توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 46276
کروبی: داستان جزایری برای من تمامی ندارد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۸:۱۶
کاندیدای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در صورت پیروزی در انتخابات برای کابینه خود وزیر زن معرفی خواهم کرد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام مهدی کروبی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: هم اکنون با پیشرفتهای گسترده زنان در تمام زمینه های مختلف می توان پستهای کلیدی و مهمی را به آنان واگذار کرد.

وی با تاکید بر رعایت حقوق زنان در کشور تصریح کرد: برای حمایت از زنان بی سرپرست خانواده و آسیب پذیر جامعه برنامه های اساسی و مدونی تهیه کرده ایم که به اجرا گذاشته خواهد شد.

کروبی همچنین در پاسخ به این سوال که ارتباط دولت شما با آمریکا چگونه خواهد بود، گفت: با سیاستگذاری راس نظام می توان در این خصوص تصمیم منطقی و آگاهانه اتخاذ کرد.وی افزود: دولت آمریکا دخالت ها و خیانت های زیادی در حق ملت و کشورمان روا داشته اما در شرایط کنونی می توان به صورت معقول، منطقی ، مساوی و با حفظ منافع ملت مذاکره کرد.

دبیر کل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه نباید برای مذاکره با آمریکا امتیازی واگذار کنیم، خاطرنشان کرد: ادبیات اوباما با ادبیات بوش فرق می کند و ما اعتقاد داریم که این جنبه را مثبت تلقی نماییم.

کروبی همچنین با انتقاد از فضاسازی های صورت گرفته در خصوص ارتباط با آمریکا در آستانه انتخابات ابراز داشت: همیشه در آستانه انتخابات از این مسئله بهره برداری تبلیغی صورت می گیرد اما زمانی که دولت فعلی به سران آمریکا نامه می نویسد هیچ عکس العملی دیده نشد .

وی همچنین در ارتباط با برنامه های خود برای متوقف کرد طرح گشت ارشاد یادآور شد: ما در دولت احتمالی خود به گفتگو ، برنامه ریزی و کارشناسی اعتقاد داریم و مخالف اجرای طرح گشت ارشاد، تنش در جامعه و مسائل دیگر هستیم.کروبی متذکر شد در دولت احتمالی خود با معرفی وزیر کشور اصلاحاتی جلوی همه سخت گیری ها، کتک کاری ها وهتک حرمت و ... گرفته خواهد شد.

وی درخصوص دانشجویان سیاسی نیز اظهار داشت: هرکسی ممکن است خطا کند اما این دلیل نمی شود که با سرنوشت و زندگی او بازی شود.کروبی با تاکید از نحوه برخورد با دانشجویان بازداشت شده تاکید کرد: دانشجویان نباید به دلیل اینکه بازداشت بوده اند از مراکز دانشگاهی اخراج و از تحصیلات خود محروم شوند.

کاندیدای انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ارتباط با اعلام حمایت سروش و آقای منتظری از وی تصریح کرد: ما در آستانه انتخابات هستیم و هر شخص و مقامی نیز می تواند از هر کاندیدی حمایت نماید بنابراین هر کس از من حمایت کند از وی قدردانی خواهم کرد.وی افزود: البته این به معنای آن نیست که ما تمام عقاید و تفکرات یکدیگر را قبول داریم و باید بپذیریم که هر کس مسئول بیانات و رفتارهای خود می باشد.

کروبی همچنین با بیان اینکه من مطیع جمهوری اسلامی، امام، رهبری و تدوین کنندگان قانون اساسی هستم یادآور شد: من مطیع جمهوری اسلامی که برخی آن را مطرح کرده اند و می خواهند آن را در جامعه ترویج نمایند، نیستم.وی خود را وابسته به نظام، جمهوری اسلامی ، انقلاب ، امام و افکار او دانست و متذکر شد از این آرمانها جدا نخواهم شد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان در خصوص ارتباط وی با شهرام جزایری پرسیده بود، خاطرنشان کرد: من فکر می کنم اگر عمر نوح داشته باشم و در انتخابات ریاست جمهوری نیز شرکت نمایم موضوع جزایری برای من تمامی نخواهد داشت.

کروبی افزود: کسانی که این سئوالات را در جامعه مطرح می کنند باید این سئوال را نیز بپرسند که چرا در شهرداری تهران 300 میلیارد تومان گم شد اما کسی خبردار نشد و حتی این مسئله در کمیسیون مجلس و در دو مرحله تحقیق و تفحص شده است.

کروبی در ادامه برنامه سفر انتخاباتی خود به اردبیل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه این دیدار و در خصوص مسائل مختلف به گفتگو پرداخت. وی تا دقایقی دیگر در جمع مردم اردبیل حضور خواهد یافت.

 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.