نظر منتشر شده
۵۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 114109
چرا احمدی‌نژاد در محضر رهبر انقلاب به رشد اقتصادی اشاره نکرد؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۳
محمد جعفر عبدی



دكتر احمدي‌نژاد دوشنبه 20 تير 1390 در جلسه هيات دولت با حمله به منتقدان دولت گفت: «وقتي آمار افزايش توليدات در همه بخش‌ها بيش از 10 درصد است، بر چه مبنايي رشد اقتصادي كشور را 4 درصد اعلام مي‌كنند، اين موضوع نشان مي‌دهد كه عده‌اي مي‌ترسند، اعلام كنند رشد اقتصادي ايران بالاي 10 درصد بوده در حالي كه اين اتفاق در واقعيت رخ داده است و مي‌تواند چند سال متوالي ادامه يابد.»



این اظهارات احمدی‌نژاد درباره رشد اقتصادی بالای 10 درصدی، با سکوت مرکز آمار و بانک مرکزی از یک سو و بهت و حیرت کارشناسان، رسانه‌ها و فعالان اقتصادی مواجه شد. در حالی که بانک مرکزی رشد اقتصادی سال‌های 87 و 88 را به ترتیب نزدیک به صفر و زیر 4 درصد اعلام کرده بود و وزیر اقتصاد نیز برآورد رشد اقتصادی سال 89 را کمی بیش از 4 درصد خوانده بود، در برابر اعلام آمار شگفت‌انگیز احمدی‌نژاد، همه آنها ترجیح دادند سکوت کنند تا مبادا با تنبیه رئیس دولت مواجه شوند.



با این حال گذشت زمان نشان می‌دهد که گویا احمدی‌نژاد نیز از آمار شگفت‌انگیز خود، عقب‌نشینی کرده است، چرا که دیگر شاهد تکرار این ادعا نیستیم. این گمانه زمانی تقویت شد که احمدی‌نژاد شامگاه (يكشنبه) در ديدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب، در گزارش مبسوط و مفصلی که از عملکرد دولت ارائه کرد، هیچ اشاره‌ای به رشد 10 درصدی اقتصاد کشور نکرد. در حالی که در این گزارش، از هیچ شاخص و آماری که مبین عملکرد مثبت دولت احمدی‌نژاد بوده، چشم‌پوشی نشده بود و حتی احمدی‌نژاد از رشد تولید کاشی و سرامیک نیز نگذشت، جای تعجب داشت که چرا رئیس‌جمهور از رشد اقتصادی 10 درصدی کشور سخن نگفت؛ رشدی که اگر درست باشد رکوردی جدید برای اقتصاد کشور در دهه‌های اخیر (حتی پیش از انقلاب) و مایه مباهات کشور محسوب می‌شود.



حال خود آقای رئیس‌جمهور باید پاسخ دهد که چرا «عده‌اي مي‌ترسند، اعلام كنند رشد اقتصادي ايران بالاي 10 درصد بوده در حالي كه اين اتفاق در واقعيت رخ داده است»؟

 

 
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۹:۵۳:۵۵
شاید در شعار و مرکز آمار
رشد اقتصادی بالای 50 درصد و اوج شکوه
و شاید در واقعیت
رشد اقتصادی نزدیک به صفر است و هنوز مثبت نشده است
اما شاید در دو سال بعد بتوان گفت نسبت به پارسال 200 برابر یا شاید 500 برابر رشد داشته ایم (497446)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۱۳:۱۲
باز هم این تعریف از آمار یادم افتاد:

\"آمار یک سری نمودار رنگی است که برای تبلیغات بالا و پایین میره\"

لزوم وجود یک سازمان مستقل آماری در کشور ضروری است.

