نظر منتشر شده
۲۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 115338
در زمین چه کسی بازی می کنیم؟
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۱
علی جعفرآبادی



در برخی سایت ها خبری دیدم مبنی بر شهادت امام و امید محرومان، امام موسی صدر. به علت اهمیت موضوع پرونده و قضیه امام موسی صدر بر آن شدم چند نکته ای عرض کنم:



1-  ارجاعات خبر شهادت به منابع "آگاه" است. این منابع آگاهی خود را از کجا کسب کرده اند؟ آیا در لیبی هستند و تحقیقات میدانی کرده اند؟ سند جدیدی به دست آورده اند؟ به نظر می رسد این خبر بیشتر یک جور سرهم بندی اخبار گذشته است که در این فضای پر التهاب فعلی می توانسته برد خبری پیدا کند.

 

2-  در آنجا هم که اشاره به منبع خبر می شود، از واژه "برخی سرویس های اطلاعاتی عربی و غربی" اسم برده شده است. سوال می کنم: آیا سرویس های اطلاعاتی غربی و عربی خود در زمره متهمان این پرونده نیستند؟ آنها از حضور امام بیشتر نفع می برند یا از غیبت او؟

 

3-  در جای دیگر هم از سادات نقل قول شده است که: "به دلیل دیوانه بودن قذافی و امكان دست زدن به هر اقدام خطرناكی از سوی او، سرویس اطلاعاتی مصر نفوذ و تمركز زیادی بر مسایل لیبی دارد و درباره امام موسی صدر نیز ما به این نتیجه رسیدیم كه ایشان به دستور قذافی اعدام شده و ...". برای دیوانه بودن قذافی البته احتیاجی به استناد به حرف سادات نبود. امارات زیادی برای این حقیقت وجود دارد. اما آیا صحبت سادات آن همه محکم و قابل اتکاست که بر همه اسناد و شواهد دال بر زنده بودن امام فائق بیاید؟ آیا نگارنده و تنظیم کننده خبر مذکور نخوانده اند که "اذ جائکم فاسق بنبا فتبینوا"؟ جا نداشت قبل از تنظیم خبر کتاب منتشر شده توسط مجلس شورای اسلامی را تورقی می کردند تا با سیر پرونده و مستندات آن اشنا شوند؟

 

4-  در آخرین بند خبری که اخیرا منتشر شده آمده است: "‫در عین حال با توجه به سیطره انقلابیون بر بخش اعظم لیبی، آخرین تحقیقات برای اطمینان از سرنوشت این شخصیت بزرگ می تواند طی روزهای آینده به تعیین تكلیف این پرونده سی و چند ساله بینجامد."

 

این قسمت از خبر تاسف آورترین بند این خبر بود. این نشان می دهد که خود نگارنده و تنظیم کننده خبر نیز از صحت خبر مطمئن نیست و امید دارد مرور زمان واقعیت را روشن کند. این رفتار با کدام اصل عقلی و شرعی و منفعت طلبی سیاسی جور در می آید که تا از خبری مطمئن نشده ایم، آن را منتشر می کنیم؟ حضور امام صدر امروز به نفع کیست؟ آیا به نفع جبهه بیداری اسلامی نیست؟ به نفع آزادی قدس عزیز نیست؟ آیا دل های امیدوار و گام های استوار برای رها کردن و بازگرداندن امام صدر را اینگونه سست کردن و تردید افکندن به نفع امت های آزاده است؟

 

5-  در طول این سالیان، همواره اخبار صحیح از یک منبع منتشر می شده و آن خانواده امام صدر است. خانواده امام صدر حتما از بسیاری از این منابع آگاه، آگاه تر و دلسوز تر و برای پیگیری قضیه تواناتر هستند. از این پس نیز باید اینگونه باشد.

 

6-  به راستی در زمین چه کسی بازی می کنیم؟

 

 
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۴:۰۹:۱۲
در زمین ایران !!
1- نماینده مجلس اعلام می کند وقتی لیبی ارام شد شاید هیئتی تشر یف ببرد برای بررسی اوضاع امام موسی
2- بالاترین هئیت رسمی از ایرات همین اواخر به لیبی رفت
3- 31 سال چه کاری انجام دادید نه درباره امام که نمام افراد ایرانی ربوده شده
4- اگر امام ایرانی نبور و فرانسوی دنیا دیدن داشت
5- تاسف دارد که مجلس لبنات اطلاعیه می دهد و برای سرنوشت امام و ما به دنبال 7+8 و 2 222 و .... هسنیم (502381)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۴:۱۴:۲۶
طبق وعده صادق بهجت عارفان رحمته الله عليه ايشان بر خواهد گشت انشاءلله (502386)
 
