نظر منتشر شده
۷۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47404
جديدترين تحولات انتخاباتي در آخرين روز تبليغات
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۲۰
با فرارسيدن آخرين ساعات تبليغات رسمي انتخابات رياست جمهوري، شور و تحرك ستادها و طرفداران نامزدها به اوج خود رسيده است.



به گزارش الف، در شب‌هاي اخير خيابان ولي‌عصر به ويژه در چهارراه‌ها و ميادين شاهد تجمعات پرشور انتخاباتي بوده است. در تجمعات شبانه، طرفداران آقاي موسوي از نظر تعداد و سازماندهي به طور چشمگيري از طرفداران آقاي احمدي‌نژاد برتري دارند و حضور آنها به حدي است كه از ساعت 9 شب تا 3 بامداد خيابانهاي منشعب از خيابان ولي‌عصر تهران شاهد ترافيك سنگين و توقف حركت خودروها است.



تشكيل زنجيره انساني و سردادن شعارهاي هماهنگ و بعضا توهين آميز عليه رييس جمهور فعلي، ويژگي‌ تجمعات شبانه خيابان ولي عصر بوده است. در برخي مناطق از جمله جنوب ميدان ونك گاهي گروه‌هايي از اوباش و زنان ناهنجار هم خود را داخل طرفداران آقاي موسوي جا زده وحركات هنجار شكن و بعضا غيراخلاقي انجام داده‌اند.



در اين شبها پليس در صحنه حضور و كنترل كامل دارد اما بجز در موارد استثنايي، مداخله نمي‌كند. با اين حال فرمانده نيروي انتظامي روز چهار شنبه اعلام كرد مطابق قانون انتخابات از ساعت 8 پنجشنبه، تبليغات انتخاباتي ممنوع است ونيروي انتظامي جلوي تجمعات انتخاباتي را خواهد گرفت.



تجمعات سازماندهي شده روز بيشتر توسط ستاد آقاي احمدي‌نژاد برگزار شده است. تجمع روز دوشنبه در مصلي و تجمع صبح چهارشنبه در خيابان آزادي و دانشگاه شريف بسيار انبوه گزارش شده است.



از نظر تزيين خودروها به نمادهاي انتخاباتي، آقاي موسوي در مناطق مركزي و شمالي تهران برتري قابل ملاحظه‌اي دارد. هر چند خودروهاي حامل عكس‌ آقاي احمدي‌نژاد و پرچم ايران (نماد انتخاباتي آقاي احمدي‌نژاد) نيز به ويژه بعد از مناظره 13 خرداد، در تهران بطور چشمگيري بيشتر شده است.



از نظر تبليغات محيطي، آقاي احمدي‌نژاد از نظر بنرهاي تبليغاتي برتر است اما از نظر تبليغات پوستري و كاغذي، آقاي موسوي برتري خود را حفظ كرده است. پوسترهاي آقاي موسوي متعدد، متنوع و از نظر هنري، زيباتر از پوسترهاي ساير نامزدها به نظر مي‌رسد. از نظر پوسترهاي كاغذي، ستاد آقاي كروبي هم فعال عمل كرده است بطوري كه احتمالا رتبه دوم از اين نظر را به خود اختصاص داده است.



ستاد آقاي رضايي كه از نظر مخارج، كمترين هزينه نامزد اين دوره محسوب مي‌شود، روز سه شنبه و پس از مناظره رضايي – احمدي‌نژاد، از افزايش قابل ملاحظه اقبال به نامزد خود خبر مي‌دهد. از دانشگاه‌ها و محافل دانشجويي نيز خبر مي‌رسد آقاي رضايي نامزدي متين و با برنامه ارزيابي شده بطوري كه بسياري از راي‌دهندگان علاقمند به راي دادن به وي هستند اما معتقدند ايشان راي نخواهد آورد.



ستادهاي هر چهار نامزد اين هفته نتايج نظر سنجي‌هاي با مبدا و منشاء نامعلومي را ارايه كردند كه نشان دهنده پيروزي نامزد مورد نظر آنها در مرحله اول يا حداقل دو مرحله‌اي شدن انتخابات است. با اين حال نتايج نظر سنجي‌هاي 4 مركز رسمي و معتبر طي هفته اخير نشان مي‌دهد رشد آراي آقاي موسوي بعد از مناظره‌ها متوقف شده و در عوض آراي آقاي احمدي نژاد بعد از مناظره 13 خرداد به نحو قابل ملاحظه‌اي رشد كرده است. مركز افكار سنجي صدا و سيما از اوايل خرداد نظرسنجي‌هاي خود را بطور روزانه و با حجم نمونه 16 تا 17 هزار نفر در 30 مركز استان، 30 شهر بزرگ از هر استان گسترش داده است. آخرين نتايج نظرسنجي‌هاي مراكز معتبر مربوط به 17 خردادماه نشان مي‌دهد آقاي احمدي‌نژاد در تهران با 47.5 درصد و در كل كشور با 62.7 درصد از نزديك‌ترين رقيب خود پيش است. آراي آقاي موسوي در همين روز در تهران و مراكز استانها به ترتيب 39.9 و 25.7 درصد بوده است.



از فضاي پشت صحنه انتخابات نيز اخبار داغ و بعضا نگران كننده مي‌رسد. برخي محافل از تشديد فشارها بر آقايان كروبي و رضايي براي انصراف به نفع آقاي موسوي خبر مي‌دهند. از سوي ديگر خبر مي‌رسد با توقف رشد آقاي موسوي در نظر سنجي‌هاي روزهاي اخير، برخي عناصر افراطي درصدد احساسي كردن بيشتر فضا، ايجاد جنگ رواني و تنش‌هاي خياباني در شب‌هاي آينده هستند. در روزهاي اخير تعداد پيامك‌هاي له و عليه آقاي احمدي‌نژاد به سرعت در حال افزايش است و برخي از آنها الفاظ زشت و تحقير كننده عليه رييس جمهور كشورمان دارد. برخي از اين پيامك ها نيز اخباري كذب له يا عليه آقايان موسوي يا احمدي نژاد است كه در آن از گيرنده پيامك درخواست شده آنرا سريعا براي ديگران ارسال كند. با توجه به منع تبليغات رسمي از ساعت 8 صبح فردا و غير ممكن بودن مقابله با اين نوع جنگ رواني و شايعه سازي توسط ستادهاي انتخاباتي، انتظار ميرود در روزهاي پنجشنبه و جمعه ارسال پيامك هاي تبليغاتي به اوج خود برسد.



نتايج نظرسنجي سراسري یک موسسه معتبر سنجش افکار که در  18خردادماه در 30مرکز استان انجام گرفته، بعدالظهر روز چهارشنبه بطور غیر رسمی اعلام شد. بر اساس نتایج این نظرسنجی، در روز 18 خردادماه نرخ مشارکت در تهران 61 و در استانها 70درصد بوده است. آرای آقای احمدی نژاد در تهران42 درصد و در مراکز استانها 61.7 درصد بوده است. آرای آقای موسوی در تهران 46 و در مراکز استانها 28 درصد بوده است.





توضيح بخش خبري الف:



1. نظرسنجي‌هايي كه نتايج آنها در الف منتشر مي‌شود، حاصل كار مراكز تخصصي نظرسنجي كشورمان هستند. از آنجا كه اين مراكز به نحوي از بودجه عمومي كشور استفاده مي‌كنند، نتايج نظرسنجي‌هايشان را يا محرمانه و يا غيرقابل استناد و محدود منتشر مي‌كنند به همين دليل الف نمي‌تواند نام آنها را اعلام كند.

