نظر منتشر شده
۲۳۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 45128
نتايج نظرسنجي سراسري 6 ارديبهشت
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۵
نتايج جديدترين نظرسنجي كشوري درباره انتخابات آتي رياست جمهوري نشان مي‌دهد هم در تهران و هم در كل كشور همچنان آقاي محمود احمدي‌نژاد پيشتازي خود را حفظ كرده است.



به گزارش الف، اين نظرسنجي در تاريخ ششم ارديبهشت ماه جاري در تهران و 32 شهر بزرگ كشور انجام شده و خلاصه نتايج آن به تفكيك كل كشور و تهران به شرح زير است:



سوال 1 – علاقه داريد چه كسي نامزد انتخابات رياست جمهوري شود؟

 

گزینه‌‌های دیگر شامل سایر نامزدها، نمی‌دانم، هیچ‌کدام و ...


سوال 2 – آيا در انتخابات آتي رياست جمهوري شركت مي‌كنيد؟

 



سوال 3 – در انتخابات آتي به چه كسي راي خواهيد داد؟

 


گزینه‌‌های دیگر شامل سایر نامزدها، نمی‌دانم، هیچ‌کدام و ...


سوال 4 – در مقايسه با آقاي مهدي كروبي و آقاي محمود احمدي‌نژاد به كدام يك راي خواهيد داد؟

 



5 - در مقايسه با آقاي ميرحسين موسوي و آقاي محمود احمدي‌نژاد به كدام يك راي خواهيد داد؟



6 – به كدام يك از اين نامزدها حتما راي نخواهيد داد؟





توضيح بخش خبري الف :



1. نظرسنجي‌هايي كه نتايج آنها در الف منتشر مي‌شود از جمله همين نظرسنجي، حاصل كار مراكز تخصصي نظرسنجي كشورمان هستند. از آنجا كه اين مراكز دولتي هستند و يا به نحوي از بودجه عمومي كشور استفاده مي‌كنند، نتايج نظرسنجي‌هايشان را يا محرمانه و يا غيرقابل استناد و محدود منتشر مي‌كنند به همين دليل الف نمي‌تواند نام آنها را اعلام كند.

ضمنا" غير قابل استناد بودن نتايج يك نظر سنجي الزاما به دليل نادرست بودن نتايج آن نيست.



2. الف صرفا نتايج نظرسنجي‌هايي را منتشر مي‌كند كه از اعتبار برگزار كننده آن اطمينان كافي حاصل كند.



3. ممكن است گاهي نتايج نظرسنجي‌ها با ديدگاه‌ها يا انتظارات بينندگان محترم منطبق يا نزديك نباشد و به دلايل مختلف، فضاي انتخاباتي موجود در اينترنت، رسانه ها يا اطراف خوانندگان محترم با نتايج نظرسنجي‌ها مغاير باشد. الف اين دلايل را براي منتشر نكردن نتايج نظرسنجي هاي معتبر از نظر روش و اجرا، كافي نمي‌داند.



4. تجربه انتخابات ‌هاي قبلي نشان داده است در مواردي عموم مردم در روزهاي آخر مانده به راي‌گيري تصميم مي‌گيرند يا تصميم قبلي خود را تغيير مي‌دهند.



5. نظرسنجي‌هاي اينترنتي به دليل محدوديت و تورش نسبتا شديد شركت‌كنندگان، از نظر علمي قابل تعميم به كل كشور يا افكار عمومي نيست و نيز به دلايل فني و امكان دستكاري هاي متعارف، نتايج آن اساسا فاقد اعتبار است به همين دليل الف نظرسنجي اينترنتي برگزار نمي‌كند.





 
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۰:۴۱:۲۹
سلام خوبه پس اقاي احمدي نژاد ديگه نيازي به تبليغ نداره . اما موقع راي دادن در برگ مخفي ميبينيد كه چيزي ديگر شده و مير حسين برنده شده (118293)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۰:۰۰:۲۳
مردم ايران بنا به توصيه دشمنان خونين خود(آمريكا و اسرائيل) به احمدي نژاد راي نمدهند (118596)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۱:۴۳:۲۷
فکر کنم رای ندادن به این آقا میتونه دلایل موجه تری هم داشته باشه جناب. (118731)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۰:۱۰:۳۹
رييس جمهور محبوبتون به صراحت اعلام عدم دشمني با دشمن خونيتون يعني امريكا رو كرده آقاااااااااااااااااا (119417)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۰:۴۳:۰۰
سلام،
چه اشکالی دارد انجام نظر سنجی در کشور در یک فضای رقابتی انجام شود؟ تا -1- نظرسنجی ها قابل اعلام باشند، و -2- با گذشت زمان موسساتی که نظرسنجی های غیرعلمی انجام می دهند یا نتایج را دستکاری می کنند، در برابر افکار عمومی مجبور به تصحیح روش خود بشوند، و -3- گروههای سیاسی بتوانند از فاکتورهای قابل اعتمادی مثل میزان مقبولیت نامزدها مطلع شوند. (118294)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۰:۰۹:۲۷
واقعا نمیشه هیچ کاری رو توی این مملکت علنی و با رعایت تمام موازین اجتماعی به صورت خصوصی طبق استانداردهای بین المللی انجام داد ؟!
(البته قبلا شده ولی نتیجه دادگاه و مسایل عباس عبدی و غیره به بار اومد ) (118636)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۰:۵۷:۱۵
جالب این هست که در تمام جاهایی که می پرسند به چه کسی رای می دهید آقای احمدی نژاد برتر است حتی در مقایسه با آقای موسوی و در مورد آخر هم که مربوط به رای ندادن می باشد باز آقای احمدی نژاد از آقای موسوی بالاتر است.بالاخره برتری هست دیگه حالا مهم نیست تو چه چیز (118310)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۰:۵۸:۳۵
توضیحات الف در ذیل نتایج نظر سنجی بسیار مهم و قابل توجه است.
اما اجازه بدهید چند نکته را من نیز اضافه کنم.
در علم آمار نمونه برداری از جامعه و تعمیم آن به کل جامعه آماری کاری مرسوم است. به شرط اینکه
الف- روش نمونه برداری با وسواس و دقت زیاد انتخاب شود. به عنوان مثال اگر شما از افرادی که از نماز جمعه خارج می شوند نظر سنجی کنید نتایج به سمت آقای احمدی نژاد و اگر از دانشجویان پلی تکنیک نظر سنجی کنید عکس آن خواهد بود.
ب- در شرایطی قادر به تعمیم نتایج به کل جامعه هستید که در یک جامعه آماری نرمال قرار داشته باشید و گر نه به هیچ وجه قادر به تعمیم نتایج نیستید. در علم روانشناسی نرمال و آنرمال را حتما شنیده اید. مثلا اگر برای کسی جوک تعریف کنید پیش بینی می کنید در صورت خنده دار بودن او بخندد، اما اگر گریه کند احتمالا آن شخص آنرمال است. و شما نمی توانید نتایج کارهای دیگر او را نیز پیش بینی کنید یعنی ممکن است شما با مشت به بینی او بکوبید و او شما را ببوسد!
ج-عامه مردم ایران مبتنی بر احساس خود و نه منطق تصمیم گیری می کنند به همین دلیل همانطور که نگارنده نیز گفت در روزهای نزدیک به انتخابات نتایج معمولا چیز دیگری است و هر کسی بتواند بیشتر با احساسات مردم بازی کند برنده خواهد بود.
د-اثرات حاشیه ای: در مصاحبه های تلویزیونی بسیار دیده اید که افراد نظرات غلط انداز از خود اعلام می نمایند یعنی فرد وقتی در مقابل مصاحبه کننده قرار می گیرد به دلایل مختلف نظر واقعی خود را بروز نمی دهد مثلا اصلا قصد شرکت در انتخابات را ندارد اما تاکید می کند حتما در انتخابات شرکت می کنم تا مشت محکمی به یک جای آمریکا بزنم!

در مورد صحت و صداقت و عدم مخدوش سازی نتایج قاعدتا بایستی به حرف الف اعتماد کرد.
موید باشید (118311)
 
پویان
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۰۵:۵۹
این نظر سنجی با واقعیت های جامعه همخوانی زیادی دارد.هرچند شخصاً حدس میزنم رای احمدی نژاد در تهران بیش از اینها باشد (118316)
 
حسین جوادی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۱۰:۱۵
رای احمدی نزاد تا روز انتخابات از آنچه در این نظرسنجی آمده بیشتر هم خواهد شد. اصلاً با توجه به فعالیتهای گسترده عمرانی دولت در شهرستانها آراء دکتر احمدی نژاد حداقل در شهرستانها بسیار بیش از این خواهد بود (118319)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۱۷:۲۹
\" همين نظرسنجي، حاصل كار مراكز تخصصي نظرسنجي كشورمان هستند. از آنجا كه اين مراكز دولتي هستند و يا به نحوي از بودجه عمومي كشور استفاده مي‌كنند، \"
طبيعيه از يك نظر سنجي دولتي آنهم با بودجه عمومي كه زير نظر دكتر احمدي نژاد هستند چي درمياد!
من تعجب ميكنم چرا آراء دكتر رو بالاتر نگفتند ، تخفيف دادند؟! (118321)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۰۷:۱۶
چشماتو واز کن
به جارتا کار سطحی میگی فعالیت گسترده عمرانی!
قیمت نفت که تو این 4سال به خدا رسید اونهمه سرمایه هم تو صندوق ذخیره ارزی بود که همشو صرف کارهایزودبازده کرد که ب علت بی مدیریتی نتیجه ندادند وفقط تورمش رو دوش مردم موند
22وم موسوی همهی در خواب غفلت ماندگان رو شگفت زده خواهد کرد (118479)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۵:۰۷:۳۷
اگر 10 درصد انرژی ای که طرفدارای موسوی توی وب صرف تبلیغش می کنن توی جامعه مصرف می کردند دیگه اوضاعش اینجوری نبود. (118519)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۱۸:۲۳
همانگونه كه در مطلب اشاره نموده ايد اين نظرسنجي ها توسط مراكز دولتي انجام مي گيرد و غيرقابل استناد مي باشد چرا كه كمتر پيش مي آيد كه ارگان دولتي خودزني كند و آماري را منتشر نمايد كه به ضرر خودش مي باشد. (118317)
 
جعفریان
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۱۸:۳۷
روز انخابات معلوم خواهد شد که احمدی نژاد بسیار بیش از اینها رای دارد. به استقبالهای شهرستانها و به محرومیت زدایی های دولت نگاه کنید تا متوجه شوید (118325)
 
سالاریان
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۲۲:۴۶
از این که سایت الف علیرغم مواضع خود، نظرسنجی ای را منتشر کرده که آراء احمدی نژاد را بیش از دیگران نشان میدهد جای خوشحالی دارد معلوم میشود مواضع الف از روی عداوت نیست موفق باشید (118333)
 
بلی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۲۳:۰۶
اگر قرار بود اینترنت ملاک باشد، معین با فاصله زیادی برنده اول انتخابات 84 بود و در انتخابات مجلس هم اصلاح طلبها و فهرست های فرعی اصولگرایان. اما خوب متاسفانه ما همیشه عادت داریم فقط دور و بر خودمان را ببینیم و چیزهایی را واقعیت بدانیم که دوست داریم باشند. (118292)
 
م. فاطمی از شیراز
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۲۱:۰۸
البته در جریان باشید این نظرسنجی ها که توسط مراکز نظرسنجی انجام میشه و الف یکیش رو منتشر کرده اینترنتی نیست و عموما بصورت تلفنی و رندوم انجام می شه. یکیشون چند وقت پیش از تهران با خود من که شیراز هستم تماس گرفت. نوع و روند سوالاتی هم که می پرسید با مواردی که در این نظرسنجی می بینم یکسان است. حتی اسم اون مرکزی رو هم که نظرسنجی می کرد گفت که حقیقتش اسمش رو فراموش کردم. البته نگفت به سفارش کجا نظرسنجی رو انجام میده. ولی با توجه به حساسیت ها و دقت های آماری محسوسشون از جمله اینکه وقتی با منزل ما تماس گرفت، درخواست کرد پسر ارشد خانواده صحبت کنه که اینو رایانه مرکزیشون مشخص کرده بود، نتایجش نزدیک به واقعیت به نظر میرسه. (118383)
 
هادوي
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۶:۰۳:۱۱
به نظر من مهمترين اطلاعات در جدول آخر قابل دستيابي است . يعني آمار كساني كه قطعا به كانديداي معين راي نخواهند داد. بقيه با اطلاع رساني و تبليغ قابليت جابجايي دارد. (118542)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۶:۴۵:۳۶
درست مي گوييد در جدول آخر وضع ميرحسين از همه بهتر است (118554)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۲:۲۶:۲۵
باید دانست مردم در نظر سنجی تلفنی و به دلیل ترس غیر واقعی همیشه از قدرت حاکم دفاع میکنند اما سر صندوق رای نظر واقعیشان معلوم میشود مثل چند همسایه من در انتخابات خرداد 84 به من میگفتند به معین رای میدهیم اما پس از چند سال و در مقام اظهار تاسف ندانسته میگفتند ما اشتباه کردیم به احمدی نزاد رای دادیم (118619)
 
ابراهيم
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۵:۳۳:۵۷
1. اولا بنا بر آمار ضريب نفوذ اينترنت در حال حاضر 30 درصد بيان مي‌شود كه آنقدرها هم كم نيست و اين سي درصد كساني هستند كه والدين خود را نيز تحت تأثير قرار مي‌دهند!

2. آيا انتظار داريد مؤسسه‌ي دولتي‌اي كه حاضر نيست نامش فاش شود بيايد و اعلام كند كه مثلا آقاي احمدي نژاد رأي نمي‌آورد! آيا رئيس اين مؤسسه وابسته به دولت هست يا نه!؟

3. اگر بتوانند القاء كنند كه آقاي احمدي نژاد در صدر است و رييس جمهور آينده مي‌شود خيلي از كساني كه بخواهند به ساير نامزدها رأي دهند چنين نمي‌كنند! و البته برخي ديگر نيز سعي دارند مانند انتخابات قبل نتايج را از قبل تعيين شده جلوه‌ دهند!

4. سايت الف كه در برخي موارد مانند مطبوعات كشورهاي توسعه يافته عمل مي‌كند بررسي كند آيا نظر سنجي‌اي در كشوري پيشرفته و دموكراتيك انجام مي‌شود كه بگويند اسم آنرا نمي‌توانيم بگوييم (118528)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۰:۰۹:۰۳
اصلا رای نمیدیم (120071)
 
ب م ا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۲۳:۴۰
آقای احمدی نژاد تو رای میاری تلاش کن البته بین خانواده ات (118336)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۲۷:۱۷
مطمئن باشید که رای احمدی نژاد در شهرستانها خیلی بیش از این آمارهاست یک نکته تأمل برانگیز هم وجود دارد و آن اینکه این نظرسنجی را سایت های طرفدار دولت منتشر نکرده اند (118337)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۰۸:۱۱:۱۶
لطفا از طرف شهرستانی ها اظهار نظر نکنید کدام محرومیت زدایی (118964)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۱:۰۷:۴۵
ايكاش مي نوشتيد از كدام شهرستان هستيد تام شخص شود كه محروميت زدايي انجام شده يا نه؟ (119027)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۸ ۰۰:۵۵:۱۶
من خودم یه شهرستانی هستم و اجازه بدید خودم در این مورد اظهار نظر کنم اگه ساختن 4 تا سالن ورزشی که اگه بابامم آشنا داشته باشه میتونه وام بگیره بسازه ما که چیزی ندیدیم به جز تخریب فرهنگ.افزایش اعتیاد در سطح دانشجویان.بی هویتی ملی.فرار از کشور و .............و دادن اینترنت پر سرعت به صورت رایگان به مردم ایران! (119325)
 
پیمان
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۲۷:۳۳
اسم مراکز رو نمیتوانید اعلام کنید...
تعداد جامعه ی آماریتون رو که باید اعلام کنید!؟ نکنه اعلام کنید فکر میکنید باعث استهزاء میشه؟! به هر حال 1000 نفر هم که باشه باید اعلام کنید..اینطوری آدم با دانش دیگه کمتر اعتراض میکنه و نتیجه ی نظر سنجی رو با توجه به تعداد اون قیاس میکنه..
تعداد جامعه آماری..درصد زن و مرد..نوع هرم سنی..نوع هرم تحصیلی..و بعضی موارد نوع شغل در صورت گفته شدن هم مواردی هستند که باید منتشر بشه!
اسم وسسه رو نخواستیم حالا! (118338)
 
