توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 114578
آخرين خبر از وجود کوتوله‌ها در اسلام‌آباد غرب
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۲
مسؤول اداره‌ي ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان اسلام‌آباد غرب اعلام كرد: با توجه به بررسي‌هاي انجام‌شده، بايد گفت كه خبر وجود انسان‌هاي کوتوله در اسلام‌آباد غرب کذب و شايعه بوده است.

اصغر رشنو در گفت‌وگو با ايسنا، بيان كرد: ديروز (سه‌شنبه، 25 مردادماه) همراه يک گروه 15 نفره تمام منطقه‌ي «قير منصوري» و روستاهاي اطراف را براي يافتن انسان‌هاي کوتوله يا موجودات عجيب‌الخلقه بررسي دقيق و موشکافانه كرديم؛ اما هيچ نشانه‌اي مبني بر وجود چنين موجوداتي به‌دست نيامد.

او افزود: از مردم روستاهاي منطقه پرس‌وجو کرديم و همه از وجود چنين موجوداتي در منطقه‌ي خود اظهار بي‌اطلاعي کردند. به اين ترتيب بايد گفت که اين خبر (وجود انسان‌هاي کوتوله در اسلام‌آباد غرب) اساسا کذب و شايعه بوده است.

به گزارش ايسنا، چندي پيش، خبري مبني بر کشف انسان‌هاي کوتوله و عجيب‌الخلقه در شهرستان اسلام‌آباد غرب منتشر شد. بر اين اساس، چند قاچاقچي به قصد حفاري غيرمجاز و يافتن گنج در محدوده‌ي منطقه‌ي باستاني «قيل منصوري» در شهرستان اسلام‌آباد غرب مشغول حفاري غيرمجاز بودند که به اين موجودات عجيب‌الخلقه رسيدند.

در اين‌باره، رشنو پيش از اين به خبرنگار ايسنا گفته بود: «قير منصوري» منطقه‌اي در شهرستان اسلام‌آباد غرب است که بقاياي آثار تاريخي بسياري از اوايل دوره‌ي اسلامي در آنجا وجود دارد. در کنار اين شهر تاريخي، يک چشمه‌ي آب روان وجود دارد که پس از به‌هم پيوستن چشمه‌هاي اطراف، به رودخانه‌ي سيمره در استان ايلام وارد مي‌شود. اين منطقه همچنين کوهستاني مرتفع دارد که تا پيش از ساخت جاده‌ي ايلام ـ حميل از نظر زيست‌محيطي منطقه‌اي بکر براي زيست موجودات مختلف بود.

او بيان کرده بود: با توجه به اين‌که در اين منطقه، آب‌هاي روان وجود دارد، احتمال زيستن موجودات مختلف در آنجا نيز وجود دارد. بنابراين ما نمي‌توانيم اين ادعا را که در اين منطقه موجوداتي عجيب‌الخلقه وجود دارند، تکذيب کنيم؛ اما در اين خبرها آمده است که يابندگان اين موجودات، آن‌ها را به اداره‌ي ميراث فرهنگي اسلام‌آباد غرب تحويل داده‌اند که اعلام مي‌کنيم، چنين چيزي کذب است و هيچ موجود عجيب‌الخلقه‌اي به اين اداره تحويل داده نشده است.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.