نظر منتشر شده
۵۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47640
آیا تقلب مؤثر در انتخابات امکان‌پذیر است؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۰۴
انتخابات در نظام جمهوري اسلامي به معناي واقعي مردمي است. مردم نه تنها در انتخابات مشاركت كرده و حماسه مي‌آفريند، و سرنوشت خود را تعيين مي كنند. بلكه با مشاركت در امور اجرا و نظارت نيز آراء خود را صيانت مي‌نمايند. در اين نوشتار با استناد به قانون انتخابات و تجارب گذشته دلايل عدم امكان تقلب در انتخابات بيان خواهد شد.



1ـ نظام مقدس جمهوري اسلامي، 29 انتخابات بر گزار كرده كه، مجري آن وزارت كشور بوده است، در دوم خرداد علي‌رغم اينكه عوامل وزارت كشور در از جرياني راست بودند و نامزد جناح مقابل رأي آورده(آقاي خاتمي) ـ در انتخابات ‌سوم تير84 نیز رغم اينكه عوامل وزارت كشور از جريان دوم‌ خرداد بودند. آقاي احمدي نژاد اصول‌گرا رأي آورد. اين نتيجه در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در دوره‌هاي مختلف و شوراها نيز تكرار شد. بي شك در انتخابات دهمين دوره نيز، فردي پيروز شد كه مردم انتخاب كردند.



2ـ در قانون انتخابات رياست‌جمهوري، ساز وكار اجرا و نظارت طوري طراحي شده است كه مردم عادی (معمولا معلمان یا کارمندان) نقش اصلي اجرایی را بر عهده دارند. به عنوان مثال در ماده 38 قانون انتخابات رياست‌جمهوري آمده است، «بلا فاصله پس از صدور دستور شروع انتخابات ظرف سه روز هيأت اجرايي انتخابات شهرستان به رياست‌ فرماندار، عضويت رئيس ثبت احوال و دادستان يا نماينده وي و هشت نفر از معتمدين كه توسط افراد معتمدين انتخابات خواهند شد. تشكيل مي‌گردد.



هيأت اجرايي، بر اساس ماده 47، پنج نفر از معتمدين محل را به عنوان اعضاي شعب ثبت‌نام و اخذرأي انتخاب مي‌نمايد. اين هيأت كار اخذ رأي و شمارش آراء بر اساس شرح وظايف قانون انجام مي دهند. همانطور كه روشن است از شروع تا پايان معتمدين مردم انتخاباب را برگزار مي‌كنند.



3ـ در خصوص نظارت، شوراي نگهبان براي نظارت بر انتخابات، از بين نيروي متدين و معتمدين محل افرادي را به عنوان هيأت نظارت و ناظرين شعب اخذ رأي تعيين مي‌كند، كه بر كار مجريان با سازو كار قانوني نظارت دقيق ‌مي‌كنند. به عنوان مثال در ماده 4 قانون نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات جمهوري اسلامي ايران مصوب سال 64 آمده است، «هيأت مركزي نظارت، بر كليه مراحل انتخابات وجريانهاي انتخاباتي واقدامات وزارت‌كشور و هيأتهاي اجرايي كه در انتخابات مؤثر است و آنچه مربوط به صحت انتخابات مي‌شود نظارت خواهد كرد».



4ـ بر اساس ماده واحده مصوب 72.5.30 قانون حضور نمايندگان نامزدهاي رياست‌جمهوري «در شعب اخذ رأي، هر يك از نامزدهاي رياست‌جمهوري به تنهايي و يا چند نامزد مشتركاً مي‌تواند در هر يك از شعب اخذ رأي، اماكن استقرار دستگاه شمارشگر رايانه اي آراء وهيأتهاي اجرايي شهرستانها در بخش‌ها يك نفر نماينده داشته باشد. حضور نمايندگان هر يك از نامزدها در شعب اخذ رأي تا پايان اخذ رأي و شمارش و تنظيم صورتجلسات بلا مانع است. ممانعت از حضور نمايندگان نامزدها ممنوع و جرم محسوب ميگردد».



برای آقاي موسوي در تهران 3800 نفر و در سطح كشور 50.000 نفر به عنوان ناظر معرفی و كارت دريافت كرده‌ بودند، تا آخرين لحظه تنظيم صورتجلسه صندوق‌ها در شعب حضور داشته‌اند. نه تنها هيچكدام از نمايندگان آقاي موسوي در حين راي گيري و بعد از شمارش آراء به فرايند كار اعتراضي نكردند، بلكه باحضور در هنگام تنظيم صورتجلسه و مصاحبه‌هاي مختلف فرايند كار را تاييد كردند. بعلاوه خود مردم بعنوان ناظر واقعي فرايند راي‌گيري را دقيق نظارت مي‌كردند و راي خود را به صندوق مي‌ريختند.



5- در تبصره 1 ماده 80 آمده است " كساني كه از نحوه برگزاري انتخابات شكايت داشته باشند، مي‌توانند ظرف سه روز از تاريخ اخذ راي شكايت مستند خود را به ناظرين شوراي نگهبان يا دبيرخانه اين شورا تسليم كنند".



طبيعي است بر اساس مفاد قانون شكايات بايد مستند و مشخص باشد كه مربوط به چه حوزه‌اي انتخابي يا كدام شعب اخذ است ونوع تخلف چيست؟ طرح مباحث كلي كه آقاي موسوي در نامه خود به شوراي نگهبان آورده، نمي‌تواند مصداق شكايت مذكور در قانون باشد..



6- بررسي فرم 22 و نحوه تكميل آن



فرم 22 صورتجلسه نتيجه اخذ راي و قرائت و شمارش آراي شعبه اخذ راي است، در اين فرم دقيقاً جزئيات شمارش آراء ثبت مي‌شود:



1) تعرفه‌هاي مصرف شده به دقت شمارش شده و در جدولي به شرح زير تنظيم شود.



1/1- تعداد تعرفه برگ‌هاي راي تحويل شده به شعبه



2/1- تعداد تعرفه‌هاي مصرف شده



3/1- تعداد برگ‌هاي راي داخل صندوق



4/1- تعداد برگ‌هاي زايد به تعداد تعرفه‌هاي مصرف شده



3) آراي باطله در جداول شماره 4 الي 9 ثبت مي‌شود.



4) سپس برگ‌هاي راي صحيح حاوي اسامي نامزدها در جدول 10 ثبت مي‌شود.



