نظر منتشر شده
۱۳۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 46988
مستند تبليغاتي کروبی
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۳
    برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات - 10

مستند تبليغاتي کروبی


الف برنامه‌های سخنرانی‌، گفتگوها و مستندهای تولیدی ستادهای انتخاباتی همه نامزدها را برای نقد و تحلیل خوانندگان، پس از پخش از تلویزیون منتشر می‌کند.



لطفا این برنامه‌ها را نقد کنید. کامنت‌های صرفا "تبلیغاتی" چندکمله‌ای همانند "نامزد مورد نظر من پیروز است"، "نامزد رقیب حتما شکست می خورد" و ... منتشر نخواهند شد. الف از نظرات تحلیلی استقبال می‌کند.

 
ببینید:



دانلود





 

 
حسین زاده
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۰۰:۵۳
آقای کروبی با این تیم نمی توانید رئیس جمهور ایران باشید و فقط رئیس جمهور جمعی از اصلاح طلبان رادیکال خواهید بود که بعدا خودتان راهم گرفتار خواهند کرد. شما از برش ، اختیارات و قدرت کافی برای بر آورده کردن تقاضاهای این گروه (مثل آزادی حجاب،...) ندارید. پس لطفا این بازی ها را بس کنید.
آخر فیلم هم بسیار بد و تهدید آمیز تمام شد. اصلا هم بامزه نبود! (130102)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۳۰:۴۵
فیلم خوبی بود. نشان داد که کروبی در پی این نیست که با دروغگویی ، رای اصولگرایان رو به دست بیاره. این فیلم نشان دهنده ی استراتژی روشن کروبی بود که تلاش میکنه فقط رای اصلاح طلبان رو کسب کنه. (130368)
 
دانشجوی سابق
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۲:۰۸:۲۲
من انتخابات سال 84 رو فراموش نمی‌کنم که وقتی آقای کروبی آمدند دانشگاه ما( شهید بهشتی) مشاور جوانان ایشان به این موضوع افتخار می کردند:
زمانی که آقای کروبی مسئول بنیاد شهید بودند، اگر آقای کروبی نبود می‌خواستند به زور تو هر کدوم از میدون‌های شهر یه شهید بکارند! آقای کروبی نذاشتند! (خدا شاهد است که عین کلام اون آقا را بیان کردم)

حالا چی شده این شهدای مظلوم شدند رضوان‌الله علیه؟!..... (130989)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۰:۴۱:۳۰
آقاي كروبي فرد محترمي است و فيلم جالبي بود زيرا صحنه هاي فكاهي داشت. دوستان آقاي احمدي نژاد گرچه گاهي تند و بي دقت مي دود ولي لااقل هم مي دود و هم كوله بارش را از بيت المال پر نمي كند. (131464)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۰۳:۲۸
خیلی به دل من ننشست، شاید به خاطر این بود که این چند روز و چند مدت آقای کروبی توقع من رو از خودش بالا برده بود... فکر میکنم میتونست خیلی بهتر باشه اما طرح بحث‌هایی مثل هاله نور، ضرب و شتم مدیران شهرداری، تلویزیون خصوصی، حقوق زنان، تک همسری،‌ قهرمان مبارزه با استکبار شدن و چیزهایی از این دست که شاید بشه گفت هر روز توی کوچه و خیابون شنیده میشه اما کسی جرات طرح اونها رو توی تلویزیون نداره نقطه قوت این فیلم تبلیغاتی بود. (130105)
 
نا شناس
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۰۳:۳۰
این مستند تبلیغاتی بود یا مستندی برای خراب کردن کروبی ؟ اینجورشو دیگه ندیده بودیم ! (130106)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۰۴:۰۹
اين فيلن بلحاظ هنري و محتوايي يك فاجعه بود.
قبلا شنيده بودم كه اطرافيان كروبي از ايشان سوء استفاده مي كنند ولي فكر نمي كردم به اين حد.
اين فيلم بهترين تبليغ به نفع موسوي و ديگر نامزدها بود منتها با پول كروبي.
واقعا از كرباسچي و نجفي خيلي انتظار بيشتري داشتم و فكر نمي كردم خودرا اينطور مضهكه كنند. حالا آن آدم جلف حسابش جداست ولي گريه كرباسچي مشمئز كننده بود.
حرص قدرت چه ها كه نمي كند (130107)
 
جواب ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۹:۵۰:۱۱
به جای انتظار از کروبی یه کم از خودت انتظار داشته باش،این چه طرز املائ کلماته؟ فیلن!مضهکه! (130896)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۰۶:۳۶
واقعا عالی بود.سعی نکردمثل بقیه مردم رو زیاد احساساتی کنه.تیم قوی خودشو معرفی کرد.هم برای عامه مردم حرف داشت و هم روشنفکر ها. (130112)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۰۶:۳۷
در بین 4 فیلم بهترین بود (130113)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۰۸:۳۹
عجیب ولی واقعی
گریه آقای کرباسچی برای فقرا
اظار فضل جناب ابطحی
ماکه دیشب کلی خندیدیم.دستشون درد نکنه. (130117)
 
زبل خان
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۱۱:۲۳
جالبترين جاش وقتي بود كه سركار خانم كديور از كروبي پرسيد: نظر شما درباره تعدد زوجات چيه؟ اينو كه گفت من پقي زدم زير خنده. بالاخره هركسي متناسب مساله و دغدغه اش بايد سوال ميكرد!

راستي جناب عطا الله مهاجراني كجا تشريف داشتند؟

حتما ديدن ايشون روكه بيارن راي خانمها كلا از سبد كروبي ميريزه! (130123)
 
uu
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۱۲:۲۷
پيشنهاد براي اين دوست عزيز كه به زندگي خصوصي خانم كديور پرداختند يك كيلو سبزي ، كلي اجيل و يك قاليچه بخر بشين دم در و با خانمهاي كوچه سبزي پاك كنيد و سرك بكشيد تو زندگي خصوصي درو همسايه چرا بحثهاي خاله زنكي رو اينجا مطرح ميكني ؟ (130338)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۳۷:۳۳
يك سياستمدار ارشد كه سالها وزير و معاون رئيس جمهور بوده اگه نمي تونه خودشو كنترل كنه، غلط مي كنه در سياست مي مونه. بايد خودشو گم و گور كنه نه اينكه بازهم با پررويي بياد جلو.
از الف هم ممنون كه اين را منتشر كرد . در غرب رسانه ها سياستمدارها را مثل عقاب مي پان تا دست از پا خطا نكنن.
اگه اين اتفاق در كشور آمريكاي كافر جهانخوار مستكبر شيطان بزرگ اتفاق افتاده بود، طرف خودشو حلق آويز يا گم و گور مي كرد. ولي اينجا... (130486)
 
آزداه
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۴۷:۱۳
و آفرین به تو زبل خان با این کشفی که کردی . آخه نا زبل ، باید یک فردی که خودش قربانی تعدد زوجات همسرش شده است و چهره اش برای مردم به ویژه زنان ایرانی تداعی کننده قوانین تبعیض آمیز بر علیه زنان باشد ، این پرسش و دغدغه اش را با کاندیدایی که قوانین رفع تبعیض بر علیه زنان را یکی از شعارهای تبلیغاتی اش قرار داده را درمیان بگذارد .
اطمینان داشته باش انتخاب خانم کدیور جهت دار بود . پس عقل آنها بیشتر از من و شما می رسیده که ایشان را برای این منظور گذاشته اند . (130665)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۱۱:۴۱
بدون جو سازی، به همراه مشاوران و نزدیکان به بیان برنامه هایش پرداخت. به نظر من حتی اگز از لحاظ هنری چیزی نداشت (که البته مستند جای مسایل هنری نیست) ولی برنامه خود را به خوبی مطرح کرد. لذا من می گویم بیشتر از اینکه تاثیر گذار باشد حرفه ای بود. (130124)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۰۷:۱۱
من واقعا تعجب می کنم از نظرات بعضی از دوستان که میگن مستند ایشون اگر هم بار هنری نداشت اما در عوض برنامه های خدشو مطرح کرد !
من نمی دونم مطرح کردن قضیه ی هاله ی نور اونهم با حالت تمسخر ، و اتفاقاتی که واسه تیم آقای کرباسچی افتاده ( درست یا غلط ) چه ربطی به برنامه های مملکت داره ؟
نکته دیگه اینکه مطمئنم خیلی از دور و بری های ایشون (مثل آقای کرباسچی) اصلا آقای کروبی رو قبول ندارن و صرفا برای سو استفاده های آینده دور ایشون رو گرفتن ! (130215)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۱۲:۰۷
گریه کردن کرباسچی واقعا تاسف بر انگیز بود! کاری که بر دل نشیند احتمالا از دل هم بر نیامده است.
موضوع اجباری بودن حجاب هم تقریبا بدون پاسخ ماند! بالاخره نظر کروبی در این مورد چیست؟ (130125)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۱۵:۱۱
به عقيده من كه تا الان بد ترين بود . هر چند راي من احمدي نژاده ولي تو اصلاح طلبا كروبي رو بهتر از موسوي مي ديدم ولي الان كاملا نظرم عوض شد . موسوي يه سرو گردن بالا تر از كروبيه.

اون قسمت كه يه سري افراد نواراي سفيد رنگ با نوشته change دور گردنشون بود و همين طور ميز تريبون كروبي با نوشتهchange كه خيلي اسفناك بود. بابا اگه شعار رئيس جمهور آمريكا رو بر مي داريد حد اقل فارسيش كنيد.

من نمي دونم اگه قراره قانون اجرا بشه تو مملكت و قانون مداري باشه ديگه رايزني و اينا چه معني ميده اينجوري كه ميشه هر كي هر كي و رابطه بازي .

كشور هاي توسعه يافته در آمدهاشون از ماليات حالا آقاي كروبي مي خوان ماليات مغازه ها رو حذف كنن؟

وعده هفتاد هزار توماني به اسم سهام نفت آيا گداپروري نيست؟ مام دنيا ميان تعاوني و بانك تشكيل مي دن كه سرمايه هاي خرد رو جمع و تبديل به سرمايه هاي بزرگ كنن و طرح هاي بزرگ رو اجرا كنن و بدين روش موجب افزايش ثروت مردمشون بشن اينا ميخوان سرمايه هاي كلان رو خرد كنن بدن دست مردم بعد به همين روش كشور رو هم توسعه بدن.
طرح مشاركت مردم در سرمايه گذاري نفتي احمدي نژاد كجا و اين كجا

در ثاني مگه اين وعده ها مثل اجباري نبودن حجاب و هفتاد هزار تومن و حذف ماليات مغازه ها همش دست رئيس جمهوره؟ مطمئنا در مجلس و شوراي نگهبان و ... جلوش گرفته ميشه پس بيشتر به عوام فريبي شباهت داره.

كرباسچي هم كه واقعا به عقيده من اعتبار خودشو با اين فيلم ضايع كرد.

