نظر منتشر شده
۹۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 45383
سوار شدن مسافر هواپيمايي ايران‌اير در لحظه take off
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۵۰
پرواز شماره 234  هواپيمايي ايران اير از مبدا شيراز به مقصد تهران

جمعه 88.2.18 ساعت 11 صبح



ساعت 10:45 است و کل مسافرين، سوار هواپيماي فوکر100 هما شده اند. پس از شمارش مسافرين، سر شيفت ترافيک  از خدمه پرواز خداحافظي نموده ازهواپيما خارج ميشود. در ساعت 10:50 خلبان موتورهاي  هواپيما را روشن و پس از چک نهايي به سمت ابتداي باند پرواز حرکت مينمايد. با  نشستن خدمه پرواز بر روي صندليهاي مخصوص و اوج گرفتن صداي موتورها، هواپيما آماده پرواز ميشود. اما هيچ اتفاقي نميافتد. همه منتظرند، اما پس از 2 الي 3 دقيقه انتظار ناگهان صداي موتورها ضعيفتر شده و ماشينهاي زرد رنگ آتش نشاني به همراه خودروي سواري پژو 405 به هواپيما نزديک ميشوند، در اين لحظه درب هواپيما باز ميشود و ميني بوس تشريفات VIPبه کنار هواپيما ميايد، فردي با محافظينش ( به گفته مسافرين، معاون فناوري رييس جمهور ) از ميني بوس خارج و به داخل هواپيما مي آيند. موتورهاي هواپيما هنوز روشنند، صندليهاي جلو همگي پر هستند اما ايشان ظاهرا شخصيت برجسته‌اي هستند و به همين خاطر به هر وسيله‌اي ايشان را در رديفهاي جلو مستقر ميکنند، اما محافظين جايي  براي همنشيني کنار ايشان نمي يابند و در انتهاي هواپيما مستقر ميشوند.



بالاخره هواپيما در ساعت حدودا 11:17 پرواز مينمايد. پس از برخاستن هواپيما جمعي از مسافرين از جمله من به سرمهماندار پرواز آقاي سليمي بابت اين اتقاق اعتراض ميکنيم، ميگويد اين کار با مجوز خلبان صورت گرفته است، ميگويم آيا خلبان اجازه دارد بر خلاف همه قوانين پروازي اين اجازه را بدهد؟ پس از سوال از خلبان پاسخ ميدهد عمليات اين کار را انجام داده به من هم از بالا دستور داده اند، نگران نباشيد بدون تاخير به مقصد ميرسيم!




ماشینهای آتش نشانی در کنار هواپیما



بازگشت خودروها ازابتدای باندپرواز



بازگشت تعدادی از محافظین به مینی‌بوس VIP


 همهمه‌اي بين مسافرين است، از مهماندار سوال ميکنم چند سال سابقه کار داري؟ ميگويد 7 سال، مي‌گويم آيا تا به حال با اين وضعيت مواجه شده‌اي؟ پاسخ ميدهد به هيچ وجه، مي‌گويم آيا تا به حال از همکارانت شنيده اي در لحظه پرواز مسافري سوار شود؟ ميگويد ابدا. در حاليکه به شدت از رفتار خودخواهانه اين مسوول بي مسووليت رنجيده بودم نامه اي به اين مضمون برايش نوشتم و آنرا تحويل مهماندار دادم تا به ايشان برساند :



(جناب آقاي...



با سلام، نميدانم که هستيد و چه شخصيت برجسته اي هستيد، اما هر که هستيد اينرا ميخواستم به جنابعالي عرض کنم که شما با زير پا گذاشتن همه قوانين و مقررات بين المللي پروازي امنيت مسافرين را به مخاطره انداختيد و حتي از اين بابت عذر خواهي هم ننموده ايد، اميدوارم خداوند متعال به شما کمي عدل و انصاف عنايت نمايد تا حداقل با مردمي که در حوزه کاري شما قرار دارند درست رفتار نماييد.)



اما دريغ از يک پاسخ کوتاه و يا حتي عذرخواهي ساده... پس از پياده شدن از هواپيما جهت اطمينان از تخلف به مدير ترافيک هما مستقر در فرودگاه مهر آباد مراجعه و از وي سوال نمودم آيا مطابق قوانين پروازي مسافري ولو تشريفات حق دارد در لحظه برخاستن وارد هواپيما شود ؟ با لبخند از روي اطمينان ميگويد امکان ندارد ! ميگويم الان اتفاق افتاده ميگويد محال است ! پس از آن و نا اميدي از رسيدگي مسوولين هما با تلفن گوياي 466222 تماس گرفته و با مسوول کشيک هما موضوع را در ميان ميگذارم، الحق و الانصاف خيلي مودبانه عذرخواهي کرد و قول داد موضوع را پيگيري نمايد اما به دلائل زيادي نميتوانم باور کنم کاري از پيش ببرد و به ناچار آنرا با رسانه ها در ميان ميگذارم.



حال سوال اينست آيا اين مسوول محترم اجازه دارد با زير پا گذاشتن صزيح کليه قوانين بين المللي پروازي اينگونه جان مسافرين رابه مخاطره انداخته و با بي تفاوتي و خود خواهي کامل از کنار موضوع گذشته و حتي يک عذرخواهي ساده نيز ننمايد و آيا قديمي ترين شرکت هواپيمايي ايران اجازه دارد با يک تلنگر کوچک سياسي اينگونه قوانيني را که به اجراي آن متعهد است ناديده بگيرد.



شايان ذکر است در اين پرواز 15 نفر توريست اروپايي از کشورهاي اتريش، آلمان و... حضور داشته و مکررا از بابت اين اتفاق ابراز تعجب و حتي تاسف ميکردند.



اميدوارم طرح اين موضوع در اين مقطع زماني، سياسي و انتخاباتي تلقي نشده و صرفا اخطاري براي رفتارهاي دون شان برخي از مسوولين کشور عزيزمان باشد.



 
 
حسین
۱۳۸۸-۰۲-۱۸ ۲۳:۲۶:۰۳
سلام
خسته نباشی سفر بخیر
در درجه اول برو خدا رو شکر کن الان با تن سالم روی زمین هستی.
نگران اون مسافرهای خارجی نباش چون هرجا که بشین و این خاطره رو تعریف کنن شنونده ها این اتفاق رو میزنن پای بقیه اتفاقات عجیب و قریبی که از سوی دولت و ملت ما هر از چندی رخ می ده
اما بریم سریم اصل موضوع:
موقعی که تو این مملکت هر کسی میتونه یه چک بکشه و بده دست یکی دیگه و اون چک هیچ پشتوانه قانونی نداشته باشه و اگه برگشت خورد هیچ اتفاقی نیافته من هم جای این حضرات بودم تا حتی اگه هواپیما پرواز کرده بود برش می گردوندم و سوارش می شدم چون کسی نمی تونه هیچ اعتراضی کنه.
موقعی که تو همین سایت الف لیست بلند بالایی از مفاسد اقتصادی اعلام می شه وکسی ککش هم نمی گزه این قبیل رفتاری که شما دیدی زیاد بعید وعجیب بنظر نمیاد (119411)
 