5) نهايتاً نتايج بر اساس تعرفه‌ها وشماره سريال آنها چندين بار شمارش وكنترل ميشود ودر 5 نسخه صورتجلسه تنظيم خواهد شد. هيأت اجرايي‌، هيأت نظارت، نمايندگان ناظرين به طور زنده و فعال بر شمارش صندوق نظارت واقعي دارند، در عين حال پس از شمارش، تنظيم صورتجلسه و صندوق مهر وموم شده و جمع‌بندي نتايج انجام مي‌گردد.



كسانيكه اين روند محكم ومنطقي را نفي مي‌كنند.يا ازفرايند انتخابات بي‌اطلاع هستند و يا انگيزه سياسي و انتخاباتي دارند.



قانونگذار راه‌كارهاي مختلفي پيش‌بيني كرده است كه سلامت انتخابات را تضمين خواهد كرد.



آقاي موسوي يا هر كانديداهاي ديگر به جاي تحريك افكار عمومي و ايجاد بستر اغتشاش بهتر است از مسير قانوني شكايت خود را دنبال كنند و بي جهت هزينه براي نظام و خودشان ايجاد نكنند.



امروز از رفتار آشوب‌گران و ناآرامي در كشور بيش از همه دشمنان نظام و ملت ايران خوشحال هستند، اميدواريم آقاي موسوي و كسانيكه دل به اين نظام دارند، به اين مهم توجه كنند. افراد دلسوز نظام بايد صف خود را از آشوبگران و كانون فتنه جدا كنند، با روشي منطقي و قانوني اعتراضات خود را پيگيري كنند.

 
حسين شهسواري
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۴:۳۵:۵۶
مطرح كردن مقوله تقلب براي انحراف افكار عمومي از «عدم تمايل اكثريت به آنها» و «ترمزكشي دولت احمدي‌نژاد» است. (149913)
 
مینا
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۴:۵۹:۲۴
آقای موسوی خودشان هم می دانند چنین چیزی ممکن نیست اما برای اجرای فرامین از آن طرف آمده چه چیزی بهتر از این دستاویز و چه سرمایه ای بهتر از مردم فراوانی که به ایشان رای داده اند؟ (149944)
 
محمد مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۰۰:۳۱
سلام
آقا شما فرآیند انتخابات رو خیلی ساده توضیح دادید
انتخابات خیلی لایه لایه هست که مطمئنا تقلب در آرا غیر ممکن است اون هم در حدود 11 میلییون رای
مثلا در شیراز یکی از مسئولین اصلی شهر که در فرآیند انتخابات هم مسئولیت داردطرفدار دو آتیشه آقای موسوی بود یعنی این آقا گذاشته تقلب بشه غیر ممکن هست
در ثانی در پای صندوقی که ما بودیم عوامل اجرایی افراد مختلفی بودن که هرکدام از یک اداره بودن (اداره برق-بانک-آموزش وپرورش-دانشگاه-دانشجو) با سلایق مختلف
در اخر هم همه انتخابات رو تائید کردن و رفتن اصلا تقلب غیر ممکن هست
هر کس حتی یک بار هم پای صندوق رای بوده به این جریان اطمینان کامل داره (149947)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۳۰:۴۷
آقاي موسوي خبر داده بودند كه مدركي براي اثبات تقلب در انتخابات دارند. اما هنوز كه هنوزه هيچ خبري مبني بر اينكه ايشون مدرك ارائه داده باشن نيست.
خانم رهنورد هم در مورد مدركشون گفته بودن كه شكايتشون محفوظه، هنوز هم كه هنوزه شكايتي از ايشون ديده نشده.
پس كو اون همه حرف...؟!
پس كو اونهمه ادعا...؟! (150015)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۵:۰۹
واقعا آقای موسوی قانون مداری ؛درک منطق و قدرت استدلال خود را در این جریان نشان دادند. پای بندی و احساس خطر ایشان نیز در این شرایط کاملا مشهود است. چرا ایشان در زمان ایجاد شایعاتی نظیر حبس خانگی خود سکوت کرده و تنها بعد از تکذیب نیروی انتظامی به یک بیانیه بسنده می کنند. عدم شرکت ایشان در راه پیمایی امروز نیز که نشان دهنده حضور در صحنه و احساس خطری است که از این آشوب ها دارند. ایشان به خوبی می دانند چه موقع هنگام سکوت است و چه موقع باید احساس خطر کنند.چرا ایشان که از تقلب گسترده صحبت به میان می اورند حنی از ذکر اینکه مثلا در کدام صندوق تقلب شده است ناتوان است و هیچ اشاره ای به این نکته که در کدام صندوق میزان ارای شمارش شده با میزان تایید شده توسط ناطران ایشان متقاوت است نکرده است. بیانات خانم ایشان در بیان تقلب گسترده واقعا مستدل و جالب و کارشناسی است. (150057)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۹:۵۹
اقاي دكتر همه حرفهاي شما درست. بحث بر سر شفاف سازي است نه چيز ديگر. وزارت كشور براي شفاف سازي به راحتي مي توانست تعداد آراء را به تفكيك شعبه ها اعلام كند تا هر كسي كه اطلاعاتي از شعبه مورد نظر داشت بتواند صحت و سقم آمار را مشخص كند. متاسفانه با عدم آزادي اطلاع رساني و خودداري وزارت كشور از تن دادن به همين درخواست ساده باعث ترديد و تشكيك مي شود. (150074)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۵۰:۰۹
جناب موسوی از مدتها قبل از انتخابات امکان تقلب را به طرفدارانشان القاءکرده بودند . ایشان و آنها که برای ایشان برنامه ریزی میکنند تدارک چنین روزهایی را دیده بودند.

کاش عده ای بدون اینکه طرفداری از این طیف برایشان هیچ سودی داشته باشد جان و آبروی خود را در معرض خطر نمی گذاشتند؟
آن مدینه فاضله ای که موسوی قصد ساختنش را داشت این گونه بود ؟و آن دیکتاتوری که در وجود احمدی نژاد میدید حالا در خودش ظهور نکرده است؟

من خوشحالم که به موسوی رای ندادم چون ایشان تمام چیزهایی که با توسل به آن دیگران را تخریب میکرد ظرف چند روز زیر پا گذاشت. موسوی پشت چهره زیبای نخست وزیر دوران دفاع مقدس به آنچه که بدخواهان این کشور می خواهند عمل می کند و همچون مردک ابله دوران امام علی (ع ) ابو موسی اشعری آب به آسیاب معاویه های این زمان میریزد.