اين فيلم واقعا خنده دار بود. (130128)
 
davod
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۱۵:۴۰
این فیلم یک ضد تبلیغ کامل بود . به خصوص گریه های ساختگی و زورکی کرباسچی. از آقای افخمی بعید بود چنین فیلمی بسازند . کسانی که بین کروبی و میرحسین مردد بودند با دیدن این فیلم در انتخاب میرحسین تردید نخواهند کرد . (130131)
 
من
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۱۱:۰۰
من که مردد بودم و حالا در انتخاب کروبی تردیدی ندارم (130529)
 
davod
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۱۷:۲۹
به نظرم فیلم تبلیغاتی نبود . فیلم تخریباتی بود . البته بیشتر تخریب خود آقای کروبی ! (130134)
 
کاشفی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۱۸:۳۷
واقعا کار قشنگی بود . بر خلاف برنامه های سایر نامزد ها که فقط میزدن به صحرای کربلا و حرفی واسه گفتن نداشتن و فقط جو درست میکردن این یکی واقعا شاهکار بود . کروبی با این برنامه به همه نشون داد که یه سرو گردن بلاتر از بقیه است و برای ریاست جمهوری هم تیم مدیریتی قوی داره و هم برنامه کارامد .
یکی از انتقاد هایی که به رئیس جمهور کنونی می شه اینه که اصلا تیم مدیریتی در حد ریاست جمهوری نداره و تغییرات بی سابقه کابینه در طول این 4 سال کاملا بیانگر این موضوعه که تازه با ازمون و خطا می خوان بفهمن که کی به درد چه پستی می خوره !
حالا اجرای برنامه های 5ساله و حتی برنامه های خود رئیس جمهور محترم سر جای خود که با این بل بشوی مدیریتی اصلا شدنی نیست! (130136)
 
ali
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۱۹:۱۷
به نظر من اگه کروبی اصلا فیلمی پخش نمی کرد بهتربود، من ازگریه کرباسچی داشت گریم می گرفت نه به خاطر مستضعفابلکه به خاطر توهین آشکاربه شعور کل مردم! یعنی اینقدر قحطی دلسوزو مسئوله که یک سابقه دار که مال همین مستعفا رو خورده باید براشون اشک بریزه؟ کرباسچی چجوری می تونه ...
کروبی هر چقد سعی کرد تخریب کنه نشد،آخرشم تخریب نکرد مسخره کرد،آقای ابطحی که یه جوری حرف می زد که انگار در تمامی زمینه ها علامه دهره،واقعا انتقاد از احمدی نژاد به چه چیزای کوچکی تنزل پیدا کرده
نکته بعد اینکه عدم استقبال مردم از کروبی حتی تو فیلم تبلیغاتیشم واضح بود،همه مردم بیرون اتوبوس بی خیال نگاهمی کردن ولی آقای کروبی تو اتوبوس داشت بال بال می زد
توصیه من به کروبی اینه: مردمو بیشتر از حرفا فهمیده فرض کن (130137)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۲۰:۰۹
به نظر من بسیار شجاعانه بود. عقلانیت و مدیریت در این برنامه موج میزد.
فقط گریه کرباسچی برایم نامفهوم بود! (130139)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۲۱:۰۱
ای کاش آقای کروبی فیلمی پخش نمی کرد!(بخاطر سوالات فراوان بدون پاسخ)
اینکه گقته شود آقای سروش که متاسفانه نظرات جدید ایشان مبانی وحی و نبوت را زیر سوال می برد و مورد اعتراض همه علماء قرار گرفته است از ایشان حمایت می کند، افتخار است؟ایشان وعده پرداخت ها نقدی مختلف به مردم می دهند، چرا در مورد منابع آن صحبتی نکردند؟چرا باید به همه مردم و به طور یکسان ماهانه پولی پرداخت شود؟ آیا تمسخر دیگران آن هم توسط افراد معلوم الحال اسلامی و اخلاقی است؟آیا روش آقای کرباسچی در شهرداری تهران که باعث شکاف طبقاتی شدید شد و فساد مالی و اداری را در شهرداری بسیار گسترش داد باور کنیم یا اشک ایشان برای فقرا را؟! (130142)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۲۱:۴۸
در حد يك فيلمي كه ضياالدين دري بسازه نبود
يه بيانيه مصور بود
كاش بهتر ميساخت (130143)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۴۴:۵۱
شما هنوز نمیدونی این فیلمو کی ساخته اظهار نظر نکن (130284)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۴۷:۴۴
شما هنوز نمیدونی این فیلمو کی ساخته اظهار نظر نکن (130292)
 
گذري و نظري
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۲۲:۲۵
سلام
وقتي فيلم تبليغاتي آقاي کروبي را ديدم به جاي او خجالت کشيدم و شرمنده شدم. آخر اين چه حرکاتي بود که از اين روحاني سر زد . آيا باز و بسته کردن عبا به آن شکل تمسخر و آميز و گل دادن به دختران بدحجاب در شان يک روحاني است ؟
ضمن اينکه از آدم هاي موجهي نيز براي اين فيلم استفاده نکرده بود. کرباسچي که همه عملکرد ناصواب او در دوران شهرداري را به ياد دارند و مي دانند کليد بسياري از گراني ها در تهران را او زد و ايجاد اختلاف طبقاتي شديد بين شمال جنوب تهران ناشي از عملکرد او بود حالا براي فقرا اشک مي ريزد ؟! حتي يک بچه هم حرف هاي کرباسچي را باور نکرد . (130146)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۲۴:۲۹
مثل اینکه آقای کروبی فقط آمده که از احمدی نژاد انتقاد کند و اگرنه با چنین فیلم ضعیفی شانسی ندارد (130147)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۳۱:۴۲
پيشنهاد ميكنم اسم اين مستند را بگذايد (اشكها و لبخندها) وبراي دريافت جايزه سينمايي كانديدا شود.بجز آقاي كروبي.. بنده خدا كروبي گير .. . (130120)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۳۵:۰۷
این تز که خود فرد خوبه ولب اطافیانش بد نمی دونم از کجا در باب شده ولی خیلی تئوری بی معنی هست. شخص که اهمیت نداره مهم تیم کاری فرد هستش. شما اگر انتقادی دارید باید بفرمایید نه به شخص بلکه به تفکر تیم. مثا احمدی نژاد ه که میگن خودش خوبه اطرافیانش خوب نیستن، اگر یه شخصی حتی نتونه اطرافیانشو مدیریت کنه چجوری می خواهد مملکت را مدیریت کند؟ (130164)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۳۴:۱۵
بسيار خوش ساخت بود اما ژشت هاي آقاي کروبي توي چشم ميزد.مخصوصا بوس فرستادن وپرتاب کردن گل.ولي شعارهاي تندي مطرح شد که از يک روحاني بعيد بنظر ميرسه.هاله نور هم مشکلي شده جدا از اينکه احمدي نژاد چي گفته وچکار کرده مسئله امام زمان نبايد اينجور لوث بشه (130162)
 
حميدي
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۳۴:۱۶
به نظر من مستند تبليغاتي موفقي بود. سازند فيلم بر روي دو دسته از افراد جامعه تمركز داشت
1) افرادي عامي جامعه كه با صحبتها و ديالوگ ساده آقاي كروبي و گوينده متن ، جذب فيلم شدند.
2) آن دسته از افرادي كه معمولا\" با انتخابات قهر مي‌كردند و حاضر به دادن راي نبودند،عمدتا\" با صحبتهاي افراد شاخص طرفدار كروبي (كرباسچي، كديور و ابطحي) تا اندازه‌ي زيادي بر ترديدهاي خود غلبه كردند.
در مجموع فيلم موفقي از نظر من ارزيابي مي‌شود.البته از نظر صنعت سينمايي قوي نبود(شايد به دليل جذب افرد عامي اجتماع). (130163)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۳۵:۲۳
آقای کروبی با این فیلم خیلی به حاشیه رفت
ضربه زد به موسوی و احمدی نژاد رو تقویت کرد
لطفآ قبل از اینکه دیر بشه اصلاح کنند. (130166)
 
الف قاف
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۳۷:۳۹
این فیلم کروبی بود یا کرباسچی؟! (130169)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۳۹:۳۴
اگر اسپیلبرگ هم بیاد فیلم بسازه برای کاندیدا بازم همین شماها با انتقادای کلیشه اییتون لهش می کننین (130174)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۳۹:۴۳
کرباسچی حتی نمی گذاشت کروبی حرف بزند! اطرافیان جواب را تو دهن کروبی میگذاشتند. (130175)
 
از ایلام
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۴۰:۱۰
یک نامزد ریاست جمهوری باید یک چارچوبی رو داشته باشه و بقیه سعی کنند خودشون رو به اون چارچوب نزدیک کنند. متاسفانه آقای کروبی داره خودشو به چارچوبای بقیه نزدیک می کنه تا نظر برخی از اشخاص رو تامین کنه و تابحال هیچ حد و مرزی هم قائل نبوده. ایشون با بعضی از این شعار ها و حرکات هیچ سنخیتی ندارند. (130176)
 
غدیری
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۴۲:۰۶
خدا رو شکر که افتضاح بود. کرباسچی که مفسد اقتصادی بود عجب برای فقر مردم گریه کرد. لا اقل گریه می کنی طبیعی گریه کن. (130181)
 
مرتضی از هلند
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۴۳:۴۸
سلام
ازگل بهتر...
مهاجرانی.سروش.ابطحی.کرباسچی...
من قبلا هم در یکی از کامنتها گفته بودم که کروبی رو دارن مدیریت میکنند
نشون به اون نشون که اسامی که نام برده شد افرادی با سابقه معلوم و مشخص برای مردم هستند
البته خود آقای کروبی هم گفته بود که افراد سابقه دار ! رو دور خودش جمع کرده اما من نمیدونستم تا این حد سابقه دار اطراف کروبی رو گرفتنه اند (130183)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۴۵:۲۸
جناب کروبی طبق معمول شجاعت خود را نشان داد و مسائلی را طرح کرد که دیگران جرات ان را ندارند (130185)
 
سلامت
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۴۸:۳۱
درود بر کروبی
رای ما احمدی (130188)
 
ali
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۴۸:۴۴
hala roshan shod karbaschi donbale maghasede khodash ast . geryeye ou baraye fogara anham dar kheili film boud. kodam faghir dar zaman shahrdariye eishan bahreei bord .shayad borj sazha az eghdamat dolate nohom faghir shodeand va eishan moteasser gashtehand (130189)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۵۰:۰۴
از فیلمشون خوشم اومد
ولی
به کروبی رای دادن=بعد از 4 سال اعلام پشیمونی که \"\" نگذاشتند کار کنه \"\" پس به موسوی رای بدین که قوی تر هم هست (130194)
 
Salimpour -- New York
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۸:۰۳:۱۱
ايول! امّا ايکاش اين اتفاق (منظور همون \"پشيمونيه\") تنها پس از 4 سال باشه و مثل دوره آقای خاتمی 8 سال طول نکشه! (131273)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۵۰:۴۵
از آقای افخمی انتظار بیشتری داشتیم.
ضمناً :
- لحن و بیان گوینده خانم روی متن مناسب نبود و بهتر می توانست باشد.
- منظره آقای کروبی که با موبایل صحبت می کرد و دیگران منتظرش بودند مناسب نبود.
- پاسخ آقای کروبی به موضوع آزادی حجاب نا مفهوم بود و اصولا دلیل طرح این سوال در فیلم مشخص نبود. آیا ...؟
- انتهای فیلم (دیگر دارید عصبانی ام می کنید....) مناسب و شایسته آقای کروبی نبود. (130196)
 
