نظر منتشر شده
۳۰۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47649
درباره تحولات بعد از 22 خرداد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۴۷
شيريني انتخابات باشكوه 22 خرداد با سلسله تحولاتي تلخ و مشكوك در حال ضايع‌شدن است، انتخاباتي كه پس از تبليغات تلویزیونی و خياباني پرشور و تقريبا آرام، نشان از رشد سياسي چشمگير ملت ايران مي‌داد. درباره تحولات اخير، تذكر چند نكته ضروري است:



1. درباره تصمیم های آقای موسوی



تصميم آقاي موسوي براي استفاده از روش‌هاي قانوني در اعتراض به نتايج آرا، تصميم مباركي است. اي كاش ايشان از همان ابتداي كار چنين روشي را برمي‌گزيدند. آقاي‌موسوي مي‌توانند بر اساس قانون درباره هر صندوقي كه اعتراض دارند، مداركشان را به شوراي نگهبان ارايه كنند تا با حضور خودشان بازشماري شود. آقاي موسوي نبايد فراموش كنند كه «احساس تقلب» يا اينكه «در فلان شهر كه مردم استقبال بيشتري از ما كردند چرا كمتر راي آورديم»، دليل و مدرك كافي و قابل قبول براي تقلب درانتخابات نيست.



آقاي موسوي همچنين نبايد فراموش كنند كه در انتخابات رياست جمهوري تنها آراي "شهر تهران" ملاك نيست، بلكه راي كل ايران از جمله روستاها و شهرهاي كوچك هم در تعیین رئیس جمهور ایران موثر است.



اگر آقاي موسوي پس از ارايه مدارك و بازشماري صندوقهايي كه به آنها شكايت دارند نتوانند تقلب چشمگير در نتايج انتخابات را اثبات كنند، عذرخواهي از افكار عمومي، خانواده مقتولان و كساني كه بر اثر آشوب‌ها خسارت ديدند، حداقل كاري است كه ايشان بايد انجام دهند.



از آقای موسوی همچنین انتظار می رود حمایتهای سران غربی را از خود و هوادارانش قویا رد و اعلام کنند برای رسیدن به اهدافشان نیازی به حمایت خارجی ندارند.



اگر آقاي موسوي نتوانند تقلب گسترده در انتخابات (جابجايي 10 ميليون راي به نفع آقاي احمدي‌نژاد) را ثابت كنند، چه خوب است در صحنه سياسي مانده و با تشكيل حزب، ايده‌ها و برنامه‌هايشان را پيگيري و از ظرفيت انساني و طرفداران قابل ملاحظه ايجاد شده به شكلي صحيح استفاده فرمايند. كمك به دولت براي اجراي صحيح‌تر برنامه‌هاي درست و بازداشتن دولت از تصميمات غلط يا اجراي نادرست برنامه‌هاي مصوب مي‌تواند بزرگترين خدمت حزب آقاي موسوي به ملت و ميهن عزيز باشد.



2 – درباره سخنراني آقاي احمدي‌نژاد در ميدان ولي‌عصر



سخنراني يكشنبه شب‌ آقاي احمدي‌نژاد در ميدان ولي‌عصر تهران به بهانه جشن پيروزي در انتخابات از جهات زيادي غيرقابل قبول و نادرست بود.



از رييس جمهور اين كشور بزرگ و متمدن انتظار مي‌رفت پس از پيروزي در يك رقابت سنگين، جوانمردانه از طرفداران نامزدهاي رقيب و هر سه نامزد دلجويي كرده و شيريني پيروزي را به آنها هم بچشاند و آنها را در اين پيروزي سهيم كند. در حالي كه آقاي‌احمدي‌نژاد در مركز تهران (شهري كه در آن اكثريت آرا را نياورده است) علنا طرفداران انبوه نامزد رقيب را تحريك كرد.



صحبت‌هاي ايشان عليه رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و سكوت تاييدآميز‌شان هنگام نوهین به رئیس مجمع تشخیص مصلحت و تحريك جمعيت به شعار عليه جناب آقاي هاشمي رفسنجاني هم به هيچ وجه پذيرفتني نيست. آقاي احمدي‌نژاد اگر مدركي از خانواده و اطرافيان آقاي هاشمي دارند بايد آنرا براي رسيدگي به دادگاه ارايه كنند نه اينكه موضوع مبارزه با فساد را برخلاف فرمان صريح رهبري به موضوعي شعاري و تبليغاتي تبديل كنند.



سوء استفاده‌ آقاي احمدي‌نژاد از موضوع مبارزه با فساد در تبليغات انتخاباتي يكي از جنبه‌هاي تاريك اين انتخابات بود. چرا كه ايشان بعد از 4 سال تعلل ، به فكر انتشار اسامي مفسدان افتاد و این کار را هم ناقص، مبهم و از مسيري خارج از دادگاه و محكمه انجام داد.



3 – درباره اطلاع رساني متن و حاشيه و بعد از انتخابات



مسوولان جمهوري اسلامي در رده‌هاي مختلف عادت ندارند مردم و افكار عمومي را در جريان اطلاعات و تحولات روز قرار دهند. در مسايل مختلف و از جمله همين انتخابات، مسوولان اجرايي و نظارت از بسياري جزئيات مطلع هستند كه اگر افكار عمومي را با آن آشنا كنند، شائبه تقلب موثر تا حد زيادي فروكش خواهد كرد. اعلام نسبت آراي نامزدها در شهرستانهاي مختلف در روز گذشته همين اثر را داشت و تاحدود زیادی شائبه تقلب را کم رنگ کرد. اعلام جزيي‌تر آراء تا نتايج تك تك صندوق ها و بخصوص شفاف‌سازي فرايند اجرا و نظارت بر انتخابات مي‌تواند تا حد زيادي از تاثیر گذاری شبهه‌ها و شايعه پراكني‌هاي بد دلان، پيشگيري كند.



متاسفانه صدا و سيما هم بعد از انتخابات به وظيفه اطلاع رساني خود بسيار بد عمل كرد. اصولا چرا صدا و سيما آقاي ميرحسين موسوي را بايكوت خبري كرده و چرا از ايشان دعوت نمي‌كند بيايد حرفهايش را بزند و استدلالهايش را مطرح كند؟ مگر پاسخ كافي و روشن براي ادعاهاي ايشان وجود ندارد؟ سانسور اخبار آقاي موسوي متاسفانه اين شائبه را پيش مي‌آورد كه نكند حق با ايشان است؟!



در شرايطي كه چندين شبكه ماهواره‌اي خائن و روباهي مثل تلويزيون بي بي سي روبروي ماست، چرا تريبون‌‌هاي رسمي كشور بايد آقاي موسوي را بايكوت كنند؟



البته اقدام سایت های اینترنتی حامی آقاي موسوي در تحريك هوادارانشان به ریختن در خیابانها و سکوت اولیه ایشان، واقعا حيرت انگيز است؛ اما بهتر نبود مواضع ایشان، شفاف و از طريق رسانه‌هاي رسمي به اطلاع عموم مي‌رسيد تا اينطور شايعات و توهمات دروغ بر افكار عمومي مستولي نشود؟



از روز 5 شنبه شبكه پيامك كشور هم به دليل روشني (جلوگيري از سوء استفاده اتاق شایعه پراکنان و اغتشاشگران) قطع است. مسوولان حتي صادقانه دليل اين موضوع ساده را هم به مردم نمي‌گويند. وقتی مسئولان مردم را محرم نمی دانند و به روشن سازی صادقانه ابهامات و شایعات بی اعتنایی می کنند؛ شایعات به تدریج باور می شود و دیگر سخت مي‌توان به طرفداران آقاي موسوي قبولاند كه تقلب موثری در كار نبوده است.



4- درباره عملكرد دستگاه‌هاي امنيتي



عملكرد دستگاه‌هاي امنيتي هم در ماجراهاي اخير، عجيب و سوال برانگيز است.



با وجودي كه علايم و شواهد؛ تهديدهاي صريحي درباره اغتشاش در صورت راي نياوردن آقاي موسوي وجود داشت، جاي تعجب است كه چرا پليس در حمله عصر شنبه به اموال عمومي غافلگير شد و در اغلب صحنه‌ها يا حضور نداشت، يا دخالت نمي‌كرد و يا منفعل و سردرگم بود.



جاي سوال اينجاست كه چرا با وجود حضور پليس در خيابانهاي اميرآباد شمالي، عده‌اي با هويت نامعلوم(!) مي‌توانند وارد خوابگاه كوي دانشگاه تهران شوند و به شكلي وحشيانه و بدون تبعيض؛ دانشجويان را مضروب و اموالشان را تخريب كنند چنين اتفاق شومي از اصفهان نيز گزارش شده است.



چرا نيروهاي امنيتي سرشاخه‌ها و ساماندهي كنندگان اوباش و اغتشاشگران را دستگير نمي‌كند و چرا مقامات امنيتي درباره نحوه برخورد با تجميعات ضد و نقيض حرف مي‌زنند؟



درباره حادثه تلخ و نفرت انگیز کوی دانشگاه تهران، از رئیس محترم مجلس شورای اسلامی انتظار می رود دستور بموقع و مهم خود برای پیگیری موضوع توسط هیاتی از نمایندگان مجلس را از طرف ملت تا رسیدن به نتیجه و اشد تنبیه متخلفان پیگیری کنند.



هر چند عملكرد آقاي موسوي كه در ابتدا بجاي اعتراض قانوني به نتايج آرا، طرفدارانش را تحريك به اغتشاش كرد، به شدت زير سوال و غير قابل قبول است ، اما درباره سوالات فوق، شخص رييس شوراي عالي امنيت ملي بايد به ملت و نمايندگان در مجلس پاسخگو باشند، آقاي احمدي‌نژاد بايد پاسخگو باشند كه چرا در زمان التهاب طرفداران آقاي موسوي با سخنانش در ميدان ولي‌عصر به روي آتش آنها بنزين ريخت؟
* * *


ماجراهاي اخير، افكار عمومي را نگران و ملتهب كرده است. اخبار رسيده حاكي است بسياري از كسب و كارها دچار ركود شده، معاملات تجاري و كاري به عقب افتاده و حتي وقت‌ مطب‌هاي پزشكان نيز توسط بيماران لغو می شود.



آنچه مسلم است قبل از هر چيز ملت آرامش و امنيت مي‌خواهند. ابتدا بايد امنيت برقرار شود و بعد به حساب اشتباهات و خلاف‌ها رسيدگي شود.



مردم براي ايراني آبادتر و زندگي بهتر پای صندوق های رای حاضر شدند نه اينكه شاهد ناامني و اغتشاش باشند.

 
بیطرف
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۴:۵۳:۲۳
واقعا اگر انتخابات بخواهد تکرار شود هم احمدی نژاد و هم موسوی باید رد صلاحیت شوند چون هردو نشان دادند لیاقت ریاست جمهوری این ملت را ندارند و برای ریاست خودشان جان و مال مردم را به خطر می اندازند. (149933)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۱۷:۲۳
من با این نظر قویا مخالفم. چرا این همه توهین و تهمت به احمدی نژاد غیرت شما را تحریک نمی کند؟ چرا تهمت تقلب در انتخابات با وجود تایید کلیت انتخابات از سوی رهبری شما ها را ناراحت نمی کند؟ چرا دعوت مردم به آشوب در چندین نامه رسمی و یا سخنرانی و مصاحبه با شبکه های بیگانه شما را ناراحت نمی کند؟ آنوقت سخنرانی احمدی نژاد در میدان ولی عصر تا این حد شما را ناراحت کرده است؟ (149978)
 
قافله سالار
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۳۷:۴۸
قدیما میگفتن کمترین صبر خدا 70 ساله!
یعنی اگر کسی گناهی میکرد خدا تا 70 سال جوابشو نمیداد.
ولی امروز انگار صبر خدا کم شده!

کسانی که میگفتند \" کسی که در مراجع ذیصلاح محکوم است متهم بوده و بقیه مبرا اند\" امروز بدون نظر مراجع ذیصلاح انتخابات چند میلیونی را رد میکند!

کسانی که میگفتند \"اتهامات به هاشمی و ناطق بی اساس است چون رهبر تاییدشان کرده .\" امروز نظر رهبری راجع به صحت انتخابات را بر نمیتابند!

و کسانی که دم از قانون میزدند امروز بی قانونی میکنند.!


یا صبـــــــــــــــــــــــــــــــور! (150341)
 
amir
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۵۲:۵۴
مگر رهبری انتخابات را باید تایید کند؟ (150448)
 
شمالی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۰۵:۰۳
داداش یا آبجی عزیز! خبر از قانون مگه نداری؟ (151339)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۴۲:۲۱
به خاطر اينكه كسي كه شروع به توهين و فحاشي كرد و چاقو را از رو بست، نامزد جنابعالي بودند نه آقاي موسوي (150504)
 
ج
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۰۶:۴۳
\"چرا تهمت تقلب در انتخابات با وجود تایید کلیت انتخابات از سوی رهبری شما ها را ناراحت نمی کند؟\"

آقای عزیز این استدلال شما ما را ناراحت می‌کند. وقتی شورای نگهبان هنوز انتخابات را تایید نکرده است شما بنا بر تایید رهبری آن را تایید می‌کنید. بعد از موسوی توقع دارید که به شورای نگهبان امید داشته باشد.

آیا عمل شما زیر سوال بردن مرجعیت شورا نیست؟
آیا برگزاری جشن پیروزی و نامیدن احمدی‌نژاد به عنوان رییس‌جمهور منتخب و ذکر آرای 24 میلیونی او از طرف مقامات نظام، لوث کردن حق شکایت به شورای نگهبان نیست؟ (150550)
 
شمالی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۰۸:۱۷
برادر من! مگه تا قبل از این ملت جشن پیروزی نمی گرفتن. ینی همیشه یکی دو هفته صبر می کردن بعد می گفتن \"هورا ما بردیم\". انصافتو شکر. (151351)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۱۲:۱۶
چرا شما جمعیت میلیونی حامیان موسوی را با جمعیت حامی احمدی نژاد مقایسه نمی کنید تا متوجه شوید ایشان 24.5 میلیون رای نیاورده اند. این رای متناسب با چیزی نیست که ما در تماس با جامعه لمس کنیم. (150557)
 
متقی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۴۸:۳۳
نه آقای احمدی نژاد و نه آقای موسوی از تدبیر و درایت لازم برای مسئولیت های بزرگ برخوردار نیستند.آقای احمدی نژاد با بی درایتی خود یک مسئله ای را که می شد با متانت و آرامش کنترل کرد تبدیل به یک بحران ملی کرده و بلافاصله هم کشور را در این وضیت رها کرده و به سفر می رود. آقای موسوی هم که آنقدر مدیریت ندارد که بتواند بر هواداران خود تسلط داشته باشد یا بین آنها و آشوبگران خط کشی کند. نتیجه اخلاقی اینکه سرمان کلاه رفته تا زانو. (150800)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۳۳:۲۲
عالی گفتی.منطقی بود.ممنون. (152258)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۲۸:۱۸
چه کسی در انتخابات پیروز شده است؟
چه کسی تریبونهای مملکت دست اوست؟
تلویزیون سخنان چه کسی را پخش می کند؟
رسانه در دست کیست؟
چه کسی با همه این امکانات مخالفانش را تحریک می کند؟
چه کسی مخالفانش را خس و خاشاک خطاب می کند؟
و در نهایت چه کسی است که مردم را در مقابل هم قرار داده؟ (150008)
 
حصار
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۴۲:۰۹
عزیز من

احمدی نژاد اراذل و اوباش و خسارت زنندگان به اموال مردم را خس و خاشاک نامید به شما چرا بر خورد؟ نکنه شما هم .. آره؟

فکر میکنم طبیعی باشه بعد از انتخابات نامزد پیروز در رادیو تلویزیون حاضر بشه و سخنرانی کنه همان کاری که همه میکنند. علی الخصوص رییس جمهور هم باشه!

میخواید کلا احمدی نژاد بایکوت بشه و صبح تا شب تصاویر موسوی با خانم همیشه گل به دستشون رو نشون ملت بدن تا بی عدالتی نشه؟


برای هزارمین بار میگم اصلاح طلبان شکست را نمیپذیرند. (150348)
 
عليرضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۵:۵۰
عزيز من
1 . كافر همه را به كيش خود پندارد !
2 . شمايي كه دم از قانون مي زنيد و طرفدار ديگر كانديداها را به بي قانوني متهم مي كنيد ،به اين نكات توجه كنيد كه چرا آقاي احمدي نژاد كه دم از قانون ميزند چرا قبل از اينكه شوراي نگهبان انتخابات را تاييد كند آن جمعيت اندك كه با اتوبوسهاي دولتي به خيابان وليعصر كشاندند را به بي قانوني متهم نمي كنيد آيا اين عين ..... نيست؟
3 .بلي بي قانوني از دولتي كه طي چهار سال گذشته خود به اذعان حاميان دولتيش از جمله مجلس پيوسته قانون گريزي داشته ، اين بي قانوني در ميدان وليعصر كه مساله طبيعي و عاديست !
4 . شما اگر واقع بينانه به جمعيتي كه احمدي نژاد با تمامي امكانات رسانه ايي در اختيار در ميدان وليعصر جمع نمود باسخنراني توهين آميز احمدي نژاد به ساير مردم و جمعيت چند ميليوني از ميدان امام حسين تا آزادي بدون در دست داشتن هيچ رسانه ايي حتي اس ام اس بايد به حقانيت طرفين پي برد.
5 . چرا اين تماميت خواهان از اطلاع رساني مردم به يكديگر ترسيده اندكه تمامي رسانه ها بر روي آنها مسدود نموده اند؟
ودر آخر اين را بدان كه ظلم باقي نمي ماند (151408)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۴۷:۵۳
آقاي موسوي تحريك را شروع كردند كه قبل از شمارش تمام آرا ،همان شب انتخابات با جمع كردن خبرنگاران خارجي و داخلي اعلام نمودند من با سي ميليون راي رئيس جمهور شده ام .آقاي موسوي مردم را خس و خاشاك مي دانند كه تصور مي كنند فقط هواداران سرمايه دار و تهراني ايشان حق راي دارند نه مردم روستايي و مستضعف وايشان بودند كه مردم را درمقابل هم قرار دادند همان هنگام كه همسر ايشان خانم رهنورد به بي بي سي گفتند چون موسوي ترك است بايد همه به او راي داده باشند و چون من لر هستم وموسوي داماد لرها بايد به او راي داده باشند .متاسفم كه چنين فردي با اين افكار قوم پرستانه خودرا قران پژوه مي دانند .و فرزندان ما در دانشگاهي درس مي خوانند كه چنين افرادي رئيس آن هستند .
ما شمارا از زن ومردي آفريديم و بهترين شما درنزد خدا پرهيز كارترين شماست. (150359)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۳۸:۵۶
این اغتشاشات با صحبتهای آقای احمدی نژاد شروع نشد ، از وقتی شروع شد که آقای موسوی بی هیچ مدرک و دلیلی بیانیه منتشر فرمودند که در انتخابات تقلب شده و مردم رو تحریک کردند . (150428)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۵۴:۴۶
کسی نیست جز موسوی (150528)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۸:۵۹:۵۶
كساني كه به موسوي مشاوره مي دهند او را تا ته چاه مي برند باور نداريد صبر كنبد و ببينيد (154729)
 
الف خوان
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۹:۱۲
درباره اقدامات الف؛
حال که شما اینقدر دقیق متهمان هر بخش را برشمردید خوب است یک آیتم دیگری هم به تحلیل فوق اضافه کنید تحت عنوان\"اقدامات الف بعد از حماسه 22 خرداد\"
سایت الف در اقدامی سئوال برانگیز نتایج انتخابات را قبل از اعلام رسمی وزارت کشور در این سایت منتشر کرد! آیا صرف اینکه بزرگان این سایت به منابع اطلاعاتی دروزارت کشور دارند باید چنین اقدامی می کردند؟ (چون بخشی از حیرت و شبهه مردم از همین اعلام زودرس نتایج توسط الف بود.)
دوم اینکه این توصیه ها را شما چرا امروز یعنی 26 خرداد منتشر می کنید؟! اگر واقعاً شما اهل پیش بینی بودید باید قبلاز وقوع این حوادث نکات فوق را به نامزدها،مراکز امنیتی،صدا و سیما و .. . یادآور می شدید تا هزینه این بحران به حداقل ممکن می رسید.
سوم اینکه ما هنوز متوجه نشدیم آقای میرحسین موسوی قبل از پایان زمان رای گیری چگونه متوجه شدند او برنده انتخابات شده است؟! آیا وی همان اشتباه اقای هاشمی را در ماجرای سوم تیر مرتکب نشده اند؛ با این تفاوت که هاشمی توهم پیروزی داشت ولی اعلام نکرد اما در نهایت شکست را پذیرفت اما میرحسین اعلام کرد ولی بعد از مشخص شدن نتایج، شکست را نپذیرفت! (ضمناً ارسال نامه تبریک آقای خاتمی به وی نیز در همان شب انتخابات و قبل از اتمام مهلت رای گیری و مشخص شدن نتایج آراء (به نقل از خبرگزاری ایلنا) جای ابهام دارد.)
در پایان با حساب کتابی که این حقیر داشته ام اگر میزان رای مورد ادعای آقایان موسوی، کروبی و رضایی را بپذیریم نه تنها هیچ رای دیگری برای احمدی نژاد باقی نمی ماند بلکه باید چند میلیون رای هم تقلب کنیم تا با \"احساس\" و \"ادعای \" این عزیزان مطابقت داشته باشد! (150133)
 
بخش خبری الف
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۰۲:۱۰
الف از عصر جمعه به شدت تحت فشار خوانندگان بود تا اگر نتیجه اولیه آرا را بدست آورد منتشر کند. همین کار را هم کرد و تذکر داد که این نتایج اولیه و غیر قابل استناد هستند فقط نسبتها را تقریبا بیان می کند که چه کسی جلو تر است. (150260)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۰۸:۴۳
شما درست فرمودید ما ایرانی افرادی احساساتی هستیم
و خیلی وقتها چوب احساسات خود را می خوریم
آقای موسوی در آخرین نطق خودشان بسیج رل عملاً خلع سلاح می کند و آقای خاتمی در روز انتخابات با اعلام برنده شدن قاطع اقای موسوی انتظارات حامیان موسوی را بالا می برد
حال آقای احمدی نژاد نیز باید به شرط ادب در مقابل مخالف عکس العمل شدید نشان ندهد وتاکتیک خود را عوض کند که هرکس با من نبود گناهکار است (150386)
 
فرشید
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۴۹:۴۶
آقای موسوی با استناد به 8 مورد صحت انتخابات را زیر سوال برده . با بازشماری آرا فقط یکی از این 8 مورد ممکن است پاسخ داده شود. مثلا کارشکنی‌های عدیده مسئولانه وزارت کشور و بسیاری از فرمانداری‌ها، ازجمله فرمانداری تهران در ارائه کارت‌های ناظران منجر به عدم امکان حضور تعداد قابل توجهی از آنها در محل شعب اخذ رأی و محل‌های شمارش و تجمیع آرا گردید و نمایندگان نامزدها هیچگونه نظارتی بر انتخابات نداشته‌اند. همنیطور استفاده نامشروع از امکانات دولتی و تخریب و توهین به دیگران در صدا و سیما بدون امکان پاسخ گویی و ... (150361)
 
بسیجی که مدرسه عشق بود
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۰۱:۳۹
دلمان خوش بود رهبری داریم و همه به حرفش گوش می دهیم . حالا احمدی نزاد و حامیان او و موسوی و حامیانش خون به جگرش کردند. عمدا یا سهوا مهم نیست . آیا در این چند روز کسی دلش به حال رهبر سوخته است؟ هاشمی کجاست که می گفت عشق من آقای خامنه ای است؟ مراجع چرا از رهبر حمایت نمی کنند؟ سپاه کجاست؟ آقا محسن حد اقل تو می توانی با یک یا زهرا افسار این شتر را به خود وانهی؟ دلم شدید گرفته است . چرا باید مردم قربانی هوس های قدرت چند نفر شوند؟ دمکراسی و امنیت با هم خوب است . (150542)
 
شمالی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۰۳:۳۱
بابا کشته منو این استدلالای کشندت نازنین! (151332)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۵-۳۰ ۰۶:۴۵:۰۴
سلام این انتخاباتاز همه لحاظ خوب بود همه خودشون رو نشون دادند کساییکه دینشون رو به دنیا فروختند کساییکه دروغ گفتند و.........تو این بین درود به احمدتوکلی با این سایتشبا توجه به اینکه اصولگراس ولی حقیقت رو میگه ولو اینکه به ضررحزبش باشه کاش همه اینطور بودند. (211943)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۴:۵۸:۴۴
ایکاش مسئولان حکومتی با کمی تامل و بردباری مسائل بوجود آمده را در داخل حکومت حل میکردندتا اینچنین سوژه ای منفی برای مردم جهان نشویم . واقعا متاسف شدم وقتی حلاوت و شیرینی 40 میلیون رای را اینچنین خراب کردند . (149940)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۵۵:۴۲
من فكر نمي كنم آقاي موسوي كه به يك تذكر معمولي مجري مناظره به آن صورت عصبي از كوره در رفتند وبه ايشان پرخاش كردند حاضر به شنيدن حرف كسي باشند و مي بينيد كه حتي حاضر نشدند از راه هاي قانوني شكايت خود را پيش ببرند .بدانيد اين قدرت طلبان چون با راي نه ي مردم رو يه رو شدند هدفي جز اين نداشتند كه مردم را از اين شيريني محروم كنند. (150369)
 
پشیمان از رایی که دادم
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۴:۵۸:۴۹
من به عنوان یک رای دهنده به آقای موسوی واقعا پشیمانم. خانم ایشان می گوید چون من لرم و آقای موسوی داماد لر هاست رای ما در لرستان باید بیشتر می شد؟!

شما را بخدا این چه منطقی است؟ اینطوری می خواستید کشور را اداره کنیم؟ قرار بود از چاله یک ریس جمهور بی منطق به چاه شما بیفتیم؟

جواب این خونها را که می دهد؟ (149941)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۱۲:۱۶
اگر چنين حرفي زده با منطق تبليغاتي اندكي صحيح بنظر ميرسد و لي از خانم رهنورد چنين كلماتي بعيد بنظر ميرسد. (150143)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۲۶:۴۳
بله چنین حرفی را زهرا رهنورد در تماس با بی بی سی روز بعد از انتخابات زده است! (150320)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۵۷:۳۲
متاسفانه گفته اند. مصاحبه ایشان با بی بی سی را می گویند (150370)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۵۲:۱۳
شما را بخدا یکی فایل صوتی مصاحبه ایشان با بی بی سی را بیاورد بگذارد اینجا تا ایشان باور کنند. (150522)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۹:۰۳:۵۱
من با اين شعار كه ميگند احمدي نژاد ديكتاتورا موافق نيستم

چون اگه ديكتاتور بود الان پدر همه اين به اصطلاح ارازل و اوباش را در آورده بود

واقعا تحمل خوبي داره
من به او تبريك ميگم

هرچند معتقدم موسوي و حلقه نزديكان دورو برش كاري مي كنند كه خود به خود محو شوندو اين كار احمدي نژاد را كمي راحت تر خواهد كرد (154735)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۰۶:۳۹
اگر مثل شما فرض کنیم بله منطقی نیست اما ایشان احتمال را مطرح کردند که منطقی به نظر می رسد. (150384)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۴۸:۰۵
من متن تمام سخنان ايشان رو دارم
ممكن است منبع ذكر بفرمايند؟ (150517)
 
تدین
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۰۰:۵۳
بنام خدا

از تحلیل خوب و شما منمونم (149948)
 
اسممو می خوای چیکار
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۰۲:۲۶
خدای من چه اتفاقی دارد می افتد؟
آقای موسوی چرا از اول با روشهای قانونی نرفت برای حل مساله؟
چه کسی هواداران ایشان را تحریک می کند؟ چرا کسی جلوی احمدی نژاد را نمی گیرد؟
این خونها پای چه کسی است؟

بخدا اگر آقای موسوی که این قائله را شروع کرده اگر نتواند تقلب گسترده را (جابجایی 10 میلیون رای) را اثبات کند باید پاسخگوی این خونها و خسارتها باشد (149951)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۶:۵۷
حتی اگر اثبات هم کند باز هم باید پاسخگوی این خسارات باشد...دلیلی نداشت کاری را که از طریق قانون باید انجام میداد با تحریک و اغتشاش انجام بدهد. (150122)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۱۸:۳۹
اگر اعتراض مردمي نبود براي موسوي تره هم خرد نمي كردند (150696)
 
م از تهران
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۰۵:۵۵
آقا جان ما امنیت می خواهیم. گور پدر انتخابات یکی باید این نا امنی ها را جمع کند نخواستیم این انتخابات را.
من سه روزه شوهرم میرود سرکار دل توی دلم نیست. این درسته؟... آقای موسوی این درسته؟... آقای احمدی نژاد این درسته؟... (149936)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۵۲:۲۷
به نظر من اقای احمدی نژاد مقصر این نا امنی ها نیستند واین اقای موسوی است که بر هم زننده مملکت است ومقصر این نا امنی ها ایشان است (150808)
 
حميدي
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۰۷:۱۱
با سلام
آقاي موسوي به هيچ عنوان تحريك به اغتشاش نكرده است.چرا يكجانبه قضاوت مي‌كنيد؟. ايشان چكار بايد ميكرد كه نكرد.مگر 2 روز قبل از انتخابات به شوراي نگهبان اعتراض نكرد؟ مگر به مقام رهبري نامه نداد و درخواست دخالت ايشان نكرد؟ وقتي ناظران معرفي شده توسط ستاد آقاي موسوي را پاي صندوق‌ها راه ندادند، چه مي‌توان كرد؟.
.! (149950)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۲۱:۱۲
چرا دروغ می گویید؟ چه کسی این ها را راه نداده؟ آیا این چندین هزار ناظر موسوی سر صندوق ها جن و پری بودند؟
واقعا باید از موسوی پرسید اگر آراء بازشماری شد و معلوم شد حق با احمدی نژاد است آنوقت چگونه روی سربلند کردن در مقابل ملت ایران را دارید؟ (149989)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۳۷:۵۰
اتفاقا همان نامه هايشان به شوراي نگهبان و رهبري كه بدون هيچ استناد و شاهدي خبر از تقلب و آشوب مي‌داد يكي از مهمترين زمينه هاي تحريك بود (150034)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۳:۲۶
چرا آقای موسوی وقتی هنوز آراشمارش نشده می آید می گوید من 30 م رای دارم؟ (150054)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۰۷:۴۸
شما هم که کلی گویی می کنی!
قبل از انتخابات اعتراض به چه داشت؟
انتظار جهت دخالت رهبری به هر طریق در انتخابات غیر قابل قبول است.
شاید بهتر باشد سری به سایتها بزنید تا بدانید بیشترین ناظران پای صندوق از جانب آقای موسوی بودند و ادعای راه ندادن پای صندوق تاکنون شاهد و مصداقی نداشته است حتی در سایتهای طرفدار ایشان. الآن وضعیتی پیش آمده که فقط به سود مفسدین سیاسی و اقتصادی است همانها که باعث ریزش آرای آقای موسوی شدند. بایست این سروصداها ساکت شوند. (150272)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۰۸:۵۴
دوست عزيز چه خوب است حداقل يك نفر را كه روي صندوق راي بوده پيدا كنيد تا ببنيد آقاي موسوي نه تنها روي صندوق هاي راي كه حتي در فرمانداري و استانداري و اتاق احزاب هم ناظر داشتند و اين علاوه بر كميته ي به اصطلاح خودشان صيانت از آرا است و خود من حداقل در يك مورد شاهد بودم كه جوان شانزده ساله اي را به عنوان همان كميته و به صورت مخفي به سر صندوق ها فرستاده بودند .تمام نمايندگان ايشان تا آخرين لحظه ي شمارش آرا و ارسال ان به فرمانداري حضور داشتند اگر سند و دليل ومدرك دارند چرا ارائه نمي دهند چرا مي گويند بايد كل انتخابات باطل شود .خود خواهي تا اين حد .تمام دلايلي كه شما به عنوان كارهاي پيشگيرانه ي ايشان آورده ايد خود بهترين دليل است بر اين كه ايشان مانند تمام مراجع معتبر نظر سنجي مي دانستند كه شكست خواهند خورد واين كارها و بيانيه ي حامي ايشان هم براي جو سازي و توجيه هواداران و جهت انتقام گيري از ملت بود . (150387)
 
داود
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۵۴:۱۴
چی میگی عزیزم
وقتی اقای موسوی توی پیامش اعلام می کنه که این نتیجه

شعبده بازی صدا وسیما و وزارت کشوره دیگه چه اتظاری میشه از بقیه داشت ؟

حالا هر چه قدر هم بگه ما مخالف اغتشاش هستیم کسی حرفش رو باور نمیکنه .