جالب اینجاست که ایشان با هدف اعتلای ایران و احساس خطری که کرده بودند پا به میدان گذاشته اند!

مردی شصت و چند ساله (وحامیان و گردانندگان این معرکه ) که مانند بقیه ما روز به روز به مرگ نزدیک تر میشوند ، آخرت را از یاد برده اند و آنرا به بهایی نازل فروخته اند . خدا کند آنهایی که در رویای باطل شان برای آین مملکت خواب نیستی می بییند زود تر از این کابوس بیدار شوند و آنها که بنزین به این آتشی که خود افروخته اند میریزند در آتش کیدشان بسوزاند.
مکروا و مکر الله والله خیرالماکرین (150076)
 
آرشام
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۱۵:۲۰
تو رو خدا رای ها رو جلوشون بررسی کنن تا ساکت شن.آقای موسوی آیا نمی دانی نا آرامی هابه نام شما درحافظه مردم در حال ثبت شدن است؟مبت دیروز هواداران رادیدید کاش نفرت مرد را هم که روز به وز به واسطه این وحشیگری های منسوب بهشما افزایش می یابد می دیدید.من متاسفم که ب شما رای دادم و خوالم که مردم از من بیشتر م فمیدند. (150153)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۲۲:۴۸
یادمان نرفته که آقای موسوی سابقه جر زنی در مواقعی که اوضاع طبق میلشان نیست را دارند.منظورم استعای ایشان در زمان نخست وزیریشان است. که با پاسخ تند امام(ره) (یا به قول خودشان با نوازش امام ) روبه رو شدند. ایشان گویا عادت دارند که در چنین مواقعی از امنیت مملکت هزینه کنند. این عملکرد های آقای موسوی و جام زهر نوشاندن ها (به امام و مردم)کی می خواهد تمام شود.آقای موسوی شما از جنس دیگری هستید اما اینروز ها غیر از آمریکا و انگلیس ، اسرائیل هم از شما حمایت کرده. (150310)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۰۵:۵۹
آقا من هم اعتقاد دارم تقلب ممکن نیست. شاید تخلفاتی صورت بگیرد. ولی نه اینگونه که بگوییم اینهمه رای جابجا شده باشد.به نظر من این یک بازی بود که از قبل از انتخابات شروع کردند. در شب انتخابات ادامه دادند و الان دارن تکمیل میکنند. نامه آقای هاشمی، سخنان همسر ایشان بعد از رای دادن، نامه تبریک آقای موسوی قبل از اعلام نتایج به حامیانش،خانه های تیمی کشف شده و اینکه بعضی افراطیون و تندروها این خانه ها رو رهبری میکردند، عدم اعتراض قانونی قبل از این اغتشاشات و اعتراض بعد از این قائله ها و .... نشون میده که این یک خط کلی هست که با برنامه ریزی دنبال میکنند.
میدونم که نظرم رو چاپ نمکنید. شما میگین فقط نظرات معتدل خوبن. (150381)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۱۱:۲۶
بنده خودم از طرفداران آقای موسوی ونماینده ایشان در صندوق بودم وباید بگویم هیچ تخلفی انجام نگرفته است . آقای موسوی با این حرفها شعور مردم را زیر سوال می برد .وهمین طور توهین به ما نمایندگان ، به هر حال باید نتیجه آرا را پذیرفت . (150392)
 
!
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۲۱:۵۲:۵۶
سلام
اگه واقعاً اینطوره، که من به شخصه بعید می دونم، پس بهتر نبود که حرفتون رو اینجا، که شاید گذر کمتر کسی بهش بیفته نزدنید و تو یه جای شلوغ تر با توضحات بیشتر ایراد بفرمایید؟، خودشم حرف به این مهمیو. به نظر هر آدم حق شناسی، این حق بر گردن شما بوده به عنوان اولین نفر این حرف رو بزنید، همین امر شاید باعث می شد کسای دیگه هم به شما ملحق شن و همه چی به خوبی تموم بشه؟من فقط دنبال حقم البته به شرطس که برای اثبات اون شعور و عقلم زیر سوال نره، (175980)
 
ف الف
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۳۳:۱۷
گويا آقايان موسوي وكروبي ورضايي خبر ندارند كه بار اصلي انتخابات بر دوش سالمترين و صادقترين قشر جامعه يعني معلمين است اگر تقلبي كه آنان به اين گستردگي ادعاي آن را دارند يعني فساد گسترده در قشر معلم جامعه پس واي به حال جامعه اي كه معلمينش اين قدر فاسد ومتقلب باشند حتما دست پرورده آنان افراد فاسدي مانند همين آقايان خواهد بود خدايا من به عنوان معلمي كه سالها براي تربيت فرزندان اين جامعه خون دل خوردهام وچندين بار خود وهمسر وهمكاران دلسوزم مسومليت صندوقهاي راي را داشته ايم از اين افتراها نمي گذريم ودرقيامت گريبان آنان را خواهيم گرفت (150420)
 
مرتضي
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۴۵:۰۱
با سلام همه ملت اين قوانينيني رو كه شما فرمودين ميدونند
به نظر شما آقايي كه ميخواد رييس جمهور بشه اين چيزها رو نميدونه؟!
2- فكر كنم خوب يادتون باشه كه در اتخابات مجلس ششم در تهران همين شوراي نگهبان چند صندوق راي رو باطل كرد نه بري دل بخواهي بلكه بوي تقلب ميرفت
3-بار پيش نيز عرض كردم ساده ترين راه براي ختم اين ماجرا باز شماري صندوق ها ميباشد به نظر شما چرا اجازه نميدهند؟آنرا كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است (150438)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۵۶:۱۳
بسمه تعالي تاريخ هميشه مي تواند روشنگر باشد در قضيه طلحه و زبير وقتي حضرت علي بيان كرد اموال تصرفي بيت المال را از شما مي گيرم و حكومت كوفه و بصره را به طلحه و زبير نداد آنها با حربه قتل عثمان روبروي حضرت علي ايستادند در اين زمان هم زبير زمانه هاشمي ملعون وقتي در انتخابات گذشته راي نياورد و احمدي ن‍ژ‍اد سعي كرد در اين چهارساله جلوي نفوذ او را در وزارت نفت ميراث فرهنگي و ديگر جاها بگيرد آنها در صدد انتقام برامدند و امروز تقلب در انتخابات پيراهن عثمان آنها است والا خود آن ملعونان مانند خاتمي و كروبي بارها از همين سيستم انتخاباتب براي پستهاي كليدي انتخاب شده اند. (150456)
 
