نظر منتشر شده
۶۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 114129
مردم انگلیس در مورد ناآرامی‌های این کشور چه نوشتند؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۸
بخش خبری الف

 

روزنامه گاردین در گزارشی در مورد خشونت‌ها در پی ناآرامی‌های اخیر این کشور به بررسی علل خشونت‌های گسترده در این کشور پرداخت و نوشت که به نظر می رسد معترضان در انگلیس از مشکلات اقتصادی رنج می برند و یکی از دلایل اصلی این ناآرامی‌ها در این کشور بوده است. برخی از نظرات خوانندگان این مطلب بدین شرح است:



- خشونت‌طلبان در انگلیس حتی بدتر از محکومین زندان‌ها شده‌اند.



-  اینها بخشی از بیماران اجتماعی هستند که از مشکلات زیادی در زندگی شان از جمله چالش‌های اقتصادی رنج می برند.



- این خشونت‌ها در نتیجه لیبراليسم صورت گرفته است.



- چرا صحبت از تغییر نمی کنید. لازم است تغییراتی در انگلیس رخ دهد.



-  فکر می‌کنید ریشه این خشونت‌ها چه بوده است.



-  فکر می کنم نبود شغل، پول کافی و تضمین آیندهای مناسب عامل این خشونتها بوده است.



- تا زمانیکه تبعیض وجود داشته باشد، خشونت نیز به همراه آن خواهد آمد.



- این پیامد بزرگ تبعیت از نظام سرمایه داری است.



- به نظر می رسد نسیم این اعتراض‌ها به سوی امریکا در حال وزیدن است.



*گاردین در گزارش دیگری ضمن بررسی ناآرامی‌های گسترده در انگلیس که این کشور را در بهت فرو برده و عملا انگلیس را تکان داده است، نوشت که این درسی بزرگ برای دولت و مقامات انگلیس محسوب می شود. خوانندگان این مطلب عنوان داشتند:



- بله دولت باید از حادثه اخیر درس بگیرد. دولت باید بداند که مردم این کشور صبری دارند.



-  به واقع آیا فکر می کنید دولت انگلیس از این حادثه عبرت گرفته است. سخت است باور کرد.



- دیوید کامرون و مقامات این کشور می‌توانند این بحران را به آسانی پشت سر بگذارند.



- سیاستمداران ما باید احساس خجالت کنند که دولت فاسد فعلی را تحمل می کنند.



- برخی می گویند اینها مشتی غارتگر هستند. فکر می‌کنم این افراد بزهکاری و مشکلات اقتصادی جوانان را نمی بینند.



- اوضاع بهبود نمی یابد چون سیاستمداران هرگز نمی خواهند بدانند مشکلات واقعی چیست.



- خشونت زیاد خوب نیست و مشکلات را حل نمی کند همه ما می دانیم که شرایط باید بهتر شود اما نه با خشونت.



- معترضان نباید با اوباش و غارتگران همراه شوند. معترضان باید به صورت مسالمت‌آمیز تظاهرات کنند. دولت باید متقاعد شود که نرخ بیکاری را کاهش دهد.



- باید یاد بگیریم که اقداماتی انجام ندهیم که این گونه حوادث در انگلیس بار دیگر رخ دهد.



- عوامل این خشونت و نا آرامی‌ها فقر، محرومیت از داشتن زندگی سالم و بی‌عدالتی است



- این حوادث زنگ بیدارباشی برای همه ما بوده است. همانند اوضاع نیویورک در دهه 90 .آیا جامعه‌مان را پاکسازی کرده‌ایم.



- روزنامه دیلی میل نوشت که یک دختر میلیارد انگلیسی جزو غاتگران بوده است اما این دختر چه نیازی به غارت کردن دارد



*روزنامه ایندیپندنت نیز در گزارش دیگری به اختلاف میان پلیس و دولت برای چگونگی پایان دادن به این اعتراض‌ها در انگلیس اشاره کرد و نوشت که  پلیس از دولت به دلیل صادر کردن دستور سرکوب معترضان انتقاد کرده است . این مقامات پلیس معتقدند که افزایش شمار نیروهای پلیس فقط باعث افزایش خشونت می شود. خوانندگان این مطلب نوشتند:



- فکر نمی‌کنید کمی دیر شده باشد. چرا پلیس نباید از گاز اشگ آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کنند. پس آنها چه زمانی باید استفاده کنند. پلیس کفایت ندارد



- فکر می کنم پلیس نیازی به دریافت دستورالعمل از سوی دیوید کامرون ندارد. نخست وزیر انگلیس آدم کج فهمی است.



- مطمئنا پیشگیری بهتر از درمان است. اگر در زمان وقوع این خشونت‌ها نیروهای پلیس به اندازه کافی در صحنه حاضر بودند این اتفاقات در این سطح ادامه پیدا نمی کرد.



- چرا برخی از افرادی که نظر داده‌اند، خودشون رو فریب می دهند. چرا این اعتراض‌ها شروع شد چون تعداد اوباش انگلیس از همه جا بیشتر است؟ نه این درست نیست.



- حقیقت نبود شغل است.



* روزنامه دیلی میل هم در گزارش ديگري به این موضوع اشاره کرد که آنچه نیروهای پلیس برای پایان دادن به ناآرامی‌ها در انگلیس نیاز ندارند، سلاح است.  نویسنده این مقاله عنوان داشت که دوران خشونت به سر آمده است و دولت انگلیس باید به صدای معترضان گوش فرا دهد. خوانندگان این مقاله در بخش نظرات نوشتند:



- خشونت در برخی مواقع لازم است.



- دولت از نیروهای پلیس حمایت نمی‌کند. گویی مقامات انگلیس در تعطیلات به سر می‌برند.



