نظر منتشر شده
۱۷۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 46566
برنامه انتخاباتي مهدی کروبی
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۳۶
  برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات - 3

برنامه انتخاباتي مهدی کروبی




الف برنامه‌های سخنرانی‌ و مستندهای تولیدی ستادهای انتخاباتی همه نامزدها را برای نقد و تحلیل خوانندگان، پس از پخش از تلویزیون منتشر می‌کند.



لطفا این برنامه‌ها را نقد کنید. کامنت‌های صرفا "تبلیغاتی" چندکمله‌ای همانند "نامزد مورد نظر من پیروز است"، "نامزد رقیب حتما شکست می خورد" و ... منتشر نخواهند شد. الف از نظرات تحلیلی استقبال می‌کند.

 

ببینید:

 



گوش کنید:

 


 


دانلود ویدیو (به فرمت FLV)  - دانلود نرم‌افزار پخش فایل FLV/ دانلود mp3




 
 
طاها
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۲:۴۲:۳۳
با احترام

آقای کروبی واضح تر از سایر کاندیداها سخن گفت . تفکیک جمهوریت و اسلامیت و ایرانیت اگرچه چه جدید نیست ولی آغاز خوبی برای تقسیم بندی است .
اگر چه شخص آقای کروبی صاحب ایده نیست اما می تواند مرکز ثقلی برای ایده ها باشد .

به هر حال ... تا بعد ... (124547)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۲:۰۴:۰۲
آقای کروبی انصافا\" بهتر از آقای موسوی نطق کردند ، بنده برنامه تلویزیونی آقای رضایی را ندیدم لذا نمی توانم نظری بدهم.
آقای موسوی در نطق خود گاف های زیادی داد مثلا\" در مبحث واردات ای کاش ایشان لااقل برای یک دفعه هم که شده قانون واردات و صادرات برنامه چهارم را که در آن آزادسازی واردات به بهانه الحاق به WTO تصویب گردیده ملاحضه میکردند سپس اقدام به طرح اینگونه مباحث در اذعان عمومی می پرداختند. ایشان مثل چای را زدند در حالیکه در دولت قبلی سازمان چای منحل گردید و هزاران تن چای در انبار ها انبار گردید لذا فکر می کنم به ایشان اطلاعات غلط داده اند و ای کاش ایشان حرف های دل خویش را می زد و نتیجه ی مثبتش را هم می دید. آقای کروبی در صحبت دیشب خود لااقل یک طرح خوب ارائه کرد البته من فکر کنم نظر ایشان همان بیمه تشکیل سرمایه برای دانش آموزان دوره دبیرستان باشد تا پس از این دوره مشکل مالی برای ورود به دانشگاه نداشته باشند. ایشان به آنچه که اعتقاد داشتند بیان کردند یعنی ظاهر و باطن یکی بود .کاندیداها باید بدانند ارائه طرح و برنامه به انتخاب دقیق مردم کمک خواهد کرد لذا کسانی که به جای ارائه طرح و برنامه فقط مشکلات را به زبان می آورند و تمامی آن را به زمان حال نسبت می دهند از رأی نیاوردن حراس دارند و با ایجاد هیاهو و هیجان کاذب بدنبال جلب آرا هستند . (124689)
 
هادی رجبی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۲۰:۲۴:۲۹
عزیزم بگو به احمدی نژاد میخوام رای بدین و اینقدر هم فلسفه نباف! (124976)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۵ ۰۶:۰۴:۵۶
موسوي نخست وزير اين مملکت بوده، مورد تاييد و انتخاب اول امام و رهبري، معتمد دولتي ها از 1368 تا 1384 و ... ميبينم کار اصولگرايي به جايي رسيده که از امام و رهبري هم پيشي گرفتند. اولا حرفت در مورد چاي دروغه.ثانيا چرا سازمان برنامه و بودجه رو يادت رفت؟! (125206)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۵:۱۴:۵۶
بله ایشان در این مورد خوب صحبت کردند اما یک چیزی رو فراموش کرده بودند. از 30 دقیقه 5 دقیقه خودشون رو معرفی کردند، 18 دقیقه حقوق شهروندی و آزادی و 7 دقیقه هم اقتصاد. در حالی که من فکر می کنم توی این وضع و اوضاع، پایه باید اقتصاد باشه. فقط گفتند سهام نفت که اون هم گفتند توضیح نمی دم، امروز هم که خبری مخابره شده که آقای کرباسچی با این طرح مخالفن. حقیقتش فکر می کردم با این تیمی که دورشن، باید منتظر خبرهای خوب اقتصادی بود ولی گویا چیزای دیگه مهمترند. به هر حال برای من اقتصاد مهمترین مسئله است که البته شاید برای باقی رفقا نباشه. (124914)
 
mehdisalehi
۱۳۸۸-۰۳-۰۶ ۰۰:۲۰:۳۹
خیلی عذر میخوام برنامه برای بچه کلاس اولی میچینه (125776)
 
کشاورز
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۲:۴۵:۴۸
پیشاپیش از الف عزیز ممنون
من که به تلویزیون دسترسی ندارم خیلی بیشتر باید تشکر کنم
به علاوه بی صبرانه منتظر قرار گرفتن مناظره ها هم در الف هستم (124548)
 
محمد حسن
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۲۵:۱۲
آره منم منتظره پخش مناظره ها و انتشار آن در الف هستم. فکر کنم رکورد تعداد کامنت های الف تو مناظره ها شکسته بشه. (124584)
 
ابوذر
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۲:۳۲:۳۱
سلام و ممنون از اين فضايي كه ايجاد كرديد
آيا ممكن نيست صحبتهاي راديويي كانديداها را هم در سايت قرار دهيد؟ (124839)
 
صاحبدل
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۲:۴۶:۲۸
میگم نمیدونم این بنده های خدا چرا اینقدر به مردم توهین میکنند
بابا احمدی نژاد رو هموون مردمی انتخاب کردند که خاتمی رو انتخاب کرد
آقای کروبی که هنوز نتوانسته نقش آقایانی چون کرباسچی و ابطحی رو در ستادش تجزیه و تجلیل کنه چطور میخواد مملکت داری کنه
راستی به نظر شما ابطحی سینه چاک خاتمی در ستاد کروبی چه میکند؟
و چه نقشی رو ایفا میکند؟
تا روزهای دیگر متوجه خواهید شد. (124549)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۰:۲۲:۵۳
ولی همون حضور کمرنگ ، کمترین رای را به آقای معین دادند! (124611)
 
بهادر
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۸:۱۳:۳۵
به صاحب دل:
من شخصا مایلم تجزیه و تحلیل شما را در مورد حضور کرباسچی و ابطحی در ستاد کروبی بدانم.
ارزیابی تان چیست؟ (124683)
 
غلام
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۳:۱۰:۴۷
دوست عزیز کروبی به نفع میرحسین کنار خواهد رفت . سروش و کرباسچی و ابطحی و... نقش خودشون را دارن خوب بازی می کنند . همه ی این افراد پشت میرحسین هستند و تنها به خاطر اینکه رأی یکسری بچه بسیجی رو به خودشون جلب کنن دارن بازی در می یارن . اینها خیال کردن با این طرفند میتونن رأی احمدی نژاد رو بشکنن . محسن رضائی هم نقشش کاملا\" مشخصه . خیلی ساده اند خیال کردن رأی احمدی نژاد همین بسیجی هاست ، بدجوری خودشون را تو چاله انداختن از دست و پا زدنشون و نوع تبلیغات و حجم وسیع اون مشخصه . موسوی یکروز از بسیج حمایت میکنه ، روز بعد توی همایش حامیانش شهدا را هو میکنن. هر روز یه خانواده شهید رو علم میکنه که حمایت کردن راستی چرا اینکار را انجام میده ، مگه ایشون پیروز انتخابات نیست پس چرا دست به این کارها میزنه . شهردار هم اعلام رده که مکانهای مناسبی رو برای تبلیغات در نظر گرفته (راستی روی سطل آشغال محله ی ما چهار تا پستر موسوی چسبودن !) (124864)
 
بهادر
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۷:۳۸:۰۵
آقا غلام
راستش من غیر از جمله اولتون دیگه چیزی از حرفهاتون نفهمیدم.
جمله اول هم یک پیشگوئی بدون سند و مدرک و برهانه که البته ممکنه درست باشه.
اما من می گم اتفاقا خودخواهی و سهم خواهی برخی از اصلاح طلبان مانع رسیدن به اجماع روی یک نفر می شود. البته اگر کروبی بخواهد و بتواند چند وزارتخانه کابینه موسوی را برای خود و اطرافیان رزرو کند اجماع دور از دسترس نیست و این اتفاقا به نفع آنهاست اما اتفاق دانشگاه نجف آباد احتمال این اتفاق رو کم می کنه. به نظر من کروبی قلبا تمایلی به خاتمی و موسوی و اطرافیانش نداره و بنابراین آدمهائی که شما اسمشونو بردی نمی تونن روی شخصیت نسبتا مستقل کروبی تاثیر زیادی بگذارند (مگر اینکه خودش بخواد).

برای اون دوستانی که تلاش می کنن تا از روی نوشته های افراد رنگ شونو تشخیص بدهند و موافقت یا مخالفت کنند هم بگم که رنگ من سفیده! (124949)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۷:۴۳:۲۹
به نظر من احتمال اینکه رضایی به نفع احمدی نژاد کنار برود بیشتر از این است که کروبی به نفع احمدی نژاد. من نمی دانستم که موسوی پیروز انتخابات است. تا بحال فکر می کردم احمدی نژاد شانس پیروزی اش بیشتره. شما فکر می کنید همه بر علیه احمدی نژاد هستند و سعی می کنند که ایشان راییس جمهور نباشند؟ چه اشکالی دارد که این طور باشه؟
تا بحال فکر کرده اید که چه اشکالی دارد یک نفر واقعا معتقد باشد که شخصی ( حال یا احمدی نژاد یا خاتمی) برای کشورش خوب نیست؟ واقعا از نظر شما این موضوع مشکلی دارد؟ طرفدارای موسوی یا کروبی واقعا معتقد هستند که احمدی نژاد برای صلاح کشور خوب نیست. طرفدارای احمدی نژاد هم همینطور معتقد بودند که خاتمی برای کشور خوب نیست. چه اشکالی دارد؟ نظر هر شخص محترم است. برای همین هم جمهوری اسلامی داریم و هر 4 سال یکبار رای گیری می کنیم تا بفهمیم کی تو اکثریت است. مهم این است که وقتی در اکثریت هستیم, حقوق اقلیت را برسمیت بشناسیم, که نه اصلاح طلبا این کار را کردند و نه اصول گرا ها. (124952)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۰۵ ۱۰:۲۴:۴۰
سلام
دوست عزيز يك كم ادبم خوب چيزيه (125386)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۸:۱۸:۰۲
مردمی که به خاتمی رای دادند به احمدی نژاد رای ندادند.
ضمنا دیگران به راحتی توانستند نقش کرباسچی و ابطحی رو در ستاد کروبی تحلیل کنند. در واقع موضوع خیلی ساده است . ان کس که نتوانسته تجزیه کند جنابعالی هستید. (124686)
 
صبور
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۳۰:۰۳
عزیزم ، آقای ابطحی صاحب ایده است ، ایشان هم یک رای است ، بازی های سیاسی هم چیز بدی نیست ، اگر هنوز نفهمیده ای که چبدمان اصلاحات در این انتخابات برای دو مرحله ای کردن انتخابات است و روشن کردن رای های خاموش.
خاتمی در کنار موسوی و سایرین در کنار کروبی کافیست برای شکست این دولت (124774)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۳:۰۲:۴۸
کسانی که قصد نقد دارند، خوبی ها و بدی ها را بگویند. شما در مقابل اشکالات بگویید چه راهی برای رفع آنها دارید. مردم این را می خواهند. شما می گویید بیکاری در کشور هست یا نباید بیت المال را اینطوری خرج کرد، راهش را نشان دهید که چگونه باید بیکاری را رفع کرد یا بیت المال را به درستی مصرف کرد. (124860)
 
حسین از یزد
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۲۷:۲۱
دوست عزیز. اولا که ایشان مشکل حنجره داشتند و کیفیت صداشون خوب نبود.
ثانیا خدا وکیلی بهتر از میرحسین که از اول تا آخر فقط ایرادگیری میکرد حرف نزد؟ (124586)
 
Nasir
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۳۰:۴۴
Karoobi bad harf mizane vali harfe khoobi mizane,
Ahmadinejad khoob harf mizane vali hich harfe khoobi nemizane...

ki aberooye adamo mibare? (124590)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۲:۴۷:۲۲
به شخصه فکر نمی کردم صحبتهای ایشون تا این حد دقیق، کاربردی و جامع باشه. صراحت همراه با طرحهای روشن تر ویژگی بود که باعث شداز این به بعد احتمالا در مورد ایشون بیشتر فکر کنم. (124551)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۲:۴۹:۱۲
فقط بدی فقط ایراد فقط نقد فقط جبهه بندی یعنی در این 4 سال هیچ اتفاق خوبی نیفتاد؟
ایشان حدود رییس جمهور رانمیدانند.و وعده های عجیبی میدهند. جالب است ایشان مدعی هستند در تمام این سی سال در صحنه بودند ولی نمیگویند چرا خیلی از مشکلات قبل از دولت نهم حل نشد؟ (124553)
 
عارف
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۲:۵۰:۱۵
آقای کروبی خوب صحبت کرد او تا حالا تنها نامزدی بود که از دفاع از آزادی سخن گفت او با برنامه حرف زد. موج، موج میرحسین است و به نظرم رای ملت میرحسین است من هم چندین نفر را به سمت میرحسین کشاندم چون به نظرم بیش از هرکسی رای آوره و ضمنا وضع کشور را بهتر خواهدکرد اما مدتی ست دارم فکر میکنم رای شخصی من میتواند کروبی باشد (124554)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۵:۲۹:۴۸
آره دیگه مد شده، هر کی میخواهد رای خاموش رو داشته باشه از آزادی حرف میزنه، هر کی رای مستضعف میخواهد از فقرزدایی، مبارزه با فساد،...

