توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 46030
رضایی: موسوی و خاتمی در کابینه من خواهند بود
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۰۹:۴۵
كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: اگر به خواسته خدا دولت به من سپرده شود از بسياري از شخصيت‌ها همانند موسوي و خاتمي بهره خواهم برد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس محسن رضايي كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در آخرين برنامه انتخاباتي خود در سفر به بندر عباس در جلسه اي دو ساعته به سوالات مردم در تالار شهيد آويني اين شهر پاسخ گفت.
رضايي بيان كرد: بايد از تمامي ظرفيت‌هاي موجود در نظام براي اداره كشور استفاده كرد و اگر به خواسته خدا دولت به من سپرده شود از بسياري از شخصيت‌هاي كه اكنون در كشور وجود دارد بهره خواهم گرفت، از ناطق نوري براي ارتباط با كشورهاي آسياي ميانه از خاتمي در حوزه سياست خارجي، از مير حسين موسوي در سياست داخلي ارشاد و هنر از احمدي نژاد به عنوان يكي از وزراء موفق در زمينه نيرو و انرژي، از كروبي و همينطور از قاليباف و دولت ولايتي و ساير ظرفيت‌هاي كه مي‌توانند براي اداره كشور مفيد باشند بهره خواهم برد.
اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تاكيد كرد كه به نفع هيچ كس كنار نمي‌روم و قبلا هم به عنوان اعتراض كنار رفتم و در اين دوره تا آخر مي‌مانم و ملت ايران نتيجه انتخابات را رقم خواهد زد و معتقد به آزادي‌هاي اقتصادي در كنار آزادي هاي سياسي و اجتماعي در چارچوب قانون هستم و در طول سال‌هاي اخير هيچ گاه يك قانون جامع براي آزادي هاي مشروع مردم نوشته نشد.
رضايي در خصوص بيكاري نيز اظهار داشت: من جنوبي‌ام و خاصيت جنوبي‌ها صداقتشان است و هر حرفي بزنم به آن عمل خواهم كرد و اساسا شعار من مقابله با بيكاري و فقر است. همانطور كه شعار دولت آقاي خاتمي جامعه مدني و شعار احمدي نژاد نيز عدالت بود اما من به جد مي‌گويم كه اولويت‌ اساسي برنامه‌هايم رفع بيكاري و فقر در جامعه خواهد بود.
وي در خصوص مشكل فرهنگيان و معلمان حق التدريس نيز بيان كرد: قانوني در دولتم به تصويب مجلس خواهم رساند كه هر كسي كه سه سال قرار دادي بوده قرار داد آن تبديل به دائمي شود و بايد مشكل فرهنگيان به صورت ريشه اي بررس و حل شود. آموزش و پرورش در سال گذشته بيش از 6 هزار ميليارد تومان كسري بودجه داشت و ممكن است آن مسئله اي براي بنزين درست براي اين كسري بودجه هم به وجود آيد اگر قرار باشد امروز بنزين را هدفمند كنيم و فردا آموزش و پرورش را و پس فردا آب و برق مملكت را كه نمي‌شود، بايد برنامه جامعي براي كليت كار در كشور وجود داشته باشد.
كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوالي در خصوص ميزان تاثير هاشمي رفسنجاني در كانديدا شدنش گفت: آقاي هاشمي تاثير در تصميم من نداشته البته با بسياري از آقايان براي به ميدان آمدن مشورت كردم اما كسي تاثيري در به ميدان آمدن من نداشتند.
يكي از حاضران از دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام پرسيد كه چرا پس از فتح خرمشهر آتش بس را نپذيرفتيد كه رضايي پاسخ گفت: آتش بس را نپذيرفتيم چون صلحي پيشنهاد نشده بود و به ما مي گفتند كه در وضعيتي باشيد كه طرفين به سوي همديگر آتش نكنند و البته جنگ نيمه تمام خيلي بدتر از خود جنگ بود كه اين جنگ نيمه تمام مي‌توانست 40 سال به طول بينجامد.
وي در خصوص فرزند خود نيز اظهار داشت: مثل خيلي‌ها كه از اين مملكت براي تحصيل رفتند فرزند من نيز از ايران رفت و در آنجا مصاحبه‌هاي كه من قبول نداشتم. اما مطمئن باشيد اگر وي كوچكترين خطايي در خارج از كشور مي كرد بدتر از امثال موسويان در اين دولت بر سر او مي آوردند. من همواره قانون را مورد توجه قرار داده‌ام و همواره بر آن تاكيد كرده‌‌ام.
رضايي بر لزوم برخورد با مفاسد اقتصادي نيز تاكيد كرد: و گفت راه حل رفع معضل مفسدان اقتصادي سياسي كردن آن نيست و بايد براي علاج آن اقدام كرد كه يكي از اين اقدامات مي‌تواند تشكيل كميته اي سه جانبه از سوي قوه قضائيه وزارت اطلاعات و متخصيصن اين حوزه باشد تا افرادي مثل شهرام جزايري بلاتكليف باقي نمانند كه قوه قضائيه در مورد آنها يك چيز مي‌گويد و دستگاه هاي ديگر نيز يك چيز ديگر.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.