نظر منتشر شده
۹۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 44928
فراز و فرود هشت سال مبارزه با مفاسد اقتصادي/ ویرایش دوم
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۲۹
در آستانه نهمین سال صدور فرمان 8 ماده ای مبارزه با فساد، بخش تحلیلی الف با مرور فراز و فرودهای 8 سال مبارزه با مفاسد اقتصادی در سه قوه، اخبار و تجربه های 8 ساله مبارزه با فساد را ارائه می کند. در این بررسی تلاش شده، تعلقات سیاسی و جناحی دخالت داده نشود و معیار قضاوت های ضمنی در مورد هر تحول، صرفا مواد هشتگانه فرمان رهبر انقلاب باشد.



احتمالا از برخی تحولات مربوط به مفاسد اقتصادی در این بررسی غفلت شده است که ان شا الله با یادآوری خوانندگان جبران خواهد شد. اگر نتیجه و سرجمع این گزارش، تلخ و گزنده است، تقصیر تهیه کنندگان آن نیست، چرا که در تهیه آن سعی شده صراحت و بیطرفی رعایت شود. امید است آموزه های این گزارش، به اجرای کامل و اثربخش فرمان 8 ماده ای مبارزه با فساد کمک کند.

 
***


24 آبان 1380



شهرام جزایری عرب در سن 29 سالگی در پرواز ایران‌ایر به مقصد دوبی دستگیر و 5 سال بعد به جرم تبانی در معاملات دولتی، تحصیل اموال نامشروع و پرداخت مکرر رشوه به 27 سال حبس محکوم شد.



مهدی کروبی، الیاس حضرتی، شاهی عربلو و جمعی از نمایندگان مجلس ششم از جمله مشهورترین افرادی بودند که از وی مبالغی دریافت کرده بودند.



با اعتراض شهرام جزایری به رای دادگاه حکم نقض شد و در اسفندماه 85 دادگاه جدید در حال انشای حکم بود که وی از زندان فرار کرد.
***


6 آبان 1381



رهبر انقلاب با صدور پیامی خطاب به جنبش دانشجویی، از دانشجویان خواستند با مطالبه عدالت، هر پدیده ضدعدالت در کشور را مورد سوال قرار دهند. از جمله مسابقه رفاه میان مسوولان، بی اعتنایی به گسترش شکاف طبقاتی در ذهن و عمل برنامه ریزان، ثروتهای سربرآورده در دستانی که تا چندی پیش تهی بودند و هزینه اموال عمومی در اقدامهای بدون اولویت و صرفاً تشریفاتی و خلاصه پدیده بسیار خطرناک انبوده شدن ثروت در دست کسانی که آمادگی دارند آن را صرف کسب قدرت سیاسی کنند و ...
***


17 آذر 1381



در پی سوال اکبر اعلمی نماینده تبریز از بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره انتصاب یک محکوم مالی به مدیریتی در وزارت نفت، جلسه علنی مجلس متشنج می‌شود. محمدرضا خاتمی رییس جلسه و تعدادی از نمایندگان سعی می‌کنند اعلمی را که به شدت با زنگنه درگیری لفظی پیدا کرده آرام کنند.


 



اعلمی در مجلس هفتم هم بیژن زنگنه را برای پاسخ به سوالش درباره تاخیر در ارایه اساسنامه شرکت نفت به مجلس کشاند. از سال 1366 مجلس دولت را موظف کرده است تا اساسنامه جدیدی را برای شرکت ملی نفت ایران ارایه و به تصویب مجلس برساند.



بسیاری معتقدند ریشه اصلی مافیای نفتی در اساسنامه فعلی شرکت ملی نفت است که دست دولت را برای هزینه‌های هنگفت بدون پاسخگویی بازگذاشته است.
***


21 اسفند 1381



چهار متهم اصل پرونده المکاسب در مجتمع ویژه جرایم اقتصادی تبرئه شدند. پرونده واگذاری شرکت المکاسب از بانک ملی به چند خریدار بخش خصوصی به واسطه حضور ناصر واعظ طبسی (فرزند تولیت آستان قدس رضوی) در جمع خریدارانش بزودی به خبری داغ تبدیل شد و برخی رسانه‌ها جریان واگذاری این شرکت را ارزان و غیر عادی به نفع خریداران عنوان می‌کردند. سرانجام با گذشت بانک ملی از شکایت خود، قاضی پرونده نیز درباره جنبه عمومی جرم و شکایت مدعی العموم، به دلیل «جهل متهمان این پرونده به قانون»، آنها را تبرئه کرد.
***


30 اردیبهشت 1383



سیدمحمدخاتمی به شکلی غیر منتظره طهماسب مظاهری را از وزارت اقتصاد و محمد ستاری‌فر را از ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کنار می‌گذارد. خاتمی در جمع خبرنگاران دلیل این برکناری ناگهانی را ایجاد هماهنگی در کابینه بیان کرد اما برخی گزارش‌ها و شواهد چنین حکایت می‌کرد که مظاهری به عنوان وزیر اقتصاد و دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، جلوی برخی مفاسد اقتصادی در سرمایه‌گذاری های خارجی را گرفته بود و تعدادی از نمایندگان مجلس به ویژه صفایی فراهانی و بهزاد نبودی، رئیس جمهور را برای برکناری وی به شدت تحت فشار گذاشته بودند.

 

***


23 تیر 1383



غلامحسین الهام، سخنگوی قوه قضاییه در واکنش به انتقادها از دستگاه قضایی درباره کوتاهی در مبارزه با فساد: در مبارزه با مفاسد اقتصادی، محور اول به عهده دولت است و قوه قضاییه در انتهای این خط مبارزه قرار دارد.
 
***


11 شهریور 1383



طرح حفظ منزلت مجلس شورای اسلامی با امضای 24 نماینده به عنوان یکی از اولین طرح‌های قانونی در مجلس هفتم اعلام وصول می‌شود. در این طرح که در مرکز پژوهشهای مجلس تهیه شده، پیش‌بینی شده حقوق شفاف و مکفی برای انجام وظایف نمایندگی به نمایندگان مجلس پرداخته شود و درعوض؛ پرداخت حقوق مادام‌العمر به نمایندگان قطع شود و نمایندگان مجلس اجازه نداشته باشند در دوره نمایندگی فعالیت تجاری تولیدی کنند و یا در سفرهای داخلی و خارجی مهمان دولت یا شرکت‌‌های دولتی یا خصوصی شوند یا هرگونه هدیه‌ای دریافت کنند.



این طرح که قصد دارد نمایندگان مجلس را از مواضع تهمت و نیز طمع مفسدان دور نگاه دارد به دلیل نفوذ برخی اعضاء هیات رییسه مجلس، هیچگاه در مجلس هفتم به جریان نیفتاد و در مجلس هشتم حتی اعلام وصول هم نشده است.
***


22 شهریور 1383



ساختمان مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی در خیابان انقلاب تهران با 11 هزار متر مربع بنا در 8 طبقه با حضور هاشمی‌شاهرودی افتتاح می‌شود. فعالیت‌های این مجتمع ویژه در تیرماه 1380 و اندکی پس از فرمان 8 ماده‌ای مبارزه با فساد آغاز شده بود.

 


 
***


24 آذر 1383



در پی دستگیری عباس‌ تقی‌زاده (قاچاقچی بزرگ)، احمدرضا معتمدی وزیر ارتباطات خبرنگاران را به فرودگاه پیام کرج (تحت پوشش وزارت ارتباطات) می‌برد و با اعلام اینکه فقط 3 هزارم واردات کشور از این فرودگاه انجام می‌شود، کشف 12 میلیارد دلار قاچاق کالا از این فرودگاه را رقمی کوچک عنوان میکند.

 



عباس تقی‌زاده مشهور به عباس کوتول، یکی از بزرگترین قاچاقچیان کالا در کشور محسوب می‌شد و طی سالیان متعدد با پرداخت مبالغی هنگفتی رشوه، میلیاردها دلار کالا با هواپیماهای اجاره‌ای مستقیماً از امارات وارد فرودگاه پیام کرج و از آنجا به بازار تهران حمل می‌کرد. وی در سال 1385 به حکم مجتمع قضایی امور اقتصادی به 3 سال حبس، 3 سال تبعید، محرومیت از تجارت خارجی و مراجعه به گمرکات و پرداخت 46 میلیارد تومان جریمه محکوم شد.

 


 
***


7 فروردین 1384



دادگستری فرانسه کریستف دومارژی، مدیر عامل شرکت نفتی توتال (بزرگترین شرکت سهامی فرانسه و منطقه یورو) را به اتهام پرداخت رشوه بازداشت و تحت بازجویی قرار داد.

 



خبرگزاری‌ها از پاریس اعلام کردند یکی از مدیران توتال در جریان بازجویی اعتراف کرده است که توتال در سال 1376 برای برنده شدن در مناقصه فازهای 2 و 3 پارس جنوبی مبالغی بین 30 تا 60 میلیون به منشی مهدی هاشمی رفسنجانی پرداخت کرده است.



مهدی هاشمی رفسنجانی دریافت رشوه از توتال را رد و اعلام کرد علیه مفتریان شکایت خواهد کرد.
***


29 تیر 1384



آخرین جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور سیدمحمد خاتمی رییس جمهور برگزار و در آن بر مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی تاکید می شود. تشکیل این جلسات در پی صدور فرمان 8 ماده‌ای مبارزه با فساد در سال 1380 آغاز شد و ابتدا قرار بود هر دو هفته یکبار تشکیل شود اما به تدریج ماهانه و دو ماه یکبار شد و بعدها برای ماه ها به فراموشی سپرده شد.