نادر علی آبادی
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۹:۳۱:۴۶
وقتی اصل سوال را و مورد را توجه ندارید به انتقاد دیگری ولو بحق باشد گریز به صحرای کربلا نزنید . در خصوص چک و اینکه برای چک بلا محل زندان موقوف شده این نقص قانون بوده که هم اکنون این نقص برطرف شده و البته برای افراد نزولخور صاحبخانه های کلاش و کلاه برداران بسیار بد شده . کسبه طرف حساب خود را میشناسند و برای دستهچک 50 برگی و چک های سوتکی کارمندی تره خرد نمیکردند و نخواهند کرد و انچه که در قانون قبلی بود چماقی در دست افراد معلوم الحال و نزولخور و غیره . بانک بشما یک دسته چک میدهد و شما هم بی محابا پولت را با هزاری 100 تومن نزول میدهید و دولت هم اگر چک برگشت خورد طرف را زندانی میکند و شما راحت بپولت میرسی و نزولت را میخوری ولی حال که زندان ندارد کسبه از روی اعتبار طرف مقابل تجارت میکنند و امار چک برگشتی هم پائین میاید خانواده ها هم متلاشی نمیشود در مقابل اگر کسی دارای چک برگشتی شد تا حل نکردن موضوع چک از طریق مختلف میتوان با حرکات ایضائی بازدارند و تنبیه کننده مانند عدم صدور بلیط برای مسافرت بنام شخص خاطی . ابطال حساب او و ندادن دسته چک جدید . ابطال جواز کسب . و دهها روش دست و پاگیر باعث میشود پاتوق افراد صادر کننده چک بلامحل در زندان تعطیل شود . حالا کجای این مطلب هواپیما به چک مربوط میشد . ایا نزولخور هستی و یا بدلیل اینکه چک را دیگر نمیتوان بعنوان سند جای پول خرج کنی و اتومبیل قسط با چک بلامحل بخری ناراحتی . اگر اقای حسین چه در این حکومت و چه در حکومت گذشته ادم پاکی بودید بدون چک هم بشما کالا میدادن . (119642)
 
نادر علی آبادی
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۹:۳۴:۳۶
حسین اقا جون چک بلامحل ربطی به هواپیما نداره و قوانین چک اگر اصلاح شده برای ادم های سالم که خوبه مگه میخواهید کلاه برداری کنی که برای چک قدرت جزا و زندان انتظار داری . (119644)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۱۸ ۲۳:۴۷:۰۱
درود به شرف شما نویسنده یادداشت که تا این حد احساس مسئولیت کرده و دنباله این تخلف را تا اینجا گرفتید . راستش هر چه کار آن مسئول محترم ناراحت کننده و تلخ است ، این که در میان ما مردم هنوز هم کسانی پیدا میشنود که حقوق خود و مردم را بشناسند و احساس مسئولیت کنند ، شیرین و افتخار آمیز است . این درسی است که شما به همه ما دادید که به راحتی از کنار پایمال شدن حقوقمان نگذریم . تا وقتی که ما این فرهنگ را داشته باشیم ، امید به تعالی و پیشرفت کشور و اصلاح مشکلات بیشتر است . ممنون و موفق باشید . (119413)
 
فرزادی
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۵:۴۱:۰۸
متاسفانه عدم توجه به قوانین یکی از ویژگی های ما شده است . اما این دولت را به علت نادیده گرفتن قانون در بسیاری از زمینه ها می توان \" دولت قانون گریز \" لقب داد. (119455)
 
هدایت اشتری
۱۳۸۸-۰۲-۱۸ ۲۳:۵۸:۴۰
جناب مشاور میتوانست زودتر فارغ شود تا خدمتگزاران بتوانند بارعایت قانون خدمت کنند. اما میدانید که خدمتگزار تابع رضایت ارباب است. هر اربابی که فرمان دهد خدمتگزار ملزم به اجرای آن است. اما حالا از کاربران محترم میخواهم اعلام فرمایند در این واقعه کی ارباب است و کی یا چه کسانی خدمتگزار. (119414)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۰:۰۱:۳۵
من همین کار را درباره نمایندگان مجلس هم دیده ام چه رسد به معاون رئیس جمهور یعنی انتظار برای ورود خانم نماینده (119415)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۰:۲۳:۰۵
ضمن تبريك به اين خبرنگار وظيفه شناس و تبريك به سايت الف به عنوان يك شهروند ايراني تقاضا دارم كه لطفاخاطي را به دستگاه قضاييه معرفي كنيد (119420)
 
آریو شمس
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۲:۵۵:۵۷
فرمودید به کدام دستگاه باید ایشان معرفی شوند !؟ (119440)
 
مددی
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۵:۱۲:۵۴
ایول منم با شما موافقم. (119606)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۲:۵۳:۲۶
عزیز بذار همين هايي كه جرمشون و فساىشون ثابت شذه اول محاكمه بشن و با اونها برخورد بشه برخورذ با اينجور افراد و مسوولین پيشكش دستگاه قضایی کشور. (119670)
 
چراغ روشن
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۱:۱۵:۴۷
در صورت صحت خبر در شده جز ابراز تاسف چيز ديگري باقي نمي‌ماند.

واقعاً اين معاونان آقاي احمدي نژاد خود را در كجا تصور مي‌كنند؟ آيا خون ايشان رنگينتر بقيه مسافران مي‌باشد؟

بعد از آن نماينده محترم مجلس گويا حالا نوبت به معاونين رييس جمهور رسيده است، البته اينبار با اسكورت آتش نشاني (119427)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۱:۱۹:۰۴
این موضوع حتما باید مورد رسیدگی مسئولین قرار گیرد. و با افراد قانون گریز شدیدا برخورد شود. (119429)
 
يكي از اعضاي كابينه هفتاد ميليوني
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۲:۱۹:۵۹
با درود

هر چه بگندد نمكش ميزنيم واي به روزي كه بگندد نمك.
چشم كسايي كه به عزيزان راي دادند روشن (119436)
 
mehran
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۲:۲۳:۴۰
شهامتتان را ستایش میکنم اما برای تنبیه این مسوول بی مسوولیت بهتر نبود اسمش را مینوشتی؟ (119437)
 
مشارکت
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۲:۴۱:۵۷
از اینکه این مسئله را پیگیری کردید و آن را با مطبوعات درمیان گذاشتید بسیار متشکرم. اگر هر ایرانی خود را در مقابل خلافهایی که میبیند مسئول احساس کند و به سادگی از مقابل آن نگذرد دیگر آدمهای سودجو جرات نمیکنند که مثل آب خوردن از مقامشان سوءاستفاده کرده و حقوق دیگران را پایمال کنند. از سایت الف هم تشکر میکنم که این امکان را برای مردم فراهم کرده تا مشاهدات خود را عنوان کنند. (119438)
 
