تو رو خدا اينقد سخت نگيريد ديگه شما هم. (494242)
 
hossein hajiagha
۱۳۹۰-۰۵-۱۸ ۰۲:۵۵:۴۴
عکسی که شما پیدا کردی متعلق به جوان قرتی خواننده کانادائی است عکس قحطی بود ؟ شما حتی ملیت هم نداری ؟ آنوقت آزادی بیشتر هم طلب می کنی ؟ (494800)
 
یوسف
۱۳۹۰-۰۵-۱۷ ۱۳:۱۴:۴۶
به نظر من اگر مجد نگاهی به نظرات می کرد. متوجه می شد حرفاش چقدر خریدار دارند. (494316)
 
نمی فهمم
۱۳۹۰-۰۵-۱۸ ۰۹:۰۳:۵۲
من منظور از خز باز را نمی فهمم.لطفا یک نفر توضیح دهد.البته معنی آب باز و مو فرفری را می دانم . (494840)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.