در مورد آزادی هم باید بگم \"دم خروس رو باور کنم یا قسم حضرت عباس رو\"
هر کی یادش رفته من یادم نرفته کی ترمز مجلس ششم رو کشید، یادم نرفته کی آخر مجلس ششم حکم حکومتی گرفت و همه هم حزبیهاشو بیخیال شد، یادم نرفته اون موقع احتیاجی به نامه نوشتن نبود و حالا جنبنده ای نیست که ایشون بهش نامه ننوشته باشه، یادم نرفته اون موقع تایید صلاحیت ها براش مهم نبود و بدو بدو رفت ثبت نام کنه و حالا منشور حقوق شهروندی میده و همه رو میخواهد آزاد کنه، یادم نرفته عقایدشون دوره قبل چی بود...ای خدا شکرت

سیاست دنیای کثیفیه و ما مردم کم حافظه و مظلوم (124919)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۲:۵۱:۵۱
اصولا اتفاقات دولت نهم 2 بخش است یا مثبت یا منفی.
اگر مثبت باشد یا فعالیت تبلیغاتی است مثل سفر استانی یا نتیجه زحمات دولتهای قبل مثل انرژی اتمی
اگرمنفی باشد فقط و فقط و فقط به دلیل شخص رییس جمهور نه میراث گذشتگان (تورم) نه کارشکنی بزرگان (مبارزه با مفاسد) (124556)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۰:۲۵:۰۴
دولت قبلی که به خواست غرب عمل کرده و غنی سازی را تعلیق کرد! (124612)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۰:۲۹:۴۲
خاتمی دولت را با تورم 10.4 در صد تحویل احمدی نژاد داد, طبق آمار بانک مرکزی. البته ظاهرا شما زیاد به آمارهای رسمی توجه نمی کنید چون مبارزه با مفاسد را عنوان می کنید در صورتی یک اسم از مفسد برده نشده و کسی محکوم نشده به عنوان مفسد.

انرژی اتمی را آقای احمدی نژاد درست نکرده اند. نتیجه سالها زحمات دانشمندان بوده و قطعا در عرض 3 سال ایشان بوجود نیامده است. سفر استانی حق با شماست, هر چند به نظر من تلف کردن پول بوده. (124615)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۰۳:۰۷
منظورتان همان تورم 17 درصدی است؟ دروغ‌گویی اصلاح‌طلبان کاملاً معنی‌دار است.
مگر قرار بوده انرژی اتمی را احمدی‌نژاد درست کند؟ این نوع بحث کردن پوپولیستی به نتیجه‌ای نمی‌انجامد.
همان دانشمندان هسته‌ای، با بی‌برنامگی و عدم حمایت دولتمردان و مدیران ارشد کشور، راه به جایی نبردند؛ اما با حمایت همه‌جانبه دولت دیدیم که مراحل تولید سوخت هسته‌ای و راه‌اندازی نیروگاه یکی پس از دیگری انجام شد.
چگونه بود که در چند دهه با سرمایه‌گذاری فراوان پیشرفت ناچیزی در روند پروژه‌های مختلف بوده، ولی حالا که در طی 4 سال این پیشرفت‌ها چند برابر شده، شما همه‌اش را به حساب دولت‌های قبل واریز می‌کنید.
نمونه دیگرش ماهواره امید که طراحی و ساخت آن به طور کامل در چند سال اخیر انجام شد و اصلاً طرح آن در این دولت کلید زده شد، اما رسانه‌های هوادار دولتیان سابق، آن را به نفع خود مصادره کردند.
یکی از دلایل موفقیت دولت در سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌ها، همین سفرهای استانی و نظارت دقیق بر اجرای طرح‌ها بوده است که شما آن را تلف کردن پول خوانده‌اید. (124754)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۷:۱۴:۲۱
ظاهرا شما هم با آمار رسمی آشنایی ندارید. آخرین بودجه آقای خاتمی منجر به تورم 10.4 بود. در جواب کامنت نویس پایین هم باید بگویم که خیر بودجه 84 مال خاتمی بوده. به حساب خودش هم نوشته می شه نه احمدی نژاد. احمدی نژاد در اجرای آن بودجه نقشی نداشته, همانطور که سال 85 که بودجه را نوشت تورم 11.9 و سال 86 تورم 18.4 بوده.

حرفهای پوپولیستی شنیده بودم, بجث پوپولیستی نشنیده بودم. جواب منطقی نداری ولش کن و حرف منطق را قبول کن. همانطور که در بحث سفرهای استانی من حرف شما را قبول کردم, ولی نظرم را هم گفتم. اگر واقعا فکر می کنید که \"حمایت همه جانبه دولت\" باعث می شود که در عرض 3 سال \"پیشرفت\" داشته باشیم, اشتباه می کنید. غنی سازی زمان خاتمی انجام شد و در زمان احمدی نژاد ادامه پیدا کرد. ساختن سانتریفیوژها هم زمان خاتمی آغاز شد و زمان احمدی نژاد ادامه پیدا کرد. البته شما ظاهرا تصمیم خود را در این مورد گرفتید که به واقعیت ها نگاه نکنید و به حرفهای سیاسی نگاه کنید.

نظر من هم همچنان این است که سفرهای استانی تلف کردن پول بوده است. از آنجاییکه در عرض 2 ساعت 50 آیتم بررسی می شده و تصویب می شده به نظرم کار کارشناسی کافی نشده در جلسه, چون برای هر موضوع 2 دقیقه در جلسه وقت گذاشته می شده. حرف شما هم شعار است و مستدلل نیست, همین طوری ادعا می کنید که \"سرعت بخشی به اجرای پروژه ها\" به خاطر سفرهای استانی است, در صورتی که به خاطر گران شدن نفت و پولدار شدن دولت است.
سر آخر, عصبی نباش, در فضای آرام بحث جواب می دهد. اگر واقعا فکر می کنید که در این 4 سال ایران یک دفعه بهارستان شده است, اشتباه می کنید.
امیدورام حرفهای من پوپولیستی نبوده باشند, چون به نظر من فقط واقعیت ها بودند. (124943)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۷:۲۷:۰۶
در ادامه رفتم چک کردم که مطمئن شوم. طبق آمار بانک مرکز تنها زمانی تورم 17% بوده سال 76 است. بعد از به ترتبیب 77, 18%, 78 20%,79 14.6, 80 11.4, 81 15.8, 82 15, 83 14.8 و سال 84 10.4 بوده. متوجه نشدم شما 17 در صد را از کجا آوردید.
خدمت سایت محترم الف, لطفا تنها در صورتی که اظهارنظر قبلی را چاپ کردین این را هم نمایش دهید. متشکرم. (124947)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۲:۴۸:۱۱
تورم 10.4 درصدي سال 84 مربوط به هر دو دولت است. تورم سال 83 را مبنا قرار دهيد. (124849)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۷:۱۷:۲۲
بودجه سال 84 بودجه خاتمی بوده نه احمدی نژاد. مزایا و مضرات این بودجه به حساب خاتمی گذاشته می شود و نه احمدی نژاد. (124946)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۲۱:۵۹:۳۷
نه عزیز جان . خاتمی فقط 5 ماه فعالیت داشت. تورم هم به سیاستهای دولت مربوط میشود نه بودجه مصوب مجلس! (124982)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۲۲:۳۲:۵۴
اشتباه می کنید و نظرتان شخصی و غیرمنطقی است. سیاستهای پولی هر دولت در بودجه آن سال است نه \"سیاست های دولت\". دولت نمی تواند خارج از بودجه خرج کند.
ولی حتی اگر بر فرض محال هم بحث شما قبول باشد باز در نتیجه بحث فرقی نمی کند. احمدی نژاد تورم 14.8 در صد تحویل گرفت و الان 25% است . یعنی تقریبا دو برابر.

جالب است که چقدر سعی می کنید این قضیه را کوچک یا کتمان کنید. هر دولتی اشتباهاتی دارد. شاید اگر آقای احمدی نژاد اینهمه مسولین بانک مرکزی را عوض نمی کرد و وزیر عوض نمی کرد این مشکل بوجود نمی آمد. ولی الان زمان شایدها نیست. (124987)
 
سروش
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۲:۵۷:۱۸
واقعا اقای کروبی نا امیدمون کرد. اینا چی بود گفت؟ نه طرحی نه برنامه ای فقط تخریب...متاسفم. (124560)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۵۱:۰۰
سروش عزیز،
میدونی برنامه یعنی چی؟ ...
میدونی طرح یعنی چی؟ ...
میدونی تخریب به چی میگن؟...

سروش جان نا امیدم کردی! (124599)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۰۵:۰۷
ناشناس محترم

لطفا شما به بنده و سروش بگيد فرق تخريب، نقد و برنامه چيه؟ (124716)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۴:۳۳:۴۰
آقا مهدی و سروش عزیز

اولاً معذرت میخوام اگه به خاطر طرز نوشتنم ناراحت شدید.

مطالبی که در عرض 30 دقیقه ارائه شد در برگیرنده جهت فکری ایشان و برنامه های کلی بود. نباید انتظار داشته باشیم در این سی دقیقه گانت چارت برنامه ها ارائه شود.
در ضمن این درست نیست که هر کس به جز خوبی از دولت بگه اونو محکوم به تخریب کنیم! مسائل مطرح شده نه تنها حرف ایشون بلکه حرف بقیه کاندیداها و همینظور درصد زیادی از مردم هم هست! و متاسفانه به واقعیت خیلی نزدیکه! (124898)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۶:۱۵:۳۵
ممنون از رعايت ادب بحث از جانب شما

چند كامنت پائين تر نظرم راجع به فرق نقد و تخريب درج شده. فارغ از نتيجه‌گيري‌ام كه طبعا به نظر سياسي‌ام هم مربوط است، نظر شما درباره نحوه تشخيص تخريب از نقد چيست؟ (124930)
 
م
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۱:۱۴:۳۵
واقعاً هيچ طرحي ارائه نشد! (124626)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۲:۵۷:۵۶
آقای کروبی خیلی خوب سخنرانی کردند و برنامه های خود را اعلام کردند و مثل برخی به دنبال عوام فریبی نبودند. (124561)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۰۱:۲۵
به نظر من هم اگر سال 84 احمدی نژاد رییس جمهور نمیشد شاید هابیل هم به قتل نمیرسید! (124565)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۰۲:۵۳
قدیما میگفتن آخوندا خوب صحبت میکنند و سخنور هستند. ظاهرا شیخ ما دروس فقه و اصولو کلام را در دانشگاه آزاد گذروندن! (124566)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۰۳:۱۳
با سلام. حرفهای شیخ اصلاحات به دلم نشست. بنظر من ایشان واقعا برای اصلاح بخصوص اصلاحات اقتصادی آمده اند چرا که قوی ترین تیم اقتصادی را در اختیار دارند. ایشان در دوره های قبل هم سکوت نکرده و کاندیدای اصلاحات بودند. (124567)
 
حبیب
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۰۶:۲۲
من بعد از دیدن این برنامه تصمیم به خودکشی گرفتم. بدلیل زیستن در کشوری با این شرایط بد که البته تا امروز احساسشان نمیکردم ولی خدا به کروبی عمر بده که به ما فهموند تو چه لجنی زندگی میکنیم . البته فقط 4 سال اخیر رو عرض کردم. قبلا گل و بلبل بود هرکس هم معترض بود ایراد از خودشه نه دول اصلاحات و سازندگی. (124570)
 
محمدرضا.ش
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۱:۰۷:۳۰
کسی ادعا نکرد در زمان اصلاحات و سازندگی کشور گل و بلبل بود این ادعای شما طرفداران احمدی نژاد است که در این 4سالی که کشور را به پرتگاه بردید ادعای گل و بلبل بودن مملکت را دارید. لطفا قضایا را وارونه نشان ندهید برادر مسلمان(البته انشالله که مسمان باشید) (124798)
 
Saeed
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۱۰:۱۰
BESYAR MOHKAM VA ZIBA SOHBAT KARDAND (124572)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۱۰:۵۱
مهدی در حد و اندازه های خودش ظاهر نشد! البته یک دلیلش مصدومیت حنجره اشه و ایشالا که تا مناظره بتونه به روزهای اوجش برگرده. کلاً بیانش بدتر از موسوی بود ولی برنامه داشت مثل رضایی. (124574)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۱۳:۵۰
گفتمان اصلاح طلبی واقعه ای متعلق به مردم است و کسی قیم و صاحب آن نیست که آن را ماترکی برای دیگران کند.
کروبی زبان صادق این گفتمان در این دور از انتخابات است چرا که ملغمه ای خود ساخته با رنگ و لعب نیست
او برنامه دارد و صادق است
ا و مرد عمل است (124576)
 
