نظر منتشر شده
۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 43830
پايان گفتگو درباره موضوع هسته‌اي ايران
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۳۸
رئيس‌جمهور محمود احمدي‌نژاد در ديدار علما، روحانيون و طلاب استان كرمان در حالی از پایان دوران گفتگو درباره موضوع هسته‌اي خبر داد که برای اولین بار ارزیابی‏ها نشان می‏دهد که هیچ تهدید نظامی، کشورمان را تهدید نمی‏کند.



به گزارش الف، محمود احمدي‌نژاد عصر چهارشنبه در ديدار علما، روحانيون و طلاب استان كرمان با اشاره به موضوع هسته‌اي خاطر نشان كرد: دشمنان، ملت ايران را در اين موضوع مورد تهديد و توهين قرار مي‌دادند و با پررويي خواستار تعطيلي تأسيسات و حتي تحقيقات هسته‌اي از سوي كشورمان بودند اما امروز به فضل الهي و با ايستادگي مردم و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به جايي رسيدند كه اعتراف مي‌كنند بدون گفتگو با ايران، قادر به حل مسائل جهان و منطقه نيستند.



رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه ملت ايران اهل منطق و گفتگوست ، تصريح كرد: البته دوران بحث موضوع هسته‌اي به پايان رسيده است و ديگر زمان به عقب برنمي‌گردد. امروز بايد بر روي مسائل ديگر جهان از جمله اصلاح ساختارهاي بين‌المللي، شوراي امنيت، اجراي عدالت و صلح واقعي با يكديگر همفكري و گفتگو كنيم و ايران در اين زمينه كاملاً آماده است.



وي افزود: امروز تقريباً همه مناسبات اصلي جهان تحت سياست‌هاي ملت ايران قرار گرفته است.



خبرنگار الف کسب اطلاع کرد که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، هیچ تهدید نظامی، کشورمان را تهدید نمی‏کند. این موضوع در پی آن است که گزارشات منابع نظامی، امنیتی و سیاسی کشور به مقامات عالی‏رتبه نظام حکایت از این موضوع داشته است و بر اساس دستور ابلاغ شده برای اولین بار نیروهای نظامی برخلاف سالهای گذشته در ایام نوروز در آماده باش نبودند.



همچنین محمود احمدي‌نژاد در اجتماع پرشكوه مردم كرمان كساني كه از موضع تحقير با ملت‌ها سخن مي‌گويند را عقب مانده سياسي دانست و گفت: هيچ قدرتي توان هيچ تحميلي عليه ملت ما نخواهد داشت.



احمدي‌نژاد با اشاره به زنده شدن روحيه عدالت‌خواهي در جهان اظهار داشت: بعضي‌ها هنوز هم نمي‌خواهند دست از سخن گفتن متكبرانه بردارند و تحول حقيقي را ببينند و هنوز متوجه نشده‌اند كه زمان تغيير كرده است.



وي ادامه داد: بعضي خبرها را از گوشه و كنار مي‌شنويم، شنيده‌ايم بعد از 50،60 سال مي‌خواهند بمب‌هاي اتمي خود را از آلمان به كشور خودشان برگردانند اما اقدام اساسي آن است كه همه زرادخانه‌هاي اتمي خود را در جهان كم كنند و در كنار انبارهاي اتمي خودشان يك جا نابود كنند تا همه ملت‌ها از شر آنها راحت شوند.



رئيس‌جمهور تصريح كرد: ملت‌ها چه گناهي كرده‌اند كه بايد در كنار تهديدات ناشي از زرادخانه‌هاي اتمي اينها زندگي كنند؛ اگر واقعا دنبال تغيير هستند بايد پايگاه‌هاي اتمي خود را نابود كنند تا نشان دهند مي‌خواهند با احترام در كنار ملت‌ها زندگي كنند.



