نظر منتشر شده
۱۰۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 116330
درباره ممنوعیت بستنی روکش طلا توسط شهرداری
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۳
محسن مهدیان



پس از انتشار اخبار و گزارش های فروش بستنی 400 هزار تومانی در رستوران برج میلاد، ساعاتی پیش شهرداری تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد که فروش این بستنی خلاف شرع و قانون است و شهرداری از فروش آن جلوگیری می کند.



این اطلاعیه اگر چه واکنش به انتقادات از شهرداری تهران است اما در بطن خود چند پرسش بدون پاسخ دارد.این دومین بار است که رستوران برج میلاد در خصوص فروش غذا و بستنی خبرساز شده است.



پیش از این نیز خبری منتشر شد که در برج میلاد غذای 170 هزار تومانی و 270 هزار تومانی سرو می شود. این خبر نیز هم زمان جنجال ساز شد. با این حال اگرچه شهرداری تهران نسبت به خبر اول هیچ واکنشی نشان نداد، اما فروش بستنی روکش طلا را تحمل نکرد و نسبت به فروش آن اعتراض کرد.



اما چه چیز باعث شد شهرداری نسبت به این خبر واکنش نشان دهد و چرا این واکنش کافی نیست؟



خبر فروش بستنی روکش طلا چندروزی است که در محافل خبری پیچیده و هر کس هم از زاویه خود به این موضوع پرداخته است. این انتقادات زمان اعلام خبر فروش غذای 200 یا 300 هزار تومانی هم مطرح شد. اما شهرداری آن زمان نیازی به پاسخگوئی و صدور اطلاعیه ندید.



اما امروز اول صبح، خبری منتشر شد که ظاهرا همین خبر، شهرداری را وادار به واکنش کرده است.خبر این بود که یک استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری تاکید دارد که فروش این نوع بستن- بستنی روکش طلا- خلاف شرع است.



ساعاتی پس از انتشار این خبر نیز اطلاعیه شهرداری تهران صادر شد. در این اطلاعیه تاکید شده است که ، پس از اطلاع از حرمت شرعی چنین اقدامی ، دستور توقف موضوع صادر شده است. البته حساسیت شهرداری تهران نسبت به حکم شرعی فروش چنین بستنی ستودنی است. اما این واکنش از روی انفعال است.



آنچه که مهمتر از حکم شرعی این دست کالا ها است اثر اجتماعی آن است. اینکه شهرداری تهران باعث و بانی فروش بستنی حرام شود حتما بد است اما اثر اجتماعی فروش این کالاها در مملکت اسلامی حرمتش صدچندان بیشتر است.



اگر گناه اجتماعی فروش این نوع بستنی، بیشتر از حرمت خوردنش نباشد کمتر از آن نیست. حساسیت شهرداری به حلال و حرام شرعی حتما مایه مباهات است اما بی توجهی به آثار اجتماعی توزیع این کالا ناشی از ضعف تحلیل درست از فلسفه حکومت اسلامی است. به همین دلیل است که باید از مسئولین شهرداری تهران پرسید که چرا زودتر از این ها جلوی فروش این نوع بستنی را نگرفتند و چرا با گذشت یک ماه از انتشار خبر غذای 200 و 300 هزار تومانی در برج میلاد هنوز اطلاعیه ای صادر نشده است؟



اگر روکش بستنی بجای طلا، نقره و یا مس بود همچون شیر مادر حلال می شد؟ بستنی و غذای چند صد هزار تومانی طی چند ماه گذشته در رسانه های خارجی بازتاب بسیار منفی داشته است و مخاطبین این رسانه ها درباره انقلاب ایران و ماجرای طبقات اجتماعی آن به بحث نشستند. نمونه ای از اظهارنظرهای مخاطبین این رسانه ها درباره رستوران برج میلاد را الف مدتی پیش منتشر کرد.



شهرداری تهران در حکومت اسلامی و بر فراز برج میلاد، رستورانی را علم می کند تا طبقات برتر بالاتر نشینند و از همان بالا، دیگران را کوچکتر ببینند و بخندند و لذت ببرند و بیشتر فخر کنند!



بسترسازی برای جولان و مانور فخرفروشان کاخ نشین و انگشت گزیدن کوخ نشینان و مستضعفین حتما حرمتش از روکش طلای بستنی برج میلاد بیشتر است. ای کاش مسئولین محترم برای تصمیمات اجتماعی خود نیز از مرجع و ولی فقیه استفتاء می کردند.



پیمانکار این رستوران برای نظام هزینه داشته است. هزینه ای بیش از سرو یک بستنی حرام. کمترین کار توبیخ و برکناری این پیمانکار است.

 
روزبه تهرانی
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۱۸:۱۹:۵۵
شهرداری با بستنی طلا هم موافق بوده است. از چیز دیگری ترسیده است. نگرانی شهرداری از این بوده که بگویند جلوی مراجع ایستادی و بلائی به سرش بیاد که سر دولت آمده است.نگران انتخابات است.همین (505572)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۴:۱۶:۱۶
بابا الف تو رو بخدا از این بازیها دست بردار. چرا هر روز یه بساط تو کشور ایجاد می کنید. یه روز خز بازی، یه روز خاتون، یه روز بستنی با روکش طلا و فردا معلوم نیست نوبت چیه؟ مگه آقا دیدار با مسوولین نگفتن بودن به حاشیه ها نپردازین و انرژی و تمرکزتون رو بذارین رو امور اصلی و مشکلات اصلی کشور.

بستنی طلا امر پسندیده ای نیست ولی این همه جنجال برای اون درست کردن باعث میشه موضوعات اصلی به فراموشی سپرده بشه. حداقل نقش مارادونا رو برای تیم ملی نمی خوان داشته باشین نقش غضنفر رو بازی نکنین.

دوستان عزیز اصولگرایی هم که عادت دارن این مسایل رو انتخاباتی کنند فقط یه توصیه: آخرتتون رو با تهمت زدن به بقیه و سنگ یه عده دیگه رو به سینه زدن خراب نکنید. (505843)
 
حمیدرضا
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۲۱:۲۹:۳۳
سلام. اول که خبر رو کامل نخونده بودم پیش خودم گفتم افرین بالاخره شهردار یه کاری کرد اما وقتی کامل خوندم و استفتاء رو خوندم از نظرم برگشتم و فهمیدم که این آقای شهردار به فکر حسرت بچه های که بستنی 200 تومانی رو هم پدرشون با حقوق 330 هزار تومانی نمی تونه بخره بوده اما دریغ که باز فقط یه کار سیاسی بود و نه به فکر مردم زیر خط فقر تهران . حالا احتمالا فقط قیمت بستنی رو پایین میارند چون روکش طلا نداره اما باز همون آشه و همون کاسه و شهردار هم باز ژشت عدالت طلبی رو توی جنوب شهر به رخ رقبا میکشه ... یادمون نره که حضرت علی (ع) حاضر نشد از کاخ کوفه استفاده کنه تا شبیه مردم عادی باشه . ما نمی خواهیم دقیقا مثل حضرت علی عمل بکنند اما حداقل می توند یک درصد شبیه امام علی (ع) باشند و بساط این فخر فروشی رو بر دارند. (506023)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۱۸:۲۴:۳۲
من با این نوع نقد کردن مخالفم. چرا نباید تو این جامعه هر کس هر طور که می خوادزندگی کنه.یه عده نمی خوان خوب نخورند.یه عده پول دارند خب خرج کنند.من مفهوم محدودیت برای پولدارها را نمی فهمم.یکی برای من توضیح بده (505574)
 
