نظر منتشر شده
۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 114387
راه درست مقابله با دسیسه فرهنگی جدید
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۷
بخش تحلیلی الف

 

گسترش حركاتي مانند آب بازي، خزبازي، هندوانه خوري و ... تلاش براي سوء استفاده سياسي از آن (چه توسط رسانه هاي خارجي و چه توسط رسانه هاي داخلي) نشان مي دهد كه:



- دشمن خارجي با پيش بيني حركات "واكنشي" حاكميت بر آن "سرمايه گذاري" كرده است (گزارش فاكس نيوز مورخ...)



- رقباي سياسي داخلي هم از روی ناآگاهی، با انعکاس عکسهای این ماجرا، پیاده نظام فاکس نیوز و مجری بی جیره و مواجب دشمن شدند و براي "تخريب" يا "استفاده" سياسي، بر آن "سرمايه گذاري" كرده اند (گزارش سايت هاي ضد شهرداري براي تخريب رقيب بالقوه، گزارش سايت هاي ضددولتي براي متهم كردن دولت به كم كاري فرهنگي، گزارش سايت هاي اصلاح طلب براي جلب جوانان از طريق تاكيد براي محدوديت ها).



- عده اي از گروه هاي سياسي - مذهبي با ترويج برداشت ضدديني از "كليت" اين حركات، كه البته ممكن است در برخي موارد كار غيرشرعي هم صورت گرفته شده باشد، در حال دامن زدن به موضوع هستند (گزارش هاي برخي سايت هاي اصولگرا)



- بخشي از پياده نظام يا هواداران گروه هاي سیاسی، به آن به عنوان ابزاري براي كنش/اعمال فشار سياسي نگاه مي كنند.



- و در نهايت اكثريت بازيگران حاضر در چنين حركت هايي كه نوجوانان و جوانان را تشكيل مي دهند، به اين حركات صرفا به عنوان فستيوالي براي تخليه انگيزه هاي هيجاني - تفريحي نگاه مي كنند.



اما راه چاره چيست؟



الف - برخورد چكشي؟



به نظر مي رسد كه برخورد چكشي با اين حركات نه تنها مفيد نخواهد بود بلكه ضمن تهييج بازيگران جوان و نوجوان اين تجمعات؛



- انگيزه هاي تشكيل چنين حركاتي را سياسي/ سياسي تر خواهد كرد. اين همان نكته اي است كه دشمن يا گروه هاي سياسي معاند درصدد سوء استفاده سياسي از آن هستند، تغيير انگيزه هاي نوجوانان و جوانان از سمت و سوي تفريحي به مايه هاي سياسي به دست خود حكومت. نتيجه بسيار مخرب است: به تدريج اين تصور شكل خواهد گرفت كه تفريح به مثابه كنش سياسي است و تفريح كنندگان به صورت ناخوداگاه خود را در حال تمرين فعاليت سياسي خواهند ديد. از آنجاكه تفريح نياز همه اقشار جامعه است، گسترش اين تلقي مي تواند بسيار خطرناك باشد.



- با توجه به تركيب جوان جمعيتي، موج برخورد به سرعت به محيط هاي خانوادگي، مدارس، دانشگاه ها و ... منتقل خواهد شد.



- برخورد چكشي با اين "حركات دو لبه" وجهه خوبي براي حاكميت نيز نخواهد داشت و به ابزاري براي تخريب چهره حاكميت به دست خود حاكميت تبديل خواهد شد.



- برخورد، متوقف كننده نيز نخواهد بود.  بازي موش و گربه اي كه به تدريج شكل خواهد گرفت به تحليل انرژي نهادهاي انتظامي و تشديد آثار منفي فوق منجر خواهد شد.



ب - مماشات؟



از آنجا که اغلب جوانان شرکت کننده در مراسم اخیر، هیچ کمبود تفریحی نداشته اند، مماشات با آنها و رها سازي نيز آفات خاص خود را خواهد داشت و آن هم حرکت در جهت دسیسه فرهنگی دشمن خواهد بود.