ضمنا" غير قابل استناد بودن نتايج يك نظر سنجي الزاما به دليل نادرست بودن نتايج آن نيست. با یان حال الف صرفا نتايج نظرسنجي‌هايي را منتشر مي‌كند كه از اعتبار برگزار كننده آن اطمينان كافي حاصل كند.



2. ممكن است گاهي نتايج نظرسنجي‌ها با ديدگاه‌ها يا انتظارات بينندگان محترم منطبق يا نزديك نباشد و به دلايل مختلف، فضاي انتخاباتي موجود در اينترنت، رسانه ها يا اطراف خوانندگان محترم با نتايج نظرسنجي‌ها مغاير باشد. الف اين دلايل را براي منتشر نكردن نتايج نظرسنجي هاي معتبر از نظر روش و اجرا، كافي نمي‌داند.





 
 
عليلري
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۲۸:۱۵
اي كاش يك كسي يا جايي اين پيامك‌ها را جمع مي‌كرد. چون هم ارزش تاريخي دارد هم ارزش مطالعات فرهنگي و مردم شناسي. مردم ايران واقعا روحيه شوخ طبعي را با سياست درآميخته‌اند. حيف كه خيلي توهين آميز است و الف منتشر نمي كند وگرنه چنتا پيامك درباره احمدي نژاد برايم آمده ميگذاشتم تا صبح بخنديد. (141683)
 
آدم‌زنده
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۹:۱۷:۲۰
می‌خوام یه چیزی بگم لطفا همه دقت کنید!

چون بیشتر کاربران اینترنت طرفدار آقای موسوی هستند و این‌جا کامنت می گذارند امر بر آن‌ها مشتبه شده که در جامعه هم اکثریت را دارند و به نظرشان با این وضعیت حتما کاندیدای محترم آن‌ها رای می‌آورد و اگر غیر از این شود حتما تقلب شده که همه‌جا را پر کرده‌اند که بسیجیها قرار است دست ببرند! ولی...ولی اشتباه می کنند: اگر مصلا و میدون آزادی رو دیده باشید می‌فهمید که دکتر خیلی بیشتر از این حرفا تازه اونم تو تهران طرفدار داره.
تحلیل من اینه که چون متوجه این موضوع شده‌اید می‌خواید در جامعه به‌گونه‌ای تبلیغ کنید که اگر آقای موسوی رای نیاره حتما دستی در کار بوده! البته که کاملا در اشتباهید... (142207)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۵:۴۷:۴۶
مشکل دکتر در صد یا حتی صدها هزار نفری که در مصلی بودند نیست. مشکل ایشان در میلیونها نفریست که نیامدند. (142766)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۲ ۰۱:۳۸:۳۳
نه اينكه براي ديگران حضوري حتي صدها هزار نفري ديديم؟! (143824)
 
لواساني
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۲۹:۰۳
رهبري گفتند انتخابات پرشور شود ولي به نظرم ديگر دارد از شور به در مي‌شود من پريشب 3 ساعت طول كشيد تا از محل كارم در پونك بيايم به منزلم در مجيديه . اين واقعات درست نيست. در خيابان ولي‌عصر كلي بيمارستان است. طرفداران نامزدها بايد راه را براي آمبولانس‌ها و حاملان بيماران باز كنند. (141687)
 
يكي مث بقيه
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۲۹:۳۲
متاسفانه در اين انتخابات اخلاق به شدت لگدمال و روح ماكياول شاد شد. من به مودب ترين و با وقارترين نامزد يعني رضايي راي ميدهم چون نه تهمت زد و نه وارد بازي هاي كثيف جنگ رواني شد. (141691)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۱۶:۲۴
به نظر شما ایشان که دکتری اقتصاد دارد چرا از احمدی نژاد سوال کرد که توزیع یارانه سبب تورم می شود ولی از کروبی سوال نکرد که نفری ماهیانه 70 هزار توامن سبب یارانه میشود یا نه؟

چطور است توزیع یارانه بین مردم تورم زاسات اما توزیع پول نفت کروبی تورم زا نیست ؟ (141811)
 
طاحا
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۹:۱۲:۲۸
چرا عزیزم گفت ! شما اینقدر سرتون از اعداد عجیب و غریب آقای احمدی نژاد پر بود که نشنیدید
ایشون در جواب آقای کروبی گفتند بجای دادن پول به مردم بهتره صندوق ملی احداث کنیم و آن پول را صرف سرمایه گذلریهای کلان کنیم
واقعا جالبه اینقدر آقایون الکی داد زدند که وقتی کسی منطقی و آروم صحبت میکنه انگار هیشکی نمیشنوه (142202)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۲:۴۲:۴۲
جالبه آقا طاها بدونن که آقای رضایی که اقتصاد دان هست از جواب دادن به دو سوال اقتصادی احمدی نژاد به شکل واضحی طفره رفت .1- شما گفتین بودجه رو بدون نفت میبندم. مالیات رو هم کم میکنم. چطور همچین چیزی ممکنه؟ همه جای دنیا که بودجه دولتها بدون نفته،مبتنی بر مالیات هست. چطور میشه با کم کردن مالیات بودجه رو بدون نفت بست ؟ 2- شما چطور میخواهید این صندوق ذخیره ملی را پر کنید آنهم به مقدار 200 میلیارد دلار؟ اصلا آیا این صندوق همان صندوقی نیست که در برنامه 5 ساله پنجم توسعه آمده و شما به نام خود میخواهید آنرا تمام کنید؟
دیدیم که آقای رضایی به هیچ کدام از این دو سوال اساسی پاسخ نداد . البته یک جا گفت من در برنامه هایم به این سوال پاسخ داده ام و میتوانید در سایتم هم نگاه کنید. من میپرسم مگر مبنای مناظره در نقد کردن برنامه ها نیست. پس چرا آقای رضایی جواب نداد و گفت در سایتم هست و قبلا اعلام کرده ام. بله . ما هم میدانیم قبلا گفته اید . ولی توجیهتان را که قبلا برای اینها نگفته اید. پس چرا طفره میروید. به نظر من خود آقای رضایی به این مسائل هم فکر نکرده بود وبا این سوالات آحمدی نژاد به نوعی غافلگیر شد. (142692)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۲۹:۵۸
آقاياني كه پيامك ميفرستيد؛ آقاجان موبايل ما قديمي است حافظه اش جاندارد يهو 40 تا اس ام اس يك جا را دريافت كند. شانس هم نداشتيم تا چك پول مرحمتي رئيس جمهور مهرورز يا دلارهاي مرحمتي –كمك انتخاباتي سابق- آقازاده رشوه گير از توتال و استات اويل را ديرافت كنيم و موبايل حسابي بخريم. پس مرحمت كنيد كم كم اس ام اس بفرستيد تا اين موبايل 20 هزار تومني ما نتركه. (141693)
 
محسني
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۳۰:۵۹
من مي خواهم براي كم كردن روي الهام و بذرپاش و مشايي و كردان و... به ميرحسين راي بدهم اما يك چيز مانعم مي شود. اول اينكه ستاد موسوي پول اين همه پوستر و بنر را از كجا آورده است؟ ثانيا آيا راست است كه فائزه و مهدي هاشمي در ستاد او كار مي كنند؟ از هر كسي مي پرسم جواب درستي نمي ده . ترا خدا لطفا يكي مرا از اين ترديد كلافه كننده خلاص كند. (141695)
 
