نظر منتشر شده
۳۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 44804
چهره‏هاي فعال عليه مفاسد اقتصادي
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۵۱
در آستانه هشتمين سالگرد صدور فرمان 8ماده اي مبارزه با فساد، جنبش عدالتخواه دانشجويي طي مراسمي فعالان مبارزه با مفاسد اقتصادي طي 8 سال گذشته را معرفي و از آنها تقدير كرد.



به گزارش الف، متن كامل بيانيه اين جنبش درباره اين مراسم به شرح زير است:

 
بسم الله الرجمن الرحيم


چه نيكو است كه تشويق صالحان و خدمتگزاران نيز در كنار مقابله با فساد و مفسد، وظيفه‏ئى مهم شناخته شود. (مقام معظم رهبري)

8 سال از پيام تاريخي مقام معظم رهبري به سران سه قوه براي مبارزه با مفاسد اقتصادي مي گذرد. در اين سال ها گرچه بعضي اقدامات خوب انجام شد؛ ام مسئولين كارنامه ي مثبت و قابل دفاعي از خود در اين زمينه به جا نگذاشتند و تنها به جلسات سران سه قوه در اين مورد مي توان اشاره كرد كه با وجود تعويض سران قوا و حضور شخصيت ها و جناح هاي مختلف در اين جلسه در عمل؛ كارنامه اي كه بتوان از آن دفاع كرد به جاي نمانده است و عدم تشكيل جلسات آن به جز ساليانه در سالگرد پيام مقام معظم رهبري خود از عمق فاجعه خبر مي دهد.

اما در همين بين افراد گمنامي بوده اند كه براي اجراي عدالت و مبارزه با فساد؛ قاطعانه ايستاده اند و هزينه هاي مختلفي را پرداخت كرده اند كه بسياري از آنان هم به خاطر بي توجهي رسانه ها؛ سياسيون؛ تشكل هاي دانشجويي و مردمي و هم به خاطر مناعت طبع خود آن عزيزان؛ به اطلاع عموم مردم نرسيده است. و صدالبته طبيعي است كه وقتي به اصل فرمان 8 ماده اي مقام معظم رهبري توجه جدي نمي شود؛ قطعا انتظار توجه به  بند 4 آن كه مقام معظم رهبري توصيه به تشويق صالحان و خدمتگزاران نموده اند از جانب مسئولين بي مورد خواهد بود.

جنبش عدالتخواه دانشجويي در هشتمين سالگرد فرمان 8 ماده اي مقام عظماي ولايت تصميم گرفت تا در لبيك به پيام رهبر فرزانه ي انقلاب اقدام به تقدير از فعالان اين عرصه بنمايد. لذا در گام اول با تقدير از برخي فعالان شناخته شده ي اين عرصه خارج از حاكميت پرداخته و در گام بعدي در ضمن جلسه ي رسمي به تقدير از جمعي از فعالان گمنام اين عرصه در سه قوه و نيز اقشار مختلف مردم خواهد پرداخت.

قطعا تعداد افرادي كه در اين عرصه اقدام به فعاليت كرده اند بسيار است و قطعا رعايت عدالت در معرفي آن ها بسيار سخت مي باشد. لذا تنها و براي شروع امر مبارك تقدير از خادمان ملت در گام اول به معرفي چند تن از چهره هاي شاخص اين عرصه مي پردازيمْ، باشد كه براي رسانه ها، مسئولين و تشكل هاي دانشجويي و سايرين شروعي براي قدرشناسي خط شكنان اين جبهه جهاد باشد.

1- شهيد برگزيده مبارزه با مفاسد اقتصادي: مهندس ناصر پیروی كه براي جلوگيري از سوء استفاده مفسدين از جنگل هاي شمال در شهرستان ماسال به دست مفسدين به قتل رسيد.



2- روحاني مبارز با مفاسد اقتصادي: طلبه ي عدالتخواه سيرجاني حجه السلام و المسلمين عليرضا جهانشاهي كه با مطالبه پي گير عدالت و انجام پياده روي از سيرجان تا تهران براي مطالبه مبارزه با زمين خواري سيرجان متحمل هزينه هاي بسيار از جمله دو نوبت حبس به مدت 3 ماه و يك روز و دو سال حبس شده اند و مقام معظم رهبري با ذكر جمله شكر الله مساعيك از اقدامات ايشان تقدير به عمل آورده اند.