دامنه حركات را پيش بيني ناپذير خواهد كرد. سوء استفاده كنندگان سياسي از اين حركات از آنجاكه "هدف اصلي" خود كه همانا "برخورد حاكميت" باشد را تحقق يافته نمي بينند، به تدريج و با ملاحظه عدم برخورد، تلاش خواهند كرد كه با بازي راديكال تر با خطوط قرمز اخلاقي و شرعي، آستانه مداراي حاكميت را هرچه بيشتر تحريك كنند. در اين صورت نيز نتايج محمتل قابل پيش بيني است: الف - برخورد و محقق شدن خواسته هاي سوء استفاده كنندگان و يا عدم برخورد حاكميت كه خود به خود دو نتيجه (به عنوان هدف فرعي سوء استفاده كنندگان) را به دنبال خواهد داشت: ب -1 عادي سازي رفتارهاي غيرشرعي و غيراخلاقي كه حاكميت براساس تاكيد بر رعايت آن ها شكل گرفته و مشروعيت يا وجه تمايز خود را با تكيه بر اين هنجارها ادامه داده است، ب- 2 نارضايتي اقشار متدين از حاكميت.



ج- تبدیل این تهدید به یک فرصت



راه چاره چیست؟ با وجودی که دشمن این بار برای انحراف اخلاقی جوانان و رشد هرزگی در جامعه دسیسه مکارانه ای چیده, ولی غلبه بر این حیله آنطور هم که به نظر می رسد دشوار نیست.



راه حلي كه به نظر مي رسد آثار "منفي" كمتري نسبت به دو رويكرد فوق داشته باشد و يا حتي آثار "مثتبي" براي حاكميت داشته باشد، مداراي با تاكيد بر اخلاق و شرع و جهت دهي به اين حركات است:



به عنوان مثال، در مقوله آب باشي (يا هر بازي دسته جمعي ديگر)، راهبردي كه مي تواند كمترين آثار منفي را داشته باشد به اين ترتيب است كه شهرداري ها مكان هايي را براي (آب) بازي خانوادگي، مشخص كنند و نيروي انتظامي نيز بر اساس هنجارهاي پذيرفته شده بر اين مكان ها نظارت داشته باشد. صدا و سيما يا روزنامه ها نيز مي توانند ضمن انتشار گزارش از اين تجمعات كه خود شهرداري و نيروي انتظامي به عنوان نهادهايي از حاكميت از آن استقبال كرده اند، روحيه نشاط اجتماعي را در جامعه تشديد كرده و نشان دهند كه نه تنها نظام جمهوری اسلامی مخالف تفريح سالم و شرعي نيست بلكه از آن استقبال و زمینه های آنرا هم فراهم مي کند.



البته چنین مکانی قبلا - حداقل در تهران – در پارک آب و آتش پیش بینی شده بود و مکان برای تفریح خانواده ها مهیاست در اینجاست که خانواده ها و مردم از برخورد نیروی انتظامی با کسانی که یک محیط خانوادگی را «محل لاابالی گری » تبدیل می کنند، قویا حمایت می کنند. برخورد با اوباش فرهنگی البته ظرایف و نرم افزارهای خاصی می طلبد که نیروی انتظامی باید خود را به آن مجهز کند. البته مهار غضنفرهای فعال در سایتها و خبرگزاری های ضد قالیباف – ضد احمدی نژاد هم باید توجه داشت تا دوباره در این مقوله گل به خودی نزنند.



در چنين وضعيتي از آنجاكه قواعد بازي براي همه مشخص مي شود و جامعه نيز مي داند كه حاكميت از تفريح اخلاقي و شرعي استقبال مي كند به اين ترتيب، سوء استفاده كنندگان در اقليت قرار خواهند گرفت و راه براي برخورد انتظامي با اين عده نيز از نگاه جامعه و نه فقط اقشار مذهبي پذيرفتني تر خواهد شد.
***


در هر صورت به دليل انساني و فرهنگي بودن مسايل اين چنيني كه يا تفريحي هستند يا براي معدودي از شركت كنندگان در آن "به ظاهر" تفريحي تلقي مي شوند، برخي عوارض، در هرگونه راهبردي قابل تصور خواهد بود؛ اما حاكميتي عاقل است كه شيوه اي را برگزيند كه ضمن كاهش آثار منفي، آثار مثبت را نيز حداكثر كند. آنها كه بر طبل برخورد چکشی يا رها سازي مي كوبند دو روي سكه يك راهبرد را دنبال مي كنند: تضعيف مقبوليت نظام.

