نظر منتشر شده
۱۵۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 113695
ایران مقتدر؛ جمعيت 150 میلیوني
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۵
*محمد قنادی



مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مسئولان نظام نسبت به استمرار سیاست‌های سال‌های گذشته در حوزه جمعیت موضع گرفتند و از مطلوب بودن جمعیت 150 میلیون نفری برای کشور سخن به میان آوردند. با توجه به حساسیت‌هایی که نسبت به این موضوع وجود دارد ممکن است برخی از افراد به صورت علنی و یا غیرعلنی نسبت به این فرمایشات موضع‌گیری کنند فلذا در اینجا تلاش شده است با برخی از توضیحات، درستی این سخنان تبیین شود و بیان شود که ظرفیت مطلوب کشور برای افزایش جمعیت حتی فراتر از 150 میلیون نفر است و نه تنها جای نگرانی از افزایش جمعیت نیست بلکه روند رو به رشد کشور در زمینه های مختلف علمی و فناوری و اقتصادی نشان دهنده‌ی نیاز کشور به افزایش جمعیت و از همه مهم‌تر جلوگیری از متوقف شدن رشد جمعیت و سالخوردگی جمعیت است.



1-  کشور پهناور ایران به لحاظ اقلیمی دارای ظرفیت­ بالایی برای جمعیت است؛ برخلاف تصور عمومی جامعه، ایران به لحاظ سرزمین‌هاي زیستی رتبه بالایی را داراست. در حالی که ایران با وسعت 1.6 میلیون کیلومتر مربع در رتبه 18 کشورهای جهان قرار دارد به لحاظ سرزمین­های زیستی با حدود 616 هزار کیلومتر مربع در رتبه 15 کشورهای دنیا قرار دارد. تراکم جمعیتی ایران با جمعیت 75 میلیون نفر در حدود 50 نفر در کیلومتر مربع است و اين در حالي است كه به نسبت اكثر كشورهاي منطقه و جهان تراكم پاييني است و از آن مهم تر تراكم زيستي كشور در حدود 116 نفر در كيلومتر مربع است كه باز هم به نسبت اكثر كشورهاي جهان در رتبه‌ي بسيار پاييني قرار دارد.



2-  موضوع آب مسئله اي است كه براي بسياري از افراد دغدغه ايجاد كرده است و بالاتر رفتن جمعيت كشور را ناسازگار با ذخاير سالانه آب كشور مي دانند. در اين مورد بايد اين توضيح را داد كه در حال حاضر ايران به لحاظ مصرف آب در رتبه 11 جهاني قرار دارد در حالي كه به لحاظ جمعيت در رتبه 18 جهان است يعني كشور ما در مصرف آب شديداً دچار سوءمصرف است. از تمام آب مصرفي در ايران حدود 90 درصد در بخش كشاورزي مصرف مي شود و 2 درصد در صنعت و در حدود 8 درصد مصرف شهري است؛ اين واقعيت در شرايطي است كه در بخش كشاورزي تا 40  درصد سوءمدیریت مصرف آب وجود دارد یعنی با کمی اصلاح در بخش کشاورزی معادل چندین برابر جمعیت فعلی ظرفیت آب آزاد خواهد شد.



3-  معضل بیکاری شاید مهم‌ترین مشکلی باشد که برخی منتقدان افزایش جمعیت به آن اشاره دارند. این انتقاد در شرایطی است که یکی از مهم‌ترین عوامل اشتغال‌زایی در کشورها وجود بازار است؛ افزایش جمعیت یعنی افزایش نیاز به کالا و خدمات و از آن فراتر ایجاد خواسته‌ها جدیدتر و متنوع‌تر در کالا و خدمات. از طرف دیگر جمعیت بیشتر یعنی نیروی کار بیشتر و این به معنای افزایش رشد اقتصادی است. موضوع مهم و اساسی در مسئله جمعیت، تغییرات کُند و بسیار زمان‌بَر آن است چرا که هر جامعه پس از تغییر سیاست‌های جمعیتی‌اش نزدیک به سه دهه باید منتظر بماند تا نتایج این تغییرات را مشاهده کند؛ به همین دلیل مطرح کردن مشکلات کنونی جامعه مانند بیکاری در مخالفت با افزایش جمعیت غلط و از روی عدم تسلط مطرح کنندگان اینگونه مباحث بر مسئله های اجتماعی است.



4-  کشورهای پرجمعیت نه تنها در عرصه اقتصادی قدرتمند‌ترند بلکه در عرصه علم و فناوری نیز ظرفیت بالاتری را تولید علم و خلق فناوری دارند. به طور مثال کشور روسیه با 147 میلیون نفر جمعیت دارای یک میلیون متخصص هوافضا است آیا می توان تصور کرد کشوری که به طور مثال در مجموع  2 میلیون نفر جمعیت دارد یک میلیون متخصص هوافضا داشته باشد؟! بسیاری از تخصص‌ها و شاخه‌های علمی و فنی مستلزم وجود جمعیت است. ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد و به سوی اقتدار منطقه‌ای و جهانی در حرکت است، سال 1404 چشم‌انداز توسعه و برتری منطقه‌ای ایران و سال 1435 چشم‌انداز مرجعیت علمی ایران در جهان است. دستیابی به این چشم‌اندازها تنها در گروی رشد مستمر و البته عقلانی جمعیت است.



در پایان باید متذکر شد که تشویق به افزایش جمعیت به معنای بازگشت به رشد جمعیت در دهه 60 نیست بلکه باید با تدوین سیاست‌های درست در حوزه جمعیت، شرایط را برای به تعادل رسیدن فرزندآوری خانواده ها فراهم کرد؛ نه تعداد بسیار زیاد فرزندان برای خانواده‌ها و جامعه مطلوب است و نه بسنده کردن به یک یا دو فرزند. مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران اعم از دولت و مجلس باید سیاست‌هایی را اتخاذ و اجرا کنند که شرایط اقتصادی و اجتماعی برای خانواده ها به نحوی تغییر کند که ایشان تشویق و ترغیب به داشتن فرزندان بیشتری شوند. این سیاست ها از حوزه فرهنگ سازی تا حمایت های مالی از تولد فرزندان بیشتر را در بر خواهد گرفت.

 

*کارشناس شبکه تحلیل‌گران تکنولوژی ایران (ایتان)

 

 
 
مریم ذوالقدر
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۰۹:۳۷:۰۲
من با این موضوع موافقم چون ایران با توجه به جمعیتش ، امسال وارد دوره میانسالی شد ه (30 تا 60 سال) که در سال های آینده ما یک کشور میانسال خواهیم بود که احتمالا باید مثل کشور های اروپایی جمعیت متخصص وارد کشور کنیم و سیاست های تشویقی اعمال کنیم تا خانواده ها دارای فرزندان بیشتری بشوند پس بهتره که از الان یک سیاست درست اعمال بشه که نه مثل دهه 60 رشد جمعیت زیادی داشته باشیم نه آینده ای مثل کشور های اروپایی داشته باشیم (495588)
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۰۹:۵۸:۲۹
میشه بفرمایید متخصص چی باید واردکنیم؟مگه چند درصد درآمد و صادراتمون از صنعت و کشاورزی هست که نیروی متخصص لازم باشه عمده صادرات ما نفت هست و نفت هم که ثابته پس هرچی جمعیت بیشتر بشه به هر کس کمتر میرسه
اون کشورهایی که میبینید جمعیت جوان لازم دارن چون صنعت و کشاورزی و تکنولوژی دارن و جمعیت جوان لازم دارند (495617)
 
کریم
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۰۶:۲۱
پسر خوب واقعاْ فکر میکنی چند درصد از تولید ناخالص داخلی کشور نفته؟
نزدیک ۵۰ درصد از تولید کشور بخش خدماته یه خورده هم کشاورزی، یه خورده هم صنایع غیر نفت، برای نفت کمتر از ۲۵٪ میمونه. (495762)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۳:۱۰:۲۰
هر کس در نظرش آمار میده،

منبعش هم ذکر کنه تا روی هـــــــوا حرف نزده باشه! (495832)
 
reg889164
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۳:۳۴:۱۶
آقایان و خانومایی که همینطوری الکی به کامنت بالا رای منفی دادین و دوست عزیزی که در کامنت زیر خواستی مستند آمار بدین.
این هم سندش:
http://www.cbi.ir/
سهم بخش های نفت - کشاورزی صنعت و معدن و خدمات از تولید ناخالص داخلی به ترتیب عبارت است از27 9- - 17 -48 درصد .

نماگرهای اقتصادی بانک مرکزی را از آدرس فوق دانلود کنید و در صفحه 5 آن سهم بخش های اصلی اقتصاد ایران از تولید ناخالص داخلی را ببینید (496184)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۱۶:۴۸:۲۶
بله ولی نزدیک به 95 درصد تولید خالص ملی وهمچنین کارهای دار ارزش افزوده ی کشور از نفت است (496379)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۰۲:۲۱:۱۶
اولا که چه دلیلی دلره به آمار بانک مرکزی استناد کنیم؟

تا وقتی در ایران منبع مستقل آمار وجود ندارد، حرف زدن از آمار خنده دار است.

ثانیا اصلا قبول مگر 27 درصد کم است؟

ثالثا، چرا تولید ناخالص را مثال می زنید؟ چرا درامد سرانه را نگاه نمی کنید؟ (496592)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۰۶:۴۱:۴۰
آقا جان خوبه خودت داری میگی تولید ناخالص داخلی یعنی هم ناخالصه و هم داخلیه و هم در مورد تولید داره صحبت میکنه نه در آمد ارزی و نه پولی که باید بیاد تو مملکت تا من و تو یه لقمه نون بخوریم یکم حواستو جمع کن ببین دقیقا چیه بابا هر گردی که گردو نیست آخه جانم (496830)
 
سیروس
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۱۷:۴۴:۳۱
واقعیت اینه که ما صادرات بدرد بخوری نداریم
برای همین هم اگر نفت رو حذف کنیم تراز تجاریمون به شدت منفی خواهد بود
خودتون ببینید غیر از چند قلم کالا که به چند کشور مثل خودمون صادر میکنیم چی داریم ؟
شاید مهمترین صادرات ما صنایع دستی و کشاورزی باشه
چیزی که اینجا اهمیت داره تراز تجاریه نه تولید نا خالص ملی!!! (496424)
 
ممد
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۱۹:۲۷:۵۹
اقاي محترم ميگن كه نفت و گاز چيزي در حدود 35 -40 درصد توليد ناخالص ملي ولي تصور كن اگه همين ژول نفت و گازي كه هر سال به اقتصاد كشور تزريق ميشه نباشه چند درصد از اون 40 درصد بازرگاني و خريد و فروش شكل ميگيره چن درصد از خدمات اتفاق مي افته پس واقعيت نفت و گاز در كشور ما بيشتر از 70 درصده پس هر جا هستي دعا بجون چن استان جنوب غربي كشور كن يعني الان بايد مث افغانستان و پاكستان زندگي ميكردي ... (496484)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۰۶:۳۹:۰۲
نه پسر خوب شما محاسبه رو اشتباه انجام دادی این 50 درصد خدمات که میگی داخلیه و هیچ در آمد ارزی نداره این یه خورده ها یی هم که میگی همش رو هم 20 درصد نمیشه لطفا آمار نادرست ارائه ندید (496829)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۰:۰۵:۲۲
چه کسی با ایران مقتدر مخالف است؟

چرا ایران به سمت کاهش رشد جمعیت در جوامع شهری رفت؟

آیا فقط به خاطر تبلیغات \"فرزند کمتر...\" نه!

چون زندگی خرج دارد، و والدین دوست ندارند فرزندان خود را در سختی بزرگ کنند!

تا رفاه در جامعه نباشد، تشویق به افزیش جمعیت بی معنی است.

خلاص (495626)
 
کریم
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۰۹:۵۴
دهه ۶۰ که رشد جمعیت اونقدر بالا بود، زندگی خرج نداشت؟ یا والدین دوست داشتند فرزندانشون رو تو سختی بزرگ کنند؟
فرق دهه ۶۰ و ۷۰ فقط تو شعار فرزند کمتر زندگی بهتره. البته یه مقدار هم جنگ که اثرش خیلی زیاد نیست. (495767)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۶:۵۱
کریم جون!

حرف زدن سادست! فکر کردن سخته؟

نرخ تورم سالانه ایران ضرب در 20 برابر فاصله امروز با دهه 60 است! کم نیست؟!

امروز هدفمند شده ایم! اون روز نبودیم.