 

***


24 مهر 1384



طرح تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با امضاء 50 نماینده مجلس هشتم تقدیم مجلس می‌شود. امضا کنندگان معتقدند با گذشت 4 سال از تشکیل ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، بر خلاف فرمان 8 ماده ای رهبری هیچ دانه‌درشتی گرفتار مبارزه این ستاد نشده است به همین دلیل باید معلوم شود اعضاء این ستاد در این 4 سال چه می‌کرده‌اند؟

 



با وجود اصرار نمایندگان سوال کننده، اعضاء پرنفوذ هیات رییسه مجلس هفتم مانع اعلام وصول، طرح و انجام این تحقیق و تفحص شدند.
***


2 آبان ماه 1384



رییس قوه قضاییه در جلسه مسوولان عالی قضایی با انتقاد از عواملی که امنیت سرمایه‌گذاری را به مخاطره می‌اندازد تاکید می کند: فساد اقتصاد واقعی عواملی است که ریشه‌های اقتصادی کشور را ضربه پذیر می‌کند.

آیت‌الله شاهرودی چند روز بعد در همایش سراسری ائمه جمعه نیز با انتقاد شدید از ایجاد نگرانی برای سرمایه گذاران و کوچ دادن آنها به خارج می گوید: تخلف یا سوء استفاده فلان مدیر از نوع فساد اقتصادی اصغر (کوچکتر) است و کارهایی که موجب فرار سرمایه‌ها و بیکاری کارگران می‌شود، فساد اکبر است.
***


18 آبان 1384



دکتر محمود احمدی‌نژاد که برای دفاع از 3 وزیر پیشنهادی‌اش به مجلس رفته بود طی سخنانی با انتقاد از فضا سازی کسانی که دستشان از بیت‌المال قطع شده، میگوید: فهرست بلندی از نام کسانی که به بیت‌المال دست‌درازی کرده‌اند در جیب کت‌ام موجود است و می‌خواستم به این فهرست اشاره کنم اما برخی دوستان شفیق گفتند از این کار بگذر و کارخود را انجام بده ما نیز توصیه دوستان شفیق را پذیرفتیم.

 



رییس‌جمهور در پاسخ به درخواست نمایندگان برای افشای فهرست میگوید: شما بهتر از من آنان را می‌شناسید.



آقای احمدی‌نژاد طی 6 ماه گذشته به ویژه در ایام انتخابات ریاست جمهوری بارها از وجود مافیای اقتصادی انتقاد کرده و قول داده بود در صورت انتخابات شدن با آنها قاطعانه برخورد خواهد کرد.
 
***
23 آذر 1384

اولین جلسه رسیدگی به پرونده مدیران شرکت نفتی کیش اورنیتال به اتهام پرداخت رشوه در قراردادهای نفتی برگزار شد. نام سیروس ناصری، عضو هیات مدیره این شرکت و عضو سابق گروه مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در میان متهمان این پرونده، رسانه‌ها را به پیگیری دادگاه کیش اورنیتال حساس کرده است. شخص سیروس ناصری که به عنوان دیپلمات کهنه‌کار ایرانی معمولاً در اروپا اقامت دارد، در تابستان 84 از ایران خارج شده و در دادگاه حاضر نیست.

در نتیجه رسیدگی نهایی به این پرونده، تعدادی از مدیران کیش اورنیتال به جرم ارتشا محکوم و تعدادی دیگر تبرئه شدند.



***

26 آذر 1384

در این روز قرار بود مجتمع قضایی ویژه امور اقتصادی پس از ماهها فشار و انتظار گروه‌های اقتصادی عدالتخواه، در 70 پرونده مختومه از جمله نام یک وزیر سابق را اعلام کند اما این مجتمع اعلام کرد به دلیل مناسب نبودن فضا برای چنین اقدامی، این اطلاعات را در زمان مناسبی در آینده منتشر خواهد کرد.

جنبش عدالتخواه دانشجویی در واکنش به اعلام نشدن نام محکومان این پرونده‌ها، تجمع اعتراض آمیزی در مقابل قوه قضاییه ترتیب داد و اعلام کرد در قوه قضاییه عزم جدی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود ندارد.

 
***
24 خرداد 1385



نمایندگان مجلس هفتم با اصلاح ماده 188 قانون آیین دادرسی کیفری،‌ دادگاه‌ها را موظف کردند در پرونده‌های اختلاس، ارتشا، اخذ پورسانت در معاملات دولتی و ... که ارزش عواید حاصل از جرم ارتکایی بیشتر از ده میلیون تومان باشد، نام محکومان، عناوین جرایم و خلاصه حکم صادره را در رسانه‌ها منتشر کند.



پیش از تصویب این قانون، مقامات قوه قضاییه به دلیل محدودیت‌های قانونی، اسامی محکومان پرونده‌های مفاسد اقتصادی را منتشر نمی‌کردند.
***


3 مهرماه 1385



در پی صدور حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر خلع ید وزارت ارشاد از اموال موسسه فرهنگی و توسعه ایران، صفار هرندی وزیر ارشاد ضمن شکایت از قاضی پرونده، بطور غیررسمی خواستار مداخله رهبر انقلاب در این موضوع می‌شود.



موسسه فرهنگ و توسعه ایران در سال 1369 با سرمایه و حمایت وزارت ارشاد تاسیس شد و از محل بیت‌المال، اموال و دارایی های غیر منقول متعددی در داخل و خارج از کشور خرید اما قبل از روی کار آمدی دولت نهم، هیات مدیره این موسسه آنرا به بخش غیردولتی منتقل کرده و خود را صاحب اختیار اموال و دارایی‌های هنگفت آن عنوان کردند.
***
12 مهر 1385


رییس‌جمهور طی سخنان پرشوری جمع مردم در نظرآباد کرج با انتقاد شدید از فعالیت مفسدان اقتصادی در شبکه بانکی، از موفقیت دولت در جلوگیری از یک فساد بزرگ خبر داد و تهدید کرد کسانی که وام‌های کلان گرفته‌اند و با قلدری نمی‌خواهند بازگردانند اگر تا 15 روز دیگر تکلیف خود را مشخص نکنند، اسامی آنها را اعلام می‌کند. احمدی‌نژاد پیش از آن هم بانک‌های خصوصی را عامل کارشکنی علیه دولت دانسته و آنها را به دستکاری بازار مسکن برای گران عمدی ملک متهم کرده بود.


با نشانی‌های ارایه شده توسط رییس‌جمهور، نگاه‌ها متوجه بانک پارسیان و مدیرعامل آن، عبدالله طالبی شد. اقدام بانک مرکزی در عزل ناگهانی طالبی حدس و گمان‌ها را تقویت کرد. تعدادی از کارشناسان بی‌طرف، به رییس جمهور هشدار دادند که درباره بانک پارسیان بر اساس اطلاعات غلط اظهار نظر و شتابزده قضاوت کرده است. بعدها رییس جمهور با انتصاب طالبی به عضویت در شورای بازنگری قوانین بانکی، ظاهراً این اشتباه را جبران کرد.
***


6 آبان 1385



دادگاه تجدید نظر تهران، اردشیر قاسملو مدیر دانشگاه ‌هاوایی را که طی سالیان گذشته با اخذ پول و برپایی کلاس به نمایندگی از دانشگاه هاوایی به متقاضیان مدرک دانشگاهی می‌داد، از اتهام کلاهبرداری تبرئه کرد. با اعتراض و پیگیری وزارت علوم، دستگاه قضایی مجدداً اردشیر قاسملو را محاکمه و به 2 سال حبس و 10 میلیون تومان جریمه محکوم کرد.




طی ده سال فعالیت دانشگاه هاوایی، تعدادی از مسوولان کشوری از جمله چند مقام قضایی، یک وزیر و تعداد زیادی معاون وزیر و نماینده مجلس از این دانشگاه تقلبی مدرک دریافت و برخی از آنها بر اساس مدرک تقلبی خود از بیت‌المال حقوق دریافت می‌کردند.
***


27 اسفند 1385



در حالی که فرار شهرام جزایری طی یکماه گذشته فضای سیاسی کشور را تحت تاثیر قرار داده و سرمایه اجتماعی را شدیدا کاهش داده است، وزارت اطلاعات اعلام کرد که مامورانش موفق شده‌اند وی را در روستایی در عمان دستگیر کنند.

با فرار شهرام جزایری، رییس قوه قضاییه دستور برکناری رییس زندان اوین، رییس مجتمع ویژه جرایم اقتصادی و چند تن دیگر را صادر کرد اما بعداً معلوم نشد آنها چقدر مقصر بوده‌اند و به چه مجازاتی رسیدند.



در ششم خردادماه 87 دادگاه حکم قطعی این پرونده جنجالی را اعلام و شهرام جزایری را به 11 سال حبس و پرداخت 145 میلیون دلار محکوم کرد. درباره سیاستمدارانی که از شهرام جزایری پول دریافت کردند تا خواسته های او را انجام دهند، هنوز پیگیری موثری از سوی مدعی العموم انجام نشده است.
***



27 خرداد 1386



سردار محمدرضا نقدی، رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شکلی غیرمنتظره از این سمت استعفا کرد. وی که در مهرماه 84 با حکم محمود احمدی‌نژاد جای محمدباقر قالیباف را در این ستاد گرفته بود، در این مدت موفق شده بود تعدادی از قاچاقچیان بزرگ را به قوه قضاییه سپرده و منافذ مهمی از قاچاق کالا و ارز را مسدود کند. راه‌اندازی مرکز پژوهش‌ مبارزه با قاچاق کالا و معرفی محکومان پرونده‌های فساد در سایت «اقتصاد پنهان»، از جمله اقدامات سردار نقدی در این سمت بود. با رفتن نقدی از ستاد مبارزه با قاچاق کالا، با حکم رییس جمهور دکتر الهام جای وی را گرفت و دیگر خبری از فعالیت‌های این ستاد در رسانه‌ها منتشر نشد.