 

 
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۰۹:۴۸:۵۱
یک ضرب المثل قدیمی هست که میگه :

\"مسیری که گرگ زده تا 40 روز امنه!\"

امروز دنیا عوض شده، اینقدر امنیت هست که در عرض 3 شب 2 بار خانه ما را دزد زد!

یعنی اومد اون چیزایی که نتونسته بود ببره برد.

حالا شما هی بگو چرا میگی یک چیزی اصله یک چیز فرعی! (498426)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۰۲:۲۰:۰۱
طبق معمول حرف بی‌ربط می‌زنید. آقا بحث حیاست. شما چرا به صحرای کربلا می‌زنی؟
خوشحالم که یک در کامنت گذاشتن اول شدی و مجبور نشدی که زیر پست دیگران به جای جواب دادن، حرف دیگری را بنویسی.

در بحث حیا و فرهنگ اگر حرف داری، بنویس. عادت کردید بحث رو منحرف کنید. (498804)
 
امير110
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۰:۰۶:۴۱
بزرگترين مشگل شما اين است كه هر نوع برخورد دختران با پسران را حتي در تفريح ها را به عنوان شهوت و شهوتراني مي بينيد. نگاه ناسالم امثال جنابعالي ( در پوشيدن چكمه توسط بانوان و تبرج دانستن آن و هزاران موضوع ديگر) باعث مي گردد تا درست تفكر نكنيد. هزارن ترفندهم زده ايد تا جوانان را به سبكي كه دوست داريد هدايت كنيد اما فكرو سبك شما حداقل در بين اكثريت جوانان شهرها جايي ندارد و آنگاه است كه حس زورگويي شماها بر عقل و فكرتان غلبه مي نمايد و به فكر گير دادن و گرفتن و زنداني كردن مي افتيد. ماجراي گشت ارشاد و برخورد با بانوان، برخورد نيروهاي بسيج و نيروي انتظامي در كوهها با جوانان ، آب بازي ، چهارشنبه سوري ها و ... حاكي از عدم همراهي جوانان با فكر، سليقه ، رفتار حاكم بر شماست. آيا بهتر نيست بجاي حصار كشيدن براي جوانان، حصار كشيده شده بر فكر و ذهن خود را باز كنيد. ماجراي گرفتن ويدئو را مي دانيد . چه شد؟؟؟ موفق بوديد؟؟؟ امروز هم با ماهواره ،آبا بازي و ... ره همان رفتاري مي كنيد كه با ويدئو داشتيد. كمي تعمق بهتر از هر واكنش است. (498441)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۴:۳۹:۵۲
امیرخان این اسمون ریسمون بافی ها را برو به افرادی بگو که در جامعه نبوده اند و ندیده اند،برو به افرادی بگو که دانشگاه نرفته اند و از وضع برخی از جوانان به اصطلاح چشم چران ولی شهوت نران!!!خبر ندارند،بنده خدا مگر می شود کسی چشم چرانی کند،در خیابان مزاحم نوامیس مردم شود،با ماشین های مدل بالا مسافر(دختر) کشی کند و بعد بگوید شهوتران نیست؟بعد گفت اینها روشنفکری و ازادی است،گناه گناه است دیگر نه شاخ دارد نه دم،خواهشا چشمهایتان رابا آب زلال بشویید تا بهتر ببینید و اگر منکر می شوید که همان بهتر که بدانید آن کس که نداند که نداند که نداند کهنداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند.
متاسفم. (498563)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۵:۲۰:۵۰
آن کس که نداند و نداند که نداند ! آقای تحصیلکرده‌ی ساکن آمریکا فکر کردی هرچی \"که\" بیشتر بزاری اثرگذاریش بیشتر می‌شه؟ (498583)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۰۶:۳۹:۵۸
بس کنید این شیوۀ زشت را. چرا به جای نقد نوشته، به کاربر می‌پرید؟
کسی که حرف قابل دفاعی ندارد، سعی می‌کند با پریدن به دیگران و کنایه و تحقیر حرفش را به کرسی بنشاند.
(498805)
 