3- روزنامه نگار فعال در مبارزه با مفاسد اقتصادي: در اين عرصه فعالان متعددي نقش داشته اند اما خط شكن اين مبارزه روحاني روزنامه نگار مهدي نصيري است كه با ماهنامه صبح در دهه 70 با دست گذاشتن بر روي مفاسد اقتصادي و پرونده هاي مختلف نقشي موثر در آغاز اين روند داشته است.



4- خبرنگار فعال مبارزه با مفاسد اقتصادي: در اين عرصه نيز افراد متعددي در صحنه بوده اند اما مشتركا از روح الله بهرامي به خاطر گزارش هاي روزنامه ابرار در سال 81 مشخصا در پرونده هاجر نويدي و نيز گزارش هاي زمين خواري سيرجان در رزنامه حزب الله در دي ماه 86 كه هزينه هاي زيادي براي ايشان ايجاد كرد و هم چنين محسن مهديان به خاطر صفحه شميم عدالت هفته نامه ي يالثارات الحسين و يادداشت ها و گزارش هاي متعدد مربوط به فقر و فساد و تبعيض.



5- ---.



6- فعال دانشجويي مبارزه با مفاسد اقتصادي: اين عرصه گمنامان بسياري دارد كه در طول ساليان و نسل هاي متعدد به اين عرصه پرداخته اند. فعالان گمنام دانشجويي دهه 70؛ كپر (كميته پي گيري فرمان 8 ماده اي مقام معظم رهبري؛ شعرباف دانشجوي دانشگاه فردوسي مشهد كه با برگزاري محاكمه ي مردمي در مشهدمقدس هزينه هاي زيادي نظير انحلال تشكل به او وارد شد و ده ها گروه ديگر عدالتخواه در دانشگاه هاي مختلف؛ در اين عرصه صاحب حق هستند. اما چون معتقد به حفظ اصالت و غير متوقع شدن فعالان دانشجويي هستيم ضمن وجود اين گزينه ها و گزينه هاي متعدد اين چنيني از معرفي برگزيده اين قشر خودداري به عمل مي اوريم.



7- استاد دانشگاه فعال در مبارزه با مفاسد اقتصادي: گرچه در اين عرصه اساتيد زيادي زحمت ها كشيده و هزينه ها پرداخت كرده اند نظير حجه الاسلام سيد عباس نبوي؛ دكتر سبحاني؛ دكتر افروغ و... اما مشخصا دكتر محمدصادق كوشكي عضو هيئت علمي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي به خاطر دو دهه فعاليت در اين عرصه چه در دانشگاه و چه در مطبوعات كه هزينه هاي بسيار زيادي  را متحمل شده است .



8- فعال در عرصه برخورد با تخلف در دانشگاه آزاد: عباس سليمي نمين روزنامه نگار و استاد و مورخ كه به صورت جدي هم در گذشته و هم در حال در عرصه مبارزه با مفاسد فعال بدوه است و مشخصا در مورد تخلف در دانشگاه آزاد هزينه هاي زياد نظير اخراج فرزندان از دانشگاه آزاد، دادگاهي شدن و موج حمله و تهمت را پذيرا گشته است.



9- مسئول فعال در مبارزه با مفاسد اقتصادي: سردار نقدي به خاطر شجاعت در ستاد مبارزه باقاچاق كالا و ارز و هم چنين پرونده هاي دهه هفتاد نظير سوء استفاده شهرداران.



10- فعالان هنري مبارزه با مفاسد اقتصادي:

الف) كاريكاتور: مازيار بيژني كاريكاتوريست عدالتخواه كه در روزنامه كيهان و هفته نامه هاي شلمچه؛ جبهه؛ پرتو سخن؛ صبح؛ صبح دوكوهه؛ يالثارات الحسين و... اقدام به مبارزه با مفساد اقتصادي نمود.



ب) مستند: مسعد دهنمكي سردبير هفته نامه هاي تعطيل شده ي شلمچه و جبهه وصبح و نشريه صبح دوكوهه كه دزر عرصه سياسي و اجتماعي و مطبوعاتي نقش جدي در بسط گفتمان عدالت داشته است به خاطر دو مستند عدالتخواهانه فقر و فحشا و نيز كدام استقلال كدام پيروزي كه علاوه بر عدالتخواهانه بودن به بررسي نقش تبعيض و فقر بر مسائل اجتماعي و سياسي پرداخته اند.



ج) فيلم داستاني: مشتركا ديوانه اي از قفس پريد معتمدي به خاطر دست گذاشت روي بحث مفاسد اقتصادي و شنا در زمستان محمدكاسبي به خاطر مضامين عدالتخواهانه و ارزشي اين فيلم.



