نظر منتشر شده
۴۱۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47667
نقد استدلال‌هاي آقاي موسوي براي تقلب در انتخابات
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۵۰
بنا به آمار رسمي، در جريان راهپيمايي ها و اعتراضات به نتايج انتخابات رياست جمهوري تا امروز هفت نفر كشته و دهها نفر زخمي شده اند. حجم خسارت به اموال عمومي و خصوصي و همچنين هزينه سنگين سياسي كه اين اجتماعات بعضا خشونت آميز و خصوصا سركوب خشونت بار آنها توسط پاره اي از نيروهاي انتظامي و شبه انتظامي، بر كشور ما و منافع ملي آن تحميل كرده قابل احصا نيست. از آنجا كه ريشه همه اين حوادث بدون شك به ادعاي رقيب اصلي و شكست خورده در اين انتخابات در خصوص «تقلب گسترده» و «دستكاري در آراء» باز مي گردد – كه اتهامي بسيار سنگين است – اين نوشتار بر آن است تا به مهمترين و اصلي ترين متني كه تاكنون توسط جناب آقاي ميرحسين موسوي جهت شكايت از نتايج انتخابات نوشته شده مراجعه نموده و با بررسي و تحليل دقيق اين متن، به شالوده شكني و يا واسازي (Deconstruction) دلايل و استدلالهاي ارائه شده در آن بپردازد. اميد است كه در فرايند واكاوي اين متن، قوت و استحكام و پشتوانه استدلال هاي ارائه شده در آن مبني بر وجود «تقلب گسترده» در انتخابات - كه عملا به معني جابجا شدن بالغ بر 10 ميليون راي است – تا حدوي روشن شود. آشكار شدن وزن اين استدلالها مشخص مي كند كه آيا آنها اين اندازه پايه و اساس داشته است كه خون هفت انسان به پاي آنها ريخته شود؟



1. آقای ميرحسين موسوي در اولين بند نامه اش به شوراي نگهبان - كه قاعدتا بايد حاوي محكم ترين استدلال او مبني بر وجود «تقلب گسترده» در انتخابات باشد – بر خلاف تصور خواننده اصلا به موضوع «تقلب» در انتخابات اشاره نمي كند. ايشان در اين بند به موضوعي اشاره مي كند كه هيچگونه ارتباط مستقيمي به موضوع «تقلب» ندارد. تاكيد كردن بر محتواي مناظره هاي انتخاباتي در بند اول نامه موسوي به نظرم از چند جهت بسيار معنادار و حتي برملا كننده است.



1.1: شايد منظور آقای موسوي اين است كه سخنان مطرح شده توسط محمود احمدي نژاد در مناظره ها عليه برخي شخصيتها و آقازاده ها، به تحريك و «اغفال» گسترده مردم منجر شد و باعث شد آنها هيجاني شده و فوج فوج به احمدي نژاد تمايل پيدا كنند. در اين صورت كه آقاي موسوي پذيرفته است كه رقيب ايشان راي بسيار بالايي در انتخابات آورده است. واقعا اگر مهندس موسوي قائل بوده است كه مطالب عنوان شده در مناظره ها اينچنين تاثير دگرگون كننده اي در نتيجه انتخابات  داشته است چرا در همان روز پس از مناظره در اعتراض به طرح اين مطالب از اين رقابت «ناعادلانه» خارج نشد؟ چرا ايشان به حضور در اين مناظره ها ادامه داد؟ و از همه مهمتر چرا ايشان علي رغم همه مطالب مطرح شده در مناظره ها، در آخرين ساعات روز انتخابات بطور قاطع خود را برنده اين انتخابات اعلام كرد؟



1.2: اينكه اولين بند نامه موسوي با ذكر نام به تجليل و دفاع از «مظلوميت» آقاي هاشمي رفسنجاني و آقاي ناطق نوري در مناظره ها اختصاص مي يابد، ناخواسته بازگوكننده ريشه ها و علتهاي اصلي راه اندازي راهپيمايي ها و اعتراضات در چند روز گذشته است. همان «جوشش آتشفشاني» و «بنزين» و «دود و آتش» كه قبلا هشدارش داده شده بود. واقعا چه نسبتي ميان آن نامه آقاي هاشمي و اين نامه جناب موسوي وجود دارد؟ آيا مير حسين موسوي در بند اول نامه اش دارد اذعان مي كند كه اعتراض اصلي او و حاميان او در اين اجتماعات و راهپيمايي ها به برده شدن اسم هاشمي و ناطق و فرزندان آنها در مناظره هاي انتخاباتي است؟ اگرنه چه لزومي داشته كه اين موضوع در سرلوحه نامه او قرار گيرد؟



1.3: فرض مي كنيم كه احمدي نژاد در اعلام اسامي اشخاص در مناظره ها و نسبت دادن تخلفات مالي به آنها مرتكب تخلف در تبليغات انتخاباتي شده باشد. آيا اين تخلف در تبليغات به معناي «تقلب» در نتايج است؟ روشن است كه افرادي كه حقي از آنها ضايع شده مي توانند خواستار پخش پاسخ خود از صدا و سيما باشند و يا حتي موضوع را بطور قانوني پيگيري كنند. اما حتي در اين صورت نيز هيچ خللي بر نتيجه انتخابات وارد نيست. اينها دو موضوع جدا از هم هستند.



2. در بند دوم نامه، باز انتظار ما براي بيان مستنداتي از «تقلب گسترده» توسط ميرحسين موسوي به نتيجه نمي رسد. در اين بند موسوي دوباره به مناظره ها رجوع كرده و طرح «مطالب خلاف امنيت ملي» و «زير سوال بردن بنيانگذار جمهوري اسلامي» توسط احمدي نژاد را به عنوان دليل وجود «تقلب گسترده» در انتخابات مطره مي كند. در اين خصوص چند مطلب قابل بيان است:



2.1: آقاي موسوي به عنوان يك نامزد هيچگونه مسئوليت قانوني در قبال تشخيص و مراقبت از «امنيت ملي» ندارند. طبعا رييس جمهور به عنوان «رييس شوراي عالي امنيت ملي» بيش از ديگران در اين خصوص به اطلاعات دسترسي داشته و جهت مراقبت از امنيت ملي مسئوليت و اختيار قانوني دارد. در سالهاي گدشته ديده ايم كه چگونه اشخاصي امنيت و منافع شخصي خود را به «منافع و امنيت ملي» گره مي زنند و خواستار سلب آزادي ها و حقوق مردم مي شدند. ايا آقاي موسوي هم مي خواهد با چنين شيوه اي راي 24 ميليون شهروند را باطل كند؟



2.2: ادعاي «زيرسوال بردن بنيانگذار انقلاب اسلامي» نيز ادعاي بسيار قابل توجهي است. ظاهرا آقاي موسوي كليه اقدامات دولت خود و دوستان خود در دهه شصت را عينا مورد تاييد امام خميني (ره) مي داند. در سالهاي گذشته ديده بوديم كه برخي از متعصبين جناح راست حتي انتقاد به يك آبدارچي بنياد مستعضفان را ضديت با ولايت فقيه مي دانستند چون معتقد بودند كه رييس اين بنياد توسط رهبري منصوب مي شود و آن آبدارچي هم در سلسله مراتبي توسط آن رييس منصوب مي شود پس آن آبدارچي منصوب ولي فقيه است و هركس با آن آبدارچي مخالف باشد مخالف ولايت فقيه است! ايا عجيب نيست كه شخصيت فرهيخته اي چون آقاي موسوي به چنين استدلالی براي دفاع از تماميت عملكرد خود در دهه شصت دست يازد؟ چرا ايشان انتقاد از مواردي چون گزينش هاي بسيار سخت گيرانه، ارعاب 99 نماينده مجلس مخالف دولت و يا حتي بخشنامه لباس مشكي و قهوه اي - كه آشكارا امروز غير قابل دفاع هستند - را «زير سوال بردن امام خميني» مي داند؟ بديهي است كه اينها اعمال دولت ايشان و يا دوستان و حاميان ايشان بوده است و نه اقدامات امام راحل (ره).



2.3: اگر استدلال آقاي موسوي را بپذيريم، قاعدتا انتقادهاي شديد و بي رحمانه ايشان و ديگر كانديداها از عملكرد دولت نهم نيز «زير سوال بردن ولايت فقيه كنوني» است. چون همانطور كه اما راحل در دهه شصت بطور آشكار از دولت موسوي حمايت مي كرد، رهبري فعلي نيز در سالهاي گذشته از دولت نهم حمايت كرده است. آيا آقاي موسوي مي پذيرد كه اعمال خودش در اين انتخابات زيرسوال بردن ولايت فقيه بوده است؟



2.4: به فرض كه آقاي احمدي نژاد «مطالب خلاف امنيت ملي» در مناظره ها بيان كرده باشد و حتي امام راحل (ره) را زير سوال برده باشد. آيا اين دليل بر وجود «تقلب گسترده» در انتخابات است؟ دوباره سوال مي كنيم اگر اينقدر حرمتها و قداستها شكسته شده بود، اصلا چرا آقاي موسوي حاضر شد در چنين انتخاباتي حاضر شود و حتي پيشاپيش خود را پيروز آن اعلام كند؟ نكند آقاي موسوي بر اين باور است كه چون حرمتها شكسته شدن ومقدسات زير سوال رفت راي آقاي احمدي نژاد به 24 ميليون رسيد؟



3. بالاخره در بند سوم نامه آقاي موسوي به موضوعي اشاره مي كنند كه ارتباط به روز انتخابات دارد. در اين بند ايشان از عدم صدور كارت براي تعدادي از ناظرين ايشان و آقاي كروبي اعتراض مي كند. در خصوص اين بند نيز چند نكته گفتني است:



3.1: در اينجا آقاي موسوي به اصطلاح به نيمه خالي ليوان اشاره كرده اند. طبعا وزرات كشور بايد در اين مورد پاسخگو باشد كه چرا به تعداد درخواست شده كارت صادر نشده است. البته آنها نيز در پاسخ به مواردي همچون ناقص بودن مدارك ارسالي ناظرين اشاره كرده اند كه بنده نمي توانم قضاوتي درباره ادعاي طرفين داشته باشم. اما سوال اين است كه چرا جناب موسوي كه با قاطعيت هرچه تمام از «تقلب گسترده» در انتخابات سحن گفته اند به جاي آنكه ابتدا لااقل به يك گزارش مستند و دقيق از يكي از چند هزار ناظر خود بر سر صندوق ها اشاره كنند، مبناي اعتراض خود را بر يك موضوع «عدمي» قرار داده اند. قاعدتا اگر تقلبي به گستردگي 10 ميليون راي در سطح كشور رخ مي داد لااقل دهها نفر از ميان چند هزار ناظر آقاي موسوي مي بايست به شواهدي در اين خصوص دست يافته باشند. چرا آقاي موسوي بجاي استناد به آنها به «عدم وجود ناظر» در برخي صندوقها اشاره مي كند كه حتي در فرض صحت هم نمي توان آنرا في نفسه دليلي بر وجود قطعي تقلب دانست. آيا آقاي موسوي اخلاقا مي تواند مدعي شود كه هرجا ناظر من نبوده قطعا تقلب شده است؟



3.2: قابل قبول است كه آقاي موسوي در مورد صندوقهايي كه ناظر نداشته اند داراي شك و شبهه باشد. اين شك كاملا معقول و منطقي است. اما راه حل برطرف شدن آن اين است كه ايشان خواستار بازشماري تعدادي از اين صندوقها بصورت تصادفي شوند و نتايج آنها را با صندوقهايي در همان منطقه و شهر مقايسه كنند كه در آنجا ناظر داشته اند و ببينند كه آيا چنان تفاوت فاحشي وجود دارد يا خير. قطعا ايشان مي دانند كه براي آنكه 10 ميليون راي جابجا شود بطور متوسط 10 هزار صندوق مي بايست كاملا داراي آراء واژگون شده باشد. شناسايي و پيدا كردن اين 10 هزار صندوق اصلا كار دشواري نيست. خصوصا براي جناب آقاي محتشمي رييس كميته صيانت آقاي موسوي كه خود در زمينه تخلف انتخاباتي در مقام وزير كشور داراي سوابق قابل توجه هستند.*



3.3: اين پرسش مهمي است كه چرا آقاي موسوي در اين نامه بطور مشخص به هيچ حوزه اي كه در آن «تقلب گسترده» صورت گرفته باشد اشاره نمي كنند؟ 



4. در بند چهارم آقاي موسوي نسبت به استفاده از كامپيوتر و شيوه آنلاين در اعلام نتايج آرا هر صندوق به ستاد مركزي انتخابات اعتراض مي كند. اين اعتراض البته در جاي خود قابل بررسي است اما هيچ عقل سليمي نمي پذيرد كه به صرف اينكه نتايج هر صندوق در حضور همه اعضاي هيات اجرايي و نظارت و ناظرين كانديداها (در صورت حضور) وارد كامپيوتر شده و به طور آنلاين به ستاد انتخابات اعلام شده ، پس در انتخابات «تقلب گسترده» صورت گرفته است. شايد اين شيوه جديد و استفاده از فناوري نوين ابهاماتي داشته باشد، اما قطعا صورتجلسه هاي همه صندوقها موجود است و بنا به اعلام وزارت كشور نيز قبل از اعلام نتيجه نهايي همه صورت جلسه هاي مكتوب با آمار اعلام شده كامپيوتري مجددا تطبيق داده شده است. اگر هم شكي و شبهه اي هست قطعا با مراجعه به صورت جلسه ها قابل رفع است. پس چه حجتي داريم كه اينگونه با قاطعيت بگوييم چون در اعلام نتايج از كامپيوتر استفاده شده حتما «تقلب گسترده» صورت گرفته است؟



5. در بند پنج آقاي موسوي به موضوع كمبود تعرفه اشاره كرده اند كه به ادعاي ايشان در برخي حوزه ها موجب توقف راي گيري شده است. اولا نفس كمبود تعرفه با توجه به مشاركت 85 درصدي در انتخابات امر عجيبي نيست. ضمن اينكه بنا به اعلام وزارت كشور به هر شعبه اعلام شده بود كه به محض اينكه استفاده از آخرين بسته صد برگي راي را شروع كردند اعلام اتمام تعرفه كنند تا در اين فاصله تعرفه هاي جديد براي انها ارسال شود. لذا اعلام اتمام تعرفه به معني تعطيلي راي گيري نيست. آقاي موسوي اشاره اي به هيچ صندوقي كه در آن راي گيري متوقف شده باشد نكرده اند اما بنا به اعلام ستاد انتخابات هيچ صندوقي به دليل اتمام تعرفه راي گيري را تعطيل نكرده است. اما باز اينجا فرض را بر صحت قول جناب موسوي مي گذاريم كه واقعا در برخي صندوقها تعرفه تمام و راي گيري متوقف شده است. در اينجا چند پرسش پيش مي آيد:



5.1: آيا اتمام تعرفه در يك يا چند صندوق دليل بر «تقلب گسترده» در انتخابات است؟ واقعا معلوم نيست تعريف آقاي موسوي از تقلب چيست؟



5.2: چرا با آنكه آقاي موسوي در مبارزه انتخاباتي اينهمه «احساس خطر» كرده بود و هشدار داده بود و با اينكه به زعم ايشان در مناظره ها «استوانه هاي نظام» مورد هتك حرمت قرا گرفته بودند و «مقدسات» زير سوال رفته بود، چرا طرفداران ايشان آنقدر همت نداشتند كه در ساعات آغازين راي گيري براي مشاركت در اين انتخابات حساس و جلوگيري از تداوم اين «فاجعه» پاي سر صندوقها حاضر شوند؟



5.3: آقاي موسوي از كجا مي دانند كه همه آن افرادي كه در حوزه هاي تعطيل شده موفق به دادن راي نشدند طرفدار ايشان بوده اند؟ از كجا معلوم كه بسياري از آنها قصد نداشتند به آقاي احمدي نژاد راي دهند؟ در اينجا نيز استدلال آقاي موسوي مبتني بر يك مقوله عدمي و موهوم است. شبيه همان شعار غيبي است كه اصلاح طلبان سالها مي دادند و طي استدلالي غريب مدعي بودند كه همه آنهايي كه در انتخاباتها راي نمي دهند در دلشان طرفدار اصلاح طلبان هستند!



6. همانطور كه در ارزيابي بندهاي بالا مشاهده شد آقاي موسوي هيچ استدلال محكم و قابل اعتنايي براي اثبات وجود «تقلب گسترده» در انتخابات ارائه نكرده اند. بجاي چنين استدلالهايي، ايشان گاه به موارد بي ارتباط با روز انتخابات و روند شمارش آرا اشاره كرده اند، يا به مواردي كه ممكن است بي ربط نباشد اما يا صرفا در حد شك و شبه است و يا در اصل اعتراض به مواردي غير از «تقلب» است. از اين رو عجيب است كه در بند ششم نامه، ايشان مي گويد كه «علاوه بر موارد فوق» 80 مورد تخلف ديگر نيز در روز انتخابات به شوراي نگهبان اعلام شده است. در مورد اين بند نيز چند نكته گفتني است:



6.1: در اينجا ايشان ارجاع به مواردي مي دهد كه براي خواننده مبهم و مجهول است. واقعا پرسش اينجا است كه چرا ايشان لااقل چند مورد از اين تخلفات را همچون موارد ذكر شده در بندهاي بالا در متن نامه خود به شوراي نگهبان ذكر نكرده است.



6.2: بر هر آشناي با الفباي سياست و حتي هر عقل سليمي كاملا واضح و روشن است كه اگر جناب موسوي در ميان اين 80 مورد حتي يك مورد را پيدا مي كرد كه بر ملا كننده تخلفي چشمگير و افشاگر وجود «تقلب گسترده» در انتخابات مي بود، قاعدتا مي بايست آنرا در اين نامه، كه مهمترين متن  و سند اعتراض او به اين انتخابات است، مورد اشاره قرار مي داد. نمي تون پذيرفت كه ايشان مثلا ايثار كرده اند و يا براي حفظ مصالح مملكت از بيان برخي تخلفات خودداري كرده اند! امروز خون هفت انسان پاي ادعاي «تقلب» در انتخابات ريخته شده است. طبعا آقاي موسوي كه تا اينجا جلو آمده نمي توانسته در نوشتن نامه اش ملاحظه مصلحت داشته باشد. نتيجه آنكه اين 80 مورد هم به احتمال به قريب يقين هيچ مورد قابل ملاحظه و تاثيرگذاري نبوده كه بتوان بر آن تكيه كرد و نتايج انتخابات را زير سوال برد.

 

7. در بند هفتم مجددا آقاي موسوي براي اثبات وجود «تقلب گسترده» در انتخابات به يك موضوع پيشا - انتخاباتي اشاره كرده است. از نظر ايشان اينكه آقاي احمدي نژاد قبل از انتخابات از پيروزي خود سخن گفته «في نفسه» دليل روشن و آشكاري است بر وجود «قصد» دستكاري در آراء. آقاي موسوي همچنين انعكاس پيشاپيش پيروزي احمدي نژاد در برخي رسانه ها را تاييدي بر اين موضوع دانسته است. در اين مورد نيز چند مطلب قابل ذكر است:



7.1: آقاي احمدي نژاد تنها كانديدايي نبودند كه در روند تبليغات انتخاباتي از پيروزي خود در انتخابات سخن گفتند. نه تنها ستاد آقاي موسوي بطور مكرر از پيروزي چشمگير ايشان خبر مي داد بلكه شخص ايشان حتي قبل از شروع شمارش آرا با اطميناني بي سابقه و منطقي شگفت اعلام كرد كه پيروز قاطع انتخابات است و هرنتيجه اي غير از اين، به معني دستكاري در انتخابات است! اگر استدلال بند هفتم ايشان درست باشد خود ايشان نيز متهم به «تقلب» هستند.



7.2: حتي اگر فرض كنيم كه سخن آقاي احمدي نژاد بيانگر «قصد» دست كاري در انتخابات بوده باشد. در چنين وضعي هر دانشجوي سال اول حقوق هم مي داند كه چنين «قصد» و يا «نيت مجرمانه اي» براي اثبات «وقوع جرم» - كه در اينجا وجود «تقلب گسترده» در انتخابات است – كفايت نمي كند. در هر محكمه اي علاوه بر «نيت» مي بايست «مستندات» كافي براي محكوم كردن متهم وجود داشته باشد. به نظر مي رسد اقاي موسوي چون در ارائه اسناد و مدارك كافي براي اثبات «تقلب» دستشان خالي است به «نيت خواني» و «قضاوت داوودي» روي آورده اند. 



8. در بند هشتم آقاي موسوي به «نقض ماده 40 جرائم نيروهاي مسلح» و «نقض ماده 68 قانون انتخابات» اشاره كرده اند. در مورد اول منظور ايشان «حضور نيروهاي نظامي و بسيج در انتخابات و در ميتينگ ها است»، و در مورد دوم اشاره ايشان به استفاده رييس جمهور و وزرا از امكانات دولتي براي سفر به استانها در ايام تبليغات انتخاباتي است. در اين دو مورد نيز چند مطلب قابل ذكر است:



8.1: معلوم نيست منظور ايشان از «حضور» نيروهاي نظامي در انتخابات چيست؟ روشن است كه مطلق حضور در انتخابات براي نظاميان در قانون منع نشده است. اگر منظور ايشان حضور در ستادهاي انتخاباتي و فعاليت به نفع يك كانديدا باشد كه اين قطعا ممنوع است. اما ايشان بايد براي اين ادعاي خود سند و مدرك داشته باشند. ايكاش لااقل به يك مورد از زمانها و يا مكانهايي كه چنين نيروهايي در انتخابات مداخله كرده اند اشاره مي كردند.



8.2: با توجه به اينكه ستاد آقاي موسوي از جمله ستادهايي بود كه با به كارگيري يك سردار بازنشسته به تاسيس شاخه بسيجيان اقدام نمود و رسما به عضو گيري از بسيجيان مي پرداخت، اعتراض ايشان به حضور بسيجيان در ميتينگهاي رقيب كمي عجيب به نظر مي رسد.



