توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 44223
رييس‌جمهور در جمع ايرانيان مقيم سوييس
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۱۴
رييس‌جمهور گفت: امروز هر ايراني در هر نقطه‌اي از جهان بايد سفير فرهنگ و تمدن ايران زمين باشد.

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد در خاتمه سفر دو روزه خود به ژنو، در ديدار ايرانيان مقيم سوييس افزود: ملت ايران ملت منزوي نيست و همواره پرچمدار فرهنگ براي همه ملت‌ها بوده است. شما امروز در هر كجاي دنيا كه هستيد بايد تلاش كنيد تا جهان راه درست خود را پيدا كرده و از مشكلات نجات پيدا كند.

وي با اشاره به اين‌كه " قلب همه ايرانيان در هر جايي كه باشند به عشق ايران مي‌تپد" اظهار كرد: معتقدم عشق ايرانيان به وطن عزيزشان يك وديعه الهي است. ملت ايران با سابقه تمدني هفت‌ هزار ساله داراي ويژگي‌هاي برجسته‌اي است؛ از جمله اين‌كه در هيچ كدام از كاوش‌هاي باستاني آثاري از شرك و انحرافات فكري و فرهنگي مشاهده نشده است.

وي ويژگي دوم ملت ايران را كمال‌جويي دانست و گفت: ملت ايران در همه مقاطع تاريخي همواره حركتي رو به رشد و به سمت قله‌هاي كمال داشته است.

رييس‌جمهور گفت:در دنيا تازه به دوران رسيده‌هايي وجود دارند كه با اتكا به دستاوردهاي بشري مي‌خواهند خود را بر جامعه بشري مسلط كنند در حالي‌كه اين‌ها ميراث‌خوار علم و فناوري كل تاريخ بشري هستند.

وي با بيان اين‌كه " از ويژگي‌هاي مهم ملت ايران در طول تاريخ، ويژگي فرهنگي است" خاطرنشان كرد: ملت ايران همواره پرچمدار فرهنگ و ادب بوده و پايه‌گذار زيباترين سنت‌هاي انساني است. نوروز باستاني يكي از زيباترين تجلي‌هاي روح انساني است كه متعلق به فرهنگ غني ملت ايران است.

وي گفت: ايرانيان به هر كجا كه سفر كرده‌اند پيام‌آور دوستي، احترام، سازندگي و نماد عشق به انسان‌ها بوده‌اند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: امروز هر ايراني در هر نقطه‌اي از جهان بايد سفير فرهنگ و تمدن ايران‌زمين باشد. ملت ايران ملت منزوي نيست و همواره پرچمدار فرهنگ براي همه ملت‌ها بوده است. شما امروز در هر كجاي دنيا كه هستيد بايد تلاش كنيد تا جهان راه درست خود را پيدا كرده و از مشكلات نجات پيدا كند.

وي با تأكيد بر ضرورت تشكيل انجمن‌هاي دوستي توسط ايرانيان مقيم خارج از كشور اظهار كرد: بايد در همه كشورها يك نقطه كانوني براي ارتباط و اجتماع ايرانيان وجود داشته باشد و دولت نيز در اين زمينه حمايت مي‌كند تا در هر كشوري خانه فرهنگ ايراني ايجاد شود.

وي تصريح كرد: ايران متعلق به همه بشريت است؛ چراكه فرهنگ ايران در خدمت فرهنگ تمام جهان قرار دارد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " جهان در آستانه تحولات بزرگي قرار دارد" گفت: شرايطي كه امروز بر جهان حاكم است، بسيار نامناسب مي‌باشد. تبعيض، تجاوز، اشغال و توهين از اعمال عادي برخي قدرتمندان شده است. كساني كه سياست‌هاي اقتصادي و مديريتي خود را بر زندگي انسان‌ها تحميل مي‌كنند، مي‌خواهند حتي طرز زندگي ناصحيح خود را بر ملت‌ها غالب كنند.

وي با بيان اين‌كه " فرهنگ زورگويي و خودخواهي و تجاوز به پايان راه خود رسيده است" گفت:امروز دنيا نيازمند فرهنگي متعالي است و فرهنگ ناب و انساني ملت ايران پاسخ اين نياز بشريت مي‌باشد.

وي با اشاره به فروپاشي ماركسيسم خاطرنشان كرد: معتقدم زورگويي‌ها، تجاوزها، بداخلاقي و بي‌ادبي گردن كلفت‌هاي بين‌المللي نيز به زودي به تاريخ خواهد پيوست.

رييس‌جمهور با اشاره به ترك اجلاس دوربان 2 توسط اقليتي حاضر اظهار كرد: كساني كه پنجاه سال است ادعاي آزادي بيان و جريان آزاد اطلاعات آن‌ها، گوش فلك را كر كرده است، امروز جلسه را ترك كردند و تحمل شنيدن حرف مخالف خود را نداشتند. آن‌ها خيال مي‌كردند با اقدام خود باعث مي‌شوند اوضاع جلسه به هم بريزد اما همگان مشاهده كردند، كه هيچ اتفاقي نيفتاد.

وي گفت: امروز ملت‌ها بيدار شده‌اند و اجازه زورگويي را به سلطه‌گران نخواهند داد و به نفع آن‌هاست كه همانند بقيه ملت‌ها با احترام در كنار ديگر ملت ها زندگي كنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خلع سلاح اتمي را موضوعي بسيار مهم و اساسي در امنيت جهاني ارزيابي كرد و گفت: خلع سلاح اتمي امري ضروري است و ملت ايران آمادگي دارد كه در مديريت آن نقش اساسي را ايفا كند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه " ملت ايران مي‌داند كه چگونه در اين مسير گام بردارد" اظهار كرد: ملت ايران نه با توسل به زور بلكه با فرهنگ و منطق، قدرت‌هاي زورگو را وادار به نابودي سلاح‌هاي اتمي خود مي‌كند.

وي با بيان اين‌كه "‌امروز سلاح‌هاي اتمي به بلاي جان صاحبان آن‌ها تبديل شده است" خاطرنشان كرد:آنان از طرفي مي‌خواهند به اتكاي سلاح‌هاي اتمي خود ديگران را تهديد كنند و از سوي ديگر مشاهده مي‌كنند كه انديشه و فرهنگ ملت‌ها به جايي رسيده است كه مردم از آنان ترسي ندارند.

اين مراسم در محل اقامت رييس‌جمهور در ژنو برگزار شد و قبل از صحبت‌هاي رييس‌جمهور سفير ايران در سوييس و مشايي رييس شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور سخنراني كردند.

رييس جمهور هم‌چنين خطاب به ايرانيان گفت: دوست داشتم كه مدت بيشتري را در پيش شما باشم و بر سر ميزها حاضر شوم و به صحبت‌هاي شما گوش دهم ولي بايد به فرودگاه برويم تا به سمت تهران پرواز كنيم.

رييس‌جمهور بعد از پايان اين برنامه از فرودگاه ژنو به تهران بازگشت.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.