صابر
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۰۰:۳۹:۲۱
از آنجا که اغلب جوانان شرکت کننده در مراسم اخیر، هیچ کمبود تفریحی نداشته اند...
یعنی معلوم نیست به این حرف بخندیم یا گریه کنیم. ول گشتن تو خیابون و بنزین سوزوندن و تو صف ساندویچ وایسادن و علافی تفریح ما است. سینما، تئاتر، موسیقی، کلا هنر، هر فعالیت اجتماعی و هر نوع تفریحی \"اشکال داره\" و \"از مصادیق جنگ نرم\"ه. البته می دونم که ما از همه مسلمونای دنیا مسلمون تریم، شکی نیست. ولی حتی ملتای مسلمون هم تفریح دارن و ما هیچی نداریم. اونوقت می گه کمبود تفریح ندارن. دیروز دیدم که یه سری حتی به برنامه کمک به کودکان کار هم ایراد گرفتن که چرا اینا تونستن دور هم جمع بشن و یه کاری بکنن. واقعا خود این نوشته باعث تفریح بود. (498790)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۰:۱۵:۲۹
من کار ندارم با چه هدفی با این اب بازی مقابله شد ولی کم سیاستی برخی مسولین خوکب سوژه ای به دست رسانه ها داد
واقعا\" که جای تاسفه که یک بازی ساده رو سیاسی میکنند
دوستان توی این مدت باید بفهمید برای هر چیز باید جایگزین گذاشت نه برخورد چکشی که نتیجه عکس میده (498448)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۰:۱۸:۲۹
اول آب بازی، بعد خز بازی، حالا هم که هندوانه خوری! فکر کنم کم کم تنفس در هوای مختلط هم هنجار شکنی بشه!

نمی دونم بقیه هم متوجه شدن یا نه اما انگار سال به سال دایره تحمل مسئولین تنگتر می شه خیلی چیزهایی که قبلا عادی بود حالا تابو شده از سگ خانگی تا سانسور خسرو و شیرین و جداسازی دانشگاه ها و ....
حتی صدا سیما هم دایره سانسور رو تنگتر کرده، دیگه فیلم های روز سینمای ایران رو پخش نمیکنن و همش فیلم تلویزیونی شده و یا مثلا اگه امروز دوباره سریال کمیسر رکس رو که تو هر قسمت سگه مدام در حال لیسیدین دست و صورت جناب کمیسر بود رو پخش کنن، حضرات جام جم رو به آتیش می کشن! چرا؟ (498449)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۰۲:۲۸:۴۲
سگ‌بازی عادی بود الآن تابو شده؟ فیلم رکس که مربوط به خیابان‌های ایران نبود! چرا دروغ می‌گید؟ (498809)
 
آبدارچي تنها
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۰:۲۸:۴۳
سلام
نكات خوبي بود مخصوصا دعواي احمدي نژاد و قاليباف
راستي در اسلام در خصوص نحوه برخورد با چنين جراياناتي هيچ گونه راه حلي وجود ندارد؟
مطمئنا پاسخ داده شده فقط بايد پرسيد نه اينكه غرض ورزانه برخورد كرد.
بگرديد در رفتار رسول خدا و مولا علي (ع) با چنين جرياناتي (498453)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۰:۲۹:۵۵
به نظر من درباره مشکل حجاب در کشور ما باید تصمیمات متعادل تر و معقول تری گرفته شود،مثلا من سال قبل در تقاطع خیابان ولیعصر و انقلاب برخوردی از یک مامور نیروی انتظامی با یک خانم جوان که اصلا ظاهر بد و زننده ای نداشت دیدم که خیلی متاسف شدم و حتی رفتم به آن مامور نیروی انتظامی اعتراض کردم و آن مامور هم به زور با توجه به مسائلی که مطرح کردم پذیرفت که نمی بایست آن برخورد را با ان خانم می داشت چرا که فقط به خاطر اینکه شخصی مانتویی است نباید با آن برخورد شود چرا که آن خانم علاوه بر اینکه بد حجاب نبود،حجاب خوبی داشت هر چند که مانتویی بود.یعنی اگر کسی قبول نداشت که حجاب برتر که بهترین حجاب است را داشته باشد و با مانتو حجاب خوبی دارد باید آنها را تشویق کرد مهم حجاب خوب است حالا اگر با مانتو شد اشکالی ندارد. (498451)
 
خوشدل
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۵:۴۳:۲۴
می بینید آقای مجد؟

وقتی در کمال احترام و آرامش و منطق و اعتدال نظرتان را بیان می کنید موافقانتان دو برابر مخافانتان می شوند.