رئيس جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم كرمان با اشاره به فعاليت هاي هسته اي ايران اظهار داشت: غربي‌ها چند سال قبل با توسل به دروغ مي خواستند مانع از فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران شوند و به همين دليل بازي هاي سياسي طراحي كردند تا استقلال، عزت و مسير پيشرفت علمي ايران را مصدوم كنند؛ آنها كار را تا جايي پيش بردند كه در سعد آباد و پاريس به طرف ايراني اعلام كردند شما بايد رشته هاي دانشگاهي منتهي به علم هسته اي و آزمايشگاه‌ها و كارخانه هاي توليد قطعات را تعطيل كنيد و حتي وقتي پس از انتخابات نهم رياست جمهوري به تاسيسات هسته اي اصفهان رفتم ديدم كه همه اتاق ها، كامپيوترها، ابزارهاي معمولي و حتي اره برقي را پلمپ كرده بودند و كساني اين كار را كردند كه خودشان در انبارها بمب اتمي دارند.



وي با اشاره به سوال خبرنگاري در سفر وي به آمريكا اظهار داشت: به من مي گفتند شما از منزوي شدن و حمله فلان رژيم نمي ترسيد؟ من به آنها گفتم اينها و همه اجدادشان هيچ غلطي نمي توانند بكنند و اين ما هستيم كه آنها را منزوي خواهيم كرد.



رئيس جمهور ادامه داد: حدود 4 سال و نيم قبل در پاريس مذاكره كنندگان ايران بعد از توافق براي تعطيل كردن همه چيز به طرف مقابل گفته بودند اجازه دهيد حداقل 20 دستگاه (سانتريفيوژ) داشته باشيم آنها گفته بودند شما بايد 10 سال مذاكره كنيد تا بعد از آن شايد اجازه دهيم اين 20 دستگاه را داشته باشيد.



وي تصريح كرد: امروز به لطف خدا 7 هزار عدد از آن دستگاه ها (سانتريفيوژ) در نطنز مي چرخد و به ريشه آنها مي خندد.



در حالي كه مردم با سر دادن شعار انرژي هسته اي حق مسلم ما است سخنان رئيس جمهور را مورد تائيد قرار مي دادند وي تصريح كرد: آنها اكنون بيانيه صادر كرده اند و گفته اند مي خواهيم مسائل را از طريق ديپلماتيك حل كنيم ما هم مي گوييم ملت ايران اهل منطق و عدالت و گفت و گو است ضمن اينكه آنها مطالب ديگري هم گفته اند كه به اخلاق گذشته آنها بر مي گردد؛ آنها خودشان هم مي دادند در موضع ضعف هستند و از اين موضع نمي توانند كارشان را به پيش ببرند.



احمدي نژاد خطاب به مستكبرين افزود: شما بايد ادبيات و طرز حرف زدنتان را با ملت ها اصلاح كنيد تا از موضع خود خواهي نباشد، ملت ايران ممكن است گذشته ها را فراموش و دوران جديدي را آغاز كند اما اگر موضع شما همچنان از روي خودخواهي باشد، پاسخ ملت ما همان است كه به بوش داد.

 

 
 
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۸:۱۶
به عنوان يك ايراني
بدون وابستگي به هر گروهي
از اينگونه سخن گفتنت بسيار خوشحالم وغرور ملي مرا بر مي انگيزي
فقط يه كاري بكن ما ايراني ها هم راحت تر از اين كه واقعا حقمان است
زندگي كنيم (113794)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۰:۳۵:۲۷
واقعا نمی دانم که این سایت الف به چه گروهی وابسته است. از یک طرف جازدن جناب میرحسین در باره تخلف هزار صفحه ای دولت خاتمی در امور نفتی را طرح می کند و از طرف دیگر از دکتر احمدی نژاد تعریف میکند
به هر صورت ما همیشه طرفدار کسی هستیم که از حق نگذرد. (113797)
 