همین (497457)
 
سودا سرمد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۱:۵۵:۴۷
رشد اقتصادی با نظر کردن به جیب مبارک معلوم میشود.
مثلا ما داریم به صفرمطلق میل میکنیم شما را نمیدونم (497520)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۹:۰۹:۳۹
به نظرتون اگه یه مرکز آماری بین المللی هم این آمارو بده بازم نمودارای رنگی می بینین و سازمانی مستقل در بین کشورها می خواهید؟ (497858)
 
ارسطو ادریس
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۳۶:۴۴
دوران هاشمي يادش بخير مي گفتند ما داريم یاپن اسلامي ميشيم !!

سر هر سدي كه كلنك مي زدند چشماي ملت رو تو صدا سيما كور مي كردند بياييد سازندگي به انفجار رسيد

تهش هم ركورهاي تورم بالاي 50 درصد تو كل تاريخ ايران زده شد و رشد اقتصادي از 4 درصد بيشتر نشد (497604)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۶:۱۸:۵۲
من نفهمیدم چه ربطی به هاشمی داره یعنی اگر دیگران اشتباه کردند توجیه اشتباهات بقیه هست این استدلال شما با اسم ارسطو جور در نمیاد (497752)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۷:۰۳:۳۱
وجه اشنراک دولت اقای احمدی نزاد خاتمی و هاشمی مسابفه گذاشتن در اجرای الگوهای رونویسی شده بود که این هم از نتایج ان است ،اگر سایت مهربان الف حذف نکند باید اضافه کنم اقایان اقتصاد خوانده از خودشان دانشی برای عرضه کردن ندارند هرجه بوده و هست رونویسی تقلید و اجرا باور ندارید سری به دروس دانشکده های اقتصاد بزنید اقای توکلی احتمالا در جریان هستند (497790)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۹:۵۷:۴۷
الف عجب تحلیل اشتباهی داری از احمدی نژاد واقعا فکر میکنی که این آمار بیکاری یا رشد اقتصادی یا تورم را باور ندارند؟ و اما چگونه به این عدد 10% رسیده اند برای مشخی شدن این موضوع به اعلان گران شدن کرایه تاکسی توجه کنید
یک بار 15% گران شد یعد از هدفمندی یکبار دیگه مثلا 10% عددی که عنوان میشود 25% است اما واقعیت علم ریاضی چیز دیگری میگوید. یک بار 15% گران شده بار دوم 100+15 میباشد که 10% گران شده پس تورم آن 26.5% میباشد نه عدد غیر واقعی 25%
حال خود خوان حدیث مفصل از این مجمل و بقیه آمار این بانک مرکزی ما (497449)
 
ارسطو ادریس
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۹:۵۷:۴۹
صندوق بين المللي رشد ايران را 3 و نيم درصد اعلان كرده

آقاي احمدي نیاد فكر كرده اند كه در رشد اقتصادي تنها رشد توليد دخيل است ولي خدمات و كشاورزي را فراموش كرده اند

ولي انصافا صادرات غير نفتي در اين دولت رشد چشمگير و نجومي نسبت به قبل داشته كه جاي شكر دارد. (497450)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۱:۵۱:۱۲
بسمه تعالی
دوست عزیز
اگر صادرات ما رشد نجومی داشته، صادرات چین رشد چی داشته؟
در ضمن قسمت عمده رشد صادرات ربطی به برنامه های بی نظیر این دولت ندارد. (497516)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۶:۱۴
بیشترین بخش صادرات ایران میعانات گازی است که به همت و برنامه ریزی دولت های قبل انجام شده است و بهره برداری از آن به کام دولت فعلی بوده است
آن کلنگ هایی که در دوران هاشمی زده میشد و وی میگفت بچه های شما خواهند چشید و آن منطقه ویژه اقتصادی که در دوران اصلاحات ساخته شد الان در حال بهره برداری است
البته آن کلنگ ها هم به برنامه ریزی اشخاص دیگری مربوط میشود برای مثال آیا میدانید پروژه های سد سازی کشور، نیروگاه اتمی، فرودگاه امام، ذوب آهن اصفهان، ایران رود، مرکزیت تجاری بندر چابهار، مدیریت منابع آب، توجه و توسعه گردشگری و ... 50 سال پیش طراحی شده اند (497566)
 