این طور که معلوم است ایشان شکست خود را جزء امور محال می دانسته است

اقای موسوی داره وارد بازی خطر ناکی میشه .


شما از یک طرف میگید طرفداران موسوی اشوبگر نیستند و از طرفی میگید

چرا احمدی نژاد گفته اشوبگران خس و خاشاک هستند . (150526)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۱:۳۰:۴۱
این چه حرفیست؟
کی میگه ناظرانش را راه نداده اند؟ من خودم ناظر اقای رضایی بودم و به او هم رای دادم! ناظر آقای موسوی بود. از اول تا آخر! خوب هم بود. تازه ناظر آقای کروبی رو هم قانع کرد که به موسوی رای بده و او هم به موسوی رای داد. اگر خواستید اسمش رو بهتون بگم. یعنی تقلب هم در انتخابات کرده. پای صندوق ناظر دیگر را تشویق به رای به موسوی می کرد.

من قبلا هم بارها در جریان انتخابات مسئول بوده ام. اصلا مگر امکان دارد که کسی بتواند 10 میلیون رای را تقلب کند؟
100 هزار تا ، دویست هزار تا که نیست!

به آقای رضایی افتخار می کنم که خودش رو داخل این معرکه نکرد. (150622)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۴۹:۰۵
پس اين من بودم سه چهارتا بيانيه تند صادر كردم!\"به اعتراضهاي مدني خود ادامه دهيد\" (150731)
 
maryam
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۵۴:۴۷
درپاسخ به جناب حمیدی باید بگویم ایشان از کجا می دانند که ناظران معرفی شده را درپای صندوق های رای راه نداده اند؟ فقط نکته ای که هست آقای موسوی با گفتن کلمه درانتخابات تقلب صورت گرفته است و آرا باطل است این اغتشاشات را بوجود آوردند. درحالیکه بایک شکایت بعد از انتخابات می توانستند جلوی اینهمه اغتشاش را بگیرند. (150814)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۹:۰۵:۲۵
با زنش در چهر راه ولي عصر تحسن كند. چرا جوانان مردم را جلو مي فرستد (154737)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۰۷:۲۲
اقای احمدی نژاد ایا یادتون هست که دوشنبه اعلام کردید که معترضین 5-6 نفر خس و خاشاک هستن و به اندازه ارای یک صندوق هم نمیشوند؟و جمعیت یعنی اینها که در میدان ولیعصر جمع شدن؟
امیدوارم دیگه این اعتراض علنی دو میلیونی که از تمام کانالهای جهان البته غیر از تلویزیون حامی شما پخش شد دیده باشین ! گرچه شما در دروغ گفتن تو روی مردم ید طولایی دارین ممکنه بازم این دومیلیون جمعیت رو انکار کنین!
دروغگو دشمن خداست
توهم هم چیز بدی است

\'گرچه میدونم روحیه سانسورگرایی شما ها اجازه نمیده نظر مخالفتونرو پخش کنین اما خوب هست که خود تو هم اینو که من گفتم بدونی یک نفر هم از طرفداراش کافی است (149957)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۱۷:۲۶
اولا منظور آقاي احمدي نژاد از خس وخاشاك كساني بود كه درتهران آشوب كردند و آتش سوز ي به راه انداختند نه كساني كه به آقاي موسوي راي دادند و اكنو ن با تداوم اين آشوب ها ثابت شد كه از خس و خاشاك هم كمترند زيرا نه برا ي گرم كردن و روشن كردن زندگي هم وطنانشان كه براي شاد كردن دشمنان آتش روشن مي كنند .خوب است كه به سوره ي المسد مراجعه كنيد تا معني اين حرف هارا بهتر بدانيد . (150403)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۲۲:۲۳
نمیدونم چرا متوجه نیستید منظور احمدی نزاد از خس و خاراک این اراذل واوباشی هستند که در این چند وقت به جان ومال مردم تعرض می کنند نه خدای نکرده شما!نمی دونم امثال شما چرا همیشه هر چیزی رو به خودتون ربط می دهید؟بابا شما همتون گلید. (150486)
 
قلیپور
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۴۶:۵۸
من نمیدونم فهم این مطلب که احمدی نژاد - صراحتا - \" اغتشاشگران \" را خس و خاشاک خطاب کرد چقدر هوش میخواد که یه عده ندارن و مدام سعی میکنند دوباره اتهام زنی به رئیس جمهور رو شروع کنند و هی به دروغ تکرار میکنن که احمدی نژاد همه طرفداران موسوی رو خس و خاشاک دونسته. بابا جون! یه بار به مدت 4 سال امتحان کردید جواب نداد . الان هم که به طرز ملموسی به نظر میرسه این جناب موسویه با بچه بازیش آلت دست یه عده افراطی ِ \"دنبال انقلاب مخملی \" شده. یعنی باور کنیم این آدم سیاسی اینقدر از روند برگزاری انتخابات بی خبره که نمیفهمه نمیشه در انتخابات _ اون هم با این فاصله آرا _ تقلب کرد. تازه بر فرض محال اگه یقین داشته باشه که تقلب شده ؛ این آقای مدعی ادب و قانونگرایی که مدام شعار میداد \" به قانون باید احترام گذاشت ولو بصورت صوری \" باید اینجوری مردم رو تحریک میکرد که عملا جلوی نظام بایستند. یا واقعا همه راههای قانونی رو که اینقدر ادعای پایبندی به اون رو میکرد رفت و نتیجه نگرفت. ما که تا حالا یه دلیل مستند و مستدل ازش نشنیدیم. خدا وکیلی خودتون بگین : حالا دروغگو کیه؟ حالا عوام فریب کیه؟ حالا ماجراجو کیه؟ (150730)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۰۷:۴۶
بسمه تعالي
از بالا نشستن و انتقاد كردن كار چندان سختي نيست
در معركه بودن و درست عمل كردن و كم غلط داشتن هنر است
يا علي (149958)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۰۸:۴۵
متاسفانه این حوادث منجر به ضربه بسیار شدید به کشور و مردم شده است (149959)
 
یه ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۰۹:۴۶
آقای احمدی نژاد مثلا رئیس شورای امنیت ملی است؟
خاک بر سر ما با این---
ایشان باید به جرم تحریک طرفداران موسوی محاکمه شود
آقای موسوی هم اگر نتواند تقلب گسترده را اثبات کند، باید محاکمه شود.
این چه وضعی است که بالایی ها برای مقام افتاده اند به جون هم مرده قربانی شوند؟ (149943)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۱۲:۱۲
این موارد را اضافه کنید
- اگر آقای هاشمی در نامه خود به رهبر هوادارن خود و آقای موسوی را به ایجاد اغتشاش ترغیب نمیکرد
- اگر آقای حجاریان در مقالات متعدد خود از انقلاب های مخملی و رنگین به عنوان الگویی برای توسعه دموکراسی در کشور نمیپرداخت
- اگر به شناختی دقیق از مردم دست می یافتند که ممکن است تمام کسانی که در پای سخنرانی حاضر شده اند، تنها به منظور شنیدن سخنان و نظرات آنان و نه حمایت از آنان بوده و از انبوهی جمعیت در همایشهای خود نتیجه مطلوب خود را نمیگرفتند
- اگر تمام افراد و گروه ها میتوانستند صاحب رادیو و تلویزیون باشند تا بتوانند نظرات خود را مستقیما به گوش مردم برسانند
- اگر همه این مدعیان صادقانه و نه برای کسب قدرت اعتماد عمومی را جلب میکردند
- اگر حاکمیت به حداقلی از آزادیهای فردی احترام میگذاشت و ...
- اگر رهبری نیز سکوت نمیکردند و برای رفع موانع همه نهادها را به شفافیت در ارائه اطلاعات وادار میکردند (149964)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۲۳:۴۷
آيا آن موقع ادعا نمي كرديد كه رهبري دركارها دخالت مي كند و براين همه تعيين تكليف مي كند ؟كمي انصاف داشته باشيد هرچند با سه موردي كه اول ذكر كرده ايد موافقم . (150411)
 
عظیمی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۷:۰۲
من هم با سه مورد دوم موافقم. (151383)
 
سيد حسين
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۱۲:۵۴
احسنت!

مگر فقط بودجه مليارد دلاري آمريكا براي ايران و براندازي براي راه انداختن VOA و چندين سايت استع نه عزيزان خوب ما را شناخته اند و خوب بر خلاف ما آدمهاي فكوري هستند با هزينه خودمتن نظام مان را ويران ميكنند نظامي كه با خون شهيدان (چه آدم هاي خالصي بودن آنها) بدست آمده است!
تخريب شخصيتهاي و ارزشهاي نظام براي ما گران تمام خواهد شد روزي به اين نتيجه ميرسيم كه دير است!
در طول مناظره ها سخن از همه ائمه (علي (ع) و محمد (ص)) و مالك اشتر و ... آمد و فقط دستهاي حضرا عباس مانده بود كه ان هم در ميدان وليعصر آمد!
اي كاش نميگفتيم دين از سياست جدا نيست ان هم نه سياست اسلامي سياست وارداتي غرب!
نيازي به حمله نظامي عليه ايران نيست مترادف با اين نيست كه ما دشمن ايران نيستيم نه ميخواهند از روشهاي ديگر وارد شوند كه شدند، (149969)
 
قلیپور
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۲۴:۵۶
- شکستن تفرعن بیجا و خودساخته برخی شخصیتها و اطرافیان آنها و خوی اشرافیگری رخنه در کرده در برخی _ به اصطلاح _ ارکان نظام _ به قول شما تخریب شخصیتها _ و ثابت کردن عملی این موضوع که همه در برابر قاون برابرند و باید به مردم درباره عملکرد خود و اطرافیانشان پاسخگو باشند و . . . نه تنها برای نظام گران تمام نمیشود بلکه ضامن بقای آن است و جلوی انحراف آنرا میگیرد. امیدوارم تا دیر نشده به این نتیجه برسیم و خودمان دست به پالایش انقلاب و انقلابیون بزنیم.
- بیان کردن سخنان ائمه (ع) و عمل کردن مطابق رویه آنها که ظاهرا با وقوع انقلاب قرار بوده سرمشق عملی ما باشند و شاهد مثال آوردن از عملکرد آن بزرگواران برای تعیین تکلیف وظیفه امروز خود نه تنها نقطه ضعف و قابل اشکال نیست بلکه به نوعی معنی عدم جدایی دین از سیاست نیز میتواند همین باشد. آنچه جای اشکال است این است که عده ای با تهی کردن نمادهای منتسب به آن بزرگواران از محتوای خود؛ آن نمادها را به وسیله ای برای به صحنه کشیدن عده ای جوان و نوجوان جَو زده _ صرفا جهت کسب آراء قشری خاص _ تبدیل کنیم که در نهایت از طرفی با بستن آن نماد به پای سگها شاهد بی حرمتی به نمادهای دینی باشیم و از طرف دیگر این جَو کاذب و شور و حال کارناوالی سبب ایجاد توهم پیروزی قبل از انتخابات در ما گردد که نتیجه این توهم در این روزها و پس از اعلام شکست طرف کاملا روشن است. (150784)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۱۴:۱۹
نه خوشم امد باز دوباره ا ل ف داره از کیهان بودن دست بر میداره و میشه الف!
مقاله خوبی بود !مرسی (149970)
 
عظیمی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۱۴:۳۷
کاش قضیه همینجا خاتمه میافت. حتماً نویسنده در جریان اخبار امروز نبوده. امروز طرفداران این در جواب دیروز طرفداران آن جمع میشوند میدان ولیعصر. حتماً فردا هم طرفداران آن جمع میشوند در نقطه ای دیگر و ... یاد دعواهای بچه گانه میافتم که هر کسی آخرین ضربه را زده بود، احساس پیروزی میکرد!
صبر میکنیم ببینیم طرفداران چه گسی آخرین راهپیمایی را برگزار میکند!؟
در ضمن آیا رصد میشود که برای تشکیل این اجتماعات از امکانات دولتی و بیت الامال استفاده نشود!؟ (149971)
 
محمدازاهواز
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۱۴:۵۴

چرا سند و مدرک ارائه نمی کند؟ بخدا قسم این استخوان نباید لای زخم بماند
البینه علی المدعی
یا موسوی تقلب را ثابت می کند و احمدی نژاد و دارو دسته اش به جرم خیانت محاکمه و به اشد مجازات خائن به ملت می رسد و یا اگر موسوی نتوانست تقلب گسترده را ثابت کند خودش باید مسئولیت همه این اغتشاش ها و خونها را به گردن بگیرد (149955)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۱۶:۴۴
من موافقم . ایکاش از داخل این ماجراها بیرون بیاییم و از خارج ( از آن ) به موضوع نگاه کنیم . ایکاش بجای کف کردن و برجسته شدن رگ گردن و سرخ شدن که باعث می شود خون کمتری به مغز برسد با آرامش به تمام جوانب موضوع فکر کنیم و بعد اگر هم اعتراضی داریم با آرامش آنرا پیگیری کنیم. ما کاری میکنیم که دیگران میگن اینم از ملت انقلابی ایران دیدین چطور به جون هم افتادن بعد هم برای اینکه خودشون رو حق به جانب نشون بدن میگن ما از جامعه مدنی ایران ! حمایت میکنیم . معنیش اینه که چند تا اغتشاشگر جامعه مدنی هستنولی بقیه ملت عقب مانده های سیاسی . چرا اینطور میشه ؟ چون خودمون بهشون آدرس غلط میدیم . اگه در زمان تبلیغات روبروی هم بدون اینکه بهم توهین کنیم از کاندیدای مورد نظر حمایت میکردیم و بعد 85 درصد در انتخابات شرکت کردیم و همه دنیا شگفت زده شدن متاسفانه حالا روبروی هم داریم بهم چاقو میزنیم و همه دنیا دارن بازهم شگفت زده میشن ! تنها راه صحیح غلبه بر احساسات شخصی و حزبی و غلبه عقلانیت و برخورد صحیح هست. (149975)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۱۹:۳۳
چرا آقای موسوی فکر می کند که فقط رای تهران ملاک است؟
روستا ئیان و اهالی شهرهای کوچک که اکثرا به احمدی نژاد رای دادند آدم نیستند؟

همینطوری پیش برود این اغتشاشات می شود جنگ خیابانی فقرا و اغنیا ترا بخدا بس کنید این حرفها رو موسوی باید مدرک ارائه کند.اینکه مردم طرفدار منند یا راهپیمایی میلیونی در تهران برگزار کردم مدرک قابل قبولی نیست. (149961)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۳۵:۴۲
طبق تظر شما در چهار سال اخير تعداد فقرا از 17 ميليون به 24 ميليون افزايش پيدا كرده! اين دولت جوابي براي اين دارد؟ اين است مهرورزي؟

ما هم تنها حرفمان اين است كه اين دولت از عدالت فقط در توزيع فقر موفق بوده است. (150422)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۶:۲۷:۵۱
دوست نامهربان من اگر این جور هم بوده باشد باز هم همین به قول شما فقرا اینشان را دوست دارند که به وی رای داده اند شما چه می گویی؟ نکند شما مدعی هستی که چرا به وی رای داده اند و شما مرفهین بهتر از فقرا صلاح و مصلحت آنان را می دانید؟ تا کی این همه خود مطلق انگاری شما که نمی توانید فقرا را قانع بسازید که وضعشان بدتر شده چرا به دولت ایراد می گیسرید مگر نمی گفتید مردم با گوشت و پوست خود فقر را احساس می کنند و مسبب آن را دولت می دانند خوب چرا مردم فقیر این حرف شما را با رای خود رد کردند و باز هم شما متعصبانه از نظری که مقبول مردم نیست دم می زنی (150996)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۵۰:۳۰
منشا این اختلافات آقای احمدی نژاده. چرا وقتی چهار سال وقت داشت از طریق قانون وارد نشد و پسران هاشمی رو از راه قانون مجازات نکرد؟ اون موقع احساس قانون گرایی شما گل نکرد؟ (150445)
 
قلیپور
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۵۹:۴۴
بابا ! اصلا مسئله تقلب در انتخابات و توهین به طرفداران و اینجور حرفها نیست . یه عده دنبال به راه انداختن انقلاب نرم و قبضه قدرت هستند . چون وجود احمدی نژاد _ فارغ از خوب یا بد بودن او و شعارهاش _ به معنی مرگ سیاسی و اقتصادی اونها و پایان دوره استیلای اونها بر گلوگاه های اقتصادی مملکته. در این میون هم موسوی رو جلو انداختند. مطمئن هستم اگر هم پیروز میشدند همین آش و همین کاسه بود . چون هدفشون یه چیز دیگه است. وجدانا از حمایتهای رسانه های اونور آبی معلوم نمیشه هدفشون چیه؟ (150746)
 
هحمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۲۰:۳۶

ما هم طرفدار نظامیم ولی خداییش این راهش نیست باید ظرفیت داشت ما هم هشت سال آقای خاتمی را تحمل کردیم و با اینکه حرفهای زیادی داشتیم چون نماینده ملت بود نه توهین کردیم نه تضعیف. همش دعای خیر کردیم وخوشبینی بخرج دادیم. نذاشتیم کسی جلومون از گل نازکتر بگه. ولی شما از این ظرفیتها نداشتید. همیشه هم دیده شدید. برای اینکه راضی باشید مثل استخوان در گلو تحملتان کردیم. این رهبری است که مجبور میشود یاران دیروز و زیاده خواهان امروز را تحمل کند. ما هم میخواهیم از اسلام پوستینی نمونه. باید پاکسازی بزرگی صورت بگیره. بلانسبت و مقایسه: "مجاهدین دیروز اجرشان با خدا ولی اگر کابین زنانشان هم باشد باید پس دهند (149976)
 
رستم
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۱۹:۲۰
واقعا چقدر آستانهء تحمل راستي ها بالا ست اولا كه چي رو تحمل كردين ؟ عزت و سربلندي ايرانيان را در سرتاسر دنيا در 8 سال رياست جمهوري آقاي خاتمي تحمل كردين ؟ دوما اگر تحمل كرديد پس هر 9 روز يك بحران خواب و خيال بود؟ (150697)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۲۳:۴۸
يك تحليل زيبا بعد از مدتها از شما ممنون . از قديم گفتند آن را كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است چرا اس ام اس را قطع مي كنند چرا اينترنت را مختل مي كنند چرا به ظاهر مي خواهند بفهمانند همه چيز خوب است . مردم شديدا اعتراض دارند جايي مي خواهند كه اعلام و پي گيري كنند آنوقت تمام راه ها مي بنديم و به آنها تهمت اوباشگر و غيره مي زنيم . چرا اين دوره فقط مردم اعتراض مي كنند چرا قبل از بررسي شكايتها از صحت صد درصدي آن صحبت مي كنيم . اگر مشكلي نيست چرا سريعا نمي آيند صندوقهاي راي را با حضور نمايندگان مخالف باز شماري كنند و از هر طريق و به نحو فراگير اين را به مردم اعلام كنند تا مردم آرام بگيرند. (149992)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۳۲:۱۱
اس ام اس ها شده بود ابزاری برای آنانکه نقشه اخلال در امنیت را از روز قبل از انتخابات می کشیدند.فیس بوک را دیده بودید که چه تبلیغ وسیعی بود برای ریختن به خیابانها و گرفتن حق خود(!) لابد از طریق آتش زدن مملکت؟می دانید چند نفر را که در درگیریهای اخیر گرفته اند اعتراف کرده اند که چون در سایتها و ماهواره ها اعلام شده بود نظام در شرف سرنگونی است؟
وقتی قضیه امنیت ملی باشد اس ام اس که سهله لازم باشه تلفنها را هم قطع می کنند. (150329)
 
سید
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۲۳:۵۷
آقای توکلی تحلیل شما پسندیده است باور کنیید صدا سیما . حلقه تیم --- منشا جنایات بزرگی هستند آنها می خواهند از این فرصت استفاده کنند و موسوی را از رهبری و نظام بگیرند
ما می گوییم اگر احمدی نژاد 24 میلیون رای دارد از چه چیز نگران است خودش داوطلبانه تقاضای شمارش مجدد کند (149986)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۳۵:۵۱
آعاي احمدي نژاد از چيزي نگران نيست به همين دليل گفته است هر كس شكايتي دارد موردي از تخلف دارد عنوان كند و پيگيري نمايد . واقعا براي شما متاسفم كه راي 24 ميليون نفر را اين طور بي ارزش مي كنيد و درستي اين همه كساني را كه سر صندوق هاي راي بوده اند با توجه به اين كه عده ي زيادي از آن ها فرهنگي هستند زير سوال مي بريد . آعاي موسوي قبل از آن با انداختن خود به دامان زياده خواهان و پول داران خود را از نظام جدا كرده ا ست.توجه داشته باشيد كه شما الان كاسه ي داغ تر از آش شده ايد چرا آقاي موسوي فقط به يك چيز مي گويد ابطال انتخابات و نه آن طور كه شما گفته ايد شمارش آراي چند صندوق و يا حتي چند شهر .و به اين مي گويند پر مدعايي و خود خواهي . (150423)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۱۲:۵۰
داداش من مشکل اینجاست که موسوی میخواد انتخابات باطل بشه . وگرنه رهبر امروز گفت صندوقهایی که مشکل دارید بازشماری کنید . مشکل اینجاست که فائزه هاشمی دیروز تو جمع مردم گفته باید انتخابات باطل بشه . از این حرف معلوم میشه که اینهمه خرابی از کجاست و چه کسایی دارن خط میدن . با این که موسوی تو 90 درصد صندوقها نماینده داشته باز حرف از ابطال میزنه . (150689)
 
دلسوز
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۳۰:۰۲
آقای موسوی که قبل از انتخابات مدام از قانون گرایی و احترام به قانون صحبت می کرد با این بیانیه ها و مواضع اخیرش نشان داد عملاً تا جایی به قانون احترام می گذارد که مطابق با منافعش باشد و اگر لازم باشد به راحتی هرچه تمامتر حتر قانون را هم زیر پا می گذارند (150011)
 
فرشید
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۵۳:۱۴
آیا قانون یعنی آقای احمدی نژاد؟ (150366)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۱:۰۰:۳۴
شما که دم از بی قانونی می زنید مصداق ان را هم بیان کنید... آقای موسوی کاملا قانونی اعتراص کرده اند و طرفدارانشان را هم مدام به آرامش و صبر دعوت می کنند. اگر به سایت رسمی ایشان قلم سر بزنید بهتر می بینید..... در ضمن اگر از روز انتخابات ایشون سانسور خبری نمی شدند این همه شایعه از طرفشون ساخته نمی شد. حتی تظاهرات آزادی هم که مجوز آن داده نشد را به صورت یک تظاهرات سکوت و بدون شعار برگزار کردند که طبق قانون مدنی رفتار کرده باشند. اگر یک عده معلوم نیست با چه انگیزه ای به اقدامات غیر قانونی دست می زنند نباید به کسی دیگر تهمت بزنیم. اگر بسیج افراد را در یک تظاهرات آرام مدنی به رگبار می بندد قانون شکن کیست؟ چرا صدا سیما که ادعا دارد آنها به بسیج حمله کرده بودند فیلم درگیری که موجود است را پخش نمی کند؟ چرا خون افراد را پایمال می کنیم. من از الف حواهش می کنم برای حفظ حون این شهدا این واقعیت دردناک را منتشر کند. (150822)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۳۳:۲۲
شاه بیت این تحلیل این جمله بود:
\"مسوولان جمهوري اسلامي در رده‌هاي مختلف عادت ندارند مردم و افكار عمومي را در جريان اطلاعات و تحولات روز قرار دهند.\"

شرط می بندم 90 درصد مردم از اینکه مسئولان اونا رو نامحرم و فاقد شعور سیاسی لازم می دونن، رنج می برن.
این در حالیه که در مناظره ی 13 خرداد، بسیاری از تابوهای اجتماعی و صدا و سیما شکست ولی روز بعدش مردم تو سر و کله ی همدیگه نزدن و نشون دادن که درک سیاسیشون خیلی بالاتر از مسئولان کشوره.
نمی دونم تا کی صدا وسیما و مسئولین می خوان مردم رو ... فرض کنن؟ (150020)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۳۳:۵۷
منصفانه بود (150021)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۳۴:۰۷
من متاسفم که داعیه دموکراسی خواهی و پیرو خط امام بودن تنها تا وقتی از سوی یک عده ای پذیرفتنی است که به نفع خودشان باشد والا به طرفه العینی پنبه همه چیز رو می زنن. به هر حال کسی که وارد عرصه رقابت انتخاباتی می شود باید اینقدر ظرفیت خود را بالا ببرد که برای برد و یا باخت خود را آماده نماید و منطق گر من نباشم می خواهم که جهان نباشد رو بذاره کنار. (150023)
 
بابایی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۱:۲۱
آقای موسوی تا کی میخواهید بازیچه افرادی مثل هاشمی باشید
آقای موسوی که این قائله را شروع کردید اگر نتواند تقلب را اثبات کنید بایستی جوابگوی این ملت بوده و از ملت رسما عذر خواهی کنید
من دیگر طرفدار شما نیستم
یا علی (150044)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۵۲:۴۵
مگه بودي؟
فكر نميكنم، چون هوادارهاي آقاي موسوي ميدونن كي قائله رو شروع كرد
حداقل كمي در رفتارهاي مخالفين خودت دقت كن اي برادر امامي عزيز (150809)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۱:۲۹
من در انتخابات اصلا شركت نكردم ولي از استدلالهاي خانم رهنورد همسر موسوي همگي شگفت زده شديم.
چون ايشان لر است و در لرستان احمدي نژاد اول شد پس انتخابات مخدوش است.عجب!
جناب آقاي موسوي كه ميتوانستي بايك پيام تبريك به احمدي نژاد و متعاقب آن ارسال دو خط نامه به شوراي نگهبان و تقاضاي باز شماري آرا از اين آشوب و كشته شدن هفت نفر انسان بي گناه و عزادار شدن هفت خانواده جلوگيري كني در قيامت چگونه مي خواهي جواب اين خونها را بدهي؟آيا خدا از تو مي گذرد؟!خانواده هاي عزادار چطور؟ (150045)
 
Alireza
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۱:۳۳
How could the Interior Ministry count ALL those 40 million papers folded by voters in less than 3-4 hours and announcing the winner This is not rocket science or something too complicated You people keep misleading people and subject and that reduces your already low credibility (150046)
 
محسنی از اراک
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۳:۰۵
آقای علیرضا از امریکا میگوید اگر تقلب نشده پس چرا 3-4 ساعت بعد از پایان رای گیری برنده اعلام میشود و چطور در ایم مدت 40 میلیون رای شمرده می شود.
منبه عنوان یک کارمند کوچک که جمعه از 6 صبح تا پایان شمارش آرا سر صندوق بودم و شناسنامه ها را چک می کردم، اگر جواب قانع کننده ای برای این سوال بدهم آیا آقای علیرضا و کسانی که این سوال را دارند قبول می کنند که از این پس اول فکر کنند بعدا کسی را متهم کنند؟
قبوله؟ (150168)
 
سید رسول محسنی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۴۲:۰۱
درسته که جند نفر قبول نکردن که \"اول فکر کنند بعدا کسی را متهم کنند\" ! اما به احترام موافقان که اکثریت هم هستند دلایلم را عرض می کنم چون این موضوع خیلی مهمه و خیلی ها تو این 3 روزه می پرسند:

اولا در این دوره همه شعب به رایانه و وب وصل بود و نتیجه بلافاصله پس از شمارش به فرمانداری محل و از آنجا به استانداری و وزارت کشور ارسال می شد.

ثانیا انتخابات در سراسر کشور ساعت8 صبح شروع شد. در فرهنگ روستاها و شهرهای کوچک مردم اول وقت کارشان را انجام میدهند و همان پیش از ظهر، در اکثر روستاها و شعب کوچک که 500 تا 2000 رای داشتند، رای هارا ریخته بودند و در ساعت 6 عصر دیگر ضرورتی برای تمدید آرا وجود نداشت. حدود نیمساعت تشریفات بازکردن پلمپ ها و صورتجلسه ها طول کشید و چون همه علاقه داشتیم زود تر نتایج را بدانیم و هی تلفن میزدند و می پرسیدند، یکساعته دوبار همه رای ها را به تفکیک شمردیم و فرم ها را امضا کردیم و با میل و تلفن و فکس فرستادیم فرمانداری آنها هم نتیجه چند ده صندوق را با هم جمع زند و فرمها را هیات های اجرایی و نظارتشان امضا کردند و نتیجه حمع شده را فرستادند برای شاخه بالاتر یعنی استانداری و به همین ترتیب تا ساعت 8 شب نتیجه آرا در 70 درصد جمعیت کشور معلوم شده بود. اونها هم دوساعتی وقت می خواستند تا آرا را جمع بزنند. یعنی تا ساعت 10 شب نتیجه آرای 15 میلیون روستایی ایرانی و 19 میلیون ایرانی ساکن شهرهای کوچک معلوم شده بود.

شمارش و جمع زدن آرا شهرهای بزرگ کمی طول می کشید چون اولا در شهرهای بزرگ اخذ رای تا دیر وقت (فکر کنم تا ساعت 10 شب) ادامه داشت ثانیا شعب آنها شاخه شاخه نبود یعنی تعداد زیادی صندوق به یک فرمانداری مربوط می شد.

اتفاقا یکی می گفت چرا تلویزیون از ساعت 10صبح اعلام درصدهای جدیدرا قطع کرده و روی همان 35 میلیون ماند و یکهو ساعت 14 خبر 39 میلیون را داد؟!، دلیلش دقیقا شمارش آرای تهران بوده است چون تهران چند هزار صندوق و فقط یک فرمانداری دارد. و جمع زدن رای چند ریز چندهزار صندوق خیلی طول می کشد. برخلاف شهرهای کوچک که آرا شاخه شاخه در فرمانداری ها و سپس استانداری ها با هم جمع می شود.

یعنی پاسخ اینکه چطور 40 میلیون رای در دو ساعت شمرده می شود این است که قرار نیست صندوقها جمع شوند و یک یا چند نفر در یک جا آرا را بشمارد، بلکه صندوقها بر اساس زیر شاخه ها شمرده می شوند . در شاخه های بالاتر یعنی فرمانداری و استانداری با هم جمع می شود. همین!

