نظر منتشر شده
۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 116399
اسامي منابع ديپلمات هاي آمريكايي در ايران لو رفت
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۴
بخش خبری الف

 

در اسناد جديدي كه بر اثر لو رفتن پسورد ويكي ليكس منتشر شده، اسامي منابعي كه ديپلمات هاي آمريكايي مدعي اند از آنها در ايران اطلاعات دريافت مي كردند لو رفته است.

 
به گزارش "الف"، پس از لو رفتن پسورد فايل رمز شده ويكي ليكس و انتشار يكباره تمامي 250000 سند، علاوه بر مشخص شدن نام هاي منابع اطلاعات معمولي مراجع ديپلماتيك آمريكا، نام هاي حساسي كه بعد از ذكر نام آنها عبارت Protect يا Strictly Protect آمده و ارسال كننده سند در مقر ديپلماتيك آمريكا خواستار اعمال تدابير حفاظتي بيشتر در حفظ اين نام ها شده، نيز لو رفت.

 

بنابراين گزارش، بررسي چند صد سند از ده ها هزار سند ويكي ليكس تاكنون نشان مي دهد، افراد زير در فهرست نام هاي Protect و Strictly Protect قرار دارند. تاريخ بسياري از اين اسناد مربوط به 2008 و قبل از آن مي باشد كه نشان مي دهد بسياري از افرادي كه هم اكنون در غرب عليه ايران فعاليت مي كنند از مدت ها قبل مورد توجه آمريكايي ها بوده اند. برخي از اين افراد منبع بوده و برخي ديگر اطلاعات خود را هنگام خروج از ايران به مامورين ديپلماتيك آمريكا منتقل كرده اند. برخي از اسامي عبارتند از (نقطه چين ها به دلایل خاص از الف):

 

•    هاشم آغاجري

•    عبدالله مومني

•    م.. م.. ل..

•    عليرضا رجايي

•    شيرين عبادي

•    امير ب../ دفتر سازمان ملل

•    محمد موسوي خوئيني

•    محسن سازگارا

•    روبرتو آربيتريو (مقيم تهران)

•    ابراهيم يزدي

•    علي ن..

•    يكي از اساتيد اقتصاد دانشگاه آمريكايي شارجه كه فارغ التحصيل يكي از 8 دانشگاه آي - وي ليگ آمريكاست

•    هادي ...

   و بسياري اسامي ديگر

 

بررسي اسناد، حاوي نكات جالب ديگري است:

 

- اظهارات يكي از مديران سابق سازمان ف... به عنوان منبع دروني در مورد اختلافات به وجود آمده بر سر مشايي در اين اسناد ديده مي شود.



- ديپلمات هاي آمريكايي هنوز نمي دانند كه مسعود رجوي مرده است يا در مخفي گاه زندگي مي كند.

 

- تنفر عمومي مردم ايران از گروهك منافقين براي ديپلمات هاي آمريكايي محرز بوده و در بسياري از اسناد اين مسئله ديده مي شود.

 

- تمامي افرادي كه مدعي تقلب در انتخابات شده اند و اين مسئله را به آمريكايي ها انتقال داده اند از منابع (روزنامه نگار، فعال سياسي، نماينده مجلس و ...)  نزديك به اشخاص يا ستادهاي احزاب درگير در اعتراضات و مدعي تقلب بوده اند.

 

- منبعي كه مدعي درگيري بين فرمانده سپاه و رييس جمهور شده بود، از فعالين حزب توده و ماركسيست ذكر شده است. از آنجاييكه اولين بار سايت نزديك به حزب منحله توده اين شايعه را تقريبا مقارن تاريخي كه سند ارسال شده است، منتشر كرده بود، مي توان حدس زد كه منبع هر دو شايعه يك نفر است.

 

-  فردي به اسم دكتر فرشيد توف.. كه از مديران سابق هلال احمر بوده است (وي از ايران خارج شده است) در گفتگو با ماموران آمريكايي مدعي شده كه از آمبولانس هاي هلال احمر در لبنان و ... استفاده نظامي مي شود.

 

- يكي از اعضاي ف.ع.پ  مدعي برخي اطلاعات بيمارستاني شده است.

 

-  هاشم آغاجري، عبدالله مومني و ... طي سفري كه به آمريكا داشته اند (2006) با مسئول آمريكايي در دوبي صحبت كرده اند. آغاجري فشار غرب را از عوامل لغو حكم اعدام وي دانسته است.

 

-  يكي از اقتصاددانان بانك مركزي كه در دوران خاتمي از مديران آن سازمان بوده و به گفته خودش استاد خرد پيشرفته وي .. بوده، اظهار داشته: 1 - پنج مرد برتر بيزنس در ايران عبارتند از: رف...، رف...،رف...،رف...،رف...، 2- نصف هفته با اينترنت پرسرعت به جاي كار مشغول گيم بوده اند 3- مشاوران .. نادان هستند و ... .