-  باید در برابر خشونت معترضان از خشونت استفاده کرد. چرا این معترضان همه جا را آتش می زنند اما پلیس باید به آنها فقط نگاه کند.



- فساد مالی پلیس لندن یکی از مشکلات جدی انگلیس است تا به حال به این موضوع فکر کرد‌ه‌اید.



- اگر شرایط این گونه ادامه پیدا کند، پلیس نیز مجبور است خشونت بیشتری را اعمال کند.



- شاید نیروهای پلیس بخواهند به معترضان بپیوندند. شاید سیاستمداران انگلیس که انتظار این ناآرامی‌ها را نداشته باشند، باید منتظر چنین رویدادی باشند.



- چرا بیشتر نظرات علیه اعتراض‌هاست یعنی اکثر مردم با این اعتراض‌ها مخالفند. من که فکر نمی‌کنم همه نظرات رو منتشر کنید.



- در روز دوم این اعتراض‌ها من دستگیر شدم. از من اثر انگشت و آزمایش دی.ان.ای گرفتند. پلیس اتهام‌های دروغین به من زده است اما رفتار آنها مودبانه بود. اما اتهام‌های مطرح شده علیه من دروغ است.



- این خشونت‌ها نماد جامعه خشن در انگلیس است. هیچ بعید نیست که بار دیگر این اعتراض‌ها در زمان دیگری آغاز شود. اگر دولت دیوید کامرون به سیاستهای فعلی‌اش ادامه دهد، بعدها اعتراض‌های خشونت آمیزتری رخ می دهد. زمان تغییرات رسیده است.

 

 
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۲۸:۳۴
به نظر من انسان در هر حالی میل به بهبود وضعیت خود دارد.

این طبیعی است که مردم انگلستان هم با وجود بحران اقتصادی از وضعیت ناراضی باشند.

اصلا حکومتی را نمی توان یافت که کسی از وضع خود ناراضی نباشد.

اما این که غارتگران را مردمانی بدانیم که به دنبال احقاق حق هستند، خارج از منطق است. (497465)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۴۳:۲۲
تکه ی دوم:

چند نکته در این بخش است که اگر اجازه بدهند مطرح می کنم.

اول نحوه برخورد با همین به افراد معترض، من اخبار را دنبال نمی کنم که آمار دقیق بگم ولی از همین چندتا عکسی که دیدم مشخص است که خسارت زیادی وارد شده.

با این وجود تعداد کشته های اعلامی 4 نفر است که 3 نفر زیر ماشین رفته اند.

یک نفر این بالا نظر داده که من را گرفتند ولی مشخص است که سریع به وضعیتش رسیدگی شده و آزاد شده.

عده ای خرده می گیرند که چرا دادگاه شبانه!
من جواب می دهم که دادگاه شبانه از بازداشت غیرقانونی بهتر است. شاید کسی را اشتباهی گرفته باشند!

این همه گزاارش خبری از صدا و سیما پخش شد، توی چندتا از آن ها گاز اشک آور دیدید؟

بیشتر فکر کنیم. (497473)
 
Mohammad Rezaee
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۷:۵۰
مطمئنأ جناب سخن تازه٬ به عنوان یک شهروند انگلیسی به عرض برسانم که در گزینش این نظرات بسیار سلیقه ای عمل شده و اکثریت قریب به اتفاق مردم از مماشات پلیس بسیار عصبانی هستند٫ از دولت هم خشمگین ولی نه به این علت که چرا برخورد کردید بلکه چرا آنقدر شل برخورد کردید

موضوع آخر که تعدادکشته ها و چگونگی مرگ اونها باعث سرگشتگی و بعضأ سواستفاده شده که عجالتأ اگر چاپ بفرمائید همه متوجه خواهند شد که جز حقیقت نیست

تعداد کشته ها ۵

۱ جوان سیاه پوست به دست پلیس٬ ایشان سردسته یک گروه خلافکار بوده که در هنگام قتل اسلحه پر و آماده شلیک به همراه داشته و در مقابل بازداشت شدنش مقاومت کرده

۳ جوان مسلمان که در حالیکه نزدیک مغازه خود ایستاده بودند توسط یکی از آشوبگران به زیر گرفته شدندو قاتل هم اکنون در بازداشت پلیس است

۱ آقای ۶۰ و اندی ساله که به آشوبگران در حال تخلیه ۱ مغازه اعتراض کرده و مورد ضرب وشتم قرار گرفته و در بیمارستان جان سپرده

قضاوت با شما

پاینده باشید (497570)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۰۷:۱۰
بله قضاوت با ما و من یکی از اون ماها هستم و قضاوتم اینه که حرفای شما کاملا دروغ و بی اساسه،مگه شما اونجا همه پلیس و مردم انگلستان رو رصد می کنی که اینجور دقیق فهمیدی اون سنش انقدر بود و فلانی کشت و پلیس نکشت!ای کاش شما در فتنه 88 هم یقه خود را برای پلیس کشورتان چاک می کردید و برای آنها سخنگویی می کردید،خود انگلیسی ها اعتراف می کنن که پلیسشون داره می کوبه و می کشه و می بره اون هم آش و با جاش،حالا شما برای ما شدی سخنگوی اون از خدا بی خبرها؟
نه برادر،ملت ایران خیلی باهوش تر از خیلی ها هستن و هر اراجیف و هر دروغی رو حتی اگر از یک شهروند انگلیسی دربیاد رو باور نمی کنن.
به شما هم توصیه می کنم هرچند که دروغ کنتور نداره،ولی شما کمی کمتر از اون استفاده کن تا مجبور نباشی که آخر خط بگی قضاوت با شما،آخه این کلک ها قدیمی شده،حداقل برای من قدیمی شده،هرچند که بچه روستا هستم و از نظر فتنه گران شاید امل و بیسواد باشم ولی الان تو روستا زندگی نمی کنم و خیلی چیزها رو می فهمم هرچند همون موقع تو روستا هم که بودم حداقل از این روشنفکرنماهای بی دینی مانند گنجی و امثالهم بیشتر می فهمیدم.
به جرات می گم. (497573)
 