مش قل علی
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۳:۲۹:۵۸
دوست عزیز
خوب خوردن وخوب خرج کردن عیب نیست ولی عیب در اختلاف طبقاتی است که خرج یک عدد بستنی از هزینه ماهانه یک خانوار بالاتر باشد که نشانه عیب بزرگ در نحوه توزیع پول نفت در سفره مردم است (505830)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۶:۵۱:۱۳
شما فكر ميكنيد ممنوع شدن بستني طلائيي يعني كاهش فاصله طبقاتي؟؟ يعني اوني كه ديگه الان بستني طلائي پيدا نميكنه بخوره فاصله اش با اوني كه نمي تونست بخوره كمتر ميشه؟
دوستان دارند دائم صورت مسئله ها رو دستكاري يا پاك ميكنند به اين توهم كه خود مسئله رو حل كردند! (505934)
 
فروزش
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۱۸:۲۶:۵۰
نظرتون چیه همه سرمایه دارها را بزاریم کنار دیوار و به خاک بکشینموشون.
این تحلیل های مارکسیستی دهه 60 دیگه جواب نمی ده.
انقدر تو سر سرمایه دار زدید که هر روز داریم عقب ترمی ریم. یک کم فکر کنید .جامعه بر گرده این پولدارها است نه ... (505576)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۱۸:۲۷:۴۵
این را بگویم که اگر میلیاردها دلار پول و سرمایه داشتم نیز حاضر به خوردن چنین غذاهای گرانقیمتی نبودم.اما چه اشکالی دارد کسانی که پول دارند از این غذاها استفاده کنند.

راه درمان((جولان و مانور فخرفروشان کاخ نشین و انگشت گزیدن کوخ نشینان و مستضعفین)) این نیست که این رستوران ها را تعطیل کنیم.
باید سعی کنیم که همه اجتماع از لحاظ اقتصادی پیشرفت کنند نه اینکه کسانی که پیشرفت کرده اند را از خرج کردن پولشان منع کنیم . (505577)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۱۸:۲۹:۵۹
حرف حقی است. شهرداری فرق بین گناه اجتماعی و گناه فردی را نمی دونه. برای همین است که برای ثواب افراد در ماه رمضان جشن های آنچنانی بر پا می کرد و جماعتی را به گناه می اندخت.ریشه همه مشکلات همین حرف است (505580)
 
نادر رسولی
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۱۸:۵۵:۳۶
به نام مردم و بيت المال سازه اي را ميسازند بعد به كام خودشان و يك قشر خاص اجتماع(نو كيسه ها و تازه به دوران رسيده ها) بهر ه برداري ميكنند بعد با احساسات مردم هم بازي ميكنند .اينكه ميگيد شهردار مخالف بستني روكش طلا ست اين خود يك نوع دهن كجي به مردم است ميخوام به شهردار بگم ((ما را به خير تو حاجتي نيست شر مرسان)) .تو اگر به فكر مردم مستضعف و يا قشر متوسط هستي بگو چه خيري از اين برج ميلاد كه با پول آنها ساخته شده است به آنهاميرسد.من حسود نيستم هركه دارد نوش جانش ولي اين ژست شماست كه عوام فريب است يك مساله را خودتان علم ميكنيد بعد هم خودتان مانع ميشويد كه بگوييد شهردار شده است پيغمبر و غم امت ميخورد و يا حاكم شرع است و از عملي نا پسند و منكر پيشگيري ميكند! (505584)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۱۹:۰۱:۱۳
کجایند آقایانی که در حمایت از دولت عدالت خواه سینه چاک می کنند
بیایید کامنت بگذارید
این است عدالت ؟
این است حمایت از طبقه فقیر جامعه ؟
در این 2 سال و اندی فقط طبقه متوسط فقیر تر شده هیچ اتفاق مثبت دیگری نیفتاده
بستنی روکش طلا
جالب است . آقایان حالا کارشان به جایی رسیده که رستوران مخصوص بخود افتتاح کرده اند . آقازاده ها بخود بیایید صبر این مردم حدی دارد . اسلام این نیست . عدالت این نیست (505585)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۱۱:۲۴:۳۰
ناشناس عزيز:
به نظر شما اين مسئله حقيقتا\" به عدالت ربط دارد كه كسي بخواهد پول خود را چطوري خرج كند؟(كاري با منشاء پول ندارم) يعني اگر ماشين 600 ميليون توماني سوار شود و بعد بستني كيم 500 توماني بخورد عدالت رعايت شده؟ (506209)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۱۹:۰۷:۰۹
یعنی شهرداری باید صبر کند تا یه استفتائی از دفتر رهبری یا جای دیگه برسد.یعنی حتماباید در همه این امور صدای رهبری بلند شود؟ یعنی این موضوع بسیار ساده را شهرداری محترم تهران نمی فهمد.؟ به نظر شما اگر قالیباف رئیس جمهور بود مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه کمتر از حالا بود؟ (505586)
 
babak
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۱۹:۰۹:۵۴
با سلام
برای بنده یک سوال پیش آمده ،اگه رهبر انقلاب متذکر نشوند ،خود ما نباید عقلمون برسه ،این برج با پول همه مردم درست شده ،نه فقط قشر مرفه کشور ،توروخدا اینقدر بیرحم نباشید ، خونه شهیدان رو فراموش کردید .من الان ۷ ساله انگلیس هستم ولی‌ هر سال ارادتم به رهبر و شهدا بیشتر میشود ، (505588)
 
حجت
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۴:۲۶:۵۵
دوست ارادتمند ! من از الف خواهش می کنم یک تحلیل جدی بذاره که چرا خیلی از دوستانی که اینجا خیلی دو آتیشه دم از نظام می زنند تو خارج از کشور مثل آمریکا و اروپا زندگی می کنند ، ابدا قصد توهین یا مسخره کردن ندارم . ولی واسم سواله ، یه دوسته دیگه هم داریم تو آمریکاست داره از زندگی ایده ال اونجا نهایت حالو می بره میاد اینجا ارادتمند کاسه داغ تر از آش میشه .
میدونم چاپ نمی کنید (505850)
 
ابدی
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۱۹:۱۶:۱۹
سلام. من یک کارمند هستم. یعنی از نظر مالی یک سرمایه دار نیستم. اما آنچه می خواهم بگویم این است که اگر کسی پول انبوهی داشته باشد، صرف نظر از این که از چه راهی آن را به دست اورده باشد، اگر آن را در کشور خودمان و در مثلا برج میلاد خرج کند که خیلی بهتر است تا برود آن را در دبی و ... هزینه کند. (505590)
 
ابدی
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۱۹:۱۸:۴۲
صرف نظر از بخش حرام آن یعنی آن بستنی خاص، هزینه نمودن پول برای غذا حتی اگر مثلا 500 هزار تومن باشد در داخل کشورمان که بهتر از خارج از کشور است. (505592)
 