امروز موبایل از 10 سال به بالا الزامی است!

اون روز کفش هم میشد مشترک با برادر پوشید!

امروز بچه تا گواهینامه بگیره ماشین می خواد- اون روز یه ماشینم زیاد بود.

امروز آپارتمان 50 متری 100 میلیون در میاد. اون روز 2 میلون هم جمعش می کردن!

هزینه درمان...
هزینه مواد غذایی...
مدرسه غیر انتفاعی..
کلاس کنکور...
کامپیوتر...
اینترنت...
کنسول بازی...( از آتاری 10 هزار تومانی به Xbox با کینکت 600 هزار تومان)
.
.
.

شما یا سنت به اون موقع قد نمیده یا فراموشی گرفتی! (495829)
 
سید جمال قریشی
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۵:۳۷:۰۳
البته این حرفایی که سخن تازه میزنه تاحدودی درسته ولی نکته در همین جاست که آنچه منجر به این شده که ایشون بگه زندگی سخت تر شده نه ناشی از پایین آمدن سطح رفاه جامعه بلکه ناشی از مصرفگراتر شدن جامعه و دور شدن نسبی مردم از ارزشهای سنتی قناعت، صداقت، و با هم بودن و جایگزینی ارزشهای مدرن به صورتی کج و معوج میباشد.
یک سوال: چرا در جوامع غربی پیشرفته و مرفه مردم میلی به بچه دار شدن ندارن یا چرا در جوامع سنتی ای که سطح رفاه پایینتر از ایرانه رشد جمعیت بالاتره؟
این پاسخ که مردم دوس ندارن بچه هاشون در شرایط سخت بزرگ کنن احتمالا ناشی از این پیشفرضه که در خانواده های کم جمعیت ارتباط والدین و فرزندان عمیقتر و دوستی و محبت بین ایشان بیشتر شده است، در صورتی که به نظر من کاملا برخلاف این پاسخ دم دستی محبت و ارتباط والدین و فرزندان کمتر شده و بچه کم داشتن یکی از نشانه های این پدیده در سطح ناخودآگاه جمعی است. پاسخی که شاید هضم آن برای بسیاری از زوجهای جوان سخت و دشوار باشد. (495966)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۱:۰۵:۴۹
خیلی ساده هست:
کافیه برید تو خیابون و از این مردم بپرسید حاضرید توی 20 سال قبل زندگی کنید؟

بیست سی سال قبل مردم مردم سالی یه بار پلو میخوردن ولی الان کدوم خونه بی پلو هستش؟

بقول شما بیست سال قبل مردم با کفش وصله دار
توی خیابون راه میرفتن ولی الان برو تو خیابون درصد بگیر ببین چقدر از مردم لباس و کفششون وصله داره؟

امروز کدوم خونه رو میشناسی که کامپیوتر نداشته باشه؟

و....

حرف آقا کریم بالا درسته
شما نگرفتید ایشون چی میگه
واقعا که فکر کردن سخته (496215)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۷:۳۵:۴۸
آقای ناشناس
30 سال قبل حداقل هر دو سه ماه لااقل یک بار کوپن برنج اعلام می شد و همه مردم ایران لااقل هفته ای چند بار برنج می خوردند. (496288)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۱۲:۵۴:۱۷
بیست سی سال قبل مردم مردم سالی یه بار پلو میخوردن ولی الان کدوم خونه بی پلو هستش؟
...............................
کی میگه 20 یا 30 سال پیش مردم سالی یکبار پلو می خوردند ؟
مردم همیشه مصرف یکسال برنج را در انبار داشتند .چرا اطلاعات غلط می دهید ؟ اگر منظورتان خانوده های خیلی فقیر بوده ...الان انها اصلا دسترسی به رفاه ندارند . (496690)
 
یخی
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۱:۱۷:۲۱
جناب راه غلط
اون کشورهایی که تورم ندارن و مردم معیشتشون خوبه و رفاه اجتماعی و سیاسی دارن و وضعیت اقتصاد ملی شون خوبه و درآمد سرانه بالاست آیا مشکل رشد جمعیت ندارن؟
آیا رشد جمعیتشون مثبته؟
انگلیس
آلمان
ایتالیا
نروژ
و...
آقای عزیز سواد و تخصص نداری چرا توی بحث ها خودت رو میکشی؟
رشد جمعیت بیشتر جنبه ی فرهنگی داره تا اقتصادی
اگه خوب دقت کنی تمامی کشورهای در حال توسعه دارای رشد جمعیتی بالایی هستن در حالی که کشورهایی که اقتصاد جهانی در دستشونه همشون الان داد نرخ رشد منفی جمعیت رو میزنن
---------
عاقل اول فکر میکنه بعد حرف میزنه
واقعا بقول خودتون حرف زدن ساده هست ولی فکر کردن سخته
عجبا به خردتان
عجبا (496231)
 
سودا سرمد
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۹:۴۷:۵۴
دقیقاباید از فرهنگ باشه نه از شعارهای سیاسی دولت (496314)
 
سخن تازه تر
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۴:۰۱:۲۲
اینهایی که گفتی عمده اش تو فرهنگ قرار میگیره نه اقتصاد

من باید فرزندم رو طوری تربیت کنم که مطابق با الگوی مصرف اسلامی خرج زندگیش کنه. نه تو هر سنّی که بود هر چی تو سریال و برنامه کودک و ماهواره نشون داد بهانه ش رو بگیره.

الگوی امام علیِ پولدار و کمخرج رو دوباره ببینیم.

ضمن اینکه درآمدها رو هم مقایسه کنید لطفا.

شرمنده جواب های، هویه:
شما یا الان دوست داری الکی آه و ناله کنی یا نمی تونی درآمد کافی برای خودت جور کنی

ضمنا بفهمید که ما باید از این گذرگاه مخوف اقتصادی رد بشیم تا بدون دوپینگ اقتصاد زندگیمون رو بچرخونیم. ممنون (496259)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۰۲:۰۰:۲۸
من چند بار مطلبت را خوندم، اینقدر عصبانی بودی که جملهات بی معنی شده!

\"الگوی امام علیِ پولدار و کمخرج رو دوباره ببینیم.\" یعنی چی؟

\"ضمن اینکه درآمدها رو هم مقایسه کنید لطفا.\"
لطفا چی؟!

\"شرمنده جواب های، هویه:\" شرمنده چی؟

\"شما یا الان دوست داری ...\" این ضمیر شما الان به کی برمیگرده؟

چرا اینقدر عصبانیت؟ ما که دشمن نیستیم، فقط اختلاف نظر داریم، حرف میزنیم حل میشه!

من فقط یک سوال می کنم، یک خانواده متوسط در ایران چند تا بچه داشته باشه کافیه؟

یا، شما خودت چند تا بچه داری؟

همین (496585)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۱:۱۸:۵۲
مريم عزيز:
فرآيندي كه در حال حاضر در حال طي شدنه يك مسير يك طرفه به سوي خارج كشوره و هر متخصصي به محض ايجاد ظرفيت هاي علمي و مالي از كشور خارج مي شه. بهتره حداقل اين اتوبان به سوي خارج رو قطع كنيم و يا حداقل سرعت خروج از كشور رو كم كنيم. (495724)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۷:۳۳:۲۰
هنوز رشد در ایران ۱.۸ است و سالانه ی‍‍‍‍‍ک ‍میلیون اضافه میشه. هر وقت رشد صفر شد تازه حمعیت ثابت میمونه و ا‍گر ‍منفی شد کم میشه! (496032)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۲:۴۳:۳۰
اگر تنها جمعیت زیاد عامل قدرت بود هند باید ابرقدرت دنیا بود. نویسنده محترم نمی خواهد قبول کندکه هنوز بسیاری از مدارس پایتخت ایران دو نوبته است. برای این که جمعیت به عامل قدرت تبدیل شود آموزش و امکانات لازم دارد. شما لطف کنید هر کاری که می خواهید برای آن 75 میلیون نفر دوم بکنید برای همین 75 میلیون نفر انجام دهید بعد آنها تصمیم خواهند گرفت که در این زمینه نهایت تلاش خود را به عمل آورند. (496160)
 
توحید
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۴:۵۶:۱۳
هند الان اوضاع خوبی داره
اتفاقا چین هم به خاطر همین جمعیتش اوضاع خوبی داره
متاسفانه کاهش جمعیت فعلی به خاطر مسائل فرهنگیه و مشکل اقتصادی در بین نیست
پس با فرهنگ سازی میشه جمعیت را افزایش داد
که اتفاقا جمعیت بالا موجب افزایش قدرته (496263)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۳:۵۵:۵۵
یک موضوع را هم لحاظ کنید من 41 سال سن دارم ازدواج هم نکرده ام چون به اطرافیان نگاه میکنم و تجرد را به شرمندگی در مقابل زن و بچه ترجیح میدهم حالا حالاها مجرد خواهم ماند (496192)
 
alireza
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۶:۵۰:۳۹
من 22 سالمه و بابام میخاد بزور زنم بده!
بابام مبگه خدا پول دو چیز رو جور میکنه یکیش پول برا خونه خریدن یکی پول برا ازدواج کردن! (497407)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۲:۵۲:۳۵
ما 4 واحد جمعیت شناسی گذراندیم، چکیده ساعت ها درس خواندن و سر کلاس نشستن این مطلب اینکه جمعیت ربطی به تشویق دولت نداره و این خانواده ها هستند که تصمیم می گیرند که چقدر بچه داشته باشند و اگر هم تاثیر داشته باشه در قشر بی بضاعت جامعه تاثیر گذار است. ما هنوز نمیتونیم بچه های خیابونی رو جمع کنیم. با این کار جمعیت بچه های فقیر چندین برابر میشه. این نگاه افزایش جمعت میلیونی خیلی نگاه غیر کارشناسی و ایدئولوژیکی هست (496247)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۰۹:۳۸:۰۲
عجیب است که با توجه به بیان اینهمه مشکل چرا هنوز افزایش جمعیت مطرح میشود . هنوز در تامین آموزش تحصیل کار مسکن و مشکلات اقتصادی برای این جمعیت مانده ایم . عجیب است این اقتدار کجا معنا پیدا می کند . بهتر است همین هفتاد میلیون را جمع کنید برایتان بس است (495590)
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۰۹:۳۹:۱۲
شما مشکل تورم و بیکاری و مسکن و آموزش رو حل کن 4_5 تا بچه با ما تضمین شده (495593)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۰:۳۴:۴۲
البته جناب سیاسی،خوبه که خودمون هم برای اسایش خودمون تلاش کنیم و همه چیز رو از دولت نخواهیم.ظاهرا تو ایران اگر به یک سری بها بدهیمعبدون هیچ خجالتی می خواهند که بخورند و بخوابند ولی سر ماه مبلغ قابل توجهی برایشان توسط دولت واریز شود. (495650)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۱:۲۲:۳۳
مجيد عزيز:
شما با اژدهاي 7 سر بيكاري آشنا هستيد؟ به نظر من 99 كساني كه بيكار هستند از تنبلي و بخور بخوابي نيست. كار نيست. (495726)
 
سودا سرمد
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۸:۱۸
شما کار بده اگر کسی انجام نداد هر چی خواستی بگو پدر من 73سالش بدون بیمه است بنظر شما من چرا باید کارکنم از بی هیجانی که نیست بلکه از ناچاری اونم کارنیست اینجا برای یک دختر فروشندگی هست (ماهی60هزار)که اونم هیچ جا فروشنده محجبه نمی خواد .
شما برادری کن کار برای من جور کن که فردا نرم پارک اب واتش...
اگر نظرم را چاپ نمیکنید حداقل عضویتم را لغو کنید (495771)
 
آرمان
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۲۷:۳۳
شما که آمریکا زندگی میکنی دیگه چراآقای مجد؟ تو اون سرزمین کفر و فساد و بدبختی اگر یه گشنه پیدا بشه صدا و سیما... 24 ساعت پخش میکنه. راستی تو آمریکا به شما خوش میگذره (495777)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۵۴:۵۷
از الف خواهشمندم که نظراتی که مرتبط به زندگی بنده است را متشر نکند.
حالا که منتشر کرده امیدوارم که نظرات بنده در جواب این دوستان را منتشر کند،بله به کوری چشم دشمنان نظام و اسلام بنده در این سرزمین کفر همواره اخبار کشور سربلندم را رصد می کنم چه از سایت های خبری تحلیلی چه از شبکه های جام جم و فکر و ذهنم هم کشورم هست و مردمان خوبش. (495813)
 
Haj Ali
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۶:۵۸:۵۵
پس با این حساب جمعیت آمیکا بجای ۳۰۰ میلیون باید یک میلیارد باشه چون هم سرزمینهی قابل زندگی‌ اینجا بیشتر از ایران است و هم آب. و ایران ۱۵۰ میلیونی باز هم بسیار عقبتر خواهد بود.