ارسطو ادریس
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۳۲:۰۰
چين چه ربطي به ما داره

نسبت به دولتهاي گل و بلبل اصلاحات و سازندگي شما رشد نجومي داشته

چطور هرچي بدي دولته به خودش ربط داره نه به سياستهاي قبلي اما هر چي خوبيه نتيجه سياستهاي درخشان شماست؟ (497598)
 
شکسته دل
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۰۸:۵۶:۲۵
کسی که خود را به خواب میزند هرگز نتوان بیدار کرد هرگز هرگز (497989)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۴۹:۱۸
یادمان باشد که مراکز بین الملی آمارهای رشد کشورها را بر اساس نتایجی خروجی میگیرند که مرکز آمار آن کشورها اعلام کرده باشد

مثلا بچه درس نخوانی میتواند لاف بزند که نمرات خوبی گرفته است و وقتی پدر این بچه شیرینی میدهد همسایه به کودک خود میگوید از این بچه یاد بگیر که چه بچه درس خوانی بوده که پدرش شیرینی داده است (497561)
 
کهن
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۵:۰۶:۵۸
آقای ادریس یا شما نمیدونید رشد چیه یا سر رشته ای از نجوم ندارید.
اعداد رشد صادرات برای ما زیاده ولی در مقیاس یک کشور چندان نیست ضمن اینک من هنوز نفهمیدم میعانات گازی صادرات نفتی است یا غیر نفتی. (497701)
 
حسین کرمان
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۰۴:۳۸
این دولت همه جوره خواهان مطرح شدنه در قشر مستضعف هست واسه همین آماره اقتصادی تخیلی میده تا این قشرو جذب کنه هدفمندی سریع یارانه ها هم در همین راستا بودهر چند که کلا این جریان در خیال و توهم به سر میبره
خدا رحم کنه بوی انتخابات میاد همه که انتخابات سال 88 یادشون هست چگونه با کمک اصولگرایان باعث طرد اصلاح طلبها شد
فکر کنم این بار گریبان اصولگرایان رو گرفته دنیا دار مکافاته به امید روزی که کسی فکره طرد کسی نباشه و ملت آزادانه بتونن نظر و عقایدشونو بگن
لطفا نظر من رو بگذارین الف دوست داشتنی
ممنون از آزادی اظهار نظر در سایتتون
مردیم از بس تو جامعه حرفمونو تو دلمون نگه داشتیم (497452)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۰۵:۱۶
چرا یکی تو این مملکت پیدا نمیشه واقعیت این آمار ها رو روشن کنه تا مردم از سردرگمی در بیان ؟ واقعا ما نمی دونیم که آمار ارائه شده توسط رئیس جمهور محترم درسته یا تحلیل های سایت ها و رسانه ها ؟ من یه موردشو که خودم در جریانم موضوع سهام عدالته که بیش از دو ساله برگه هاش تو دستمه ولی متاسفانه هنوز هیچ خبری از پرداخت سود نیست در حالی که در حضور مقام معظم رهبری رئیس جمهور محترم خبر از پرداخت سود به اعضا دادند . از بازرسی دفتر رهبری خواهش میکنیم که وارد این قضیه بشن و تکلیف مردم رو روشن کنن . (497453)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۳۴:۰۷
جناب ناشناس همون برگه که تو دستته 500 هزار ویا یک میلیون تومن میارزه عده ای تا حالا سود را دریافت کرده اند و عده ای دیگر هنوز دریافتی نداشته اند . ضمنا خیلی ها میرند از جیبشو ن پول میزارند و در بورس سهام شرکت هایی رو میخرند و در این معامله گاهی سود میکنند گاهی ضرر حالا شما در خصوص سهام عدالت چه طوری فکر میکنید . شما فکر میکنید در این خصوص \"سهام دارید \"و یا همواره\" طلب کارید\". (497599)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۱۱:۵۹
وقتی همه آمارها مثبت است و به قول شما حتی کاشی و سرامیک نیز افزایش تولید داشته خوب طبیعی است که رشد اقتصادی نیز 10 درصد باشد. زیرا رشد اقتصادی میانگینی از همه این رشد های مثبت است
اینکه رئیس جمهور رشد اقتصادی را نگفته برای این است که مقام معظم رهبری خودشان از رشد 10 درصدی آگاه هستند. ایشان در همه صحبت هایشان از پیشرفت های عظیم کشور و توسعه چند برابری در دولت نهم و دهم در مقایسه با دوره های پیش گفته اند.
اگر اوضاع اقتصاد خوب است پس تعجب چرا و اگر بد است پس اینهمه آمار مثبت از کجاست؟
حتما رشد 10 درصد است که مهمترین مساله کشور آب بازی و خز بازی شده (497456)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۲۰:۴۲
خوب معلومه، خودتون که جواب سوال را دادین \"در حالی که بانک مرکزی رشد اقتصادی سال‌های 87 و 88 را به ترتیب نزدیک به صفر و زیر 4 درصد اعلام کرده بود و وزیر اقتصاد نیز برآورد رشد اقتصادی سال 89 را کمی بیش از 4 درصد خوانده بود\". بنابر این یکی از طرفین داره راست نمیگه! (497460)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۲۱:۲۷
آدم حرف رو یکبار میزنه
ایشان قبلاً فقط یکبار اعلام کرد که نرخ تورم تک رقمی است ، سال گذشته 1.6 میلیون شغل ایجاد کرده است، هاله نور را در سازمان ملل دیده است ، در کشور عراق قصد ترور وی را داشته اند ، در بنزین خودکفا شده ایم ، مدیریت جهانی میکنیم و ... و دیدید که همه مردم حرف ایشان را باور کردند به جزء کارشناسان که آنها هم بدلیل اینکه مدرکشان یک تیکه کاغذ پاره است اهمیتی ندارد. (497461)
 