8.3: مجددا فرض را بر آن مي گذاريم كه ادعاي آقاي موسوي در اين بند نيز صحيح بوده و واقعا حضور نظاميان در ميتينگهاي انتخاباتي آقاي احمدي نژاد رخ داده باشد. اما آيا اين مسئله دليل بر وجود «تقلب گسترده» در انتخابات مي شود؟



8.4: حتي اگر نظامياني در تبليغات انتخابات حضور يافته باشند رسيدگي به جرائم آنها بر عهده دادگاه ويژه نيروهاي مسلح است. اين «جرم» حتي در صورت وقوع ربطي به وزارت كشور و دولت - كه از نظر آقاي موسوي متهم رديف اول «تقلب گسترده» در انتخابات هستند – ندارد. شايد هم آقاي موسوي براين باور باشند كه حضور چند هزار بسيجي در يك ميتينگ انتخاباتي باعث دگرگوني 10 ميليوني درنتيجه آرا شده باشد!



8.5: اشاره  آقاي موسوي به استفاده كردن دولتمردان از امكانات دولتي براي سفر به شهرستانها نيز از جنس بسياري مواردي مورد اشاره بالا است. روشن است كه در اين موضوع اگر تخلفي از قانون صورت گرفته باشد بايد به آن توسط مراجع فانوني رسيدگي شود. اما اولا اين اعتراض نيز مستلزم ارائه مستندات دقيق است و نه صرفا كلي گويي. ثانيا ربط اين مورد نيز به وجود «تقلب گسترده» در نتايج انتخابات معلوم نيست. آيا چون رييس جمهور از هواپيماي دولتي براي سفر به فلان شهرستان استفاده كرده مي توان نتيجه گرفت كه 10 ميليون راي جابجا شده است؟! ثالثا روشن نيست كه آيا منظور آقاي موسوي اين است كه رييس جمهور قانوني كشور براي سفر به شهرستان يا رفتن به ميتينگ انتخاباتي در ايام تبليغات انتخاباتي بايد از وسيله شخصي خود استفاده كند؟! آيا در انتخابات هاي گذشته رييس جمهور و وزرا براي تبليغ به شهرستانها سفر نمي كردند؟ آيا آنها با وسيله و امكانات شخصي سفر مي كردند؟



9. در حالي كه آقاي موسوي در نامه خود به شوراي نگهبان، همانطور كه در بالا مشخص شد هيچ گونه استدلال محكمه پسندي مبتني بر وجود «تقلب گسترده» در انتخابات ارائه نكرده است، ايشان در بند پاياني نامه بدون آنكه خواهان رسيدگي به موارد شك و شبهه خود شود، و يا آنكه مثلا خواستار بازشماري آرا در صندوقها شود، و يا حتي خواهان تشكيل كميته مستقل حقيقت ياب شود، درجا تقاضاي ابطال كل نتايج انتخابات را مطرح كرده است. چنين رويكردي در نوع خود بي سابقه و از نظر نگارنده بر ملا كننده حقيقت نهفته در پشت اين نامه و حرفهاي ناگفته در لابلاي سطر هاي آن است.  آن حقيقت اين است كه جناب موسوي و دوستان ايشان، همچنان همان راديكالهاي سياسي و اقتصادي دهه شصت هستند. اين دوستان در دهه شصت هرگز شعار دموكراسي و آزادي نمي دانند و بلكه حتي براي نيروهاي انقلابي و منتقداني چون نويسندگان روزنامه رسالت نيز قائل به آزادي نبودند. اگر در دوراني آنها به شعار دموكراسي و آزادي روي آوردند صرفا از اين رو بود كه چنين شعارهايي از نظر سياسي به نفع آنها بود. آنچه به عنوان مطبوعات مستقل و آزاد دوران دوم خرداد از آن ياد مي شود، آيا چيزي بود جز مطبوعاتي كه توسط عوامل و بستگان مقامات دولتي، با وامهاي دولتي و كاغذ دولتي و آگهي هاي دولتي در راستاي حمايت از دولت راه افتاده بودند؟  اگر درباره «دموكرات نمايي» اين حضرات كوچكترين ترديدي داشتيم، با نوع برخورد آنها به نتايج اين انتخابات و نقش آنها در برانگيختن حوادث پسا- انتخاباتي ديگر جاي هيچ ترديدي باقي نمانده است. تن دادن به دموكراسي يعني تن دادن به شكست در انتخابات. شكافها و تناقضهاي متن آقاي موسوي برملاكننده اين واقعيت است كه ايشان در سپيدي هاي نامه اش به راي بالاي رقيب خود اذعان دارد اما از تن دادن به آن در سياهي هاي نوشته اش خودداري مي كند.



  10. پرسش آخر من از جناب موسوي و همه آنهايي كه گمان مي كنند در اين انتخابات «تقلب گسترده» رخ داده است، مبتني بر جستجوي «انگيزه» چنين جرمي است. با توجه به اينكه جابجا كردن 10 ميليون راي بدون اطلاع  و همكاري هيات هاي نظارت شوراي نگهبان عملا ناممكن است، بي شك كساني كه معتقد به وجود «تقلب گسترده» هستند بايد نه تنها وزارت كشور بلكه شوراي نگهبان را نيز در اين واقعه «شريك جرم» بدانند. بدين ترتيب معترضان در واقع دارند «نظام» را به تقلب در انتخابات متهم مي كنند.  طبعا براي هر جرمي بايد انگيزه اي بايد وجود داشته باشد. «نظام» نيز مي بايد براي چنين «تقلب گسترده اي» انگيزه بسيار بالايي داشته باشد. اكنون پرسش اينجا است كه آن «نظامي» كه هشت سال دوران آقاي خاتمي را تحمل كرد و نه در انتخابات سال 1376 و نه در انتخابات سال 1380 چنين مداخله ايي نكرد و حتي انتخابات مجلس ششم را علي رغم عدم تاييد از سوي شوراي نگهبان و اعتراض شديد آقاي هاشمي رفسنجاني با حكم ولايي مورد تاييد قرار داد و حضور تندرو ترين عناصر دوم خرداد را در يكي از مهم ترين اركان قانوني كشور به مدت چهار سال تحمل كرد، چرا مي بايست اكنون در انتخابات اخير رياست جمهوري محتاج چنين «تقلب گسترده» اي باشد؟ مگر اين نبود كه همه كانديداهاي اين انتخابات به صراحت از تبعيت از اصول انقلاب و خط امام (ره) و جايگاه ولايت فقيه سخن گفته بوده و حتي از همراهي و هماهنگي خود با رهبري جهت رفع مشكلات قانوني سخن گفته بودند؟ مگر اين نبود كه رابطه شخصي جناب موسوي با مقام معظم رهبري تا بدانجا نزديك بود كه برخي از حاميان آقاي خاتمي همچون محمد علي ابطحي حتي آمدن موسوي به ميدان را نتيجه يك هماهنگي و برنامه ريزي در سطوح بالا مي دانستند؟ واقعا رييس جمهور چنين فردي چه خطري مي توانست براي «نظام» داشته باشد كه نياز به چنين «تقلب گسترده» باشد؟ حتي اگر به فرص محال انجام چنين تقلب 10 ميليوني را در عمل ممكن بدانيم عقلا و منطقا نمي توان هيچ دليل و انگيزه سياسي براي آن يافت. و مگر نه آنكه سالهاي سال اصلاح طلبان به مردم گفتند كه اگر مشاركت در انتخابات بالاي 70 درصد باشد امكان هرگونه تقلب در آن سلب مي شود؟ چه شده است كه امروز آنها حرف سابق خود را پس گرفته اند؟



* در انتخابات سومين دوره مجلس شوراي اسلامي، جناح حامي دولت مهندس موسوي با سوار شدن بر موج تبليغاتي بر محور دوتايي «اسلام ناب – اسلام آمريكايي» كه بطور كلي توسط حضرت امام (ره) بيان شده بود، جمع كثيري از روحانيون باسابقه انقلاب را به داشتن «اسلام آمريكايي» متهم كردند تا بتوانند فهرست  مجمع روحانيون مبارز تازه تاسيس را بجاي فهرست جامعه روحانيت مبارز به مجلس بفرستند. در اين انتخابات كه آقاي محتشمي – رييس كنوني كميته صيانت آراء آقاي موسوي – وزير كشور و مجري انتخابات بود، گزارشهاي فراواني مبني بر تخلف در صندوقهاي راي وجود داشت. شوراي نگهبان از تاييد انتخابات خودداري كرد و به بازشماري برخي صندوقها پرداخت كه در موارد زيادي تخلف مجريان محرز شد. دولت آقاي موسوي با مراجعه به رهبر انقلاب خواستار مداخله ايشان در انتخابات و استفاده از حكم ولايي جهت تاييد انتخابات شد. با توجه به «شرايط حساس كشور» در نهايت امام راحل (ره) با صدور حكمي خواستار پايان يافتن بازشماري آراء شده و پرونده رسيدگي قانوني شوراي نگهبان به تخلفات انتخاباتي مختومه شد. بدنبال حكم حضرت امام (ره)، آيت الله صافي گلپايگاني دبير وقت شوراي نگهبان كه امروز از مراجع تقليد هستند از مقام خود استعفا داده و به قم مراجعت نمودند. اينكه امروز آقاي موسوي در اعتراض به نتيجه انتخابات به مراجعي چون آيت الله صافي نامه مي نويسد اما پاسخي نمي شنود، شايد چندان بي نكته نباشد.



متن نامه موسوی به شورای نگهبان







 
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۱۹:۴۱
حتما ما هم که به احمدی نژاد رای دادیم باید بریزیم تو خیابان تا راءی مون شمرده بشه.! (151564)
 
محمد حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۴۹:۵۸
چرا دروغ می گویید؟
در استان مازندارن حدود 1 میلیون 915 هزار نفر واجد بوده اند که حدود 1 میلیون 904 هزار نفر رای داده اند.

در استان یزد حدود 609 هزار نفر واجد بوده اند که حدود 603 هزار نفر رای داده اند.

آمار اعلام شده بر اساس آمار اعلام شده توسط سازمان ثبت احوال و مرکز آمار ایران در سایت
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8801310540
قابل ملاحظه است.
دست از دروغ و شانتاژ بردارید و رای ملت را بپذیرید. (151648)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۵۲:۴۰
دوست عزیز فرشید

نوشته بسیار جالب و منطقی سایت الف در پاسخ به متن نامه اعتراض آقای موسوی به شورای نگهبان است! شما این نامه را حاشیه می دانید؟
این نامه اصلی ترین سند رسمی اعتراض ایشان به انتخابات است که نویسنده این مقاله بسیار موشکافانه آن را بررسی کرده و پاسخ داده است. (151817)
 
جعفر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۱۷:۱۳
بادرودفراوان

خواهش ميكنم از سياست اسمان وريسمان

به هم دوختن استفاده نفرماييد همه ميدانيم

چه اتفاقي افتاده مردم نه به احمدي نژاد دلبستگي

فرا تر از عقل دارند نه به ميرحسين فقط از دروغ

تهمت وبيكاري واحمق بودن وخاروخاشاك شنيدن جان

به لبشان رسيده است. شما كه طاقت نقد يك خبر

ساده را نداريد يا براي اظهار نظر در باره بعضي اخبار

محلي نميگذاريد باعث اين اشوب شده ايد امروزدنيا

ميگذرد فرداي اخرت نه كسي به داد شما ميرسد

نه پول نفتي هست كه شما به جيب مبارك بگذاريد

وماموران جهنم وبهشت را تهديد به گرسنگي يا تطميع

فرماييد.ازعقوبت شما هراسان هستم وخوشحال كه

روزي سزاي شما را خواهم ديد0اين مطلب غيرقابل

انتشار خواهد بود ولي لااقل يك نفر انرا ميخواندپس

ارزش نوشتن دارد
جاويدايران زمين (151099)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۰۵:۲۰
این هم از منطق طرفداران موسوی
آخه مرد مومن(جعفر) شما اگر مطمئنی تقلب شده چرا نمی تونید یه سند برای تخلف بیارید دروغ گویی کافی نیست (151697)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۵۱:۱۶
آقا محسن وقتی وزارت کشور بعد از پنچ روز هنور آمارذ آرای هر صندوق را به نامزدها ارئه نکرده است...چگونه نامزدها می توانند شکایات خود را تنظیم کنند....
وزارت کشور اگر صادق است چرا در اعلام آمار صندوقها به نامزدها تعلل می کند؟ (152298)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۳۳:۲۰
شما که از متن قانون اطلاع ندارین اظهار نظر نکنید . چون توی قانون چنین حقی برای نامزده های انتخاباتی در نظر گرفته نشده . پس این نامزدها فراتر از حق خودشون توقع دارن . (152920)
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۵:۵۰:۵۲
شما كه باخبري برامون بگو كه ما هم خبردار شيم.
محض اطلاع عرض مي كنم قانون چنين محدوديتي قائل نشده. مراجعه كنيد به قانون انتخابات ریاست‌جمهوری که مشتمل بر 94 ماده و 29 تبصره بوده ـ مصوب پنجم تیر ماه 1364 مجلس شورای اسلامی ـ و همچنین دستورالعمل آیین‌نامه اجرایی قانون انتخابات ریاست جمهوری مشتمل بر 39 فرم ـ مصوب 11/2/1372 که در تاریخ 9/4/64 به تأیید شورای نگهبان رسیده است. (153472)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۸:۳۳:۲۴
آنكه كه را كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است
اينكه همچين حقي در قانون نيامده يك مغلطه آشكار است خب در قانون از منع دادن اطلاعات صندوق ها به كانديداها هم حرفي زده نشده البته آقاي موسوي اگر مطمئن به پيروزيست دلايل آن را بيان كند يا آراي صندوق هايي كه ناظران وي در هنگام شمارش آرا حضور داشته اند و از سلامت آنها اطمينان دارند به مردم معرفي كنند تا تفاوت درصد كانديداها در ليست ايشان با آراي رسمي اعلام شده مشخص شود (153632)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۵۸:۱۴
چند روز پیش طرفداران موسوی گفتند رای استان به استان و شهرستان را وزارت کشور نمی دهد حتما تقلب گسترده شده حالا میکن امار صندوق ها ندادند خب امار صندوقها هم خواهد امد نمی دونم اونوقت هم چیزی دارن بگن منتظر میشیم (152945)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۳:۱۰:۰۳
دوست عزیز وزارت کشور اعلام نکرده آقای مهندس موسوی که در هر صندوق یک نماینده داشتند وباید از کم وکیف تخلفات اطلاع داشته باشند چرا پس عنوان نمی کنند آیا راه حل این است که هر روز یک بیانیه تند داد واحساسات جوانان را تحریک کرد ؟این هم قانون مداری ایشان. (153300)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۶-۲۳ ۱۱:۳۳:۳۸
//وزارت کشور اگر صادق است چرا در اعلام آمار صندوقها به نامزدها تعلل می کند؟

این آماری که شما میگی خیلی وقته اعلام شده!
در مورد انتشار آرای صندوق به صندوق قانون این اجازه رو داده که هر نامزدی پای صندوق ناظر داشته باشه و در شمارش هم حاضر باشه پس آمار ریز به ریز صندوق ها رو به دست میاره این که دیگه انقدر شلوغ بازی نداره

نکته جالب تر برای من تغییر نظرات طرفداران جناب موسوی امروز شاهد تغییر تعداد نظرات مخالف و موافق است
ولی باز هم شاهد صحبت هایی هستیم که بارها جواب داده شده ولی هنوز بیان میشه
مثل خش و خاشاک و یا همین آرا صندوق به صندوق و امثالهم که این نشان دهنده این است که هنوز باید به این شبهات جواب داد خیلی از مردم با شنیدن منطق قانع میشوند که فکر کنم وظیفه اصحاب رسانه باشه
البته من خودم تا جایی که تونستم در سایت ها مختلف ایمیل به دوستان صحبت با دوستان و اقوام دارم این کارها رو انجام میدم ولی مشکل کار من مقیاس پایین اونه ولی سایت تاثیرگذاره الف بیشتر تاثیر گذاره روزنامه تاثیر گذار تر و صداو سیما بسیار تاثیر گذاره پس فکر کنم بهترین راه روشنگری در صدا وسیماست (223414)
 
احمد حسینی از اصفهان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۲۵:۳۷
از مدیریت محترم سایت وزین الف می خواهم حذف نکند.
جناب اقای احمدی نژاد در سخنرانیهای متعددی در مورد هولوکاست از کشورهای غربی انتقاد کرده اند که چرا صرف نظر از صحت یا عدم صحت هولوکاست،اجازه تحقیق علمی را به محققان و اندیشمندان در این مورد نمی دهند تا حقیقت روشن شود. این سخنان نشانگر شجاعت و حقیقت طلبی رئیس چمهور است حال سوالم از ایشان این است که چرا صرف نظر از صحت یا عدم صحت شائبه تخلف در انتخابات اجازه تحقیق در مورد آن را نمی دهند تا واقعیت روشن شود. شاید در جواب بگویند که این قضیه از مجاری قانونی یگر باید پیگیری شود. اما جواب این است که اسناد و مدارک مربوط به این تحقیق در اختیار وزارت کشور ایشان است و از قرار معلوم همکاری نمی کنند. حال رئیس جمهور محترم ببینند که فرقشان با کشورهای غربی در چیست؟

ضمن اینکه یکی از مهمترین دغدغه هایی که این روزها مرا آزاد می دهد این است که چرا قانون اساسی برگزاری انتخابات را بر عهده وزارت کشور گذاشته است که وزیرش را مستقیما رئیس جمهور ی معرفی می کند که خود کاندیدای احتمالی است و مدیرانش هم با نظر رئیس جمهور منتصب می شوند. و دیگر اینکه چرا وزیر کابینه دولتی که رئیسش از کاندیداهای احتمالی ریاست چمهوری است می تواند عضو شورای نگهبان باشد.


اما جواب آقای اسفندیاری: اگر بخواهیم به آقای اسفندیاری جواب بدهیم باید بگوییم که فرض بگیریم که آقای احمدی نژاد مرتکب تقلب شده باشد چه ربطی به اقای موسوی دارد. آقای احمدی نژاد خودش ریس شورای امنیت ملی است و وزیر دادگستر اش عضو شورای نگهبان است و وزیر کشورش رئیس ستاد انتخابات کشور را تعیین کرده همچنین تمام استاندار ها و فرماندار هاو بخشدارها را خودش انتخاب کرده و مسئولیت انتخابات به عهده رئیس جمهور و زیرمجموعه و شورای نگهبان است به موسوی و مردم و دیگران چه ربطی دارد؟ (152440)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۳:۴۳:۱۴
بنده خدا راست ميگه خوب. زمان آقاي خاتمي و يا هاشمي كه هيچ كدوم از اين مسائل نبود و خاتمي و هاشمي و موسوي وزیر کشورشان كه رئیس ستاد انتخابات کشور را تعیین نميکرد و تمام استاندار ها و فرماندار هاو بخشدارها را خودشان انتخاب نميکردند و مسئولیت انتخابات به عهده رئیس جمهور نبود. تمام اينها در زمان احمدي نژاد باب شد. (152630)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۳۷:۰۲
همه حرفات درسته آقای یک سوال دار! خوب آقای موسوی تازه اینا رو فهمیده ؟اون وقت که خاتمی رای اورد اینجوری نبود؟اشکال به قانون اساسی ای داری که خود کاندیدات قبو ل داره . (152923)
 
مصطفى
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۲:۳۵:۵۷
جناب احمد حسينى اصفهانى، بالاترين مرجع قانونى نظارت بر انتخابات طبق قانون اساسى، شوراى نگهبان است و نه وزارت كشور!
حضراتى هم كه دم از قانون زده و مى‌زنند، بايد تابعيتشان از قانون ـ بخصوص قانون اساسى ـ را ثابت كنند و از همان مجارى قانونى اقدام كنند و اگر هم شكايت ديگرى دارند، قوه قضائيه براى همين چيزهاست ...
نه اينكه خودشان نهاد جديد ايجاد كنند و سياست ساختارشكنى قانون را پيشه سازند (153241)
 
ستاره
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۱۴:۵۲:۲۲
قشنگ جون رئیس جمهوری که مردم انتخابش کردن و شورای نگهبان روش نظارت داره و این همه ناظر از طرف خود نامزدا داره هیچ خای شکی نداره
مگر اینکه یه نفر از روی غرض بخواد توش شک بندازه
که انداخت (163940)
 
جعفر
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۳۵:۳۴
اين هم از منطق هاودكترين ياران بزرگ مرد

ايران زمين( به خيال خوش)ميباشد0اقاي محسن

من به شما علاقه دارم .شما يكسري به خيابانها

بزنيد در هر شهري كه هستيد ديگر دليلي ازمن

نخواهيد0

جاويدايران زمين (152921)
 
رضا معمار
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۱:۳۶:۵۸
بنام خدا و با سلام. موافقم. آنهايي كه مي‌دانند تقلب ساخته دشمنان انقلاب اسلامي ايران است كه هيچ ولي آنهايي كه گول خورده‌اند و اسير جوسازي‌ها و دسيسه‌ها شده‌اند انشاء‌ا... بزودي از حقيقت آگاه شوند. (210305)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۳۰:۴۶
مي شود يك نفر بگويد اين آقا جعفر و اظهار نظرشان چه ربطي به مسائل مطروحه داشت؟ چرا هر جا از نظر منطق كم مي اوريد شروع مي كنيد به برهم زدن بازي اين را هم از بزرگانتان ياد گرفته ايد و گرنه استدلالهاي طرح شده را مورد نقد قرار بدهيد آسمان و ريسمان سخنان شماست جعفر آقا (151760)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۵۷:۴۸
من فکر می کنم آقای موسوی تحت تاثیر افکاری مشابه افکار آقای جعفر قرار دارند.
به نظر من اگر انتخابات دوباره برگزار شود، فاصله رای ها بسیار بیشتر از اکنون خواهد شد، چون مردم در این مدت فهمیدند که به چه کسانی رای داده‌اند! (152315)
 