کمیت جمعیت مهم نیست کیفیت جمعیت مهم هست: ایران ۷۵ میلیونی را با آلمان ۸۲ میلیونی مقایسه کنید.

راستی‌ آقای مجد کجای DC هستی‌؟ فکر کنم همسایهٔ باشیم :) (496007)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۱۳:۲۵:۴۸
کند،بله به کوری چشم دشمنان نظام و اسلام بنده در این سرزمین کفر همواره اخبار کشور سربلندم را رصد می کنم چه از سایت های خبری تحلیلی چه از شبکه های جام جم و فکر و ذهنم هم کشورم هست و مردمان خوبش.
...............................
این رصد کردن من را کشته !!!!اقای مجد شما باید از این اوضاع ممنون هم باشید . (496705)
 
نوید
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۰:۲۴:۱۴
مجید عزیز
ایران اکنون حدود 74 میلیون نفر جمعیت دارد.74 میلیون تقریباٌ نصف 150 میلیونه.یعنی ما با مشکلات زیادی از جمله:بیکاری-کم آبی-پایان منابع زیرزمینی-آلودگی هوا-آلودگی صوتی و ... بیشتر می شود.ما باید فرهنگ مردم را بیشتر کنیم نه اینکه از فرهنگ و شعور آنها بکاهیم. (496203)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۱۲:۰۷:۰۷
خيلي ها را مي شناسم كه صبح تا شب دو شيفته كار مي كنند باز هم كم مي آورند. شما از چي صحبت مي كني؟ كي از دولت كمك خواست؟ دولت بتواند قيمت اجناس را ثابت نگه دارد هزينه عوارض پست و خروج از كشور و ماليات و گذرنامه و ... را گران نكند خيلي هم ازش ممنون هستيم.! (496673)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۱۳:۲۳:۰۳
ناراحت نشوید ...به نظر من افرادی که حمایت از دولت می کنند جز تنبل ترین ادمها هستند .زیرا به این فکر می کنند از دولت استفاده کنند ولی جالب است که شما دست پیش را می گیرید . (496702)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۰۹:۴۳:۴۵
همان طور که گفته شد ایران کشور خشکی است و این مشکل بی آبی در آینده شدیدتر هم می شود.

پس اول به فکر حل مشکلات امروز باشیم نه این که بگذاریم وقتی مشکل بزرگتر شد آنوقت حلش کنیم.

نگاه به انسان به عنوان نیروی کار ریشه در تفکر سرمایه داری دارد و این تفکر در حال فروپاشی است.

نیروی کار بدون مواد اولیه باعٍث قحطی خواهد شد. میگویند ایران از نظر سرمایه های خدادادی غنی است، درست ولی تا کی؟

زیرساخت! دومین کشور دارای ذخایر گاز دنیا در سرمای زمستان دچار کمبود گاز می شود و در گرمای تابستان به دنبال مدیریت آخرین کیلو وات های برق خود است.

والسلام (495596)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۰۹:۴۸:۱۹
کشورهای حوزه اسکاندیناوی دارای جمعیت کم و رشد جمعیت منفی هستند. اما از نظر اقتصادی بسیار پرقدرت و از نظر توزیع درآمد سیستمی کارآمد دارند که اختلاف طبقاتی را به حد بسیار پایینی رسانده. بنابراین حکم آقای کارشناس به هیچ عنوان دارای جامعیت نیست. (495603)
 
حسین افتخاری
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۰۹:۵۶:۱۰
با سلام..
اینجانب با رشد جمعیت موافقم.اما به شروطی که اهم آن عبارتند از:
1-به نظر من مهمترین شرط این باید باشد که الگوی اقتصادی ای در جامعه اجرا گردد که سبب افزایش مدام تولید ناخالص داخلی باشد.و در پی آن رشد درآمد سرانه بیش از رشد جمعیت باشد.یعنی با اینکه جمعیت افزایش می یابد اما لذت جویی و رفاه جامعه بیشتر از رشد جمعیت افزایش می یابد.
2-باز توزیع درآمد به جد اصلاح شود تا شکاف های طبقاتی با وجود افزایش جمعیت کاهش یابد.
3-سیاست های توسعه زیرساخت ها متناسب با همه جمعیت در کشور ایجاد گردد.
و...
در پایان چنانچه به امید اینکه با افزایش جمعیت اتوماتیک وار به سمت رفاه بیشتر منتقل خواهیم شد را خطایی بس بزرگ می دانم.
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر به دست خودشان
با تشکر (495613)
 
کارمند
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۰۹:۵۶:۲۸
من معتقدم این خود مردم هستند که تشخیص میدند چندتا بچه داشته باشند . کسانی که با دغدغه امکانات ، هزینه تحصیل ، ازدواج و... روبرو هستند وگرنه .اول این 70 میلیون به یه آرامش و آسایشی نسبی برسند بعد اونوقت اونو 2 برابرش کنیم. (495614)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۰۹:۵۹:۲۸
اول شرایط مطلوب و عدالت برای ما 70 میلیون نفر فراهم بشود بعد چشم ! (495619)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۰۳:۲۳
فکر می کنم اگر به آمارها توجه کنیم رشد جمعیت فعلی کشور به علت جوان بودن جامعه است در صورتی که به جای پدر و مادر در ایران کمتر از دو بچه جایگزین می شوندو این در دراز مدت یعنی رشد منفی جمعیت (495758)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۰:۰۰:۱۶
بحث این است که هر عاملی میتواند فرصت یا تهدید باشد. اگر توان مدیریتی کشور را بسنجیم ما در هدایت همین هفتاد میلیون رفوزه شده ایم این هم مثل حذف صفرهاست اگر زیر ساختها را آماده نکنیم صد و پنجاه میلیون یک تهدید است و با آمادگی ما را به بزرگترین قدرت دنیا تبدیل میکند تا اینجا که نشانه ای از توان ما در این حوزه دیده نشده است (495620)
 
علي
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۰:۰۰:۲۱
سلام
به استحضار شما دولتمردان مي رسانم تا وقتي با حقوق 500 هزار تومان و هزينه اي چند برابر اين حقوق بايد زندگي کرد و از خيلي از خواسته هاي لازم و ضروري زندگي مثل تغذيه سالم ، بهداشت ، امنيت و اميد به اينده خبري نيست نمشود به يک فرزند بيشتر دلخوش کرد . در ضمن شما دريافتي خود را در حد يک کارگر و يا کارمند پايين بياوريد تا بريتان درک اين مسئله قابل فهم باشد که والدين حتي حوصله خودشان را ندارند چه برسد به فرزند .
من يک فرزند دارم ولي در هزينه ها و وقت براي همين يکي هم کم مياورم . (495621)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۰:۳۷:۰۲
بسیاری از افراد هستند که حقوقشان 400 هزار تومان است ولی در ماه حداقل 2 میلیون تومان در آمد دارند،چرا؟چون تلاششان
زیاد است و فعالیت زیادی برای کسب درآمد دارند.ضمنا شلوغ کاری هم نمی کنند که ای وای پول ندارم و گرسنه هستم و فلان و بیثار. (495652)
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۰:۵۱:۲۶
حقوق 400 هزار تومن میگیرند ولی 2 میلیون تومن درآمد دارند؟
میشه بگید زمینه کاری این بسیاری افراد چی هست؟ (495670)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۵۶:۱۸
شغل آزاد،بنگاه معاملات ملکی (495816)
 
بهزاد
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۵:۱۴:۲۳
آقای مجد میشه فرق حقوق و درآمد رو بگی؟اینی که شما میگید شغل ازاد نیست بلکه شامل کارمند ها میشه که هم حقوق دارن هم پول چایی و زیرمیزی و...... مثل اینکه اونجایی که شما هستید خیلی خوش میگذرو که اینا یادتون رفته. (495947)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۷:۱۴:۰۱
بابا یه چیزی بگو بگنجه !! کسی که سرمایه‌ی شغل آزاد داشته باشه مریضه بره کارگری و کارمندی با حقوق 400 تومن ؟ (496020)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۳:۴۹:۱۳
مثلن الان هر شخصي دارد با ماشين مسافر کشي مي‌کند، يا بنگاه معاملات ملکي که به اندازه فعلي شغل کاذب است و ...

مطمئن باشيد اگر وضعيت زندگي در مملکت خوب باشد، مشکل جمعيت خود به خود حل مي‌شود، حداکثر مثل خيلي از کشورهاي متمول ايران مهاجر پذير مي‌شود. (496189)
 
رهگذر
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۱۰:۰۹:۱۶
شما متوجه نیستید که این پیشنهاد شما چقدر مضرات دارد؟! (496635)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۰:۲۱
بهتر است خودتان را ارزیابی کنید و مانند افراد ساده نظر ندهید.... می شود همه برویم بعد از ظهرها در معملات ملکی و در زمان رکود مسکن کار کنیم ؟واقعا اینست ادعای شما ؟ (496707)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۰:۰۶:۳۳
مجید جان این مملکت برای آبادی به متخصص بیشتر از بنگاه دار نیاز داره. (496868)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۲۲:۵۷:۲۲
آیا در یک جامعه مقتدر! مردم یه شغل مشخص دارند و چند تا شغل کاذب؟ آخه دلالی هم شد شغل؟اونم واسه همه کم درآمدا ؟؟؟ (497308)
 