سید مهدی
۱۳۸۸-۰۸-۳۰ ۱۶:۰۴:۱۰
ملعون امثال شما هستند که کورکورانه از باطل طرفداری میکنند. (252877)
 
ریحانه
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۵۸:۵۹
سلام
اتفاقا توی انتخابات مجلس ششم تقلب شد. اگه یادتون نیست، یادتون بندازم که تو بازشماری آراء، آقایان هاشمی و حدادعادل به مجلس راه پیدا کردند...
تا حدی پیش رفت که امکان ابطال صندوق ها وجود داشت که با تدبیر مقام معظم رهبری، کاربازشماری آراء متوقف شد و اصل رو بر صحت گذاشتند.... (150460)
 
کورش مهدوی
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۰:۵۹:۳۴
در جواب این دوستمون اینکه منظور از اینکه تقلب ممکن نیست این نیست که نشه بلکه منظور اینه که اگه تقلب هم بشه از چشم قانون به دور نمیمونه و ناظران شورای نگهبان که معتمدین رهبر هستند اگر تقلبی در صندوقی باشه ارائ اون صندوق رو باطل میکنن البته نه صرف ادعا مث اقای موسوی بلکه با سند و مدرک در نتیجه انتخاب افراد با تقلب ممکن نیست (161316)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۱۶:۳۷
همانطور که آقای محسن رضایی گفته اند لیست آرا تمام صندوق ها باید در اختیار نمایندگان نامزدها قرار گیرد تا ببینید آیا اعداد ثبت شده با صورتجلسه ها مطابقت دارد. (150477)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۰۵:۵۲
با سلام
بنده چندین بار به عنوان معتمد محل پای صندوق رای بوده ام و مطمئن هستم که هیچ تقلبی نمیتواند صورت بگیرد مگر آنکه کل اعضای یک صندوق دست به یکی کنند . تازه این کار هم خیلی سخت است چون خیلی از ناظر ها به صورت ناگهانی و مسئولان سر کشی میکنند .ضمنا ناظرین کاندیدا هم در صورت جلسه شمارش آراء حضور دارند .همچنین خیلی ها از کامپیوتری شدن آراء ابراز نگرانی میکردند غافل از اینکه کامپیوتر فقط برای ثبت کد ملی بود که رای دهنده جای دیگر رای نداده باشد و در آخر هم برای ارسال فرم 22 استفاده شده فقط جهت اطلاع آمار وزارت کشور در صورتیکه فرم اصلی در نهایت به صورت دستی در 5 نسخه با امضاء کل اعضاء صندوق به فرمانداری برده میشود و هیچ گونه امکان تقلبی نیست .یکی دیگر از دلایل قطعی صحت انتخابات در پاراگراف اول مقاله فوق است که
( در دوم خرداد علي‌رغم اينكه عوامل وزارت كشور در از جرياني راست بودند و نامزد جناح مقابل رأي آورده(آقاي خاتمي) ـ در انتخابات ‌سوم تير84 نیز رغم اينكه عوامل وزارت كشور از جريان دوم‌ خرداد بودند. آقاي احمدي نژاد اصول‌گرا رأي آورد. اين نتيجه در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در دوره‌هاي مختلف و شوراها نيز تكرار شد.)
متاسفانه در این دوره هواداران جناب موسوی تحمل شکست را ندارند و خیال میکنند چون در بعضی از مناطق بالا شهر تهران طرف دار زیاد داشته است کل کشور به همین صورت خواهد بود .لازم به ذکر است که اگر 10 خیابان بالا شهر را از نظر جمعیت جمع بزنید جمعیت آن به اندازه 4تا کوچه محله های پایین شهر نخواهد بود که 95% به آقای دکتر احمدی نژاد رای دادند و اگر انتخابات صد بار دیگر هم اتفاق بی افتد باز هم آقای احمدی نژاد برنده است (150548)
 
محمد منتظر قائم
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۱۱:۳۷
بنده در اين دوره از انتخابات از اعضاي كميته it بودم و خودم به آقاي رضايي راي دادم . اما وقتي صندوق ها را باز كرديم در هر 5 صندوق بنده راي ايشان و آقاي كروبي نا چيز بود . بايد به انتخاب مردم احترام گذاشت و آنرا پاس داشت . تشكيك بيهوده فقط منجر به ناراحتي مردم و نگراني آنها مي شود . آقاي احمدي نژاد در هر 5 صندوق من 3 به 1 از آقاي موسوي جلو بود . در ضمن نماينده كروبي در آنجا حضور داشت و در تمام لحظه هاي راي گيري در آنجا بود . اين دروغ ها را رها كنيد و از فتنه دست بر داريد . در ضمن حرف برادر مان هم درست است . تمامي افراد معلمين يا كاركنان دولت بودند . كه تعداد كثيري از آنها به افراد ديگر راي دادند . اما در انتخابات و سر صندوق ها خدا را شاهد مي گيرم كه هيچ كدام براي نامزد محبوب خود حتي كلمه اي نگفتند يا كاري نكردند . ما امين مردم هستيم و خواهيم بود . من به شخصه از آقاي موسوي نمي گذرم كه اين انتخابات را مخدوش مي داند .
اللهم اجعل عواقب امورنا خيرا (150556)
 