برای اینکه روشن تر شوید، الان رسم شده خانم ها در جلسات خودشان یک ختم قران را بین 30 نفر تقسیم می کنند و یکساعته کل قران را می خوانند. این معنی اش این نیست که چطور یک نفر در یکساعت کل قران را خوانده؟(این تقریبا غیر ممکن است) اما امکان دارد و معمول است که 30 نفر در یکساعت کل قران را بخوانند(این غیر ممکن نیست)

من که به عنوان یک معلم روستایی در شهری دور این را به راحتی درک کردم ولی نمی دانم این پاسخ ساده را چرا وزارت کشور به مردم نمی گوید تا مردم اینطور تحت تاثیر شایعات و دروغهای بی ربط ماهواره ها و برخی سایتهای حامی نامزدهای مغلوب قرار نگیرند؟ (150587)
 
عظیمی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۷:۲۷
بین ساعت 6 الی 6:30 که 75% اعلام شده بود، از شبکه خبر اعلان شد که تا 8-9 کل آمار اعلان میشود، ولی تا 9 به 80% درصد هم نرسید! علت این خطای زیاد در پیشبینی 25% باقیمانده چه بود!؟ (151414)
 
عباس کچویی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۲:۱۱
آقایان مدعی اخلاق و قانونمداری فکر کرده اند فقط ایران در تهران است.من در اصفهان و بسیاری از استانهای دیگر بررسی کردم و در اکثر آنها احمدی نژاد با 70درصد آراء برتر بود.لذا آقای احمدی نژاد رییس جمهور منتخب همه ملت ایران است و از نامزدها انتظار می رفت بجای تحریک ملت برای آشوب که با هدایت مافیای قدرت و ثروت و با هماهنگی رسانه های خارجی انجام می گرفت به مردم تبریک می گفتند.من خودم صدها مورد را شاهد بودم که مردم بعد از مناظره ها تصمیم گرفتند به احمدی نژاد رأی دهند.به عنوان هیئت علمی دانشگاه افتخار می کنم که رییس جمهورم احمدی نژاد است.مطمئن باشید چه پیروز می شدند و چه می باختند،آنها برای آشوب برنامه ریزی کرده بودند و هیچ ربطی به انتخابات ندارد.در آمریکا و بسیاری از کشورها هنگامی که یک کاندیدا رأی نیاورد به دیگری تبریک می گوید.اما متأسفانه در کشور ما..... (150047)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۲۲:۲۶
آخه وجدان هم خوبه. احمدی نژاد که بی مقدمه و همون اول بسمالله روبروی موسوی بجای ارائه برنامه به هاشمی گیر داد که هیچ ریطی به موسوی نداشت، قصد جمع کردن آرا رونداشت؟ بابا اینو دیگه ملانصرالدین هم فهمید... بعد میگید اونا برنامه ریزی کرده بودند.
آقای عضو هیئت علمی دانشگاه، تو به احمدی نژادت برو افتخار کن. راستی میدونی ماکیاول کی بود؟ (150487)
 
000
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۲۴:۳۴
رسم تبریک گفتن در کشور ما هم مرسوم بود تا انتخابات قبل که آقای هاشمی شکست خورد و ایشان پیام تبریکی ندادند (150783)
 
امیرعلی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۳:۱۴
از همون 13 خرداد تابلو بود که چه اتفاقاتی خواهد افتاد.
وقتی افراد بیرون از دادگاه محاکمه می شن و حکم براشون صادر می شه. وقتی آدم ها برای رسیدن به حقشون می ریزن بدون حساب کتاب تو خیابون . وقتی هرکی از هر جا اظهار نظر می کنه . وقتی مراجع قاونیه ما از یه کاندیدا حمایت می کنن.


من بر خلاف خیلی ها که به نظرشون این قضایا به ضرر ملت یا دولت تموم شد معتقدم اگر از این قضایا نهایت استفاده رو بکنیم می تونه به سرنوشت ساز ترین اتفاقات تاریخ جمهوری اسلامی تبدیل شه ....

به قول ریچارد باخ:
مصیبتی نیست که نتواند موهبت شود و موهبتی نیست که نتواند مصیبت شود


بشینیم فکر کنیم از این اتفاقات چه گونه میتوانیم به بهترین شکل برای رسیدن به ایرانی بهتر استفاده کنیم . (150053)
 
ع. ك
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۴:۱۷
از تحليل نسبتا منصفانه شما سپاسگزارم


خبر گذاري هاي صدا و سيما كه آشوب هاي خياباني را به مردم حامي نسبت مي دهد اما نمي گويد اين گروه هاي لباس شخصي چه كساني هستند كه به خانه هاي مردم و خوابگاه هاي دانشجويان تعرض مي كنند و حتي تير اندازي هم مي كنند.
چه كسي به اين ها اجازه تير اندازي به سوي مردم داده است؟
چه كسي به اين لباس شخصي ها اجازه حمله به خوابگاه دانشگاه هاي تهران و شيراز و اصفهان داده است؟

چرا براي رساني ملي ! ()اخبار ساعت 14 سه شنبه 26 خرداد) سوختن يك اوتوبوس توسط برخي اراذل مهم تر از حمله به خوابگاه هاي دانشجويي و بردن دانشجويان به مكاني نامعلوم هست. البته احتمالا براي آنها اين مكان ها كاملا معلوم است. هم دانشگاهي هاي ما در خوابگاه از شب تا صبح از دست اين بلباس شخصي هاي داراي گاز اشك آور و باتوم و اسلحه خواب و آرامش ندارند

من هم همه را به قانون گرايي دعوت مي كنم. تظاهرات آرام حاميان موسوي آن هم با اين جمعيت ميليوني نماد كامل فرهنگ ما است. خدا را شكر.
لطفا عده اي اراذل را كه پايگاه آنها معلوم نيست جز اعتراض خيل عظيم و بي سابقه مردم به حساب نياوريد.

آقاي موسوي هم ان شا الله از طريق قانوني پافشاري كنند همان كاري كه مي باست زود تر اقدام مي كردند.

باز هم از سايت خوب الف سپاسگزارم. اميدوارم مانند قبل جانب انصاف را نگه داريد و نظر منصفانه من را قرار دهيد در نظرات. ضمنا اميدوارم در مورد كساني كه به خوابگاه هاي دانشجويي حمله كردند خبر رساني كنيد. (150055)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۲:۵۷:۰۴
بنده ساکن خیابان چهارباغ اصفهان هستم تمام شیشه های منزل ما را شکستند به خودرو من آسیب جدی رساندند، چند شب است خواب نداریم.قویا تقاضا دارم بعد از بررسی دوباره آرا با حضور نمایندگان کاندیداها در صورتی که آقایان احمدی نژاد یا موسوی مقصر شناخته شدند علنا در پیش چشم مردم محاکمه شوند. ضمنا خسارت شیشه های منزل ما و خودرو من را باید بپردازند. (150675)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۵:۵۹
چقدر سخت است روزی که همه ما در پیشگاه عدلالهی میخواهیم پاسخگوی اعمالمان باشیم . آیا واقعاً دعوت و تحریک به اغتشاش و نا آرامی ( اتو کشیده اش میشود نافرمانی مدنی) زیبنده شیفتگان خدمت است یا تشنگان قدرت ..
خدا عاقبت همه به خصوص مدعیان سیاسی را به خیر کند (150058)
 
باویلی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۱:۰۲
وقتی مجوز داده نمیشود، «نافرمانی مدنی» تنها راه است. راهپیمایی با سکوت چه ربطی به اغتشاش دارد!؟ (151424)
 
سید رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۴۸:۲۵
تحلیل بجا و مناسبی بود با این تفاوت که هر مطلبی در برهه زمانی خودش مورد توجه قرار نگرفته بود اگر بیطرف به عکس العمل افراد نگاه کنیم من اعتقاد دارم جناب آقای مهندس موسوی بجا و در شرایطی که همه چیز سانوسور می شد و قوای حاکم علیه ایشان بود چاره ای جز درخواست حمایت از حامیان نمی دید
با تشکر (150066)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۵۱:۰۴
اينجانب در اين انتخابات به دكتر محسن رضايي راي دادم شخصي كه در طول انتخت=ابات و بعد از انتخابات اخلاق و منش انساني را حفظ كرد .
او پيروز اين انتخابات است و اميدوارم ملت ما با اين دليل كه فلان نامزد راي نمي آورد به بد اخلاقي و هوچيگري و بي ادبي راي ندهند .
به اميد آن روز (150079)
 
سروش
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۵۱:۱۷
چراقبل از تأييد انتخابات توسط شوراي نگهبان خارج از قانون انتخابات تأييد ميشود؟چرااحمدي نژادهواداران ساير نامزدهاراخس وخاشاك مي نامد؟چراخبرگزاري فارس ظهر انتخابات پيروزي 60درصدي احمدي نژادرااعلام ميكند؟چراسيستم پيام كوتاه از شب انتخابات قطع مي شود؟چراالهام وعزيزي وجنتي اعضاي شوراي نگهبان آشكاراحمايت خودازاحمدي نژادرااعلام مي كنند؟چراصداوسيما تريبون احمدي نژادويارانش شده است؟چرابراي احمدي نژاددرولي عصر تريبون ميگذارند ولي موسوي بايد روي وانت با مردم صحبت كند؟چرا به كوي دانشگاه تهران حمله مي شود؟اين اسلحه ها دست لباس شخصي ها چه مي كند؟ (150080)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۳۷:۰۶
احمدی نژاد آشوبگران را خس و خاشاک نامید.لطفا خودتان را به نشنیدن نزنید.ضمنا آقای جنتی هیچ کجا از احمدی نژاد حمایت نکرده اند.در حال حاضر احمدی نژاد رییس جمهور است و طبیعی است که در مقابل او تریبون بگذارند.خبرگزاری فارس گفت 60% و نباید می گفت اما در مورد سایت موسوی که ظهر انتخابات از رای 30 میلیونی او خبر داد چه میگویید؟ (150339)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۰۵:۱۶
چرا موسوی ساعت 11 شب جمعه خود را رئیس جمهور می نامد؟
چرا می فریاد می زنند اگه موسوی انتخاب نشه ایران قیامت میشه؟
چرا بدون بررسی اعلام می کنند نتایج انتخابات باطل است؟ و جوانان بی گناه را احساساتی می کنند؟
چرا می گویند یا ما یا هیچکس؟
اگر موسوی نتواند دلایلی متقن نسبت به وجود تقلب گسترده در حد 5 تا 11 میلیون ارائه دهد باید به خاطر قانون شکنی، تحریک بی دلیل مردم، فریب افکار عمومی و اخلال در امنیت کشور، محاکمه ی علنی شود. ما پیگیر این جریان خواهیم بود. اگر توانست ثابت کند احمدی نژاد باید محاکمه شود. (150682)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۵:۴۸
سلام من خودم دانشجوی دانشکده فنی هستم اونروز که فهمیدم به دانشگاه حمله کردن انقدر ناراحت شدم که تا صبح توی خواب حرف می زدم
اون لباس شخصی ها عموما بچه های بسیجند که چون نیروی کاملا منظم نیست و اون نظم نظامی توش برقرار نیست عموما توی اینجور شرایط بدون لباس نظامی میان توی خیابان خیلی از پایگاه ها هم اسلحه دارند این هم ایرادی ندارد چون نظامی هستند و در صورتی که تجاوزی به کشور شود همین لباس شخصی ها از ما دفاع می کنند
این بدیهی است که این تعداد بسیجی یک قدرت بزرگ نظامی برای ما هستند که البته من قبول دارم باید یک کمی روی آنها نظارت بیشتر شود
بعد هم اونشب بچه ها با ککتل مونوتف چند تاشونو آتش زدند کسایی که اونجا بودند گفتند که قشنگ جزقاله شدند
یکی دو تاشونو هم گروگان گرفتند من از بعضی ها شنیدم که سنشون 14 15 ساله بوده بعد آنها آمدند توی کوی و اون افتضاح به بار اومد خوب وقتی ما با دوستاشون اون کارو کردیم نباید انتظار رفتار منطقی رو هم داشته باشیم حد اقل اگر به قضیه مثل یک دعوا نگاه کنیم
من قبول دارم بعضی ها تا دم مرگ کتک خوردند ولی باید اونور قضیه را هم ببینیم
نمیشه انتظار داشت چون ما دانشجوییم پمپ بنزین آتش بزنیم یا اون کامیونو که اونشب بچه ها دود کردنو آتش بزنیم
من قبول دارم که این کار نباید تکرار بشه ولی ما همیشه تمام مشکلاتو از بیرون می بینیم بخاطر همیهنه که مشکلاتمون هیچ وقت حل نمیشه (151379)
 
داود
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۵۱:۳۱
به نظر من بعد از هر انتخابات در هر جای دنیا و همین ایران خودمون تهدادی معترض وجود دارد
اگر از روز اول نیروی انتظامی فقط اوضاع را نظارت می کرد و بسیج و ... فقط نظارت می کردند و با معترضین درگیر نمی شدند مثل قبل از انتخابات آنها شعار می دادند راهپیمایی می کردند و تمام میشد میرفت حالا 1 روز یا چند روز این درگیریها بی سیاستی پلیس مملک ما رو نشون میده که این باعث سو استفاده نا مردمان و نامردهایی شده که مملکت رو اینطوری به اختشاش کشیدند
نباید نباید مانند قبل از انتخابات درگیری میشد همیشه همه جای دنیا در هر موردی اعتراض دارند حالا راهپیمایی می کنند تحصن می کنند شعار میدهند بالاخره بعد از اینها از طریق مراجه قانونی همه چیز حل مشود و تمام
ضرب و شتم و درگیری فقط به این مسائل دامن میزند و اینگونه تصاویر این اوضاع در تمام جهان پخش میشود و دموکراسی مملکت اینگونه زیر سوال میرود
واقعا نمیدونم به تصمیم گیرندگان این امر چی باید بگم
به خدا از روز اول نباید درگیر میشدید نباید می زدید نباید...
نباید میدان ارازل و منافقین و نامردان رو اینگونه باز می کردید
با این برخوردتان با معترضین که همیشه در همه جای دنیا هستند و بالاخره هم اعتراضشون با دخالت مراجع قانونی و مسوولین پایان میابد کار رو صد چندان مشکل کردید

خدا به مردم رحم کند
به امید ظهور امام زمان (عج) (150081)
 
Hamid
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۰۹:۰۸
چرا هر کس با ما مخالف باشه رو ارازل و منافقین و نامردان میدانیم، انصافه؟ (150388)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۰۶:۴۴
دوست عزیز اگر نیروی انتظامی وارد نمی شد بنده و خانواده ام را در منزلمان کشته بودند! (150683)
 
مجيد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۵۷:۰۳
وقتي آقاي موسوي علنا\" درميدان آزادي جلوي اين همه جمعيت ورسانه هاي فرصت طلب خارجي ميگويد كه انتخابات راباطل مي داندديگرچه توقعي داريد كه به نحوه انتخابات شكايت كندوازراه قانوني شكايت خودرادنبال كند؟به نظرمن مسئله ازيكجا سرچشمه مي گيرد واين همانست كه رئيس جمهورمحترم بارها وخودشخص
مذكوردرنامه خودبه مقام رهبري به آن اشاره كرده است . (150092)
 
مهدی شاکری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۵۷:۴۳
من شنبه شب در بازگشت از دستبوسی مادرم به عنوان روز مادر با خانواده از جنوب شهر به منزلم در خیابان حکمت شمیران میرفتیم که ناگهان در بلوار کاوه شمالی عده ای نقابدار بطرف هم سنگ زدند که تعدادی از سنگها به ماشینها اصابت کرد. عده ای هم یک سطل آشغال را آتش زده و وسط خیابان آورده بودند و به نفع آقای موسوی شعار میدادند. صحنه وحشتناکی بود.
خداشاهد است دخترم از آنروز تاحالا نمی گذارد بروم بیرون.
این درد را به که بگوییم؟
ماهواره ها و سایتهای طرفدار موسوی دارند یکجوری تبلیغ می کنند که اغتشاشات بیشتر شود. چرا؟! آقای موسوی مردم امنیت می خواهند. (150035)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۵۴:۴۵
عزیز دل من مسیر حرکتت نشون میده که بایدم از اومدن موسوی ناراحت بشی کسی که بقول خودت از جنوب شهر به راحتی در این انقلاب اسلامی تونسته بیاد شمرون بایدم از اینکه عده ای بخواهند جلوی اقتدارگرایان و رانت خواران را بگیرند ناراحت بشود.(خیلی جالبه که امثال شما و آقای محصولی و کردان از این وضع ناراحتید. (150453)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۵۸:۰۶
انصاف کلمه زیبایست و در عمل واژه ای سخت و دشوار.بار دیگر بد نیست سخنرانی دکتر احمذی نژاد را گوش دهید آقای نویسنده.40 میلیون نفر همدل و یکصدا... ولی تعدادی خار و خاشاک.... یک معادله ساده
رای احمدی نژاد+رای موسوی+رای کروبی+رای رضایی=40 میلیون
پس تحریکی در کار نیست برادر کمی به خود برگردید و عناد نداشته باشید درک کنید پاسخ ملت را.دکتر رای آورده است بپذیرید و تمکین کنید به رای اکثریت. (150096)
 
تسنیم 59
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۵۸:۱۷
برخی مواقع یک اشتباه، اشتباه های بزرگتری در پی دارد، یک نسیم آرام اقیانوسی به تدریج به یک سونامی خانمان برانداز تبدیل می شود. روایت بسیار عمیقی از امیرمؤمنان (ع) به ما رسیده است که می فرمایند: لا تترکوا الأمر بالمعروف و النهی عن المنکر فیولی علیکم شرارکم ثم تدعون فلا یستجاب لکم- امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید، که اگر چنین کنید بد های شما بر شما مسلط می شوند و سپس هرچه دعا کنید، مستجاب نمی گردد. بر هیچ دین شناسی پوشیده نیست که عظمت بهتان و تهمت به مؤمن و شکستن حریم اشخاص چه گناه بزرگ و نابخشودنی است، در مکتب اسلام غیبت از 70 بار زنا در کنار خانه کعبه بزرگتر دانسته شده است! چرا؟ برای این که با آبروی مسلمان سر و کار دارد، شاید زناکار توبه نصوح کند و خدا او را ببخشد لکن غیبت کننده، تا رضایت شخص مقابل را فراهم نیاورد، بخشوده نمی شود و به فرموده شیخ انصاری در مکاسب، گناه تهمت به مراتب از غیبت بالاتر است. وقتی چنین منکر بزرگی در رسانه ملی اتفاق می افتد و همگان سکوت پیشه می کنند، نهی از منکر را ترک می کنند و فریاد و هشدار بزرگانی چون آیت الله جوادی آملی و آیت الله هادوی تهرانی نادیده انگاشته می شود... این بداخلاقی انتخاباتی کم کم ابعاد زشت تری به خود گرفته و موج اهانت ها و تخریب ها از دو طرف کار را به وضعیت امروز می رساند...این همان هشداری بود که آیت الله جوادی روز بعد از مناظره معروف اعلام نمودند که این انحطاط اخلاقی، اول همچون یک نسیم است که اگر جلوی آن گرفته نشود، همچون سونامی همه چیز را نابود خواهد کرد. (150097)
 
vahid
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۵۸:۵۴
آقایان در توهم بسر می برند ولی هیچ سندی مبنی بر تقلب نمی دهند که انتخابات تقلب شده است.نامردان می گویند که انتخابات را باطل کنید و از اول رأی دهید. چرا ما رأی نیاورده ایم. قضاوت کنید چه کسی هیتلر است!ما از آقای توکلی انتظار داریم تحلیلهای عمیقتری ارائه دهند نه اینکه تازه رییس جمهور را متهم کنند.اولین مقصر آقایان موسوی و کروبی مدعی قانون مداری هستند که بجای احترام به رأی ملت و تبریک به منتخب ملت، مردم را تحریک کردندو خداوند از آنها نخواهد گذشت.تمام نظرسنجیهای روز چهارشنبه نتیجه انتخابات را تأیید می کند و آنها می دانستند که بازنده هستند.برای همین دست به اغتشاش زده اند.. (150093)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۵:۵۹:۳۶
سلام
میزان رای ملت است.جمهوریت درکنار اسلامیت است که تمامیت وهویت ایران وایرانی را شکل می دهد .اکنون برهه حساسی است.کج اندیشان و بد اندیشان داخلی که مدافع حکومت اسلامی هستند از یک سو و دشمنان پیرامونی و فرا منطقه ای از سوی دیگر در برابر اراده ملتی ایستادهاند که هنوز بخش عظیمی از جوانان انقلابی 57 درمیانشان حاظرند.موضاعات اخیر بسیار مهم حساس و خطرناک اند برای ایران اسلامی اگر تدبیری عالمانه وحکیمانه تدبیر نشوند.رسانه های نوشتاری تصویری و... در تثبیت و مدیریت موثرند اما در این مورد اگر فراجناحی عمل نکنند و اگر تنها تلاششان تحکیم وضعیت فعلی باشد ما در میان مدت و بلند مدت دچار مشکلات عدیده ای می شویم ازجمله عدم اعتماد عمومی در دراز مدت .جناب آقای توکلی رسانه حضرتعالی در چند روز اخیر کاملا جانبدارانه مسلئل را مطرح کرد که جای شگفتی است از فرد مبارزی چون شما.در پایان به شورای محترم نگهبان توصیه می کنیم که مصلحت کلی نظام در دراز مدت در نظر بگیرد مردم هیچ احد اخوتی با کسی نبسته .
والسلام (150100)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۰:۴۸
اتفاقاتی که بعد از انتخابات افتاد واقعاً درد آور و مشمئز کننده بود و هست.
بدون آنکه به اصل موضوع و آرا کسب شده بپردازم (که این هم دیر یا زود مشخص خواهد شد و کسانی که مملکت را به این وضع انداختند باید به اشد مجازات برسند) میخواهم نگاهی به عملکرد گروه های مختلف سیاسی کشور و مردم مظلوم در این زمینه بیندازیم:
اینکه از قبل از انتخابات و بعد از انتخابات در بوق تقلب بدمیم، مردم را هم مأیوس و هم تحریک کنیم، و آنها را به خیابانها بریزیم تا عده ای نامعلوم آنها را مورد ضرب و شتم قرار دهند تا در اعتراض خود بگوییم که به شهر شیراز و تبریز تعرفه کم رسیده یا در ایام تبلیغات به فلان شخص توهین شده(!) اوج نامردمی با این مردم فداکار و شهید داده است. چرا مردم باید قربانی سیاست بازی گروههای بی اخلاق سیاسی قرار گیرند؟
فردا همه چیز روشن خواهد شد، ولی آیا مسببان آن برای خود هزینه ای قائل خواهند شد تا مردم احساس قدرت مداری در نظام ما نکنند؟
چه کسانی به گروههای سرخود اجازه برخورد اینگونه به مردم را داده اند و چرا برخوردی با آنها نمی شود؟، آیا وزارت توانمند اطلاعات از شناسایی آنها عاجز است؟
چرا نهادهای مسئول با کوتاهی در اطلاع رسانی موجبات شیوع شایعات بی اساس و ترک تازی رسانه های بیگانه را میدهند؟، آیا در این شرایط نمیدانند که اطلاع رسانی شفاف در این فضای غبار آلود همانند آبی آرامش بخش بر روی آتش ناشی از هیجانات کاذب میباشد؟
نقش صدا و سیما در این بین چیست؟ آیا با گفتن و نسبت دادن اراذل و اوباش وظیفۀ ما به اتمام میرسد؟
چرا نظام ما در انتخابات اینهمه هزینه میدهد؟ تا دیروز در مورد رد صلاحیت ها و از امروز و حتماً در دوره های بعد در مورد تقلب در انتخابات.
این نحوۀ دموکرات منشی بجای اینکه سبب ایجاد نشاط و امنیت در جامعه شود سبب ایجاد جو ناامنی و یأس کامل در تمامی افراد و جامعه شده (فارغ از گرایشات سیاسی).
سوال من از آقایان احمدی نژاد و موسوی این است:
در آیندۀ نزدیک که نتایج این همه شلوغ کاری آقایان و صحت گفتارشان مشخص خواهد شد، برای خود مسئولیتی برای پاسخگویی به مردم متصور خواهند بود؟
سوال من از سیاسیون این است:
مردم چه گناهی کردند؟ (150102)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۱:۴۶
وقتي مرجع حل مشكلخود مشكل ساز است و موضع دارد چگونه مي تواند مساله را حل كرد. آقايان يزدي، جنتي الهام سه عضو شوراي نگهبان رسما از يك كانديدا حمايت كرده اند آنوقت انتظار داريد موسوي به اين مرجع مراجعه نمايد و همچون گذشته آنها هم موضوع را ماستمالي كنند.
بنظر من اولين كاري كه بايد بشود بركناري سريع اين سه عضو شوراي نگهبان و جايگزيني انها با افرادمنصف و بيطرف است. اينها بودند كه بنام دفاع از اسلام باد كاشتند اكنون طوفان درو مي كنند. آيا مي توان به قضاوت امثال جنتي ويزدي الهام ولو بحق باشد پذيرفت آن روز مروبي فرياد مي زد كه جنتي شان خود را حفظ گند ونكرد آنروز كه در قطح الرجال اين مملكت كسي را جايگزين الهام نكردند كه بعنوان يك عضو شوراي نگهبان به مصلي برود بفنع يك كانديدا سخنراني كند آنروز كه يزدي مجمع مدرسين را تحت فشار قرار داد كه از كانديدا حمايت كند امروز بايد پاسخگو باشد (150105)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۴۷:۲۰
دوست عزیز ناشناس

1- آیت الله یزدی زمانی عضو شورای نگهبان بوده، الان نیست.
2- اعضای شورای نگهبان هم جزیی از بدنه سیاسی کشور هستند و داشتن سلایق و خط فکری و سیاسی خاص از طرف آنان بخت غیرمنطقی نیست، صد البته بهتر است که اظهار نظر سیاسی در طول انتخابات نداشته باشند.
3- صرف طرفداری از یک کاندیدا، تقوی و عدالت را از اشخاص ساقط نمی کند که باعث شود در مسئولیت اجرا یا نظارت خود وظیفه انصافی خود را انجام ندهند. (150515)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۱۶:۵۲
دارید فضا سازی می کنید که نتیجه بازشماری را هم رد کنید. قطعا نمایندگاه کاندیداها رسما با اثر انگشت حضور خواهند داشت. اصلا موارد اتهامی جلو چشم ملت باید بررسی شود برگه های باز شماری با اثر انگشت و امضای نمایندگان کاندیداها باید در وب سایت شورای نگهبان منتشر شود. آنوقت ما منتظر محاکمه مقصرین خواهیم بود. کوتاه هم نخواهیم آمد چه احمدی نژاد باشد چه موسوی. بهانه نیاورید. باید مشخص شود چه کسی باعث کشته شدن حداقل 7 نفر در تهران و تعدادی در اصفهان شده؟ (150693)
 
nima
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۱:۵۰
جناب آقای توکلی
با سلام
سوالی از شما دارم و آن اینکه چطور شما طی 3 روز گذشته اینطور تغییر رنگ دادید و موضع خود را عوض کردید؟
تا روز قبل سایت الف یکی از سایتهای حامی دولت بود و بیشتر آقای میرحسین را مورد عتاب قرار میداد! با اعلام زود هنگام پیروزی آقای احمدی نژآد قبل از تایید شورای نگهبان، خود شما باعث بروز پاره ای از این آشوبها بودید،
چرا بعد از انتخابات با این لحن برای مردم شفاف سازی نکردید و پیروزی ایشان را منوط به تایید شورای نگهبان نکردید تا افرادی که بقول شما هنوز به بلوغ اندیشه نرسیده اند متوجه گردند و بازیچه دست دیگران نگردند.
مطمئن باشید اگر شما بعنوان فردی که سالهاست در دستگاههای دولتی مشغول خدمت هستید و از قوانین بخوبی مطلعید، چنین کاری را از روز اول انجام میدادید شاید این همه آشوب بپا نمیشد و مردم آسیب روحی و جسمی نمی دیدند.
در پایان امید وارم که این مطلب را سانسور نکرده و در معرض دید بازدیدکنندگان سایت قرار دهید.
با تشکر (150106)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۵۲:۱۸
دوست عزیز نیما

با نظر شما در مورد الف موافق نیستم:

1- اطلاع رسانی در مورد انتخابات و نتایج آن (پیروزی آقای احمدی نژاد) روال و وظیفه طبیعی یک سایت یا مرکز خبری است، در همه دنیا با شمارش آراء اطلاع رسانی رسمی و غیررسمی در مورد نتایج آن آغاز می شود و اینطور نیست که اطلاع رسانی در مورد فرد پیروز را به بعد از تایید ناظر قانونی (در ایران شورای نگهبان) موکول کنند.

2- اینکه آقای توکلی در انتخابات طرفدار آقای احمدی نژاد باشد و الان یا بعد از این یا حتی قبل از آن انتقاد هم بکند و به بعضی کارهای ایشان ایراد بگیرد که رنگ عوض کردن نیست، اتفاقا این منطبق با اصولگرایی است، زیرا در اصولگرایی ملاک در هر زمان و مکان حق و انصاف است و نه شخص یا حزب.

3- البته به کارکرد سایت الف هم انتقاداتی وارد است، اما ربط آنها به بروز آشوب های زشت کنونی خیلی غیرمنطقی و دور از ذهن است. (150523)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۳:۱۰
چرا در مورد برنامه های تحریک آمیز صدا سیما چیزی نمی گید (150110)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۳:۴۸
با سلام و خسته نباشید
حرفهای شما ار ان چیزی بود که در دل ماست هزاران افرین بر این قلم که اینقدر حق می نویسد (150112)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۴:۰۴
شما بجاي تحليل يك قصه هاليوودي تعريف كرديد .
اجراي عدالت با اين تعارفات محقق نمي شود .
در بيغوله هاي شهر بدنبال مجرم مي گرديد در حاليكه دو روز قبل از انتخابات بالاترين مقام حكومتي را رسما تهديد به كودتا مي كنند . (150115)
 
سیاست گریز
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۴:۲۰
1-فکر نمیکنم سخنان آقای احمدی نژاد دروقایع اخیر نقش زیادی داشت (گرچه میتوانست بهتراز این باشد)
2-به نظر من تمام وقایع اخیر کاملا از پیش طراحی شده است افترا ودروغ در مورد ریئس جمهور درچند ماهه اخیر القای پیش بینی پیروزی حتمی موسوی درانتخابات دربین طرفدارن ایشان درحالی که شکست ایشان تاحد زیادی قابل پیش بینی بود
تکرار این موضوع که ممکن است درانتخابات تقلب شود تحریک طرفداران که پس از شکست باید حقمان را بگیریم وحتی سخنان مشمئز کننده وتحریک کننده فائزه هاشمی که احمدی نژاد را ناچار به جبهه گیری کرد .
3-باتمام این حرفها این روزها میگذرد بگذریم از این که چه اتفاقی می افتد اما حافظه بلند مدت وپاک نشدنی تاریخ ثبت میکند آنچه دراین مدت موسوی احمدی نژاد هاشمی خاتمی و....(سایر سیاستمدارن )انجام دادندامیدوارم این وقایع از حافظه کوتاه مدت وبلند مدت مردم وسیاستمدارن نیز به این زودی پاک نشود (150117)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۵:۳۰
خوب بالاخره پای احمدی نژاد را باید هر جایی باز کرد
ایا عذز خواهیی موسوی از خانواده مقتولین کافی است
شما نامه هاشمی را فراموش کردید
این مطالبه مردم است در مورد هاشمی و هر شخصیت دیگری که دور از فسادباشد
بله ماهم بر خورد قاطع با مسببین میخواهیم نه جوانان فریب خورده که البته شما مسببین را در حد معذرت خواهی و ریاست فلان جا تبرئه میکنید هم ما و هم شما میدانیم اصل قضیه چیست و پشت حوادث کیست و میدانیم چرا بعضی عناصر درستگیر شده با فشار ریاست فلان جا ازاد میشوند بله ما هم میخواهیم مسبب اصلی محاکمه شود و ان شخصی است که خود را فراتر از قانون میداند و برای رای دیگران ارزش قائل نیست
خودخواه است و تمامیت خواه
هم او که باعث تلخی شیرینی انتخابات شد او مجرم و قانون شکن اصلی است لطفا پای دیگران را وسط نکشید و بی خود مسئولیت او را تا حد عذر خواهی کاهش ندهید (150119)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۵:۴۲
با این جمله اصلا موافق نیستم :
\"اگر آقاي موسوي نتوانند تقلب گسترده در انتخابات (جابجايي 10 ميليون راي به نفع آقاي احمدي‌نژاد) را ثابت كنند، چه خوب است در صحنه سياسي مانده و...\"

ایشان با این بیانیه های تحریک آمیز که خوراک یک هفته بی بی سی و سی ان ان را تهیه کرد و با تحریکات علنی سایت حامیشان که از مردم میخواست به خیابانها بریزند و لجبازی بی منطق و اصرار بر ابطال انتخابات باشکوه 22 خرداد( حتی قبل از شکایت به شورای نگهبان)و شرکت در راهپیمایی بدون مجوز که به کشته شدن 7 نفر انجامید و همسویی با دشمنان نظام به نظر من بعد از این جریانات باید محاکمه شوند.

