توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 46972
افشاگری احمدی‏نژاد درباره مافیای نفتی
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۷
رئیس جمهور در جمع مردم پاکدشت از برخی تخلفات صورت گرفته در صنعت نفت و وزارتخانه مربوطه در سالهای اخیر سخن گفت و برخی وزیران دولتهای سابق را متهم بدان کرد که جای اینکه از حقوق و منافع ملت دفاع کنند منافع دیگر را بر آن ترجیح دادند.

به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد که پیش از ظهر دوشنبه در ادامه دور دوم سفرهای استانی خود به پاکدشت از توابع استان تهران سفر کرده است در ورزشگاه شهید محسن پازوکی در جمع مردم این شهرستان یکی از وظایف دولت اسلامی را حفظ حقوق و منافع ملت خواند و گفت: اگر مسئول دولت متوجه شد که وزیر یا معاونانش از مسیر و حیطه مسئولیتشان منحرف شده اند حق دارد آنها را برکنار کند چرا که مسئولان دولتی باید از منافع ملی دفاع کنند.

رئیس جمهور ادامه داد : مدیریت در دولت اسلامی ارث کسی نیست و برای شخصی نوشته نشده است. اگر کسی آمد دلیلی ندارد که مدت 4 سال کامل در دولت باشد اگر بعد از 6 ماه از مسیر خود منحرف و دچار خطا شد قانونا باید برکنار شود و در دولت اسلامی کسی حق ندارد آن شخص را نگه دارد و به ملت ایران تحمیل کند.

وی افزود: این خوب است که مدیران ثابت بمانند اما شرط آن این است که در مسیر انقلاب پاک و سالم بمانند وگرنه هر شخصی در هر نقطه ای از ایران به محض اینکه از این ویژگی ها فاصله گرفت از نگاه شما مردم عزل است.

احمدی نژاد با بیان اینکه وظیفه دولت اسلامی آن است که یک مسئول از حقوق ملت و مصالح آنان دفاع کند، خاطر نشان کرد: اگر مسئولی مسئولیتش را زیر پا گذاشت باید بلافاصله با او برخورد شود در حالیکه در گذشته عکس این موضوع وجود داشت. ما می بینیم وقتی مردم اعتراض می کردند که چرا فلان مدیر را برکنار نمی کنید عکس آن موضوع را مشاهده می کردند. حال بنده جواب اینان را اینچنین می دهم اگر در سراسر ایران زمین مسئولی از حیطه اختیارات و مسئولیتش خارج و منحرف شد باید سریعا برکنار شود.

وی افزود: متاسفانه در گذشته مشاهده می کردیم که اگر مسئولی وظایفش را به خوبی انجام نمی داد و بداخلاقی می کرد، به جای آنکه برکنار شود ، به پست بالاتری ارتقاء پیدا می کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در خصوص مفاسد اقتصادی در گذشته نیز چنین مشکلاتی وجود داشت، تصریح کرد: اگر در جامعه ای شخص ضعیف متخلف مجازات شود اما قدرتمندان متخلف مجازات نشوند آن جامعه طعم عدالت را نخواهد چشید. در منش دولت اسلامی برخورد با متخلفان باید از دانه درشت ها و گردن کلفت ها شروع شود چرا که دولت اسلامی موظف است راه آنان را سد و مسیر اداره کشور را به گونه این تنظیم کند که عده ای خیال نکنند که ثروت کشور ملک آنهاست.

احمدی نژاد ادامه داد: در تهران اعتراف کردند که افرادی صدها میلیون تومان در سالهای گذشته برای حفظ خود و دوستانشان از بیت المال استفاده می کردند و بعد دیدیدم آنها را به عنوان قهرمان ملی نشان دادند در حالیکه وظیفه دولت اسلامی این است که این مسئولینی که حقوق ملت را زیر پا گذاشته اند باید بلافاصله با آنها برخورد می شد که این امر را ما ندیدیم.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مخالفت هایی که با پیامبر (ص) صورت می گرفت، اشاره کرد و گفت: در آن دوران نیز می دیدیم که برخی افراد در برخی از جنگ ها در کنار امیرالمومنین (ع) و پیامبر اکرم (ص) شمشیر می زدند اما وقتی نوبت کوتاه کردن دست آنها از بیت المال شد حنجره ها را پاره کردند و با شمشیر در برابر امیرالمومنین ایستادند.

وی ادامه داد : این درست نیست که دولت بیاید و وام های کلان و میلیاردی را به یک سری افراد خاص بدهد. متاسفانه 90 درصد وام های بانکی که بالای یک میلیارد تومان است را 90 درصد افرادی گرفته اند که در گذشته مناسبات اقتصادی با برخی از مسئولان و وزرا داشته اند. حال که این دولت می خواهد با این افراد برخورد کند که چرا وام های گرفته شده را پس نمی دهند، اعلام می کنند که سیاست اقتصادی دولت غلط است.