آدم‌زنده
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۲۴:۱۵
اگه جوابی در مورد این نقد داری بگو و گرنه خودت بیشتر آسمون ریسمون کردی! شماها یه کم فکر کنید که اگه یه کم هم احتمال این باشه که تقلبی نشده جواب این همه حق‌الناس و خسارت به بیت‌المال و خون هفت نفر کشته رو چطور می‌خواین بدین؟ حداقل من که از حق پایمال شده‌ام نمی‌گذرم! شما که این قدر نگران آخرت هستی می‌دونی که خدا گفته از حق خودم می گذرم ولی از حق بنده‌ام نه!
حالا کمی جدی‌تر در موردش فکر کن. (152356)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۴۳:۳۰
نکته جالب اینجاست که از قول رئیس جمهور یک چیزای رو میگن و خودشون هم باور میکنن. احمدی‌نژاد گفته بود 40 میلیون که رای دادن تعیین کننده اصلی بودن، ولی یک عده که دارن آشوب میکنن خس و خاشاک هستن.
حالا اینقدر به دروغ تکرار کردن که بعضیها باورشون شده که فلانی به مخالفینش گفته خس و خاشاک!
خودزنی بسه! (152688)
 
آراز
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۸:۳۸:۳۳
با سلام جناب آقاي اسفندياري
با اين همه قلم فرسايي که کرديد و اسمان را به زمين و زمين را به آسمان بافتيد وسعي کرديد ثابت کنيد که فلان نامزد دروغ ميگويد و فلان نامزد حتما راست ميگويد و بعضي از استدلال هاي حضرتعالي روي بر فرض بنا شده ميخواستم سوالي کنم و آن اينکه فرستنده ي آمار 45000 نفر از اعضاي صندوق بودند که آنلاين آمارها را فرستادند حالا شما پيدا کنيد گيرنده اين آمارها را عزيز من برادر عزيز اگه يک نفر بخواد دزدي کنه (بلا نسبت) طوري دزدي ميکنه که پليس رو دور بزنه حالا شما انتظار داريد فلاني مدرکي از خود بجا بياره و به دست طرف مقابل بده که آهان بيا با اين مدرک پدر منو در بيار؟ از قديم شنيديم و گفتند که آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است درسته آقاي افندياري؟ اگر راست ميگويند آرا رو دوباره شمارش کنند تا سيه روي شود هر که در او غش باشد. در ضمن با اين کار معلوم ميشه که مسئوا خون هاي به ناحق ريخته شده به گردن کي هست. (152878)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۱:۳۴
جناب آراز خان !
موسوی شما اگه نمی تونست 24 ساعت به صندوقهای رای نظارت کنه که به قول شما آرا \"دزدیده\" نشه و اینقدر مدیریت ضعیفی داشت که \"هیچ مدرکی\" از \"دزدها\" پیدا نکرد، اگر رئیس جمهور می شد چه جوری می خواست مملکت رو اداره کنه .
ضمن این که اصل استدلال شما نادرسته . اگه همه دزدها اینقدر زرنگند و پلیسها رو دور می زنند ، پساصولا پرا جوامع می روند پلیس درست می کنند و این همه دزد که گیر می افتند چی هستند ؟! نکنه سیگارفروش بوده اند و اشتباهی دستگیر شده اند ؟! (154495)
 
رسول
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۲:۱۴:۱۸
باید به اطلاع عزیزان ناراضی(جعفر ودیگر جعفر های ناراضی) ار نتایج برسانم که شما 12 سال پیش به خاتمی رای دادید رای اورد همه خوشحالل شدید 8 سال پیش باز هم به خاتمی رای دادید رای اورد خوشحال شدید 4 سال پیش یا به احمدی رای دادید یا ندادید رای اورد (قابل ذکر است که وزارت کشور ان زمان دست اقای خاتمی بود)انهایی که رای دادند خوشحال شدند (از طرفداران شما هم بودند)این رای اوردن هاه شما را مغرور شاخت که به هر که شما رای داهید حتما رای می اورد چ.ن خدا با شماست واین بار هم به موسوی رای دادید به این خیال که حتما رای خواهد اورد ولی رای نیاورد و از این شکست غیر قابل تحمل ناراحت شدید و تعدادی اشوب کردند که ان شا ا... از شما نیستند.این راهپیمایی ها نشان می دهد که شما ها تحمل هیچگونه شکستی را ندارید(چون 12 سال پیاپی پیروز بودید) .وقتی اقای خاتمی دور دوم رای اورد کسی اشوب کرد یا اتش بازی کرد! یا فایزه هاشمی مردم را یه راهپیمایی تحریک کرد.! (153188)
 
خادمی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۹:۱۴:۲۶
وقتی‌ نامزد انتخاباتی نمی‌داند از نظر هیأت اجرایی وزارت کشور، رأی شمارش شده او برای مثال در صندوق شماره 1254 چه عددی است، به چه مورد مصداقی برای اعتراض خودشان استناد کنند? (153685)
 
رضا معمار
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۱:۳۳:۰۹
بنام خدا و با سلام. هموطن گرامي! اين همه كه گفتيد مي دانيم، منظورتان چيست؟ چرا كلي چيزي را گفته‌ايد آيا به اين دليل نيست كه حرفي براي گفتن نداريد؟ به وجدان خود مراجعه كنيد و بيشتر تحقيق و تفكر كنيد. انشاء‌ا... همه ما به حقيقت برسيم. در ضمن تعداد موافق و مخالف چيزي را نشان نمي‌دهد چون اكثر طرفداران ريس‌جمهور منتخب دسترسي به اينترنت ندارند. والسلام. (210302)
 
سید محسن
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۲۲:۰۶
با سلام
انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که مدعیان دموکراسی ، مدعیان پوشالی هستند که رای مردم را تا جایی قبول دارند که به نفع آنها باشد .
جناب آقای موسوی هنوز فرصت بازگشت به آغوش میهن و امت وجود دارد ، قبل از این که دیر شود دست از رفتار افراطی و بدور از عقلانیت بر دارید و به رای ملت بزرگ ایران احترام بگذارید و در یک برنامه تلویزیونی ضمن تبریک پیروزی دکتر احمدی نژاد به ایشان و ملت بزرگ ایران از محضر تمام ایرانیان به واسطه رفتار افراطی خود و حامیانتان عذر خواهی نمائید. (151104)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۲۳:۵۹
اگر عدالتی در کار باشد،آقای موسوی باید جوابگوی خسارات جانی و مالی و هزینه های دیگری که به کشور تحمیل شده است و یا در آینده تحمیل خواهد شد باشد. ایجاد یاس و بدبینی در بین انبوهی از جوانان و مردم ، کاهش امنیت ملی، خدشه به اعتبار و حیثیت نظام در سطح جهانی از جمله این هزینه های گزاف و غیرقابل جبران هستند. علاوه بر این ایشان با نقض قانون و قاعده بازی یک پایه نادرستی را در این مملکت گذاشت که در انتخابات های دیگر اگر نامزد مورد نظر یک گروه رای نیاورد، چه بسا طرف مقابل به خیابان بریزد و دولت و کشور را فلج کند به این بهانه که تقلب شده است. حامیان ایشان در نظر بگیرند که یک روزی این انتخابات را ممکن است خودشان برگزار کنند و آیا آنروز چگونه تهمت انتخابات ناسالم را تحمل خواهند کرد؟ بقول یک دوست آدم تعجب میکند کسی با این درجه از تدبیر چگونه ۱۰ سال سکاندار کشورمان بوده است. (151107)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۶:۲۷:۱۷
چطور به راحتي تمام زحمات و تلاشهاي شخصي را كه در سختترين شرايط پس از انقلاب نخست وزير بوده اند به راحتي زير سؤال ميبريد؟ شما از جزئيات اعمال ايشان علم و آگاهي داريد؟ همه مرتكب اشتباه ميشوند اما در كل به گواهي بزرگان عادل ايشان به خوبي از عهده اين مسئوليت برآمدند. (152114)
 
smmsadrnezh
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۵۱:۰۷
آدم تعجب میکند امام خمینی چگونه با چنین افرادی انقلاب را به پیروزی رسانید!
آفرین حرف جالبی زدی. (152297)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۵۸:۴۴
دوست عزیز. اگر ممکنه، پیش از هر چیز به فایل منتشر شده توسط وزارت کشور مراجعه کنید و ببینید رای مردم شما به آقای موسوی بیشتر بوده یا نه؟ در ثانی، طبق آمارهای جامعه شناسان، هر انسانی به طور متوسط 3000 نفر رو می شناسه. به فرض محال که شما از همه این 3000 نفر که همگی هم در شهر شما زندگی می کنند سوال کرده باشید و 100 در 100 هم به موسوی رای داده باشند، آیا این نشون می ده که کل شهر شما جملگی به موسوی رای داده اند؟ جمعیت شهر شما چند نفره؟ (151493)
 
h
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۴۰:۳۰
فکر کنم ایشان به قدری دچار توهم شده اند که اماری که در زیر نویس تلویزیون یزد پخش می شد را اشتباهی خوانده اند در شهر یزد امار به نفع اقای موسوی بود ولی در شهرستانهای استان به غیر از اردکان کلیه شهرستانها به نفع اقای احمدی نژاد بود در ضمن ایشان رای اقای موسوی را به ریال می خوانند ورای اقای احمدی نژاد را به تومان! (151623)
 
هدایت اشتری
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۰۹:۰۵
آقا تو شهر ما از هر کس که میپرسیم به کی رای دادی ؟میگه موسوی!
آقای حسین-یزد شما چند نفری وظرف چند روز از هر یزدی پرسیدی به کی رای دادی و او گفته موسوی. لطفا صورت جلسه نظر خواهی خودتان را همراه نام ونشان وآدرس پرسش شونده از سوی خودتان را جهت ابطال انتخابات یزد به وزارت کشور و رونوشت آنرا به شورای محترم نگهبان ارسال فرمایید. اینجانب هم بر وزن مدعای شما این مسئولیت رسیدگی را تضمین میکنم که حتما انتخابات یزد ابطال شود. منتظر صورت جلسه هستم (151710)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۵۵:۵۷
دوست عزیز حسین:

واقعا در شهر شما همه به آقای موسوی رای داده اند؟ من مثال نقض با ذکر نام و نشانی بیاورم؟
البته در اینکه در یزد اکثریت به آقای موسوی رای داده اند شکی نیست، آمار وزارت کشور هم همین مسئله را بیان می کند. (151833)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۳۰:۱۵
بسیار کارشناسانه و واقع بینانه بود. (151117)
 
آدم‌زنده
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۲۶:۳۱
آخه شماها که جواب مخالف می‌دید دقت کردید چی گفته؟ فقط ببینید هر کی کانترش بیشتره(موافق یا مخالف فرقی نداره) همون رو کلیک می‌کنید! (152358)
 
طناز
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۰۰:۱۹:۳۶
آدم زنده ! توهم زنده بودن داری . زنده بودن تنها به نفس کشیدن نیست فاکتور های دیگری هم هست .
کافر همه را به کیش خود پندارد . گویا شما با روحیه ی ساز مخالف زدن همیشه کانتری رو که کمتره کلیک می کنی .
ما با خواندن نظرمون رو میدیم وگرنه کسی وقتش رو از سر راه نیاورده که از بالا تا پایین کانتر های بیشتر رو کلیک کنه ! (156577)
 
miy
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۳:۰۳:۱۷
درود بر هر چه انسان منطقی.
جناب آقای موسوی خود ویاران همفکرش خوب می دانند داستان چیست.خدا نکند آدم توهمی شود .توهم آمارهای غلط اطرافیان.بر فرض آقای موسوی فقط رایش گم شد چرا حرف ونامه های آقای رضایی وآقای کروبی هرسه شبیه هم است واز تقلب صد درصد حرف میزنند؟ کمی عجیب بنظر نمی آید؟ آیا اتاق فرماندهی همه این حرفها یکجا نیست؟ چرا تمام نامه های سه نفر شبیه هم است؟کجا رفت دغدغه آسایش وآرامش مردم؟
دیدیدآتش بیار معرکه چرا فائزه شده است و خاتمی را بی عرضه میخواند؟
و...
اما چند نکه ای هم به آقا محسن قهرمان

آقای رضایی شما دیگر آب تو آسیاب دشمن نریزید.کمی خجالت بکشید.وجلوی لجن پراکنی وفتنه گری سایتتان را بگیرید اینقدر مغرور گذشته تان نباشید. می دانم این حرفها را در سایتتان درج نمی کنید چون در بخش آهای سردار چند سوال منطقی از روی دلسوزی مطرح کردم آقایان آن را درج نکردند. کمی بفکر دور وبری هایتان باشید تا شما را فریب ندهند وداستان عبیدالله ابن عباس برایتان پیش نیاید.واتقعا نگران آینده تان هستم.هنوز باور نداری محبوب نیستی! چرا دوستان سپاهی سابقتان تنهایت گذاشتند؟کمی تجدید نظر کن چرا به برنامه های قشنگ وکارشناسی شده شما مردم اعتنایی نکردند؟

(152877)
 
alireza
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۳۲:۰۵
با سلام
لطفا به آقای موسوی و طرفداران ایشان بفرمایید آیا شما قصد ندارید چهارسال دیگر دوباره وارد صحنه انتخابات شوید ؟ از هم اکنون به فکر روشدن این پرونده سخیف و ذلت بار حامیان اصلاحات درمناظره های آن دوره باشید . یقینا ان موقع بسیار بیشتر از این بایداز کلمه\" چیز \" استفاده کنید و صدایتان بسیار بیشتر خواهد ارزید و بیشتر قرمز خواهید شد .
شان یک جریان سیاسی (اصلاحات) را تا حد یک اوباشگری و یک عده اراذل و سبکسران خیابانی پایین نیاورید .
اگر معتقد به خط امام هستید آیا معیار مهم معمار کبیر انقلاب را فراموش کرده اید \": هرگاه دشمن از عملکرد شنا راضی بود و شما را تشویق کرد بدانید مسیرتان اشتباه است \" یا اکنون برق خوشحالی را در چشمان دوستان اجنبیتان نمی بینید .
مگر شما مرتب و طوطی وار دولت را به قانون گریزی متهم نمی کردید . این است قانونی ک می خواستید بر اساس آن مملکت را اداره کنید \" وحشیگری در خیابانها و مزاحم مردم شدن و تخریب اموال عمومی ؟\"
دوست داشتیم بعد از اینکه رهبر عظیم الشان انقلاب بر شما منت نهادند و شما را به حضور پذیرفتند دیگر به این حرکات بچه گانه و سخیف و ذلت بار خاتمه دهید نه اینک دوباره با کمال وقاحت در جمع غیر قانونی به اصطلاح هواداران خود به ایراد سخنان قانونمدارانه ؟ بپردازید
بیش ازاین تیر به تابوت اصلاخات نزنید و اندک وجهه و آبرویی را نیز برای دوره های بعد بگذارید (151123)
 
عاطفه
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۲۰:۴۳
تعرفه‌هاي مازاد به مجمع تشخيصي مصلحت رفته (151569)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۴۵:۴۷
مدرکتان مبنی بر صحت گفته هایتان را ارائه بفرمایید. حرف نامربوط زدن ساده است. (151639)
 
آزاده
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۳۴:۱۵
فقط مي توان گفت : آنهايي كه فرياد دمكرات بودنشان كوش فلك را كر كرده ،حتي با الفباي دمكراسي آشنايي ندارند. (151128)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۳۴:۵۲
گل گفتی (151129)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۳۵:۰۴
احسنت ... احسنت .. :)
بسی فیض بردم در این سطر سی (151130)
 
ميلاد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۱۹:۰۱
اين آقايان مدعي اصلاحات هستند كه بايد سواد خود را افزايش بدهند
از اينكه به موسوي رأي دادم سخت پشيمانم (151559)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۳۶:۱۸
با تشكر از نقد منصفانه عالمانه و دقيق شما. واقعا براي موسوي متاسفم كه بديهي ترين مسايل را منكر شده وبا قانونگريزي اين بلوا را بوجود آوردند و طرفداران ايشان 7نفر از مردم را شهيد كردند . حالا بايد احساس خطر كرد.... (151135)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۳۸:۰۱
با خواندن این نوشته خیلی مسایل برای من روشن شد . واقعا متاسفم که چرا فریب موج سبز را خوردم و برای مخالفت با دولت نهم در دام تبلیغاتی رقیب افتادم . و الان که به صحنه انتخابات نگاه می کنم به نظرم می رسه که مردم با 24 میلیون رای انتخاب بهتری کرد وبه قول رهبر معظم انقلاب :مردم به راه امام و عزت کشور رای داد.و شکست خوردگان در انتخابات به دموکراسی و قواعد آن پایبند نبودند وبا هوچیگری وغوغا سالاری به دنبال خدشه دار کردن انتخاب مردم بود .در پایان یک نکته مهم برای من روشن شد وآن اینکه دیکتاتوری وهوچیگری وغوغاسالاری ومفسدان سیاسی و اقتصادی همزاد همند ودر پایان به مردم تبریک می گوییم و امیدوار هستم دوستان بیش از این در مقابل انتخاب مردم قرار نگیرند . (151138)
 
ياشار
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۰۱:۱۰
دوست عزيز
ما و خود تان را فريب ندهيد. شما از اول هم به موسوي راي نداديد. آدم هاي روشنفكر به موسوي راي دادند كه قدرت تجزيه و تحليل دارند و دقيقاً ميدانند كه چه اتفاقي افتاده است. پس شما خودتان را طرفدار موسوي جا نزنيد لطفاً (151501)
 
سلام
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۹:۱۴:۵۲
در ضمن من کلی نقد به ghalamnews دارم ولی نمی دونم چرا آزادی را فراموش کرده اند و تحمل چنین گفتما سازنده ای را ندارند. ای کاش آن ها هم به خوش فکری و آزاد اندیشی rajanews می بودند (153686)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۱۸:۱۷
دوست عزیز شما اگر طرفدار موسوی بودید و به همین یک تحلیل مغلطه بار بند بودید خیلی قبل تر از این شایعات و تبلیغات علیه موسوی روی شما تاثیر می کرد پس شما از طرفداران رقیب هستید که تقریباً خود را زرنگ و باهوش هم می دانید (151556)
 
ابراهیم علیزاده
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۳۹:۴۵
امیدوارم که همه بخوانند و استفاده بکنند . (151142)
 
مینا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۴۰:۲۰
دلایلی که آقای موسوی در نامه به شورای نگهبان و خانم رهنورد در گفتگو با بی بی سی مطرح کردند و همچنین اصرار آقای موسوی به احقاق حق اش! از طریق آشوب و تجمعات نشان دهنده این است که خود ایشان هم می دانند که تقلبی وجود نداشته و صرفا به دلیل حضور مردم به خصوص در تهران در خیابان ها و اعمال فشار بر دولت می خواهند سلامت این انتخابات را زیر سوال ببرند. نکته اساسی این است که ایشان هیچ کجا بازشماری آرا را نخواسته وفقط ابطال انتخابات را تقاضا می کند. (151143)
 
هادي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۴۶:۵۱
به اين نكته اشاره نكرديد كه آقاي موسوي جلوي چشم ميايونها بيننده مناظره شان با آقاي كروبي،‌ هنگامي كه در پي انتقاد و حتي توهين به نامزد غايب (احمدي نژاد) ، مجري متذكر گرديد كه با اين صحبت شما طبق قانون نامزد غايب فرصت براي پاسخگويي خواهد يافت، با پرخاش به مجري بيحال(!) عنوان نمود كه هرچهقدر وقت دوست داريد در اختيار آقاي احمدي نژاد قرار دهيد تا بيايد دروغ بگويد (!).
حال ايشان با چه منطقي يكي از بندهاي استدلال براي ابطال انتخابات را صحبت 20 دقيقه اي اضافه احمدي نژاد ، ذكر ميكنند؟
براستي كه \" من نعمره ننكسه في الخلق\"! (151156)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۳:۲۸:۵۱
واقعيت اينه كه حداقل 20 ميليون نفر از مردم ما در هر انتخاباتي به اوني راي ميدهند كه آخرين نفر باشه كه براشون حرف ميزنه! (154201)
 
مترسک
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۴۷:۱۵
........................ باتشکر از این بررسی دقیق . اما ........... قدیم تر ها فکر میکردم عشق تنها چیزی است که چشم و گوش آدم را میبندد اما حالا به این رسیدم که عشق نه تنها نیبندد بلکه باز تر از باز میکند . و این تعصب و لجاجت است که چشم وگوش ما انسانها را کور و کر میکند..................... (151157)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۴۷:۲۱
مدتي قبل وقتي از روش متين و مواضع سايت الف و انعکاس آرا به نحوي خوب سخن مي گفتم در پاسخ گفت: اگر راست سالم ديدي سلام مرا هم برسان آقايان حالا وقت امتحان پس دادن خودتان را نشان مي دهيد يقين دارم مي فهميد من چه مي گويم. (151158)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۴۸:۵۶
در مورد بند 5 نكته اي كه ميتوان عرض كرد اين است كه مشاركت مردمي با توجه به حضور مردم پاي صندوقهاي راي ميتوانست خيلي بيشتر از اين هم باشد. خيلي ها همانطور كه در برخي حوزه ها مشاهده شد پشت درها ماندند. درصورتي كه ساعت برگزاري انتخابات همانند انتخابات پرشور سالهاي قبل تا ساعت 12 تمديد مي شد قادر به شكستن ركورد صد درصدي هم بوديم. (151164)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۴۹:۱۳
عدم صداقت عامل همه اين بدبختي هااست.آن ها كه از صداقت وحشت دارند بايد پاسخ گوي خون هاي نا بحق ريخته شده باشند نه موسوي كه از حق مسلم مردم دفاع مي كند. صداقت چه مشكلي ايجاد مي كند كه از آن مي ترسيم.آيا طرفداران موسوي پاي صندوق نرفتند؟شمارا به روح امام قسم صادق باشيد. (151166)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۳۵:۵۳
دوست عزيز شما يكي از استدلال هاي اين مقاله را با منطق جواب بده بعد دم از غيرسادقين بزن. برادر جان شما بگو كدام سند و كدام مدرك باعث شده تا موسوي ادعاي تقلب گسترده را بنمايد همين اگر سندي دارد رو كند تا ما همه به صداقت ايشان ايمان بياوريم راستي اين تعصب كورككورانه چيست كه شماها داريد (151774)
 