علي
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۲:۲۸
همانطور كه پيمان گفته شما بايد مشخصات فني طرح رو هم بگيد.
مثلا جامعه آماري چي بوده حجم نمونه چقدر بوده خطاي نمونه گيري چقدر بوده و همچنين بهتره يه مقدار آمار توصيفي هم از مصاحبه شوندگان ارايه كنيد. مثلا جنس سطح سواد شهري روستايي سن و ...
راستي از \"استان البرز\" هم نمونه اي بوده يا نه؟ (118353)
 
موسوي
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۲۹:۳۱
اي كاش كساني كه تصميم به حضور در انتخابات نگرفتن يا قطعي گفتن راي نمي دن در انتخابات شركت مي كردن.
راستش با راي ندادن چيزي دزست نخواهد شد . دور قبل بدليل راي ندادن شما وضع اين شد كه مي بينيد .
اميدوارم اين وضع تكرار نشه و بخاطر خودمون هم كه شده بريم راي بديم .
آراي خاموش جامعه اگر در اين انتخابات به صندوق ريخته بشه نتيجه بسيار متفاوت از نتيجه اين نظر سنجي خواهد شد.
اما موضوعي ديگه كه بايد يادآوري كنم اينه كه كساني كه باعث دلسردي و عدم شركت اين ميزان از مردم پاي صندوقهاي راي هستند فرداي قيامت بايستي جواب خدا رو بدن كه چرا............. (118339)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۱:۳۵
منم فكر ميكنم نتايج اين نظرسنجي به واقعيت نزديك باشد(متاسفانه البته) (118340)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۳:۰۵
دوستمون در بالا به نکته ظریفی اشاره کرده اند. (اشاره به نظرسنجی‌های اینترنتی و فضای اینترنت که چهارسال پیش به نفع معین بود) دوستان دیگر هم بی خودی جوش نزنند. این دو سه هفته هم می گذرد آرام تر می شوند. ملاک مردمند نه اینترنت بازهای طبقه متوسط به بالا (118341)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۳:۳۷
به نظر منم این نظر سنجی خیلی به واقعیت نزدیکه . (118327)
 
ali
۱۳۸۸-۰۲-۱۸ ۰۴:۲۸:۴۶
به بیان دقیقتر، به واقعیت چیزی که کیهان و هسته مرکزی اقتدار گرایان برای انتخابات خواستارند نزدیک است. (119332)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۶:۰۷
در نظرسنجیهای منتشره در روزهای مانده به انتخابات ریاست جمهوری پیشین نیز احمدی نژاد در ردیف آخر و معین و هاشمی در ردیف اول بودند اما نتایج نهایی چیز دیگری شد.
هیچ یک از مردم از 20 سال پیش تا کنون نه چهره میرحسین موسوی و نه فیلمی از وی دیده اند و نه صدای او را شنیده اند.
اجازه دهید نظرسنجیها بعد از پخش فیلمهای انتخاباتی و میزگردها منتشر شود. (118343)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۷:۰۲
بند 6 کاملا مهم است. آرای منفی احمدی نژاد از همه بیشتر و آرای منفی موسوی از همه کمتر است. این یعنی اینکه موسوی با داغ تر شدن فضا جلو خواهد افتاد. (118344)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۷:۰۷
اگر واقع بین باشیم تصدیق می کنیم که این آمار با آنچه در جامعه میگذرد همخوانی زیادی دارد (118345)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۱:۰۵
من هم چند وقت پيش نتايج يك نظرسنجي اينترنتي را ديدم ...كاملا متفاوت بود.
آقاي مير حسين موسوي با اختلاف زيادي از آقاي احمدي ن‍ژاد پيشي گرفته بودند ! (118351)
 
رضوانی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۰۰:۳۹
نظر سنجی اینترنتی ملاک نیست. همه مردم از اینترنت استفاده نمیکنند.در میان توده مردم به خصوص در شهرستانها و مناطق محروم احمدی نژاد رأی بالایی دارد.و اتفاقاً همینها هستند که نتیجه را تعیین میکنند چون شرکتشان در انتخابات قطعی است. (118472)
 
وحید
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۳:۳۵:۰۸
گذشت دوره ای که شهرستانیها از جایی خبر نداشتند . دیگه اونا هم می فهمن که تبلیغات پر زرق و برق محتوایی نداره (118626)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۱:۲۶
از آنجا كه اين مراكز دولتي هستند و يا به نحوي از بودجه عمومي كشور استفاده مي‌كنند، نتايج نظرسنجي‌هايشان را يا محرمانه و يا غيرقابل استناد و محدود منتشر مي‌كنند.
هر کس که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. (118352)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۱:۳۵
سلام
چرا نام اعلمی را فراموش کرده اید!مگر اعلمی کاندیدا نیست؟
ایشان که پیشتر از رضائی اعلام کرده!
فکر نمی کنید اگر جلوی گردش اطلاعات را بگیریم وان چیزی که مردم در واقعیت می بینند از زبان رسانه داخلی سانسور شود واز زبان رسانه خارجی بشنوند بی اعتماد می شوند
(118350)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۶:۱۸:۴۹
اعلمی خودش می داند که رد صلاحیت می شه طرفدار چندانی هم نداره تو یک میتینگ انتخاباتی سال 84 من حضور داشتم تعداد حضار در جلسه در یک امفی تئاتر حداکثر به 30 نفر می رسید. (118546)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۷:۱۴:۰۸
در ضمن معنی سوال اول یعنی چی؟ به نظر باید اسم خاتمی و قالیباف که ظرفدارهای خودشونو دارن هم میومد (118564)
 
كاوه
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۴:۳۵
من كشته اين متخصصين نظرسنجي مملكتم مخصوصا كه به گفته شما متخصصين مراكز دولتي هم هستند.
آخه برادر من! چاقو كه دسته خودشو نمي بره! نمي دونم جامعه آماري آقايون شامل چه اقشاري بوده ولي از اين متخصصين نظر سنجي خواهش مي كنم براي نظر سنجي يك سري هم به صف نانوايي، اتوبوس، تاكسي، دانشگاهها، ادارات، ورزشگاهها، مدارس، بانك ها واصولا تمامي تجمعات بيشتر از 3 نفر بزنند تا آمارشون يكم دقيقتر و جامع تر بشه آخه خيلي واسه متخصصين نظرسنجي مملكت افت داره كه بعد از شمارش آرا، حاصل كارشون 180 درجه برعكس بشه (118348)
 
داود
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۴:۳۶
اگر كسی به اندازه سر سوزنی از اقتصاد و سیاست سر در بیاره مطمئن باشید به احمدی نژاد رای نمی ده بیخود دست و پا نزنید (118356)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۸:۱۰:۴۷
شما که بیشتر از سر سوزن از سیاست و اقتصاد سردرمی آورید. برنامه های بقیه کاندیداها رو حتما دیده اید که نمی خواهید به دکتر احمدی نژاد رای بدهید.یا شما هم تحت تاثیر سایتها و روزنامه های مخالف دولت فقط حرف می زنید ومتاسفانه از راهکار طبق معمول 4 سال گذشته خبری نیست.دولت اصلاحات طی 8سال دولتمداری کدام معضل اقتصادی را حل کرد.کدام معضل سیاسی را حل کرد.آیا عقب نشینی و نرمش دولت اصلاحات در برابر غرب شما را به خدا ذره ای در رفتار واقعی و عملگرایانه غربتاثیر مثبت دیدید.لطفا انصاف را رعایت کنیدوخدا را در رفتار و گفتار خود شاهد و ناظر بدانید . (118583)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۴:۰۱:۰۳
آخه مشكل اينه كه تو اين مملكت هيچكي از سياست و اقتصاد سر درنمياره ولي فكر ميكنه خيلي سر در مياره (118789)
 
ج خادمی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۹:۴۹
علیرغم توقعی که از مردم داریم متأسفانه حداقل در مورد شهرستانها این آمار به واقعیت نزدیک است و البته حدس میزنم رأی احمدی در شهرستانها بیش از اینها هم باشد (118358)
 
جانا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۵۰:۱۱
با آمدن آقاي رضايي يك مثلث تشكيل شد كه سه گوشه آن 1- موسوي 2- احمدي نژاد 3- آقاي رضايي +كروبي هستند به نظر من راي هر كدام 33 درصد است البته انتخاب احمدي نژاد با توجه به عملكرد وي با دشواري است ضمنا ممكن است اين با توجه به سردي صدا و سيما مشاركت 5 ميليون كمتر باشد نسبت به دوره قبل كه 30 ميليون آرا كل بود (118359)
 
ali
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۵۰:۵۲
پيشنهاد ميكنم به صورت دوره اي اين نظر سنجي ها انجام شود، تا انحرافات در زمانهاي مختلف مشخص گردد (118360)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۵۱:۱۶
اعلام حضور رضايي مطمئنا آراي بخش عظيمي از قوميت ها رو از سبد كروبي جذب خواهد كرد.
لذا اين حضور بيش از همه به نفع احمدي نژاد است.
نتايج اين نظرسنجي ها هم با واقعيت و عقل همخواني زيادي دارد. (118361)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۵۲:۱۸
رای احمدی نژاد خیلی بیشتر از این است (118363)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۵۵:۵۶
مورد 4 را براي دلگرمي بقيه كانديدا ها نوشتيد آره؟! (118367)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۱:۵۷:۱۲
حسن احمدی نژاد به اینه که بعضی وقتها یه حرف غیر کارشناسی می زنه اونوقت همه کارشناس هائی که عقب کشیدند و کاری به سیاست ندارند از روی دلسوزی و واسه اینکه مملکت آسیب جدی نبینه وارد عمل می شن و سیاست واقعی و درست را اعمال می کنند . (118368)
 
کوروش
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۰۸:۵۵
این انتخاب را به مردم ایران تبریک عرض می نمایم ولی مردم بدانند بعد از اجرای طرح تحول اقتصادی چنین نظری نخواهند داشت . عدم اجرای این طرح بدلیل فشار بر مردم به بعد از انتخابات موکول گردید و برعکس صحبتهای دولتمردان نهم ، کاملا با رضایت آنها انجام شد فعلا تبلیغات برای پرداخت ماهیانه 70هزار تومان انجام می شود ولی بعد از آن با این کسری بودجه ............... (118376)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۱۰:۱۳
بیانیه مقام رهبری در مورد سازمان گردشگری رو بخونید...
احمدی نژاد حرف ایشون رو هم گوش نمیده حتی...
احمدی نژاد بازیگوشه... (118378)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۱۰:۱۸
به نظر من خیلی به واقعیت نزدیک است ای کاش نظرسنجی هایی هم از روستاها و شهرهای کوچک به عمل می آمد تا میزان آراء واقعی تر می شد فکر میکنم در آن صورت رأی احمدی نژاد بیشتر نشان داده میشد (118379)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۱۲:۳۶
\"نظرسنجي‌هايي كه نتايج آنها در الف منتشر مي‌شود از جمله همين نظرسنجي، حاصل كار مراكز تخصصي نظرسنجي كشورمان هستند. از آنجا كه اين مراكز دولتي هستند و يا به نحوي از بودجه عمومي كشور استفاده مي‌كنند، نتايج نظرسنجي‌هايشان را يا محرمانه و يا غيرقابل استناد و محدود منتشر مي‌كنند \"

پس این نظرسنجی هم یا محرمانه است که در اون صورت شما نمی تونستید منتشرش کنید یا غیر قابل استناد ! میشه بگید به چه دلیل نتایج غیر قابل استناد یک نظرسنجی را منتشر می کنید ؟ (118372)
 
ذهبی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۱۲:۳۹
در اینکه احمدی نژاد در همان دور اول کار را تمام می کند شکی نیست ولی در مورد دیگران فکر می کنم رای کروبی بیشتر از میرحسین باشد.مردم جناحی رآی نمیدهند کروبی حرفهای جذابتری می زند (118369)
 
بهناز
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۲۳:۵۹
پيشنهاد مي كنم سايت الف به صورت مستقل و مكانيزه و دقيق يك نظرسنجي اينترنتي از بين كاربران خود انجام دهد. البته برنامه كامپيوتري آن به گونه اي
تنظيم شود كه از هر دستگاه كامپيوتر فقط يك بار بتوان راي داد. (118389)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۲۴:۲۱
سلام
مجتبی جان
ما که نماز خود را برای خدا می خوانیم همچنین نماز جمعه را
حالا بچه های پلی تکنیک چرا درس می خوانند را خدا می داند
دیگه فرمول فرمول قشنگ حرف زدن مثل فرمول پفک و تنقلات و ... افشا شده بهتر در قشنگی حرف ها دُر قشنگهم باشد. (118390)
 
يک خبرنگار
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۲۵:۰۸
به نظر من احمدي نژاد بالاي بيست ميليون راي مياره . مخصوصا با اين دست و پا کردن کانديداهاي ديگر براي راي نياوردن ايشان . ضمنا راي احمد ينژاد در روستاها بيشتر از اينهاست . به نظر من بهتر است يک موسسه نظرسنجي خصوصي هم در کشور ايجاد شود . زمان انتخابات بهترين موقعيت است . (118392)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۲۷:۵۱
هزینه این نظر سنجی هااز جیب جه کسی پرداخت میشود (118397)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۰۴:۲۱
هزینه اش از همانجایی تأمین میشود که در زمان دولت اصلاحات تءمین میشد اینها که تازگی ندارد. همیشه بوده کار خوبی هم هست. (118476)
 
مژگان
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۳۴:۰۷
تبلیغات تلویزیونی هنوز شروع نشده
این تبلیغات با توجه به محدودیت تبلیغاتی موسوی میتواند بسیار تعیین کننده باشد (118404)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۳۴:۳۸
همین پاسخ به اظهار نظرها (تعداد موافق و مخالف )بهترین معیار نظر سنجیست دقت کنید!تعداد مخالفین نظرهای متمایل به احمدی نژاد بهترینگواه است (118406)
 
مرادیان
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۵۶:۲۴
دوست عزیز این حرف شما درست نیست چون اصلاً نظر سنجی اینترنتی هیچ اعتباری ندارد . اینترنت مخاطبین خاصی دارد که همه اقشار مردم را در بر نمیگیرد. شما فکر می کنید در میان این نظرات مخالف و موافق سایت الف چه تعداد از شهرستانها ،روستاها ، شهرهای کم جمعیت، افراد کم درآمد، کشاورزان و... که اتفاقاً بسیاری از آنها به احمدی نژاد رأی میدهند شرکت دارند . در نظرسنجیهای اینترنتی بیشتر افرادی شرکت میکنند که طرفدار جناح خاص سیاسی ای هستند و خود در به در به دنبال این نظرسنجی ها می گردند . در حالی که مردم به کار و زندگی خود مشغولند ؛موقع انتخابات هم در انتخابات شرکت می کنند و تجربه ثابت کرده که جناحی رأی نمیدهند.برای نظرسنجی واقعی باید بین مردم رفت و افراد متوسط به پایین جامعه را هم باید لحاظ کرد مگر چند درصد از مردم ما از اینترنت استفاده میکنند و چند درصد آنها به سایتهای سیاسی سر میزنند. اگر مخالفین و موافقین سایت الف ملاک بود نباید در سفرهای استانی احمدی نژاد از او استقبالی صورت گیردو... امیدوارم الف نظرم را درج کند. (118470)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۸:۱۳:۵۸
می خواهی ما را با این نظرت دل سرد کنی نه عزیزم ما 22 خرداد به موسوی رای می دهیم اینقدر هم شهرستانی شهرستانی نکنید شما دارید به شهرستانی ها توهین می کنید (118584)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۰:۳۸:۲۵
دوست عزیز با این قضیه که نظر سنجی اینترنتی نمی تواند ملاک باشد کاملا موافقم چون اکثر کسانی که از اینترنت استفاده می کنند و به جریان آزاد اطلاعات و اخبار دسترسی دارند خود به خود از جناح حاکم که ریاکاری و دروغگوییش یلافاصله در اینترنت بر ملا می شود فاصله می گیرند و میزان نظرات مثبت و منفی کاملا گویای این نکته می باشد ( شاید یکی از دلایل عدم دستیابی به اهداف چشم انداز در بخش اینترنت و فناوری اطلاعات همین نکته است ! )
البته استقبال از احمدی نژاد هم آنچنان نمی تواند ملاک باشد چون اگر خیل عظیم نامه به دستان ( از دست آورد های دولت مهر پرور ) و دانش آموزان که به طور خود جوش به مراسم آورده می شوند (و اخیرا تعدادی از این عزیزان هم در تصادف رانندگی در مسیر بازگشت از مراسم جان خود را از دست داده اند) را از جمع استقبال کنندگان خارج کنیم تعداد باقی مانده به نسبت حجم عظیم تبلیغات ناچیز می شود .
امیدوارم الف این نظر را درج کند. (118637)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۱:۴۶:۴۱
با توجه به افزایش مشکلات اقتصادی مردم به خصوص اقشارطبقه پایین بعید است احمدب نژاد در بین این قشر محبوبیت بیش از 50 در صد داشته باشد،استقبال از سفرهای استانی هم خیلی نمی تواند ملاک باشد چون سازماندهی شده و یا برای دادن نامه و از سر کنجکاوی و ... است، همچنین با توجه به عدم امکان انتقاد صریح از احمدی نژاددر صدا وسیما (تنها منبع خبری اقشار ضعیف جامعه ) و فراهم شدن این امکان در ایام تبلیغات قعطا وضع رای احمدی نژاد نسبت به نتایج این نظر سنجی بسیار متفاوت خواهد بود. (119543)
 