Kermani
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۲:۵۳:۲۶
kheili khoshalam kechize dighari baray enteghad peyda nakardid (119439)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۵:۲۶:۲۱
آهای سرم رفت آدم های از خود راضی و چقدر قر می زنید وقتی یک سفیر و یا یک شخصیت مملکتی از خیابانی عبور می کند چه اتفاقی می افتد ؟ خیابان ها را می بندند مثل همه جا ؟ اگر شما ناگهان سکته قلبی کردی و یا هر اتفاق دیگه...هواپیما آیا باز بی خیال پرواز می کند . نه مالیات می دهی نه سخت کار می کنی یک دوربین گرفتی و همه رو سر کار می گذاری بیا کانادا شش ماه زندگی کن آن وقت اگر هواپیما پشت رو هم پرواز کنه از راضی هستی .شما اصلا خبر دارید چه جهنمی مقررات و قوانین در خارج . یارو امروز با دوچرخه یک لحظه رفت تو پیاده رو و پلیس ها ریختند رو سرش ما جرات نداریم اگر خسته شدیم بریم تو پارک یا بغل رودخانه مثلا سرگرم شویم ماهی بگریم دوچرخه سوار شیم زود پلیس می آید و برگ جریمه آنقدر نق بزنید تا مسئولین خسته شوند و همه جا قانون بگذارند و مثل ما نفس همه را بگیرند تا زندگی هم سیر شوید (119452)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۸:۵۹:۵۸
آخه کسی نیست به شما بگه با این اوصاف چرا برنمیگردین اینجا تا از بی قانونی اینجا حال ببرین و سرخوش شین؟!
به ظاهر شما هم از همون دسته کسایی هستید که از بی قانونی ول شدن خوشتون میاد. (119482)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۹:۲۳:۰۳
اقاي حسين از کانادا باز هم ابراز وجود کردي تو بايد از دولتي که کليه هزينه ها يت را ميپردازد حمايت کني حداقل در يک کشور قانونمداري هستي قوانين را ياد بگير که در هيچ جاي دنيا چنين اتفاقي نمي افتد . راستي خيلي خوب شد فارسي نوشتي چون انگليسي را با وجود اقامت در انجا در حد الف با ياد گرفتي خدا به همه ما انصاف بدهد (119490)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۱:۴۱:۵۳
مایه تأسفه وقتی یکی بر علیه پیش‌فرض‌های شما اظهار نظر می‌کنه، سریع بر علیهش جبهه می‌گیرید و شخصیتش رو زیر سؤال می‌برید، با وجود این‌که خود حتی در نوشتن فارسی و رعایت دستور زبان مشکل دارید.
چرا تهمت می‌زنید؟ به سبک شما باید گفت: شما هم اگر خیلی بدتان می‌آید تشریف ببرید آمریکا کانادا.
جالبه که رئیس جمهور آمریکا دستور حمله به عراق و افغانستان رو داده که تا حالا منجر به کشته شدن بیشتر از 1.5 میلیون نفر شده، اون‌وقت شما دم از قانون و ... می‌زنید!
البته این به معنی تأیید کار این فرد نیست. رعایت قانون نظم و قانون چیزیه که باعث شده این بی‌خبران از انسانیت بر دنیا مسلط شوند؛ چرا ما نباید به نظم و قانون پایبند باشیم؟ (119663)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۹:۵۴:۳۹
دوست عزیزم اگر زیاد ناراحت هستید میتوانید برگردید ؛ چرا بیهورده خودتان را اذیت میکنید؟ (119503)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۲:۳۴:۱۵
آقای حسین.مملکت ما وضعش این شده چون اکثر مسئولین مثل شما فکر میکنن.قانون شکنی میکنن که هیچ,تازه یه منتی هم سر مردم میزارن.بعد یه مقایسه های اینچنینی هم روش! (119557)
 
فرشيد
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۹:۳۳:۴۰
آخه چه ربطي كانادا به ايران داره؟ خب دوچرخه سواري توي پياده رو بايد هم جريمه داشته باشه. اونجايي ها چون از اول اين چيزها رو ديدن لابد عاديه براشون. شما كه از ايران رفتي اونجا و نميتوني با قانون اونجا خودت رو وفق بدي مشكل اونها يا ماها نيست عزيزم. شما خودت رو درست كن. (119643)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۳ ۰۹:۲۴:۰۸
مخالف (120857)
 
yavar115
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۵:۲۹:۰۳
باسلام
اولا صحبتی که نوشته بودید رو قبول دارم
و جایی که تاسف خوردم این بود که چرا ایشان حداقل عذرخواهی نکردند و یا
دلیل این عجله و نگه داشتن هواپیما رو نگفتند تا مسافرین بدانند مسئله ی مهمی بوده که برنامه ی پرواز رو اینجوری ریختن بهم یا نه
اما آنچه که به نظرم میرسه اینه که یک طرفه قضاوت نکنیم

به نظرمن مقامات عالی نظام چون مشغله کاری زیادی دارند و
یک لحظه کارشون میتونی مشکل خیلی ها رو حل کنه طبیعیه که باید از یک سری امکانات استفاده کنند تا وقت تلف نشه
مثلا شما فرض کنید همین دکتراحمدی نژاد اگر میخواستن با اتوبوس برن سفرهای استانی نصف عمرشون رو در سفر میگذروندن
یا اگر مسئولین محافظ نداشتند نکه ترورشون کنند
اصولا بین خود مردم به دلیل کثرت جمعیت له میشدند و جان به جان آفرین تسلیم میکردند.


نمیدونم اما شاید این آقای معاون هم کارخیلی مهمی داشته
هرچند از عدم عذرخواهی شون نمیشه گذشت. (119453)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۸:۲۰:۲۲
دوست عزیز ! اگر کار خیلی مهم باشد می توان هواپیمای کوچک اختصاصی را به کار گرفت و یا روشهای دیگر تنظیم برنامه آن کار را بکار بست. اما گاهی کارهای خیلی مهم مثل آمبولانس آژیر کشانی است که هدفش رساندن کباب قبل از سرد شدن می باشد! (119470)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۳:۱۱:۴۱
من پیشنهاد می کنم برنامه آقای عارف (معاون رئیس جمهور سابق) رو مرور کنید تا بفهمید که حتی مسئولین در این رده هم با برنامه ریزی می تونند مزاحم مردم نشن. اگر یه سر به دانشگاه شریف و دفتر ایشون بزنید می تونید ببینید که چقدر در برنامه هاشون دقیق هستند و در همه جلسات و محافل، حتی یک دقیقه هم تاخیر ندارند. در تمام دوران معاون اولی هم ایشون همینطور بودند. اگر حوصله داشتم، خاطره خودم رو در مورد وقت شناسی ایشون (در زمان معاون اولیشون) تعریف می کردم. الان هم که در جلسات علمی در خدومتشون هستیم، همینطور هستند. زبان زد خاص و عام در وقت شناسی.
مسئولین باید الگوی مثبت باشند و نه منفی! (119566)
 
فرشيد
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۹:۳۵:۵۸
شما ديگه خيلي خوشبينيد. به قول اين دوستمون با برنامه ريزي ميتونستن خيلي از كارا رو انجام بدن و سر وقت برسن. دليل نميشه جون اونهمه مسافر رو به خطر بندازن. (119645)
 
ahmad
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۶:۲۴:۵۰
mesl inkeh shoma faramoush kardi dar iran hasti.. (119457)
 
farid
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۶:۲۵:۲۴
salam mikhastam kami vasatoon toozih bedam didam ke shoma ke na hmye melti ke onja bozorg shodim ba hamye dashtasho nadshtash ashnaeem .be ghole ye bozorgi mige omrye ke ma cheninim ta vaghtim ma nakhaim namishe bayad to safe hamechi vaysim polam bedim vaghtemoonam bedim akhreshm bedoone eteraz.omrye ke chenine! (119458)
 