بهنام
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۳۶:۱۵
جناب آقای مجد...شما هم مثل اینکخ از افراد بی درد جامعه هستید.....آیا این افرادی که شما تام میبرید دیگر وقتی برای تربیت فرزندانشان پیدا میکنند.....مشکل کسب در آمد نیست...مشکل درست رندگی کردن هست (495795)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۴۶:۴۸
كسي كه 2 ميليون و 400 درآمد داشته باشه معلومه كه شلوغ كاري نمي كنه چون به نسبت نه گرسته هست نه بي پول!
بعد ميشه فقط 5 نمونه از كارهايي كه ميشه با اون ماهانه 2 ميليون درآمد داشت (بدون نياز به سرمايه قبلي) را ذكر كنيد؟ بعد اگه كسي ماهي 2 ميليون درآمد داشته باشه با كار جانبي مگر ديوانه است كه صبح تا ساعت 4-5 بره سر كاري كه حقوقش فقط 400 هزار است؟ آيا بهتر نيست همون 8 ساعت رو هم به كار پردرآمد اختصاص بده تا حداقل ماهي 3-4 ميليون دربياره؟
آخه بعضيها يه سري حرفهايي ميزنند كه آدم نميدونه بخنده يا گريه كنه بعد جالب اينه كه اين آدمهايي كه همچين حرفهايي ميزنند بنا بر گفته خودشان در حال تحقيق و تحصيل در آمريكا هم تشريف دارند، يعني قاعدتا بايد تحصيلكرده باشند (495806)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۱:۳۰
اولا 2 و 400 نه و 2 میلیون
دوما این شخصی که مثال زدم،به دلیل مسائلی نظیر پرستیژ اجتماعی شغل اول خود را نگه داشته(همه چیز پول نیست)
سوما،کسی شما را اجبار نکرده که نظرات بعضی ها را بخوانید که بخواهید زحمت بکشید و گریه زاری و یا خنده کنید،ضمن اینکه درباره تحصیل و تحقیق بنده در کشور آمریکا،بنده هیچ وقت به این موضوع اشاره نکردم،چون اصلا دوست نداشتم در این کشور سکونتحتی موقت داشته باشم و به همین دلیل هیچ وقت اشاره نکردم و به همین دلیل هم حتی در نظراتی که در سایتهای کشور عزیزم دارم از پرچم سه رنگ و زیبای جمهوری اسلامی یاران استفاده می کنم اما چند بار یادم رفت که از این پرچم استفاده کنم و دوستان همفکرتان(همان منفی زن های معروف) این قضیه را رصد کردند و آسمون ریسمون بافی کردند. (495820)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۳:۳۵:۱۱
2 ميليون درآمد جانبي + 400 هزار حقوق = 2 ميليون و 400 هزار درآمد ماهانه
(حالا گير شما اون 400 هزار بود؟ باشه اونو هم بيخيال ميشيم)
خب خواستم فقط 5 نمونه از كارهاي زيادي كه ميشه كرد براي كسب درآمد اضافي (و بدون نياز به سرمايه اوليه اي كه شخص عادي با حقوق 400 هزار تومن قادر به تهيه آن نباشد) را ذكر كنيد كه ظاهرا فراموش كرديد! اما در جواب يكي ديگر دو نمونه فرموديد شغل آزاد (دقيقا كدام شغل آزاد؟ هزاران نوع شغل آزاد وجود داره كه تقريبا همگي نياز به سرمايه دارند) و بنگاه معاملات املاك (!!!!) همين دو جواب شما فكر كنم جواب من را داد و ديگر لازم نيست 5 نمونه را ذكر كنيد اگر باقي مثالهايتان هم اين چنين هستند چون هم سرمايه مي خواهند هم حضور تمام وقت مي خواهند و هم نياز به وجود تقاضاي پاسخ داده نشده در بازار اين فعاليتها... شايد هم دلالي منبع درآمد خيلي خوبي باشه نه؟
فرموديد براي پرستيژ اجتماعي شغل ثابت رو نگه مي دارند!! مثلا يك كارمند جزء كه كارش ثبت اطلاعات در كامپيوتره و در ساعات غيراداري 5 برابر حقوقش درآمد داره به خاطر پرستيژ شغل ثابتش از دو برابر كردن درآمدش صرف نظر ميكنه؟ يا سرايه دار يك شركت اين كار را انجام ميده؟ دقت كنيد كه براي من همه شغلهاي اين چنيني و كلا هر آدمي كه از راه سالم پول در مياره بسيار بسيار قابل احترامند اما صحبت پرستيژ شغلي فرق ميكنه.
در ضمن من از كجا بايد بدونم شما در خارج مشغول تحصيل هستيد مگر اينكه خودتان گفته باشيد؟ اما در كل منظور من شخص شما نبود، بلكه خيليها هستند كه در مدارج بالا در حال تحصيل يا فارغ التحصيل هستند و متاسفانه نظراتشون خالي از يك ذره منطقه!
(راستي اگر مثلا 8 سال پيش بود و وضعيت بيكاري همانند امروز بود شما باز ادعا مي كرديد كه خيليها درآمدي 5-6 برابر حقوق رسمي دارند و مي توانند زندگي نسبتا راحتي داشته باشند؟ ) (495854)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۸:۰۱:۲۲
آقا مجید تو واقعا مطمئن هستی از اوضاع داخل کشور بخوبی آگاهی داری. حداقل به آرای زیر نظرات کارشناسیت توجه کن.و... (496291)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۵:۳۴
چند بار یادم رفت که از این پرچم استفاده کنم و دوستان همفکرتان(همان منفی زن های معروف) این قضیه را رصد کردند و آسمون ریسمون بافی کردند
........................................به نظر من امنحرف کردن افراد از اطلاعات واقعی قابل دفاع نیست ...ما می دانیم بسیاری از حامیان دولت ساکن کشورهای دیگر هستند و این برای من یکی تاسف اور است .چرا ؟عده ای انقدر مرفه هستند که می روند برای تحصیل و جالب است ادعای انقلابی بودن هم دارند ...کجای زندگی شما انقلاب شده ؟سابق هم ...تمام مرفه ها فرزندانشان اروپا یا امریکا بودند .
در ضمن شما دوباره از کلمه شگفت انگیز رصد استفاده کردید . (496710)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۱۳:۲۸:۱۵
این الگوی شما در یک جامعه سالم است ؟این مابقی از دلالی در می اید ؟این فعالیت اضافی اگر تولیدی نباشد فقط فرصت های دیگران را می گیرد . (496706)
 
رجبعلي زارع زاده
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۰:۰۰:۵۹
رشد جمعيت از سوي دولت مردان فوري محقق خواهد شد . ولي جهاد اقتصادي كه اصل محور توسعه كشور به حاشيه و به فراموش سپرده شده . لذا الان چگونه ميشود كه رشد جمعيت را خارج از اقتصاد پويا محقق كرد . محال است .رشد جمعيت بدون اقتصاد پويا محور باعث فقر و تباهي ميگردد و راه را براي سلطه بيگانه هموار ميگردد . (495623)
 
علی ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۰:۰۱:۴۷
با سلام\"
ايشان (اين آقای تحليل گر) گفته اند که:
تشویق به افزایش جمعیت به معنای بازگشت به رشد جمعیت در دهه 60 نیست.
ممکن است بفرمايند چگونه افزايش جمعيت تا 150 ميليون نفر داشته باشيم بدون رشد جمعيتس بالاتر از دهه 60. مگر امکان دارد.
الگو کردن کشور اسلامی فقط به جمعيت نيست!!!!!!!!! (495624)
 
کریم
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۸:۱۹
با رشد جمعیت ۱و نیم درصد طی ۴۰ سال.
با نرخ باروری حدود ۲و نیم. یعنی هر خانم در طول زندگیش ۲و نیم فرزند به دنیا بیاره. نه اینکه مثل الان نرخ باروری اومده روی ۱ و ۸ دهم. نرخ باروری زیر ۲ یعنی از بین رفتن تمدن ایران در بلند مدت.
اینجوری میشه با نرخ رشد متفاوت با دهه ۶۰ ، جمعیت رو زیاد کرد. (495772)
 
علی نیکخواه
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۰:۰۵:۴۸
در دهه اول انقلاب هم این تشویق ها بود و کم و بیش حمایت هایی هم صورت گرفت اما متولدین این برهه زمانی به سن ازدواج و کار که رسیدند چه کمکی به آنها شد؟؟؟
حمایت فقط از نوزادان فریب مردم است
اگر ما ظرفیت 150 میلیون داریم چرا اینقدر بیکار در مملکت داریم؟؟؟؟؟؟؟ (495627)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۰:۳۹:۱۲
همچین گفتی اینقدر که انگار به غیر مسئولین بقیه ملت بی کار هستن،خواهش به خاطر تریپ روشن فکری،آسمون ریسمون بافی نکنیم و دروغسرایی نکنیم،بی شک بیکاری در کشور ما مشکلی جدی و انکار نشدنی است ولی اینطور ها هم نیست، که اینقدر داشته باشیم،روشن فکر ها می دانند چه می گویم!!! (495655)
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۰:۵۵:۰۳
میبخشید تو فامیل و دوست و آشناتون چند تا جوون میشناسید که سرکار ثابت بره؟ (495680)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۳:۰۲:۵۷
بگم،شما باور می کنی؟
افرادی که خود را به خواب زده اند هیچ وقت نمی توان انها را باور کرد
راستی،علاوه بر چشمها،ذهن ها را باید شست،طور دیگر باید فکر کرد.... (495822)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۴۰:۰۱
شما فقط مي خواهي مخالفت كني؟ ميگي بيكاري بي شك مشكل جدي و انكار نشدني هست بعد به طرفت ميگي چرا ميگه اينقدر بيكاري داريم؟ اصلا علاقه خاصي داريد به طرف مقابلتان دائم برچسب بزنيد و متهم كنيد؟ آقا يا بيكاري مشكل جدي هست كه يعني اينكه ما تعداد بيكار خيلي بالايي داريم يا مشكل بيكاري نداريم! (495800)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۳۷:۰۰
شما هم ظاهرا فقط می خواهید که تمام ارزشها و پیشرفت های کشور را زیر سوال ببرید،بابا یکم انصاف داشته باشید،به خدا دیگه هر آدم آزاده ای هم پیشرفت کشور رو می تونه تو بعضی قسمتها اعتراف کنه. (497552)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۸:۱۳
هستن،خواهش به خاطر تریپ روشن فکری،آسمون ریسمون بافی نکنیم و دروغسرایی نکنیم،
به تحریف واقعیت ها به خاطر حمایت از دولت چی می گویید ؟ (496711)
 
محمد رضا
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۰:۲۴:۲۹
اظهارات جناب قنادی منطقي است؛اما، ذكر نكته ای خالی از لطف نيست!به نظر می رسد مشكل كشور ما در اين زمينه هم مديريتی است.مديران عمدتاً متكی به درآمد نفتی ما در اداره جمعيت فعلی هم مسئله دارند!ابتدا اين مديران عزيز توان خود را اثبات كنند تا مردم انگيزه يابند. (495641)
 
عليرضا
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۰:۳۸:۵۵
وقتي با اين حقوقهاي ناچيز حداقل امكانات رفاهي را نميتوان فراهم نمود چرا بايد باافزايش فرزندان خود و خانواده را به زحمت انداخت. ديديد كه طرح ا ميليون تومني هم شكست خورد. آيا ما به عنوان والدين در قبال آينده فرزندانمان مسئول نيستيم؟! (495653)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۱:۰۳:۳۶
محاسبات شما اشتباه است به تعداد نیست مقایسه کنید تعداد فارغ التحصیلان هندی با بلژیگ بعنوان مثال یا با سوئد امکانات هوش استعداد مدیریت صداقت دلسوزی و پشت کاری مهم است (495697)
 
نجاتی
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۱:۰۸:۰۱
باشرایط بد اقتصادی فعلی به نظر می رسد داشتن بیش از دو فرزند میسور نیست و در شرایط امروزی اکثر خانواده ها در تامین زندگی ایده آل و مطلوب با وجود خانواده کم جمعیت ، دچار مشکل هستند و ازدیاد فرزند موجب بحران اقتصادی ،فرهنگی و... در خانواده ها وبالطبع در جامعه می گرددهرچند اعتقاد دارم کشور ایران دارای ظرفیت بالایی برای ازدیاد جمعیت می باشد که شرط آن اصلاح وضعیت اقتصادی ومعیشتی جامعه با برنامه های درست توسط دولت می باشد. (495705)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۱:۰۸:۰۷
1-ایران بیش از 1600 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد ولی نگارنده محترم چگونه میتواند در بخش عظیمی از وسعت کشور مانند کویر لوت وارتفاعات رشته کوههای البرز و زاگرس و..مردم را سکونت دهد؟
2- درست است که در مصرف آب ایرانیان اسراف میکنن ولی فراموش نشود بخش اغظم ایران در منطقه خشک ونیمه خشک جهان قرار دارد. (495706)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۱:۳۹:۰۹
صدباربهتون میگم :پشتیبان ولایت فقیه باشیدتابه مملکتتان آسیب نرسد...درغیراینصورت خسران خواهیددید
خواهشادل را به آیات قرآن بسپارید وخواهیددیدایمانمان ضعیف است :
وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُم إنَّ قَتْلَهُمْ كَانَ خِطْءًا كَبِيرًا

******************
فرزندانتان راازبیم تنگدستی نکشید ماروزی رسان هستیم... (495740)
 
مهدی م شفیعی
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۰:۳۳:۵۱
علی آقای عزیز اولا کسی نگفته که پشتیبان ولایت فقیه نیست ثانیا مگه مردم بچه هاشون رو می کشند که این آیه رو نوشتی ؟ (496206)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۱:۴۷:۰۳
جوانان ما به خاطر ترس از هزينه هاي سنگين زندگي در 30 سالگي ازدواج مي كنند آن وقت شما ميخواهيد 4 يا 5 بچه هر كدام داشته باشند؟! (495745)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۸:۰۶:۰۲
اینو خیلی موافقم. سن ازدواج باید کاهش یابد. (496045)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۰۰:۰۸
آقای مجید مجد نمیشه بدون کنایه زدن و تهمت زدن به این و اون نظرات خودتون رو بگین؟
درضمن اون انسانهایی رو که ماهی 400 هزار تومان حقوق می گیرند و 2 میلیون درآمد دارند اگه می شناسی به ما هم معرفی کن شاید ما بی عرضه هستیم چون صبح تا شب تلاش می کنیم ولی آب از آب تکون نمی خوره می خواهم بدونم چجوری از راههای قانونی و سالم میشه همچن کاری کرد؟ (495756)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۰۸:۵۹
بله ترافیک تهران و دیگر شهرهای بزرگ با همین افزایش جمعیت حل میشه دیگه! (495766)
 
مصطفي نقوي
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۱۳:۳۵
به نظرم علت اين مقاومتها در برابر افزايش جمعيت اين است كه مفهوم و كاركرد زندگي عوض شده است.
البته نمي دانم مقصر كيست ولي همه ما و حتي خودم دنبال \"رفاه\" هستيم. ديگر زمان سير كردن شكم با نان خالي گذشته است. زمان نوشيدن آب شور و گرم گذشته است. زمان عرق ريختن در گرماي 40 درجه هم به سر آمده است. نمي دانم اينها واقعا حق يك انسان امروزي است يا زياده خواهي او، اما بالاخره مطالبه او كه هست.
وقتي يك نگاهي به اين خواسته ها، امكانات موجود در كشور و زندگي مدرن و پر از رفاهي كه از «تلويزيون» ميبينيم، مي اندازيم، شايد رسيدن به جمعيت 150 ميليوني كمي دشوار باشد! (495769)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۲۵:۳۷
این نکته صحیحی هست. من در استرالیا زندگی می کنم که از کشورهای مرفه و پیشرفته هست و با حدود 9 میلیون کیلومتر مربع مساحت (7یا 8 کشور بزرگ جهان)، نزدیک 23 میلیون جمعیت دارد.
اخیراً مسؤولین این کشور که نزدیک به 20 سال اقدام به جذب متخصصین از کشورهای در حال رشد کرده اند، به این نتیجه رسیده اند که باید جمعیت این کشور تا 10 سال آینده دوبرابر بشه.
برای همین هم سیاستهای حمایتی از خانواده ها رو در پیش گرفتند.
اگر دقت کنیم تمامی اقتصادهای برتر دنیا (آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، انگلیس و ...) یا اقتصادهای به شدت در حال رشد (چین، کره، برزیل، هند، مالزی، ترکیه و ...) مربوط به کشورهای پرجمعیت جهان هستند.
نکته مهم فقط توسعه متقارن زیرساختها به ویژه بازار مسکن با افزایش جمعیت هست تا به یک ثبات مناسب برسیم. (495781)
 
اردشير
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۳:۵۶:۳۷
در اين کشورها ابتدا شرايط مناسب زندگي فراهم شده است، سپس خود به خود جمعيت افزايش پيدا کرده است، يا با زاد و ولد يا با مهاجر پذيري.

