نظر منتشر شده
۹۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 44508
درباره محتواي سخنراني آقاي احمدي نژاد در اسلامشهر
تاریخ انتشار : شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۰
آقاي دكتر احمد‌ي‌نژاد هفته گذشته در جمع مردم اسلامشهر درباره لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها اطلاعاتي بيان كردند كه حيرت و تاسف مطلعين از اين لايحه را برانگيخت چرا كه آشكارا با واقعيت مغايرت داشت.

جملات نادرست و غيرواقعي آقاي رييس جمهور به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري به شرح زير‌اند:

1 - «ما پيش‌بيني كرده بوديم بين 50 تا 70 هزار تومان به ازاي هر نفر يارانه بدهيم و در اختيار يك خانواده قرار دهيم. فرض كنيم متوسط 60 هزار تومان براي يك خانواده 5 نفري، 300 هزار تومان در ماه يارانه توزيع مي‌شود... اجازه بدهيد اين يارانه را بدهيم به اين 70 درصد كشور كه 50 ميليون نفرند . يك خانواده 5 نفره مي‌شود 300 هزار تومان، يك خانواده 5 نفره چقدر بنزين ، برق، گاز مصرف مي‌كند؟ سرجمع آزاد آن الان مي‌شود 100 الي 130 هزار تومان . خوب 300 هزار تومان دريافت خواهد كرد... »

2 - « ما اين لايحه را شش ماه قبل در اختيار مجلس محترم قرار داديم آنها در حال بررسي هستند كه يك فوريت آن در مجلس تصوب شد كه علي القاعده بايد يك ماه قبل در صحن مجلس مي‌آمد اما مصلحت نديدند... »

  رييس جمهور محترم علاوه بر دو محور فوق، نكات ديگري هم بيان كردند از جمله «اگر خزانه مملكت مملو از پول است ، خوب دولت به صد درصد مردم مستمري مي‌دهد» اين جمله بينش رييس جمهور درباره وظايف دولت را نشان مي‌دهد كه هم با مباني ديني و هم دست آوردهاي علمي و تجربي عصر حاضر مغايرت دارد كه موضوع اين يادداشت نيست…

درباره آمار و اطلاعات نادرست اعلام شده توسط آقاي دكتر احمدي‌نژاد در جمع مردم اسلامشهر لازم به يادآوري است:

1 – در لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها كه دهم دي ماه گذشته به مجلس ارايه شد، مقرر شده با 4 برابر كردن قيمت بنزين، 21 برابر كردن قيمت گازوئيل ، 11 برابر كردن قيمت گاز طبيعي و 6 برابر كردن قيمت برق، مجموعا 34 هزار ميليارد تومان درآمد كسب شود تا به هر خانواده نیازمند حداكثر 104 هزار تومان پرداخت شود نه 300 هزار تومان.

  علاوه بر اين، چنانچه قيمت برق، گاز ، بنزين و گازوئيل مطابق لایحه دولت واقعا چندين برابر شود، سرجمع هزينه اقلام فوق براي هر خانواده قطعا از رقم 100 تا 130 هزار تومان درماه كه رييس جمهور محترم اعلام كرده‌اند بيشتر مي‌شود. ارقام مقابل عبارت «يارانه پرداختي توسط دولت» كه اخيرا در قبض‌هاي گاز و برق نوشته مي‌شود، به روشني اين موضوع را نشان مي‌دهد.

2 – لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها شامل 14 ماده در دهم دي‌ماه 87 تقديم مجلس شد. بديهي است نمايندگان براي بررسي لايحه ای با آن ابعاد و تاثير، به اطلاعات بيشتري نياز داشتند اما لايحه ارايه شده در زمان تحويل فاقد اسناد پشتيبان بود و وزراي احضار شده به مجلس براي توضيح درباره ابعاد و‌آثار اين لايحه يا اظهار بي‌اطلاعي مي‌كردند يا اطلاعات متناقض ارايه مي‌دادند و يا براي ارايه اطلاعات وقت بيشتري مي‌خواستند.

رييس جمهور محترم از مجلس توقع داشتند لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها با آثاري عظيم – و به قولي فاجعه بار – را بدون مطالعه در مدارك و آثارش تصويب كند اما نمايندگان مجلس در جريان بررسی لايحه بودجه 88 به احکام لايحه هدفمندکردن یارانه ها و حتي به نسخه تعديل شده آن در کمیسیون تلفیق رای ندادند و عملا با خواسته دولت براي جهش هاي بي‌سابقه و ناگهاني در نرخ انرژي مخالفت كردند.

اين كه آقاي احمدي‌نژاد ازمجلس درخواست اختياراتي فوق‌العاده يا تصويب يك لايحه خاص را داشته باشند، حق طبيعي رييس جمهور است اما ارايه ارقام نادرست و عدول صريح از واقعیت در يك سخنراني عمومي، زيبنده رييس جمهوري اسلامي ايران نيست. به همين دليل از دولت محترم انتظار مي‌رود ارقام و نكات غیرواقعی اعلام شده در سخنراني فوق را به نحو مقتضي اصلاح كرده و به اطلاع عموم برساند.

 
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۲:۵۰:۱۴
با اون چیزهایی که قبلا از نمایندگان مجلس و اعضای کمسیون ویژه شنیده بودم خیلی تفاوتی نداشت. دوباره موقع انتخاباته و سایت الف و دست اندر کارانش باید به دولت فشار بیارند و از دولت امتیاز بگیرند . (116046)
 
كارشناس كوچك كشور
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۴:۴۹:۴۵
خانم يا آقاي دانشجو
چرا اينقدر بدبين هستي؟
خبر الف ناقص است شايد هم عمدا همه فاجعه را ننوشته اند تا آبروي رئيس جمهور بيشتر از اين نرود به هرحال براي ياداوري:
از آن 34000 ميليارد تومان قرار بود حدود 25000 ميليارد تومانش صرف كسري بودجه دولت و هزينه هاي جاري و عمراني و ... شود و فقط 11000 ميليارد تومان بين اقشار كم درآمد توزيع شود. قضيه خيلي روشن است و در متن لايحه هدفمند سازي يارانه ها هم آمده.
درود به شرف نمايندگاني كه جلوي اين لايحه فاجعه آميز را گرفتند. (116113)
 
mohsen
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۷:۰۰:۲۱
به نظر میرسد که این کارشناس محترم جزء نیروها و طبقه بی نیاز کشور هستند که اینگونه قاطعانه از جلوگیری از تصویب اینلایحه دفاع میکنند.برادر کارشناس محترمبنده،چگونه همه بزرگان مملکت حتی مخالفین دولت در گذشته هم فریاد میزدند که هدفمند کردن یارانه ها بهترین کارها است ولی حال که این بنده گذشته از خود وابروی خود برای حفظ رهبری و سپر بلای رهبری شدن، ایشان، میخواهد یک کار اصولی دیگر انجام دهد( و من به عنوان یک فرد بیطرف محکم طرفدار اینقدم ایشان هستم،)شما چوب لای چرخ ایشان میگذارید. سایت الف همانگونه که میدانید از لحاظ سیاسی حق دارد اینگونه مواضع را اخذ کند چون همه میدانیم.موفق باشید (116173)
 
ریاضی دان بزرگ
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۹:۴۵:۱۲
فکر کنم جمع 25 و 11 بشه 36 نه 34 !