مصطفی
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۱۹:۳۲:۰۹
من فکر می کنم ابن بستنی بخت برگشته بیشتر قربانی یک جنگ رسانه ای شده، نه یک مخالفت عادی با تجمل گرایی و اشرافیگری.
کافیست اگر وسعش را دارید، یک سر به بعضی فروشگاههای مبلمان، بعضی از هتلها در بعضی از جزیره ها، بعضی از بنگاههای ماشین، بعضی از پنت هوسها و ... بزنید تا ببینید که این یک درد یک روزه نیست.
خاکستری بوده که به جای بیرون ریختن، زیر قالی پنهانش کرده اند و حالا شده یک تپه! (505598)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۱۹:۳۶:۳۹
برج میلاد کلاً خاریست در چشم فقیر. (505600)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۶:۰۷:۲۹
وعده رئیس جمهور محقق شده ..
ایشان بارها در مصاحبه هایشان در رسانه ملی اعلام کردند که هیچ فقیری نیست و کسی هم محتاج نان شبش نیست.!..و حالا این مردم که حساب هایشان از یارانه های نقدی سخت منبسط شده،جهت خرج کردن آن اقدام کرده اند..جایی فرمودید اگر احمدی نژاد نبود..همه از گرسنگی می مردیم! حق با شما بود..چون اکنون بستنی 400 هزار تومانی می خوریم..گرامی...از واقعیت ،فقط برج میلاد و بستنی را دیدی؟؟
فکر نمی کنید اگر به قول شما برج میلاد خاریست به چشم فقرا..اینگونه وعده ها و صحبت ها هم سوهان روح فقرا باشد؟ (505910)
 
محمد حسین
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۰:۰۷:۴۴
خوب یعنی چی ؟
یعنی اینایی که پولدارن, باید با پولهاشون چیکار کنن.
اگه برن دبی که داد شما در میاد سرمایه های مملکت را بردن بیرون. اگه اینجا بمونن خوب مطمئنا ی همچین تفریحاتی طلب میکنند. شما هم خدا را میخواهید هم خرما را / نمیشه اخوی / (505607)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۱۴:۳۱
ببرن دوبی بهتر از این است که با این پول های باد آورده شان طلای مملکت را بفرستند به داخل فاضلاب. (505872)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۶:۵۴:۰۴
بعدش هم بياييم اينجا داد بزنيم كه چرا دوبي از ما جلوتره!
وقتي يه عده اي مفاهيم ساده اقتصاد را نمي فهمند چه مي توان گفت! عزيز اون پولي كه بره دبي يعني از كشور رفت و با وضع صادراتي كه ما داريم يعني بر نخواهد گشت! حالا شما هي نسخه بپيچ و دستور بده فلان شود و بهمان، تا حالا هم كلي از فرار دادن سرمايه و سرمايه داري از اين كشور ضرر كرديم (505936)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۰:۰۸:۵۸
اگه حروم نبود، من که با فروشش موافقم!
به نظر من که خیلی خوبه اگه بشه به ازای هر بستنی، 400 هزار تومن از پول اینایی که حاضرن اینقدر هزینه کنن رو گرفت! منتها فکر میکنم باید روی درآمد ناشی از آن مانور بدین که چطور خرج میشه (505608)
 
مهران
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۰:۳۷:۲۶
پول نفت اومده سر سفره اشان به شهرداری هم ربطی ندارد. (505618)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۰:۳۹:۰۹
من اصلا مشکلی ندارم کسی چه جوری پولش رو خرج میکنه مشکل من اینه که مسلما آدمهایی که اینجوری پول خرج میکنن همونهایی هستن که یه شبه میلیاردر شدن و این برای دولتی که دنبال عدالت اجتماعیه و شعارها پشت شعار میده نماد اینه که شعارها فقط قراره در حد شعار باشه و همانهایی که در آن رستوران آدمها را کوچک میبینن این شعارها را می دهند و همه ما میدانیم این تازه به دوران رسیده ها چگونه تازه به د و ران رسیده اند ! (505619)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۲۲:۰۵
شما به من بگویید چه طور می شود این همه پول را به دست آورد؟ در ایران خودمان همه می دانیم که تولید کننده ها جزو پول دارها هستند اما پول دارهای اصلی تولید کننده ها نیستند. بگذریم از این که این تولید کننده ها هم اکثرا مشکل دارند، یعنی سر مردم را کلاه می گذارند، جنسشان غیر مرغوب و تقلبی و بیش از حد گران است.

اکثر آدم هایی که پول های کلان به دست می آورند از راه هزار جور خلاف کاری این پول ها رو به دست می آورند. و همینطوری هم میشه که یک نفر در سومالی از گرسنگی می میرد و یک نفر پول دار در برج میلاد (خاری در چشم فقیر) طلا می خورد.

تازه و کهنه به دوران رسیده هم ندارد. وقتی پولت از یک حدی زیاد شد می افتی در این وادی ها. البته به شرطی که این پولت رو از راه حرام و یا به شکل باد آورده به دست آورده باشی.

یک نفر در سومالی نمی میرد مگر این که فرد دیگری در جایی مانند برج میلاد طلا می خورد. (505877)
 
lind
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۰:۴۴:۴۰
شکل شما این است که وقتی یک معضل رو میشود به فکر آن میفتید . حالا با نفروختن بستنی طلایی یا تعطیلی رستوران برج میلاد شکاف طبقاتی از بین میرود؟
این سری مسائل مانند آیینه ای هستند که عیوب را نشان میدهند.
آینه روزی که بگیری به دست ، خود شکن آیینه شکستن خطاست (505620)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۰:۴۸:۳۹
بحث خلاف شرع بودن به کنار اما از آنچا که در بیانیه شهرداری آمده است که رستوران فوق در اختیار پیمانکار بوده پس شهرداری و هیچ نهاد دیگری حق جلوگیری از فروش بستنی به خاطر مسایل اجتماعی را ندارد و این مصداق ظلم است. اگر بخش خصوصی قدرتمند در ایران شکل نگرفته به خاطر همین دخالت های نابجا در کسب و کار است. (505621)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۲۴:۵۲
بخش خصوصی حق ندارد هر غلطی دلش می خواهد بکند. فرقی ندارد چه دولت و چه بخش خصوصی حق ندارند هر کاری دلشان می خواهد بکند. جالب است در آمریکا بخش خصوصی CPU تولید می کند در ایران بستنی طلا!! دستشان درد نکند. این است ما بدبختیم.

اشتباه ما همین است که فکر می کنیم با طلا خوردن می توانیم پیشرفت کنیم. (505879)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۶:۵۵:۴۷
چقدر و تا كي بايد از اين همه تندروي خسارت ببينيم؟ اين دوستان به احتمال جوان فكر مي كنند دنيا روي ايده هاي افراطي ايشان مي چرخد! (505937)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۱۱:۳۰:۵۹
حامد عزيز:
وقتي كه پول زيادي داشته باشي نمي دوني چطوري خرجش كني حالا يكي توي آمريكا بويينگ 727 شخصي داره(مثل جان تراولتا) يكي هم كه نمي تونه هواپيما بخره بستني مي خره. در ضمن مسئولين برج ميلاد اعلام كردند كه تنها دو كشور ايران و آمريكا در حال حاضر توليد كننده بستني طلايي هستند. (506212)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۱:۰۰:۲۷
بستنی 400هزار تومانی هم مثل ماشین های یک میلیاردی (505622)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۱:۰۴:۱۰
بستنی هم بستنی های قدیم! (505624)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۶:۰۹:۵۲
بلی الان آخر الزمان است و این چیزها بعید نیست. در گوشه ای جهان مردم از گرسنگی می میرند و در گوشه ی دیگر طلا خوری می کنند. دیری نخواهد پایید که امام زمان (ع) خواهد آمد و بساط این ناعدالتی ها را برخواهد چید.