کاوه
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۱۵:۱۶
شما چقدر عجله می کنید. اینجا نظرخواهی برنامه آقای کروبی هست ولی عنوانتون نوشته میرحسین موسوی لطفاً تصحیح کنید. (124578)
 
رامین موسوی
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۲۷:۰۲
چیزی که کروبی را از بقیه نامزدها متمایز می کند، شجاعت اوست (که با بی باکی و شلوغ کاری و لمپن بازی فرق می کند) و البته عملگرایی اش، که بزرگترین نقطه ی قوت اوست. من از قضیه ی قانون مطبوعات و نقش کروبی دل خوشی نداشتم، ولی گردش روزگار و گذشت ایام نشان داد که کروبی دورنمای روشن تری را پیش چشم داشت.
او مخالف دولت ایدئولوژیک (و ایدئولوژی دولتی) است. همین هم هست که برای رسیدن به اهدافی که صحیح می داند از مذاکره، تعامل، امتیاز دادن و گرفتن رویگردان نیست.
او نشان داده که صحنه ی سیاست جای کباده کشی و منم گویی و زورآوری نیست. در سیاست حرف مرد یکی نیست. چه گواراها می میرند، و کاستروها زنده می مانند و حکومت می کنند. تجربه ی موفق قوام الملک در بازپس گیری آذربایجان از شوروی هنوز پیش روی ماست.
رییس دولت باید آداب بازی را خوب بداند. اینجا جایی نیست که هر نوع عقب نشینی مذموم باشد؛ چیزی که مذموم است، بد بازی کردن است، و شکست خوردن. گاهی برای یک جهش رو به جلو باید یکی دو قدم عقب رفت، ولی دائماً پس کشیدن (که روش خاتمی بود) یا مدام حمله کردن (که منش احمدی نژاد است)، هر چه باشد، ویژگی یک رهبر موفق نیست.
من به کروبی و روش مدبرانه اش در سیاست رای می دهم و آن را موفق ترین و عقلانی ترین راهبرد در هدایت دولت می دانم. (124585)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۴۸:۰۹
منم کلیه صحبت های شما رو تایید می کنم (124739)
 
mehrdad
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۲۷:۵۹
Ba Salam be Dataandarkarane seite ALEF.Man sokhanane haj agha karobi ru shenidam tanha chizi ke ishon ru az baghiye kandidaha motamayez mikone shojaete ishon hast ke Ahsant migam be ishon.vali ehsase man ine ke behtare shakhsi biyad ke karhaye jadid betone bekonee.dar in ke ishon az 1 jomhori eslami bodan shaki nist vali behtar ekasi biyad ke kare jadid dashte bashe eide jadid . vaela agahye karbaschi-abtahi .va,.... ina hame ghablan emtehan pas dadan. Ba tashakor bye (124587)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۲۸:۱۰
درسته کروبی سخنور خوبی نیست اما تیمی که پشتش قرار داره با تکیه بر بی پرواییش قطعا می تونه کار امد تر از موسوی باشه (124588)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۳۰:۳۴
خیلی بهتر از موسوی و رضایی حرف زد. موسوی باید روی برنامه های تلویزیونی کار بیشتری بکنه. (124589)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۳:۰۷:۰۵
هیچ کدوم از این آقایان قدرت بیان محمود احمدی‌نژاد را ندارند. خودشان و اطرافیانشان هم این را می دانند. البته صدا و سیما هم زیرکانه عمل کرد که فقط برنامه های رسمی را به خود کاندیداها سپرد. فرض کنید اگر کرباسچی مثلا می آمد صحبت می کرد چه طور بود. ولی احمدی‌نژاد یک تنه همه اینها را حریف است. من بعد از آقای رفسنجانی که واقعا در کنفرانسهای خبری خبرگزاریهای داخلی و خارجی را می‌پیچاند کسی را به قدرت بیان محمود احمدی نژاد ندیده‌ام.
نکته دیگری که جالب است متانت ایشان است. یکی از دوستان ما در اینجا فارغ التحصیل دانشگاه پرینستون و حالا خود او رییس یک کالج است اینجا ولی اما خیلی هم به سیاست ایران کاری ندارد. وقتی آقای احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا سخنرانی کرد بعد از توهینهایی که رییس دانشگاه به او کرد. ایشان می گفت دنیا شعور و فرهنگ ایرانی را دید. حالا من نمی‌فهمم که جناب آقای موسوی که بسیار پراکنده گویی می کردند در اولین نطق تلویزیونی بدون ذکر هیچ راه حل و برنامه ای چه طور و از طرف چه کسی به خودشان اجازه می دهند که بگویند آقای احمدی نژاد آبروی ایرانیان را در جهان برده است؟!
اگر آقای کروبی و حتی آقای موسوی امروزی (من دیروز ایشان را به خاطر ندارم) با این وضع که حرف می زنند بیایند در یک همچون شرایطی مثل دانشگاه کلمبیا قرار بگیرند فکر کنم باید با آبروی ایران و ایرانی خداحافظی کنیم.
محمود احمدی‌نژاد قطعا آدم کم اشکالی نیست ولی دوستانی که تا دیروز وقتی که پشت سر جناب آقای خاتمی بودند به همین آقای موسوی هر چه دلشان می‌خواست می گفتند و حالا مصلحتی سنگ او را به سینه می زنند و آنهایی که پس از انصراف جناب خاتمی طومار علیه موسوی امضا کردند و حالا طومار مصلحتی می فرستند که فرهیختگان امضا کنند که موسوی یگانه زمانه است بدانند که در دل آمریکا حتی کسانی هستند که به محمود احمدی‌نژاد عشق می ورزند و روز ۱۲ ژوین به او رای خواهند داد.
برای من یکی همی بس هست که هر کس از راه می رسد یک اهانتی می کند و یک فحشی به رییس جمهور می دهد و او هیچ نمی گوید و بعد همین آقایانی که زمانه خودشان اگر می گفتی بالای چشمتان ابروست کلاهت پس معرکه بود می گویند که آزادی نیست! جناب موسوی کروبی و رضای پس آزادی چیست اگر این نیست؟ (124650)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۰۵ ۱۱:۱۲:۲۷
پس چرا ایشون بیشتر سخرانی هاش خطابه است و از رو کاغد میخونه؟ (125437)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۵۲:۳۳
من مفهوم تخریب رو هنوز نفهمیدم. اگه قرار باشه همه بیان از دولت نهم و کاراش تعریف کنن پس واسه چی کاندید شدن؟ بالاخره یه ضعفهایی هم داره دیگه. منتها آدم باید تحمل شنیدنش رو داشته باشه. بعدش هم اینو نمی فهمم که تو این دوره مد شده هی می گن برنامه ندارن برنامه ندارن. مثلاً دکتر احمدی نژاد خیلی تو دوره قبل برنامه معرفی کردن؟ جز این بود که شعار عدالت محوری و اینجور چیزا دادن؟ شما اتتظار دارین یه کاندیدا بیاد ریز به ریز بگه دقیقاً چیکار می کنم تا فلان اتفاق تو کشور بیفته؟ در این صورت نیاز به 100 ها ساعت برنامه تلویزیونیه. ما ایرانیهامردمی جو گیر هستیم بیشتر به شعار رای می دیم و فقط با گفتن کلمه برنامه افه می گیریم. فقط برای 90 درصد ما این مهمه که کی می تونه با قشنگ حرف زدن (و نه عمل کردن) مخ ما رو خوب بزنه تا شیفته اش بشیم. (124601)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۳:۱۹:۱۹
فكر مي كنم پاسخ به اين سؤال كه «چه تمايزي بين نقد و تخريب قائليد؟» براي هر دو طرف بحث، كليدي است. در پاسخ آن فعلا اين دو مورد به ذهنم مي‌رسد:

1-تفاوت هدف
يك فرق نقد و تخريب در هدف آن است. هدف نقد اصلاح كاستي‌ها و تقويت قوت‌هاست اما هدف تخريب اين است كه از هر طريقي كه شده طرف مقابل نباشد (البته سنجش هدف سخت است و لااقل من ذهن خوان نيستم، ولي ازنحوه بيان و نوع عملكرد تا حدي قابل تشخيص است)

2-تفاوت روش
نقد (به عكس تخريب) آن چيزي است كه مستند و مستدل و به دور از كنايه باشد. منتقد از شفاف شدن فضا و ارائه آمار و اطلاعات مستند استقبال مي‌كند اما تخريب‌گر فقط با كلي‌گويي و ايجاد ابهام به دنبال خراب كردن ذهن مخاطب نسبت به رقيب است و از تعيين معيار و مقايسه بر اساس معيار فرار مي‌كند، حتي اگر بتواند با تحقير و توهين.


از اين لحاظ هرچند به احمدي نژاد و خودم هم انتقاد دارم اما فكر مي‌كنم طرف مقابل هم كارنامه موفقي در اين جهت نداشته (سال84) و ندارد (اتفاقات روز‌هاي جاري)

يادم نمي‌رود هفته منتهي به 3 تير را كه روزنامه‌ها مي‌نوشتند براي اجتناب از خفقان به ... راي ندهيد. ملت ما به كوتوله‌ها راي نمي‌دهند. احمدي نژاد نه تنها دانشگاه‌ها و ادارات كه حتي پياده‌روها را هم بين زنان و مردان تفكيك ايجاد مي‌كند و ...

امروز هم دوباره همان مطالب را مي‌شنويم:
عيس كلانتري: اگر احمدي نژاد راي بياورد بايد چادر سر كنيم و فرار كنيم
رمضان‌زاده:تنها چيزي كه در اين دولت ارزان شده مواد مخدر است
کامبوزیا پرتوی: در طول این 4 سال یک آدم کوچولو من را کوچولو کرد

از شعارها و توهين‌هايي كه در جلسه 2 خرداد ورزشگاه آزادي در حضور سياستمدار اخلاقي (!) آقاي خاتمي بيان شده مي‌گذرم


همه به خودمان و وجدانمان رجوع كنيم و جواب دهيم. فرق نقد و تخريب چيست؟ (124867)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۵:۵۰:۲۰
عزیز جان ماندید میشن که بگویند چه برنامه هایی برای آینده دارند نه اینکه در گذشته چه گذشته! (124926)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۳-۰۵ ۱۱:۱۳:۳۱
گذشته چراغ راه آينده است. (125439)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۵۲:۳۷
با سلام

از صراحت و شجاعت بیان آقای کروبی تعجب کردم. مطالب بسیاری که بیان کردند در واقع مواردی است که بنده شخصا به اونها معتقدم. گرچه جای سووال هست که حتی در صورت اینکه ایشان انتخاب شوند دامنه عمل وی چقدر خواهد بود و آیا سرخوردگی که خودش هم به آن اشاره کرده به طور سیستماتیک و به دلیل حدود اختیارات توسعه پیدا می کند یا نه. (124602)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۰۳ ۲۳:۵۴:۲۲
اقای کروبی گر چه بسیار خسته بنظر می رسیدند اما با زبان ساده و با صراحت لهجه خاص خود علت ورود خود به صحنه، مشکلات مو جود و راهکارهای خود را برای رفع انها بیان نمودند. البته چون جلسه اول کاندیدا ها می باشد بیشتر کلی گوئی است و برای قضاوت بهتر باید صبر کرد. (124603)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۰:۰۱:۵۳
درود بر اصلاحات واقعی
که تنها نماینده ی آن کسی است که مهدی کروبی نام دارد
فوق العاده بود
من میر حسینی بودم
اما از حالا به بعد رایم با مهدی کروبی و تیم قوی شیخ اصلاحات خواهد بود (124604)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۰:۰۴:۴۵
درسته کروبی سخنور خوبی نیست اما تیمی که پشتش قرار داره با تکیه بر بی پرواییش قطعا می تونه کار امد تر از موسوی باشه (124605)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۰:۰۷:۰۹
آقای کروبی من هم با صحبت های شما موافقم اما شما هم از جفا به جمهوریت سخن گفتید و هم از اعتقاد به آزادی های در چارچوب قانون اساسی
اما آیا همین قانون اساسی ما نیست که بستری برای لاغر کردن جمهوریت فراهم کرده؟
آیا قانون اساسی ما را شخص معصومی نوشته است؟
آیا اگر کسانی اعتقاد داشته باشند که ایراداتی هست سریعا باید تخطئه شوند؟

البته همچنان آن خطوط قرمز باقی است که پا را از آن فراتر گذاشتن همانا و تکفیر شدن همانا (124606)
 