نظر شما چیه؟ (116354)
 
hadi
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۷:۲۶:۴۴
براساس گزارش سايت الف منتسب به مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي روز شنبه با انتشار گزارشي بي اساس، رييس جمهور را به ارائه آمار غلط در خصوص لايحه هدفمند کردن يارانه ها متهم کرد. کارگروه طرح تحول اقتصادي در گزارشي تمام اتهمات را ناشي از نيت مقرضانه نويسنده و عدم اطلاع کافي عنوان کرده است.
پاسخ کارگروه طرح تحول اقتصادي بدين شرح است:

http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=455028

http://www.irinn.ir/Default.aspx?TabId=56&nid=134106

پاسخ دولت به دروغ پردازی ها درباره هدفمندكردن یارانه ها
6 ارديبهشت 1388 15:42 (116562)
 
no name
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۲۱:۲۶:۴۳
مغرض نه مقرض (116609)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۳:۱۲:۱۸
اشتباه میکنید (117715)
 
احد اسدی
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۰:۳۰:۴۵
ایا به ایرانیانی که در خارج زندگی میکنند چیزی می رسد یا نه؟
اما در مورد اقای احمدی نژاد:
رئیس جمهور مقصر نیست بگوییم رای دهنده ها مقصرند؟
پس مردم امریکا اقای بوش را انتخاب کردند مقصر بودند که از وی نفرت داشتند و دارند؟
توان اقای احمدی نزاد همین است که به نمایش گذاشته است.
در انتخابات اینده باید به کسی رای بدهیم که توان اداره کشور را داشته باشد و چنان در جوامع جهانی ظاهر شود که به عنوان نماینده هفتاد میلیون ایرانی ابرو ریزی نکند.
در یک مصاحبه در تهران در برابر رسانه های داخلی و خارجی ایشان گفتند : زبان فارسی را محترم بشمارید سئوال کنند که خبر نگار ایرانی بود یک کلمه انگلیسی در سئوالش بکار برد وی گفت زبان فارسی را احترام بگذارید در جواب - جواب دهند دو ثانیه قبل که انتقاد کرده بود همان کلمه انگلیسی را بکار گرفت که از میان خبرنگاران کسی گفت زبان فارسی را محترم بشماریم وی خندید؟
اینها که چیزی نیست مسایل زیاد است در انتخابات اینده باید مواظب بود که کار دوباره تکرار نشو د. (116375)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۲:۵۶:۴۹
رییس جمهور با رها نشا ن دادند که علم اقتصادشون به شدت ضعیف (116053)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۹:۵۱:۰۹
بهنر است بگوئید ضد اقتصاد
ایشان می خواهد به سبک قدیم کشور را اداره کند که رئیس هر چه خواست انجام دهد . (116356)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۲:۵۸:۰۰
با سلام , ببخشید فکر می کنم در صحبت شما اشتباهی رخ داده است زیرا 34000 میلیارد تومان اگر سالیانه بین 50 میلیون نفر توزیع شود به هر کس در هر ماه 57000 تومان می رسد که به رقم اعلام شده آقای رئیس جمهور بسیار نزدیک است.ضمناً 100 الی 130 هزارتومان افزایش قبوض و هزینه رفت و آمد نیز با محاسبات من جور در می آید. (حتی دست بالا است) لذا خواهشمندم بیشتر توضیح دهید. (116054)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۵:۰۱:۳۶
آقايي كه نوشته اند ... 34000 میلیارد تومان اگر سالیانه بین 50 میلیون نفر توزیع شود به هر کس در هر ماه 57000 تومان می رسد که ...

توجه كنيد ك ه طبق برنامه ارايه شده از اين 34000 ميليارد تومان قرار بود حدود 25000 ميليارد تومانش صرف كسري بودجه دولت و هزينه هاي جاري و عمراني و ... شود كه همان زمان هم در اخبار اعلام شد.

خلاصه اين كه از اين 34000 ميليارد كه از حذف يارانه ها عايد مي شد قرار بود 25000 ميليارد خرج ساختار معيوب و غير بهينه و عريض و طويل دولت شود و فقط 11000 ميليارد تومان بين اقشار كم درآمد توزيع شود.

اين آمار را در همان روز اوليه كه كميسيون مجلس برنامه را با اين آمار ها تصويب كرد ارايه شد. ولي خدا را شكر و خوشبختانه با اعتراض اقتصاد دانان با عنوان شوك درماني و ... مجلسيان از اين طرح دفاع نكردند و مجددا تصحيح شد.

مي توانيد صحت اين آمار را در خبر هاي يكي دو ماه پيش كه از همه خبر گزاري ها اعلام شد (از جمله صدا و سيما) دنبال كنيد.
حال اين 11000 ميليارد تومان مدعي شده براي اختصاص به مردم را بين 50 ميليون تقسيم كنيد مي شود سالانه براي هر نفر 220 هزار تومان يعني ماهانه براي هر نفر 18300 تومان و براي يك خانواده 5 نفري مي شود 91600 تومان در ماه. نه آن طور كه رييس جمهور محترم ادعا كرده 300000 توان در ماه براي هر خانواده 5 نفري.

اين محاسبات طبق همان ارقامي است كه صدا و سيما اعلام كرد كه كميسيون اوليه مجلس با خواست دولت موافقت كرده بود. حالا آقاي رييس جمهور بفرمايند مابقي از كجا مي آمد؟ (116123)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۲۲:۱۶:۳۲
حالا اضافه کنید به این مبلغ هزینه های کلان آب برق و گاز را که بدون یارانه سر به فلک می کشد. من که یک استاد دانشگاهم و حقوق خوبی هم دارم وقتی فکر میکنم باید پول آب , برق و گاز را باید بدون یارانه پرداخت کنم مو بر تنم راست میشود. همینطوری مجبورم کلی پول قبض بدهم. من حساب کرده ام اگر بخواهم خانه بخرم باید حدود 200 ماه ماهی یک میلیون پس انداز کنم تا به حساب چند سال آینده بتوانم یک خانه معمولی بخرم.
مادر پیری دارم که تنها زندگی می کند و طی یک قبض آزمایشی گاز که یه کم یارانه شو حذف کرده بودن براش 300000 تومان هزینه آمد و با هزار بدبختی کمی تخفیف گرفتیم.حالا اونایی که دارن از رئیس جمهور مهرورز دفاع می کنند بدانند که فردا باید از شکم زن و بچه شون بزنن پول آب و برق و گاز بدن. این پول مفت هم برای مملکت آب ونون نمیشه. ما باید صنعت, تولید شغل کشاورزی گردشگری و ... داشته باشیم. صدقه برای ما ننگ است. باید برای جوانانمان کار ایجاد کنیم نه آنها را در صف کمیته امداد مشغول دریافت خیریه کنیم. (116255)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۷ ۰۷:۵۹:۰۱
عموجان 25 و 11 میشود 36 نه 34 (116659)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۸ ۰۱:۵۵:۱۴
صد نفر این سوال رو پرسیده‌ن. چرا کسی دقت نمی‌کنه؟ ۳۴ میلیارد دلار معادل است با ۳۶ هزار میلیارد تومان. به همین خاطر یک ۲۵ هزار میلیارد تومان می‌ماند ---این قدر نگویید ۲۵ و ۱۱ که می‌شود ۳۶. فرق دلار و تومان را در نظر بگیرید (116854)
 
غلامرضا عباسي
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۳:۰۲:۵۳
براي انتخاب دوباره ارزش بيان خلاف واقع وجود دارد؟ اين روش چه ارزشي دارد؟ (116058)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۳:۱۱:۵۵
بسمه تعالی
بسیار دیده شده است وقتی عملکرد دولت مورد نقد قرار می گیرد، گویندگان و نویسندگان از حسن نیت و پاکی رئیس جمهور می گویند. جدای از عملکردها آیا خلاف واقع گفتن ها که تعداد آنها از حد بیرون رفته نشانه پاکی، صداقت و حسن نیت است و اصولگرایی یعنی این! (116065)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۳:۱۴:۵۰
من خودم در اسلامشهر زندگی میکنم و تا حدود زیادی با مشکلات این مردم که حدود 700 هزار نفر جمعیت داره آشنا هستم (البته رای خوبی هم داره) بعد از پخش سیب زمینی که در کیسه های مشکی رنگ 50 کیلوییی نیمه فاسد توزیع گردید حالا نوبت به پخش پرتغال وارداتی ... شده بود . این مردم طبقه متوسط و ضعیف هم که دنبال ان برنامه ها هستن و البته وعده پول یارانهای با ارغام بالا بار هر خانواده بهترین سوژه می باشند... با تشکر از سایت الف (116064)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۳:۱۴:۵۵
لطفا\" دقت كنيد اين آمار و اين پول كه فرمودند مربوط به قبل از انتخابات است بعد از اتتخاب همين حرف مجلس درست است (116066)
 