امید
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۰:۰۴:۳۰
دقیقا\" زدی به هدف از شما ممنونم (118689)
 
ساسان عالم دوست
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۳۷:۲۹
به نظر من احمدی نژاد مثل همیشه شگفتی ساز میشود و با بیش از 80درصد آرا در دور اول انتخاب میشود. این استقبالهای عجیب مردمی در یزد و اصفهان و شیراز و... را نباید دستکم گرفت اینها واقعیتهایی است که برخی نمی خواهند ببینند (118409)
 
امید
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۰:۰۵:۰۴
عزیزم بهتر نیست یه نگاهی به تعداد موافق ها و مخالف ها در مورد اظهار نظرها بیندازین ؟ آمار واقعی را در مورد طرفداران نامزدها همین آمارها بهتر نشون میده (118690)
 
مهرا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۳۹:۱۳
میر حسین برنده میشه
واین نظر سنجی ها دروغه
خواهش میکنم نظر منو هم بذارید (118413)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۴۰:۲۰
خواهید دید که رضایی قشنگ رای احمدی نژاد رو خواهد شکست......میر حسین اماده باش که خوب رای خواهی اورد. (118415)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۴۹:۵۸
روش مناسبي است براي آمادگي ذهني دادن به ملت شريف ايران (118446)
 
رادمنش
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۲:۵۳:۳۴
رای در شهرستان ها موافق دکتر احمدی نژاد هست و در تهران رای ها برای ایشون شناور و بستگی به اتفاقات دارد ! نظر شخصی بنده : به علت عمران وابادانی اقای ریس جمهور در نقاط محروم ایشون با رای بالا دوباره بر گزیده می شوند.نظر شما چیه؟ (118467)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۰۳:۲۱
من كه به درستي نتيجه اين نظر سنجي شك دارم ! انشا الله كه من اشتباه كرده باشم..... (118474)
 
hoseini
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۰۳:۲۵
کل محتویات این پست را ضبط کردم .تا بعد از انتخابات. تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد. (118475)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۰۴:۳۲
خلایق هر چه لایق! متاسفانه هم به واقعیت نزدیکه (البته اگه قرار باشه مثل سال 84 خیلیا شرکت نکنن) و هم یک ابزار مناسبی است برای اصولگرایان و سایت الف جهت دلسرد کردن مردم و شرکت نکردن در انتخابات که نتیجه، مشابه انتخابات 84 خواهد بود. کاش مردم این حربه ها رو میفهمیدند و با شرکت در انتخابات خرداد 76 رو تکرار میکردند. ولی افسوس ... هر چی به سرمون بیاد حقمونه. (118477)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۰۵:۵۳
تجربه نشان داده است بدلایل مختلف که بعضی از دوستان نیز در اینجا به ان اشاره کرده اند .متاسفانه این نوع نظرسنجی ها که بیشتر توسط ستاد کاندیداها بطور مستقیم و یا غیر مستقیم مطرح میشود بیشتر از انکه پشتوانه علمی وواقعی داشته با شد برای کاندیدا ها ایجاد گمراهی میکند .وهمیشه نتیجه معکوس داشته است که از جمله اثر ان جو گیر شدن خود کاندیدا ها و طرفداران انهاست. (118478)
 
fereydoon
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۱۰:۳۰
ظاهرآ مردم طالب جناب احمدی نژادند و در همان دور اول رای خواهد اورد شاید ما دور از مردمیم بنظر من اگر تجدید نظری در پیشبرد کارها نشود وضع فاجعه بار خواهد بود مثلآ اگر بودجه اش همانطورکه دولت خواسته بود تصویب میشد و هدفمند کردن یارانه ها مطابق با توصیه دولت بود شاید وضع بدتر میشد حالا که جناب احمدی نژاد توپ را در زمین بقیه انداخته و میتواند بگوید نمیگذارند کارم را انجام دهم (118480)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۱۲:۴۹
البته این دوره انتخابات بنظر میرسه که غیر قابل تصور باشه و ممکن دوباره یک اتفاق دیگه رخ بده که دور از تصور خیلی از مفسر ها و افراد سیاسی باش باید نشست و صحنه حضور مردم را دید و این نظر سنجی ها بنظر خیلی واقعی نباشه فکر میکنم اتفاقی که در امریکا برای ریاست جمهوری افتاد خیلی جالب بود و البته به کاندیداهای محترم توصیه میکنم از نیروهای جوان و فکرهای جوان بهره ببرن و راه حل جوانان و نظر آتها برای رقابت در انتخابات باید جالب باشه . (118482)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۲۶:۳۷
خيلي جالبه من حساب كردم حتي اگه همين نظرسنجي هم درست باشه كه نيست.
ما 46 ميليون شركت كننده داريم كه با فرض 24% تهراني ها با مشاركت 50% از 9 ميليون تهراني و 53% شهرستاني ها با مشاركت 57% از 37 ميليون شهرستاني به دكتر راي بد هند بازهم در بهترين حالت احمدي نژاد 12 ميليون راي داره
واين يك فاجعه است براي كسي كه ادعاي اصولگراييش گوش فلك رو كر كرده!
اصلاح طلبها اگه بتونند متحد بشند و آراء خاموش رو به صحنه بكشند كسايي كه راي نمي دهند يا هنوز تصميم نگرفته اند حتما پيروز دور اول هستند! آنهم حداق با 20 ميليون راي (118486)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۳۱:۰۵
بعنوان یک اصولگرا از دوستان خواهش میکنم برروی این سخن اقای محسن رضایی متمر کز شوید \" با پول پاشی میان بیکاران . کار ایجاد نمیشود \". \" بیشتر ادبیات احمدی نژ اد را ماجرا جویانه میدانم\" \" من با اقای احمدی نژاد در دوبعد فکری و. اعتقادی و مدیریتی تفاوتهایی دارم\" و .......اشتباهات دولت مارا به سمت پرتگاه میبرد (118488)
 
آگاه
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۳۲:۱۳
نظرسنجی‌های صدا و سیما دوره قبل هم دقیق بود. دوستانی که نظر می دهند از روی تعصب ابراز عقیده نکنند. (118490)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۳۵:۵۷
اگر اینطور باشه دیگه شرکت در انتخابات حداقل برای امثال من بیفایده خواهد بود.چون وقتی اینقدر آرای آقای احمدی نژاد بالا باشه دیگه با رای امثال من چه شانسی برای آقای میرحسین موسوی باقی می ماند؟ضمن اینکه قبول دارم رای اکثریت باید برای همه محترم باشد. (118491)
 
محمد رجبي
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۴۶:۰۹
من فكر مي كنم راي كروبي بيش از اينها باشد (118493)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۳:۴۹:۳۳
اين نظر سنجيها آبكي بيايد داخل مردم ببينيد چي مي گن اين كه از چنتا رفيق و آشنا نظر سنجي كنن كه اهميت نداره آن هم نظري را كه خودمون مي خواهيم (118494)
 
ی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۴:۰۲:۰۹
عزیزان من. نظرسنجی های موسوم به کل - 32 شهر مال موسسه نظرسنجی صدا و سیماست که بعد از اطلاعات دقیق ترین نظرسنجی ها را انجام می دهد. از من بشنوید که احتمالا واقعیت هم همین هاست منتهی با سه چهار درصد بالا و پایین. دور قبل این نظرسنجی هادست بنده هم می رسید و تقریبا با واقعیت می خواند خود دانید. (118498)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۴:۰۴:۳۱
نظرسنجی زمانی قابل اعتماد است که بخش خصوصی با جامعه آماری صحیح و بدون پیشداوری و bias انجامش بده. این نظر سنجی ها هیچکدام صحیح نیست ولی چون از هر دو سو نظر سنجی انجام میشه بالاخره یکیش درست از آب در می اید. ضما اگر آقای احمدی نژاد انقدر رای داره پس چرا انقدر سفر تبلیغاتی با هزینه سنگین مثل سفر کرج می ره؟ (118500)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۴:۱۴:۳۰
من یک کارمند هستم. در اداره ما که با آنکه دولتی است اما جو به شدت ضد دولتی است. احساس می کنم افراد به سرعت در حال گرایش به سمت آقای میر حسین موسوی هستند. (118504)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۴:۱۸:۴۷
این نظر ستجی مشکل دارد یه سوال 1 و 3 توجه کنید هر دو سوال یکی است اما نتایج در 32 شهر متفادت است.
یا تبلیغات تلویریون میرحسین درصد بیشتری پیدا می کند. (118505)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۴:۴۱:۳۶
کاشکی یک بند نظر سنجی هم راجع به این بود که مردم به اصلاح طلبی گرایش دارند یا اصولگرایی (118510)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۴:۴۷:۲۲
واقعیت اینست که با تبلیغات اینگونه موسوی که بسیاری ازمردم هنوز خبر ندارند که وی اصلا کاندیدا شده یا نه؟. و اینکه وی عموما جایی سخنرنی می کند که بطور طبیعی به او رای می دهند. یعنی دانشگاه که بنظرم اصلا نیازی به حضور در دانشگاه ندارد. باید جایی برود که مردمی که او را نمی شناسند ، بیایند نه در دانشگاه .بنظرم این نظر سنجی درست می باشد. هرچند ممکن از مورد نظر ما نباشد. لطفا در سایت درج فرمائید. (118514)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۴:۵۰:۰۹
دوستان عزیز

لطفا قبل از عکس العمل کمی به امار دقت فرمایند من فکر می کنم به دلایل زیر نظرسنجی به واقعیت نزدیک است :

به جدول اول دقیق بشوید آقای احمدی نژاد 44 درصد در شهرستان ها و 23 درصد در تهران دارند با توجه به اینکه رای تهران حدود ده درصد کل اراست میانگین رای ایشان حدود


( 40 درصد )رای دهندگان است

در تهران 50 درصد و شهرستان ها 57 درصد گفته اند در انتخابات قطعا شرکت خواهند کرد میانگین شرکت کنندگان حدود

( 55 درصد ) خواهد بود

طبق اعلام وزارت کشور و تائید مرکز آمار ایران و ثبت احوال حدود 46 ملیون نفر واجد شرایط رای در انتخابات هستند.

کل جمعیت بر اساس این نظرنجی که رای خواهند داد :

46 *55% =25

حدود 25 ملیون نفر خواهد بود و رای اقای اجمدی نژاد از این رای دهندگان بدون رقیب اصولگرا :

25*40% = 10

حدود 10ملیون رای خواهند داشت .

این رای در صورت محاسبه محبوبیت ایشان در شهرستان های دور و کم نشدن رای مناطق نفوذ اقای رضایی تا 13 ملیون هم ممکن است افزایش یابد .

و این کل رای اصولگرایان در کشور در دور اول خواهد بود و امکان بسیار کمی وجود دارد که رای اصولگرایان از این تعداد بیشتر شود ولی به دلایل زیر ممکن است کمتر از این بشود :

موسوی چهره های اصولگرای موجهی را از اردوی احمدی نژاد جذب کند و رضایی بتواند افرادی چون قالیباف و توکلی ولایتی حتی لاریجانی حداد و باهنر را همراه کند اقای احمدی نژاد در چالش بزرگی قرار خواهد گرفت و احتمال اینکه رضایی رقیب موسوی در دور دوم باشد بسیار است .

اما اگر اصلاح طلبان بتوانند موجی را ایجاد کنند و رای دهندگان از مرز 35 ملیون نفر بگذرد قطعا موسوی پیروز انتخابات خواهد بود .

رای تعیین کننده همان 40 تا 50 درصد خاموش و مردد است و انها در صورت شرکت رایشان به اصلاح طلبان است .رای بیش از 75 درصد پیروزی برای موسوی است .

اگر فرض کنیم تمام رای اصولگرایان به اقای احمدی نژاد برسد رای اقایان رضایی و کروبی جمعا حداکثر 8 ملیون نفر بیشتر نخواهد شد و در صورت شرکت 35 ملیون این موسوی است که با رای اول راهی دور دوم خواهد شد .

دور دوم کاندیدای اصلاح طلب قطعا پیروز خواهد بود اما اگر شرکت کنندگان در حد 25 ملیون بماند این احمدی نژاد است که رئیس جمهور بعدی است .

نتیجه اینکه این نظر سنجی بسیار با واقعیات جامعه نزدیک است و کاملا با نتایج رای اصولگرایان که معمولا همیشه در انتخابات حضور می یابند در مقاطع مختلف ادوار گذشته همخوانی دارد . (118516)
 
داوود حشمتي
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۵:۰۸:۲۲
به نظرم اين خبر خودش يك نظرسنجي خوب است. تعداد كامنت‌ها، تعداد موافقان موسوي و يا موافق هر كانديداي ديگر و يا تعداد كساني كه اين نظرسنجي را مخالف واقعي مي‌دانند خودش مشتي است بسيار گويا از خروار.
اما به اين نكته هم فكر كنيد كه چرا نبايد يك موسسه اگر واقعا با قاطعيت نظرها را جمع كرده و مستنداتي دارد آن را منتشر شد. چرا از انتشار نظرهاي مردم بايد محرمانه باشد؟ روزي كه با موسسه نظرسنجي‌كنننده در مورد رابطه با آمريكا آن برخورد را كردند نتيجه‌اش اين مي شود كه امروز نمي‌شود به نظرسنجي‌ها اعتماد كرد و عموم مردم نظري متفاوت با نظرسنجي‌ها دارند. (118520)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۵:۲۵:۱۳
آقاي \"ي\" كه نوشتي : \" از من بشنوید که احتمالا واقعیت هم همین هاست ... دور قبل این نظرسنجی هادست بنده هم می رسید و تقریبا با واقعیت می خواند خود دانید\"
شما هم از من هم بشنو كه اينها براي مايوس كردن طرفدران ميرحسينه
و ترفند تكراريه !
ما با عزت واقتدار شركت مي كنيم و مي بينيم كه به فضل خدا ميرحسين همون دور اول قاطعانه رييس جمهور ميشه!
قيافه امثال شماها تو 23 خرداد ديدنيه (118526)
 
آيناز
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۵:۳۷:۲۸
اين نظر سنجي احتمالا زماني كه احمدي نژاد رفته سفر استاني بين همون افرادي كه در اجتماع بودن و براي احمدي نژاد ابراز احساسات كردن صورت گرفته. (118529)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۵:۴۲:۴۹
اين نظرسنجي ها توسط مراكز دولتي انجام مي گيرد و غيرقابل استناد مي باشد زيرا اين آمار هم مثل بقيه آمارهاي كشور غلط مي باشد ( تورم كاهش يافته، فاصله طبقاتي كم شده ، كل دنيا در خواست ارتباط با ما را دارد و غيره) مي باشد. (118533)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۵:۴۴:۴۳
بسمه تعالي

اگر از همه اما و اگرهاي اين نظر سنجي بگذريم در باره يك نكته مهم نمي توان بي توجه ماند و آن اين كه تقريبا 50% تهراني ها و 40% شهرستاني ها با پاسخ شركت نمي كنم يا تصميم براي شركت كردن نگرفته ام مطلبي را بازگو كرده اند كه حاكي از دلخوري يا به هر دليل تخيل نقش نداشتن خود در انتخابات مي كنند .

بايد اول چاره اي انديشيد كه چنين در صدي را مانند مابقي اگر در بين آنان نيز تعارف معمول ايراني نباشد ، حتي با تعرفات معموله پاي صندوق هاي رأي آورد .

و گرنه معنا ندارد همچون زمان موشك باران تهران ، تهران به اين بزرگي همچون انتخابات اخير مجلس حد اكثر 1300000 رأي داشته باشد ! يعني با جمعيت سال 1366 و خروج بسياري از تهران در دوره سوم مجلس در سال 1386 بيست سال بعد تفاوتي وجود نداشته باشد !