ج ع
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۵۴:۴۵
fبا نگاه کردن به فیلم سخنرانی فایزه هاشمی درسالن 12 هزارنفری آ زادی متوجه خواهید شد (141751)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۰۳:۳۳
سلام نمی دانم این پول را از کجا می آورد عده ای برای ایشان خرج می کنند چون خودش آنقدر پول ندارد اما اشکال اینجاست که وامدار اینها می شود
در مورد فرزدان هاشمی هم شک ندارم در ستاد ایشان فعالیت می کنند (141771)
 
طاحا
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۹:۱۶:۴۷
خب عزیزم پولارو از همون جا بر میداره که رئیس جمهور مردمی مون میاره ، همون آقایی که تو یه خونه کوچولو زندگی میکنه ولی پوستر هاش کشورو فرش کرده و در کمال آرامش از بقیه برا پولاشون حساب کشی میکنه
بگم کی؟ بگم؟ (142206)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۰۳:۵۰
برفرض كه مهدي هاشمي پول ميرحسين را ميدهد، تو به دزد راي مي دهي يا به دروغگو؟ (141772)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۳۸:۳۴
فکر نمی کنید کسی که پول را از این خانواده میگیرد و می گوید نگرفتم هم دروغگوست و هم پول دزدی را میگیرد . حال آنکه تهمت دروغ به کاندیدای دیگر یک اتهام واهی و جنگ روانی او فرار رو به جلو ست (141870)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۸:۴۴:۱۰
کثیف ترین نوع دروغ گویی این است که تهمت دروغگویی بزنی، در این فضای تیره و تار تبلیغاتی مواظب باش همدست گروه دزدان و دروغگویان و دشمن پاکدستان و حامیان واقعی خودت نشوی، فردا دیر است امروز دقت کن، آنقدر تهمت دروغگویی می‌زنند تا کسی افشاگریها را باور نکند. (142179)
 
ابوذر
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۹:۵۸:۴۵
امیدوارم که دکتر جواب این همه تهمت را بدهد
این همه سفر استانی ، سر زدن به مردم و کار تلاش هم دروغه
این که به ایشان فقط می گید دروغگو شد حرف حساب!
برای همه 8 سال رئیس جمهور شدن شد مباح
به ایشان که رسید شد حرام!
دیگه همه ما که تلاش این بنده خدا را دیدیم
اشتباه داشته ، همه هم اشتباه داشتن ، معصوم که نیست
بنده خودم در ابتدا حامی موسوی بودم ولی الان دارم می بینم که حق این بنده خدا داره در جامعه خورده می شه! (142239)
 
منم حسين
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۱۴:۰۳
راست؟ خب برو فيلم ميتينگ انتخاباتي كه در حمايت آقاي موسوي برگزار شد رو نگاه كن و ببين كه سخنرانش كسي جز خانم فائزه هاشمي نبود و توي اين ميتينگ تلويحاً گفت علت اينكه آقاي موسوي بايد رأي بياره اينه كه آقاي احمدي 4 ساله دست ما رو از بيت المال قطع كرده. برو نگاه كن. (141803)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۱۴:۲۱
اینکه آدم بخواد برا رو کم کنی یک عده رای بدهد خیلی پسندیده نیست . ممکن است آقای احمدی نزاد ایراداتی داشته باشد از جمله همین اطرافیان فوق الذکر اما نباید منکرکارهای بسیار زیاد در کشور شد.
هزینه ستاد موسوی ظاهرا بخش اعظمی است توسط احزاب از جمله کارگزاران تامین میشود . فائزه و مهدی هم ممکنه رسما نیان توی ستاد اما به قطع در حال همکاری اند (141804)
 
رحمانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۲۲:۵۷
برادر یا خواهر گرامی. این مطلب درسته. سرکار خانم فائزه رو که تو تلویزیون هم دیدیم که از دوره احمدی نژاد با کلمات نکبت و .... یاد کرد. خود آقای هاشمی هم در بیانیشون ادامه ریاست جمهوری احمدی نژاد رو به صلاح ندونستن. (141832)
 
كامران
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۲۷:۵۳
كافي است به برنامه روز دوم خرداد طرفداران موسوي در مجموعه آزادي نگاه كنيد.
آنجايي كه مي گويد: اين دولت براي ملت ايران خفت به بار آورده(قريب به مضمون)
يا آن چند ميليارد دلاري كه براي مانتو و شال و تي شرت سبز هزينه شده است. (141846)
 
محمدرضا.ش
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۲۰:۲۲:۴۴
برادر می فهمی چه می گویی؟ چند میلیارد دلار! شال و مانتو و تی شرت؟ خودت از این حرفت تعجب نمی کنی؟ (142257)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۷:۲۵:۲۱
اگر امثال شما برادر عزيز نبوديد لازم نبود براي اثبات اين قضايا اينهمه صغري و كبري چيد تا شما بفهميد كه هزينه هاي ميلياردي براي ريخت و پاشهاي ستاد موسوي را چه كسي ميدهد و ضمنا تعجب هم نمي كردي (142793)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۳۵:۴۷
اشاره آقای کروبی به حمایت هاشمی از میر حسین در جلسه مناظره ، اخبار ثبت شده در جراید و وب سایتها از جلسات هماهنگی این دو قبل از کاندیداتوری میر حسین و تعطیلی مترو توسط محسن هاشمی در روز اجتماع یاران احمدی نژاد و سرویس کامل به اجتماعات میر حسین موسوی ، رفتار فائزه هاشمی در نطقها و جلسات و تحرک مالی و ستادی مهدی هاشمی در ستاد اصلی میر حسین پر واضح است . تازه آقای هاشمی و خانواده ایشان بارها مستقیم و غیر مستقیم اشاره به فعالیت برای پیروزی هر کس بجز احمدی نژاد را مانندآنچه که تا کنون توسط آمریکا و اسراییل طرح شده ، نموده اند ... (141865)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۷:۰۶:۲۹
واضحه دیگه،آقای موسی بسیار مرد خوبیه ولی قاطی شدن با فائزه هاشمی و ... همین مسائل رو هم پیش می یاره که چنین شخصیتی یکدفعه با چنین لحن تندی صحبت میکنه!متاسفانه قاطی بی شخصیتها شده! (142040)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۰:۲۵:۰۵
آره راسته اخوی. شما اگر فیلم میتینگ انتخاباتی موسوی رو با حضور خاتمی و همسر موسوی می دیدی که فائزه هاشمی با چه حرصی از احمدی نژاد بد می گفت خودت متوجه می شدی.

حالا یک تحلیل رو به سمع و نظر عزیزان می رسانم تحت عنوان استراتژی آقای ایکس.

در این انتخابات 4 نامزد شرکت کردند. 1+1 اصولگرا و 2 اصلاح طلب.
1- محمود احمدی نژاد
2- محسن رضایی
3- میر حسین موسوی
4- مهدی کروبی

که ظاهرا اصلاح طلب ها در 2 جبهه متفاوت و نه مخالف تلاش می کنند.
و اصولگرا ها کاملا مخالف و متفاوت.