طرفداران ایشان میتوانند پاسخ دهند چرا ایشان قبل از شکایت به شورای نگهبان چنیان بیانیه تحریک آمیزی را منتشر کردند و همسرشان هم با بی بی سی مصاحبه کرد و همان حرفها را تکرار نمود؟چرا قبل از پایان زمان رای گیری ایشان در کنفرانس خبری اعلام کردند که : پیروز قاطع انتخابات من هستم! (150121)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۵۷:۰۱
من با نظر این دوست ناشناس موافقم.

اگر بروز تقلب در انتخابات ثابت نشد، جناب آقای موسوی به دلیل تمام هزینه های آبرویی، جانی، مالی و احساسی که هم به نظام و هم به مردم وارد کرده است باید بطور کلی از صحنه سیاسی کشور کنار برود.
فعالیت سیاسی قواعد خاص خود را دارد، وقتی یک شخص سیاسی دعوت به شورش یا حداقل نافرمانی مدنی می کند و به نوعی در برابر رهبری می ایستد دیگر جایی برای ادامه فعالیت در دایره سیاسی نخواهد بود. (150535)
 
Reza
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۷:۳۴
I live in England and feel so sad to see how These demonstrations making our blood enemies happy.
I wish our nice and kind people use the law and not give chances to these forign medias. (150126)
 
معترض
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۷:۵۹
چرا ناحق قضاوت می کنید؟ کی مهندس موسوی مردم رو دعوت به اغتشاش کرد؟! فکر نمی کنید با همین شکل قضاوت کرد سایر نظرات شما رو هم زیر سوال می بره؟ برای راه پیمایی کاملاً دعوت کرد اما از کی تا حالا راهپیمایی شده اغتشاش؟ چرا برای 22 بهمن حرکت های مردمی اسمش اغتشاش نیست. ایشون که مرتب در بیانیه های خودش گفت از اغتشاش بپرهیزید؟ (150127)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۴۰:۳۲
مثل اینکه شما دو تا بیانیه ای که ایشون بلافاصله بعد از انتخابات صادر کرد و مدتها توسط بی بی سی خوانده شد را نشنیده اید؟ احتمالا به سایت ایشان هم سری نزده اید! (150346)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۰۱:۰۴
دوست عزیز معترض:

از زمانی که قبل از پایان رای گیری (ساعت 10:30 جمعه شب) ایشان در کنفرانس خبری اعلام پیروزی نهایی و قطعی کرد.
از زمانی که شنبه صبح در بیانیه ای خطاب به هواداران خود اعلام کرد: \"تا ساعت 14 آرامش خود را حفظ کنید\" ! خوب یعنی بعد از ساعت 14 چه؟
از زمانی که قبل از اینکه حتی شکایت خود را به نهاد ناظر انتخابات ارائه کند بصورت علنی تقلب وسیع در انتخابات را اعلام کرد و اکیدا درخواست ابطال انتخابات را داشت.

بگذریم، یعنی شما واقعا تظاهرات دیروز حامیان آقای موسوی را با راهپیمایی 22 بهمن مانند هم و در یک راستا می دانید؟ (150541)
 
شهاب
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۰۹:۵۱
بسیار به جا و عالی بود.از بعد از انتخابات مطالب این سایت رو می خونم.بالاخره یکی پیدا شد منطقی حرف بزنه (150134)
 
متین
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۱۰:۰۸
1)برنده اصلی در این انتخابات نظام جمهوری اسلامی و مردم صبور وبا ظرفیت آن است که در تبلیغات گسترده قبل از انتخابات ظرفیت و بزرگی خود را نشان دادند.
2)متاسفانه در فقدان حضور قوه قضائیه با ابهت وصلابت در کشور ؛ نامزدهای انتخابات هرآنچه دلشان خواست گفتند وتهمت زدند وافترا بستند بدون اینکه واهمه ای داشته باشند و نگران سئوال وجوابی باشند (البته در این دنیا).
3)اما مسبب اصلی وروشن کننده آتش اول همانا شخص احمدی نژاد بود که بدون رعایت حرمت نظام ؛ حریم بزرگان نظام را شکست وفکر کرد که به جمهوری اسلامی خدمت میکند در حالی که اگر راست هم میگفت( که در آن شک بسیار وجود دارد ) راه اعلام آن بعد از 4 سال بگم بگم .....اینگونه نبود !
4) طبیعی است که تهمت خوردگان از خود دفاع میکنند و ...
5)اما مسبب بزرگ دیگر را باید صدا وسیما ذکر کرد که با دفاع بی منطق و یکجانبه و گسترده (حتی بصورت غیر ملموس در برنامه های مختلف از جمله برنامه کودک!) و دادن فرصتهای تبلیغاتی یکطرفه به تیم احمدی نژاد و فرصت ناعادلانه روز آخر به شخص ایشان موجب تحریک اولیه مردم وایجاد گمان تقلب به نفع یکی از طرفین انتخابات را تشدید کرد.
6)مسبب بعدی آقای موسوی بودند که ناخواسته در بازی گروهی از اطرافیان مغرض خود گرفتار آمدند. (150136)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۱۰:۲۹
با سلام - نظر بنده این است که این کشور لیاقت دموکراسی را ندارد. لیاقت این کشور آن است که یک دست نشانده ای مثل محمدرضا پهلوی بالای سر این ملت باشد و نفت و گازش را خودش و فامیلاش و دوستان اجنبی اش بخورند و یک لیوان آب هم روش. ما که هنوز یاد نگرفتیم که مناظره جای به چالش کشیدن برنامه هاست نه محامکه اشخاص (که تازه ربطی هم به ما ندارد) ، ما که نمی دانیم باید موج تبلیغات ما را بگیرد یا از عقل و خردمان استفاده کنیم و رأی دهیم ، آیا لیاقت دموکراسی را داریم؟ من می گویم نه! وقتی در روستاهای ما عده ای ساده دل به واسطه این که خوشحالند از این که دولت آنان را گدا فرض کرده و ماهیانه مبلغی را که حقشان است آما با منت و به گونه ای که گویا به بچه یتیم کمک میکنند و نکند رئیس جمهور بعدی این حقوق ماهیانه را قطع کند برای پیروزی رئیس فعلی نذر می کنند ، آیا ما لیاقت دموکراسی را داریم؟ به اطلاع شما می رسانم در روستاها بواسطه همین کمک های بی در و پیکر جوانان همه از کار فراری اند و معتاد شده اند. هر منکری می تواند بیاید و برویم صدها روستا را با این شرایط نشان دهم.
سیاست های غلط ، ما را به ناکجا آباد می برد بلاشک.
ما لیاقت دموکراسی نداریم ، وگرنه از بردن نام سران مملکت به عنوان متهم ردیف اول فساد و اختلاص ، ذوق زده نمی شدیم و با احساس تصمیم نمی گرفتیم و عقلمان را راهبر و فرمانده خویش قرار می دادیم.
ما بازیچه ایم و کسانی که بازیچه اند لیاقت دموکراسی ندارند. (150138)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۱۲:۰۷
مثل اینکه آقایان هر دو جناح مطرح کشور به سیم آخر زده اند ,اینرا بدانیدکه آقایان محترم تنها قربانیان این دعوای بیهوده شماها, مردم خواهند بود.لطفا منطقی مشکلاتتان را در بین خودتان حل کنید تا مردم آسیبی نبینند (150141)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۱۲:۴۹
من صمیمانه خدارا شاکرم که آقای موسوی رای نیاورد - لابد میپرسید چرا؟
ایشان از منظر جبهه اصلاحات مطالبشان حول محورهای عدالت ، اصلاحات ، اخلاق ، حقوق شهروند ، قانون مداری ، صلح و امنیت و . . . دور میزد.
ایشان از رییس دولت نهم صدهابار با عنوان قانون گریزنام برد. اما درست در برخورد با نخستین احساس(تاکید میکنم احساس خطا در باره آراء)بازیر پاگذاشتن عامدانه قانون ،
نخست بدون مجوز هوادارانش را به اغتشاش فراخواند
دوم در طول این چند روز هیچ مستنداتی در خصوص ادعای خویش به افکار عمومی ارایه نکردند و صرفا مثل دوران تبلیغات انتخابات شعاردادند.
سوم آنکه به همسر خود اجازه دادند سخنانی را برزبان برند که از ناآگاه ترین اقشار و افراد هم بدور است(داماد لرستان!)
چهارم آنکه در نامه خود به مقام عظمای رهبری نگاشتند بنابر اخبار واصله ....و درادامه نوشتند : در صورت صحت چنین اخباری... و این نشانگر آن بود که آقای موسوی بر اساس شنیده هایی که برخلاف میل و مصالحش است حاضر به تخریب منافع ملی هم هست.
پنجم آنکه همه ایران را در تهران و چند شهر دید در صورتیکه حدود ده میلیون هموطن عزیز ما در روستاها هستند.
ششم آنکه پیش از شمارش آراء ایشان خودرا رییس جمهور و برنده اعلام کردند.
هفتم آنکه مستنداتشان را دنیای مجازی و نظرسنجی هایی که شاید تعداد شرکت کنندگان در آنها از پانصد تا هزار نفر بیشتر نبودند - بنا نهادند و این خطای استراتژیکی بود.
هشتم آنکه نصایح مقام معظم رهبری را نادیده انگاشتند و دوباره راهپیمائی راه انداختند.
نهم آنکه تا این لحظه میلیاردها ریال و میلیونها دلار (ازمنظر تبلیغات پنهان) برای استکبار جهانی برایگان کار کرده اند.
دهم آنکه تاکنون ایشان یک گام برای تبری از اغتشاشگران و تخریب کنندگان اموال عمومی و اهانت کنندگان به نوامیس مردم برنداشته اند.
برادران عزیز سایت الف ، ازیاد نبریم که برخورد با مظاهر بی قانونی و قانون شکنی باید آنچنان سخت باشدکه حرمت فراموش شده این موارد در ذهن جناب موسوی دوباره احیاء و احصاء شود.
(استدعا دارم مندرجاتم را درج فرمایید)
و سوال این بنده ناچیز از ساحت جناب موسوی این است:
جناب آقای موسوی اگر نتوانید ادعای ذهنی خودرا اثبات کنید ، چه پاسخی را برای خدا ، اهلبیت علیهم السلام ، ارواح طیبه شهدا ، جانبازان ، آزادگان ، خانواده معظم شهدا ، مردم سربلند و صبور ایران و خانواده آسیب دیدگان اغتشاشات دارید؟
چه پاسخی برای اتخاذ روشهای ضدقانون و قانون گریزی خود دارید؟
ان الله بصیربذات الصدور
ان الله سریع الحساب (150145)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۲۳:۵۴
کاملا موافقم. آقای موسوی اگر توانستید ثابت کنید ریاست جمهوری مبارک ما سر سختانه پشت سر شمائیم. اما وای به حالتان اگر نتوانید، با خروش حداقل 30 میلیونی ملت مواجهید. به شدت تنبیهتان می کنیم. (150700)
 
مریجی شمس الله
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۱۳:۳۴
من در حیرتم از این که چرا نتوانستیم از لطف عظیم الهی چهل ملیونی به خوبی بهره گرفته چون تیری زهرآگین به قلب دشمنان رجزخوان فرو نشانیم ؟من وامثال من که شبها از درد جنگ هشت ساله خواب راحت نداریم دامن مقصران واقعی این خسران را در دو سرا خواهیم گرفت (150147)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۱۷:۲۵
مسئول درجه یک این همه خسارت به مال و جان مردم فقط و فقط موسوی و حامیان علنی و پشت پرده اش هستند. اینکه چرا آقی احمدی نژاد در میدان ولی عصر آنطور حرف زد خوب باید چه می گفت. وقتی اینها به این شکل ناجوانمردانه شایعه پخش می کنند و تنها مدرک تقلب در انتخابات را ترک و لر بودن خود بیان می کنند و یا بهانه های مشابه باید چه کرد؟ (150160)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۱۷:۴۹
گویا همه قصد دارند آتش را بیفزایند از کسی که رای کمتری آورده و تا کسی که رای بیشتری آورده و گویا بزرگترهای نیز در حال برآورد نیروها هستن تا اتفای آتش . اگر حق به حق دار نرسد این انقلاب اسلامی ما خواهد بود که می بایست جواب خونهای امروز و دیروز را بدهد . (150161)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۱۹:۵۵
جناب نگارنده با تشکر از تحلیل زیبا یتان، لطفا توجه داشته باشید چنانچه حتا ۵۰۰ هزار رای اختلاف در آرا پس از باز شماری مشاهده گردد این آقای احمدی‌نژاد است که بایستی جواب دهند. به دلیل اینکه سلامت و صحّت انتخابات را به طور کامل از دید یک ناظر سوم مثل من زیر سوال میبرند.

تشکر (150162)
 
یک نگران
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۱:۴۴
به نام خدا
با عرض سلام

لطفا خواهش می کنم به دلایل حقیر دقت کرده و نظر و انتقادتان را مطرح نمایید
1- آیا غیر این بود که شروع این قتنه و آشوبها از سوی آقای احمدی نژاد در مناظره 13 خرداد ماه با آقای موسوی بود.
2- آقای احمدی نژاد و آقای الهام ، موسوی را متهم به استفاده از امکانات دولتی نمودند، در حالی که در شهر ما بسیج و سپاه با امکاناتی که در اختیارشان قرار گرفته برای سفر تبلیغاتی آقای احمدی نژاد به استان ما( گیلان) شدیدا فعال شده بودند به قول یکی از آشنایان ما در سپاه 24 هزار پرچم به علت نیامدن آقای احمدی نزاد روی دستشان ماند
3- بنده در روستایمان خواستم برای یکی از کاندیداها با در اختیار گرفتن مغازه پدرم تبلیغات کنم اما توسط عده ای جلوی این تبلیغات گرفته شد البته این عده از مردم نبودند بلکه از مسئولین امنیتی استان بودند.
4- بنده خودم با آمار و ارقام سرو کار دارم و آنچه که از این مجموعه عجیب فهمیده ام اینکه اگر روزی آمارت منظم و مرتب بود به صحت آن شک کن.
5- دولت در اختیار دکتر احمدی نژاد است ایشان بارها در باب مواردی که طرفین مناظره ایشان مطرح کردند مسائل را جوره دیگری مطرح کردند مثلا در باب فیلم هاله نور که خودم این فیلم را در سال 84 از وبلاگ خودشان دانلود کردم که بعد از مدتی که در رسانه ها مطرح شد آنرا برداشتند و هر چقدر که جلوتر رفتند آنرا تکذیب کرده و یا ساختگی خواندند و یا در باب آمار بیکاری و تورم که بنده خودم به علت گیجی از مباحث مناظرات شخصا به سایت اداره کار و امور اجتماعی و مرکز تحقیقات آمار و بانک مرکزی رجوع کردم آنچه را مشاهده کردم خلاف آنچه بود که دکتر احمدی نژاد گفته بودند.
5- در باب مبارزه با مفاسد اقتصادی ، حقیر با مطرح شدن اسامی افراد و عدمبرخورد قوه قضاییه و عدم تذکر رهبری در تعجبم ایشان در این 4 سال جای همه نشسته اند جز جای خودشان.
6- اگر وزارت کشور در باب صحت و سقم برگزاری انتخابات مطمئن است چرا پس از اعلام نتایج اتنخابات و با پیگیرهای اعتراضات کاندیداها به در خواستشان جواب ندادو نتایتا منتهی به این شد که با تاکید رهبری و فشار امنیتی مسئله پیگیری شود بنده به شورا نگهبانی که در آن آقای الهام وجود دارد مشکوکم ایشان در همه سفرهای تبلیغاتی آقای احمدی نژاد با ایشان (سخنگوی دولت) همراه بودند بنده به شورا نگهبانی که در آن آقای الهام مستقیما آقای هاشمی و خانواده اش را بدون ارجاع قانونی آن به مراجع قضایی محاکمه می کنند قبول ندارم.
راستش را بخواهید از موارد اجرایی مشکوک در باب انتخابات زیاد دیده ام و کلی عرض کردم.
با تشکر (150165)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۲:۴۲
بنده به هيچكدام از اين دو آقا راي نداده‌ام. اما برداشت اولم از آقاي عكس‌العمل اوليه آقاي موسوي اين بود كه حاميانشان روي راي آوردن آقاي موسوي براي بازگشتشان به قدرت خيلي حساب كرده‌بودند و ميلياردها تومان براي تبليغات انتخاباتي ايشان سرمايه‌گذاري كردند. بنده تصورم اين است كه ايشان بيشتر شرمنده اين حاميان بودند تا مردمي كه به خاطر ايشان به ميدان آمده بودند. همين هم باعث شد كه عكس‌العمل اول ايشان نسنجيده، تحريك‌آميز و آنقدر تند باشد كه خودشان هم ديگر نتوانند آسيب‌هاي ناشي از آن را جمع و جور كنند.
كساني كه چهار سال، آقاي احمدي‌نژاد را در سفر انتخاباتي مي‌ديدند و پيش‌بيني مي‌كردند كه با اين سفرها راي بالايي را در روستاها و شهرستان‌ها براي خود جمع‌آوري كرده است، حالا چرا اينقدر از اين راي جا خورده‌اند كه به تحريك جوانان ساده و خوشدل و خوشباور مي‌پردازند؟ واقعا تامين منافع حاميانشان ارزش اين تشنج‌ها و بي حرمتي به نظام و امام و رهبر را داشت؟ آيا واقغا منافع آنان تامين مي‌شود؟
بنده اصلا با عملكردها و صحبت‌هاي اخير آقاي احمدي‌نژاد موافق نيستم، لذا
در اين چند روز آنچه خبر و اطلاعيه از آقاي موسوي ديده‌ام را با دقت خوانده‌ام تا شايد بتوانم در مقابل دولت و رهبر ايشان را محق بدانم و از اين قضاوت خود برگردم، اما آنچه بيشتر مي‌خوانم، بيشتر مطمئن مي‌شوم كه اين رفتار ايشان جنگ قدرت است نه دلسوزي براي ملت..! (150166)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۲:۵۴
این صدای خواست مردم ایران است (150167)
 
یک منتظر
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۳:۱۵
من به عنوان کسی که به آقای احمدی نژاد رای داده ام چند روز است به شدت
ناراحت وعصبی هستم نه به خاطر اینکه پشیمان شده باشم به خاطر اینکه
برخی با عنوان کردن تقلب و.. این پیروزی را به کام ما تلخ کردند
آنقدر خفقان ایجاد کرده اند که ما جرئت نداریم بگوییم به او رای داده ایم
ای کاش آقای موسوی بعداز 20 سال نیامده بود ووجهه خودراخراب نمی کرد
خدا رهبرمان را حفظ کند وشر خائنان را از سر ملت کم کند (150169)
 
mihan
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۳:۱۷
بنام خدا

سوء استفاده‌ آقاي احمدي‌نژاد از موضوع مبارزه با فساد tafrege bendaz hokomat kon علنا نامزد رقيب را تحريك كرد. (150170)
 
حمزوی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۳:۴۹
عزیزان توجه کنند که تقلب گسترده به معنای جابجایی ده میلیون رای نیست. فقط اگر 5/5 میلیون رای از آقای احمدی نژاد بگیرید دیگر ایشان حائز نخواهد بود و انتخابات به دور دوم میرود. حتی اگر آرا احمدی نژاد چند درصد هم پایینتر رود این خود اثبات تقلب (البته نه سرنوشت ساز) خواهد بود. ما فقط از آقای موسوی صحبت میکنیم. یادمان باشد که غیر از احمدی نژاد هر یه نفر دیگر به نتیجه رسمی معترض هستند. (150171)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۴:۱۹
آقاي موسوي
شما از دل مردم خبر داريد كه مي خواستند به شما راي بدهند؟
اگه هر جا مي رفتيد سخنراني و مي ديد جمعيتي به استقبال شما آمده اند نبايد جو شما را بگيره چون در مقابل هم وقتي احمدي نژاد هم جايي مي رفت همين جمعيت مي اومد ضمنا اينو هم بدونيد كه راي ايران فقط تهران نيست شما مي دانيد بجز راي شهرهاي بزرگ و كوچك فقط 33 درصد راي مربوط به روستاها و مناطق محروم بود كه بيشتر از 30 درص به احمدي نژاد راي داده اند؟
از اينها بگذريم شما در تلويزيون اعلام كرديد هر كس رئيس جمهور شد بايد همه با او همكاري كنند تا ايراني آباد بسازيم پس اينه همكاري شما؟ اين آشوبها و كشتارها و خسارتها؟! با اين اوصاف به نظر شما دروغگو كيست؟
از همه اينها بگذريم مگه رهبر انقلاب را هم شما قبول نداريد؟ مگه نگفتند از راه قانوني وارد عمل بشويد؟ مگه نگفتند جنس شما از جنس آشوبهاي خياباني نيست پس چرا باز هم فرداش اين آشوبهاي خياباني تكرار شد؟ شما مثلا مي خواستيد رئيس جمهور بشيد هيچ كس را قبول نداريد ولايت فقيه را هم قبول نداريد؟!
متاسفم براي خودم كه از روي غفلت به شما رأي دادم. (150172)
 
پدرام
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۵:۳۱
موسوی هم قطعا مقصر است .بیانیه های ایشان را فراموش کرده اید.من شرمنده ام که به آقای موسوی رای دادم و خوشحالم که مردم کشورم بیشتر از من می فهمند.
آقای موسوی اشتیاق های دیروز را دیدی کاش نفرت فزایند ه مردم از شخص خود را می دیدی .
20 سال دوری از قدرت برای هر کسی می تواند یک عاقبت خاص خود را داشته باشد بعضی علی می شوند وبعضی عقده ای! (150173)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۵:۴۴
آقای احمدی نژاد در سخنانش رعایت شئون ریاست جمهور اسلامی ایران را نمی کند.ایران یک کشور فرهنگی است واین نوع سخن گفتن رامردم نمی پسندند.در اطرافیانش هم افرادی هستند که مورد قبول افکار عمومی نیستندوخودرا فوق قانون می داند..
آقای موسوی گرچه سنی از او گذشته ولی هیجاناتش را خوب کنترل نمی کند.ریاست جمهوری نیاز به فردی با سعه صدر ,وقار واستقلال فکری دارد.بیشتر با احساسات مردم بازی می کند وخودرا فوق قانون می داند.
نیروهای انتظامی را نمی دانم ولی لباس شخصی ها در روز جشنی که آقای احمدی نژادبا خیلی عجله برگزار کرد حسابی از مردم با باتون(مخصوصا از چهارراه نواب تا میدان انقلاب ) پذیرایی کردند.
خلاصه این دو آقا خوب عمل نکردند..هیچکدام از این آقایان معجزه ای در چهار سال ریاستشان نمی کنند وارزش این سرمایه گذاری مردم را نداشتند.دلیلش هم این که دشمنان ما بسیار شادترند تا مردم. (150174)
 
افشاگری یک توطعه
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۶:۲۴
آقای موسوی یک آدم خودخواه باید باشد یا بی اطلاع از امور و یا ایشان را مورد بازیچه دست دادند در حالی که دیروز امگریشن آمریکا با کمال بی شرمی از مسافرت من به داخل آمریکا جلوگیری می کند و بهانه های پوچ آنها و ناد پرستی و سرکوب آنها چند سال پیش م .خ. کاریکاتوریست مشهور توفیق را خانه نشین کردند و ترساندند چون بنده خدا 20 عدد نشریه کاریکاتور داشتبه نام لاف در غربت و درمورد خالی بندی در خارج و بوش مسائل جدی و طنز قوی داشت که همین ایرانیان وطن فروش در خارج که مدعی طرفتاری از حقوق بشر هستند و از آمریکا مجله اورا می بندند و من به مامور امگریشن آمریکا گفتم من به ایرانی بودن خود افتخار می کنم و مملکت ه فکر نکن برای من یک آرزو ویا یک بهشت است و گفتم که بهتر از دست از نژاد پرستی دست بردارند .بر روی گلوب اند میل و واشیگتن پست و ایرانیان و یوتوپ و....این مطالب و ظرات من به انگلیسی درج شده . درود بر احمدی نژادها که مردان دلسوز وشاعی هستند و مردم و جوانان را با کلمات دروغین فریب نمی دهند
توطئه سبز وجریانات خشونت آمیز و خبری که من دارم سازمان مجاهدین خلق و حزب کمو نیست و سلطنت لب ها با بودجه آمریکا سعی دارند از این فرصت برای سرنگونی جمهوری اسلامی استفاده نمایند (150176)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۷:۱۸
تو رو خدا نگذارید مردم در جنگ قدرت گوشت قربونی بشند. خیلی نگران آینده ایرانم.ادمهای بی طرف و منصف وارد قضیه بشن. (150179)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۸:۴۷
انا لله و انا الیه راجعون

آیا طرفداران احمدی نژاد راضی به چنین وضعی هستند که برادران و خواهرانشان را بکشند؟

بیدار شوید!

من وزیر کشور را بدلیل عدم روشن کردن افکار عمومی از جزئیات انتخابات و کلی گویی نتایج و عدم همکاری با کاندیداهای معترض مقصر می دانم!

من رئیس جمهور آقای احمدی نژاد را به جهت تحریک طرفداران موسوی با سخنان و اهانتهایش به طرفداران میلیونی موسوی(خاشاک و اختشاشگر شمردن آنها) مقصر میدانم!

کدام تریبون را در اختیار موسوی قرار دادند که او به مساحمه برخورد نکرد؟

آقایان باید جواب گو باشند (150185)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۴۳:۲۵
علاوه بر این من آقای موسوی را که هنوز انتخابات تموم نشده خود را رئیس جمهور می داند مقصر می دانم. (150724)
 
محمدرضا معینی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۲۸:۴۸
با سلام
مقاله تحلیلی و نسبتا منصفانه ای بود.
از این بابت از شما ممنونم. ولی من به عنوان یک هوادار آقای موسوی می خواهم
نکاتی را مطرح کنم:
1- وقتیکه در مناظره ها آقای احمدی نژاد هر کسی را مورد تهمت قرار می دهد(بر فرض
صحیح بودن) و به طور خیلی واضح از این نوع تبلیغات به نفع خود سود می برد ولی کسی
جلودار ایشان نیست، چه کاری می توان انجام داد؟ زمانیکه به آقای موسوی ایراد گرفته
می شود که چرا قانونی عمل نمی کند، سوال من این است آیا کسی عمل غیرقانونی
آقای احمدی نژاد را ندید؟ آیا نهادهای نظارتی که به محض مواجه با کوچکترین مورد از جناح
مقابل مچ گیری می کنند نباید سوزنی هم به خود بزنند؟
آیا شورای محترم نگهبان نباید تذکری مبنی بر عدم ادامه این رویه به آقای احمدی نژاد می داد؟
2-آیا استفاده همه جانبه و یک سویه آقای احمدی نژاد از رسانه ملی و همراهی جالب
این رسانه با ایشان قانونی است؟
3- من فرض را بر صحت انتخابات می گذارم اما سوال من این است چرا روال اعلام نتایج
در این دوره تغییر کرد؟ چرا اعلام اولیه نتایج به صورت فله ای صورت گرفت؟
آیا این شائبه خریدن زمان برای آمارسازی را ایجاد نمی کند؟
4- هماتطور که در مقاله فوق نیز آمد چرا نظام نباید برای کاندیدایی که 8 سال در سخت ترین
زمان ممکن کشور را اداره کرد تریبونی ایجاد کند تا حتی اعتراض خود را هم بتواند اعلام کند؟
5- من برای رسانه ملی و رسانه دولتی ایرنا متاسفم که هواداران کاندیدای رقیب را مشتی
آشوب طلب ،اغتشاشگر و اوباش و به قول آقای احمدی نژاد خار و خاشاک تلقی می کنند.
آیا صدا و سیمایی که در ارائه آمارهای جذب مخاطب ید طولایی دارد نباید گزارشگران خود را به میان راهپیمایی دیروز می فرستاد و از آنها هم سوال می کرد تا آنها حرفهای خود را به صدا و سیمای کشور خود بگویند؟ وقتی صدا و سیما این جمعیت انبوه دیروز را که روز جمعه گذشته در انتخابات ریاست جمهوری نظام شرکت کرد به رسمیت نمی شناسد ، نباید اعتراضی داشته باشیم که بعضی از این افراد حرف خود را با رسانه های
بیگانه مطرح کنند.
البته من اعمال خلاف قانون را تایید نمی کنم ولی
چه خوب بود نظام یک بارهم که شده با افرادی که در چهارچوب نظام نظری مخالف با سران
آن دارند را آشوبگر تلقی نکند و با رفتار منطقی سعی در جذب هرچه بیشتر آنها به خود
بکند نه اینکه خدای کرده آنها را در خوش بین ترین حالت به افراد بی تفاوت و افتاده در دامن دشمنان تبدیل کند. (150186)
 