حسام
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۷:۰۸:۰۴
دوست عزیز که ادعای چهار سال دیگر برای اقای احمدی نژاد داری:
در عصر حاضر دشمن ستیزی با ایده شما متفاوته. امروزه کوچکترین کاری که از سوی دولتها انجام میشه (مخصوصا در سطح بین الملل) با درایت و سیاست هست نه با سروصدای تو خالی. متاسفانه در این چهار سال گذشته نه تونستیم ضربه ای به دشمن بزنیم( بلکه ضربه های عظیم خورده ایم) و نه تونستیم وجهه مناسبی از خودمون در دنیا بجا بذاریم(بلکه وجهه قبلی رو هم به شدت خراب کردیم).
عزیز دل خدمت جانانه به قشر آسیب پذیر، یه گونی سیب زمینی یا صد هزارتومن در ماه نیست. خدمت جانانه بالا بردن سطح رفاه و غرور اجتماعی مردم ایرانه نه گداپروری.در ضمن بنظر شما ریس جمهور محترمی که بدون مشورت با وزیران (به متن خبر مراجعه شود) چنین طرح بزرگی رو می خواد انجام بده(که بنظر من کاملا تبلیغاتی است) شجاع است؟ و یا دشمن ستیزی یعنی شوراندن کلیه کشورها بر علیه ایران و در نهایت امضای بیانیه این کنفرانس است(کنفرانس ژنو)؟
من شدیدا با بازگشت خاتمی موافقم و امیدوارم که چنین بشه. چون ما سیب زمینی نمی خوایم(چون من خارج از کشور زندگی می کنم و اینجا سرافرازی کشورم مهمه چه ریس جمهور اصلاح طلب باشه چه اصولگرا، فقط می خوام راستگو باشه)

ما رییس جمهور می خوایم به معنای واقعی کلمه!
سایت محترم الف، شما رو به خدا فیلتر نکنید (116175)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۳:۲۹:۵۹
اينجانب فارغ التحصيل كارشناسي ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران هستم و تا كنون اين همه آمار غيرواقعي در هيچ جاي دنيا نديده ام. (116074)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۳:۵۲:۱۸
دفعه اولش نیست واقعا اگر این همه خیانتکار در مجلس است پس شورای نگهبان که صلاحیت اینها را تایید کرده هم مسئول است خدایا به کجا پناه ببریم . (116085)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۳:۵۸:۴۹
متاسفانه اين بار اول نيست كه ايشان مطالبي را در مجامع و گردهماييهاي غير تخصصي مطرح ميكنند كه دور از واقعيت است. در برخي موارد ميشد گفت كه احتمالا مشاوران يا زير دستان به ايشان اطلاع نادرست داده اند كه در اين صورت هم بايد بعد از آشكار شدن واقعيت شاهد برخورد ايشان مي بوديم اما در اين موضوع بايد تاسف عميق خودمان را ابراز كنيم چون ايشان خود اظهار كرده اند كه بدليل اهميت موضوع در جلسات كارشناسي بطور منظم شركت ميكرده و ميكنند. (116088)
 
م
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۴:۰۲:۲۵
چرا آقاي احمدي نژاد در مورد نرخ بيكاري صحبت نمي كنند تورا به خدا شما كه در مجلس هستيد فكري بكنيد . روز به روز هم به نرخ بيكاري اضافه ميش تمام مواد مصرفي كشور از چين وارد ميشه و تولد در كشور شده ساختمان سازي چون فقط اين از چين نميشه وارد كرد
من از دولت صدقه نمي خواهم براي من كار ايجاد كنه خودم زندگيم مديريت مي كنم (116092)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۴:۰۴:۱۹
در حال حاضر شرایط فعلی بنده این است
ماهی 100 لیتر بنزین 100 تومانی ... در صورتی که آزاد شود و به قیمت 400 تومان برسد فقط بابت بنزین باید ماهی 40 هزار تومان بپردازم. قبض برق ما هر بار 5000 تومان است که زیر نویس اون بدون یارانه نوشته چیزی حدود 40هزارتومان که ماهانه اون می شه 20 هزار تومان
قبض گاز در اپارتمان ما ماهانه به هر خانوار به طور متوسط 10 هزارتومان در صورت ازاد سازی می شود 110هزارتومان.
حالا به طور مستقیم از محل ازاد سازی بنده باید 170هزار تومان بپردازم.
خانواده سه نفری ما جمعا 180 هزار تومان دریافت خواهد کرد.
و به طور غیر مستقیم از محل ازاد سازی قیمت گازوییل و برق صنعتی که هم بر قیمت کالاها و هم قیمت کرایه اتوبوس تاثیر می ذاره عددی به مراتب بیش از دریافتی ..........
در ضمن افزایش کرایه تاکسی ها، افزایش بهای تمام شده مسکن را هم به این اعدا اضافه کنید
اصلا همینکه قرار باشه پولی وارد خانواده شود بر اساس تئوری ایجاد تورم می کند. قشر بازار و سود جو و ... هم که همه ماشالله این تئوری ها رو خوب بدند پس قبل از پرداخت باید شاهد افزایش تورم هم باشیم

امیدوار بود آدمی به خیر کسان/ مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان (116093)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۲۰:۵۵:۳۳
دوست عزیز وقتی قیمت ها گران شود خرج شما 170 هزار تومان افزایش پیدا نخواهد کرد (مکر میکنم حداکثر 80 هزار تومان خرجتان اضافه شد)
چرا؟ چون وقتی گران شد صرفه جویی خواهید کرد. (116237)
 
سها
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۴:۰۵:۰۴
يواش يواش به انتخابات نزديك مي‌شويم
و وعده‌ها اوج مي‌گيرند خدا كنه كه مردم واقع‌‌بين باشند نه دهن‌بين (116095)
 
نا شناس
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۴:۳۲:۱۹
هميشه به انتخابات که نزديک مي شويم آمار ها نجومي ميشود (116497)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۴:۳۶:۲۳
آقايي كه نوشته اند ... 34000 میلیارد تومان اگر سالیانه بین 50 میلیون نفر توزیع شود به هر کس در هر ماه 57000 تومان می رسد که ...

توجه كنيد ك ه طبق برنامه ارايه شده از اين 34000 ميليارد تومان قرار بود حدود 25000 ميليارد تومانش صرف كسري بودجه دولت و هزينه هاي جاري و عمراني و ... شود كه همان زمان هم در اخبار اعلام شد.

خلاصه اين كه از اين 34000 ميليارد كه از حذف يارانه ها عايد مي شد قرار بود 25000 ميليارد خرج ساختار معيوب و غير بهينه و عريض و طويل دولت شود و فقط 11000 ميليارد تومان بين اقشار كم درآمد توزيع شود.

اين آمار را در همان روز اوليه كه كميسيون مجلس برنامه را با اين آمار ها تصويب كرد ارايه شد. ولي خدا را شكر و خوشبختانه با اعتراض اقتصاد دانان با عنوان شوك درماني و ... مجلسيان از اين طرح دفاع نكردند و مجددا تصحيح شد.

مي توانيد صحت اين آمار را در خبر هاي يكي دو ماه پيش كه از همه خبر گزاري ها اعلام شد (از جمله صدا و سيما) دنبال كنيد.
حال اين 11000 ميليارد تومان مدعي شده براي اختصاص به مردم را بين 50 ميليون تقسيم كنيد مي شود سالانه براي هر نفر 220 هزار تومان يعني ماهانه براي هر نفر 18300 تومان و براي يك خانواده 5 نفري مي شود 91600 تومان در ماه. نه آن طور كه رييس جمهور محترم ادعا كرده 300000 توان در ماه براي هر خانواده 5 نفري.

