توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47008
کروبی: اگر تغییر می‏خواهید، در انتخابات شرکت کنید
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۵۴
دبيركل حزب اعتماد ملي گفت: امام خميني(ره) به عنوان رهبري نظام آمد و پيوندي ناگسستني بين جمهوريت و اسلاميت ايجاد كرد. عده‌اي مي‌خواستند حكومت اسلامي را به جاي جمهوري اسلامي بنشانند اما ايشان جمهوري اسلامي را برگزيد؛ چراكه مي‌خواست حضور مردم در صحنه تثبيت شود.

به گزارش ايسنا حجت‌الاسلام و المسلمين مهدي كروبي در ساري اظهار كرد: در روزهاي باقي مانده به انتخابات بايد آن‌چنان كار كنيم و آماده باشيم كه بتوانيم انتخاباتي بسيار باشكوه برگزار كنيم. اين انتخابات يك فرصت و يك نعمت و از همه‌ مهم‌تر يك حق است كه به وسيله‌ مبارزات پدران و مادران و فرزندان شما براي شما به وجود آمده است.

وي با اشاره به برنامه‌هاي خود براي جوانان، دانشجويان و زنان گفت: شما كه مي‌خواهيد در انتخابات شركت كنيد و دست به انتخاب بزنيد بايد با برنامه كانديداها و پيشنيه‌ كساني‌كه با آن‌ها همكاري مي‌كنند آشنا شويد تا بتوانيد انتخاب خوبي را داشته باشيد.

وي با اشاره به منابع غني طبيعي در استان مازندران نيز افزود: متاسفانه ماتاكنون نتوانسته‌ايم خدمتي را كه بايد به مردم داشته باشيم در حالي‌كه از فرصت و عظمت اين استان بايد به نحو احسن استفاده كرد. ان‌شاءالله در صورت انتخاب تحولي در اين استان انجام مي‌دهم كه مردم با همه وجود اين تحول را احساس كنند.

به گزارش ايسنا اين كانديداي انتخابات دهم رياست جمهوري هم‌چنين در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل گفت: ما 9 روز ديگر براي انتخابات فرصت داريم و اگر بخواهيم انتخاباتي باشكوه و باعظمت برگزار كنيم، بايد از اين روزها شبانه‌روز كمال استفاده را داشته باشيم و اقشار مختلف را براي حضور در پاي صندوق‌هاي راي آماده كنيم.

وي گفت: اگر طالب تغيير هستيد، اگر از اوضاع ناراضي هستيد، اگر از انزواي سياسي رنج مي‌بريد، اگر ناراحتيد كه ملت با اين تاريخ كهن در دنيا تحقير شوند، اگر گراني و بيكاري هست و با معلمان و دانشجويان با حرمت برخورد نمي‌شود و با شهروندان عادي برخورد مي‌شود، اگر از اين اوضاع ناراضي هستيد بايد در انتخابات شركت كنيد و خودتان سرنوشت مسوول اجرايي كشور را مشخص كنيد.

وي افزود: يقينا شور شما دانشجويان به ما نشاط و روحيه مي‌دهد و البته سنگيني مسووليت را هم بر دوش ما مي‌آورد كه در مقابل اين نيروهاي جوان و باانگيزه چه بار سنگيني بر دوش ماست تا بتوانيم به وظيفه خود عمل كنيم.

كروبي افزود: انتخابات پيش رو يك فرصت است كه گرچه قدري مشكل است اما ايجاد تغيير در پي اين انتخابات، عملي و شدني است. پس اگر مي‌خواهيد اوضاع را تغيير دهيد با حضور گسترده خود پاي صندوق‌هاي راي حاضر شويد. در دوره‌ قبل ما بارها گفتيم حركت‌هايي كه ترديد و شك مي‌آورد را انجام ندهيد و هشدار مي‌داديم كه اگر مردم از پاي صندوق‌ها كنار بروند، بيچاره خواهيم شد. به هر تقدير اين چهار سال رقم خورد و البته اين اوضاع به دست خودمان اتفاق افتاد، اما از هركجا كه جلوي ضرر را بگيريم منفعت است.

وي با اشاره به نقش جوانان در پيروزي انقلاب و هم‌چنين عرصه‌هاي سازندگي و علم و دانش تصريح كرد: اكنون هم شما جوانان بايد در انتخابات حضور داشته باشيد و ساير اقشار را هم براي حضور در انتخابات تشويق كنيد.

وي با بيان اين‌كه " بايد از آراي چهار كانديداي انتخابات به صورت علي‌السويه مراقبت شود" خاطرنشان كرد: ما با تفاهم و برادري كار را پيش مي‌بريم. البته من هرگاه كه ديدم فرد و شخصيتي از حد و مرز خود خارج شده با او برخورد كرده‌ام.

اين كانديداي انتخابات دهم رياست جمهوري با تاكيد بر لزوم انتخاب روساي دانشگاه‌ها توسط هيات علمي نيز اظهار كرد: در صورت روي كار آمدنم اين قول را به شما مي‌دهم كه در بين دانشجويان، زنداني سياسي نخواهيم داشت. اگر دانشجويي نقدي داشت مي‌شنويم، اگر خواسته عملي داشتند آن را عملي مي‌كنيم و اگر هم مقدور نبود علتي ندارد كه آن دانشجو را به زندان ببريم، اما به هر حال ممكن است اتفاقي بيافتد و قوه‌ قضاييه وارد شود. در اين‌جا اين قوه مستقل است و تنها مي‌توان با گفت‌وگو، تعامل و چانه‌زني كار را به پيش برد.

وي افزود: البته حتما اين را قبول داريد كه اگر جرمي اتفاق افتاد و كسي عادلانه محكوم شد اين حق است اما مسلما اگر دانشجويي محكوم هم شد پس از آن بايد بتواند به دانشگاه برگردد و درسش را بخواند. پس اگر قوه قضاييه سندي پيدا كرد و كسي تخلفي انجام داده بود بايد حساب شده و قانوني با آن برخورد كرد و آن‌چه كه مربوط به من است يقينا دانشجوي زنداني و ستاره‌دار وجود نخواهد داشت.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.