سامان
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۶:۴۷:۴۷
حدود 2 سال پیش در پرواز ایران ایر از لندن به تهران، تمامی مسافرین به مدت 2 ساعت در هواپیما نشسته بودیم. تا اینکه یکی از مقامات کشوری تشریف آوردند و سوار شدند و هواپیما پرواز کرد. در فرودگاه هم تعدادی ارتشی با اونیفورم به استقبال ایشان آمده بودند.
با خودم فکر می کردم وقت مردم که ارزشی نداشته و ندارد، اما بابت این همه تاخیر در پرواز هواپیمایی ایران ایر متقبل خسارتی شده یا نه؟ (119462)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۶:۵۴:۰۰
جناب معاون محترم وزیر تا آخرین لحظه غرق خدمتگزاری به مردم شریف بودند که پروازشان دیر شد! یک نفر هم که دارد این طور با انرژی کار می کند را هم نمی توانیم ببینیم و به او ایراد می گیریم! (119463)
 
dlawar owani
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۷:۴۹:۳۳
جنابعالي موضوع را نگرفته اي در ايران اگر بررسي شود از لحاظ مقررات زائد به اندازه تمام جمعيت كانا دا دستور العمل و قانون اضافي هست اما موضوع آ ن است كه بعضي ها كه خود سردمدار قانون يا مجري آن هستند به راحتي و بدون بازخواست آنرا نقض ميكنند جنابعالي مثل آينكه خبر نداري ماهيگيري و دوچرخه سواري در ايران قبل از تشكيل دولت كانادا در ايران قانونهاي جرائم سنگين دارد اما براي بعضي ها اجرا ميشود و براي بعضي ها اجرا نميشود (119465)
 
amir
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۸:۱۵:۵۹
روی سخنم با نظر شماره119439است وبه ایشان میگویم که زیاد خوشحال نباشند چونکه اگر مردم جای ازادی را برای ابراز عقیده داشتند میدیدی که تنها این قطره ای از این دردلها است. (119468)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۸:۳۲:۱۰
متاسفانه مديران دولتي در چند سال اخير سازمانها را با ملك شخصي خود اشتباه گرفته اند هم اكنون بدترين مديران از آغاز انقلاب در نهادهاي دولتي فعاليت مي‌كنند و روش اصلي كار آنها كاهش حقوق و دستمزد كارمندان خوش خدمتي به بعضي ها برخوردهاي توهين آميز با كارمندان و ايجاد ترس و وحشت امنيتي بي دليل مي باشد. (119471)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۸:۳۳:۰۵
چند ماه پيش، اگر اشتباه نكنم و به درستي سخنان شاهد عيني را به خاطر داشته باشم، همين ماجرا در پرواز اصفهان اتفاق افتاده بود.
به هر حال اين افراد ولي نعمت هستند، در مقابل مردم و خدا مسئوليت دارند و اگر صد ساعت هم مردم را به عنوان مسافر هواپيما با پذيرش هرگونه خطري يا ... معطل نگاه دارند، حق دارند. (119472)
 
هادي
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۸:۳۳:۳۳
اين همه عجله براي چي ؟
حتما كار مهمي داشتند
اگر به موقع نرسه تمامي كارهاي كشور مي خوابه
بابا اينكه مسئول كشور بوده من خبرم دارم در شهرستانها بعضي از افراد (عادي -پولدار....) با تلفن به خلبان خبر مي دهند كه كمي ديرتر حركت كنند تا آناه برسن و خلبان هم به خاطر رفاقت به هبهانه چك مجدد يا غيره حركت را به تاخير مي اندازن (119473)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۸:۳۸:۳۹
حدود شش ماه قبل در پرواز تهران به تبريز بعد از نشستن همه مسافرها و امور اوليه هواپيما آماده پرواز بود ولي حدود 45 دقيقه منتظر مونديم. تا حدود نيم ساعت حتي علت تاخير هم از طرف خلبان اعلام نمي شد كه كم كم با اعتراض مسافرها خلبان اعلام كرد كه نقص فني داره و تا چند دقيقه ديگه نقص بر طرف ميشه. بعد از حدود يك ربع ديديم كه در هواپيما باز شد و چند نفر سوار شدن كه بعضيها كفتند از دفتر رياست جمهوري هستند و بلافاصله بعد از سوار شدن اين عده هواپيما پرواز كرد و فقط از بابت تاخير پيش آمده به خاطر نقص فني از مسافرين عذر خواهي شد! (119476)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۸:۴۷:۰۱
به نظرم مجلسيان خود نيز مقصر هستند كه به اين معاونت اين قدر پر و بال مي دهند

سال گذشته ايشان 220 ميليارد را براي بودجه سازمان خود گذاشت من خودم به عينه ديدم كه اخر سال سازمانها پول اضافه اورده بودند و ايشان اجبار مي كرد كه صرف تحقيقات هر چند بدردنخور كنيد و چه قراردادهاي تحقيقاتي بدون كاربردي كه بسته نشد و چه صورتوضعيتهاي الكي تاييد نشد چون ادارات بايد 1% را پر مي كردند

امسال هم220 ميليارد داده اند فقط به معاونت ايشان
اكثر پروژه هاي تحقيقاتي معاونت ايشان را محققاني كه گرفته اند به پايان نرسانده اند و بدليل عدم وجود سيستم نظارتي اصلا جواب معاونت را هم نمي دهند

كشور ما كشوري نيست كه مانند امريكا چند ميليارد دلار (1% بودجه جاري يعني 2 ميليارد دلار) تحقيقات كند كه معلوم نيست چه عايدي دارد

اين 220 ميليارد پارسال كه غير از 1% بود بايد تحقيقات را تكان مي داد ولي نداد پس بهتر است به اندازه مصرف كنيم الان داد معاونت پژوهشي وزارت علوم و ادارات تحقيقات سازمانها در امده است كه اين معاونت موازي يعني چه؟ (119477)
 
جاوید
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۸:۴۷:۰۴
دو راه برای گرفتن گوش ایشان هست :
1- وی را وابسته به اصلاح طلبان معرفی کنید . زودتر از آنکه فکرش را کنید 6 شبکه رادیو و تلویزیونی و 12 روزنامه و چندین مدعی و ..... و بعد هم موضوع محوری چندین سخنرانی و موعظه رئیس جمهور و دیگران خواهد بود.
2- ثابت کنید که ایشان با یکی از رقبای انتخابات دوره نهم یا وزرای معزول دولت یا رقبای جدید از هر دو طیف: نسبت دارند یا دوست هستند و...
در آن صورت هم آقای احمدی نزاد گوش خواهند پیچاند
در غیر این دو صورت، دوست گرامی: چرا وقت مردم را می گیرید و بالاتر :
چرا تشویش اذهان عمومی میکنید.! (119478)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۱:۴۵:۲۰
دوره خودزنی و لوس‌بازی گذشته؛ حالا انگار در دوران اصلاح‌طلبان خیلی مملکت گل و بلبل بوده که این‌چنین مسخرگی می‌کنید.
این‌جا فقط دقایقی از وقت مسافران رفته ولی در قضایای کرسنت، استات اویل و ... میلیون‌ها دلار از جیب ملت بیچاره رفت که احتمالاً از نظر شما اشکالی نداشته و ندارد! (119664)
 
Me
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۸:۵۹:۰۳
آقایی که نوشتی :

\"به نظرمن مقامات عالی نظام چون مشغله کاری زیادی دارند و
یک لحظه کارشون میتونی مشکل خیلی ها رو حل کنه....\"