Mohammad Rezaee
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۱۵:۰۷
عصبانی نباش جان دل٫ آنچیزی که شما دنبالش هستید مجالش را برایت محیا نمیکنم٫ در ضمن گفته هایم همه حقیقت بود اگر مخالفی دروغش را ثابت کن٫ اگر ناراحت شدی از حقیقت علتش را پیدا کن با تفکر و در همه حال لبخند بزن

پاینده باشید (497584)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۲۴:۴۸
من کشته مرده اینگونه ادبیات کذایی و دهن پرکن شما هستم،ادبیاتی نظیر عصبانی نباش جان!زنده باد دشمن من!با اینکه مخالف من هستی برات آرزوی موفقیت می کنم!من دارم منطقی بحث می کنم! و کلا از این جور جملات!به خدا همه رو مثل خودتون فرض نکنید،آقای خاتمی رئیس جمهور هم فکر شما هم تو یکی از دانشگاههای تهران در 16 اذر سال 1383 با خشم و داد و فریاد از این جملات دروغین استفاده می کرد که شماها هم یاد گرفتین،ولی رسم جوانمردی اینه که دروغ نگی،یعنی مثلا اگر از چیزی و کسی ناراحتی به زور نگی دوست دارم و من نارحت نیستم و زنده باشی و فلان و بیثار،این می شه رفتار منافقانه که دل و زبون کسی یکی نباشه...

بنده خدا زمین و زمان دارن با عکس و فیلم و مطلب وحشیگری های پلیس انگلستان رو نشون می دن اونقت شما به من می گی بیا ثابت کن!مثل اینکه شما مدعی شدی که اینطوریه،چرا شما ثابت نمی کنی؟
خیال می کنی چون که تو کشور انگلستان که تازه معلوم نیست تو کدوم روستا و دهی زندگی می کنی،هر کسی حرفهای شمارو باور می کنه؟
دلیل بیار به قول خودت ثابت کن! (497593)
 
Mohammad Rezaee
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۴:۰۹:۴۸
مجید دلبندم٫ من خبر رسانی کردم اخبار حقیقی رو٫ شما تهمت زدی که دروغ میگویم پس شما باید ثابت کنی دروغ مرا٫ تناقض سراپای گفتارت است: اول میگوئی که روستا زادهائی و باشعور و بعد مرا کم سواد میدانی چون از روستایم؟ رفتار پر از تناقض و تهمت به دیگران و از این شاخ به اون پریدن و داخل کردن اسامی کسانی که هیچ دخلی به مبحث ما نداشتند نشانی نیست جز مستأصل شدن از جواب منطقی و بادلیل

در ضمن از تهمتهای گوناگونی که به برادر مسلمان خود زدید منجمله: دروغگو٬ خائن و اجنبی پرست٫٫٫٫ سپاسگذارم

روزه ات قبول برادر

پاینده باشید (497634)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۴:۳۰:۴۰
هنوز هم می گویم شما کاملا دروغ می گویید و مشخص نیست که به چه علتی اینگونه یقه خود را برای پلیس های وحشی انگلیسی که مشتی معترض را می کشند و می برند،چاک کردید.مطمئنا کسی منکر این نیست که در آنجا چهارتا ارازل و اوباش حضور دارند و شلوغ هم می کنند ولی اینکه بیاییم برای یه مشت پلیس وحشی انگلیسی که با سگ و اسب و قاطر به جان مردم انگلیس می افتند سخنگویی و دفاع کنیم.ضمنا منظور بنده از روستا،روستاهای انگلیس بود،منظورم این بود که شما معلوم نیست از کدام نقطه از کشور انگلستان داستان سرایی و دروغ پراکنی می کنید.خواهشا مظلوم نمایی نکنید چرا که بازار اینگونه کارها خیلی وقت است که خریدار ندارد،نگاه به دو،سه آدم دورور اطراف خود نداشته باش.
ضمنا خوب است که این مسئله را روشن کنید و بگویید منبع شما چیست؟بی بی سی؟فارسی وان؟سی ان ان؟دوویچه ووله؟!ثابت کن برادر،اثبات کن،اگر راست می گی اثبات کن،الان قرن بیست و یکه،نمی خواهد سپاسگذار باشی،ثابت کن.
منتظرم. (498164)
 
کهن
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۴:۴۶:۱۷
آقای مجد، فارغ از هر گرایش ادبیات آقای خاتمی بسیار مودبانه تر از ادبیات کنونی رایج میان دولتمردان بود ادبیاتی که تمام بزرگان به آن معترضند و من دور از ادب میدانم که اینجا مثالهایی از آن را بیان کنم.به شما توصیه میکنم نگاهی به تعداد مخالف و موافقان نظراتتان بیندازید و اگر خواستید جوابی بدهید در نظر داشته باشید که حرف حق هم موافق دارد هم مخالف ونه فقط مخالف.بدانید که تعصب کور چاهی است که اگر درون آن بیفتید بیرون آمدن از آن بسیار مشکل است. (497683)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۴:۳۳:۰۱
من نمی دونم شماها تا کی می خواهید بی ادبی ها و خیانت های ژنرال های خود را پشت چنین جملات تکراری ای پنهان کنید.
با حرف گربه سیاه که بارون نمیاد که بخوام به چیزی توجه کنم،خواهشا شما توجه کنید به این رفتارتان که قبول دارید فلان کس بی ادبه ولی باز می خواهید اونو پنهان کنید.
اینطور نیست؟ (498169)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۴:۴۹:۱۴
مجید جون

پس فیلم و عکس سنده دیگه؟ همه جای دنیا یا فقط انگستان؟

فیلم و عکس غارت و دزدی را نمیبینی؟

فیلم و عکس لوازم مقابله با دزدان را نمیبینی؟

کلاهت را بگذار بالاتر را چشمانت درست ببینند.