 

- يكي از اساتيد دانشگاه كه نماينده مجلس بوده است، به ماموران آمريكايي گفته كه تنها راه تغيير در ايران حمله نظامي است و اين تصور كه گفته ميشود حمله نظامي ايران را متحد مي كند و مردم واكنش نشان خواهند داد غلط است.

 

- عليرضا نوري زاده به طور مكرر و در موارد متعدد با مركز جاسوسي آمريكا در لندن در ارتباط بوده است.

 

- يكي از مرتبطين دفتر مطالعات سياسي و بين المل وزارت خارجه كه به دستور م م قرار بوده كنفرانس هولوكاست برگزار كند، به مامورين آمريكايي گفته كه رامين جهانبگو براي اينكه خودش از زندان بيرون برود به خيلي افراد از جمله وي دروغ بسته است. وي در گفتگو با آمريكايي ها اظهار داشته كه توجه ايران به مركز جمع آوري اطلاعات دوبي نشانه موفقيت اين مركز است!

 

- به گفته يك فعال تجاري در دوبي، .. اخيرا - 2007 - ساختمان و ملك به ارزش .. از طريق .. خريداري كرده است. مكان ساختمان ها نزديك فستيوال سيتي دوبي در يك مركز خريد و تفريح است.

 

- يكي از محققان .. آمار ايدز و مسايل و دلايل آن را به آمريكايي ها منتقل مي كرده است.

 

- يكي از نماينده هاي اصلاح طلب به آمريكايي ها گفته كه اگر يك قطعنامه ديگر تصويب شود ما وزير خارجه را استيضاح خواهيم كرد. اين نماينده همچنين گفته كه تلويزيون صداي آمريكا خوب عمل نمي كند و بايد حرفه اي تر عمل كند.

 

- روبرتو آربيتريو، مدير اداره مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان ملل در تهران، اطلاعات خود را به آمريكايي ها منتقل مي كرده است. از جمله مثلا مدعي شده كه كنار رفتن فداحسين مالكي ( دبیر سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر) نشان مي دهد كه احمدي نژاد بر مجمع تشخيص غلبه كرده است!



در بررسي اسناد ويكي ليكس بايد توجه داشت كه اين اسناد ملغمه اي از اخبار و شايعات درست و نادرست است كه توسط مخالفان و معاندان ايران به آمريكايي ها منتقل مي شده است.

 
 
سیدنوید
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۴:۱۸:۵۴
باز الان یه عده شروع میکنن به فحاشی و تکذیب و...
راستی یادتون نره منفی بدین ها!! (505845)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۴:۵۷:۱۱
در بررسي اسناد ويكي ليكس بايد توجه داشت كه اين اسناد ملغمه اي از اخبار و شايعات درست و نادرست است كه توسط مخالفان و معاندان ايران به آمريكايي ها منتقل مي شده است. (505865)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۵۴:۱۴
نوشته های ویکی لیکس وقتی به نفع شماست سالم و صحیح است اما وقتی علیه شماست کار دشمن است. چرا؟ (505900)
 
moderator 7
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۸:۰۷:۲۳
سلام
الف در انتشار اخبار ويكي ليكس هميشه تذكر ميداده است كه:
«در بررسي اسناد ويكي ليكس بايد توجه داشت كه اين اسناد ملغمه اي از اخبار و شايعات درست و نادرست است كه توسط مخالفان و معاندان ايران به آمريكايي ها منتقل مي شده است»

اين جمله در پايان همين خبر هم ذكر شده.