حامیان موسوی: خانواده هاشمی
حامیان کروبی: آقای کرباسچی ( از اعضای ارشد حزب کارگزاران ) و آقای ابطحی ( یار همیشگی آقای خاتمی)
حال سؤال: چرا آقای ابطحی با اینکه آقای خاتمی از موسوی حمایت کرده در زیر علم کروبی سینه می زند و چرا آقای کرباسچی با آن سابقه بسیار زیاد در مراوده با خانواده هاشمی در آن جبهه حضور دارد نه در سمتی که دوستان همیشگی اش حضور دارند؟ آیا در این مدت بسیار کوتاه تمام افکار این دو استحاله شده است ؟
و در آخر چرا اصلاح طلب هایی که مخالف اصولگرایان هستند به نقد و شلوغ بازی در مورد آقای محسن رضایی نپرداختند و فقط مواضع احمدی نژاد بمباران تبلیغاتی شد و متهم به همه چیز شد ؟ مگر نه اینکه آقای محسن رضایی سپاهی بوده اند و عزیزان بهتر می دانند که اصلاح طلب ها با بسیجی و سپاهی جماعت میانه خوبی ندارند. و چرا مناظره های این شخص با آقایان کروبی و موسوی بیشتر به سمت کوبیدن دولت و احمدی نژاد گرایش داشته و در عمل هیچ نتیجه ای نداشته؟

حالا پاسخ :

برای رای نیاوردن احمدی نژاد به چه چیز احتیاج است؟

1- شکستن رای احمدی نژاد اما چگونه ؟

همان طور که می دانید جامعه ما نیز تقریبا در قالب همین 2 گروه می گنجد.
پس با به صحنه آوردن افرادی از همین 2 گروه می توان آرای مردم با سلایق مختلف را بدست آورد.
در جمع بندی نهایی به این نتیجه رسیده می شود که آقایان کروبی و موسوی از طرف اصلاح طلب ها معرفی شوند.
حال چرا 2 اصلاح طلب ؟
همان طور که مستحضر هستید در دوره قبل خیل عظیمی از مردم صرفا برای اینکه یکی از کاندیدا ها رای نیاورد به احمدی نژاد رای دادند و حساسیت مردم نسبت به آن شخص هیچ گاه پایان نمی پذیرد. این درس باعث شد در این دوره برای از دست نرفتن این طیف آرا در حالی که خانواده هاشمی در حمایت آقای موسوی اعلام موضع کرده بودند نیاز به کروبی نامی است که ظاهرا با نظر آن فرد تضاد فکری دارد تا آرای آن طیف که اصلاح طلب هستند اما میل ندارند که به خاطر حمایت شخص مورد نظر به موسوی رای دهند نیز جذب شود. برای درک ظاهر امر شما را ارجاع می دهم به صحبت آقای کروبی در مناظره با آقای موسوی که گفت من با آقای ... اختلاف فکری دارم و ایشان به هیچ وجه از من حمایت نکرده و مرا تایید نکرده است.
حال با آرای اصولگرایان چه باید کرد ؟
اصولگرایان هم قسم شده اند تا به فردی اصولگرا رای دهند.
پس نیاز به فردی موجه از این سو است.
آن شخص کسی نیست جز آقای محسن رضایی که با اعلامی جنجالی وارد صحنه انتخابات شد. ارجاع می دهم به صحبت از پرتگاه.
اما استراتژی در ارتباط با این شخص متفاوت است نه نفی و نه طرفداری. چرا ؟
چون باز برخی اصولگرایان به خاطر همان شخص به او رای نمی دهند. پس سکوت و عدم اعلام موضع از طرف خود و نزدیکان بهترین استراتژی است و نفی هرگونه توصیه برای شرکت در انتخابات از طرف آقای ایکس.

2- اما این استراتژی لازم هست اما کافی نیست.
حرکت بعدی جنجال انتخاباتی با پراکندن تهمت ها و ایجاد شبهه و شک در عمل کرد دولت آقای احمدی نژاد به هر نحو است. که شاهد حملات بسیار زیادی تا به این لحظه بوده ایم و بدون شک تا لحظات آخر نیز ادامه دارد.

و سؤالی کلیدی.
چرا برای شکست احمدی نژاد از هر حربه ای باید استفاده شود؟
پاسخ: به همان علت که راه بر زیاده خواهی و تسلط بر قدرت و ثروت تا حدود بسیار زیادی بسته شده است و این برای کسانی که تا به امروز برای پر کردن حسابهای بانکی خود مسابقه گذاشته بودند خوشایند نیست.

به عزیزان توصیه می کنم به این تحلیل خوب دقت کنند و اگر به نظرشان منطقی بود به نزدیکان خود اطلاع دهند تا در دام این دام افکنان اسیر نشوند و بعدها در مقابل خدا و وجدان خود سر بلند باشند. (142518)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۳۵:۰۸
به نظرم آقایونی که با بیت المال مردم دست به چنین طبلیقات وسیعی مزنن میدونن هیچ جایگاهی بین مردم فهیم و آگاه ایران ندارن..
اونا با انواع و اقسام لباس ، پول، تخریب دولت میخوان رای جمع کنن تا جایی که حتی به شرکت مخابرات ه پول کلان دادن..
مردم انقدر آگه و هوشیار هستن که اگه بصورت ظاهری و پول و لباس عضو گروهشون میشن اما در باطن فقط پیرو حق و عدالت هستن (141702)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۵۲:۴۳
لطف به فكر اعتماد طرفداران خود به سايتتان باشيد. فكر نمي كنيد حداقل اي نظر سنجي براي تهران خيلي از واقعيات دور شده.هر چه باشه شنبه مردم نتيجه را خواهند ديد.كاش اصولگرايان از رضائي طرفداري مي كردند كه ما در جامعه به عنوان اصولگرا اينقدر خجالتا زده نشويم كه دينداران به اخلاق ماكياولي روي اورده اند و در مقابل خوب و بد بد را انتخاب كرده اند (141742)
 
ميلاد رسولي
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۵۶:۱۵
خوشا به غيرتت توكلي كه چشمت را بر روي حقايق بسته اي. چرا در مقابل اين همه توهين به احمدي نژاد سكوت كرده اي و پيام كساني را در سايتت مي زني كه بالاي چشم موسوي و هاشمي نگويند ابروست؟ آيا فكر مي كني با سانسور پيام هاي همراهان احمدي نژاد مي تواني از او انتقام بگيري؟ خوشا به غيرتت. خوشا به غيرتت علي لاريجاني. خوشا به غيرتت حداد عادل خوشا به غيرتت پورمحمدي و ... (141755)
 
طاحا
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۹:۳۴:۰۰
همراهان امروز احمدی نژاد آنگاه که دوم خردادیها هاشمی را عالیجناب سرخ پوش ومعرفی کردند کجا بودند؟
آنها یادشان نیست ولی ما یادمان است که حنجره هایشان در نماز جمعه برای او ورم میکرد
آقای توکلی شما که یادتان است حال 2خردادی ها شدند حامیان موسوی و تندروهای دیروز شدند دزدگیر
آن روز که این آوردگاه ، مرد جنگی میخواست کجا بودند؟
امروز که پول ریاست میخواهند یادشان به عالیجناب سرخ پوش آمده (142220)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۴:۵۶:۲۸
تبلیغات احمدی نژاد اگر کمتر از میرحسین نباشد قطعا بیشتر است
همانگونه که درستاد موسوی برخی افراد مشکوک هستند در ستاد احمدی نژاد هم هستند لکن چون طرفدار او هستند احمدی متعرض آنها نشدومردم به آنها توجه نمی کنند (141756)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۱۴:۳۹
من قطعا\"به رئيس جمهور کنوني راي نخواهم داد چون هيچيک از وعده هاش را عملي نکرد يک مشت ادم بي خاصيت مثل هاشمي ثمره-سعيد لو -کلهر - بذر پاش - مشائي - کاظمي -بهبهاني دور خودش جمع کرد و ابرويش را بردند (141805)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۱۵:۰۸
نه فائزه و نه مهدي هيچكدام در ستاد موسوي كارنمي كنند .اين مردمند كه در قالب فردي و يا اقشار دارند از جان مايه مي گذارند پول كه سهل است .برويد از نزديك ببينيد تا ترديدتان از بين برود .من هم اگر نديده بودم هرگز باور نمي كردم (141807)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۱۶:۱۷
من نمیگم به کی رای میدم اما میگم به کسی رای بدید که دلتون باهاشه و به اون سمته
دل اشتباه نمیکنه اما عقل دچار اشتباه میشه
دروغ و نفاق و نیرنگ تظاهر و شیطنت بر دل اثر پذیر نیست اما بر عقل اثر داره
پس دل به کسی بدید که وقتی اسمشو میشنوید وقتی صداشو میشنوید وقتی کلامشو گوش میدید و وقتی عکسشو میبینید دلتون برای اون غش و ضعف میکنه (141810)
 
همدانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۱۹:۵۷
چه خوب بود میزان شکست حریم های اخلاقی و ارزش های دینی وانقلابی توسط کاندیدادها و حامیان آنها در جایی ثبت و مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود کدام به راه امام و شهدا و انقلاب نزدیکتر هستند. بعضی وقتها انسان خجالت می کشد برخی از صحنه های زننده خانمها را در خیابان بعنوان طرفدار یک کاندیدا ببیند.
خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند (141823)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۲۲:۲۸
شما هنوز می گویید احمدی نژاد 60 درصد رای دارد؟ فکر نمی کنید دیگر باید رویه خود را عوض کنید؟ (141829)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۳۰:۳۷
آماري كه ارائه كرديد اصلا درست نيست.فقط كافيست كه سري به شهرهاي كشور بزنيد و ببيند كه موسوي تا چقدر جلوتر از سايرين است. (141853)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۳۷:۵۹
شکی نیست که احمدی نژاد پیروز انتخابات است
دلایل پیروزی:
1- نامه عجولانه هاشمی و اثباتی بر حقانیت احمدی نزاد
2- هیاهوی بیش از حد طرفداران موسوی
3- تخریب سه نامزد علیه یک نامزد
4- بی نظمی جنجال توسط کمیته X اقای موسوی
5- دروغگو خائن است و خائن دروغگو (141869)
 
مجيد
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۴۸:۴۸
شما هم كه مبدا و منشا نظرسنجيتون رو مشخص نكرديد (141899)
 
ح
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۵:۵۰:۵۸
مهندس موسوي پولي براي بنرها تبليغاتي در فضاي شهري نداشته كه در اين مسئله هم اول باشد (141904)
 
آزاده - فقط دکتر
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۶:۰۴:۰۷
اینها همه ترور شخصیتی و دروغ است همه به هم نگاه نکنید لطفا فکر کنید ما تا به حال رئیس جمهوری به این باهوشی و با اطلاعاتی نداشتیم (141932)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۶:۱۲:۰۷
لطفا نتایج نظرسنجی 3 مرکز دیگر را هم که گفتید را اعلام کنید (141952)
 
سید
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۶:۱۶:۱۹
چه می شود که بعضی جریانات و اشخاص در این مملکت به سمتی حرکت می کنن که باد حرکت می کند دوم خرداد ۷۶ را یادمان نرفته نطق های آتشین آقای خاتمی که فقط دم از آزادی می زد و سوت وکف همه گوش فلک را کر کرده بود در آن اظهارات کلامی از اسلام دین مذهب آرمانها ی نظام و... هر آنچه که ذره ای از او می شد بوی معنویت ودین استشمام شود برده نمی شدخیلی از تحلیل های آن زمان به این صورت بود که خاتمی فردی است که جامعه را ازاین وضع سنتی نجات خواهد داد و این قید وبند هارا! از پای جامعه ایرانی باز می کند(البته من خود از منتقدین سر سخت دوران سردار سازندگی که در کنار خدمات خود ارمغان آقازاده بازی ویژه خواری تجمل زده گی مدیر پرستی اشراف زده گی را با خود آورد هستم)اما به هر حال شعارهای آن زمان حضرات دوم خردادی ذره ای بوی اسلام ودین واین حرف ها را نمی داد و هرآن چه بود نشخوار و کپی براداری اندیشه های غربی و ترویج اومانیسم و لائیک و...۸سال این شیوه حاکم براین سرزمین بود و خدا می داند که چه آسیب هایی به این مرزو بوم به خصوص فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی ماداشت چه فیلم های مبتذل چه کتاب ها و مقالات ضد دینی میتینگ های ضد دینی و فرهنگی به صورتی که کم کم در این دوران هنجارها تبدیل به ضد هنجار و ضدهنجار ها مقدس شدن وپسندیده تا اینکه کاسه صبر لبریز گشت و بالاخره مردم شریف ایران سیلی محکمی به این جریان مردم فریب ودین گریز زدن تیرماه ۸۴ طلیعه ای بود برای انتخاب راهی مبارک برگشتن جامعه دینی به اصل خویش دوباره شعارهای انقلابی (ساده زیستی خدمت به محرومان مواضع شجاعانه اقتدار ملی همرنگ بودن با مردم پاسخگویی مسئولین مبارزه با آقازاده سالاری ایستادن در مقابل رانت خواری ویژه خواری عدم تعارف با جریانات قدرت و.....) عزیز گردید ومردم مردی را برگزیدن که از جنس خودشان بود مردی که عاشق خدمت بود نه تشنه قدرت او وابسته به هیچ جریانی نبود نه چپ و نه راست فقط و فقط راه او راه شهدا وامام شهدا بود و چقدر زیبا و باشکوه بود لحظاتی را که در عمر انقلاب رقم می خورد یک نفر از میان مردم برخواسته بود برای احقاق حقشان واو می دانست که ریشه همه ی مشکلات مملکت ما از فاصله گرفتن از شعارها و آرمانهایی بود که برایشان انقلاب کرده بودیم

اواین آقازاده سالاری رانت خواری ویژه طلبی را تاب نمی آورد وطولی نکشید که وارد منطقه ممنوعه شد

اینجابود که همه ی کسانی که منافعشان به خطر افتاده بود متحد شدن که اورا از صحنه بیرون کنند موج تخریب ها شروع شد کاریکاتورها جک ها اس ام اس های مخرب و.... اما مردم خادم خود را می شناختن و با دل وجان از او پشتیبانی می کردن واکنون که دولت نهم با احیای شعارها ی انقلاب و سازندگی کشور سربلند از آزمون ۴ساله خود بیرون آمده(اشاره به بعضی دست آوردهای دولت نهم :شکستن شاخ غول بنزین که هیچ کدام از دولت های یپیشین حتی فکر رویارویی بااین معضل را هم نمی کردن - تمام کردن کش و قوس های پرونده هسته ای ایران- قرارگرفتن ایران در بین چند کشور فضایی-ایجاد روحیه حماسی و دلگرمی برای نیروهای ضد آمریکایی و جهادی دنیای اسلام مثل لبنان فلسطین عراق وکشور های آمریکای جنوبی-سیاست خارجی فعال وتاثیر گذارمانند حضور در حیاط خلوت امریکا وتهدید منافع این ابرقدرت دنیا-رویکرد ملت های بیدار دنیا و تاثیر شگرف شخصیتی جناب آقای احمدی نژاد در بین این توده ملت هاو از همه مهمتر جلوگیری از انباشتن امکانات و ذخایر در پایتخت و گسیل این امکانات در سراسر استان های کشور که در نهایت منجر به توزیع عادلانه این امکانات می شد که دستاورد عالی بیش از ۶۰سفر استانی یعنی اتمام دور دوم این سفر ها نشان از روحیه خدمت این دولت مردمی بود....)