 

***


26 تیرماه 1386



شورای نگهبان مصوبه‌ مجلس هفتم با عنوان «رسیدگی به دارایی مقامات و مسوولان» را خلاف شرع و قانون اساسی تشخیص داد و آنرا رد کرد.

این طرح که در مرکز پژوهشهای مجلس تهیه شده بود، دامنه رسیدگی به اموال مسوولان نظام در اصل 142 قانون اساسی را از رهبری، روسای سه قوه و وزرا گسترش می‌داد و معاونان وزرا، نمایندگان مجلس، قضات و مدیران کشوری و لشکری را ملزم می‌کرد اموال خود و خانواده‌شان را گزارش کنند تا توسط سازمان بازرسی کل کشور رسیدگی شود.
***


18 آذرماه 1386



به دعوت تشکل‌های مختلف دانشجویی، تعداد زیادی دانشجو در مقابل کاخ دادگستری تجمع کرده و با نشان دادن دست‌نوشته‌ها و سر دادن شعارهایی، قوه قضاییه را به قصور در برخورد با مفاسد اقتصادی متهم کردند. نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی دراین تجمع سخنرانی کردند و از رای خفیف دادگاه‌ها در پرونده مفسدان دانه‌درشت و نیز اجرا نشدن فرمان 8 ماده‌ای مبارزه با فساد به شدت انتقاد کردند.

***


28 فرودین 1387



دکتر محمود احمدی‌نژاد طی یک سخنرانی پرشور در قم، از رانتخواری بزرگ فرد و افرادی در واردات سیگار و اخذ وام از بانک‌ها اشاره میکند و در پاسخ به درخواست جمعیت برای ذکر نام آن فرد میگوید: «ببینید فردا صدا از کجا در می‌آید، همانجاست».




رییس جمهور در این سخنرانی، همچنین عده‌ای را به دسیسه چینی علیه دولت متهم و تاکید میکند در سال 87 دست همه اینها (مفسدان و رانتخواران) را از بیت‌المال کوتاه خواهد کرد.
***


11 اردیبهشت 1387



حسین فدایی نایب رییس کمیسیون اصل 90 خلاصه‌ای از گزارش کمیسیون درباره تخلفات بزرگ در دستگاه‌ها، شرکت‌ها و بانک‌های دولتی از تریبون مجلس قرائت می‌کند.



قبل، حین و بعد از قرائت این گزارش، عده‌ای از نمایندگان با اعتراض به قرائت این گزارش از حداد عادل خواستند مانع انجام این کار شود اما به رغم فشارهای شدید مخالفان، حداد عادل در آخرین روزهای ریاست خود در مجلس، به فدایی اجازه داد این گزارش را تا به آخر بخواند.
***


22 اردیبهشت 1387



در پی سوال نادران و توکلی از وزیر نفت درباره مجوز قانونی تامین مالی 2 میلیارد دلار واردات اضافه بنزین در سال 86، غلامحسین نوذری در کمیسیون انرژی حاضر شد و اعتراف کرد واردات غیرقانونی بنزین به دستور رییس‌جمهور و از محل منابع مالی شرکت نفت انجام شده است.

اساسنامه فعلی وزارت نفت که در دوران اوج استبداد پهلوی تصویب شده، به شاه اجازه می‌داد به صلاحدید خود منابع مالی شرکت ملی نفت ایران را تخصیص دهد. اختیارات شاه در این اساسنامه بعد از انقلاب به رییس‌جمهور منتقل شد و با وجود اصرار مجلس به تنظیم اساسنامه جدید شرکت ملی نفت ایران از سال 1366 هیچکدام از دولت‌ها اساسنامه جدیدی برای شرکت ملی نفت ایران ارایه نکردند.
***


اول خرداد 1387



در آخرین روزهای کاری مجلس هفتم، با وجود فشارهای بسیار شدید از داخل و خارج از مجلس، حداد عادل به محمد دهقان اجازه می‌دهد خلاصه گزارش 1000 صفحه‌ای تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضائیه را قرائت کند. تصویب و اجرای این تحقیق و تفحص، یکی از جنجالی‌ترین مصوبات مجلس هفتم بود و بر اساس آن، برخی از مسوولان ارشد قوه قضاییه با ارایه شواهد و مستنداتی به کوتاهی در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد مالی بزرگ و یا تلاش برای مختومه یا بایگانی شدن آنها متهم می‌‌شدند. سخنگوی قوه قضاییه عصر همان روز قرائت آن گزارش را دون شان مجلس و حداد عادل دانست. با اتمام کار مجلس هفتم و تشکیل مجلس هشتم، نتیجه آن تحقیق و تفحص عملاً به بایگانی سپرده شد.

***


اول تیرماه 1387



سعید مرتضوی دادستان تهران با انتشار جوابیه‌ای در روزنامه ایران، دکتر علیرضا زاکانی نماینده تهران و مسوول هیات تحقیق و تفحص از آموزش عالی و عضو هیات تحقیق و تفحص از قوه قضاییه را به غرض ورزی و عدم تعادل روانی متهم می‌کند.

زاکانی در جریان تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی به اسنادی دست یافت که نشان می‌داد گروهی از نزدیکان آقای جاسبی در سال 83 سوالات کنکور دانشگاه آزاد را به متقاضیان فروخته‌اند اما قوه قضاییه به انحاء مختلف پرونده این موضوع را مختومه اعلام کرده است و ضمناً سعیدمرتضوی با وساطت آقای جاسبی به عضویت هیات علمی پاره وقت دانشگاه آزاد منصوب شده‌است.
***


15 مرداد 1387



علیرضا جهانشاهی، طلبه ساده اهل سیرجان که طی دو سال گذشته عده‌ای را در این شهر به زمین‌خواری متهم کرده، توسط دادگاه ویژه روحانیت دستگیر و به جرم « رعایت نکردن شان روحانیت» به زندان می‌افتد.



وی که قبلاً نیز در سیرجان دستگیر شده بود، در مرداد 87 پس از ناامیدی از پیگیری زمین‌خواری در سیرجان در حرکتی اعتراضی با پای پیاده بطرف تهران عزیمت می‌کند که بین راه دستگیر و پس از محاکمه به 23 ماه و 15 روز زندان محکوم و به زندان اوین منتقل می‌شود. وی در آخرین روزهای سال 87 با دخالت رهبر انقلاب از زندان آزاد شد.
***


8 آبان 1387



با پیگیری حیدرپور نماینده شهررضا و چند تن دیگر از نمایندگان مجلس، تلاش معاونت پارلمانی رییس جمهور برای ارایه چک‌های 5 میلیون تومانی به نمایندگان برای تعمیر مساجد حوزه‌های انتخابیه و در عوض پس گرفتن امضای استیضاح علی کردان (وزیر کشور وقت) لو می‌رود.



رییس مجلس، مدیرکل دفتر دولت را از مجلس اخراج می‌کند. غلامحسین الهام از دستور رییس‌جمهور برای پیگیری جدی ماجرا خبر می‌دهد اما هیچگاه طراح و آمر این ماجرا معرفی نمی‌شوند.



محمدرضا رحیمی ـ معاون پارلمانی رئیس جمهور- در جریان پیگیری مدرک جعلی کردان، به عنوان حامی اصلی کردان وارد میدان شده و رسانه‌ها را تهدید کرده بود در صورت پیگیری موضوع مدرک آقای کردان، از آنها شکایت خواهد کرد. وی حتی از اعزام تیمی به دانشگاه آکسفورد و تایید مدرک دکتری کردان توسط مسوولان آن دانشگاه خبر داده بود.
***


30 بهمن 1387

اولین جلسه دادگاه شکایت عبدالله جاسبی از عباس سلیمی‌نمین برگزار شود و نماینده حقوقی دانشگاه آزاد سلیمی‌نمین را به ایراد اتهام کذب و افترا به عبدالله جاسبی و دانشگاه آزاد متهم می‌کند. عباس سلیمی‌نمین به همراه زاکانی پس از دستیابی به اسنادی درباره عملکرد مالی دانشگاه آزاد اسلامی در جریان تحقیق و تفحص مجلس هفتم، در دانشگاه‌ها و جمع‌های مختلف به طور مکرر عبدالله جاسبی را به سوء استفاده از اموال دانشگاه آزاد متهم و خواستار برکناری و تعقیب قضایی وی شده‌اند. در این میان تلاش‌های مکرر دکتر احمدی‌نژاد به عنوان رییس شورای انقلاب فرهنگی برای اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد و تغییر مدیریت آن به نتیجه نرسیده است.

  

  مطالب مرتبط:

فرمان رهبر انقلاب در مبارزه با مفاسد اقتصادی

متن طرح حفظ منزلت مجلس شورای اسلامی به همراه نام طراحان

حاشیه محکومیت حاج عباس

از قانون شکنی دست بردارید

درباره رسوايي چكهاي 5 ميليوني ...

درباره سخنان پرشور رئيس جمهور در قم

اعتراف وزیر نفت: واردات غیرقانونی بنزین را به دستور رئیس‏جمهور انجام داده‏ایم

استمداد صفارهرندي براي بازپس گيري اموال ارشاد

تحرک های عدالت طلبانه جدید در جنبش دانشجویی



 
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۳:۲۱:۲۲
تا مادامي كه پول نفت هست فساد نيز خواهد بود. (117719)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۲:۳۳:۵۲
مادامي كه دموكراسي نيست فساد نيز خواهد بود! (118024)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۰۰:۳۰:۱۵
مادامی که قاطعیت در برابر بی قانونی و پایبندی به قانون و ایمان نیست، فساد هست. (118231)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۵:۰۳:۲۱
مگر دموکراسی نیست .درست است که در بعضی مواقع خدشه دار شده ولی کلیت آن همیشه بوده است .نمونه آن درباره رییس دولت است که همه انتقاد از ایشان میشود از عملکرد تا تخریب . (118810)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۴:۵۴:۰۰
خوب این ها رو که همه می دونستیم. فک کردم چی می خواین بگین (117755)
 
ابوذر
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۵:۲۴:۰۴
اين گزارش خيلي تلخ بود. واي به حال مردم با اين همه مسئول دلسوز و پاسخگو! (117760)
 
حسن اجرایی
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۵:۲۴:۱۷
کاش توی الف یه نمونه‌خوان داشتید که دست‌کم بعد از انتشار، مطالب رو یه بار می‌خوند و اشتباه‌ها رو اصلاح می‌کرد.