اين محاسبات طبق همان ارقامي است كه صدا و سيما اعلام كرد كه كميسيون اوليه مجلس با خواست دولت موافقت كرده بود. حالا آقاي رييس جمهور بفرمايند مابقي از كجا مي آمد؟ (116101)
 
ف
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۴:۴۰:۱۹
با 21 برابر شدن قيمت گازوئيل هزينه حمل و نقل (بار و مسافر) ، توليد در كارخانه هاو ... هم حداقل 10 برابر مي شود و اين يعني همين افزايش قيمت در بقيه كالا ها
اينها آثار بعدي ين طرح خواهد بود. (116102)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۴:۴۲:۴۶
واقعا من تعجب مي كنم كه آقاي رئيس جمهور اولا چطور افزايش شديد قيمت ها ناشي از تزريق حجم عظيم نقدينگي را در اثر اجرا اين طرح ناديده مي گيرند و با حساب دو دو تا چهار تا اين مساله سرنوشت ساز را ساده انگارانه توضيح مي دهند. و دوما آيا مشاوران ايشان نقش پررنگ پديده انتظارات تورمي را كه اقتصاد ما از آن بسيار متاثر است را به ايشان اطلاع نداده اند (116105)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۵:۰۳:۳۴
با سلام

واقعا مطلب بسیار ضعیفی نوشته بودید....

نه استدلال قوی داشتید و نه با منطق

سایت خودتان را با این مطالب سطحی و سخیف پر نکنید (116125)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۵:۲۸:۳۲
به خدا ما انقدر نفهم نیستیم. (116132)
 
امین
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۹:۳۰:۲۳
دوست عزیز این حرفی که شما زدی در انتخابات معلوم میشه. (116213)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۲۰:۳۵:۵۵
البته امیدوارم نباشیم؛ روز انتخابات معلوم میشه (116231)
 
امير
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۵:۳۶:۰۰
چه فرقي مي كند كه كسي آمار جعلي ارائه كند يا قصد تحميق مردم را داشته باشد.
نكته مهم اين است كه ما مردم ايران بگونه اي عمل مي كنيم كه ديگران فكر مي كنند ما براستي احمقيم و به جرات بخود اجازه مي دهند هر موضوعي را به ناف ما ببندند.

براستي آيا سخنرانان بغير از اين در مورد شنوندگانشان فكر مي كنند؟
اگر آنها به عقل و خرد جمعي ارزش قائل باشند ديگر جايي براي سپيد نماي و يا سياه نمايي باقي نمانده و حقايق را عريان در اختيار مخاطبان قرار مي دهند.موضوعي كه ساليان بسيار است كه مورد فراموشي قرار گرفته و هنوز مسئولين ما ياد نگرفته اند كه اين مردم همان مردمي هستند كه پيروزي انقلاب را رقم زدند و از پس 8 سال جنگ تحميلي بر امدند.

آيا روزي ميرسد كه مسئولين مردم را باور كنند و قصد خدمت به آنها داشته باشند نه قصد سواري گرفتن براي دستيابي به قدرت؟

به اميد آنروز كه حضرتش ظهور كند انشاء الله (116134)
 
علی مرادی
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۶:۱۲:۰۱
به نام خدا
من گنگ خواب دیده و عالم تمام کر
من عاجزم ز گفتن و خلق از شنیدنش (116148)
 
ع پ
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۶:۲۷:۰۶
اقای توکلی این را بدانید که دروغ بترین گناه و بهره گیری از ان بدترین جرم است حمایت از احمدی نژاد با این اوصاف و همچنین سکوت در مقابل ادعاهای دروغین او هیچ رابطه ای با اصول گرایی ندارد. چگونه شما برای توجیه عدم حمایت از موسوی کارنامه دولت احمدنی نژاد را با کمی اغماض قابل قبول می دانید. در صورتی که بارها این دروغگویی ها را از او و عمالش شنیده اید. (116153)
 
حبیب تاره
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۶:۳۶:۴۷
با سلام
تنها چیزی که از دست ما ملت فعلا بر میاید فقط اظهار تاسف است همین........... (116157)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۲۰:۲۲:۵۷
حبیب آقای عزیز!
اگه می خواهیم 4 سال دیگه حسرت نخوریم 22 خرداد رو از ما نگرفته اند، البته با چشمهای باز! (116601)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۶:۳۷:۱۶
ایشان قرار بود پول نفت به مردم بدهند ولی خرش که از پل گذشت تصمیم گرفتن پول بنزینو از مردم بگیرند
این امکام وجود دارد جای ماهی 70 تومان در صورت رئیس جمهور شدن دستور بده 100 تومان از هر ایرانی بگیرند .
اما با اون قسمت که گفتن به 70 درصد این پولو میدن موافقم چون در زمان ایشان پولدارها ثروتشان نجومی زیاد شد ( البته من اعتقاد دارم پولداران در ایران یا رانت خوار هستن یا بساز بفروش تولید کننده پولدار نداریم یا اگرم باشه از انحصار و رانت استفاده میکنه) و دیگه احتیاجی به این پولا ندارن و حاضرند بسیاری از ثروتشون خرج کنن تا دوباره آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بشه . (116159)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۹:۲۹:۱۸
ایشان همین حالا هم دارند پول نفت را به مردم میدهند. پس این همه میوه و کالای خارجی که در بازار به قیمت ارزان وجود دارد و سیب زمینی و ... چیست. حالا هم که میخواستند بنزین را بگیرند به این خاطر بود که نفت ارزان شده است که نشد و احتمالا روش جبران آن افزایش نقدینگی و طبعا تورم خواهد بود.
اگر دنبال پول نفت سر سفره هستید دوباره به ایشان رای بدهید اما اگر دنبال کسی هستید که پول نفت را در صنعت و کشاورزی سرمایه گداری کند.... (116349)
 
ارشاد
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۸:۰۹:۵۷
این حرفها کجایش عجیب است که آنقدر جنجال راه انداخته اید. یادم هست آقای احمدی نژاد پیشترها نیز اعلام کرده بودند که اقتصاد علم نیست. چرا در چیزهایی که هیچ جنبه علمی ندارند به دنبال منطق می گردید؟ (116192)
 
هیوا
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۸:۱۱:۴۷
دو نفر که ازمدارج بالای علمی برخوردار بودند یکی بسیار سخنور ودرکمال آرامش هرچه دل تنگش میخواست میگفت ودیگری بسیار محتاط .
از اولی پرسیدند فرق میان تو ودیگری چیست گفت : من موقع سخنرانی همه شنوندگان را بز میپندارم ولی ایشان همه را دانشمند> (116193)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۸:۲۶:۴۹
واي اگر از پس امروز بود فردايي (116197)
 
d
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۸:۳۳:۱۹
شانس بیارید دوباره داستان به ...........مجلس پیش نیاد .البته با این داستان هاکه پیش میاد بعید نیست (116199)
 
خليل
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۸:۳۹:۱۲
من از بزرگان مومن وصادق اصول گرايي عاجزانه التماس مي كنم به داد اصول و اززش هاي انقلاب اسلامي برسند وبه خاطر مصلحت هاي جاهلي وقبيلگي
بيش از اين آبروي اسلام و انقلاب را نبريد آيا در شان رييس جمهور محترم ايران اسلامي است كه بخاطر حفظ قدرت اين همه دروغ بگويدآقاي توكلي عزيز كه هنوز مي توان رگه هاي اصول انقلاب را در وجودتان مشاهده كرد لطفا در مقابل حراج دادن ارزش ها سكوت نكنيد اگر در محضر خدا حجتي نداريد لطفا دست از حمايت رييس جمهور بر داريد (116201)
 
حق گو
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۹:۲۰:۲۱
حالا ببینید حضرت علی {ع} از دست زاهدان احمق و منافقان زیرک چه می کشیدند. (116212)
 