واقعا بايد مسئولان پاسخ دهند چه موشك باران جديدي صورت گرفته است كه چنين شده است ؟ از سايت الف و مسئول محترم آن كه رئيس محترم مركز پژوهشهاي مجلس نيز هستند و با همين آراء كم به مجلس به عنوان نماينده تهران راه يافته اند ، بايد جوياي پاسخ شد .

همه مي دانند واقعا در روزهاي انتخابات دوره سوم مجلس اين اندازه مردم هم در تهران حضور نداشتند و صدام براي كم كردن جمعيت در انتخابات چنين وضعي را به وجود آورده بود اما مردم با دعوت مسئولان به هر شكلي بود و تا حد امكان خود را به محدوده هاي تهران صرفا براي دادن رأي رساندند .

پس بايد فضاي انتخابات اخير مجلس و شركت كم مردم تهران در اين دوره شكسته شود و حضور حد اقل بيش از 3 ميليون نفر شركت كنندگان تهراني را فراهم و تضمين كرد . اين نكته هيچ ربطي به انتخاب افراد ندارد اما حتما به آينده كشور و ايجاد امنيت هاي گوناگون اجتماعي و سياسي براي كشور مستقل و در حال توسعه اي همچون ايران مرتبط و ضروري است . تازه اين رقم ... (118534)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۵:۵۰:۴۸
اون روزي كه هيچ كس در شهرستانها اسم احمدي نژاد را هم نشنيده بود 17 ميليون راي آورد
آيا اگر اين دوره 22 ميليون راي بياورد خيلي عجيب است؟
در تهران هم همان 1.5 ميليوني كه قبلا داشت را دارد. (118535)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۶:۴۹:۴۸
اتفاقا چون الان مردم آقای احمدی نژادو شناختن و عملکرد ایشونو دیدن
دیگه بهش رای نمی دن . (118555)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۰:۳۰:۵۰
بنده در نقطه ای از مناطق محروم حداقل 500 رای برای این آقا جمع کردیم اما نمی دانستیم که قرار است افرادی استاندار شوند که تمامی فک و فامیلشان که اکثرا بی کفایت هستند مسئول و مدیرکل شوند و مردم مناطق محروم هم دم خروس را می بینند (118599)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۱:۳۶:۴۸
عزیزم آدم را نشناسند خیلی بهتر از اینه که به نیکنامی بشناسند! (118644)
 
ايليا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۶:۰۲:۲۶
اين چندمين بار كه شما هم چين نظر سنجي رو ميزاريد و ميبينيد كه كاربران چه جوري نظراتشون براي اين كه نشون بذن چه قد به اين خبر و نظرات اعتقاد دارن ميزارن كه همشون حاكي از اينه كه اين نظر سنجي اصلا قابل استناد نيست.
ولي با اين همه نميدونمچرا اين همه ژافشاري ميكنيد نظر سنجي موسسسه اي كه مال دولته و حتي نميخواد اسمش معلوم باشه رو انتشار ميدين (118540)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۶:۱۱:۴۸
رای اقای احمدی نژاد در دور دوم قبل از اینکه رای به ایشان باشد که کسی نمی شناخت بلکه رای تمام احزاب حتی اصلاح طلبان که در مقاطعی تخریب اقای هاشمی شاه بیت غزل تبلیغاتشان بود به اقای احمدی نژاد هدیه شد اگر به همان گمان باشید در خطائید خودشان هم باور ندارند چنان شود. (118543)
 
پیام
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۶:۱۷:۱۴
در هر صورت ... همان ... است (118544)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۶:۱۸:۰۹
طرفداران موسوی حرکت
ایشان کمترین رای منفی را دارد
این نظر سنجی قبل از موج میلاد است
امید وار به آینده برای استفاده از فرصت پیش رو (118545)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۶:۲۷:۵۷
میخواهم بدانم در این 4 سال گذشته جناب آقای احمدی نژاد چه کاری در تغییر احوال محرومان انجام داده اند که میخواهند از شهرهای دور افتاده یا محروم رای جمع بکنند . واقعا که ............... (118548)
 
مهرا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۶:۲۸:۳۰
در انتخابات قبل هم آحمدی نژاد در نظر سنجی 1 درصد رای داشت!؟ (118549)
 
مهرا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۶:۲۹:۲۹
نظر سنجی دوره قبل هم کاملا برعکس بود.
احمدی نژاد آخر بود ولی پیروز شد (118550)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۶:۴۴:۳۸
با توجه به عدم شروع زمان تبلیغات تلویزیونی، هنوز عده کثیری حرفهای میرحسین را نشنیده اند. رای کنونی وی مربوط به نسل پیشرو و پردغدغه و کسانی است که تحولات سیاسی را به خصوص از طریق اینترنت دنبال می کنند. (118553)
 
پدرام
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۷:۰۹:۲۷
بنده هم عقيده دارم فقط اينكه شما بدونيد اين نظر سنجي از يكجاي معتبر بيرون آمده نبايد چاپ كنيد شما به عنوان يك سايت پر طرفدار بايستي از جامعه آماري كه دوستان قبلا بحث كرده اند جويا ميشديد و به همراه آمار چاپ ميكرديد. (118561)
 
سلوک
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۷:۱۰:۴۰
باید صبر کرد تا موسوی، کروبی، رضایی هم در صدا وسیما فرصت معرفی خودشان وبرنامه هاشون را داشته باشند هنوز خیلی از جوانها به ویژه رای اولی ها اصلا میرحسین موسوی را نمی شناسند، اطمینان داشته باشید بعد از تلویزیونی شدن این سه کاندید نظر سنجیها تغییر خواهد کرد... (118562)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۷:۱۰:۴۷
به تمام افراد موسسه برگزار کننده نظرسنجی توصیه میکنم که دماغ خود را عمل کنند شاید یه ذره جلوتر از دماغ خود را ببیند در غیر اینصورت دماغشان خواهد سوخت (118563)
 
حقگو
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۷:۴۴:۲۷
جدول 6که ناقض تمامی جداول قبلی میباشد. (118573)
 
حمید داور
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۷:۵۲:۲۵
بند 6 نظر سنجی کاملا گویاست که در تهران و شهرستانها کدام کاندیدا شانس بیشتری برای انتخاب دارد . موسوی کمترین آمار مخالف را دارد (118576)
 
کامران
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۷:۵۳:۳۰
در مرحله اول احمدی نژاد با فاصله زیاد پیروز انتخابات است بهتر بود کاندیداهایی که ادعای هوش میکنند کنار میکشیدند تا خیلی آبروریزی نشود
در خارج از کشور هم احمدی نژاد اول است و این پاسخی برای اصلاح طلبان برای همیشه خواهد بود که سیاست خارجی احمدی نژاد را زیر سوال میبرند. احمدی نژاد یک قهرمان ملی است و در آلمان هم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است حتی در بین اکثر مسوولین اینجا.
وعده ما ۲۲ خرداد (118577)
 
معصومی
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۷:۵۷:۲۴
من نظرسنجی فوق را درست می دانم. این به معنای آن نیست که موافق پیروزی احمدی نژاد هستم. اگر فرد دیگری بخواهد برنده شود باید شفاف تر و صریح تر و انتقادی تر و با لحنی تند تر از احمدی نژاد با مردم سخن بگوید و در توده ها این اطمینان را بوجود آورد که جیره ای را که احمدی نژاد وعده داده به آنها بدهد قطع نخواهد کرد. (118579)
 
یک خبرنگار
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۸:۰۳:۲۱
مهندس میرحسین موسوی هم اکنون به 10 استان کشور هم سفر نکرده است و حداقل 20 استان دیگر از جمله استانهای آذری زبان باقیمانده اند ضمنا 20 روز تبلیغات - پخش زنده کاندیداها و فیلم تولیدی کاندیداها هنوز به نمایش در نیامده و تیم گسترده سخنرانان ستاد میرحسین هنوز به شهرستانها اعزام نشده اند و جدای همه از اینها آماری با نام و نشان از سوی نهادهای مورد وثوق همه ارکان نظام بیرون نیامده است پس عزیزان کمی صبر کنید و بدانید 44 درصد ریاست محترم جمهور( البته به قول مراکز معتبر نظرسنجی !) ثابت خواهند ماند و باز به قول آن مراکز 11 درصد! میرحسین با سرعت افزایش خواهد یافت چون عزیز ما احمدی نژاد را همه می شناسند ولیکن میر حسین هنوز ناشناخته است. (118580)
 
بی خیال
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۸:۰۵:۲۷
همین دکمه موافق و مخالف زیر کامنت ها اعتبارش از این نظرسنجی بیشتره. (118581)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۸:۱۹:۳۸
مقایسه رای های دوره قبل اقای احمدی نژاد و الان از اون اشتباهاتی است که عزیزان اصولگرا به ان مبتلا هستند . عزیزان امروز احمدی نژاد مثل دوره قبل هندونه در بسته نیست. (118585)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۸:۲۸:۰۵
من نمیدانم چرا طرفداران اقای احمدی نژاد به ارای روستا ها وشهرستانها دل بسته اند . بنده بعنوان یک شهرستانی عرض میکنم که امروز ببرکت وسایل ارتباط جمعی تفاوت زیادی حداقل بین جوانان تهرانی و شهرستانی و حتی روستایی در انتخاب اصلح وجود ندارد . (118586)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۸:۳۱:۱۵
برای اولین‌بار طرفداران آقای احمدی‌نژاد نظرسنجی‌ای را منتشر کرده‌اند که ایشان بالای۵۰ درصد آراء را دارند.ستاد آقای احمدی‌نژاد به این نتیجه رسیده‌اند که اگر انتخابات به مرحله دوم برسد، حتماً اصلاح‌طلبان آقای احمدی‌نژاد را شکست خواهند داد به این دلیل از هم‌اکنون با زمینه‌سازی نظرسنجی‌های جعلی می‌خواهند دور اول را برای آقای احمدی‌نژاد قابل دسترسی بدانند. آقای احمدی‌نژاد اگر در دور اول رای نیاورد، در دور دوم اگر با موسوی یا کروبی رقابت کند حتما شکست خواهد خورد.ر این شرایط ویژه توطئه نظرسازی بالای ۵۰ درصدی آقای احمدی‌نژاد و این اتفاقات پیرامونی خبر از توطئه برنامه‌ریزی جدی برای باقی‌ماندن بار دیگر آقای احمدی‌نژاد به هر قیمت بر پست ریاست‌جمهوری می‌دهد تا این اجماعی که در بین نخبگان بر این تغییر شکل گرفته، در هم ریخته شود. (118587)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۹:۵۷:۱۸
براي شادكامي اسرائيل و آمريكا و نااميدي ملتهاي ستم ديده جهان و بنا به توصيه دشمنان ايران زمين يا در انتخابات شركت نميكنيم و يا به كسي كه آنها ميگويند (احمدي نژاد) راي نميدهيم. هرچه باشد دشمن از ما هوشيارتر است و بهترين آدرس را ميدهد. (118594)
 
سيد
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۱۹:۵۹:۵۱
با سلام
براي خودتون خيال پردازي كنيد كه اينگونه است

اما وقتي شكست قاطعي خورديد و موسوي در

دور اول رييس جمهور شد چه خواهيد كرد.؟

خدا شما دروغگويان را هدايت كند (118595)
 
شایان
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۰:۱۷:۵۳
چرا تعداد پرسش شونده و جامعه اماری را ذکر نمی کنید؟
به نظر بنده رای احمدی نژاد در تهران حتما زیر 35 درصد.و رای میر حسین به مراتب بیش از بقیه است. (118598)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۰:۳۶:۱۵
كامنت هاي قبلي رادرج نكرديدولي اين را محتاطانه تر مي نويسم
خواهش مي كنم اول بخوانيدوبعدمنفي يامثبت بدهيد
اين نظرسنجي به نظرمن كه طرفداراصلاحات هستم باتوجه به محتواي كامنت هاي موافق ومخالف صحيح است بنابه دلايل زير:
1-منظوراز مردم مورد پرسش شهروندان خودي هستند به اين معني كه طيف سؤال شونده فقط شامل 25درصدملت مي شود واين 25درصدهم نصف بااصلاح طلبان هستند
2-حال اگراز75درصدغيرخوديها(امثال بنده بسيجي رزمنده خانواده شهيد وجانبازكه امروز معلوم شده عراقي بوديم)60درصدهم شركت كنند آنگاه ميزان راي اصلاح طلبان از كل جمعيت شركت كننده 75تا80درصد است كمي بيشتراز2خرداد76
3-درتهران در شهركي كه خانه هاي سازماني آن متعلق به طيف خاصي ازبه ظاهرمخالفين خاتمي بود خاتمي75درصدچون ديگرنقاط راي داشت يعني متعصب ترين افراد(درظاهر)چون بقيه مردم مثلا درشيراز يااصفهان رفتار كردند
4-بااين وصف (كه خلاصه نويسي كردم)آيا موافقيد كه اين نظرسنجي 100درصدراست است با تعريفي كه آقايان امثال توكلي از مردم دارند
5-دوستان راستگرا لطف كنند هي نگويند خانواده شهدا باماهستند پس ماعراقي بوديم خودمان نمي دانستيم ياشايدبه قول شما طلحه بوديم اون هم كه باماسازگاري ندارد چون پستي نداشتيم كه به خاطرش ناراحت باشيم (118600)
 
صداقت
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۱:۰۳:۰۰
میشه بگید جامعه آماری چند نفر است ؟
و میشه بگید در چه مکان یا در چه سایتی و در چه موقعی این نظر سنجی ها انجام می شود؟ (118605)
 
mehrdad
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۱:۲۱:۱۲
Ba Salam be hame Dustan.shakhse agahye rezai be dastore agahye hashemi amadan ke faghat serfan raye aghaye ahmadi nejad shekaste beshe.khode aghaye rezai ham midonan hych shansi nadaran. dar zen ba bazdide maghame moazame rahbari az pedare aghaye mosavy ishon hemayateshonu elam kardan.az hamin alan be agahye mosavi tabrik mifam. zende bad kasy ke be iran khedmat mikone sadeghane .byE (118610)
 
روشنايي
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۲:۰۰:۲۹
سلام
از نتايج اين نظر سنجي بسيار مشعوف شدم انشاله تا دولت كريمه يك يا حسين ديگر
اميدوارم بسيجي مخلص مقام عظماي ولايت يعني دكتر احمدي نژاد راي بياورد (118617)
 
گلبانو
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۲:۱۴:۰۴
تو ايران چي درسته كه نتايج نظرسنجي درست باشه . من مطمئنم حتي اگه اين نتايج تا الان صحيح باشه از اين به بعد روند صعود آرا به سمت ميرحسين به طور معناداري شيب برميداره . فقط ميرحسين (118618)
 
اصلاح طلب
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۲:۳۲:۰۶
میر حسین مورد وثوق حضرت امام بود / من او را در جبهه دیدم که برای بازدید از حلبچه آمده بود / او به محض ورود نیروها را به مراقبت از اموال مردم حلبچه راهنمایی کرد / او خوش رفتاری با غیر نظامیان را سفارش کرد / او کارنامه مورد قبولی دارد و مردم با پروزه نظر سنجی شما بیشتر به او علاقه پیدا خواهند کرد / اگر انشاالله انتخابات بدون اعمال فشار نیروهای افراطی از هر دو جناح برگزار شود قطعا پیروز آن مردم و میر حسین خواهند بود / آقای دکتر هم در سنگر دیگری خدمت خواهند کرد / مهم حفظ انقلاب مردم قهرمان ایران است// (118620)
 
m
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۰:۳۵:۵۲
دوست عزیز
نظر شما برای من جالب بود، اما...
توصیه می کنم شما این مقاله و قسمت های ذکر شده از نامه امام(ره) را بخوانید و از کارنامه جدید ایشان و اهداف مطروحه شان بیشتر مطلع شوید.
http://iran22.parsiblog.com/942500.htm (119007)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۳:۴۶:۳۶
از الف بعید بود
شما که آمار جوجه های اخر پاییز رو خوب دارید...
قطعا میر حسین با اختلاف زیاد برنده است (118630)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۳:۴۶:۵۱
در انتخابات سال 84 احمدی نژاد 17 میلیون و هاشمی 10 میلیون رای آوردند البته منهم دوبار به احمدی نژاد رای دادم 10 میلیون رای هاشمی برای میرحسین محفوظ است آرا احمدی نژاد نیز دچار ریزش شدیدی شده است در ضمن 20 میلیون آرا خاموش نیز وجود دارد که حدودآ 50 درصد آن در سبد رای اصلاح طلبان است آنها خودشان هم فهمیده اند که رای ندارند وگرنه اینقدر خود را به در دیوار نمی زدند (118631)
 
میترا
۱۳۸۸-۰۲-۱۴ ۲۳:۴۸:۱۹
من نمیدونم چه بدبختیه که یک عده میخواهند بگویند بی برو برگرد احمدی نزاد انتخاب میشه. کمی فکر کنید باکدام محبوبیت ایشان دوباره انتخاب میشود؟گول این نمایشهای مسخره استقبال که از تلویزیون پخش میشه رو نخورین.این نظر سنجی اگه دولتیه که صحتش مثل چیزهای دیگه دولتی معلومه .خود دولت بشدت داره تو دهن عوام میندازه که نتیجه انتخابات از الان معلومه. خواهش میکنم شما به این خیمه شب بازی پا ندهید. (118632)
 
ali
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۰:۰۵:۳۸
این نظر سنجی ها هیچ ارزشی نداره من فکر میکنم این نظر سنجی جای انجام شده که همه افراد شرکت کننده صرفا بسیجی و ططرفدار تو سری خوری هستند.اونی که باید برنده بشه معلومه (118635)
 
بسیجی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۰:۳۰:۴۴
تا تعریف شما از بسیجی و توسری خوردن چی باشه! (119004)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۰:۵۹:۳۵
پس با این حساب نمی دونم چرا اینقدر نگران انتخاب شدن آقای احمدی نژاد هستندکه همه جای مملکت و صدا و سیما و کیهان و فلان و بهمان کمر به تبلیغات برای ایشون بسته اند!