مليحه
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۱۳:۲۷:۳۳
اگر آقاي احمدي نژاد در منظارات دچار\"تخلف انتخاباتي \" شد اين تخلف نه كشته اي در پي داشت نه مردم را از كاسبي انداخت نه چهره كشور را در آن طرف مرزها خراب كرد. اگر فرك مي كنيد نشان دادن چهره بعضي از كسان به مردم اين قدر در نتيجه انتخابات به نفع آقاي احمدي نژاد تاثير داشت كه بتوان خواستار ابطال انتخابات شد از آقاي موسوي بپرسيد چرا چنين افرادي را به عنوان حاميان اش پذيرفت؟ در ضمن مثل اينكه فراموش كرده ايد آقاي احمدي نژاد حتي اگر راي نمي آورد تا مرداد رئيس جمهور اين كشور بود. آيا صدا و سيما نبايد اخبار مربوط به \"رئيس جمهور كشور\" نه آقاي احمدي نژاد را پوشش بدهد؟ آيا با رويه غير قانوني كه آقاي موسوي در پيش گرفته و با وجود نداشتن هيچ دليل و مدرك \"قانوني\" در فرضي و توهمي بايد براي ايشان حقوق قانوني در نظر گرفته شود؟ (163877)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۳۰:۱۱
ريش سفيدي ، تحليل درست و مديريت مناسب رسانه اي يعني همين كه در مقاله آمده است. (150189)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۳۰:۴۳
من به موسوی رای دادم وپشیمانم وقتی دیدم موسوی با یک بلند گوی دستی
همانند رهبر یک اتحادیه کارگری مردم را تحریک می کند آنهم با لباس همانند یک رهبراتحادیه کارگری و باور کنید به یاد روزهای سخنرانی لخ والسا افتادم آقای موسوی تو هنوز در 20 سال پیش زندگی می کنی و قاعده بازی را نمیدانی ظرفیت باخت را نداری و اما احمدی نژاد تو هم ظرفیت برد را نداری (150190)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۳۳:۴۰
آقای احمدی نژاد در میدان ولیعصر می توانست بسیار آرامش بخش تر صحبت کند نه از موضع تحقیر رقیبان انتخاباتی و تحریک هواداران آنها. قصد تعریف از امریکا نیست اما لطفا مناظره های انتخاباتی در آمریکا را که در آن هر تهمتی به هم میزدند را با رفتار بعد از پایان انتخابات مقایسه کنید. (150199)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۳۳:۴۴
بیخود اشتباهات آقای موسوی و طرفدارانش را به اسم آقای احمدی نژاد تموم نکنید. ناامنی‌ها تقصیر عده‌ای است که تحمل شکست را ندارند. اینکه آقای موسوی تازه بعد از ظهر امروز ۲۶ خرداد، اعلام می‌کنند که من به این راهپیمایی نمی‌آیم، نشانه چیست؟ آیا ایشون از دیشب یا از صبح امروز نمی‌تونستند اعلام کنند؟ آیا جز این است که ایشان می‌خواستند هوادارانشان از منزل خارج شوند تا اطلاعیه را نشنوند و بعد بتوانند بگویند من که گفتم نیایید اما هواداران گوش ندادند. در ضمن پلیس غافلگیر شد چون فکر می‌کرد مردم مثل روزهای قبل از انتخابات، تجمع می‌کنند و تخریب نمی‌کنند. چرا حالا که طرفدارای موسوی اغتشاش هم فکران خود را مشاهده می‌کنند حساب خود را از آنها جدا می‌کنند؟ چرا وقتی بغل دستی آنها سنگ پرتاب می‌کند جلویش را نمی‌گیرند؟ چرا شبها به خیابان می‌آیند؟ آیا جز اینستکه می‌خواهند وقتی به اموال مردم تجاوز می‌کنند صاحبان مشاغل در محل کارشان نباشند تا اوباش بتوانند غارت کنند؟ حساب قانون گریزی موسوی را از احمدی نژاد که در انتخابات برنده شده و مانند بعضیها جلسات مخفیانه هم با افراد بو دار نمی‌گذارد، جدا کنید. (150200)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۳۳:۵۷
بايد جنبه پذيرش شکست را داشته باشيم. البته ميرحسين هم 13 ميليون راي آورد که راي خوبي است ودر تهران هم بيشتر از احمدي نژاد راي آورده است.
به هر حال کساني که آرا را شمارش کرده اند همان فرهنگيان و معتمدين در سراسر کشورند و امکان تقلب نيز با اين اختلاف وجود ندارد.
پيش بيني ها و نظرسنجي هاي صدا سيما، تبيان و حتي رسانه هاي خارجي نيز همين را پيش بيني مي کردند.
من به موسوي راي ندادم چون مي دانستم که حزب مشارکت و مجاهدين که حامي ايشان هستند فقط دنبال شانتاژ و ايجاد هياهو و تشنج هستند.
کساني که دم از دموکراسي مي زنند بايد جنبه و ظرفیت دموکراسي را داشته باشندو وقتي که شکست مي خورند دنبال عامل آن باشند نه ايجاد هياهو.
امام می فرمایند:
اگر يك جايي عمل به قانون شد و يك گروهي در خيابان‌ها برضد اين عمل بخواهند عرض اندام كنند،‌ اين همان معناي ديكتاتوري است كه مكرر گفته‌ام قدم به قدم پيش مي‌رود،‌ اين همان ديكتاتوري است كه به هيتلر مبدل مي‌شود انسان،‌اين همان ديكتاتوري است كه به استالين انسان را مبدل مي‌كند. اگر قانون در يك كشوري عمل نشود ، كساني كه مي‌خواهند قانون را بشكنند اينها ديكتاتوراني هستند كه به صورت اسلامي پيش آمده‌اند يا به صورت آزادي و امثال اين حرفها. اگر همه اين آقايان كه ادعاي اين را مي‌كنند كه ما طرفدار قوانين هستيم ، اين‌ها با هم بنشينند و قانون را باز كنند و تكليف را از روي قانون همه شان معين كنند و بعد هم ملتزم باشند كه اگر قانون برخلاف راي من هم بود من خاضع‌ ام ، اگر بر وفاق هم بود من خاضع‌ام ،ديگر دعوايي پيش نمي‌آيد؛ هياهو پيش نمي‌آيد.
(صحيفه امام جلد 14 صفحه 415) (150201)
 
سيد مهدي فهيمي گيلاني
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۳۵:۲۴
بسمه تعالي
چرا مسائل را به طور اساسي حل نكنيم، تا كي مماشات، تا كي خرج از رهبري
يكبار ديگر انتخابات برگزار شود تا دروغگويان رسوا شوند ولي با اين شرط كه هر كه شكست خورد محكوم شود به حبس ابد يا تبعيد. هر كه ميخواهد باشد، احمدي نژاد يا موسوي يا رضايي و كروبي و هر كس ديگر
آقايان با كودتا يا اتهام بي سند كودتا و تقلب ملت را به جان هم مياندازند، شكوفه حماسه ملت را لگدمال و پرپر ميكنند، بعد قضيه راماستمالي كنيم يك حزبي هم تشكيل بدهند و همچنان به دروغ هايشان و زير سوال بردن نظام ادامه بدهند.
تا كي مماشات، با يك انتخابات مجدد دروغگو مشخص و محاكمه شود. براي ملت اصل نظام مهم است نه احمدي نژاد و موسوي و هاشمي و .... (150204)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۵۳:۰۸
دوست عزیز همه که مثل قبی رای نمی دهند
خیلی ها به احمدی نژاد رای دادن الان اگه انتخابات بشه به دیگری رای میدهند!
حیلی ها از اینکه به موسوی رای دادن پشیمونن
حیلی ها از تمکین و متانت رضایی لذت بردن و میخوان این دفعه به ایشان رای بدن
این که نشد راه (150595)
 
حسام
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۳۶:۱۱
با سلام . اولا هیچ کس نمیتونه موسوی و خاتمی و هاشمی و ... را دشمنان انقلاب و رهبری بدونه .بهترین راه حل الان هم اینه که هر چه سریعتر دادگاهی برای اثبات ادعا های آقای احمدی نژاد که در انتخابات مطرح کرد برگزار بشه .یا درستی حرفهاش (فساد خانواده هاشمی و ناطق و صفایی فراهانی و ...) با مدرک و سند ثابت میشه که انوقت همه نوکرش میشن یا دروغ گفته که انوقت باید حکم به عدم کفایتش داده بشه و والسلام (150205)
 
فهيمي گيلاني
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۴۵:۴۵
محاكمات اتهام هاي واهي كه هر دو طرف به هم زدند سر جاي خودش.

الان مشكل چيه؟
آقايون ميگن تقلب شده و نظر شوراي نگهبان و رهبري رو هم نميپذيرن چون احساس ميكنن حتما تقلب شده چه جوري خود خانم رهنوردم نميدونه.
خيلي خوب بذاريم يكبار ديگه ملت حرفشون بزنن دروغگو رسوا شه ديگه، از چي ميترسيم؟
تمام اين اشوب و بلوا ها سر همنه كه آقايون به راحتي به خودشان اجازه ميدن بي سند و مدرك حرفي بزنن چون ميدونن هيچ محاكمه اي در كار نيست. اصولا توي قوه قضاييه ما كه مدعي العموم وجود نداره مگه منافع بزرگان به خطر بيفته (150589)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۳۶:۲۸
بسیار عالی بود کاش در مدیران ما هم این گونه فکر وتدبیر می شد. (150207)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۳۸:۰۵
دلیل سر در گمی نیروی انتظامی چیست تظاهراتها معمولا با 10، 20 نفزشروع می شود که راحت می شود جمعشون کرد.
در ضمن معنی احساس خطر اقای موسوی را فهمیدیم . احترام به اراء مردم اقای خاتمی را فهمیدیم و
در ضمن این قدر بحران نبود مسولین امنیتی نتوانستند کنترل کنند که خیلی جای تعجب است (150211)
 
حمزوی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۳۹:۳۲
درباره تقبیح بایکون خبر مهندس موسوی از سوی صدا و سیما کاملا موافقم. خبر تجمع جشن پیروزی (بخوانید نمایش تحریک آمیز قدرت نمایی) را چندین شبکه سیما از ساعتها پیش زیرنویس میکردندو جناب ضرغامی لطف کرد به مدت چندین ساعت آنرا زنده پخش کرد. اما انگار بعد از انتخابات کسی به نام میر حسین موسوی در ایران وجود ندارد. از قبل به خبر راهپیمایی اعتراضی (که از خیلی راهپیمایی های مناسبتی تهران بزرگتر بود ) ایشان سیما کوچکترین اشاره ای نکرد و بعد از انجام آن در اخبار شبانگاهی فقط خیلی کوتاه فقط خبر وقوع آن به اطلاع مردم رسید. این ها را که کنار فیلتر کردن فله ای سایتها خبری و اجتماعی، بستن روزنامه ایشان و تعطیل کردن سیستم اس ام اس (که بر خلاف نظر نگارنده معتقدم اقدامی تنگبینانه با حداق فواید ولی مضررات فراوان بوده) بگذاریم میبینیم که در مقابل احمد نژاد این بنده خدا از لحاظ اطلاعاتی بسیار مظلوم واقع شده (البته فقط در داخل کشور) (150212)
 
نگران!
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۳۹:۴۷
تحلیل خیلی خوبی بود. کاش می شد تا آرام شدن اوضاع آقای احمدی نژاد روسیه تشریف داشته باشند.

رجانیوز رو هم فیلتر کنید تا بیش از این آبروی نظام و قشر مذهبی را نبرد. تاثیر رجانیوز در این تحریکات خیلی بیش از سایتهای اصلاح طلب است (150213)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۴۲:۱۸
صدا وسیما گرچه گذاشتن مناظره را جزء افتخاراتش می داند ولی سئوال این است آیا ظرفیت کاندیداها را در استفاده از این روش را آنهم به طور زنده بررسی کرده بود. خوشبختانه ظرفیت بالا مردم را پس از مناظرات در ابراز نظرات در خیابان ها, سایت ها وسایر رسانه ها به خوبی شاهد بودیم ومتاسفانه ظرفیت پایین تر کاندیدا ها وکم تحملی آنها کاملا مشهود بود. (150222)
 
طالقانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۴۲:۵۹
موسوی دستپاچه عمل کرد همانگونه که احمددی نژاد.همانطورکه پلیس درست مثل ریئیس مجلس وبهمان شیوه که رئیس دانشگاه . عین فوتبالیستهامان که توپ راتا دم دروازه میبرند وگل نمی زنند . اشکال کجاست .چرا ما همیشه غافلگیرمیشویم .غافلگیر سیل \" زلزله \" بیماریهای مسرِی \" خشکسالی\" ................... نکند خدای ناخواسته ما ملت غافلی شده ایم وقبل ازهمه ازخدا غافلیم ! (150223)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۴۳:۵۳
انتظار بود جناب آقای موسوی و اطرافیان ایشان اصول بازی را رعایت می کردند و به جای طرفداری و یا تحریک آشوبگران از راه های قانونی و دمکراتیک اعتراضات خود را به شمارش آرا پیگیری می کردند.
در ضمن همین آقایان خودشان زمانی مجری انتخابات در این کشور بودند و بدنه اصلی مجریان همین انتخابات نیز در گذشته اتنخابات را برگزار می کردند ادعای تقلب در انتخابات با این حجم نتایج انتخاباتهای گذشته را نیز می تواند مخدوش کند.
آقای موسوی و طرفدارانشان بهتراست به اصول بازی متعهد باشند از دوستان اصلاح طلب که سینه چاکان دمکراسی و جامعه به دور از خشونت و صلح و دوستی و . . . هستند انتظار بیشتری بود! (150226)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۴۵:۲۶
برادر عزیر آقای توکلی
اظهر من الشمس است که یک جای کار شمارش ارا می لنگد.
عزیز دل برادر، رئیس جمهوری که خود شما هم او راقبول نداری چطور میخواهد چهار سال کار کند؟ (150229)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۱۵:۳۷
دوست عزیز ناشناس

\"اظهر من الشمس\" می دانید یعنی چه؟
اینکه شما یا آقای موسوی احساس می کنید نتیجه آراء باید متفاوت می بود معنی اش می شود اظهر من الشمس بودن اینکه یک جای کار شمارش آراء می لنگد؟

در این کشور قانون حکمفرماست، همان قانونی که (خوب یا بد) جناب موسوی و سایر کاندیداها بر اساس آن داوطلب شده و وارد رقابت انتخاباتی شده اند. الان هم بر اساس همان قانون ایشان باید اعتراض و شکایت خود را بصورت مستدل و مستند به شورای نگهبان ارائه کند و ضمن تعامل منتظر اعلام نتایج آن باشد. تمام.

هر کار دیگری چه آشوب و اغتشاش، چه بیانیه های تحریک کننده و خلاف قانون، چه مخالفت با نظرات رهبری، و چه راهپیمایی غیر قانونی، کاری است خارج از عرف و منطق سیاسی و البته خلاف قانون و اخلاق اسلامی. (150560)
 
امیرحسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۴۶:۳۴
واقعا جای تاسف دارد. رئیس جمهور یک مملکت در جلوی چشمان صدها خبرنگارداخلی و خارجی به همین مردمی که در انتخابات شرکت کردند توهین می کند و آنها را خس و خاشاک می خواند. ایشان از لحاظ قانونی صلاحیت رئیس جمهور بودن را ندارد . من خودم به ایشان رای دادم. ایشان به همه توهین می کند و کسی نیست جلویش را بگیرد . از رای دادن خود پشیمانم. آیا 15 میلیون ایرانی که به ایشان رای ندادند خس و خاشاک هستند. آنها همه خواهر و برادر و پدران و مادران ما بودند و هستند که نظرات دیگری داشتند. در کجای تاریخ ایران سراغ دارید که حاکمان چه شاه و پادشاه و چه امپراطوران ایران زمین اینگونه به مردمان خود توهین کنند. آقای موسوی می گوید من به نتیجه این انتخابات اعتراض دارم و رهبری هم گفتند از راهش وارد شوید و ایشان را مبرا از این آشوبها دانستند. پس چگونه است که همه این مسائل را به پای ایشان می گذارید. برای اولین بار است که در این مملکت اعتراض های مدنی صورت می گیرد و باید آن را به فال نیک گرفت . میخواهید آشوبگران را پیدا کنید لطفا مصاحبه امروز آقای کاتوزیان نماینده تهران را بخوانید تا متوجه شوید که آ شوبگران کیانند. ما باید یاد بگیریم که تحمل مخالف را بدانیم. دیروز در تهران و بسیاری از شهرهای ایران مردم تظاهرات کردند و به نتیجه شمارش آرا اعتراض داشتند و این حق آنهاست. نباید توهین کرد. می گفتیم آنموقع ایام انتخابات بود حالا چرا این حرفهارا می زنید.دو حالت دارد یا این اعتراض وارد است که خوب احقاق حق صورت گرفته است و یا وارد نیست که مسائل حل میشود این گونه برخورد کردن چه در مجلس مث آقای حسینیان و چه در رئیس جمهور که در ملا عام به 15 میلیون ایرانی که به وی رای ندادند توهین می کند . واقعا جای تاسف دارد. روز قیامت باید جوابگوی حرفهایمان باشیم (150231)
 
مقدم
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۰۶:۴۵
ایشان اغتشاشگران را خاشاک نامید و حساب آنها را از 40 میلیون رای دهنده جدا کرد...لطفا تفسیر بی ربط نکنید! (150551)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۱۸:۴۳
دوست عزیز امیر حسین

لطفا یک بار دیگر با دقت صحبت های آقای احمدی نژاد را ببین و بشنو. ایشان خیلی صریح و واضح در جواب سوالی در مورد اغتشاشات اخیر، آشوبگران را تعدادی محدود و خش و خاشاک نامید.
در مقابل ایشان چند بار جمعیت 40 میلیونی رای دهنده (کل آراء) را ملت پیروز ایران نامید و آنها را به همدلی و همراهی دعوت کرد.

البته آقای احمدی نژاد اشتباهاتی در اظهارات یا رفتار خود دارد، اما خواهش میکنم صداقت را در اطلاع رسانی و ارائه تحلیل رعایت نمایید که شرط اول اخلاق و شرع است. (150563)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۱۳:۳۹
سلام جناب آقاي اميري
آقاي احمدي نژاد در صحبت كردن ايراد دارد. چرا نميخواهيد اين را قبل كنيد. مردم بعد از انقلاب به خاطر آرمانهايشان كم سختي نكشيدند اما هيچ وقت اين طور نسبت به يك نفر كينه اي نشده بودند. چرا؟!
چرا در اين دوره همه امكانات دولاي در اختيار يك نامزد بود؟ چرا در مناظره اول آقاي احمدي نژاد اون طوري صحبت كرد؟ هاشمي چه ربطي به موسوي دارد؟
عزيز من مشكل در جاي ديگه ايه! عده اي به خاطر جنگ قدرت و حذف هاشمي (همون كساني كه روزگاري به شدت ازش حمايت ميكردند و تاب هيچ انتقادي رو به ايشون نداشتند) تقلب كيفي در روند انتخابات انحام مي‌دهند.
الف لطفا نظر من رو درج كنيد (150763)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۴۷:۴۹
دقیقا به مسئله مهمی اشاره کردید، آقای احمدی نژاد با اشاراتش در میدان ولیعصر بنزین بر روی آتش ریخت.

البته این ادبیات به کرات مورد استفاده قرار گرفته

او در زمانی روشنفکران را بزغاله نامید، قطعنامه سازمان ملل را ورق پاره و ...

به نظر میرسه آقای احمدی نژاد نیازی به داشتن ارتباط خوب با دنیا و مردم مخالف کشورش احساس نمیکنه. شاید یکی از دلایل این احساس عدم نیاز همین گروههایی هستند که در راستای اهداف احمدی نژاد سعی در سرکوب مردم مخالف و معترض دارند.

جواب اعتراض توضیح است نه گلوله.

در این شرایط ادعای نوکری مردم را داشتن جوک گریه آوری است (150235)
 
ک، م
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۴۷:۵۵
مسؤول اصلی اغتشاشات و خونریزی ها آقایان موسوی و خاتمی و ... هستند. آنها باید محاکمه شده و به اشد مجازات برسند. (150236)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۵۱:۰۶
در ادامه نظر قبل من می خواهم از شما بپرسم به نظر شما این اغتشاشات و کارها چه ربطی به شعار علیه هاشمی دارند؟
یعنی منظور شما هم اینست که هاشمی پشت این وقایع است خوب منظور ما هم همین است وگرنه شعارهای تجمع نباید ربطی داشته باشد چون اینها حامیان موسوی بی قانون و گردنکش هستند (150239)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۰۴:۰۴
گردنکش را اول تعریف کنید بعد به قضاوت بنشینید
دوست عزیز تو این مدت اخیر کی گردن کشی می کرد و حریف می طلبید
برو اول معنی حرف رو بفهم بعد اعلام نظر کن (150378)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۵۱:۴۱
آیا افرادی که قمه بدست در خیابانها شبیه شعبان بی مخ رژه میروند و هیچ شباهتی به بسیجی مخلص جبهه ها ندارند،اغلب حتی یک روز هم جبهه نبوده اند و از الفاظ رکیک استفاده میکنند مدافع ولایتند؟ (150241)
 
Mohamad
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۵۳:۰۳
آقای احمدی نژاد یک روز سارکوزی را بی تجربه خواند. اما الآن ثابت شد که ایشان خود و تیمشان هم در مراحل حساس بی تجربه اند . اهانت به طرفداران رقیب عین بی تجربگی و ساده اندیشی است . آنها هم وطنان ما و هم مسلک ما هستند و حلال شمردن ضرب و شتم آنها و مردم رهگذر بدعتی نامیمون است. (150242)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۵۴:۰۳
روز جمعه که رفتم مسجد رای بدم از انبوه مردم و شوقشان یکه خوردم و با دیدن عکس شهدای محل در دیوار مسجد بیاختیار گریه ام گرفت و رویم را برگرداندم تا پسرم نبیند

امروز که با کمال ناباوری از تلویزیون شنیدم که در تجمع دیروز موسوی عده ای به غارت و اغتشاش پرداختند و 7 نفر هم کشته شده یاد جمعه افتادم و بغض گلویم را گرفت.

واقعا متاسفم که یک عده ظرفیت شکست را ندارند آقا بروید همه صندوقها را باز شماری کنید اغتشتش و راهپیمایی تان دیگر چیست؟ (150152)
 
من
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۵۶:۴۸
این بی بی سی روباهی که شما می گویید و مداوم دارای پارازیت است هم سخنان آقای احمدی نژآد را پخش نمود هم بیانات رهبری را و هم اندکی آرا و نظرات اطرافیان موسوی را.

از شما می پرسم اگر بی بی سی روباه است صدا و سیما ی ما که جمعیت میلیونی روز گذشته را هفت هزار نفر اعلام می کند و تمام مخالفین را بایکوت خبری نموده چه لغبی می تواند داشته باشد؟

به امید روزی که در این کشور رسانه ی آزاد وجود داشته باشد.
امید واریم به عمر من که جوان این کشور هستم قد بدهد. (150248)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۲۱:۵۳
دوست عزیز من

صدا و سیما چه زمانی جمعیت دیروز را هفت هزار نفر گفت؟ من خودم سه بخش خبری 8 خبر، بیست و سی و اخبار 21 را دیدم که اتفاقا به جمعیت زیاد و در بیست و سی با کلمه انبوه هواداران از مراسم دیروز یاد شد.
شما مطمئنید که یک برنامه نامربوط را نگاه نمی کرده اید؟

البته صدا و سیمای ما ایراد و اشکال زیاد دارد، اما مطلب شما کاملا ناصحیح است. (150566)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۱:۲۹:۱۴
باید به عرض دوستی که درباره میزان روباهیت رسانه ها سوال کرده بودند برسانم که رسانه ملی ایران از راهپیمایی روز دوشنبه با صفت \" انبوه \" یاد کرده است و تعداد کشته شدگان در در گیریهای این راهپیمایی را 7 نفر ذکر کرده است. احتمالا جنابعالی عدد \" هفت هزار راهپیمایی کننده \" را از ترکیب دو عدد مذکور بدست آورده اید! که دلیل آن همان پارازیت هایی است که بدان اشاره فرمودید. امیدوارم پاسخ خود را درباره میزان روباهیت رسانه ها دریافت کرده باشید. (150621)
 
سید
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۶:۵۹:۰۴
به جای صحبت از طرف آقای موسوی و نسبت دادن مسائل درست یا نادرست به ایشان چرا از ایشان تقاضا نمی شود که با مردم مستقیم از تلویزیون صحبت کنند. ایشان را حصر خبری کرده اند و هر چه می خواهند به ایشان نسبت می دهند و تحلیل می کنند و با قی ماجرا. (150253)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۳:۴۸:۳۸
شما به نکته خوبی اشاره کردی.
ولی متاسفم که بگویم به نظر من آقای میرحسین اصلا سخنران خوبی نیستند و بلد هم نیستند که چطور اوضاع را کنترل کنند. این سنگی که ایشان با این لجبازی شان انداخته اند در چاه هزارتا عاقل هم نمی‌توانند در بیاورند حالا حالاها.
آبروریزی بین‌المللی و بر باد دادن حیثت ایران و ایرانی که خوراک تبلیغات ایشان بود را که دیگر نگو.

احمدی نژاد که هر روز دارد این طرف و آن طرف حرف می زند اتفاقا خیلی کم گاف می دهد اگر نسبت صحبتهایش را بگیری مقایسه کنی با دیگران.

با این حال نگاه کنید چه بساطی راه افتاده فقط به خاطر زبانش!

حالا شما می‌گی چرا صدا سیما نمی گذارد ایشان با مخاطبانش صحبت کند! من هم بودم والا حق می دادم.

این جناب ۷۰ ساله و با تجربه (!) هر جا حرف می زند بحران درست می‌کند. این چه حرف مزخرفی است که از نظر من انتخابات باطل است. حالا دیدید کی دیکتاتور هست؟ چه کسی دنبال دیکتاتوری می گردد؟
به احمدی نژاد می گوید دروغگو ولی در اولین نطق رسانه‌ای خود صدا و سیما را بالکل متهم می کند که از ۲۰ سال پیش او را ممنوع التصویر کرده اند که همه حتی خودش هم می داند که دروغ می گوید و این ۲۰ سال هزارا بار درخواست مصاحبه با او را کرده اند و ناز کرده است.

ببینید من وقتی دیدم این آقا با فوق لیسانس معماری در دانشگاه به دانشجویان دکتری علوم سیاسی مشاوره و اهنمایی می دهد برای پایان نامه هاشان با خودم گفتم خوب عیبی ندارد ایشان ۸ سال نخست وزیر بوده و بالاخره یک سیاستمدار تجربی است اگر نه آکادمیک. ولی وقتی شروع کرد به حرف زدن به ویژه در مناظرات دیدم که واویلا!
تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد

ایشان می گویند قصه ملوانهای انگلیسی حیثیت ما را به باد داد. دلم می خواهد داد بزنم که از وقتی این بلبشو درست شده است در ایران به خاطر خود راییی این آقای مطیع قانون (!) دیگر آبرویی برای ما در دنیا نمانده است. این فقط یک چشمه از درایت این حضرت آقاست! خجالت هم نمی کشد که دایم از امام مایه می‌گذارد.

برگردید به پاسخ امام به استعفای ایشان. امام فرموده آقای موسوی مردم ما در طول تاریخ از این مسایل زیاد دیده اند... شایسته نبود بدون اطلاع من و رییس جمهور استعفا می دادید. حالا هم می بینید که دیکتاتوری می کند و حرف هیچ کسی را گوش نمی دهد و مردم را به کشتن می دهد.

حالا دیگر اطمینان دارم که ایشان نه تنها صلاحیت مملکت داری ندارند بلکه صلاحیت تدریس در دوره دکتری علوم سیاسی را هم ندارند !

یکی نیست بگوید شما که اهل هنر و احساسی هستی که از گفتار و رفتارت صد البته پیداست چرا نمی روی دنبال همان کار نقاشی کشیدن؟!

هر چی دلتون می خواد نظر مخالف بدین.
خاک بر سر مملکتی که این آدمها یه روزی توش حکمران بودن ولی عقلشون نمی رسه که بحران درست نکنند برای مردم.
خودخواه خودخواه خودخواه
فقط همین! (150962)
 
یکی بده اینو آقای خامنه ای بخو
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۰۰:۱۶

آنچه مسلم است قبل از هر چيز ملت آرامش و امنيت مي‌خواهند. ابتدا بايد امنيت برقرار شود و بعد به حساب اشتباهات و خلاف‌ها رسيدگي شود.

مردم براي ايراني آبادتر و زندگي بهتر پای صندوق های رای حاضر شدند نه اينكه شاهد ناامني و اغتشاش باشند.
(150224)
 
حجت
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۰۰:۴۹
1_ايكاش وزارت كشور بسيار شفاف تر عمل مي كرد.
2_ وزارت كشور مي بايست يك مكاني را جهت تجمع مشخص مي كرد و مجوز صادر مي كرد تا انرژي و اعتراضاتي كه وجود دارد بيان مي شد.
3_اعلام نتايج انتخابات توسط بعضي از سايتها(مخصوصا سايت شما آقاي توكلي) در حدود يك ساعت و نيم بعد از پايان راي گيري اين شائبه را در بعضي ها به وجود آورد كه آرا از پيش تعيين شده اند و همين به مساله دامن زد.
4_ رئيس جمهور به عنوان نماينده تمامي كساني است كه در اين مملكت زندگي ميكنند( من شخصا هيچ علاقه اي به دكتر احمدي نژاد ندارم اما وقتي با اقتدار و منطق صحبت مي كند لذت مي برم و احساس غرور ميكنم )بهتر بود در اين جشن در مورد وحدت و يك دلي صحبت مي كرد و از كلمات سنجيده تر استفاده مي كرد تا مخالفان خود را جذب كند نه ترد.
5_ به اميد اينكه صدا و سخنان مخالفين و گروه هاي سياسي در جهت تعالي بخشيدن به برنامه هاي يكديگر باشد و مخالفين سركوب نشوند.
6_ اميد است كارنامه رئيس جمهور در اين 4 سالي كه در پيش رو داريم بهتر از 4 سال گذشته شود. (150255)
 
مطهر
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۰۱:۵۵
من چندين دوره جزو عوامل اجرايي و نماينده شوراي نگهبان پاي صندوق بوده‌ام. كاش صدا و سيما و مسئولان حال حاضر و سابق وزارت كشور روال راي‌گيري و شمارش آرا را به مردم توضيح مي‌دادند. واقعا در عمل تقلب در انتخابات رياست جمهوري تقريبا غير ممكن بوده و در صورت وجود براحتي مي‌تواند در هر شهري توسط ستاد كانديدها افشا گردد زيرا ستادهاي شهرستان بلافاصله پس از اتمام انتخابات و با آمار نمايندگان خود مقدار راي هر شهر را به ستاد مركزي اعلام ميكنند.
در ضمن من از عوامل انتخابات چندين حوزه شهرهاي يزد، كرمان و تهران كه سئوال نمودم تقريبا آمار اعلام شده هر شهر صحيح است. (150258)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۰۴:۲۴
صدا وسیما درست است بسیاری ار کارهایش خوب است .ولی در خبررسانی در مواقع اظطراری وناخوشایند فرصت را عملا در اختیار رسانه های بیگانه می گذاردو استراتزی درستی ندارد. ماهواره ها وسایت بیکار نمی مانند وزهر خودشان را می ریزند. (150265)
 
سید مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۰۵:۳۱
بعد از انتخابات ثابت شد که ظرفیت برد و باخت ما حتی در حد یک مسابقه فوتبال ابی و قرمز هم نیست.
چطور افرادی که ادعای انقلابی بودن دارن قند تو دل غربیها اب میکنند. (150266)
 
جليل فتح آبادي
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۰۵:۴۳
سلام و درود خداوند بر راستگويان و منصفان

بنده که معلم دانشگاه و از نظر خودم بي طرف هستم، اين گفته ها را تحسين ميکنم. تا قبل از خواندن همين متن و متوني که قبلاً در باره يکي از ماجراهاي بحث انگيز وجود داشت سايت الف و آقاي دکتر توکلي را بي طرف نمي دانستم. اين مطلب آنقدر منصفانه است که اگر همه مردم آن را بخوانند مي پذيرند چون برخاسته از نداي صادق دروني يک انسان سالم است. کاش همين مطلب را از صدا و سيما پخش ميکردند. مردم آرام تر مي شدند. اعتدال و انصاف گوهري است که هيچ فرد غير منصفي نيز نميتواند ارزش ذاتي آن را انکار کند. (150269)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۰۸:۱۲
عمری است آقایان اصلاح طلب از ترس اینکه به دولت آنها برچسب عوام گرایی و عوام زدگی نخورد محرومان و مستضعفان جامعه را به دست فراموشی سپرده اند
و همه همتشان را صرف نخبگان سیاسی و اقشار اتو کشیده و دانشجویان و روشنفکران کردند و امروز که همین روستایی ها و اقشار محروم به آنها پشت دست زده است فحش می دهند که تقلب شده و فلان و بهمان .....
بله از نظر آنها احمدی نژاد عوام فریبی می کند اما شما هم اگر عرضه دارید به روستاییان شبکه توزیع آب بدهید ، راه روستایی بکشید ، وام مسکن بدهید ، سهام عدالت پخش کنید رای آنها را هم از آن خود کنید و پز آن را دهید.
بنده در شیراز هستم و شاهد 16 ساله خط آهن شیراز اصفهان
آقایان اصلاح طلب در 8 سال دولتشان فقط 14 درصد کار را پیشرفت دادند آن هم برای فقط 520 کیلومتر راه آهن !
چطور میشود که این دولت در عرض 4 سال کار آن را تمام می کند؟ البته که به نحوه افتتاح آن نقد وارد است و بعضا ریل ها با استاندار نصب نشده اند اما این همه دهنه پل و تونل و زیر سازی را که دیگر نمی توان نادیده گرفت ...
آقایانی در شیراز ترسیدند که دولت عوض شود و همه زحمات آنها هدر رود و دولت بعدی آن را با افتخار افتتاح کند و به نام خودش همه چیز را تمام کند که این بر می گردد به نگاه توحیدی آنها که اگر می دانستند چنین کاری نمی کردند که بخواهند ایستگاه موقت بسازند خلاصه با همه این تفاسیر تا حالا 2 قطار از شیراز به سمت تهران و مشهد حرکت کرده و این مشکلات جزیی هم رفع خواهد شد اما چرا باید 16 سال طول بکشد آقایان اصلاح طلب چه کاری برای مستضعفان بلدند انجام دهند؟ (150276)
 