یک هموطن
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۸:۳۳:۵۹
با عرض سلام
دوستان آقای موسوی یک نامه ی اعتراض آمیز نوشته اند نه اعلامیه ی حقوق بشر , که آقای اسفند یاری آن انتقادها را کرده اند. مشخص است که اگر اطلاعات لازم در اختیارش قرار ندهند نمی توانند سندی که مورد نظر شماست ارائه کنند. (156324)
 
ستاره
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۱۵:۱۹:۲۵
هموطن عزیز
کسی که اطلاعات کامل ندارد اعتراض نمی کند تا این وضعو تو جامعه به وجود بیاره
تورو خدا یه کم فکر کنید (163958)
 
صنوبري
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۴:۰۸:۲۸
هيچكس نگفت طرفداران موسوي پاي صندوق نرفتند
تو را به روح امام قسم ميدهم كمي انصاف داشته باش
آقاي موسوي بدون هيچ دليل قانع كننده اي اين فتنه را به وجود آورد و بايد پاسخگوي خونهاي ريخته شده باشد

علي آقا اگر دليلي داري بگو اگر هم نداري حرف حق را قبول كن

ياعلي (151877)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۷:۳۲:۴۵
مطمئنا اگر آقای موسوی به جای تحریک هوادارانشان از همان ابتدا به شورای نگهبان شکایت می کردند این 7 نفر در تهران و چند نفر دیگر در اصفهان کشته نمی شدند. ما ایشان را مسئول می دانیم. (152156)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۵۱:۵۶
آقا علی با حرف زدن از صداقت کسی صادق نمیشود. دفاع از چه؟ هم اقلیت حق دارند و هم اکثریت! شاید در این دنیای وارونه نه؟ (152468)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۱:۴۸:۰۴
چرا برخی حق تقاضای تجدید نظر را برای همه ی کاندیداها انکار می کنند؟ من هرچند به آقای احمدی نژاد رأی داده ام اما این حق را برای آقای موسوی قائلم و از ایشان نیز تقاضا دارم تمام مدارکی که دال بر تقلب است یا مواردی که به شبهه انجامیده را مطرح کرده و مردم را از سردرگمی نجات بخشند.
شواهد حداقل در محل زندگی من (تهران) حاکی از تعداد زیاد طرفداران ایشان بود اما تا این لحظه حتی یک استدلال که نشان دهد در انتخابات تقلب شده ندیدم. (152736)
 
هموطن
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۶:۳۳:۳۹
سلام. مشکل اینجاست که شما نمی خواهید واقعیت را باور کنید. اکثر طرفداران آقای موسوی ساکن شهر های بزرگ هستند. یعنی کسانی که تا کنون فکر می کردند جز ء اکثریت مردم هستند. با هر کس که حرف می زدند می دیدند در یک جبهه هستند. هر چند چندان هم اشتباه نمی کردند 13 میلیون عدد کمی نیست. حد اقل آنقدر هست که اگر 7 میلیون آنها هم به خیابان ها( البته در شهر های بزرگ) بریزند جنابعالی فکر کنی که کل مملکت با شما هم عقیده هستند. ولی مشکل اینجاست که کشور فقط محدود به چند شهر بزرگ و ملت فقط محدود به انسان های خود بین و پر شر و شور نیست. شما نمی توانید قبول کنید با وجود زیاد بودن ، در برابر یک کشور بزرگ اقلیت هستید. نمی دانم تا کی می خواهید بر خلاف شعارهایتان ، با آبروی ایران در برابر دشمنان فرصت طلب بازی کنید. چرا کمی نمی اندیشید. اندیشیدن برای کسی که به دنبال حق است آسان است. کسی که سنگش را به سینه می زنید شاید خود در اشتباه باشد. (153509)
 
رضا معمار
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۲:۳۷:۵۲
بنام خدا و با سلام. موافقم. جناب آقاي موسوي اصل و فرع را اشتباه گرفته‌اند. اصل نظام جمهوري اسلامي ايران (قانون اساسي، ولايت فقيه، ...) است. حفظ و تقويت اين نظام از اهم واجبات است. خود بخوان از اين مجمل حديث مفصل را. (210377)
 
اكرم
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۱:۳۸:۰۸
آقاي علي ، چرا خودتان را گول مي‌زنيد كدام دفاع از حق مردم ! اين چه حقي است كه به يك نفر داده مي‌شود كه به خاطر توهماتش كه فكر مي‌كرده پيروز انتخابات است اين همه افراد بي‌گناه را به كشتن بدهد. قبول كنيد كه اگر اين تجمعات نبود الان هموطناني كه كشته شدند هم داشتن زندگي‌شان را مي‌كردند من به آقاي موسوي راي دادم چون ايشان از قانون صحبت مي‌كردند ولي الان متاسفم كه با اشان راي دادم ايشان حتي نمي‌خواهند به نظر ديگران احترام بزارن.مردم خوب و بد را از هم تشخيص مي‌دهند و جوابگوي اصلي اين ماجراها جناب موسوي است. (155496)
 
رضا معمار
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۲:۲۱:۵۱
بنام خدا و با سلام. مخالفم. گر چه صداقت خوب است و دروغ كليد همه گناهان است. اما آيا تقلب در انتخابات دهم دروغ نيست؟ آيا مردم را به اين بهانه به خيابانها كشاندن و باعث اينهمه هزينه براي نظام شدن و تضييع حق مردم شدن صداقت است يا جوسازي، ايجاد بحران و قانون شكني؟ خودتان قضاوت كنيد. (210354)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۴۹:۲۶
مطلب کاملاً منطقی و با استدلالهای فراوان ارائه شده است.
امیدوارم همه هواداران آقای موسوی هم این مطلب رو ببینند.
یکی نیست به آقای موسوی بگه کمبود تعرفه چه ربطی به تقلب داره! (151167)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۴۹:۳۳
ریش و قیچی دست دولتی است که رییس آن به زور می خواست تورم 25 درصدی را 15 درصد نقطه به نقطه به مردم قالب کند در صورتی که مردم همه اس کارمندان نیستند که حقوقشان افزایش یافته باشد
نتیجه : به این دولت خلاف واقع گرا! نمی شود اعتماد کرد پس کار از ریشه و بن بایست پیگیری شود که مهندس موسوی همین کار را خواسته اند انجام داهند به نظرم در برخی موارد فرافکنی کرده اید
مثلا : این سوال را جواب دهند تا در آن حوزه برخی مسائل بدون نظر موسوی حل و فصل شود؟
اين پرسش مهمي! است كه چرا آقاي موسوي در اين نامه بطور مشخص به هيچ حوزه اي كه در آن «تقلب گسترده» صورت گرفته باشد اشاره نمي كنند؟ (151168)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۳۸:۳۵
دوست عزيز تورم به جاي 25 دردص 30 دردص خوب چه كساني به احمدي نژاد راي داده اند ؟ مگر نه اينكه هم پيش از انتخابات و هم الان مشخص است همان كساني كه فقيرتر بوده اند به ايشان بيشتر راي داده اند شما اين راي را چگونه تفسير مي كنيد نكند مي گوييد مردم فقير فقير نيستند و احساس فقر ندارند. دوست عزيز اين كه نمي شود شما يك شعاري بدهي كه آن افرادي كه بيشتر مصداق آن مي شوند خودشان آن شعار را قبول نداشته باشند و شما بخواهي به زور آنان را بهاين شعار معتقد كني كمي منطق را قاطي تعصب كوركورانهي خود بنما (151782)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۳:۳۸:۲۲
شما داستان قلعه حيوانات را خوانده ايد؟

به مردم آمار دروغ داده ميشود و مردم باور ميكنند به همين راحتي!
و بعد بگويند كه وضع زندگيات بهتر شده! متاسفانه باز هم مردم باور ميكنند. (154207)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۴:۴۴:۵۰
وقتی هم همش بهشون بگی وضعتون خیلی بده لب پرتگاهید باور میکنند! الحمد لله که مردم ما حیوون نیستند. (157419)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۵:۵۹:۲۳
کاشکی آماری که موسوی در تلویزیون نشان داد اعدادش را جمع می کردی می دیدی مجموع آن =66.1 تقسیم بر 4 سال دولت نهم می شود چند آ یا 25 است یا 16.5 دروغ را موسوی می گوید.... (159258)
 
رضا معمار
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۲:۵۱:۲۲
بنام خدا و با سلام. مخالفم. مردم به آمارها زياد كاري ندارند. چون خودشان در اين مملكت زندگي مي‌كنند. آنها كه براي شكم خود از انقلاب حمايت كردند به آمارها بيشتر توجه دارند. ما براي اسلام كه عدالت هم جزيي از آن است انقلاب كرديم. اميدوارم به ياري خداوند قادر متعال هيچگاه طرفداران سكولاريسم در اين مملكت به پيروزي نرسند. (210391)
 
Spartacous
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۳:۱۳:۰۲
البته از نقش حیاتی و تاثیر گذار
افزایش حقوق بازنشتگان و
ارایه سهام عدالت و...
نیز نباید غافل شد (154539)
 
اميد
۱۳۸۸-۰۴-۲۰ ۲۱:۵۰:۳۱
من راي را اينجوري تفسير مي كنم كه ايشان با 4 برابر بودجه نسبت به دوره خاتمي، كاري كه كردند اين بود كه به قول خودشان عدالت را گسترش دهند.غافل از اينكه عدالت اين نيست كه تز سيكل تا دكترا را در يك حد و اندازه حقوق بدهي. اين طوري كه كسي انگيزه اي براي كار ندارد.ايشان تنها توانستند در بهتربن حالت وضع مردم فقير را تا حدي حفظ كند و مردم متوسط و بالاتر را با زندگي سخت تري مواجه كنند. خدا به داد همه ما برسد در 4 سال دوم كه نفت قيمتش كم شده است و تازه تركش هاي ركود اقتصادي جهاني به ما مي رسد. (179077)
 
رضا معمار
۱۳۸۸-۰۵-۲۷ ۱۳:۰۳:۲۱
بنام خدا و با سلام. مخالفم. اولاٌ شايد بودجه 4 برابر بوده ولي هزينه ها چند برابر بوده؟ مشكلات چند برابر بوده؟ جمعيت چطور؟ و خيلي پارامترهاي ديگر. ثانياٌ تمام مشكلات را به گردن دولت چرا مي‌اندازيد؟ سرمايه‌داران و تمامي كساني كه همه تلاش خود را در زمين زدن دولت نهم بسيج كرده بودند در كجاي معادله قرار مي‌گيرند؟ آنهايي كه منافعشان در خطر افتاد و تا توانستند بساط خود را جمع‌و‌جور كرده و رفتند چطور؟ و بسياري موارد ديگر. اما بهرحال دولت نهم هرچه در توان داشت بكار گرفت. با آن شرايط فكر نمي‌‌كنم بهتر از اين كه گذشت مي‌شد. تا زماني كه اتحاد واقعي و عملي در مردم و بخصوص خبرگان بوجود نيايد نمي توان وضع بهتري را تصور نمود. (210402)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۵۵:۴۲
مشکل شما این است به کسی که اینقدر نسبت خلاف داده و منکوب کرده اید نمیتوانید به چشم رییس جمهور نگاه کنید حتی اگر اکثر مردم او را انتخاب کرده باشند. آیا غیر از این است؟ همه خود را گول میزنند. (152473)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۵۰:۰۰
محکم دلیلی که برای تردید در این انتخابات می شود بیان کرد این است که در این انتخابات حدود 12 میلیون از آرای خاموش به صحنه آمدند که مشارکت را به 85 درصد رساند که می توان به جرات گفت که اکثریت این آرا به اصلاح طلبان اختصاص دارد. (151169)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۴۴:۳۹
از استحكام اين دليل زبانمان بند آمد واقعا چه دليل محكمي به قول شاعر دلبر جانان من برده دل و جان من..... برده دل و جان من دلبر جانان من.... دوست گرامي كدام دليل واقعي نشان مي دهد كه مردمي كه آمده اند راي داده اند دل باخته ي اصلاحيون بودند خوب اگر اين گونه بود چرا در ديگر انتخابات اينان نمي آمدند تا با اصلاحيون نرد دوستي ببازند. جوري حرف مي زني كه انگار اين مرم تا حالا اصلاحاتي در انتخابات نداشته اند... واقعا اگر اين گونه است كه شما مي فرماييد بگوييد چرا در انتخابات مجلس هشتم اين جمعيت خاموش به نداي سروشي شماها پاسخ ندادند؟ واقعا اين همه خودشيفتگي را شماها از كجا به دست آورده ايد البته همان گونه كه در نامه ي موسوي آمده خودتان هم اعتقادتان اين است كه اين افراد نه به خاطر گل روي شما اصلاحاتي بلكه به خاطر اين اميد كه خاندان رانت و ويژه خواري به ميدان نيايند براي راي آمده اند والا موسوي نمي گفت چرا نام افراد در مناظره آمده است به عبارتي ايشان اذعان دارد كه آوردن نام هاشمي باعث شده تا آراء‌به سمت احمدي نژاد تمايل پيدا كند و سر اعتراض هم همين است و لاغير (151797)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۴۰:۰۲
بازهم کلی گویی و مغلطه ... چطور و طبق چه دلیلی دوستان فکر میکنند آرای خاموش قطعا به اصلاح طلبان تعلق دارد ! من مطمئنم این آرای خاموش به اصولگرایان تعلق دارد ! دیدین چه خوب دلیل آوردم ! آخه بازی با کلمات که دلیل نمیشه مردم به کی رای میدن (152457)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۰۹:۳۸
آرای خاموش شامل کسانی است که به وضعیت بخوربخورها معترض اند و قائل به این اوضاع نیستند و در نتیجه رای نمی دهند. حالا یکی به من بگه که آقای احمدی نژاد شعارها و مباحثاتش با کاندیداها ناظر بر انتقادهای شدید به مدیریت بیست و چهار ساله و اینجور بریز و بپاش ها بود یا آقای موسوی که دائم می گفت من می خوام برگردونم به چهار سال پیش؟ خب مردم اگه از چهار سال پیش راضی بودند چرا همون موقع به یک کسی شبیه خاتمی رای ندادند؟
آرای خاموش وقتی می بینه دو تا کاندیدا هست یکی داره می گه هاشمی همون نظامه و نباید ازش انتقاد کنی و من هم همون امام هستم بهم انتقاد نکن، در حالی که دیگری داره می گه باید به قانون احترام بگذاریم و همه در برابرش یکی باشند و هر کی لفت و لیس کرده باید به حسابش رسیده بشه، انتظار دارید به کدوم رای بدن؟
اصلاح طلبی که باسم نیست. بقول یکی از دوستان می گفت اگه جلسه ی مناظره رو بدی یک خارجی ببینه خیال می کنه که احمدی نژاد اون رفرمیسته هست.
تنها بخشی از این آرا که صرفا آزادی (بمعنای خاص) رو طالب هستند به اصلاحطلبان می تونن متمایل شده باشند. تازه اون هم اون بخشی شون که یادشون رفته باشه دوره ی آقای موسوی و هاشمی چه خفقانی حاکم بوده بر مملکت. (152902)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۲:۰۶:۳۱
شايد اونا اومدن که طرفدار هاشمي رفسنجاني راي نياره (152543)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۱:۲۰:۱۶
کی گفته داداش اکثریت آرا خاموش به موسوی رای دادن؟ اصلا چرا بهش رای دادن؟ نکنه موسوی میخواست چیز کنه که حاضر شدن بهش رای بدن؟
اتفاقا من اعتقاد دارم آرای خاموش هم به اینور رای دادند. هم به اونور.من خودم خیلی ها رو میشناسم که توی 17 -18 سال گذشته اصلا توی انتخابات شرکت نکردند. ولی اینبار اومدن. شاید درست نباشه که اینو بگم. ولی خیلی هاشون از روی لج با هاشمی و یه عده باند و دارو دسته اش، به احمدی نژاد رای دادند. (152710)
 
آرش كمانگير
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۴۰:۰۷
آقاي عزيز بنده و 9 نفر ديگه جزو آراي خاموش بوديم و به اصلاح طلبان راي نداديم.
اين چه استدلاليه كه شماها ميكنين؟! (152928)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۵۰:۴۹
جناب شهاب اسفندیاری ، اجازه دهید موضوع را از زاویه دیگری بنگریم
فرض کنید سخنانی که احمدی نژاد در اولین مناظره خود راجع به افراد حقیقی گفت ، موسوی میگفت . اکنون جنابعالی او را ضد ولایت فقیه میخواندید چرا که استدلال میکردید آقایان هاشمی و ناطق نوری باحکم ولی فقیه بر مسند کار هستند و مخالفت با آنان همان مخالفت با ولی فقیه است . دوران ریاست جمهوری هاشمی رابخاطر بیاورید که همین آقایان میگفتند مخالف هاشمی مخالف رهبری است، مخالف رهبری مخالف پیغمبر است . از طرفی نزدیک به 80 فقیه آقای هاشمی را دو بار رئیس مجلس خبرگان رهبری برگزیدند . آیا آقایان فردی را که برای براندازی دولت ( به گفته احمدی نژاد) برنامه دارد به عنوان رئیس مجلس خود برمیگزینند ؟
براساس اعلام گروه نظرسنجی صدا و سیما که برنامه آن از شبکه 3 پخش شد . پس از مناظره احمدی نژاد و موسوی به همان میزانی که از آرای موسوی کاسته شده بود به آرای احمدی نژاد افزوده شده بود . پس از این مناظره شیب رای احمدی نژاد مجددا سیر نزولی و شیب رای موسوی مجددا صعودی پیدا میکند ( مطابق آنچه قبل ازمنظره بود) روشن است این تغییر رای بخاطر سخنان آقای احمدی نژاد بودکه اغلام کرد سه کاندیدا همه در مقابل من هستند و هاشمی صحنه گردان رقابت هااست و ...
آقای احمدی نژاد قبل از هرکاری میبایست ادعاهای خود را ثابت کند بویژه آنکه گفته است که هاشمی به سران کشور عربستان نامه نوشته و ...همچنین ایشان باید بگوید که خودش در زمان استانداری اردبیل در حالیکه کارمند بوده چگونه مدرک دکترا گرفته است ،همان ایرادی که به خانم رهنورد گرفته است ؟ برای روشن شدن موضوع بخشی از ایراداتی که آقای موسوی گفته اند در ذیل می آورم
1 – در ایام تبلیغات خصوصاً در مناظره آقای احمدی نژاد، اتهامات بزرگی علیه بعضی از شخصیت‌های حقیقی ازجمله آیت الله هاشمی رفسنجانی، ریاست محترم مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز آقای ناطق نوری عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بازرسی ویژه مقام معظم رهبری، در رسانه ملی مطرح شد كه بنا به اظهار صریح ریاست محترم قوه قضاییه و دادستان محترم كل كشور مصادیق روشن عمل مجرمانه بوده است. این اتهامات خوراك اصلی تبلیغات انتخاباتی آقای احمدی نژاد علیه سایر نامزدها، خصوصاً اینجانب قرار گرفت.
2 – نقص ماده 40 قانون جرائم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و مداخله نظامیان و بسیج در انتخابات و شركت در میتینگ‌های تبلیغاتی آقای احمدی‌نژاد و استفاده گسترده از امكانات دولتی و نقض ماده 68 قانون انتخابات ازجمله تورگردی وزرا در استان‌ها و شهرستان‌ها (تا جایی كه پس از سخنرانی معاون اول ریاست جمهوری در گیلان به ستاد اینجانب حمله شد) و حضور آقای وزیر خارجه در شهرهای مختلف ایلام، كرمانشاه، سمنان، گیلان و... در جلسات تبلیغاتی و استفاده آقای احمدی‌نژاد از هواپیمای اختصاصی دولت برای حضور در میتینگ‌های تبریز و ارومیه و اصفهان و... نمونه‌های دیگری از تخلفات از فصول مختلف قانون مذكور به ویژه فصل هفتم آن بوده است. (151171)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۴۸:۱۱
دوست گرامي مثل اينكه متوجه نيستي چه مي گويي احمدي نژاد بايد اين ادعاها را ثابت كند يا نه چه دخلي به \"تقلب گسترده \" دارد مي شود بگويي اين دو مسئله چه ربط دارند مثل اين است كه در صورت پيروزي موسوي احمدي نژاد مي گفت استفاده از لفظ دروغگو باعث تقلب در انتخابات شده ! واقعا اين استدلال ضعيف شما را قانع مي كند اصلا معناي تقلب گسترده از نظر شما چيست ؟ تا آنجا كه ما و مردم عقلشان قد مي دهد تقلب يعني راي غيرواقعي در صندوق انداختن حال اينچه ربطي به نام بردن از هاشمي و ناطق دارد هيچ كس نيست توضيحي بدهد؟ (151805)
 
یزدان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۵:۳۰:۱۰
شما باز هم فرافکنی کردید...همه حرفهایتان بر فرض صحت دلیلی بر تقلب گسترده در انتخابات و جابجایی میلیونی آرا نیست. (152038)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۲۵:۳۸
دوست عزيز، فرمايشات متين جنابعالي چه ربطي به \"تقلب گسترده\" در انتخابات دارد. مگر آقاي خاتمي در دور دوم انتخاباتش از اموال دولتي استفاده نفرمودند (152239)
 
يك استاديار
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۵۰:۵۴
تحليل نسبتاً دقيق و جالبي بود. متشكرم. (151172)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۵۱:۵۲
به گمان من اگر آقاي موسوي راي مي آورد نيز همين اقدامات با شدت گسترده تري رخ مي داد.
آنها خود را براي هر شرايطي آماده کرده بودند حتي براي بازشماري آرا نيز اين شايعه را پخش کردند که 5 ميليون خود کار وارد کشور شده که پس از هشت ساعت جوهر آن پاک مي شود و به جاي موسوي احمدي نژاد نوشته مي شود. (151175)
 