این را گفتم که بدانید در موارد دیگری که مخالف می گیرید فرقی با این نظراتتان دارد. (498598)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۰۲:۲۵:۲۴
بر عکس تصور شما، بنده اکثریت نوشته‌های آقای مجد را منطقی و معتدل یافته‌ام.
چرا به جای انتقاد از حرف این بنده خدا، به او می‌پرید؟
به هر حال ما که ... نیستیم ندانیم این روزها با پروکسی و VPN و هزار دم و دستگاه دیگر - زدن زیاد پردردسر نیست! (498806)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۱۲:۵۶:۰۱
avatar برای بنده رضای خداوند و نظراتم مهم است که تا جایی که می توانم در آن انصاف را رعایت کنم و جانانه از کشور سرافراز خودم در هر جایی که هستم دفاع کنم و انتقاد های خودم را با همان انصاف مطرح کنم آری برای بنده مهم این است ،این نظرات منفی ای که برای بنده صادر می شود برای من پشیزی ارزش ندارد،از سایت الف خواهشمندم که اگر امکان دارد قسمت مثبت نظراتی که بنده می دهم را ببندد تا خیال همه راحت شود و انقدر آسمون ریسمون بافی نکنند. (498985)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۱:۳۰:۵۹
به هر حال چون انقلاب ما فرهنگی است نمیتوانیم با تحرکاتی مثل آّب بازی و هندوانه خوری مماشات کنیم اما تحرکات بدون کارکارشناسی و همایش را هم نمیشود توصیه کرد. (498484)
 
منصف
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۲:۱۵:۴۹
فعلايكي جلوصداوسيماروبگيره سريال شبكه يك ازريشه داره همه چيروميزنه اعتقادودين وحجاب وچادروهمه رابه حراج گذاشته لطفانگاه كنيدببينيدآب بازي به گستردگي اين سريال خطرناكه؟مجله خاتون درمقايسه بااين سريال هيچي نيست اينقدر به همه چي سياسي نگاه ميكنيم كه حواسمان نيست چه كساني با پول بيت المال دررسانه ملي كمربه سست كردن اعتقادات مردم بستندخدابه همه رحم كنه (498500)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۲:۴۱:۴۱
خواهش میکنم یک نفر جواب ما را بدهد.


آخر چرا این قبیل برنامه ها در کشور ما برچسب ((دسیسه فرهنگی))را بر پیشانی خود میبیند اما در کشور های دیگر این گونه کارها تفریح و شادی محسوب میشود؟
این دشمن ما کیست؟چرا به او حمله نمیکنیم؟
چرا؟ (498510)
 
م.الف .عادل
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۲۲:۱۴:۰۲
می دانید چرا به آن حمله نمی کنیم. چون اصلا وجود ندارد که بخواهیم به آن حمله کنیم. شاید بگویید آمریکا و اسرائیل و انگلیس. بله درسته اون ها دشمن ما که هیچ دوشمن بشریت هستن ولی بحث امروز ما جنگ نرمه که متاسفانه نوع بینش به این مسئله غلطه یعنی اب پاشی جوون ها میشه معضل بعد به راحتی از کنار مشکلات بزرگی مثل بیکاری و گرونی و ... رد می شیم. یعنی ریشه سر جاشه و هر روز هم بیشتر رشد می کنه (498769)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۰۲:۲۷:۰۹
در بعضی کشورهای دیگر -که زیاد هم دور نیستند- فحشا «تفریح» و «سرگرمی» خوانده می‌شود.
این‌قدرها که فکر می‌کنید مرغ همسایه غاز نیست! (498808)
 