د) شعر: در اين عرصه به وفور شاعران انقلابي داريم. از نسل قبلي آقايان قزوه و كاظمي به خاطر خط شكني در اين عرصه و از نسل فعلي با وجود شعراي جواني نظير مهدي سيار؛ عباس احمدي؛ ميلاد عرفان پور و در راس همه اميد مهدي نژاد اما مشخصا  علي محمدمودب به خاطر ضمامين عالي و عدالتخواهانه در شعرهايش.

ه) داستان: مشتركا سيد مهدي شجاعي و رحيم مخدومي به خاطر آثار عدالتخواهانه و داراي مضامين مبارزه با فقر و فساد و تبعيض.

11- فعال اجتماعي مبارزه با مفاسد اقتصادي: وحيد جليلي دانشجوي سابق دانشگاه اما صادق (عليه السلام)؛ عضو هيئت تحريريه نشريه ي تعطيل شده ي نيستان؛ عضو هيئت تحريريه نشريه دانشجويي تعطيل شده تفكر بسيجي؛ سردبير روزنامه ابرار در سال 80 و 81(كه به خاطر دست گذاشتن روي مسائل اجتماعي و بي عدالتي ها در ان دوره تعطيل شد)؛ سردبير دوره چهارم ماهنامه سوره(كه به خاطر مقاومت مقابل بي عدالتي ها و گفتمان عدالتخواهانه تعطيل شد) سردبير فعلي ماهنامه راه كه نقش موثري در شكل گيري جريان هاي دانشجويي؛ مردمي و هنري مبارزه با مفاسد اقتصادي داشته اند. گرچه بايد از اقدامات ايشان به صورت جداگانه تقدير به عمل بيايد اما در اين عرصه به عنوان فعال اجتماعي برگزيده مبارزه با مفساد اقتصادي معرفي مي گردند.

 



 
 
جواد
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۱۵:۵۲:۴۶
با نام خدا و ياد عدالت كستر عالم حضرت بقيه الله و سلام بر دلسوختگان عالم معني دوستان نام رئس جمهور ارزشي يادتان رفته (117335)
 
امیررضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۰۳:۳۹:۴۶
آخه یه چیزی بگو خنده دار نباشه . این آقا گفت لیست مافیای اقتصادی تو جیب منه . فکر میکنم جیبش سوراخه چون 4 ساله که هنوز خبری از اون اسمها نیست . بعدشم اون اگه خیلی مرد بود تورم رو همون 12 درصد نیگه میداشت . (117634)
 
حقي
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۱۶:۰۹:۴۹
بيان نام حقگويان و عدالت جويان موجب دلگرمي راهيان اين عرصه است.
حقجويي و حقگويي و مبارزه با مفاسد اقتصادي ابتدا ساده به نظر مي رسد ولي واقعا وقتي كار به مرحله اجرايي مي رسد اندك كساني چون شيردلاني كه نامشان در فوق ذكر شد باقي مي مانند.
البته اگر مجلس محترم با وضع و نظارت بر قوانين بتواند سيستم اقتصادي و قضايي را طوري هدايت كند كه زمينه هاي بروز فساد در آنها كم شود، مبارزه با فساد ساده تر مي شود و كمتر نياز به فداكاريهاي انفرادي مي شود. (117338)
 
امير
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۱۶:۳۲:۳۰
خوشحالم كه بعد از دو دهه فيلم سالم و انساني شنا در زمستان مورد توجه قرار گرفته.اما چرا اينقدر دير؟ اين فيلم مال روزگاري بود كه مجيد مجيدي و دوستانش در حوزه هنري پايه گذار سينماي سالم و پيامدار بودند.چه كسي ميتوانست تصور كند محمد كاسبي سر از سريالهاي طنز بي محتوا در بياورد و مجيدي نازنين فيلمهايش در تكاپوي مهماني جشنواره هاي رنگ و وارنگ خارجي ها. راستي كه گذشت زمان چه عبرتهايي دارد؟ راستي كسي از مخملباف خبر دارد؟! (117341)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۱۶:۴۳:۳۱
خداوند جزای خیر به شما و تمامی این خادمان دلسوز و عدالتخواه دهد. خوشا بحال اینان که عمرشان صرف اعتلای عدالت و اسلام واقعی گردید و صدافسوس به من که زندگی ام صرف غرق شدن در این دنیای فانی و زرق و برق آن گذشت.

