توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 46245
پرتاب موفقيت آميز موشك دوربرد سجيل 2
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۰۸
رئيس جمهور‌ امروز در سفر به استان سمنان از پرتاب موفقيت آميز موشك دوربرد سجيل 2 با فنآوري پيشرفته و سوخت جامد به ماورا‌ي جو خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، محمود احمدي‌نژاد لحظاتي قبل در جمع هزاران نفر از مردم سمنان در ورزشگاه تختي اين شهر اظهار داشت: موشك‌هاي سجيل داراي عملكرد چند مرحله‌اي هستند و به سرعت حركت مي‌كنند و وارد جو مي‌شوند و در نقطه هدف فرود مي‌آيند.
وي با بيان اينكه موشك‌هاي سجيل از نوع موشك‌هاي دوربرد است، ادامه داد: وزير دفاع صبح امروز در مسير پرواز اعضاي هيئت دولت به سمنان در تماسي تلفني اعلام كرد موشك سجيل 2 كه داراي فناوري بسيار پيشرفته‌اي است، از سمنان شليك شد و در نقطه هدف فرود آمد.
احمدي‌نژاد ادامه داد: اين موشك با سوخت جامد كار مي‌كند و متخصصان مي‌دانند كه سوخت جامد قدرت تحرك بسيار بالايي دارد و برد آن بسيار زياد است.
وي با بيان اينكه در موشك‌هاي قبلي از طول 26 متري موشك حدود 23 متر را سوخت تشكيل مي‌داد، اظهار داشت: استفاده از سوخت جامد حجم سوخت را به يك هشتم، 1/0 و حتي يك دوازدهم كاهش مي‌دهد.
رئيس جمهوري كشورمان ادامه داد: سوخت جامد براي موشك‌هاي ماهواره‌بر كاربردهاي فراواني دارد و هر كدام از اين موشك‌ها دقت عملكرد دارند و وقتي مي‌خواهند به هدف برخورد كنند، دايره‌اي به شعاع 250 تا 300 متر را در جو به وجود مي‌آورند و موشك سجيل 2 امروز به دايره وسط مورد نظر برخورد كرد و پيروزي كامل نصيب سازمان هوا فضاي ايران شد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.