غریب آشنا
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۵:۰۶:۱۰
باور میکنید از هر کوچه و برزنی که رد میشم میبینم بجه تفنگ های آبپاش گرفتند دستشون داری بازی میکنن از این تفنگهای مدرن آب پاشی عجب مقابله ای کردین دستتون درد نکنه که این همه حساسیت نشون دادین دیگه نمیشه جمعش کرد (498578)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۶:۱۰:۴۶
با عرض پوزش . بنده نه در آب بازي شركت كرده ام نه در موارد مشابه شركت خواهم كرد! در مورد خلاف شرع بودن يا نبودن آن هم نظر نمي دهم چون نه عالم ديني هستم نه واقعا مي دانم آنجا چه گذشته است . در ماه رمضان هم نه قصد دارم تهمتي بزنم و نه گناه كسي را بشورم اما اين جمله شما كه فرموديد اكثر حاضرين در اين موارد كمبود تفريح ندارند را نفهميدم ! مي توانيد روشن تر نمائيد دايره تفريحات چيست ؟ اگر مي فرمائيد آنها پولدارند و تفريحات نا سالم مي كنند ، اين جواب بنده نيست ، لطفا روشن فرمائيد تفريحات سالمي كه مي توان انجام داد چيست ؟ آيا واقعا نيازهاي سليقه اي و سني همه طيف هاي جامعه را در بر مي گيرد ؟ آيا به اندازه كافي تنوع دارد ؟ و در مقايسه با ساير كشور ها و فرهنگ ها كمتر است يا بيشتر ... دوستان هر نارسائي اجتماعي ربشه اي دارد. نا ديده گرفتن ريشه آن كمكي به حل آن نارسائي نمي كند. (498607)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۷:۳۹:۲۰
چون در این مملکت به هرچیزی که بانگاه چکشی به آن نگاه شود عکس العمل نشان داده می شود احتمالا واردکنندگان وفروشندگان تفنگهای آب پاش وبقیه قضایا به اینگونه مسائل دامن می زنند تا فروش آنها بیشتر شود ومتاسفانه نیروی انتضامی وبعضی ارگانها هم در دام آنها افتادند (498659)
 
احمد انارکی
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۸:۴۳:۴۷
سلام
من اطمینان دارم که تنها گروهی که از این موضوع خوب استفاده کردن فروشنده های اب پاش ها هستن پول خوبی به جیب زدن (498728)
 
م.الف .عادل
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۹:۰۶:۵۸
پنج شش سالی میشه که دید سیاسی در ایران خیلی به جوانان ما ضربه زده
اگر آب بازی آن ها بد بود روش بیان شما بسیار بدتر بود. یعنی اگر یه خورده اشکال داشت شما طوری برخورد کردید که انگار بزرگ ترین گناه عالم رو مرتکب شدن و با سیاسی کردن و دستگیر کردن آن در اصل باعث اوقات تلخی جامعه شدید. جامعه ای که تو این چند ساله کمتر روی خنده رو به خودش دیده (498741)
 
