نظر منتشر شده
۴۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 45563
براي مبارزه با مافياي نفتي از كجا بايد شروع كرد؟
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۵۹
به مناسبت نهمین سال صدور فرمان مبارزه با فساد-7

براي مبارزه با مافياي نفتي از كجا بايد شروع كرد؟


چهار سال پيش در چنين روزهايي آقاي دكتر احمدي‌نژاد، شهردار وقت تهران؛ با حضور در محافل مردمي و دانشجويي در شهرهاي مختلف، مكررا از «مافياي نفتي» نام مي‌بردند و نابودي آن را وعده مي‌دادند. خوشبختانه ايشان پس از رسيدن به مقام رياست جمهوري، موضوع مبارزه با مافياي نفتي را حداقل در سخنراني‌هاي عمومي و خصوصي فراموش نكردند اما همه كساني كه از سوي دكتر احمدي‌نژاد براي تصدي وزارت نفت معرفي شدند، اصولا وجود مافياي نفتي را انكار و يا از وجود آن اظهار بي‌اطلاعي كردند.



متاسفانه يكي از روش‌‌هاي آقاي دكتر احمدي‌نژاد در مبارزه با مفاسد اقتصادي، اعلام عمومي نشانه‌ها و سرنخ‌هاي گنگ و مبهم از شبكه‌هاي بزرگ و مافيايي مفاسد اقتصادي است. اين رفتار و گفتار آقاي رييس جمهور كه صراحتا با ماده هشتم فرمان مبارزه با فساد در تضاد است، نه تنها كمكي به مبارزه با فساد نمي‌كند، بلكه افكار عمومي را با نشان دادن شعار بي‌عمل، مايوس و سرخورده كرده و «سرمايه اجتماعي» را به شدت كاهش مي‌دهد و اين حس و ظن باطل را ايجاد مي كند كه گويا شبكه‌هاي فساد آنقدر قوي هستند كه رييس جمهور هم قدرت مقابله با آنها را ندارد. آيا رفتار و گفتار و عملكرد رييس جمهور محترم در اجراي فرمان مبارزه با فساد طي 4 سال گذشته جز اين را نشان مي‌دهد؟

 





ماده 8 فرمان مبارزه بافساد

8- با این امر مهم و حیاتى نباید بگونه شعارى و تبلیغاتى و تظاهرگونه رفتار شود. بجاى تبلیغات باید آثار و برکات عمل، مشهود گردد. به دست اندرکاران این ‏مهم تاکید کنید که بجاى پرداختن به ریشه‏ها و ام ‏الفسادها به سراغ ضعفا و خطاهاى کوچک نروند و نقاط اصلى را رها نکنند. هرگونه اطلاع رسانى به افکار عمومى که البته در جاى خود لازم است، باید بدور از اظهارات نسنجیده و تبلیغات ‏گونه بوده و حفظ آرامش و اطمینان افکار عمومى را در نظر داشته باشد.






در اين كه آيا چيزي به نام «مافياي نفتي» وجود خارجي دارد يا نه، ترديدهايي وجود دارد اما در انگيزه آقاي رييس جمهور در مبارزه با فساد ترديد نيست. به همين دليل از آقاي رييس جمهور محترم انتظار مي‌رود پيشگيري و مصون‌سازي سيستم مالي نفت ايران از فساد را از راس تصميم‌گيري و سياستگذاري نفت شروع كنند. جايي كه يك جمع كوچك در «مجمع عمومي شركت ملي نفت ايران»، به دور از هرگونه نظارت و پاسخگويي به قوه مقننه، براي ميلياردها دلار منابع شركت ملي نفت ايران تصميم مي‌گيرند. پول‌هايي كه بر خلاف اصل 53 قانون اساسي به حساب خزانه كشور واريز نمي‌شود و بر اساس يك رسم و ميراث طاغوتي و استبدادي، منويات رييس مجمع عمومي شركت ملي نفت ايران (قبلا شاه و اکنون رييس جمهور) تكليف آنها را مشخص مي‌كند.



حدود 22 سال پيش مجلس شوراي اسلامي براي ضابطه‌مند كردن تخصيص درآمدهاي شركت ملي نفت ايران و واريز همه آن به خزانه، دولت را مكلف كرد اساسنامه جديدي براي شركت ملي نفت ايران تدوين و جهت تصويب به مجلس ارايه كند. اساسنامه فعلي شركت ملي نفت ايران مصوب پيش از انقلاب است و نه تنها دست رييس مجمع عمومي اين شركت (شاه معدوم) را براي تخصيص ارزهاي نفتي باز گذاشته،‌ بلكه به شركت ملي نفت ايران امكان حكومتي مطلقه در مناطق نفت خيز داده است. اين اختيارات نامحدود بعد از انقلاب به رييس جمهور منتقل شد و از سال 1366 تاكنون، هيچ يك از دولت‌ها تكليف به قانوني خود براي تدوين و ارايه اساسنامه جديد شركت ملي نفت به مجلس عمل نكرده‌اند و بر اساس همان اساسنامه شاهنشاهي، از اختيارات بي‌حساب و كتاب خود، استفاده مي‌كنند.



از ابتداي مجلس هفتم نمايندگان همه ساله در فصل بودجه با گنجاندن حكمي، دولت را موظف مي‌كردند تا پايان خرداد سال بعد اساسنامه شركت ملي نفت را به مجلس ارايه كند. در سال 1385 آقاي وزيري هامانه، وزیر سابق نفت اعلام كرد كه اين اساسنامه آماده و جهت تصويب به هيات دولت تقديم شده اما آقای نوروزی، وزیر نفت بعدی آن را از دولت پس گرفت و اين اساسنامه تاکنون به تصويب هيات دولت نرسيده است و همچنان اساسنامه شاهنشاهي با اختيارات نامحدود و فوق قانون اساسي، مبناي تخصيص منابع داخلي شركت نفت است.



سال گذشته با روشن‌شدن بي‌توجهي دولت فعلي به ارايه اساسنامه شركت ملي نفت ايران، پيش نويس اساسنامه‌اي جديد در مركز پژوهشهاي مجلس تدوين شد كه با همت كميسيون محترم انرژي مجلس به عنوان طرحي قانوني در حال بررسي و تصويب است...
*   *   *


عصر روز شنبه 12 ارديبهشت ماه امسال و در شرايطي كه چند تشكل دانشجويي در حال بزرگداشت هشتمين سال صدور فرمان مبارزه با فساد و يا صدور بيانيه در اين باره بودند، اعضای مجمع عمومي شركت ملي نفت ايران در دفتر رييس جمهور حاضر شدند و بر مبناي اساسنامه به ارث رسيده از رژیم گذشته تشكيل جلسه دادند و صورتهاي مالي اين شركت را تصويب كردند.