با احترام فراوان به نظر جنابعالی، ولی تا همنجاشو خوندم حالم بهم خورد... مخصوصا قسمت \"مشکل خیلی ها رو حل کنه\"... (119481)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۳:۴۶:۰۰
آقایی که نوشتی حالم بد شد ظرفیت شنیدن سخن مخالف را داشته باش و مطلب را تا وقتی کامل نخواندی رد نکن .انشائ الله که حالت خوب بشه (119582)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۹:۰۸:۴۸
این همه نوشتی برای یک عذرخواهي ساده!
شما دردت این است. (119485)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۹:۱۳:۲۶
با سلام
دفعه 25
حسین آقا اگه سخته و یا ناراحتی عزیزم پاشو بیا ایران . (119488)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۹:۲۷:۵۸
اینکه نتیجه نگرفته اید چندان عجیب نیست. شاید هفته ای دو بار گذار من به فرودگاه می افتد ، اینقدر مسائل عجیب می بینم که نهایت ندارد. از جمله در یکی از موارد که آب میوه ای 400 تومانی را در داخل سالن فرودگاه 900 تومان حساب کردند آنقدر عصبانی شدم که پیش رئیس سالن رفتم و با نهایت احترام به من گفت که کاری از دست او بر نمی آید!
درنهایت گفت که شکایتی تنظیم کن که من هم همین کار را کردم و سه نمونه را ذکر کردم و قرار شد که نتیجه را خبر بدهند که نه تنها خبر ندادند بلکه هر دفعه به داخل سالن می روم با پررویی تمام همان قیمتهای قبلی را می بینم...همان موقع تنظیم شکایت هم کسی به من گفت که بیکاری که بخاطر یک آب میوه شکایت میکنی. الان بخاطر وقت واعصابی که برای این موضوع گذاشته ام به شدت پشیمانم ....خدا به داد ما برسد که یکی از منظم ترین نقاط این مملکت اینگونه اداره می شود................... (119493)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۰۹:۳۲:۵۶
ايشان نوكر مردم هستند (دولت نوكر مردم است: به نقل از رييس جمهور) يا مردم نوكر ايشان ؟ (119496)
 
سينا
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۰:۵۳:۲۵
راستش براي من مشكل كار هنوز روشن نشده، هواپيما نپريده بود، نگه داشتن يه مسافر ديگه هم سوار بشه، خطر اين كار چيه، حتي اگه مخالف همه قوانين بين المللي باشه، لطفا بفرماييد چه خطري براي جان مسافرين ايجاد مي كرد؟ (119527)
 
علی مختاری
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۰:۵۸:۴۶
بابا دلتون خوشه ها . من به همراه یکی از دوستان پروازی از تهران به شیراز داشتیم 45 دقیقه قبل از پرواز به فرود گاه رسیدیم مهر آباد رسیدیم مسافرین پرواز از سالن انتظار در حال سوار شدن به هواپیما بودند اما به دلیل حضور یکی از مسئولین ورودی مسافر به سالن انتظار بسته شد هر چه اصرار کردیم ما برای کار خبری باید برسیم متاسفانه اجازه ندادن و در پاسخ میگفتند پرواز در حال تیکاف است . اینها به هیچ یک از قوانین چه اینوری و چه اونوری پایبند نیستند . (119529)
 
علي
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۱:۲۳:۰۵
چرا با شهيد رجايي مقايسه نمي‌كنيد؟!
آيا فردي از كابينة ايشان اين كار زشت و ناپسند را انجام مي‌داد؟
ديگر اينكه اگر با مشابه اين كار كه در فرودگاه اصفهان اتفاق افتاد مقابله مي‌كردند ديگر شاهد تكرار آن نبوديم و اين را بايد دانست كه اگر با اين نيز مقابله نشود در آينده شاهد اين اعمال براي رده هاي پايين تر نيز خواهيم بود. (119536)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۱:۳۰:۰۸
شانس آوردی جا بوده اگر نه از صندلیت بلندت می کردن تا ایشون بشینه ... (119537)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۱:۳۹:۱۹
اینها همه شیفته خدمتن و تا آخرین لحظه به فکر حل مشکلات ما هستن و باید به هشون حق داد ! (119540)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۱:۴۰:۵۰
سخنگوی قوه قضاییه در جلسه با خبر نگاران می گوید:
اجرای حکم خانم دارابی به خانواده و وکیل او اعلام شده بود.!؟

وکیل ایشان ناگهان بر پاخواسته و میگوید:
دروغ است و من وکیل ایشان هستم و به من اعلام نشده است.!

جلسه متشنج و ایشان ......
باید جواب دهد چرا به جلسه آمده و جلوی قلدری و دروغگویی سخنگوی قوه قضاییه؟ قد علم کرده است.

همین سایت راجع به مسئله هیچ ننوشتند.

دیکتاتوری و دروغگویی و خودخواهی در خون ماست و مسلمان هم هستیم! (119541)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۱:۴۸:۴۴
بعضی‌ها استاد ماهی گرفتن از آب گل‌آلود هستند. اگر می‌خواهید در مورد ماجرای این قتل بیشتر بدانید، این مطلب را بخوانید:

براي دخترك هنرمند بي‌گناهي كه فقط قاتل بود!
http://ahestan.wordpress.com/2009/05/03/delara
خانواده مقتول:«ما بازماندگان مرحوم مهين دارابي حقيقي (مادر مهربان‌مان) پنج سال و سه ماه و 21 روز است که شکوه و شکايت و اندوه خود را از قتل فجيع مادر بي‌گناهمان با ضربات متعدد چاقو و نمک‌هايي که جامعه روزنامه‌نگاري و برخي فعالان حقوق بشري بر زخم‌مان پاشيده‌اند، فرو خورده‌ايم اما اين بار براي دفاع از خون به ناحق ريخته مادر و حيثيت خودمان ناچار از اين نامه سرگشاده‌ايم.»
محمد مصطفايي (وكيل محترم دادگستري كه دلش براي حقوق بشر مي‌سوزد!) :«همه گریه می‌کنند. همه به سر خود می‌زنند. همه دلارا را دوست داشتند. ولی او دیگر در کنارشان نبود. او امروز به آرامش رسیده بود!» (119666)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۱:۵۰:۴۶
بعضی‌ها استاد ماهی گرفتن از آب گل‌آلود هستند. اگر می‌خواهید در مورد ماجرای این قتل بیشتر بدانید، این مطلب را بخوانید:

براي دخترك هنرمند بي‌گناهي كه فقط قاتل بود!
http://ahestan.wordpress.com/2009/05/03/delara
خانواده مقتول:«ما بازماندگان مرحوم مهين دارابي حقيقي (مادر مهربان‌مان) پنج سال و سه ماه و 21 روز است که شکوه و شکايت و اندوه خود را از قتل فجيع مادر بي‌گناهمان با ضربات متعدد چاقو و نمک‌هايي که جامعه روزنامه‌نگاري و برخي فعالان حقوق بشري بر زخم‌مان پاشيده‌اند، فرو خورده‌ايم اما اين بار براي دفاع از خون به ناحق ريخته مادر و حيثيت خودمان ناچار از اين نامه سرگشاده‌ايم.»
محمد مصطفايي (وكيل محترم دادگستري كه دلش براي حقوق بشر مي‌سوزد!) :«همه گریه می‌کنند. همه به سر خود می‌زنند. همه دلارا را دوست داشتند. ولی او دیگر در کنارشان نبود. او امروز به آرامش رسیده بود!» (119667)
 
دوست
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۱:۴۵:۴۹
ایشان به پشتوانه رای ملت این کاررا کردند شما چه میگویید! (119542)
 
باز هم دوست
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۲:۱۳:۰۲
1- اولا چرا باید رفت سفرهای استانی اون هم با این تعداد خدم و حشم!
2- یکبار تو روزنامه خوندم که یکی از مقامات دولتی دانمارک به خاطر اینکه ماشین اش 20 کیلوگرم از حد مجاز سنگین تر بوده و احتمال داشت به آسفالت خیابون صدمه بزنه جریمه شده بود!
3- کدوم مسئول بخاطر حل مشکلات مردم آنقدر جانفشانی میکنه که جلوی حرکت هواپیما رو بگیره؟!