منصوره از مشهد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۲۵:۰۹
من هم در سالهای اوایل انقلاب، تا سال 72 در رای گیری ها گاهی به عنوان رای گیرنده و گاهی به عنوان ناظر شرکت میکردم.
امکان تقلب آنهم با این وسعت صفر صفر است!
چون افرادی که آنجا حضور دارند معتمد و با آبرو هستند! مگر دیوانه اند که با هم تبانی کنند و رای ها را به دروغ بشمارند. تازه خود برگه های رای در صندوقها موجود است.
می توانند دوباره بشمارند!
مگر اینکه بگویند اصلا صندوقها را عوض کرده اند که این هم ممکن نیست. چون صندوق که شمرده و بسته شد همه برگه ی نتیجه را امضا می کنند، هم ناظرین کاندیداها و هم ناظرین شورای نگهبان و هم معتمدین محل و بعد همه با هم آن را تحویل می دهند. امسال که انگار همان ابتدا نتیجه آنلاین به مرکز اعلام می شده و امکان تغییر برگه ی نتیجه هم به هیچ وجه نبوده.
پس بعد از باخت مثل بچه های جرزن بازی را به هم نزنید. خیلی زشته به خدا! (150573)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۰۹:۵۰
دوست عزیز،
با تشکر از استدلالهای تقریبا منطقی شما، بنده خود نیز رای به آقای دکتر احمدی نژاد داده ام ولی هیهات اگر که حقی از کسی آنهم امت مسلمان ضایع شده باشد. {ه کسی می خواهد آنرا در آن دنیا جواب بدهد. اگر معتمدینی که از آنها به عنوان افراد معصوم صحبت می کنیم خواسته باشند از سادگی من و شما سوء استفاده را کرده و این همه اغتشاش و اشوب را راه انداخته باشند. بنده که به هیچ عنوان حاضر نیستم برای برنده شدن حتی کوچکترین حقی را ضایع کرده باشم . شما را نمی دانم. و حالا اصلا چه اشکالی دارد که برای تنویر افکار عمومی اگر ما به خود اطمینان داریم که حقی را ضایع نکرده ایم و یا به عبارتی حساب مان پاک است، با آنچه آنان را راضی می نماید و برموازین قانونی و منطقی استوار است ذهن شان را بر برنده شدنمان و اینجانب را از عذاب وجدان تضییع حقوق مسلمانان ارضا ننماییم . (150685)
 
روح الله
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۱۰:۳۶
با سلام به نظر بنده اشتباه اصحاب 2 خرداد، اشتباهی محاسباتی بود که نظرسنجی های دنیای مجازی را ملاک قرار دادند در حالی که به نظر من خیلی از حامیان نامزد اصولگرا در دنیای مجازی ورود نداشتند. همچنین یکی از دلایل اشتباه محاسباتی ایشان حضور سبزپوش ها در معابر بود. در حالی که همه جمعیت کشور در شهرها نیستند و همچنین رقیب ایشان تا روزهای پایانی تبلیغات، رنگی را به عنوان نماد خود انتخاب نکرده بود که تعداد آنها را نیز مشاهده کنیم ( البته در دو روز پایانی با فراگیر شدن پرچم سه رنگ ایران به عنوان رنگ طرفداران نامزد اصولگرا، در معابر دستبندهای سه رنگ دیده شد.)
به هر روی اینجانب نیز موافق پی گیری مطالبات نامزدها از مجاری قانونی هستم و نه هزینه کردن از مردم. (150686)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۴۶:۴۹
معنای واقعی دمکراسی، احترام به اکثریت ، قانون و ... را کاملا فهمیدیم . خوش به حال کسانی که چشمهایشان بسته اند و مشت هایشان را گره کرده اند. (150729)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۱۹:۵۵
به نظر من هم اصلا چنین چیزی ممکن نیست اون هم در سطح وسیعی که بعضی از آ قایان انتظار دارن. (150772)
 
اعظم
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۵۳:۲۹
يكي امروز مي گفت:

\"يكي نيست به احمدي نژاد بگه تو كه مي توني تقلب كني چرا 10 ميليون؟ 1 ميليون ميكردي يا فوقش 2 ميليون تقلب مي كردي كه آدم باورش بشه. آخه كي باور مي كنه تو 10 ميليون از موسوي بيشتر راي داشته باشي؟! يا كي باور ميكنه راي كروبي از 1درصدم كمتر باشه؟!\"

منم بش گفتم:

\"اتفاقا اگه مي خواست تقلب شده باشه همين كاري رو مي كرد كه شما ميگي، يه جوري تقلب مي كرد كه عجيب نباشه و توش حرف نباشه\"

بد جوري مغالطه مي كرد! نه؟
بايد قبول كنيم ايران فقط تهران نيست (150811)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۱:۳۰:۴۱
شايد ذكر اين نكته جالب باشد كه روزنامه \"زودويچه سايتونگ\" نيز در اين مورد گفته است كه يازده ميليون راي تقلبي را حتي از كلاه جادو نيز نمي‌توان بيرون كشيد! (150853)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۲:۰۵:۰۸
من یکی از عوامل ستاد نظارت یکی از مناطق شهر تهران هستم و چندین دوره در انتخابات مشارکت داشته ام.
من محتویات این مقاله را تایید می کنم. کسانی که معتقد به تقلب در انتخبات باشند، اگر یک دوره به عنوان ناظر یا عامل اجرایی در انتخابات باشند خواهند فهمید که امکان تقلب در انتخبات وجود ندارد.
اولا چهار گروه پای هر صندوق حاضر می شوند. 1- نماینده فرماندار 2- عامل اجرایی وزارت کشور 3- ناظرین شورا 4- نماینده کاندیدا ها
جدا از بحث تدین و تقوا که برای انتخاب هر یک از افراد درگیر در انتخابات لحاظ می شود، این چهار گروه به طور طبیعی همدیگر را نمی شناسند. حتی عوامل اجرایی و نظارت هم با هم دیگر آشنا نیستند. بنابر این امکان تبانی پای صندوق ها بسیار کم است. در صورتی که نماینده کاندیدا حضور داشته باشد که امکان تقلب به صفر می رسد. این از لحاظ رای گیری.
از لحاظ تجمیع هم باید گفت که شورای نگهبان و وزارت کشور این تجمیع را به صورت جداگانه انجام می دهد پس هرگونه دست بردن در نتایج قابل پی گیری و ردیابی است. همچنین صندوق ها موجود است و نتایج آنها به تفکیک قابل بررسی و بازشماری می باشد.

از لحاظ عملی هم شاهد این مطلب هستیم همان نظامی که با رای قاطع مردم خاتمی را رئیس جمهور ایران کرد همان نظام احمدی نژاد را بر مسند ریاست جمهوری نشاند.