خوشبختانه كمتر كسي در حسن نيت رييس جمهور محترم در تخصيص منابع داخلي شركت نفت براي محروميت زدايي و ساختن راه و مدرسه و ورزشگاه در نقاط دور افتاده كشور ترديد دارد. اما آقاي دكتر احمدي‌نژاد به عنوان اولين رييس جمهور منادي مبارزه با "مافياي نفتي" نبايد فراموش كنند كه اولين گام در مبارزه با مفاسد اقتصادي در نفت ايران، كنارگذاشتن اساسنامه طاغوتي و شاهنشاهي فعلي شركت ملي نفت و ضابطه‌مند و قانوني كردن ساز و كار تخصيص همه درآمدهای نفتی ايران با قانونی طراز انقلاب اسلامی است. اين براي دولت مدعي مبارزه با فساد، بسيار بد خواهد بود كه مجلس بر اثر تعلل دولت، خود اساسنامه‌اي براي شركت ملي نفت بنويسد و تصويب كند.



آنچه مسلم است ، بزرگترين منفذ تخصيص پولهاي نفت بدون نظارت قوه مقننه، همين مجمع عمومي شركت ملي نفت ايران است كه رياست آنرا رييس جمهور به عهده دارد. اگر اين منفذ بزرگ، در چارچوب قانون و نظارت شفاف درآيد، مي‌توان به مسدود كردن منافذ ريز و درشت مفاسد اقتصادي در نفت ايران اميدوار بود وگرنه، سخنرانی های پرشور درباره مبارزه با "مافیای نفتی"، جز یاس و بدگمانی در افکار عمومی، ثمر دیگری نخواهد داشت.





 
 
امير
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۲:۵۵:۵۳
با سلام
بسيار ساده انگارانه است كه بپذيريم غول مافياي نفتي پس از اين همه ساليان دست اندازي به منابع نفتي كه جزئ انفال محسوب مي شود. امروزه فقط با يك تشر آقاي رييس جمهور از جا در برود و نيست و نابود شود. كه اگر چنين بود اصلا نميتوانست مافيا باشد. بنابراين انها هم سياستهاي خود را دارند و بازي خودشان را انجام مي دهند. كافي است كه كمي سر جريان ثروت نفتي را بطرف طرف حريف بچرخانند و اجازه بدهند كه بخشي از منافع اين مافيا در اختيار برنامه هاي رييس جمهور قرار گيرد. انوقت است كه رييس جمهور هم با آنهمه شعار و كبكبه و گوش پيچاندن از كنار آنها يواشكي عبور كند. انگار نه انگار كه اصلا مافيايي بوده.
حتما جريان خربزه خوردن ملا نصرالدين را شنيده ايد كه وقتي از خوردن خربزه، پوست خربزه و تخمه هاي خربزه فارغ شد گفت نه خاني بود و نه نوكري و نه خدم و حشامي.
حالا هم ريخت و پاشهاي رييس جمهور در سفرهاي استاني و خريد بنزين خارجي بدون مصوبه و .... هزينه دارد و كجا توي اين مملكت پول بي صاحب پيدا مي شود؟ خب معلوم است خدا بركت بده مافياي نفتي رو.
اين نشون ميده كه ديگران هم از اين مافياي نفتي خبر داشتند و دارند منتها وقتي نوبت به استفاده ميرسد ديگر رويشان نمي شود نمك رو بخورند و نمك دان رابشكنند (120117)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۵:۳۵:۳۲
عزیزم از قدیم می گویند مالت رو سفت نگهدار، همسایت رو دزد نکن.

وقتی اساسنامه مشکل دارد اگر مافیایی هم وجود داشته باشد خودمان( با ضابطه مند نکردنش) آن را درست کرده ایم. (120165)
 
علی
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۱۴:۵۸:۵۳
دوست عزیز اگر گردش آزاد اطلاعات وجود داشته باشد ذخیره حساب ارزی محرمانه نباشد ! و حساب های فروش نفت در اختیار همه قرار گیرد آیا مافیا ی می توانند وجود داشته مافیا یعنی ضعف گردش آزادی اطلاعات! (120630)
 
م ط
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۳:۲۰:۰۶
دولت نهم ادعای معرفی و مبارزه با مافیای نفت و .. را مدعی شد بهتر است به جای معرفی و مبارزه با این مافیاهای پیچیده و قدیمی ، اول با مافیای بی تدبیری که به تازه گی و در 4 سال اخیر رشد پیدا کرده است و تشکیل یافته است مبارزه کرد
مسلما ضرر و زیان مافیای بی تدبیری دولت نهم بیشتر از دیگر مافیا است (120131)
 
سلمان
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۸:۵۱:۲۰
دوست عزیز
صحبت راجع به مافیای نفتی چرا به شما بر می خورد؟ چرا بحث را عوض می کنید؟ چرا از مطرح شدن این موضوع دلخور می شوید؟! نکند فکر کردید با شما بودند! (120267)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۲۰:۴۰:۴۹
همین رفتار طرفداران احمدی نژاد هست، که هر چه بیشتر من رو از اون زده میکنه. اگر به ایشون رای ندم، یکی از دلایل اصلیش، همین طرفداره هاست. که خودشون رو مسلمون می دونن، و بقیه رو کافر و مفسد و طاغوتی! کافیه یه نفر یه انتقاد بکنه، سه سوت طرف رو متهم به فساد و ... میکنند. و از اون طرف از احمدی نژاد یه پیغمبر تمام عیار میسازن.
بابا، به پیر به پیغمبر قسم، ما هم مسلمونیم، انقلابی هستیم، دلمون می خواد کشورمون پیشرفت کنه. بس کنید این بازی رو! (120301)
 
سهیل
۱۳۸۸-۰۳-۰۷ ۰۸:۳۶:۰۹
این پاسخ دوستمان سالهاست که در کیهان مد شده و اصولا گفتمان رایج دوستان بسیجی، کیهانی و حالا هم احمدی نژادی است. من اسم این نحوه نگرش به دیگران را که مظنون انگاری و متهم کردن اولین رکن آن است گذاشته ام کیهانیسم!
شما موافقید دوستان؟ (126132)
 
