توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47463
زاكاني: طرح صيانت از آرا براي كاهش تبعات شكست است
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۰۱
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: كساني كه پيشاپيش شكست در انتخابات را پذيرفته‌اند مي‌خواهند با اين شيوه تبليغي ،اثرات و تبعاتي كه فكر مي‌كنند با شكست گريبانگير‌ آنها مي ‌شود را براي خود كم كرده و با فرار به جلو تلاش مي‌كنند خود را از نتيجه نظرات مردم در انتخابات خلاص كنند.

عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با فارس، انتخابات را نماد تجلي حضور مردم و پايه استحكام نظام اسلامي دانست و گفت: در همه سال‌ها و تمام انتخابات گذشته ميزان مشاركت مردمي در مقايسه با ساير نقاط دنيا و كشورهايي كه مدعي توجه به آراي مردم و مبدع دموكراسي هستند، بسيار بالاتر بوده كه اين نمادي از مردم‌سالاري ديني است.

وي افزود: انتخابات رياست جمهوري دهم نيز كه در حال برگزاري است با توجه به حضور پرشور مردم در پاي صندوق‌ها و همچنين نظرسنجي‌هايي كه از قبل اعلام شده بود، نشان از يك انتخابات پرشور و بانشاط دارد كه مردم با لبيك به خواسته رهبري مبني بر حضور پرشور در پاي صندوق‌هاي رأي شرايطي ايجاد مي‌كنند كه منجر به استحكام آراء و نظرات و خواسته‌هاي ملي بوده ،پيام آن به سراسر دنيا منتقل شده و مسير آينده انقلاب را نيز تعيين خواهد كرد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از طرح مسائلي نظير كميته موسوم به صيانت از آرا، خاطرنشان كرد: اين نوع رفتارها و تبليغات و طرح مسئله تقلب در انتخابات، همسويي با خواست و نظر كساني است كه نسبتي با انقلاب نداشته و در داخل و خارج از مرزها دستاوردهاي ايران را نفي مي‌كنند و با سياه‌نمايي و ياس‌آفريني مي‌خواهند مشاركت مردمي را مخدوش كنند.

زاكاني در ادامه اظهار داشت: پرداختن به مسئله تقلب در انتخابات و طرح كميته صيانت از آرا همراهي و هم‌نظري با مخالفين نظام است و اين مسائل ساخته كساني است كه نمي‌خواهند انتخابات در ايران پرشور باشد.
وي ادامه داد: از سويي ديگر طرح اين مسائل توهين به شعور ملي و جفا در حق مسئولين كشور است كه همواره براي سلامت انتخابات و حفظ آراء مردمي تلاش و فعاليت كرده‌اند.

نماينده مردم تهران پيش كشيدن تقلب در انتخابات قبل از مشخص شدن نتيجه انتخابات را يك شيوه تبليغاتي دانست و گفت: كساني كه پيشاپيش شكست در انتخابات را پذيرفته‌اند با اين شيوه تبليغي مي‌خواهند اثرات و تبعاتي را كه فكر مي‌كنند با اين شكست مي‌تواند گريبانگير‌ آنها شود را براي خود كم كنند و با فرار به جلو تلاش مي‌كنند كه خود را از نتيجه نظرات مردم در انتخابات خلاص كنند.

زاكاني ادامه داد: نامزدهاي انتخاباتي به همراه حاميانشان تا پاي صندوق‌هاي رأي بايد با يكديگر رقابت كنند ولي در نهايت اين مردم هستند كه از حق انتخاب خود به خوبي استفاده كرده و نامزد مورد نظرشان را با سليقه و معيارهاي خود بر مي‌‌گزينند.

وي با بيان اينكه اخلاق انتخاباتي و رفتار قانوني حكم مي‌كند كه بعد از انتخابات نتيجه را همه بپذيرند، خاطرنشان كرد: رقابت تا پاي صندوق ادامه دارد اما بعد از مشخص شدن نتيجه انتخابات، رئيس‌جمهور منتخب مورد احترام همه است و قواعد بازي در حوزه انتخابات حكم مي‌كند كه همه به حضور گسترده مردم و نظر آنها احترام بگذارد.

نماينده مردم تهران در پايان اظهار داشت: كانديداها و هواداران آنها نبايد جرزني كنند چون با آشوب و بلوا براي كسي رأي درست نمي‌شود و كساني كه اين مسائل را دنبال مي‌كنند مي‌خواهند از پيش ناكامي خود را توجيه كنند اما بايد بدانند كه تنها نظر مردم در خصوص اين جريانات را مخدوش خواهد كرد.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.