انسان ها همدیگر را فراموش کرده اند و می گویند دارم خرج می کنم. هر کجا که دلم بخواد! اما دیری نخواهد رسید که تاوان این ظلم را خواهند داد. (505911)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۱:۵۵:۴۷
چی شده؟ چرا ناراحت شدین؟ هرکسی مقاله شمارو بخونه فکر می کنه شما تو ایران امروز زندگی نمی کنین. وقتی تو خیابان های تهران به راحتی ماشین های «فراری» و «پورشه» چهار درب از کنار ماشین 6و نیم میلیونی من رد می شن و صدای موتور نمی دونم چندسیلندرشون خیابونو می لرزونه، شما چطور شده حالا نگران کوخ نشین ها شدین؟ پدرو مادر تحصیلکرده من (به ترتیب با 40 و 35 سال سابقه کار) یه پژو 405 سال 81 دارن. یعنی شما می گین صاحب این ماشین ها با پول باد آورده همون غذای پرسی 4-5 تومنی رو بخورن که خانواده من می خورن؟ اصلا این عدالته؟ شرایط امروز جامعه دست پخت خودتونه. متوجه نمی شم چی شده ناراحت شدین؟ (505637)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۲:۴۴:۲۵
‫اینکه این پول از کجا میآید مهم نیست؟!!فقط خوردن طلایش مهم است.عجب بصیرتی. (505642)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۲۷:۰۱
شک نکنید فردا ممکن است به جای بستنی طلا بگویند بستی پلاتین داریم! تا حرام نباشد! (505881)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۳:۰۰:۱۰
بانهایت تشکر از نویسنده محترم،ایا وا قعا این مطلب موضوع مهم و قابل بحثی است که مطرح فرمودید،حالا  که این بستنی ها را جمع کردن ،خوب منظورتون از مطرح کردن این موضوع نمی فهمم (505649)
 
ایلیا
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۳:۱۰:۴۰
بازم صورت مسئله دارد پاک میشود این بستنی با قیمتی بالاتر از حقوق ماهیانه ای یک کارگر بفروش میرسید و مشتری هم داشت پس اختلاف فاحش طبقاتی وجود دارد.حتی اگر جلوی بستنی خودنشان را هم بگیریم (505651)
 
علی
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۳:۱۷:۴۹
این کار جزو وظایف شهرداری نیست. اما وقتی که حکم شرعی در موردش صادر میشه، قانون بوده و باید جلوش گرفته بشه.
این قضیه مثل این می مونه که شهرداری از ساخت ساختمان های بسیار مجلل(کاخ) جلوگیری کنه. فقط به این خاطر که تبعات اجتماعی سنگینی به بار میاره.
همه میدونن که شهرداری نمی تونه از ساخت چنین چیزی جلوگیری کنه.
قضیه بستنی با روکش طلا هم همین حکم رو داره. به محض اینکه حکم شرعی از جانب رهبر صادر بشه، قانون بوده و باید جلوی فروشش گرفته بشه. (505652)
 
ایمان
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۳:۲۳:۲۳
خوب یک نفر دوست دارد در برج میلاد در ارتفاع چند صد متری بستنی یا غدای خوب میل کند
یه کسی ربطی دارد؟
من کاری به قیمت بستنی 400 هزار تومانی ندارم ولی قیمت 160 هزار تومان برای غذا در رستوران بین المللی برج در مقایسه با رستورانهای مطرح دنیا رقم زیاد بالایی نیست
دلیل ندارد چون عده ای درامد یک ماهشان 400 هزار تومان است بقیه افراد را برای استفاده از امکانات این مکان مورد سرزنش قرار دهند. هر کسی با توجه یه توان مالی خود باید از امکانات استفاده کند.یک نفر همبرگر 4000 تومانی و یک نفر بستنی 400000 تومانی.انچه خلاف شرع و قانون است تهمت زدن به هموطنانی است که میخواهند خوب زندگی کنند و از امکانات موجود در کشور استفاده کنند (505653)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۳۳:۰۲
شما فکر نکنید می توانید با این حرف های به ظاهر روشن فکری تان مشکلی را حل کنید. فکر نکنید اگر البه در مورد بستنی طلا سکوت کند یا شهرداری گیر ندهد تمام مشکلات ما حل خواهد شد. اولا بدانید این پول ها از راه حرام به دست آمده است. من بار این تهمت را و حق را به جانم می خرم. گناهش بر گردن من.

ثانیا اگر کسی در برج میلاد طلا بخورد مطمئن باشید در جایی ضررش را هم خواهد کرد. وقتی در جامعه فقرایی باشند و پز دادن های ثروتمندان را ببینند آنها نیز به فکر پز دادن و پول درآوردن و طلا خوردن می افتند و از راه ها خلاف پول در می آورند و ممکن است روزی آن پول دار را بکشند و پول هایش را بدزدند.

ما نمی توانیم چشم خود را ببنیدیم بر هر کاری. چون ممکن است دودش به چشم خودمان برود.

شاید اگر دنباله اش را بگیریم ببینیم آن کسی که آن بستنی 400 هزار تومانی را می خورد همان کسی باشد که وام های صد میلیاردی می گرفت و حق تو را در جیب خود می ریخت و شاید هم یکی از آدمهای معروفی باشد که تو می شناسی. شاید آن موقع این گونه از آنها دفع نکنی. و ممطئن باش همین طور است. (505883)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۱۱:۳۶:۴۳
حامد عزيز:
بهتره به جاي گير دادن به اون كسي كه بستني مي خوره به اون كسي گير بدي كه وام صد ميلياردي به اون آقا داده. من خبر دارم(حتما\" شما هم خبر داري) خيلي از افراد هستند كه براي 2 ميليون وام ازدواج چفدر توي بانك ها پاسكاري مي شن. (506219)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۱۱:۵۲:۴۸
شما از کجا میدونی اکثر کسانی که پولدارن از هزار راه خلاف پولشون رو در میارن؟
من پولم رو از راه حلال و تجارت حلال بدست آووردم.اگر حرام نبود بدم نمیومد بخورم.بذل و بخششم رو میکنم خمس و ذکات هم میدم تا جایی هم که بتونم به دیگران کمک میکنم اما دلم میخواد اون جوری که دوست دارم زندگی کنم.دوست دارم واسه یه شب متفاوت بودن و لذت بردن نفری حدود ۵۵۰ تومان تو برج العرب تو رستوران المنتها خرج کنم.دست دارم ماشین گرون سوار شم یا هزار تا کار دیگه.
... (506094)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۶:۰۶:۴۵
من از شما یک سوال دارم. کره ی زمنی و خورشید مال کیست؟ آیا جز این است که اینها را خدا خلق کرده است. پس مال خداست. حال اگر همین خدایی که دست و پار ا هم به انسان داده است بگوید خمس و زکات بده و رشوه و ربا نخور و البته اصراف نکن و من عمل نکنم چه می شود؟

در این کره ی زمین همه به هم مربوط هستند. من اگر کار نکنم آن پول دار نمی تواند پول در بیاورد. حالا چون من از اول پولم کم بوده(به هر دلیلی) و آن پول دار از اول پول دار بوده (به هر دلیلی) آیا این عادلانه است که من تا آخر عمر برای او کار کنم و او هر چقدر دلش بخواهد به من کم بدهد و به همان انداه پول بیشتری در بیاورد؟ (505909)
 
ایلیا
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۸:۰۴:۳۵
ایمان عزیز بحث سر داشتن یک عده نیست سر نداشتن یک عالمه ادم هست من هم گفتم با جلوگیری از خرج کردن این ادما مشکل حل نمیشه صورت مسئله پاک میشه و اینکه چرا انقلابی که قرار بود تبعیض ها رو به حداقل برساند موفق نشده عامل را باید شناخت و بفکر راه حل مناسب برامد (505960)
 