زارعی
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۱:۱۲:۱۶
این از دستاوردهای دولت است متاسفانه در دولت گذشته بوش کشور ما را به عنوان محور شرارارت معرفی می کرد الان تهدید هم از سرکشورمان مرتفع شده است (113800)
 
عليرضا قبادي
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۱:۴۳:۰۴
كليه كارشناسان معتقدند كه بحران اقتصادي حداقل از ده سال پيش برنامه ريزي شده است و هدف آن بالا بردن سرمايه ي صهيونيت در جهان است. براي اين برنامه غرب احتياج به يك جنگ بزرگ يا چند جنگ كوچك داشت كه با رويكرد صحيح نظام در آن تاريخ ايران از قرباني شدن در آن جنگ رهايي و آمريكا با غرب(ناتو) خود را به بهانه هاي ساختگي خودشان در گير با افغانستان و عراق كرده است. حال فكر كنيد اگر قرار بود جنگ بزرگ اتفاق بي افتد . . . (113804)
 
بابک
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۲۰:۱۵:۰۱
خود رسانه های ما همیشه تاکید کرده اند که تمام کارتل های و شرکتهای بزرگ امریکا و دنیا صهیونیستیه و در این بحران اقتصادی همه این شرکتها حدود هشتاد درصد ارزش خود را از دست داده اند حالا شما چرا فکر میکنید سیونیستها ما فوق بشر و نابغه هستند و در همه حال برنده اند ایا این طرز فکر بهترین تبلیغ برای این اقلیت کوچک در دنیا نیست که اینها را تا این حد قدرتمند بدانیم که قادرند همه دنیا را انطور که میخواهند اداره کنند ؟ (113845)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۲:۱۰:۴۱
به سیاست خارجی رییس جمهور افتخار میکنیم ,ولی اینها ما را راحت نمیگذارند.اسراییل فشار وارد میکنه روسیه مثل همیشه خنجر از پشت می زنه,باید راه حل خوبی جست و ان به نظر من کنار امدن با امریکا بخاطر عربهای نامرد و تزار روسیه و اسراییل بی وجدان بچه کش. (113805)
 
عالی
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۲:۲۷:۳۱
واقعا بایدبه این جسارت وشجاعت رئیس جمهور احسنت گفت به آدم های ترسو فهماند که شماسازشکاران درمسائل کشورباابرقدرتهابه ملت ایران ضربه زدیدشمامانندسران عرب فقط به فکر رفا آسا یش خود بودید آفرین براحمدی نژاد (113807)
 
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۲:۳۲:۰۵
چون چنين خواهي خدا خواهد چنين, ميدهد حق آرزوي متقين



احمدي نژاد عزيز خدا حفظت كنه. خدا سايه ات را از سر اين ملت عزيز كم نكنه. (113808)
 
سهراب
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۳:۱۱:۱۶
اين كه يك بحران شديد اقتصادي در دنيا همه را مجبور به تغيير رفتار و روش هايشان كرده, نبايد باعث شود كه برداشت نادرست از تحولات دنيا داشته باشيم.آقاي احمدي نژاد كارهاي ناصحيحشان مثل ماجراي گشودن 24 ساعته سفارت ايران در مصر بدون هيچ پايه و اساس ديپلماتيك و نامه هاي عجيب و غريب بدون پاسخ به سران كشورها را فراموش نكنند كه موجب آسيب ديدن چهره و جايگاه ايران شده است.سياست موج سواري در فضاي بين المللي سياست درستي نيست و خدايي ناكرده ممكن است همان موج هايي كه ما را به صورت كاذب بالا مي برند به زيرمان كشند و غرقمان كنند. (113812)
 
صفر علي جمالي
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۳:۱۴:۳۴
آقاي احمدي نژاد دوستت داريم (113813)
 