مرا از دعای خیرتان فراموش نکنید. (117344)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۱۶:۴۶:۳۵
بعضي از افراد فوق با مفاسدي مبارزه كرده اند با انگيزه هاي جناحي .اين دگه اسمش

مبارزه با \" مفاسد\" نيست. اين نوغ مبارزه را خيلي ها ميكنند (117345)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۱۷:۲۱:۵۹
بی شک ماندگار ترین شخص در عرصه مبارزه با مفاسد زمین خواری عبدالله شهبازی می باشد که اسمی از ان در این لیست نمیباشد (117352)
 
روح الله نجابت
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۸:۱۰:۵۶
شما که از شهبازی دم می زنید از مفاسد خودش خبر دارید؟
اینو من نمی گم.اطرافیانش به صراحت به این موضوع اذعان دارند! (118182)
 
امین
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۱۹:۱۸:۰۵
آره خوب .
شهر که شلوغ بشه...
چرا امثال آقای ده نمکی الان فقر و فحشا نمیسازن؟
آیا وهقعا فحشا یا فقر ریشکن شده!
چرا در دوره قبل طنازی نمیکردند!
واقعا چرا مردم رو احمق فرض میکنید؟ (117377)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۱۹:۲۳:۲۳
از اينكه ميبينم جنبش عدالتخواه باعث رواج جبهه نيمه تعطيل مبارزه با مفاسد اقتصادي بسيار خرسندم
قلبهايتان پر اميد
سنگرتان گرم و پررونق
حق يارتان
خدا نگهدارتان (117378)
 
نادر صوفيلو
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۲۰:۰۲:۳۸
جای تعجب است که چرا نويسنده محترم اسمی از عباس پاليزدار(دبير سابق سازمان تحقيق و تفحص قوه مجريه ) که بخاطر افشاگری مفاسد اقتصادی برخی چهره های با نفوذ از سال 86 تا کنون در زندان بسر می برد را ذکر نکرده اند. جای بسی تعجب و افسوس که پس سالها بحث و رهنمود و جلسه و ميزگرد و غيره و غيره درباره مفاسد اقتصادی هنوز حتی از ذکر نام اين افراد هم ممانعت به عمل آورده می شود هنوز هيچ پرونده کلانی به نتيجه نرسيده است . و نه تنها هنوز هيچ پرونده کلانی به نتيجه نرسيده ، بلکه بر عليه شاکيان اين پرونده ها نيز پرونده سازی شده و يا با تطميع و تهديد مجبور به انصراف از شکايت شده اند. جای بسی تعجب است که رياست قوه قضائيه مبارزه با مفاسد اقصادی را فساد اصغر ناميده اند! به نظر من مبارزه با مفاسد اقصادی با روند فعلی به هيچ نتيجه ای نخواهد رسيد. (117383)
 
تينكر
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۲۰:۱۴:۳۰
با سلام
همين آقاي ده نمكي را هم كه درج كرده ايد در اين ليست ... جبران مافات كردند با آن فيلم ارزشمندشان ... خسارات بسياري كه جاي آن افراط هاي شلمچه و دوكوهه را گرفت ... اين خودي ها گاهي خيانت شان فراموش نشدني و بزرگ تر است ... كدام عدالت به حقي هست كه اين همه خراب كارهاي ده ننمكي را جمع كند... خودشان سنگ تمام براي فقر و فحشا گذاشتند ... انتقاد هم كه مي شود زبان تند و تلخشان همه را جز خود فحش هاي ازلي و ابدي مي هد ... (117387)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۲۱:۱۷:۲۱
از زمره شاعران مرحوم سید حسن حسینی و سلمان هراتی از قلم افتاده اند که کار افراد مذکور با آنها قابل مقایسه نیست. (117392)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۲۲:۳۹:۳۹
بیچاره پالیزدار که به حدی تخریب شده که شماها هم باور کردین
کاش فیلمشو می دیدین و مثل من نظرتون عوض می شد (117396)
 