صاحبدل
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۵۵:۱۶
همه فیلم یه طرف گریه آقای کرباسچی یه طرف!
چند تا سوال از آقای کرباسچی دارم:
آقای کرباسچی!
آیا زمانی که خوونه های مردم را از دستشان در می آوردید تا پروژه نواب رو علم کنید گریه های زنان و بچه ها یادتان هست؟
آیا اوون زمان هم اشک ریختید؟
شما که به فکر فقرائید و میدانید 12 میلیون فقیر در کشور هست چند تا از این تعداد رو میشناسید و برای رضای خدا به آنها کمک کرده اید؟
ایا تا حالا حاضر شدید ماشین! خودتان را بفروشید و برایشان هزینه کنید؟
آیا برای همدردی با این فقرا که برایشان اشک تمساح میریزید حاضر شدید از کاخ نشینی به کوخ نشینی رو بیاورید؟
راستی از زمان شهردار شدن شما طولی نگذشته است؟ماجرای سکه ها و مدیران نور چشمی شما که یادتان هست؟
راستی آن زمان فقیری وجود نداشت تا برایش گریه کنید؟ (130204)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۵۵:۴۶
بابا یکی جلوی اینها رو بگیره دارن علیه خودشون و اصلاح طلبها کار می کنند.
با این وضع افتضاح که نمی تونند یه فیلم نیم ساعته درست کنند، می خواهند رئیس جمهور شوند.
احمق فرض کردن مردم بارزترین نکته این فیلم بود. (130205)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۵۸:۴۴
پوپولیسم نبود/////////////// (130207)
 
داود
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۱:۵۹:۴۹
بهترین حالت برای آقای کروبی با این آدمهایی که دورش جمع شدند اینه که به نفع آقای موسوی کناره گیری کنند واقعا دلم برای ایشان سوخت چون خیلی براشون احترام قائلم و امیدوارم که اگرم رییس جمهور شدند هیچ یک از این آدمها رو بکار نگیرند تا تو دل مردم همچنان جا داشته باشند
در ضمن گریه آقای کرباسچی خیلی مسخره و خنده دار بود. با تشکر از الف. (130209)
 
قادر
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۰۱:۵۰
من پيشنهاد مي دهم اول تعريفي از مستند تبليغاتي داشته باشيم. به نظر من يك مستند تبليغاتي بايد معرفي كننده شخص و سابقه فعاليتها و زندگي او و همچنين با تأكيد بيشتر بر برنامه هاي آتي آن باشد. در مستندهايي كه تا به حال ديده ايم فقط به محبوبيط كانديداها در كشور پرداخته شد و يا اينكه به شدت رقيب را كوبيدند اما مگر بديهاي ديگران ما را لايق نشان مي دهد. هيچ كدام نگفتند از خود چي دارند فقط گفتند رقيب چي ندارد.
اما در اين مستند بصورت خيلي ساده به بيان ديدگاههاي اقتصادي و اجتماعي كروبي پرداخته شد و همچنين موضع خود و افرادي كه از او حمايت مي كنند و در آينده در صورت پيروزي با او كار خواهند كرد بطور شفاف بيان شد. بنظرم اصلاحطلب واقعي ايشان هستند و تا حالا هم مورد بي لطفي خيلي از اصلاح طلبها قرار گرفته است. (130210)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۰۲:۲۷
وااااای خیلی توپ بود
ما دیشب بعد از فیلم کروبی فیلم اخراجی ها رو دیدیم
اما انصافا آنقدر که از فیلم کروبی خندیدیم از فیلم اخراجی ها نخندیدیم
ایول الله خیلی جالب بود
خصوصا گریه تابلوی کرباسچی
اظطراب جمیله خانم از قضیه تعدد زوجات
و از همه جالبتر افاضات ابطحی
و در نهایت آخر فیلم که گوینده میگه:
\"دیگه دارید عصبانی ام میکنید\"
اوج خنده بود. (130211)
 
رامین
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۱۰:۰۱
خیلی خوب بود . حداقل چند تا برنامه خوب داشت (130218)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۱۷:۰۴
آقاي كروبي! حب مقام و رياست هم حدي دارد! انسانهاي لائيك و بي دين هم اين قدر شهوت رياست ندارند و براي رسيدن به مقام همه چيزشان را نمي‌دهند.
آقاي كروبي! مي‌ترسم با وجود آنهمه سابقه همراهي با امام و انقلاب، عاقبت به خير نشوي!
مگر روحاني و معمم نيستي؟ گل دادن به دختران بدحجاب و دست‌افشاني‌ها و آن حركات جلف چه بود؟ مگر آقاي كرباسچي هزاران كارگر زحمت‌كش شهرداري تهران را اخراج نكرد؛ پس آن همه اشك تمساح را چه كسي باور مي‌كند؟
و مفتضح‌تر از همه؛ استهزاي آقاي احمدي‌نژاد با همكاري آقاي ابطحي! به آقاي احمدي‌نژاد نقدهاي فراواني وارد است، اما تمسخر و استهزاء آن هم توسط دو نفر روحاني واقعاً فاجعه است: ويل لكل همزة لمزه (130226)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۱۹:۵۹
آقایان منصف باشید
در بین چهار فیلم، این فیلم از همه بهتر بود و برنامه های آقای کروبی را به طور واضح روشن می نمود علاوه بر این مواردی همچون: مطرح نمودن هاله نور، حجاب اجباری، افرادی که قبل از انقلاب انقلابی بودند و کسانی که بعد از انقلاب بنا به مصالح انقلابی شدند مطرح شد که جای تامل دارد.
جای شرمندگی است که برای حمایت از نامزد خود، نکات مثبت دیگران را ضعف جلوه دهیم (130233)
 
مهدیه
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۲۰:۰۹
قسمت گل دادن به دخترها از همه دیدنی تر بود (130235)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۲۰:۵۳
با سلام

جناب زبل خان, بازی کردن با آبروی یک نفر (آقای مهاجرانی) حتی اگر آنچه گفتید حقیقت هم داشته باشد, کار ناشایسته ای است.

آقای مهاجرانی که کاندید ریاست جمهوری نشده, بنای خانواده اش هم که الحمدلله سست بنظر نمیرسه. ایکاش بجای طعنه و غیبت به فیلم میپرداختید. به نامزدی کروبی برای ریاست جمهوری, که انشالله رای هم نخواهد آورد. (130238)
 
مهدیه
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۲۰:۵۵
البته ایشون حداقل شجاعت اینو داشتند که هواداران واقعیشونو نشون بدن (130239)
 
بچه مشد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۲۶:۰۱
يكي از نكات جالب اين فيلم اين بود كه آقاي كروبي خودكارش رو به شخصي داد.پس از آن چند با لباساشو باز كرد وبست كه نشان دهد چيز ديگري(مثل پول)همراهش نيست تا توزيع كنه. (130247)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۴ ۱۰:۵۲:۰۸
لباسشو برای این باز میکرد که بگه در میان مردم ضد گلوله تنم نکردم. چیزی نمیدونی نظر نده! (133639)
 
م.خ
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۲۸:۰۷
چند نکته درباره فیلم کروبی:
1- می تونه با وعده 70 هزار تومان بخشی از آرای احمدی نژاد را به سمت خود بیاورد.
2- نخبگان و افراد فرهنگی نمی توانند صداقت فیلم کروبی را باور کنند. یعنی قطعا متوجه شعاری بودن این حرفها مخصوصا در مورد این گروه می شوند.
3-گریه کرباسجی با توجه به چهره خشک و عبوس او هیچ تاثیری بر روی جامعه ندارد و اکثر مردم به تصنعی بودن آن اذعان می کنند.
4- کرباسچی هنوز حق و حقوق خیلی از روزنامه نگاران روزنامه کارگزاران را نداده است. یکی از آنها هم من هستم چطور از فقر گریه می کند؟ بهتر است بیاید کنار روزنامه نگارانی که حقشون را نداده تا برای او گریه کنیم ولی اینبار از فقر و بدبختی واقعی روزنامه نگاران پیش ایشان گریه می کنیم.
5-نریشن خانمی که از اول سوال مطرح می کند که چرا باید به کروبی رای داد مخصوصا با جمله آخری که گفت:«دیگر دارید حوصله ام را سر می برید!» به تمام معنا لوس و سطحی بود.
6- فکر می کنید چند درصد مردم گرامی مقدم، کدیور و یا ابطحی را می شناسند؟ خیلی کم...
7- نجفی در بین من جوان که دوران وزارت او دانش آموز بودم خاطره خوبی را تداعی نمی کند....
8-گفتن سن کروبی که 71 سال دارد هم نکته مثبتی نبود.
9-فیلم برداری هم بسیار بد بود.آنقدر که تصاویر لرزش داشت گویی زلزله آمده استو شات درست و حسابی گرفته نشده بود. یعنی فیلم بردار بخش های مستند اصلا اینکاره نبود.......

تنها نکته مثبت فیلم ارائه برنامه به صورت فشرده بود که آن هم ایده آلیستی و دست نیافتنی به نظر می رسید.اما در بین مستندهای دیگر کاندیداها این مورد به طور منسجم دیده نشده بود. (130251)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۳۰:۱۶
وجدانا\"واز صميم قلب مي گويم تا قبل از ديدن فيلم تبليغاتي جناب كروبي از ايشان خوشم مي آمد ولي با ديدن اين فيلم همه چيز فرق كرد .بنظرم جناب كروبي با اين فيلم عليرغم خوب بودن،خودشان راتضعيف وخراب كردند./ (130257)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۳۳:۵۲
اول فیلم: ایشان به ندرت عصبانی می شوند.
آخر فیلم: هنوز هم می پرسید چرا آقای کروبی کاندید شده اند؟ دیگر دارید من را عصبانی می کنید. (130264)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۳۴:۵۱
پس جریان دو زنی شوهر اون خانم صحت داره که اینقدر سر این مساله تاکید داشتند؟!
بعد هم کی گفته حجاب به سفتی که شما دارین اجباریه؟ بابا بی خیال راحت باش. (130265)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۴۲:۱۳
به خدا دیشب مونده بودم بودم که باید چه عکس العملی نسبت به این فیلم داشته باشم.
نمی دونستم که باید بخندم یا که گریه کنم به حال...... (130277)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۴۲:۴۸
با دیدن آقای کرباسچی یاد آن حدیث حضرت افتادم که در صحیفه در یکی از حکمتهاشون می فرمایند: هر وقت خواستی مومن واقعی را بشناسی یک بار نام مردم فقیر را ببر، اگر اشک در چشمانش جمع نشد در ایمانش شک کن. (130279)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۴۹:۰۹
اين فيلم تبليغاتي آقاي كروبي بود يا فيلم تبليغاتي كرباسچي؟!
واقعا ميتوان گفت اينهم از علايم آخر الزمان است كه فردي مثل آقاي كرباسچي با آن سابقه پر ريخت و پاش مديريتي و وضعيت زندگي اشرافي و لوكس و تجملاتي خود و اطرافيانش ، دم از فقرا ميزند و اشك تمساح ميريزد!