دوستان ما بیدارشدن که باید حضرات هم رویکردی به دین وارزش های این خاک وآب داشته باشن

پس قرآن ها باید بالای نیزه رود تا نهروانیان در کارزار صفین راه خودرا از صالحان جدا کنن

انتخاب رنگ سبز برای جریانی که هیچ نزدیکی با این طرز تفکر و راه ندارد جای بسی سئو ال است ؟!

امروز ما حامیان موسوی را با پارچه هایی سبزی می شناسیم که اگر در دوم خرداد کسی ازاینان اشاره ای به یکی از این سمبل های دینی ومعنوی ما می کرد به شدت و به طرفه العینی از جریان خود حذفش می کردند

آیا این چهارشاخ زدن به سمت باد نیست؟

آیا این همرنگ جماعت شدن نیست؟

آیا این عوام فریبی نیست؟

اصلا شمایی که از دین و نشانهای آن برائت می جستید چگونه اینطور یک شبه امام زاده شده اید که باید جوانان پاک وساده اندیش ما به شما دخیل ببندن البته به امید رسیدن به وعده های دروغین و مردم فریب خود؟

اصلا کسانی که در جبهه و اردوگاه شما هستن به چه میزان با دین آشنایی دارن ؟پایبندیشان به دین تا کجاست؟

سال ۷۶ متینگ مختلط دختر وپسر می گذاشتید والان تاریخ و ساعت معین می کنید که ساعت چند همه باهم الله اکبر می گوییم؟

زمانی هرکسی را که دم از نماز وروزه میزد امل می خواندیدش والان برای رای آوردن فلانی روزه مستحبی می گیرید؟

........ البته این رابه فال نیک می گیریم که جو حاکم ۴سال حکومت ارزشی برخواسته از دل مردم شما را به این ترفندها ی عمرو عاصانه برای جلب آراء مردم واداشته است !

اما مردم فریبی و حزب باد بودن تابه کی؟!

وقت آن نرسیده که بجای تهمت زدن به یک حکومت صادق و خدمتگزار شماهم طعم شیرین صداقت با مردم را بچشید؟ (141963)
 
طاحا
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۹:۳۷:۰۹
عزیزم شما یادتان رفته دوم خردادی که برای اولین بار در آن جرات کردند بر خلاف هاشمی بنویسند
همانگاه که شما یاورش بودید در نماز جمعه و او را نایب امام زمان میدانستید (142223)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۱:۱۳:۲۵
دوست عزيز! زيادي از مردم مايه ميذاري. خيلي داري تند ميري. آيا واقعا اگه همين مردم به ميرحسين راي دادن اونقدر شهامت داري كه نظر همين مردم رو بپذيري و نگي مردم نمي فهمن؟ تو جامعه ما هميشه چنين شيوه اي مرسوم بوده. (142607)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۶:۲۳:۱۸
به نظر من اول باید اخلاق و فرهنگ انتخاباتی بین مردم رواج پیدا کنه تا این مشکلات فحاشی-بی ادبی-بی جنبه بازی-تجمع های بی خود و... رنگ ببازند ما متاسفانه همیشه اول تکنولوژی رو وارد میکنیم بعد فرهنگی رو نمونه اش پیامک یا همان اس ام اس
دوم من ترجیح میدم بین دروغگو و دزد هیچ کدام رو انتخاب نکنم ولی فکر میکنم میبینم باید به گذشته اون نامزد توجه کرد!

ببینید من کاری ندارم کی خوبه کی بد!
کی دزده کی رشوه خواره کی مفسد!
من فقط چندتا سوال برام پیش اومده که میپرسم بچه ها جواب بدن!ممنون میشم جواب بدید به من
همه میدونن این دوره دوره تخریب بود نه تبلیغ
نمیخوام درباره تخریب وارد جزئیات بشم ولی همه میدونن کی دزده کی نیست
نگیم فلانی افشا کرد بد اخلاق بود و... چون همه تخریب کردن همه به اندازه وسعشون

در صورتی که خیلی از پرونده های کاندیدها و افراد ها باز شد؟باز هم میگم با تعصب برخورد نکنید
پرونده زهرا رهنورد
کوکب موسوی
طرفداران موسوی مثل ه ر
پرونده منزل موسوی
پرونده کروبی درباره300 تومن
زندان بنیاد
خونه کروبی
و همچنین
نفت اردبیل
پول مفقودی شهرداری تهران
و....
من خیلی تحقیق کردم و درباره اتهامات به چیزهای جالبی رسیدم که عرض میکنم
درباره اتهامات دکتر محمود احمدی نژاد گویا شهرداری گفته بود این پول در شهرداری برای شهر خرج شده و از خرج کردهای بی سند هست
درباره نفت اردبیل هم گویا قوه قضائیه تائید کرده که این قضیه قبلا رسیدگی شده و رفع اتهام شده

اما بعضی کاندیدها...من خودم مدارک تحصیلی خ رهنورد-کوکب موسوی(دختر)-ومنزل ایشان و.. رو دیدم و استنباطم این بود که بو میداد

درباره آقای کروبی هم همینطور خیلی مشکوک بود
آقای دکتر رضایی هم من هیچ چیز و سند تخلفی از ایشان ندیدم و تا حالا کسی به ایشون اتهامی نزده


من فکر کنم اولا این اتهام ها جالب نیست اما کشیده شدن پرونده کاندیدها توسط قانون و در دسترس عموم قرار گرفتن اونها خیلی در انتخابات کمک میکنه (141971)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۶:۴۳:۰۶
نظرسنجي بيان شده كاملاٌ غير واقعي است و معكوس چيزي است كه شما آورده ايد. از اقبلا مردم مي توان ديد كه آقاي موسوي در شهرهاي بزرگ با فاصله بسيار زيادي از احمدي نژاد جلو است و در شهرخاي كوچك تقريباٌ هم راي هستند هر چند كه موسوي باز هم بيشتر است اما احمدي نژاد در روستاها راي بيشتري دارد. بنابراين با فرض شركت 70 درصد واجدين شرايط ودر نظر گرفتن جمعيت 30 درصدي روستائيان آراي احمدي نژاد به هيچ عنوان نمي تواند از 40 درصد تجاوز كند. (142002)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۶:۵۸:۱۳
نمیدونم چرا هروفت شما نظرسنجی اعلام کردید می گین رای موسوی متوقف سده پس این مردمی که تو خیابون هستن کیان؟یک یا حسین تا میرحسین (142025)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۷:۱۰:۵۷
به نظر من اگر آقای احمدی نژاد به جای انحراف افکار عمومی و تهمتی که درهیچ
دادگاهی ثابت نشده از کارنامه چهار ساله دولت خود دفاع میکرد و و عملکرد مثبت و منفی دولت را به ملت نشان می داد رای میآورد و لی با فرار رو به جلو طرفدران خود را نیز به سوی آقای رضایی سوق داد و خیلیها هم به طرف موسوی چون به خود موسوی نتوانست تهمتی مثل بقیه بزند من هم به موسوی رای میدهم (142052)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۷:۲۰:۴۷
آقای موسوی کاش صحبت کردن مودبانه و به چالش کشیدن را از آقای رضایی یاد میگرفتید من در اوایل فکر میکردم شما کاندیدی مستقل و شجاع هستیداما حیف! (142066)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۹:۴۲:۵۰
در اداره ما همه می گویند به رضایی رای می دهند ولی حیف که رای نداره- مرکز توسعه صادرات ایران محض اطلاع.
دوستانم در دانشگاه تهران و خوابگاه کوی همین را می گویند . به نظرم یک سونامی غافلگیر کننده در حال شکل گیری است. (142229)
 