آزاده. ف
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۰:۰۷:۳۰
موجودی به نام مافیای نفت : این موجود در مستان در لوله ه گاز گیر کرده بود و مانع رسیدن گار به استان ها میشد مدتی هم در تابستان سیم هابی برق را پاره می کرد و این موجود توانایی زیادی برای کسب رای برای بر خی از کاندیداها دارد (لطفا سانسور نکید ) (120347)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۴:۰۸:۲۹
تنها راه هزینه درست پول نفت تشکیل \"صندوق ملی سرمایه گذاری ایران\" است.
پول فروش نفت و گاز و مشتقات آن در آن صندوق ریخته شودتا مدیر آن _که با انتخاب مردم تعین میشود_با نظر اقتصاددانان زبده بتواند پول آن را در سهام شرکتهای سودده در نقاط مختلف دنیا سرمایه گذاری کند و سود حاصل از آن را به مردم بدهند تا ملی بودن نفت به معنای واقعی کلمه تجلّی یابد. (120137)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۸:۵۴:۳۹
اين حرفها رو يك آدم ناشي مي زنه به خاطر اينكه انگار نمي دونه واقعا از همون زمان شاه هم نون نفتي سر سفره مردم بوده و اگر درآمد حاصل از نفت را كلا نديد بگيريم مثل كشورهاي بدبخت بيچاره آفريقايي تازه بدتر از آنها مي شيم يه مشت آدم كور و قدر نشناسيم والا (120413)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۴:۴۳:۱۰
بله ما بايد ريشه هاي فساد را برداريم نه اين كه با دوتا سخنراني حماسي و احساسي يك جوي در جامعه ايجاد كنيم كه اصلا معلوم نيست اين جو به چه سمتي هئدايت خواهد شد. آقايون بدانند اقتصاد دولتي يعني فساد مالي و به قول بعضي ها مافيا. اي كاش به جاي برخوردهاي احساسي كمي عاقلانه با موضوع برخورد مي كرديم. من همين جا اعلم مي كنم اگر براي من هم زمينه فساد مالي وجود داشته باشد اين كار را خواهم كرد. اين مي گم تا شايد آقايون به جاي سخنراني هاي احساسي بروند شجاعانه ريشه اين مسئله را بررسي و نابود كنند. (120150)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۴:۴۹:۱۶
نمي دانم چرا وقتي در بحث كارشناسي كم مي آوريم آسمان و ريسمان مي بافيم و مقررات حاكم بر وزارت نفت را كه به نظر بنده بعد از دهها سال هنوز از بهترين و كاملترين مقرارت جاري در كشور مي باشد را به حكومت شاهنشاهي نسبت مي دهيم ؟چرا بايد تلاش هاي چشمگير مديران و كاركنان شريف صنعت كه در سالهاي دفاع مقدس و بعد از آن موجب پيشرفت و عدم وابستگي به استكبار جهاني شده است را مافيا بدانيم و حضور بالاترين مقام اجرايي كشور را در مجمع شركت با حضور شاه ملعون مقايسه نماييم ؟ كه اين جفايي بزرگ بر دولتمردان ومديران اين صنعت است . و چه بسا كه اين اظهار نظرها موجب بد گماني مردم به كاركنان شريف و زحمتكش صنعت نفت و بي انگيزه ايي خدمتگزاران مردم گردد. واين كمال بي انصافي است .... (120152)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۹:۰۰:۵۱
نرم افزارتان ايراد داره آقا من مخالف زدم ولي هر دو موافق و مخالف يكي اضافه شدمگر مردم را مضحكه كرديد كساني كه از پس يك نرمافزار بر نمي آيند مي خواهند مردم را روشن كنند
بخش فني الف:زماني كه شما نظر داديد، همزمان شخص ديگري هم نظر داده بود و با ري فرش صفحه، نتيجه هر دو راي ظاهر شده است. (120412)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۱۱:۳۲:۰۷
دوست عزيز سايت الف چندين بار توضيح داده است كه وقتي شما مخالف را يا موافق را مي زنيد تعدادي از كساني كه قبلا نظر داده اند يعني يكي از مخالف يا موافق را زده اند همزمان با زدن مخاف يا موافق از سوي شما نمايش داده مي شود. (120492)
 
ف.ر
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۴:۵۲:۵۰
چه كسي گفته كه همه اساسنامه هاي قبل از انقلاب طاغوتي است چرا سايت الف مكرر به كلمه شاهنشاهي اشاره مي كند ! اين هم شد عيب! (120153)
 
امیر ارسلان
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۴:۵۵:۵۵
کافیست در رایانه شرکت نفت تمام دو شغله ها و چند شغله ها را جستجو کنید و ببینید چطور و بر اساس چه معیاری استخدام و منصوب شده اند ضمنا نام اینگونه افراد مافیای نفتی نیست بلکه منفیای نفتی میباشند (120154)
 
بهار
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۴:۵۶:۰۴
بيچاره نفت كه وقت انتخابات مي شود ملعبه! (120155)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۵:۳۰:۲۷
نصیحتی کنمت بشنو و بهانه مگیر
هر آنچه ناصح مشفق بگویدت بپذیر

کاش لا اقل آقای رئیس جمهور توصیه های دلسوزانه ی هم فکرانش را گوش می داد. (120163)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۵:۳۴:۰۶
هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک! (120164)
 
دلزده از توکلی
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۶:۴۸:۵۲
از شما می پرسم آیا همین مجلس به خاطر لابی وزارت نفت گذاشت احمدی نژاد وزیر مورد وثوق را بیاورد یا با هماهنگی و فشار موجب شد مصلحتا با افرادی از داخل وزارت نفت موافقت کند
ثانیا چرا مجلس اجازه نداد دولت درامد شرکت نفت را اصلاح کند و انرا به خزانه وارد کند و از انجا برای نفت هزینه کند
ثالثا چرا مجلس حقوق بالای کارمندان شرکت نفت که از مصادیق بی عدالتی و یکی از علل لایحه خدمات کشوری بود را مستثنی کرد از این لایحه آ
سایت عدالتخواهی موضعی لطفا جو سازی نکنیدبا رویکردهای اخیر دکتر توکلی در عذز خواهی از موسویان و بقیه رفتارها ی او عدالتخواهی های او مرد و به سیاسی بازی پیوست و نشانه ان هم همین مقاله ناجوانمردانه ان است
و در آخر مگر رئیس جمهور اماده برخورد قاطع با هر جرمی نیست اما قانون او را محدود و این را برعهده قوه قضائیه گذاشته که وضع و دیدگاه ان قوه و ضعف و نخواستن ان قوه مشهود و بارز همگان است وکاستی فقط برای احمدی نژاد نیست اگر او مقصر باشد تنها 10 درصد است (120193)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۱۳:۲۷:۰۰
دوست عزیز! ممکن است یکبار دیگر بروید و سوابق و تجربیات وزرای پیشنهادی ایشان برای وزارت نفت و ایرادات مجلس به این وزرا را مطالعه فرمائید؟ (120578)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۱۴:۴۸:۳۴
بله مطالعه کردم ببینم در تمام مسئولیت های کشور سوابق اجرایی را ببینیم پس کی باید سوابق اجرایی پیدا کرد بله من هم میدانم که در سیاست همواره علت واقعی را که در بوق وکرنا نمکنند و همیشه علل موجه در نظر مردم و عامه پیدا میکنند (120622)
 