كاخ نشيني و دم از درد و رنج فقرا زدن ، خيلي آسونه. شما كه اينقدر براي فقرا دل نگراني(!) حداقل با انفاق يك صدم مال واموال ميتوني زندگي هزاران فقير و مستضعف رو زيرو رو كني
آخر مردم فريبي و ريا و وقاحت هم حدي داره بابا! (130296)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۰:۱۵
موج حملات علیه شیخ زیاد شده و این نشان از ترس رقبا از رای آوری ایشونه،تخریبها شروع شده،هوشیار باشیم و امیدوار (130300)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۲:۲۵
فيلم نشان داد كروبي انسان سر زنده اي و با نشاطي است و كار سياسي را واقعا با عشق انجام مي دهد همه به چشم تحسين باو نگاه مي كنند (130302)
 
فراز
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۴:۰۰
با سلام
به نسبت فیلم سایر نامزدها بهتر بود و حرفهای اساسی زد . به راحتی و باجسارت عقاید خودش را بیان کرد .در لفافه صحبت نکرد مثلا\" در مورد نمایندگان بازداشتی مجلس ششم و حرکت موثر جناب کروبی در ازادی انها . نشان دادن همه طرفداران خود که به هر صورت و شمایل هستند برعکس میر حسین که از دختر پسرهایی که تیپ جوانانه دارند و در مراسم او شرکت وفعالیت میکنند تصویری نشان نداد شاید به این علت که بتواند رای قشر مذهبی و حزب اللهی را نیز از ان خود کند اما جناب کروبی یک رنگ است و طرفداران خود را به هیچ صورت بازی نمی دهد و از انها استفاده ابزاری نمیکند.
ایا به راستی جناب میر حسین بعد از انتخابات هم احوالی از این دختر پسرها می پرسد یا اینکه هم اکنون هم با جوانان کاری ندارد ؟ یا فقط دختر پسرها به دنبال میر حسین هستند ؟! (130305)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۲:۵۷:۴۹
خداییش فقط جای شهرام جون خالی بود! (130313)
 
بهزاد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۱۲:۴۵
ضعیف بود به دلیل:

1. وعده دادن پول به مردم توهین آمیز است.
2. باور گریه کرباسچی با توجه به ذهنیتی که از ایشان وجود دارد مشکل است.
3. آقای کروبی کمتر صحبت کرد.
4. لحن گوینده خانم تهدید آمیز بود.
5. تاکید بیش از حد بر حافظه و برش آقای کروبی (130339)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۳۸:۰۸
اینکه میفرمایید: وعده دادن پول به مردم توهین آمیز است.
باید یادآور شوم که همین کار رو مدتیه احمدی نژاد داره انجام میده. (130822)
 
بهزاد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۲:۲۸:۱۱
مهم نیست گوینده کیست. مهم این است که وعده پول دادن باعث پیشرفت نمی شود
بلکه مایه شرمساری است چه 70 هزار تومان و چه 50 هزار تومان
چه از طرف آقای احمدی نژاد باشد وچه از طرف آقای کروبی (131001)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۱۷:۰۳
خيلي عالي بود. دست آقاي افخمي درد نكنه. به جاي يه سري صحنه هاي احساساتي تيمشو معرفي كرد. دستشون درد نكنه. (130345)
 
siamak
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۱۸:۴۵
آقای کروبی که روحانی شجاع است که در این فیلم شجاعت او مشهود بود.
اما مسئله اینجاست که ظرفیت رقابت با آقای احمدی نژاد فقط در آقای موسوی دیده می شود ( البته به دلیل موج مردمی ایجاد شده ) به همین خاطر معتقدم بسیاری از طرفداران عقاید ایشان به آقای موسوی رای می دهند تا بازنده انتخابات نباشند.
کاش میشد آقایان کروبی و موسوی به دور دوم بروند آن وقت مطمئنا آقای کروبی برنده بود. (130348)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۲۲:۱۴
صرف نظر از بحثهای موافق و مخالف دوستان وبافرض عدم ارائه شعارهای تبلیغاتی برای کسب رای و با کمی دقت چند مطلب برایم سئوال است
الف) اختیارات رئیس جمهور چقدر است ؟ دادن 70 هزار تومان از کدام محل است؟ تصویب مجلس را میخواهد یا نه ؟ شما مطمئن هستید مجلس موافقت میکند ؟ اگر موافقت کرد نظر قبلی اطرافیانتان که در خصوص طرح هدف مند کردن یارانه ها میگفتند گدا پروری چه میشود ؟ تورمی که این موضوع پیش می اورد کجا دیدید ؟
ب) مالیات اصناف چند درصد در امد دولت را تشکیل می دهد ؟ با عدم دریافت ان توسط شما جایگزین این پول و70 هزار تومان ها وسهام نفتی که به مردم میدید از کجا تامین می کنید ؟ همین سه مورد در سال چقدر میشود ؟ مشاورین شما حساب بلد هستند یا خیر ؟ از کدام هزینهای دولت کم می کنید ؟ با این ادمهای اطرافتان باید مواظب هزینهای جدید و اضافه هم باشید . با کدام منطق مالیات اصناف بخشیده میشود ؟ افزایش تولید ؟ افزایش بهره وری ؟ کمک به صادرات ؟ کمک به ایجاد اشتغال مولد ؟ کمک به قشر کم درامد ومستضعف ؟ یا کمک به کسب رای ؟ اگر میفرمودید مالیات حقوق کارمندان وفرهنگیان را حذف می کنم یا تولید کنندگان را قطعا رای بیشتری داشتی صرف نظر از اینکه می تونستی یا بعدا می گفتید مجلس نمی گذارد .
ج) اصلا کوانسیون دفاع از حقوق زنان را خوانده اید ؟ ایا در اختیار دولت است به این کنوانسیون ملحق شود یا اجازه مجلس را میخواد ؟ چرا تو این چند سال ما به ان ملحق نشده ایم ؟ اصلا شما می دانید حق شرط د رکنوانسیون یعنی چه ؟ این کنوانسیون شما میدانید حق شرط دارد یا نه ؟ چه حقوقی در این کنوانسیون دیده شده با شرع دین ما وفرهنگ ما وکرامت زنان ما منطبق است ؟ ایا در این کنوانسیون حق داشتن هر شغلی برای زنان ازاد شناخته نشده ؟ ایا فاحشه گری یک شغلی که زنان می توانند انتخاب کنند شناخته نشده ؟ کنوانسیونی که حق شرط نداره شما به ان ملحق شوید میتوانید اجرا نکنید ؟ کسب رای با چه نانی ؟ واقعا اینها حقوق درخواستی زنان ماست ؟
د ) در مورد تک همسری که گل گفتی ولی در مورد صیغه نظرتان چیست ؟ شما در زمان تصدی در بنیاد شهید چه برنامه هایی برای کمک ودفاع از حقوق همسر شهیدان انجام دادید ؟
ر) اقای کرباسچی عزیز ما انقلاب کردیم برای چه ؟ جوانان عزیز وغیرت مند این کشور که در زمان طاغوت در ساواک زیر شکنجه کشته شدن ویا بیشترین زجرها را تحمل کردند وحتی دوستان خود را لو ندادند ! یا در جبهه ها رفتند وشهید شدند برای سیر کردن شکم خودشان بود یا مردمشان اگر قرار بر این بود مردم که نیاز به اقای کروبی ندارند مگر مانند خرم و فاتح و سرمایه داران دیگر مرده اند .عزت بدهیم غیرت بدهیم سر مان را پائین بگیریم تو سری بخوریم ولی شکممان سیر باشد مگر امام حسین چنین کرد که ما بکنیم ؟ مگر اما برای کاپتیلاسیم اینچنین کرد که ما بکنیم پس انقلاب کردیم برای چه ؟ جنگیدیم برای چه ؟
شاید بعضی ها دوست داشته باشند مردم فقط فکر شکم باشند همیشه سرشان پایین باشد وبه شکمشان نگاه کنند تا خودشان از انها سواری بگیرند
هر روز بر ثروتشان اضافه کنند و یک لقمه بخور ونمیری هم بدهند با هزار منت .ولی مردم ما اگاه تر از اینها هستند
ط) ابطحی جان ادم فقط قصد خدمت به مردم داشته باشد و تصور هاله نور کند عیبی ندارد بهتر از ان است حتی به درجه تصور ان نرسیده باشد ولی با تصور احمق بودن دیگران به لباس مقدس تن خود توهین کند دروغ بگوید به دیگران تهمت بزند وعده کارها واعمالی را بدهد که خود اعتقاد به ان ندارد یا وعده جلوگیری از کارهایی را بکند که خودش میکرده عزیزم این رفتار و اعمال است که از کیسه امام واسلام وروحانیت کم می کند
دراخر این را بدانید دوران موج درست کردن وسوار بر ان شدن گذشته . دوران تظاهر و خام کردن توده ها گذشته . دوران اول وعده و بعد تطمیع واخر هم تهدید ! گذشته ! برای شما یادش بخیر . والسلام (130354)
 
شهاب
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۲۳:۵۸
من فکر کنم ظرفیت ادمهایی که با تندی با این مسائل برخورد می کنند بسیار پایین است.من طرفدار هیچ کدام از این نامزدها نیستم ولی واقعا خوشحالم که یکی پیدا شد که حرفهایی متفاوت بزنه . (130360)
 
علی ن
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۳۳:۰۷
اگر فرض میکردیم که جناب کروبی رقیب سرسختی برای احمدی نژاد بود با این فیلم در واقع خودکشی سیاسی کرد . حتی بیان حرفهایی که بصورت عادی بسیار شجاعانه تلقی می شد با بدترین نوع بیان و صحنه سازی به یک نوع ضد تبلیغ تبدیل شد.
گوینده زن متنم که در واقع فیلمو به یک فیلم کمدی بخصوص زمانی که بظاهر از اینکه به کروبی کسی رای ندهد عصبانی شد تبدیل کرده بود.
البته نکته مثبت فیلم را می توان به جمع شدن اکثر مخالفان احمدی نژاد پشت سر موسوی با این فیلم افتضاح دونست. (130372)
 
موسوی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۳۴:۳۳
به نظر من که کارگردان نفوذی بوده
خراب کرد حسابی
همون سی دی شیخ اصلاحات 4 سال پیش رو میدادین پخش کنن بهتر بود بابا (130378)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۳۵:۱۸
فیلم انتخاباتی مهدی کروبی هم پخش شد. حتی برای خوشبین ترین طرفداران کروبی بحث های مطرح شده در این فیلم قابل پیش بینی نبود. مهدی کروبی با کمک بهروز افخمی و تیمش همه را شوکه کرد و به صورت همه ما کشیده زد به امید اینکه از خواب بیدار شویم.