عمو
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۶:۲۸:۲۲
از كسي خوشمان نمياد چرا به راحتي نسبت دروغ به هر كس كه مي‌خواهيم ميدهيم؟ در توليد بنزين در مقطع تحريم خودكفا نشديم؟ ممكن نيست كسي در عراق جنگزده قصد ترور رئيس جمهور ايران را داشته باشد؟ ما يك رئيس جمهور، يك نخست وزير، يك رئيس دستگاه قضا و تعداد زيادي نماينده مجلس را از اين طريق از دست نداده ايم؟ احمدي نژاد گفت خودش هاله نور ديده؟ يا گفته مدارك كارشناسان كاغذ پاره است؟
دروغگويي بده؟ دروغگويي كسايي كه ازشون خوشمون مياد رو هم ميبينيم؟ اونا رو چي، باور مي‌كنيم؟ (497766)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۳۲:۰۴
ميدانيد قضيه اينه كه مردم گوششان از اين حرف ها پر شده رشد اقتصادي بالاي 10 درصد يك رويا براي مردم و مسئولين ماست
اين رشد به اين راحتي به دست نمي آيد تنها زير سايه تخصص گرائي در لايه مديريت ( در حال حاضر در لايه مديران قحط الرجال است ) برنامه ريزي كلان و دقيق ( بر سر سند چشم انداز دعوا داريم ) و در كنار همه اين ها عزم و اراده ملي و با تعصب كار كردن است كه از اين هم خبري نيست و عده زيادي همچنان منافع شخصيشان بر منافع ملي ارجحيت دارد .
پس بهتر است سرمان را پائين بيندازيم و كار كنيم به جاي شعار دادن و الاقل كشور و دولت هاي موفق را الگو قرار دهيم . (497466)
 
javad
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۳۷:۰۰
وقتی تورم کمر شکن از دید دولتیها ناچیز است طبیعیه که در جا زدن اقتصادی برابر رشد بالای اقتصادی است. (497471)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۴۹:۰۸
جناب جواد شما میدونید که تورم در ماه گذشته چند درصد بوده ؟ با ذکر منبع ؟ (497618)
 