يک خبرنگار
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۷:۴۸:۰۸
مهدي هاشمي پسر هاشمي رفسنجاني قبلا در وزارت نفت بود و بر اساس برخي قرائن هنوز نفوذ دارد . ماجراي استات اوبل را هم که خودتان هم نوشتيد . در ضمن چرا هر وزيري که احمدي نژاد معرفي مي کرد مجلس رد مي کرد ؟ اگر سعيدلو وزير نفت مي شد موضوع مشخص تر مي شد . پس خيلي هم بيراه نگفته . اگرچه با کليت مقاله تان درباره اساسنامه موافقم اما مجلس را هم در رد کردن وزراي پيشنهادي دولت مقصر مي دانم . (120231)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۸:۳۴:۲۰
بیش از سی سال در شرکت نفت خضور فعال داشتم از فلات قاره گرفته تا مناطق جنوب و شرکت حفاری تا دلتان بخواهد پس از انقلاب مدیران آمدند و رفتند از غرضی گرفته تا آقازاده و زنکنه و ...و مافیا حتما بین کارگران و کادرهای فنی است که عمر کاریشان را در نفت سپری میکنند (120257)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۸:۳۶:۰۷
سلطان شکر- مافیای نفت- امپراتور آهن- پادشاه چای - همه کاره موز ... در فضای انحصار دولتی ایجاد می شود مگر ایران خودرو خودش کمتر از مافیای نفت است مگر لیگ فوتبال ما که تما ماً در انحصار سرداران است کمتر از سلطان شکر است و... دولتی که برای واگذاری و خصوصی سازی به سهام عدالت پناه میبرد بگوید مدیران عامل شرکهتی سهام عدالت چگونه انتخاب می شوند و سال گذشته از سبد شرکتهای زیر مجموعه چه مقدار پاداش گرفتند اطلاً سود این شرکتها چقدر بوده که 80 هزار تومان از آن را قصد توزیع دارند صورتهای مالی این شرکتها حسابرسی شده است یا خیر اصلاً دولت بدون مجوز دولت چند میلیارد دلار از شرکت نفت برداشت کرده رئیس مجمع شرکت نفت کیست چه مصوباتی داشته و..... (120258)
 
امید
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۹:۲۲:۲۴
ببینید اگه مافیای در نفت بود چهار سال زمان خوبی بود که حداقل 10درصدش اعلام بشه. (120280)
 
داریوش
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۱۹:۲۲:۵۷
برادران الفی شما چی رو می خواید ثابت یا القاء کنید.
می خواهید بگید مخالف احمدی نژاد هستید پس چرا آخر کار دوباره بهش رای میدید.

مثلا همین جناب آقای توکلی، برادر شما که بیشتر از ما از بحران احمدی نژاد خبر دارید، بما حق بدهید مواضعتان را باور نکینم.
شما به گفته خودتان دشمن سرسخت اصلاحات هستید. خودتان گفتید هر کاری بتوانید می کنید تا اصلاح طلبان به قدرت نرسند. پس به آقای کروبی رای نخواهید داد.

بارها در این سایت نظر سوء شما را درباره اقای موسوی هم خوانده ایم، با وجود اینکه ایشان مصرا تکرار میکنند که مستقل وارد انتخابات شده اند، ولی شما مثلا حمایت مشارکت و مجاهدین را یکی از دلایل دست رد خود نسبت به ایشان می دانید. پس به ایشان هم رای نخواهید داد.

مسلما به آقای رضایی (اعلمی و کاندیداهای غیر مطرحی که عمرا بتوانند از فیلتر شورای نگهبان رد شوند) هم رای نخواهید داد، چرا که با توجه به سیاست در پیش گرفته اصولگرایان اقبال ایشان را (با توجه به دوره پیشین) کم می بینید و برای مقابله با ورود اصلاحات، سیاست حزبی تان اقتضاء می کند که بر روی احمدی نژاد اجماع کنید، و بهمین خاطر نه خود و نه آقای قالیباف وارد صحنه نشدید.

گزینه دیگر اینست که شما اصلا رای نمی دهید!؟
بما حق بدهید موضع شما را مورد تردید قرار دهیم.

گناه شما وقتی بیشتر می شود که به شخصیت غیر قابل کنترل و رادیکال احمدی نژاد پی برده اید و با اینکه از ایشان گلایه می کنید باز به ایشان رای می دهید.

ما که دستمان از قدرت دور است، اما مطمئن باشید روز قضاوت بزرگ من یکی از شاکیان سرسخت امثال شما خواهم بود. تاریخ شما را نقد خواهد کرد، روزگار هماره بر این محور نخواهد گشت برادر رضا. (120281)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۲۱:۱۴:۳۹
برای مبارزه با مافیای نفتیباید با دروغگوی مصادره کننده مبارزه با مافیای نفت شروع کرد تا این مبارزه لوث نشده به مقصد برسد (120308)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۲۲:۰۹:۰۳
گروهی با انگ مافیای نفت مجموعه نفت را تضعیف کردند واز این کلمه سواستفاده کردند و لی با هیچ مافیایی برخورد نکردند شاید چون خودشان با انها رابطه داشتند، و رحم نکردند که این صنعت بالاخره یکی از صنایع کشور ماست و باید تقویت شود کارکنان ان فرزندان ملت اند، تحصیلکرده هایی که میتوانستند مثل خیلی از دوستانشان بیرون از کشور کار کنند.
سیاست بازیها نمیدانم با کشور چه می کند (120321)
 
yhn
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۲۳:۱۰:۳۱
ظاهرا مافيائي وجود نداره چون ما نمي بينيم .
ياشايدهم مافيا خودشو به ما نشون نميده اما مي گم نكنه شما الفي ها هم تو پترو پارس و ... سهم داريد ؟
با عرض معذرت (120334)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۱ ۲۳:۵۹:۳۴
مهمترین عامل فساد در هر جامعه ای فرار از قانون است، و اینکه عده ای از افراد احساس کنند درصورت انجام خلاف قانون، مصون از مجازات باشند. بهمین علت است که فساد اقتصادی در کشورهای درحال توسعه بسیار بیشتر از کشورهای توسعه یافته است، زیرا در کشورهای توسعه یافته، در صورت تخلف از قانون، به هیچ کس حتی به بالاترین مقام مملکتی رحم نمیکنند. درحالیکه رتبه بندی ایران از نظر میزان فساد اقتصادی در سالهای اخیر، روز بروز بدتر شده و از رتبه 88 در سال 2005 به رتبه 131 در سال 2007 و رتبه 141 در سال 2008 رسیده است (وب لینک:

