توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 45900
آيت‏الله يزدي: با دوسوم آرا به احمدي نژاد رسيديم
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۱۵
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اكثريت اعضاي اين جامعه در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري از محمود احمدي‌نژاد به عنوان كانديداي برگزيده حمايت خواهند كرد.‌
به گزارش فارس، آيت الله محمديزدي رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در جمع خبرنگاران گفت: جامعه مدرسين كه از قديم ترين و مقدس‌ترين نهادهايي است كه همواره مورد توجه متدينين و مردم بوده است. اين نهاد معمولا در مسائل مهم كشور كه قبل و پس از انقلاب اسلامي و در طي فراز و نشيب‌هاي مختلف پشت سر امام و رهبري حركت كرده است.
وي افزود: جامعه مدرسين به دور از روش‌هايي كه در احزاب سياسي، گروه‌ها و جناح‌ها حاكم است سعي كرده بر اساس وظايف شرعي و ديني خود عمل نمايد و تا امروز نيز اين جامعه روحاني علمي، فقهي و سياسي مورد توجه و علاقه مردم بوده است.
آيت الله محمد يزدي به ديدار سال گذشته اعضاي جامعه مدرسين با مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: در اين ديدار مقام معظم رهبري فرمودند جامعه مدرسين وقتي كساني را به عنوان مرجع معرفي مي كند كسي سوال نمي‌كند كه شما بر اساس چه سمتي اين كار را انجام داده ايد يعني جامعه مدرسين داراي اعتبار ذاتي است كه اين اعتبار را از عملكرد خود در نيم قرن اخير به دست آورده است و بايد سعي كند اين اعتبار آسيب نبيند.
آيت الله محمد يزدي به روند تصميم گيري‌هاي جامعه مدرسين در مسائل سياسي و كشور اشاره كرد و گفت: جامعه مدرسين در مسائل كلي نظام نقش دارد و وارد مسائل ريز و جزيي نمي‌شود و همواره سعي كرده است عملكرد خود را با مراجع عظام تحويل و مقام معظم رهبري در راستاي اهداف عالي نظام هماهنگ نمايد.
وي افزود: بر اساس اساسنامه جامعه مدرسين در مسائل مهم كشور دو سوم آراء جامعه ضروري است و يكي از مهمترين مسائل كشور نيز انتخابات رياست جمهوري دهم است.
آيت الله يزدي خاطرنشان كرد: جامعه مدرسين از ماه ها پيش در كميسيون مربوطه كليات، شاخص‌ها و مسائل مربوط به انتخابات رياست جمهوري را مورد بحث و بررسي قرار داد و نتايج را به شوراي عالي مدرسين جهت تصميم گيري نهايي ارائه داده است.
وي افزود: اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در چندين جلسه به صورت محرمانه در خصوص انتخابات رياست جمهوري به بحث و بررسي پرداختند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: رأي گيري نهايي طي هفته‌هاي گذشته انجام شد و با توجه به اينكه تنها سه رأي با ميزان حد نصاب فاصله وجود داشت و با عنايت به محدود بودن زمان اعلام نظر به اين نتيجه رسيديم كه اعلام كنيم اكثريت اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم از كانديداتوري جناب آقاي دكتر احمدي نژاد حمايت كردند.
وي تأكيد كرد: اين تصميم جامعه مدرسين به دور از هرگونه معيارهاي حزبي و سياسي ارتقا شده و بر اساس تكليف و وظيفه شرعي بوده است.
آيت الله يزدي به دلايل اين حمايت اشاره كرد و گفت: جناب آقاي احمدي نژاد در مقايسه با ساير افراد به ارزش‌هاي اسلامي توجه بيشتري داشته و شاخص‌هاي مورد نظر امام و رهبري را رعايت مي‌نمايد.
وي افزود: خدمات سياسي، فرهنگي و اجتماعي ايشان و همچنين مردمي بودن آقاي احمدي‌نژاد ديگر از دلايل حمايت جامعه مدرسين ايشان مي‌باشد.
آيت الله يزدي در عين حال تصريح كرد: حمايت جامعه مدرسين به معناي تأييد مطلق نيست و همواره ضعفها و نواقص دولت نهم در جلسات مطرح و مستقيما به جناب آقاي احمدي نژاد گوشزد شده است.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: نظر شخصي بنده به عنوان يكي از اعضاي جامعه مدرسين قبلا اعلام شده است و مجددا عرض مي‌كنم به هيچ وجه مجوز شرعي براي عبور از آقاي احمدي نژاد را نداديم و البته اين نظر شخصي بنده مي‌باشد.
آيت الله يزدي بر اهميت حضور مردم در انتخابات اشاره كرد و گفت: اهميت حضور مردم در انتخابات بر هيچ كس پوشيده نيست و وظيفه شرعي ، عقلاني و ملي مردم اين است كه در انتخابات شركت كنند.
وي افزود: دنيا بر اساس ميزان شركت مردم در انتخابات در مسائل مختلف تصميم گيري مي‌كند و ميزان شركت‌كنندگان در انتخابات اعتبار نظام و حكومت اسلامي را بالا مي برد. هر ايراني كه مي خواهد اعتبار كشورش در دنيا بالا رود بايد در انتخابات شركت نمايد.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تأ‌كيد كرد: هيچ روزي همچون امروز كشور ما موقعيت و نفوذ جهاني را نداشته است و همينك در خيلي از مسائل، كشور ما حرف نخست را در منطقه مي‌زند.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.