لطفا يك مورد پيدا و ارائه بفرماييد كه در اخبار يا تحليل هاي الف، ادعاها يا اسناد ويكي ليكس را سالم و صحیح و يا کار دشمن معرفي كرده ايم. (505962)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۱۱:۱۷:۵۶
سردبير محترم الف:
مطلب كاملا\" متيني را ارائه كرديد ولي اين گونه بيان كردن مسائل بيشتر شبيه اين مي ماند كه يك نفر حرف نامربوطي را از طريق شوخي به فردي بزند وبعد هم بگويد شوخي كردم ولي نيت اصلي حرف خود را در همان شوخي گفته باشد. من خيلي دوست دارم بخش ديگري از اطلاعات ويكي ليكس كه به مذاق عده اي خوش نمي آيد را هم از جهت حفظ عدالت توسط سايت منتشر كنيد كه خداي ناكرده متهم به عدم بيطرفي نشويد. (506206)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۱۱:۱۶:۲۸
صحت اسناد (یعنی جعلی نبودن آن‌ها) مورد قبول همگان است، این اسناد سند رسمی آمریکاست و اعتراف مقامات این کشور بر علیه خودشان قابل قبول است؛ حرف‌هائی که در ملأ عام نمی‌زنند، اما در خفا و با خطوط ارتباطی امن می‌زنند، باید پذیرفت،
در این سندها می‌توان ادعاهای مختلف مقامات آمریکائی که هر روز تکرار می‌شود را دید، اما آن بخشی جالب توجه است که دروغ مقامات آمریکائی را آشکار می‌کند و بر خلاف حرف‌هائی که در بین مردم می‌زنند چیزی یافت بشود. (506204)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۵:۵۷:۰۴
آیا شما همه اسناد ویکی لیکس را قبول دارید یا فقط بخشی از آن را که به ضرر مخالفان شما است؟ (505902)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۱۱:۱۷:۲۵
صحت اسناد با صحت محتوای آن‌ها متفاوت است.
صحت اسناد ویکی‌لیکس مورد تردید نیست، اما مطالب آن -که اسناد رسمی آمریکا هستند- معلوم است که دربست قابل قبول نیست.
وقتی ایالات متحده اظهار می‌کند که به اصلاح‌طلبان کمک نکرده اما در این اسناد از قول مقامات رسمی دولت آمریکا خلاف این یافت می‌شود، منطقاً باید اسناد را ملاک قرار داد، چرا که دیگر بحث تبلیغات نیست. اصلاح‌طلبان همیشه ادعا می‌کنند که آمریکا برای بدنام کردن ما حرف حمایت را می‌زند، اما وقتی در سندی محرمانه این حمایت آشکار بشود، این ادعا را نمی‌توان پذیرفت و باید به ارتباط ارگانیک اصلاح‌طلبان با غرب اذعان نمود، (506205)
 
عرفان
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۶:۰۱:۴۴
آیا اطلاعات سری بوده ؟ درصورت مثبت بودن اشخاص نامبرده جاسوس محسوب می شوند . ودرغیر این صورت تمامی سایتها و روزنامه ها و صدا وسیما و... را می توان منابع اطلاعاتی امریکا یا هر کشور دیگری نام برد (505905)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۴ ۱۶:۳۱:۳۳
اولا چطوره که اسامی برخی افراد را با نقطه چین آورده اید برخی را بدون کراهت و شجاعت منتشر کردید.اگر برایتان مسئولیت دارد برای همه این موضوع را رعایت می کردید.
ثانیا مگر صهیونیستها پشت صحنه ویکی لیکس نبودند پس چه ااعتمادی به حرفهای آنها وجود دارد که این اطلاعات درست است و شما از آن بهره برداری سیاسی می کنید؟
درضمن این اسناد انتشار شده خود سایت نیست بلکه به گفته خودتان کلید رمز هک شده با این حرف باز بیش از گذشته به اعتبار این اسناد میشه شک کرد. (505862)
 
۱۳۹۰-۰۶-۱۵ ۱۱:۱۵:۳۰
1. فایل رمز در کتاب یکی از مرتبطین با ویکی‌لیکس منتشر شده. البته او فکر می‌کرده که رمزها عوض می‌شوند، ولی فایل مربوط به او بر روی یکی از سرورهای آینه‌ای ویکی‌لیکس قرار داشته و با این رمز گشوده شده است.
بنابراین ادعای شما در بی‌اعتباری اسناد، خود بی‌اعتبار و مشکوک است!

2. در این اسناد، صحبت‌های مقامات آمریکائی و گزارش از/به سفارت آمریکا در کشورهای مختلف موجود است.
بله، برخی از این اسناد حاوی گزارشات خاله زنکی، پروپاگاند و ... هست، اما وقتی موردی باشد که بر خلاف حرف‌های رسمی مقامات دولتی آمریکا باشد، قابل اعتنا و مورد قبول است.

3. شما می‌گوئید «صهیونیستها پشت صحنه ویکی لیکس هستند»، پس مطالب بی‌اعتبار است؛ و بعد اذعان می‌کنید مسئولین سایت خود این اسناد را به صورت سانسور نشده منتشر نکرده‌اند و از دستشان در رفته و رمز فایل هک شده. بالاخره اگر از دستشان در رفته، چطور مطالب را صهیونیستی و بی‌اعتبار می‌خوانید؟!

4. در این اسناد، صحبت‌های مقامات آمریکائی و گزارش از/به سفارت آمریکا در کشورهای مختلف موجود است.
برخی از این اسناد حاوی شایعات، پروپاگاند و ... هست، اما وقتی موردی باشد که بر خلاف حرف‌های رسمی مقامات دولتی آمریکا باشد، قابل اعتنا و مورد قبول است. (506203)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.