در ضمن کشور عربستان از ايران بزرگتر است، چرا جمعيتش کمتر است؟ به دليل بي آبي!!!

اونوقت خودمون رو گول بزنيم که کشور بزرگي داريم.

حتي همين استراليا هم چون قسمت مرکزي‌اش کوي و بيابان است امکان سکونت ندارد. (496194)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۱:۱۶:۲۶
لطفا نگاهی به کشور های با استاندارد زندگی بالا بیندازید تا ببینید کدامشان پر جمعیت هستند؟ (496229)
 
میثم
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۴۱:۳۳
بهتر است دوستان توجه کنند که افزایش جمعیت به معنای افزایش بی رویه رشد جمعیت نیست. می توان رشد جمعیت معقول و جمعیتی پویا داشته باشیم ولی به رشد سریع دهه 60 نرسیم. رشد به گونه ای باشد که در بازه 4 یا 5 دهه آینده به جمعیت 150 میلیون برسیم. همیشه باید از افراط و تفریط پرهیز کرد.
یا حق (495801)
 
مصطفی حسامی
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۲:۴۲:۱۰
با عرض سلام
نویسنده نوشته \"افزایش جمعیت یعنی افزایش نیاز به کالا و خدمات و از آن فراتر ایجاد خواسته‌های جدیدتر و متنوع‌تر در کالا و خدمات. از طرف دیگر جمعیت بیشتر یعنی نیروی کار بیشتر و این به معنای افزایش رشد اقتصادی است. \"

اما آن چه نویسنده به آن توجه نکرده این است که مادامی که زیرساخت های لازم برای تولید بهینه ی کالا در کشور فراهم نباشد، هیچ رابطه ی ضروری بین افزایش نیاز به کالا و خدمات و رشد اقتصادی وجود نخواهد داشت. ایضا نیروی کار هم تا زیرساخت های توسعه فراهم نباشد همان نیروی بیکار خواهد بود.

علاوه بر این اقتصاد مصرف محور که برای رسیدن به رشد اقتصادی بر افزایش مصرف و تقاضا به عنوان نیروی محرک بازار تاکید می کند با ایده ی اقتصاد اسلامی فاصله ی زیادی دارد.
در اقتصاد اسلامی غرائض مصرفی انسان ها باید متعادل و زاهدانه باشد اما از سوی دیگر تلاش و کار برای تولید باید حداکثر باشد تا بتوان عقب ماندگی های تاریخی را جبران کند. این مدلی است که در ژاپن و آلمان بعد از جنگ جهانی دوم پیگیری شد و موفقیت آمیز بود. مصرف حداقل تلاش وکار حداکثر (495802)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۳:۱۶:۲۸
نویسنده مقاله سفسطه های زیادی کرده اند
در مقاله آورده شده که کشورهایی که جمعیت بیشتری دارند قدرت اقتصادی بیشتری دارند اکثر کشورهای اروپای رشد جمعیت صفرو یا منفی دارند و خوب وضعیت اقتصادی آنها نیز مشخص است. در مورد اشتغال زایی که انگار نویسنده در این مملکت زندگی نمی کند مگر همین الان نیاز به کالا وجود ندارد که می رویم کالا وارد می کنیم ؟ چه تضمینی وجود دارد که اگر جمعیت زیاد شود اشتغال زیاد نشود بلکه واردات زیاد شود ؟ نوسنده گویا اعتقاد دارد ابتدا باید جمعیت زیاد شود و بعد شریاط خود به خود درست می شود در صورتی که کاملا برعکس است ابندا باید شرایط را درست کنید و سپس خانواده خود به خود مایل به بچه دار شد می شوند. با رشد اقتصادی صفر، آب آلوده و هوایی که در زمستان به علت آلاینده ها و در تابستان به علت گرد و خاک آلوده است، با این نرخ بی کاری، نرخ تورم و ... آیا این بچه های معصوم گناه ندارند ؟ (495836)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۳:۲۰:۵۴
جمعیت متخصص زیاد ملاک نیست بلکه نسبت جمعیت متخصص به کل جمعیت ملاک است آقای نویسنده (495839)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۳:۲۱:۵۹
اقتدار در تعداد جمعیت نیست.......
در کیفیت زندگی جمعیت است..................
این 3 اصل اگه رشد کنه اقتدار یک جامعه و ملت رقم میخوره:
1- افزایش درصد باسوادان جامعه
2-افزایش امید به زندگی(برای کشوری مثل ایران 70 سال برای کشوری مثل ژاپن حدود 90سال وبرای فقیرترین کشورها حدود 35 ساله)
3- افزایش درامد سرانه

که متاسفانه مملکت ما با کشورهای پیشرفته اختلاف فاحشی در این سه زمینه دارد.......

حالا اگه جمعیت دوبرابر بشه این سه شاخص بنظرتون چه بلایی سرشون میاد

وجدانن قضاوت کنید (495840)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۳:۲۶:۰۲
من میخواهم مسئله را به طور معکوس مطرح کنم.
آیا جمعیت کم نسبت به سرزمین عامل عقب ماندگی است؟
آیا افزایش سن متوسط عامل عقب ماندگی است؟
اگر در کشورهای دیگر سخن از لزوم افزایش جمعیت است ما هم باید....؟
اگر کلاسهای درس کم جمعیت باشد عامل عقب افتادگی است؟
اگر به دلیل کمی جمعیت تغذیه بهبود یابد عامل عقب ماندگی است؟
ایا امروزه کمی تولید نسبت مستقیمی با کمی جمعیت دارد؟
آیا جنگهای امروزی نفر میخواهد؟
آیا ممالک کم جمعیت اقتدار کمتری دارند؟
و....... (495844)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۳:۳۰:۴۶
جمعیت کشور ما در حال گذر از دوره جوانی به دوره میانسالی است و اگر رشد جمعیت به همین منوال باشد چند سال بعد وارد دوره کهنسالی خواهد شد و با توجه به اینکه افراد کهنسال فاقد کارایی لازم جهت انجام امور اجتماعی و دفاعی مملکت خود هستند و به لحاظ بازنشستگی و درمانی قاعدتا هزینه بر میباشد لذا دوران کهنسالی برای یک کشور میتواند شامل مخاطرات مهمی باشد که باید با برنامه ریزی در جهت رشد مناسب جمعیت به این نگرانی ها پایان داده شود. (495847)
 
آبدارچي تنها
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۳:۳۶:۳۵
سلام
اگر اين چيني ها ايراني بودند مطمئنا تا بحال از گرسنگي مرده بودند . يا مي شد سومالي 2 !
ما در بين مردم دنيا بعنوان سومين كشور و ملت تنبل شناخته شديم .
چرا همه مشكلات رو بر گردن نظام و دولت مياندازيد .
همه ما دوست داريم از كار فرار كنيم
اگر هم از كار چيزي بدست بياريم اون پول رو صرف خريد ماشين جديد . مبل و وسائل جديد و پرده و ... مي كنيم .
كمتر كسي هست كه پس از افزايش ثروت اون رو در راه بورس و يا تعاوني توليدي بكار بگيره
و يا صرف خريد از كارخانه هاي داخلي بكنه .
به هر حال طبق فرمايشات مقام معظم رهبري بايد روي فرهنگ عمومي كشور كار بشه . اين يك اصل مهم و فراموش شده است
يا حق (495856)
 
آبدارچي تنها
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۳:۴۸:۵۲
مي گن 83 درصد ژاپني ها اگر جنسي با كيفيت تر و ارزان از جنس داخلي ببينن اون جنس رو نميخرن .
حالا مقايسه كنيد با مردم ايران كه با خريد جنس خارجي علي الخصوص امريكايي و ... به همديگه تفاخر مي كنن
من قبلا هم تذكر دادم اين قدر كه به مسائل جزئي اهميت مي ديد به فرهنگ هاي بد رايج بين مردم بپردازيد. (495870)
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۹:۴۰:۵۷
به غیر از ماشینهای آلمانی و تجهیزات الکترونیکی و نرم افزاری آمریکایی چه کالایی با کیفیت تر از وسایل ژاپنی هست؟ (496312)
 
نادر
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۴:۰۲:۲۴
\"ایران در مسیر پیشرفت قرار دارد و به سوی اقتدار منطقه‌ای و جهانی در حرکت است، سال 1404 چشم‌انداز توسعه و برتری منطقه‌ای ایران و ...\"اینها در حد شعار دلنشین هستند ولی واقعیت بسیار تلخ تر از اینهاست. وقتی دولت انقلابی،برنامه چهارم توسعه را مردود دانسته و صحبت از خمیر کردن آن می کند، وقتی سالهاپس ازابلاغ چشم انداز بیست ساله،در همان کوچه اول مانده ایم وهیچ گزارش رسمی از بررسی میزان پیشرفت اعلام نمی شود، وقتی در همان الفبای اقتصادی مانند رشد اقتصادی ، نرخ بیکاری،نرخ تورم و..یا آمار نداریم یا کلی آمار متناقض داریم و موارد بسیار دیگرکه مثنوی هفتاد من می شود، صحبت از اقتدار جهانی در همان حد توهم مدیریت جهانی می ماند!!! (495890)
 
collins
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۴:۰۶:۵۸
سلام
قبل از اینکه به خانواده ها بگید برند سراغ ازدیاد نسل زیر ساختها رو درست کنید الان با همین جمعیت فعلی تو پیاده رو ها نمیشه (بخاطر کمی مسیر و زیادی عبور و مرور)درست حرکت کرد حالا بماد مدارس شلوغ مترو شلوغ اتوبوس شلوغ دیگه چی بگم اگه دولت درست سیاست گذاری کنه و یه مقدار رفاه بیشتر بشه عقل خود خانواده ها میرسه
از پس اداره چند نفر میتونند بر بیان و چند تا بچه رو میتونن تربیت کنند.
حالا نمیشه نرید تو کار ازدیاد چمعیت .اول برنامه ریزی کنید بعد شعار بدید . (495894)
 
جافر
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۴:۳۵:۵۵
به نظر اول بهتره چاه کنده بشه بعد منار دزدیده بشه.
همین مصرف آب که الان داره سوء مصرف میشه رو اول باید درست کرد بعد به فکر تولید آدم افتاد. به 9 ماه میشه کلی آدم ساخت ولی فکر نکنم بشه سیستم آبی رو تا 9 ماه دیگه درست کرد.


تازه این همه آدم مجرد هست چه پسر په دختر اینا رو کار پیدا کنید براشون تا بتونن متاهل بشن هم خودش کلی کار داره.