م
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۱:۲۰:۲۲
آقاي كروبي صحبت از تغيير قانون اساسي هم در بيانيه خود كرده.
از شما خواهشمندم براي روشن شدن كامل مواضع ايشون به اين بيانيه ها مراجعه كنين (124628)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۲:۴۶:۵۹
جناب م من به صحبت های امشب ایشان استناد کردم که فرمودند آزادی هایی در چارچوب قانون اساسی
اشکال در همین جمله است
ادعای آزادی مطبوعات در کشور ما با این قانون اساسی فعلی ادعای گزافی است
تجربه هم این را به ما نشان داده حتی در دوران اصلاحات.
پس این سخن ایشان دو پهلوست چون اگر روزنامه ای بسته شود ایشان ممکن بگویند من گفته بوده آزادی در چارچوب قانون اساسی (124649)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۰۵:۲۶
و حتماً هم توانایی عوض کردن قانون اساسی رو دارن و این اصلاً شعار توخالی نیست! (124755)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۰:۱۶:۰۷
کروبی ایده های روشنی برای مسائل پیش رو دارد و به نظر از بقیه شایسته تر می باشد ولی بازهم باید صبر کرد
بهرام از سوئد (124608)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۰:۲۲:۲۰
یکی از تناقض هایی که توی صحبت های کروبی بوداینه که ایشون از یه طرف به دولت طعنه زدند که عملکرد خودش رو با عملکرد دولت های قبلی مقایسه می کند واز طرفی بدون رعایت فاصله زمانی در تناقض گویی بلافاصله فرمودند که اگه من رئیس بشم اول میام وضع موجود رو برای مردم توضیح میدم.بابا تو که هنوز شروع به کار نکرده داری عدم کارایی احتمالی خودت رو با بهانه وضع موجود توجیه میکنی.دیدی تو رو خدا.! (124610)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۷:۳۰:۲۸
به گمانم شما تنها همان يك جمله را از سخنان ايشان شنيده ايد،ايشان فرمودند من اهل مقصر جلوه دادن بقيه دولتها نيستم و بعد از انتخاب شدن گزارشي از وضع موجود ارائه داده و ديگه ضعفها رو به دول قبل نسبت نمي دم.
در علم برنامه ريزي اگر شما ندونيد كجاييد و به كجا و چگونه مي خواهيد بريد بي شك شكست خواهيد خورد.
ايشان نقطه شروع را بيان خواهند كرد تا سوء تفاهمي نسبت به عملكردهاي دولت پيش نيايد.شايد در گزارش ايشون پارامترهايي از عملكرد مثبت دولت جاري هم باشه،گزارش فقط براي زيرآب زني نيست نكات مثبت هم ميتونه داشته باشه (124676)
 
وحید
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۴۸:۴۲
اتفاقاً آقای کروبی این مساله رو خیلی خوب روشن کردند و طرحی که ارائه کردند طرح فوق العاده بدیعی بود.
ایشان گفتند که من در بدو بدست گرفتن دولت گزارش کاملی از وضعیت کنونی کشور به ملت ارائه می کنم تا مردم بدانند که من مملکت را در چه شرایطی تحویل گرفته ام و بعد از آن روند رشد یا افول کشور در گزارشهای بعدی عملکرد دولت دهم برای همه روشن باشد و اتفاقاً تاکید هم کردند که بدین ترتیب ناکارامدی احتمالی دولت به گردن دولتهای قبل نخواهد افتاد (124741)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۱:۳۴:۰۹
خودت اصلا میفهمی چی نوشتی
تهیه گزارش وضع موجود از ارکان مهم برنامه ریزی است. اگر به وضع موجود و تحلیل آن دقت نشود برنامه آبکی و سلیقه ای خواهد بود (124811)
 
ata
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۰:۲۵:۰۷
dastetoon dard nakoone man be televezuon iran dast resi nadaram vali shooma baen kareton dar entekhab man komak kardid mamnonam (124613)
 
ehsan
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۰:۲۵:۴۰
bavar pazirtarin sokhanranie tablighati ro karobi dashte. (124614)
 
abbas
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۰:۵۸:۲۸
جالب بود كه اقاي كروبي بر خلاف 2 كانديدديكر حرفي از مقام معظم رهبري نزدند! (124620)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۱:۱۱:۲۱
من که فعلا چیزی جز حرف از برنامه های این سه عزیز ندیدم . و فکر نکنم تا اون موقع زنده باشم که به بینم که روزی مسئولان به جای حرف های قشنگ برنامه های کارامد داشته باشند. (124624)
 
1
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۱:۳۶:۵۳
ببخشید! حرف زدن که کاری نداره. به نظر من دادن وعده هایی که عملی نیستن فقط باعث ناامیدی بیشتر مردم می شه. اصلاحات یه روند آروم و پیوسته باید باشه نه یهویی و هیجانی!
شخصا از میرحسین موسوی حمایت می کنم چون میتونه مجری خوبی برای اون روند آهسته ولی پیوسته باشه! کاری که خاتمی خواست انجام بده ولی مردم هول بودن و نتونست به جایی برسوندش. (124632)
 
خزرنامه
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۱:۴۲:۰۵
در یک کلام فقط میتونم بگم آقای کروبی صریحترین و جدیترین کاندیدا بنظر میرسه (124634)
 
بهنام
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۳:۳۰:۵۷
خيلي از دوستان به اين موضوع اشاره مي كنند كه كانديداها برنامه ارائه نكرده اند، بايد از ايشان پرسيد مايلند چه چيزي به عنوان برنامه بشنوند؟! آيا اگر مثلا گفته شود كه با فلان روش تورم را به عدد 5.3% مي رسانيم اين برنامه است؟!
به نظر من برنامه عبارت است از مواردي كه كانديداها به عنوان برنامه به آن اشاره مي كنند، تيمي كه با آن كانديدا همراه است تا ضمانت اجرايي آنها را به عهده بگيرد و سابقه سياسي و مديريتي خود شخص به عنوان معياري براي اجرائي شدن برنامه.
با اين تعريف آقاي مهدي كروبي نسبت به ساير رقبا گزينه مناسبتري است. (124655)
 
هرمس
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۳:۵۲:۱۶
من تا کنون هر سه سخنرانی را دنبال کردم. باید بگویم که شاکله گفتار آقای کروبی منسجم، همگِن و هماهنگ است. به واقع با یک پیشدرآمد شرحی از خود به مردم دادند و در حقیقت اعتراف نمودند که شرط نخست دولتمردی پاسخگو بودن به ملت است. سپس به مساله مهم سه ضلع نظام پرداختند: یعنی به جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت. مثلثی که که عدم توازن در آن به مثابه «مثلث برمودائی» است که فقط منجر به \"دولت کریمه\" می شود و نه دولت پاسخگو و خدمتگزار. توجه به این سه ضلع بسیار اساسی است. سپس به مساله مهم رئوس برنامه های خود پرداختند. برنامه هایی که در بیانیه های پیشین ایشان هم مستتر است. آنگاه به گشودن نکات کلی پرداختند. و درآخر هم به ذکر جزئیات پرداختند و هم عهد بستند که، اگر ملت او را انتخاب کند، دو کار انجام می دهد: نقدپذیری و شفافیت را به سرلوحه عمل دولت خود بدل می کنند، و به ملت گزارش می دهند. شفافیت در کلام ایشان بارز است. این موضوع از این جهت مهم است که پاسخگوئی مستلزم نقدپذیری است و نقدپذیری، پیش شرط حکمرانی خوب است. ما از ابهام ضربه بسیار خورده ایم. این که دولتی نخست ترازنامه ای از وضع موجود ما ارائه کند تا سپس بتواند در ادامه کار تفاوت های عملی را ترسیم کند امر پسندیده ای است. چون نخست شایسته است بدانیم در کجا هستیم. این به این معنی است که ما ازحیث آماری از شفافیت کافی برخوردار نیستیم. و دولت آقای کروبی عهد می کند که دولت شیشه ای و شفاف باشد تا منتقدان دولت ایشان بتوانند با رجوع به آمار قابل اتکا به نقد دولت ایشان بپردازند. تفاقا ایشان چندان به نقد دولت سخن نگفتند، بلکه مسائل راهبردی خود را بیان کردند. نخست لازم است در باب کلیات به تفاهم رسید و یا دستکم فهمید که این شخص کاندیدا چه در سر دارد، تا بعد به جزئیات رسید. نکته مهم در سخنان ایشان تکیه بر کارجمعی و نگاه کارشناسی است. که در همان بیانیه نخست ایشان درباب احیا برنامه ریزی و عقلانیت جمعی ذکر گشته است. خصایل شخصی ایشان نیز در این گفتار انعکاس داشت و حاکی از صراحت لهجه، علنیت، درایت و دوراندیشی است. گفتار ایشان به واقع گواهی است بر این که میان سیاست داخلی و سیاست خارجی هر کشوری ارتباط وثیقی است و به همین جهت ضروری دارد که ما به ترازنامه داخلی و خارجی خود به مثابه بازتاب میزان منطق موقعیت خود بر مبنای دربرگیری همه ی نیروهای کارشناس موجود در کشور، بر اساس از قوه به فعل درآوردن اصول مغفوله قانون اساسی بنگریم.
بنابراین بر این نظرم که ایشان من را به عنوان یک شهروند ایرانی متقاعد ساختند که به مهدی کروبی رای دهم. (124656)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۵:۳۶:۵۸
pishnehad mikonam Alef.ir yek box e jodagane baraye video haye entekhabati dar site tadarok bebine ke enghadr parakande az ham nabashan (124663)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۶:۱۷:۲۸
صدا ظعیف ظبط شده و از تخصص ما در خرج استفاده شود ...و با فقرا چه می شود و آقازاده ها و مافیای مالی . مشکل سکن و بیکاری و چه می شود (124664)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۶:۵۰:۱۰
با احترام به ایشان چند نکته را عرض می کنم:
نکات مثبت:
به عقیده ی من طرح ایشان درباره بیمه دانشجویی جالب توجه بود. در مورد احیای سازمان مدیریت هم استدلال ساده و خوبی کردند.
اینکه گفتند من با تیم و گروه آمده ام نکته قابل توجهی بود.

نکات منفی:
در مورد حفظ ایرانیت (ایرانی بودن) نظام کلی گویی کردند و راه حل صریحی ارائه نکردند.
بحثی که در مورد امام زمان کردند به تصور بنده نابجا بود.


من با توجه به گذشته ی ایشان انتظار داشتم تندتر حرف برنند اما خوبشتن داری کردند که قابل تقدیر بود (124666)
 
ظهیری
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۷:۰۰:۵۵
ایکاش اقای کروبی در مورد جمع کردن نهادهای غیرپاسخگوی انتصابی که در حال حاضر 85درصد قدرت را در اختیار دارند هم توضیح میدادند. (124670)
 
ر/م
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۷:۳۸:۴۷
با سلام
حداقلش این بود که از دو کاندید دیگر بهتر بود الخصوص از دکتر رضایی ولی متاسفانه ایشان نیز به سبک خود تا توانست دولت نهم را زیر دست و پا می خواست له کنه تا چهار تارای جمع کنه روحانی عزیر شما بر خلاف دو عزیز دیگر لباس و عمامه پیامبر گرامی اسلام را بر تن داری کمی از رفتار ایشان را اگر در خود نهادینه می کردی اینگونه بی مها با حتی از کیسه امام عصر خرج نمی کردی به شما توصیه می کنم این آخر عمری توشه ای برای آخرت جمع کنی هر چند انتقاداتی بر دولت نهم وارد است ولی این دلیل نمی شود که برای چها روز دنیا یک کلاغ را چهل کلاغ کنی
چه دکتر این دوره رای بیاورد یا نیاورد ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه ولی کاری که دکتر در این 4 سال کرده تا ابد در خاطره ها خواهد ماند و اسلامیت و جمهوریت و سر بلندی ایرانیت مدیون او هستند. (124678)
 
کریم
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۲:۵۱:۰۴
یعنی به نظر شما واقعا سخنان کروبی ار رضایی بهتر بود؟ (124853)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۷:۴۰:۴۵
دیشب آقای کروبی حرفهای خوبی زد من که بااحمدی نژاد بودم نظرم عوض شد
فکرکنم کروبی مرد عمل است (124679)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۴:۵۹:۲۵
عزیزم شما از حامیان کروبی یا میرحسین هستید و برای انحراف اذهان حامیان احمدی نژاد این رو نوشتید. این حنای شما برای حامیان احمدی نژاد شجاع رنگی ندارد. (124902)
 
جمالي از قزوين
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۷:۵۵:۲۵
شما سالها در مسند قدرت بوده ايد در طول اين سالها چه كرده ايد
آشوب هاي مجلس ششم در ذهن مردم مانده است
مگر سفير آلمان براي تبريك به مجلس نيامد
اگر صداقت داري ميزان ثروت خود بعد از انقلاب را اعلام نما
مردم ديگر فريب امثال شما را نخواهند خورد (124682)
 
b
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۸:۱۴:۵۵
تبليغ اسلام بود (124684)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۸:۱۷:۴۹
بسيار بد صحبت كردند وهيچ ايده جديدي نداشتند ايشان گفتند به طور جزيي تر
هر كس جلوي كارم را بگيرد به مردم ميگويم كلي از دولتهاي قبلي بد گفتند
مگر ايشان به قول خودشان در اين 30 سال در تمام كرسي ها نشستهاند
چه حاطره خوبي از خود به جا گذاشته اند كجا با صراحت كامل از حق مردم دفاع كرده اند كجا گردن خود را به خاطر مردم زير تيغ برده اند
اين همه استرس براي صحبت كردن از يك سياستمدار واقعا بعيد ه
من به عنوان يك شنونده از 3 كانديداي قبلي چيز جديدي نشنيدم احمدي نژاد را
به خاطر وضعيت اقتصاديش نكوهش ميكنم اما مگر در اين 30 سال ما ارزاني ديديم
كه حال از ايشان توقع ارزاني داريم
ايشان را فقط به خاطر قدرت بيان مسائل وايستادگي در برابر حرف زور دوست دارم
نميدونم شايد دارم اشتباه ميكنم
امشب مينشينيم ببينيم احمدي نژاد چي ميگه خدا كنه ايشان هم مثل بقيه جنگ خانوادگي راه نندازه واز روي علم ومنطق وصلح دوستي وديگر مسائلي كه ما مردم
منتظر شنيدنشيم صحبت كند
به اميد ايراني اباد مقتدر با فرهنگ وشاد (124685)
 