خسرو سلجوقي
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۹:۵۷:۴۱
رسانه ملي بدليل اينكه در وظايف آن نوشته شده است بايد نشان دهنده عملكرد دولت و نظام باشد موظف است تا هر آنچه چه درست و چه نادرست را كه دولت مردان به مردم بيچاره ارائه مي كنند پخش كنند و در اين رسانه امكان شفاف سازي صالح از ناصالح . كار درست از كار نادرست و تبليغات سالم از تبليغات ناسالم امكان پذير نيست بايد هر چه سريعتر فكري به حال رسانه ملي و ايجاد چند رسانه رقابتي و با حفظ شرايط اخلاقي ولي آزاد همانند همين وبگاه الف يا تابناك كرد ضمن اينكه حرمت رييس جمهور و دولت حفظ بشود لكن اگر حرف غير كارشناسي يا قانون شكني و تحريف يا دروغ تحويل جامعه داده مي شود اين موارد بطور مستدل بحث شود تا مردم امكان شناخت سره از ناسره را پيدا كنند.
تا دير نشده است با استفاده از طرح دو فوريتي مجوز راه اندازي تعدادي فرستنده راديويي و تلويزيوني داده شود.
متاسفانه تعداد افراد استفاده كننده از اينترنت با توجه به سرعت و هزينه بالا توسط عموم امكان پذير نيست و در نتيجه شاهد سوء استفاده از اقشار ساده و بي خبر و بي ارتباط از اين امكانات مي باشيم (116225)
 
خارج از كشور
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۱۹:۵۸:۰۶
فقط بايد اظهار تاسف نمود كه درمقابل مردم سخنراني احساسي مي شود و آمارهاي غلط كه خود كارشناسان دولتي هم آن را تاييد نميكنند بيان مي شود و همه اينها براي اين است كه بارديگر راي مردم را بدست بياورند آيا اين اصولگرايي است آيا اين خلاف دين نيست آيا اين جوانها را به دين نزديك ميكند يا آنها را از دين مي گريزاند؟ (116226)
 
‫م.حاتمی
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۲۰:۴۹:۰۰
‫با این همه داد و بیداد ان طوری هم که ادعا میکنید ‫خیلی واضح نیست که دولت اشتباه کرده یا دروغ گفته باشد! ‫باید به خاطر داشت که این اختلافات در ارایه امار و ارقام بین دولت و منتقدین ان مطلب تازه ای نیست. امیدواریم دولت به صورت شفاف ابهامات را برطرف نمایند. (116235)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۲۰:۵۳:۰۹
اين مردم خود كردند كه ايشان ريس جمهور باشد
خود كرده را تدبير نيست
اين دولت از دل مردم آمده است پس مردومتونو سرزنش كنيد نه ايشان را
اين مردوم يه همچين شخصي را مي خواستند و اميدوارم پاي اين انتخابشون وايسن! (116236)
 
مهدی صفرزاده
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۲۱:۱۸:۴۶
احمدی نژاد که همه چیز رو حساب کرده چرا نگفته تورم چقدر میشه ؟ با این وضعیت بی حساب وکتاب ، وعدم نظارت، دستکم باید شاهد تورم پنجاه در صدی باشیم .بعدش هنوز یادمون نرفته که وزیر اقتصاد گفت به یک خانواده چهار نفره هشتاد هزار تومان میرسه. احتمالا انتخابات نرخها رو بالا برده. پناه بر خدا (116242)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۲۱:۵۸:۴۱
یه ضرب المثل....

گوش اگر گوش ....
ناله اگر ناله ......

آنچه البته به جایی نرسد فریاد است!

و یکی دیگه .... (116059)
 
سینا صفوی
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۲۲:۴۰:۱۱

فرمودند که یک خانواده اسلامشهری 100 متر مکعب آب مصرف می کند و خانواده ای در تهران 12000 متر مکعب! اگر تهرانی ها! 10% در مصرف صرفه جویی کنند دیگر شما مشکل آب نخواهید داشت.
واقعا این صحبت یک مسئول است؟ (116086)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۷:۵۷:۵۲
متوسط را بیان کرده است
کحاش اشتباهه؟! (116322)
 
ali
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۲۲:۴۹:۲۲
salam
lotfan be ahmadinejad begooeed baraye khanevade 2 nafare mesle man cheghadr bayad ezafe tahvil shoma bedam ta ba in hoghooghe sabetam az goshnegi namiram (116268)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۲۳:۰۷:۵۱
نكته مثبت اين است كه چه آقاي احمدي نژاد انتخاب شوند و چه نشوند سرنوشت اين طرح توسط مجلس و كارشناسان آن تعيين خواهد شد نه دولت. ( البته با فرض اينكه بعد از روشن شدن تكليف انتخابات اصراري بر اجراي چنين طرحي وجود داشته باشد!) (116272)
 
بیدل
۱۳۸۸-۰۲-۰۵ ۲۳:۲۴:۱۵
بابا اجازه بدید زندگیمونا بکنیم ..آخه چقدر استرس .چقدر عدم ثبات .هر روز یه تراژدی جدید .. این حداقل زندگی بخور و نمیرم ازمون بگیرید راحتمون کنید دیگه (116278)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۰:۰۱:۴۳
پناه بر خدا. وقتی این صحبتهای غیر واقعی و تبلیغاتی را می شنوم فقط پناه می رم به خدا. ما بر اساس اصول دین مبین اسلام پرورش یافته ایم. در دین ما دروغ از گناهان کبیره است. مگر نه اینکه وعده توخالی دروغ است، مگر نه اینکه آمار غیر واقعی دروغ است، مگر نه اینکه تهمت های ناروا گناه است. وجالب آنکه این موارد را افرادی مطرح می کنند که خود را ....
واقعاً بعضی وقتها تا مرز جنون پیش می روم وآنوقت می گویم پناه بر خدا و سعی می کنم دیگر به آن فکر نکنم. (116287)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۱:۰۳:۱۵
aghaye tavakoli toro june madaret bazam kandida nadari baba yekam ensaf dashte bash ahmadi nejad reis jumhur she chejuri mikhay tu majles dobare jeloye in tarho begiri? (116299)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۱:۴۲:۵۸
من به این کارها کار ندارم،
اما درآمد نفت ایران در سال 86 طبق گفته سازمان انرژی آمریکا و یکم پایین تر توسط مقامات خودمون حدود 75 میلیارد دلار بوده که سرانه هر ایرانی از نفت سال 86 حدود 1 میلیون و هفتاد هزار و ماهانه حدود 89 هزار تومان میشه.
حال ما اگه پول نفت رو بدیم به خود مردم، مملکت رو باید توسط مالیات اداره کرد، که فکر میکنم بهترین راه هم هست، مثل همه دنیا، چون دیگه چیزی هم نیست که بخواد براش تبلیغات سیاسی کرد، مردم هم دیگه خیالشون راحت میشه.
البته کروبی هم همینو تقریبا گفته و گفته میخواد ایرانیها رو سهامدار نفت کنه ! (116302)
 
reza
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۳:۲۱:۱۵
ایشان میگویند در دورهٔ بعدی این پولها را به مردم میدهند یا در این دوره از ریاستشان؟

باید مردم مستضعف صبر کنند و من مطمئن هستم که آنها هم پولدار میشوند. (116308)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۵:۰۱:۳۶
چرا امثال توکلی در خصوص سیستم که چنین اشکالاتی دارد موضوعی مطرح نمیکنند مشکل فرد نیست خاتمی و موسوی و احمدی نژاد و توکلی و هاشمی و .... همه همینجوری هستند چون ساختار اطلاع رسانی و گردش آزاد اطلاعات در کشور تعریفی ندارد و هر فردی خود را مجاز دانسته که براساس حرفهای دوستان آمار بدهد و مرکز امار ایران هم که سالهاست خواب است و امار را بصورا سیاسی اعلام میکند نه ریاضی خب کل کشور سیاسی است حتی ریاضیات ان (116313)
 
حسین انهاری
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۷:۳۶:۲۹
واقعاایشان فکرنمی کننددراین مملکت چهارنفرهم به آماروارقام واردباشند.حرف فقط حرف نیست اثاروتبعات دارد.هرچه گفتیدتمام شد. (116319)
 