۱۳۸۸-۰۲-۰۹ ۲۲:۵۵:۴۱
مدتهاست از (( مهدی نصیری )) خبری نیست ؟ یادش بخیر . ماهنامه افشاگر (( صبح )) . (117398)
 
h
۱۳۸۸-۰۲-۱۰ ۰۶:۱۷:۴۰
مثل سایه در کنار مسئولان قدم بر می داریم (117426)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۰ ۰۸:۲۰:۴۲
تا در جامعه ای نهادهای مدنی قدرتمند و غیر دولتی و همچنین مجلس مستقل و روزنامه های ازاد برای همه تفکرات(نه فقط افراده ذکر شده در گزارش فوق)موجود نباشد و روند نظارت مردمی تعریف شده و سیستماتیک نگردد اینگونه افشاگریها تنها در غالب حرکاتی محدود و مقطعی باقی خواهد ماند.مشکل اصلی ما کمبود مکانیسمهای لازم در قانون اساسی برای امر نظارت بر حکومتگران ونهادهای اقتصادی است.و صرفا به همین علت است که کشورهای دمکراتیک از نظر رتبه بندی مفاسد اقتصادی واداری در مراتب پایین وکشورهای جهان سوم در رتبه های بالا هستند (طبق امار سازمان بین المللی شفافیت). (117430)
 
موسوي
۱۳۸۸-۰۲-۱۰ ۰۸:۲۲:۱۲
جالب اينه كه از قوه محترم قضائيه يك نفر هم در اين ليست نيست! (117432)
 
سلام
۱۳۸۸-۰۲-۱۰ ۰۸:۵۰:۳۸
مبارزه اقتصادی باید دوز از بازیهای سیاسی و باندی و جناحی باشد. بعضی از این افراد که اسامیشان ذکر شده تقریبا همه از یک جناح هستند. (117438)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۰ ۰۹:۲۲:۴۶
لطفا نامی هم از عباس پالیز دار ببرید (117443)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۲-۱۰ ۱۱:۳۲:۰۳
مادانشجویان دانشگاه آزادوقتی حکایت سلیمی باجاسبی راشنیدیم,اشک شوق برچشمانمان جاری گشت.چراکه کسی بودوپیداشدکه به کشورمعین(دانشگاه آزاد)باآن یدوبیضایش بخواهدمتعرض شودوجلویش بایستد.خدابرسرشاهداست تکتک دانشجویانی که دردانشگاه آزادتحصیل می کنند,درسرپل صراط,نمی گذارندخیلی هاردشوند.مادراین دنیادستمان کوتاه است وبه سلیمی نمین جرات نمی کنیم که بگوییم:دست خداباتوست.حتی آنقدرازآدمهای بی کس وتنهاوبی پشت وپناهیم که نمی دانیم الف هم این چندخط رانثارسلیمی نمین می کندیانه؟امااگرچاپ نکردیدبه سلیمی بگوییدخیلی هادست توراازدورمی بوسند..جمع کثیری ازدانشجویان دانشگاه آزاد (117455)
 
ترسو
۱۳۸۸-۰۲-۱۱ ۱۳:۱۱:۰۱
نام آقای عبدالله شهبازی کو؟کسی که بت شیراز را شکست (117569)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۱ ۱۴:۲۸:۳۰
و جالب اينجاست كه در كشوري كه همه مدعي عدالت خواهي و مبارزه عليه فساد هستند\\ اين مبارزان هزينه هاي زيادي پرداخت كرده اند؟! (117576)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۱ ۲۰:۱۸:۳۷
بسمه تعالی
گرچه افراد مطرح شده ازنظر کمی و کیفی قابل بحث است اما موضوع معرفی افرادی که در مبارزه بافساد نقشی فعال داشته و عمدتا هزینه زیادی نیز پرداخته اند طرح خوبی ست . تشکیل یک NGOیا انجمن میتواند به نهادینه کردن این پیش نهاد کمک کند . واللهو عالم. (117597)
 
mohammad
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۰:۴۷
انصافا تلاشهای آقای سلیمی نمین در رسوایی و برداشتن پرده از ... دانشگاه آزاد غیر اسلامی ستودنی است. خداوند اجرشان بدهد که بالاخره یک نفر توانست در برابر مافیای ...به اصطلاح آدم قد علم کند.این جملات را نه از زبان دانشجویان رنج کشیده دانشگاه آزاد بلکه از زبان نخبه ترین دانشجویان در بهترین دانشگاه های دولتی ایران که با زحمات زیاد به کسب دانش و فن می پردازند و در نهایت کفتارها و لاشخورهایی به تمام معنا بر صدر برخی ارائک تکیه زده و مدارک تقلبی به دوستان و دلبندان خود هدیه می کنند.م.م دانشجوی عمران دانشگاه صنعتی شریف (117764)
 