حال سوال این است که مستندات عزیزانی که معتقد به تقلب در انتخابات هستند چیست؟ و به چه دلیل روشن و واضحی می توان انتخابات را ابطال کرد. (150895)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۲:۴۵:۱۴
بنده ناظر شورای نگبهان بودم در انتخابات مجلس ششم. فرمایشات اقای کاملا درست است. امکان تقلب ممکن نیست مگر اینکه همه اعضای صندوق فامیل باشند وناظری بالا سرشان نباشد. صندوقها اماکنشان افرادشان ناظرین انها همه مشخص ومعین وامکان اضافه کردن صندوق وجود ندارد. تعرفه ها همین طور. لذا به نظر بنده اقایان به خاطر اطلاعات واهی گول خوردند یا خدای ناکرده غرض دیگری تو کار است. وبه هر صورت نمی خواهند رئیس جمهور منتخب سر کار بیاید. (149934)
 
یک ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۱:۳۵:۰۷
البته با توجه به مورد شماره 4 که آقای فروزنده مطرح کردند، حتی اگر همه اعضای صندوق تبانی هم بکنند، باز امکان تقلب وجود ندارد. چون ناظر کاندیدا حضور دارد. بعلاوه، امکان تبانی هم بسیار بسیار کم است. چون مجریان از وزارت کشور و معتمدین محل، و ناظران از شورای نگهبان و باز از معتمدین هستند. پس این فرض هم بسیار بسیار نادر است. (150627)
 
یا علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۶ ۱۱:۴۱:۱۶
اقا من هم نماینده فرماندار سر صندوق بودم از اعضای شعبه من 4 نفر طرفدار سرسخت اقای موسوی بودند که با وجود این 4 نفر اصلا نیازی به نماینده کاندیدا احساس نمیشد
امار صندوق به صندوق وزارت کشور را که دیدم دقیقا مثل فرم 22من بود مسلما سایر صندوقها هم همینطور بوده شکی در انتخابات نیست (165192)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۳:۵۳:۵۴
تنها در صورتی احتمال تقلب صفر می شه که هر ناظرو نمایندگان کاندیدا یک نسخه از صورت جلسه از تعداد ارای شمارش شده ی هر حوزه اخذ رای در همون موقع تحویل بگیرند که این امکان واسه ی هر کامدید فراهم باشه که ارای خود رو شمارش کنه. (150963)
 
متاسفم
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۳:۳۸
دروغگو 63 درصدت کو؟ وقتی علنآ درصد تورم که کاملآ ملموسه به طور رسمی توسط رییس جمهور به دروغ گفته میشه !انتظار دارید تقلب در انتخابات چیزه دور از ذهنی باشه؟ (151404)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۸:۲۵
سلام


لطفا نقد من به عنوان محاسبه ریاضی را منتشر کنید.نظر من هیچ مشکلی یا توهینی نداشت وگرنه مجبورم از طریق سایت های دیگر از این مورد علیه شما استفاده کنم.که تبعیض قایل می شوید.

ضمنا نظر 150772 را نیز برای امتحان کردنتان و خیلی بعد از نظر اصلی دادم که منتشر شده (151417)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۶:۴۷
يكي بر سر شاخ بن مي بريد (152288)
 
داوود
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۳۱:۳۶
توضیحات آقای دکتر صحیح. ولی ظاهرا سه مسئله بی پاسخ می ماند:
1- اعتراض آقای موسوی به عدم صدور کارت (به شکل صحیح) برای برخی ناظرین
2- نقش موازی سیستمهای کامپیوتری در فرایند گزارش آرا
3- و اعتراض اساسی آقای موسوی به گزارش نتایج شعب همزمان با شمارش آرا!

آنچه مسلم است هیچ اشکالی در رای گیری ها بوجود نیامد. به نظر می آید اعتراض به شمارش آرا هم محدود است. اما آنچه به طرق گوناگون مسئله اصلی اعتراضات است، تغییر ناگهانی نتایج در مرحله اعلام است. اگر در همین زمینه شفاف سازی صورت بگیرد، بسیاری از مسائل خودبه خود حل خواهد شد. (152367)
 
علی
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۱:۲۶:۲۷
ازقدیم گفته اند :چراعاقل کندکاری که بازآردپشیمانی آقی موسوی ازهاله دیدن آقای احمدی نژاد حرفها وحدیثهاگفته شدوزبان منتقدان رابه سخن گفتن گشودامازشماسوالی دارم آیاشماعلم غیب میدانیدکه قبل از شمارش آراء خودراپیروز%100اعلام کردیدتاآنکه باعث شودشکست رانپذیریدوهواخواهانتان رابی هیچ دلیل منطقی بکشتن دهیدجوابگوی خون جوانان درمحضرالهی شماخواهیدبود (158681)
 
غزل
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۳:۱۳:۵۷
من این حکومت را در جریانات و اغتشاشات اخیر بی تاثیر نمی دانم وقتی بیشتر پول این مملکت صرف رفاه حال شهروندان تهرانی میشود،وقتی کلان شهر تهران با ان وسعت و عظمت از شهر گل و بلبل شیراز سرسبزتر و با نشاط تر و پر گل تر است و ..........وقتی شهروند تهرانی شهروند درجه یک به حساب می اید و روستاییهای ما اصلا به حساب نمی ایند نتیجه انتخابات هم باید همین باشد. تهرانیها چون فکر میکردند همیشه و همه جا باید به فکر رفاه حال انها باشند پس رای انها هم 10 برابر یک شهروند شهرستانی ارزش دارد و این مساله برایشان گران تمام شد.


خطاب به حکومت: تا کی می خواهید به فکر رفاه حال تهرانیها باشید در حالی که میدانید بیشترین حامیان شما افراد زجر کش و زحمت کش و قانع روستاها و شهرستانها هستند. (158968)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۳:۲۴:۰۰
اگر هم حق داشته باشند وتقلبی (که باورش ممکن نیست)صورت گرفته باشد سوزاندن خانه ی خدا و اتش و غارت اموال وکمک به توطئه های گروهگ منافقین کاری ایست بس احمقانه و توهین به هشیاری مردم غیور ایران (158986)
 
saeed
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۴:۵۷:۰۰
تمنا دارم آقای دکتر یک بار دیگر نامه مهندس موسوی به شورتی نگهبان را بخوانند. این نکات در مقاله ایشان بی پاسخ مانده است.

1- اولا در مورد تعداد ناظران تنها آماری که من در یافتم در ایرنا است که با تحکم نوشته است (نقل به معنا می کنم) اتفاقا آقای موسوی بیشرین ناظر را داشتند. مثلا در استان تهران از 6 هزار و خرده ایشان در 2900 و خرده ای ناظر داشتند. البته آقای دکتر 3400 نوشته اند که از امار ایرنا حدود 500 ناظر بیشتر است. در هر حال همین فقط حدود 50 در صد صندوق ها را در بر می گیرد. البته این آمار بر اساس کارتهای صادر شده است. والا در عمل با اشتباهاتی که در صدور کارت ها رخ داده بود تعداد کمتری از ناظران عملا در صندوق ها حاضر بودند.

