توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 44322
موسوی: مدافع تک همسری هستم
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۵
مهندس میرحسین موسوی درباره مسایل زنان با بیان اینکه نباید به سمت راه‌حل‌هایی برویم که عملا منجر به تبعیض و تضعیف بیشتر زنان باشد، تاکید کرد: قویا مدافع تک همسری هستم.

به گزارش کلمه، نخست وزیر دوران دفاع مقدس در نشست خبری با رسانه‌های سراسری و محلی در گرگان در پاسخ به سوالی درباره مشکلات مربوط به زنان و بحث لایحه موسوم به خانواده گفت: ما باید به زن‌ها احترام بگذاریم و مشکلات زنان کشور خود را درک کنیم.

وی افزود: ما باید زنی را در نظر بگیریم که رنج کشیده، کار کرده، در خانه فرسوده شده، بچه‌ها را بزرگ کرده و بعد سن و سالش بالا رفته و آن وقت شوهر او به سرش می‌زند که زن دیگری بگیرد. این مساله نادرستی است که واقعا با احترامی که نسبت به زن قائلیم و با عدلی که شناختیم سازگاری ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: دین ما حتی می‌گوید که زن برای کار عادی خانه می‌تواند اجرت طلب کند، اگر نمی‌توانیم آن کار را انجام دهیم لااقل باید زمینه‌ای بسازیم که در حداقل‌ها دچار دغدغه و مشکل نشویم.

موسوی درباره دیدگاه خود نسبت به لایحه حمایت از خانواده و موضوع تعدد زوج‌ها اظهار کرد: این لایحه‌، لایحه درستی نیست و همان موقع هم من اظهارنظر مختصری در این رابطه کردم. این مساله در سطح جامعه هم آنچنان مخالفتی برانگیخت که در مجلس متوقف ماند اما گاهی می‌بینیم از طریق سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی هنوز زمینه این مساله از بین نرفته است و می‌خواهند آن را به صورت یک سنت حسنه و یک کار خوب در جامعه جا بیندازند. این ظلم به زن‌های اجتماع است و نباید این کار صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه تعدادی از مراجع ما هم نسبت به این مساله اعتراض کردند و در لایحه‌ای که قوه قضاییه داده بود چنین بندی وجود نداشت افزود: متاسفانه این بند اضافه شد و مشکلاتی را ایجاد کرد و چه بسا آنچه الان متوقف شده است، در شرایط دیگری فعال شود.

نخست وزیر دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: مساله زنان سطوح مختلفی دارد. بخشی از آن به نیروهای تحصیل کرده و جویای کار مربوط می‌شود که در این راه با تبعیض‌هایی مواجه هستند. بخش قابل توجهی از خانم‌ها هم در خانه هستند که آن‌ها نیز مسایل و مشکلاتی دارند که گاهی مربوط به مشکلات حقوقی و امثالهم است و دادگاه‌های ما پر از این نوع موارد است.
 
در زمینه‌های حقوقی، اقتصادی و منزلت بخشی به زن‌ها کارهای زیادی باید انجام دهیم و یک مقدار آن به کارگیری زن‌ها در پست‌های اجرایی و مدیریتی برمی‌گردد و باید اراده‌ای در این رابطه به وجود بیاید.

میرحسین موسوی با بیان اینکه اعتقاد دولت به این مساله هم نقش مهمی ایفا می‌کند، افزود: من تلاش خواهم کرد برای اینکه فضای بهتری برای آزادی زن‌ها، حل مشکلات حقوقی آن‌ها و شرکت آن‌ها در جامعه فراهم شود.


 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.