موسوي
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۸:۱۸:۰۳
بسيار زيبا سخن گفت (124687)
 
رحیم
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۸:۲۶:۵۳
بابا خسته نشدید اینهمه حرفهای سطحی و بی پایه و احساسی علیه احمدی نژاد گفتید. هرچی میشنویم حرفهای سطحی و روی ابه. بابا تخریب با انتقاد فرق داره. اینقدر آقایون مشارکتی تو روزنامه هاشون- سایتاشون اینا را تکرار کردند که آقایون کاندیدا هم بدون علم و اطلاع همونا رو تو تلویزیون میگند. مردیم تو این سه روز ندیدیم که مثلا بگویند واردات در سال 84 این بود در سال 87 این. راه اینقدر بود اینقدر ساخته شد. شعارهای احساسی مثلا گدا پروری و ... آخه یکی نیست به اینا بگه اون موقعه خوب بود که پولا را خودتون بر می داشتید و تو نیاورون خونه رهن می کردید دویست میلیون- حالا یکی پیدا شده همون پولا رو می ده به مردم (124693)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۹:۰۹:۰۵
پول دادن به مردم بدون کار هم ایجاد تورم می کند هم جامعه را از کار و تلاش باز می دارد . سیاستهای اقتصادی احمدی نژاد و کروبی تقریبا مثل هم است (50 هزارتومان و سهام نفت و ...)اما موسوی و رضایی در پی اصلاح و درآمد زایی برای کشور هستند . کروبی با احمدی نژاد از نظر اقتصادی فرق چندانی ندارند. امسدوارم موسوی یا رضایی برنده شوند. (124968)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۸:۳۰:۱۹
همه ما میدانیم که تا وقتی قوانین به ضرر پابرهنگان هست.و یک عده خاص به واسطه برخی معادلات دارند ثروت ملی را غارت میکنند.هیچ اعتراض و سرو صدایی به گوش نمیرسد.چون اصولا هیچ موقع پابرهنگان و مستضعفان صدایشان به جایی نمیرسد.وای به روزی که یکی پیدا بشود و یقه آن عده خاص را بگیرد آن وقت می بینید که چه خبر است.اگر حرفهایم را قبول ندارید از همین آقای کاندیدا بپرسید که مثل احمدی نژاد منابع مالی و ثروتش را به مردم بگوید .ضمنا آقا مسعود نویسنده قاتل هابیل.بسیار عالی بود. (124695)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۸:۴۹:۴۵
کروبی نشون داد که جرات و جسارت داره کمتر کسی جرات داره از اینا سخنان بزنه و اتفاقا خیلی از سخنانش درست وب ه جا بود ...ایا واقعا از جمهوریت و اسلامیت و ایرانیت در کشور درست و به جاش استفاده میشه و سوئ استفاده نمیشه؟

به نظر من کروبی به دلیل جرات و جسارتش و تیم قوی که داره میتونه خیلی از مشکلات را حل کنه....
من خودم در اگر بودم به موسوی رای بد میا کروبی احتمال زیاد رای من کروبی هست و فکر کنم خیلی ها نظرشون عوض شده چون موسوی اگر خاتمی نباشه خود به شخصه کارایی نداره و چیز جدیدی من تا حالا ازش ندیدم..

و دوستانی که میگن فقط تخریب تخریب.مگر غیر این است که همشه کسانی که میخواهند رییس جمهور بشن دولتها را نقد میکنن اگر دولت را نقد نکنند پس چه چیزی را باید نقد کنن و چطوری برنامه بدهند؟ در دوره گذشته اقای حمدی نزاد که دولتهای گذشته را وحشتانک زیر سوال برد و در حال حاظر هم تخریب میکند مگر غیر این است؟ باید بگویند مشکل چیست تا دلیل ورود خود بگوید و بتواند برنامه بدهد پس هر سخنی و نقدی تخریب نیست به این دلیل چون باب میل ما نیست..... (124704)
 
جعفری
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۸:۵۲:۵۰
بادقت در اظهارات این سه کاندید محترم درسه برنامه پخش شده باتاسف باید گفت(دریغ ازانصاف)حال باید منتظربودتاکاندیدچهارم چه گلی میکارد؟ ای کاش درکناراین اهمه سیاه نمائی برنامه های خودرابصورت شفاف ازائه میدادند (124705)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۸:۵۲:۵۲
در فیلم ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری سال 84 دو نکته جالب بود که این روزها خیلی به یادم امده.

1- آن پیرمردی که از روستای کورادل اردبیل ( که امروز دیدم سید خندانمان خاتمی، شهرشان را مضحکه خنده دیگران کرده بود!) برای ثبت نام آمده و ناراحت بود که چرا دولت سیب زمینی هایش را نمیخرید و خراب میشد به بیرون میریخت وامروز دولت سیب زمینی ها را خرید ولی اینبار دولت خراب شد و میخواهند بیرونش بیندازند!

2- دیگر آن قالیباف کرمانی که میخواست با سردارمان رقابت کند که چه زیبا فهمیده بود احمدی نژاد به دور دوم میرود ( مرحبا به سیاستت که رجل تویی نه ...!) میگفت هیچ رییس جمهوری به راور کرمان نیامد و حرفهایمان را نشنید وامروز دولت میرود تا حرفشان را بشنود و به همین جرم کسی حرف دولت را نمیشنود.

\"آرزوهایتان را بنویسید و تک تک از خدا بخواهید خداوند فراموش نمیکند تو چه خواستی ولی تو فراموش میکنی آنچه امروز داری همانی است که دیروز آرزو میکردی.\"

یا حق (124706)
 
شیلا
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۳:۱۰:۱۶
محسن عزیز خیلی زیبا نوشتی.
من در اصفهان سخنان موسوی را شنیدم و تصمیم به حمایت از ایشون داشتم ولی بعد از خوندن چند سطر بالا نظرم عوض شد.
فقط احمدی نژاد. (124863)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۷:۳۸:۱۹
شما که با یه سخنرانی جذب یه نفر می شید و با یک کامنت چند سطری نظرتون عوض میشه باید بیشتر راجع به انتخابات فکر کنید.از خودتان عقیده داشته باشید و تابع احساسات زودگذر نباشید.همین احساساتی برخورد کردن هاست که وضع ما امروز اینگونه است (124950)
 
حميد (ر)
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۰۱:۲۱
سلام
از آقاي كروبي بايد پرسيد كه شما در دو دوره رييس مجلس بوديد ودر جايگاهي قرار داشتيد كه مي توانستيد بهترين خدمت را به مردم بكنيد اما با كمي تامل وبررسي مي توان گفت در اين دو دوره يعني دوره سوم وششم يكي از بي نظم ترين ومتشنج ترين دوره هاي مجلس همين دو دوره بوده است شما كه نتوانشتيد در اين مدت مجلسي را كه در نهايت 200نفر عضو دارد را اداره كنيد چگونه قادر خواهيد بود كه در دولت با اين همه مدير با گرايشهاي مختلف سياسي و تفكرات مختلف را اداره نماييد
شما دم از جمهوريت ،‌اسلاميت ، غيره زده اي بر خلاف ادعاي شما بايد گفت شما نه تنها در اين دوره ها نتوانستيد موارد مورد ادعاي خود را عملي كنيد بلكه خواسته يا نا خواسته شرايط را براي بدترين دشمنان كشور محيا كرده ايد ودر چند مقطع در برابر مقام ولايت ايستادگي كرديد وبر خلاف نظر ايشان عمل كرده ايد شما كه دم از امام راحل ميزنيد بدانيد كه يكي از دغدغه هاي حضرت امام حفظ جايگاه ولايت ورهبري در كشور بوده و فرموده اند كه پشتيبان ولايت باشيد پس خداي نكرده شما يا مثل همان كساني كه از آنها در طول اين چند سال حمايت كرديد مخالف وجود ولي فقيه هستيد ويا در اين مدت غفلت نموده ايد. (124713)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۰۴:۱۱
بنظر من ایشون آکادمیک صحبت کرد و کلیات رو خوب اشاره کرد و اینکه با همه گروهها و افراد میتونه ارتباط برقرار کنه یک برگ برنده برای ایشونه
ایشون در عین حال که اصلا بنظر نمیومد آدم با دل و جراتیه که انحرافات هر دو گروه جمهوریت و اسلامیت نظام رو واضح بیان کرد و از خرافات (124714)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۰۹:۰۵
رو ديوار هيچكي يه جوري يادگاري ننويسيد كه يعد پشيمون بشيد.

موسوي يا كروبي الان نهايت انتخاب بعضي از هستند، اما آيا اونا كاملا؟ آيا وقتي ازشون حمايت مي كنيم بايد حتي اشتباهاتشون رو نبينيم؟ آيا اگر كسي رو انتخاب كرديم، بايد در به روي همه افكار مخالف ببنديم؟

دوستاي من، اگر كسي نماد چيزي شد آرمانها فرو خواهد ريخت، ياس به سراغمون مياد چون امكان نداره اون آدم كامل باشه. رفقاي من، هميشه (و نه فقط تو سياست) بايد آرمانهايي و معيارهايي داشت و اونها رو ملاك قرار داد نه اشخاص رو. وقتي شما احترام به حق ديگران، دروغ نگفتن،... رو ملاك قرار ميديد، ديگه امكان نداره شخصي كه خودش رو نماد اونا تو ذهن ماها جا انداخته بتونه خللي تو روند پيشرفت ما ايجاد كنه، چون ما با بالهاي انديشه خودمون به پرواز درميايم نه با بالهاي اون آدم.

مانند پرنده اي باش كه روي شاخه اي سست و ضعيف لحظه اي مي نشيند و آواز مي خواند و احساس مي كند كه شاخه مي لرزد، اما به آواز خواندن خود ادامه مي دهد زيرا كه مطمئن است بال و پر دارد (ويكتور هوگو) (124720)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۰۹:۳۸
سلام به همگي

تقريبا با نظر همتون موافقم! كروبي هم خوب بود هم نبود، موسوي هم خوب بود هم نبود! شما بايد ببينيد هدف چيه؟ جامعه هدف كيان؟ اونوقت مي تونيد هر كدوم رو تو جايگاهشون بپذيريد. موسوي سعي كرد با عوام ارتباط برقرار كنه در حالي كه سخنراني كروبي براي طيف ديگه اي از جامعه بود. هركس استراتژي خودش رو داره، مثلا شما ممكنه دوست داشتيد كه كروبي رو اقتصاد بيشتر حرف بزنه يا موسوي رو حقوق شهروندي. (124721)
 
afa
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۱۶:۴۳
با سلام
مرحبا بر صداقت وشجاعت شیخ اصلاحات.سخنرانی شیرین و جالب وبا برنامه ایشان. سپاسگذاریم (124723)
 