م.م
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۲۹:۴۱
بله خوب این دولت 300 میلیارد دلار در آمد داشته اتفاقاٌ نحوه افتتاح خیلی سوال برانگیز است.
اینکه دولت آقای احمدی نژاد دستاورد های علمی هسته ای و فضایی را مختص خود میداند جای سوال دارد. اگر بخواهید بدانید غنی سازی در زمان آقای خاتمی شکل گرفت ولی آقای احمدی نژاد بگونه ای صحبت می کنند که گویی دولت های قبلی هیچ کار مهمی انجام نداده اند (150577)
 
حاجي
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۱۲:۳۶
سلام
ممنونم از تحليل به موقع سايت شما و دعوت مردم به ارامش
در ضمن از هوشياري جناب آقاي توكلي عزيز كه بدون طرفداري از يك جريان خاص تشكر مي كنم ... يا حق (150284)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۱۴:۰۴
باید به نظر مردم احترام گذاشت
نه فقط رای تهرانی ها بلکه رای کل کشور
آقای موسوی بهتر بود اول صندوقها را بازشماری می کرد بعد حرفهای تحریک آمیز میزد
این قائله را ایشان می تواند جمع کند؟
برفرض هم که شورای نگهبان تسلیم حرف ایشان شد و. انتخابات را باطل کرد، آیا ایشان می تواند جواب طرفداران احمدی نژاد را بدهد؟

اصل دموکراسی احترام به رای اکثریت است آقای موسوی (149935)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۲ ۱۳:۵۴:۳۴
اقای محترم رای اکثریت موقعی که از صندوق بیرون بیاید نه اینکه چیزی که اعلام شده ! آمار و ارقام را به یک تحلیل گر آماری بدهید تا برایتان توضیح بدهد به شرطی که بی طرف باشد ! (160503)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۱۷:۴۶
اي خدا تو شاهد باش كه ياران انقلاب چگونه آب به آسياب دشمن مي ريزند و چگونه روياي دشمنان اين مملكت را خوشحال مي كنند . آمريكا اگر ميليونها دلار خرج مي كرد نمي توانست فرياد مرگ بر برخي سران اين مملكت را در پشت بام برخي خانه هاي تهران در بياورد . ولي عملكرد قانون گريز آقاي موسوي چنين خدمت بزرگي به دشمنان كرد . واقعا متاسفم و از ناراحتي چند روز است كه دچار افسردگي شدم . خدايا به دادمان برس و عاقبتمان را ختم به خير كن .نكرانم كه نكند كه به خاطر ناشكري عذاب الهي بر ما نازل شود . (150299)
 
م.م
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۲۴:۱۰
برادر عذاب الهی این است که رییس جمهور افرادی از این مردم را خس و خاشاک می پندارد (150569)
 
قلیپور
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۵۰:۳۳
دوست عزیز زیاد غصه نخور. جدا کردن یک غده چرکین _ منظورم شخص خاصی نیست بلکه به یک جریان انحرافی موجود اشاره میکنم که عمدتا خودشو بصورت اشرافیگری و خودبرتر بینی نشون میده _ از بدن انقلاب طبیعتا درناکه و چنین تبعاتی رو هم داره که هرچند با بی درایتی افرادی مثل مهندس موسوی شاهد ناآرامی در کشور و حتی کشته شدن هموطنانمان هستیم _ که البته این آقایان باید بعداً پاسخگو باشند _ اما در درازمدت به نفع انقلابه. به نظر میرسه سکوت رهبری هم از همین زاویه قابل توجیهه و ان شاءالله این انقلاب درون انقلاب به زودی به ثمر میرسه. (150804)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۲۶:۰۶
با توجه به رفتارهای اقای احمدی نژاد و توهین به سران مملکتی مانند آقای هاشمی و غیره آن هم بدون مدرک و دخالت در کار قوه قضاییه، چرا مجلس ساکت نشسته و چرا ایشان را استیضاح نمی کنند؟
با توجه به وقایع اخیر کوی دانشگاه چرا وزیر کشور را استیضاح نمی کنند؟
رفتار های آقای احمدی نژاد توهین آمیزه! ایشان اگر رییس جمهور هم بمانند، جز در روستاها نمی توانند در جمع مردم با آرامش سخنرانی کنند. در دانشگاه ها و شهرهای بزرگ که محال است. البته اگه برای ایشان این مسایل مهم باشد (150319)
 
قادر
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۲۸:۰۹
چرا تحلیل های سایت الف مانند تحلیل های موزیانه بی بی سی ست ؟ (150321)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۲۹:۱۱
از تحلیل منطقی شما متشکرم. تا حد زیادی با شما موافقم. در این مناقشه امنیت ملی و آرامش روحی ملت از طرف هر دو گروه به بازی گرفته شده. آه و هزار افسوس..... (150326)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۳۱:۵۱
بابام این موسوی وهاشمی اگراهل منطق بودندکه حرف رهبری راگوش میدادندکسی که حرف رهبری رازمین بیاندازدبه حرفهای احمدی نژادکه میخواهندسربه تنش نباشدگوش میدهند.همه تنش هابه آندوبرمیگردد.وبه مرورخودرارسواترخواهندنمود.پشتیبان ولایت فقیه باشیدتابه مملکت شماآسیب نرسید.ای کسانیکه الان داعیه راه امام رابه سینه میزنید.این حرف امام به شمااست.حرف ولایت فقیه راگوش کنید.واله اگرگوش نکنیدخداوندبادست خودتات خودتان رارسواخواهدکرد. (150328)
 
اميني
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۳۲:۵۰
در رابطه با اين باصطلاح اعتراض ها بايد چند نكته را يا آوري نمايم :
1-مردم عادي كه به هر كس راي دادند مطابق قانون از اين نعمت پيش آمده در انقلاب استفاده كردند . كسي هم حق ندارد بگويد چرا به اين يا آن راي دادي .
2-قانون هم اكثريت آرا را محق مي داند كانديدا هاي راي نياورده ولو چند دانه كمتر راي بياورند بايد ظرفيت قبول موفقيت رقيب را داشته باشد و گر نه حد اقل شعور سياسي را نداشته و براي اين كار بزرگ كه سعه صدر لازم دارد و ممكن است هر آن اتفاقي بيفتد صلاحيت ندارد.
3-تا كنون هم حدود سي انتخابات در ايران برگزار شده است ونتايج آن هم به نفع كانديداها متفاوت بوده عجيب ترين آن انتخابات دوم خرداد بود كه تا قبل از برگزاري چه داخل و چه خارج كمتر احتمال شكست رئيس وقت مجلس را مي دادند اما جناح اصلاحات راي آورد رقيب نجيب آن زمان در اولين فرصت به پيروز انتخابات تبريك گفت اين گونه برخورد هم شعور ملت ايران و هم امر پذيرفته دمكراسي جهان است .

4-توجه به معيار هميشگي باطل بودن يك روشي كه بارها امام عزيز يادآوري نمودند بايد حداقل عقل سياسي افراد را بيدار كند و آن اين است كه ببينيم دشمنان ملت ايران بويزه شيطان بزرگ آمريكا و بالاخص استعمار پير انگليس جنايتكار چه جهتي را تشويق مي كند . اگر فردي بخواهد همراه اين دشمنان انقلاب و ملت قرار بگيرد واقعا چقدر صلاحيت دارد

5-افراد هم از هر جناح بدانند اگر كشور امنيت باشد و دشمنان نا اميد آنها مي توانند حتي در آينده از ظرفيت قانوني استفاده نمايند تا مسئول شوند و گرنه خداي نكرده تشويق كنندگان خارجي آشوب ها م.فق مي شوند با اصل نظام بر خورد كنند وآن وقت به هيچ كس رحم نمي كنند .

6- در هر شهري از جمله تهران در بين اين همه مردم با عزت و انقلابي آيا نيستند عده قليلي متخلف و مجرم كه از اين فرصت استفاده كنند اگر آنها در لابلاي اين اجتماعات غير قانوني رسوخ كنند و جرئت نمايند ناموس و اموال هيچ كسي در امان نخواهد بود .

6-بالاخره آن افراد چقدر بد جنس و خبيثند كه گمان كنند اگر باصطلاح ديگي كه براي ما نمي جوشد ...... و هر چه مي خواهد پيش بيايد.ضمنا هيچ بهانه اي نمي تواند ولو هر حقي تصور شود به قيمت باز كردن دست اجانب و تخريب نظام دنبال شود.
پس تا دير نشده افراد منصف راه خودشان را جدا كنند و گر نه تاريخ آنان را لجوجان همپياله دشمنان غدار اين ملت ثبت خواهد كرد. (150330)
 
خیرالهفرهمند
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۳۴:۰۳
از پرسش جامع سایت الف که همه مشکلات را با هم مطرح نمود سپاسگذارم .
واینکه اگر عصاره ونخبگان این ملت این اقایان می باشند (احمدی نژادوموسوی)
واقعا\" برای همه هموطنانم متاسفم وای بر ما
ولی چند سئوال دارم وان این است که چرا مسئولین رده بالای کشور درمقابل خطا های واضح دولت سکوت کردند وبطور جانبدارانه رفتار کردندتا کار باینجارسید ؟ چرا وقتی به رئیس سازمان بازرسی بیت رهبری و فرزندش اتهام زده میشود پاسخ داده نمیشود ؟
چرا به رئیس مجلس خبرگان ورئیس مجمع تشخیص مصلحت که توسط مقام رهبری نصب شده اینگونه توهین میشود بازهم سکوت میشود؟
ایا این توهینها توهین به رهبری وتوهین به روحانیت ونظام نیست؟ چگونه وبا چه هزینهای میشود اذهان مشوش جامعه را پاک نمود؟ ودوباره انهارا با نظام وروحانیت ؟
اشتی داد ؟راستی در انتخابات اینده چنین مشارکتی وجود خواهد داشت؟
ولی انچه بنظر میرسد اینکه ضرررا از هرکجا که جلو گیری کنی منفعت است کاش
مقام معظم رهبری تدبیری بیندیشند تا ماجراختم بخیر شود .اینکه امروز طرفداران احمدی وفدا طرفداران موسوی به خیابانها بریزند واقعا\" کار بچگانه وعبث نیست ؟ (150333)
 
فرزان از اصفهان
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۳۵:۲۲
وقتی کسی در زمانی که به او احتیاج است در اثر هر علتی تحمل خود را از دست میدهد و استعفا می دهد دیگر نباید از او انتظار داشته باشیم که بتواند تحمل شکست انتخابی خود را داشته باشد ومسئولیت آرا 13 میلیون نفر را درست بر عهده بگیرد ایشان با بیان مطالب کلی و بدون حرکت از مجرای قانونی به صدور بیانه هایی پرداخت که باعث ایجاد اشوب و وضعیف شدن امنیت ملی و بر باد رفتن سرمایه سیاسی حاصل آن 13 میلیون و مابقی آرا شد حال فرض کنیم دومیلیون نفر در تهران در حمایت از ایشان راهپیمایی غیر قانونی داشته باشد تکلیف 24/5 میلیون دیگر چیست من فکر کنم آقای مهندس موسوی تا حالا این همه جمعیت را یکجا ندیده و جوگیر شده است
آیا ایشان با توجه به این که میگوید باید انتخابات باطل شود چه مرجعی را برای اجرای انتخابات قبول دارد؟ و ایا انتخابات دوره های قبلی با توجه به انکه توسط همین مراجع فعلی انجام شده باطل نمی باشد؟
ایا اصلا صندلی ریاست جمهوری ارزش کشته شدن یک نفر را هم دارد؟
کسانی که مرد سیاست باشند می دانند که صدور یک بیانیه نسنجیده چه عواقبی دارد؟
مسئول تخریب اموال عمومی و کشته شدن تعدادی جوان احساساتی با کیست؟ (150335)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۳۵:۳۸
اگر جرات دارید این فرمایشات حضرت امام را منتشر کنید!
مي‌شود از شما پذيرفت كه ما قانون را قبول نداريم. غلط مي‌كني قانون را قبول نداري!قانون تو را قبول ندارد نبايد از مردم پذيرفت، از كسي پذيرفت ، ما شوراي نگهبان را قبول نداريم. نمي‌تواني قبول نداشته باشي. مردم راي دادند به اينها ، مردم 16 ميليون تقريبا يا يك قدري بيشتر راي دادند به قانون اساسي.
فرمايشات بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني (ره) درباره تمكين مسئولان ، احزاب و گروه‌ها به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون اساسي و شوراي نگهبان به شرح ذيل است:
- من باز به همه اين آقاياني كه مي‌خواهند نطق كنند و اعلاميه بدهند و نمي‌دانم نامه سرگشاده بفرستند و ازاين مزخرفات، به همه اينها اعلام مي‌كنم كه برگرديد به اسلام، برگرديد به قانون ، برگرديد به قرآن كريم ،‌ بهانه درست نكنيد كه اسباب اين بشود كه شما همه به انزوا كشيده بشويد. من به بسياري از شما علاقه دارم و ميل دارم كه همه به قانون عمل كنند و همه در جاي خود باشند و چنانچه اين‌طور نباشد،‌ مسئله طور ديگر خواهد شد. (صحيفه امام جلد 14 صفحه 415) (150336)
 
احمدعلی امجدیان سنقری
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۳۶:۱۵
ترا بخدا اینقدر تفرقه افکنی نکنیدمگر آرا را قبول ندارید ؟چرا
فقط كلي گويي لااقل يك كلمه مشخصا بگوييد چه اعتراضي داريد چه تخلفي شده است اينكه انتظار داشتيد رضایی وکروبی وموسوی راي بياوريد ونياورديد ؟نتيجه انتخابات شما ها را بهت زده كرد ..اينها دليل نمي شود اگر در فرانسه هم بوديد اين كلي گويي ها را از شما نمي پذيرفتندبدعتي گذا شتيد از بي منطقي وكم ظر فيتي والله بخون شهدا بانی اینکارها ذليل خواهد شد اگر تفرقه افکنی کنید مردم کوچه بازار بیگناه چه گناهی کرده اند آقای موسوی که 12000 نفر فقط نماینده فرستاده بود پای صندوق چهار چشمی نگاه میکردند دیروز هم مطلبی نوشتم متاسفانه چاپ نکردید به والله به تالله به هر کسی که می پرسید ناظر برصندوق های منطقه دو تهران بودم یک نمونه تخلف نداشتیم حتی از تمامی نمایندگان جناب موسوی که خوب بنده را میشناسند خواهش میکردم که حتی برای نهار خوردن هم بیرون نروند حدااقل به آقایان نامزدها بگویید خدارا خوش نمی آید خون از بیگناهی بریزد روز گذشته متاسفانه چند نفر بیگناه شهرستانی تماشاچی تلف شده اند سزاوار نیست ** برلدر کوچک شما احمدعلی امجدیان سنقری مقیم تهران ** (150338)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۴۲:۴۷
واقعا سعی کنید نظرات را تاحد امکان وهر چه سریعتر منعکس کنید . (150352)
 
یزدان
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۴۴:۱۳
از اینکه سعی می کنید ادای آدمهای بیطرف را در بیاورید و یکی به نعل بزنید و یکی به میخ متنفرم!

واقعا نقش پررنگ موسوی در آشوبهای اخیر و زوم کردن تمام رسانه های بیگانه بر اظهارات او مبنی بر \"تعیین نتایج انتخابات از قبل\" را مساوی میدانید با حرفهای احمدی نژاد که انصافا هیچ حرف تحریک آمیزی در آن نبود؟ (150354)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۴۵:۱۷
یه چیز مشخصه و اینکه آقایانی پشت قضیه هستن.وقتی هاشمی بعد انتخابات میاد با موسوی و خاتمی و کروبی میشینه که چیکار کنن و قبلا هم در نامه ای به رهبری اعلام هشدار میده.آقایون دارن یک ناجی معرفی میکنن و موسوی اینبار به میدون آورده شده .هاشمی داره قدرت خودشو نشون میده و داره سواستفاده میکنه.اما کی باید اینهمه خسارت رو جبران کنه!اقای موسوی میگه من همه خسارتها رو میدم.جای تاسف داره.کشور هر روز داره ضربه میبینه و مردم در هراس هستن که بیان بیرون و اینهمه کشته.خاک تو سرتون با اون اتاق فکرتون.و جالبه که آقای موسوی همش بوی صداقت میده.خودش تو سال 68اعلام میکنه که مگه میشه با اینهمه ناظر و افراد معتمد و نمایندگان کاندیداها تقلب بشه اما امروز میبینیم که چطور دراه واسه قدرت و مقام با جون جوانها بازی میکنه.لعنت به این سیاست که کام ملت رو تلخ کردن. (150355)
 
www.navid.tk
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۷:۴۷:۱۱
انقدر شورش بپا میکنم تا مردم فراموش کنند پسرانم به بیت المال دست انداختند و دست های دراز خود را تا گوشت ها و چربی های چند لایه کتف در بیت المال فرو کردند انقدر مردم را در مقابل هم قرار میدهم و نابود میکنم تا افکار را از غارت ثروت و زمین های ایران بدست فرزندانم منحرف کنم

دیشب در بیمارستان بقیه الله اعظم خیابان ملاصدرا سربازی را آوردند که توسط طرفداران میرحسین موسوی مهره ی سیاه رفسنجانی و رفیق خاتمی چشمانش کور شده بود چشمانش را به فجیع ترین شکل کور کرده بودند کاسه ی چشمانش را خالی کرده بودند، ساواکی کیلویی چنده، همسر آن سریاز هم جوری گریه میکرد که اگر آن هم کور شود عجیب نیست، دست و سروپا شکسته هایی در آنجا بودند که توسط بازی نینتندوی شورش در خیابان هاشمی رفسنجانی مضروب شده بودند احمق هایی که در تاریکی شب سنگ و آجر پرت میکردند و نمیدیدند که این سنگ ها بکجا میروند و مقصد این سنگ ها جایی بجز بدن هموطن هایشان نیست البته گاهآ آجری به بدن دشمن! و سربازی که چیزی به پایان دوره ی خدمتش نگذشته میخورد و هورایی کشیده میشد

تا الان ساعت 14:۵۰ دویست سرباز مجروح فقط به بیمارستان بقیه الله اعظم خیابان ملاصدرا نزدیک میدان ونک اورده اند، چرچیل تبریک میگم موفق شدی ذهن و افکار من و خیلی های دیگر را از غارتگری هزاران میلیارد تومانی فرزندانت منحرف کردی و من الان از شدت درگیری ها و شورش های خیابانی این دزدی های میلیاردی خودت و فرزندانت را فراموش کرده ام البته دست اسباب بازی ها و عروسک های خیمه شب بازی ات با مارک سازندگی و مدل اصلاح طلبت درد نکنه که اگر آن ها نبودند باید با اون وزن 200 کیلویی ات بتنهایی بار سنگین این جنایت ها را بر دوش میکشیدی

پرونده ی سنگین و سیاهت در معرض طوفان قرار گرفته و در حال ورق خوردن است، گردبادی که به سوی ات در حال حرکت است هرگز رهایت نخواهد کرد و به تو نزدیک است، چون خود این گرد باد سیاه را بوجود آوردی...

و لعنت الله علی قوم الظالمین (150357)
 
علي اكبر
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۰۲:۵۳
عجب صبري خدا دارد -عجب صبري خدا دارد
همه اين دادوفريادها ظاهرا\" براي خدمت به مردم وآنهم براي رضاي خداوند است
قربان خدا بروم كه چقدرصبر دارد
ما به كجا مي رويم ؟ حاضريم براي ادعاي پوچ ويا حتي ادعاي حقيقي مردم را به كشتن بدهيم
آيا واقعا\" هدف وسيله را توجيع مي كند ؟ حضرت علي (ع) 25 سال خانه نشين شدند تا اصل بماند وما كه ادعاي شيعه بودن مي كنيم چي ؟
خداوند متعال به همه ما عقل كامل عنايت فرمايد. (150376)
 
ميلاد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۰۶:۲۳
به نام خدا و سلام و درود بر پير جماران كه در جواب معترضين گفت :غلط مي‌كني قانون را قبول نداري قانون تو را قبول ندارد.و با ياد رهبر عزيزم و مريد رهبرم كه سر ا پا فدايي رهبريست دكتر محمود احمدي نژاد.من با اون بخش حرف شما مخالفم نظرم اينه كه بايد اسامي كساني كه پول مارو مي خورن گفته شه.اما يه حرفي با آقاي موسوي دارم آقاي موسوي طرفداران شما در خيابان ها چيكار ميكنن؟ مگر شوراي نگهبان نداريم؟ كه قبل از شكايت مردم رو ميارين تو خيابون ها شلوغ ميكنين مگر رهبري به شما نگفت از راه قانوني پيگيري كنين باز چرا مردمو تو خيابون ها آوردين بعد بينشون سخنراني كردين من به نظرم شما يكي از اصلي ترين اشخاص اين ماجرا هستين و فكر كنم بهتر همه قبول كنيم.با علي در بدر بودن شرط نيست/اي برادر نهروان ها پيشه روست (150382)
 
معلوم الحال
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۱۱:۲۳
من ازتون خواهش می کنم اینو گردن احمدی نژاد نندازین .
اغتشاشات از روز شنبه یعنی یک روز قبل از سخنرانی ایشون استارت خورده بود و شک ندارم که اگه احمدی نژاد سخنرانی نمی کرد ، اینها همین روال از پیش طراحی شده رو دنبال می کردن .
کاملا مشخصه که این اغتشاش ها از جایی خط دهی میشه
نامه هاشمی
صحبت همسر هاشمی در روز رای گیری
صحبت های موسوی مبنی بر تقلب در انتخابات در صورتی که رای نیاورد !
گفتگوی زهرا کاظمی همسر موسوی با رسانه های غربی
جلسه ی اضطراری آقایان در منزل هاشمی
ملاقات خاتمی با هیئت آمریکایی
سکوت و عدم موضع گیری موسوی و هاشمی در مورد آشوب ها
و خیلی چیزای دیگه ...
بهتره اینا رو عوامل اصلی اغتشاش بدونید نه سخنرانی احمدی نژاد رو .
پر رنگ نشان دادن مباحث حاشیه ای ( سخنرانی دکتر ) و کتمان کردن عوامل اصلی آشوب کار چندان جالبی نیست .
با انتقادهای دیگه تون موافقم . (150391)
 
shahrooz
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۱۲:۲۷
اقای موسوی باید جواب دهد که چرا رسانهای غربی در این حجم از وی حمایت میکنند.و یاران ایشان با بیگانگان حشرونشر دارند. (150394)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۱۴:۴۹
اون کسی که از بی‌بی‌سی حمایت کرده، باید بگم تو در خارج از کشور هستی و مثل ما از نزدیک صحبتها را نمی‌شنوی و تصاویر را از چند قدمی نمی‌بینی و خوراک فکری تو همون خبرهایی است که از بی‌بی‌سی می‌شنوی و می‌بینی. بنابراین فکر می‌کنی حقیقت همون چیزیه که بی‌بی‌سی می‌گه. اما ما اینجا در داخل کشور، لازم نیست به خبرهای صدا و سیمای خودمون یا بی‌بی‌سی یا هر جای دیگه گوش کنیم بلکه ما تو سخنرانیها شرکت می‌کنیم و در خیابونها هم هستیم و خبرگزاریها نمی‌تونند اخبار را گزینشی به خورد ما بدهند. روباه کسی است که بیرون گود می‌شینه و آب را گل آلود می‌کنه تا ماهی بگیره. بی‌بی‌سی یکی از همون روباه‌هاست. در ضمن در صدا و سیمای ما هرگز تعداد تظاهر کنندگان دیروز را هفت هزار نفر اعلام نکرد. چرا براحتی دروغ می‌گی یا فقط چیزی که خودت دوست داری را می‌شنوی؟ به حقیقت توجه کن. علی (ع) می‌فرمایند: « فاصله حق و باطل یک وجب است ( از گوش تا دهان ) باطل آنستکه بگویی شنیدم. حق آنستکه بگویی دیدم. » موفق باشی عزیز ایرانی خارج از کشور. خدا به همراه همه ما باشه تا بجز حقیقت، چیزی نبینیم و نشنویم. من طرفدار احمدی نژاد هستم اما همه طرفداران کاندیداهای دیگر را هم دوست دارم، چون همه حق نفس کشیدن و حرف زدن دارند. (150400)
 
زهرا از اراک
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۱۵:۰۶
مقاله خوبی بود. تشکر. اما باید خاطر نشان کرد که همه منتظر شکایت هاشمی از احمدی نژاد و اثبات ادعای احمدی نژاد در فساد خانواده هاشمی و ناطق هستیم. صدا و سیما ناه هاشمی را اطلاع رسانی نکرد ولی جواب ندادن رهبر را اعلام کرد. من به شخصه از نتایج این انتخابات شوکه شدم شاید یکی از دلایل آن روند یکسان افزایش آرا از زمان شروع شمارش بود درصد ها خیلی کم نغییر می کرد. باید همه کاندیدا ها پاسخ گوی ادعاهای خود باشند. توجه داشته باشید که حرفی را که 30 سال رسانه های بیگانه می گفتند و ما می گفتیم دروغ است در یک مناظره احمدی نژاد اعلام کرد من که اعتمادم را نسبت به همه سران حکومت از دست دادم (150401)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۱۹:۲۳
ضمن احترام به همه عزیزان کاندیداها به نظرم شروع این ماجراها ازمناظره ای بودکه بی جهت نام افراد برده شد فکر نکنم کسی مخالف برخورد با فرد فاسد باشد ولی ازراه درست وقانونی خودش وهردفعه بیشتر به این موضوع اشاره میشد.سپس ادامه ماجرای بعد از انتخابات به نظرم با فضای ایجاد شددرجامعه درخصوص درستی یا نادرستی شمارش آراءکه آن هم راه کارقانونی داردبرای ایجاد فضای آرامش نمی بایستی باسرعت جشن پیروزی برگزار میشد یااگرهم برگزارشد نمیبایست ان سخنان قبلی که باعث حساسیت شده بود تکرار میشدوباسخنان تحریک آمیز رقیب انتخاباتی وهواداران رادل آزرده میکردند بلکه باید فضا را به سمت وحدت ودوستی هدایت میکردیم این انتظاریستکه از جایگاه ریاست جمهری می رود. (150405)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۲۰:۱۸
فقط میتونم بگم که لعنت خدا بر کسانی که به خاطر قدرت جوانان بی گناه این مملکت را به باد کتک میگیرند چه آنهایی که و سازی میکنن (موسوی) و چه آنهایی که مقابله میکنند (احمدی نژاد) (150406)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۲۰:۴۰
با تحلیل سخیفتانو بخصوص بند 2 آن شدیدا مخالف.اولا فساد خانواده هاشمی بر کسی پوشیده نیست.تازه آقای احمدی نژاد تو سخنرانیش اسمی از هاشمی نیاورد.ثالثا رای 24 میلیونی مردم به ایشون یعنی تایید سخنان شجاعانه ایشون درمناظره.حال شما جرات موضع گیری جدی و شجاعانه درمقابل فساد این خاندان را ندارید(اگرچه مدتی پیش از استات اویا سخن رانده بودید) لازم نیست مواضع شجاعانه ایشان را که بوی محافظه کاری میدهد زیرسوال ببرید.4 سال تمتم روی التهابات علیه دولت بنزین ریختید.خوراک تبلیغاتی برای مخالفانش تهیه کردید.در مقابل هجمه ناجوانمردانه و هماهنگ 3 کاندید علیه او سکوت کردید.حال اندک مواضع رییس جمهور شجاع و مورد تایید مردم را زیر سوال میبرید؟این است اصولگرایی؟هم میخواهید سیخ نشوزد و هم کباب؟ (150407)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۲۲:۳۰
رهبري معظم طي ديدار با اقاي موسوي فرمودند كه از راه قانوني اعتراض خود را مطرح كند اما ايشان روز بعد در جمع هواداران خود با سخناني آنها را تحريك به آشوب كردند آيا اين قانون مداري است واقعا منصف باشيد (150409)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۲۲:۵۳
مگر شمت مسلمان نیستید ؟در شهرهای متوسط و کوچک و روستاها به طور تصادفی در هراستان مثلا 100 صندوق را با حضور معتمدان آقای موسوی مورد بررسی قرار دهید و با نا نتایج گفته شده توسط ناظرین کاندیداها مقایسه کنید تا نتیجه را بفهمید و دست ازسر دانشجو ومردم بردارید. ـآیا می دانید آقای موسوی به دلیل عدم صدور بیانیه رسمی از طریق سیما برای برگزار نشدن راهپیمایی دیروز (دوشنبه) در مقابل خون کشته شده ها مقصر است ؟ اگر ایشان برای برگزار نشدن آن سماجت می کرد فرصت طلبان هم فرصتی پیدا نمی کردند.... (150410)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۳۳:۲۸
همسر آقاي هاشمي در موقع راي دادن چي گفت؟
اگه مردم موسوي راي نياورد بريزيد توي خيابان ها. آن وقت شما دنبال مقسر مي گرديد. سي ساله همه سر كاريم (150421)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۳۶:۴۱
قابل توجه كساني كه مي گويند آقاي موسوي در اين اغتشاشات نقشي ندارند از ايشان بايد پرسيد كه اگر اينطور است چرا هواداران خود را تشويق نكرد كه در تجمع مردمي عليه اغتتشاشگران در ميدان ولي عصر شركت كنند و چرا ايشان حساب خود را از اين اوباش جدا نمي كنند ؟ ايشان خطاب به طرفداران خودشان مي گويند كه اگر به خيابان ولي عصر مي رويد بدانيد من نمي آيم و مواظب هم باشيد كه درگيري ايجاد نشود.چرا ايشان به جاي اينكه بگويند من اين تجمع غير قانوني را تاييد نمي كنم اينگونه با موضوع برخورد مي كنند؟!
هر آدم ناشي مي داند كه نطفه اين در گيري ها در اين تجمعات غير قانوني بسته مي شود چطور آقاي موسوي قانونمدار اين را نمي دانند؟! (150425)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۳۷:۲۶
همه چیز که سانسور هست امیدوارم این تنبه مرا سانسور نکنید:
یادمه دوران جنگ که سرباز بودم، برای ماه رمضان یک روحانی در پادگان ما در طول ماه مستقر میشد برای درس اخلاق و اقامه نماز وغیره. غروب ها قبل از افطار گاهی ما دور حاج آقا جمع میشدیم و در هوای آزاد و یه محیط صمیمی تر با حاج آقا حرف میزدیم. یادمه گاهی اوقات اگه یه سربازی از روی جوونی بی احتیاطی میکرد و پشت سر کسی حرف میزد- مثلا پشت سر آشپز پادگان که هیچوقت غذاهاش قابل خوردن نبود- روحانی ما با چهره ای ناراحت بلند میشد و تحت عنوان اینکه غیبت حرام است از جمع دوری میکرد. من اونموقع تو دلم میگفتم، پسر ببین این روحانی ها و حزب الهی ها چقدر تقواشون بالاست. این حرفی که از نظر ما عادی بود رو به خاطر اون تربیت اسلامی که شده اند حتی حاضر نیست بشنوه ... این خاطره همیشه تو ذهنم هست. دوران مناظره های انتخاباتی وقتی میدیدم که آقای احمدی نژاد به این راحتی و برای کسب مقامی که به قول مولای ما ارزش یه لنگه کفش کهنه رو هم نداره، هر چه دلش میخواد ، نه تنها در برابر مردم که برابر دیدگان تمام اون روحانیونی که من یاد یکیشونو در بالا آوردم ، میگه ، یاد همون خاطره افتادم و دیدم که ما چقدر تغییر کردیم. جالب اینه که اون روحانی ها هم دیگه اخم نمیکنن و تلویزیون رو نمیبندن که حرفهای خلاف اخلاق اسلامی به گوششون نخوره. تازه خیلی هاشون اون حرف هارو کاملا تایید میکنن. مثلا من نمیفهمم که آقای شریعتمداری کیهان با چه وجدان راحتی شب را به صبح و صبح رو به شب میرسونه. یعنی قدرت این همه آدمو جسور میکنه؟ (150427)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۴۱:۵۹
برادر ان عزیز

دوستان شما راحت یار دیرین امام و یکی از نزدیکان امام میر حسین موسوی را هر گونه تهمت قدرت پرستی می زنید ولی فکر نمی کنید که ممکن است آنهایی که یک عمر با امام هرگونه مخالفت کردند امروژ در لباس حامی او بخواهند نظام جمهوری اسلامی که او به پا کرده را نابود و نعی حکومت اسلامی طلبانی جانشین آن کنند.
امام هیچگاه در حمایت از موسوی کوتا نیامد و ایشان با اینکه زمینه بازگشت به قدرت در موارد زیادی وجود داشت ترجیح داد که به کار دانشگاهی بپردازد.