در کل اگه مشکلات موجود حل بشه جمعیت خود بخود زیاد هم میشه. کیه که از کار تولیدی بدش بیاد. (495917)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۴:۴۸:۳۶
کشور ما از نظر وسعت ارضی شاید ظرفیت جمعیت بالا را دارد اما با مدیریت غلط وبی برنامه ی حاکم افزایش جمعیت بسیار خطر ناک وباعث افزایش امار بی کاری وفقر خواهد بود یعنی همان چیزی که هم اکنون شاهد ان هستیم درست است که افزایش جمعیت باعث بالا رفتن تقاضا می شود اما این امر الزاما موجب ایجاد شغل نمی شود مادامی که بستر سازی مناسب وبرنامه ریزی صحیح اقتصادی به عمل نیاید زیرا در غیر این صورت بالا رفتن تقاضا در کشور ما باعث رونق هیچ بازاری غیر از بازار چین نخواهد شد (495923)
 
amir
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۵:۰۶:۱۱
همه ي آدم ها با هم متفاوتند ولي در عين تفاوت شباهت هايي هم با هم دارن
هر جووني تو جامعه ي ما با فرض داشتن ليسانس و پايان خدمت ميتو نه به طور ميانين 500تا 600 هزار تومن در ما ه در آمد داشته باشه تازه اگر شغلي گير بياره با اين حقوق بايد اجاره بده پول پيش جور كنه چند تا قسط ديگه اينور اونورم بده به نظر شما اصلا خوانواده اي با اين وضع ميتونه شكل بگيره كه حالا بچه اي هم باشه اگه تو فضاييد جمعيت 150 ميليوني خوبه ولي اگر مثل يه آدم عادي زندگي ميكنيد وضع همينايي كه به دنيا اوورديدو درست كنيد بهتره (495939)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۵:۳۵:۱۶
ما مشکل نقدینگی داریم وضع اقتصاد افتضاح است . دیگه مسافرکشی هم نمی تونیم بکنیم .
یک دونه بچه دارم . گریه می کنه که برادر و خواهر می خوام بخدا نمی تونم از پس هزینه های همین یکی کمر راست کنم .
کلاس زبان . و شنا و ...
می خواد .
باید دولتیها پول نفت را در ایران خرج کنند کار ایجاد کنند . که اینقدر بدبخت نباشیم .
از پیری خود می ترسم که همین بچه بره خارج وو ما تنها شیم . ولی مجبورم ومی ترسم . (495963)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۵:۴۲:۵۱
اول برای متخصصین ایرانی که در سالهای گذشته و در حال حاضر ایران را ترک میکنند کار و شغل آبرومندانه با درآمد کافی میباید که فراهم گردد. چقدر لیسانس و تحصیلکرده در ایران بیکارند؟ بهتر بود نویسنده مقاله خود با ارائه آمار درست به این تقاط پوشیده و نا مشخض اشاره میکرد!

بالارفتن جمعیت با نبود مدیریت درست و کار آزموده و ماهر میتواند مملکت را به بلا دچار کند!

واقعیت این استکه در تمامی بخشهای اجتماعی ما مدیریت بسیار ضعیف است. بعنوان مثال در مورد مصرف بی رویه آب کدام اقدام اصولی انجام گرفته است؟ رادیو . تلویزیون میتواند در این مورد به مردم آموزش دهد که نمیدهد! مقامات شهر داریها میتوانند با موظف نمودن سازندگان ساختمانها برای هر واحد مسکونی کنتور آب سرد و آب گرم و شوفاژ سوا تعبیه کنند تا هر کسی بداند که در مقابل فقط مصرف خود پاسخگو میباشد, که آنهم نیست.
در مقابل پولهای هگفتی که برای صادر کردن جواز ساختمان گرفته میشود, مقداری هم رایانه برای کسانی در نظر گرفته شود که اگر از انرژی سالم خورشیدی در ساختمان خود استفاده کنند. این کار کمک به سالمسازی محیط زیست میکند! و ... و ... و ...

والا با بال رفتن بی رویه جمعیت مملکت دچار مشگلات جدید تر و شکننده تری خواهد شد. (495970)
 
Payam
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۶:۵۹:۴۷
The Geopolitics of Iran: Holding the Center of a Mountain Fortress

By George Friedman (stratfor.com)

“Iran\'s population is concentrated in its mountains, not in its lowlands, as with other countries. That\'s because its lowlands, with the exception of the southwest and the southeast (regions populated by non-Persians), are uninhabitable. Iran is a nation of 70 million mountain dwellers. Even its biggest city, Tehran, is in the foothills of towering mountains. Its population is in a belt stretching through the Zagros and Elbroz mountains on a line running from the eastern shore of the Caspian to the Strait of Hormuz.”

“Iran has the 28th largest economy in the world but ranks only 71st in per capita gross domestic product (as expressed in purchasing power). It ranks with countries like Belarus or Panama. Part of the reason is inefficiencies in the Iranian oil industry, the result of government policies. But there is a deeper geographic problem. Iran has a huge population mostly located in rugged mountains. Mountainous regions are rarely prosperous. The cost of transportation makes the development of industry difficult. Sparsely populated mountain regions are generally poor. Heavily populated mountain regions, when they exist, are much poorer.”

“Iran\'s geography and large population make substantial improvements in its economic life difficult. Unlike underpopulated and less geographically challenged countries such as Saudi Arabia and Kuwait, Iran cannot enjoy any shift in the underlying weakness of its economy brought on by higher oil prices and more production. The absence of inhabitable plains means that any industrial plant must develop in regions where the cost of infrastructure tends to undermine the benefits. Oil keeps Iran from sinking even deeper, but it alone cannot catapult Iran out of its condition.”

http://www.marketoracle.co.uk/Article5606.html (496009)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۷:۳۰:۵۶
من با مدرک کارشناسی ارشد کار پیدا کردم، درآمدم ماهی 300 هزار تومانم نیست. نمی گم همه همینطورین ولی خوب خیلی از دوستام شبیه منم
پول من حتی به تفریح درست و حسابی خودم نمی رسه چطور ازدواج کنم و به فکر 4 5 بچه باشم؟
بعضی ها سیاه نمایی می کنند ولی بعضی ها هم خیلی سفیدنمایی می کنند. لابد پول آمریکا رفتن داشتن همه را مثل خودشان می بینند (496030)
 
هموطن
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۸:۳۷:۳۵
وظیفه حاکمیت فراهم کردن زمینه های مناسب وسالم زندگی در تمام ابعاد است.از قبیل اشتغال ،آموزش رایگان بر اساس قانون اساسی،مسکن و.... وظیفه مردم فعالیت سالم در بستر های فراهم شده است.در این شرایط هر فردی خود تصمیم خواهد گرفت که چه تعداد فرزند داشته باشد.به نظر بنده دلیل نرخ رشد جمعیت اندک کشور ما عدم فراهم بودن زمینه های مناسب پرورش فرزند است.البته با وجود مضرات متعدد جمعیت مسن از فواید آن عقلانیت بیشتر و دوری از هیجانات کاذب است که در مواقعی مانند انتخابات ،امکان سوء استفاده گروههایی را که با تکیه بر موج احساسات، سودای قدرت در سر می پرورانند را به حد اقل می رساند. (496058)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۸:۴۱:۰۰
شعار زندگي بهتر فرزند كمتر اشتباه بود بايد طوري شعار مي داديم كه هر وقت شرايط جور مي شد بتوانيم جامعه را به باروري برگردانيم من يك معلم هستم نسل تك فرزندان پوست ما را مي كنند فقط خدا مي دادند در كلاس، ما با چه خودخواهان كوچكي برخورد مي كنيم اينها اصلا بچه دار نمي شن چون نمي توانند وجود يكي ديگر را تحمل كنند چه برسد پرورشش هم بدن . پدر و مادرا درگير همين يكي ها هستند چون فكر مي كنند دنيا همين يكي است والا ما اونوقتا با وجود آدم دزد و .... لااقل 20 دقيقه براي مدرسه ي ابتدايي پياده مي رفتيم حالا من يك دانش آموز ندارم كه خودش به مدرسه بياد( قبلا بالا شهر بودم حالا نزديك ميدان آزادي) رسيدگي به امور بچه ها اسفبار شده مادر و پدرها انقدر روي يكي دقيق شدن كه بدبختشان كردند اين زندگي بهتر براي كيه ما يا بچه ها كه نه خواهر دارن و نه برادركه لااقل براي يكي درد و دل كنند مشكل جامعه ما فقط شغل و خانه است حل شود و هر خانواده 2 بچه بياورد در يك مسير نه چندان طولاني به رشد مناسبي از جمعيت مي رسيم (496061)
 
حسام
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۲۰:۲۴:۲۳
آقا معلم! ما که نفهمیدیم چی گفتی. لطفا در حد دیپلم صحبت کنبد ما متوجه بشیم. میدون آزادی و شوش و جردن، و ایاب و ذهاب پیاده روی فرزندان چه ریطی به رشد جمعیت داره؟ شما حقوقت چقدره؟ خونه داری یا مستاجری؟ بعد ار ظهرها مسافز کشی نمی کنی تا بتونی شهریه بچه ذابشگاه ازادیتو بدی؟ جهیزیه دخترتو، خرج عروسی و مسکن گل پسرتو و شهریه مدرسه عیر انتفاعی پسر کوچیکتو چطور تامین می کنی؟ راستی بچه هات میحوان در آینده چی کاره بشن؟ درباره شغلشون فکر کردی؟ 6-5 نفری دور هم شام چی می حورین؟ برنچ 4 هزار تومابی و گوشت 25 هزار تومانی رو با حقوقت می خری یا با مسافرکشی؟ یگو ما هم بدونیم (496492)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۸:۵۹:۱۳
من فقط میدونم در آینده ما یه کشور پیر خواهیم داشت و اون موقع متوجه مشکلاتش خواهیم شد

درسته که باید شرایط و رفاه کافی برای بچه دار شدن فراهم باشه ولی قبول کنیم کمی این شرایط رو خانوار های فعلی دست بالا در نظر میگیرن (496067)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۱۹:۱۷:۰۳
از همه اين حرفها هم كه بگذريم بايد يك تقدير و هزارآفرين به سايت الف گفت كه اين تابو را شكستند كه بتوان بيانات رهبري را مورد بحث و كامنت گذاري قرار داد. سپاس (496075)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۰:۰۵:۴۶
من با مدرک لیسانس و فوق لیسانس از دو دانشگاه دولتی، و 35 سال سن نمی تونم ازدواج کنم و هنوز با پدر و مادرم زندگی می کنم. بعد شما از بچه و نسل بعد و اینا صحبت می کنید. مسئله ما چیز دیگه است. یه فکری به حال شرایط اقتصادی و ازدواج جوانان بکنید، بعدش میشه درباره تعداد بچه ها بحث کرد. اگه بی ربط میگم بگید بی منطق میگم (496096)
 
واقع بین
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۰:۲۲:۲۹
موافق ها و مخالفای عزیز!
یه مقدار واقع نگری بدک نیست.خومونیم یه مقدار قرآن و تاریخ رو مطالعه کردید؟ بله حتما.پس خوب میدونید که اگر حکومت بالای سر مردم اسلامی باشه خیلی بهتر از غیر اسلامیشه...
درسته شاید الان یه عده دارن میگن کجاش اسلامیه و...
اسلامی بودن در درجه اول همومن نام خدا و رسول و کتابیه که در بالای همه اومده و بعدش هم گفته شده (اطیعوالله و اطیعوا الرسول و \"اولی الامر منکم\") پس خود خدا هم فرموده که ولی فقیه شما حکم پیامبرتون رو داره.
اما کم و کاستی و مسائل غیر اسلامی هم کم دیده نمی شه که باید درست بشه و از این نظر فکر یه عده از شما کاملا درسته.
نتیجه: ما باید در همین جامعه اسلامی که داریم زندگی مسالمت آمیزی رو با هم داشته باشیم و البته برای آرمانی و اسلام حقیقی شدنش هم تلاش کنیم.
اما یک مورد رو فراموش نکنیم که اصول همیشه باید بدون تحریف و تغییر در بالاترین قسمت امور قرار داشته باشه. (496104)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۰:۳۳:۵۲
احمدی نژاد هم چند ماه پیش همین نظر را داد .همین شما هزار تا بدو بیراه بهش گفتید (496109)
 
محی الدین
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۱:۰۷:۳۰
جه بخواهیم و جه نخواهیم جمعیت ایران به 150 میلیون نفر میرسد
مهم تعداد نفرات یک جامعه نیست مهم این است که این 150 میلیون نفر راحت زندگی کنند و این امر بخشی به دست ما است و بخش دیگری به دست خودشان (496129)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۲:۵۸:۰۴
هموطنان عزیز لطفا با كمكهای هر چند ناچیز خود غم و رنج مردم سومالی را بكاهید. شماره حساب 99999 بانك ملی (هلال احمر) (496168)
 
عمید
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۳:۲۳:۱۵
با عرض سلام

یک قسمتی از استدلال مقاله به نظرم غلطه. ببینید، اگر مصرف آب شرب حدود 8 درصده، درسته که کمی اصلاح در بخش کشاورزی میتونه برای مثلا دو برابر جمعیت فعلی آب آشامیدنی آزاد کنه. اما این جمعیتِ زیاد شده نیازش به محصولات کشاورزی هم 2 برابر شده. و این یعنی شما آبی که وارد کشاورزی میکنی رو هم مثلا باید 2 برابر کنی.

