توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 44905
موسوي ولايت مطلقه فقيه را نقطه قوت كشور مي داند
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۵۶
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره نظر ميرحسين موسوي در ارتباط با اصل مطلقه ولايت فقيه تصريح كرد: او با صراحت اعلام كرده است كه اصل مطلقه ولايت فقيه نقطه قوت كشور است.

به گزارش فارس از قم، حجت‌الاسلام مجيد انصاري ظهر امروز در همايش «دهمين انتخاب پس از 30 سال اقتدار و شكوفايي» كه در تالار شيخ مفيد دانشگاه قم در حال برگزاري است، با اشاره به وضعيت كشور در طول سه دهه انقلاب اسلامي اظهار داشت: در دهه اول انقلاب كشور ما درگير جنگ شد و اين نخستين جنگي بود كه حتي در آن يك وجب از خاك كشور ما به دست بيگانگان نيافتاد.

وي گفت: در دوران جنگ امام راحل توانست در سن 90 سالگي پيروز ميدان نبردي ظالمانه شود.

نماينده ميرحسين موسوي در اين همايش با بيان اينكه تلاش‌ها در دهه دوم و سوم انقلاب صرف جبران خسارات ناشي از جنگ شد، افزود: عملكردها در اين دوران‌ها با فراز و فرود همراه بود.

وي با اشاره به آغاز دهه چهارم انقلاب و اهميت شرايط كشور در اين دوران خاطرنشان كرد: بعد از 30 سال پس از پيروزي انقلاب به رقم همه مشكلات نظام توانست زيرساخت‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري را فراهم كند كه مسئولان عالي‌رتبه به اين جمع‌بندي رسيدند كه مي‌توانيم سند چشم‌انداز 20 ساله نظام را تدوين كنيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در شرايطي كه ما در دهه اول انقلاب حتي نمي‌توانستيم لايحه بودجه سنواتي كشور خود را تدوين كنيم، بعد از جنگ به تدوين برنامه‌هاي ميان مدت پنج ساله روي آورديم و شاهد هستيم كه برنامه چهارم توسعه برنامه‌اي جامع و كارآمد بود.

وي با اشاره به تدوين سند چشم‌انداز در اواخر دوران رياست جمهوري خاتمي گفت: به جرأت مي‌توان گفت كه هيچ قانون و مصوبه پس از انقلاب به اندازه سند چشم انداز نظام، كارشناسي نشده است.

انصاري گفت: سند چشم‌انداز نقشه راه را براي ما ترسيم كرده است و در افق 1404 به كشوري توسعه يافته، قدرت اول در عرصه‌هاي علمي، فناوري و اقتصادي و همچنين الهام بخش در جهان اسلام تبديل شود.

وي خاطرنشان كرد: ما اكنون كشوري جهان سومي هستيم و براي اينكه به كشوري توسعه يافته تبديل شويم، بايد مسائل بسيار مهمي را مورد توجه قرار دهيم.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: در كشور توسعه يافته بايد درآمد سرانه بيش از 10 هزار دلار در سال بوده و رشد اقتصادي كشور نيز به صورت متوسط 5/8 درصد و دولت نيز بايد كوچك و شاداب شود.
وي با بيان اينكه اجراي برنامه پنجم توسعه به صورت دقيق در درون سند چشم‌انداز نظام قرار دارد، افزود: طبق قانون اساسي وظيفه رهبر است كه نظارت بر حسن اجراي سياست‌هاي كلي نظام داشته باشد و مقام معظم رهبري اين وظيفه را به مجمع واگذار كردند.

وي با اشاره به اهميت توجه به دست يافتن به اهداف در نظر گرفته شده در سند چشم‌انداز نظام تأكيد كرد: همه مكلف هستند كه در اين راه با جديت تلاش كنند و در اين بخش قوه مجريه بايد به عنوان موتور اجرايي و حركتي كشور قانون محوري را نهادينه كند.

انصاري با اشاره به ويژگي‌هاي دولت آينده كشور افزود: دولت آينده كشور بايد به گونه‌اي عمل كند كه ما در 20 سال آينده كشوري توسعه يافته داشته باشيم و اين نكته را نيز بايد مد نظر قرار دهيم كه رقباي ما نيز بيكار ننشسته‌اند.

وي با اشاره به شرايط حضور ميرحسين موسوي به عنوان كانديدا در انتخابات رياست جمهوري افزود: مديريت فعلي كشور به گونه‌اي است كه ما را به طور فزاينده‌اي از دست‌يابي به اهداف سند چشم‌انداز كشور دور كرده است و من از بيان اين سخنان به هيچ وجه قصد تخريب ندارم، چرا كه توفيق رئيس جمهور توفيق همه و ضعف وي نشانه ضعف همه است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، قانون گريزي و دور زدن قانون را يكي از مشكلات اساسي كشور در شرايط كنوني عنوان كرد و گفت: گزارش ديوان محاسبات درباره مسائل به وجود آمده بسيار مصلحت گرايانه بود و فقط مربوط به يكسال مي‌شود و اينكه گفته مي‌شود يك ميليارد دلار يا 3 ميليارد دلار به خزانه واريز نشده به معناي آن نيست كه آن را كسي برده و يا خورده باشد.

وي گفت: عمليات مالي ما به گونه‌ايست كه در مقياس بالا مخدوش شده است.

انصاري با اشاره به كاهش اتكا به بودجه نفت به ميزان 10 درصد در هر سال افزود: بايد وابستگي به بودجه نفت تا پايان برنامه پنجم توسعه قطع شود و درآمدهاي نفتي نيز بايد به حساب ذخيره ارزي وارد شده و سپس توسط بخش خصوصي صرف سرمايه‌گذاري شود.

نماينده ميرحسين موسي در اين همايش با اشاره به بودجه جاري كشور در سال 83 اضافه كرد: بودجه جاري كشور 230 هزار ميليارد ريال بوده و اين در حالي است كه بودجه جاري كشور اكنون به 600 هزار ميليارد ريال رسيده است و بودجه جاري كشور تقريباً با ميزان درآمدهاي نفتي برابر شده است.

وي تشكيل صندوق ذخيره ارزي را يكي از اقدامات شجاعانه دولت خاتمي دانست و گفت: درآمد نفتي در 5/3 سال گذشته، سه برابر كل درآمد نفتي در هشت سال رياست جمهوري هاشمي و دو برابر درآمد ارزي هشت سال رياست جمهوري خاتمي است.

انصاري با اشاره به عملكرد ميرحسين موسوي در دوران جنگ گفت: در دوران جنگ پس از فرمانده كل قوا، اگر كسي قرار باشد مدال افتخار دريافت كند، بايد اين مدال به موسوي تعلق بگيرد.

وي در پاسخ به سئوالي در ارتباط با نظر ميرحسين موسوي درباره اجراي اصل 44 قانون اساسي خاطرنشان كرد: ميرحسين موسوي سياست‌هاي چشم‌انداز نظام را كاملاً قبول داشته ولي در اجراي اين سياست‌ها ممكن است تفاوت نظر داشته باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره نظر ميرحسين موسوي در ارتباط با اصل مطلقه ولايت فقيه تصريح كرد: او با صراحت اعلام كرده است كه اصل مطلقه ولايت فقيه نقطه قوت كشور است.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.