خسته نباشید. گزارش کاملی بود. گرچه آن‌چه به جایی نرسد فریاد حق است. (117761)
 
student
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۵:۳۱:۰۷
سلام

واقعا عالی بود.باشد که دیگر سایت ها هم یاد بگیرند.شاید که منشا خیری شوند! (117763)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۵:۴۲:۴۴
این گزارش بسیار محتاتانه و جناحی به نفع یک جناح خاص نزدیک به دولت نهم تهیه شده است و عمق فساد را که اتفاقا نقطه اشتراک تمام جناح ها به فراخور نفوذ آنها در ارکان قدرت است نشان می دهد همین امر نشان دهنده این است که چه موانع جدی برای مبارزه با فساد وجود دارد و چه نهادهایی خارج از سیستم سیاسی و قدرت فعلی برای رسیدگی نیاز است. (117765)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۵:۴۵:۴۳
23 تیر 1383

غلامحسین الهام، سخنگوی قوه قضاییه در واکنش به انتقادها از دستگاه قضایی درباره کوتاهی در مبارزه با فساد: در مبارزه با مفاسد اقتصادی، محور اول به عهده دولت است و قوه قضاییه در انتهای این خط مبارزه قرار دارد.


لطفا به آقای الهام بفرمایید به حول و قوه الهی حالا که محور اول( که همانا دولت می باشد) در دستان شماست، ولی باز خبری از مبارزه با مفاسد اقتصادی نیست (117766)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۵:۵۳:۰۱
كار فوق العاده اي بود! دست مريزاد! (117770)
 
آشنا
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۵:۵۳:۴۵
خیلی جالبه که از این لیست بلند شما گویا قضایایی بر حسب غرض فراموش شده / افشاگری عباس بالیزدار و افشا شدن برداخت 100 ملیون تومان به نمایندگان مجلس هشتم از سوی هیئت رئیسه مجلس محترم (117771)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۶:۰۶:۰۸
سلام
دست مریزاد و خسته نباشید
اینها را هم اضافه کنید:
ماجرای پالیزدارو بهرهبرداری های جناحها از آن بدون اینکه بگویند بیچاره چی گفت
فروختن یک معدن به یک آقازاده مشهور
ماجرای ملک مدنی شهردار منتخب اصلاحطلبان که بهار81 یکشبه تراکم رادر تهران قطع و عده ای را مالتی میلیاردر کرد.
باز هم ممنون و خداقوت (117743)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۰۹:۳۰:۱۴
لطفا\" باز هم اضافه كنيد:
1 - مصوبات هيئت دولت در بالا و پايين بردن تعرفه هاي اجناس وارداتي - مثل گوشي موبايل و ميوه - و صادراتي هم باعث فسادهاي اقتصادي كلان - بيشتر از همه اينهايي كه ذكر كرديد - شده است.
2 - واگذاري پروژه هاي بزرگ مثل پارس جنوبي و عسلويه از طريق ترك تشريفات مناقصه به يكي از بزرگترين حاميان دولت نهم در جريان انتخابات بمبلغ 20000 ميليارد ريال
3 - اقدامات شتابزده و عجولانه دولت و بويژه رييس جمهور در هزينه كردن پولهاي نفتي و افزايش نقدينگي باعث تورم و افزايش قيمت كاذب كالاهاي مختلف بويژه مسكن و محصولات غذايي و ... شد كه منجر به بدبخت شدن عده كثيري از مردم مستضعف شد و فساد اين اقدامات اقتصادي از همه فسادهاي ذكر شذه در بالا بالاتر است (117887)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۲:۰۰:۱۹
آقای ناشناسی که در مورد مسکن در دوره احمدی نژاد نظر دادید :
عرض به خدمت شما که :
وقتی بعضی از افراد از خدا بی خبر در نیاوران دور استخر میشینن تصمیم میگیرن که قیمت مسکن رو افزایش بدن ، تقصیر رئیس جمهور چیه ؟ دولت نهم صادق ترین دولت در طول انقلابه ، اما فعلاً قدرت این عده ی خاص بیشتره ...... پس اینو بدون که دولت مقصر این گرانی نبود بلکه این افراد برای به زمین زدن یک خدمتگذار که با تمام قوا به فکر پابرهنه هاست ، دست به این عمل زدند و از هیچ کاری دریغ نمیکنند تا مبادا پول های بادآورده آنها کم شود ...
به امید روزی که دست همه ی اینها رو از بیت المال کوتاه کنند. (124637)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۷:۴۳:۳۴
کسی که نمی تونه جلوی بالا رفتن قیمت مسکن رو بگیره چرا ادعای مملکت داری و اجرای عدالت می کنه
همون بهتر که رای ندن بهش (131971)
 
م
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۶:۰۸:۳۱
از صبح تا حالا ده بار الف رورفرش کردم ببینم چی نوشتین. الان که خوندمش میبینم ارزشاون انتظار رو داشت. فقط حس می کنم فیلم پدرخوانده را دیده ام (117739)
 
امین
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۶:۱۳:۴۵
به نظر من اگه این نوع برخورد با مفاسد اقتصادی ثمری داشت و آقایان خیال می کنند . پولها برای خودشان می ماند و اینهای که می خورند غریبه نیستند و خودی اند . سخت در اشتباهند.
زیرا بدین وسیله ریشه های اقتصادی یک کشور را که محل تغذیه سایر اعضای آن می باشد را از بین برده اند.
که این خود باعث نابودی تمام درخت خواهد گردید.
چه اون بالا باشی چه این پایین.
فقط فرقش اینه که اون بالایه با سرعت و شدت بیشتری به زمین برخورد میکنه.
در انتها اینجانب نحوه برخورد با مفسدان اقتصادی در کشور چین را علاج درد موج فزاینده فساد اقتصادی در کشور میدانم.
حضرت علی(ع) مى‏فرمايد: الدنيا دارُ مَمَرٍّ لا دارُ مَقَر
امید وارم خیلی از این دوستان جواب قابل قبولی رو تو اون دنیا داشته باشند. (117776)
 
آيينه
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۶:۱۴:۲۹
با سلام
از اختلاس اقاي رفيق دوست و فاضل خداداد و واردات گوشتهاي الوده و پرونده خودكار بيك و پرونده اقاي پاليز دار و......خبري داريد؟ (117777)
 
سروش
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۶:۲۴:۲۲
خدا خیرتان بدهد که بدون در نظر گرفتن جناح بندی ها سعی کردید همه آنچه اتفاق افتاده بود را نقل کنید. کاش این سنت حسنه در میان سایر سایت ها و نشریات هم به دنبال شود تا مطالبه از قوه قضائیه و بازخواست از مسئولان تبدیل به موجی بزرگ شود تا دیگر گردن کلفت های فاسد نتوانند با پول و رشوه از چنگال قانون فرار کنند. (117779)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۶:۲۵:۵۱
سلام
//طی ده سال فعالیت دانشگاه هاوایی، تعدادی از مسوولان کشوری از جمله چند مقام قضایی، یک وزیر و تعداد زیادی معاون وزیر و نماینده مجلس از این دانشگاه تقلبی مدرک دریافت و برخی از آنها بر اساس مدرک تقلبی خود از بیت‌المال حقوق دریافت می‌کردند.//
ببخشید یعنی این وزیر آقای حاجی بوده نه...
میشه گفت حاجی کردان خاتمی بوده...نه...نه... کردان حاجی احمدی نژاد بوده.
راستی چرا سر و صدای کردان سر حاجی در نیومد...
شاید دلیلش پروپاگاندای تبلیغاتی دوم خرداد باشه...
دوستان با خیال راحت نظر مخالف بدهند چون هر رای مخالف نشاندهنده طرفداری افراطی و غیر منصفانه می باشد و به نوعی تایید کننده کامنت من می باشد (117780)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۶:۴۲:۲۷
حاجی کردان خاتمی و ملک مدنی(شهردار ... تهران) هم مشایی خاتمی بوده اند.
الان که اون بالا خوندم که از این آدم... یادکردید، داغ دلم تازه شد چون یاد اون سال افتادم که پولامو جمع کرده بودم برای خرید یه آپارتمان کوچک در تهران و با تصمیم ناگهانی و شدیدا مشکوک این آدم همه آرزوها و تلاشهایم برباد رفت...
من تا اون روز طرفدار دوم خردادی ها بودم ولی وقتی دیدم اونها از این موجود... دفاع می کنن از هرچی سیاسته حالم بهم می خوره و بعد از آنروز فهمیدم در امور سیاسی باید با چشم باز قضاوت کنم.
خدا از سر تقصیرات همه این رانتخوارها نگذرد و زنده باد اصلحطلبان واقعی (117785)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۰۸:۵۹:۲۴
اتفاقاً همه عالم و آدم می دونند که آقای کران رییس ستادبحران سازی برای دولت خاتمی بود و شوی برلین با هدایت ایشون میکس و مونتاژ شد آقای رحیم مشاعی هم که همه می دونند رفیق فابریک کیه!؟ (117878)
 