عین
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۵۴:۰۱
عطف به ماسبق آنچه به تحریر آمده نیست جز استدلالی برای فردی خواهان پاسخ.
اما در ورطه کنونی چنین ذهنی یافت نمی شود که هیچ ،طرف مقابل را به سیاه نمایی هم متهم می نمایند. در عرض موارد بالا چند خط می نویسم باشد که ذهن پرسشگر مجالی بر برهان بیابد.
1. برادر محترم جناب آقای محتشمی پور بیانات واثقی در حواشی آراء مبذول داشته اند.
نکته قابل تأمل شیوه بیانات و سعی در القاء استدلال غیر مستدل است. البته چنانچه در بالا فرموده آمد گذشته چراغ راه آینده است.
2. کدامین عقل سلیم را مقبول افتد که در اندک طرفه ای پس از پایان
جناب آقای موسوی بدون دسترسی به نتایج خود را فرد شماره 2 اعلام کند.
در فرصت فوق آراء دسته بندی هم نشده بوده چه رسد به اینکه نتایج اعلام شود.
3. آقایان مدعی دستکاری آیا شمارش حدود 1000 رای و تقسیم یندی آن توسط 5 نفر یا بیشتر چقدر زمان می برد. بدون شک حدود 2 ساعت. معمولا حواشی 12:00 و مابقی مربوط به تنظیم صورت جلسه و غیره است.
4.سخن بسیار است اما مقام شنیدن اندک به خوانندگان می سپارم پرسش و پاسخی را که جز خود با معیار وجدان عیار عدالت آن نتوانند سنجید

و من الله التوفیق (151182)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۵۸:۲۲
واقعااحسنت برشما. هم لذت بردم و هم بسیاری مطالب یرایم روشن شد. (151188)
 
انتظار
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۰۹:۵۹:۳۶
واقعامردم کدام حرف راباورکنند. آیا این استدلالها یک جانبه نیست. آیا این می تواند حرف همه مردم باشد. هرکس به زعم خود تفسیر می کند.به طورکل انتخابات دلچسبی نبود. به قول ظریفی مردم ایران رای می دهند که چه کسی انتخاب نشود.نه اینکه چه کسی را انتخاب کنند. (151191)
 
هادی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۰۵:۳۴
در انتخابات گاهی در مورد رای خود به احمدی نزاد تردید میکردم زیرا مرتب اورا به قانون گریزی متهم میکردند ولی حالا با مشاهده اوضاع کنونی به یقین رسیدم که رایم را هدر نداده ام . (151207)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۰۹:۰۹
واقعا مطالب دقیق منصفانه وعلمی است خداوند به همه انصاف عنایت کند (151212)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۰۹:۱۰
بحث منطقی و بسیار جالبی بود. ای کاش از طرف آقای موسوس پاسخ منطقی و قابل قبولی شنیده شود... (151214)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۰:۳۸
ضمن عذرخواهی به استحضار میرساند بنده آمار شهر اصفهان را دادم و بر اساس آمار وزارت کشور 106075 نفر در شهر نجف آباد به احمدی نژاد رای داده اند یعنی 68.6% مردم شهر نجف آباد که این موضوع دروغ است. (151218)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۱:۲۰
خاک بر سرت توکلی (151220)
 
آدم‌زنده
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۳۵:۳۷
مودب باش ! شماها هر وقت استدلال کم میاورید توهین می‌کنید! حتما این هم جزو اقتضائات دموکراسی غربی مورد قبول شماست؟ (152369)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۱:۲۸
سلام
جناب اقاي اسفندياري! اگر گوش شنوايي بود يا اگر اندكي تفكر همين مسايلي كه شما به صورت بسيار جذاب و خوب تحليل كرديد مي شنيدند و خود درك مي كردند.
اما كساني كه نمي فمهند را مي توان به انها فهماند اما ان ها كه خود را به نفهمي زده اند هرگز! (151221)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۱:۳۳
من از يكي دورافتاده ترين نقاط ايران هستم وفقط به بند 1-8از اين گفته هاي شما پاسخ ميدهم
آنجا كه گفته ايد عدم حضور نيروهاي نظامي در ستادهاي انتخاباتي و فعاليت به نفع يك كانديدا ممنوع است
دوروز قبل از انتخابات(چهارشنبه) بطور گسترده اطلاعيه پخش شد كه فرمانده بسيج جناب سرهنگ كاخ بين نماز مغرب وعشادر مسجد كشكوييه(شهرهاي توابع رفسنجان) در حمايت از دكتراحمدي نژاد سخنراني ميكند
صدها نفرازمردم ساده دل روستايي(كشكوييه اخيرا شهرشده هنوزكاملا بافت وفرهنگ روستايي دارد) به مسجد آمدند
جناب سرهنگ كاخ بين نماز مغرب وعشا بينهايت دروغ وتهمت به موسوي دادند
ودر پايان فرمايشات گهربارشان فيلمي از حاميان موسوي پخش كردند كه درآن چندين گروه دختر وپسرو مرداي مسن وحتي زنهاي چادر هم حضور داشتند
ايشان حين فيلم ميگفتند اينها كه ميبينيد يه مشت سوسول هستند اين زنها ودخترا كه ميبينيد زير هركسي ميخوابند و....
والفاظي ديگري كه شرمم مي آيد به زبان بياورم
وجدانتان را قاضي كنيد وقتي دريك بخش دورافتاده اين كارهارا ميكنند؟!
توخود حديث مفصل بخوان از اين مجمل (151222)
 
آدم‌زنده
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۴۴:۰۱
عیب نداره اگه یکی هم اشتباه کرده باید مجازات شود ولی لطفا ربطش رو به تقلب بفرمایید؟ (152383)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۳:۳۷
خیلی جالب بود
ولی ما ملت بعضی جاها تعصب الکی داریم اونی که نخواد قبول کنه آیه قرآن هم بیاری فایده نداره (151226)
 
مهدي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۴:۲۹
بحث مستدل و منطقي خوبي بود. اما آقاي مير حسين موسوي و طرفدارانش يه تنها چيزي كه احساس نياز نمي كنند استدلال و استناد است. (151229)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۴:۵۰
امروز استدلال آقای موسوی تنها ملاک نیست مردم خود به دنبال رای خود هستند شما و سایر دوستان احمدی نژادی اتان به هر قیمتی می خواهید قدرت را از دست ندهید برخی از عمکلکرد های شما چنین است :
1-ریخت و پاش پول نفت
2- تخریب دیگران -
3-تبلغ رسانه ای تمام عیار صدا و سیما و روزنامه های دولتی و سایتهای اینترنتی
4- حذف رسانه های مخالف و دستگیری و توبیخ و تخریب منتقدان
5- استفاده از اموال و مناسب دولتی برای رای جمع کردن
6- سازماندهی و تهییج افرادی خاص در قالب بسیج و لباس شخصی برای تخریب اموال عمومی و ایجاد رعب و وحشت در مردم جهت تخریب مردم عادی طرفدار غیر احمدی نژاد!
7-سازماندهی طرفداران احمدی نژاد در قالب مجریان و ناظران و ... انتخابات و تصاحب آرائ به هر قیمتی
8- تعیین سهمیه برای 4 نامزد و حفظ این سهمیه از ابتدا تا انتهای اعلام نتایج ساختگی!
9- و بسیاری رفتارها وعمکرد ناشایست و خلافقانون دیگرکه هریک به تنهایی می تواند مشروعیت انتخابات و آرای اعلام شده را زیر سئوال ببرد.! (151231)
 
سحر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۵۱:۲۹
من یک بسیجی هستم و هیچ‌وقت توهین‌های شما رو به خودم و دیگر دوستانم رو نمی بخشم. من از شما که به خاطر اینکه خودتان را اثبات کنید ما را زیر سوال می‌برید نمی‌گذرم. تمام جمعه رو با هزار زحمت که از همسر و فرزندمون زدیم و رفتیم برای رای‌گیری و با تمام وجود در سلامت آن تلاش کردیم، آن وقت شما اینگونه در مورد ما صحبت می‌کنید.
با همه شمایی هستم که بسیج رو هدف تهمت‌هایتان قرار داده اید می‌خواهم که جای خلوتی پیدا کنید و کمی فکر کنید من که هیچ‌کدومتون رو نخواهم بخشید. (152390)
 
امير
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۵:۱۰
واقعا هميشه استدلالهاي اينچنيني ميكنيد.اگر جسارت درج داريد اين را هم منعكس كنيد:
تعدادواجدين شرايط راي دادن بر اساس ستادانتخابات وزارت كشوربيش از 46ميليون نفر
تعدادتعرفه هاي چاپ شده:52ميليون تعرفه
تعدادآرا اخذ شده \"40ميليون نفر
تعرفه ها در برخي شعبه ها تمام شده بود.
فاصله 40ميليون راي اخذ شده تا 52ميليون تعرفه :12ميليون نفر
اگر تعرفه ها تمام شده اند پس ان 12 ميليون تعرفه كو؟
تقلب از اين روشن تر؟ (151232)
 
کامیاب
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۵۴:۱۷
شما که داری حرف بالاتری‌هات رو تکرار می‌کنی: اولا خود وزارت کشور گفت 48 میلیون دوما بزرگترات می‌گن 57 میلیون چاپ شده! ما که نفهمیدیم آخرش چندتا چاپ شده. (152393)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۱:۰۳:۱۴
این به توزیع تعرفه برمیگرده. بعضی جاها تموم شده خیلی جاهام زیاد اومده! (152483)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۲:۱۱:۵۱
اولا 58 ميليون تعرفه چاپ شده . تعرفه هاي اضافه پلمپ شده موجودند آقاي موسوي ميتونند برن ببينند.خواستن دونه دونه بشمارن.
بدون مدرک الکي هيچ چيز نگين (152549)
 
اميد
۱۳۸۸-۰۴-۲۰ ۲۲:۱۰:۲۲
شما مگه رفتي شمردي؟ همون حرف خودتو دوباره بخون..خوشم مياد يه لحظه به غلط بودن چيزايي كه ميشنوين هم فكر نميكنين.. (179084)
 
نا شناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۳:۱۴:۰۰
عزیز من بلافاصله پس از شمارش آراطبق قانون تعرفه ها ی اضافه خط میخوره و باطل میشه . (152608)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۰۵:۲۶
آقای دانشجو در شبکه خبر جواب این سوال را دادند. خیلی ساده: تعرفه های مصرف نشده در صورت جلسه ها ثبت شده و الان در وزارت کشور موجود هستند. صحبتهای آقای دانشجو در سایت الف هم موجود است، لطفاً ببینید.

در ضمن: اصلاً به فرض محال، فرض کنیم تعدادی از این تعرفه ها هم به صورت دستی پر شده باشند و در صندوقها ریخته شده باشند. در این صورت، تعداد کل آرا که 40 میلیون باقی نمی ماند برادر من! با این حرفها اختلاف ده میلیونی رای احمدی نژاد و مهندس موسوی توجیه نمی شود. لطفاً خودمان را گول نزنیم. ما در این انتخابات پیروز نشدیم. (153048)
 
یک دانشجو
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۵:۱۴
سلام
واقعا بهترین تحلیلی بود که طی روزهای گذشته دیدم ، خیلی از سبزپوشان این روز ها با تکیه بر همین بندها انتخابات را زیر سوال می بردند و این تحلیل پاسخ محکمی برای آن هاست .
آقای موسوی باید جوابگوی این کشته ها و مجروح ها ، خسارت ها به اموال عمومی و وقت مردم باشد . فکر نکنم اگر به فرض محال انتخابات دوباره برگزار شود ایشان ۵ میلیون هم با این کارهای نسنجیده ای که طی کمتر از یک هفته انجام داده است رای بیاورد . واقعا خدا را شکر می کنم که ایشان رئیس جمهور نشدند . ایشان طی یک هفته چهره ی واقعی خود و طرفدارانشان را نشان دادند و مردم با شعور ما حالا چهره ی اصلی ایشان را شناختند .
دیروز سه شنبه در دانشگاه ما(سجاد مشهد ) ، عده ای از دانشجویان که درصد زیادی از آن ها به قول ما جزو اراذل و اوباش دانشگاه هستند و فقط دنبال فرار از امتحان و مسائل حاشیه ای هستند جلوی ساختمانی که در آن امتحانات برگزار می شود را گرفته بودند و مانع خروج و ورود افراد می شدند و به حمایت از میرحسین می پرداختند . در این بین یکی از اساتید که برعکس طرفدار آقای کروبی است و برای برگزاری امتحان قصد ورود به این ساختمان را داشت توسط این دانشجو نماها مورد شتم و ضرب قرار گرفت . این است رفتار طرفداران آقایی که شعار ادب مرد به زدولت اوست که احترام استاد خود را نیز نگه نمی دارند !
دانشگاه سجاد مشهد هم که بسیار بی کفایت می باشد با توجه به کمبود نیروی حراست (۳ نفر برای چند هزار دانشجو) امتحانات خود را در پی این حوادث تا آخر این هفته لغو نمود! (151233)
 
Spartacous
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۰:۱۷
متاسفانه مشکل دوستانی مثل شما این است که خود را فرشته و بقیه را دیو ( یا به قول خودتان جزو اراذل و اوباش ) فرض می کنید (154600)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۶:۲۲
بسیار عالی بود (151235)
 
پارسا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۶:۵۱
جناب آقای توکلی بنده هیچگاه با شما از نظر سیاسی همسو نبوده ام ولی همیشه صداقت سلامت و ساده زیستی و شجاعت شما را ستوده ام امروز اگر شما هم به جمع مصلحت اندیشان پیوسته اید حداقل سکوت کنید و در صدد توجیه این خیانت در آرا که توسط آقایان انجام شده نگردید (151236)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۰۷:۲۴
لطفاً به جای کلی گویی، بفرمایید کدام قسمت از این استدلالها به نظر شما غیر منطقی است. (153053)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۷:۲۸
شما که طرفدار کامل آقای احمدی نژاد ر ماه اخیر بوده اید و تخریب گر سایرین بوده اید نمی توانید قاضی خوبی باشید چون در همین متن هم دوباره تخریب را سرلوحه کار خود قرار داده اید ! (151237)
 
کامیاب
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۰۳:۱۰
به نظر شما هر کی بگه به‌به نقد خوبه و تخریب نکرده؟ خوبه تعریف زنده‌باد مخالفم رو هم متوجه شدیم! (152407)
 
س.س
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۸:۴۲
توجيهات شما رو قبول ندارم...لطفا طفره نريد..باروشهاي دروغ پيروز انتخابات شدن بالاتر از تقلب است.....حق گرفتني است

ادب مرد به از دولت اوست (151238)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۳۰:۱۹
چرا دلايلتان را نمي گوئيد و كلي گوئي مي كنيد ؟! (152445)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۱۸:۵۷
مطلب بسیار مستند و خوبی بود ای کاش نامه ی موسوی در تلویزیون مطرح می شد و بی اساسی ادعاهای آقای موسوی که تا پیش از این برای من وس بسیاری از مردم قابل احترام بودند روشن شود. آقای موسوی خیلی بی منطق تر و کوچک تر از آن چیزی بود که آن همه مدیحه سرایی برایشان بکنند... (151239)
 
م.ر.
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۲:۱۹:۳۱
سلام
بهتر نیست که یه طرفه یه قاضی نریم؟ تا جایی که من می دونم مهندس موسوی برای حضور در صدا و سیما اعلام آمادگی کردن.شاید ایشون جوابی برای این اتهامات داشته باشن. (152765)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۲۰:۴۴
اقای توکلی بسیار محترم
شما حق دارید از احمدی نژاد حمایت کنید چرا که:
شما حامی احمدی نژاد در ریاست جمهوری بودید
شما در همین دولت با حذف رقبا به راحتی وارد مجلس شدید
شما از کوپن جمهوری اسلامی دکترا گرفتید آنهم در ملک ملکه انگلیس
شما خود بهتر از هر کسی میدانید که در جامعه ای با حداقل حقوق شهروندی ، جایگاهی در میان نمایندگان ملت نخواهید داشت
پس شما و انجمن بزرگوار حجتیه تان نیازی برای اوردن دلیل ندارید
شما شمشیرها را برای حذف آزاد اندیشان از رو بسته اید
و رویایتان قلع و قمع جوانان ایران برای رسیدن به دیکتاتوری اصیل خودتان است
ولی فراموش نکنید:
ید الله فوق ایدیهم
و
الله خیر الماکرین
.
.
میدانم قیچی بدستان همکار در انجمنتان اجازه انعکاس این مطلب را نمیدهند ولی مینویسم تا حداقل ایم مطلب را مارکر کنند تا وجدانتان تلنگری خورد (151241)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۱:۰۶:۴۲
اینهمه بهم بافتی برای چه؟ چرا آخرش چاشنی مذهب دادی؟ (152485)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۲:۱۲:۴۱
سلام دوست عزيز (51241)
- گرايش به كسي چه از لحاظ شخصيتي و هر جنبه ديگر في نفسه عيب نيست.
چيزي كه عيب است طرفداري بي منطق است.
- در صحبت‌هايتان به زعم خودتان چندين اتهام ايراد كرديد كه برخي صرفاً اطلاع رساني (در صورتي كه صحيح باشد) است. لذا در هدف خودتان هم پيروز نبوديد.
- شما لطفاً از طرف خودتان نظر بدهيد نه جامعه. راستي چگونه نماينده جامعه شديد دوست عزيز؟! همانگونه كه 12 ميليون نماينده 40 ميليون شدند؟
- شما بفرماييد مدارك مستندتان كجا هستند دوست عزيز قانونمدار
- مي‌خواهيد اسامي افرادي از پشت پرده اين وقايع ارائه دهم كه به قول خودتان با كوپن مملكت مديريت بحران فراگرفته‌اند تا بحران جاري را راهبري كنند؟
- لطفاً زيره به كرمان نبريد و از آيات كريمه مايه نگذاريد. مي‌دانيد كه حضرت آيت‌ا... العظمي صافي در اعتراض به حركت جناب ---در زمان مسوليت اجراي انتخابات -كه هم اكنون مدعي هستند- از شوراي نگهبان استعفا كردند و به قم بازگشتند. وا حسرتا ببينيد همان افراد كه در انجام وظيفه‌شان (حتي از سوي ديگر زير دستان) تقلب شد اكنون در كميته صيانت آرا هستند و از تصاوير همسنگان آن مراجع جليل‌القدر در فيلم‌هاي تبليغاتي خود بهره مي‌برند. متاسفانه از تعريف ديگران خوشم نمي‌آيد ولي سوابق انقلابي جناب توكلي را بعيد مي‌دانم بتوانيد در چند جلسه بشنويد چه رسد كه درك كنيد. از مسولين سايت مي‌خواهم درصورت لزوم آدرس ميل بنده را به اين دوست عزيز بدهند تا ايشان فكر نكنند كه اينها پاسخ فردي وابسته است.
- عزيز من ظاهراً يادتان رفت \"ادب مرد به ز دولت اوست\".
- چند بار متنتان را خواندم. چرا هيچ نقدي بر متن فوق كه حتي بي منطق هم باشد يافت نمي‌شود؟ جز اين است كه اصل ادعا مبتني بر نامستندات است؟
- از آنجا كه ولي‌امرمان فرمودند با شما جدال نمي‌كنيم. ولي بدانيد شما براي چيزي كه به نا حق ادعا مي‌كنيد و براي اثبات آن مدعا نداريد اين همه آشوب كرديد. شك نكنيد اگر براي ما دفاع از حقمان كه كاملاً مشهود و مبتني بر مستندات است، منع شرعي از سوي حضرت آقا نباشد با قدرت از آن دفاع مي‌كنيم. (152550)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۳:۱۴:۳۷
دیدین که این سایت بر خلاف تصور شما با بیطرفی تمام نامه شما را منتشر کرده لیکن برای سایت قلم متاسفم که من یک سوال از آقای مهندس موسوی کردم ولی آن را انعکاس نداده است (153308)
 
احمد محمودنیا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۲۱:۰۹
منطق از دو بخش تشکیل شده است:
1. من
2. طق به معنی صدا یا در پاره ای از کتب صدای ناگهانی را به طق تعبیر کرده اند.

حالا تصور کنید به صورت ناگهانی از یک من طقی در بیاد، این چه چیزی را در ذهن شما تداعی کی کند. من معتقدم در نوشته بالا علاوه بر طق قوای استنشاقی من بویی را هم حس کرده پس این طق خالص نبوده و در نتیجه چیز دیگری بوده است.

من الله توفیق (151242)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۵۲:۵۰
از آقایان مدعی ادب و ادب مرد به ز دولت اوست ! همین پاسخ بسیار بی ادبانه بر می آید ( پاسخ به آقای محمود نیا) (152469)
 
فريد
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۵۴:۵۳
برايم عجيب است كه مطلب بي ادبي مانند اين را منتشر ميكنيد اما مطلبي را كه من نوشتم و حاوي استدلال هايي بود منتشر نكرديد. من متقاعد شدم كه جهت دار منتشر ميكنيد. لا اقل به خودم ثابت شد كه بي مشكل نيستيد. با توجه به نحوه اظهار نظرها و اين برداشت كه اظهارها را گزينشي منتشر ميكنيد متقاعد شدم كه به سايت شما نميشود اعتماد كرد و سعي ميكنم ديگر به آن سر نزنم. با تشكر
فريد (152941)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۲۱:۳۳
فوق العاده بود. اي كاش امكان مناظره اي در صدا و سيما برقرار مي شد و اين مباحث منطقي آنجا مطرح مي شد. (151243)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۲۲:۱۵
بسيار نقد جالبي بود.با تشكر از سايت حرفه اي الف (151245)
 
ادريس
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۲۲:۱۸
احسنت!

بسيار تحليل درست غير قابل انكاري بود.

تبريك مي‌گويم به نويسنده اين مطلب!
خدا شاهد است، كه بعد از مطالعه اعتراض آقاي موسوي به اين نكات فكر مي كردم كه چگونه ممكن است 10 ميلون راي با اين استدلال ها جابجا شده باشد!