كلب المهدي
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۳:۳۲:۴۱
حالا ببينيد كه نخست وزير جنگي ازالان به اردوي آنهايي غلطيد كه با يه اخم دشمنان اسلام وقرآن به هزارتوي تاريخي توجيهات بزدلانه در غلطيدند وحالا شعار خود دولت را كه خود مزاحم اجراي آن بوده وهستند واساسااعتقادي به آن ندارند همانگونه كه دولت را متهم به گداپروري نمودند؟!حالا همان را خود فرياد مي كنند همانند دزدي كه خود فرياد مي زند :دزد را بگيريد فرار به جلو مي كنند.....پس نعوذبالله اميرالمومنين وديگر ائمه(عليهم اسلام) كه همه عشقشان همنشيني با فقرا ومساكين ورسيدگي به آنها بوده هم......خداي به تو پناه مي برم .....يا صاحب الزمان ادركني ولا تهلكني.....آقا جان ببين كه به اسم دين، ودرجايگاه ديني ارزش را فقط بخاطر بغض شخصي وگروهي ضد ارزش جلوه ميدهند... (113816)
 
آبتین
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۴:۴۹:۱۱
من هم موافق عزت و سربلندی ایرانی ها هستم ولی این کسب عزت باید چند جهته باشه ، ایکاش دولت آقای احمدی نژاد بجا و درست از فرصتها استفاده کند (چه در زمان ایجاد دوستی و چه در زمان ایستادگی و مقاومت) و البته بفکر رفاه عمومی و اوضاع وخیم اقتصادی و افسردگی بیشتر سطوح جامعه هم باشند.خلاصه اینکه متاسفانه گویا دولتها در ایران ما یا از اینور بام می افتن و یا از اونور! (113823)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۵:۱۶:۴۰
یادتون باشه که راه اندازی مجدد UCF اصفهان در آخرین روزهای دولت هشتم اتفاق افتاد و هر دولت دیگه ای هم بود چاره ای جز برداشتن پلمپ ها نداشت. در ایران سیاستهای هسته ای رو دولت تنظیم نمیکنه. (113828)
 
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۵:۲۸:۰۰
احمدي نژاد نفس استكبار و خط نفاق را گرفته است . آنهايي كه براي از بين بردن ملتها برنامه ريزي مي كردند امروز با مردي مقتدر روبرو شده اند كه آرزوهايشان را بر باد داده ست . (113830)
 
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۶:۰۹:۴۳
احسنت بر این دولت و خادم شجاعش. یکی از هزاران نمونه کارهای دقیق و کارشناسانه دولت نهم همین بحث هسته ای بود.متاسفانه برخی اصرار اثبات غیرمنصفانه بر عدم کارشناسی بودن اموردولت دارند.. (113834)
 
محمد رجبي
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۶:۴۱:۲۲
ايستادگي شديد دولت در برابر زياده خواهي هاي قدرت هاي زورگو قابل تقدير است (113838)
 
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۶:۵۶:۱۲
ای کاش همانطور بود که رییس جمهور محترم فکر می کند.... (113840)
 
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۶:۵۹:۳۵
به نظر می رسه الف که بی طرفانه و عادلانه رفتار می کند در این مورد تنها نظرات مربوط به خود و جانبدارانه را ثبت کرده (113841)
 
دانیال
۱۳۸۸-۰۱-۲۷ ۱۹:۱۹:۱۶
این ها همش از برکات وجود مرد خدا یعنی احمدی نژاد می باشد. (113843)
 
Salimpour -- New York
۱۳۸۸-۰۱-۲۸ ۰۰:۵۹:۴۴
جناب, منهم بعنوان يک ايرانی از اينکه مملکتم راه استقامت در بدستيابی به حقوق
حقه خودش رو در پيش گرفته افتخار ميکنم. امّا اين تيتر شما بنظر خيلی شبيه اون جمله معرورف \"جرج بوش\" می مونه که تنها دو هفته بعد از جنگ خليج فارس رو کشتی نظامی شون فرود اومد و گفت: \"مژده بديد که عمليات جنگی مون بپايان رسيد!\"