م
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۶:۲۹:۴۱
سلام بر سایت واقعا عالی الف
یک سوال
آیا سیاستگذاری اقتصادی دولت فعلی که بازارهای مارا پر از انواع و اقسام کالاهای خارجی و کارگران زیادی رو بیکارکرده و میلیاردها دلار رو به جیب دلالها و تولیدکننده های اجنبی ریخته؛ خود این کارها بزرگترین فساد اقتصادی نیست؟
گاهی کارهای دوست نادان کارهایی می کند که آدم محکم تر زمین می خورد.. (117772)
 
س ح ح
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۰:۴۶
کاش به پرونده ی عباس آقای پالیزدار و گزارشات او هم اشاره ای می فرمودید. بد نبود برای تنویر افکار (117782)
 
لواسون
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۳:۱۴
چه می کنه این الف...
آقایون هرکدوم از این خبرها قرمز است و در مرز تحمل حکومت ولی ترکیب اینجوری آنها دیگر زرشکی شده و...خلاصه اینکه دمتان گرم فقط بپایید (117774)
 
محمدي
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۶:۴۱:۰۱
باسلام
چرا پرونده صادق محصولي وزير محترم كشور دولت نهم را ننوشتيد.؟ (117784)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۸:۵۹:۱۵
دیگر قرار نشد دروغ بنویسند و امیال حزبی شما را برآورده کنند (117808)
 
ahmad
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۶:۴۵:۵۶
از اینکه تا همین حد مردم را اگاه کردید سپاسگزارم .اما بنظر میرسد علت اساسی پدیده زشت فساد در ایران شناخته نشده .مثل اینکه سگ را رها کرده باشن و سنگ را بسته باشن (117786)
 
صالح
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۸:۰۴:۲۶
ای کاش از حرف های پالیزدارو پی گیری نشدن آنها و بی اعطنایی دولت نهم به اجرای برنامه ی بودجه ی مصوب مجلس هم میگفتید .
از شما ممنونم که با رک گویی گامی در جهت پیشرفت این مرز و بوم و اصلاح برخی تقصیرات سیاسیون بر می دارید اما همانطور که گفتید از بسیاری که ما نمی دانیم و میدانیم و فراموش کرده ایم هم گفته نشد .
آرزوی دوستی که اولین نظر را داده است آرزوی من هم هست :
ای کاش نفت نبود تا دولت نیازمند فعالیت مردم باشد تا مجبور شود به مردم پاسخگو باشد .
ای کاش جناحهای مختلف معتقد به آرمانهای اصیل انقلاب ازدیاد پیدا کنند و با داشتن آزادی بیان موجب فاش شدن حقایق مگو شوند تا فساد از این مرز و بوم برای همیشه از بین برود . (117797)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۸:۲۱:۴۹
آن روز كه پرده ها فرو ريزد و اسرار هويدا شود برايشان هيچ نيرو و قوتي براي
نجات هود نيابند
سوره مباركه اعلي ايات شريف 9و10

آيا انسان پندارد كه مالش به او عمر جاودانه خواهد داد و او را نجات مي دهد؟ هرگز چنين نيست بلكه محققآ به اتش سوزان دوزخ هواهد افتاد
سوره مباركه همزه ايات شريفه 3و4 (117799)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۹:۳۸:۳۳
کاش صدا و سیما یک درصد از زمانی که به نمایش مداحی و برنامه های وعظ و خطابه و احکام اختصاص می دهد را به برنامه هایی با مضمون این گزارش اختصاص می داد تا بعد ببیند آیا احکام در حالت دوم بهتر اجرا می شوند یا در حالت کنونی.
دو صد گفته چون نیم کردار نیست. (117812)
 
امير
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۹:۵۷:۰۸
همه اين وقايع تلخند .براي جامعه اي كه خود براي بركندن ريشه انواع فساد انقلاب كرد تلخ است. حتي يك مورد هم زياد است.نسلي كه انقلاب كرد براي نسل ما از مبارزه با اين بي عدالتيها گفت و سرانجام آن جانفشانيها چرا اينگونه شد؟.ما براي نسل بعدمان چه بگوييم؟چرا اينگونه شد... (117817)
 
سید علیرضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۱۹:۵۷:۵۸
با نام خدا وسلام : در اینجا چند مورد عنوان شده که دیگر چاره ای جز افشا نبود اگر براستی قصد مبازره با فساد بود ریشه ای با ان برخورد می شد نه اینکه یک تور بزرگ بگذارند اگر( قول) آمد از آن عبور کند گیر بیفتد . این مبارزه با فساد نیست ! به خاطر این شعارها خیلی از کارکنان خسارت دیدند شروع کردند به افشاگری وبعد تنها ماندند مثل خود من کاش گفته بودند مبارزه با تخلفات بالای میلیارد است تا ما هم دچار اشتباه نمی شدیم من فکر کردم اگر مدیر کل اقوام واشنایانش را از شمال بیاورد و در پست اصفهان استخدام کند تخلف است یا اگر همسرش را استخدام کند فساد است یا برادرش را یا برای پسرش حقوق سوری برقرار کند سواستفاده است یا اگر پول کارانه را به حساب تعاونی مصرف اداره بریزد واز انجا با خیال راحت هزینه کند فساد است و از همین قبیل ..... این اشتباه بنده باعث شدکه من از نظر مالی وروحی وجسمی اسیبهای غیر قابل جبران ببینم درعوض باعث شد انهائیکه همدست مدیر کل ما بودند وسکوت کردند و از وی حمایت کردند دوچنان از قبل استفاده ببرند و به ریش هر احمقی که قصد مبارزه با فساد را در اداره ما داشت بخندند .من از ابتدای ریاست جمهوری اقای دکتر احمدی نزادشروع به افشا گری کردم و به بازرسی وزارت ارتباطات وشرکت پست و دیوان محاسبات ونمایندگان محترم مجلس مراجعه کردم اما یک حسابرس می آمد بدون اینکه از من شاکی سوالی بکند با همدستان مدیر صحبتی می کرد ویک گزارش بی خاصیت می داد که از آن هیچ نتیجه ای بدست نمی آمد ومی رفت غافل از اینکه زندگی انسانهائی به این گزارش وابسته است . افسوس - بس است شما ایمان مرا به باد دادید شما انسانیت را از من گرفتید آقای احمدی نزاد خواسته یا ناخواسته قیامت خود را به من فروخت من تا روز قیامت انتظار می کشم قیامت دور نیست وخدا بزرگتر از اینهاست که فکر می کنید به امید آن روز (117818)
 
صاحبدل
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۰:۱۱:۱۰
میگم نمیدونم چرا تا حرف از مفاسد اقتصادی به میون میاد اسامی چند نفر و چندجا همیشه در ذهن آدم نقش میبنده مثل :
دانشگاه آزادبا هیئت رئیسه اش و
اسامی چون :
مهدی-ه
و یاسر-ه
و شهرام-ج و ...
بابا خداوکیلی بس کنید اینقدر این اسمها تابلو هستند که دیگه تا میگی مفاسد اقتصادی همه اسم کامل اینا رو بر زبوون میارند.
ع-ج همون آدمی که برای ریاست جمهوری نهم از امکانات دانشگاه استفاده کرد و دانشجوی بیچاره رو ازش استفاده ابزاری کرد تا بالاخره یه خوش خدمتی کرده باشه
مردم اسم اینا رو میدوونند نمیخواد ساز و کار اعلام اسامی اینارو بررسی کنید

لطفا اقدام کنید

---

خواهشا اقدام کنید
البته میدوونم با دستمال کثیف نمیشه جایی و پاک کرد
یاعلی مدد (117788)
 
هادی
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۰:۱۷:۳۵
بهتر بود پشت پرده بسیاری از این اتهامات مفاسد اقتصادی را که باعث ظهور و حضور این پرونده ها می شود را نیز ذکر می کردید تا افکار عمومی تنویر گردد.
1-بحث مفسده اقتصادی در دانشگاه آزاد که از سوی دولت نهم مطرح گردید.
2- افشاگری عباس پالیز دار در باره رانت خواری و تخلفات برخی سران .
--- (117811)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۱:۰۸:۲۴
برادر کاش صداقت به خرج می دادی و تمام واقعیت ها رو می نوشتی. کجا رفت اعترافات شهرام جزایری و کجاست اسناد افشا شده توسط پالیزدار که با خمایت اولیه دولت همراه و بعد در نیمه راه رها شد. بردار فقط اوناییرو نوشتی که بنفع جناح جنابغعالی بود و بس. کو انصاف پیش تو که دم از مبارزه با فساد می زنی.... (117825)
 
روح الله
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۱:۱۲:۵۰
این مفاسدحاصل این است که ازاول انقلاب افرادی راروی کارگذاشتیم که بعضاخودساخته نبودندوبامبانی اصیل اسلام وانقلاب آشنانبودند وهنوزهم حاضر به ترک مناصب خودنیستند. (117828)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۱:۱۹:۰۰
مگه مبارزه با مفاسد اقتصادی با دستگیری شهرام جزایری تموم نشد ؟ (117829)
 
پدرام
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۱:۲۱:۲۷
چکی از کاندیدا های فعلی ریاست جمهوری را به صراحت آورده اید جهت یاد آوری عرض می کنم.
1) گزارش تفریغ بودجه 85 و تخلفات دولت نهم (یک قلم: بیش از یک میلیارد تومان)
2) گزارش تفریغ بودجه 86 و حدود 2000 مورد تخلف دولت نهم.
3) 300 میلیون پول گمشده شهرداری قبل از سال 84!
4) پخش DVD انتخاباتی از استانداری ها از بیت المال.
اگر میلیلرد و میلیون را قاطی کردم شما ببخشید. آنقدر زیاد است که دیگر میلیون و میلیاردش فرقی نمی کند.
شما که خدای نکرده طرفدار یک نامزد خاص نیستید! (117830)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۲:۰۶:۰۰
چرا در مورد قاچاق گوشی موبایل در بهزیستی و تخلف 500میلیاردی در صدا سیما چیزی ننوشته اید (117837)
 
Salimpour -- New York
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۲:۲۷:۳۴
درسته آقا مهدی (117812) آخه وقتی آدم هيچی نگه ميگن چرا سکوت اختيار
ميکنی. اگه افشاگری کنه ميگن شخصيت مردم بايد حفظ بشه!