احسنت (151246)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۲۲:۲۱
اگر طبق ادعاتان در وادی منطق پیش میروید منعکس کنید
به چند نکته کوتاه بسنده می کنم
1.بند 8.5استفاده از امکانات دولتی در گذشته را دلیل برای استفاده از بیت المال توسط دولت فعلی آوردید، حرف ما با شما همین است، میگویم دروغ میگویند، جواب میشنویم مگر قبلا گفته نشده
2.اما روزنامه رسالت که خیلی امروز مورد توجه دوستان است ،فارق از شرایط جنگ که مجال بحث آن نیست ،خوب میدانید امام هم راضی نبودند ،ولی دوستانی که این موظوع را پیراهن عثمان کرده اند بد نیست نگاهی به این 4سال گذشته کرده و بستن فله ای روزنامه ها از شرق تا یاس نو را مروری بنمایند
3.و در آخر در بند 9 نیز ناخودآگاه نگرانده بازگشتی به انگیزه های اصلی خود از نگارش این متن داشته و بدون آنکه بخواهد مطرح میکند که کسانی که زمان امام در مسئولیت بوده اند و مورد تایید امام بوده اند امروز چگونه توسط واپس زده های آن روز مورد هجمه قرار می گیرند (151247)
 
تسنیم59
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۲۲:۳۰
واقعا برای من، حکمت این سیاست یک بام و دو هوای الف روشن نشده است. برخی مواقع، در لابلای نقد ها و تحلیل های منصفانه و بی طرف خود، خبرها و تحلیل های آن چنان آبکی و یک سویه ای منتشر می کند که خواننده را به حیرت وا می دارد. نه به آن تحلیل منصفانه (درباره تحولات بعد از 22 خرداد) و نه به این تحلیل بی مبنا و تعصب محور!
درج تحلیل افرادی مانند آقای داوری - تحت عنوان يك پژوهشگر سياسي! - که سابقه نوشته های ایشان، حکایت از عناد منطق ناشناس ایشان نسبت به آقای هاشمی وحمایت متعصبانه وی از آقای احمدی نژاد دارد، از این گونه عملکردهاست. به عنوان نمونه، در حالی که عملکرد آقای دکتر احمدی نژاد در مناظره نخست و ترور شخصیتی چند نفر از مسؤولان باسابقه نظام،( با توجه به این که اتهامات وارده از سوی ایشان هنوز از سوی هیچ مرجع ذی صلاح قضایی مورد تأیید واقع نشده) انتقاد مقام معظم رهبری، آیت الله جوادی آملی و ... را در پی داشت . هیچ منتقد منصفی نمی تواند بد اخلاقی انتخاباتی مذکور را توجیه کند ( که بدون شک از مصادیق تهمت و از گناهان کبیره است) در حالی که جناب داوری در مطلبی که در نشریه وثوق درج شد، این گونه اظهار نظر می کند: احمدی نژاد تاریک خانه اشباح انتخابات را روشن کرد!
چنان چه سایت الف بنابر استفاده از یک چنین منابع خبری افراطی دارد، پس باید سخنان تند امثال سعید حجاریان، آرمین و ... را هم منتشر کند تا شائبه خط دهی نا محسوس در ذهن مخاطب، ایجاد نشود... ولی چقدر خوب است اگر بتوانید بی طرفی خود را حفظ کنید...تحلیل فوق آن قدر عجولانه و غیر منصفانه تنظیم شده است که جایی برای پاسخ گویی به آن نمی بینم... (151248)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۲۳:۴۷
برادر عزیزم
اولا اگر آقای محتشمی زمانی در کسوت وزیر کشور رای مردم را جابجا کرده دلیلی بر جواز شرعی(هرچند این کلمه سالهاست در حکومت دینی ما مهجور افتادهاست) وقانونی تقلب نیست.
دومابهتر است در اظهار نظر رعایت تقوا کنیم. در روز رای گیری شخصا در چند حوزه شهری شاهد بستن در ودرخواست مردم برای دادن رای بودم و واضحاست این اتفاق هرگز در هیچ روستا یی که آقای احمدی نپاد رای دارد نیفتادهاست
سوما در 70 صندوق نرخ مشارکت وآرای ایشان بیشتر از 100%بوده است و....... (151251)
 
davod
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۲۵:۲۹
راست میگی ؟ (151256)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۳۲:۳۲
چرا سعی نمی کنید مشی منصفانه در پیش بگیرید. بعد از حضور آقای موسوی در حدود ساعت 5 عصر تظاهرات آرام و حتی بدون دادن شعار برگزار شد و بدون هیچ حادثه ای قبل از غروب به پایان رسید . این در حالی است که در گیری شب هنگام به وقوع پیوست و تیراندازی و کشته شدن افراد به هیچ وجه ثابت نشده که مربوط به هواداران آقای موسوی بوده باشد.و حتی اطلاعات واضحی منتشر نشده که آیا کشته شدگان از میان اخلالگرانی که قصد ورود به پایگهاه مقاومت را داشته اند بوده یا از افراد پایگاه مقاومت و اگر نه ( از میان مردم عادی بوده ) بواسطه تیر اندازی کدام طرف بوده است . در هر حال اولا باید موضوع را پزشکی قانونی تایید کند و از سوی قوه قضائیه اعلام شود (نه استانداری و صدا و سیما) ثانیا پس از بررسی عاملین و مصببین این حادثه نتیجه گیری شود نه این گونه شتابزده . (151268)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۴۸:۵۲
سلام
من طرفدار آقای احمدی نژاد هستم . ولی خداوکیلی یک تعداد از نقد هایی که به آقای میر حسین در این مقاله کردید آب دوغ خیاری هست. دوم اینکه هر کس اعتراضش رو یه جور میگه یا وارده این اعتراض یا نه . دلیلی نداره من وشما تعیین کنیم که ایشان در بند اول و دوم نامه چی باید بنویسه . من هنوز طرفدار آقای احمدی نژادم ولی مقداری هم انصاف بدک نیستا . (151299)
 
Spartacous
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۶:۴۰:۲۰
آفرین بر انصاف و عدالت شما هم وطن گرامی
من خودم هم 4 سال پیش به ایشان رای دادم (154625)
 
امینی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۵۰:۰۹
با سلام

سخنی از روستای نشوه از توابع شهرستان ساوه به مردم بدون اغراض سیاسی


امور انجام شده در این 4سال برای این روستای محروم


1-عملیات ساخت دها پل بتنی جهت راه بسیار ناهموار این روستا

2-زیر سازی و آسفالت از نوع درجه یک برای این روستا

3- استقرار مخابرات واستفاده مردم از این وسیله

4-لابروبی قنوات و احداث استخر سیمانی جهت آبیاری مزارع

5- برق رسانی به روستا

6-بررسی احداث خط لوله گاز جهت این روستا


نتیجه این شد تمامی مردم این منطقه به آقای احمدی نژاد رای دادند

آیا غیر از این انصافاً امکان رای دادن به غیر ایشان بود


جهت بازدید فقط از تهران 2ساعت فاصله دارد -بعداز مامونیه جاده بوئین زهرا روستای نشوه (151303)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۵۲:۱۲
با نام خدا .
تحلیلی بود که بنده با خوانده 8-9 بند نامه آقای موسوی به شورای نگهبان تقریبا به طور مشابه برای خودم کردم .
ممنون (تقریبا منصفانه بود )

در نظر شخصی من افراد و مسئولین زیر (بدون ذکر دلایل در اینجا ) مقصرند (دلایل در تحلیل های الف موجود است) :

1- جناب اقای موسوی (70% به علت اعتراض بدون مدرک و تمامی دلایلی که در بالا رفت )

2- رئیس جمهور وقت (15% دلایل مطروحه همچون سخنان تحریک آمریز و ...)

3- صدا وسیما و مراجع اطلاع رسانی ( 10% به علت اطلاع رسانی نکردن به موقع به هر دلیلی ، و نیز، مصلحت اندیشی های بی مورد ..)

4- مردم (3% ، در هر دودسته مخالف و موافق ؛ چون هر دو دسته معمولا همه چیز را صفر یا صد می دیدند ، در صورتی که نه احمدی نژاد و نه موسوی و ... هیچ کدام شیطان یا فرشته نبودند)

5- سرمایه گذاران انتخابات (2% ، اینها با تحریک هر دو نامزد ؛ پیروز و مغلوب ؛ اقدام به اعمال نظر برای پیگیری رفتار بدون قائده و دور از شئون عقلی و سیاسی هر دو نامزد کردند )


به هر حال امید وارم سریعتر با خیر و درس های گرفته شده از نوع مثبت ، خاتمه یابد .

یک نکته :
دقت کردید ،که چقدر دبیات دینی ما در این مناقشه آسیب دید ، ادبیاتی که جناب احمدی نژاد از جانب دین برای احقاق حق زد ، و ادبیات دفاع گونه آقای موسوی ، عجیب و غیر قابل پذیرش است .

نکات آنقدر زیادند که صدها صفحه کاغذ هم فکر نکنم از پس بیان آن برآیند .

من ا...التوفیق (151310)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۱:۱۳:۳۴
با تأیید حرف شما:
-گروه پنجم:سرمایه گذاران نقش بسیار بیشتری داشتند
-نقش گروههای معاند که آب میدوانند، جهت میدهند و سوئ استفاده میکنند هرچند در لایه های زیرین ولی بسیار تأثیر گذار است. (152493)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۵۳:۳۳
Thank you very much! (151313)
 
پونه
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۵۳:۴۵
در اون عكس هاي صفحه اول (كه مياد و مي ره)
براي يه عكس نوشتيد اعتراض مردم به خشونت! كه به نظرم درست نيست و منظور رو نميرسونه و اينطوري برداشت ميشه كه مثلا خوشونت پليس يا بسيج يا...

اعتراض مردم به آشوبگران يا تجمع وحدت اسلامي يا... بهتر نيست!؟ (151314)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۵۶:۰۸
با سلام واقعا تحلیل درستی بود ولی ماجرا چیز دیگری هست میدونم این نوشته منو مثل نوشته های قبلی درج نخواهید کرد ولی مینویسم .عزیزان هموطن چند نقطه در انتخابات هست که باید توجه شود.اولا اینکه مسئله اصلی اقای موسوی تقلب و این چسزا نیست خودش هم میداند که تقلبی در کار نیست مشکل اقای موسوی اطرافیان رادیکال و ساختار شکن اش است همانهایی که گفتند انقلاب مخملی دمکراسی می اورد،همانهایی که گفتند باید برای اصلاخات خون دادلذا اگر خود اقای موسوی هم پیروز می شدند مطمئن باشید که اغتشاشات از این هم بدتر بود لذا اقای موسوی عزیز فریب این اقایان را خورده است و به فرموده مقام معظم رهبری اقای موسوی جنس اش از این چیزا نیست مسئله دوم انقلاب سومی بود که در این انتخابات رخ داد همانطور که در 22 بهمن 57 ان ضربه مهلک بر اسکتبار وارد شد در 22 خرداد 88 هم ضربه مهلک تر بر پیکره نظام اسکتبار و ایادی داخلی انها وارد شده است لذا این انقلاب سوم یا همان انتخابات 22 حرداد همان ادامه 22بهمن 57 است در 22 بهمن 57 استکبار را از کشورمان بیرون کردیم در 22 خرداد 88 انشاالله کسانی که تیشه به ریشه اسلام و انقلاب می زدنند را از کشور بیرون خواهیم کرد همه ان 40 میلیون رایی که داده اند چه به احمدی نژاد و چه به موسوی و چه به سایر کاندیداها ، مطمئنا در این پیروزی نقش برجسته دارند امیدوارم که همه طرفداران کاندیدا ها دست به دست هم دهند رئیس جمهور منتخب را در این راه یاری دهند تا انشاالله این مافیای قدرت و ثروت و هزاران هزار فامیل در از کشور و انقلابمان ریشه کن کنیم به امیدپیروزی انشاالله (151320)
 
sarabi
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۵۶:۲۶
میخواستم بگم که اینها اهل منطق نیستند والا آقای خاتمی خودشون
رئیس جمهور این کشور بودند و بهتر از هر شخص دیگری میدونند که 50 هزار رای نمیشه براحتی مورد تقلب واقع بشه چه برسه به 14 میلیون!
راستی خیلی خنده داره که کروبی میگه من 9 میلیون رای دارم رضائی هم همینطور، موسوی هم که میگه تقلب شده یعنی رای من 24 میلیونه!
یعنی سر جمع 42 میلیون!
در حقیقت احمدی نژاد هیچ رایی نداره که هیچ 3 میلیون رای هم مفقود شده! (151321)
 
smmsadrnezh
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۲:۳۱
راست میگی!
قولوالحق و لو علي انفسكم (152279)
 
شمالی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۵۶:۳۵
به عنوان یک انسان فارغ از این که به احمدی رای دادم کمی دچار سردرگمی و گنگی شده ام. خصوصاً این که در این چند وقت بیشتر تحلیل های طرف مقابل و شبهه هایی را که در جامعه ایجاد کرده اند خوانده و شنیده بودم اما پاسخ و تحلیل شما به نظرم خیلی خوب بود. شاید کسی بیاید و نظرات شما را هم نقد کند اما این نقادی ها واقعیات را روشن تر خواهد کرد. (151322)
 
م. مدن پور
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۵۷:۰۱
لطف بفرما یید و متن اعتراضات اقای موسوی را منتشر کنید تا خوانندگان شما بتوانند درست قضا وت کنند (151323)
 
ايراني
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۵۸:۲۶
گفتند تعداد تعرفه هاي چاپ شده و توزيع شده 56 ميليون برگ است. آيا نمايندگان نامزدها كنترلي بر اين ادعا داشتند؟ آيا اكنون مي توان به مازاد تعرفه ها كه بلااستفاده مانده است دسترسي داشت؟ آيا مي شود به صورت تصادفي 2000 برگه راي را در يك حوزه انتخابيه، انتخاب و از طريق كد ملي صحت وسقم آن را بررسي كرد؟ آيا نرم افزاري كه مورد استفاده قرار گرفته به تاييد نامزد ها رسيده است؟ آيا ورودي و خروجي نرم افزار كنترل شده است؟ و صدها پرسش ديگر...... (151325)
 
دارا عرفانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۵۹:۲۱
احسنت!
برنامه از قبل طراحی شده موسوی و دار و دسته اش را برای انقلاب مخملی جداگانه بررسی کنید. (151327)
 
علي شعله
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۰:۵۹:۳۴
با سلام خدمت مسوولان سايت.
مطالبتان را خواندم. جاي اين سؤال است كه آيا طرف مقابل هم اينقدر آزادي دارد كه استدلالاتش را مطرح كند؟ شما آزادي را تا آنجا قبل داريد كه حرف خودتان را بزنيد و نه حرف رقيب را بشنويد. ابزار ارتباطي رقيب را از او گرفته و دستانشان را بسته ايد و استدلال مي كنيد. مردم اين حرفها را باور نميكنند مگر اينكه سايتهاي حامي ميرحسين رفع فيلتر شده و با آزادي كامل پاسخ استدلالات شما را بدهد. آنوقت مردم خواهند توانست درست را از نادرست تشخيص دهند.
اين نكته را بگويم كه:
قولوالحق و لو علي انفسكم (151328)
 
رحمانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۴:۵۱:۴۱
فقط جو سازی می کنید. شخص محترم خیابانهای تهران بدون مجوز قانونی در اختیار شماست و چند شب است از آزارهای شما آسایش نداریم. آزادی بیش از این؟ اینقدر آزاد هستید که سیستمی که 16 سال کشور را در اختیار شما قرار داده نمی توانید تحمل کنید و به هر وسیله نامشروعی زیر سئوال می برید. (151949)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۵:۳۲:۴۶
خوب شما همين جا استدلالهايت را بيان كن.
سايت الف كه فيلتر نشده (152046)
 
بابک برهانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۵۰:۲۶
واقعا اگر جوابی دارند بیایند و به همینجا بدهند . من مطمئن هستم الف آن را منتشر خواهد کرد. (152296)
 
مهدي رحماني
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۰۴:۱۱
با نام خدا
با تشكر از نگارنده بخاطر بيان مستدل و زيبايشان و اعلام موافقت و همراهي با ايشان لازم مي دانم بر حسب وظيفه نكته اي را اعلام نمايم .در قسمتي از فرمايشاتتان اعلام شد كه تعرفه صندوقها تمام نشده كه اين خلاف واقع است .اينجانب به عنوان بازرس وزارت كشور در صندوق 471 حضور داشتم و با توجه به استقبال خوب مردم چند بار تقاضاي تعرفه اضافي داشتيم كه يكبار آن با تاخير انجام شد و قريب به نيم ساعت ما بدون تعرفه مانديم و مردم نيز در صفها ايستاده بودند تا تعرفه برسد.تازه صندوق ما از صندوقهاي خلوت بود(به قول مراجعه كنندگان)و عليرغم دو صف 20 متري كه از صبح تا شب دم درب مسجد بود مراجعين مي گفتند هرجا رفته اند شلوغ تر بوده لذا اينكه تعرفه رساني به مشكل بخورد و تاخير ايجاد شود طبيعي است ولي بپذيريد كه اين اتفاق افتاده و صحبت آقاي شريفي راد معاون محترم ستاد انتخابات در خصوص عدم اتمام تعرفه و اعلام قبلي كه اگر 100 تعرفه مانده بود بگوييد تمام شده توهين به شعور مردم و ما مجريان صندوقها است.اينجانب و رييس شعبه از ساعت 14 تماس مي گرفتيم تا برايمان تعرفه بياورند ولي نهايتا از ساعت 18/30 تا 19 بدون تعرفه بوديم تا تعرفه رسيد.در صورت تمايل تماس بگيريرد تا حضورا خدمت برسم.
اينجانب از مشتريان قديمي و پروپا قرص سايت شما هستم. (151333)
 
بابک برهانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۵۴:۱۹
دوست عزیز آیا در سالیان قبل جایی کمبود تعرفه نبود؟
آیا بالاخره تعرفه ارسال نشد ؟
آیا جایی می شناسید که بعلت کمبود تعرفه بسته شده باشد؟

واقعا بفرمایید تا روشن شویم. (152305)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۳۳:۵۱
مهم این است این کمبود تعرفه در مدت نیم ساعت چه تغییری در نتیجه می تونسته ایجاد کرده باشه؟
یا اینکه گروهی دیر مراجعه کرده اند و حوزه ها بسته بوده. اینجا یک حوزه تا ساعت 11 داشتند رای می گرفتند و واقعا دیگه کسی نبود که بستند. حالا اگر بعد ساعت 11 کسی مراجعه کرده دیگه کوتاهی خودش بوده.
فقط 15% مردم رای نداده اند! این 15 درصد نهایتا 5 درصدشان رای می دادند یعنی حدود 2 میلیون. حالا بر فرض این دو میلیون همه به مهندس موسوی رای میدادند، چه تغییری در نتیجه انتخابات پیش می آمد!

منظورم این نیست که این مسائل نبوده! منظورم اینه که اینقدر اختلاف فاحش است که این کاستیها چیزی رو ثابت نمی کنه. (152452)
 
آسیه
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۴۰:۲۶
برنامه طراحی شده انقلاب مخملی را قبل از انتخابات سردار سپاه در مصاحبه با صبح صادق اعلام کرده بود.
دقیقا همین چیزی بود که پیش آمد.
من همان موقع در وبلاگ پروفایل سایت کلوب خودم گذاشتم و به اطلاع دوستان رساندم!
متعجبم که اگر این طراحی توسط ماموران امنیتی ما شناسایی شده بود، چرا اقدام به دستگیری قبل از وقوع حادثه نکردند؟
حداقل این بود که این افراد نمی تونستند آقای موسوی را اینگونه بفریبند!
امیدوارم که موسوی خودش در جریان این مسائل نبوده باشد.

یک موضوع دیگه :
خانم زهرا رهنورد به چه جراتی گفته اند که \"همه می دانند که حامیان احمدی نژاد چه تیپ خاصی هستند\" چرا به کسانی که مثل خودشان فکر نمی کنند توهین میکنند!؟ حتما منظورشان تیپ فقیر و پایین شهری بوده. من خودم تحصیلکرده آمریکا و بسیار مرفه هستم! ولی تشخیص دادم که احمدی نژاد برای توسعه کشورم کارآمدتره!
اینها اینطوری می خواستند بر مردم حکومت کنند! این که مردم را طبقه بندی کنند و خودی و غیرخودی داشته باشند!