کوروش
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۱۷:۰۹
به عرض می رسانم با توجه به نقدهای بعمل آمده از سیاستهای هسته ای کشور در دولت اصلاحات قابل تذکر می باشد که این سیاستها در اختیار دولتها نمی باشد و به نوعی بر اساس سلیقه دولتمردان انجام نمی گیرد کلیه این سیاستها در هر مرحله با توجه به شرایط آن زمان توسط نهادهای حکومتی و رهبری عزیز اتخاذ گردیده اند که شرایط و زمان نقش مهمی را ایفا نموده اند اگر از ابتدا با شمشیر برخورد می کردیم تا به حال چیزی به نام انرژی هسته ای نداشتیم و اگر ملاطفت هم می کردیم تا به حال چیزی باقی نمی ماند . البته هزینه هائی به صنعت و کشور وارد گردید ولی با تفکرات رهبر عزیز تا مدتی دیگر طعم خوش این استقامت را خواهیم چشید . به امید نابودی اسرائیل در منطقه آنوقت خواهید دید همین اعراب چگونه نزد ما موش خواهند شد. (124725)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۴۰:۰۸
ساده لوحی رانمی توان شجاعت نامید.نمی دانم این اصلاح طلب ها چرا چیزهایی می گویند که دل نیروهای ارزشی رابه درد می اورد.طوری ازسیاستهای دولت نهم حرف می زنند که انگار جزشکست چیزدیگری نصیبمان نشده. (124732)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۷:۴۱:۵۳
دقیقا با نگاهی به گذشته می بینید که برایند فعالیت دولت جز شکست چیزی نسیبمان نکرده
البته اگر از نظر شما تنها ماندن در دنیا و صدور قطع نامه ها و گرانی و ... شکست محسوب نمی شود که من صحبتی ندارم (124951)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۴۰:۳۰
شاید ایشون حرفهای خیلی خوبی بزنند ولی نشون دادن که کاری نخواهند کرد
چرا که در مجلس ششم خودشونو به مشارکت چسبوندند و بعنوان نفر18 وارد مجلس شدند و رییس مجلس شدند ولی جلوی برنامه های اصلاح طلب ها رو گرفتند
باید به نفع موسوی کنار بروند (124733)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۵:۱۱:۵۸
ببخشید کدوم برنامه؟ شاید اخذ رشوه و تصویب طرح به نفع شهرام خان خروج از حاکمیت و تحصن و عدم بررسی لایحه بودجه و ...از برنامه ایشان بوده! (124909)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۴۸:۲۷
آقاي كروبي بسيار خوب سخن گفت و نشان داد پخته و سازمان يافته سخن ميگويد. با برنامه و با اعتماد به نفس وشجاع...
اگر چه به جناب ميرحسين احترام كامل ميگزارم اما احساس ميكنم موج موسوي بي دليل و زياد از حد در حال فراگير شدن است. احساس ميكنم كروبي را آنگونه كه هست در نيافته اند...
براي اصلاح طلبان آرزوي پيروزي دارم. (124740)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۴۹:۰۸
من کارشناس ارشد شهر سازی هستم. لازم دونستم عرض کنم به لحاظ ریزساختی و سلسله مراتب شهرسازی و نظام ترافیکی خدمات آقای کرباسچی در شهرهای اصفهان و تهران جایی رو برای انتقاد نذاشته. ایشان یک متخصص هستند و اگر هم اشتباهی در طول دوران خدمتشون کردن تاوانش رو پس دادن. نمی خواین ادعا کنین که همه مسولین باید معصوم باشند که؟ به امید روزی که از استعداد های همه ی مردم ایران تاکید مبکنم همه مردم ایران برای پیشرفت کشور استفاده بشه. و این که هر انتقادی رو حمایت از بیگانه نبینیم. (124742)
 
اكبري
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۵۲:۴۲
كروبي د رگفتا ريك اصلاحات طلب تمام عيار است ولي مديريت اصول گرايي را در كارنامه خود د رمجلس به ثبت رسانده است.ولي موسوي يك اصلاح طلب برنامه محور- عملگرا ونهادگرا ميباشد. (124744)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۵۵:۲۰
من هم بیصبرانه منتظر انتشار مناظره ها از این سایت هستم
با تشکر (124746)
 
الهام
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۰۹:۵۹:۲۰
من کاری به محتوای سخنان آقای کروبی ندارم و نمیخوام در مورد حرفهاش چیزی بگم، ولی این خیلی زشته که ایشان همش آب دهانش راه می افته و ایکاش زودتر اون دستمال رو به آقای کروبی می دادند تا دور دهانش رو پاک کنه. واقعا برای کسی که می خواد رئیس جمهور بشه این خیلی بده. (124750)
 
irani
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۰۲:۵۷
سلام:
بنظرمن آقای کروبی خود را با اروپاه و آمریکا تعریف می کند.قدرت های غربی نمی خواهند با ایران مذاکره کنند, چه رسد به مذاکره عزتمندانه. غرب تلاش میکند مقاومت ایران را از بین برده .
در مورد صنعت گردشکری هم آقای کروبی فکر مکند که غربی ها فقط منتظر آمدن به ایران هستند.این نشان دهنده عدم اطلاعات درست و بازا یابی درست می باشد.
ایا ژاپن با صنعت توریسم وارد صحنه دنیا شد? سیاست غرب جدا از مردم غرب نمی باشد.بهتر است ایشان شعر و تفسیر the white men\"s burden اثر Kipling را مطالعه کنند. ن (124752)
 
سهیل
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۰۳:۰۷
اگر به برنامه ی شیخ اصلاحات دقت کنیم میبینیم که یه روند کاملا منطقی داشت...اول اومد و خودش رو معرفی کرد و از سابقه اش گفت...بعد به یه سری از مشکلات موجود در کشور داره داشت و در آخر هم شروع کرد موارد کلی و بعدش چندتا رو به صورتی تفصیلی توضیح داد...
به نظرم تو 30 دقیقه بیشتر از این نمی تونس کاری کنه...
با توجه به برنامه های کاندیداها(البته با در نظر گرفتن این که احمدی نژاد برنامه های 3 سال گذشته رو داشته باشد)و شخصیت قاطع کروبی،رای خودم رو به شیخ اصلاحات میدم (124753)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۰۶:۱۹
ای کاش یک نظر سنجی از عملکرددوران مسئولیت ایشان از خانواده معظو شهدادر بنیادشهیدمی شد تا صلاحیت او درسکان داری کل کشور دقیق تر ارزیابی می شد. (124757)
 
قاصدک
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۱۷:۵۱
از خصوصیات لازم برای شخص رئیس جمهور چند مورد می باشد عملگرا بودن ، داشتن تیمی متخصص ، داشتن جسارت لازم برای پیشبرد امور ، تعقل و صراحت و روراستی با مردم . اینها مواردی است که با گذری بر سابقه و سخنان آقای کروبی به آن می رسیم.برنامه های آقای کروبی برنامه هایی بود که بدور از آرمانگرایی و خیالبافیهای واهی تدوین شده بود برنامه هایی عملگرایانه .
تعقل امری که در حکومت نیاز اساسی است و آن در دوره اصلاحات با مصلحت اندیشیهای دولت حاکمه تا حدودی ظاهر گردید و جسارت امری است که برای پیشبرد تعقل و برنامه های عقلانی لازم است ، این جسارت را می توان در دولت نهم یافت کرد ولی در حدی بیشتر از حد نرمال.بواقع موضوع اصلی این است که در این دوره ها این دو اصل که بواقع لازم و ملزوم همند از یکدیگر جدا افتاده اند .ولی امروز مجموع آنرا تا حدودی در آقای کروبی می توان دیدو از همین روست که بنظر من آقای کروبی برتر از آقای موسوی و سایر رقبای محترم است.
چه خوب است بعضی مواقع مسائلی را در ذهن خود کنکاش کنیم آیا آقای موسوی می تواند در برابر موانعی که آقای خاتمی بر سر راه داشت مقاومت نموده و به یک تدارکاتچی تبدیل نشود؟
ولی در مورد آقای کروبی این سوال با جسارتی که در وی آشکار استواضح است که اگر کسی در بین آقایون کاندیدا توان مقابله با این مسائل را داشته با شد ایشان است. ولی همراه با تعقل که اگر از آن جدا شوند وضع همین می شود که می بینیم.
درنتیجه سخنان آقا کروبی را مدون تر ، هدف مند تر ،عقلایی تر و عملگرایانه تر از سایر کاندیدا دیدم. (124765)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۱۸:۴۳
من هم تا ديشب مير حسيني بودم ولي گويا كروبي شايستگي و شجاعت بيشتري دارد . ضمنا تيم او هم شناخته شده تر و كار آمد تر هستند (124766)
 
احمدي
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۴۳:۲۲
به نظر اينجانب نكات ارائه شده توسط آقاي كروبي بسيار گويا و شفاف بود، ليكن تصميم گيري صرفاً بر اساس گفته ها و سخنان افراد صحيح نمي باشد، بلكه عملكرد كلي و مديريتي افراد است كه مي بايست براي انتخاب كانديداي اصلح مدنظر قرار گيرد، بررسي عملكرد افراد كانديد از جمله اقاي كروبي نشان مي دهد كه در عمل ايشان قادر به اداره كشور در اين شرايط بحراني را نداشته ضمن اينكه اقدامات قبلي ايشان در بنياد شهيد و روابط مالي با برخي نظير شهرام جزايراي و يا انتساب همسر ايشان به مدت طولاني بر رياست بيمارستان مصطفي خميني، همگي نشان دهنده سوابق قبلي ايشان است، به نظر اينجانب آقاي مهندس موسوي به دليل سوابق مديريتي طي دوران بحراني جمگ هشت ساله و همچنين عملكرد ايشان طي بيست سال گذشته كه بدنبال قدرت و ثروت نبوده و كانديداتوري ايشان براي پست رياست جمهوري براي حب مقام نبوده است. لذا بنده ايشان را اصلح مي دانم (124780)
 
نیکنام
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۴۴:۲۰
اگر فارغ از پیشینه تاریخی افراد و صرفا بر اساس نطق های تلویزیونی 3 شب گذشته آنها بخواهیم رای بدهیم ، من به کروبی رای خواهم داد. نطق تلویزیونی ایشان در 3خرداد خیلی منطقی اصولی و آرامش بخش بود. (124781)
 
هموطن
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۵۰:۱۸
سلام - زماني كه جوان بوديم ارزش پيرهاي قوم را نمي دانستيم به مرور كه بزرگ شديم تازه فهمديم كه چه گوهرهايي هستند و چه منبع دانش و تجربه .
ما ميهمانان انقلابيم و امثال كروبي صاحبخانه انقلاب . بياييد منطقي بيانديشم و بار ديگر اصلاحات را به سلاخ خانه نفرستيم . بگذاريم در كشور آرامش برقرار شود و اصلاحاتي آهسته و پيوسته حاكم گردد . بي شك كروبي فردي است كه مي تواند اين امر را محقق نمايد . لازم نيست رييس جمهور همه فن حريف باشد لازم است نيروهاي كارآمدي وي را همراهي نمايند . همه ما مي دانيم كه در اين دوره تيم كروبي قويترين تيم است . واقعيت اين است خاتمي مرد شريفي است ولي ايشان به اشتباه نماد اصلاح طلبي قرار گرفته است . سياستمدار واقعي آن كسي است كه در برخي شرايط دو قدم به جلو و يك قدم به عقب حركت نمايد و قدرت را براي حزب خود محفوظ نمايد كه البته خاتمي نتوانست اين كار را با موفقيت انجام دهد . متاسفانه در بيشتر موارد اكثر مردم در مورد روساي جمهوري دوره هاي مختلف دچار خطاي هاله اي مي شوند . آقاي خاتمي مي تواند به عنوان فردي فرهنگي بسيار مناسب باشد ولي قطعا سياستمدار خوبي نخواهد بود . بنده اعتقاد دارم اگر فردي در جايگاه قاضي قرار مي گيرد بايستي در مواقع ضرورت شهامت صدور حكم اعدام هم داشته باشد . در غير اينصورت اين فرد اشتباهي در آن جايگاه قرار گرفته است آقاي خاتمي آن قاضي است كه توان صدور حكم اعدام براي مجرم را ندارد .!
برهمين اساس است كه حمايت خاتمي از موسوي بسياري از جوانان را به اشتباه انداخته و دچار خطاي هاله اي مي نمايد . و چون خاتمي را نماد اصلاح طلبي مي دانند فكر مي كنند پس موسوي نيز همان خاتمي است در صورتي كه اين اشتباه است . 1- خاتمي نماد اصلاحات نيست .2- موسوي خاتمي نيست .3- تا همين الان هم آقاي موسوي نتوانسته حدود خود را از اصلاح طلبي و اصولگرايي مشخص نمايد . كمي دقت كنيد مي بينيد يكي به ميخ و يكي به نعل مي زند . (124787)
 
mazdak
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۵۴:۵۰
karubi zabaane hagh-goo dasht. bi-parva va bi-molahezeh. vali carisma chize digarist ke karrubi faghede aan ast. har chand be nazare man ba tanaghozaate sakhtarie dar herame ghodrat dar iran, candidaha kaar-aayee chandaani nakhahand dasht har chand shojaa. kaar-amad, va mojarrab bashand. be hamin dalil man doctor ra marrajah midanam chera ke vey adame kaaraayee in system ra be dalile tanaghozaate saakhtari bishtar be rokh mikeshad va mardome irane ra ba halle rishehee-tare moshkelaate ejtemaaee, eqtesadi, va siasieshan sowqh midahad (124791)
 
mazdak
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۰:۵۸:۴۵
aghaye karrubi harf az rahbari ham zadand anja ke farmoodand man ba \"ghodrat\" mitavanam kenar biayam. (124792)
 
محمد رضا
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۱:۰۰:۵۲
با سلام
اول در پاسخ به دوستاني كه ميگويند طرحي ارايه نشد بگويم كه شما انتظار نداريد كه در يك نطق نيم ساعته كه نامزد براي معرفي خودش وقت داره همه چيز گفته بشه.
ضمن اينكه آقاي كروبي به عنوان شروع به طرح ها اشارهاي كرد.(سهام نفت، حقوق شهروندي و...).
و اينكه ما خواهان تغييريم با موسوي يا كروبي. (124793)
 