رئیس قوه مجریه گفت: اگر سیاست اقتصادی درست این است که وام های کشور به عده ای قلیل برسد و مردم عادی نتوانند یک وام اندک بگیرند ما از این سیاست بیزاریم. ما به دنبال توزیع منابع به طور عادلانه در سراسر کشور به مردم هستیم و این حرف های بیهوده شما را قبول نداریم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به وجود دلالان در وزارت نفت اشاره کرد و گفت: در بخش نفت یکی از محصولات نفتی را که در کشتی ها مصرف می شد یکجا به دلال اماراتی می فروختند. حال چطور می شود که یک محصولی که می تواند در بنادر کشور بارگیری شود و سود آن هم به جیب ملت برود یکجا آن هم به یک دلال فروخته می شود آن هم با 400 میلیون دلار سود!؟ در این خصوص دانشجویی از طرف بنده مامور شد این موضوع را بررسی کند به طوریکه تا امارات رفت و با کشتی های خارجی نیز مصاحبه کرد و آنها اعلام کردند که کشتی ها خلیج فارس و بنادر ایران را بهترین و امن ترین بنادر برای بارگیری می دانند. به همین خاطر بنده دستور دادم که آگهی در روزنامه ها بدهند و هر کسی که آمد این کار را انجام بدهد که در نهایت دیدم وقتی آگهی داده شد شرکت هایی با سابقه های تخصصی آمدند. اما نکته اینجاست به جای اینکه این کار را به نفر اول بدهند به نفر دوم دادند. بنده پس از بررسی دیدم که نفر دوم آقازاده ای است که وابسته به یکی از سران کشور است و 15 سال است که قراردادهای نفتی را می بندد و این در حالی بود که نه امکاناتی داشت و نه تخصصی! ولی با این حال با آن قرارداد 300 میلیون دلار پول عایدش می شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی های بنده معلوم شد که آقای معاون وزیر این کار را انجام داده است و 20 سال است که در این سمت ها مشغول  است که بعد از مشاهده سریعا دستور دادم که او را عزل کنند. حال می بینیم که این فرد با مصاحبه در روزنامه ها علیه دولت سخن می گوید و اعلام می کند که سیاست های دولت غلط است.

احمدی نژاد گفت: دولت موظف است با همه وجود از منابع و حیثیت و آبروی ملت صیانت کند هم در داخل کشور و هم در سطح جهانی و عرصه های گوناگون.

رئیس قوه مجریه افزود: در دولت اسلامی احدی حق ندارد که از امکانات متعلق به دولت برای استفاده گروه و یا یک دسته و یا قشر خاص استفاده کند و آن را مختص به آنان بداند.

وی ادامه داد: اشتباهی که بعد از پیروزی انقلاب اتفاق افتاد این بود که بعضی از وزرای تصمیم گیر به جای اینکه از حقوق و منافع ملت دفاع کنند منافع دیگر را بر آن ترجیح دادند.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: مدیر، وزیر و یا رئیس شرکت تصمیم گیری در چند سال پیش بر مسند کار بودند و هر زمان و هر مقطع اشتباهات متعددی را انجام می دادند و منافع ملی را برای کارهای دیگر استفاده می کردند منافع خود و پر کردن جیب هایشان بر منافع خود ترجیح دادند. وقتی در روستایی و شهری مردم اعتراض می کردند که منافع ملت را آن مدیر پایمال می کند می دیدیم که برعکس در دولت های گذشته از آن مدیر حمایت می شد.

احمدی نژاد در بخش پایانی سخنانش به سیاست های خارجی دولت نهم اشاره کرد و گفت: دولت نهم موظف است تا با شجاعت کامل در سیاست های خارجی ورود کند. ما 5 سال پیش یادمان می آید که با فشارهای بیرونی تقاضاهایی مطرح شد که در آن زمان با این بهانه که باید تنش زدایی و گفتگو کنیم باعث شدند که دشمنان ما قدم به قدم خواسته هایشان را مطرح کنند و از این طرف ما عقب نشینی کردیم تا آنجایی که چند قرارداد ساختمان برانداز را بدون تصویب مجلس علیه ما به امضا رساندند.

وی ادامه داد: دشمنان به بهانه موضوع هسته ای می خواستند از قدرت دفاعی ایران مطلع شوند تا نقشه بوش را پیاده کنند پس این وظیفه دولت است در برابر چنین اقداماتی شجاعانه ایستادگی کند و آن چماقی که دشمنان برای ما بلند کرده اند بر سر خودشان بکوبد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ایستادگی ملت ایران باعث شده است که جهان غرب بداند که بدون حضور جمهوری اسلامی ایران اداره منطقه و جهان دشوار خواهد بود.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.