--- (119484)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۳:۰۴:۰۸
اگر بامتخلفن برخورد كنيد همه چيز درست مي شود اقاي مطهري گفتنند كه با همه متخلفين برخورد شود چه مردم وچه مسولان (119562)
 
داریوش-ب
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۵:۰۱:۴۴
اینجانب کارمند با هر بدبختی برای چهارشنبه 16/2/88 ساعت 8صبح بلیط چارتر اهواز-تهران جور کردم که کارت آزمون ارشد آزاد را بگیرم ساعت 7 و43دقیقه تمام به محل صدور کارت پرواز رسیدم اما متاسفانه علیرغم خواهشها و التماسهای بنده کارت صادر نشد که نشد وصندلی مرا فروختند منت گذاشتند وبلیط ایران ایر برایم گرفتند بله به من کارمند دو بلیط بابت تاخیر به قول خودشان سه دقیقه ای انداختند بماند که تاخیرهای چند ساعته پروازها را خود به چشم دیدم وشب تا صبح در فرودگاه مهرآباد خوابیده ام وحالا انصافا مقایسه کنید برخوردها بادولتمردان اسلامی و برخورد با اینجانب که پست و مقامی ندارم و در مورد عدالت و مساوات در این مملکت و ... (119602)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۵:۱۳:۳۷
اینجانب که مرتبا در مسیر کرمان به تهران و بلعکس تردد مینمایم بکرات شاهد چنین روریه ایی برای مقامات بودم .اما یکبار که خودم دیر رسیدم به رغمی که هنوز موتورهای هواپیما روشن نشده بود به هیچ وجه بلیط مرا okنکردند. (119607)
 
نوید
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۶:۰۲:۲۴
آقا سینا حتی اگرفقط5دقیقه هم وقت مسافرین هواپیما بابت این موضوع به ظاهر بی اهمیت گرفته شود آقای معاون بابت همان 5دقیقه مدیون تک تک مسافرین آن پرواز هستند ومی بایست ازتمام مسافرین حلالیت می طلبیدند.

مسائل فنی و زمان دقیق پرواز جای خود را دارد که بنده از آن نسبتا بی اطلاع هستم. (119613)
 
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۶:۱۷:۰۷
ای بابا اینا همش نواوری است تاا چند وقت دیگه وسط راه هم مسافر میزنند ! وقتی سازمان برنامه مملکت یکدفعه پشم میشه یا قانون مصوب مجلس اجرا نمیشه این قانونها که سه سوت میشه اجرا نشه کی به کیه !؟ (119617)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۶:۳۲:۰۲
جناب آقای «چقدر قر می زنید»

اگر زندگی تو کانادا اینقدر سخته و ایران هم بهشت، خب برگرد ایران
مگه کسی زوری فرستادتت کانادا یا زوری و التماسی نگه داشتنت اونجا ؟
کیو گول میزنی ؟ (119620)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۷:۵۱:۳۷
بهتر است درهريك از اين قضاوتها اين نكته در نظر گرفته شود كه قرار نيست قوانين طوري باشند كه همه قادر باشند و اجازه داشته باشند آنها را تفسير كنند. همواره قوانين متعالي توسط بزرگان هر رشته تخصصي نوشته مي شوند تا مردم عادي بتوانند قضايا را ساده ببينند و اجراي آنها را خيلي ساده و بدون تفسير بخواهند. اگر قرار باشد قوانين پيچيده اي مثل قوانين حمل و نقل هوايي كه در ارتباط تنگاتنگ با نرم افزارها و حتي بعضي سخت افزارهاي تكنولوژي هوا نوردي است توسط افراد عادي مثل ما تفسير و تاويل شود، نتيجه همين خواهد بود كه در هيچ موردي سنگ روي سنگ بند نمي شود. نتيجه تفسير قوانين به دلخواه سست شدن پله هاي نردبان ترقي قوانين است كه از اساس آن را بي اثر مي كند.
بطور خلاصه لازم است قوانين فعلي را به شكل موجود محترم شمرد و تغيير و يا تفسير آنرا به اهل فن آن واگذار كرد. در نتيجه حتي اگر كار ايشان بحدي ضروري بوده باشد كه عدم نقض قوانين در كوتاه مدت ضرر و زيان قابل توجهي براي مملكت داشته باشد، مطمئن باشيد نقض قوانين در دراز مدت ضرر به مراتب بيشتري براي نسل حاضر و نسلهاي آينده خواهد داشت چراكه در اينصورت نقض قانون براي مسئولين محترم به عنوان راه حل موازي براي جبران ضعف در برنامه ريزي همواره مدنظر خواهد بود و خدا ميداند توجيهات عوام پسند بسيار زيادي هميشه وجود دارند كه حداقل نيمي از مردمي كه به قضاوت مي نشينند را به تاييد نقض قانون متمايل ميكند غافل از آنكه مردم عادي به سختي قادر به درك اثرات منفي و درازمدت آن هستند و در قضاوتهاي خود توجهي به آنها نمي كنند (119626)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۸:۲۰:۲۲
برابر قانون اساسی همه در برابر قانون یکسان هستند ( بجزء پسر خاله ها ) ! (119631)
 
یک جراح
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۸:۳۴:۵۶
بنده یک بار برای پرواز از مهرآباد به شهرستان کمی تاخیر کردم و هنگامی که دقیقا در لحظه ایی که گیت بسته می شد رسیدم.هر چی به طرف اصرار کردم که هنوز که ملت بطور کامل سوار نشدن .بعید میدونم اتوبوس آخر به هواپیما رسیده باشه و هواپیما هنوز پرواز نکرده ، من باید فردا صبح اونجا باشم و حداقل 5 نفر در لیست عمل هستن و منتظر من قبول نکرد که کارت پرواز به من بده.
مجبور شدم با اتوبوس برم البته عصر فردا رسیدم!
آدم اینا رو به کی بگه؟! (119633)
 
سهیلا
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۹:۰۴:۵۱
سعدی خوب میگه:
اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی
درآورند غلامان او درخت از بیخ...
این بیچاره هم تقصیری نداره از بالادستیهاش یاد گرفته... (119638)
 
بیننده
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۱۹:۱۷:۵۵
عجیب نیست که معاون رئیس جمهور با هواپیمای عادی و در کنار مردم سفر می کته در حالی که می دونست سوار هواپیمای vip بشه و با پول من و تو حال و حول کنه در این صورت فکر می کنم که حاظر بشی اون رو ببخشی (119640)
 