فرید
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۴:۱۶:۱۹
من هم با دیدن این خبر خیلی متاثر و مشکوک شدم، واقعا چه هدفی پشت این کار بوده!؟
حالا که خانواده امام موسی خبر از آزادی میدند، واقعا انتشار این خبر بدون سند و مدرک خیلی عجیبه!
در ضمن خبری هم مبنی بر اطلاع آیت الله بهجت از زنده بودن امام برای بار مجدد در خبرگزاری ها قرار گرفت، فارغ از درست یا غلط بودن این خبر و منصوب بودنش به آیت الله بهجت، شاید انتشار این خبر به نوعی زیر سوال بردن پیش بینی آیت الله بهجت باشد!
الله اعلم ... (502388)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۷:۲۶:۴۲
اگر امام موسی صدر در قید حیات نباشد عدم اعلام آن و دروغ گوئی دردی را از جهان اسلام دوا نمی کند .
خبر رسانی یک رسالت است اصرار بر آنچه علاقه داریم اتفاق بیفتد خبر رسانی نیست. (502451)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۷:۵۹:۵۶
معمولا در اینجا انسانهای متفکر بزرگ اگر در قید حیات باشند ممکن است برای برخی دردسرساز شوند و اصولا شهیدشان مفید تر است!! (502463)
 
صدر
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۸:۱۴:۲۷
کسانی که اینهمه از امام موسی صدر دم می زنند یادشان رفته چه بلایی بر سر برادر ایشان حاج آقا رضا صدر آورده اند. وصیت آیت ا.. شریعمتداری این بود که نمازش را حاج آقا رضا بخوانند. ولی همین آقایان مانع شدند. وای که تاریخ چه رسوایی هایی برای این جماعت به ارمغان می آورد. (502465)
 
سعید خلیلی
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۱۹:۰۷:۴۲
در این روزهای ماه مبارک رمضان دعا کنیم خداوند امام موسی صدر را به مسلمانان بازگرداند .
حرکت امام موسی صدر در جهت آزادی قدس شریف بود . (502479)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۲۱:۰۷:۲۰
آیا سرویس های اطلاعاتی غربی و عربی خود در زمره متهمان این پرونده نیستند؟
.....................................
همیشه غربیها متهم هستند و لذا نیاز به ذکر این نکته نیست .ما تشکر می کنیم که زنده یا فوت این روحانی عزیز دست شماست !!! (502492)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۲۲:۰۸:۲۷
حرف شما منطقی مخصوصا بند 6 آن است. اما من با بند 5 مشکل دارم. خانواده ی امام موسی همانند ما خیلی دوست دارند امام موسی زنده باشد. این دوست داشتن اخبار موثق را تحت الشعاع قرار می دهد. کاش کارهای ما برای خدا باشد نه دنیوی. زنده بودن امام موسی صدر به نفع خانواده او و البته به نفع مسلمانان است.

اگر آزاد شود همه خوشحال می شویم. اما کاش این خوشحالی برای خدا باشد. کاش تاکید بر زنده بودن (شهید نشدن) ایشان نیز برای خدا و حقیقت باشد. (502500)
 
haakk
۱۳۹۰-۰۶-۰۳ ۲۲:۱۹:۲۹
امام زنده است چون آیه اله بهجت هم این را از امام زمان شنیده اند (502501)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۰۱:۰۵:۵۹
من اطلاعات زیادی ندارم، اما اگر امام موسی صدر بالاترین فرد در بین شیعیان جهان به حساب بیایند، احتمالا بعضی ها از ظهور ایشان خیلی خرسند نخواهند بود (502522)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۲۱:۴۱:۳۰
امام موسی صدر مانند سید حسن نصر الله است. شما امام موسی صدر را تا چه حد می شناسید؟ (502694)
 
زاهد
۱۳۹۰-۰۶-۰۶ ۰۳:۲۶:۳۷
اقای حامد...شما امام موسی صدر را میشناسید؟ لطفا در مواردی که اطلاع ندارید اظهار نطر نفرمایید. اقای صدر ایرانی اصفهانی است و از خاندان ایات عظام صدر است. در ضمن شان ایشان از هر نظر بالاتر از اقای حسن نصر الله است. امام صدر قبل از 20 سالگی مجتهد بوده اند و با امام راحل ارتباط خیلی نزدیکی داشتند. (503190)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۰۳:۴۴:۲۳
نمی دونم...
ولی فعلا مثل اینکه به نفع ایران هم نیست که امام موسی صدر پیدا بشه چون بجز خانواده اش هیچ کس اظهار نظر مثبت که هیچ اظهار نظر منفی هم نکرده است...
بابا ما از مسئولین کشورمون به عنوان یه کشور اسلامی توقع داشتیم یه واکنش نشون بدن...ولی خوب...
متاسفم.
وزارت امور خارجه ما به انقلابیون لیبی تبریک میگه اما اسمی هم از امام صدر و سرنوشتش نمیاره...
واقعا یه عالم به بزرگی امام موسی صدر انقدر براتون غیر قابل تحمله؟؟؟؟؟؟؟؟
نترسین بنده خدا بعد 33 سال با 81 سال سن که این همه اش هم تو زندان سپری شده هیچ کاری به شما نداره...اگر هم بیاد (ان شاءالله )یا میره لبنان یا تو ایران زندگی شو میکنه و انقدر عاقل هست و منافع نظام اسلامی براش مهم هست که پا رو دم شما ها نذاره... (502540)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۲۱:۴۳:۳۵
امام اگر زنده باشد وزنه مهمی برای اسلام خواهد بود. کسی از زنده بودن امام مسوی ناراحت می شود که ضد روحانیت باشد. کسی ناراحت می شود که شعارش نه غزه نه لبنان باشد. نه کسی که عاشق سید حسن نصر الله است. (502695)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۵ ۰۵:۴۹:۴۰
بازگشت امام موسی صدر بزرگترین تهدید برای منافع غرب و رژیم صهیونیستی است . مثل اینکه خبر ندارید امام موسی صدر از بنیانگذاران جنبش امل در لبنان است .
حامیان اسرائیل قطعا\" از بازگشت وی بسیار ناراضی هستند . (502745)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۰۴:۲۶:۰۶
منظور از امام خطاب کردن آیت الله صدر چیست؟ ما که خدا را شکر فعلا از نعمت امام محروم نیستیم و خدا سایه امام حامنه ای را بر سر ملت ما حفظ کند. ایشان اگر زنده هم باشند مسلما دوست ندارند در این شرایط امام خطاب شوند و تابع نظرات ولی امر مسلمین خواهند بود. (502542)
 