ضمنا محض یادآوری: تو خود جامعه مدرسین حوزه علمیه، یا تو خود جامعه روحانیت مبارز، یا تو خود اصولگرا ها هم آقای احمدی نژاد هنوز اینقدر رای نیاورده! (118640)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۱:۰۸:۲۲
به نظر من هدف ازانتشار چنین نظر سنجی هایی مشوش کردن فضای انتخابات است و هیچ تاثیری در روند انتخابات و انتخاب مردم ندارد. من نمی دانم اگر چنین نظر سنجی قابل استناد نیست پس هدف سایتهایی مثل این سایت از انتشار آن چیست. آیا می خواهید مردم را دلسرد کنید؟! (118641)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۱:۲۴:۱۸
دوستانی که می گویند، جوانان نسل سوم شناختی از میرحسین ندارند بهتر است به آمار انتخابات نمادین در دانشگاه تهران مرجعه کنند که در آن 5167 نفر رای داده اند که آقای احمدی نژاد 17.6 درصد و مهندس موسوی 72.1 درصد کسب کرده اند. فقط 35 روز تا همت مردم ایران در گفتن یک «نه» بزرگ به دروغ، تحقیر، غرور و نخوت باقی مانده. یاعلی! (118643)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۱:۴۴:۴۸
این نظر سا زی دولتی است نه نظرسنجی مستقل (118645)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۱:۵۵:۱۶
بایذ قبول کنیم که کروبی و موسوی محبوبیت خاتمی رو ندارند. تا دیر نشده خانمی رو برگردونید. (118648)
 
احمد عالمی
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۲:۱۱:۰۶
به نظر من در کشور ما اینگونه نظر سنجی فقط اقراز سیاسی دارد چراکه هنوز مردم توان شنیدن برنامه ها کاندیداها را نداشته خصوصا که از رسانه ملی از زبان خودشان که عموما\" بیشتر مورد قبول است تا تصمیم بگیرند ولی اگر قرار به اطمینان باشد خدای ناکرده . ان وقت باید ۴ سال دیگر آزمون خطا تکرار خواهد شد وسفرهای مردم هم یواش یواش ضمن بوی نفت بوی بنزین گیاهی هم خواهد داد. (118650)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۰:۲۷:۴۱
اغراض نه اقراز! (119001)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۲:۱۹:۴۵
به نظر من گروههای هوادار اقای موسوی باید فرض را بر صحت این نظر سنجی بگیرندوفعالیتهای خود را هرچه سریعتر در جهت بهبود ارتقا بدن.
از قدیم گفتن دشمن دانا....... (118651)
 
سید جواد
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۳:۱۰:۰۸
با سلام دوستان دوم خردادی چرا ناراحت میشوند . یک نظر سنجی است حالا شاید ما این گونه نمی خواهیم اما نظر سنجی چیزی را ارائه می کند و صرفا دولتی بودن ان دلیل بر غلط بودنش نیست .تازه از شهر های بزرگ گرفته . من که خودم معلمی در یک شهرستان کوچک شمال هستم نظرم اینه که این امار با واقعیت جور در می اد و در روستاها خیلی بیشتر به نفع نفر اول هست.تا الان که واقعیت اینه حال تا انتخابات تصمیم مردم چیه خدا داند. (118653)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۲-۱۷ ۱۹:۳۰:۳۷
متاسفم که فقط دور بر خودتون رو می بینید (119279)
 
idea
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۴:۴۹:۴۸
واقعا منم موافقم.کسانی که رای نمی دن در واقع با خودشون لج میکنن.همین ها هستن که وفتی اجمدی نزاد رای میاره شروع می کنن به فحش و مسخره کردن و ادعای فهم و شعورو.... یکی می خواد جوابشونو بده اون وقت که کرکری می خوندین واسه ملت فکر حال و روز الانتونو می کردین... چیزی که عوض داره گله نداره... شما ها که توان حل یه معادله ساده رو ندارین خواهشا دیگه فقط بشینین و تماشا کنین.اون وقت که وقت نظرات شما بود تموم شد.......تمووووووووم! (118659)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۶:۱۴:۱۷
با تشکر از سایت الف،
نحوه خبر رسانی شما در مورد این نظر سنجی، نسبت به نظر سنجی قبلی که دوهفته قبل منتشر کردید بهبود یافته و شفافتر شده است. البته هنوز یک ابهام بزرگ در مورد این خبر شما باقی مانده است که در تحلیل نتایج این نظر سنجی مهم است:
درمورد سوال 1 و سوال 3، در تهران فقط 38 درصد تمایل به احمدی نژاد یا میرحسین دارند. 62 درصد باقیمانده عدد بسیار بزرگی است. چرا گزینه های دیگر را شفاف ذکر نکردید. چند درصد \"نمیدانم\"، و چند درصد \"هیچکدام\" بوده است؟ چرا \"کاندیداهای دیگر\" را مشخصا نام نبردید؟ چه افرادی بجز این چهار نفر، مورد توجه مردم بوده اند؟
ضمنا همانطور که در نظرات خوانندگان میبینید، اعتماد کافی در بین مردم در مورد نظرسنجی های دولتی وجود ندارد. چرا برخی نهادهای بیطرف مانند مرکز پژوهشهای مجلس، نظر سنجی انجام نمیدهد؟ (118660)
 
yazdi
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۶:۱۷:۲۳
۸۱٪ شرکت کنندگان به گزینه ۳ پاسخ گفتن درحالی که فقط ۵۹٪ به سوال 1 جواب دادند این یعنی ۲۲٪ از شرکت کنندگان علاقه ایی ندارند که کاندیدی که می خوان بهش رای بدن نامزد بشه! در سوال دوم ۲۳.۶٪ گفته اند که در انتخابات شرکت نمی کنند که یعنی ۷۶.۴ ٪ شاید شرکت کنند اما در سوال ۳ ۸۱ ٪ کاندید انتخاب کردند!

در گزینه های ۴ و ۵ چطور ممکن است با در نظر گرفتن آمار سوال ۲ و ۳ که آمده ۲۲ ٪ به میرحسین رای میدهند و ۲۳.۶ ٪ تحریمی هستند چطور آقای احمدی نژاد ۶۵ و ۷۷٪ آرا را از آن خودش کرده؟!


واقعاً جا داره صمیمانه از آقایون برای آگاهی دادن به مردم از خدا بی خبر. تشکر کنم دست مریزاد گل کاشتید. (118661)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۷:۲۲:۰۵
در شرايطي كه مير حسين امكان تبليغ نداشته بسيار خوب است با شروع تبليغات اتنخاباتي قطعا وضع فرق خواهد كرد (118663)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۸:۰۱:۲۸
مطمئنم اگر برنده این نظر سنجی بر فرض صحت میرحسین بود مسئله امنیتی می شد.

در ثانی سوالم اینه که چرا باید نتیجه انتخابات برای یک ارگان دولتی جالب باشه؟ سوای اینکه هزینه من و شماست، معنی اش این نیست که برای حفظ خودش در صورت لزوم دست به کار بشه؟ نظر سنجی را باید یک ارگان کاملا خنثی و سوم انجام بدهد.
در هر حال به نظر من اگر واقعا میرحسین تا الان این تعداد رای دارد قطعا می تواند پیروز شود (118666)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۸:۰۶:۲۸
بهترین نظر سنجی همین کامنت هاست. نگاه کنید در یک سایت دست راستی همیشه اغلب کامنتهای مردم ضد احمدی نژاده... نمی دونم از کدوم نظرسنجی اینترنتی حرف می زنید وقتی این کاربران اینترنیت هیچ سایتی رو نمی خونن و هیچ جا کامنت نمی گذارند (118667)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۰:۲۲:۴۴
دلیلش اینه که اصولگرایان دنبال کسب کردن اخبار درست هستند و وقت خوندن این همه نظرو ندارن. به نظر من شما هم بهتره بیشتر از اخبار استفاده کنین و منطقی باشین. (118999)
 
زندي
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۸:۴۱:۳۱
مطمئن هستم به اميد خدا آقاي دكتر احمدي نژاد پيروز مي شوند. متاسفانه آقاي موسوي و كروبي بجاي اينكه برنامه هاي خود را بگويند بيشتر از دولت انتقاد مي كنند آنهم به شكلي زننده، اما در عمل آقاي موسوي مي گويد سهام عدالت،مسكن مهر، سفرهاي استاني ، يارانه نقدي ، برنامه هسته اي و شايد خيلي از كارهاي ديگر دكتر احمدي نژاد را ادامه مي دهد. (118668)
 
سروش
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۰:۱۳:۳۳
سلام
با شما موافقم، شاهد این مطلب مصاحبه چند روز پیش اشپیگل خبرنگار با آقای میرحسین موسوی و جواب ایشان به سیاست های اقتصادی و کم آوردن ایشان از نظر اطلاعاتی به عنوان یک کاندیدای مطرح انتخابات ریاست جمهوری است!

به امید موفقیت دکتر احمدی نژاد (118997)
 
ياسر
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۸:۴۴:۰۷
منتظر مي مانم تا با انتخاب مجدد آقاي دكتر احمدي نژاد شاهد ادامه حركت ايشان در توجه به اقشار ضعيف جامعه باشم. انشاءالله (118670)
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۸:۴۵:۵۱
مطمئناً در عمل، راي آقاي دكتر از اينها هم بالاتر خواهد شد. خواهيم ديد. به اميد ايراني آباد و سرفراز و ادامه مسير پرشتاب ايران بسوي قله هاي علم و تكنولوژي (118672)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۹:۰۵:۵۵
نظر سنجی ها چنانچه فاقد شرایط و الزامات لازم باشد از اعتبار علمی بر خوردار نیست.یکی از این شرایط بی طرف بودن دستگاه مجری نظر سنجی است .چون دولت مجری این نظر سنجی است مطمئننا نتایج این نظر سنجی از اعتبار لازم بر خور دار نیست. (118674)
 
علي نظري
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۹:۲۴:۳۲
از قديم گفته اند آزموده را آزمودن خطاست .
اگر نتيجه اين نظر سنجي واقعي، بدون دستكاري و كم و زياد كردن ارقام باشد بايد به براي اين مردم متاسف شد كه در طي اين چهار سال با وجود اين همه وعده هاي بدون عمل از سوي اين دولت باز هم بخواهند به رييس اين دولت راي بدهند . (118675)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۰۹:۴۶:۴۳
پس راي منفي اقاي احمدی نژاد بالاست (118678)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۰:۱۰:۳۰
اين نظر سنجي هاي دروغ و غير كارشناسي تداعي گر دوم خرداد 76 است! (118697)
 
شهاب
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۱:۳۴:۵۱
با سلام

با توجه به شرایط موجود و عدم دسترسی مناسب اصلاح طلبان به رسانه جمعی مناسب امار خوبیه حتی برای دولت ترسناک (118728)
 
شهاب
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۱:۴۶:۰۴
یه پیشنهاد شما به عنوان یک سایت اصولگرای حقیقی! چرا یک نظر سنجی برگزار نمی کنید فکر کنم از دولتی ها بهتر باشه (118734)
 
یاسمن
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۱:۵۷:۵۵
این نظر خواهی از چه کسانی انجام شده؟ کسی که نظر من رو نپرسیده!من واقعا نحوه این نظر سنجی برام روشن نیست. (118739)
 
سینا خان
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۲:۳۵:۲۵
صرف نظر از درست بودن یا غلط بودن این آمارگیری چون حجم نمونه انتخابی و همچنین توصیف دقیق نمونه در دست نیست نمی توان اظهار نظر کاملی نمود ولی این نظر سنجی ها تا زمان انتخابات ارای دقیق مردم را نشان نمی دهد به خصوص که هیچ کدام از نامزدها برنامه خود را اعلام نکرده اند. ولی به نظر می رسد ارای اقای احمدی نژاد در شهرستانها خیلی بیشتر از این ها باشد( با توجه به کارهای عمرانی ایشان) و اقای موسوی هم در رتبه بعدی قرار دارد به خصوص اگر ازاین ایده تشکیل دوباره سازمان مدیریت وبرنامه ریزی صرف نظر کند که واقعا این سازمان در لایه های خود فساد اداری زیادی را باعث شده بود. (118751)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۳:۵۵:۰۲
باید به عقل جمعی مردم احترام گذاشت. گرچه از رفتار احمدی نژاد خوشم نمی آید ولی نقدهای غیر منصفانه و تهمت های ناروا باعث مظلومیت ایشان شده و مانند جنگ احزاب(خندق) در صدر اسلام همه به او هجوم آورده اند خدا یار او باشد و طی همین چند روز گذشته نظرم از یکی از کاندیداها برگشت و حتما به احمدی نژاد رای خواهم دلد. (118785)
 
ابوذر
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۴:۳۱:۵۴
فکر میکنم این نظر سنجی ها و پوشش خبری گسترده آن توسط رسانه های اصولگرایان برای ناامید کردن مردم و جلوگیری از حضور حداکثری آنان است تا بعضی ها با رای حداقلی بمانند.دوم خرداد 76 هیچ کس فکرش را هم نمیکرد که فرد ناشناخته ای مثل خاتمی 30 میلیون رای بیاورد ولی این اتفاق افتاد .
ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم. (118799)
 
هادی
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۵:۳۱:۴۱
جوجه را آخر پاییز می شمارند. از کجا باید دانیم نظر سنجی شما مطابق استاندارد بوده مثلاً اقشار مختلف مردم، میزان سواد، شغل، سن، محل سکونت(شهر یا روستا) ، جنس، و ... در این نظرسنجی اعمال شده یا نه؟ بنابراین این نوع نظرسنجی ها فاقد اعتبار است. کمی صبر کنید خواهید فهمید. (118821)
 
reza
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۵:۵۱:۲۷
روایی و اعتبار این نظر سنجی به یک دلیل محکم زیر سوال است .
دولتی بودن. (118826)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۵:۵۶:۱۶
به نظر من وقتی سطح دانش و آگاهی در جامعه اینقدر پایین باشه که هنوز مردم به نفر رای میدن تا به جریان فکری وضعمون بهتر از این نمی شه. برادر من تو کشوری که حداقال 5000 پست بسیار حساس مدیریتی وجود داره بدون وجود حزب چطور می شه یه جریان سالم فکری راه انداخت که پیروز انتخابات قدرت اجرایی کردن وعده هایش را داشته باشد.چه کسی هست که 5000 نفر مدیر تراز اول بشناسد؟ . هر کی هر حرفی بزنه فردا هم میتونه زیرش بزنه. از آقای احمدی نژاد بگیرید که این کار رو بطریق عالی انجام داد تا مردم که پای صندوق حالی به حالی می شن و رایشون عوض میشه.
ای کاش این مراکز نظر سنجی قدری هم در سئوالاتشون از برنامه های اقتصادی - اولویتهای کاری دولت و ... بگنجونن تا اقلا هر کی انتخاب میشه بفهمه مردم به قیافش رای ندادن بلکه تصوری از افکار و برنامه های او بوده که این رای را برای او ایجاد کرده است.
بحث دیگری هم هست و اون اینه که توزیع آگاهی نسبت به عواقب انتخاب غلط رئیس جمهور بشدت غیر نرمال است. سابقه تاریخی مردم ایران حرکات مقطعی و احساسی فراوانی را نشان می دهد که اغلب ناشی از نداشتن نگاه بلند مدت است. مثلا کسانی که صبح درود بر مصدق می گفتند شب مرگ بر مصدق می گفتند.سال 84 نتایج نشان می داد معین اول است ولی احمدی نژاد رئیس جمهور شد. من خودم کسانی را دیده ام که از احمدی نژاد ناراحتند و مدام نقدش می کنند ولی دنبال ماشین او در سفرهای استانی دویده اند! این چندگانگی در رفتار و گفتار ( نمی خواهم تعبیر به نفاق شود) یک روحیه ملی است که در بین اقشار با تحصیلات پایین تر جامعه بوضوح قابل مشاهده است.