Malek Irani from Sweden
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۷:۴۹:۱۴
Some people here asking where these money come from. Money comes from west via Azerbajejan and Turkey. Mossavi is collecting money in the west. I have secure informatin that his friends are collecting money in Sweden and Norway and sent it to Iran via Turkey. (142110)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۸:۱۶:۰۵
كلا در ايران نظر سنجي ها به دلايل فراوان بي اعتبار است.4 سال قبل رو يادتون بياد!در تمام نظر سنجي ها احمدي نژاد آخر بود! (142145)
 
غلام
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۸:۱۷:۱۷
براساس آمار وزارت کشور15 میلیون در شهرهای بزرگ و 12 میلیون در شهرهای کوچک و 19 میلیون در روستاها واجد شرایط رای دادن هستند. (142147)
 
محسني
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۹:۵۲:۲۶
ايكاش از همان ابتدا ميرحسين خط خود را از هاشمي ها جدا مي كرد يكي از عوامل مهم كاهش راي ايشان پشتيباني فرزندان هاشمي از وي بود چون اصلا بين مردم محبوبيت ندارند (142234)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۱۹:۵۵:۲۶
آنگاه که مالک اشتر نخعی امیر لشکر علی علیه السلام به خیمه معاویه علیه ما علیه دست یافت عده ای از مسلمانان که در سپاه علی علیه السلام بودند با شعار \"لا حکم الا لله\" به خیمه علی حمله بردند و بر او دست یازیدند که یا علی اگر مالک را از ادامه این جنگ بر نگردانی جانت را خواهیم ستاند .

و علی علیه السلام بناچار مالک را پیام فرستاد که: \"ای مالک اگر مرا دوباره دیدن خواهی فی الفور از خیمه معاویه بیرون شو که این جماعت قرآن بر نیزه را بر عمل به احکام قران ترجیح می دهند\".

و مالک چنین کرد و کار حکمیت به حکم ابو موسی اشعری پایان یافت آنگونه که دانید و دانند....

امروز نیز معاویه بدست خوارج زمان علی را تهدید می کند که اگر مالک را برنگردانی خوارج را می شورانم همانگونه که شال سبز پیامبر بر گردن حیزان و هیزان افراشتم بجای قرآن بر نیزه . و به کنایه عاقبت کار اماممان علی بن ابی طالب علیه السلام بدست ابن ملجم مرادی که از بزرگان خوارج بود و حافظ قرآن و تمام عمر خود عبادت کرده بود و سابقه طووووولانی در اسلام داشت تهدید می کنند که:

\"از جنابعالی انتظار است برای حل این مشکل و رفع فتنه های خطرناک و خاموش کردن آتشی که دود آن درفضا قابل مشاهده است اقدام نمایید و مانع شعله ورتر شدن این آتش شوید.... \" و الا \" برخی از احزاب و جریانها این وضع را بر نمی تابند و آتش فشانها ... در جامعه شکل خواهد گرفت.\" ۱ (142237)
 
مهران
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۲۰:۰۲:۱۰
كاش مردم ما به جاي حركت توي كارناوالهاي سطح شهر مي نشستند و كمي فكر مي كردند و حرفها و عملهاي اين چهار عزيز رو كنار هم ميذاشتن تا بهتر و دقيقتر بتونن رأي بدن، به نظر ميرسه بعضيا حرفهاشون به خاطر شرايط عوض شده، قبلا يه جور ديگه عمل كردند حالا يه جور ديگه حرف مي‌زنند. (142243)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۱:۰۱:۲۳
ببینید وقتی شخصی در تلویزیون آماری ارائه داده و منکر تورم می شود، مردم ما در رای خود نسبت به آن تجدید نظر می کنند چراکه واقعا گرانی را به گوشت و پوست و استخوان خویش درک کرده اند.
مشافا\" اینکه دوست و دشمن موسوی را برنده انتخابات اعلام می کنند ، حال سایت شما چطور عکس این مطلب را ارائه می دهد. (142586)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۱:۰۱:۴۵
فراموش نکردیم که اقای موسوی که شعار طرفداری از مستضعفان را سر میدهد برای تبلیغاتش میلیاردی هزینه کرده است خنده دار است اگر بگویید این پولها را نباید بازگرداند چون هیچ کسی محض رضای خدا برای ایشان تبلیغات نمیکند ومتاسفم رنگ سبز را بازیچه کوچه بازار کردند و به خاطر رای بیشتر حرمت رنگی که نماد پیغمبریست شکستند تا ... (142588)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۱:۲۸:۰۰
والعاقبه للمتقین
نوشتن در فضای پر هیاهوی این روزها سخت است،بسیار سخت،شاید بغض فرو خورده بسیاری از دلسوزان ایران از این فضای دروغ،تهمت،افشاگری،پرونده سازی و... باشد.
کسی این روزها از شهیدان یادی نمی کند،البته در هنگام استفاده و نیاز مردم می فهمند،با فرهنگند،هوشیارند،در صحنه اند و... ولی پس از سوار شدن بر مسند قدرت...
رئیس جمهور-دقت کنید رئیس جمهور،جمهور،جمهور-در رسانه از بی آبرو کردن به استناد مولا علی (ع) دفاع می کند و از طلحه و زبیر و صدر اسلام می گوید...
دیگری دروغ گو می خواندش...دلم به حال فرزندان آینده مان می سوزد که بعد ها که از ما می پرسند این روزها را،چه باید بگوییم برایشان...ایران مظلوم...ایران...
و هیچ کس متوجه این مطلب نیست که این کشتی قدرت که به سرعت توسط همه از هر گوشه در حال سوراخ شدن است به امید این که رقیب را غرق کند متعلق به همه آنهاست...
خوش به حال ما مردم عادی که سوار این کشتی نیستیم ...
غلام همت آنم که زیرچرخ کبود ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است (142623)
 
