توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 46600
اعجاز زائران ايراني
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۲۷
«آنها 2 تن را 9 تن مي‌كنند.» اين جمله يك آگهي تبليغاتي نيست. اينجا، نه پاي دانه درشت‌هاي اقتصادي وسط است ، نه پيمانكاران ، نه سرمايه‌گذاران، نه كارآفرينان، نه كارخانه‌داران، نه بانكداران، نه تاجران، نه پزشكان تغذيه و نه حتي كشاورزان!
اين معجزه حجاج ايراني است كه مي‌توانند وزن بار هواپيماهاي پروازي به عربستان را در سفري دور و طولاني، 5/4 برابر كنند؛ در ازاي رفتار ناشايست و تحقير‌آميز  و بهانه‌هاي بني‌اسرائيلي‌ا‌شان، صاحبخانه‌هاي نامهربان را با ارزهاي ايراني بنوازند؛ جنس‌هاي بنجل چيني و عربي را از بازارهاي مكاره عربستان بخرند؛ با هر هواپيما به طور متوسط 9 تن بار را 90 دقيقه در آسمان به پرواز درآورند و  حاصل سفري معنوي را در قالب جعبه‌هاي لوازم آرايش، اتو، سشوار، جارو برقي، كف‌شور بخار، لباس‌هاي شب، پارچه، دوربين‌هاي عكاسي، فيلمبرداري، پنكه، عطر، دارو، چاي و..... به آشنايان هديه دهند تا اعراب و حجاج كشورهاي ديگر با شگفتي حجاجي را  كه چمدان‌هاي شكم برآمده و سنگين از سوغاتي‌هاي نخواستني را نفس نفس زنان روي زمين مي‌كشند  به هم نشان دهند و پوزخند بزنند كه: «آن‌ها را ببينيد، ايراني‌اند»!

.... و اين گونه است كه هر ايراني علاوه بر حدود 260 دلار هزينه‌هاي ثابت كه به دولت عربستان مي‌پردازد حدود 550 دلار نيز از بازارهاي اين كشور خريد مي‌كند و درآمدزايي هر زائر براي اين كشور از مرز 800 دلار نيز مي‌گذرد و با توجه به 900 هزار زائري كه هر سال براي حج تمتع و عمره به عربستان فرستاده مي‌شوند، سالانه بيش از 700 ميليون دلار ارز از ايران خارج مي‌شود كه دست‌كم 500 ميليون دلار آن صرف خريد‌هاي غيرضروري شده است. 500 ميليون دلار سرمايه كه حتي جزو كوچكي از آن مي‌تواند برق يا آب تصفيه شده يا امكانات بهداشتي يا آموزشي را به روستايي پرت افتاده برساند، تعدادي از بدهكاران مالي را از زندان آزاد كند و يا هزينه درمان تعدادي از بيماران نيازمند يا نان شب خانواده‌هاي تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي شود.

حالا شما نظر بدهيد كه آيا صرف اين هزينه براي سوغات از مصاديق اسراف است يا نه و وقتي به نتيجه رسيديد به ياد بياوريد كه خداوند در آيه 27 سوره اعراف مي‌فرمايد: همانا اسرافكاران برادران شياطينند و شيطان نسبت به پروردگارش، بسيار ناسپاس بود.

منبع: جام جم
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.