خلاص (497689)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۴:۳۵:۱۲
آره فیلم و عکس سنده
حالا شما به من بگو،اگر قبول داری که سنده چرا چشم و گوشتون رو در مقابل آدم کیو ظلم های کشور انگلستان به مردمش بستید و از اون کورکورانه دفاع می کنید؟ (498173)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۴:۴۸:۲۱
راجع به عکس ها و فیلم های ایران هم همین نظر را داری؟

راجع به فیلم های سوریه؟! (498185)
 
Mohammad Rezaee
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۰۴:۲۶:۱۶
مجید جان عکس و فیلمهائی که بهشان استناد میکنی اینهایند؟
http://www.farsnews.com/plarg.php?nn=M790011.jpg

مجید جان زبان رسمی انگلیس انگلیسی است تا امروز که من چک کردم نه پرتغالی٫ به تابلوی ایست پشت سر مأمور دقت کنید

در ضمن عصبانی نشو بخند٫ سخت است اما میشود

پاینده باشید (497959)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۳:۱۵:۳۰
سلام
مجيد جان
من اظهار نظرات شما و اون دوست ديگه (محمد ) را خوندم و خيلي ناراحت شدم شما اول ميگي من بچه روستا هستم و اين هيچ اشكالي نداره ولي تونظر بعدي در مورد محمد ميگي معلوم نيست تو كدوم روستا و دهي زندگي مي كني

اينجور حرف زدن زشته
مطمئن باش در مورد همه اين حوادثي كه در سال 88 در ايران و امسال در لندن رخ مي ده تاريخ قضاوت مي كنه و خوبه كه ما اقلا در نظر آيندگان كوتاه بين نباشيم و دنيا را فقط از يك دريچه اي كه برامون باز شده نگاه نكرده باشيم (498123)
 
عليرضا*
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۶:۱۹:۲۶
سلام آقاي محمد
2سوال درباره صحبت هايتان؟
1.ميشه لطف كنيد و اين قسمت از صحبت هايتان را اثبات كنيد:((اکثریت قریب به اتفاق مردم از مماشات پلیس بسیار عصبانی هستند٫ از دولت هم خشمگین ولی نه به این علت که چرا برخورد کردید بلکه چرا آنقدر شل برخورد کردید ))...((جوان سیاه پوست به دست پلیس٬ ایشان سردسته یک گروه خلافکار بوده که در هنگام قتل اسلحه پر و آماده شلیک به همراه داشته و در مقابل بازداشت شدنش مقاومت کرده))
2.گفته ايد:((در ضمن گفته هایم همه حقیقت بود)) ميشه توضيح دهيد حقيقت چيست؟و معيار و مقياس آن چيست؟ بهتر نبود مي نوشتيد گفته هايم همه بر اساس صحبت هاي پليس و بعضي از رسانه هاي انگليسي است؟
به قسمت هايي از اين خبر bbc هم توجه كنيد:
نهاد رسیدگی کننده به عملکرد پلیس بریتانیا (IPCC) اذعان کرده که اطلاع رسانی اش می توانسته باعث گمراهی روزنامه نگاران در قضیه مرگ یک مرد سیاه پوست شده باشد.
این نهاد اذعان کرد که در ابتدا به نحوی اطلاع رسانی کرده که گویی مارک دوگان قبل از مرگ به سمت پلیس تیراندازی کرده بود.
مارک دوگان ۲۹ ساله بر اثر تیراندازی پلیس کشته شد. مرگ وی باعث براه افتادن موجی از اعتراضات در محله تاتنهام لندن شد.
یک روز بعد از تجمع در تاتنهام، ناآرامی ها و شورشهایی در لندن و سایر شهرهای انگلستان براه افتاد...
نهاد مستقل رسیدگی به شکایات از پلیس به تازگی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که آقای دوگان قبل از مرگ به سمت پلیس شلیک نکرده بود. هنوز جزییات مرگ آقای دوگان بطور کامل مشخص نیست.
در جریان تیراندازی به سمت مارگ دوگان، یک گلوله به یک پلیس حاضر در صحنه اصابت کرد که به بی‌سیم همراه وی خورده و به مامور یاد شده آسیبی نرسیده است.
اطلاعیه آی پی سی سی، منشا گلوله برخورد کننده به مامور پلیس را اسلحه یک مامور مسلح حاضر در صحنه معرفی کرد.
بر اساس اطلاعیه ای که آی پی سی سی امروز صادر کرد \"تحلیل پوشش رسانه ای و مطالب مطرح شده در توییتر ما را متوجه این احتمال کرد که شاید در همان اوایل رسیدگی به مرگ مارک دوگان، ما به شکلی غیر عمدی اطلاعات گمراه کننده به روزنامه نگاران داده باشیم\". (497755)
 
Mohammad Rezaee
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۵:۰۳:۱۵
علیرضا جان

در اینکه انگلیس در طول تاریخ نه تها به کشور ما بلکه به تمام دنیا خیانت و جنایت روا داشته شکی نیست٫ و در اینکه باز هم در راستای منافع خود و ملتش در آینده روا خواهد داشت شکی به خود راه ندهید و الحق صفت روباه پیر برازنده اش است