پس پيش بسوی زمانی که فساد همه جا رو در بر بگيره تا تفاوت \"دانه درشتها\" و \"دانه ريزها\" به صفر تقليل پيدا کنه! (117840)
 
مژگان
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۳:۲۳:۴۸
این مطالب فشرده که بعضا فراموش شده بود یا حتی شنیده نشده بود، وقتی در کنار هم قرار می گیرد علت بی انگیزگی مردم برای شرکت فعال در انتخابات و \"سر در کار خود داشتن\" آن ها را نمایان می کند. (117845)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۳:۲۸:۳۰
در تاریخ 1388/2/12 سایت خبری الف وابسته به احمد توکلی خلاصه ای از بعضی پرونده های مفاسد اقتصادی منتشر کرد بعد از اعتراضهای بعضی از اعضای قوه قضاییه و دولت مردان در جلسات خصوصی تا 50 سال بعد هیچ گونه خبری در زمینه مفاسد اقتصادی در آن سایت منتشر نشد (117846)
 
هدایت اشتری
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۳:۴۱:۰۳
درسال ۱۳۷۳ حمیدرضا آصفی سفیر وقت در فرانسه شکایتی به دادگستری فرانسه تسلیم کرد که بموجب آن رئیس شعبه بانک سپه پاریس را به اختلاس پانزده میلیون دلار متهم کرد. رئیس بانک به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد چون دادگاه تشخیص داد که ایشان دزد نبود اما دزدان اصلی بموجب نامه ای به دادگستری فرانسه اعلام کردند که مبلغ دو میلیون وششصد هزار دلار از پولهای دزدی را به --- پرداخت کردند. پرونده ای بر علیه --- در دادگستری فرانسه مفتوح شده است.   (117834)
 
هدایت اشتری
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۳:۴۲:۵۴
چرا قضییه دریافت پانزده میلیون دلار رشوه دریافتی --- از شرکت نروژی استات اویل را فراموش کردید. لطفا به سوابق مراجعه فرمایید (117832)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۲ ۲۳:۴۷:۵۱
چرا از فساد اقتصادی --- چیزی ننوشتید؟! ---ی که با ورود تمام قد به عرصه اقتصاد ، به زشت ترین شکل بخش خصوصی رو به خاک سیاه نشاند و بی رقیب در این عرصه می تازذ.شمایی هم که مدعی اطلاع رسانی (آزاد) هستید اجازه چاپ کلمه ای راجع به آنها را ندارید!(این کامنت رو هم فقط برای خود شما نوشتم و می دانم آنرا چاپ نخواهید کرد ) (117849)
 
خواجه حافظ
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۰۲:۱۰:۵۷
کی تو ایران در قدرت و حکومت دست کیه ؟ (117858)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۰۴:۲۴:۵۶
چند نکته در این گزارش بیش از همه به چشم می خورد:
1- دکتر محمود احمدی نژاد در یک سخنرانی پر شور ....
(آیا وظیفه رییس جمهور، ایراد سخنرانی پرشور است؟)
2- ادغام مواردی از جمله فروش سوالات کنکور و دانشگاه هاوایی در بحث مفاسد اقتصادی.
این مورد نوعی آدرس غلط دادن است. آیا مقیاس مفاسد اقتصادی این است. حتما چند سال دیگر هم رییس جمهور فلانی در 8 آبان 1394 با هزار منت و تمنا لیست بلند بالایی از مفسدان اقتصادی که شامل فروشندگان سوال کنکور، فروشندگان گوجه فرنگی گران قیمت، مووسسان مدرسه غیر انتفاعی آکسفورد و غیره را به عنوان مفسدان درجه یک اقتصادی افشا خواهد کرد.
3- ملت ما بیش از آنکه حق دارند بدانند چه بر سر دانشگاه هاوایی آمده، حق دارند بدانند چه بر سر ارز حاصل از فروش نفت آمده. بیش از آنکه حق دارند جلوی مجراهای مخفی ضربه زدن به بیت المال گرفته شود، حق دارند جلوی مجراهای علنی تباه کردن بیت المال گرفته شود.  (117861)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۰۵:۰۹:۱۹
در کشور ترکیه وقتی یه خبرنگار ایرانی از یکی از متفکرین دینی ترکیه پرسید چرا درکشور مسلمان شما حکومت لاییک برقراره گفت این باعث میشه که ما حداقل منافق و تزویرکار نداشته باشیم...
شما چی فکر می کنین؟

اگه واقعا مخالف فساد هستید چاپش کنین وگرنه که... (117862)
 
روژان
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۰۷:۵۰:۴۲
ايا استفاده از رانت تحصيل با هزينه دولت ودكترشدن از دانشگاه اكسفورد فرقي با گرفتن مدرك جعلي به نام اين دانشگاه دارد به نظرمن اگر همه حقوقي را كه اقاي كردان بابت اين مدرك از دولت گرفتند جمع بزنيم كمتر از هزينه تحصيل واقامت يك شخص بورسيه در كشور انگلستان است (117868)
 
عظیمی
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۸:۱۴:۰۳
مشکل کردان بیشتر دروغگویی بود که با وجودیکه «دروغگو دشمن خداست» متاسفانه مدعیان دینداری و حفظ دیانت از وی حمایت کردند.
چنین شخصی اگر مفاصد اقتصادی کلان نداشته باشد عجیب است. کو قاضی؟ (118183)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۰۸:۵۲:۴۸
پرونده نفت اردبيل از قلم افتاده بود (117877)
 
مهم نیست
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۰۹:۰۲:۱۳
واقعا شما خیلی دلسوزید،دستون درد نکنه !
اگه میخواستید دلسوزانه و واقعی نسبت به این مسائل تحلیل دلشته باشید،حتما در درجه ی اول پول های بر باد رفته در دولت نهم را مطرح میکردید که فرصت خیز را از ایران گرفت.
میدونم که این کامنتو تائید نمیکید،خودتونم میدونید که حق با منه،میخوام اینم خوب بدونید که مردم گول این حرفارو نمیخورن،چرا که چشمشون خوب خوب میبینه.
این حرف من بعد از 22خرداد ثابتتون میشه.
ان شا ا... (117880)
 
فاطمه نيك انديش
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۰۹:۰۵:۱۶
كساني كه مفسد اقتصادي هستند و كساني هم كه ميتوانند به هرشكلي با مفاسد اقتصادي مبارزه كنند اما نمي كنند هم شريك مفسدان اقتصادي اند. همين آقاي توكلي كه بنا به ملاحظات جناحي اين همه استفاده از رسانه ملي و ريخت و پاش دولت احمدي نژاد را كه به نام سفر استاني ولي براي تبليغات انتخاباتي مي بينند اما حرفي نمي زنند. ايشان هم جزو مفسدان اقتصادي اند. چه فرقي مي كند؟ آيا پيروان علي(ع) مانند احمدي نژاد رفتار مي كردند؟ داستان شمع بيت المال را همه مي دانند. در روز قيامت چه جوابي به علي(ع) داريد بدهيد؟ شرمتان باد اصول گرايان. رسوايي اين دنيا چيزي نيست با رسوايي آخرت چه مي كنيد؟اگر شهامت داريد اين نوشته را درج كنيد. (117882)
 
سروش
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۰۹:۱۴:۵۸
سلام خسته نباشيد آيا فكر نمي كنيد وارد عرصه اي شديد كه شاه بيت آن را نسروديد يعني خانواده محترم آقاي هـ -ر و يا دنبالك ايشان دولت جناب خاتمي كه وزارت نفت را براي مجاهدين انقلاب اسلامي سند شش دانگ زده بود و نهايتا ماجراي شش ميليارد دلار درآمد حاصل از صادرات نفت كه هرگز به خزانه دولت واريز نشد و تنها با پيگيري هاي خبرنگار زيرك و با هوشي مثل آقاي انبار لويي ماجرا كشف شد. (117883)
 
یکی از میلیونها
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۰۹:۳۳:۲۰
این نوشته بطور قابل ملاحظه ای طرفداری بی چون و چرای شما از یک فرد خاص را نشان می دهد که حتی با تاکید پیشوند دکتر را هم مدام تکرار کرده اید.اما خواهشا برای رضای خدا، کمی منصف باشید.مثلا
1-از صادق محصولی هیچی نگفتید بی انصافها،
2- از 2 میلیاردی که گم شد هیچی نگفتید،
3-از ممانعت از تحقیق و تفحص راجع به شهرداری در دوره دکتر احمدی نژاد هیچی نگفتید،
4-از تفریغ بودجه 85 هیچی نگفتید و .... (117889)
 
صادقی
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۲۲:۲۸:۴۱
سلام عزیز معلوم که خیلی جو گیر جوسازی های روزنا مه ها شدی خوش بختانه یا متا سفانه هر افتضاهی که باشددولت های ا قبلی چند برابرش را انجام دادند برو مطالعه کن (273771)
 