2- عمده تاکید مهندس موسوی بر مرحله شمارش اراست. اولا شمارش ارا در شعبه به صورت دستی انجام نشده است و فقط به شمارش کامپیوتری اکتفا شده است و همان توسط وزارت کشور اعلام شده است. در صورتی که طبق قانون باید ارا در شعبه شمارش دستی و تنیجه اعلام گردد.

3- در همین مرحله در بسیاری شعب ناظران را بیرون کرده اند.

4- پس از این مرحله انتقال صندوق ها به فرمانداری است که این مرحله نیز از بدون حضور ناظران انجام گرفته است.

متوجه هستید که مقاله آقای دکتر تنها تا مرحله رای دادن و مکانیسم آن را در بر می گیرد در حالی که ایرادات مخالفان عمدتا به مراحل پس از رای گیری ربط دارد. جمله معروف را حتما به خاطر دارید که مهم نیست چه رایی داده می شود مهم آن است که چه کسی آن را می شمارد

ممنون می شوم این نظر را به اطلاع برسانید (159124)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۲:۱۰:۱۳
چه کسی گفته شمارش آراء بوسیله‌ی کامپیوتر صورت گرفته؟
آقای موسوی و کمیته‌ی صیانت از آراء همچین ادعایی نکرده‌اند شما این را بر چه اساسی می‌گویید؟ اصلاً می‌دانید شمارش کامپیوتری آراء یعنی چه؟ برای شمارش کامپیوتری باید برگه‌های رأی به صورت کامپیوتری تکمیل شود و دستگاه برگه‌خوان وجود داشته باشد مثل کنکور. شاید منظور شما ثبت کدهای ملی در کامپیوتر بوده و با شمارش کامپیوتری اشتباه گرفته‌اید، مگر اینکه معتقد باشید همراه با ثبت کد ملی نام کاندیدای منتخب هر کس هم ثبت شده است! و یا شاید هم منظور شما تکمیل فرم 22 در سرور وزارت کشور بوده که توسط کامپیوتر انجام شده. در این خصوص هم حتماً اطلاع دارید این کار به موازات ارسال دستی فرم‌ها صورت گرفته و ملاک محاسبه در نتیجه‌ی نهایی نبوده است. از اطلاعات سرور وزارت کشور تنها در اعلام نتایج اولیه استفاده شد. همان که از طرف آقای موسوی به عنوان اعلام زودهنگام نتایج و دلیلی بر تقلب در انتخابات مطرح شد! ضمناً شما هم که مثل آقای موسوی به کلماتی مثل بسیاری یا عمدتاً خیلی علاقمندید. (175804)
 
ماهان
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۴۶:۴۷
با سلام بنده فقط راجع به شهریار که محل سکونتم هست میگم دو تاازرفقای فرهنگی بنده یکیشون ریس ستادآقای موسوی بوده یکیشون هم توی فرمانداری آرای که ازشعب میاد را وارد سیستم رایانه ای که هم فرم 28 میگن را بعهده داشت که اونی که ریس ستاد نتیجه قبول داره واونی که تو فرمانداری بود خودش وارد کننده اطلاعات بوده حالا خودتان قضاوت کنید. شاید هم پشت پرده اعتراضات آقای موسوی چیزی هست که این بهانه ها را می آورند. خدامیدونه ما که تعجب میکنیم از این رفتارشونو کم کم دارم بهش شک میکنم. (159238)
 
رحيم سليماني
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۱۱:۵۷:۵۳
انتخابات كاملا سالم برگزار شد و حق به حقدار رسيد (161966)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۴-۰۶ ۱۳:۰۹:۲۴
اگر تقلب نبود چرا سایت رسمی وزارت کشور ساعت 8 شب اعلام کرد که آقای احمدی نژاد برنده و پیروز قطعی انتخابات است در صورتی رای گیری تا ساعت 10 شب ادامه داشته است به نظر من این انتصاب بود نه انتخابات . (165376)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۲:۱۲:۵۹
بر اساس چه مدرکی این حرف رو می‌زنید؟ خیلی دوست دارم مدرکتون رو ارائه بدید، یا شما یا اون افرادی که به نظر شما رأی موافق دادن. (175805)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۲:۱۴:۱۱
بر چه اساسی این ادعا رو می‌کنید؟ خیلی دوست دارم مدرکتون رو ارائه بدید. یا شما یا اون دوستانی که با نظر شما موافق بوده‌اند. (175806)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۴-۱۶ ۲۱:۴۷:۳۱
دوستان جوش نزنید میتونین به آرشیو سایت وزارت کشور و فارس نیوز و صد البته ایرنا سری بزنید! (176741)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۶ ۲۳:۳۵:۵۸
اقا یا خانوم محترم
اگه تاساعت 8 شب مثلا 80 در صد صندوقها رو شرده باشن و از این شمارش 80 درصد احمدی نژاد و 10 درصد موسوی خب معلوم مشه اگه کل اون 20 درصد باقی مونده هم برای موسوی باشه باز م احمدی نژاد برنده ست پس اول تعقل کن بعد حرف بزن (252068)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۱ ۲۱:۱۴:۳۹
من هم در انتخابات گذشته سر صندوق بودم و معتقدم فراوون تقلب میشه . امیدوارم شهامت و صداقت منتشر کردن این نظر رو داشته باشین . (173392)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۲:۱۸:۰۱
شما هم اگر آدم صادقی هستید به جای استفاده از عبارت کلی \"فراوان\" موارد را مستند و مستدل بیان فرمایید. یادتان باشد در استدلالتان به حالات و احتمالاتی که می‌توان با حضور ناظر و مجری و مکانیزم رأی گیری \"فراوان\" تقلب کرد را هم حتماً بیان فرمایید. (175807)
 
