توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47094
زاكاني:موسوي تكليف خود را با مغضوبين امام روشن نكرد
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۵۲
نماينده مردم تهران در مجلس ‌گفت: امروز كه هنوز اتفاقي رخ نداده، اين پيوستگي شرايطي را ايجاد كرده كه‌ موسوي نمي‌تواند آزادانه نظر خودش را در‌‌باره عناصر ليبرالي و مغضوبين امام بيان كند.‌

عليرضا زاكاني در گفتگو با فارس افزود: رقباي جريان اصولگرا امروز همه ظرفيت‌هاي خودشان را بسيج كرده‌اند تا مانع استمرار جهت‌گيري‌هاي كشور منطبق با اصول و ارزش‌ها و گفتمان مورد نظر امام و رهبري كه همان گفتمان انقلاب است، شوند و امروز همه سرمايه‌هاي خود را به ميدان آورده تا نگذارند شرايطي كه امروز در كشور حاكم است استمرار يابد.

وي افزود: در همين راستا عناصر مخالف به صورت چند وجهي هر بخشي از يك جهت مخالفت خود را ترسيم كرده و دنبال مي‌كنند اما كلان مخالفت مربوط به جهت‌گيري‌هاي كشور است كه اميدورارم با شفاف‌سازي كه صورت مي‌گيرد و با استقبالي كه در حوزه تحقق عملي شعارهاي اصولگرايان در رسيدن به يك جامعه پيشرفته، آباد و مشحون از عطر معنويت است، بتوانيم مسير رسيدن به اين افق را هموارتر از گذشته مشاهده كنيم و شاهد پيروزي جريان اصولگرا باشيم.

دبيركل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي ‌افزود: امروز هر چهار نامزد انتخابات دهم رياست جمهوري ادعاي پيروي و وابستگي به امام و مقام معظم رهبري را بيان مي‌كنند كه اين خودش‌ امر مباركي است اما آنچه انتظار است اين است كه ميزان پايبندي در حوزه گفتماني، شعارها برنامه‌ها، ستادها و افراد حامي آنها نيز از سنخ اين پيوستگي با امام و رهبري باشند و طوري نشود كه يك شكافي در شعارها و رفتارها و عملكرد آنها و حاميانشان ديده شود كه اين خود مايه نابساماني و عدم شفافيت در عرصه رقابت خواهد شد.

وي ادامه داد: از اين رو پايبندي نامزدها و به خصوص عناصر پيراموني به گفتمان امام و انقلاب مهم است، چيزي كه با كمال تاسف انسان بر برخي از رفتارهاي نامزدها و به خصوص مسائل پيراموني، فاصله گرفتن از خاستگاه‌هاي انقلابي مشاهده مي‌كند و انتظار ما اين است كه اين ترميم بشود.

دبيركل جمعيت وفاداران انقلاب اسلامي همچنين با بيان اينكه ميرحسين دارد از همه ظرفيت‌هايش در اين انتخابات استفاده ‌و از هيچ ظرفيتي نيز اغماض به خرج نمي‌دهد، گفت: يكي از اين ظرفيت‌ها همين مشاركت و مجاهدين است كه امروز با تمام توان در حمايت از موسوي استان به استان و شهر به شهر و حتي به كمتر از آن هم سفر كرده و تمام امكان خودشان را براي كمك بسيج كرده‌اند.

وي ادامه داد: امروز كه هنوز اتفاقي رخ نداده، اين پيوستگي شرايطي را ايجاد كرده كه آقاي موسوي نمي‌تواند آزادانه نظر خودش را بيان كند، چه برسد به اينكه در صورت پيروزي با توجه به وامدار بودن اين پيروزي به اين عناصر امكان حذف يا تجديدنظر در به كارگيري آنها را آقاي موسوي مي‌تواند براي خودش فراهم كند يا نه؟

زاكاني گفت: از اين رو امروز روز امتحاني بزرگ براي ميرحسين موسوي است تا تكليف خود را با كساني كه دغدغه‌اي نسبت به گفتمان امام ندارند و يا اين گفتمان را براي امروز مناسب نمي‌بينند و يا حتي عناصر ليبرالي كه حمايت خود ر‌ا از وي اعلام در حالي كه مغضوبين امام بودند، روشن كند و با يك شفافيت مبتني بر همان مولفه‌هاي گفتمان امام كه در شعارها بيان مي‌شود، وارد عرصه انتخابات شود.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.