اما آیا دلائل بالا من و شما را مجاز میکند که برای ارضای خود دروغ ببافیم و حقیقت را نگوئیم؟

در مورد سئوال اول شما: بنده در اینجا صاحب شغل هستم و محل کارم بسیار نزدیک به یکی از مراکز آشوب بود٫ شما اگر اینجا بودید و میدیدید که چگونه دسته های ۲۰-۴۰ نفری به مغازه های مردم هجوم میبردند و جان و مال مردم را مور تعرض قرار میدادند و پلیس اکثرأ نظاره گر بود و اگر خشم مغازه داران و ساکنان محلات را به چشم میدید دیگر دنبال عدد و رقم نبودید٫ دزدها نه اعتراضی داشتند و نه هدفی به جز دزدی و البته نه غذا از سر گرسنگی بلکه پول و موبایل و اشیإ گرانقیمت از سر طمع و آز

دوست من٫ هم دانشگاهی سابق من از کشور پاکستان به نام محمد اوئیس نسبت دوری با یکی از آن سه پاکستانی کشته شده در بیرمنگام داشت و میگفت حدود ۸۰ نفر از آنها بعد از افطار و نماز در مسجد و با شلوغ شدن شهر و با علم به بیعرضگی پلیس در حفاظت از محل کسبشان راسأ تصمیم به نگهبانی از محلهشان میدهند ودزدان که عاجز شده بودند به ماشین و عامدانه به اونها میزنند و ۳ نفر را میکشند٫ پدر ۲ تا ازکشته ها که برادر بودند از مسلمانان پاکستانی و اقوام در مصاحبه تلویزیونی درخواست کرد که به احترام ماه رمضان از انتقام جوئی بپرهیزند و اجازه بدهند پلیس رسیدگی کند٬ اینها حقیقتند برادر و اگر نیسند شما نامی برش نه

پاینده باشید (498196)
 
Mohammad Rezaee
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۵:۱۶:۱۱
علیرضا جان

در ضمن من هرگز نگفتم که مارک دوگان شلیک کرد٫ گفتم اسلحه پر وآماده شلیک داشته و در هنگام بازداشت مقاومت کرده٫ دوباره مطالعه بفرمائید٫ در آخر از شما که انسان مودب و منطقی هستید میپرسم حمل اسلحه بدون مجوز و پر٫ شناسائی و تحت تعقیب بودن توسط پلیس و مقاومت اگر نشانی از خلافکار و خطرناک بودن ندارد پس نشان از جیست؟ چنین آدمی در سایر نقاط دنیا منجمله همین ایران خودمان را چه نام مینهند

پاینده باشید (498207)
 
مانی
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۰۹:۴۷:۳۹
مجد انقدر توهین نکن. شما که انگلستان نیستی نظر نده شما آمریکا هستی. در مورد کلمه روشنفکر نما بهت تو یه صفحه دیگه گفتم استفاده نداره به کارش نبر. بچه روستا بودن عیب نیست ولی خودت رو تلبکار بدونی از بقیه عیب. یک مورد دیگه کلک می خوای نخوری چرا خودت بازی با کلمات می کنی. زیر هر مطلب فقط می نویسی روشنفکر نما و بهمان و هر باز ار کلمه ی فتنه استفاده می کنی. هر بار همین هارو می نویسی یک چیز تازه بنویس در ضمن کلمه فتنه هم یه بازی قدیمی سیاسی که تو قابوس نامه این کلک رو خوب توضیح داده. نوشته اگر نتونستی جواب بدی به طرف بگو بعدا جواب می دم. دیدی خیلی اسرار داره و جواب رو نمی دونی بهش تهمت کافر بودن بزن تا ساکت بشه. ممکنه از روستا آمده باشی ولی ابزاری که داری استفاده می کنی از زشت ترین روش های سیاسی.شما از روستا آمدی من از شهر آمدم. اگه شما خیلی چیز ها رو می فهمی من هم می فهمم اینکه شما ادعا می کنی از خیلی ها بیشتر می دونی به خاطر غروری که داری... (498016)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۰:۱۵:۰۳
کاش تو متنت یه کم مودبانه حرف میزدی، خیلی تیز و بیفایده حرفت رو میزنی.
کاش برگردی متنت رو که نوشتی بخونی مطمئنم خودت پاکش می کنی و نمیزاری منتشر بشه.
یعنی چه دروغ میگی، چرا برای اداعای دروغ گویی طرف مقابلت سند نمیاری چرا تهمت میزنی.
دوست عزیز میتونی از چند منبع نقل کنی که این کشته اونجوری که اون دوست عزیز می گن نبودن بلکه مردوم عادی یا بچه بیگناه یا زن باردار بودن. اگه سندی آوردی بعد به اون طرف بگو دروغ گو. به صرف اینکه طرف مخالف اغتشاشگران انگلیسیه که نمی شه بهش گی دروغ گو و بعدش چند حرف کلفتر بزنی
به امید توسعه اخلاق در ما ایرانیان . بخصوص در رسانه ها (498035)
 
مهدی خ.م
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۲۳:۴۳:۵۴
به نام حق

دوست محقق !!! اولا اين​ آمار هارو از كجا گرفتي ؟

خودت داري مي گي از عكسايي كه ديدي !!! آخه عكسم شد آمار ؟

اونوقت اين عكسارو از كجا ديدي ؟ بي بي سي . . .

اونوقت چطور از روي عكس ميزان خسارات رو تشخيص دادي !!!

سريع خودت رو به بانك معرفي كن حداقل بتوني 80 ميليون وام نخبه هارو دريافت كني !