اگر قرار به ابطال انتخابات به خاطر زورگویی این گروه اقلیت باشه (دیکتاتوری اقلیت) پس رای ما چی میشه؟ ما آدم نیستیم که از رایمون صیانت! بشه؟ (152459)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۰۴:۳۹
ای کاش این متن را می توانستید بطور وسیع بین افکار عمومی منتشر کنید تا حقایق بیش از پیش برای مردم خصوصا طرفداران سینه چاک موسوی روشن شود. (151335)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۰۶:۱۷
واقعا از همان چند استدلال اول حالم بد شد و نتوانستم بقیه این مطالب را بخوانم چقدر یک نفر می تواند به قضایا ساده ... فکر کند یعنی ایشان معتقدند که یک نفر برای کسب آرا مجاز به انجام هر کاری حتی اعمال مجرمانه است؟ و اگر کسی این کارها را کرد باید جلوی او میدان را خالی کرد؟
سایت محترم الف و آقای توکلی لطفا برای بازسازی چهره ای که ظرف چند هفته اخیر از خودتان نشان داده اید به جای این مطالب سطحی فکر دیگری بکنید و الا تبدیل می شوید به یکی از همان سایتهایی که همواره خودتان نیز از آنها بیزاری جسته اید. البته هنوز این سوال جدی بجاست که آقای احمدی نژاد چگونه آقای توکلی را متقاعد کرده اند که روی کشتی اقتصاد انشاء الله این دوره قطب نما خواهند گذاشت که ایشان چنین بی مهابا طرفدار وی شده است؟ (151343)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۰۶:۴۳
واقعا بچه بازی و نامردی است که جشن و خوشحالی ملت را تلخ کنند
مثل بچه هایی که توی بازی کم می آورند و به اصطلاح جرزنی می کنند
زمان دور دوم آقای خاتمی چقدر شادی فخر فروختید کسی چیزی نگفت ولیکن الان چشم دیدن 24 میلیون رای را ندارید
چرا مسئولین چه چپ چه راست رای امام زمان (عج) را طالب نیستند
اگر انتخابات دیگری در راه باشد و چندین کاندیدا باشد و در میان آنها یکی فقط یک رای بیاورد و آن رای رای امام زمان عج باشد آیا او آدم بدی است
آیا افتخار همه عالم و آدم از اول خلقت تا آخرش را نخریده
چه شده که ما ملاک اسلام رای مردم می دانیم نه رای امام زمان عج (151344)
 
سینا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۰۶:۴۴
آقای موسوی باید بگوید سر چند صندوق ناظر نداشته است.مگر چند رای داخل آن صندوق ها بوده است.
چرا کسی جواب فائزه هاشمی را نمی دهد که گفته 17 میلیون تعرفه اضافی را برای احمدی نژاد پر کرده اند ودر صندوق ها ریخته اند.خوب مردم همین حرف ها را می شنوند وباور می کنند. (151345)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۵۴:۳۵
دوست عزيز بازشماري را براي همين گذارده اند اگر آقايان دليلي دارند بايد بگويند و صندوق مذكور را هم مشخص كنند و كل آراء و مدارك آن را بررسي كنند اين كار مشكلي است؟ و يا انيكهآنان اصولا به قانون و مراجع قانوني اعتقادي ندارند (151826)
 
نادر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۰۶:۵۸
وا قعا تجزیه و تحلیل کاملی بود. (151347)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۰۸:۳۷
فوق العاده بود .حرفهایی که روزهاست در دل من وامثال من است بیان کردید,واقعا شبهه های بسیاری در مورد مواضع انفعالی و غیر منطقی آقای موسوی و طیف همراهشان وجود دارد که قابل تامل است.امید است دوستان بدون داشتن هیچ تعصبی در مورد وقایع اخیر قدری فکر کنند و تکلیف خودشان را مشخص. (151352)
 
عابر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۰۹:۵۳
لطف کنید و روی خون ریخته تکیه نکنید که انقلاب آنقدر خون ریخته دارد که کار به جاهای باریک می کشد. یعنی هرکس موضع سیاسی بگیرد و پس از آن عده ای بیرون بریزند و عده ای نیز بکشند خون فرد بر گردن کیست؟ فکر می‌کنید اگر اینگونه است پس مسئولیت خون جوانان در انقلاب بر گردن چه کسی است؟ یا جنگ؟ یا ...
این استدلال شما مرا یاد استدلال معاویه در قبال شهادت عمار در لشکر حضرت علی (ع) می اندازد که مسبب را علی می داند! (151357)
 
ايمان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۰:۲۴
بسيار تحليل دقيق و جالبي بود. در بسياري از بندهاي نامه‌ي آقاي موسوي، هر آدم عادي كه يه كم صداقت داشت هم ميتونست تحليل كنه كه اين ربطي به \"تقلب 10 ميليوني\" نداره.
من هم اطمينان دارم اگر كوچكترين مستندي مبني بر تخلف در يك صندوق وجود داشت آقايان تمام عالم و آدم را به هم ميريختند. واقعا\" جواب اين فاجعه و اينهمه كشته و زخمي رو كه قطعا\" شخص آقاي موسوي مسئول آن است چطور پيش خدا ميخوان بدن؟ (151359)
 
حمید
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۲:۱۷
به آقای موسوی ،هاشمی و ناطق یک جمله میگویم که امام هم آن را فرمودند؟ این تذهبون؟به کجا میروید؟ (151361)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۲:۴۱
تقریبا می شود گفت این استدلال ها منطقی بود. من اکثر این ها را می پذیرم. اما من فقط نگران این همه نا آرامی هستم. چرا چند نفر باید کشته شوند. باید حتی عاملان این کشتن ها مجازات شوند تا مردم کمی آرام شوند.
و در نهایت به نظرم بهترین راه این است که خود اقای موسوی بیایند و در تلوزیون با یک نفر که نسبت به مسائل کاملا آشنا باشد(و از دولت نباشد) مناظره کنند تا لاقل طرفدارن ایشان متوجه منطق پشت این ماجرا ها بشوند و نگویند 10 میلیون رای جابجا شده، یا اینکه ایشان چنین چیزی را اثبات می کنند و مردم هم به حقایق پی ببرند.
اما دریغ که من در این جنگ دو قدرت مصلحتی برای مردم نمی بینم. (151364)
 
Ali
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۷:۵۳:۰۴
ishoon elam amadegi karde baraye monazere, vali kasi beheshoon vaght nemide (manzooram seda va sima hastesh). Aval tahghigh konid va bad ezhar nazar. (152178)
 
جلال
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۳:۰۴
برای مردم این شبهه به وجود امده که اخراج برخی از نظار از محل رای گیری ممکن است منجر به تقلب شده باشد . جای این سئوال وچود دارد اگر اراده تقلب در کار نبوده چرا نباید ناظران باشند؟ان را که حساب پاک است از محاسبه و نظارت چه باک است.مسئول وقایع اخیر کسانی هستند که انتخابات که این شبهات را ایجاد نموده اند.میزان رای مردم است و نباید اقدام شبهه ناک انجام داد تا با زور و خشونت تفرقه در بین مردم ایجاد شود و خون نا حق بریزد. (151365)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۳:۴۷
با سلام/
نقد بسيار عالي،منطقي،شفاف،دقيق و زيبا بود.من كه به انتخابات شك داشتم واقعا با اين متن هم توجيه شدم و هم اهداف واقعي آقايان را فهميدم.ولي يك سئوال باقي ماند و آنكه پاسخ خون آن 7 نفر را چگونه مي دهند؟ (151369)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۴:۱۵
تحلیل منطقی و عاقلانه و محکمه پسندی بود. امیدوارم سایت الف به جای گرفتار شدن در تار سست اخبارهیجانی که در موارد متعددی از شایعه فراتر نمیرود و اگر صحت داشته باشد تحریک کننده و بر خلاف دعوت رهبری به آرامش است بهتر است به اینگونه نقد ها و تحلیل های غیر متعصبانه ادامه دهد تا موجب تنویر افکار عمومی شود . (151371)
 
jafar
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۵:۲۹
نويسنده محترم فقط بفرمايند دنبال چه منافعي هستند. البته ايشان خوب پاچه خواري مي كنند. (151378)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۰۶:۴۹
آقای jafar ادب داشته باش (152410)
 
سحر
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۲۸:۲۱
البته هر كس بر خلاف خواست شما حرف يزند يا منافعي عايدش مي وشد يا پاچه خوار است. اين همان فرهنگي ست كه كانديدايتان و اسلافش رواج مي دهند. (152979)
 
عبدالرحمن
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۶:۲۸
با سلام
اول بگم حرف حق جواب نداره . و تشکر میکنم از این متن وزین، زیبا و سراسر استدلال عاقلانه.

دوم بگم در بحث با تعدادی از کاسه های داغ تر از آش این تقلب به مواردی چون این مطالب رسیدم که میگن :

1- چرا تعداد آراء باطل شده در شمارش آرا ذکر نمیشده آیا آراء باطل شده نداشتیم ؟
2- چرا ناظرین عالی جنابان را در صندوق های سیار با خود همراه نکرده اند؟ ( ادعا ثابت نشده )
3- چرا آراء اعلام شده برای آقای رضایی که در سایت تابناک هم به آن اشاره شده در مقطعی کمتر از مقطع قبلی اعلام شده؟
4- چرا تعداد آراء آقای کروبی از تعداد کارگزاران ستادهای خودش هم کمتر است آیا خودشان هم به خودشان رای نداده اند؟

یک نکته هم لازم میدانم اشاره کنم که اگر آقای موسوی اغتشاش را دامن نمیزند باید مرز خود و اغتشاش گران را بصورت واضح اعلام کند. (151382)
 
کامیاب
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۱۴:۱۰
در مورد آقای کروبی وقتی رئیس ستاد و همه‌کاره ایشان( آقای کرباسچی) به موسوی رای می‌دهد یعنی که کروبی رو قبول ندارد پس چه انتظاری از بقیه اعضا دارید؟ (152420)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۳۹:۱۳
دو مورد 3 و 4 که میدانم خدمتتان عرض میکنم.

3. چنین تفاوتی به خاطر این است که در ابتدا نتایج بر اساس صندوق‌هایی که شمارش می‌شدند، اعلام می‌شد. اما بعد روند کار تغییر کرد و آرایی را اعلام کردند که تمام صندوق‌هایش شمارش شده بود (تفاوت بین فرم 22 و 28)
آقای رضایی چیزی را کشف نکرده، فقط قسمتی از حقیقت را پوشانده و با آن یک مطلب دروغ را به مردم القا کرده.
سایتشان هم کامنت‌های توضیح دهنده این موضوع را به دلائلی (!) منتشر نمی‌کند.

4. ریاست ستاد تبلیغاتی آقای کروبی، یعنی کرباسچی وقتی کروبی رای داد، بدون رای دادن از شعبه خارج شد.
بعدازظهر، او در دانشگاه امیرکبیر حضور یافت، و با نوشتن «موسوی» بر روی برگه رای و نشان دادن آن به دانشجویان گفت که کروبی رای ندارد، به موسوی رای بدهید!
وقتی رئیس ستاد او چنین کرده، دیگر چه انتظاری دارید که او رای میلیونی بیاورد؟

در پایان قیاس بین تعداد ناظرها هم قابل توجه است:

محمود احمدي نژاد
تعداد نمايندگان نامزدها در شهر تهران 2712
تعداد نمايندگان نامزدها در كشور 33058

محسن رضايي ميرقائد
تعداد نمايندگان نامزدها در شهر تهران 348
تعداد نمايندگان نامزدها در كشور 5421

مهدي كروبي
تعداد نمايندگان نامزدها در شهر تهران 599
تعداد نمايندگان نامزدها در كشور 13506

ميرحسين موسوي خامنه
تعداد نمايندگان نامزدها در شهر تهران 2915
تعداد نمايندگان نامزدها در كشور 40676

موسوی بیشترین تعداد ناظر را در تهران، و نیز در کل کشور داشته است. (152684)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۷:۲۱
جنای اقای شهاب اسفندیاری
واقعا عالی بود کاش امکان داشت و اقای موسوی میپذیرفت با شما مناظره کند
واقعا عالی بود نه از جهت اینک چون با موسوی مخالفت کردید بلکه نحوی استدلال شما که مرا مجاب کرد در این اشفته بازرا سر من تنها کلاه رفت که تا کنون من هم فکر کردم موسوی راست میگوید وتقلب شده ولی اگر دوباره امکان رای گیری بود نه تنهاها من به موسوی رای نمیدهم بلکه برای او هم این همه خود را به زحمت نمی اندازم من از موسوی استدلال قوی میخواهم نه هیاهو
من از تمام مردم بخاطر این کارها انجام شده به نوبه خود عذرخواهی میکنم (151384)
 
هادي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۷:۵۹
جالب در مورد اين نامه اين است كه آقاي موسوي گفته خيلي ها نتوانسته اند راي بدهند.
بر فرضي كه تمام واجدين شرايط مي خواستند راي بدهند و از آن ها راي گيري نشده باشد و بدون استثنا همه به آقاي موسوي راي مي دادند آقاي احمدي نژاد با بيش از 53 درصد آرا رييس جمهور بود.
يعني راي بيش از 24 ميليوني ايشان بي از 53 درصد كل واجدين شراطي راي ريزي است(كل واجدين شرايط 46 ميليون و 200هزار نفر بود).اين حرف آقاي موسوي هم بيشتر به جوك مي مانست. (151386)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۱۸:۲۶
احسنت به این تحلیل (151390)
 
سحر
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۲۷:۰۴
سهام عدالت و افزايش حقوق بازنشستگان كه خيلي وقت است انجام شده است. نكند فكر مي كنيد كسي كه رئيس جمهور است يك سال پاياندوره اش را نبايد هيچ كاري بكند. در مورئد حقوق كارمندان هم هميشه اول سال و بيشتر در ارديبهشت افزايش پيدا مي كند ديگر چرا وصل اش مي كنيد به انتخابات؟ شما همه چيز را ربط مي دهيد به جايي كه منظور خودتان استفاده شود. (152978)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۰:۲۵
تحلیل بسیار خوب وجامعی است ودر بیان مطالب با استدلال وشواهد صحبت کرده است خوب است فرهنک سازی شود تا به جای احساسی بر خورد کردنها و جو را تیره کردن به استلال ومعقول حرف زدن روی بیاوریم. (151392)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۰:۵۲
ضمن تأیید و عرض تشکر باید بگویم این اتفاقات اخیر لایه های متعدد پنهانی دارند که شخصاً در ادامه می آورم ولی شاید صلاح بر نمایش ندانید.
در اینکه در انتخابات تخلفی روی نداده برای هر کسی که بر روند انتخابات آگاه است شکی باقی نمانده و با تحلیل نامۀ آقای موسوی این اطمینان به یقین قلبی تبدیل می شود.
اما من چند دلیل برای این آگاهی توسط خود آقای موسوی و همراهانشان دارم که عنوان می کنم:
1-هر کس گفتگوی آقای موسوی با برنامۀ گفتگوی ویژۀ خبری را دیده باشد به این نتیجه میرسد که این گفتگو سراسر تلاش برای جذب آرای شهرستانیها داشت. مانور دادن روی مطالبی از قبیل آذری زبان بودن، روستا زاده بودن و بی شک تعجب برانگیزتر از همه، قول ادامه دادن تقسیم سهام عدالت بین روستاییان!. مردم ما آگاهی دارند که آقایان سیاست اقتصادی دولت را بر مبنای همین سهام عدالت تعبیر به گداپروی کردند و تخریب های گسترده ای انجام دادند، آقای موسوی با گفتن اینکه من متعهد به اجرای سیاست های دولت گذشته هستم و آنرا به شکل بهتری ادامه میدهم خود را از اشکال وارده مبرا دانستند، ولی کاش در رابطه با علت عدم ادامه تعهد دولت در زمینۀ گشت ارشاد هم میفرمودند. برای کسانی که با ادبیات سیاسی آشنا بودند، آن برنامه حکایت از اطلاع از عدم اقبال کافی اقشار هدف مورد اشاره در برنامه (آذری و روستایی و ...) به آقای موسوی داشت.

2- نامۀ هاشمی برای رهبر انقلاب در رابطه با مناظرات و تهدید به آشوب. این خود مطلبی قابل توجه است. مناظرۀ آقای احمدی نژاد تا زمان انتشار نامه شش روز فاصله داشت و زمان انتشار سه روز قبل از انتخابات بود، دلیل آن چه میتوانست باشد؟
این بدان معناست که حتماً این اتفاق خواهد افتاد و دلیل آن آگاهی از نظر سنجی های نهایی بود، آقای هاشمی با یک سیاست ساده دو چیز را دنبال میکردند (بغیر از موارد پیچیدۀ دیگر که خدا بخیر بگذرونه):
الف) عنوان اینکه کسانی که در خیابانند بواسطۀ علاقه به من وارد کارزار شده اند!
ب) احمدی نژاد با ملتهب کردن جامعه بواسطۀ مناظرۀ کذایی مقصر اصلی این آشوب است.

3- کوبیدن بر طبل تقلب در انتخابات.

4-رواج شایعات بسیار در رابطه با عدم رضایت رهبری از احمدی نژاد. حکم بازرسی به ناطق و پاسخ به هاشمی و گلایه از احمدی نژاد و ...



اما در اینجا بعضی ایرادات بنی اسرائیلی دیگر توسط اطرافیان ایشان در این چند روز عنوان شده که جالب است که عنوان کنم:

1-قطع شدن اس ام اس، که خانم فائزه هاشمی گفتند که رموزی بین خودمان داشتیم که با اس ام اس می خواستیم به اطلاع ناظرینمان برسانیم!
این خود نکته ای جالب است، مگر ناظرین وظیفه ای جزء نظارت داشته اند که باید از مسائلی پشت پرده اطلاع میافتند؟!، نمیتوان گفت که منظور خانم هاشمی نوعی حرکت سازمان یافته برای سهیم و شریک کردن ناظران برای اتهام به تقلب در انتخابات است؟
در ضمن، اس ام اس ها از جمعه قطع شده و تا الان وصل نشده، پس چطور آنرا فقط به ناظرین خود ارتباط میدهند؟!
تحلیل من در مورد قطعی اس ام اس این است که خطر بسیار بزرگی کشور را تهدید میکرد و شاید هم در ادامه در حال حاضر در خطر بزرگی قرار داریم، ولی هر چه هست مسأله بسادگی سخن خانم هاشمی نیست.

2- عنوان این مطلب که در بعضی شهرستانها افراد شرکت کننده در رأی گیری بیشتر از واجدان شرایط بوده. جواب آن بسیار ساده است، بعضی شهرها دارای جمعیتی متغیر هستند، مانند شهرهای چند ده هزار نفری که هزاران دانشجوی آزاد دارند و بواسطۀ اینکه ما در بعد از انتخابات برنامۀ امتحانات را داشتیم ممکن است این دانشجویان در شهر مورد نظر برای آمادگی امتحانات سکنی داشتند، و موارد بسیاری از این دست.
اما اینجا هم جای ایراد به هیچ وجه نیست، زیرا بررسی کد ملی، افراد رأی دهنده در آن شعبه را مشخص میکند و دلیلی غیر قابل بررسی نیست.

3- در مورد ناظرین توضیح داده شد ولی اینجا قابل توجه است که حضور ناظرین کاندیداها اصلاً زمینۀ قانونی ندارد و این مورد بواسطۀ نظر مثبت وزارت کشور و شورای نگهبان امکان پذیر شده است که نقض آن هیچ حقی را برای کاندیدا بوجود نمی آورد.

4- چاپ شدن تعرفه به مقدار بیشتر و استفاده از آن توسط مسئولین شعب!، این خوراک فقط مورد قبول عوام ساده دل است، این اتفاق در تمامی ادوار رخ میداده اما، اولاً در چنین سطحی (11 میلیون) امکان پذیر نیست (چون ناظرین انتخابات معتمدین محلند و قرار نیست که حتماً هم نظر باشند)، ثانیاً، تعرفۀ های اضافی چاپ شده در دسترسند و حتماً قابل بررسی، پس احتیاجی به چنین حرف بزرگی نیست.

نکتۀ مهمتر در مورد ابطال انتخابات بدون دلیل منطقی است، این یعنی اینکه هدف تعیین تخلف نیست بلکه تلقین تخلف است که این هم همراستا با جنگ روانی قبل از انتخابات (نمودارهاو...) قابل درک است.

در اینجا به شبکه های بیگانه توجهی می کنیم که به شکلی گسترده به این مسائل میپردازند، مورد مهم در اینجا تلاش برای تخریب رهبر انقلاب و آقا مجتبی فرزند ایشان است که کسانی که کوچکترین اطلاعی از این خانواده داشته باشند میدانند این حرفها جفای بزرگی در حق ایشان است ولی چرا این مطالب به شکل زیادی تبلیغ میشود؟

بعضی میگویند رهبر انقلاب برای تخریب هاشمی به احمدی نژاد دستوراتی داده، اما نگاهی به نتیجه ما را بر آن میدارد که کمی بیشتر فکر کنیم.

در حال حاضر تمامی شایعات بر سر تخلف رهبری است ولی در اینجا هاشمی مرموزانه بدنبال تبرئۀ خود و شاید درست کردن شریک جرم است. اینجا تشخیص حق و باطل برای بعضی ها سخت میشود که لازمۀ سلامت تشخیص، آگاهی است که هدف من از این نوشتۀ طولانی نیز همین بود...
خداوند همه را براه راست هدایت کند... (151393)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۱:۰۸
با تشکر از نقد شما.به نظر من اصلاحطلبان بیشتر از انکه از پیروزی رقیبشان نارحت باشند،از رای 24میلیونی ان میسوزند.شاید اگر اقای احمدی نژاد با رای زیر 20 میلیون برنده میشد این مسائل پیش نمیامد.چون با رای 24 میلیونی تنها نقطه امید اصلاحطلبان که همان دوم خرداد و رای 20 میلیونی ان بود نابود شد و اصلاح طلبان که تا الان تابوت اصلاحات را بر روی دست میبردند دیگر حتی نمیتوانند این تابوت را دفن کنند چرا که این تابوت باید سوزانده شود! (151395)
 
وبلاگ مسئله روش
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۱:۳۴
الغريق يتشبث بكل حشيش! (151396)
 
غ-فر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۱:۳۹
سلام:از ادب ، متانت ، منطق ، انصاف ، جامعیت و گستره اطلاعات و اتقان ادله سپاسگزاریم (151398)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۱:۴۷
خبر مهم مهم

مستندات علمی دستکاری در آراء انتخابات دهمین دوره انتخابات

http://www.entekhabnews.us/portal/index.php?news=6435 (151399)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۲:۳۱
چرا فکر میکنید ملت همه دربست طرفدار شمایند مردم خادمین خود را میشناسند حتی آقای خاتمی هم الان محبوبیت احمدی نژاد را در ایران ندارد چطور اگر مردم به شما رای دهند نتیجه خرد جمعی است و خرد جمعی اشتباه نمیکند ولی اگر روزی خلاف میل شما رای دهند عوام هستند و روستایی و گدا گشنه به خدا اینها حرفهایی است که از طرف طرفداران شما شنیده ام مردم از این ادبیات بیزارند مردم دوست دارند به انتخابشان احترام گذاشته شود اگر ده بار دیگر هم انتخابات برگزار شود اکثریت مردم احمدی نژاد را انتخاب میکنند چون او خود را نوکر مردم میداند (151401)
 
عدالتخواه
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۳:۱۳
با تشکر از نقد شما اما به نظرم اين نقد منصفانه نيست چرا به هشتاد نامه شکايت به شوراي نگهبان اشاره نکرديد و يا چرا به راحتي از ممانعت وزارت کشور در حضور ناظران موسوي به راحتي عبور کرديد. نقد شما کاملاً يکطرفه و به نفع آقاي احمدي نژاد است. (151402)
 
اردشیر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۰۷:۳۹
هشتاد نامه به طور قطع به موارد تخلف موردی مربوط می شود و بعید است آرا را حتی به اندازه صد هزار رای جابجا کند، چه برسد به ده میلیون. در ضمن تعداد ناظران درخواستی آقای موسوی فکر می کنم حدود 3600 نفر بود که به 2900 نفر از آنها کارت داده شد (بقیه مشکل نقص مدارک داشتند) که این رقم 2900 نفر از تعداد ناظران تک تک کاندیداهای دیگر بیشتر است. انصاف هم خوب چیزی است. اگر معتقدند تقلب شده، باید تقاضا کنند آن چند صد صندوقی که بدون حضور ناظر ایشان بوده باز شماری شود، نه اینکه تقاضای ابطال انتخابات را بکنند. (151525)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۱۶:۰۶
آیا میدانید تعداد ناظران آقای موسوی از نامزدهای دیگر بیشتر بوده است!؟ (151546)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۵۸:۴۱
دوست عزيز مثل اينكه متوجه نيستيد كه اگر آن هشتاد اشكال چيز دندان گيري داشت خود آقاي موسوي آنها را در نامه مي آورد و در خصوص عدم حضور ناظران راه حل قانوني نام بردن از اين صندوقها و بازشماري آنهاست حالا چرا نمي خواهيد مسئله به اين سادگي را قبول كنيد و دائم بر طبل احساسات و ادراك انتزاعي خود تكيه مي كنيد الله اعلم (151843)
 