منصف الدوله
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۱:۴۵:۵۷
برادران و خواهران گرامی!
من شما را رجوع میدهم به تعقل و تفکر بیشتر و دوری ازسطحی نگری و تعصب جاهلانه .
لطفا کمی بیشتر و عمقی تر به مسایل بنگرید:
عزیزان! هاشمی خوب باشد یا بد ,کسی نمی داند والله اعلم.
هاشمی نه اتهامی به صورت رسمی به ایشان وارد شده و نه در دادگاهی مجرم شناخته شده است.
در اینکه هاشمی و خانواده اش افراد متمولی هستند شکی نیست واینکه از چه راهی آنرا بدست آورده هم باید تحقیق درستی انجام گیرد.
اما در این مملکت مگر فقط همین هاشمی چنین است؟ مگر خیلی های دیگر از آقایان دارای پول و ثروت و سرمایه بسیار نیستند؟
به عنوان مثال مگر آقای م-ی (صاحب کارخانه لاستیک دنا) هم از چنین وضعیتی برخوردار نیست؟(البته این آقا در انتخابات طرف آقای احمدی نزاد را گرفته).
پس جرم هاشمی چیست که باید در مقابل میلیونها بیننده تلویزیونی آبرویش ریخته شود؟(هاشمی در انتخابات از حمایت از احمدی نژاد خودداری کرد).
آری عزیزان! تنها جرم هاشمی از دیدگاه جناب آقای احمدی نژاد,عدم حمایت از کاندیداتوری اش می باشد. والا به قول خودش اگر می خواست مفسدین اقتصادی را افشا کند چرا هیچ نامی از مفسدانی که از وی حمایت کرده اند نبرد؟( بخصوص همین آقای م-ی)
پس عزیزان من! بیایید عاقلانه تر با مسایل برخورد کنیم و گول های بازیهای سیاسی بعضی افراد را نخوریم.
من خودم به شخصه در پاک بودن آقایان موسوی و احمدی نزاد (از جنبه مالی و اقتصادی) شکی ندارم. اما دیدگاهها و برنامه هایشان از زمین تا آسمان با هم متفاوتند.
من خودم به شخصه برنامه ها و دیدگاههای آقای موسوی را می پسندم. (142639)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۲:۳۳:۰۲
به عنوان کسی که در ستادهای میر حسین از 3 هفته پیش حضور داشتم باید بگم شیوه های خیلی کثیفی واسته تبلیغات در اونا استفاده میشه...
تا 2-3 هفته پیش که دختر پسرای جوون میومدن و میگفتن و میخندیدن لاسی میزدن و حتی در جایی که من بودم بساط قلیونم به پا بود !
الانم میان و مسئول ستاد انواع و اقسام اس ام اسای توهین آمیز نسبت به احمدی نژاد رو واسشون میفرسته تا اونا هم به آشنایانشون ارسال کنن...
ضمنا تعداد زیادی مانتو و روسری سبز بین طرفدارا پخش شده...
طرفدارا رو سازماندهی میکنن برای خیابون گردی و حضور در خیابونا به خصوص ولی عصر تا ساعت 2 بامداد... طبیعتا این خیابونگردیا برای مردم مزاحمت ایجاد میکنه...!
تو ستاد انواع توهین ها به رقبا میشه و تبدیل به یه امر عادی شده...!

کاش اینطوری نبود ولی عین واقعیته...! (142678)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۲:۴۵:۵۱
من تا ديروز طرفدار موسوي بودم اما وقتي به سنندج آمد و از نزديك وي را در كنار زنش و 7نفر از افراطيون اصلاح طلب كرد ازجمله رمضان زاده ديدم و در خيابانها بساط رقص و آواز را توسط عده اي جوان راه انداخته شد به راستي دلم به حال آن رنگ مقدس سبز كه نماد سيادت در بين ما كردهاست سوخت ! كه چگونه توسط پسران و دختران ابزار رقص و آواز شده. پناه بر خدا (142694)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۴:۰۰:۱۶
واقعاً برای خودم به عنوان یه ایرانی متأسفم!... وقتی رئیس جمهورمون اونطوری باشه قطعاً مردم هم انقدر تنگ نظر می شن که اخبار روزشون میشه گیر دادن به مال و منال دیگران... حسود هرگز آسایش نداشته... به خدا قسم اگر نصف این انرژی که گذاشنتین واسه گیر دادن به زندگی دیگران رو می ذاشتین واسه کار کردن و صادق بودن الآن ایران بهشت دنیا بود! (142746)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۲۱ ۰۸:۲۲:۵۰
سلام-انم یه جنگ روانی علیه مهندس موسویه که میگن هزینه تبلیغاتو ازکجا میاره.
این هزینه زیاده یااستفاده ازبیت المال.وقتی که3000سکه تویه بیمارستان وبعضی دانشگاه ها توزیع می کنند. (142832)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۲ ۰۱:۳۵:۳۲
آقای لواساني( 141687)، من هم سه ساعت و نیم طول کشید تا از محل کارم در فاطمی به منزلم در شرق تهران برسم. ولی بین فاطمی و تخت طاوس شاهد بودم که سبزپوشان چگونه تلاش کردند راه را برای آمبولانسی که عبور می کرد باز کتتد.
هر چهار سال یک بار شاهد چنین تظاهراتی بودن به نظر برای ایجاد همبستگی بد نیست. (143822)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۳-۲۲ ۰۶:۳۵:۱۱
اصل 49 قانون اساسی :« دولت موظف است ثروت های ناشی از ربا ، . . . سوءاستفاده از مقاطعه کاری ها و معاملات دولتی ...و سایر موارد غیر مشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند ». نکته جالب توجه اینکه طراح و ارائه کننده این اصل قانون اساسی حقوقدان دکتر حسن آیت بود که در نارمک تهران ترور و شهید شدآنهم دقیقا دوهفته بعد از سخنرانی اش در شهر قم مبنی بر ضرورت پیگیری و اجرای اصل 49 قانون اساسی و اینکه این اصل فقط مربوط به سرمایه داران قبل از انقلاب نیست و بعد از انقلاب را هم شامل میشود . گفتند که منافقین ترورش کردند!امروز هم مدیریت بسیاری از هیاهوی های در جامعه در محافل سرمایه داری داخل طرح می شودولی اجرایش را ما بدون اینکه بدانیم انجام می دهیم . مثل شورشهای مربوط به آقای ...در سال های 1374و 1375 که با اهداف اعلامی متفاوت از اهداف پشت پرده راه اندازی شد طوری که حتی رهبری بنابر مصالح کل نظام دستور توقف رسیدگی قضایی به پرونده همان آقادادند . مثل جنگ صفین که مالک اشتر در یک قدمی پیروزی به دستور امام علی علیه السلام برگشتند در حالی که به قول خودش چند ضربه شمشیر تا پیروزی نمانده بود چون حفظ اسلام و نظام اسلامی اصلی است که بر همه چیز اولویت دارد . (143881)
 
فائزه
۱۳۸۸-۰۳-۲۲ ۱۴:۰۱:۵۱
سایت الف یادت نره که نوشتی در تهران احمدی نزاد با 47 درصد از اقای موسوی پیشتر است! حالا نتیجه انتخابات که اومد و دیدی موسوی با 60 درصد از احمدی نزاد پیش است.باید عذرخواهی کنی و منبع اطلاعاتت روعوض کنی. (143974)
 
بي نام
۱۳۸۸-۰۳-۲۲ ۱۵:۵۱:۲۱
دنياي غريبي است !
اگر مدرك وزير كشور ما جعلي است خوب است ولي مدرك شبه دار ديگران بد است !
اگر وزير كشور ما ميلياردر است خوب است ولي اگر ديگران پول دارند بد است !
اگر بنر ها و تبليغات ميلياردي ميكنيم خوب است ولي هزينه تبليغات ديگران بد است!
اگر ما از امكانات بيت المال و سفرهاي استاني براي پيشبرد اهدافمان استفاده ميكنيم خوب است !
اگر ما كار ميكنيم خوب است ولي زحمات و تلاشهاي همه 30 سال گذشته بد است!
اگر ما از فك و فاميل و باند خود در همه جا استفاده ميكنيم خوب است ولي براي ديگران مافيا و ... است !
آمار ها و نمودارها درست است ولي گراني و بيكاري كه مردم با گوشت و پوستشان لمس ميكنند دروغ است!

زيرا ملاك حق نيست ، ملاك من و ما و هواي نفس است.

چقدر براي دردست گرفت قدرت و خدمت به مردم ! مشتاقيم كه از هيچ چيز پروا نداريم !

براي شادي روح ماكياول صلوات و جميعا با ايشان در قيامت محشور شويد ، انشاالله! (144007)
 
نازی
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۱:۳۰:۱۳
جناب علی و ممد خان محاسبات درست از اب در نیومد .پیروزی رئیس جمهور محبوبمون رو به طرفداراش تبریک میگم....احمدی رو عشششششششششق است (213584)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.