سید علیرضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۰:۴۷:۲۷
با سلام : درود به اینان که نام برده اید در کنار اینان هستند شکست خوردگان خاموش وبی نام ونشان که در جای جای ادارات این کشور به خاطر ازادگی وبه خاطر دین واعتقاد خود مقابل مدیران فاسد ایستادند والبته شکست خوردند وخرد شدند اما تسلیم نشدند من به عنوان یک شکست خورده از فساد اداری ویک کارمند خسارت دیده از شعار مبارزه با فساد وکسی که با پوست وگوشت واستخوان خودمزه شکست را چشیده ام به شما مردم عزیز نصیحت می کنم خوب فکر کنید و بعد وارد این مبارزه شوید بسیار مبارزه ناجوانمردانه ای است اکثرا شما تک و تنها یک طرف میدان مبارزه هستی و رفاقت چندین ساله مدیران ، روابط انها ، بده بستانهای انها و نون به نرخ روزخورها ، فرصت طلبها ، چاپلوسها ، زبانبازها ، ادم فروشها، ترسوها ، بی عرضه ها ،و..... طرف دیگر میدان مبارزه. رفت به جنگ شاخ گاو است آنهم با پشت که البته این پشت ادم است که نا کار می شود اگر می شد خاطرات خودم را، خاطرات یک کارمند اداره کل پست استان اصفهان را در اینجا می آوردم خیلی خوب بود شاید درس عبرتی بود برای دیگران که با چشم باز وارد این میدان شوند و البته انچه بر من گذشت شاید در مقابل این عزیزان از جان گذشته ناچیز باشد وشما نویسنده عزیز بهتر است از این شکست خوردگان بی نام ونشان هم یاد کنید با تشکر (117824)
 
نيما
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۰۸:۲۲:۱۵
مجلس در راس امور كشور است ولي مجلس هشتم باتمام ادعاي خود در كجاي امور كشور است چرا مجلسي كه به نام اصولگراي شكل گرفته سكوت ميكندمجلس هفتم در كارنامه خود قرائت تحقيق وتفحص از دانشگاه ازاد . قوه قضائيه.گزارش كميته مبارزه با مفاسد اقتصادي .و... راداشت وامروز مشغول كدام امر مهم است كه فرصت رسيدگي به امر رهبري را ندارد اقايان نماينده معناي سكوت شما چيست توكلي حداد فدايي زاكاني دهقان كوچك زاده سروري حسينيان و...به مردم چه پاسخي داريد (117870)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۲:۳۸:۳۶
كاش يك بند هم براي مبارزين با فساد مدرك دانشگاهي باز مي كرديد. تا حداقل اسم اقاي توكلي هم باشد.! (118028)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۹:۱۲:۱۵
از رییس جمهور چرا ذکری نشده؟مگه رهبر انقلاب نفرموده مبارزه با اژدهای هفت سر فساد در این دولت جدی تر بوده..؟ (118199)
 
سلطانی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۰۸:۲۸:۴۱
ضمن تقدیر و تشکر از این حرکت نمادین که میبایستی هر از چند گاهی بصورت رسمی صورت پذیرد ،باید شکوه کنم از عزیزان بدلیل عدم نام بردن از حق طلبان شهرک قائم که چند سالی است در مبارزه با مفسدان یک ارگان مهم نظامی در حقیقت جان خود و آبروی خانوادشان را در کف اخلاص نهاده اند. این عده در شرایطی به افشا گری مفسدان نفوذی در --- پرداخته اند که با کمال تاسف حامیانی در بین مقامات بالای مملکت برای خود دست و پا نموده اند و این خطر مبارزه با آنان را صد چندان میکند.
آخرین اقدام این حق طلبان شهرک قائم که به تاسی از سرور عدالت طلبان عالم یعنی مولای متقیان و بدلیل دینی که نسبت به امام راحل و یادگار ارجمند ایشان یعنی ولایت فقیه احساس میکنند تن به این مبارزه نابرابر داده و با دست خالی سالهاست که غریبانه ایستادگی میکنند و ضررها و خطرهای آن را بجان خریده اند.کافی است به نامه سرگشاده اخیر ما به محضر مقام معظم رهبری عمق فساد در --- را بطور شفاف نشان میدهد --- (118262)
 
عليرضا
۱۳۸۹-۰۹-۰۹ ۰۸:۴۹:۳۲
از رییس جمهور چرا ذکری نشده؟مگه رهبر انقلاب نفرموده مبارزه با اژدهای هفت سر فساد در این دولت جدی تر بوده است.
چرا اسامي دزدان اقثصادي و اوال عمومي \"زمين خواران\" را اعلام نمي كنند؟ آيا شريك دزدند و ما نمي دانيم! (374067)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.