خلاصه کلام اینکه : ان ا... لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما به انفسهم (118830)
 
اتابک
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۵:۵۹:۴۴
من از دست اندرکاران اين نظر سنجي هستم اما واقعيتش به امار شک دارم. شيوه پرسش نحوه اجرا خصوصا در شهرستانها و تغييرات اماري در حين پردازش از جمله دلايلي است که مي توانم برشمارم. در دوره قبل کروبي 2 درصد راي داشت در نظرسنجي همين مرکز اما واقعيت چيز ديگري شد. بايد صبر کرد (118835)
 
منطق گرا
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۶:۰۲:۵۰
اگر اين نظر سنچي واقعي باشه که بعيد به نظر ميرسه بايد به حال اين ملت تاسف خورد که با اين همه بي عدالتي و مشکلات که عيان است باز هم ملت به توسري خوردن راي بده البته شايد دلسردي مردم وعدم تمايل به شرکت در اتتخابات اين نتيجه گيري را رقم زده واين يعني خوش به حال اصولگرايان که راي مردم براشون اهميتي نداره مطمئن باشيد اگر اکثريت مردم در انتخابات شرکت کنند ميرحسين موسوي برنده انتخاباته ولي اگر.........! (118836)
 
علی محمدی
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۷:۰۵:۰۴
سلام , بعداز اینکه نتایج نظر سنجی را دیدم و نظرات محترم بعضی از عزیزان را مطالعه نمودم ,در مورد انتخاب شدن یا نشدن آقی احمدی نژاد, از حضرت حافظ مدد گرفتم , این بیت آمد که بدون هر گونه اعلام نظر تقدیم مینمایم.
کلاه سروریت کج مباد بر سر حسن که زیب بخت و سزاوار ملک و تاج سری (118848)
 
كيان
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۰۰:۰۰:۰۳
آقاي علي محمدي،
درمراسم شب چله كه در دفتر مجله چلچراغ برگزار شد، آقاي خاتمي هم به حافظ تفأل زد وقصيده اي آمد كه تشويق به آمدن يار و سرافرازي ميكرد. متأسفانه الآن آن قصيده را به ياد ندارم ولي در شماره مخصوص شب چله مجله چلچراغ چاپ شده است. اين غزل آنقدر متناسب با وضعيت آن زمان آقاي خاتمي درباره تصميمشان درباره آمدن يا نيامدن به ميدان انتخابات بود كه همه حاضران ذوق زده شده بودند اما اصلا آمدن آقاي خاتمي منتفي شد. مثل اينكه جناب حافظ به كسي جواب رد نميدهد!

لازم به ذكر است كه جناب حافظ كمي شوخ هستند وچون در زمان حياتشان هم اهل سياست وحكومت نبودند، نميشود به جوابي كه براي نيتهاي سياسي ميدهد اطمينان كرد. حتي بعيد نيست كه من هم نيت كنم كه كانديد شوم يانه، جواب دهد كه : مژده اي دل كه مسيحانفسي مي آيد! (118944)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۷:۲۳:۳۲
من به دلسوزترین کاندید و کسی که در خدمت به مردم شب و روز نشناسد رای خواهم داد. (118852)
 
ali
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۷:۳۵:۴۲
با سلام خدمت همه دوستان
حتي اگر فرض كنيم اين نظر سنجي درست باشه مطمئن باشيد طرفداران آقاي مهندس موسوي در روزهاي آينده بيشتر و بيشتر خواهند شد. دليلش هم اينه كه ايشون براي نسل جوان زياد شناخته شده نيست و رسانه ملي هم ارادت خاصي به آقاي موسوي دارند.رسانه اي كه در 4سال رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد كوچكترين نقدي به برنامه هاي ايشون نداشتند و هم اكنون هم به عنوان يك ستاد انتخاباتي به شدت ار آقاي احمد نژاد حمايت ميكنند
ان شاالله آقاي مهندس موسوي در فرصت كمشون در رسانه ملي بيشتر به مردم فهيم شناخته شوند.
آن همه ناز و تنعم که خزان مي فرمود/ عاقبت در قدم باد بهار آخر شد (118858)
 
محسن ج از قم
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۸:۰۴:۳۹
از همان آمار های قبلی درباره بیکاری و تورم می توانید بفهمید چقدر آمار ها دقیق است ! (118867)
 
ابراهیم2
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۸:۲۳:۵۴
نتایج نظر سنجی هایی از این دست تنها جهت دلخوشی کسانی است که حتی خودشان نیز زیاد به آینده امید وار نیستند (118871)
 
صفر نوري
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۸:۲۷:۵۷
خدا وكيلي بفرماييد اين چگونه نظر سنجي است كه فقط نتايج ان درج ميشود . بدون اينكه بشود از صحت و سقم آن اطلاع حاصل نمود. آيا بهتر نيست تظر سنجي ها انلاين و مستقيم از طريق سايت انجام گيرد تا كاربرا ن به نتايج آن اطمينان داشته باشند. (118875)
 
حالا
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۱۸:۵۶:۵۹
کار را تمام می کند منظورت چیست عزیزم؟

یعنی فاتحه انتخابات را میخواند ؟ شاید این کار را بکند ولی رای آوردن در دوره اول برای احمدی نژاد زیادی خوش بینانه است عزیزم. چشاتو باز کن

ضمنا با حضور خاتمی در کنار میر حسین وی آرای بیشتری خواهد داشت . هر چند برای من میان میرحسین و کروبی فرق چندانی نیست. مهم نجات مملکت از مدیریت وحشتناک احمدی نژاد است

امیدوارم سایت الف این نظر را سانسور نکند

یک نکته جالب: در تهران هیچ کس به کروبی و رضایی رای نمی دهد! (118882)
 
yaser
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۲۰:۴۰:۲۹
چرا احمدی نژاد را زیر سوال مبریم بیاید دلسوزان به مردم را پیدا کنیم و دزدان جان مردم را پیدا کنیم مگر احمدی نژاد جواب تمام نامه ها را در سفرهای استانی نداد اقای خاتمی چرا در سفر های محدودی که به شهر مرعشی داشتی ای یار میر حسین چرا نامه ها را در جوی اب ریختید چرا عسلویه مال دولت مردان خاتمی است چرا شهرام جزایریها در دولت شما و قبل علم شدند 50000 هزار تومان زبر جد در دانشگاه ازاد به حساب کی می رود هاشمی خاتمی میر حسین کی اخه شما فقط جیب خود را پر کردید حالا بحث رای می شود دلسوز می شوید شما گفتید ازشها در دولت احمدی زیر سوال رفته ارزشها چی هستند سکس هم جنس بازی فقط در دولت احمدی تحریم شد در نظر شما ارزش ها این ها هستند جناب میر حسین ما خواهان امنیت برای ناموس خود هستیم --- (118828)
 
علی مددی
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۲۲:۳۶:۱۹
ایکاش آقای حسن روحانی هم کاندیداتوری خود را اعلام می نمودند! (118926)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۲۲:۴۳:۰۸
البته آقای خاتمی با کناره گیری کردن از انتخابات بزرگترین کادو را به جناب آقای احمدی نژاد دادند! ایکاش ایشان در آینده این مسئله را مد نظر قرار داده و حامیان ایشان دست از توهین و افترا به ایشان و دولت قبل بردارند! (118927)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۲۲:۴۴:۳۲
نظرسنجی‌اش مشکل داره. مثلا در سوال 3 احمدی‌نژاد 53 درصد رای داره و سه نفر مقابل سر هم 27 درصد. اونوقت در سوال 5 میرحسین 30 درصد رای داره. تازه اگه فرض کنیم که حامیان کروبی و رضایی هم در این تقابل به میرحسین رای بدهند این 3 درصد از کجا دراومده. ** یا اینکه در سوال پنج 96.5 درصد می‌دونن که به کی رای می‌دهند اما در سوال 3، 80 درصد می‌دونن که به کی رای بدن. ** یا مثلا در سوال 3 در تهران 24درصد به احمد‌ی نژاد و 14 درصد به میر حسین رای می‌دن که سر هم میشه 38 درصد. احتمالا 60 درصد هم می‌خوان به افشین قطبی رای بدن دیگه... **به قول «هستی» (کامنت 4): بسی خندیدیم. (118929)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۵ ۲۳:۳۴:۳۳
شما ناخواسته یک نظر سنجی برگزار کرده اید .نظر شماره 118325 در واقع یک نظر سنجی هست . شخصی از آقای احمدی نژاد حمایت کرده . تعداد موافقان و مخالفان نظر ایشان گویای همه چیز هست (118939)
 
امیرعباس
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۰۰:۵۰:۱۷
با فرض پذیرش صحت نظرسنجی ،جدول قابل توجه جدول شماره 2 است که نشون میده 45 تا 50 درصد پرسش شوندگان یا رای نمی دهند و یا هنوز تصمیم نگرفته اند.بنابراین با همین جامعه آماری هم احمدی نژاد با توجه به جدول شماره 3 در مرحله اول 50 درصد آرا را نخواهد آورد و در دور دوم نیز بسیاری از معادلات عوض میشه.کاملا واضحه که شانس کاندیدای اصلاح طلب برای جذب آرا سرگردان و مردد خیلی بیشتره. (118946)
 
حقیقت گو
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۰۹:۲۵:۳۲
دلتان خوش باشد (118983)
 
پوريا
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۲:۰۴:۰۳
من تعجب مي كنم هر گروهي كه نظر سنجي مي كند به نفع همان گروه نظرات هستند اينها همه الكي است پاي صندوق راي مشخص مي شود مير يا خادم (119045)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۳:۰۲:۰۰
دوستان عزیز تنها به صرف دلسوز بودن و حسن نیت داشتن نمیتوان نام رییس جمهور را به یدک کشید من خود در دوره قبل به احمدی نزاد رای دادم رییس جمهور باید درایت ومدیریت قوی داشته باشدبیایید درست انتخاب کنیم مشکلات کشور ما اساسی است ونیاز به کسی دارد که درامدهای کشور را صرف طرحهای اساسی کند نه کارهای سطحی وعوامفریبانه!بیایید اینقدر سطحی نگر نباشیم (119065)
 
Afshin
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۴:۳۱:۴۰
I think these results are after manipulation of votes, I hope they would not be true. (119084)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۵:۵۲:۴۵
از صميم قلب اميدوارم اين نظرسنجي اشتباه باشد يا تغيير كند و اين سير زوال وعدم صداقت وريا وتزويري كه چهارسال است اين كشور را الوده كرده است تغيير كند و ميرحسين موسوي راي بياورد (119115)
 
سید
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۷:۲۸:۰۴
خود ما که الان داریم نظرات رو میخونیم یک حامعه اماری هستیم حالا بنده میگم مثلا میر حسین رییس حمهور میشه.میخوام نسبت مخالفین وموافقین این نظر بین خودمون چه شکلی میشه.یاعلی (119139)
 
سيدعلي محامد
۱۳۸۸-۰۲-۱۶ ۱۸:۲۰:۴۸
يادم است ايشان در زمان مديريت شهرداري بيشتر به معلمان تهران ميرسيد. اما بعد از 4 سال ايشان نه تنها معادل كمكهاي زمان شهرداري را به معلمان نكرد بلكه وزير ايشان هر روز با يك بخشنامه و سخنراني در محافل و مدارس، معلمان رسمي را تهديد به بازخريدي اجباري= اخراج محترمانه مي نمايد و زندگي معلمان را مالامال از استرس و ترس ميكند. مدير دبيرستان ما در منطقه 4 تهران بدليل 2 سال مازاد بودن از 12 سال خدمتم، فرم بازخريدي اجباري پر كرده و به اداره ارسال كرده است. اين كدامين قانون بوده كه ما معلمان مظلوم از آن بي خبر بوديم. استدعا داريم به داد اين معلمان كه به دروغ و به ظاهر هميشه از آنان تمجيد ميكنند، برسيد. يا مهدي ادركني! (119146)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۷ ۰۸:۴۹:۱۷
سلام
به نظر من ، آقای احمدی نژاد بزرگترین لطمه اساسی و فرهنگی را به این مملک زده است

اگر از بحث اقتصاد و سیاست خارجی ( ایشان بزرگترین مروج صحیونیست و هولوکاست بوده اند و بیشترین سود حاصل از فروش اسلحه غرب به عرب ها و همچنین روسیه و در این دوره 4 ساله صد ها یا شاید هم بیشتر در مورد هولو کاست فیلم ساخته شده است و اسرائیل در مجامع بین المللی دارای وجهه خاص و مطرح شده است گاهی مظلوم گاهی هم ظالم و ... )

ولی اینها دلایل من نیست .
دلایل من اینهاست اگر موافقید شما هم نظر بدید و سعی کنیم این تفکر را از جامعه به سهم خودمان هر چند کوچک پاک کنیم .

دروغ گویی بسیار بسیار در بین جامعه و حتی خانواده رواج پیدا کرده .
معنی اکثر لغت ها تغییر پیدا کرده و دقیق حالت عکس پیدا کرده .
فرهنگ همسایه بغلی دزده و حق من و خوره من ماشینم 150 میلیون تومان است و خامه ام 1000 متر ولی همسایه ام خانه اش 1300 متره ماشینش هم 180 میلیون می ارزه پس حق من و خورده .
این فرهنگ را بصورت سلسله مراتبی بگیرید و برید یعنی ونکی می گه تجریشیه دزده پایین انقلاب می گه ونکی ها دزدند کرجی می گن تهرانی دزدن
استا های دیگه می گن استان تهرانی ها دزدن و همین جور الی آخر

از این گپ بوجود آمده ایشان فرهنگ مظلوم نمایی ئ ظالم ستیزی ایجاد کرده و وقتی 70 میلیون آدم فکر می کنن که بهشون ظلم شده نتیجش به غیر از مشکلات روحی اقتصادی دروغ و افسار گسیختگی های خانوادگی نیست .

خواهش می کنم مسئول سایت این نظر را یک جا بگذارند چون واقعا ایشان و تفکر ایشان مسبب چنین ناهنجاری هایی است و اجازه بدهید دیگران هم در این باره نظر بدهند .