بحث هایی از تریبون صدا و سیما مطرح شد که در تاریخ رسانه ملی سابقه نداشت. سکانس هایی حساب شده و قدم به قدم که در سی دقیقه تقریبا به تمامی برنامه های کروبی و تیمش پرداخت. برعکس فیلم میر حسین موسوی که حتی از بردن نام اصلاحات نیز اکراه داشت فیلم کروبی خط قرمز ها را شکست و از زندانیان سیاسی گفت, از روشنفکرانی که با حکومت مساله دارند, از دانشجویان ستاره دار, از حجاب اجباری , از کرامت انسانی و شان ایرانی که از بین رفته, از اقتصادی گفت که ۱۲ میلیون فقیر رسمی به دنبال داشته و دولتی که برنامه اقتصادی اش شده صدقه دادن به مردمش! از آزادی نشر کتاب و سانسور سینما گفت. از ایجاد رابطه با آمریکا که اگر لازم شود تا پای نوشیدن جام زهر و به میان گذاشتن آبرویش هم پیش خواهد رفت. به چند همسری اعتراض کرد و از حقوق زنان حمایت کرد. از اینترنت آزاد و پر سرعت که دولت محدود و کنترل کرده . از برنامه های اقتصادی اش برای سهام نفت و پرداخت سود سهام بجای صدقه به مردم. از طرح های بیمه اش برای دانشجویان …

حتی از قانون اساسی حرف زد که نیاز به اصلاح دارد. کروبی در این فیلم نشان داد که یک اصلاح طلب واقعی چطور حرف میزند. چطور میشود برنامه داشت و کار تیمی کرد. فیلمش را با سکانس های صحنه دویدن مردم دنبال ماشینش و استفاده ابزاری از سرود ای ایران پر نکرد. برای نشان دادن خاکی بودنش روی زمین ننشست. از نام بردن و حتی نشان دادن افراد تیمش ابایی نداشت و حتی به آن افتخار کرد. گفت که قهرمان نیست و از هاله نور و تقدسی حرف زد که ندارد. کروبی شجاعت و اراده ای را نشانمان داد که میخواستیم اما انتظارش را نداشتینم. ازمحدودیت ها و درد هایی گفت که مدعیان اصلاحات از گفتنش هم میترسیدند. (130380)
 
احمد - ایرانی مسلمان
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۳۶:۲۷
آقای کروبی به عنوان یکی از پیشکسوتان انقلاب با این فیلم شد سپر بلا ، عقده گشایی ، جاده صاف کن برخی افراد مغرض ، عقد ه ای و لائیک ، که هر یک در سکانس مربوط به خود ضمن اشاراتی بی محتوا ، کلی و بدون سند به هاله نور و حقوق زنان و حقوق بشر و فقر و سیاه نمایی هایی از این دست ، سعی کردند بدون اشاره ای منطقی به برنامه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی با گریه و نیش خند و توهین به اصول قطعی اسلام ( مسئله حجاب ) و شعور مردم کارنامه خود را از این چه هست خراب تر کنند . به نظرم این فیلم اگر برای خراب کردن پیشینه انقلابی آقای کروبی ساخته شده بود موفق تر عمل کرده بود .
آیا آقای کروبی میدانند نام و تصویر آقای کرباسچی در کنار ایشان این مفهوم را در جامعه تدایی کرده که ایشان خود توان اداره کشور را ندارند و قرار است اصل امور را معاون اول ایشان عهده دار باشند . تجسم کنید قدرت و توان و دخالت آقای احمدی نژاد و آقای داودی معاون اول ایشان را با آنچه که قرار است آقای کروبی و آقای کرباسچی به منصه ظهور برسانند .
خدا رحم کند به این مملکت ... (130384)
 
جمال
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۴۶:۲۲
بحث تعدد زوجات را قران بيان نموده و جاي هيچ سوال واستهزايي نيست .منابع اسلام چهار مورد است :قران .سنت. اجماع وعقل.ووقتي قران را موردي بيان نمايد هيچ نيازي به ساير منابع نيست. (130404)
 
مقیمی ابیانه
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۴۸:۳۹
از نکات بسیار جالب این فیلم ، شناخته شدن اقای ابطحی از سوی مردم بود . عمامه سیاه وی همانند هاله ای از سیاهی برای جامعه روحانیت می باشد . (130407)
 
يكي از مردم!
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۴۹:۱۴
فيلم خوبي بود. لذت بردم كه يك نفر پيدا شد كه از تغييرات واقعي صحبت كرد بدون هيچ ترسي. مثل تغيير قانون اساسي. اين طوري حتي اگه برنده هم نشه همه رو به فكر برده كه چرا ديگران اين كارها رو انجام نمي دن (130410)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۳:۵۸:۴۵
خوب بود ،ولی من نفهمیدم اگر قرار است سیاست ها روشنفکرانه و آزادانه باشد نسبت آن ها با آقای کروبی چیست ؟ اگر قرار است با عضویت در باشگاه سیاسی جهان دنبال منافع ملی باشیم و ...... پس وجه امتیاز آقای کروبی به آقای جمشید آموزگار ویا ابراهیم یزدی چیست؟ آنها که لیبرالهای اصیل تری هستند. (130430)
 
هانی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۰۸:۲۱
سر تاپای این فیلم مثلا مستند فحاشی به رییس جمهور بود من که واقعا از گریه های اقای کرباسچی برای فقرا نمیتوانستم خودم را کنترل کنم
ومکرو ومکرالله والله وخیرن ماکرین (130438)
 
باریک بین
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۱۳:۰۱
مردمی که برای دیدن فیلم اخراجی ها جلوی سینما صف می کشند ، معلوم است که این چنین نکات اصلی فیلم تبلیغاتی کروبی را درنمی یابند . کروبی با منطق مدرن در رقابت انتخاباتی این دوره شرکت کرده ، اما گویی نمی دانسته که بخش عمده ای از مردم ما سنتی تر از آن می اندیشند که نکات اصلی برنامه ها و باورهای او را دریابند .

کروبی چه پیروز شود و چه نشود ، ادبیات و رویکرد جدیدی را در مبارزات انتخاباتی در کشور ما وارد کرده است . نوع گفتار روی متن مستند ایشان نیز از منطق مدرن نوشته ی ایشان برمی خواست . نوشتاری که با لحنی غیراحساسی و با خودآگاهی قوی عرضه شد . اما مردم ما معمولا متن ها و فیلم هایی را که به یادشان بیاورد قدری عقلایی بیندیشند را دوست نمی دارند . باید برای خوشامد مردم ، آنها را در فیلمها تقدیس کرد و با موسیقی و ترانه به هیجان کاذب واداشت تا فیلمی موفق قلمداد شود ؟ (130448)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۰:۱۷:۵۹
این قسمت نظر هموطن محترم را توجه کنید \" که با لحنی غیراحساسی و با خودآگاهی قوی عرضه شد \" .
حال پس از تمامی افاظات گوینده در پایان فیلم با لحنی نه چندان دوستانه و احتمالاً به زعم این هموطن غیر احساسی میفرمایند .. \" دیگر خسته شده ام .. باید 22 خرداد به کروبی رای بدهید ! ..\"
واقعاً که ..
این همه از پیشینه خود تعریف کردن .. اینهمه کلی گویی ... این همه افراد مسئله دار مثل کرباسچی ، سروش و ابطحی و کدیور و ... دور ایشان را گزفته و حامیشان هستند .... با این کهولت سن که پس از 8 دقیقه صحبت دهانشان کف میکنید و روی صندلی رها میشوند ... فقط بوی کسب قدرت خالی از خدمت به مشام میرسد .. آقای کرباسچی هم با این فیلم گریه که راه انداختند حسابی گل کاشتند و همه سکانسها پر بود از عقده گشایی شخصی به اصطلاح کارشناس هم صحبت با ایشان ...
واقعاً برای هواداران ایشان متاسفم ... (131423)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۳۶:۰۸
من به محتوی فیلم ایشان کاری ندارم فقط دوتا سوال دارم:
1- آقای کرباسچی آمار دوازده میلیون فقیر را از کجا استخراج کردند؟
2- آیا این حرف آقای کرباسچی که می گه \"عزت مردم ایران به اینه که شکمشون سیر باشه\" ، یک توهین آشکار به ملت ایران نیست؟
بابا انقلاب های مارکسیستی هم عزت مردم رو در سیرکردن شکم دنبال نمی کردن ، چه برسه به ما که ادعای زمینه سازی حکومت جهانی حضرت مهدی عج را داریم. (130483)
 
خ فقیری
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۳۶:۱۴
براساس اعلام همین سایت الف به نقل از صدا وسیما فیلم آقای کروبی تادیروز(12/3/ برای پخش تحویل نشده بود،پس معلوم است که فرصت کافی برای بازبینی واحتمالا اصلاح آن وجود نداشته است. فلذا اگر فیلم یا بقول اظهار نظر کنندگان گرامی مستند تبلیغی در کوتاهترین زمان ممکن تهیه شده باشد مناسب به نظر میرسد البته اگر گریه های آقای کرباسچی نبود بهتر بود چرا که آنهاییکه ایشان رادرریاست شهرداری دیده بودندمی دانندکه گریه به ایشان نمی ِأیدو درواقع لا یتچسبک می باشد.(حداقل گریه های کرباسچی فیلم بود) (130484)
 
شریفی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۳۹:۳۸
من به آقای کروبی رای میدم ولی فیلمش زیادی نخبه گرایانه بود و مردم عادی از آن سردرنمی آوردند روستایی کجا میدونه بابک احمدی و قوچانی کیه؟ (130487)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۴۶:۲۴
با سلام
بهترین بود .باز هم می گم بهترین بود (130499)
 
اردلان
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۴:۵۷:۲۷
در فيلم آقاي كروبي حضور كارگزاران مانند كرباسچي - نجفي -كديور بسيار چشمگير ولي حضور اعضاي شوراي اعتماد ملي بسيار كم رنگ بود. (130510)
 
کاشفی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۰۳:۰۶
اقایون و خانم های عزیز

1. اقای کروبی صداقت و صراحت بی نظیری دارن وچیزی رو که هستن، حزب و گروهشون رو پنهان نمی کنن( اقای احمدی نژاد که اصلا کار حزبی رو قبول نداره ، اقای موسوی هم بر خلاف تصور همگان که میگن اصلاح طلبه حتی یک بار هم در فیلم تبلیغاتیشون بیان نکردن که اصلاح طلب هستن و اصلا خواسته های اصلاح طلبانه دارن وبه نظر من از فیلمشون بر می اومد که از خیلی از اقایون اصول گرای فعلی اصول گرا تر هستن! )

2. اقای کروبی برنامه دارن و برنامه ها شون رو به صراحت اعلام کردن اون هایی که میگن اقای کروبی می خواد با پول نفت رای بخره مگه هر وقت بحث از نفت در محافل خصوصی می شه نمی گن پول نفت مال همست و باید به مردم بدن و حسرت کشور های عربی رو می خورن حالا چی شده نظرشون عوض شده؟ در ضمن جناب اقای دکتر احمدی نژاد هم ثابت کردن که این طرح کاملا شدنی و عملی .( طرح نقدی کردن یارانه ها پس چیه؟)