هادی ایرانی
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۳:۳۲:۳۵
تو این مملکت تا وقتی که همه تو کار هم دخالت می کنند اوضاع درست نمی شه, تنها اتفاقی که می افته اینه که کسانی که پول دارن پولشون رو ور می دارن میرن خارج خرج می کنند.
آیا این همه گیر دادن فایده ای داره؟ طرف پول داره دلش می خواد تو برج میلاد خرج کنه, به کسی چه ربطی داره؟
حالا چون همه ندارن اینها هم نباید خرج کنند؟کجای دنیا ایطوره؟ خب میره خارج خیلی بیشتر خرج می کنه. (505656)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۳۶:۱۲
اولا اینجا کجای دنیا نیست و ایرانه. هر جایی هم قانون خودش رو داره. ثانیا پس هر کسی هر کاری دلش می خواهد بکند؟ حتی اگر آن کار عواقب اجتماعی یا فرهنگی هم داشته باشد که بدتر از عوقب اقتصادی است؟ مثلا باعث پرورش خوی اشرافیت و مصرف گرایی و اصراف بشود؟ یا موجب ایجاد حس تنفر در دل فقرای جامعه بشود که بسیار خطرناک تر از جنگ است؟ شما مگر تاریخ نخوانده اید؟ نمی دانید که روزی نه چندان دور در آمریکا فقرا ریختند خانه های اشراف شمال شهر را ویران کردند و اموالشان را دزدیدند؟ (505885)
 
راحله موسوی
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۳:۴۸:۱۶
به نظر من دولت و حاکمیت باید توجه کند که وظیفه اینها ایجاد بستر مانور تجمل کاخ نشین ها نیست.البته این به معنای این نیست که عرصه را بر اونها تنگ کند. حرف من این است که به وظیفه اصلی دولت ها باید توجه کنند. اینکه شرایطی را بسازند که فاصبه طبقاتی بیشتر نمایان شود در هیچ کجای دنیا صورت نمی گیرد (505660)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۳ ۲۳:۵۰:۰۵
شهردار تهران باید پاسخگو باشد. این اطلاعیه شهرداری اوج انفعال است .به نظر من قالیباف باید هر چه سریعتر پیمانکار را علنی توبیح و مجاکمه می کرد (505661)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۱۱:۴۲:۰۵
ناشناس عزيز:
مطمئن باش كه اگر اين آقاي ميليارد توي برج ميلاد بستني 400 هزار توماني نخوره چند وقت ديگه همين بستني رو با قيمت دو برابر توي برج العرب دوبي مي خوره. (506225)
 
دردمند
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۰:۳۳:۲۵
حالا جلوی این بستنی راگرفتند،خب که چی؟ آیا می خواهید جلوی جولان ماشین های چند صد میلیونی را هم بگیرید؟آیا می خواهید جلوی خانه های اشرافی میلیاردی را هم بگیرید؟مشکل بسیار ریشه دارتر از این حرفهاست، بهتر است دلایل افزایش فاصله طبقاتی را بررسی کنید که چرا درحکومت اسلامی اقلیتی در اوج برج میلاد و پنت هاوس هستند و اکثریتی هم غرق در گرفتاری و بدهکاری هستند. یک مورد ساده آن، نابودی کشاورزان و صنعتگران به قیمت برخورداری عده ای از رانتهای گوناگون واردات می باشد. نمونه دیگرش سود میلیاردی اقلیتی مافیای قاچاق کالا که در همه زمینه ها از لباس گرفته تا تلفن همراه و گیرنده های ماهواره ای و ... فعال هستند. (505667)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۰:۳۸:۵۳
دوباره با پاک کردن صورت مسئله همگی ما ایرانیان به آرامش رسیدیم اما حل کردن خود مسئله که شکاف فقر و غنا، اختلاف طبقاتی شدید و نابودی قشر متوسط جامعه با ریزش به جمع فقرا است امر مهمی نیست و بماند برای بعد! (505668)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۳:۰۹:۴۹
من مشکلی با این که فردی ثروتمند بستنی طلا میل کند ندارم اما با اختلاس های میلیاردی که هست و در آخر مصلحت نیست برخورد شود مشکل دارم! (505684)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۴۰:۲۵
اشکال شما این است که رابطه آن اختلاس های میلیاردی با همین بستی های 400 هزار تومانی را نفهمیدی.

البته ما عدات کرده ایم چشم خود را ببندیم و بگوییم بابا تهمت نزن . البته نه در مورد مسئولانی که از نظر سیاسی در طیف مقابل ما هستند. در این مورد خوب تهمت می زنیم. ولی نوبت اصراف گران که می رسد روشنفکر می شویم. فکر کردید این آدم هایی که میلیاردها اختلاس می کنند یا وام می گیرند پول هایشان را کجا مصرف می کنند؟ کجا؟ شما بگویید؟ این چول های را به مردمسومالی می دهند؟ یا نه؟
بروید به همین برج میلاد و کسانی را که بستنی 400 هزار تومانی می خورند را نگاه کنید آنها را خواهید دید. (505888)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۴:۳۵:۲۴
چرا اصرار داریم همه مشکلات را با فتوا حل کنیم؟ خود اسلام تاکید بر استفاده از عقل دارد. چه خوب میشود که قبل از اینکه کار به گرفتن فتوا برسد، با برنامه ریزی درست، جلوی مشکلات گرفته شود. (505686)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۴۱:۰۰
حرف شما درست اما فتوا نیز یکی از اصولش عقل است. (505889)
 
علی
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۷:۴۴:۴۱
من فکر میکنم که نباید احساسی با موضوع برخورد شود. چنین مراکزی در همه دنیا و حتی بسیار مجللتر از این برای جذب توریست وجود دارد(مقصودم مراکز لوکس است نه بستنی روکش طلا!). در نگاه اول ممکن است گفته شود این چیزها موجب اختلا ف طبقاتی و فخرفروشی، تحقیر قشر کم درآمد و ... میشود ولی میتوان از زاویه دیگر هم به موضوع نگاه کرد و آن اینکه چنین مراکز لوکسی موجب جذب گردشگر و همچنین جذب پول هایی است که اگر محلی برای هزینه شدن آنها در داخل کشور پیدا نشود قطعا در خارج از کشور در مراکزی مشابه و یا بدتر هزینه خواهند شد. فراموش نکنید که این مراکز جهت جذب این پول هاست و نه تولید آن ( با فرض اینکه سهم مردم از این پول های جذب شده در قالب مالیات و ... لحاظ شود)، پس مشکل اختلاف طبقاتی با حذف این مراکز رفع نمیشود و صرفا موجب خروج سرمایه از کشور شده و نهایتا باز ضرر آن به قشر آسیب پذیر جامع میرسد. و حتی بر صنعت توریست و ورود سرمایه به کشور نیز لطمه میزند. یعنی صرفا صورت مسئله پاک میشود و یا بهتر بگوییم از مقابل دید پنهان میشود. اگر اختلاف طبقاتی زیاد وجود دارد مشکل اصلی در ساختار کلان اقتصادی و عدم عدالت در توضیع و کسب درآمد هاست وگرنه کسی که درآمد مشروع داشته باشد حق دارد آن را برای خود البته به صورت مشروع هزینه کند و اگر در داخل کشور جلوی هزینه شدن آن را بگیریم قطعا در خارج از کشور و حتی به شکل های نادرست هزینه خواهد شد و ما صرفا به صنعت گردشگری خودمان ضربه زده ایم. البته باز هم میگویم مقصودم بستنی روکش طلا نیست چون چنین چیزی ذاتا به صورت سمبلیک میتواند توهین آمیز و حتی غیر شرعی باشد ولی نباید مراکز لوکس را هم با چنین استدلالهایی تعطیل کرد. (505697)
 
شهروند ایرانی
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۱:۳۴:۲۵
علی آقا،

آفرین، چقدر قشنگ نوشتی.
واقعیت هم همینه.