ما داریم به بیراهه میریم .
متشکرم (119213)
 
اصغر
۱۳۸۸-۰۲-۱۷ ۱۵:۰۳:۰۹
شما خودتان گفته ايد نظر سنجي ها مربوط به موسسات دولتي است معلوم است ديگر خود دولت نظر سنجي اش طبيعي است كه موافق رييس ان بايد باشد اگر راست ميگوييد نظر سنجي موسسات خصوصي را اعلام كنيد نه نظر سنجي دولت را (119249)
 
یک گیلانی
۱۳۸۸-۰۲-۱۷ ۱۵:۰۳:۴۴
دولت نهم کار خاصی برای استان گیلان انجام نداد و پروژه های نیمه تمام همچنان رکورد دارند. مانند:آزادراه رشت -قزوین و راه آهن و صنعت و کشاورزی ومحیط زیست و .... فقط وعده و وعید. (119250)
 
رضا-م
۱۳۸۸-۰۲-۱۷ ۱۵:۱۷:۰۰
با سلام دوستان همینجوری که میدونید همونطور که بقیه آمار سازمان هایی که از دولت ارتزاق می کنند اگر درست است , این نظر سنجی را میتوان صادقانه و درست دانست(اما متاسفانه تا جایی که من دیدم این آمارهای سازمان های دولتی خیلی با واقعیت فاصله داشته)قضاوت با خودتون.این نظرسنحی ها هم با قصد و هدف منتشر میشه هدفش اینه که کسانی که خواهان تغییر هستند رو ناامید کنه که فکر کنند هرچی سعی و تلاش کنند بی فایده است و دوباره احمدی نژاد رییس جمهوره . پس گول این حرفها رو نخورید و محکم و پر امید در انتخابات شرکت کنید(که هرچی مشارکت کمتر باشه امکان دستیابی به هدف که تغییره کمتر میشه) (119251)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۲-۱۷ ۲۱:۳۱:۱۳
گل اومد بهار اومد یارم نیومد.......
منتظر باشید تا گزینش ملت متجلی گردد .
تاصبح روشن فاصله ای نیست گل میاد بهار میاد دلت بسوزه (119288)
 
نگین
۱۳۸۸-۰۲-۱۷ ۲۲:۴۲:۴۸
دلیل اینکه آقای مهندس موسوی در پرسش آخر کمترین درصد را به خود اختصاص داده اند، این است که جامعه تشنه شناختن ایشان است، من با منسوبینشان در تماس بوده ام می دانم که چه خانواده فرهنگی و مومنی پشت سر ایشان است، و اینکه ایشان اولین کاندیدایی در ایران هستند که همسر فاضلی را در کنار خود دارند که وارد عرصه مبارزات انتخاباتی شده اند و این گام موثری در مشارکت سطح بالای زنان در عرصه سیاسی است.
برایشان آرزوی موفقیت بسیار دارم و امیدوارم در جلب اعتماد مردم ایران نیز موفق باشند. (119292)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۱۸ ۰۰:۴۰:۲۵
از اول دولت اصلاحات تا آخر سال 87 حدود 140 هزار پروژه مهم اجرا شده که حدود 100 هزار آن در دولت نهم بوده است . ( عملگرایی دولت )
شاخص های حکم رانی بر اساس اعلام بانک جهانی از اول تا آخر دولت اصلاحات ( 1- حق اظهارنظر و پاسخگويي، 2- ثبات سياسي، 3- اثربخشي دولت، 4- كيفيت قوانين و مقررات، 5- حاكميت قانون و 6- كنترل فساد ) رو به کاهش و افت بوده و از ابتدای دولت نهم مجددا رو به بهبود است .
مردم این را درک کرده اند و نظر سنجی ها رو به واقعیت است (119323)
 
ئانشجو
۱۳۸۸-۰۲-۱۸ ۱۳:۰۳:۰۰
متاسفا در کشور ما انتخاب بین بین بد و بتر هستش

اما من نظرم معطوف به جناب میر حسین موسوی می باشد. (119367)
 
چه فرقی میکنه
۱۳۸۸-۰۲-۱۸ ۲۲:۵۷:۳۰
من سر گیجه گرفتم وقتی جدول آخر را دیدم (119409)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۰:۲۹:۳۳
نظام جمهوري اسلامي در 30 سال گدشته اجازه نداد موسساتي تخصصي و بيطرف در حوزه نظر سنجي شكل بگيرند و توانمند شوند تا در اين مواقع بشوذ به كار انها اعتماد كرد و همينطور برنامه ريزي كرد. اين نظر سنجي هاي كه انجام مي شود عين اين مي ماند كه بيماري شما را اهنگر طبابت نمايد. حال اهنگر هم عالم نيست و هم اغراض ديگري را پي گيري مي كند و نتيجه اين كه اينكار شما صحيح نيست و در بدترين حالت خلاف هم هست. (119518)
 
نظر سنج
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۲:۲۶:۴۷
از این نتایج واقعا ادم سرگیجه میگیره بنده خودم در شهرستان کرمانشاه طبق نظر سنجی که محلات مختلف اقوام و حتی دوستان و اقوامی که به احمدی نژاد رای داده بودند خدا شاهده ازبین شاید 300 نفر فقط دو نفر گفتند به احمدی نژاد رای میدهند با توجه به اینکه بیش هفتاد درصد اینها قبلا به احمدی نژاد رای داده بودند و حالا نظر اکثریت انها موسوی است اگر سایت الف واقعیت را میگوید یک نظر سنجی منصفانه انجام دهد در ضمن با مشخص شدن نتیجه انتخابات و پیروزی موسوی خیلی از اعتبار سایت الف و نظر سنجی های آینده ان کاسته خواهد شد پس دوستان بیایید واقع بین باشید (119553)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۴:۰۵:۰۲
چند تا از این حسابا اشتباهه جمعش صد نمی شه مثل جدول 1 و 3 که یا از صد کمتره یا بیشتر (119587)
 
حسینی
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۴:۳۲:۱۱
این نظرسنجی نیست بلکه نظر سازی است.باید یادآور شوم در همین انتخابات دوره نهم آقای احمدی نژاد در نظرسنجی ها نقشی نداشت و همیشه در انتها قرار داشت اما دیدیم که مردم چه کسی را بعنوان رئیس جمهور انتخاب کردند. (119592)
 
وطن پرست
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۱:۳۸:۱۰
چرا راه دوری میروید یک نظر به همین صفحه مشارکت در بحث خودتان بیندازید آمار همه چی دسستتون میاد:
نظرات موافق احمدی نژاد بیشترین رأی مخالف
نظرات موافق موسوی بیشترین رأی موافق
حالا در انتخابات چه اتفاقی میافتد..... الله اعلم! (119788)
 
من
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۱۱:۳۶:۰۲
اگه اختلاف آراء احمدی نژاد و هاشمی در 3 تیر را به تعداد صندوق های کل کشور تقسیم کنیم عدد خیلی بزرگی نیست. اگه در هر صندوق 100 نفر به جای احمدی نژاد به موسوی رای بدن کار در دور اول تمومه (120496)
 
علی 4
۱۳۸۸-۰۲-۲۷ ۱۸:۴۲:۳۲
با رای آوردن فرد پیری مثل موسوی وضع مملکت معلوم است چگونه میشود (121984)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۲-۲۷ ۱۹:۰۳:۳۶
غیر از این که امام (ره) فرمود:ملاک حال اشخاص است نه گذشته. پس چرا طرفداران موسوی به این که ایشان در سال های بسیار دور توسط امام تایید شده اند ,میبالند؟ (121997)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۲-۲۷ ۱۹:۰۷:۲۸
چرا میگویید موسوی توسط امام تایید شده چرا نمیگویید که موسوی هم گذشته هم الان با آقای خامنه ای مشکل داشته ودارد؟ (121999)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۸ ۱۹:۰۰:۴۰
با هم بحث نکنید
مطمئن باشید که احمدی نژاد برنده این انتخاباته
ان شاءالله (122431)
 
جواد از شهرستان
۱۳۸۸-۰۲-۲۹ ۰۸:۴۲:۲۲
اگر کسی به احمدی نژاد رای ندهد یعنی به ملت وکشورخیانت کرده است
انشااله حق همیشه پیروزاست
دوستت دارم احمدی نژاد از ته ته ته قلب
ایا تا به حال چنین رئیس جمهور باقدرت ودلیری دیدید .واقعاَ دل وجگر دارد. (122597)
 
مهدی عاصمی
۱۳۸۸-۰۲-۳۰ ۰۰:۴۴:۳۸
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج

مقام معظم رهبری(مدظله):
از این دولت(آقای احمدی نژاد) بهتر و اصولگراتر پیدا نخواهید کرد.(21/8/85)

علت دشمنی ها چه کسانیکه در داخل چه خارج هستند همین است که رییس جمهور(آقای احمدی نژاد) بطور صحیح به ارزشهای انقلاب اظهار عشق و علاقه میکند.(1/1/85)

با پیروزی و تشکیل آقای احمدی نژاد انقلاب در مسیر اصلی خود قرار گرفت(14/9/84)

حالا حق انتخاب با شماست. اینجا معلوم میشه: یا با ولایتید یا ضد ولایت!

مهدی عاصمی
27 ساله
از استان ولایت دوست اصفهان (122942)
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۲-۳۰ ۲۳:۵۰:۴۰
آفرين بر عزم خستگي ناپذير آقاي دكتر احمدي نژاد.
تا كي و چند بايد گفت : اي واي ازين فتنه ها كه در سر ماست.
اگر كسي داناي به علم مديريت و سياست باشد هرگز به خود اجازه نخواهد داد به ميرحسين راي د و 4 سال كشور را به تباهي بكشاند (123215)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۲-۳۰ ۰۱:۵۷:۵۰
خدائیش این جدول آخری خیلی باحال کل نظر سنجی یه طرف این جدول آخرشم یه طرف معادلات نظر سنجی تو کل دنیا رو بهم میریزه آره واقعا احمدی نژاد تو همه اول حتی تو رای ندادن مردم بهش دست مریضاد به انجام دهندگان نظرسنجی (122951)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۰۰:۲۶:۱۳
من به دلیل اینکه موسوی نخست وزیر زمان جنگ بود به وی ارادت داشتم اما در تحقیقاتی که انجام دادم و به استعفاهایش دقت کردم و دلایل نارضایتی رئیس جمهور وقت مقام معظم رهبری و نامه امام و لحن صحبتهایی امام را مشاهده کردم خدار ا شاکرم که فرصت آگاهی به من داد که کاری انجام ندهم که بعدا پشیمان شوم لذا به هیچ وجه به وی رای نمی دهم و لنگه کفش احمدی نپاد را به او ترجیح می دهم . (124026)
 
وجدان
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۰۰:۴۹:۴۹
عزیزانم دعوا چرا ؟دکتر محمود احمدی نزاد فاتح قلبها در ایران عزیز وحتی در کشورهای فرامنطقه ای پیروز این عرصه ی انتخاباتی خواهد شد انشاء اله تعالی همین احمدی نژاد بود که نام ایران اسلامی را بر بلندای جهان بر افراشت وانرژی هسته ای یکی از افتخارات دولت ایشان بود توجه ویژه به نقاط محروم ودور افتاده حفظ ارزشهای ناب انقلاب واحیاء وتثبیت دوباره ی انقلاب حافظ خون هزاران شهید وکرامت خانواده های عزیز ودلاور شهدا وایثارگران تا ما هستیم نخواهیم گذاشت انقلاب به دست نا اهلان سپرده شود انشاالله 22 خرداد با دکتر احمدی نزاد جوانترین گزینه محبوب دلها*************************************** (124040)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۱۵:۳۲:۵۲
اولین برنامه تلویزیونی اقای مهندس موسوی را دیدم 1- یکی از اشکالات ما ایرانیها این است بجای اینکه به فکر ارائه برنامه ها وپیشبرد اهداف خود باشیم سعی می کنیم با تخریب دیگران ومسائل حاشیه ای نبردبان پیشرفت بسازیم وبجای وقت گذاشتن برای کار وپیشرفت خود وقت را صرف تخریب میکنیم این قطعا اشتباه است 2-خیلی از مشکلات را همه میدانند بهتر است برنامه ها برای رفع مشکلات مطرح شود تا تصمیم گیری افراد راحت تر گردد 3- استفاده از مشاوران خوب وبکار بستن نظرات خوب دیگران یک حسن است وکسانی که از ان استفاده کنند موفق هستند 4-در بحث های اقتصادی خیلی ضعیف بودند مثلا مثالهای امیرکبیر یا معدن طلا یا برنج شمال ایا نمی دانید طبق قانون برنامه چهارم توسعه واردات وصادرات کلیه کالا ها ازاد است ودولت نمی تواند جلوی واردات کالایی را بگیرد ؟ مگر قیمت برنج در سال گذشته را فراموش کرده اید ؟ یا قیمت پرتقال دوسال قبل را ؟ 6-در خصوص عمق استراتژیک کشور های همسایه و الویت انها نسبت به کشورهای امریکای لاتین و ونزوئلا شما عمق استراتژیک سیاسی خود را بر مبنای کدام عمق روابط ( اقتصادی - اجتماعی - مذهبی ) می خواهید در کشورهایی مثل کویت و امارات و قطر و..... برقرار نمایید می خواهید به جای صادرات دو میلیارد دلاری سال قبل به ونزوئلا و کشورهای امریکای لاتین میخواهید سمند وتراکتور به امارت صادر کنید یا نفت مواد پتروشیمی به کویت یا بجای کمک به شیعیان لبنان وعراق میخواهید تبادل فرهنگ شیعه با عربستان داشته باشید در زمانی که کشور چین برای مسلمانان جا نماز و تسبیح تولید وصادر میکند زمانی که عربستان و وهابیون در امریکای لاتین وافریقا بر علیه شیعه کتاب چاپ وتوزیع میکنند در زمانی که انگلیس وامریکا و اسرائیل برای ما برنامه های تلویزونی تهیه وپخش میکنند و بغل گوش ما پایگاه دایر میکنند قطعا عمق استراتژیک عمق استراتژیک دشمن باید باشد عمق استراتژیک ما باید هر کجا که بتوان فروخت باشد 7-جناب مهندس یک مقدار بر اساس امار و مقایسه انها در چهار سال گذشته با هشت سال دوره اصلاحات بپردازی شاخص هارا بیان کنید (به درستی) هم کارهایی که انجام شده و هم کارهای که انجام نشده اجازه بدهید مردم خود نتیجه گیری وانتخاب کنند حمله همه گیر سه کاندیدا بر علیه یکی بدون ارائه دلایل و امار وارائه برنامه وراهکار مطمئنا به نفع انتقاد شونده است 8- نمی توان به ساز همه ارا وامیال حرکت کرد نمی توانید بگوید پیرو خط امام هستید وبا کسانی که تفکر امام را قبول ندارند هم پیمان شوید 9-شما و دو نفر دیگر از کاندیداهای دیگر دقیقا همان صحبت هایی را میکنند که اقای بنی صدر بیش از 20 سال پیش عنوان مینمود (صرف نظر از درست یا غلط بودن ان ) ایا همان زمان که شما در طیف مخالفان بودید به این صحبت ها اعتقاد داشتید یا خیر ؟ اگر نداشتید چگونه به ان رسیدید ؟ اگر اعتقاد داشتید وان را حق میپنداشتید چرا از ابراز ان یا حمایت ان خوداری کردی مگر نه اینکه یکی از صفات منافقان کتمان حقیقت است (البته بنده به شخصه به ایمان شما شک ندارم ) اما این سئوال مطرح است که حقیقت بازیچه دست ما نیست (124398)
 
مير حسين موسوي
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۳:۲۴:۵۷
دوستاني كه اين نظر سنجي نه چندان مستند رو ترتيب دادن كافيه يه نگاه به تعداد مافق و مخالف به نظرات داده شده بندازند تا مشخص بشه كي محبوبه و كي منفور ! (124653)
 
دوستدار همیشگی اقای احمدی نژاد اززرند کرمان فتح اباد یزدان اباد
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۸:۱۰:۲۱
اون سه کاندیداها هر چه تلاش کنند بی فایده است رئیس جمهور دهم ما جناب اقای دکتر محمود احمدی نژاد است مردی که واقعاَ از جنس مردم است

اونها که ایقدر پول خرج میکنند بی فایده است

مرد صداقت وجهاد دشمن تبیض وفساد

--- (124948)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۰۵ ۰۲:۱۶:۵۳
خيلي واضح است . دكتري كه خاكي و بسيجي زندگي ميكنه . خونه و زندگيش مثل مردم دهك متوسط جامعه است از شهرداري تهران و رياست جمهوري حقوق نگرفته و فقط از استادي دانشگاهش پول در مياره به ناكجا آبادي ميره كه حتي پاي يك استاندار به اونجا نرسيده از نگاه نزديك همه رو ميبيني . دست زمين خواران و راند خواران رو از بازو قطع كرده ... معلوم و واضح است كه راي مي آورد .
و كساني كه به اين معجزه هزاره سوم راي نميدهند خودشان نميدانند چرا نميخواهند راي ندهند .
مگر او كسي نبود كه از همه چيز خود زد و تا آخر جلوي استكبار ايستاد.
حتما در روزنامه ديد كه دكتر گفت كساني بودند كه به من فحاشي كردم تا از مواضع ملت در برابر ايران عقب نشيني كند .
پس حتما دست هايي شيطاني در پشت پرده ابهام است كه نميخواهد دكتر خادم ملت شود .
ولي با ياري خداوند متعال و عنايت حضرت اباصالح حتما دست دشمنان او كوتاه خواهد شد (125161)
 