هموطن
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۲:۵۶:۰۷
آقاي عزيز شما فكر ميكنيد معاون رئيس جمهور مگه كيه كه اينقدر مهمه كه با مردم توهواپيما نشستنش جاي تعجب باشه. وقتي امام (ره) همه دولتمردان و از جمله رئيس جمهور را نوكر و خدمتگزار مردم ميدانست و خود رئيس جمهور ادعاي نوكري و خدمتگزاري مردم رو داره، پس ايشون هم معاون نوكر مردم هستند نه بيشتر. همين افكار شما و امثال شما هست كه به اين آقايون بال و پر ميده، اگر در اوايل انقلاب كسي جرات اينكارها را نداشت يكي يه دليل حضور امام و ديگر هم افراد قوي بود كه در برابر اينگونه حركات شاه مابانه مي ايستادند. جمله مردم ولينعمت ما هستند را فراموش كرديد كه اينطور حرف ميزنيد. بله ما ولينعمت اين آقاي معاون رئيس جمهور هستيم پس حق اعتراض داريم. خدمتگزار ما نبايد وقت ما را تلف و به ما اهانت كند بايد سر وقت و حتي بهتر از همه باشد. اگر به پرواز نرسيد همان كاري را بكند كه بقيه مردم ميكنند. خون ايشان رنگين تر نيست. اگر تاخير داشته قصورش در خدمتگزاري ملت بوده. لطفا\" افراد را با اين نوع تملق گوئيها پر رو تر و خودخواه تر ازاين نكنيد. (119671)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۰:۰۹:۲۵
من کلاً با این تفکر مخالفم که وزیران دولتی حتماً باید در کنار مردم همه کارهایشان را انجام دهند! در کنار مردم بودن با این اهانتی که به مسافران یک پرواز شده بسیار متفاوت است. چه اشکالی دارد که مسئولین با پروازهای وی آی پی سفر کنند؟ البته اگر کارشان انقدر حیاتی است. مسئولین کار کنند، نمی خواهد با دوچرخه به سفر استانی بروند. اگر کسی مخالف این است بگوید لطفاً.
فقط حساب کنید که ممکنه چند دکتر و تاجر و حتی یک سرباز صفر درون هواپیما ممکن است با همین مدت کوتاه به کارهایشان نرسند. تاجر یک ضرر سنگین بدهد، یک بیمار بعلت دیر رسیدن دکتر جان خود را از دست بدهد و یک سرباز تنبیه شود که هر کدام از این ماجراها برای این اشخاص مهمترین مسئله ی زندگیشان است.
بله ایشان کار مهمی داشتند و مثلا در راه رفع 10 درصد از تورم مملکت بودند، در هر حال یک عذرخواهی وظیفه ی ایشان بود! (119688)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۰:۰۰:۳۷
خب همونطور که مشخص هست در دولت عدالت محور همه افراد جامعه از حقوق یکسان برخوردارند! (119647)
 
سیروس
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۱:۳۲:۲۶
اگر قرار بشه دیگه همچین مسایلی تکرار نشه پس باید به ایشان هواپیمای اختصاصی داده بشه؟!. (119661)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۲:۴۸:۴۶
سلام
دوستان اگر شما هم به اخبار روزانه که از صدا و سیما پخش می شود توجه کنید البته متوجه سه نکته اساسی میشوید
1) ابتدای هر بخش خبری میگویند اینجا ایران است
2) تمام بخشهای خبری اخبار واحدی را اعلام می کنند و حتی یک واو را هم جا نمی اندازند
3) در تمام مدت خبری تصویری از خوبی و خوشی در ایران و بدبختی و بیچارگی در کشورهای دیگر به نمایش گذاشته می شود

خب از این سه بخش من فقط به بخش اول اشاره می کنم و ان این جمله معروف است که \"اینجا ایران است\"
کسانی که به این نکته توجه داشته باشند هیچگاه مانند این دوست عزیز که در فرودگاه به این موضوع برخورد کرد عصبانی نشده و ناراحت نمی گردند
بهرحال اینجا ایران است و شما باید افتخار بکنید که علیرغم تمام دستورات دینی مربوط به عدم تضییع حقوق دیگران در روز میلیونها بار و چه بسا میلیاردها بار حقوق افراد تضییع می شود و در این پروسه نه فقط مسئولین بلکه حتی ما شهروندان گوی سبقت را از هم ربوده ایم.
البته به مصداق وایتی که از معصوم نقل شده هر امتی بر دین حاکمان خود است می توان نتیجه گرفت که این رفتار و خلق و خوی عدم احترام به حقوق یکدیگر نیز از دستاوردهای حکام جامعه است پس میتوان نتیجه گرفت که چنین اقداماتی ریشه در رفتار حکومتی دارد. امافراموش نکنید که خداوند سرنوشت هیچ قومی را عوض نمیکند مگر اینکه ایشان خودشان را تغییر دهند
پس باز میگردیم به نقطه اول. آری برادر اینجا ایران است و من و تو همه مسئول رفتارهایی هستیم که امروز شاهد آن هستیم . به عبارتی دیگر ما ایرانیان در یک برنامه از پیش نانوشته هم قسم شده ایم تا جایی که می توانیم سر یکدیگر کلاه بگذاریم و در یک مسابقه ماراتن گوی کلاه برداری و تضیییع حقوق را از یکدیگر برباییم. از صف نان گرفته تا در محیط اداری و همسایگان و حتی به خویشاوندان خود نیز رحم نمیکنیم.
پس فراموش نکنید اینجا ایران است اینطور حداقل حرص و جوش نمیخوریم (119669)
 
مسافر پرواز ساعت 11
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۳:۰۶:۱۹
آفرین بر تو آقای ... که اینطور زیرکانه با فرستادن عکاس و خبرنگار و ماشین آتش نشانی و... این جریان را صحنه گردانی کردی و از کاه کوه ساختی اما فکر نمیکردی که شاید بجز تو و صحنه گردانان یکی دیگر از مسافرین هواپیما هم از اصل موضوع خبردار باشد، کاش توضیحات عکس بازگشتن \"محافظین\" کذایی را به مینی بوس هم مینوشتی اینکه وقتی به آقای معاون گفتند که اگر با همراهان بخواهید سوار شوید باید 2 نفر مسافر عادی پیاده شوند او قبول نکرد و 2 تن از مشاورانش را بازگرداند، خوب با هوچیگریهایت توانستی مسئله را وارونه جلوه دهی و به خوانندگان القا کنی که او جای مسافرین را اشغال کرد، یکی نپرسید ماشین آتش نشانی دیگر این وسط نقشش چه بود اما من اینجا میگویم که نقشی جز آمدن عکسش در خبر اول و صفحه اول سایت الف نداشت، بعضیها در این بهبوحه انتخابات از هیچ راهی برای برآورده کردن مقاصد شومشان نمی گذرند. (119677)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۱:۴۱:۵۶
از نظر شما همه باید صم بکم بنشینند و هیچ نگویند بلکم سیاه نمایی نشود!
1. شما کاسه ی داغتر از آش شده اید، این مسئول محترم خودشان از خودشان دفاع کردند.
2. تا جایی که من دیده ام سایت الف تلویحاً از آقای احمدی نژاد حمایت می کند، مسئله مقاصد شوم شما را متوجه نمی شوم.
در هر حال موفق و موید باشید (119790)
 
مسافر پرواز ساعت 11
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۰۰:۵۱:۲۰
تعجبم از شما که این خبر را خوانده اید و میگویید سایت الف از آقای احمدی نژاد حمایت میکند. شاید هم بانی این سایت را نمی شناسید که در هر دو مورد شما را به مطالعه بیشتر اخبار این سایت توصیه میکنم. (120002)
 
mohammad
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۲۲:۲۱:۳۹
نه تو رو خدا
بیا مسافرم پیاد کنن
دیگه همینشون مونده که شما میگی
اگه شما واسه وقتت ارزش قایل نیستی دلیل نمیشه دیگران مثل شما الا ف باشن
کار بد بده هر کسی که انجام بده باید نکوهش بشه
موندم این ادما با چه رویی باز دارن از این کار زشت اقا طرفداری میکنن
واقعا که نوبره .... (119957)
 
زبل خان
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۳:۰۶:۳۹
به نظر من همین قدر که ایشان را به معرفی کردن به دستگاه قضائی تهدید کرده ایم کافی است و خشونت بیش از این جایز نمیباشد بلکه گناه است.
لذا از مسئولین محترم دستگاه قضائی که با اطلاع از این نقض قانون دیگر خواب راحت ندارند خواهش میکنم با ایشان به ملاطفت رفتار نمایند چرا که قطعا\" سهوی بوده است (119678)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۲-۱۹ ۲۳:۰۹:۱۳
ما که شنیدیم این هواپیما بی تاخیر رسیده پس اینهمه جار و جنجال برا چیه؟ مثینکه این روزا خیلی بیکاری بیا یکم کار بدم دستت عزیز (119679)
 
ajab
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۰:۴۷:۴۶
گر مسلماني از اين است كه اين‌ها دارند
سر خوشم گر پس امروز بود فردايي