http://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index

شما اشاره کردید که برخلاف قانون، منابع مالی حاصل از فروش نفت، بجای واریز در خزانه، مستقیما تحت کنترل رئیس جمهور در میآید. بسیار واضح است که با انحلال سازمان برنامه و بودجه، رئیس جمهور فعلی اختیارات فراقانونی خود را برای کنترل منابع مالی، نسبت به دولتهای پیشین، بسیار بیشتر کرده است.
باید به آقای رئیس جمهور گفت که خرج چندین میلیارد دلار از پول نفت (بدون اجازه مجلس) برای واردات بنزین، و میوه و .... موجب فساد مالی است.
ایشان در کجا دارد دنبال مافیا میگردد؟ اکنون بسیار واضح شده است که سخنانی مانند \"افشای مافیای نفتی\" تنها شعاری برای جذب آرای مردمی بوده است که اطلاع چندانی از قوانین و از حقوق خود ندارند. امیدوارم مردم هرچه بیشتر و هرچه زودتر نسبت به این امور آگاه شوند، تا رای خود را به پای چنین شعارهای ظاهرا زیبا نریزند.
بنده وظیفه خود میدانم که بعنوان یکی از مردم ایران، در مورد این امور روشنگری کنم، و امیدوارم سایت محترم الف نیز به وظیفه خود عمل کند، و نظراتی را که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک میکند را منتشر کند. (120338)
 
هدایت اشتری لرکی
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۰:۰۳:۵۰
بهترین اقدام همان ادغام شرکت نفت ایران و انگلیس است که با دفاعیات مرحوم دکتر مصدق در دادگاه لاهه به نفع ایران ملی اعلام شد. این شرکت ملی شده بایاد با وزارت نفت ادغام شود. این دو باید یک اساسنامه داشته باشند. دکتر توکلی بهتر میتواند این بحث را تکمیل کند. من ادعا میکنم که اساسنامه شرکت نفت از سال ۱۳۳۰ تاکنون تغییر نکرده است. هر کسی خلاف این گفته را ثابت کند ممنون میشوم. (120346)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۳:۰۲:۰۷
http://www.sarmayeh.net/ShowNews.php?44398 (120372)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۸:۱۳:۴۷
بی شک اگر دولت ومسولین محترم شیوه امام خمینی را برمی گزیدند وصداقت رادرتمامی مسائل پیشه راه خود می نمودند اکنون این شرایط راتجربه نمی کردیم. (120399)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۸:۲۳:۲۳
اقاي رئيس جمهور ديگه حالا دير شده شما بايد چهار سال پيش شروع ميکرديد اين حرف شما حالا شعار انتخاباتي است مثل ديگر شعارها که هرگز عملي نشد (120405)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۹:۰۸:۲۵
بنده چندین سال است در این صنعت هستم به عینه مافیای نفتی را دیده ام و در حال حاضر می بینم.شرکتهایی که سهامدارانشان مدیران نفتی هستند به راحتی بعنوان پیمانکار در این صنعت کار میکنند.وقتی پیمانکار با کارفرما یکی باشد معلوم است که چه برسر آن مجتمع می آید (120420)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۰۹:۱۰:۱۳
البته گفتن مافياي نفتي حرف اشتباهي است بذاريم يك مطلب رو روشن كنم فرض كنيد شما دو جا كار مي كنيد از يكي 500هزار و از ديگري 100 هزار مي گيريد كدومرو زندگيتون تاثير گذارتره اگر كدوم حذف بشه زندگيتون مختل مي شه
راجب نفت هم همينه شما فكر مي كنيد چي باعث پيروزي انقلاب شد پيوستن نفتي ها با مردم
حالا هم بهتره به فكر افزايش قدرت مشاغل ديگه مثل معلم ها كشاورزها شد و به آب بها داد تا مافياي نفتي هم البته اگر موجود باشد خودبخود حذف شه (120424)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۱۲:۲۸:۱۲
مبارزه با انواع مافیاهای حقیقی و تخیلی پیشکش آقای رئیس جمهور و اطرافیان زحمتکش ایشان باشد. این جنابان انشا... دست از سر اقتصاد از هم پاشیده این مملکت بردارند و بیش از این مردم را دچار انواع بیماریهای مربوطه نکنند. بیکاری و تورم افزاینده تنها دو نمونه کوچک از سیاستهای به اصطلاح اقتصادی این دولت خدمتگزار است که سالها گریبانگیر این کشور خواهد بود. حجم عظیم پول در گردش را هر روز با چاپ اسکناسهای بدون پشتوانه و برای کسب رآی بیشتر افزایش میدهند و از طرف دیگر شعارهای توخالی در مورد رفاه ارائه میکنند. خدا بخیر کند و از این نوع سیاستهای بی معنی و عوام فریبانه نجات پیدا کنیم. (120525)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۱۲:۳۹:۱۵
سلام اين وجود مافيا كه هر كسي به هر شكلي و هر دوره اي يك جور مطرح كرده است كه در ايران وجود دارد و بايد اصلاح شود و بايد بگيريم و ببنديم و با آبروي همه هم بازي ميكنيم و بااين هم يك جورهائي خود زني ميكنيم را عموما كساني ميگويند كه يا نمي دانند مافيا چيست و يا نظام مالي و اداري كشور را نمي شناسند . جهت استحضار بايد بگويم مافيا يك سازمان غير رسمي ولي با رفتار كاملا سازماندهي شده است و با حدود ثغور مشخص كه تكاليف افراد در اين روابط كاملا تعريف شده است سلسله مراتب دارد و اهداف مالي سياسي يا فرهنگي را تعقيب ميكند و اين تعريف ساده هيچ ربطي به نظام مالي و اداري پوسيده و نخ نماي كشور ما ندارد. كه اين آنارشي مضحك را به مافيا نسبت ميدهيم و با آبروي مافياي ي زحمت كش هم بازي ميكنيم. آنچه را كه تحت عنوان مافيا مطرح ميكنيم در كشور ناشي از عدم شفافيت هاي مالي و اداري و نبود سيستمهاي مالي متناسب با فعاليتهاي مالي كشور است و چون نميدانيم كه در سازمان مورد نظر چه اتفاقي براي فلان موضوع افتاد به راحتي ميگوئيم حركت مافيائي است . نه خير بزرگواران افرادي كه از اين مفاهيم استفاده ميكنند شناختشان از نظام مالي و اداري كشور و قوانين مالي حاكم بر آن صفر است و گرنه اگر بلد باشند راههاي مداخله در آن چندان سخت نيست كمي دانائي و كمي جسارت ميخواهد و كمي هم اصلاح قوانين و مقررات متاسفانه مقامات كه با اين الفظ صحبت ميكنند سياسي هستند و اصول برخورد با اين موضوعات كه حرفه اي است را بلد نيستند و ظاهرا وزارت خانه مربوطه ما هم با بدنه كارشناسي عريض و طويلش نشسته و در هر دوره سياسي به اين حرفها فقط نظارت ميكند و ظاهرا آنها هم دانائي حرفه اي لازم را ندارند خيلي كه خوب بلد باشند تئوري هاي كتابخانه اي اقتصاد را بلد هستند براي .....
يك كمي هم اگر وقت كرديم به ايران آباد اسلامي فكر كنيم ضرر نميكنيم اين در گيري هاي سياسي را كه از هيچ جريان حذبي منطقي تبعيت نميكند بگذاريم كنار و از كنار هم بر نداريم. (120534)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۱۵:۵۸:۴۲
فکر کنم آقای احمدی نژاد یک کمی دیر به فکر افتاد تازه متوجه شده که مافیای نفتی هم وجود دارد. (120660)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۱۸:۰۰:۴۹
طرح ملی170 میلیون استغفرا.. بخاطر اشتباه بزرگ و رای دادن به احمدی نژاد
اگر شما هم به او رای داده اید با گفتن 10 بار استغفرا..به این طرح بیوندید تا در روز قیامت شرمسار نشویدلطفا این پیام را به همه دوستانتان ارسال نمایید و از اجر اخروی ان برخوردار شوید.
javanan.irani@yahoo.com (120719)
 
