توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 113848
چین ناو هواپیمابر ساخت/ آمریکاتوضیح خواست
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۰۳
پس از اعلام خبر به آب انداختن آزمایشی نخستین ناو هواپیمابر چین، آمریکا خواستار توضیح چین در خصوص ضرورت برخورداری این کشور از ناو هواپیمابر شد.

به گزارش مهر به نقل از شبکه خبر آسیا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره افزایش تنش منطقه ای با برخورداری چین از ناو هواپیمابر گفت: ما از هرنوع توضیح چین در مورد ضرورت برخورداری از این نوع تجهیزات استقبال خواهیم کرد.

"ویکتوریا نولاند" افزود: این مساله تنها بخشی از نگرانیهای گسترده تر در مورد عدم شفاف سازی چین همچون دیگر کشورها و آمریکا در مورد تجهیزات و بودجه نظامی است.
پیش ازاین و به دنبال افزایش تنش درمنطقه دریای جنوبی چین، ژاپن نیز ازعدم شفف سازی دربودجه نظامی چین ابراز نگرانی کرده بود.
 
پکن به تازگی اعلام کرده بود درحال بازسازی یک ناومتعلق به شوروی سابق است تا ازآن به عنوان ناوهواپیمابر خود استفاده کند که این موضوع نگرانی های زیادی را در میان همسایگانش نسبت به پیشرفت نظامی این کشور به وجود آورده است.
 
چین پس از موضع گیری های منفی کشورهای دیگر سعی کرده اهمیت این ناوهواپیمابر را کم جلوه دهد و اعلام کرده این کشتی تنها برای آموزش و تحقیقات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.