کلا علاوه بر جنبه های سیاسی و اقتصادی قضیه، خوبه جنبه زیست محیطی ش رو هم ببینیم. ما انسانها در حال نابودی کره زمینیم اینقدر که از منابعش مصرف میکنیم. اینقدر که جنگلها رو قطع میکنیم تا به جاش کشاورزی کنیم و غذا تولید کنیم. خدا میدونه 100 سال دیگه اوضاع چطوریه! (496180)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۳:۳۱:۱۵
ما خواهان افزايش جمعيتيم پس به پيش براي ساختن ايراني آباد ولي پر جمعيت (496182)
 
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۳:۳۱:۱۶
دوست من به خدا با این نوشتار عرق سرد بر پیشانیم نشست.روسیه با صرف نظر از اقمارش 17075000 کیلومتر مربع مساحت دارد.این کشور در حدود 11 برابر ایران مساحت دارد و سرزمینهای حاصلخیز و آب شیرینش بسیار بسیار بیشتر از ایران است.دوست بزرگوار تراکم جمعیت روسیه 8 نفر برکیلومتر مربع است در حالی که برای ایران 50 نفر بر کیلومتر مربع یعنی بیش از 6 برابر روسیه است.با کمال احترام عرض می کنم آیا شما شناختی از سیا ستمداران روس دارید.آیا تا به حال چیزی در رابطه با آقای پوتین و اینکه کشور در حال فروپاشی و قحطی زده روسیه را در چه شرایطی تحویل گرفت و ان را به چه جایگاهی در دنیا رساند دارید.آیا هیچ می دانید این کشور چه ذخیره ارزی دارد ویا به چنان قدرتی رسیده که کل بلاروس و تمام شرکتهای آن را خریده و اکنون در آستانه تحت سلطه گرفتن مجدد بلاروس و اوکراین و اوستیا جنوبی و.... است و حتی آقای پوتین همین چند روز پیش از الحاق مجدد آنها به روسیه حمایت کرد.حداقل بد نیست اگر اندکی با بیوگرافی وابعاد مختلف مردم روس آشنا بشیم و بعد خود را مقایسه کنیم. (496183)
 
مسعود میلادی
۱۳۹۰-۰۵-۱۹ ۲۳:۳۷:۳۳
افزایش جمعیت وسطح شهر ها مسایل تصاعدی در پیش دارند از قبیل شغل مسکن ماشین وویلای هزار متری که اگر قبل از تولید جمعیت باشد بهتراست
د (496185)
 
حسام
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۰:۰۵:۳۷
هم اینک سالانه 1.8 میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه می شود. دولت محترم لطفا برای آینده آنها و نیز برای تامین نیازهای جوانان فعلی اعم ار بیمه و اشتعال و مسکن و تحصیل، برنامه ریزی نماید بعد به فکر افزایش جمعیت باشد. (496197)
 
شاپور
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۰:۵۲:۵۸
خانواده های که نمیخوان بیش از یک فرزند داشته باشن فقط بخاطر راحتی و اسایش خودشون هستند نه بخاطر خرج و مخارج فرزندانشان. ضمنا بچه های یکی یکدونه چون زندگی راحتی دارند بیکار و بیعار تربیت میشن و در کشور مصرف کننده ای بیش نیستند تمام نخبه ها و کارافرینان از خانواده های پرجمعیت هستند (496209)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۱:۵۵:۵۰
1- این که می فرمایید اگر آب را مدیریت کنیم مشکل کمبود آب و خشکسالی نداریم نشان می دهد که اطلاع دقیقی از وضع بحرانی آب ندارید.
2- سرانه آب در کشور ما هم اکنون از مرز بحران گذشته اگر جمعیت دو برابر شود، سرانه نصف می شود آن وقت سومالی باید به ما کمک کند
3- مدیریت ما همین است که بخش زیادی از کشور با بحران خشکسالی مواجه است و آب در تهران در معرض جیره بندی قرار گرفته
4- شاید اعتقاد دارید که مدیران آینده از ما بهتر مدیریت می کنند
5- توصیه دلسوزانه بنده این است که اول آب را مدیریت کنید وقتی مطمئن شدید که مشکلات فعلی حل شد و ما برای 70 میلیون مشکل آب نداربم، هر چقدر آب اضافه و مطمئن داشتیم یا علی ...
6- مشکل سومالی دو سر دارد یکی خشکسالی که دست بشر نیست دوم زاد و ولد بچه هایی که جز بد بختی سرنوشتی ندارند جلوی این یکی را که می توانیم بگیریم
7- کارشناس خوب بجای توجیه روشنگری می کند به خدا مسئولیت دارد - اگر جمعیت رفت بالا و مملکت با بحران مواجه شد امکان برگشت نداریم (496242)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۲:۰۸:۵۶
دوست عزیز بحث جمعیت روسیه را کردید ولی از مساحت آن حرفی نزدید و این که چقدر آب و منابع دارد: حدود 140 میلیون جمعیت و 17 میلیون کیلومتر مساحت. (496244)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۲:۴۸:۰۳
مقاله پر از سفسطه و اطلاعات غلط است.
مثلا اگر میخواهیم مثال بیاوریم، چرا باید از 1 میلیون دانشمند هوا فضای روس صحبت کنیم، زیرا که روسیه به خاطر همین زیاده روی در سرمایه گذاری در پروژه های هوا فضا هم باعث فروپاشی اتحاد شوری شد و هم شرکت های هواپیمایی اش برای 20 سال از بازار خارج شدند. حالا شما پاسخ دهید چرا ژاپن 110 میلیون نفری قدرت اقتصادی اش 3 برابر قدرت اقتصادی هند 1 میلیارد و 100 میلیون نفری است. یا چرا کانادای 30 میلیون نفری از همین روسیه ی 147 میلیون نفری که می فرمایید قدرت بیشتری دارد و علم بیشتری تولید میکند. به عنوان آخرین سوال بفرمایید که چرا به نظرتان باید کشوری پر جمعیت و با فقیر داشت (هر چند قدرتمند) ولی کشوری کم جمعیت تر با مردم تواناتر نداشت؟ مانند هند 1میلیارد نفری که هر شهروندش به طور متوسط سالی 1 هزار دلار درآمد دارند ولی مردم آلمان با جمعیت 80 میلیون، هر شهروندش 40 هزار دلار درآمد در سال دارد؟ آخرین مورد اینکه بفرمایید چرا سوییس 7 میلیون 2 برابر ایران قدرت اقتصادی دارد و از لحاظ علمی اینهمه از ایران جلوتر است؟ (496246)
 
abbas kamalkhani
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۳:۲۴:۰۲
وقتی اقای رئیس جمهور طرح واگذاری هزار متر زمین را مطرح کرد تمام کارشناسان این طرح را غیر ممکن و غیر قابل اجرا دانستند حتی تعدادی از وزیران نسبت به تامین زمین اب برق ...ودیگر امکانات رفاهی طرح را غیر قابل اجرا دانستند این مشکلات مربوط به کشوری هفتاد هشتاد ملیونی میباشد.
توجه داشته باشیم نیازهای امروزی بسیار متفاوت از هزار سال پیش است حتی با پنجاه سال پیش هم قابل مقایسه نیست ابتدای ترین نیاز هر انسان مسکن است چه کسی است که نداند وضعیت اجاره بها چگونه تمام زندگی یک سرپرست خانوار را تحت شعاع قرار میدهد وهرسال دریغ از پارسال وقتی ابتدای ترین نیاز مردم یک کشور یک معضل ملی است وتا کنون حل نشده با کدام امکانات ومدیریت جمعیت دو برابر را امری ساده می انگاریم ان هم در کشوری که برای اموزش عالی هنوز باید کنکور داشته باشیم (496254)
 
vahid
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۳:۳۶:۵۸
رشد جمعیت باید متناسب با رشد امکانات رفاهی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی، هنری و اسکان باشد. اگر درست بنگریم، جمعیت 34 میلیونی کشورمان در سال 57 در بازه ای 10 ساله تبدیل به 60 میلیون نفر شد. اما آیا امکانات به همان میزان توسعه داده شد؟ شما ببینید در سیستم آموزشی، چند درصد مدارس واقعا ساختمان استاندارد مدرسه را دارند؟ چرا ما اینهمه موسسه کنکور داریم؟ آیا فضای استاندارد آموزشی ما در مدارس و دانشگاهها به همان میزان توسعه یافته است؟ شواهد نشان می دهد که اینطور نیست. اپیدمی شدن معلم خصوصی و کلاس کنکور نشان از کیفیت نامناسب سیستم آموزشی است که در این بین عدم توازن بین خروجی مدارس و ورودی دانشگاهها از همه بیشتر به چشم آماده؛ اما عوامل دیگری هم تاثیر گذارند. ظرفیتهای دانشگاهها را بالا بردیم، اما کیفیت را چطور؟ همه می دانیم که هرم جمعیت متولدین دهه شصت، پایه بسیاری از معضلاتی بوده که مجبور شده ایم برای درمانشان راه حل موقت بیاندیشیم، نمونه اش همین بالا بردن ظرفیت دانشگاهها، راه اندازی انواع دوره های کاردانی، پودمانی، کارشناسی ناپیوسته و ... است، حالا همان دهه شصتیها به ُآستانه کنکور ارشد و دکترا رسیده اند و مجبور شده ایم با دوره مجازی، دوره های غیر متمرکز و ... ظرفیت سازی کنیم.
اما بعدش چه؟
ما بایستی بتوانیم منابع انسانی را مدیریت کنیم و طرح داشته باشیم. ما باید بدانیم صنایع کشور نیاز به چه تخصصهایی دارند و بر اساس آن نیرو تربیت کنیم. باید بدانیم چه تعداد تکنسین، چه تعداد پزشک و ... در سالهای آینده لازم داریم. شما پرسیده اید چرا این تعداد پزشک عمومی تربیت کرده ایم که نه ظرفیت دوره های تخصص به آنها اجازه ادامه تحصیل را می دهد و نه بازار کار مطلوبی برایشان است. تحصیل در برخی رشته هایی که بازارها آنها اشباع شده است، چه نفعی برای کشور دارد؟
اصلا یک سوال کلی تر:
چرا ما تنها راه ترسیم شده در ذهنمان تحصیل شده است؟ 12 سال دوره ایتدایی و دبیرستان، 4 سال لیسانس، 2 سال فوق لیسانس و ... پس تکلیف شغلهای مهارتی و تربیت نیروهای مورد نیاز در دیگر شغلها چه می شود؟ ما چند لوله کش، جوشکار، فرشباف، مسگر، منبت کار و ... نیاز داریم؟ چرا نباید با تغییر الگوی فرهنگی جامعه کاری کنیم که فرزندانمان صنایع دستی که یادگار گذشتگان است را یاد بگیرند؟ چرا حرمت شغلها را از کوچکی طوری در ذهن بچه هایمان قرار می دهیم و در فیلمها و سریالها عنوان می کنیم، که همه به دانشجو شدن و مهندس شدن ارزش می نهند؟ مدیریت منابع انسانی باید این معضلات را حل کند.
از دریچه امکانات بحث را بنگریم. آیا می توانیم مشکل اسکان همین جمعیت موجود را طوری حل کنیم که جوانان بدون دقدقه مسکن بتوانند ازدواج کنند؟ آیا می توانیم این تعداد مسکن استاندارد، با فضای سبز مناسب، و امکانات زندگی فراهم کنیم؟
در بسیاری از کشورها، مردمی هر محله تمامی امکانات مورد نیاز اعم از خرید، درمان، بانک، سینما، ورزشگاه، پارک، ... را در محله خودشان دارا هستند. آیا ما توانسته ایم الگوری شهرسازیمان را به نوعی برنامه ریزی کنیم که پاسگوی همین جمعیت فعلی باشد و در ضمن برنامه ریزی برای توسعه آن جهت پذیرش بالای صدمیلیون نفر جمعیت داشته باشیم؟
دوستان عزیز و نمایندگان محترم مجلس، اگر ما زیرساختها را به حد استاندارد برسانیم و سعی کنیم استاندارد زندگی در شهرها و روستاها را بالا ببریم، آن موقع می توانیم از منابع خدادادی کشورمان به نحوی مطلوب استفاده کنیم که رفاه همگان فراهم شود. (496255)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۴:۱۹:۳۳
خودتان را ناراحت نکنید
ماشا الله در شهرستان ها مانند دهه قاجار بچه به دنیا می آورند هر زن و مرد 9 تا بچه
دیگر چه می خواهید (496260)
 