آتش
۱۳۸۸-۰۲-۲۲ ۱۹:۳۱:۵۳
با نظرات 120193 | دلزده از توکلی موافق هستم.ببخشيد طولاني است واشتباه تايپي دارد تند تند نوشتم.
همين مجلس يكي از ترمزهاي كار بود.من بياد دارم دولت براي جلوگيري از تهيه گزارشهاي تفريغي كه حاكي از تخلف در وزارت نفت ، مشابه گزارش 83 باشد،لايحه اي به مجلس داد تا در آمدهاي نفتي اول به خزانه واريز شده و سپس ضمن تصويب مجلس آن در صد قانوني،به وزارت نفت تخصيص يابد.چرا مجلس تصويب نكرد؟آقاي توكلي شما كه يكي از موافقين لايحه بوديد،چرا با آن قدرتي كه در مخالفت با طرح تحول وارد ميدان شده و كمر اين طرح را شكستيد،وارد نشديد كه حالا اين چيزها را ننويسيد.من موافق دوست عزيزي هستم كه در مورد عدم راي اعتماد مجلس به وزير پيشنهادي احمدي نژاد نوشته بود.آقاي توكلي چقدر در مجلس احمدي نژاد رايزني كرد و آخر هم فايده نداشت.برادراني كه نقطه نظرات خود را دادند به اين مسئله اشاره نكرده اند كه درست است احمدي نژاد در مبارزه با مفاسد در وزارت نفت زياد موفق نبود ولي من گزينه اي از اقدامات او را بيان ميكنم كه در دولتهاي بعد از انقلاب بي سابقه بوده است.
1- يكي از مواردي كه شديدا مورد استفاده مفسدان بوده،خريدهاي خارجي است.برادران در صنعت نفت بدليل بالا بودن رقمها ،اين نوع فساد وضوح بيشتري دارد.چنانچه دقت كنيد،تمام نمايندگاني كه براي خريد به خارج اعزام ميشدند،عده اي خاص بودند و گندهاي بزرگي از اين بابت زده شد مثل مارون كه كمپرسورهاي دست دوم را به عنوان نو با قيمت نو خريداري كردند و هيچوقت راه اندازي نشدند و براي لوازم يدكي مورد استفاده قرار گرفتند و موارد مشابه ديگر زياد است كه اجناس را گرانتر ميخريدند و استعلامهاي جعلي تهيه ميشد و .... .
2- عقد قراردادهاي نفتي ، همراه با دريافت رشوه هاي سنگين در مقابل فروش مفت اموال و سرمايه ايرانيان يكي ديگر از موارد است كه كرسنت و استات اويل و قضيه مشاركت اكسون موبايل يا قراردادهاي حفاري هالي برتون و ....
3- عقد قراردادهاي اجرائي با پيمانكاران كه آقايان درصدي شراكت با مجري ميكردند كه دوست عزيزي به شماره 120420 | ناشناس به آن اشاره مختصري كردند.
4- كارگر متصدي تلمبه قبلا ماهي50 هزار تومان حقوق داشت.آره! نخنديد، بخدا حقيقت داره از يكي از جايگاه دارها بپرسيد.ميدانيد چرا؟باز از همان جايگاه دارها بپرسيد.چون در آمدشان از پولهاي درشتي بود كه رانندگان كاميون و تانكرهاي مخصوصي به آنها ميدادند.چطور؟هر تريلي يك باك گازوئيل دارد.در سنوات قبل مد بود كه تريلرها 2 يا 3 باك داشتند.آنها با دادن مبالغي به متصدي تلمبه،باكهاي اضافه خود را پر ميكردند.در محلهاي مشخص مثل سفيد دشت و غيره كه آقاي توكلي حتما بهتر ميدانند،اين باكهاي اضافه خالي ميشد و راننده ها پولشان را ميگرفتند و ميرفتند.بعدها در اين انبارهاي عريان و در ديد مردم و در كنار جاده ها، ميليونها ليتر گازوئيل جمع آوري ميشد و به خارج قاچاق ميشد.يا شركت I.M.S.يكي از شركتهايئ بود كه بنزين وارداتي از هند را حمل ميكرد و آنطور كه شنيده شد ، اين شركت بنزين وارداتي را در كشورهاي عربي ميفروخته و در زمان شستشو اسناد جعلي صادر ميشده و به اسم مصرف بي رويه تو كت مردم ميكردند.ديگه از تهيه نقشهاي مخازن با احجام جعلي در جايگاهها و .....
بسياري از اين مسائل وجود داشته است و حتي بدتر از اين مثل استخراج و فروش نفت ملي در خليج فارس با سكوهاي خصوصي با پرچم ايران و.....البته فكر كنم اگر گزارش 1000 صفحه اي بچه هاي مناطق نفت خيز بيرون بياد چيزهاي ديگري هم مشخص بشه.خب مشخص است كه چهار تا كارمند ساده يا كارگراني كه يكي از دوستان گفته بود و حتي مديران مياني بدون هماهنگي با مديران ارشد خود نميتوانند چنين اموري را هدايت كنند و نياز به دستهاي قوي و با نفوذي است بالا تر از مثلا رئسا پالايشگاهها يا سايتهاي ديگر وزارت نفت.چون آن بيچاره ها آنقدر در فكر تحقق وظايف محوله هستند كه به اين كارها نميرسند.مثلا اگر توليد يك پالايشگاه و يا ميزان استخراج از يك حلقه چاه و يك ميدان، مشكلي پيدا كند،دمار از روزگار مسئول سكو در ميآورند.پس كسي نيست كه بگويد نيروهاي شركت نفت خلاف كار هستند و همه به اين مسئله اشراف دارند كه اين اقدامات در رده هاي بالا بالا و ستادي اتفاق ميافتد.حالا از آقاي توكلي سوال دارم كه آيا شما نميدانيد اينها چه كساني هستند و چقدر كلفت هستند؟وآيا شما نميدانيد كه اينها همان كساني هستند كه خاتمي را از سهميه بندي آنقدر ترساندند كه باعث سرنگوني نظام و آشوبهاي اجتماعي ميشود و فلان و بهمان ميشود.همانهائي كه همين بانبولها را براي احمدي نژاد درآوردند؟وآيا نبايد هيچ اشاره اي به اقدامات بي سابقه دولت نهم ميكرديد كه اين آقايون دوباره آنرا به ناكار آمدي دولت و بي تدبيري احمدي نژاد نسبت دهند؟آيا احمدي نژاد نبود كه با سهميه بندي بنزين ، معبر آنها را مسدود كرد؟آيا اجمدي نژاد نبود كه نيروي انتظامي را مثل عجل معلق بر سر آنبارهاي گازوئيل آنها در ايلام و سفيد دشت نازل كرد.اينها دو دهه بود از اين انبارها استفاده ميكردند و با خيال راحت هيچ كس هم به آنها كار نداشت.مگر احمدي نژاد نبود كه اسكله ها و شركتهاي مطروحه در اين پرونده را بست و آنها را بي خانه مان كرد؟مگر آن لايحه را نداد به مجلس كه شما حضرات امضا كنيد و با اين وصف آقاي توكلي شما خوب ميدانيد كه در نظام حاكم در ايران و وزارت نفت كاهش تخلف از 6.5 ميليارد دلار به 1 ميليارد دلار يعني چه.پس چرا يك طوري ميگوئيد كه انگار احمدي نژاد هيچ مبارزه اي نكرده و مافياي نفتي وجود ندارد؟