اباذر علوی
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۵۹:۲۸
یکی از دلایل پیروزی این آقا در انتخابات، ار و ارقامی بود که فقط خودش قبول داشت و هیچ مرجع رسمی هم انها را تایید نکرد ، اما روی مردم تاثیر گذاشت و باعث پیروزی .......شد
مثل امار بیکاری و نحوه تعریف فرد شاغل در هفته و 4 ساعت کار در هفته و نرخ تورم نقطه به نقطه و .... (497482)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۴۲:۵۴
جناب علوی لطفا به شعور مردم توهین نکنید . مردم نظرشان را پای صندوق رای اعلام کرده و خواهند کرد و احتیاجی به تفسیر دیگران را دراین خصوص ندارند. (497610)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۴:۳۵:۵۱
جون من برو مطالعه کن.
زیاد سخت نیست. می ری گوگل. می گردی دنبال \" تعریف شاغل و بیکار در اتحادیه اروپا \" .
این بحث دیگه خیلی نخ نما شده که آیییییییی مردم سرتون کلاه گذاشتن تعریفو عوض کردن.

اگه یه کم چشم ها تونم باز می کردید همون موقع انتخابات می دیدید که وزیر اقتصاد هر دو نرخ تورم (هم نقطه به نقطه / هم میانگین) رو تائید کرد. خد احمدی نزاد هم این جمله رو گفت که برای ما نرخ نقطه به نقطه مهمه نه میانگین.

بس کنید این بچه بازی ها رو خواهشاً . اینشکلی می خواید اوضاع رو تحلیل کنید و کار کنید ؟؟؟!!! (497676)
 
سپیده
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۱:۱۳:۲۸
به همون علتی که هنوز بعد از این همه سال اسم مفسدان اقتصادی رو اعلام نکردند! (497489)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۱:۳۴:۲۴
به نظر من يكي از نكاتي كه در آمارهاي آقاي احمدي نژاد وجود دارد تغيير تعاريف مفاهيم اقتصادي است. اگر كه تعريف عوض شود خيلي كه نه 100% آمار ارائه شده درست است. مثل تعريف بيكاري و يا فقر و يا رشد اقتصدي و .... (497506)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۶:۲۳:۰۳
ببخشید اگه قرار باشه هر کی مفاهیم اقتصادی رو اونجو که خودش میخواد تعریف کنه که دیگه علم اقتصادی وجود نداشت این خودش عذر بدتر از گناه است که. مشکل آمار کم بود تعاریفی که تمام ئنیا استاندارد مشخص داره هم می خواهید عوض کنید (497758)
 
عمو
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۶:۳۷:۰۳
متاسفانه رفتار غيرمنصفانه سياسيون و رسانه‌ها شديدا در چنين برداشتي مؤثره. به عنوان نمونه افراد عموما نميدونن تغيير تعريف بيكاري پيش از العام نرخ بيكاري توسط احمدي نژاد و مهمتر از اون پيش از آخرين آمارگيري ملي تغيير كرده. يعني همون آمارگيري كه عموما با نرخ بيكاري احمدي نژاد مقايسه ميشه.
دقيق تر بگم اول تعريف عوض شده. بعد آمارگيري عمومي و اعلام نرخ بيكاري و بعد اعلام احمدي نژاد مبني بر كم كردن نرخ بيكاري اتفاق افتاده. در واقع با اين تغيير تعريف بيشتر آمار اشتغال دولت‌هاي قبل از احمدي نژاد زير سؤال ميره.
خيلي بده اگه از كسي خوشمون نمياد همه عيوب دنيا رو بهش نسبت بديم. هر كسي عيوب و محاسني داره. اگه بي انصافي فرهنگ بشه به خصوص توسط سياسيون قطعا دامن ما و آنها را هم خواهد گرفت. (497768)
 