اسماعیل کرباسی
۱۳۸۸-۰۳-۰۶ ۱۵:۲۲:۳۶
۱-جناب میر حسین هم از نظرسیاسی و هم اقتصادی بسیار قویتر از احمدی نژاد هستند ما (نوعا اصولگرایان)چون معنای تنش زدایی را نمیدانیم در یک قضاوت سریع سیاست خارجی مبتنی بر تنش زدایی ایشون رو حمل بر آمریکایی بودن ایشون یا ترس و دلهره داشتن ایشون از آمریکا میدانیم. در این رابطه مطمئنا جناب میرحسین استکبار ستیز تر از احمدی نژاد هستند و اگر اینطور نبود حضرت امام ره ایشون رو برای مدت ۸سال در سمت نخست وزیری ابقا نمی کردند.جناب احمدی نژاد در عوامفریبی حتی به روحیه استکبار ستیزی مردم هم رحم نکرد. اما چیزی که است ایشون ادبیات بنشین را بر بتمرگ ترجیح میدهند. همچنان که اولیای خدا و اهلبیت سلامالله علیهم اجمعین هیچگاه نسبت به دشمنان خود فحاشی نکرده اند و ادب را نسبت به حتی دشمنان خود رعایت فرموده اند. ضمن اینکه قیام آقا امام حسین ع را پرخاشگری نمیدانیم و شهادت در راه استکبار ستیزی را عین دفاع از حق میدانیم اما آقا امام حسین ع هیچگاه در آن حماسه بی بدیل نسبت به دشمنان خود فحاشی و بی ادبی ننمودند.
۲- می گویند به طرفداران میرحسین نگاه کنید همه چیز دستگیرتان میشود!فلان احزاب …… از ایشون حمایت کرده اند.عرض میکنم صرف این استدلال صحیح و کافی نمی باشند چنان چه عکس آن نیز قابل استناد نیست . مثلا صرف مخالفت با آمریکا نمیتواند مایه افتخار باشد چرا که طالبان هم مخالف آمریکاست . لذا صرف حمایت از فلان حزب معلوم الحال را از میرحسین عزیز نمیتوان دلیل بر خراب بودن میرحسین دانست. چه بسا عناصر ثالث،خارجی و وابسته ای که برای گرفتن ماهی از آب گل آلود متوسل به جانبداری ازیکی از عناصر داخلی و وفادار به این نظام انقلاب شوند تا به تشدید اختلافات داخلی دامن بزنند. واین هوشیاری دلسوزان نظام رو میطلبه که با انگ زدن به منتقدان مصلح داخلی و امثاله آب به آسیاب این توطئه گران نریزند .چنانچه جناب میرحسین عزیز با صداقت هرچه تمام تر وبدور از هرگونه تعصبات متحجرانه مرزبندی هارو نسبت به عناصر مزبور شفاف کرده اند.
البته با مرور تاریخ و با تاملی در سیره حضرت امام ره بخوبی درخواهیم یافت که محتوی عبارت “استقبال” و “حمایت” کاملا متمایز است. مثلا زمانی که مجاهدین خلق اصرار داشتند که خدمت حضرت امام برسند و حضرت امام فرمودند اگر ایشان توبه کنند و اسلحه های خود زمین بگذراند من خودم به استقبال آنها خواهم رفت. اما این استقبال را میتوان حمل بر حمایت نیز نمود؟! بدیهی است که هر حمایت خارجی از یک عنصر داخلی و استقبال عنصر داخلی از آن لزوما به معنای حمایت عنصر داخلی از آنان نیست لذا آن نقل قول تخریبی آقای روانبخش نسبت به استقبال آقای میرحسین از مجاهدین خلق اگر دروغ نباشد لزوما به معنای حمایت میرحسین عزیز از سازمان مجاهدین خلق هم نمیتواند باشد. بلکه اتفاقا اگر طی یک برخورد اخلاقی و عقلانی با این موضوع اون رو حمل بر صحت کنیم (که شیوه برداشت مومنین از هم دیگه در دین اسلامی و تماما اخلاقی ماهم همینست) میتونیم استقبال میرحسین از سازمان مجاهدین رو در واقع متلکی از جانب میرحسین عزیز به مجاهدین خلقی ها بدونیم که جای تبریک دارد که ایشان در مقابل مواضع ما سر تعظیم فرود آورده اند! چرا که جناب میر حسین عزیز امتحان خود را در مبارزه با مجاهدین خلقی ها بخوبی پس داده اند دوستانی که در زمینه نقش میرحسین در مبارزه با سازمان مجاهدین خلقی ها اطلاعاتی ندارند میتونن تاریخ را مطالعه کنند و دیگران را متهم به بیسوادی سیاسی نکنند
۳-(اصولگرایان) میگویند حجاب خط قرمز ماست. شیرین عبادی هنگام دریافت جایزه نوبل کشف حجاب کرد. رهنورد هم که به او افتخار میکند. از طرفی همسر میرحسین است . فلذا میرحسین ادم ناسالم و مشکوکی است. بنده عرض میکنم آیا دروغ در دین اسلام خط قرمز ما نیست. چند دروغ از احمدی نژاد را با دلایل مستند که فیلم آن بلطف خدا و تکنولوژی امروز در اینترنت موجود است و دیگه کسی نمیتونه اونها رو انکار کنه براتون بگم. تا اینجارو داشته باشید بر میگردیم. قبل از ادامه اجازه بدید یک سوال از شما بپرسم : دو خانم کنار هم ایستادن یکی بی حجاب و دیگری دروغگو. شما جواب بدین کدوم رو بد تر می دونین؟ کسانی که به این سوال جواب میدن قاعدتا به سه دسته تقسیم میشن.الف. اونایی که از اسلام ناب پوستشو گرفتن سریع میگن اون بدحجابه چون خاک برسرا جامعه رو فاسد میکنند !ب.اونایی که منصف ترن میگن هردوش بد هستن یکی از یکی بدتر. ج . اما اونایی که درک عمیق تری از باورهای دینی و اسلامی دارن میدونن که الکذب مفتاح کل شر : “دروغگویی کلید هر شر و بدی است” لذا دروغگویی بدتره .بگذریم اولا میر حسین قرار نیست بار بیحجابی و بدحجابی شیرین خانم رو به دوش بکشه دوما افتخار رهنورد به شیرین خانم دلیل بر تایید ایشون نسبت به بی حجابی خانم عبادی نیست. نمیدونم تا حالا شنیدین میگن اگه حرف خوب و درست رو از دشمنتون هم شنیدید قبول کنید. اصلا ولش کن تا حالادیدید یه خانم بد حجاب حرف خوب و قشنگی بزنه آیا این که من حرف خوب اونو قبول کنم یا به حرفی که از دهن اون در اومده حد اقل بعنوان یک شهروند ایرونی افتخار کنم دلیل بر اینه که بدحجابی اونرو هم تایید میکنم. من نمی دونم شیرین خانم چی گفته که آب دهن خانم رهنورد راه افتاده و اینطوری به ایشون افتخار میکنه اما اینرو هم خیلی بد میدونم که بدون مطالعه و تحقیق و بصرف اینکه حجاب نداره هر انگی رو از دهنم در میاد به اون و کسانی به تفکر ایشون افتخار میکنن بچسبونم حد اقلش اینه که در صدد بر میام تحقیق کنم ببینم چی به چی بوده. حالا بیایید فرض رو بذاریم بر بدترین حالت . یعنی ایشون چیزایی گفتن که با اسلام ناب تناقض داره. انسانها در اندیشیدن آزادن اما اگه کسی هم دچار اندیشه انحرافی شد بیاییم با دلیل و اخلاق اندیشه اونو نقد کنیم و اشکالاتشو منطقی بیان کنیم تا اهل منطق و تفکر ناب مسیر خودشون رو درست برن و منحرف نشن نه این که با یک رفتار غیر منطقی اونو از خودمون طرد کنیم مخالف رو به معاند تبدیل کنیم شهروند خودی رو آمریکایی تلقی کنیم و بد ترین فحاشی هارو علیه اون به اسم خدا و دین و پیغمبر و اطاعت از ولی فقیه بدیم و بخواهیم با زدن چکش توی سرش اونو به راه راست هدایت کنیم و بگیم حق نداری اینطوری فکر کنی. کاری که منتظری (خدا بگم چکارش نکنه) با سروش انجام میده شما جوابیه های آقای منتظری به سروش رو بخونید جوابیه های (فحاشی های) علمای حوزه علمیه و برخی متحجرها رو هم که به سروش دادن بخونید ببینید خودتون اگه جای سروش بودید از کدوم بیشتر تاثیر میپذیرفتید. ببینید اخلاق امروز در کسایی که فکرشو هم نمیشه کرد پیدا میشه……..بگذریم
لذا عزیزان اصولگرا شمارو بخدا بیایید از پوست اسلام به حقیقت نابش ارتقا پیدا کنیم لازمش هم تفکر و اندیشه است. اسلام رو اندیشه کنیم. اندیشه رو نابود نکنیم. و فقط اندیشه خودمون و هم سلیقه هامون را اسلامی ندونیم اگه غیر از این بود پیامبر نمیفرمود یک ساعت تفکر از ۷۰ سال عبادت بهتره. متفکرین رو با رعایت اخلاق اسلامی نقد کنیم اما ناسزا نگیم فحاشی نکنیم.
حالا دیدید دروغ بدتره ! بیایید برگردیم سرجای اول: اصولگرایانی که معتقدید چون حریم خط قرمز(حجاب) توسط شیرین خانم رعایت نشده پس میرحسین و همسرش آمریکاییین! و ای دیگر کسانی که بزرگترین هنر شما تشکیک جامعه است باشمام . دروغ گویی هم جزو خط قرمز های ماست. برای مثال من فقط به چند نمونه اشاره میکنم الف:قضیه هاله نور رو که شنیدید. آقای احمدی نژاد اونرو تکذیب کردن. اما فیلم هردوش تو اینترنت هست. کافیه سرچ کنید حتما خصوصا تو سایت یوتیوب پیداش میکنین. بیایید اصلا فرض کنیم هاله نوری وجود داشته و آقای احمدی نژاد اون رو حس کردن به راستی از به رخ کشیدن اون چه منظوری جز ریا میتونه داشته باشه مگر نه اینه که علماوعرفای ما اگه دیداری هم با حضرت عصر عج داشتن اونو به رخ کسی نمیکشیدن و تمام داستانها بعد از فوتشون کشف میشه!….. ب: آقای احمدی نژاد گفتن نفت رو بر سر سفره ها میاریم و بعد بنزین سهمیه بندی شد و بعدشم زدن زیرش یعنی گفت من نگفته بودم فیلم و اخبار هردوش در اینترنت هست. سرچ کنید ج. آقای احمدی نژاد گفتن مگه تمام مشکلات ما حل شده که به موی جوان ها بخواهیم بپردازیم.(تلویحا) اصلا به من و تو چه که فلانی موش بیرونه ….. فیلمش تو اینترنت هست سرچ کنید “دروغهای احمدی نژاد” ؛ ” مبارزه با بد حجابی” و …….. د: آقای احمدی نژاد قول داده بودن که نرخ سود بانکها و نرخ تورم ها رو یک رقمی کنن.نیازی به سرچ نیست همتون میدونید. ه: آقای احمدی نژاد گفته بودن که نظام پرداخت رو اجرا میکنن دیدیم افزایش حقوق هرسال مبتنی بر تورم رو به نام نظام پرداخت واریز کردند اونهم درست ۲۰روز مونه به انتخابات و: آقای احمدی نه هر رئیس جمهور دیگه ای که قسم خورده که عزت ملی رو بیافرینه نه اینکه ضایع کنه ماجرای انگشت نگاری زوار ایرانی و عزت ملیمونرو که در اونجا یادتون نرفته (فاجعه انگشت نگاری زنها….و ….)
ز: آقای احمدی نژاد خودشونرو ذوب در ولایت میدونن. ماجرای الحاق سازمان حج علیرغم تذکر شفاهی رهبر معظم که منجر به تذکر کتبی رهبری معظم در دو هفته بعدش هم شد.
ح: اقای احمدی نژاد علیرغم موضع صریح رهبری در رابطه با دوستی با ملت اسرائیل ، از دوستی با ملت اسراییل استقبال کردند. اگرچه رهبری معظم گوش جناب مشایی رو تاب دادن اما جناب احمدی نژاد گفت حرف مشایی حرف ما هم هست و اینطوری تبعیت خودشون رو از ولایت فقیه اثبات کردن.
ط: آقای احمدی نژاد گفت اسامی مفسدان اقتصادی رو فاش میکنم در حالیکه این وظیفه اون نبود وظیفه قوه قضاییه بود معلوم شد که حرفای اینطوریش جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی و جذب رای داره و الا لاف کاری که به اون مربوط نمیشه رو نباید بزنه . دیدید که بعدشم زد زیرش یا گفت دستشون قطع شده اما هرگز نام اونارو نبرد…..
از این نمونه دروغها فت و فراووووون……………
خوب حالا اون بدحجابه بدتره یا اون دروغگوهه!……………حرف زیاد دارم انشا لله در یک فرصت دیگه به ما بقیش میپردازم باید برم ناهار. به امید دیدار . خدا نگهدار…..

ارسال شده در تاریخ خرداد ۳م, ۱۳۸۸ در ساعت ۱:۱۲ ب.ظ (125978)
 
سعيدي
۱۳۸۸-۰۳-۰۸ ۱۲:۱۹:۱۲
سلام
برخي آقايون جوري از راي هاي خاموش صحبت مي كنند كه انگار اين آرا متعلق به اونهاست و خاموش مونده. (126283)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۰۸ ۱۵:۱۵:۰۶
دكتر محمود احمدي نژاد عشق ملت بيدار ايران است ملتي كه عزت و سربلندي را مهمتر از گوجه فرنگي ميداند (126312)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۱:۱۹
رای به احمدی نژاد در دوره قبل براساس فطرت مردم ایران بود
یعنی چون ایشان مسائلی که ربط به فطرت داشت را مطرح کرد مردم ایران گرایش پیدا کردند
اما در این چهار ساله وضعیت اقتصادی مطلوب نبوده ولیکن از لحاظ ایمانی واقعا پیشرفت بوده است
موضع گیری های صریح و شجاعانه آقای احمدی نژاد تحسین برانگیز است
در دوره بعد اگر مردم به احمدی نژاد رای بدهند یعنی به فطریات خود اهمیت داده اند و انتظار رفتاری خداوندی در قبال رفتار مردم است یعنی بهبود وضعیت اقتصادیی که از اول انقلاب تا حالا نابسامان و زاینده است.
خود آقای احمدی نژاد ملاک نیست بلکه امتحانی که خداوند در این مقطع از ما میگیرد مهم است و اینکه فردی انتخاب کنیم که انقلاب را به سمت ظهور حرکت کند نه بسوی آمال و آرزوی مرفهینی که خون مردم را در شیشه کرده و مترصد رهبری در آینده می باشند و امروز برنامه ریزی کرده نیروهای خود را بسیج کرده در این انتخابات و آن انتخابات روانه می کنند.

ای مهاجرین و انصار ای چپ و راست امام زمان خود ر دریابید
ای مردان سقیفه که خود را به خواب زده اید امام زمان خود را دریابید
برای ظهور چه کردید ای غاصبان حق اهل بیت
خود قانون تصویب می کنید و خود حکومت می کنید و عهد های خود را فراموش کرده و یاد کوفیان را زنده می کنید (126774)
 
فراموش شده ای ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۱۷:۵۱:۵۴
پاسخ دوست ارجمندم آقای اسماعیل کرباسی بسیار زیبا و خوب و برای من یک دل کننده بود. من نیز دور قبل به احمدی نژاد رای دادم و اکنون شرمسارم چون به هیچ یک از وعده های خود در زمینه اقتصاد و جوانان حتی اندکی عمل نکرد.
من هم از هاشمی بدم می آید ولی در مناظره تلویزیونی خجالت کشیدم که چطور یک نفر برای موجه کردن خود کسی را که چند سال پیش خودش ستوده بود این طور مورد هتک قرار داد.
من هم به موسوی رای می دهم نه فقط برای اینکه احمدی نژاد رئیس جمهور نشود چون می خواهم وضعیت کمی بهتر شود (134559)
 
aryray
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۱۸:۲۴:۱۰
لعنت خداوند برکسانی که لغمه های حرام خورده و طرفداری از دزدان کرده وباکمال بی شرمی تمام سبزی سیدی را الت دست قرارداده و همانند ورقه های قران برسرنیزه زده اند و بر طرفداران انها باد (134579)
 
مارینا
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۲۶:۳۲
به نظرم آقایونی که با بیت المال مردم دست به چنین طبلیقات وسیعی مزنن میدونن هیچ جایگاهی بین مردم فهیم و آگاه ایران ندارن..
اونا با انواع و اقسام لباس ، پول، تخریب دولت میخوان رای جمع کنن تا جایی که حتی به شرکت مخابرات ه پول کلان دادن..
مردم انقدر آگه و هوشیار هستن که اگه بصورت ظاهری و پول و لباس عضو گروهشون میشن اما در باطن فقط پیرو حق و عدالت هستن.. (141679)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۹:۳۹:۲۳
در تهران به نظرم احمدی نژاد آرای پایینتری داره ولی در اکثر شهرستانها احمدی نژاد پیروزه... (142226)
 
امير110
۱۳۸۹-۰۲-۰۸ ۲۳:۱۴:۱۶
اين نظر سنجي با توجه به بند 1 گفته شده توسط \"الف\" توسط يك دستگاه بودجه بگير دولتي انجام شده ، پس جوابها هم بايستي شبيه نظرات دولت باشد. چون اگر نباشد بودجه ايي در آينده پرداخت نخواهدشد.
به كجا چنين شتابان؟ (118496)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.