یکی دیگراز میلیون ها
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۰:۱۷:۰۶
آقای دکتر احمدی نژاد نیازی به ستاد انتخابی ندارند . مگرصدا وسیما ستاد انتخاباتی ایشان نیست.حالا بودن 2 یا نبودن مشاور جوان در ستاد ایشان چه تاثیری دارد.
با توزیع سیب زمینی رایگان واخیرا برنج رایگان و توزیع بن کالا در بسیاری از روستاها دیگر نیازی به ستاد نیست . (117920)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۰:۲۰:۳۸
سلام
بحث فساد در تمام دنيا پذيرفته شده و در ادبيات سياسي و مديريت جايگاه دارد.در کشورهاي مختلف با اين پديده برخوردهاي متفاوت مي شود از برخوردهاي ارزشي و هيجاني مثل ما تا حضور مستقل دستگاه قضايي و نقش احزاب و به ويژه سازمانهاي غير دولتي و مردم سالاري و دموکراسي و... . استبداد و ... در ساير کشورها.
دسترسي شفاف و سريع و آسان و ارزان به اطلاعات و فضاي مردم سالاري ديني با کمک سازمانهاي مستقل غير دولتي مردمي موثر است.
توسعه سرمايه هاي اجتماعي و انساني ضرورت دارد. (117921)
 
احمدي
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۱:۰۲:۰۵
من با نظر خانم فاطمه نيك انديش موافقم و جداً خوشم اومد كه سايت الف پيام ايشان را درج كرده اند. (117954)
 
احد
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۱:۰۸:۵۱
واقع امر این است که حرفهای پالیزدار--جذا از مسائل شخصی وی که نمی دانیم ذرست است یا غلط--حرف دل مردم بود.تا کی مشئولین می خواهند سر خود را توی برف کنند
تقربیا 99درصد مردم به پاک دستی مسئولین مشکوک وبی اعتمادند این مهم در اقشار ارزشی وانقلابی شاید بیشتر باشد
اگر این معضل حل نشود تغیر دولتها راه گشا نیست
تقربیا در همه رگ وپی جامعه نوعی بی وبند باری اقتصاذی ورابطه بازی رسوخ کرده ودرد اور اینکه می رود تا حرام خواری وتوجیه اقدامات غیر خدایی رنگ فرهنگ وبه عباررتی نهادینه گرددد
مسلما حکومت بر پایه معنویت وذین با این سنخ باورها بر نمی تابد (117964)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۱:۳۰:۲۵
خدايا كي امام زمان مياد؟ (117978)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۷:۲۵:۲۹
این چه ربطی به انتخابات داره به هر حال رئیس جمهور کار مثبت انجام بدهد شما نق می زند انجام ندهد شما نق می زد . و آن آقا نشسته در منزل و گویا در انتظا ر ظهو ر امام زمان است ...برو کار کن بو کتاب بخوا برو افشا گری کن که وقتی امام زمان آمد پرونده جناب عالی مثبت باشد ...این احمدی نژاد واقعا از دید من مخالف حکومت مافیا زده شما آدم خوبی است من خودم حاضرم شخصا اگر به کاادا هم پناهنده شد تا آخرین لحظه در کنار ایشان باشم تنها نگرانی من از ایشان آزاد گذاشتن دست چماقدار ها و بگیر و ببند ها و اسلام طالبانی است ...بهتر از احمدی نژاد خود احمدی نژاد است
کاریکاتوریست گل آقا از آتاوا (118161)
 
هدایت اشتری
۱۳۸۸-۰۲-۲۴ ۰۸:۵۸:۴۰
دوست بسیار اندیشمندم جناب ناشناس. نمیدانم شما فیلم تنگسیر رادیده اید یا خیر. این فیلم براساس داستانی از صادق چوبک تنظیم شده. قهرمان اصلی فیلم مردی مسلمان و زحمتکش است که بکار مقنی وجو فروشی وآشپزی در کشتی انگلیسی ها مشغول بود. اسم این شخص زائر محمد است که با اعتماد به ثند نفر که داعیه مسلمانی دارند تمام دستمایه خودرا پس از کسر خمس به انها میسپارد که در راه شرعی سرمایه گذاری کنند. اما این دغل بازان که همه هم عبا وردای روحانیت دارند پول اورا بالا میکشند. زائر محمد چندبار برای استرداد دستمایه خود به انها مراجعه میکند اما آنها با بی احترامی و توهین با اوبرخورد میکنند. اطرافیانی که این دغل بازان را میشناختند به زائر محمد تلقین میکردند که باید اینها را به تیغ برهنه حضرت عباس ع حواله کرد. اما زائر محمد گفت چرا حواله به تیغ حضرت عباس میکنند مگه مو خوم چمه به زبان بوشهری یعنی مگر خودم چه عیبی دارم. پس تصمیم میگیرد آنهارا منهدم کند. وسرانجام به یاری خدا وکمک مردم آن باند دغلباز را نابود کرد و مردم نامش از زائر محمد به شیر محمد تغییر دادند. منهم امیدوارم در سیستم قضایی کشور شیر محمدهایی پیدا شوند و دغلبازان را از صحنه میدان ایران اسلامی محو فرمایند. (121111)
 
رضا فرهنگي بازنشسته
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۲:۴۷:۱۴
يكی از راههای مبارزه با فساد وجود رسانه های كاملا آزاده

نظير همين سايتها روزنامه ها راديو تلويزيون و..... (118032)
 
ياشار
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۴:۱۶:۳۱
خدايا ما مسلمانيم ؟خدايا اينجا جمهورس اسلامي ايران است؟ به والله كه اگر اين مطالب درست باشه غير مسلمانها از برخي ما مسلمانها باشرفترند. دروغ ، دزدي، جنايت، چشم پوشي از بيت المال و ... كاش همه مسئولين مثل حضرت امام(ره) و مقام رهبر بودند. (118076)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۵:۱۵:۰۵
هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک (118104)
 
آبتین
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۵:۱۵:۳۱
آه ه ه ه چقدر تلخ ! اینهم بگذرد .........
خب حالا پاشیم و بریم دنبال یک لقمه نون تا همونم به یه بهانه ای از دستمون نکشیدن بیرون. (118105)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۸:۴۹:۴۴
آخر همش \"نشد\" بود (118192)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۹:۰۶:۱۲
قضیه واردات بنزین فساد نیست.در نظر گرفتن احتیاج فوری مردم بوده (118198)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۱۹:۵۹:۵۰
ما در مبارزه با مفاسد در فوتبالش موندیمء چه توقعی هست که بتوانیم در صنعت نفت و زمین و شکر و زیارت و پسته و سیمان و ... با آن مبارزه کنیم. (118207)
 
davod
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۲۱:۰۴:۵۵
ممکنه دوباره الف فیلتر بشه (118212)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۱۳ ۲۱:۳۲:۳۶
چرا در گزارشتون به ماجرای آقای پالیزدار اشاره نکردید؟ (118214)
 
سینا صفوی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۰۰:۴۰:۲۸
خیلی از اسمها رو راحت گفته بودید.
اسامی افرادی مانند حجه الاسلام علیزاده در ماجرای دانشگاه هاوایی چرا حذف شده بود؟ (118234)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۰۹:۳۶:۴۷
به هر حال قانون گذار و ناظر به قانون كه خودراخدمتگذاريا وكيل مردم مخصوصا پابرهنه هاكرده وميداند بايد جوابگو باشد هركسي بدعت وياقانوني بگذاردكه بد باشدجاش توي آتش است وعكس آن باقيات وصالحات پناه بر خدا هر كدام درجايگاه خودمان مسئوليم (118282)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۷:۲۵:۴۲
نقش دولت در مبارزه با فساد بسیار ستودنیست.بقول رهبر انقلاب این دولت در مبارزه با اژدهای هفت سر فساد جدیتر بوده است. (118853)
 
سلطانی
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۴:۲۵:۱۶
آقای توکلی یادتان باشد که در اسلام حقیقی یک فرد مظلوم باید بتواند بدون لرزش صدا حقش را از ظالم بخواهد و فریاد عدالت خواهی سر دهد.
چگونه است که پیام مرا که در آن گفته بودم کسانی که فرمان عدالت خواهی به مردم میدهند و خودشان پشت سر صدها محافظ بسر میبرند باید از مقر های خود بیرون بیایند و مانند علی (ع) در خیابانها بدنبال مفسدین گشته و آنها را به جزای خود برسانند. شما چه جوابی برای فردی دارید که با حمایت از همین دستورات وارد عمل شده و ضرر بسیار نموده است.
آقایان باید اول آتش را کف دست عقیل های خود بگذارند تا مردم باور کنند که چنین شعار هایی واقعی است.چگونه است که مسئولین دفاتر بعضی از بزرگانی که دستور ایستادگی در مقابل فساد میدهند خودشان فساد میکنند.بیائید در میدان ما پشت سر شما هستیم.لطف کنید سری به شهرک قائم کوی کوثر بدهید و ببینید چه کسانی زمینهای متعلق به مستضعفین را گرفته و خانه های چند صد متری در آن بنا کرده اند.عزیزان اینها را چاپ کنید تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد (119082)
 
هدایت اشتری
۱۳۸۸-۰۲-۱۷ ۰۰:۵۷:۱۱
زمانی که روزنامه گل آقا دست بدست میگشت و به به و چه چه فراوان بود همه میدانستند که این روزنامه سوپاپ است. با خنده مردم را از کنار مصائب و مشکلات ومفاسد دور میکرد. اگر فساد اینگونه است که هیچ فریاد رسی برای این نظام نیست پس باید گفت هیهات من الذله. با تزیین بهشت اباد ها وبهشت وهرا ها نمیتوان با ارباب مفاسد نبرد کرد. اینهمه امار گویای ناتوانی نظام در برابر سردمداران فساد است که دارای وجهه اسلامی هستند. بین این همه فاسد نه آمریکایی وجود دارد نه اسراییلی. همه خودی ها هستند. البته خودی های خودشان. (119186)
 