يا علي كجايي كه بيايي بفرياد ما برسي (119699)
 
احمد ایمرنیا
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۷:۳۳:۴۷
آری این است مفهوم عدالت واحترام حقوق شهروندی ومهرورزی (119736)
 
امير
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۰۸:۳۳:۴۴
باسلام.واقعا براي شماكه ازكاه كوه ميسازيد،متاسفم.اين خبرشماآن هم بااين همه آب وتاب چه معني دارد؟فقط بهره برداري سياسي،آن هم درآستانه انتخابات يعني تمام مشكلات ماحل شده ودرپروازهاهيچ تاخيرومشكلي نيست.شما به بيراهه ميرويد.اگراين مسئول براي پيگيري كاري مهم براي مردم اينقدرعجله نميكرد،شما متهمشان نميكرديدبه تلف كردن وقت .هرچي بگم بازم كمه كارشما اصلادرست نيست.بريددنبال مشكلات اساسي (119752)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۱:۴۶:۳۳
اینطور که من شنیدم شما یک جمله ات راسته ده تاش دروغ فکر میکنم تو ی این اوضاع شلوغی انتخابات قصد خراب کردن بعضیارو داری وگرنه این سفرها 4 ساله داره انجام میشه گرچه من خودم ممکنه خیلی موافق دولت نباشم (البته بعضی کارهاش)امابهنظرتون درسته آدم به خاطر پست ومقام دیگران و خراب کنه (119791)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۲۵:۵۴
این مورد عین شعار عدالت محوری و مردم مداریه که از اصول دولت خدمتگزاره (119803)
 
اکبری
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۲:۴۷:۵۰
دراین دولت هم اگر بگرددیدازاین موارد زیاد است منتهی اینجااهل قلمی بود وسایتی بود وموضوع آشکار شد و............ (119816)
 
یک روزنامه نگار منصف
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۳:۰۳:۰۷
بنده آقای دکتر واعظزاده را از نزدیک می شناسم ایشان با صداقت کامل موضوع را بیان کرده اند. بسیار ضروری است که سایر مقامات و شخصیتهای سیاسی هم چنین باشند. و حق الناس را رعایت کنند، که البته کم هستند. در چنین جو بد بینانه ای، کار آقای دکتر در دفاع از خود بسیار سخت است.
البته این کار خبر نگار بی نام نشان! بیشتر استفاده تبلیغاتی علیه دولت دارد ،ای کاش این خبر نگار که اینقدر شهامت در بازگو کردن این داستان را دارد لااقل کمی شهامت و صداقت داشت تا اسم کامل خود را می گفت و در جواب صادقانه آقای دکتر، به واقعیت موضوع بیشتر وافق می شد و اطلاعیه خود را اصلاح می کرد. (119820)
 
mohammad
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۲۲:۲۷:۵۶
دیگه با اسمش چه کار دارین
حرفتون بو داره
بیچاره مگه از جونش سیر شده
چون واسه شما ادم خوبی بوده که دلیل نمیشه
کار بد بده هر کی میخواد باشه
خودتو جای اون مسافرا بذارید بعد بشینید طرفداری کنین
نه این دولت هر دولت دیگه ای هم میخواد باشه
چرا سیاسی میکنی قضیه رو...... (119958)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۴:۴۵:۳۱
باسلام
برای خودم وکشورم ومردمان آن متاسفم که پس از 30 سال از پیروزی انقلاب ،اجرای قانون آن هم از سوی مسولین کشور دغدغه اصلیمان شده است ! (119828)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۶:۰۱:۳۷
وقتی مسئله جعل مدرک تحصیلی وزیر کشور این مملکت محرز شود و رئیس جمهور که تنها سرمایه اش پاکدامنی اش بوده سکوت تاییدآمیز بنماید شما از این حوادث به مراتب کوچکتر چه گلایه ای دارید؟ (119849)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۱:۲۶:۴۷
تازه خبر نداری که آقای کردان دوباره در دولت مشغول به کار شده . (120357)
 
مهم نيست
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۱۶:۴۱:۳۳
جاي هيچ نگراني نيست به خاطر اينكه هنوز زنده ايم تا حالا شانس اورديم كه اينها قادر نيستند هواپيماي آخرت رو نگه دارند وگرنه ديگه نميشد كاري كرد . چون خودشونو خدا ميدونستند وايييييييييي ديگه نگم بهتره (119868)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۲-۲۰ ۲۱:۴۸:۰۴
آیا امکان ندارد که خود دکتر واعظزاده در پیش آمد جریان دخالت نداشته باشد و کسانی درصدد تخریب ایشان باشند از خدا حذر کنید. (119950)
 
دل سوخته
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۰۰:۰۳:۳۶
بالاخره عذر خواهي اين مسئول كشوري شايد عقده ژورناليستي بعضي را باز مي كرد.واقعا از اين خبر مهمتر براي مشهور تر شدن و پر بيننده تر كردن سايت وجود نداشت. (119982)
 
مطلع از همه چی
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۱:۲۳:۲۷
خدا را شکر..خدا را شکر..خدا را شکر
همه فکر میکنند که این اولین باری است که هواپیما ی در حال پرواز بر خلاف مقررات مسافر سوار میکند.
بلکه بهتر است بگوییم اولین باری است که در حین ارتکاب جرم خبر نگار حضور داشته. (120094)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۱:۳۹:۳۸
متاسفانه در مبحث هواپیمایی درد دل ها زیاد است. من که وقتی سوار خطوط هوایی در داخل ایران می شوم خودم خجالت می کشم. بعضی از شرکتها به بهانه تحریم ایران چه ها که با ایرانیان نمی کنند.
به عنوان نمونه در تاریخ 20/2/88 با پرواز شما ره 933 از همان شیراز عازم تهران بودم. متاسفانه صندلی های این هواپیما نه تنها بسیار فرسوده بودند بلکه فضای آنها آنقدر تنگ بود که نمی شد کوچکترین حرکت را کرد. حتی مسافر کناری من از مهماندار خواهش کرد که صندلی جلوی او را طوری تنظیم کند تا جلوی او را نگیرد. صندلی ها آنقدر کهنه بودند که با کمترین اشاره باعث می شدند که مسافر نیز تکان بخورد!. سیستم تهویه هوای هواپیما اشکال داشت و تمامی مسافران گرمشان شده بود. ....
واقعا وقتی این مسائل و چیزهای دیگر را مشاهده کردم بسیار متاسف شدم. تحریم ها قابل درک است اما عدم مدیریت مسولین و سوئ آستفاده برخی شرکت ها از آن قابل درک نمی باشد. این مسوولین نگاهی به شرکت(اتوبوس) رویال سفر بکنند. واقعا چه صندلیهای خوبی دارند. حداقل برخی استانداردها رعایت کنند. این مردم چقدر باید مظلوم باشند. (120099)
 
a
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۹:۰۴:۰۵
با سلام سوال این است اگر مسولین اصلاحات هم بودند موضوع رسانه ای میشد (120418)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۱۸:۱۰:۵۷
میدونی با کار ماجراجویانه تان نتنها به اون هدفی که میخواستی برسی نرسیدی و باعث شدی یه بی گناه مورد مواخذه همین دوستان قرار بگیره اینها همش یه بازیه که مشغولمون کرده! (120720)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.