در ایران ظرفیت خرج کردن پول زیاد وجود نداره. یعنی یک میلیاردر، بیشتر از یک میلیونر نمی تونه پول خرج کنه. یعنی جایی برای خرج کردنش نیست.

نه رستوران لوکس داریم، نه هتل لوکس، نه سرویس حمل و نقل لوکس و...

ضمن این که نه بودن مراکز لوکس به معنای فاصله طبقاتیه، نه نبودن این جور جاها به معنای نبودن فاصله طبقاتیه.

صحبت سر بستنی نیست، حرف سر اینه که بعضی ها فکر می کنن عدالت یعنی توزیع یکسان فقر... (505768)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۵۱:۳۱
پس در ایران جایی برای خرج کردن پول نیست؟ من خودم پیشنهاد می دم یک رستوران کرم خاکی سبز ایجاد بکنند و هر کرم را به یک میلیارد بفروشند که این افراد بیایند پولشان را خرج کنند.

همین تفکرات امثال شماست که آخرش به اختلاس کشتن فقرا می انجامد. چون فقرا صرفه ی اقتصادی ندارند آنها را باید کشت تا جامع از شر فقیر راحت شود. (505897)
 
ایلیا
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۸:۰۹:۱۸
عدالت توضیع یکسان دارمد بین مردم هست. نه فقر کسی این رو نگفته شما از کجا برداشت کردی این موضوع رو (505964)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۴۸:۲۷
شما گفتید درآمدش را مشروع خرج کند. این مشروع اگر مشروع اسلامی باشد که تنها شرع حقیقی است، در اسلام طبق شرع، خوردن طلا حرام است. اصراف هم حرام. که بستنی 400 هزار تومانی مصداق این دو حم شرعی است.

البته عجیب است که شما دیدگاه سکولاریستی و لیبرالی در مورد اقتصاد را با شرع در آمیخته اید. ایجاد مراز لوکس به قول شما که البته در ایران هم کم نیستند، شاید در نگاه اول مفید به نظر برسند، اما در اصل مضرند. مگر شما چقدر می توانید مالیات بگیرید؟ مطمئن باشید آن پول دار اگر زیاد از او مالیات بگیرید برای جبران آن پول خواهد رفت و پول بیشتری به جیب خواهد زد. و آن پول را از جیب مردم باز پس خواهد گرفت. جدای از این که تجمل گرایی اثرات منفی روانی بر جامعه دارد و موجب رونق یافتن خلاف کاری می شود. ما در اسلام چیزی به اسم لوکس بازی و پول در آوردن از این راه نداریم. با این دیدگاه هر کاری برای درآوردن پول حلال می شود. (505896)
 
حسن نوری
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۷:۴۵:۴۲
از شهرداری تشکر میکنیم که با ممنوع کردن فروش بستنی طلا فاصله طبقاتی جامعه را کم کرد
واقعا خواص ما بی نظیرند!!!! (505698)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۹:۵۳:۰۰
این مشکل حل شد. اگر مشکل جریان انحرافی هم حل شود مردم دیگر هیچ دغدغه ای ندارند. (505997)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۸:۲۳:۴۶
با حذف بستنی طلا از برج میلاد فقط صورت مسئله پاک میشودومسئله اصلی که اختلاف طبقاتی است همچنان پا برجاست ورو به افزایش (505701)
 
حميدرضا
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۸:۴۱:۵۷
با سلام. ممنوعيت سرو اين بستني چيزي را حل نمي كند. سوال اينجاست در مملكتي كه قرار بود اسلامي باشد و هر روز صدهابار در اخبار كلمه عدالت را مي شنويم چرا و از چه راهي يك عده آنقدر دارند كه براي يك بستني حقوق يك ماه من كارمند را پرداخت مي كنند؟ فساد از ريشه كنده شود اين مسائل خود به خود حل است. خب كسي كه دارد خرج ميكند حالا بستني 400 هزارتوماني نشد سگ 8 ميليوني يا عروسي 100 ميليوني و يا خانه چند ده ميلياردي چه فرقي دارد؟ (505706)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۸:۵۳:۰۷
اولش ازخودمون شروع میشه اما فراموش نکنید این یک حربه جذب توریسته.روزی که خارجی ها برای خوردن ان به ایران بیان و پول خرج کنن را نمی بینید.دبی تنها برای اینکه ثروتمندان دنیا انجا بروند و پول خرج کنند هر کار می شد کرد و به موتور پیشرفت اقتصادیش خیلی کمک کرد اما الان ما..
چه اشکالی داره.من و شما نداریم بخریم چرا اونی که داره نباید بخوره؟ (505709)
 
صابر
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۹:۰۶:۵۱
من یک کارمند هستم ولی از نوع این برخورد بسیار متعجب هستم. خلاف کدام قانون است ؟ (505715)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۹:۴۲:۲۰
همین کارا می کنید که سرمایه گذار خارجی نمی آد ایران !
برج میلاد قسمتهای مختلفی دارد. خودم یک ماه پیش اونجا سر زدم. اکثر قسمتهاش انقدر کم هزینه است که همه می تونن استفاده کنند. همه جا این طوریه که هر جایی که ثروتمندان میرن هر کسی نمی تونه بره ! وگرنه ثروتنمد شدن کمال نیست ! ( که هست. خددمون رو گول نزنیم. ) (505726)
 
رحماني
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۹:۵۰:۰۳
واقعا آينده انقلاب مستضعفين ميخواد به افرادي با اين نوع تفكر واگذار شه؟
تبديل ايام ماه مبارك رمضان به كارناوال هاي شادي و آوازخواني و رقص نور و .... و تبديل فرهنگ تكريم تقوي و انسانيت به فخر فروشي و خوردن بستني ها و غذاهاي آنچناني آن هم با پول مردم مستضعف. اگر يك شركت خصوصي چنين كاري ميكرد اينقدر مذموم نبود كه شهرداري... به نظرم رهبري بايد فكري براي مراكزي مثل شهرداري كه بر خلاف ماموريت هاي ذاتي پررنگ تر از هر نهاد فرهنگي اي داره فرهنگ ساري ميكنه كند. خدا به فريادمون برسه با اين فرهنگ اشرافيت كه ناشي از پول هاي حرام بادآورده است. (505727)
 
حميد
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۹:۵۱:۵۲
جناب آقاي توكلي و ديگراني كه احتمالا مسئوليتي داريد .روكش طلا و مس و نقره ... مهم نيست بلكه اختلاف طبقاتي است كه در جامعه بوجود آمد .سري به بعضي از محلات تهران كه فاصله چنداني با برج ميلاد ندارند بزنيد تا بدانيد چه خبر است .نوكيسه بودن مهم نيست عامل بوجود آمدن نوكيسه ها مهم است . (505710)
 
علیرضا عطاخان
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۹:۵۲:۳۷
آقا من نميدونم اين همه كارهاي غير شرعي توسط ادمهاي شرعي تو اين مملكت انجام ميشه شما رفتي تو نخ بستني 400 هزار توماني ؟
تازه به من و شما چه ربط داره يكي داره مي فروشه يكي ديگه داره ميخره چه دخلي به من و شما داره. مگه بستني حرامه كه 400 هزارتومانيش حرام باشه؟ گناه اجتماعي اونه كه خيلي آدماي شرعي ( حالا كه شما با ذره بين شرع داري به موضوع نگاه ميكني ) و اقازاده ها 400 هزارتا رانت مختلف دارند و ميلياردها تومان بيت المال كه پول من وشماست رو دارند ميخورن ...
بابا بي خيال! (505712)
 