نامه به محضر مقام معظم رهبری
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۹:۴۱:۱۷
با سلام خدمت مقام معظم رهبری
احتراما, مکررا در گفتار حضرت امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و حضرتعالی شنیده ایم که امر به مبارزه با فساد نموده اید .بر ما پوشیده نیست که بزرگترین خطر برای نظام اسلامی ما همین نکته است . این دشمن نیاز به سلاح و مهمات جنگی ندارد بلکه همچون سلول سرطانی بی سر و صدا ریشه های مملکت را می خشکاند.
ما بعنوان یک تکلیف شرعی فساد موجود در سازمان حفاظت اطلاعات ارتش را از طریق دوایر قضائی و رسمی پیگیری نمودیم , با این امید که به وظیفه خطیر خود در ارتباط با حفظ نظام عمل نموده باشیم , لیکن بدلیل عدم دستیابی به نتیجه ای ملموس’ اجبارا موضوع را از طریق سایتهای خبری و وبلاگها دنبال مینمائیم تا مگر مسئولی با مسئولیت! بیابیم که پیگیر موضوع شود .
مقام والای ولایت

ما سربازان گمنام شما در شهرکی بنام قائم واقع در شمال شرق تهران و در کنار شهرک شهید محلاتی زندگی میکنیم که سالهاست زیر سیطره تعدادی از --- همچون زندانیان در بندی هستیم که هیچ سلطه ای بر مال و سرنوشت خود نداشته و نداریم.
این گروه با ایجاد بنیادی جعلی بنام بنیاد ---دست به --- از سازمانها و ادارات و غیره زده اند که از اینجهت لطمات شدیدی به آبروی ---وارد ساخته اند.
در اساسنامه این بنیاد بشماره --- مورخ 19/5/75 به کررات از مقام ولایت نامبرده شده است در حالی که آنها هرگز به شماره امریه ای که از سوی شما صادر شده باشد اشاره ای ننموده اند.
سالهاست شکایت ما در شعبه 8 بازپرسی دادسرای کارمندان دولت به شماره کلاسه84/1381-85/164 بدون هرگونه اقدامی مسکوت مانده است .

با توجه به اطلاع مقامات کشوری و لشگری ازاین ماجرا و عدم اقدام لازم از سوی آنان که طبیعتا بایستی بیش از ما از به خطر افتادن --- متاثر و حساس باشند ,از محضر حضرتعالی عاجزانه تقاضا مندیم دستور عاجل جهت رسیدگی صادر فرمائید

با آرزوی طول عمر با عزت و سلامتی برای حضرتعالی
تعدادی از سربازان گمنام ولایت (119100)
 
ابري
۱۳۸۸-۰۲-۲۴ ۱۰:۴۸:۳۳
ما كه چيزي نفهميديم انشالله درآن دنيا مو از ماست مي كشنند آنوقت سياهي
مي ماند به ذغال (121142)
 
lm
۱۳۸۸-۰۲-۳۱ ۰۹:۴۳:۲۷
اقای شاهرودی ویرانه تحویل گرفته بود به قول خودش ولی حالا یه چیزی تحویل داده که نمیشه بهش ویرانه هم گفت فقط به شاهررودی میتونم بگم --- به مرتضوی هم بگم ---- ر (123233)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۳-۱۶ ۰۱:۳۴:۲۱
شما همه کارایی که احمدی نژاد تا حال کرده رو باید کنار دشمنی بعضی از بدخواهان هم بزارید تا ارزش کار احمدی نزاد روشن بشه
به نظر ایشان با تمام خدماتی که به ملت کردن با بسیاری از ریشه های فساد جنگیدن و به نظر من موفق بودن
به امید پیروزی ایشان در انتخابات (134765)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۳:۳۳:۲۳
سلام

تا کی حق و حقیقت را از مردم میتوان پنهان کرد. به نظرم اگر رسانه تصویری که بی طرف تا حدودی باشد چون فرق نمیکند نهایتا هر رسانه ی تصویری گروهی و جناحی برخورد میکند ولی اگر عملکرد همه مسئولین نقد منصفانه بشود البته با حضور جناح مخالف نه اینکه مجری سیما سئوالات کلیشه ای بپرسد و طرف مقابل همه چیز را خوب و عالی توصیف کند و به به بگوید و هر که مخالف وی حرف زد به باد انتقاد و توهین بگیرد و انگ های مختلف بزند
ولی تا رسیدن به این هدف بسیار راه باقی ست . ما چون معصوم نیستیم پس قدرت باید مهار شود چون قدرت همراه با دیکتاتوری و فساد میشود. همگان با عملکردشان میتوانند به نفع و ضرر این انقلاب تاثیر گذار باشند . به قول فرمایش امام نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیافتد کسانی که در زمان امام جایی از اعراب نداشتند الان متاسفانه .......
به نام دین سر دین را شکستند به پیشانی اگر چه پینه دارند ز فرزند تو در دل کینه دارند
خدایا یاریم کن تا حق از باطل را تشخیص دهم . (164478)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۵ ۱۳:۴۶:۲۶
با سلام

اگر صلاح می دانید برای پاسخ این سئوال مشارکت نمایید
چرا مردم با رژیم شاهنشاهی مخالفت کردند و باعث سقوط آن شدند. (164490)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۴ ۱۲:۱۹:۰۹
سلام
خدا شاهد است من گيج و مبهوت شدم يعني مگر مي‌شود در حكومت اسلامي اين همه دزدي و رشوه باشد و اين همه پول بيت‌المال را مثل آب خوردن جابه‌جا كنند و آب از آب تكان نخورد از طرفي هم خانواده‌اي باشد به نان شب محتاج باشد و در سال هم نتواند 100 گرم گوشت براي خانواده بخرد اين همه سوء تغذيه پوكي استخوان و ... باشد. آيا سزوار است. پس جواب حضرت امام و شهدا را در روز قيامت چه كسي مي‌خواهد بدهد.
پس بي علت نيست در جامعه اين همه فساد وجود دارد يعني 15 ميليون جوان نمي‌توانند ازدواج نمايند؟ بي‌كاري و .....؟ (224498)
 
sdfa
۱۳۸۸-۰۸-۱۳ ۰۸:۵۳:۰۳
به به از این مملکت خر تو خر، فرق نمی کنه کی سر کار باشه همه مشکل دارن به سلامتی (247028)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۹-۱۶ ۱۶:۲۵:۰۴
لستر تارو در کتاب ثروت افرینان قواعد زیر را تعریف کرده است :
-بي‌تعادلي يعني تهديدهاي بزرگ به همراه فرصتهاي بزرگ. كساني كه روند غالب را زودتر دريابند ثروتمند خواهند شد.
-شركتهاي موفق بايد وضع موجود خود را بر هم بزنند تا نجات يابند. نظم كهنه را بايد زماني كه برپاست دور ريخت و نظم خود را برپاساخت.
-ثروت از افزايش بهره‌وري سرمايه مي‌جوشد جامعه ثروتمندتر آن است كه بهره‌وري عوامل توليد بالاتر داشته باشد و بهره‌وري گنج راستين نهفته در درون هرم ثروت است.
-آنچه بايد انجام شود به اين مي‌ماند كه بوته خاري را با دست‌هاي لخت از زمين كند و گرنه بوته خار رشد مي‌كند و قوي مي‌شود و كندن آن دشوارتر.
-ملتها بايد طوري تجديد سازمان يابند كه غنچه‌هاي شجاعت، خلاقيت و توانايي مردم بشكفد. در جامعه‌اي كه نخواهد تغيير كند كار آفريناني توانا پيدا نخواهد كرد.
-كنجكاوي، عطش اكتشاف، عشق آموختن، شوق سازندگي چهار ويژگي ذات انسان اما در محيطي مناسب متجلي مي‌شوند.خلاقيت در جايي كه بايد با قدرت در بيفتد شكوفا نمي‌شود. نظم افراطي و بي نظمي خارج از حد خلاقيت را مي‌كشد.
-جامعه‌اي كه نظم را از همه چيزي ديگر برتر بداند خلاق نخواهد بود. اما اگر درجه مناسبي از نظم نباشد خلاقيت دودمي‌شود.
-سرمايه گذاری بر پايه دانش، نيازمند حق مالكيت دارايي‌هاي علمي، فكري، فني و تخصي است.
-كشوري كه پيشرفت مي‌خواهد بايد براي آموزش و پرورش جوانان خود نظام حساب شده‌اي طراحي كند.
-بخشي از مصرف حال فداي توفيق اقتصادي آينده مي‌شود.
-سرمايه گذاري عمومي در زير بناها دو تاثير بزرگ بر ثروت مي‌گذارد:
1- اين سرمایه گذاريهاي خود نوعي ثروت مي‌گذارد.
2- سرمايه گذاريهاي بخش خصوصي را سود آورتر مي‌كنند.
-پيشرفت اقتصادي و ارتقاي سطح محيط زيست مترادفند نه متضاد.
-گناه ناداري 40% پايين هرم جمعيت آمريكا به گردن بيل گيتس نيست و شركتها براي تحصيل پول بايد مكان اقتصادي خود را در طول زنجيره ارزش افزوده تغيير دهند.
(كشوري كه زير سلطه ترسوها باشد ثرونمند نمي‌شود. كشوري ثروتمند مي‌شود كه راه را بر شكوفايي كاشفان و نوانديشان خود بگشايد). (256874)
 
رامین
۱۳۸۸-۰۹-۱۸ ۱۱:۱۵:۲۲
اخرین مقاله چقدر عالی بود (257488)
 
سجاد
۱۳۸۹-۰۲-۰۶ ۱۳:۳۱:۴۶
در مورد تاریخ 30 اردیبهشت 1383 چه شوادی وجود دارد؟ اگر ممکن است شواهد را ذکر کنید.
ممنون (307398)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.