چه هحساس خطری بود که ایشان به میدان آمد جز اینکه حرکتی می خواهد رای مردم را نادیده بگیرد. شورای نگبان دارای دو عضو دولتی و رئیس شیفته دولت می باشد. آیا می تواند براستی داوری بی طرف باشد. بهتر بود که حداقل از این دو عضو خواسته می شد بین شورای نگهبان و دولت یکی را انتخاب کنند تا یک حداقل اطمینان برای مرم نسبت به بی طرفی شورا حاصل می شد.
به امید رسیدن حق به حقدار (150433)
 
غزال
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۴۳:۱۷
چرا شما که بی طرفید یک بار برای همیشه مسئله لباس شخصی های مسلحی که هر بار و سر هر مسئله و اعتراض کوچکی می ریزند داخل کوی دانشگاه تهران و بچه های مردم را لت و پار می کنند را معلو م نمی کنید؟ چرا به مردم نمی گویید اینا کی هستند؟ وابسته به کجا اند؟ چرا بعد از زدن دانشجوها آب می شوند می روند توی زمین دست هیچ کس هم بهشون نمی رسه؟ چرا هیچ کس جلو دارشون نیست؟ نیروی انتظامی کجاست وقتی اینا می افتند به جان مردم؟ اینا را هم موسوی می فرسته؟ چرا بچه های بسیج دانشگاه ما گاز اشک آور با خودشون حمل می کنند؟ (150435)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۴۶:۲۲
اینکه درکنج عافیت بنشینی وهمه را به کم کاری ودرست عمل نکردن وبی تدبیری وکارهای عجیب وغریب متهم کنی صحیح نیست (150440)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۴۷:۴۲
علت تمام این بحران های بوجود آمده عدم صداقت کلیه طرف های موضوع است-کاندیداهای رقیب،
صدا و سیما ، وزارت امنیت،وسایر دست اندرکاران -
خون های ریخته شده ،اموال مردم و اموال عمومی و نا امنی عمومی و....همه به گردن آنهاست .چه شرعی چه قانونی.خودشان _هردو طرف_ مردم را تحریک کردنند. (150442)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۵۳:۲۷
من اصلا به اين تحليلها كار ندارم من فقط دارم ميبينم كه تا روز قبل از انتخابات تبليغ ايران را كردم و با افتخار درباره ي امنيت و اين چيزها حرف ميزدم. طرفدارهاي موسوي و احمدي نژاد را نشان ميدام و ميگفتم ببينيد مردم ما چقدر مشاركت سياسي دارند! اما حالا؟ 7 نفر كشته و تصاوير اتش و خون و تظاهرات كه دايما در شبكه هاي خارجي تكرار ميشود. من فقط يه سوال دارم اقاي موسوي همينطوري نگران جايگاه كشورش در دنيا بود؟ همينطوري احساس خطر كرد؟ براي ايشان مهم نيست كه الان ديد دنيا درباره ي كشور ما چگونه است؟ من ديگر با چه رويي از امنيت كشورم حرف بزنم؟ البته خودم هم ميدانم اين جمعيتي كه در خيابانها جمع شده اند واقعا خس و خاشاكند در برابر ان 40 ميليون ديگر اما بچه هاي تهران راه افتاده اند توي خيابون و اينها هم فقط تهرانيهاي به اصطلاح روشنفكر را ميبينند. همه چيز زير سر اقاي موسوي و دار و دسته اشن است. هنوز هيچ اتفاقي نيفتاده بود در زبان همه دادند يا من راي مياورم يا تقلب شده و اينطوري ذهن مردم را خراب كردند. من از اين راه دور نگران خانواده و دوستان و مملكتم هستم و اقاي موسوي در صورت اينكه نتواند ادعايش را اثبات كند نه تنها بايد جوابگوي مردم و خانواده هاي كشته شده و هزاران خسارت ديگر باشد بلكه بايد جوابگوي اي ن همه نگراني و اضطراب و بي ابرويي ايران هم باشد. اقاي موسوي من از شما متنفرم! كاش اين را بشنويد (150451)
 
علي محمدي
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۸:۵۸:۵۶
چرا اصل ماجرا را موشکافي نمکينيد ؟
آقاي هاشمي يک قدرت مطلقه در تاريخ انقلاب ايران بوده که باند و ثروت و قدرت بيشماري را بهم بافته است از احمدي نژاد در انتخابات 84 شکست خورد اما مبارزه اش را رها نکرد او رئيس جمهور ملت را شرور خواند و با حمايت از جاسبي و از طريق مجمع تشخيص مصلحت نظام مشکلات زيادي را براي دولت ايجاد کرد او ادعاي روشنفکري داشت که بر خلاف نظر امام ميخواست شعار مرگ بر آمريکا را پاک کند در واقع او از همان ابتدا يک خط موازي با انقلاب بود نه اصل انقلاب / قدرت او باعث شد که احمدي نژاد نتواند پرونده فساد او و خاندانش را پيگيري کند چون مبارزه در دو حبهه داخل و خارج مشکل بود و بعد از حل مسئله هسته اي هم قوه قضائيه بارها حرفهاي احمدي نژاد مبني بر وجود باندها و مافياي ثروت (نفت - سيگار و...) غير واقعي دانستند در اين صورت احمدي نژاد جز افشاگري چکار ديگري ميتوانست بکند .
برعکس رضايي و هاشمي که فقط خودشان ار نخبه ميدانند واقعا احمدي نژاد فرد هوشمندي است او با افشاگري به نحو احسن پشت صحنه مافيا و حقله وصل مفسدين داخل با خارج را نشان داد و اين انقلاب سوم و بسيار مبارک است به تدريج شاهد خواهيم بود که تمام زشتي هايي که هاشمي و باندش براي نظام پديد آورده بودند پاک خواهد شد واين جمهوري اسلامي مانند ابتداي انقلاب با قدرت بيشتر به کارش ادامه خواهد داد . و دقيقا هاشمي هم به همين دليل تمام توانش را به ميدان آورده و آنطور در برابر رهبري قد علم ميکند چون برايش بازي مرگ و زندگي است .
البته فراموش نکنيد که اگر هاشمي موفق ميشد و ميرحسين را رئيس جمهور ميکرد حتما خودش را هم رهبر ميکرد و اين يعني فاتحه انقلاب .
دفاع علني و غير منطقي ميرحسين و خاتمي و ناطق و محسن رضايي از هاشمي يکي از نشانه هاي قطعي بودن اين سناريو است (150459)
 
mohsen
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۰۰:۰۶
عزیزان محترم اگر آقای موسوی هم پیروز میشد بازهم این اغتشاشات تحت لوای پیروزی انجام میشد همانطوری که 2 روز قبل از انتخابات اعلام آتشفشان !شد حکایت از وجود اسرار پشت پرده قدرت دارد و ایشان اگر در این دنیا نشد در آن دنیا باید جوابگوی ملت و 30 سال زجر و احتمالا خونهای به حق ناریخته آتی خواهد بود بلا شک ! (150462)
 
حکیمه
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۰۱:۴۴
دوستان امیدوارم نظرات من را بخوانید
موافقم که آقای احمدی نژاد نباید آنگونه تند و تیز در میدان ول عصر حرف می زد اما خودتان را جای او بزارید انگار همه چیز برای احمدی نژاد متفاوت است . ببینید در انتخابات های قبلی مثل انتخابات سال 84 که آقای کروبی اعتراض داشتند همه چیز در روند قانونی شورای نگهبان بررسی می شد .اما چرا اعتراضات امسال و این انتخابات اینگونه عنوان می شود .خدا وکیلی یه جوری رفتار می شه که حس می کنم انگار دشمن دیرینه احمدی نژاد هستند .اعتراض دارید مثل انتخابات های گذشته رفتار کنید .من خودم بیانیه آقای موسوی در سایت حامی ایشان کلمه خواندم .خودشان تقاضای راهپیمایی از هواداران کردند چرا؟چرا؟چرا؟ در گذشته هم آیا اگر اعتراضی بود بیانیه تجمع خیابانی صادر می شد ؟‍؟‍؟‍؟چرا مگه احمدی نژاد چه کرده؟ در دولتش و رفتار هایش اشتباهاتی داشته خب در گذشته هم دولتها منتقدینی داشته اند آیا منتقدین دولتهای آقای خاتمی و هاشمی و..اینگونه می کردند ؟
عزیران من بیرجندی ام .احمدی نژاد نه به خاطر عنوان کردن نام فرزندان آقای هاشمی بعنوان مفاسد اقتصادی بلکه به خاطر خدماتی که کرده خیلی در استان ما خصوصا خصوصا در روستا ها خیلی طرفدار داشت .(حتی قبل از مناظره هم )
عزیزان مردم روستا بدنبال خدمت و تلاش هستند نه سیاست بازی .
چرا چرا آقای موسوی جاهایی مثل بخش خوسف بیرجند(با جمعیت چند هزار نفری) که رای ایشون به تعداد انگشتان دست بود و بقیه به احمدی نژاد رای داده بودند رو فراموش کردند
من نمی تونم هضم کنم چرا آقای کروبی و موسوی در اظهار نظر هایشان در تبلیغات حتی حرف از یه نکته مثبت دولت نزدند ؟حتی یک نکته .اگر یه نکته مثبت می گفتند من انتقاداتشون رو هم می پذیرفتم از روی صداقته .
من نمی تونم هضم کنم چرا چرا اینطوری به نتایج اعتراض می شه .مگه ایشون از اول نمی دونستن شورای نگهبانی هست .تجمع خیابانی یعنی چی ؟آیا تجمع خیابابونی در اعتراض به سلامت انتخابات حتی بصورت آرام خوراکی برای رسانه های بیگانه که عمری می گفتند انتخابات در ایران سالم نیست فراهم نمی کنه ؟نمی گن ببینین خودشون می گن انتخابات ما سالم نیست؟
نمی گم آقای احمدی نژاد کاملا درست رفتار کرده اما کمی انصاف داشته باشید .
کی در اعتراض به سلامت انتخابات با شورای نگهبان با رادیو بی بی سی گفتگو شده ؟
چرا با او اینطوری می شه ؟یکی به من جواب بده ؟
نمی خوام با تعصب حرف بزنم .اما نمی تونم باور کنم که آقای احمدی نژاد بدون هیچ گونه سند و مدرک فرزندان آقای هاشمی رو بعنوان مفسد معرفی کنه.اما خب باید در آینده سند ها و مدارکشو بده ور گرنه برای اون جای اعاده حیثیت باقی می مونه.
وقتی سفر های استانی که خدا وکیلی برای استانی ما کلی خیر و برکت داشت زیر سوال می ره شما باشید عصبی نمی شید ؟
یارب مباد کس را مخدوم بی عنایت
به امید سرافرازی ایران اسلامی (150463)
 
غلامحسين نهازي
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۰۴:۱۷
باسلام
ضمن اعتراض به آقاي دكتر توكلي كه تا قبل از درج اين متن نتوانست و يا نخواست بي‌طرفي خود را حفظ كند. اينجانب يكي از راههاي برون رفت از بحران موجود را انتشار متن فوق(كه متن تحقيقي و وجدان پسند است) از طريق صدا و سيما آنهم در بخشها و شبكه‌هاي مختلف مي‌دانم. راه ديگر برون رفت از بحران، اصلاح ادبيات ناپسند صدا و سيماست. همه وجدانهاي پاك و بيدار مي‌دانند كه نقش صدا و سيما در افزايش تنش و اغتشاش در بكاربردن ادبيات نازيبا و تحريك كننده كم از رسانه‌هاي بيگانه نيست. (150467)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۱۱:۳۶
این مقاله بر این پیش فرض استوار است که آقای احمدی نژاد به شورای قوه قضاییه و آقای موسوی به شورای نگهبان اعتماد داشته باشند.
چنین پیش فرضی غلط و چنین اعتمادی وجود ندارد و مقصر کسانی هستند که با عملکرد خود دستگاه هایی که باید مورد اعتماد عموم باشند را بی اعتبار کرده اند. (150473)
 
اسماعیل
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۱۸:۱۱
اگر مبنی را بر صحت انتخابات بگیریم
میتوان نتیجه گرفت که اختلاف فاحش بین طبقه شهری و روستایی وجود دارد که یا این ناشی از واقعی بودن این اختلاف است که باید فاتحه این کشور را خواند چون فقط با چسب قدرت حکومت مرکزی این کشور وصله شده
و یا اینکه سیل آرای جامعه روستایی در نتیجه عوام فریبی مزمنی است که با استفاده از امکانات دولتی و حیف و میل بیت المال بوجود آمده ذره ای از درآمدهای بیحساب نفتی را خرج خرید رای عامه مردم کردند (150481)
 
ahmad
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۳۵:۲۳
سلام اقای موسوی شما شعار قانون گرایی میدادید پس این همه قانون گریزی چرا؟

چرا اعتراضات خود را قانونی پیگیری نمی کنید؟ (150497)
 
Malek Irani From Sweden
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۴۰:۱۱
I live in Sweden. I have monitored this country\'s media. They are realy celebrating. They are planning for the collapse of our dear country. They want to make Iran a new Pakistan. I blame Mosharekat, Mojahedine Enghelab , Montazery and Rafsanjani for what has happened. They prepared a nice food for western media. They provoked people and deceived Mossavi too. I hope that our leaders soon arme people for defending the country. . (150501)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۴۵:۳۴
امروز که رفتار حامیان موسوی را می بینم از رایی که به ایشان دادم شدیدا پشیمان می شوم!
واقعا ادعای قانون گرایی و اخلاق با سلب امنیت مردم چه رابطه ای دارد؟!
اقای موسوی همین بود عمل به قاونو؟!
متاسفم برای خودم که اینچنین به حرفهای اقای موسوی اعتماد کردم. (150508)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۴۹:۳۶
خدا را شکر که بنده به میرحسین موسوی رای ندادم (150518)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۱۹:۵۳:۱۰
با توجه به جانبداری صدا وسیما از یک نامزد خاص ( احمدی نژاد) و توهین به طرفداران دیگر رقبا
و اشاعه اخبار کذب
توجه به ماهواره بشدت افزایش یافته و صدا وسیما مخاطب خود را از دست داده ویک بی اعتمادی نسبت به این رسانه احساس میشود (150525)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۰۴:۳۸
به نظر من هیچکدام از این ناآرامی ها به انتخابات ربطی ندارد
اگر همینطور پیش رفت و بعد اسراییل طبق نقشه تاسیسات هسته ای ما را زد و امریکا هم طالبان را از پاکستان به مرزهای ایران فراخواند آنوقت است که دیگر نمی شود کاری کرد.

کاش جوانان مملکت ما میدانستند که خانم کلینتون چرا اظهار نظر درمورد ایران را به بد از درگیری ها موکول کرده !

چون می خواهد ببیند اگراسرییل توانست که هیچ و اگر نتوانست آنوقت روش مذاکره را پی بگیرد.


به خدا هیچ کس در جهان دلش برای ما نسوخته و نمی سوزد . حال که ما در راه پیشرفت هستیم آنها ما را از طریق افراد وطن فروش درماهواره کنترل کنند.

ای خاک بر سر من که با درخواست آدم کثیفی چون سازگارا شب لب به کلام مقدس الله اکبر ببرم. (150544)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۰۶:۰۹
شما حتی 4 نفر که تایید صلاحیت شدند رو هم تحمل نکردید با شبنامه روزنامه سخنرانی های محفلی وانمود کردید یکنفر مورد تایید است حال مقصر کیست؟ بازم مردم؟آیا 40 ملیون رای دهنده رو احمدی ن اد پای صندوق رای اورد یا موسوی حد اقل با خودتون صادق باشید (150549)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۱۱:۲۰
از طرفداران چهار نامزد عاجزانه تقاضا دارم کمی واقع بین و منصف باشید .
شرکت کنندگان انتخابات فقط تهرانی و دانشگاهیها و کسانی که تو فیس بوک از یک کاندیدا حمایت می کنند نیست. (150555)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۱۸:۳۸
فارغ از اینکه آقای احمدی نژاد اشتباه کرد یا نکرد و نیز اطرافیان شخصیتهای انقلابی ممکن است ثروت اندوز شده باشند

نفس عدالت طلبی و برچیدن ثروتهای باد آورده و فساد های اقتصادی و

رانت خواری افراد نزدیک به حاکمیت این فضای جدید را بوجود آورده که در مقابل

ناحق ایستاد و مردم دیگر از ین خواسته عدول نخواهند کرد

و این گفتمان را آقای احمدی نژاد مجددا به عرصه مطالبات مردمی برگرداند

لذا مردم ممکنست حتی برخی برخوردهای ایشان را نقد و یا رد کنند اما

این مطالبه ادامه خواهد داشت و گامی بسمت عدالت خواهد بود

انشالله (150562)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۲۳:۴۸
نه دوست عزيز
اين شعار سياسي دادن است نه مبارزه با مفسدان اقتصادي
غير از هاشمي آقايان عسكراولادي هم همين تصورات در موردشان است.
اگر بفرماييد با مدرك سخن بگو و كسي اينها را محكوم نكرده كه اين ايراد به آقاي احمدي نژاد و شما هم وارد است. و اگر بايد برخورد شود بايد با همه برخورد شود. نه اينكه چون آقاي هاشمي را همه مردم مي شناسند و اين شايعات (يا واقعيت ها) در مورد آنها در قشر وسيعتري از مردم وجود دارد و از قضا ما هم با آنها در مورد برخي مسائل! اختلاف نظر داريم، بخواهيم سوء استفاده كنيم.
بله ايشان حتماً مانند وزير كشور كه شم اقتصاديشان قوي است، شم سياسي‌شان (بخوانيد زرنگي و بي اخلاقي انتخاباتي) قوي است اما واي از آن روز كه پرده ها كنار رود.
لطفاً نظر من را نشان دهيد
ممنون (150782)
 
یکی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۲۳:۲۱
خوب شما که دکتری واقعی از اکسفورد دارید وبه هرحال با ریاضیات واستدلال های منطقی اشنا ومیدانید که چطور میشه چند تا گزاره را پس از ارزش گذاری با هم ترکیب ونتیجی رو به دست اورد باز هم به نتایج شک نمیکنید اگر نمیکنید مغرض هستید چون توان علمی شمارو میدونم که از حد دبیرستان بالاتر است اگر هم نشان ندادین اشکالی نداره ولی خودتون بخونین (150568)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۳۰:۰۳
من تعجب میکنم از کسانی که میخواهنند مسیولیت موسوی و احمدی نژاد را مساوی قلمداد کنن. آقای احمدی نژاد بسیلار مسوول تر است .ایشان رییس جمهور رییس شورای عالی امنیت ملی برگزار کننده انتخابات و دارنده تمات امکانات ارتباطات است. وظیفه اوست که جوابگوی هر اعتراضی باشه پس مسسوولیت یعنی چه؟ نه تنها اینکا رو نمی کنه بلکه خط و نشون هم میکشه نه تنها برای مردم بلکه برای دولت های خارجی . میخاد تهدهدشون کنه که زودتر پیروزیش رو به رسمیت بشناسن و گرنه... (150578)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۲:۱۱:۲۱
دوست عزیز! آیا صمیمی حرف زدن با مردم مشکلی داره؟ یا شما هم فکر می کنید که شأن و کلاس رئیس جمهور به این حرفا نمی خوره؟ (150647)
 
از طرفداران محسن رضایی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۴۷:۰۹
خداییش مطلب شما به دل من نشست.
البته از شما بعید بود
از طرفداران محسن رضایی (150590)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۴۹:۱۸
به نظرم هر دو باید کنار گذاشته شوند. مردم نباید از روی بغض رأی دهند. نتیجه‌اش همین می‌شود دیگر! (150592)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۴۹:۳۳
بابا جان ! به خدا انتخابات تموم شد . من مثل همه مردم در طول انتخابات , تمام اسمس های تبلیغاتی رو حذف می کردیم و جوک ها و نگه می داشتیم . این شبکه پیامک رو وصل کنید. مردیم از بس جوک نشنیدیم. (150593)
 
امید
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۰:۵۵:۵۲
به نطر شما تجمع و راهپیمایی در این زمان به هر دلیلی (جشن پیروزی ،اعتراض به نتایج و حتی اعتراض به اغتشاشات اخير ...)به نیروی امنیتی و نیروی انتظامی کمک میکند یا به اغتشتاشگران؟ (150597)
 
علیرضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۱:۱۱:۵۴
سلام لطفاً بررسی کنید ببینید وقتی روی گزینه های موافق و مخالف که می زنیم اعداد به هم می ریزند مثلاً
15 9
18 10 (150605)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۱:۱۲:۰۵
جناب آقاي موسوي بس كن تا كار را به جاي باريك نكشاندي،واقعا تو بايد رد صلاحيت ميشدي نمي دانم شوراي نگهبان چه كار مي كند وهي از كيسه امام راحل خرج نكن همين امام عزيز عنوان نمود جهت گزينش حال افراد راببينيد نه گذشته آنان را وشوراي نگهبان بايد بيشتر در گزينش افرادي مثل شما كه راه خود را گم كرده ايد دقت كند. (150606)
 
aaaa
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۱:۲۴:۳۶
آخر عاقبت موسوی ختم به شر شد و لعنت ما مسلمانان و یاران امام راحل را خواهد داشت .
خدا تمام منافقین را نابود بگرداند خصوصا منافقینی که در لباس نزدیکی به انقلاب به انقلاب ضربه می زنند خدا لعنت کند/ (150619)
 
یک شهرستانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۱:۲۸:۵۵
تهرانی ها با پشتی بانی پول های حرام معاویه صفت ها حق مردم شهرستانی را برای هزارمین بار می خورند بدانید . منتظر امر رهبریم . زنده باد احمدی مظلوم مرده باد حرام خواران معاویه صفت (150620)
 
امیر نیک خواه قم
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۱:۳۱:۱۱
با سلام . واقعا عالی بود.
وقتی حرف منطقی گفته میشود دیگر حرفی باقی نمیگذارد
رسانه ی ملی واقعا بدون تدبیر عمل میکند طوری که کم کم باورمان میشود نکند تقلب شده باشد؟!
من تعصب خاصی روی اقای موسوی دارم اما وقتی سخن حق زده میشود همه ساکت میشوند.
اگر تقلبی رخ نداده چرا رسانه ملی این وقت را در اختیار ان ها قرار نمیدهد؟
چرا تمامی سایت ها فیلتر میشوند؟
و اگر تقلب رخ داده پس چرا مدرکی نمیدهند؟ شاید هم فرصتی برایشان قرار نمیدهند
به هر حال نمیشود بگوییم طرف دار های یک کاندیدا اوباشند و ضد اسلام و انقلاب
چرا به ان ها فرصت نمیدهیم؟
چرا رییس جمهور 13 میلیونی که به موسوی رای داده اند را خارو خاشاک میداند و با انها همدردی نمیکند؟ (150623)
 
فرزانه
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۲:۲۷:۴۹
براي من جاي تعجبه كه آقاي موسوي حاضر شدن به خاطر چيزي كه اصلا ازش مدرك درستي ندارن و فقط يه حدسه حاضر بشن مردم انقدر اذيت بشن
مگه همين آقا نبودن كه ميگفتن من احساس خطر كردم كه اومدم ؟! يعني الان واقعا احساس خطر نميكنن؟! يعني براشون مهم نيست كه كشورهاي خارجي اينطور سو استفاده كنن؟
يادمه كه به آقاي احمدي نژاد ميگفتن مگه يه صندلي رياست جمهوري چقدر ارزش داره كه به خاطرش هر كاري بكنيم؟ حالا خوبه يكي اين سوال رو از خودشون بپرسه... (150656)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۲:۳۴:۲۰
سوال من ازهمه این است که چرامراجع تقلیدمان به جزنوری همدانی پیامی حداقل برای این حضورحماسی ارسال نکردند؟
چراآقای هاشمی که خودراذخیره این انقلاب می داندسکوت کرده ودرباره این همه بی قانونی عده ای سازماندهی شده توسط منافقین زمان اظهارنظری نمی کند؟آی ستون انقلاب کجایی؟
چراآقای موسوی یک باراعلام نکرده که طرفداران من نبایدتجمع ودرخیابانهامزاحمت ایجادنمایند؟
وهزاران سوال ازکسانی که خودرایاوروهمراه امام راحل(ره)می دانستند؟ (150657)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۲:۳۴:۴۶
آقا سید تورا به جدت قسم یه کم چشماتو باز کن مگر نمی خواستی ایران را آباد کنی مگر حضورت به خاطر احساس خطر نبود حالا حامیانت چه کسانی هستند و موجب خوشحالی چه کسانی شدی؟اسرائیل؟آمریکا؟و..... (150658)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۲:۴۵:۳۲
شما همكه موسوي را با هاشمي پيوند زديد.پس احمدي نژاد راست مي گويد پشت پرده اصلي قضايا هاشمي است. اگرنيست چرا هواداران موسوي بايد نسبت به اعتراض به هاشمي تحريك شوند؟ دليل 4 سال تعلل اولا:ثابت شدن قضايا و به نوعي كسب مدارك متقن و بدون شكتوسط دولت بود دوما:شايد اگر جناب هاشمي در اين دو سه ماه آخر از حد نگذرانده بودند آقاي احمدي نژاد هم اينگونه با ايشان برخورد نمي كردند. عدم افشاي اسامي بسياري از مفسدان حمايت هاشمي است و تا با هاشمي برخورد نشود نمي توان با ديگران برخورد كرد.آقاي هاشمي ناخواسته خود شرايط را فراهم كردند تا بتوان موارد مربوط به ايشان نيز عنوان شود. با سخنراني هاي خودشان در جاهاي مختلف و تخريبها و جلسات محفلي و ... و بطور كلي بايد بگويم تحليلتان آبكي بود (150667)
 
mmj
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۲:۵۷:۳۱
لطفا تایید کنید
هرجی میکشیم از دست هاشمی میکشیم
از دید من تمام اسناد اختلاسها و ویژه خواریهای ذکر شده توسط احمدی نزاد در وزارت اطلاعات موجود است کشور در چهار سال قبل مشکلات زیادی داشت از جمله احتمال حمله به ایران ، ایران در این شرایط نیاز به وحدت سران کشور داشت در برهه ای که رسانه ها و دولتمردان زر و زور بر فشارها و تهدیدات خود می افزودند چنین وحدتی هرچند ظاهری لازم میبود از اینرو احمدی نزاد نمی توانست در ان برهه اسامی انها را افشا کند ! و کشور رو دچار یک بینظمی داخلی نماید ، از دید من رهبری پشت احمدی نزاد هست رهبری خود کاری نمی کند چون ممکن است جنگ داخلی پیش اید و سران کشور علیه رهبری موضع بگیرند و در اینجا کشور وضع وخیمی پیدا خواهد کرد. از اینرو بهترین کار اینست که این مسائل توسط رهبری مطرح شودچرا که ایشان هم از این وضع ناخشنود بوده اند و از قدرت گرفتن این باندها شاید احساس خطر میکردند.
یادم میاید وقتی روزی که موسوی دیپلمات سابق که متهم به جاسوسی و فساد مالی بود تبرئه شد نمازی گفت اسناد موثقی وجود داشت ولی تبرئه شد چون اگر محکوم میشد بسیار ی را لو میداد!
این اسناد در وزارت اطلاعات موجوده ، برای مثال صدا و سیما اسناد فساد مالی و اخلاقی اطرافیان شاه سابق را منتشر میکند ممکن است روزی روزگای ایندگان نیز در نظامی دیگر چنین کنند!
در صورت ادامه این وضع و گسترش به سایر شهرها و دخالت نیزوهای خارجی ، و درصورتی که این وضع تا بجایی ادامه پیدا کند که خطر سقوط پیش بیاد ایران بزرگ تجزیه خواهد شد با کمک عوامل خارجی کردستان سیستان اذربایجان خوزستانو... ادعای استقلال خواهند کرد و این بزرگترین پیروزیی خواهد بود که کشورهای بیگانه میتوانند بدست اورندو برای همیشه از شر ایران بزرگ خلاص شوند (150676)
 
mmj
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۰۲:۱۸
دوستان مغلطه نفرماید احمدی نزاد طرفداران موسوی را خس و خاشاک ننامید او اوباشی که شبانه به مردم و مراکز عمومی میکرد خش و اشاک نامید و گفت که تعدادشون به اندازه یک صندوق را ی هم نبود (150680)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۱۲:۲۶
می‌خوام به اون آقایی که نگران هستند و بقول خودشون خواستند قضاوت منصفانه بکنند بگم، آقای احمدی نژاد خودشون در رأس دولت هستند، حالا شما می‌فرمایید که آقای احمدی نژاد، موسوی را متهم به استفاده از امکانات دولتی کردند؟ می‌فهمی چی می‌گی برادر من؟ اصلا مناظره‌ها رو واقعا گوش کردی؟ همه ایران دیدند که در مناظره، احمدی نژاد به موسوی گفت که چرا حامیان مالی شما خاندان هاشمی هستند؟ شما خاندان هاشمی را دولت شنیدید؟ در ضمن فتنه و آشوب وقتی شروع شد که موسوی قبل از پایان رأی گیری، خودش رو برنده انتخابات معرفی کرد. فتنه و آشوب وقتی شروع شد که رهنورد و عفت هاشمی قبل از اتمام رأی گیری اعلام کردند هر کسی غیر از موسوی انتخاب بشه، مطمئن باشید که تقلب شده است. فتنه و آشوب وقتی شروع شد که هاشمی در نامه‌اش به مقام معظم رهبری تهدید به آشوبهای خیابانی کرد. در ضمن گفتی که چرا وقتی کاندیداها همون اول که اعتراض می‌کردن، شورای نگهبان رسیدگی نکرد، باید بگم برادر من شورای نگهبان، مغازه سر کوچه نیست که هر کسی هر چیزی را به زبون بیاره بپذیره. کاندیداهای محترم باید بجای اعتراض شفاهی، شکایات خودشون رو بصورت کتبی ارائه می‌کردن تا رسیدگی بشه که البته بعد از چند روز سر و صدا بالاخره دیروز اینکار را کردند. (150688)
 
فرهنگي 15
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۱۴:۲۲
بنام خدا
آيا فرصت كرده ايد اعتراضات آقاي موسوي را به انتخابات بخوانيد؟
كلياتي كه نه قابل نفي هستند (بطور كامل) و نه امكان اثبات دارند.
دخالت بسيج در انتخابات ! يكي از موارد اين تخلفات است اما دليل ؟
سپس ايشان استدلال مي كند اين انتخابات بايد باطل شود.
سوال اينجاست كه اگر اين مطلب درست باشد چرا آقاي فاتح در ساعت 11
صبح 22 خرداد (به چشمان خود اعتماد كنيد!در گفتگو با سايت قلم نيوز خبر از
پيروزي قطعي مي دهد ؟
چرا در ساعت 2 و 55 دقيقه همين سايت اعلام مي كند كه آقاي موسوي
پيروز است و قطعا طرفداران كانديداي شكست خورده محتاج آشوب هستند
چرا در ساعت 4 و 15 دقيقه عصر اين سايت به نقل از شبكه zdfآقاي موسوي را پرزيدنت خطاب مي كند .
چرا ايشان ساعت 11 شب كنفرانس خبري پيروزي خود را برگزار مي كنند؟
اگر در اين انتخابات اينهمه شبهه از اصل و بنا وجود داشت پس چگونه فكر مي كردند به شرط پيروزيشان انتخاب حقيقي و در صورت اعلام نتيجه شكست تقلبي بوده است ؟
اين در حالي است كه اين جمع نه فقط به استناد نظر سنجي داخلي بلكه نظر سنجي هاي معتبر آمريكايي هم مي دانشتند در انتخابات برنده نخواهند شد
اما مطلب مهم ديگر تلاش براي وارونه جلوه دادن حقايق بر اثر تكرار دروغ است كه يك ترفند زشت است .
رئيس جمهور در ميدان ولي عصر (عج) آشوبگران را خس و خاشاك ناميد نه طرفداران ساير نامزدها را .(لطفا يك بار ديگر به متن سخنراني مراجعه كنيد )
مطمئن هستم همه خوانندگان سايت هم اعتقاد دارند آشوبگران فقط در حد خس و خاشاك هستند . (150691)
 
موسی سرباز سردار
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۲۱:۴۱
بزرگترین مشکل فرهنگی ما ایرانیان آن است که ما همه به دنبال قهرمان و ضرقهرمان میگردیم.
نمی توان منکر زحمات بینظیر احمدی نژاد در روستاها و مناطق محروم بود یا جسارتش را حمله به قلب ظالمان جهان انکار کرد اینها واقعیتهای غیرقابل کتمان هستند به همان روشنی که نمی توان تخریب زیرساختهای مهم اقتصادی و اجتماعی کشور را مانند تزریق نقدینگی بی حساب و کتاب، واردات بی رویه، تغییرات عصیانگرانه مدیران و وزیرانش رادر حوزه هائی که نیاز شدید به ثبات دارند مانند اقتصاد یا آموزش و پرورش منکر شد

و البته بی تدبیری ویرانگرش را در حمله به همه نمادهای 26 ساله اخیر در 3 ماهه اخیر.
در کنار امام (ره) به عنوان بنیانگذار نظام اسلامی همواره نام حضرت آقا و آقای هاشمی به عنوان مشاوران و یاران عالی، آقای موسوی به عنوان مسئول کشوری و آقای رضائی به عنوان مسئول لشکری بوده است.
آیا به جز حضرت اقا همه اینها شدند طلحه و زبیر و ایشان شد مالک اشتر؟
ثروت م ه. دزدی است و ثروت اقای وزیر از راه مشروع به دست آمده مدرک خانم رهنورد ، محسن رضائی مسئله ساز است اما کردان و جوانک مدیرعامل سایپا به درستی دکتر شدند

آقای احمدی نژاد بی تردید باعث تخریبی ویرانگر و شکست یکپارچگی جامعه ایرانی بویژه طبقه متوسط در ایران شد.
متاسفانه ایشان با ادبیات سبکش فقط سردی و گاه کینه و نفرت ببار میاورد.
حس و خاشاک خواندن مخالفین که درصد بسیار زیادی از آنان با شور و اشتیاق به صحنه آمده اند و یا اجازه توهین به رقبا دادن از بی تقوائی است.