منصور
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۰۹:۵۵:۴۹
اینکه افرادی بتواند یک عدد بستنی را به قیمت 4 میلیون ریال نوش جان کند نه تنها بد نیست بلکه نشان از وضعیت خوب اقتصادی هم هست ..البته.. به شرط اینکه همه آحاد جامعه میتوانستند حداقل بستنی نقره ای میل کنند ولی وقتی پول یک لیوان بستنی طلا بیش از هزینه یک خانوار ( حتی کارمند و کارگر معمولی )است ،این عیب بزرگی ... محسوب میگردد... که حرام کردن وممنوع کردن بستنی طلایی ، فقط صورت مسئله را پاک میکند (505728)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۵۶:۲۶
من خانواده های زیادی می شناسم که برای خرید بستنی 200 تومانی (شاید شما چنین بستنی هایی را ندیده باشید) برای فرزندشان نیز مشکل دارند. در آن طرف دهکده جهانی نیز بچه هایی هستند که تبدیل به اسکلت شده اند یا کلا از کرسنگی مرده اند. و اینجاما که ادعای فرهنگ داریم و خودمان برترین مردم جهان می دانیم و می گوییم هنوز به جایی نرسیده شروع کردیم به خودرن طلا.

داستان چنین مسائلی در قرآن آمده است و این که چگونه خدا نسل آنها را منقرض نمود. مطمئن باشید روزی آه مردم سومالی و فقرا جامعه ی خودمان در همین ایران، دامن پول دارها را خواهد گرفت. شاید زلزله ای شود شاید هم همه فقرا بمیرند و کسی نباشد برای این ثروتمندان کار بکند و اینها از گرسنگی بمیرند. (505901)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۹:۴۹:۱۹
همین یکی دو روز پیش می گفتید که اگه احمدی نژاد نمی اومد همه از گرسنگی می مردیم, رییس جمهور هم که فرمودند ما دیگه کسی رو نداریم که گرسنه بخوابه... خب حالا که کشورمون اینقدر وضعش خوب شده و همه به تغذیه مناسب دسترسی دارند چه اشکالی داره یه نفر هم پولش رو اینجوری خرج کنه؟ مگه اینکه خودتون هم میدونید که این حرف شما و ادعای رییس جمهور غلطه و برای پوشاندن این غلط به جای اینکه به اصل قضیه و فقر موجود در کشور بپردازید چسبیده اید به اینکه پولدارها چطور خرج می کنند و چرا این کار رو می کنند و چرا اون کار رو نمی کنند! (505996)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۰:۰۰:۰۷
یعنی اگه بستنی روکش طلا سرو نشه هیچ فقیری نیست و طبقات اجتماعی از بین رفتن!
بابا شماها دیگه کی هستین
...الان طبقه متوسطی وجود نداره.مردم یا فقیرن یا غنی
بنظر شما داره؟ (505687)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۲۶:۱۵
دوست عزیز ! چرا اذیت می کنی؟ وقتی ما نمی توانیم مسائل را از ریشه و به طور واقعی حل کنیم. خب معلوم اس که باید به این ظاهر سازی ها روی بیاوریم. نه بستنی طلا نشان دهنده شادی رفاه بود. نه دستور توقف نشان عدالت و مساوات . اما ظاهرش که خوشگل است. از هر طرف نگاه کنی معنی اش این است که ما چقدر باحالیم.حالا هی شما بیا گیر بده.دهه. (505880)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۰:۳۲:۰۹
مساله ای که در اینجا مغفول مانده این است که تولید و سرو این نوع بستنی مجوز بهداشتی هم نداشته است .
به نقل از روزنامه کیهان 90/6/14
\"معاون سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت نيز اعلام كرد: هيچ نوع طلاي خوراكي تاكنون از وزارت بهداشت مجوز نگرفته است. به همين علت عرضه بستني طلا در رستوران ها غيرمجاز است.
ضمن اينكه طلا يكي از انواع فلزات سنگين و ماده اي است كه جذب بدن نمي شود و كاملا دفع مي گردد.\"
اینجاست که اهمیت حرام و حلال شدن بعضی امور در اسلام به درستی دیده شده است. (505744)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۵۸:۲۸
چرا مقداری از طلا جذب می شود. برای بدن هم مضر است. حتی طلایی که خان های به عنوان زینت استفاده می کنند نیز به مقدار کم از طریق پوست جذب می شود. (505903)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۰:۵۳:۰۴
عده ای حتی پول نان ندارند وعده ای 400 هزارتومان یکبار بستنی می خورند...
خدایا (505587)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۰:۵۴:۴۲
فاصله طبقاتی یعنی این
به معنای واقعی کلمه (505595)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۰:۵۴:۵۵
چرا جوگير ميشيد! آقا يكي پولش ميرسه ميره ميخوره من و شما هم نميريم! آيا اوني كه داره اونجا ميخوره حتما از راه دزدي به پول رسيده؟ آيا مياد و به ما فخر ميفروشه و جلوي ما بستني طلاييش رو ميخوره؟
اصلا ميخواهيد كل پروازهاي تفريحي رو حذف كنيم، كلا همه ماشينها رو از دم پيكان و پرايد كنيم، خونه بالاي 70 متر اجازه ساخت پيدا نكنه، تلويزيون بزرگتر از 25 اينچ نفروشيم، غذايي به غير از ساندويچ عرضه نشه،... شايد خيال شما راحت بشه!
نمي فهمم آدمي كه بر اساس توانايي و دانشش و از راه سالم پول در مياره چرا حق نداره پولش رو اون طور كه خودش ميخواد و به ظرطي كه به كسي ضرر نزنه خرج كنه؟ اينو هم شما بايد تعيين كنيد؟ (505756)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۶:۰۰:۲۶
هر چیزی یک حدی دارد.
وقتی می گویند سرعت ماشین در فلان جاده نباید بیشتر از 120 باشه آیا شما می آیید و می گویید \"پس بیایم بگوییم کسی ماشین سواری نکند !\"؟ (505904)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۱:۰۲:۱۹
بستنی روکش طلا؟!
جالبه که تا حالا حتی اسمش رو هم نشنیده بودم (505573)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۱:۱۵:۴۶
خرید و خوردن بستنی 400 هزار تومنی سبب میشود آن پولدار محترم دست در جیب کرده و پولهایش را خرج کند و از این طریق چرخ اقتصاد بچرخد .
حال اگر از این دست کارها ممنوع شود چه میشود . این میشود که وی به جای برج میلاد در برجهای دبی و آنتالیا و اروپا پول را خرج کند .
حال شما قضاوت کنید کدام بهتر است . (505762)
 
علي
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۱:۲۸:۳۵
کاش يه مدت ادامه پيدا مي کرد تا معل.م بشه چند درصد از مردم اقدام به خريد مي کردند؟ البته اين جور جاها براي جمع آوري انواع و اقسام آمار خوبه بطور مثال ، سن افراد ، نوع پوشش، جنسيت و...
شايد براي جامعه نتايج شگفت انگيزي داشته باشد ؟؟؟ (505766)
 
حامد خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۶:۰۲:۳۱
بلی من هم می گویم برای آمار گیری اجازه دهند این کار آزاد باشد. این طوری می توان اختلاس کننده ها، رشوه خوارهای کلان، قاچاق چی های مواد مخدر، آنهایی که صد میلیاردی وام می گیرند و بقیه دزدها وخلاف کارهای کلان را دستگیر کرد. (505906)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۱:۵۰:۱۴
انگار شهرداری مسئول این است که این طبقه با رانت به این قبیل ثروتها رسیده اند! (505775)
 
