توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 114166
بیانیه آیت الله مکارم شیرازی درباره حوادث سوریه
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۷
آیت الله مکارم شیرازی کمک به ثبات سوریه در برابر نقشه‌ های مخرب آمریکا و اسرائیل را وظیفه همه مسلمانان جهان دانست .
 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آیت الله مکارم شیرازی در بیانیه ای ، ضمن هشدار درخصوص نقشه های امریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه ، از مسلمانان و آزادگان جهان خواست با حفظ هوشیاری در برابر این نقشه ها ، از ویرانی یک کشور اسلامی دیگر جلوگیری کنند .

آیت الله مکارم شیرازی در این بیانیه ، نقشه های امریکا و اسرائیل برای بی ثباتی کشور سوریه را مورد توجه قرار داده و ضمن درخواست از مسلمانان برای هوشیاری در این خصوص ، از همراهی سران برخی کشورهای اسلامی با دشمنان اسلام در این زمینه ابراز ناخرسندی کرده است .

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همه می ‌دانیم کشور سوریه دو ویژگی مهم در منطقه دارد : اوّلا در خطوط مقدم جبهه مبارزه با اسرائیل غاصب قرار گرفته و ثانیا مانع زیاده‌خواهی دولت‌های استعماری مانند آمریکا و انگلیس و فرانسه در منطقه است و به خاطر همین موقعیت مبارزاتی ، دولت‌های استکباری و اسرائیل و متأسفانه بعضی از کشورهای عربی که هماهنگ با آنها عمل می کنند سخت برای متزلزل کردن ثبات این کشور اسلامی در تلاشند

و عجیب این‌که دولت آمریکا و رژیم اسرائیل با صراحت همکاری خود را با بعضی از گروه‌های مسلح که می خواهند ثبات سوریه را بر هم بزنند ابراز می‌دارند و امیدوارند اکنون که پایگاه خود در « مصر » و « یمن » و « تونس » را از دست داده‌اند بتوانند پایگاهی در این کشور اسلامی پیدا و منطقه را قبضه کنند .

مسلمانان بیدار و ژرف‌بین بلکه همه آزادگان جهان باید این موقعیت سوریه را درک و به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی برای خنثی کردن این نقشه شوم که سبب ایجاد یک جنگ داخلی می‌شود و در نهایت سبب ویرانی یک کشور اسلامی دیگر است جلوگیری کنند.

به یقین شهروندان سوری نیز از این امر آگاهند که دشمن می‌خواهد لیبی دیگری در منطقه درست کرده و اسرائیل و منافع خود را حفظ کند.

البته دولت سوریه نیز باید به قول‌هایی که در زمینه اصلاحات داده است وفادار باشد و بهانه را از دست دشمنان اسلام و صهیونیست‌ها بگیرد.

حیرت‌آور است بعضی از کشورهای عربی که هرگز نسیم آزادی و دموکراسی در کشورشان نوزیده به بهانه اصلاحات با آمریکا و اسرائیل یعنی دشمنان قسم‌خورده اسلام و مسلمین همدست شده و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و فکر نمی‌کنند ممکن است روزی آنها را در قفس برای محاکمه حاضر کنند .

ما امیدواریم با بیداری ملت‌های عرب و مسلمانان جهان و آزادگان دنیا و مردم با ایمان سوریه نقشه‌های شوم اسرائیل و استکبار جهانی به لطف پروردگار نقش بر آب شود و این کشور با اصلاحات و ثبات کامل همچنان کوهى در برابر صهیونیسم غاصب و استکبار ظالم بایستد.

آمین یا رب العالمین
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.