سليم پور از نيويورک (113856)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۱-۲۸ ۰۷:۰۸:۱۷
ايران با اين درآمد نفتي كه در دوره رياست جمهوري داشت وضعيت اقتصادي بسيار مناسبي داشته باشد (113862)
 
۱۳۸۸-۰۱-۲۸ ۰۹:۵۰:۰۷
اگر تن به تن سر به سر جان به کشتن دهیم
از آن به که کشور به دشمن دهیم
دریغ است ایران که ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود (113867)
 
۱۳۸۸-۰۱-۲۸ ۰۹:۵۰:۵۸
من اخاف الله اخافه الله کل شئی
هر که از خدا بترسد خدا همه چیز را از او می ترساند (113868)
 
۱۳۸۸-۰۱-۲۸ ۰۹:۵۱:۳۵
ولله العزه جمیعا و لرسوله و للمومنین
سر بلندی همه برای خداست و برای رسولش و برای مومنین (113869)
 
۱۳۸۸-۰۱-۲۸ ۰۹:۵۲:۱۴
از سایت الف باید تقدیر کرد که به موقع مواضعش را با دولت اصلاح کرد . (113870)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۱-۲۸ ۱۳:۱۵:۲۶
بچه ها من خودم از منتقدين جدي دولت نهم هستم و در انتخابات بعدي هم تلاش خواهم كرد تا رويه بدي كه دولت نهم در اقتصاد و مديريت كشور درپي گرفته است تغيير كند ولي الحق والانصاف بايد اذعان كرد اقدامات شجاعانه دولت نهم(گرچه در مواردي همراه با بي تدبيري نيز بود مثل عنوان شدن جمله اسرائيل بايد محو بشود) واقعا غربي ها را نشاند سر جايشان و به قول معروف گوشيرو داد دستشان.دولت آقاي خاتمي براي اين كه اعتماد سازي كند و فشار سنگيني كه آنها با رسانه هايشان در جهان ضد ايران ايجاد كرده بودند را بشكند همه جور همكاري كرد .حتي فعاليتهخاي هسته اي را نيز تعليق كرد و آنها هم وقتي به اين تحليل رسيدند كه ايران از روي ضعف اين اقدامات را مي كند همه جوره خواستند به تازند تا آنجايي كه شايد مي گفتند حتي از دروس دبيرستان هم آن دو سه خطي كه درباره اورانيوم نوشتيد بايد حذف كنيد. ولي امروز شما مي بينيد كه حتي براي اولين بار مقامات آمريكايي غير مستقيم بر حق ايران براي غني سازي تاكيد مي كنند. (113877)
 
سروش
۱۳۸۸-۰۱-۲۸ ۱۴:۱۰:۳۸
خدا احمدی نژاد را حفظ کند. واقعا در جریان هسته ای اگر شجاعت ایشان نبود معلوم نبود الان این مسئله به کجا کشیده می شد. فقط کاش این شجاعت با کمی مشورت پذیری و عدم لجاجت همراه می شد تا احمدی نژاد به یک رئیس جمهور ایده آل عدالت خواه نزدیک تر می شد. (113879)
 
ziba
۱۳۸۸-۰۱-۲۹ ۰۸:۰۴:۴۲
alan 4 sal ast ke in mozou az nazare aghaye Ahmadinejad tamam shode ast vali nemidanam chera digharan in ra nemifahmand va poshte sareham ghatname alayhe Iran montasher mikonand? (113954)
 