مهدی م شفیعی
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۰۱:۵۹:۱۴
به نظر من ما داریم جونامو رو هل میدریم تو چاه و بهشون می گیم نیفتیا!!! وقتی می بینید افراد به این گونه مسائل رو میارن یا می رن طرف سایت های منحرف خوب حتما دلیل داره من سوال می پرسم ماچند تا مجتمع ورزشی مثل سرزمین موج های آبی داریم ؟ چندتا سالن ورزشی داریم ؟ چند تا بازی کامپیوتری خوب تولید کردیم ؟چندتا فیلم سینمایی مهیج و خوب توی سال رو پرده میرن؟ خوب این انرژی باید یه جوری تخلیه بشه دیگه نمیشه به یه نفر بگی برو یه گوشه بشین که حضرت علی (ع)می فرمایند:اگر نفس خود را به کاری وا نداری او تو را به کاری وا می دارد (498801)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۰۳:۲۷:۴۳
خیلی جالبه. تا دیروز تو دانشگاه یا گوشه یه پارکی جایی دختر و پسر نامحرم رو می دیدی دارن جلف بازی و مسخره بازی در میارن برات عجیب بود حالا دیگه میان فستیوالشو راه می ندازن وسط شهر. کسی هم نهی از منکر بکنه می گن آی داد و هوار که آزادی نداریم. بابا دیگه از مسلمات اسلام عفت و حیاست. بعد می گن چرا آمار تچاوز جنسی و طلاق و هزار جور ناهنجار دیگه داره زیاد می شه. اینا تقصیر دولت و نظام و هیچ کس دیگه ای نیست تقصیر خود مردم که نهی از منکر نمی کنن و گوش به اون هم نمی دن. کسی که نهی از منکر می کنه رو هم با چاقو می زنن و می ندازن گوشه بیمارستان. درباره کامنتها هم یه کسی نظر داده بود که یهجوری بنویس که رأی منفی نخوره به کامنتت. نظر منفی ملاک حقانیت و درستی نیست، حرف حقی که تلخ و مخالف رو خیلیا تحمل شنیدنش و خوندنش رو ندارن. (498816)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۱۱:۴۲:۵۴
اتفاقا قضیه کاملا هم سیاسی بود این جوانان با این قبیل کارها میخواهند اعتراض خود را نشان دهند و گرنه کیست که نداند مسئولین ما با این فبیل بازیها و تجمعات فیس بوکی موافق نبوده و آن را هنجارشکنی میداند و حتی با آن برخورد مینماید امروز جامعه ما جامعه شادی نیست امروز اغلب جوانان ما تحصیلکرده هستند و دسترسی به اینترنت و سایر وسائل ارتباط جمعی دارند و دنیا را رصد کرده با وضعیت امروز کشور مقایسه میکنند و از خود میپرسند چرا کشوری که بر دریایی از منابع طبیعی تکیه زده باید از دیگر کشورهایی که از چنین مواهبی برخوردار نیستند این چنین عقب باشد چرا عده ای میخواهند نتها سلیقه خود را به جامعه تحمیل نموده و شعور آنها را به هیچ گرفته و بجای آنها راه صواب و ناصواب را انتخاب نمایند چرا نیروی انتظامی با طناب از پشت بام منزلشان آویزان شده که به آنها بگوید به چه چیز نگاه کنند و چه چیزی را نبینند و چراهای بسیار دیگری که ذکر آن از حوصله این بحث خارج است. بله این در اصل صدای اعتراضی است که گاه خود را به شکل ناهنجاری بروز میدهد و اگر مسئولین این صداها را نشنوند چه بسا در آینده صداهای ناهنجارتری از این جوانان به گوشمان خواهد رسید به امید اینکه مسئولین محترم گوش شنوایی یافته و علاج واقعه را قبل از وقوع نمایند و ما را به سوی جامعه ای شاد و مرفه هدابت کنند (498939)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۱۳:۰۸:۴۶
من که هر موقع بیرون هستم فقط جلوی پامو نگاه میکنم . شما هم همین کارو بکنی. آمار تجاوز کم میشه . نمیشه هم چشم چرانی کرد هم از عفت حرف زد . من نمیتونم خودم زیر چادر یا تو خونه قایم کنم که شما بجای دید زدن به سر تا پای مردم بعضی برای گیر دادن و بعضی برای شهوترانی سرت به کار خودت باشه . شماها سرتون پایین باشه هیچ خانومی هم برای جلب توحه لباس نا مناسب نمیپوشه وقتی ببینه کسی بش توجه نمیکنه. (499002)
 
طفل دیر یاد
۱۳۹۰-۰۵-۲۷ ۰۲:۱۱:۲۶
این که شما کجا را نگاه میکنید به خودتان مربوط است ولی آیا به هنگام خرید کردن و درس خواندن و زندگی و کار کردن در این اجتماع باز هم میتوانید جلوی پایتان را نگاه کنید ؟
آیا اگر حق یک زندگی با آرامش در جامعه از کسی گرفته شود مخالف آزادی نیست؟
در آخر مواظب باشید هنگام راه رفتن زمین نخورید؟ (499266)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۲۳:۲۰:۴۴
قرار نيستكه مردم هيج غريزه اي نداشته باشند خدا در وجود انسان غرايزي كذاشته بايد راه ان را براي سلامت رواني خود ادم بيدا كرد (499226)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.