از طرف ديگه​، تو چرا اينجا سنگ انگليس و به سينه مي زني ؟ انگليس كم ظلم كرده به كل دنيا ؟ همين الان كم د اره ظلم مي كنه به كشور هاي آفريقايي و . . .

كم آدم كشته توي عراق و افغانستان ؟

كم به خواهر ديني تو ، به زن مسلمون توي عراق و افغانستان بي حرمتي كرده ؟

چرا چشماتو بستي آخه ؟

عزيز من ، روي جبهه غلطي داري قمار مي كني . . . اين جبهه جبهه حق نيست .

الان هم از اين ناراحتيد كه آمال و آرزو هاتون داره ترك ورمي داره . . . براي همين به تكاپو افتاديد و بهانه مياريد .

در ضمن ، كسايي كه توي انگليس اعتراض كردند بيشتر به وضع بد اقتصادي اعتراض كردند ، قصد براندازي نداشتند . . . با اين حال ا5-6 نفر كشته شد .

در ضمن​، چطور شد شما ، همين شمايي كه سال 88 هر خبري كه جمهوري اسلامي مي داد مي گفتي دروغه به همين راحتي قبول كردي كه 3 نفر از معترضين انگليس زير ماشين اومدن​!!! همين ؟ !!!

واقعا آدم متحير مي مونه از آدمايي كه نه وطن براشون مهمه​، نه دين ، نه ...

زنده باد مردان حق (497929)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۴:۵۵:۱۳
ای مرد حق!

ببین مساله 2 تا صورت داره!

یا به اخبار میشه اعتماد کرد یا نمیشه!

اگر میشه که پس اخبار حوادث پس از انتخابات ایزان چی؟

اگرم نمیشه که پس هیچی! نه خانی اومده نه خانی رفته!

یا حق (498191)
 
مهدی خ.م
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۷:۱۲:۵۰
به نام حق

قرآن مي گه اگه فاسقي براي شما خبر آورد شك كنيد .

بي بي سي مصداق عيني فاسق نيست ؟

سرتو نكن توي برف باباجان . . .

در ضمن ، شما سال 88 هم خبراتونو از بي بي سي مي گرفتيد نه مثلا فارس نيوز . . .

صداي آمريكا براي شما مرجع بود نه صداي جمهوري اسلامي ايران . . .

ولي من اون زمان به جاي اينكه خبرارو از يه منبع بگيرم ، از همه منابع مي گرفتم .

خودمم مي رفتم توي خيابون ببينم واقعا داستان چيه . . .

زنده باد مردان حق (498251)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۳۴:۳۵
مردم انگليس هيچ وقت اين سطح خشونت را انتظار نداشتند (497469)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۴۴:۴۸
بايد پذيرفت كه اين ناارامي ها انگليس رو فلج كرده است . ولي در رسانه هاي انگليسي اكثر معترضان رو اوباش خوانده اند (497475)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۴۵:۱۸
سانسور در رسانه هاي انگليسي بيداد مي كند مردم هم خسته شدند (497476)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۵:۱۲:۰۰
بله خیلی بیداد می کند
همین تصاویری که از تلویزیون با آب و تاب پخش میشه رو همین رسانه ها ی انگلیسی گرفته اند
اونجا مثل سوریه نیس که نذارند یه خبرنگار هم وارد کشورشون بشه (498202)
 
سهراب
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۰:۴۹:۵۲
فقر و بيكاري در همه كشورهاي جهان است از جمله ايران (497478)
 
سهراب
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۱:۰۸:۰۷
مگه تو ايران از اين جور انتقادها نيست كه گير داديد به انگليسي ها (497485)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۱:۲۱:۲۳
جوانان انگلیسی معتقدند خشم آنان به علت رفتار چند ساله پلیس انگلیس است که دیگر خون جوانان را به جوش آورده است. محرومیت های اجتماعی و نبود فرصت های شغلی و کشته شدن یک جوان معترض در شمال لندن هم سبب خشم جوانان انگلیس شده است (497497)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۱:۲۲:۱۱
معترضان در تظاهرات‌ها در انگليس همانند معترضان در کشورهاي يونان و اسپانيا اعلام کرده اند که چرا بايد سياستهاي رياضتي به مردم فشار بيشتري وارد کند. آنها معتقدند که دولت بايد افراد کارآمدتر را در اتخاذ سياست‌هاي مهم قرار دهد و زماني که دولت گزينه ديگري ندارد، سياستهاي رياضتي را اتخاد مي کند که در اين راستا مردم بيشتر ضرر خواهند کرد (497499)
 
سيد ايمان
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۰۲:۲۰
اينكه معترضان انگليسي آزادانه با خبرنگار جمهوري اسلامي تو لندن مصاحبهع مي كنن جالبه
اينكه خبرنگار جمهوري اسلامي آزادانه تو درگيري ها شركت مي كنه و گزارش تهيه مي كنه جالبه
اين كه به حرفهاي معترضين توسط رسانه ها توجه ميشه جالبه.نيست؟ (497525)
 
عمو
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۶:۴۹:۰۴
آره اينكه همه رسانه هاشونم بلا استثنا معترضان انگليسي رو اوباش و زياده خواهان ايراني رو معترض مي دونن جالب ترم هست (497774)
 
خوشدل
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۰۴:۴۱
کافی است چند عکس و فقط چند عکس از تجمع مسالمت آمیز مردم معترض لندن را در سایت بگذارید تا همه مجاب شوند که پلیس عامل خشونت است و نه معترضان.