۱۳۸۸-۰۵-۱۷ ۲۰:۲۸:۰۳
میشه لطفا 2 تا از این فراوون ها رو بگین ؟ (204920)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۱۲:۴۶:۰۶
بنده یک ایرانیم به قانون اساسی اعتقاد دارم درراه انقلاب وایران درچهارده سالگی به جبهه رفتم وترکش های روزهای سخت انقلاب راباخودحمل میکنم امام قلب من بود ولایت عشق من است این راگفتم تا به قول بانوی اول دادگستری خانم رجبی منافق ودموکرات وضدانقلاب واراذل واوباش فرضم نکنید بحث من این است چه کسانی خون به دل اقا کردند با این پرسش 1-دخالت ناظر وشورای نگهبان درتبلیغات انتخابات به فرض اینکه منع قانونی ندارد ایا چنین قانونی که ناظروقاضی درجبهه یکی ازمنازعین باشد موردقبول عام است به نظرشماو کاربران عزیز بهتر نبود اقایان جنتی-مومن -الهام وسایرین نیات قلبی خودرااشکارنمیکردند تا اقامجبور نشوند برای اطمینان مردم ازدیانت وامانت داری اقایان دفاع کنند چرا باتوجه به تجارب گذشته ازورود اعضای شورای نگهبان به عرصه دفاع ازیک کاندید باوضع قانون جلوگیری نشد2-بااینکه قانون مدیریت خدمات کشوری سالهابود که درمقابل قانون گریزی دولت بلاتکلیف بود وحتی مدیرمحترم سایت الف درمجلس به دولت معترض بود چرادراستانه انتخابات باتعجیل ونیمه بند اجراشد ایامردم میدانند این قانون در بخش لشکری برای تاثیر درانتخابات بصورت علی الحساب وفله ای به فیش حقوقی افزوده شد وباپایان رای گیری عجله ای برای اجرای ان نیست 3-بنده مادرم تحت پوشش کمیته امداد وخواهرم بسیجی است درجریان انتخابات وتبلیغات به منزل مادرم رفتم درمنزل نبودند بچه هاگفتند ازکمیته امداد تماس گرفته اند مادرم رفته کمیته وازبسیج تماس گرفته اند خواهرم رفته بسیج مراسم دارند منتظرماندم برگشتند گفتم مراسم چه بود گفتند هم دعوت بسیج وهم دعوت کمیته امدادبرای یک تجمع درسالن نشاط شهرایلام بوده وقراربوده سخنرانی احمدی نزاد درمصلای تهران بصورت ویدیو کنفرانس زنده پخش شود ازماخواسته اند به احمدی نزاد رای بدهیم ضمنا 19درصد مردم ایلام مستمری بگیر کمیته امداد و30درصد بیشتر بسیجی هستندایا متصدیان ورود نهادهای دولتی وبسیج به این عرصه خون به دل اقا نکرده اند 4-استارت بداخلاقی درمناظره ها راچه کسی زد تحریک احساسات مردم بااستفاده ازرسانه ملی وشعار علیه موسوی وهاشمی که مستقیم ازرسانه ملی پخش میشد چقدردرتحریک طرف مقابل تاثیر داشت 5-چه کسی بانام اسلام طرف مقابل را منافق ضداسلام و....معرفی وخودرامالک ومستحق مصادره انقلاب میداند زن کدام وزیر است که بی مهابا شخصیتهای انقلاب رامفسد ومحارب میخواند6- استفاده ازنیروهای اصولگرای میانه رو همچون چمران-سردارطلایی-پورمحمدی بعنوان مدیرکل انتخابات وزارت کشور خیلی بهتربود تافردی راکه درشورای نگهبان بنام اقای شریفی راد بیاورند وباان سابقه تعصب درمواضع به عنوان مدیرکل انتخاب کنند ایا اوردن این فرد ازشورای نگهبان باوجود این همه نیروی مجرب درست بود ودههاسوال که مجال طرح نیست بنده باشنیدن خطبه های نمازجمعه توسط اقا خون گریستم وبه همان اندازه که از اقدامات کاندیدهای رای نیاورده بیزارم چندبرابر از اقدامات غیر عالمانه مجریان وناظرین انتخابات واستفاده های ابزاری ازبیت المال ورسانه ها خصوصا روزنامه های ایران -کیهان وسیما که ازبودجه عمومی استفاده میکنندناراحت وبیزارم برای اثبات ادعایم همین بس که این اتفاقات ازچشمان قشر باسواد ودانشجو دورنماند بیایم 14میلیون نفر راقانع کنیم این بزرگترین خدمت به انقلاب است بیایم سانسوروخفقان خبری را کناربگذاریم پایه های اعتقادی مردم راانقدر محکم کنیم تا ازسخن پراکنی بی بی سی اینقد نهراسیم ترس از بی بی سی پیام جالبی نیست به نظر بنده ساوزکار روزانتخابات محکم است وقابلیت جلوگیری ازتقلب رادارد اما سازوکار ورود نهادهای دولتی واستفاده مقدس گونه از بیت المال برای جلب ارامردم وفریب قشر محروم امکانپذیر است کاری که مجلس میتواند جلویش رابگیرد (175827)
 
۱۳۸۸-۰۵-۲۲ ۰۱:۲۸:۰۰
نویسنده این مقاله را بهتر بشناسیم :

«لطف الله فروزنده» قائم مقام جمعيت ايثارگران که گفته مي شود در دولت دهم يکي از اعضاي کابينه خواهد بود، براي حمله به هاشمي رفسنجاني از روايت تاريخي عجيب از اوايل انقلاب استفاده کرد. به گزارش رجانيوز وي گفت؛ «در هشت سال دفاع مقدس، رئيس شوراي عالي دفاع رئيس جمهوري حضرت آيت الله خامنه يي بود، ولي چون هاشمي رفسنجاني امکانات مالي در اختيارش بود شرايط را طوري به وجود آورد که رئيس جمهوري به امام نامه نوشتند و درخواست کردند هاشمي رئيس شوراي عالي دفاع بشود، در حالي که اين حق مسلم رئيس جمهوري بود.» (207333)
 
مصطفي
۱۳۸۸-۰۶-۰۱ ۱۶:۴۲:۵۰
من واقعاً به خاطر اين اتفاقات متأسفم. من خودم در جريان انتخابات حاضر بودم. عملاً امكان تقلب در حدي اين چنين كه نتيجه را به كلي عوض كند (به اندازه تفاوت فاحش آراي فعلي و ادعاي 30 ميليون رأي آقاي موسوي) وجود ندارد. البته من خودم هيچ دل خوشي از احمدي نژاد ندارم و به دكتر رضايي رأي دادم، اما به حكم دموكراسي احترام مي گذارم. چقدر خوب بود اگر آقايان اين فرصت استثنايي را از مردم و كشور نمي گرفتند. افسوس! (213764)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۰-۰۴ ۰۸:۱۶:۰۸
کاش گذاشته بودند انتخابات روند عادی خودش را طی میکرد.دلخوشی مردم به نظام بیشتر می شد اعتبار جهانی حکومت هم بیشتر می شد .واقعیت اینه که همه چیز با صداقت پیش نمیره (264278)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۳-۰۲ ۰۸:۳۰:۴۰
اینها حق ناس هست اقای صالحی (4385332) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.