آبدارچي تنها
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۱:۴۵:۳۴
سلام
باز خدا پدر صندوق بين المللي پول رو بيامرزه كه نسبت به خيلي از متعصبان داخلي با انصاف تر است .
نميدونم رشد صفر از كجا پيدا شد و مخالفان اون رو ول نمي كنن
بحران اقتصادي جهاني است كافيه به شورش هاي پي در پي نگاهي بياندازيد و بعد قضاوت كنيد
يا حق (497514)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۰۰:۲۸
جناب عبدی در گزارشی که جناب رئیس جمهور در محضر مقام معظم رهبری ارائه فرمودند بند به بند به مواردی از عملکرد دولت در حوزه های مختلف اشاره نمودند و میزان رشد هر یک را امارگونه بیان داشتند. حال اگر شما و تیم کارشناسی الف در خصوص امار های ارائه شده نقصی و یا خلاف واقعی ویا نقدی دارید بند به بند مطابق اعلام رئیس جمهور اطلاع رسانی کنید . و از کلی گویی و ایجاد زمینه غیبت در این ماه عزیز بپرهیزید. (497524)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۱۵:۲۱
به نظر من نقد کلی نبوده و به موضوع مشخصی اشاره کرده،
یعنی رئیس جمهور میتونه هر چه دلش خواست بگه همه هم بگن به! به! عجب رئیس جمهوری کولاک کرده.
مگه .... حساب کتاب نداره!
به نظر من رئیس جمهور مشکل عدم توجه داره.
هر چند وقت یکبار میخواد خودشو یک جورایی مطرح کنه ،مثبت یا منفی فرقی نمیکنه اون میخواد تیتر یک باشه.
حال جواب بدید. (497585)
 
حسين
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۴:۴۷:۵۹
كلي گويي يعني چه، آقاي رئيس جمهور فرمودن رشد ده درصدي، حالا هم سوال شده ده درصد از كجا اومده؟ بعدش هم شما شك دارين كه رشد اقتصادي ده درصدي خوش خيالي محضه!!!! به هر حال به نظر ميرسه مفاهيم رشد اقتصادي يا عدد 10 بايستي دوباره تعريف بشه (497686)
 
بی نشان
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۱۴:۰۳
به نظر بنده که این رشد اقتصادی مثل بسیاری دیگر از ادعاهای ایشون واقعیت داره و اسنادش هم موجود است!
احتمالا ایشون نخواستند که ریا بشه وگرنه مطرح می کردند.!! (497531)
 
ارسطو ادریس
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۳۴:۱۷
اگه ادعاهاش راجع به شما دروغ بود چرا بعد اين همه تهديد رفتيد از حسين شريعت مداري شكايت كرديد

بياييد راجع به ادعاهاي احمدي نیاد شكايت كنيد تا پاش به دادگاه باز بشه

نكنه از بعدي هاش مي ترسيد (497600)
 