قس علی هذا ... (497527)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۵:۱۳:۴۱
اینکه پلیس عامل خشونت است فقط در انگلیس صدق می کند یا شامل جاهای دیگه هم میشه؟ (498204)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۱۳:۳۴
حالا مگه نظرات انگليسي ها خيلي مهم هستند (497529)
 
سنا دانشو.ر
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۱۴:۲۴
مشكل اصلي مردم انگليس نداشتن شغل است كه مقامات انگليسي نمي خواهند قبول كنند (497532)
 
کهن
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۴:۴۹:۰۱
نداشتن شغل؟عجیبه .اگه بیکاری 8-7 درصدی باعث اینهمه درگیری بشه چرا ما آرزومون رسیدن به نرخ بیکاری تک رقمیه؟ (497688)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۳:۱۸:۰۸
حق با شماست بيكاري هست ولي نه براي بچه هاي 12-15 ساله (498124)
 
حسين
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۱۵:۰۶
غرب با تمامي ادعايش در برابر مردش به زانو در آمده است. اين بعني بيداري غرب در برابر ظلم (497533)
 
نسيم
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۳:۵۵
با توجه به شرايط خشونت هاي اعمال شده انگليس خود را زير سوال برده است (497564)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۶:۲۷
نبايد فراموش كرد كه نظام سرمايه داري يكي از عوامل آغاز اين ناآرامي ها بوده است (497567)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۷:۲۴
درود بر تمامي معترضان ضد امپرياليسم در جهان (497569)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۱۱:۲۰
لعنت بر حاکمان ادم کش این کشور استعمار گر پیر که اینگونه مردمش را در تنگنا قرار داده است. (497575)
 
بهنام
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۴:۲۲:۱۷
خدا جواب همه آدم کشها را خواهد داد جناب مجید........مخصوصا آنهایی را که مثل بن لادن به اسم خدا آدم می کشند (497653)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۸:۲۷:۰۳
اگر ایرانیان متوجه شوند که یک خارجی مانند اقای مجد در ایران سکونت کرده و از حاکمیت ایران هم نفرت کامل دارد ...با او چه برخوردی می شود ؟شما در امریکا واقعا بر علیه دولتشان کامنت می گذارید و انها حتی به شما اقامت خواهند داد عجب پلیسی منگ دارند . (497840)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۱۲:۴۶
انگليس اين روزها دوران بحران را سپري مي كند، از طرفي رسوايي شنود غيرقانوني مكالمات شهروندان توسط رسانه هاي تحت مالكيت \'رابرت مرداك\' غول رسانه اي صهيونيستي، باعث سلب اعتماد مردم از دولت و افزايش نارضايتي ها از عملكرد مقامات شده (497579)
 
ساعد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۲۱:۴۶
تو این جور مسائل باید دید نظر هنرمندای کشور چیه چون اکثر هنرمندا صدای مردمن (497590)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۴۵:۰۶
انگليس اين روزها دوران بحران را سپري مي كند كه مي تواند برايش گرات تمام شود (497613)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۴۵:۴۴
بايد به اين روزگار غرب ريشه اي نگاه كرد. اين اعتراض ها جدي است دوستان (497614)
 
امير
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۴۶:۴۱
درسته خشونت ها عليه معترضان امري نكوهيده است اما دولتها نبايد در برابر خشونت واكنش جدي نشان دهند؟ (497616)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۴:۱۳:۵۹
غرب با این همه پیشرفتش از بین رفتنی نیست بی خود به خودتان زحمت ندهید (497641)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۶:۵۵:۰۵
آقای مجد لطفا دوباره شروع به توهین نکنید .
خلق محمدی داشته باشید . بعد از خروج از روستا و پس از عزیمت به آمریکا باید یاد گرفته باشید .
این نوع رفتار شما نشان دهنده اینه که شما نمیتونید با ادبیات سالم با مخاطب ارتباط برقرار کنید .و این چیزی جز هدر دادن انرژی و وقت گرانبهای!!!!!!!!!!! شما نیست (497780)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۷:۰۰:۰۴
اين جور كامنت ها مي تونه نشون بده كه نطر مردم انگليس در مورد اوضاع اين كشور چگونه است (497785)
 
سحر
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۷:۰۰:۵۸
غرب كه در باتلاق گرفتاري گير كرده است فكر مي كند اين ناارامي ها تظاهرات ساده اي است كه مي تواند به سرعت بر آن غلبه كند اما آنچه هم است تحولات جديد در جهان است كه نبايد از ان به سادگي گذشت (497786)
 
سحر
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۷:۰۳:۲۲
جوانان فقیر انگلیسی با اشاره به فاصله طبقاتی بسیار زیاد در این کشور و نارضایتی از عدم برخورداری از حق حضور اجتماعی و اقتصادی در لایه های مختلف این کشور و عدم بهره مندی از حقوق یکسان، دست به اعتراضات خیابانی با پلیس زده اند تا از این طریق صدای خود را به گوش حاکمان این کشور برسانند.

رسانه های غربی بر این نکته تاکید دارند، آنچه امروز در انگلیس شاهد آن هستیم برآینده فاصله طبقاتی است که طی سالیان متمادی در سایه نظام حاکم این کشور به وجود آمده بود به همین شکل این مشکل به دلیل شباهت فوق العاده نظام اجتماعی و طبقاتی با آمریکا، در این کشور نیز به وجود می آید. (497789)
 
سحر
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۷:۰۳:۴۲
سرخوردگی اقشار ضعیف و مستمند با توجه به جوانی این اقشار، می تواند خیزش اجتماعی جدیدی دراین کشور ایجاد کرده و بر مشکلات آمریکا، مشکل دیگری را نیز که همان سهم خواهی فقیران از اغنیاست، اضافه کنند. (497791)
 