یک دانشجو
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۷:۳۸:۳۹
سلام
یک نکته ای در مورد لایحه هدفمند کردن رایانه ها (که البته فعلاً لغو شده است) در نظرم بود که میخواستم یک جوری به گوش مسئولین برسانم. گفتم شاید شما بتوانید کمکم کنید.
خیلی سریع موضوع را بخواهم به صورت خلاصه بگویم، پرداخت یارانه نقدی است و خانواده هایی که سرپرست آنها معتاد هستند. اگر به چنین خانواده ای پول یارانه نان را نقدی بپردازند خیلی طبیعی است که سرپرست خانواده پول نقد را برای مواد مخدر مصرف کند و خانواده بدبخت بماند و نان و ... گران. این مسئله ابعاد وسیعی میتواند داشته باشد. چرا که اگر مثلاً دو درصد جمعیت ایران معتاد باشند شاید ۸ درصد جمعیت را تحت تأثیر قرار دهد. خواستم این نکته را یک جوری مثلاً به گوش نمایندگان یا ... برسانم. به خاطر همین فکر کردم شاید بتوانم مزاحم شما شوم.
خدا نگهدار (116320)
 
نادر جون خوش باور
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۸:۳۷:۳۹
من هم از باورکنندگان روز 70 لیتر نفت جلوی درب خانه هر ایرانی هستم . انروز 33 سالم بود ولی خوب بخاطر دارم نه نفت درب منزل امد نه اتوبوس مجانی شد و نه برق و اب . چیزی شنیدیم خوشمان امد رائی دادیم خوششان امد . فلذا احتمالات را در نظر باید گرفت . گویند ملا نصرالدین بانگ براورد که سر گذر سکه میدهند همه دویدند بنده خدا خودش هم دوید پرسیدند ملا تو چرا میدوی پاسخ داد با دیدن اینهمه خوش باور شاید حرف من واقعیت پیدا کنه (116331)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۸:۴۶:۳۰
دم این رئیس جمهور گرم که قرار گذاشته همه مردم ایران را تحت پوشش کمیته امداد در بیاورد. (116334)
 
داداش
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۹:۳۶:۳۹
داداش اين ماهي دويشت سيصدتومن كه هي وعده مي دند كي به دشت مامي رشه ما كه خيلي لنگشيم . اينقد با هم بحث نكنيد فكر مارا بكنيد كه نه وقت داريم ونه حوشله تشويب كنيد بره ديگه ما هم يه نفس راحت هي بكشيم (116351)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۰۹:۵۲:۳۳
خدا وكيلي به من بگيد ملاك جدا كردن 50 ميليون نفر از هفتاد ميليون نفر چيست ؟ با كدام اطلاعات ؟ (116359)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۰:۳۲:۱۲
بسم رب الشهداء و الصدیقین
اگر چه جناب آقای احمدی نژاد در طول این 4 سال بسیار زحمت کشیده اند و دلسوزانه برای خدمت به مردم جانفشانی کرده اند ولی متاسفانه به نظر می رسد برای ادامه ریاست جمهوری ( 4 سال دوم ) از هر وسیله ای می خواهند استفاده نمایند که این با صداقت و عدالت همراه نیست . مثلاً تغییر پی در پی پست هایی که با مسائل مالی سر و کار دارند : آقای بذرپاش 1 سال مدیر پارس خودرو می شود 1 سال مدیر سایپا می شود و سال دیگر ( 3 ماه به انتخابات مانده ) مدیر شرکت شستا می شود و معلوم نیست بعد از انتخابات چه مسئولیتی می گیرد ؟ حتماً برای انتخابات از منابع مالی این مراکز استفاده می شود ؟ خدا عاقبت مملکت را بخیر کند که در تمام دستگاه های دولتی همین جابجایی ها با زمان بسیار اندک انجام می شود و هزینه های سرسام آوری برای بیت المال دارد . از همه بدتر این که ایشان از مشورت با خوبان و تجربه داران استفاده نمی کنند و اگر هم تذکری به ایشان داده باشند کار خود را می کنند . یعنی خود محوری و خودمختاری.با همه این تفاسیر چون به ایشان رای داده ام و دوستش دارم آرزوی موفقیت دارم . (116378)
 
مرتضي
۱۳۸۸-۰۲-۱۰ ۰۹:۴۷:۴۷
با اين حساب هر جا جلوي ضرر را بگيري استفاده است. (117446)
 
یک دانشجو
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۰:۳۸:۲۹
این گزارش اصلا علمی نیست، گزارش علمی و مستند، آمار و ارقام صحیح و دقیق و واقعی می خواهد، نه اینکه خوانندگان را به قبض های برق و گاز ارجاع دهد! (116384)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۱:۰۱:۲۹
ّا سلام. میخواستم بدونم چه جوریه که نظر من دیروز منعکس شد و حتی ساعتها قابل مشاهده بود، اما الان نیست. شما هم از جایی دستور میگیرین؟ کسی هست که تعیین میکنه کدوم نظر به ضرر اصولگراییه؟ مگه اصولگرایی چیزی به غیر از سنت پیغمبره؟ به خدا قسم خیلی از این واکنش الف ناراحت شدم. امیدوارم با جمع دروغگویان خوش بگذره. ما را به خیر و شما را به سلامت. (116392)
 
فرهنگ
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۱:۵۴:۵۵
دوستان عزیز در بخش تحلیلی الف و خوانندگان محترم


فرض کنید همان صحبت تقسیم 34000میلیارد تومان میان ملت صحیح باشد که نیست. و به هر خانوار بطور متوسط 300هزارتومان برسد . حال من سوالات زیر را دارم :
1- ایا هزینه ها فقط خلاصه شده است در قیمت اب و برق و گاز ؟
2- اینکه برای موارد بند 1 در بخش انرژی فقط 130هزار تومان هزینه میشود از کجا امده است ؟
3- تاثیر این قضایا در تورم انتظاری چقدر میشود ؟ اصلا توان و علم محاسبه تقریبی تورم انتظاری را دارند ؟ چند بار از زبان دولتیان شنیدم که توان پییش بینی این کار را ندارند . شواهد عدیده و بهم ریختگی شاخص های اقتصادی که کرارا نظاره گر ان هستیم همین امر را نشان میدهد .
واقعا تاثیر همه این قضایا در شاخص های تولید ،خدمات و.... چقدر خواهد بود ؟
نتیجه اینکه ملت بدنبال جذب پول نیست . قدرت خرید خانوار مهم و مد نظر است . شما اصلا ییایید و متوسط درامد ملت را بکنید ده میلیون تومان در ماه . ولی اگر قرار باشد که هزینه هر خانوار بشود بیست میلیون تومان انوقت چه چیزی را حل کرده اید ؟
شما میگویید با حذف به اصطلاح یارانه ( که عملا در استفاده صحیح یارانه شک وجود دارد و بدلایل مختلف در بسیاری از موارد این اختلاف قیمت یارانه نیست ) پویایی و
رقا بت در جامعه زیاد میشود .با این شواهد متقن ما که نمی دانیم چگونه .
یک نمونه از عدم توان کنترل دولت بانکهاست . ایا دولت توانست انها را کنترل کند ؟ انهایی که دربدر بدنبال وام ( اعم از فاینانس خارجی ،داخلی ،کم بهره ،پر بهره و.... ) هستند میدانند که من چه میگویم و چه خون دلی میخوریم . جالب اینکه از چند روز پیش دولت نرخ بهره برای سپرده گذاران را بطور متوسط از 17/25به 14/25 درصد رسانید. حال شما شاهد باشید ایا بانکها نرخ خود را برای متقاضیان وام که اسما 12% و عملا در بسیاری از موارد بالای 25% است کاهش خواهند داد ؟ این خط و اینهم نشان . کما اینکه در دوره های قبل هم بطور مستقیم و غیر مستقیم با فرمولهای سرکاری انرا از ملت گرفته اند . بقول معروف فسم حضرت عباس را باور کنیم و یا دم خروس را ؟ خلاصه ایا مجددا تحت جملات فریبنده به بنگاههای اقتصادی فربهی که بنا به امار بانک مرکزی سرمایه انها ( منظور بانکهاست ) از حدود 260میلارد دلار به 500 میلیارد دلار رسید ،کمک کرده اند و یا به مردم ؟
با تحلیل های ضعیفی که از تریبون های عمومی ارایه میدهند ایا میتوان همچنان امیدوار بود ؟ مشکل این است که جناح رقیب دولت هم قبلا در مصدر کار بوده و ادعاهای عجیب و غریبش گوش فلک را کر میکند . انها قبلا بخوبی امتحان خود را پس داده اند . در مورد میرحسین موسوی هم که دوره نسبتاموفقی داشته کسی نمی داند چه خواهد کرد .هرچند بخشی از موضع گیریهای وی نیز براستی حیرت انگیز و پر ابهام است .