reza
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۲۲:۵۸
بايد ببينيم اين امار را كداميك از مشاوران رييس جمهور داده چون خود ايشان امار نخوندند.
البته در بازار - بانكها - كارخانجات و... توي يخچال مردم و سبد پيرزنها معلومه ركود- تورم و رشد اقتصاديييييييييييييي چنده! (497536)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۰:۳۳
آقایون و خانومای محترم
مطمئن باشین اگه کس دیگه ای هم جای احمدی نژاد بود هروقت میخواست گزارش بده همه نقاط مثبت دولت رو برجسته میکرد و مناط منفی رو اصلا نمیگفت!! من طرفدار احمدی نژاد نیستم ولی قبول کنید این خصلت تو ذات بشر و مخصوصا ایرانی هاست که همیشه خودشو تعریف کنه. هیچ ماست بندی نمیگه ماست من ترشه! البته احمدی نژاد علاوه بر این میگه ماست من نه تنها ترش نیست بلکه خاصیت ضد سرطانی داره!! فرق احمدی و بقیه تو همینه وگرنه همه از خودشون تعریف میکنن.
درضمن چه دولت آمارهای واقعی بده چه نده مردم با تمام وجود همه چیزو حس میکنن. از قدیم گفتن روسیاهی به ذغال میمونه!! (497562)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۱۲:۰۳
چون رشدی نداشتیم.دیگه دم خروس خیلی بیرونه.مردم دارن با گوشت و پوستشوت فشار را تحمل می کنند.یاد رییس جمهور قبلی به خیر که تورم اومد تا 10% تازه یارانه ها هم بود. (497578)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۴:۲۸:۱۸
دوست ناشناس وقتی مردم پولی نداشته باشند که خرج کنند تورم به صفر درصد هم میرسه , 10درصد که جای خود رو داره. مرد اونکه ماهی 3000 میلیارد تومن پول بین خانوار ها تقسیم کنه , حقوق کارمندا رو افزایش بده , معوقات سنواتی بازنشستگان رو پرداخت کنه , وام بیست میلیونی مسکن بده , قیمت حامل های انرژی را ازاد کنه و ....... بعد تورم را بین 15 تا 20 درصد نگه داره. (497667)
 
امن
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۷:۰۸:۰۷
كاش مي شد مجلس با يه طرح دو فوريتي به شعارهاي غير مستند ماليات ببنده اونوقت درآمد دولت از اين محل چند برابر نفت مي شد!!! (497799)
 
*هموطن*
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۹:۲۱:۰۲
رشد 10 درصد باید اثرش در جامعه پیدا باشه که نیست خدا خیرش بده این دکتر رو نمی دونم این آمار رو از کجا میاره (497863)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۲۲:۰۶:۵۰
در هر صورت عملکرد آقای احمدی نژاد بد هم نبوده.جایگاه ایران را قبل از سال 84 و الان با هم مقایسه کنید.اگر این دولت ادامه پیدا کنه ما به خواسته هایمان خیلی زود می رسیم. (497905)
 
من نمی دانم
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۲۳:۲۰:۱۱
من نمی دانم که شما واقعا نمی دانید یا می دانید و ما را سر کار گذاشته اید. (497925)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۴:۵۵:۵۳
به نظر من این موضوع سوال ندارد،بلکه اظهر من الشمس است که چرا اشاره نکرد (498192)
 
میرحاجی
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۵:۴۱:۱۶
دیگه چه تفاوتی داره باید دو سال دیگه صبر کنیم. مسئولین محترم هم اگه میخاستن جوابی بدن به آماری که در مناظره ها اعلام شد باید جواب می دادند. (498218)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۸:۲۰:۰۲
ده درصد احتمالا جمع کل رشدهای 6 سال گذشته است زیاد ایراد نگیرید این چیزها این روزها طبیعی است (498279)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۰۰:۲۳:۲۷
با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمیشود متاسفانه باید قبول کنیم افت اقتصادی داریم و رویه های فعلی را باید کنار گذاشت ما به رونق اقتصادی نیاز شدید داریم (498350)
 
امیر سام
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۰۹:۰۷:۲۷
آنچه در طی چند سال اخیر اتفاق افتاده بدتر شدن وضعیت عمومی جامعه بوده است بانابراین خواسته یا نا خواسته وضعیت ملت بدتر شده است بنابراین دولت مقصراصلی این وضعیت است (498411)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۸:۱۵:۱۹
جنگ داخلی لیبی با افزایش قیمت نفت به رشد اقتصادی ایران کمک کرد (498698)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.