توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 43131
کنفرانس مطبوعاتی احمدی‏نژاد در قزاقستان
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۴۶
رییس جمهور گفت:با توجه به بحران کنونی در نظام سرمایه داری، سردمداران این نظام دوست دارند مشکلات خود را به کشورهای دیگر منتقل کنند که این تهدیدی برای همه ماست و ما با برنامه هایی که داریم این تهدید را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد پس از مذاکرات مشترک با همتای قزاقستانی خود در جمع خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با قزاقستان قائل نیست و ما هیچ مانعی در این مسیر احساس نمی کنیم چرا که پیشرفت قزاقستان را پیشرفت خود می دانیم و قزاقستان نیز چنین است.
رئیس جمهور حجم روابط دو کشور را رو به افزایش خواند و گفت: روابط ما در آینده روابطی درخشان و رو به گسترش خواهد بود و هر لحظه در مسیر پیشرفت حرکت خواهیم کرد.
آقای احمدی نژاد از پیشنهاد نورسلطان نظربایف برای طراحی نظامات مالی جدید در منطقه استقبال کرد و افزود: با توجه به بحران کنونی در نظام سرمایه داری، سردمداران این نظام دوست دارند مشکلات خود را به کشورهای دیگر منتقل کنند که این تهدیدی برای همه ماست و ما با برنامه هایی که داریم این تهدید را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.
رئیس جمهور پیشنهاد رئیس جمهور قزاقستان را برای حفاظت از ماهی های خاویاری دریای خزر مورد موافقت جمهوری اسلامی ایران اعلام و تصریح کرد: هر دوی ما می خواهیم دریای خزر دریای صلح، دوستی و برادری و غیرنظامی باشد و همه باید کمک کنیم از ذخایر این دریا محافظت شود.
دکتر احمدی نژاد دیدگاه های دو کشور را به ویژه در خصوص افغانستان، عراق، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و افراط گرایی، مشترک و بسیار نزدیک به هم خواند و گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته قرار است همکاری های بانکی به عنوان زیرساختی برای برنامه های تجاری، هر چه بیشتر گسترش یابد.
رئیس جمهور به ساخت چهار کشتی برای کشورمان با همکاری قزاقستان اشاره کرد و افزود: باید در ساخت کشتی های نفتکش نیز همکاری های تنگاتنگ خود را افزایش دهیم و در این مسیر هم رو به جلو حرکت کنیم.
احمدی نژاد به آغاز عملیات اجرایی راه آهن مورد توافق جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: پیشنهاد شده است در کنار آن خط آهن، خط زمینی نیز طراحی شود که مورد موافقت رئیس جمهور قزاقستان قرار گرفت و همچنین خط هوایی تهران - آستانه در آینده ای نزدیک برقرار خواهد شد.
رئیس جمهور همکاری های دو کشور را در زمینه انرژی، خوب توصیف و تصریح کرد: با راه های خوبی که امروز بررسی شد، این همکاری ها در زمینه های پتروشیمی، انتقال فناوری، صنایع بالادستی، اکتشافات و توسعه صنایع مرتبط با انرژی هر چه بیشتر گسترش خواهد یافت.
آقای احمدی نژاد روابط ایران و قزاقستان را دارای عمقی به اندازه نزدیکی فرهنگ و تمدن دو کشور دانست و گفت: با مدیریت خوب آقای نظربایف، قزاقستان در مسیر پیشرفت حرکت می کند و جایگاه این کشور در منطقه و جهان به سرعت رو به تثبیت و بالا رفتن است.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.