من فکر میکنم با این توطعه گرهایی که گرداگرد کشور در کمین نشسته اند و معضلات داخلی موجود ،فقط بایستی بخدا پناه برد و خویشتنداری کرد و با فکر و عمل درست در هر صنف و رده ای با توکل بخدا و استعانت از او دعا کرد که همه چیز بخیر بگذرد .
راستی خدا وکیلی یک سوال از مسئولین کشوری دارم . ایا قرا نیست بعد از انتخابات خرداد ماه یارانه ها را بردارید ؟ خودتان میدانید من چه میگویم و این سوال چرا مطرح میشود . (116414)
 
مرتضي
۱۳۸۸-۰۲-۱۰ ۱۰:۰۳:۴۳
متاسفانه كاهش نرخ سپرده‌ها كه به دستور بانك مركزي صورت گرفته است، موجب مي‌شود سپرده‌هاي موجود در بانكها باز هم راهي بازار زمين و مسكن شود. و بار ديگر شاهد افزايش نرخ زمين باشيم. در مورد يارانه هم بايد گفت ، اين دولت با پنجاه درصد كسري بودجه و كاهش قيمت نفت، و تحريم‌هاي اقتصادي موجود، ظاهرا با يد يا به فكر فروش موسسات دولتي باشد و يا از بانكهاي خارجي قرض كند( كه نمي‌دهند) و يا با بستن قراردادهاي طويل المدت با برخي شركتهاي روسي، چيني، و اروپايي باشد كه از فرصت استفاده مي‌كنند و ثروت اين مملكت را به ثمن بخس از دست ملت مي‌ربايند. و دولت بي برنامه و خالي از هر گونه تئوري اقتصادي نيز تلاش مي‌كند با استفاده از هيجانات روحي موجود 4 سال ديگر به تخريب نهادهاي مدني اين سرزمين ادامه دهد. به همين دليل است كه بسياري از فيلسوفان با دموكراسي بي در و پيكر مخالفند. متاسفانه كسي هم به فكر نيست در ديگر جاهاي دنيا فردي كه مي خواهد كانديد شود بايد تعداد مشخصي امضا از افراد شاخص كشور و حد اقل يك گواهي سلامت از يك روان پزشك بگيرد ولي در ايران هر كس كه وعده بيشتر مي‌دهد و دروغ بزرگتر مي‌گويد ، ظاهرا بيشتر راي جمع مي‌كند. نمي‌دانم در اين ميان وظيفه شوراي نگهبان چرا فراموش شده كه بجاي مراقبت از قداست رياست جمهوري خود به صورت غير عاقلانه‌اي به حمايت از يكي از طرف‌هاي انتخاباتي مي‌پردازد. (117448)
 
ali
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۲:۵۳:۰۵
ba arze salam be shoma azizan dar iran biaeid dast dar dast iran ra ba tavasote modirane asli va eghtesaddanhayearzeshmand dar tamame donya estefadeh konim ta iran mesle japon ba eghtesade moteadel gardad (116452)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۳:۱۵:۲۹
بالاتر نبود؟ 70 هزار یک، 70 هزار ،دو ... کروبی بجنب تا سه را نگفتند! (116465)
 
ali
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۳:۲۱:۴۷
harfe hagh ra benevisid (116473)
 
ali
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۴:۰۱:۵۳
az shoma kamale tashakor ra daram (116485)
 
حجت
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۴:۱۲:۵۱
توضیحات:
دولت در لایحه بودجه پیش بینی کرده بود که از محل افزایش قیمت برخی محصولات نظیر بنزین، گازوئیل، گاز و آب و برق ۳۴ هزار میلیارد تومان (۳۴ میلیارد دلار) درآمد داشته باشد؛ اما کمیسیون تلفیق تنها با ۲۰ هزار میلیارد تومان (۲۰ میلیارد دلار) آن موافقت کرد. با فرض تصویب تمام این مبلغ توسط مجلس، قرار بود از این ۳۴ هزار میلیارد تومان، 60 درصد آن ( نزدیک به 20.5 هزار میلیارد تومان) برای جبران هزینه‌های دهک‌های کم درآمد جامعه توزیع شود، 25 درصد این درآمد (8500 میلیارد تومان) برای جبران هزینه های دولت و 15 درصد مابقی (5000 میلیارد تومان) برای حمایت از بخش های تولید بازتوزیع شود.
حال به گفته رییس جمهور اگر قرار باشد این مبلغ بین 50 میلیون نفر توزیع شود، به هر نفر ماهانه تنها نزدیک به 35000 تومان و به هر خانواده 5 نفره نهایت 170 هزار تومان خواهد رسید که این مبلغ با 300 هزار تومان رییس جمهور تفاوت فاحشی دارد.
محاسبات فوق در حالتی صورت گرفته که مجلس با تمام مبلغ فوق (۳۴ هزار میلیارد تومان) موافقت نموده و لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را بدون هیچ کم و کسری به تصویب برساند. (116490)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۴:۳۳:۴۰
سي هزار تومان يا سيصد هزارتومان، هرچند پذيرفته نيست ولي كم يا زياد آن مي توان يك اشتباه لپي در ضرب و تقسيم اعداد باشد. مهم اين است كه اين سازوكار در هر حال آثار تورمي دارد كه متاسفانه عامه مردم به آن توجه داده نمي شوند. (116499)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۴:۴۰:۱۸
ازاینکه \"دروغ گویی\" را با واژه هایی مثل\"اشکارا با واقعیت مغایرت داشت\" و\"جملات نادرست وغیر واقعی\"و\" امار اطلاعات نادرست \" تطهیر میکنید باید درروز قیامت جواب بدهید. حداقل برای جبران این گناه . این را منعکس کنید. (116501)
 
حمد
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۴:۵۰:۱۰
برای خیلی ها معیار و متر سنجش شان شده آقای احمدی نژاد. مطمئن هستم حتی در صورت تقابل نظر مقام معظم رهبری با نظر این آقا، باز هم بر روی آقای احمدی نژاد نظر دارند. این طوری است که میبینیم با همه خصومت دارند. رئیس مجلس(قبلی و فعلی)، رئیس مجمع تشخیص مصلحت، نماینرگان مجرب و شاخص مجلس، کارشناسان زبده اقتصادی و.....

چرا که این دسته معتقدند آقای احمدی نژاد بلاواسطه وصل به ولی عصر هستد و لذا هرچه بگویند و هرچه بکنند حتی قانونی را نقض کنند ویا نعوذا بالله دروغ هم بگویند، اشکالی ندارد.