میترا
۱۳۸۸-۰۱-۳۰ ۰۰:۴۷:۱۹
متاسفم که اینقدر محافظه کارید!پیام قبلی من یکسری از واقعیات رو که خودتون هم خوب میدونید در بر داشت که منعکس نشد .فقط اگر وطن پرست هستید راجب اون فکر کنید ته دلتون هم که قبول کنید که مطمینم اگه ایران رو دوست داشته باشید قبولش میکنید بزام کافیه.ولی در آینده تاریخ راجب افرادی مثل شما چه قضاوتی خواهد کرد؟ترس ازچی؟ ترس از کی ؟شمارو وادار میکنه حرف حق رو سانسور کنید؟پیام من نه حرف زشتی داشت ونه به کسی توهین شده بود .فقط برای خوابزدگان بسیار هوشیار کننده بود. به نظر من در زندگیتون بهتره فقط از خدا بترسید نه از بنده های ناچیزش .خداوند شمارو به راه راست هدایت کنه .آمین . (114074)
 
محمدی
۱۳۸۸-۰۱-۳۰ ۰۹:۳۹:۴۶
· آقاي موسوي! استعفاي شما در شرايط بحراني دهه شصت بدون اطلاع به رهبري(حضرت امام(رة)) و رياست جمهوري وقت كجاي قانون آمده است؟!

· اهداي حواله پاترول به نمايندگان مجلس براي اخذ راي اعتماد به وزير در قانون شما جايي دارد؟!

· استعفاي تعدادي از وزراي شما در اعتراض به حكم حضرت امام (رة) درباره ي ارتداد سلمان رشدي هم غيرقانوني نبوده است؟!

· له كردن اقشار ضعيف و كم درآمد زير چرخ هاي توسعه اقتصادي و خفقان و اختناق دولت سازندگي با قانون مورد ادعاي شما تناقضي نداشت؟!

· توهين به مردم، ائمه اطهار عليهم السلام و شئون مذهبي _كه از تخصص هاي اصلاح طلبان است!_ هيچ گاه قانون مدنظر شما را نقض نكرد؟!

· عقب نشيني و ذلت پذيري در مواضع هسته اي در دوران اصلاحات چطور؟! يا نفوذ اتوبوسي عوامل سرويس هاي اطلاعاتي غربي در مراكز حساس كشور و وقوع حوادثي مثل 18 تير؟!

· ايا از نظر شما دست دادن با دخترك هاي نيمه عريان خارجي و يك موهن به ساحت پيامبر اسلام غيرقانوني نيست؟!

· لابد دروغگويي به مردم را هم قانوني مي دانيد كه نه تنها از دروغگويي حمايت مي كنيد، كه خود نيز وعده اي خيالي مي دهيد؟! (وعده ي جمع آوري طرح امنيت اجتماعي كه شوري اش صداي اعضاي تندروي حزب مشاركت را هم در آورد!)

· راستي! دهها هزار توهين مستقيم و غيرمستقيم به رييس جمهور كشور در كجاي قاموس قانون شماست؟!

از قانوني بودن مسايل ناگفته ي ماجراي مشكوك مك فارلين، اشك هاي عاجزانه شما به جاي چاره انديشي در هنگام كمبود گندم در سيلوها، قرارداد ننگين كرسنت و شركت پتروپارس و پورسانت هاي ميليون دلاري آقايان در دولت اصلاحات، تقلب هاي گسترده انتخاباتي امثال تاجزاده _درحاليكه معاون وزير كشور وقت بود_ در انتخابات مجلس ششم، تحصن نمايندگان مجلس ششم در شرايطي كه انواع مشكلات گريبان مردم را مي فشرد، و ... سوالي نمي كنم، همان ها را جواب دهيد، جواب اين ها را هم مي گيريم! (114091)
 
۱۳۸۸-۰۱-۳۰ ۱۸:۰۴:۱۹
آفرین بر احمدی نژاد شجاع و ننگ بر شاه سلطان حسینها!الف قدری دیر به یاد تمجید امور مثبت دولت افتاده و عادت به نق زدن کرده بود!اما بازهم از شما بخاطر این تحلیل متشکریم (114264)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.