نگارنده به دلیل حمایت جبهه مشارکت و برخی از بستگان آقای هاشمی به اقای موسوی رای ندادم
ولی مانند میلیونها ایرانی که جنگید و صورت برادران خونی اش و دوستانی از برادر نزدیکتر را در خاک گذاشت و شاهد رنج برادران زخمی اش است دلم از اینهمه بی تقوائی و قدرت طلبی و خودشیفتگی گرفته است.
خدایا به ما اعتدال و ترس از وجود مهربان خودت عطا فرما (150699)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۲۴:۰۸
سلام

من شخصا به دکتر رای دادم و از این انتخابم کما بیش راصی هستم ولی در عین حال اصلا سخن رانی دکتر را تو ولی عصر قبول ندارم و ناراحت هم شدم ولی اگه منصفانه به اتفاقات نگاه کنیم بیشتر تقصیر ها گردن اقای موسوی و هواداراشه چون ایشون قبل از انتخابات چو انداختن که تقلب میشه و اگه نشه من رئیس میشم و هواداراش هم با فحاشی های که به دکتر کردند واقعا بی انصافی کردند و باید این ظرفت رو داشته باشن که رای گیری برا کل ایران بود نه فقط تهران. ولی اینم بگم اگه خاتمی و فائزه پشت موسوی نبودند من جونم هم برا موسوی میدادم .حنای هاشمی ها و خاتمی برا مرم رنگی نداره

یا علی پیروز باشید

انقدم دوا نکنید (150701)
 
یک شهروند
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۳۷:۳۷
با سلام

جالبه که در تلویزیون طرفداران آقای موسوی را نشان می دهند

و می گویند که آشوبگران از آنها جدا هستند ( بعد از ایجاد آشوب ! )

اما اعلام نمی کنند که اگر بی کفایتی وزارت کشور نبود و به تظاهرات

مسالمت آمیز مخالفان اجازه بر پائی داده می شد ، خیلی از این آشوب ها

شکل نمی گرفت . بهر حال بخش عظیمی از مردم ما جوان هستند و نیاز

هست که به شکلی کنترل شده انرژی آنها تخلیه بشه .

من کاملا بی کفایتی دولت رو عامل اغتشاش ها می دونم (150716)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۴۰:۱۱
آقایان کاندیداها خوب طبیعی است که نقش اصلی اندودر این مدت به ایفای نقش پرداختند وفیلم های خوبی بازی کردند , ولی بازیگران دیگری نیز بودند منجمله
آقای خاتمی که در این انتخابات نقش جالبی بازی کرد.ابتدا آمد بعد نیامد .بعد طرفداری کرد ,بعد یکپارچه شد اعتراض درست مثل این که حقش از بین رفته.بالاخره نفهمیدیم ایشان کار وزندگی نداره .سفر انتخاباتی می کنه و هزاران کار دیگه اما چرا ؟ (150719)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۵۱:۲۳
موسوی و دار و دسته اش به قوانین جمهوری اسلامی ، مقام معظم رهبری ، شورای نگهبان اصلا\" اعتقادی ندارند و سعی می کنند همه چیز را زیر سوال ببرند باید همه بیدار باشیم و جلوی این جریان برانداز بیایستیم. (150735)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۶ ۲۳:۵۲:۴۱
از آقای احمدی نژاد می خوتهم اعلام کند که با ثروت اندوزان کاری ندارد تا این غایله تمام شود. (150737)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۱۲:۵۲
همه این مسایل زیر سر زراندوزان است البته موسوی و کروبی و خاتمی باید محاکمه شوند. (150761)
 
ali
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۲۷:۵۵
به نظر اینجانب آقای احمدی نژاد با اتخاذ مواضع افراطی و بیان سخنان نسنجیده چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن در ایجاد فضای ملتهب پس از انتخابات مقصر است. از رییس یک کشور به عنوان پدر جامعه انتظار می رود همه فرزندان خود را که آحاد جامعه هستند با سخنان محبت آمیز به زیر چتر خود بگیرد و بذر نشاط و وحدت را در جامعه بیفشاند نه با توهین به دیگر کاندیداها و طرفدارانشان تخم کینه و تشتت را بکارد.در کشوری که تفکیک قوا هست وظیفه قوه قضاییه است که بررسی جرم و صدور حکم نماید یا ایشان.قانون گریزی یکی از صفات بارز ایشان است و خود را محور و معیار حق می داتد.آقای موسوی نیز به جای طرح شکایت خود در مراجع قانونی با کشاندن مردم به خیابانها و تحریک ایشان در ایجاد بلوا و آشوب نقش اساسی داشت. ایشان که خود را مقید به قانون می داند و یکی از علل مشارکت خود در کاندید شدن را مبارزه با قانون گریزی آقای احمدی نژاد اعلام کرده بود اولین امتحان خود را بد پس داد. تحمیل این هزینه های سنگین به نظام جمهوری اسلامی توسط این دو بزرگوار نشان داد که کفایت لازم را برای اداره کشور ندارند. موسوی همان نخست وزیر دوران جنگ نیست.و اگر حسابرسی باشد و محکمه ای ؛ باید پیگیری شود که بهای این هزینه سنگین را که این دو بزرگوار به کشور تحمیل کردند چرا ملت مظلوم که با حضور حماسی خود در انتخابات وظیفه اش را به خوبی انجام داد ؛ باید بپردازند. (150786)
 
ali
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۳۹:۵۶
کاری که این دو یزرگوار کردند( بیان سخنان نسنجیده و افراطی از طرف رییس جمهور و اتخاذ مواضع نسنجیده جناب موسوی بعد از انتخابات) مصداق این ضرب المثل قدیمی است که: یکی بر سر شاخ بن می برید. متاسفانه الان کلیت نظام توسط معاندان نشانه رفته است. (150794)
 
سلام
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۰:۴۳:۱۱
نمیدونم درک این مطلب اینقدر سخته که نمی تونین یا بهتره بگم نمی خواین بدونین که مسئول اتفاقات اخیر کیه؟ من نمی دونم چرا اینقدر هواداران آقای موسوی یکطرفه میرن قاضی! اگر آقای موسوی با همین رای که احمدی نژاد آورده رای می آورد انصافا اوضای مملکت چطوری بود؟
خواسته من بعنوان یک حق طلب اینه که اگر موسوی نتونست تخلف در انتخابات رو ثابت کنه بدلیل تهمت و افترا و زیر سوال بردن انتخابات و از بین بردن وجهه انتخابات در ایران و بدلیل فراهم کردن فضا برای اغتشاش خودی و غیر خودی و دادن بهانه بدست دشمنان نظام برای زیر سوال بردن انتخابات و خسارات جانی و مالی وارد شده باید محاکمه شود.
و اگر ثابت شود که تخلفی در انتخابات صورت گرفته شخص متخلف اگرچه احمدی نژاد باشد باید محاکمه شود. (150796)
 
خطیر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۱:۱۱:۳۳
واقعا جای تاسف داره که سایت الف چنین تحلیل به قول معروف آب دوغکی ارائه داده است. نویسنده محترم که معلوم نیست سطح تحصیلاتشان چیه و یااینکه چه اندازه درکوران حوادث قرارداشته اند سعی نمودند باارائه تحلیلهای مضحک وآسمان ریسمان بافتن به نوعی همه رادخیل درماجرا قلمداد نمایند. در نقض مطالب فوق فقط به ذکر چند جمله بسنده می کنم.
1- افرادیکه بالفبای اقدامات امنیتی آشنائی داشته باشند می دانند که قطع راههای ارتباطی عوامل آشوب بعنوان اولین اقدام درراستای جلوگیری از بروز اغتشاشات مدنظر ارگانهای امنیتی قرارمی گیرد. وباتوجه به نقشی که سیستم پیامک کوتاه دربرقرار ی ارتباط و تجمیع عوامل آشوبگرداردو مهمترین وسریع ترین راه جهت ارتباط با افراد مختلف می باشد براساس تدابیر اتخاذ شده این سیستم ها قطع گردیده که امر ی کاملا لازم و منطقی وبراساس اصول امنیتی است.
2- کم رنگ نمودن نقش موسوی ودارودسته ناسالم ایشان که بدون درنظر گرفتن اقدامات خلاف قانون متعدد درقبل وبعد ازانتخابات نقش اساسی دربروز آشوبها داشته اند (توجه ای به مفاد نامه هاشمی و اظهارات همسر وی درروز رای گیری و اظهارات رهنورد و.. )که همگی بحث اغتشاش و آشوب را مطرح نموده و آغاز آن رااعلام نموده اند وهزاران هزار دلیل متقن دیگر و همپیالگی اعضاء ستاد وطرح نقشه آشوب درمنزل یکی از اعضاء و ... بیانگر واقعیتی تلخ بوده که نشان از قصد و نیت افراد معلوم الحال جهت انتقام از مردمی است که چند سالی است این افراد را به زباله دان فرستاده اند. و تلاش نویسنده مقاله که جای تاسف فراوان دارد جهت تطهیر چهره عامل اساسی اغتشاشات یعنی موسوی وهاشمی نشان از بی اطلاعی و یا نا آگاهی و یا مغرض بودن ایشان دارد.
3- قوانین جمهوری اسلامی برگرفته از شرع مقدس بوده وبنا به فرموده امام راحل بعضا افرای بیان می کنند مااین قوانین راقبول نداریم که به قول وگفته پیر مراد عاشقان این افراد غلط می کنند که قانون راقبول ندارند بااین نگرش باید به آقایون که ندای قانونگرائی آنها گوش فلک راکرکرده عنوان نمود مگه قوانین جاری راهکارهای چگونگی اعتراض را بیان ننموده اینکه دعوت به راهپیمائی می نمائید براساس کدام تبصره و ماده قانون است؟
4- اینکه نویسنده بیان می نماید صداوسیما می بایست فرصت مطرح نمودن سخنان موسوی را می داد نشان دهنده کوته بینی ایشان است چراکه اولا درهیچ کجای قانون عنوان نگردیده که افرادی که معترض هستند می بایست در صداوسیما شکایت خودرا درمقابل مردم بیان نمایند چراکه خود این مسئله سبب تشویش اذهان عمومی و تحریک احساسات و عواطف ملت خواهد شد و دامنه آشوبها واغتشاشات راگسترش خواهد دادوبرخلاف نص صریح قوانین است
5- اینکه یک فردی به زور واجبار وباتحریک احساسات هواداران و بهره گیری از روشهای غیر منطقی و عقلائی وقانونی سعی در تطهیر شکست خود و عدم استقبال ومقبولیت چهره خودداردنباید سبب گردد که روشهائی متداول گردد که بعد این بدعتهای خطرناک مانند این پیشنهادات نادرست نویسنده بعدا و درانتخابات آتی سبب بروز مشکلات عدیده برای نظام گردد.
6-اینگونه اظهارنظر نویسنده سبب گردیده که طمع برخی افراد بروز پیدانماید که نیت واقعی از به راه انداختن این آشوبها مشخص می گردد . مانند اظهارات فردی بنام حمزوی که در مفاد نظرات بالا عنوان داشتندکه می بایست افراد شورای نگهبان برکنار گردند که این مسئله با توجه به ماهیت آشوبهای 78بیانگر این واقعیت است که اهداف دیگری درپس پرده افراد آشوبگر است. (مانندخواسته آشوبگران در سال 78مبنی برانحلال برخی قسمتهای تحت نظر رهبری و واگذاری کلی مسئولیت ها ناجا به وزارت کشوروقت)
7-حذف سخنان منطقی آقای احمدی نياد وبیان اینکه 40میلیون مردم متحد وهمدل بوده وعده ای خوار وخاشاک قصد برهم زدن تجمعات رادارند دقیقا درراستای تقویت همدلی و همراهی بوده نه در راستای توهین به هواداران واقعی آقای موسوی . گلچین نمودن سخنان و همرنگ دانستن آقای احمدی نژاد با آشوبگران گناه بزرگی بوده که آقای توکلی به عنوان مسئول سایت می بایست درفردای قیامت پاسخ منطقی به آنها دهد.
8-بی تردید انتظار می رود سایت محترم الف نظرات مخالف مانند نظرات اینجانب را نیز منتشر نماید.


البته حرف و مطلب برای نگارش زیاد است که فعلا به همین مقداربسنده می گردد. (150832)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۴:۲۱:۴۶
وقتی سخنرانی احمدی نژاد به مناسبت پیروزی در انتخابات را شنیدم خیلی ناراحت شدم چون دوباره شروع کرده به تکرار اتهام به افراد و با اشاره به اسم کسانی که نامشان را در مناظره ها برده بود به داستان طلحه و زبیر اشاره کرد. واقعا کسی نیست جلوی او را بگیرد مگر ایشان رئیس قوه قضاییه است. چرا به این راحتی با آبروی افراد بازی می کند؟ (150969)
 
Aria
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۵:۵۷:۰۳
Why, I didn\'t know Iranians comment so ferociously like what I have seen in the American political scene. Keep it up. I enjoyed reading some of the comments even though comprehending Farsi proves to be difficult to some extend. (150985)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۶:۱۳:۱۶
اگر واقعا مسئولین کشور علاقمندند که این حوادث تلخ مجددا تکرار نشود، راه حل آن را خدمتتان عرض میکنم. شما میتوانید این موارد را در مجلس به قانون تبدیل کنید. راه حل اینست که پروسه انتخابات بقدری شفاف شود که احدی در نتایج آن شک نکند. بعنوان مثال: 1. در امریکا هر فرد شماره ای شبیه کد ملی ما دارد. و از روی کد ملی افراد، دقیقا معلوم است چند نفر مجاز به رای دادن هستند. در روز رای گیری هر مراجعه کننده کد ملی خود را اعلام کرده و نام و کد وی وارد کامپیوتر میشود. همانجا نام و عکس هرکاندیدا در کامپیوتر هست. بر روی نام مورد نظر کلیک کرده و سپس کامپیوتر سوال میکند \"آیا مطمئنید این نام را انتخاب کرده اید؟\"، پس از جواب \"بله\"، رای وی در سیستم کامپیوتری مرکزی آرای کشور ثبت میشود. اینجا مشخص است که یک شخص آیا رای داده یا نه، و به چه کسی رای داده است. رای تک تک افراد قابل پیگیری است. سیستم رای دهی در ایران باید اینقدر شفاف شود. حداقل انتظار اینست که تمام رای ها فقط و فقط با کد ملی قابل قبول باشد، و کد ملی هم در سربرگ و هم در برگه رای ثبت شده باشد، تا رای تک تک افراد قابل پیگیری باشد. چرا ثبت کد ملی در انتخابات دهم اجباری نبوده است؟ اینها از ریشه های ایجاد بی اعتمادی در بین مردم میباشد. 2. واجب است ترتیبی اتخاذ شود تا نمایندگان تک تک کاندیداها در تمام مراحل رای گیری و شمارش آرا، و تجمیع آرا در وزارت کشور در تک تک صندوقها حضور داشته باشند و با متخلف بشدت برخورد شود. 3. موسسات نظرسنجی خصوصی مستقل باید شروع بکار کنند، و دولت هرگز نباید بر کار این موسسات اعمال نظر کند. این موسسات باید اعلام کنند که دقیقا تعداد حجم نمونه نظر سنجی چقدر بوده، جمعیت مورد بررسی چگونه انتخاب شدند، نام دقیق شهر و روستای مورد بررسی چه بوده است، و میزان خطای آماری چقدر است. یکی از اشکالات عظیم انتخابات دهم این بود که نتایج نظرسنجی قبل از انتخابات، سری بوده است. چه معنی دارد که نتایج نظرسنجی بطور شفاف به اطلاع عموم مردم نرسد؟ چه معنی دارد که مردم ندانند چه موسسه ای نظرسنجی را انجام داده است؟ وضعیت اطلاع رسانی نظرسنجی ها در کشور بقدری وخیم بوده است که در سایتی مانند ایلنا وخبر آنلاین یک نظرسنجی بسیار بزرگ را منتشر میکنند که موسوی 54 درصد رای دارد، و در همان روز سایت الف اعلام میکند که احمدی نژاد 60 درصد رای خواهد داشت! این چه افتضاحی در اطلاع رسانی نظر سنجی ها است که اینقدر نتایج متضاد و عجیب منتشر میشود؟ چه توجیهی در سری کردن نتایج نظرسنجی وجود داشته است؟ خود شما خبر میدادید که با نزدیکتر شدن به زمان انتخابات، طبقه بندی اطلاعاتی نظرسنجی ها بالا تر برده شده بود. به چه دلیل؟ آیا اینها موجب کاهش اعتماد عمومی نمیشود؟ بسیار واضح است که نتایج نظرسنجی های علمی بسیار مشابه به همدیگر خواهند بود، همانطور که در امریکا نظرسنجی ها، بسیار دقیق میتوانند رئیس جمهور آینده را پیش بینی کنند. این را بدانید که هرچه پروسه انتخابات غیر شفاف تر باشد، اعتماد عمومی به مسئولین کشور کاهش خواهد یافت. اگر واقعا دنبال این هستید که اعتماد تمام مردم را جلب کنید، باید قوانینی ترتیب دهید که انتخابات با شفافیت هرچه تمام تر برگزار شود. (150991)
 
متين
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۴:۲۲
من نمي فهمم خيلي سخته موافق و مخالف 4 سال دندون سر جيگر بزاريم ان شا ا... انتخابات بعدي چرا افتاديم به جون هم ؟ (151373)
 
ali
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۴:۳۳
اینجانب فکر می کنم هیچ دولتی مثل احمدی نژاد مورد هجمه وسیع انتقاد آن هم باقصد اتهام قرار نگرفته است. مناسب بود هم قبل از شروع تبلیغات و هم در فضای انتخابات در کنار نقدها نقاط قوت در ابعاد سیاسی اقتصادی و فرهنگی حتی از زبان کاندیداهای رقیب بیان می شد. این امر موجب بالابردن یک سطح از درک و شعور سیاسی می شود که متاسفانه چنین نشد و به جای نقد دلسوزانه نیز به تمسخر اقدامات دولت و متقابلا با پاسخ از طرف رئیس جمهور مواجه شدیم. ساختار شکنی دولت و هموار کردن مسیر کشور برای تحولات آتی و توجه به شهرهای کوچک و مناطق روستایی واقعیتی غیر قابل انکار برای هر فرد منصفی است که نمونه ای که بنده تحقیقا به آن رسیده ام بالا رفتین روستاهای گاز دار از 13 هزار به 65 هزار روستا نمونه ای از آن است. بیاییم دست به دست رئیس جمهوری که متعلق به همه ملت است و نه فقط 24 میلیون داده و در یک فضای دوستانه و البته با نقد منصفانه کشور خود را آباد کنیم. (151375)
 
كاظم
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۵:۱۰
سلام
با توجه به نقل وسيع حكم مراجع در سايتها و رسانه هاي آقاي موسوي چند نكته قابل بيان است :
1-اين حكم كلي است . مانندحرمت ريخن خون بي گناه و لزوم قصاص قاتل.پس
اول تخلف را اثبات كنيد بعد فتوا بگيريد.
*پخش اين حكم كلي نيز نوعي عوام فريبي است .
2-نامه اعتراض اقاي موسوي به شوراي نگهبان هم پر از مسائل كلي بود كه خود ايشان هم مبرا از بعضي موارد نيست مانند عوام فريبي كه در فيلم تبليغي ايشان بود.
3- چرا فكر مي كنيد همه جاي ايران و همه مردم ايران در تهران خلاصه مي شوند؟
4-خود كانديدا ها از جمله اقاي كروبي قبل از راي گيري انتخاب مجدد اقاي احمدي نژاد را پيش بيني مي كرد(در اخرين مصاحبه گفته 4سالش تمام شد و 4 سال دبگرش هم تمام مي شود .اخبار 20:30 در جواب وظيفه كتنديداها و حاميان انها پس از انتخاب رييس جمهور و لزوم همگرايي پس از انتخابات ).
باتشكر (151376)
 
مهرداد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۹:۳۹
همه ميدانند مقصر موسوي است بعد از اعلام نتا يج خيلي از طرفدار هاي ايشون قبول كردن حتي براي عده اي هم قابل پيش بيني بود اما موسوي با اون اعلاميه طرفدارهاي خودش رو تحريك كرد او بايد جواب خوني كه ريخته شده و كتك هايي كه جوانها بخاطر او خوردن رو بده (151416)
 
ندا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۴:۵۰
میشه لطفا توضیح بدید چرا وقتی من یه نظر مخالف می دم 10 تا نظر موافق اضافه میشه 8 تا مخالف و بالعکس؟ من منتظرم. (151430)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۵۷:۴۵
رخدادهاي اخير به ما مي گويند:
ميزان راي اصلاح طلبان و مرفهان بي درد است و موسوي نه ملت ! (152314)
 
روح الله
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۵۳:۵۰
اگه احمدي نژاد ريگي به كفشش نبود شال سبز لنداختنش چي بود ديگه؟ (152470)
 
سیدعلی
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۱:۰۶:۴۰
آقای توکلی داره برا 4سال بعد به نفع خودش تحلیل وذهنیت سازی میکنه . نظر منو هم درج کنید اگه ریگی به کفشتون نیست.
به موسوی هم میگم چطور روت میشه به امام وشهدا نگاه کنی؟
من یه شیمیایی ام که هنوز 137تا ترکش ریز.درشت تو تنم باقیه . درد نیش زبون شما آقای موسوی از اینها بیشتره . (154054)
 
خلفی
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۸:۲۹:۳۹
عالی بود (154317)
 
هلنا
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۰:۰۷:۱۹
به نظر من ادم نباید الزایمر داشته باشد . بی رودر بایسی .
فراموش نکنیم که این بلواها زمینه دارد . زمینه اش هم از 4 سال پیش با انتخاب دکتر شروع شد . دقیقا با شکست هاشمی .کیست که فراموش کرده باشد . سیل تخریب ها و اتهامات از دوران انتخابات 4 سال پیش بسوی احمدی روانه شد . در این 4 سال هم کم تخریب نکردند . از نوع راه رفتن تا لباس پوشیدن تا پرتقال و سیب زمینی و گوجه فرنگی ووووووووو
انهایی که میگویند . دکتر بد برخورد کرده . وجدان خودشان را در درگاه الهی قاضی کنند . دکتر در این 4 سال انصافا سعه صدر نشان داد و سرش به کار خودش بود .
که اتفاقا موفق هم شد . در همه مباحث توسعه ای چه داخلی و چه خارجی دکتر موفق بود . در مقابل اصلاحاتیها دلشان را به تخریب خوش کردند . دکتر هر کاری کرد ان را زیر سوال بردند . در حالیکه درک نکردند که نتیجه اعمال دکتر عینی هست و نمیتوان با طرح شایعه و اینکه اینها همه دروغ هست . واقعیات را زیر سوال برد .
من یک نکته مطرح میکنم : همه میدانید که سوای دوران دفاع مقدس بعد از ان همه دولتها چه سازندگی و چه اصلاحات توجه ای به مردم نداشتند . کی کجا انها بمانند دولت نهم امدند و سهام عدالت دادند . کی امدند و وام نوسازی مسکن روستایی دادند . کی امدند و به مردم عادی اعتماد کردند و وام شهرکهای صنعتی دادند . هرچه بود و هر چه دادند به یک سری ادمهای متمایز بوده
کی امدند و مستقیما درد روستایی و اهالی شهر های کوچک را شنیدند . برای افتتاح پوزه ها امدند کلنگ زدند و رفتند به امان خدا . کی امدند و پی گیری کردند . که اقا این کلنگی که با ان دسته گلش زدیم . ایا پروزه اش راه افتاد . ایا مردم استفاده اش را بردند .
کی امدند روستایی را بیمه کردند . نه خدا وکیلی
حال چطور به ارای دکتر تشکیک میکنند . من فکر میکنم این جماعت خیلی دیکتاتور ماب و در توهم هستند و متاسفانه از متن ملت عقبند .

در مورد مناظره دکتر و موسوی نکته ای که مطرح هست این هست . دکتر یک سیاستمدار هست . موسوی هم
دکتر نه قاضی هست و نه داد ستان و نهههههههه چیز دیگر
چطور سیل 4 سال تخریب از سوی رقیب دکتر و جریان اصلاحات بسوی دکتر رواست و در منظر رقابت سیاسی تعریف بشود . ولی دکتر نتواند از طرح مفاسد اقتصادی و نام بردن از چند نفر استفاده سیاسی برای بر گردادند سیل تخریب ها بسوی رقیبش و رو دست زدن به ان استفاده کند .
مگر همینها تا دکتر دهانش را باز میکرد انگ دروغ گفتن نمیزدند . الزایمر که نداریم . فراموش نکرده ایم .
موضوع اصلی این هست که اولا دکتر خیلی با هوش هست . از کل جریان اصلاحات با هوش تر هست و دقیقا از 4 سال پیش پاشنه اشیل اصلاحات و نقطه ضعف انها را تشخیص درست داد و با همه کار شکنی ها درست عمل کرد و لحظه ای تردید بخودش راه نداد . ان نقطه ضعف هم عدم اهتمام اصلاحات و تکیه انها به متن اصلی و بدنه اصلی مردمی بود .
دکتر با کارهایش برای خود تبلیغ کرد . و موفق هم شد . کاری که اصلاحات بلد نبود . یا نخواست بکند . به جای ان به تخریب های دم دستی و پیش و پا افتاده مانند . گوجه و سیب زمینی روی اورد . که دقیقا روی یک عده خاص تاثیر دارد .
مباحثی پیش و پا افتاده مثل هاله نور وووووو متاسفانه و یا خوشبختانه در مناظره ها نامزدهای اصلاحات هم به دام این تخریب های دم دستی افتادند .
در وضعیت فعلی هم روشی که موسوی پیش گرفته دقیقا اصلاحات را از بین میبرد . زیرا در نهایت قانون ملاک هست و حتی هواداران متعصب موسوی هم بعد از شکست موسوی در اثبات تقلب در انتخابات . اول سر خورده میشوند و دوم از او فاصله میگیرند و شروع میکنند . ان مسئله پنهان درونی خویش را مطرح کردن . که دقیقا دوری دین از سیاست هست و چون یک موضوع تئوریک هست و در منظر طرح ان منطقی برای ارائه ندارند . شکست خواهند خورد .
به نظر من موسوی مسئول همه این بی قانونیها و هرج و مر ج هاست . و دقیقا یک عده را سر کار گذاشته (154378)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۸:۱۷:۱۷
آقای سید علی ،دست حق به همراهت ، قربان وجود نازنینت، ولی کم نیستند کسانی که ترکشهای بدنشان از شما کمتر نیست، ترکش در بدن داشتن و جانباز شیمیایی بودن ملاک قرب به خداونداست نه اثبات مدعا، به گفته ی رییس جمهور محبوبمان در صدر اسلام نیز اصحاب رسول الله کم نبودند که با هفتاد زخم بر بدن به ولایت پشت کردند.
اما دکتر توکلی خودش از رزمندگان و جانبازان جبهه و جهاد است و ای کاش در این دوره به صحنه میامد و کاندید میشد تا مردم دلیل موجه تری برای اقبال به سوی اصول گرایان داشتند. دکتر توکلی سمبل ایمان ،دانش ،صداقت ،شجاعت ، صراحت و خون دل خوردن بر مصایب انقلاب است. کسی که حتی سالهارفاقت و مراوده و انسش با کردان موجب نشد اندکی در قیام لله و سخن برای خشنودی خالق و نه مخلوق تردید نکرد و در همه صحنه ها رعایت انصاف و عدالت و صداقت را بر رعایت مصالح حزبی ترجیح داد (154664)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۶ ۰۱:۵۷:۲۱
موسوي خائن است. (164885)
 
یک ز ن ایر ا نی
۱۳۸۸-۰۴-۰۸ ۰۰:۰۸:۰۶
صحبت من ر و ی بر ا د ر ا ن ا حمد ی نز ا د و مو سو ی و د یگر کا ند ید ها ی ر ئیس جمهو ر ی نیست
اما من می خو ا هم بد ا نم چگو نه د ر کشو ر ی که به قو ل ر یس جمهو ر ما ن ا ز ا د ی د ر ا ن نز د یک به صد در صد ا ست چگو نه یک سا یت سا د ه ی کا مپیو تر ی ا ز مو سو ی بسته می شو د
تما م ر و ز نا مه و سیستم ها ی اینتر نتی و ا طلا ع ر سا نی تعطیل می شو د؟من احسا س می کنم د ر قر و ن و سطی ز ند گی می کنم
ا ر ز و ی شنید ن حقیقت دا ر م
د ر کجا ی د نیا این همه خفقا ن ا ست؟
حق پیر و ز ا ست (167871)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۲۰:۳۳:۰۷
ما با هیچ کدام از این حرفها کار ندارم فقط این را میدانم که احمدی نژاد ظاهرا نباید وارد منطقه ممنوعه که همان خاندان بزرگوار هاشمی درآن هستند وارد میشدند . هزینه آن را هم پرداختند تا کسی دیگر جرات این کار را نداشته باشد این طبیعی است (170965)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.