وای بر ما که فردای قیامت چگونه به نا عدالتی ها در برخوردها و موضع گیری هایمان پاسخ خواهیم داد. آنها که دیروز برای مسائل بسیار کوچکتر کفن پوش به خیابان میریختند، امروز کجایند.
همه چیز شده سلیقه و نظر خودمان و طیف منتسب به خودمان. البته این از هرکه باشد و هرگروه مذموم است و فردای قیامت پاسخگویی در پی خواهد داشت. (116506)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۴:۵۳:۰۶
آيا دروغ گناه گبيره نيست پس چرا آقايان راحت دروغ مي كويند وخودرا جزء اصولگرايان و ارزش گرايان مي دانند (116508)
 
حمد
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۴:۵۳:۱۴
سلام. میخواستم بگم نظر منو هم بر داشتند. نظر من دیروز منعکس شده بود و حتی ساعتها قابل مشاهده بود، اما الان نیست.به هر حال چه آنه که دروغ میگویند و چه اونها که سرپوش میگذارند همه در این مصیبت شریکند. (116509)
 
محمد شكيبا
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۵:۳۳:۰۴
آقاي رئيس جمهور حسن نيت شما ثابت شده اما هيئتي كار كردن شما داره كار دست مردم ميده
حسن نيت دوستيه خاله خرسه اي بيشتر خرابي به بار مياره
تو دنيا براي هر كاري اول از فرهنگ سازي شروع ميكنن اما در ايران متاسفانه بي تدبيرترين و بي حوصله ترين آدمها در بخشهاي فرهنگي كار ميكنن.
تصحيح الگوي مصرف به شدت به كار فرهنگي احتياج داره اما با اين مديريت فرهنگي 1000 سال ديگه بهتر نميشه كه بد تر ميشه
ماشااله هزار ماشااله بيشتر اين پولدارها همين مديران دولتي ما هستن كه آب زياد مصرف ميكنن!
برادر بجاي اينكه بارتون رو روي جاده خاكي با طناب و با زحمت زياد بكشيد فكر كنيد، چرخ بسازيد و جاده را هموار كنيد تا به راحتي بار سنگين رو جابجا كنيد (116529)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۱۵:۵۴:۳۳
هدف مند کردن یارانه ها درست است ولی با برنامه (116536)
 
وح الله
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۲۱:۴۱:۳۷
باسلام.توزیع بیت المال بین مردم کاملا اسلامی است ودرزمان امیرالمومنین علیه السلام رواج داشته است.متاسفانه نمایندگان باتنگ نظری وتعلل واحتیاط بی مورد(انشاالله غیرسیاسی)این طرح رابه عقب انداختندونفرین میلیونهاایرانی را برای خودخریدند.دکتراحمدی نزادبلطف خدااین لایحه راعملیاتی میکنند.مجلس قراربودخانه ملت باشدنه اینکه برعلیه ملت کارکندورییس آن درباره ی شخصی که جلوی مجلس خودرااتش زدبگوید:خانواده ی شهید نبود.جانبازنبود.اعتیادداشت و...آقایان برای مسکن نمایندگان نفری 200میلیون تصویب میکنن .نوبت که به ملت میرسدمصلحت نیست طرح توزیع یارانه هااجراشود!تقصیرمردم است که به این نمایندگان رای میدهند. (116611)
 
مجيد
۱۳۸۸-۰۲-۰۶ ۲۲:۱۱:۵۰
مقرر شده با 4 برابر كردن قيمت بنزين، 21 برابر كردن قيمت گازوئيل ، 11 برابر كردن قيمت گاز طبيعي و 6 برابر كردن قيمت برق،
خداوكيلي چند برابر كردن قيمت ها يعني تبلغ انتخاباتي با 50 يا 70 هزار تومان پول دادن ايا ميشود از اين شوك فرار كرد دولت با اين حركت تصميم به خودكشي دارد
مطمئن باشيد اگر اين كار فايده انتخاباتي ميداشت دولت هاي قبل اين كار را انجام ميدادند
ارزو ميكردم اين مساله قبل از انتخابات صورت نگيرد چون به طور قطع راي اقاي احمدي نژاد چند ميليون سقوط ميكرد (116619)
 
آشنای دلسوخته
۱۳۸۸-۰۲-۰۷ ۰۸:۳۱:۵۷
به نظر بنده هیچ احدی نسبت به صداقت و پاکی آقای احمدی نژآد شکی نداشته و ندارد و روز به روز به محبوبیت ایشان اضافه میشود
امیدوارم آقای احمدی نژاد قدری تزمز تند رویهای خود را بکشد تا به بهترین رییس جمهور تاریخ ایران تبدیل گردد (116664)
 
علاقه بند
۱۳۸۸-۰۲-۰۷ ۱۵:۱۰:۴۱
همگی مطمئنیم که نیت آقای احمدی نژاد کاملا خیر است، اما امروز بر همگان ثابت شده که ایشان تدبیر لازم برای اجرای این نیت خیر خویش را ندارند. این مسئله بخصوص در وضعیت آشفته اقتصاد کشور و همچنین تنزل کیفیت معیشت خانواده های کم درآمد نمود دارد. (116766)
 
Najar
۱۳۸۸-۰۲-۰۷ ۰۹:۳۱:۰۲
نمي دانم چرا تعداد اظهارات غيرقابل انتشار اين همه زياد شده است. چرا خودسانسوري، چرا اين همه سخت‌گيري، مگر شما به جريان آزاد اطلاع‌رساني اعتقاد نداريد؟ ديگر از كتمان حقايق و اظهارات خلاف واقع رييس جمهور مملكت كه بدتر نيست! و بدتر از آن سكوت و حتي حمايت مسئولان، برخي علما و برخي نخبگان كشور است كه در برابر دروغگويي، جعل، سواستفاده و انواع تخلفات در اجراي قوانين مختلف و اين جريانات بي‌هويت ساز است . چطور مي توان از امام علي (ع) و امام حسين‌ (ع) و بسياري بزرگان و مبارزان ديگر در اين جامعه به عنوان الگو نام برد و در مقابل اينهمه بي عدالتي و تزوير و ريا دم بر نياورد. اين سكوتها و يا حمايت‌ها چه تعبيري دارند؟
در هرحال فكر مي‌كنم اين رفتار شما نيز و اعمال سانسور باعث مي‌شود بخشي از علاقمندان به سايت خود را از دست بدهيد. گيرم برخي شهروندان، نظر مخالف ويا تندي ارائه نمايند به نظرم چنانچه برخي از آنها (كه صرفا\" جنبه انتقادي اعم از سازنده! و يا مخرب! به روشها، افراد و ... را دارند) بدون سخت‌گيري زيادي در سايت درج شود و خواندن آنها توسط خود نويسنده، باعث مي‌شود نوعي خوداصلاحي هم در فرد ايجاد شود. (116678)
 
mehrdad
۱۳۸۸-۰۲-۰۸ ۰۴:۱۹:۰۶
ba in tosif jaleb shod hame brim dehat zendegi konim chon dyge hazine benzin va abo va,.. nadarim be in migan irane abe ishalaa ke sar boland beshim ba in kar byee. (116908)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۸ ۰۹:۲۹:۲۸
به خدا ما حرف غیر قابل انتشاری نزدیم که مشمول الطاف سانسور شدیم فقط عرض کردیم دروغگو دشمن خداست و اگر کسی بخواهد انرا با الفاظ دیگری ماستمالی کند روز قیامت باید پاسخگو باشد . والسلام (116940)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۰۸:۴۱:۲۶
همه سر كاريم و سرگرميم. (117190)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۱۰:۴۰:۴۸
کم کم به اصولگرایی دکتر توکلی و اطرافیانشان کمی مشکوک شده ام و امیدوارم ایشان در نظراتشان جانب انصاف را بیشتر رعایت کنند. (117223)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۲:۱۴:۲۳
وقتي تو سفر كرمان از هر دو نفر يه نفر نامه نوشته يعني نصف مردم كرمان نامه نوشتند.آنوقت بعد از 30 سال از انقلاب گذشته اين كار اسمش چيه؟يه نفر تحليل كنه لطفا.حالا يارانه ها بماند.مرديم از پولداري وعده سر خرمن.آخه ما هنوز پول هاي نفت سر سفه مون مونده نميدونيم چه جوري خرج كنيم كه يه هو پو ل يارانه ها هم اومده روش متورم شديم از پول.خودمونيما چقدر پود دار ميشيم.مگه نه !؟ (117689)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۰۲:۱۲:۱۶
برای کاربزرگی که اقای احمدی نژاد کرده است که مجروحان تصادفی را همه جا رایگان پذیرش می کنند تشکر وقدردانی میکنم (118244)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.