نسرین
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۱:۰۲:۱۰
سلام
من نیز مانند تعدادی از دوستان فکر نمی کردم آقای کروبی چنین با برنامه و قوی ظاهر شوند به ایشان و طرفداران ایشان تبریک می گویم
اما نکته ای که به نظر شخص من مهم است این است که یک رییس جمهور می بایستی از نظر سنی و توان بدنی در شرایطی باشند که بتوانند در شرایط عادی و ویژه به سفر بروند و استرس ها و فشارهای زیادی را تحمل کنند . ایشان برای تصدی پست ریاست جمهوری پیر و ناتوان به نظر میرسند. (124794)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۱:۱۱:۲۴
يادم مياد در دوران طلايي دولت سازندگي (البته طلاش مال كار گزاران( دار و دسته كرباسچي و مرعشي و...) بود)زماني كه هيچ روزنامه اي جرئت نقد سردار بزرگ رونداشت روز نامه سلام عبدي رو بستن و انداختنش هلفدوني حالا چه جوريه كه اين دو تا با هم هم سنگر شدن (124799)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۶:۰۶:۰۱
shoma dooste aziz kheili khodesh or narahat nakon. donya injooriast (124928)
 
اشتباهه
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۶:۵۹:۰۷
اون که عبدی را زندون انداخت چند سال بعد کرباسچی را هم زندون انداخت (124940)
 
پویا
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۱:۵۶:۳۱
همواره دلیل نپسندیدن کروبی را مشکلات گفتاری وی می دانستم و آن را نقطه ضعفی در وی.اما اکنون به این نتیجه رسیدم که ما رییس جمهور خوش صحبت زیاد داشته ایم که بعضی از آنها خوش عمل نبوده اند و بعضی از آنها اصلا اهل عمل نبوده اند که هیچ حتی حرفهایی را میزدند که عملی هم نبود.(اشاره به شخص خاصی نمیکنم!)
ایشان را مناسب میدانم چون 1- از مدتها قبل در فکر رسیدن به ریاست جمهوری است و در این زمینه کارهای خوب زیادی کرده است که بهترین آن تشکیل حزب و مهمترین آنها دفاع از حقوق اقلیتها و دفاع از کسیانی که بیخودی رد صلاحیت یا حتی در برهه ای محکوم به اعدام بودند و ...
2-معمولا کسانی که عیبی در یک زمینه ظاهری دارند حسن زیادی در عمل دارند
3-به قدرت علاقه دارد و نمیگوید ندارم و عشق به مردم و خدا و چیزهای دیگر باعث شده بیایم (124822)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۲:۰۶:۵۶
به دلیل ویژگی های بارز زیر من به کروبی رای می دهم

1- برنامه اش شفافتر از همه است.
2- با یک تیم کاردان و شناخته شده به میدان آمده است .
3- بسیار پیگیر است . اگر دری برایش بسته باشد دری دیگر را پیدا می کند و
در نهایت تمام تلاشش را می کند که به اهدافش برسد.
4- زود رنج نیست . همه می دانیم در یکی از دانشگاهها او را به دانشگاه راه
ندادند و او از پشت میله های دانشگاه با دانشجویان صحبت کرد. این روحیه را
هیچ کدام از کاندیداها ندارندو اگر چنین شرایطی برای آنها ایجاد می شد قهر
می کردند.
5- در گفتگو و رایزنی بسیار مهارت دارد و می دانیم که بسیاری از مشکلات ، با
گفتگو و رایزنی حل می شود.
6- با حضور چندین ساله ای که در حکومت دارد . کلیه ارکان حکومت را می شناسد
و می داند که چگونه با آنها کار کند.
7- به باور دوست و دشمن سعی کرده است که از حق کلیه مظلومان دفاع کند.
8- تنها کسی که در مورد ظلم به دراویش ، واکنش نشان داد ایشان بوده است.
9- واقع نگر است . به نظر من پذیرش حکم حکومتی که انجام داده اند ، نشاندهنده
درایت و واقع نگری ایشان است و نکته ای مثبت برای ایشان است و نه منفی.
10- اهل هیاهو و هوچی گری نیست.
11- به تحزب به معنی واقعی کلمه اعتقاد دارد و عمل نیز کرده است.
12- مثل بسیاری که قبلا انتخابات را تحریم کردند و الان به شدت پشیمانند ، ایشان
هیچگاه انتخابات را تحریم نکرده است .
13- در انتخابات قبلی نیز دیدیم که جایگاه خوبی بین مردم دارد. متاسفانه بسیاری
از افراطیون در آن زمان از دکتر معین حمایت کردند و طوری جو سازی کردند که
انگار دکتر معین حتما رای می آورد و دیدیم که او رای بسیار کمی آورد. در همان
زمان اگر این افراد ( و حتی برخی از هم مجمعی های آقای کروبی ) اگر از آقای
کروبی حمایت می کردند ، قطعا ایشان رای می آورد. (124828)
 
خسروي
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۲:۱۵:۰۵
نظري نداشتم بعد ازصجبتهاي ايشان مايلم با يشان راي دهم/. (124833)
 
nobahar
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۲:۳۶:۳۴
سخنان شیخ دقیق، صادقانه و کارشناسی بود و بر خلاف مهندس موسوی که فقط از وضع موجود ایراد میگرفت ایشان برنامه ها و مواضع خود را نیز تبیین کردند که حقیقتا برنامه ها جدید ، اجرایی و مفیدی بودند در ضمن ایشان برنامه دیگران را به نام خودشان کپی نکردند مانند بعضی ها که برنامه های کروبی را به نام خودشان کپی کردند (124843)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۲:۴۳:۰۵
بسیار علی بود به امید موفقیت ایشان (124846)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۲:۵۲:۲۴
با سلام مملکت ما اگر رئیس جمهور نداشته باشد اداره می شود با رای دادن به کروبی دل این بنده خدا را شاد کنید و مگر نه امسال 4 ساعت خواب می رود و سرنوشت نظام عوض می شود (124854)
 
مسلم
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۲:۵۳:۰۶
به شخصه معتقدم کروبی بجز کلی گویی کار دیگری نکرد. موسوی بهتر از ایشان حرف زد .

در مورد صحبت 3 کاندید تا کنون باید بگویم الحق والانصاف سخنان رضایی پربار تر و با برنامه تر بود.

بی صبرانه منتظر مناظره ها هستم. البته معتقدم کسانی که فقط میخواهند با هر شیوه ای از کاندید و یا جناح مورد نظر خود حمایت کنند چشمان خود را بر روی حقایق می بندند و با شایستگی کاندیدها و برنامه هایشان کاری ندارند.

سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگر انکه مردمش آن را تغییر دهند.

از همه شما خواهش میکنم به فرد اصلح تر و با برنامه تر رای دهید و با جناح های سیاسی کاری نداشته باشید. (124855)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۳:۰۸:۰۸
اوج حرفهای آقای کروبی جایی بود که گفت در تمام دنیا افراد تند رو وجود دارند ، ولی اینها نباید دولت را در دست بگیرند (124862)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۳:۱۴:۴۲
با عرض سلام و تشکر از زحمات شما، اگه میشه کیفیت فیلمها رو بهتر کنید. (124866)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۳:۴۵:۰۶
سلام-همه باید تلاش کنیم تا در انتخابات مردم بتوانند آرا،افکار ،برنامه ها و حتی ترکیب احتمالی کابینه را بهتر بشناسند و به جای بیان کلمات احساسی در رد یا تائید نامزدها موارد و دیدگاههای مطرح شده توسط آنان را به رای بگذاریم. (124874)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۴:۰۵:۲۴
واقعاً شما فكر مي كنيد كسي مثل ايشان مي تواند رئيس جمهور خوبي باشد. كسي كه ذره اي انصاف نداشته باشد و فقط بديها را (به خيال خودش) ببيند، چگونه مي تواند در جامعه اي كه خير و شر به هم آميخته اند، خوبيها را پرورش دهد و در مقابل بديها بايستد.
واقعاً متاسفم . (124885)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۴:۰۵:۴۴
ايران تنها كشوري هست كه در ظرف2 هفته كانديدا ها معرفي مي شوند در عرض 30 دقيقه كانديدها ديدگاهايشان را بيان مي كنند بعد در عرض 24 ساعت راي گيري انجام مي شود در ضمن 12 ساعته هم نتيجه ان اعلام مي شود خوب به همبن علت ما هنوز نتوانستيم از ان فرد منتخب راضي باشيم چون همه كارها با عجله انجام ميشود براي انتخابات رياست جمهوري ما به يك سال وقت براي شناختن كانديداها نياز داريم چر ان فرصت را به ما نمي دهيد

الحق كه اقاي كروبي در اين مدت كوتاهي كه داشتند توانستند برنامه هاي خود را به نحو احسن بيان كنند (124886)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۴:۰۷:۳۸
باز هم تخريب و تخريب و تخريب ... آقايان اگر واقعا مرد ميدان كار و تلاشيد ، طرح و برنامه بگوييد (124889)
 
هامون
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۴:۰۹:۰۸
به نظر من نباید نگاه کنیم ببینیم کی بیشتر رای میاره به اون رای بدیم . باید ببینیم راه درست چیه . من خودم تا 5روز پیش ظزفدار میرحسین بودم اما به نظرم کروبی مفیدتر باشه . پس حالا صرف اینکه میرحسین طرفداراش بیشتره نمیشه گفت باید به میرحسین رای داد. (124890)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۹:۱۷:۳۳
آقای کروبی در دوره خاتمی سدی در راه اصلاحات شده بود و به جای عمل هر کس که حرف از عدالت می زد تند رو می نامید . او خیلی به اصلاحات لطمه زد (124971)
 
فرزند خميني
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۴:۲۲:۵۲
آقاي كروبي بسيار خوب صحبت كرد و بسيار خوب هم توهين كرد و بسيار خوب هم غلو كرد (در مورد خودش ) ...
برادران و خواهران عزيز هموطنم كمي بيستر با خود فكر كنيد چرا بايد به آقاي احمدي نژاد اينگونه توهين گردد ، مگر چه كار كرده كه لايق اين توهين ها يا به قول خودشان نقد است ؟

آيا واقعاً اين مملكت اين همه دلسوز پيدا كرده كه حتي براي پرتقال ها هم دلسوزي مي كنند ؟ پس اين آقايان حساس وقتي در آخرين سال دولت آقاي خاتمي براي عيد در ميادين ميوه و تره بار هم چند كيلو ميوه خوب پيدا نمي شد كجا بودند ؟‌شما كه حتماً يادتان هست .

آقاي كروبي هم در دوره قبل نظام را محكوم به تقلب در انتخابات كرد و هم در اين دوره مطمناً اين كار را ادامه مي دهد . محكوم كردن نظام به تقلب چه معني دارد آيا مي دانيد ؟

يعني با نظر رهبري در انتخابات تقلب شده ... متاسفام براي خودمان اگر روزي قرار باشد رئيس جمهورمان اينچنين انساني باشد ،‌عملكردهاي ايشان مشخص است،يكبار با خود و يا شايد از خود ايشان بپرسيد اين خرج سرسام آور تبليغات از كجا تامين مي گردد ؟ آيا ايشان معدن طلا دارند ( شما بخوانيد معدن جزايري ها ) و يا طلبگي حوزه و رياست مجلس اينچنين پول هايي را به جيب ها سرازير مي كند؟

احمدي نژاد عزيز بنازم به ناز شصتت .
باز هم بايد در برابر طلحه ها و زبير ها ايستاد و اينبار مي ايستيم تا آخرين قطره خون.

به اميد آنكه روزي تاريكخانه ها براي همگان روشن شود... (124896)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۵:۱۸:۲۶
عزيز جان مطمئن باش اگر احمدي نژاد اين همه در كارنامه اش ، نمره ردي نداشت ، كسي به او انتقاد( و به زعم شما توهين) نمي كرد.
به جاي اينكه به منتقدان(به زعم شما توهين كنندگان) بتازي ، يك كمي منصف باش و عملكرد او را ببين. (124916)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۶:۱۶:۱۴
ghesse injast ke piremardha nemitoonan kheili az tond ravi harf bezan. hala ke khodeshoon kond shodan hamey donya bayad ba sorate oona khodeshoon ro tanzim konand. (124931)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۶:۱۷:۰۴
دوست عزیز ناشناس آخه این هم شد منطق. چون به یک نفر توهین می کنند پس همه نمره هاش ردی است؟
لابد فرزندان شهید مظلوم بهشتی که حالا زیر علم جناب میر حسین سینه می زنند به خاطر دارند که همین مردم چه توهینهایی نصیب آن عزیز سفر کرده می کردند.