3. تیم مدیریتی اقای کروبی و نظرشون درباره اعلام تیم مدیریتی یک ساختار شکنی در زمان انتخاباته چون تا به امروز اول رئیس جمهور رای می اورد بعد به فکر این میافتاد که حالا کی رو بیارم که دل بقیه نشکنه و هزار جور بی نظمی دیگه که در زمان رئیس جمهور کنونی به عینه مشکلات ناشی از این طرز فکر رو دیدیم
پس اینقدر به خاطر علاقه تون به یه کاندیدا دیگران رو بی منطق نخونین

با تشکر از دوستان سایت الف به خاطر سایت خوبشون و انعکاس افکار مختلف کاش اصول گراهایی مثل اقای شریعت مداری سعه صدر رو از شما یاد میگرفتن واقعا دستمریزاد! (130517)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۱۰:۰۶
از بقیه بهتر بود. خسته شدیم ازبس کاندیداها بیابون نوردی می کردن و پیش بدبخت بیچارهها می رفتن اما نمی دونن می خوان چیکار کنن. (130527)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۱۱:۱۳
1-كروبي لايق بيشتر از اين بود2-جمله داريد منو عصباني ميكنيد نابجا بود3- از خود كروبي در فيلم زياد استفاده نشده بود4-هيچ صحنه حماسي ايراني يا لري نداشت برخلاف مستند موسوي5-حداقل مي توانستندصحنه حمايت پرشور مردم لرستان رانشان دهند مانند موسوي وآذربايجان6-اخر فيلم انگار همه در گورستاني محو شدند دريغ از يك جمله حماسي وبرانگيزاننده. (130530)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۲۰:۱۶
آقاي كروبي مرد 71 ساله اي كه عالم ديني بوده و بحمداله ملبس به لباس روحانيت نيز هستيد شايد آنقدر قانون انتخابات و قانون چگونه مبارزه انتخاباتي كردن را ميخوانيد ويا براي شما ميخوانندكه فرصت نكنيد اين روزها قانون الهي - قرآن- را بخوانيد . گوشه اي را برايتان هديه آورده ام:
واذالقوالذين آمنوا قالوا امنا واذا خلو الي شياطينهم قالواانا معكم انما نحن مستهزئون.الله يستهزئ بهم و يمدهم في طغيانهم يعمهون

لطفا مواظب كرامت انساني و والاي خود- سوابق كم نظير و بركاتي كه از طوافهاي مكررتان حول خانه خدا نصيبتان شده است باشيد. (130542)
 
فردنیا
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۲۱:۲۵
راستی در این فیلم چرا اقای عبدی صحبت نکرد؟. (130544)
 
مجدالدین
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۳۰:۱۰
فیلم ایشان تقریبا چیزی بود که از یک فیلم انتخاباتی انتظار میرود. برنامه بیمه تحصیلی و واگذاری نظارت بر فیلم و کتاب به اتحادیه ها واقعا عالی بود و براحتی عملی میشود. از نکات برجسته فیلم آن بود که راو ی یک زن بود و خود این مطلب نشان میدهد که لااقل نگاه مدرنی وجود دارد. فیلم کمتر قصد احساساتی کردن مردم و بیشتر سعی بر توضیح برنامه کاندیدا داشت. ضمنا مانند فیلم یکی دیگر از کاندیداها مردم (خصوصا زنان) آن طور که واقعا هستند نشان داده شدند و نه بر حجابشان و نه بر حجاب نداشتنشان بیخود و بیجهت تأکید نشد.
با دیدن این فیلم لااقل میدانیم که وقتی به کروبی رأی بدهیم و رئیس جمهور شود، چه چیزی از او طلبکاریم. شجاعت در نشان دادن تیم خود هم بسیار درخور تحسین است و نشان دهنده صداقت است. (130557)
 
au-tabriz.blogfa.com
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۴۳:۲۶
سلام. آقای کروبی! ای کاش لباس روحانیت بر تن نداشتید...
همه دیدیم اشک های کسی را که برای فقر می ریخت...
همه دیدیم..
و دانستیم که آمده اند تا بار دیگر بیت المال را به ملک پدری خویش تبدیل کنند.
آقای کروبی! اگر انقلابی بودن و انقلابی ماندن و مباهات به مبارزات و مباهات به قاطع بودن، در حمایت از فلان مفسد اقتصادی، حمایت از فلان مدیر نالایق، حمایت از فلان مترجم عقده ای و خودفروخته باشد، پس وای بر آن انقلاب.
اگر امام و انقلاب و شهدا برایتان مهم نبود، ای کاش حداقل حرمت لباستان را نگه می داشتید...
آقای کروبی! به کجا می روید؟! (130575)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۴۹:۳۴
كمدي تلخي بود بواسطه تيكه پرانيهاي مليجك وار يكي از افراد و پرشهاي ناشي از حذف و تصاوير بي ربط با موبايل صحبت كردن هاي حاج آقا و دست تكان دادنهاي بي حاصل ايشان براي مردمي كه ايستاده بودند و بي ابراز احساسات ايشان را ملاحظه مي فرمودند و تلاش براي عقده گشايي و تطهير برخي افراد و ذليلانه و تسليم طلبانه بود و عوام فريبانه كه مي خواست فقر مردم را به قطع رابطه با امريكا نسبت بدهد ! آن هم مردمي كه حاضرند در فقر زندگي كنند و سر در برابر ستم فرود نياورند و كسالت آور بود بخاطر لحن خواب آور و يكنواخت گوينده برنامه و گفتار بي ادبانه وي در پايان و... خدا آخر و عاقبت همه را به خير كند! (130584)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۵:۵۱:۳۹
آقای کروبی با این فیلم و مبارزات تبلیغاتی اش نشان داد که حزبش یک مترسک بیشتر نیست و آدم مهمی در آن حضور ندارد...چون در غیر این صورت لازم نبود برای پیش بردن مبارزات خودش به کرباسچی، نجفی، مهاجرانی، ابطحی و غیره متوسل شود...این جنبه قضیه ضربه بدی به آقای کروبی زده است و اطرافیان وی را کسانی گرفته اند که هیچ نقشی در چهار سال فعالیت حزبی او نداشته اند...تازه طی چند ماه گذشته سر و کله روزنامه نگاران وابسته به آنها در روزنامه اعتماد ملی پیدا شده است... فیلم خیلی ضعیف بود و ساختار درستی نداشت...ضمن اینکه با نشان دادن این تعداد از جمعیت مردم تمام آن نظر سنجی ها را تایید کرد که می گوید آقای کروبی رای بسیار پایینی دارد... (130591)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۱۵:۱۷
سالی که نکوست از بهارش پیداست
(تریبونی برای عقده گشایی از نظام جمهوری اسلامی)
کرباسچی در پی فرصت عقده گشایی است ومعاون اولی ایشان از الان معلوم است که چه افتضاهی ببار خواهد آورد (130626)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۲۲:۰۵
اين يك شگرد رسانه اي هدفدار به نظر مياد كه با توجه به برتري غيرقابل انكار مستند تبليغاتي كروبي به نسبت بقيه و ارائه برنامه به جاي نقد و استفاده از بازيگر تلاش دارن وانمود كنن يك عده بخاطر بد بودن فيلم ديگه حاضر نيستند بهش راي بدن. اين كار غير اخلاقيه دوستان. (130631)
 
mehdi
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۲۲:۰۸
تنها فيلمي كه احساسي وپوپوليستي نبود.همه گيج شدن انتظار داشتن كروبي مثل ميرحسين واحمدي نژاد احساسات مردم و نشونه بگيره امااو اصلاح طلب واقعي است. (130632)
 
ماندانا
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۲۸:۳۲
فیلم را دیدم . انصافا زندگی با حضور کروبی شیرین خواهد شد و امروز فهمیدم که جامعه ما خیلی باحال است که چنین شخصیتی را در دل خود پذیرفته تا رییسشان شود. حضور مردانی چون ابطحی که همه زندگی اش بازی با موبایل و وبلاگ است و خوشبختی فقرا را نیزدر این منش می بیند . حضور کرباسچی ورشکسته در سیاست که با رویای معاون اول شدن به بازیگری برای فیلم هم تبدیل می شود و درمانده ایی چون جمیله کدیور که فریاد حرص و افسرگی به جان مانده از چند همسری شوهرش او را وادار کرده تا در این فیلم نیز واکنشی روانی از خود نشان دهد و به میان آمدن کسی چون نجفی که با از دست دادن و فراغ وزارت او را به طمع واداشته و از همه جذاب تر احمق دانستن مردم است که این جماعت به نیرنگ گریه و متلک و ...(هرکس به حال خود) وعده پول بیشتر را به مردم می دهند و نام این گدا پروری را هم حفظ کرامت انسان می گذارند . باری . من به خودم امیدوار شدم شاید روزی منهم هوس رییس جمهور شدن داشته باشم (130637)
 
mehdi
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۳۱:۴۰
درعجبم ازاونايي كه ميگن اصلاح طلبن وازميرحسين حمايت ميكنن.كجارفت شعارهاي احزاب ونهادهاي مدني و......شماهم كه دم انتخابات يه نفرو نميدونم ازكجاعلم ميكنيدوميگيداين فرشته نجاته!با سوت وكف ورنگ سبز.بازم به كروبي كه توفيلمش برنامه هانظرات وتيمش و نشون داد.حالتون وگرفت پوپوليستا (130642)
 
hra
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۳۴:۱۵
من تعجب می کنم برخی دوستان می گویند این فیلم خوب نبود تا حالا تنها کاندیدایی که برنامه هاشو توی فیلمش گفته کروبی بوده (130645)
 
مهدی امیری مقدم
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۵۴:۳۱
شما هاله نور می بینید ؟ نه !
این تبلیغات کروبیه ؟
من به این نمی گم تبلیغات
کاش می تونستم پناهنده بشم به یه کشوری مثل افغانستان ولی نبینم تو رسانه ملی تو نیم ساعت وقت تبلیغات و ارائه برنامه ها این حرف زده بشه (130676)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۵۷:۳۷
آخرش که به التماس و تهدید میخواست ملت به کروبی رای بدن خیلی ضایع بود.بخش گریه کرباسچی برای فقرا خیلی باحال و خنده دار بود.کلا میزان خودشیفتگی فیلم بالا بود اما باز هم بهتر از فیلم میرحسین موسویه چون حداقل از امام و روستای خامنه و چلوکباب روی زمین و مادر جوان معتاد و علمای قم مایه نذاشت...فقط برنامه هاشو گفت که البته موندم این همه برنامه رو خودش تنها میخواد اجرا کنه یا کسی کمکشه؟ (130678)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۶:۵۹:۰۶
آقایان کرباسچی و ابطحی و ... دیگر حنایتان برای مردم فهیم این مملکت رنگی نداره , گریه های تمساح شما برای مردم بیشتر جنبه تمسخر مردم را داشت . اصلا حضرتعالی می دانید فقیر با کدام حروف نوشته می شود که باز برای آنان گریه می کنید . ای کاش این گریه ها را زمان شهرداری و غارت بیت المال سر می دادید. و ابطحی نیز ازون بدتر ......آقای کروبی با این فیلم و این ستاد برای خود وجهه ای باقی نگذاشت. (130681)
 