میز قلمدون
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۵:۱۴:۴۳
سلام
2 نکته عرض میکنم..
اولاً راجع به نظرات کارشناس و ثانیآ راجع به نظرات خوانندگان...
اولاً رشد جمعیت بدون در نظر گرفتن تناسب زیرساختها،تولید ناخالص ملی GNP،نسبت واردات به صادرات،سطح خودآگاهی مردم ،شاخص های توسعه انسانی ،توسعه فرهنگی،توسعه سیاسی و بخصوص بافت قدرت نتیجه جز ضعیفتر شدن کشور نخواهد داشت..پس روا نیست با خیالبافی و رویاپردازی و نفی هرگونه اظهار نظر منتقدانه کشور را در مباحث متوهمانه ای بندازیم که هیچ تناسبی با وضع فعلی ما ندارد..اکنون کشور ما در همه ابعاد مشکل دارد...سیاسی،اقتصادی،فرهنگی . اخیرآً هم امنیتی...مشکلات ورزشی را فراموش نکنید.پس در حال حاضر این مباحث چیزی جز فرار به جلو و پاک کردن صورت مسأله کنونی نظام چیز دیگری نیست.
ثانیاً بعضی کاربران انقدر غیر عاقلانه و گاهی جسورانه به دیگران اظهار نظر میکنند که واقعا حس میکنیم یا قضیه عقده گشایی است یا خودنمایی..دوستی که دم از خدا و ...میزنی و فکر میکنم و احتمالا دچار سندرم ((خود عمار پنداری )) هستی قدری انصاف را چاشنی نظراتت کنی به صواب نزدیکتر است..
والسلام
(496028)
 
ناصر
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۵:۱۵:۴۶
فرمودين 90 درصد مصرف آب در بخش كشاورزي هست كه 40 درصدش ناشي از سو مديريت هست
جدا از اينكه آماري كه دادين درست باشه يانه.اگه جمعيت دو برابر بشه نياز به محصولات كشاورزي دو برابر نمي شه؟ اونم با فرض اينكه استاندارد زندگي تو همين حد ثابت بمونه. مگه نياز به آب فقط واسه مصارف خانگيه . قرار نيست صنعت ما هم دو برابر بشه ؟ والبته باز تا كيد مي كنم اونم با فرض ثابت موندن استاندارد زندگي پس اگه ساير بخشها هم دچار سو مديريتي در حد بخش كشاورزي باشن(كه نيستن) بازم براي دو برابر شدن جمعيت آب كافي نداريم. همين الانشم كلي كمبود آب داريم.
(496029)
 
مهدی م شفیعی
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۵:۲۷:۲۶
در مرورد مطالب بالا چند نکنه به نطرم رسید
1 در مورد مطلب اول آخه عزیز من همه جای ایران که قابل سکونت نیست که وسعت ایران رو تقسیم به جمعیت کنی کوه جنگل بیابان مزرعه ...
2 در مورد مطلب دوم در همین اصفهان که من زندگی میکنم الان مدت هاست زاینده رود خشکه خشک شده حتی برای کشاورزی هم آب نداره
3 در مرد مطلب سوم اگه جمعیت ایران 100برابر هم بشه انقدر از چین کالا وارد می کنند که بازم همه بیکار می شوند مثل همین الان
3 در مورد مطلب چهارم کشور های آفریقایی با جمعیت خیلی زیاد جرو بی سواد ترین کشور ها هستند
در پایان باتوجه به این که بنده دهه شصتی هستم وبحران های زیادی از جمله شیر خشک و پوشک تا بیکاری و مسکن ...داشتم راه حل رو در ثبات جمعیت می بینم چون کاهش و افزایش جمعیت مشگل زاست مگر رشد بسیار آهسته جمعیت (495911)
 
آیا می دانید؟
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۸:۴۰:۰۸
آیا می دانید که در حال حاضر چند نفر بیکار و معتاد و بدون مسکن مناسب و...داریم؟
افسوس که نمی شود استدلال کرد چون حذف خواهید کرد.واقعا برای خودم متاسفم . (496296)
 
مجتبی
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۱۵:۵۰:۰۳
عزیزم کسی نگفته 150میلیون بدبخت بیچاره داشته باشیم. بلکه دولت باید رفاه این 150 میلیون ایرانی رو تامین کنه. دولتهای قبل خواستند ضعف مدیریتی ودشونو با سیاست کاهش جمعیت جبران کنند. بحث بر سر اینه که ما برای تبدیل شدن به یک قدرت اثر گذار جانی باید جمعیتی بالای 120 میلیون داشته باشیم. (496738)
 
yaser
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۰۹:۱۲:۲۸
من الان بیکارم اگه کار هست بگید انجام بدیم و تولیدات رو برای فروش به کشورهای دیگه صادر کنیم.تو رو خدا یه فکری واسه بیکاری ما جوانان کنید.لیسانس مدیریت دارم 3 ساله بیکارم (496309)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۰۰:۵۴:۰۳
دوست من شما اگر واقعا لیسانس مدیریت داری و سه سال هست که بیکاری !!! فکری به حال مدیریت زندگی خودت بکن و توقع نداشته باش که کسی یه شرکت یا یه مجموعه رو بده دست شما برای مدیریت!!! یه کم سطح توقعاتمون رو پائین بیاریم و همش توقع نداشته باشیم دولت بیاد یه میز با کلی حقوق و مزایا بهمون تقدیم کنه / حضرت آقا و همچنین رئیس جمهور کاملا آگاهانه و بر مبنای خرد و دانش فرمودند که ایران ظرفیت جمعیت 150 میلیونی را دارد و این ما هستیم که بجای بهانه گیری بهتره تلاش خودمون رو بیشتر کنیم. (496574)
 
ناصر رسولی
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۱۸:۴۲:۴۵
رشد جمعیت برای ایران با در نظر گرفتن چند اصل نه تنها بی اشکال بلکه مطلوب است 1.داشتن سیستم اموزشی خلاق وپویاو منسجم با رویکرد ایرانی-اسلامی 2.نشاط ورونق صنایع کوچک وبزرگ و پر هیز از خام فروشی موادی چون نفت و معدن (496460)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۰ ۲۳:۱۹:۳۴
بنده خدایی را می شناسم با 4 فرزند پسر بیکار مستاجرودرمانده .بچه ها به خاطر فقر پدر نتوانستند درس بخوانند و درسنین پایین هر کدام از این بچه ها مجبور به کار گری شدند ودر بدترین شرایط ممکن زندگی می کنند بچه بزرگ معتاد شد با هزار بدبختی ترک کرد وقتی با اوصحبت می کنم می گوید با کدام انگیزه زندگی باید کرد .دندان تو دهن این بچه ها نیست چرا که هزینه ای برای درمان ندارند که چرداخت کنند رنگ بر رخسار شان نیست چون تغذیه مناسب ندارندو...... باز هم رشد جمعیت لازم است ؟ (496548)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۱۱:۲۹:۵۷
سخن آقا فصل الخطاب است.
ما همین الان هم وضعمون بد نیست ولی مشکلی که داریم سرخوردگی و ناامیدی حاکم بر مردمه.من قبلا توی یه شرکتی با خارجیها همکار بودم.اونا از کار کردن تو ایران لذت میبردن و فقط تعجب میکردن که چرا مردم اینقدر افسرده ان؟
به نظر من راه حل خیلی از مشکلات ما به همین موضوع سرخوردگی برمیگرده.دهه شصت به لحاظ ایدئولوژیک اوج شکوفایی انقلاب بود.مردم از جان و دل به آینده ای روشن امید داشتن و براش هر سختی رو تحمل میکردن.جنگ و تحریم و مشکلاتی که ضد انقلاب ایجاد میکرد هیچ اثری نداشت.اما وقتی جنگ تموم شد و عده ای از مسئولان که تعدادشونم کم نبود شروع به ثروت اندوزی کردن جامعه شوکه شد.این تصور برای اکثریت مردم به وجود اومد که ایدئولوژی اسلامی فقط برای دور نگه داشتن اکثریت از منابع ثروت کارایی داشته.این بود که مردم در دهه هفتاد و به ویژه هشتاد روز به روز بیشتر به ثروت اندوزی و رفاه طلبی روی آوردن.ولی به لحاظ روانی مشکلات بیشتری در جامعه حادث شد.
به نظر من عمده دلیل کاهش رشد جمعیت همین بی اعتمادی و سرخوردگی مردمه. (496650)
 
سرباز ولایت
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۱۴:۵۰:۳۱
سیاه نمایی کشور برای شما چه سودی دارد .دروغ که کنتور نداره پس چرا ما این مشکلات رو نمی بینیم کجاست این غول بیکاری کجاست این غول فقر و تنگدستی. یکی بیاد به ماهم نشون بده ما هم روشن بشیم .ننگ یر سیاه نما (496727)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۰:۰۸:۳۴
ادب مانع می شود جواب شما را آنطور که حق مطلب ادا شود بدهم. لکن برای جوابی علمی می توانید به عنوان یک شاخص اقتصادی غیر قابل کتمان میزان چکهای برگشتی را بعنوان یکی از شاخصه های بیکاری، رکود و گسترش فقر در نظر بگیرید. یه سری به مترو و خیابانهای شهر هم بزنید بد نیست. (497330)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۱ ۱۵:۲۲:۴۰
من در بهار 60 ازدواج کردم .2 فرزند دارم.همسرم کارمند بود ماهی 1 کیلو گوشت بیشتر نمی تونستیم بخریم .اما با وام یه خونه قدیمی توشهرستان خریدیم اما بعد چندسال که به تهران برگشتیم با اون پول نمی شد خو نه دار شد باالاخره پشت بوم خونه پدری را ساختیم 0560 متر بعد هم ازشون خریدیم.می خوام بگم زندگی همیشه سختی های خودش را داره.اما یه چیزی که مهمه اینه که اون موقع وضع بیشترمون شبیه هم بود. (496735)
 
شاپور
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۰۵:۳۸:۰۰
در کشور ما اگر خانواده های پردرامد 4فرزند داشته باشند بیشتر جمعیت ایران را در اینده جوانان تشکیل میدهد ولی متاسفانه خانواده های مرفه در ایران تک فرزند هستند و این باعث پیر شدن جمعیت خواهد شد (496820)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۰۷:۰۳:۴۶
من در وزارت نيرو كار مي كنم خدا وكيلي هر روز با دهها ارباب رجوع سر و كار داريم كه مجوز چاه مي خوان دهها گزارش درگيري در اين خصوص در سطح كشور. مگر هركشوري پهناور بود پتانسيل افزايش جمعيت رو داره مگر جنگ آينده براي آب نيست ما همين فاكتور به اين مهمي رو داريم؟ نگاه كنين ببينين اسرائيل چقدر جمعيت داره؟ (496835)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۰:۰۵:۱۴
هر کسی فکر میکنه بچه زیاد خوبه این گوی و این میدان مگر کسی مانعش میشود؟
شما فکر کردید اینجا چین است که همه مجبور باشند یک بچه بیاورند؟ (496867)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۰:۱۲:۰۸
اگه بیابونها رو از مساحت ایران کم کنیم تراکم جمعیت میشه 300 نفر در کیلومتر مربع اونوقت تو تراکم جمعیت بعداز چین و هند قرار میگیریم. ضمنا من تصمیم ندارم نوه هامو بفرستم تو بیابون زندگی کنن شما که فکر میکنی تراکم جمعیت کمه بفرستشون تو بیابون زندگی کنند. (496871)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۱۵:۳۱:۰۳
نیروی انسانی منشا قدرته و هرچه بیشتر بهتر مثل چین و آمریکا کشورهای اروپاییی خیلی کوچیک ان ولی با این حال جمعیت شون از ایران خیلی بیشتره مثل آلمان (2274450) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.