مافياي نفتي كه شاخ ندارد.تجميع ميليونها ليتر گازوئيل و خروج آنها از مقابل مرز بانان به خارج را حتما چند تا قاچاقچي خورده پا انجام ميداده اند.يا انحراف مسير يك كشتي نفت كش عظيم الجثه و فروش نفت آن حتماتوسط كاپيتان بيچاره صورت ميگرفته است.بابا اين قرارداد كرسنت را باز خواني كنيد ببينيد چه خبر يوده است.ما چطوري بر سر منافع مليمان با شركت ديك چني يا همان هالي برتون و گرين لاين معامله كرده ايم؟آيا اينها توسط كارمندان انجام ميشده؟متاسفانه همانطور كه هر كه نداند شما آقاي توكلي عزيز خوب ميدانيد كه همين حضرات الان صحيح و سلامت مثل آقاي جاسبي در امنيت كامل در حال تردد هستند و ظاهرا هيچ كس هم نميتواند بگويد بالاي چشمشان شايد ابروئي هم باشد.شما كه آنها را ميشناسيد.شايد كانديد رياست جمهوري هم شده اند؟به نظر من همين كه احمدي نژاد در دوره اول خود با آنها مقابله كرده جاي شكرش باقي است.به نظر من احمدي نژاد چنانچه از جاهاي ديگري مهار نشود،در صورت انتخاب مجدد ، برخورد قاطعتري با ايشان خواهد كرد.شما خوب ميدانيد كه همه اين مشكلات از يك نقطه سرچشمه ميگيرد و ما اگر بتوانيم آن نقطه را كور كنيم كار تمام است و يكدفعه هم نفت درست ميشود و هم شكر و هم لوازم يدكي و خودرو سازها و دانشگاه آزاد.ايكاش مردم كمي بيشتر آگاهي داشتند.متاسفانه گاهي اوقات بعضي از طرفداران كانديداها از روي عدم اطلاع چيزهائي ميگويند.من فقط به مردم ايران ميگويم كه ترابخدا احساساتي نباشيد و چراغ خودتان را روشن كنيد.ديگر وقت آزمون و خطا نيست كه ببينيم فلان كانديدا چطوري است و او را امتحان كنيم.بايد زا بين بد و بدتر يكي را انتخاب كنيم.بخدا قسم كانديداي مستقل معني ندارد.كانديداها را نه از روي شعرهايشان بلكه از روي وابستگيهاي سياسيشان شناسائي كنيد.هيچ كانديدائي خلاف منافع حزب و يا گروه مطبوعش هيچ كاري نميكند حتي اگر شعار آنرا با شدت بدهد.همين آقاي احمدي نژاد كم شعار داد؟ كم گفت من مستقل هستم؟ ترا بخدا اگر كسي در روز روشن آمد به شما گفت الان روز است تا مدرك و سندي نداشته باشيد، قبول نكنيد.فكر كنيد همه دروغ ميگويند،حتي من و در همين متن.نبايد تا كسي به ما چيزي گفت سريع احساساتي بشيم و بر ضد يا موافق كسي جبهه بگيريم.من اصلا طرفدار احمدي نژاد نيستم ولي انصافا ميگويند كه كاري نكرده است.چطور كسي از شما ميتواند اين حرف را بزند.مثلا اقاي جهانگيري نامه اي نوشت و آمار آلومنيوم را زير سوال برد كه دروغ است.خوب من خودم در صنعت هستم و دوستان زيادي دارم.ايشان در نامه خود فقط به دو تا از كارخانه هائي كه در زمان خودشان كار ميكرده اند اشاره كرده و آمار توليد آنها را فقط بيان كردند كه آمار اعلامي ايشان در مورد كاهش توليد اين دو كارخانه هم درست بود.ولي در همان زمان سه طرح افزايش ظرفيت مثل 110 هزارتني اراك توليد داشتند ولي هنوز افتتاح رسمي نشده بودند و همينطور در مورد فولاد و مس و سيمان.خب شما قضاوت كنيد كه من بايد چه تصميمي ميگرفتم زماني كه ميبينم در روز روشن مطالب اينطوري وارونه ميشوند.نميخواهم بگويم احمدي نژاد خوب است بلكه او خيلي ايرادها دارد ولي ميخواهم بگويم كه در اين دوره زمونه حتي به حرف خودتان هم اعتماد نكنيد.در سايت خواندم كه جهت افتتاح يكي از طرحها(كه خوشبختانه من خودم آنجا مشغول بكار بودم ولي نميتوانم اسمش را ببرم چون سريع همه ميزنند تو خال) 1 ميليارد تومان هزينه شده و ليستي از هزينه ها را هم اعلام كرده بود تا به نوعيبه متن خود سنديت بدهد.يكي از آيتمها اجرا مشعل گازي بود كه در فلكه اصلي آن پروژه نصب شده بود و باز خوشبختانه خود من مجري آن مشعل بودم.در متن آمده بود كه 80 ميليون تومان خرج مشعل شده است.بخدا قسم يكي از نيروهاي خودم را فرستادم عسلويه و رفت كل مشعل و اتصالات را خريد و دو تا فاكتور آورد يكي به مبلغ 18 هزار تومان و يكي 135 هزار تومان.لولهاي مورد نياز را هم از لولهاي دست دوم موجود در يارد اسكراب تامين كرديم.مجري هم فيترها و جوشكارهاي اماني خودمان بودند.شايد اين مشعل كه در 24 ساعت اجرا شد جمعا با هزينه هاي پرسنلي و بالا سري حد اكثر 500 هزارتونمان خرج برداشته بود.حالا شما به من بگوئيد كه من چطوري ميتوانم به بقيه صحبت ها اعتماد كنم.فقط براردانه ميگويم گول نخوريد و حواستان را جمع كنيد و از بين بد و بدتر ، بد را انتخاب كنيد.مافيا نفتي كه سهله ما در تمام بخشها مافيا داريم و علي رغم اينكه قصد بر منكسر نشان دادن آن است ولي از يك نقطه سر چشمه ميگيرد.در انتخابات ها خود را در چند لباس كاملا مختلف ظاهر ميكند از دسته ها و گروهاي كاملا مختلف و متضاد تا هيچ كس نتواند اينرا متوجه شود.به برادراني كه گوششان از خرابي ها و ويرانيهاي بوجود آمده توسط احمدي نژاد پر است،نصيحت ميكنم ، يكبار بنشينيد و اين خرابيها را روي كاغذ بنويسيد.مثلا انهدام كشاورزي و صنعت و معدن.يا عدم توفيق در صادرات غير نفتي و خصوصي سازي و .....يا افزايش فاصله طبقاتي و فشار بر اقشار آسيب پذير و هرآنچه كه شنيده ايدالبته با بي طرفي كامل و بدون هيچ سابقه فكري.اگر توانستيد براي اين گفته ها كه كسان ديگري به گوش شما رسانده اند،هيچ مدرك و سندي پيدا كنيد.من كه پيدا نكردم.البته نصيحت ديگري ميكنم.اگر خودتان عملكرد او را ليست كرده و خودتان تحليل منطقي بكنيد ، حتما ايرادات زيادي از او پيدا خواهيد كرد كه هيچ مطابقتي با آنچه كه مخالفان ميگويند نداردو تازه ميفهميد كه آنها نقاط قوت دولت نهم را بعنوان ضعف معرفي ميكنند و حقيقتا قادر به پيدا كردن ضعفهاي اصلي احمدي نژاد نيستند. (120740)
 