مهدي زاده
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۷:۰۴:۱۲
رسانه های غربی بر این نکته تاکید دارند، آنچه امروز در انگلیس شاهد آن هستیم برآینده فاصله طبقاتی است که طی سالیان متمادی در سایه نظام حاکم این کشور به وجود آمده بود به همین شکل این مشکل به دلیل شباهت فوق العاده نظام اجتماعی و طبقاتی با آمریکا، در این کشور نیز به وجود می آید. (497793)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۸:۵۳:۵۰
دولت هاي خونخوارغرب كه هر روز در گوشه وكنارجهان در حال جرم وجنايت هستند(يمن ليبي،بحرين،فلسطين ،افغانستان،عراق،مصر،تونس،اردن،مغرب و.......)نمايندگهن همين به اصطلاح مردمندكه در پاي صندوق هاي راي اين ها را به جان بشريت انداخته اند.مسئله اصلي سقوط اخلاق ومعنويت در اين كشورهاست مگرمردم آمريكا وانگليس ازجنايات دولت مردانشان در عراق وفلسطين وافغانستان بي اطلاعند مگرهمين مردم متوحش آمريكا نبودندكه بوش پسر را باآن همه جنايت در ابوغريب باز انتخاب كردند.دولت مردانشان نمادملت هايشان هستند.ما كه پرچم آمريكا را آتش مي زنيم براي اين است كه اين پرچم نمادملتي است كه دوبار به بوش پسر راي داد واورا به جان بشريت انداخت برويدنگاه كنيدجنايات آمريكا را در عراق وافغانستان وتجاوز هايشان به زنان زنداني وبي پناه. اف بر چنين مردمي وطرفداران چنين مردمي .اين ها دين ندارنددينشان همجنس بازي است ،شيطان پرستي است در اروپا كاريكاتوراشرف مخلوقات عالم پيامبر اسلام را مي كشندازنويسنده آيات شيطاني حمايت مي كنند وبه اوپناه مي دهند درآمريكا قرآن آتش مي زنند آب ازآب تكان نمي خورداروپاقاره ابليس است آمريكا كشور شيطان است عده اي هم با وجدان در آنها هست كه آنقدركم هستندكه به چشم نمي آيد تمام بدبختي هاي دنيا زيرسر اين غربي هاست با آن فرهنگ برهنه وكثيفشان اين ها بازماندگان همان مردمي هستندكه درجنگ هاي صليبي زن ومرد پير وجوان مسلمان را با هم در آتش سوزاندند وبه صغيروكبيررحم نكردندبرويدتاريخ جنگ هاي صليبي را بخوانيد.آنها با بردن كتاب هاي ابوعلي سينا وابوريحان به پيشرفت هاي علمي رسيدندوگرنه اين وحشي هاي آدم كش چه مي دانستندپزشكي يعني چه آناها فقط پيشرفت علمي كردندولي دراخلاق ماندندچون خودشان كه نداشتندكتاب هاي اخلاقي مسلمانان را هم نخواستندودربربريت خودماندندبرويدببينددربوسني چه كردند در كوزووچه كردند در سكوت همين دولت مردان اروپايي وآمريكايي وزماني كه نسل كشي وتجاوزاتشان به پايان رسيدآمدنددادگاه هاي فرمايشي براي قصابان تشكيل دادند باوركنيدكه بويي ازانسانيت نبرده اندبه همين خاطراست كه بمب اتم روي سر مردم مي ريزند وباز هم نظامشان را دوست داشتند چون ماهيت همه آنها يكي استدر جنگ هاي جهاني اول ودوم متفقين دست كمي از نازي ها دركشتار نداشتندميليون ها آدم كشتندواقعا وحشي هستندباوركنيدايبنهابه هيچ اصول اخلاقي پايبند نيستند چه از زمان امپراطورهايشان با آن وضع فجيع وانسان هاي بي گناه را در قفس شيرانداختن نه حالا با سگ به جان خودشان افتادن حالا شيفتگان متوهم فرهنگ غرب تا مي توانندمنفي دهند. (497853)
 
کارشناس ارشد بیکار
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۰۰:۳۳:۲۴
خشونت درهمه جا وبه هردلیل محکوم است . اگربشر اشرف مخلوقات است شرافت حکم میکند که آن را در هرجغرافیایی محکوم کند انگلستان یا خاورمیانه ! یاهرجای دیگر آن هم بدون تبعیض بدون تعصب و بدون توجیه . (497941)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۰۱:۴۹:۱۳
الف میشه این ویدئو را که از وحشت و تروری که امریکاییها بصورت سیستماتیک در کشور به اصطلاح دموکراتیک بر مسلمانان اعمال میکنند به عاشقان دموکراسی غربی نشان دهید بسیار ی از دوستان که در فرزندانشان درامریکا متولد شده اند و عملا انجا را تنها وطن خود میشمارند الان در ترور روزانه هستند تا خانه و کاشانه خودرا ترک کنند http://www.youtube.com/watch?v=NutFkykjmbM&feature=player_embedded#at=221 (497949)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۰:۴۱:۲۹
خوب بر گردن وطناشون چراموندن اونجا واینقدر زجر می کشن! ادم عاقل که بهشت کشورشو ول نمی کنه بره تو جهنم امریکا !! (498051)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۱:۲۲:۰۳
خطاب به ناشناس 497949
يوتيوب في ل ت ر هست . چطوري نگاه ميكني ؟ با في ل ت ر شكن ؟
مگه استفاده از في ل ت ر شكن جرم نيست ؟ (498070)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۰۹:۵۷:۱۵
دولت ها باید به اعتراضات و نظرات مردم کشور هایشان توجه و احترام بگذارند.حرف های مردم را گوش دهند.به مشکلاتی که مردم مطرخ می نمایند رسیدگی کنند.نباید دولت ها با خشونت به مردم پاسخ دهند.باید با مهربانی مردم را به خود جلب نمایند تا مردم انها را از خود بدانند. (498435)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.