جمعي از دانشگاهيان
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۷:۱۶:۳۲
هر روز كه به انتخابات نزديكتر مي شويم و آقايان را بيشتر در تلويزيون مي بينيم بيشتر از آنها دور مي شويم. ما مطمئناً به كروبي و موسوي راي نخواهيم داد.
العاقبة للمتقين (130699)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۷:۲۸:۰۱
سلام
میخوام شمارو از یک رقم مطلع کنم
در فیلم آقای کروبی قول 70000تومان ماهیانه رو به مردم دادند با حسابی که کردم این عدد ضرب در 46میلیون نفر میشه 3220میلیارد تومان اونم ماهیانه. که ضرب در 12 ماه میشه 38640میلیارد تومان یعنی بیش از 40میلیارد دلار سالیانه. یعنی در4 سال آقای کروبی حداقل 160میلیارد دلار به مردم می دهد
سوال: این پولهارو از کجا می اری آقای کروبی؟
به نظر من کسی که می گه من پول میدم به مردم یعنی مردم من بلد نیستم با این پول چه کنم
مگه چقدر نفت درآمد داره که این مقدار داده میشه تازه بیمه ها هم افزایش پیدا میکنند آیا این به معنی این نیست بسیاری از بودجه های عمرانی وجاری قطع خواهند شد (130706)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۷:۳۴:۴۵
از صمیم قلب دعا می کنم که خدا به ما رحم کنه (130717)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۷:۵۳:۵۵
چه مان شده؟ آیا اعتراض به صحبت های غیر عاقلانه ی آقای احمدی نژاد مبنی بر هاله نور و دست یافتن دختر 16 ساله به انرژی هسته ای و در زیرزمین خانه اش، استهزا محسوب میشود؟! جل الخالق! (130741)
 
آزاده
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۰۵:۰۳
این را امروز یک دانشجوی دکترای اقتصاد نوشته و روی فیس بوک گذاشته. می خواهم نظر شما را بدانم. اگر می شود درجش کنید.

دیشب برنامه تبلیغاتی یکی از کاندیداها در ایران پخش شد و من آن را امروز صبح روی یوتیوب دیدم. ایشان جز معدود کسانی است که در زمینه اقتصادی دارای طرح های کاملا مشخص و روشن است و به طور جدی روی آن ها تمرکز کرده است و این خود یک حسن قابل توجه به شمار می آید. در برنامه دیشب سه نکته از سوی ایشان مطرح شد که به نظرم به عنوان کسی که این روزها اقتصاد را دنبال می کند بد نیست یک بار دیگر مرورش کنم. اول پرداخت پول نقد ماهانه میان تمامی مردم بدون وابسته نمودن آن به میزان درآمد و ثروت فعلی، دوم کاهش مالیات در بخش خصوصی و سوم طرح بیمه فراگیر دولتی در زمینه بهداشت با تاکید بر محصلین. قبل از ورود به بحث تاکید کنم که نوشتن این یادداشت هیچ اشاره ای به گرایش سیاسی بنده یا متن ندارد.

جزییات طرح ها در دسترس نیست تا بشود در موردش به طور دقیق صحبت کرد اما به نظرم اگر نگاهی دوباره به سه طرح فوق بیندازیم خواهیم دید که اجرای این سه طرح به صورت همزمان یعنی افزایش هزینه های دولت و کاهش درآمدهای در اختیار او. شاید با پیگیری همان محاسباتی که ستاد کاندیدای مربوطه پیشنهاد می دهد ما هم به این نتیجه برسیم که با توجه به درآمدهای فعلی و شرایط جاری اجرای همزمان این سه طرح از همین فردا میسر است. بله. من هم تقریبا شک ندارم که شدنی است خصوصا اینکه نفت باز هم در ماه گذشته روند صعودی قیمت خود را پیگیری کرد و از مرز شصت و پنج دلار گذشت. اما چند نکته در این میان به نظرم قابل توجه است:

1- در اقتصاد کاهش مالیات بخش خصوصی یکی از سیاست هایی است که باعث میشود این بخش رونق بگیرد و از طرفی همیشه حساسیت هایی را هم در کنار خود به همراه داشته است. شرط این رونق این است که مثلا اگر بنده در کارگاه تراش خودم امسال پنج میلیون تومان مالیات کمتر پرداختم با این پول یک دستگاه برش جدید بخرم و سرمایه محل کسبم را افزایش دهم. حداقل در چند دوره اخیر ریاست جمهوری در آمریکا و به ویژه در دوره بوش این موضوع یکی از تاکیدات وی بود تا آنجا که وی حتی پس از شروع جنگ عراق و افغانستان و افزایش چشمگیر هزینه های دولت حاضر به افزایش مالیات ها نشد. این یکی از روش هایی است که بسیاری از دولت ها و احزاب (خصوصا احزاب نزدیک به بازار) از طریق آن حمایت بخش خصوصی را نسبت به خود حفظ می کنند که نمونه اش را حزب لیبرال استرالیا به طور جدی پیگیری می کند. از سوی دیگر همانطور که می دانیم سهم مالیات در اقتصاد ایران تنها چند سالی است که جان گرفته است و بخش خصوصی کم کم به پرداخت آن عادت کرده است. با وجود تمام بخشودگی های مالیاتی، عدم وجود مالیات مستقیم در ساختار بازار خرده فروشی ایران، فرارهای مالیاتی و ... این بخش تازه دارد به مالیات به چشم یک وظیفه و تعهد در قبال دولت نگاه می کند. موضوع قابل توجه این است که مالیات به دلیل چسبندگی قابل توجهش به این راحتی ها قابل تغییر نیست و خصوصا کم کردن آن بسیار ساده تر از افزودن آن است. به نظرم بدون مطالعه دقیق، کاهش مالیات در ساختار اقتصادی ایران می تواند بیش از آنکه مفید باشد، باعث بروز زیان شود. اگر مالیات بخش خصوصی به جای سرمایه گذاری صرف مخارج غیرمولد شود نتیجه آن جز تورم چیزی نخواهد بود.

2- یکی از مهم ترین تفاوت هایی که من میان اقتصاد ایران و استرالیا دیدم وجود بخش بیمه های خصوصی بسیار قوی و توانمند است. در استرالیا به همان میزان که شما در ایران تبلیغ بانک ها را در تلویزیون می بینید، تبلیغ شرکت های بیمه خصوصی دیده می شود. با توجه به آنکه بخش قابل توجهی از نقدینگی کشور به طور مستمر در بخش بیمه در حال ذخیره سازی و گردش است ایجاد یک ساختار بیمه دولتی برای تحت پوشش قراردادن یک جامعه پرجمعیت می تواند یک عامل بسیار اصلی و اساسی در افزایش اندازه دولت، کاهش قدرت رقابت بخش خصوصی و از همه مهم تر تکرار همان فرآیندی باشد که امروز در ساختار بیمه کشور آن را شاهد هستیم. در حالی که در دنیا حتی صندوق های بازنشستگی پول را در بخش خصوصی دارای ریسک سرمایه گذاری می کنند، ایجاد یک بیمه دولتی مبتنی بر بودجه نفت جای سوال خواهد داشت. گمان می کنم اگر چنین بودجه ای مثلا در زمینه توسعه ساختار آموزش عالی در دانشگاه های ایران سرمایه گذاری شود و از طرفی زمینه توسعه آموزش های حرفه ای را در سطح کشور فراهم کند بسیار موثرتر از سوبسیدی است که برای افزایش تعداد دانشجویان هزینه گردد.

3- و اما توزیع ماهانه پول نقد! من از زیرساخت ها می گذرم و فرض می کنم نظام بانکی کشور آنقدر منظم شده است که هر فرد دارای ساختار مالی مشخصی باشد، نظام آماری و اطلاعاتی کشور آنقدر مشخص است که بتواند به صورت به روز مشخصات ایرانیان را در اختیار سیستم مالی قرار دهد و در نهایت ساز و کار مناسبی برای پرداخت هم وجود دارد. نمی خواهم سراغ بیماری هلندی و نفرین منابع و این کلمات عجیب و غریب هم بروم. از مقالاتی هم اسم نمی برم که همه و همه بیان می کنند دولت هایی که بودجه منابع را میان مردم کشورشان بازتوزیع می کنند تنها هدفشان حفظ مقبولیت است. می گذرم که تقریبا هیچ تجربه موفق بازتوزیع منابع درآمدی در سطح دنیا وجود ندارد و در کشورهایی مانند ایالات متحده، نروژ و ... که منابع طبیعی باعث رشد اقتصادی شده است، چارچوب بر ذخیره سازی و سرمایه گذاری مبتنی بوده است. فراموش هم می کنم که طی چهار سال گذشته هر اقتصاددانی که دستش به رسانه ای می رسیده است از افزایش نقدینگی در کشور گلایه کرده است. پول نقد آن هم در صورت توزیع مستقیم و بدون شرایط از طریق کانال های مختلف اقتصادی باعث افزایش میزان تقاضا در اقتصاد ایران خواهد شد که این تقاضا چون با تولید داخلی حمایت نمی شود فقط و فقط بر میزان واردات می افزاید. چطور؟ ساده است! این ماه به خانواده پنج نفری شما سی صد و پنجاه هزارتومان پول نقد داده می شود. شما و صدها خانواده مثل شما تصمیم می گیرند این درآمد را صرف خرید یک تلویزیون نو کنند. تقاضای تلویزیون در سطح کشور به طور ناگهانی افزایش پیدا می کند، بخش تولید نمی تواند ظرفیتش را به همان میزان افزایش بدهد، قیمت تلویزیون بالا می رود، فشار تقاضا باعث می شود تا خیلی سریع واردات تلویزیون افزایش پیدا کند.

نمی خوام با زیاده گویی ذهن شما را خسته کنم. راستش به نظرم سه پاراگراف بالا نباید شما را نگران کند. تا وقتی بودجه نفت هست ملالی حتی از افزایش واردات هم نیست کما اینکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته هم امروز بخشی از ساختار اقتصادی خود را به صورت محض به واردات متکی کرده اند. در ایران هم کت جادویی نفت آنقدر خوب کار می کند که به هر نیازی پاسخ بگوید. تازه می شود خوشتر هم بود چون گزارش دو سال پیش اوپک تاکید دارد که تقاضا برای نفت زیاد هم خواهد شد و همین باعث افزایش قیمت می شود.