سپیده
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۱۶:۱۳:۲۶
اگر نمی دونید میگم تا بدونید:
امام خطابی نیست که من به عنوان یک هموطن به امام صدر داده باشم، واژه \"امام\" رو لبنانی های هم عصر و هم دوره به ایشون دادند...اما چرا؟خب مشخصه. ببینید خداوند در قرآن، و مسلمانان در جامعه اسلامی چه کسی رو امام خودشون می دونستند؟ (502646)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۲۱:۴۴:۴۹
چون ایشان در لبنان رهبر شیعیان بودند به ایشان اما می گفتند. عرب ها به جای رهبر از امام استفاده می کنند. (502696)
 
سپیده
۱۳۹۰-۰۶-۰۶ ۱۱:۴۳:۳۱
چرا همین مردم لبنان، سید حسن نصرالله یا حتی سید فضل الله را ( که رهبر شیعیان در لبنان بود) امام خطاب نمی کردند؟
شما که سید حسن نصرالله را همردیف امام صدر می دانید این اختلاف را چطور توجیه می کنید؟ (503320)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۲۱:۴۸:۵۲
فکر می کنم فقط کسانی با امام موسی صدر مشکل داشته باشند که شعار می دانند نه غزه نه لبنان.

امام موسی صدر کسی بود که رفت و در در راه نجات و آزادی لبنان خود را فدا نمود. (502697)
 
هادی ناجی
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۰۷:۴۷:۱۷
متاسفانه برخی به جای این که به کل جمله عنوان این مطلب فکر کنند فقط در این فکر هستند که به هر حال \"بازی می کنیم\" حالا یا با عزت اسلام یا با امید مردم یا با پول مردم... لطفا مزاحم بازی نشوید (502556)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۰۹:۳۷:۱۲
امیدوارم این مسیح زمان زنده باشد که تمام روزهای اسارتش دعایش کرده ام.... (502567)
 
سپیده
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۱۶:۱۵:۱۹
واقعاً اگه امام صدر فوت کرده باشند چه کسانی خوشحال می شوند؟
آهای ...کسانیکه منفی زده اید! اقلاً یه نیم خط بنویسید چرا؟ (502647)
 
امید
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۱۵:۲۲:۲۱
انشاالله یار دیرین امام خمینی (ره) وامید شیعیان وبلکه مسلمانان منطقه خواهد آمد چشمانمان به وجود با برکتش منور خواهد شد انشاالله امام نمی دانیم چرا دولت جمهوری اسلامی برخلاف کشور های عربی پیگیر قضیه نیستند در حالیکه ایشان یک ایرانی هستند چرا باید در کشور های عربی کمیته استقبال تشکیل دهند امادر ایران هنوز خبری نیست> (502630)
 
سعيد سعد
۱۳۹۰-۰۶-۰۴ ۲۲:۰۵:۱۱
خيلي از دوستان عزيز حاضر در ايران تعارف دارند.

فرض بفرمائيد امام موسي صدر هفته آينده به ايران بيايد ، خوب با توجه به اينهمه كتابها و تعاريف راجع به ايشان و سوابق علمي و فقهي و مبارزاتي ، آيا جايگاه ايشان در جمهوري اسلامي ايران كجا خواهد بود ؟

فكر مي كنيد هنوز هم انسان مشتاق آمدن ايشان است. (502701)
 
۱۳۹۰-۰۶-۰۵ ۰۸:۲۳:۱۷
بي علاقگي مسئولان ايراني و دلايل آن در پيگيري وضعيت امام موسي صدر بر همگان روشن است. خدا كند كه زنده باشد. (502766)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.