مریم
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۳:۲۸:۵۱
کسی که این مدلی خرج میکنن کمبود روانی دارن حالا خوردن بستنی طلا با معمولی چه فرقی داره .من یه مدت بنا به شرایط کاری با این تیپ معاشرت داشتم ....همش تو فکر خود نمایی چی بپوشم چه طور مهمونی بدیم که فک شمسی و.... بیاپایین و....... (505828)
 
ايليا
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۴:۱۱:۳۵
سلام
به نظر شما حالا كه بستني با روكش طلا حذف شد فاصله طبقاتي هم حذف ميشود و قشر متوسط جامعه هم جرأت رفتن به سمت برج ميلاد را پيدا ميكند يا بايد به بيمارستانش بسنده كند. (505841)
 
زینب
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۴:۴۵:۴۱
واقعا قلب آدم به درد میاد جامعه اسلامی و این همه تضاد طبقاتی (505859)
 
1جوان آرزو به دل
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۴:۵۶:۵۹
سلام .من یه جوون 25 ساله م و ماهیانه باید 340 حقوق بگیرم و متاسفانه آرزو کنم فرجی بشه قیمت ها بیاد پایین تا بلکه بتونم با این حقوق تشکیل خانواده بدم. تا کی باید مجرد بمونم؟ باور کنید خسته شدم از بس که موقع بیکاری خونه موندم تا بیرون نرم که خدای نکرده چشام آلوده به گناه نشه.منم عین بقیه ی جوونای این مملکت دوس دارم سنت پیغمبرم و به جا بیارم اما پیغمبر عزیز تو خودت شاهدی نمیشه با این حقوق ناچیز کاری کرد اما توی مملکت اسلامی و مقید به دین بستنی بعضیا از حقوق من بیشتره!!!

نتیجه: 1ماه و 6 روز کار کردن و به عبارتی جون کندن من برابر سرو یه بستنی 3دقیقه ای بعضیا ..... (505864)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۶:۴۶:۲۹
جوان دلبندم! اگر همراه با محاسبه قیمت بنزین براساس فوب خلیج فارس،حقوق شما هم بر همان اساس محاسبه می شد ، دیگه مشکلت حل بود، آری برادر، حقوق ما ریال ایرانی ولی هزینه هایمان دلاری جهانی محاسبه می شود. (505933)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۶:۱۲:۵۴
با سلام

چه خوب است از مدیر رستوران که بنده به ایشان ارادت دارم سوال کنید اولین مسئولی که همین بستنی را میل کردند چه کسی بود. (505914)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۶:۱۶:۲۴
عزیزان توجه اگر این پول اینجا خرج نشود مسلما درخارج از کشور خرج میشود اگر به دید کاسب کارانه بنگریم اشکالی وارد نمیباشد ما هم که وسعمان نمیرسد جای دیگر میرویم خلاصه کسی که بنز 150 میلیونی سوار است پولش را دارد وشهردا ری هم درآمد زائی میکند (505918)
 
بي پول
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۷:۰۶:۰۱
انقدر از اين كار هي كنن تا سرمايه دار ريال رو به دلار تبديل كنه و ارز كشور رو ببره كانادا و .... (505940)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۸:۴۴:۵۲
هر وقت خارجی ها رو بابت چیزی مسخره کردیم همون چیز شدید تر به سرمون اومده (505981)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۸:۴۸:۰۴
کاش من هم رانت داشتم دلار 1050 تومان می گرفتم و در بازار آزاد 1230 تومان می فروختم (505982)
 
حسين زاده
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۲۱:۳۸:۰۷
با سلام نفس كار اشكال دارد . ولي چه عيب دارد حالا كه يك عده مرفه و بدون درد دوست دارند پولشان را توي جوب بريزند ؛ بگذاريد بريزند . اين پول اگر به جيب شهرداري ميرود . آخرش خرج آباداني همين شهر ميشود . (506030)
 
حسن م
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۰۱:۲۸:۰۱
به نظر من این مسئله رو باید از دو جنبه بررسی کرد یکی از نطر سرمایه گذاری و جذب توریسم و یکی از نطر دید جامعه به این مسئله. هر چند به نظر میرسه این کار باعث جذب توریسم در کشور بشه اما نگاه قشر بسیاری از جامعه رو نسبت به حاکمان و نحوه نگرش اونها به طبقات اجتماعی مختلف بدبین میکنه و این فکرو به اونها القا میکنه که حاکمان بدنبال عدالت اجتماعی نیستند و بیشتر میخواهند آمال طبقه مرفه رو برآورده کنند. البته من هم موافقم شکاف طبقاتی در ایران بسیار پیچیده تر از این حرفهاست وبا بستنی روکش طلا نخوردن مشکلی حل نمیشه. (506084)
 
حسین مهدیان
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۰۱:۳۶:۵۲
همه میدونیم خیلی کم میشه این پول ها رو از راه حلال بدست اورد
همه میدونن
پس رسما یه رستوران تخصصی برای مشتی حرام خوار تاسیس کردن (تعمیم نمیدم به همه)
نه ؟ (506087)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۰۷:۴۵:۴۳
پولی که اینگونه بی حساب خرج میشود برای ان زحمتی کشیده نشده وعرقی نریخته بلکه حاصل رانت یا اختلاس و در بهترین شرایط حاصل چاپیدن دیگران بوده است. (506105)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۰۸:۲۲:۵۵
قرار بود حکومت مستضعفین باشد قراربود حکومت عدل علی باشد تا کوخی نباشد کاخی بر پا نمی شود (506113)
 
کمک کنید
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۰۹:۲۱:۴۴
من یک موجود 64ساله هستم که بیست سال درس خوانده و 35سال کار کرده ام, هرچه فکر می کنم نمی فهمم که این بستنی مورد نظر چه خصوصیاتی داردولی مرتبا در فکر عموی مرحومم هستم که می گفت پس از جراحی لوزه دخترش پول خرید یک بستنی برای او نداشت تا به دستور پزشک معالجش عمل کند . لطفا این کامنت مستند را حذف نکنید تا مسوولین محترم شاهکارهایشان را ببینند. (506131)
 
نادعلی
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۰۹:۳۵:۱۹
حرف درست است شهرداری به هزینه نظام توجه ننموده بلکه به علت حرام بودن اطلاعیه داده است . متاسفانه شهرداری تهران در سالهای اخیر در ایجاد شکاف طبقاتی دامن زده و می زند . در اسلام توجه خالص به اعتدال شده است و سفارشات زیاد به حد وسط نه افراط و نه تفریط . اما تفکر در شهردای تهران ایجاد زندگی نه لوکس بلکه فوق لوکس است و این موضوع در بدنه شهرداری و زندگی مدیران ارشد آن کاملا مشهود است نمونه بارز ان شارژماهانه به حساب مدیران به عنوان پول خرید خانم خونه علاوه برحقوق و مزایای و پاداش های ماهیانه می باشد . پول فوق العاده برای خانم های آقای مدیران . می توانید در این خصوص تحقیق نمائید . (506138)
 
عظیم زاده
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۱۱:۴۴:۰۱
قیمت طلا مرتب بالا میرود
طی سه ماه 220 هزار تومان افزایش قیمت داشتیم

آتشفشان قیمت خانه و زمین نیز در حال غرش است تا فوران کند

... (506128)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.