این که ورشکسته سیاسی مثل خانم فایزه هاشمی که هیچ جایگاهی حتی در بین بانوان ندارد در تریبون عمومی به رییس جمهور بی شرمانه هتاکی می کند برای من نشانی جز این ندارد که این ها آنقدر دستپاچه شده اند که کاری جز هتاکی ازشان بر نمی آید.
حالا شما باز هم حرف خودت را بزن (124932)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۴:۴۹:۴۲
كروبي با اين كه ازش انتظار نميرفت ولي بازم از موسوي خيلي بهتر صحبت كرد.
آقاي موسوي كه بجاي بيان برنامه و راهكار در مورد پرتقال و چايي و سيگار لوكس و غيره صحبت كردند.واقعا تاسف آور بود.ما خيلي به ايشان اميد داشتيم.متاسفم (124900)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۵:۰۳:۴۰
وقایع ۱۰ سال اخیر و صحبت‌های اخیر نشان داده است که کروبی هنوز، با ۷۲ سال سن، ذهنش جوان است و قابلیت یادگیری و درک شرایط سیاسی را داراست (بسیار بهتر از بیشتر جوانان و میانسالان جبههٔ مشارکت). (124904)
 
فرزند خمینی و از دیار خمینی
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۵:۱۳:۰۵
به نظر من آقای کروبی دراین انتخابات با این مواضع شفاف وصریح و قد قامت جامع الاطرافی که از خود وتیم همراهش به مردم ارایه داده اند هیچ بهانه ای برای ملت وآنهایی که انتخابات را تحریم میکنند نگذاشتهاند که حتما این دفعه همگی پای صندوقهای رای حاضر شوند وبا حضور پر شور خود آن تغییری که همه به آن باور داریم را باقدرت هرچه تمامتر به ظهور برسانند.زنده باد کروبی .وتشکر از سایت الف (124910)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۵:۱۳:۴۴
واقعيت امر اينه كه قبلا مردد بودم به اينكه به موسوي راي بدهم يا كروبي اما حالا با صحبتهاي حساب شده آقاي كروبي كه معلومه از مشاوران بسيار خوبي استفاده ميخواهم به ايشان راي بدهم و البته تا بتوانم هم براي ايشان راي جمع خواهم كرد . چند روز پيش يكي از آقايان اعضاي ستاد مركزي انتخاباتي ميرحسين بمن گفت چون شرايط راي ميرحسين خوبه رفتم آنجا ولي الحق و الانصاف كروبي محكم تر از ميرحسينه و اگر شرايط رايش خوب بود حتما در تيم ايشان بودم . (124911)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۵:۴۳:۵۱
درسته كه كروبي از مسائلي صحبت كرد كه فقط عده كمي از مردم را شامل مي شود مانند رد صلاحيتها، اما از يك نظر بهتر از موسوي بود، موسوي همه طرفدارانش را نااميد كرد. بايد طرح و برنامه داد حالا پرتقال بر درختها مانده يا نمانده! (124924)
 
حسين اشناور
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۵:۵۹:۴۲
بسم الله الرحمن الرحيم
اينقدر شعار ندهيد در عمل نشان دهيد كه دلسوز هستيد و با زير آب زدن ديگران و تخريب شخصيتها به هيچ نتيجه اي نمي رسيد . (124927)
 
باقری
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۶:۲۳:۲۰
جناب اقای محسن خان(داستان سیب زمینی)
من فقط یک نکته میگویم و آن اینکه چرا دولت امسال به یاد کشاورزان و سیب زمینی کاران افتاد و سال گذسته بیاد آنها نبود.
خواهش میکنم فضا رو مثل 84 احساسی نکنید که مردم دوباره دچار اشتباه بشوند. (124935)
 
منصف
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۶:۵۵:۴۶
می خواستم به عزیزانی که می گن این کاندیداها دست به نخریب می زنن بگم بازم ای والله به شرفشون که مث منتقدین دولت اصلاحات دست به ترور (حجاریان)، حادثه کوی دانشگاه، خوردن واجبی و ... نزدن. حافظه برادران اصولگرامون خیلی ضعیف شده گویا. من مصرف کنجد، سیب زمینی (که در حال حاضر به صورت رایگان هم توزیع می شه) و کشمش قرمز را برای تقویت حافظه بهشون توصیه می کنم. جمیعاً مؤید باشید. (124939)
 
یعقوب
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۷:۵۳:۱۷
کروبی بد است ولی بقیه بدترند پس مجبوریم به کروبی رای بدیم لازم نیست بی خودی کروبی رو بزرگ کنید چون توقعات بالا می ره بهتره منطقی باشیم. (124956)
 
Malek_Irani from Sweden
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۹:۱۴:۱۸
With Karoubi or Mossavi of today Iran will be disarmed and sold to the west. Bye bye to an independent and powerful Iran . (124970)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۹:۴۹:۳۴
جالبه اگر نظر کروبی اینه که بردن اسم امام زمان توسط احمدی نژاد باعث فساده پس حکومت رو هم سکولار اعلام کنیم چون اسلام از چشم مردم میفته.

مارا به رندی افسانه کردند
پیران جاهل شیخان گمراه
ماشیخ و زاهد کمتر شناسیم
یا جام باده یا حرف کوتاه
یا حق (124973)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۱۹:۵۰:۴۲
کروبی خوب حرف زد. خوب براش سخنرانی نوشتن ( این از فواید تیم خوبه و با برنامه ریزی هستش. تیم موسوی بهتره یه چیزهایی یاد بگیره ازشون). وارد حوزه های قرمز زیاد نشد و به دولت هم زیاد گیر نداد. روی مشاورانش خیلی تاکید داشت. برنامه ها ش خوب به نظر می رسند در ظاهر ولی فکر کنم اگر شکافته شوند معلوم می شه که اونقدر ها هم خوب نیستند. پول دادن به مردم به هر شکلی، چه سهام عدالت، چه سهام نفت، چه غیره تورم زا است. من فکر می کنم سیاست هایی که ارائه می ده از بقیه جدی تر هستند و وقت بیشتری باید گذاشته بشه که سبک سنگین و نقد بشن. نکته منفی ای که من در کروبی می بینم وابستگی زیادش به تکنوکرات های اطرافش و طرفداریش از افرادی مانند سروش هست. در ضمن قشر سرمایه دار خیلی توی ستادش قدرتمنده. متاسفانه رای کروبی بین قشرهای مستضعف زیاده و ازشون رای گرفت و می گیره. رای های قومی و رای های اصلاح طلبان تند رو و عده ای که به خاطر تنها روحانی حاضر در انتخابات بودنش رو هم اگر اضافه بشه احتمال اینکه رای بیاره زیاده (بر خلاف نظر سنجی ها)، هر چند من بهش به خاطر نقش سرمایه دارها تو ستادش و برنامه هاش و طبیعتا دولتش رای نخواهم داد. دولت کروبی دولت در واقع سوم رفسنجانی می شه (چون کار دست افرادی می افته که دولت رفسنجانی رو گردوندند). همین نقطه ای که فکر می کنه نقطه ی قوتش هست و حضور این افراد می تونه در دست رقیب های هوشمند و با توجه به نارضایتی از دوره رفسنجانی (به آرای دوره قبل رجوع کنید) می تونه تبدیل به نقطه ضعفش بشه.

با تشکر از سایت الف برای گذاشتن این برنامه ها
در ضمن اگر ممکن است لطفا راهنمایی کنید در مورد اینکه کجا می توان آمار رای های انتخابات های قبلی به تفکیک استان و روستا/شهر و موارد دیگر رو پیدا کرد؟ متشکر (124974)
 
بنیامین
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۲۳:۰۴:۲۰
سایت خوبیه،
راستش کمی تعجب کردم، ایرانی جماعت اینقدر خوب و منطقی با هم بحث کنند، اونم در مورد سیاست! :)

با تشکر از تمام دوستانی که دارن فرهنگ درست بحث کردن رو حداقل تو اینترنت جا می‌ندازن. (125027)
 
فرشید
۱۳۸۸-۰۳-۰۴ ۲۳:۴۴:۱۱
عمیقا عقیده دارم که آقای کروبی پراگمات ترین فردی است که می تواند رفورمیسم عینی را به معنای اصیل کلمه اش در کشورمان عملی کند. من دست ایشان را می فشارم و نه تنها رای خودم را تقدیم ایشان می کنم بلکه تا توان دارم در جلب آرا به سمت ایشان از طریق بحث های بی تعصب و منطقی خواهم کوشید.

با سپاس از سایت الف و جناب آقای توکلی بابت راه اندازی این Debate (125071)
 
ابوذر برزگری
۱۳۸۸-۰۳-۰۵ ۰۰:۳۵:۴۹
آثای کروبی صحبتهای خوبی داشتند، هرچند موافقم که ایشان دارای ایده خاصی نیستند، اما آنچه مهم است اینکه گروه مشاوران بسیار قوی از ایشان حمایت میکند. ضمناً نسبت به صحبتهای آقای موسوی بسیار واضحتر و محکمتر صحبت کردند. (125116)
 
yavar115
۱۳۸۸-۰۳-۰۵ ۰۳:۰۵:۱۳
سلام
من خودم از طرفدارای دکتر احمدی نژاد هستم
به نظر من بهترین وبدترین شاخص سخنرانی3 نامزد برای جذب آراء به صورت زیر بود
آقای موسوی
مطرح کردن مشکلات مردم مخصوصا بیکاری و مشکلا اقتصادی و...
باعث جذب آراء شد.
اما مطرح نکردن راه حل های حل مشکلات که قضیه اصلی است باعث شد که خیلی ها بگن ایشون فقط شعار میده و راهکار نداره
آقای رضایی
دادن راهکارها و تغییرات اساسی اقتصادی که باعث شد برخی ها بگن با این کن فیکون هایی که ایشون میخواد بکنه شاید اوضاع بهتر شه
طرح دولت ائتلافی هم خیلی خوب بود
اینکه من اهل شعار دادن نیستم هم جالب بود
اما از اون طرف مسئله مشخص بود راهکارهای اقتصادی از خودش نبود
و واقعا چه طوری میخواد این همه تغییر ساختاری بده این تغییرات به ضرر نیست
و اینکه گریزی به سربازی و نیروی انتظامی زد که مشخصه ربطی به ریاست جمهوری نداشت و فقط برای جذب آراء گفته شد و برخلاف صحبتش نوعی شعار دادان بود
آقای کروبی
شاید یه عده مواضع سازش طلبانه ایشان در رابطه با آمریکا و یا نوعی آزادی بیان
و تخریب دولت به کامشان خیلی شیرین بود
اما خیلی ها هم به همین صحبت فرد که سازش گر است
از ترس اینکه انرژی هسته ای تعلیق شه بیشتر از ایشون به موسوی متمایل شدند
و دوما نحوه ی سخنوری و کلا نشان پیری ایشون و یه نوع معرفی خویش که خیلی هم طول کشید
کسایی مثل من را کلا زده کرد و به زور داشتم میدیدم

و به نظرم از همه ی سخنرانی های دیگران بدتر بود (125173)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۳-۰۵ ۰۷:۴۰:۴۲
آقای میرحسین موج سوار خوبیه. (سوار شدن بر موج احساسات مردم!)یک رقیب جدیه برای همه کاندیداها. اما متاسفانه برنامه شفافی نداره و با توجه به سوابق قبلی که داره و افرادی که در تیمش حضور دارند، به عنوان رییس جمهور خیلی موفق نیست. البته از احمدی نژاد خیلی بهتره.
چون احمدی نژاد در این 4سال از هیچ اقدامی برای نابودی ایران و مردم فروگذار نفرمودند. البته ایشون منافع خیلی ها رو هم تامین کردند که اتفاقا از قشر متوسط و پایین جامعه هم نبودند.
با این حال موسوی نسبت به کروبی برتری زیادی نداره. شاید کروبی شفافتر از بقیه باشه و تیم قوی تری هم داره. هر چند ایشون هم 100% ایده آل نیست. درکل کروبی رای نمی آره چون هنوز موج سواری رو خوب بلد نیست. (125228)
 
۱۳۸۸-۰۳-۰۵ ۱۱:۵۲:۰۷
من چند سوال از تمام نامزدها دارم .
1. آیا سهمیه بندی بنزین را قبول دارند ؟کم شود یا زیاد شود؟
2.نظرشان در باره برداشتن کنکور و یا پولی کردن دانشگاههای دولتی و همچنین کنترل شهریه های داشنگاه آزاد
3.نظرشان در باره بیمه درمانی همگانی ؟
4.نظرشان در باره توسعه شبکه حمل نقل کشوری و شهری
5. برنامه آنها در باره توسعه کشاورزی
6. نظر آنها در بازار و حذف واسطه ها که خون مصرف کننده ها و تولید کننده ها و دولت را تو شیشه کردند.
7. نظر نامزدها در باره مافیای نفت و غیره
8.نظر نماینده ها در باره برنامه هسته ایران و ادامه یا هرگونه برنامه دیگر
9. نظر روشن نامزدهها در باره روابط با امریکا و شروط آن
10.برنامه نامزدها برای کاهش بیکاری و تورم و گرانی
11. برای تقویت ورزش کشور چه برنامه ای دارند؟
12. نظر نامزدها در باره صنعت هوا فضا و آینده آن
13. آیا در زمان مدیریتشان در قسمت تحت امر تخلفات عمده مالی شده است؟ چگونه با برخورد کرده اند.
14. نظرشان در باره اینکه اکثر تصمیمات نباید به اطلاع مردم برسند چیست؟
15.نظر نامزدها در باره کمک به گروهها و کشورهای دیگر چیست؟
16. اگر به جای احمدی نژاد در آن جلسه دانشگاه امریکایی بودید و آن توهینها به شما می شد چکار می کردید؟
17.نظر نامزدها در باره ذخایر استراتژیک غذا و دارو و غیره چیست و به چه میزان و برای چه مدتی خوب می باشند.
18. برنامه نامزدها در باره مالیات
19. برنامه نامزدها برای سود بانکی و صندوق ذخیره ارزی
20.برنامه نامزدها برای گران فرشی و کم فروشی
21. نظر نامزدها در باره دولت الکترونیک (125467)
 
كوروش
۱۳۸۸-۰۳-۰۷ ۱۷:۴۵:۳۰
آقاي كروبي رو كه مي بينم شخصا به ياد دوره قاجار مي افتم. (126196)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.