۱۳۸۸-۰۲-۲۳ ۰۹:۳۷:۳۴
در پاسخ دوست عزيزي كه از حقوق هاي بالاي نفت انتقاد دارند بايد عرض كنم كه نفت يك وزارتخانه توليدي است وبيشاز نود درصد پرسنل در كارخانجات ودر خطوط لوله وسكوهاي در يايي در نقاط غير متعارف وخارج از شهر ها مشغول بكار هستند وجدا از پيچيدگه هاي تكنيكي واماده بكار بودن در تمام ايام سال ومخاطرات كاري حقوقي كمتر از صنايع مجاور خود ميگيرند (120863)
 
ا ف
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۰۹:۱۲:۰۶
كسي كه در كابينه ميليونر »اغه نشيني چون محصولي دارد و از افرادي چون كردان كه در مقابل ملت دروغ ميگويد حمايت ميكند بهتر است از اين حرفها نزد چون مردم ميدانند كه باديدن دم خروس قسم او را باور نكنند (124119)
 
کوروش
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۱۰:۵۹
به عرض می رسانم باید در مرحله اول مطمئن شویم که آیا صنعت نفت ملی شد یا نه .یا اینکه همانند اصل 44 و واگذاری شرکتها به بخش خصوصی تنها با درصد ناچیزی(5%) ملی شد مثلا شرکت مخابرات یا بانک تجارت یا ملت و یا ... خصوصی شد آخه بابا با 5% کی گفته که خصوصی سازی شده . برگردیم به بحث اصلی اگر واقعا صنعت نفت ملی شده پس مشکلی برای مبارزه با مافیای نفتی نباید وجود داشته باشد به راحتی می توان تصویب نمود که با توجه به ملی شده صنعت نفت کلیه قراردادهای شرکت نفت و شرکتهای زیر مجموعه باید با تائید مجلس امضا گردند دراینصورت مطمئن باشید دیگر شخص یا مجموعه ای نمی تواند با دور زدن قانون و داشتن روابط این قراردادها را به نفع خود امضا نماید . اگر هم صنعت نفت ملی نشده در اصل می تواند گفت خصوصی شده البته برای دولت در اینصورت نمی توان امیدی به از بین رفتن مافیا داشت . مدتهاست که دیگر چیزی به نام آگهی استخدام در این مجموعه نمی بینیم استخدام هم رابطه ای و غیر کارشناسی شده است . بیچاره مصدق اگر بود یکبار دیگر این صنعت را ملی می کرد اینبار از دست دولت خارج می کرد نه انگلیسی ها . (124759)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۰۱:۲۴
آقای احمدی نژاد فکر نمیکنن الان یکم زمان اعلام مافیا ها معنی دار است و یکم هم دیر
بعد هم اجازه بدن فوه قضاییه فرصت کند به پرونده اونهمه مفسد مافیا و منکرو مغرض و ملحد که ایشان در طول این چهار سال اعلام کردن رسیدگی کند بعد . حالا چه عجله ای است آقا 4 سال دیگه وقت دارید بالاخره مردم نیاز به مطلب و موضوع داراند (130103)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۳-۱۵ ۱۲:۴۳:۴۲
يك علت مهم مفاسد اقتصادي دولتي بودن اقتصاد است كه آقاي احمدي نژاد با افزايش سهم دولت نه تنها جلوي مفاسد اقتصادي را نگرفت بلكه سبب افزايش آن هم شد.

خود دو لت در حال حاضر يك مافياي بزرگ است. آن همه پول نفت چه شد؟ چرا در صندوق ذخيره ارزي نيست (134450)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.