توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 115258
کداميک از اپراتورها در خليج فارس غرق مي شوند؟
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۷
دو هفته ايي است که دعواي همراه اول و ايرانسل بر سر نام ليگ برتر و جامش به جاي باريک کشيده شده است. همراه اول  پول زيادي خرج کرد تا حامي ويژه ليگ خليج فارس شود. ايرانسل اما در آخرين ثانيه هاي مانده به ليگ توانست فقط با  2 ميليارد و 700 ميليون تومان همان کار و بيشتر از آن را انجام دهد. ايرانسل جام را به نام خود زد تا ليگ يازدهم فوتبال خليج فارس  حامي مالي ديگري پيدا کند.

به گزارش الف، ظواهر امر نشان مي دهد كه بزرگترين اپراتور تلفن همراه خاورميانه وقتي ديد بازي را در زمينش به ايرانسل  واگذار کرده، با واسطه اعلام کرد مسوولين سازمان ليگ نام خليج فارس را به ايرانسل فروختند و ليگ برتر ايران جام خليج فارس به ليگ برتر خليج فارس جام ايرانسل تغيير نام داده است.

پاي مجلس و وزير ورزش هم خيلي زود  به موضوع بازشد. آتش تهيه يک وبسايت خبري  و فرستادن پيامک هاي انبوه  با مضامين زرد  در دستور کار يک جريان خاص رسانه اي قرار گرفت تا قرارداد جام ايرانسل لغو شود."آيا خليج فارس فروشي است؟"، "خليج فارس به دو ميليارد تومان فروخته شد" و امثال اينها حرکاتي بود تا ذهن مخاطبان خاصي مثل نمايندگان مجلس و اصحاب رسانه را با خود همراه کند.

اما بعد از شروع بازيها، خليج فارس بزرگتر از قبل در ميانه ميدان حک شده بود. خبري از حذف نام خليج فارس در تبليغات ايرانسل نبود. دو اپراتور تلفن همراه؛ دو قرائت از نام ليگ برتر؛  اولي ليگ برتر ايران جام خليج فارس دومي ليگ برتر خليج فارس جام ايرانسل. در واقع هرگز عبارت عزيز "خليج فارس" از عنوان ليگ برتر حرفه اي کشور حذف نشده و هيچ چيز تغيير نکرده بود، ليگ برتر فوتبال کشور همواره با نام  ليگ خليج فارس برگزار شده و مي شود.

اين جريان رسانه اي با تحريک احساسات عمومي و مسئولين، اين طور القا کرد که نام خليج فارس از عنوان ليگ سال 90-91 حذف و نام اپراتور خارجي-ايراني جايگزين آن شده است. دعواي تجاري همراه اول و ايرانسل بر سر تصاحب جام ليگ برتر فوتبال کشور بالا گرفت. کم اطلاعي برخي نمايندگان مجلس و وزير تازه وارد ورزش از قوانين بين المللي فيفا  رفت تا کار دست فوتبالمان دهد. حال آنكه اگر نمايندگان مجلس و وزير ورزش در قراردادهاي سازمان ليگ دخالت کنند با توجه به قانون فيفا در خصوص دخالت نکردن دولتها در فوتبال، ليگ فوتبال و هر چه در فوتبال داريم تعليق مي شود. فوتبال ايران بيوه مي شود نه اسمي ازش مي ماند نه رسمي اگر دولت و مجلس بخواهند در آن دخالت کنند.

خيلي زود دست ها و حقيقت براي اهالي رسانه رو شد. حال که معلوم شده بود اسم خليج فارس را به ايرانسل نفروخته اند و سايه خليج هميشه فارس هنوز بر سر ليگ برتر فوتبال ايران است، دستگاه تبليغاتي شروع به کار کرد که "چو ايران نباشد تن من مباد" و "نام ايران از ليگ برتر حذف شده"!!

اکنون كه شعله هاي جنگ تجاري دو اپراتور تلفن همراه کشور دارد فروکش مي کند، زواياي گريه و زاري براي نام خليج فارس و ايران معلوم شد. حالا كه با گذشت 4 هفته از ليگ برتر خليج فارس و در آستانه پنجمين هفته برگزاري ليگ،  مشخص شده نام خليج فارس از ليگ برتر فوتبال ايران حذف نشده است؛ اين سئوال مطرح است: كدام اپراتور قصد دارد  همه را با خودش غرق کند آنهم در خليج فارس ايران؟
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.