نمی دانم با چه دقتی مطلب را تا اینجا خوانده اید اما خواهش می کنم برای چند خط بعد ارزش بیشتری قائل شوید. نگرانی من، به عنوان یک دانشجو که قرار است در ایران زندگی کند کمی فراتر از این ها است. نگرانی من برای آینده است. کشورهای دنیا به سرعت در حال جایگزینی منابع جدید به جای سوخت های فسیلی هستند. اگر اشتباه نکنم در سپتامبر از همه جای دنیا دور هم جمع می شوند تا در کپنهاگن دانمارک موضوع تغییرات آب و هوایی را مورد نظر قرار دهند که بی تردید باعث کاهش مصرف سوخت های فسیلی خواهد شد. نمی دانم از پیک نفت چیزی می دانید یا نه اما حتی اگر قرار باشد همچنان دنیا به نفت نیاز داشته باشد ما عاقبت منابع نفتی امان تمام می شود. شاید بگویید صد سال دیگر تمام می شود، قبول اما بالاخره تمام می شود. بازار نفت به شدت وابسته به کشورهایی است که هیچ خوششان نمی آید به ما وابسته باشند. درست زمانی که پیش بینی می شد قیمت نفت از مرز یک صد و پنجاه دلار عبور کند شوک اقتصادی جهانی قیمتش را به کمتر از پنجاه دلار رساند. بی تردید اگر قرار باشد یک طرح برای بیست سال آینده اقتصاد ایران مد نظر باشد باید در جهت کاهش اتکای ساختار اقتصاد ایران به درامدهای نفتی باشد. در چنین شرایطی و با چنین اوصافی و پس از نگاه به نمودارهایی که نوسانات قیمت نفت را در سال های گذشته نشان می دهد، آیا صحیح است که باز هم اقتصاد کشور خودمان را بر نفت و درآمدش استوار کنیم. آیا درست است که توقع خودمان را از منبعی افزایش دهیم که بنا بر نظر بسیاری حضورش در اقتصاد ما بیش از آنکه یک رحمت باشد زحمت بوده است. آیا قابل قبول است که به جای سرمایه گذاری این درآمد در جایی که وظیفه یک دولت است آن را مانند هدیه در اختیار یک نسل قرار دهیم و عاقبت روزی به خودمان بیاییم و بفهمیم نه راهی در پیش داریم و نه گذری در پس؟

من احساس می کنم عدم حمایت بسیاری از چهره های فرهنگی و هنری از کاندیدای مورد نظر با وجود انکه وی طرح هایش را به صورت شفاف و حساب شده مطرح کرده است این است که گمان می کنند طرح اقتصادی توزیع نقدی پول از سوی وی یک طرح پوپولیستی است و اگر از وی حمایت کنند روزی دیگر به تکدی گری متهم خواهند شد. راستش من آنقدر از این اتهام ها و تهمت ها و تخریب های سیاسی بیزارم که اینقدر بی انصافانه قضاوت نمی کنم. این یک طرح اقتصادی است که باید توسط چند اقتصاددان بررسی شود و آن ها بگویند که آیا پرداخت ماهیانه پول به مردم به صورت نقد کار صحیحی است یا خیر؟

می دانید چه چیزی مرا بیشتر نگران می کند؟ اخیرا برنامه مستندی می دیدم در مورد اقتصاد ایالات متحده. شاید بدانید که پس از پایان جنگ جهانی دوم کشورهای درگیر دچار انفجار زاد و ولد شدند که این متولدین اکنون در محدوده سنی شصت سال قرار دارند و در آینده ای نزدیک بسیاری از کشورهای جهان با یک موج جمعیت سالخورده مواجه خواهند شد. در آن برنامه به تعهدات دولت آمریکا اشاره می کرد. اینکه دولت های آمریکا هر کدام در سال های گذشته برای جذب نظر مردم دائم بر خدمات درمانی دولتی افزوده اند و از طرفی با کاهش مالیات درآمدهای دولت را افزایش داده اند. این موضوع به قدری حیاتی است که در صورت تداوم روند کنونی در چهل سال آینده بخش دولتی اقتصاد آمریکا با ورشکستگی مواجه خواهد شد کما اینکه امروز هم اقتصاد این کشور به شدت به کشورهایی مانند چین مقروض است که این موضوع یکی از اساسی ترین چالش های امنیت اقتصادی این کشور به شمار می آید. اگر امروز شدنی باشد که به هر ایرانی حداقل ایکس هزارتومان پرداخت شود و دانشجوی ایرانی بیمه تحصیلی شود و مالیات بخش خصوصی کاهش پیدا کند، آیا این تعهد در آینده نیز شدنی باقی می ماند؟ آیا بروز یک شوک اقتصادی، کشف سه حوزه جدید نفتی در آسیای میانه، افزایش تولید کشورهایی مانند عراق، افتتاح سه نیروگاه پرظرفیت اتمی و ... نمی تواند تهدیدی برای زیر و بم ساختارهای اقتصادی ما به حساب بیاید؟

موج جمعیتی پس از انقلاب امروز در حال تحصیل است و به زودی به بازار کار می رسد. هر قدر هم که جوانان ایرانی در دوره های لیسانس و فوق و دکتری وقت بگذرانند عاقبت به مرز ورود به بازار کار و آغاز دوره اشتغال می رسند. آیا ساختار اقتصادی کشور برای پذیرش این موج به هیچ وجه آمادگی دارد؟ آیا در کشوری که فرهنگ تنبلی و کم کاری به یک حسن تبدیل شده است پرداخت نقدی پول اثری جز کاهش انگیزه های تولیدی دارد؟ من نمی دانم. باز هم خواهش می کنم که این یادداشت را نه به عنوان یک یادداشت سیاسی که در حد یک اظهار نظر اقتصادی بخوانید. یادداشت را به عنوان نقد برای دوستان ستاد کاندیدای مورد نظر هم ارسال می کنم تا وظیفه ام را در حد توان به انجام رسانده باشم. از وی و ستادش که برنامه هایشان را به طور مفصل در اختیار مردم قرار می دهند ممنونم.

خداوند ایران را، ایرانیان را در پناه خویش حفظ کند. (130759)
 
هادي
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۳۴:۲۵
آقاي كروبي ما پول نمي خواهيم بجاي اينكه به مردم پول دهيد سعي كنيد اين پول را خرج زيرساختها و پرژوهاي ناتمام و ايجاد اشتغال مصرف كنيد و تا مردم را گدا پرور نكنيد ( مثل اين چهار سال) ضرب المثل معروف بجا ماهي دادن ماهي گيري را ياد دهيد. (130819)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۰:۳۳:۰۵
از کدوم رودخونه؟ (131447)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۸:۴۸:۵۰
فیلم سرگرم کننده ای بود تعجب از آقای کروبی ظاهرآ بیشتر . دیگران دنبال فرصتی بودند تا حرف خودشان را بزنند. خودشان میپرسیدند خودشان هم جواب میدادند .درضمن حرکات روی وانت زیبنده ایشان نبود. یا در حال حرکت در جاده دست تکان میدادند ولی در تصویر هیچ جمعیتی نبود. (130837)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۹:۰۳:۰۱
مگر ما نمی گیم
میمیریم ولی ذلت نمی پذیریم
چطور ذلت خوار شدن در مقابل آمریکای برشکست شده سر خم کنیم
آیا اونموقع شکممون سیر میشه (130853)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۹:۲۴:۵۵
خیلی خوب بود مثل بعضی کاندیدا سعی نکرد فیلم حماسی یا فیلم هندی درست بکنه و خیلی راحت برنامه خودشو مطرح کرد
نمیدونم گل دادن به دخترا چه خنده ای داره ---
اقای کروبی تیم فوق العاده ای داره (130275)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۱۹:۴۱:۱۲
آیا دادن پول به بالای 18 سال ربطی به سن رای دادن نداره
یعنی با پول رای می حواهند جمع کنن
وگرنه اگر 15 سال بود سری قبل گفتند به 15 سال به بالا
نظر شما چیه (130885)
 
سید احسان
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۱:۰۰:۵۰
من فکر می کنم این فیلم را می توان به جای فیلم تبلیغاتی، فیلم افشا کننده دانست.
این فیلم به صراحت نشان داد که آقای کروبی دیگر هیچ نسبتی با تفکرات امام ندارد و فکر می کنم از کل خط امام فقط جام زهر نوشیدنش را به یاد دارد. آنهم نوشیدن جام زهر در اوج اقتدار ایران!
---
این فیلم به صراحت دو رویی و ریاکاری اطرافیان ایشان را نشان داد:
کرباسچی که خودش در زمان مدیریتش در اشرافی ترین شرایط زندگی می کرد، برای درد و رنج فقرای کشور اشک می ریزد!
ابطحی که ادعای منش روشن فکرانه و لباس روحانیت بر تن دارد، زبان به تمسخر و استهزاء می گشاید.
جمیله کدیور هم که...

کروبی و اطرافیان او، با سیاست مثل \"مد\" برخورد می کنند و فکر می کنند که مردم ایران نیز اینقدر سبک مغز هستند که گول این رفتارهای به اصطلاح \"به روز!\" را بخورند. (130613)
 
محمد 65
۱۳۸۸-۰۳-۱۲ ۲۲:۱۸:۰۴
بسم الله الرحمن الرحیم

باید اظهار تاسف بکنم ، که اصلا صحنه های خوبی در فیلم ایشان ندیدیم. متاسفانه به جای تبیین برنامه ها ، به تخریب کاندیدای دیگر پرداخته شد و حتی در جاهایی این تمسخر بسیار برای من که در این کشور زندگی می کنم باعث شرمندگی شد. این به دور از اخلاق اسلامی است ، انتقاد با تمسخر فرق دارد. متاسفم (130994)
 
مجتبی کامکار
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۳:۵۲:۳۸
دیگر دارید مرا اعصبانی می کنید در 22 خرداد به مهدی کروبی رای بدهید تا آقای کرباسجی رئیس جمهور شود (131204)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۸:۴۸:۱۲
در اين فيلم به طرز ماهرانه‌اي اختلاف نظرها و تفاوت فكري آقاي كروبي با اطرافياني مثل كرباسچي به خوبي آشكار شد. در واقع سادگي آقاي كروبي هم رو شد. (131330)
 
محمد جواد
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۰۹:۰۶:۴۸
--- و --- ديشب جمعشان جمع بود!
براي اينکه کارگردان به اصطلاح اشک کرباسچي را به نظر بينندگان برسد اولاً کروبي مي گويد: \" آقاي کرباسچي تحت تاثير قرار مي گيرد و ...\" ثانياً: آب را به جاي اينکه جوري بريزند که طبيعتاً به طرف پايين سرازير باشد جوري ريخته بودند که اب به سمت گوش آقا در جريان بود!

باعرض معذرت از جناب آقاي كروبي در اين نظر نكته زشتي وجود داشت كه حذف شد. ا زبينندگان محترم تقاضا مي شود توجه فرمايند-بخش تحليلي الف (130219)
 
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۲:۲۳:۲۲
من دلم برای کروبی می سوزه
فکر کنم این دو تا---(ابطحی و کرباسچی) از جناح خاتمی اومدن این بنده خدا رو دور بزنن! بیچاره! (131054)
 
علاقمند كتابهاي خاطرات
۱۳۸۸-۰۳-۱۳ ۱۳:۵۷:۱۷
راستش چهره آقاي ---.

با عرض معذرت از ستاد آقاي كروبي اين اظهار نظر به دليل اهانت آميز بودخ حذف شد
از بينندگان تقاضا مي شود رعايت فرمايند.
سردبيري الف (130165)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.