حامی او
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۱۸:۱۶
آقا یا خانم عدالتخواه
فقط جواب سوال من رو بدید....
به نظر شما اگه تخلفی وجود داشت خود موسوی ازش می گذشت که آقای اسفندیاری قیدش نکرده؟

چشم هاتون رو باز کنید لطفا...
ببینید کی پشت این قضیه است.... (152429)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۳:۱۷
نویسنده محترم چرا به درخواست مردم که در راهپیمایی روز دوشنبه مطرح شد و میلیون ها نفر آن را درخواست کردند توجه نمی کند و مبنای استدلال خود را جای دیگری استوار کرده است. آیا درخواست مردم (که از دیدگاه ایشان و هم فکرانشان خس و خاشاک به حساب می آیند) این گونه باید مورد جفا قرار گیرد. (151403)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۵:۳۳
خب الف هم کاملا مرز بندی خودش را مشخص کرد و از مردم دوری جست.
آقای توکلی بدانید که معشوقه قدرت زودگذر است. چه خوب که در کنار مردم می ماندید و به خبر دهی بی طرف می پرداختید. (151407)
 
فاطمی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۲۵:۵۳
جالبه که شما خودتون، دور و بریاتون و یک گروه پر سرو صدا را مردم می دانید . مشکل موسوی و دور و بریاش دقیقا همینه، اینها آنقدر پر سر و صدا هستند که اصلا فریاد خفته و در عین حال کم صدای عموم مردم نجیب ایران را نمی شنوند. (151580)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۶:۰۶
خدا را شکر که مردم درست انتخاب کردند و این دیکتاتور قانون گریز مدعی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب نکردند وگرنه خدا میداند که چه بر سر مردم میرفت
آقایی که تحمل یک تذکر کوچک را ندارد و چنان برآشفته میشود چگونه میتواند کشور را اداره کند (151409)
 
هادی آگاهی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۶:۱۳
این ها همانهایی هستند که انقلاب را برای خودشان می خواستند و نه برای مردم. گشت های ارشادشان شلوار جین را از پای مردم بیرون می کردند و می گفتند \"حالا به خانه ات برگرد\" و پونز در پیشانی دختران فرو می کردند و .... حالا همه شده اند حامی آزادی های اجتماعی.
در کمال بی شرمی از فرمان هشت ماده ای امام خمینی صحبت می کنند و می گویند: این منشور حقوق شهروندی امام است، در حالی که همه می دانیم که آن نامه را امام تنها برای همین فاشیست های دهه ی 60 نوشته بود.
وا اسفا!
یک چیزی هم نقل کنم جالب است.
آیت الله خامنه ای در بازگشت از سفر حراره به شدت مورد انتقاد طیف چپ ( میر حسین و دوستان) قرار گرفت، به گونه ای که رییس جمهور را به شدت دل آزرده کردند.
آیت الله خامنه ای این گونه می گوید:
\"اینها آنقدر انحصار طلب هستند و جزخودشان هیچکس را حاضر نیستند بپذیرند تا به حال چندین بار هم ریاست جمهوری را زیر سؤال برده اند مثلاْ در همین مسافرت به حراره که هرانسان بی تفاوتی هم ازاین مملکت می فهمید که چقدر آبرو برای جمهوری اسلامی بود ولی یکی از اینها اصل سفررا هم زیر سؤال برده که این مسافرت چه لزومی داشته درحالی که این همه هم ارزودلار خرجش گردیده است، آیا بهتر نبود که صورت نمی گرفت ؟
به هرحال چند بار خواسته اند که هیئت دولت را تغییر دهند وهمهء وزرا را یک دست مثل خودشان کنند که من مخالفت کرده ام و البته اگر چنین می شد ضربهء سختی بود \"
نمی گویم که رهبری با ایشان مخالف است اما از این متن ره وضوح می توان فهمید که آنها انحصار طلبانی هستند که جای بحثی را باقی نمی گذارند. (151410)
 
سلیم
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۶:۳۷
کجا رفتن طرفداران بحث آزاد!؟ ببینم طرفداران شعار تقلب گسترده چه جواب منطقی برای متن بالا دارن؟ بهتره هرچه زودتر جواب بدن چون درغیر اینصورت معلوم میشه که اصولآ جوابی ندارن ! (151411)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۰۱:۲۱
موافقم. هیچ منطقی ندارند فقط با شیوه های ژورنالیستی مردم فریب، اتهامات کلی و مبهم می زنند و فضا سازی می کنند. از مردم می خواهم سخنان کلی بدون مرجع را نپذیرند. پیشنهاد می کنم کلیه صورتجلسه های انتخاباتی و مدارک مربوط در صورت بازشماری آرا به صورت اسکن شده در وبسایت شورای نگهبان قرار گیرد . برای رسوایی فضاسازان مثل این متن روشن کننده باید برای مردم شفاف سازی شود.اگر نتوانستند تقلب در حد حداقل 5.5 میلیون در انتخابات را ثابت کنند باید محاکمه شوند. حتی خسارت روحی و روانی تخریب جشن پیروزی ما را باید بپردازند. ما کوتاه نخواهیم آمد. (151679)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۲:۰۰:۳۰
بیا در خیابان با هم صحبت کنبم آقای توکلی اظهار نظرهای سازنده و محکم مخالف مطلب را منتشر نمی کند مصلحت اندیشی است... (152531)
 
majid
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۶:۴۴
احسنت، عالي بود، خدا پدرت رو بيامرزد استفاده كرديم (151412)
 
مونا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۱۰:۵۲
با مجيد شديداً موافقن (151532)
 
رحمانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۷:۰۲
جناب آقای اسفندیاری
چگونه ادعا می کنید که تخلف انتخاباتی و تخلف قانونی در مناظره ها دو موضوع جداگانه هستند؟
شما می گویید که اگر کسی با توهین و افترا به دیگران و قول و قرارهایی که اصلا در حوزه ی اختیارات یک رئیس جمهور نیست به تحریف اذهان عمومی پرداخت و به شخصی حمله کرد که حضور ندارد و نمی تواند از خود دفاع کند، تخلف انتخاباتی نکرده است؟
آیا تخلف انتخاباتی از نظر شما تنها جابجا کردن رای های کاغذی است؟
اگر راست می گویید باید پیش از انتخابات به افرادی که به آنان توهین شده اجازه میدادند که در صدا و سیما از خودشان دفاع کنند تا مردم با شنیدن حرف های دو طرف به قضاوت بنشینند.
تحریف اذهان عمومی یک تخلف آشکار است که در مقابل آن سکوت شده است.
دیگر اصلا بحث تخلف آرائ انتخاباتی نیست.
کسی که اینگونه دارای رفتار ناشایست اخلاقی است و در پیامبرگونه هم قصد اصلاح جهان را دارد در حالی که پیش از همه باید به اصلاح خویشتن بپردازد شایستگی ریاست جمهوری یک کشور اسلامی را ندارد.
مسلمان نیست کسی که چشم روی اینهمه قبح اخلاقی ببندد. (151413)
 
فاطمی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۳۹:۰۲
تخلف انتخاباتی ارتباطی به تقلب گسترده ندارد و دو مقوله کاملا متفاوت است که از طرفین سرزده است.
میر حسین باید توضیح دهد چرا در پایان روز انتخابات و قبل از شمارش آرا اعلام کرده است 30 میلیون رای دارد و پس از شمارش آرا مدعی تقلب گسترده گردیده و موجب تحریک مردم، آشوبهای فراگیر، تلفات انسانی و بی آبرویی نظام شده است. چیزی که در تاریخ انقلاب سابقه نداشته است.
این بود آن قاعده بازی که ایشان از آن دم میزد و این دولت را متهم می کرد که قواعد بازی را زیر پا گذاشته است؟ (151615)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۱۰:۴۸
حرفهای کلی نزنید، تخلف در انتخابات در تمام دنیا تعریف تقریبا مشخصی دارد. این صحبت شما وجهه حقوقی در مورد انتخابات ندارد. بر طبق ادعای آقای موسوی، باید انتخابات باطل شود. این فقط در صورتی ممکن است که تخلف گسترده در مورد جابجایی رای مردم صورت گرفته باشد. در ابتدای مناظرات به همه تفهیم شد که در صورت ایراد ادعا نسبت به نامزد دیگر فرصت برای پاسخگویی نامزد مقابل محفوظ است و این به اصل برگزاری انتخابات ربطی ندارد. این عمل قانونی را نمی توان دلیلی برای ابطال انتخابات دانست. (151715)
 
ناصر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۴:۰۳:۰۱
دوست عزيز رحماني جا تخلف انتخاباتي با تقلب گسترده فرق دارد و نحوه رسيدگي به آن و مجازات آن هم متفاوت است بابا زبان همه مو درآورد تا اين را به شما ها حالي كند كه اگر همه اين مواردي كه شما مي گوييد از نظر قانون تخلف هم باشد باز هم باتقلب گسترده متفاوت است وتاثيري در بطلان انتخابات ندارد و تنها فرد متخلف بايد مجازات حقوقي آن را متحمل بشود. بابا يه كم منطق داشته باشيد و اين قدر دائم يك موضوع را بدون فهم كامل آن تكرار نكنيد كار خوبي نيست و اين احساس را به مخاطب مي دهد كه شما اصولا توجهي به منطق نداريد و اصلا نظرات و متن را نخوانده يد و تنها براي مخالفت آمده ايد اظهار نظر كنيد (151860)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۴:۲۲:۲۵
آقای رحمانی، این نقد اخلاقی شما در مورد صحبت در مورد افرادی که در مناظره حاضر نبوده و قادر به دفاع از خود نبوده اند، آیا شامل آقایان محصولی، کردان و رحیم مشایی نیز می شود!؟
البته بنده شخصا هیچ نظر مثبتی به دو نفر آخری ندارم، اما خوب است اگر شما یک اصل اخلاقی را مطرح می کنید همه را با یک چشم نگاه کنید. (151907)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۷:۲۹
بامزه است که خانم رهنورد در مصاحبه با بی بی سی اینچنین سفره دل میگشایند که هواداران احمدی نژاد تیپهای خاصی هستند ! آنها همان اول صبح به صندوقها رفتند و رایشان را دادند ولی هواداران ما که بعدا مراجعه کردند با کمبود برگه رای روبه رو شدند!
تصور میکنم این ادعا سخیف تری و کودکانه ترین سخنی است که در باره رای 40 میلیونی مردم بر زبان آورد! ادعای دیگر ایشان انگشت گذاشتن بر مسائل قبیله ای و لر و ترک بود که آن هم جز اهانت به مردم ایران نیست. (151415)
 
امیری
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۴:۲۴:۲۰
آقا من شخصا تکذیب می کنم!

بنده طرفدار احمدی نژاد هستم، اما نه تیپ خاصی هستم و نه اول صبح رای دادم!

واقعا قدرت و منطق استدلال خانم رهنورد در نوع خود منحصر به فرد است. (151911)
 
حسين
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۲۸:۳۹
متاسفانه در اين انتخابات شاهد بوديم كه عليرغم شعارها و ادعاهاي قانون مداري برخي افراد قانون را تنها تا جايي قبول دارند كه مغاير با منافع و انتظاراتشان نباشد. متاسفانه در حال حاضر با برنامه ريزي دقيق براي برخي هواداران پر شور باورها و مسلماتي درست شده كه باعث گرديده استدلال و منطق و قانون و فرمايشات رهبري و .... به حاشيه رانده شود. اگر براي اصلاح اين باورها اقدام نشود پي از طي مراحل قانوني بررسي ادعاها در مورد انتخابات اگر نتيجه خلاف اين باورهاي ساختگي و دروغين باشد با بحران جديمواجه خواهيم شد و شور و هيجان تزريق شده به اين افراد در كنار اين باورهاي ساختگي زمينه مناسبي براي توسعه تشنجات اجتماعي و ورود به مراحل بعد سناريوي طراحي شده براي عبور از قانون ، عبور از نهادهاي قانوني، عبور از حقوق اكثريت مردم و حتي عبور از رهبري را فراهم خواهد كرد. لذا بر همه آحاد جامعه و بويژه دستگاه هاي اطلاع رساني ، مطبوعات و راديو تلوزيون است كه با توسعه اطلاع رساني و ايجاد زمينه هاي طرح ادعاهاي كاذب و نقد آنها در اصلاح ذهنيت هاي تند و باورهاي غلط سريعا اقدام كنند و با برگزاري مناظره هاو كشاندن مجدد مدعيان تو خالي به جلو انظار مردم و رسوا كردن آنها ،جلوي مخاطرات آينده را بگيرندو آنها را از موضع مظلوم نمايي به موضع سهل انگاري در حفظ حقوق و منافع ملي ، قانون شكني ، بي احترامي به نواميس ، امنيت و جان مردم بكشانند و بهانه هاي آشوبگري و فتنه سازي را از آنها سلب نمايند.
كوتاهي و قصور در اين زمينه جبران پذير نخواهد بود. (151418)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۰:۰۰
چرا اینقدر حق و ناحق میکنی؟ از کجا دستور گرفتی؟ چرا به همین شیوه واسازی و دیکانستراکشن نتایج انتخابات را تحلیل نمیکنی؟ (151421)
 
majid
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۰:۴۲
عالي و منطقي بود عقلايي بود و 100 درصد قبول دارم (151423)
 
meysam
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۱:۱۲
واقعا تحلیلی جامع تر و کامل تر از این ندیده بودم. با مطالعه این مطلب هر انسان عاقل و سالمی باید قانع شود. با تشکر (151425)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۱:۱۷
من فکر میکنم بهتره به جای متهم کردن آقای موسوی به تنهایی،یادمون باشه که کسانی که به کوی دانشگاه ریختند و اون فجایع رو به بار آوردن مسلما از طرفدران آقای موسوی نبوده و نیستن و مسلما این افراد از جایی در دولت دستور گرفته اند.البته من هم موافقم که جنجال و اغتشاش نباید به وجود آورد ولی از طرفی فکر میکنم کمتر کسی باشه که ندونه گارد ویژه و لباس شخصی ها چه بلایی سر جوونهای همین مرز و بوم دارن میارن.ما غصه میخوریم که اسراییل داره جوونهای فلسطین رو میکشه اما آقایان یک سوال آیا بدتر از آنها ایران نیست که ایرانی، ایرانی میکشه؟ ولی با این حال من هم به دولت حق میدم که نیروهای اغتشاشگر ،البته نه مردم عادی ودانشجویان،رو دستگیر کنه و ازشون تشکر هم میکنم.
فقط یک مطلبی هم که خواستم بگم جشن رییس جمهور و اون مصاحبه مطبوعاتی بی موقع ایشون بود که ظاهرا به جای آرام کردن مردم نتیجه عکس داد. (151426)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۲:۴۷
الان همه میدونند که هیچ تقلبی در کار نبوده و به نظرم خود آقای موسوی هم متوجه اقدام شتابزده خود شده است. این اعتراضات هم ربطی به تقلب ندارد و یکجور زهرچشم از نظام گرفتن است. من تعجب میکنم که آقای موسوی چگونه خود را طرفدار قانون اساسی و نظام و ولایت فقیه میداند. آقای موسوی و هاشمی توجه کنند که یکسال دیگر ماهواره و اپوزیسیون از ایشان حمایت نخواهند کرد و حتی همه انتقاد خواهند کرد که چرا موسوی با آمدنش باعث شد که خاتمی نیاید! موسوی چند وقت دیگر نه بین اصلاح طلبان طرفداری خواهد داشت و نه بین اصولگرایان. ایشان گول سادگی بیش از حد خود را خورد که هم زمان تبلیغات متدینین را مایوس کرد و هم بعدازشکست همه بزرگان را مایوس کرد.
در بسیاری از شعب که نمایندگان موسوی نتایجش را امضاء کرده اند آقای احمدی نژاد با فاصله بسیاری اول شده است. آخر این که بازی بچه گانه ای است که راه انداختند و آبروی خودشان را هم بردند؟ چرا اینقدر شتابزده و بدون دلیل به کل نظام تهمت تقلب زدند؟ ما ملت انتظار داریم درصورتی که آقای موسوی نتوانستند تقلب را اثبات کنند، دادگاهی ایشان را محکوم کند و واقعا تمام جلسات دادگاه از تلوزیون پخش شود تا ببینیم واقعا آقای موسوی چه حرفی برای گفتن دارند و چه کسانی با مشاوره های غلطشان باعث این آبروریزی برای ایشان شدند! ما مردم ناظر انتخابات بودیم و در صندوقها حضور داشتیم و شهادت میدهیم که در سیستم انتخاباتی ایران به دلیل حضور دهها ناظر و معتمد محلی و کارمندان آموزش دیده امکان تقلب در این سطح کاملا صفر است. آقای موسوی که جوابی برای احساسات و هیجانات طرفداران خود که بازی خورده این ساده لوحی ایشان هستند دارند؟
شکی نیست که این بازی تقلب را فقط برای این راه انداختند که جلوی دولت احمدی نژاد برای پیگیری مفاسد اقتصادی و خیز بلند برای آبادانی کشور و توفیقهای سیاست خارجی دولت را بگیرند و هرکس در این توطئه سهیم بود بایستی محاکمه و افشا شود.
بیچاره مردم و اون اکثریتی که اینطوری به رایشان توهین شد. خدایا به تو پناه میبریم (151125)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۰۰:۱۱
شما همه اید؟ (151499)
 
گنجی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۴:۰۲
از نشانه های عقل سلیم داشتن انصاف و مدارا با مردم است (حدیث از معصوم) واقعا جای سوال هست که آقای موسوی در این 4 سال دولت آقای احمدی نژاد حتی یک کار مثبت هم از دولت ندیدند یعنی تمام کارهای دولت غیر کارشناسی عوام فربانه بوده به نظر من کسی که انصاف ندارد لیاقت و صلاحیت انتخاب شدن را هم ندارد خدا را شکر ایشان رای نیاوردند پایبندی به قانون آقایان را هم دیدم شما اگر یک سند معتبر دال بر تقلب داشتید تا الان گوش فلک را کر کرده بودید (151427)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۴:۰۲
چه عجب الف یک مقاله در دفاع از عملکرد وزارت کشور نوشت و جواب خوبی به جر زنی بچه گانه موسوی داد بسی جای امید است
اما اعتراض بنده به بخش اول مقاله است که برخورد خشن انتظامی و لباس شخصی یعنی چه ؟
ببینم از نظر شما در مقابل کسی که چماق بدست است و به ناموس مردم رحم نمی کند قصد تصرف اماکن نظامی را دارد اتوبس ها را اتش میزند باید با محبت و منطق صحبت کرد و یا او را در اغوش کشید
همین سایت در خبری از حرکت نیروی انتظامی در برخورد با موتور سواران چماق بدست تمجید میکند چون شاید موتور سواران از تیپ تندرو های مذهبی است اما از برخورد قاطع نیروی انتظامی با تندرو های اصلاح طلب و لیبرال به خشونت نام میبرد
من واقعا سوال دارم اگر خشونت بد است برای هر دو بد است و اگر برخورد قاطع و دست گیری خوب است باید برای هر دو طرف خوب باشد ضمن اینکه ما خواستار برخورد قاطع با هر تجاوز گر به حریم امنیت روانی و عمومی مردم است از هر کسی و طرفی باشند و این خشونت نیست قاطعیت در برخورد است که اگر از ابتدا وجود داشت وضعیت اینگونه نمیشد (151428)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۴:۲۹
حیف از اون وقتی که گذاشتم و اینو خوندم !

نمی دونم کی وقت گذاشته و اینا رو نوشته!

فکر می کنم بهتره با چشاتون فقط تا نوک بینی تونو نبینید ..!

به امید فردایی بهتر (151429)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۵:۰۵
Perfect (151431)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۵:۲۷
حالا یه سوال ما بپرسیم

آیا افراد گارد مجهز به لباس ضد گلوله نیستن؟

آیا مردم اسلحه داشتن؟ آقا برید یه کم خجالت بکشید، خانواده های این بازماندکان هستن، برید بپرسید بچه هاشون چند سالشون بوده، چی کاره بودن و چی دستشون بوده.

آیا برای این که مردم آروم بشن، باید بهشون شلیک می کردن؟ به کسی که چیزی نداره ؟ واقعا متاسفم برای شما، هیچ جا نرفتن سراغ اون بی شرف و نامسلمونی که دستور شلیک داده، اون وقت شما به فلان کاندید ربطش دادید؟

آیا مسئولین صدای اعتراض کاندیدا های معترض رو شنیدن؟ فقط موسوی نیست که معترض، اون دوتای دیگه هم می گن، چرا برخورد غیرقابل توجیه این پلیس بی شرف و اون لباس شخصی های بی آبرو رو می ندازین گردن کاندید ها؟

اگر از همون اول که اعتراض داشتن، رسیدگی می شد، چرا مردم خونشون به جوش بیاد؟ آقای احمدی نژاد توی سخنرانی یکشنبه شون، دهنشون رو باز و چشاشون رو بسته بودن، ایشون مردم رو تحریک کردن یا دولت؟
یه هفته است، اسمس ها رو از کار انداختن و سایت ها رو بستن و موبایل ها رو قطع می کنن و اینترنت رو قطع می کنن، که چی؟

فکر کی کنن مردم بیچاره، یه مشت گوسفندن گیر این بی همه چیزا افتادن.

خدایا تو به داد ما برس،یک نفر نیست بگه چرا با مردم این گار می کنن؟
مردم اعتراض دارن، اون اعتراض به جا.
اگر به اندازه نخود فکر کرده بودن و انقدر ناشیانه تقلب نکرده بودن، که کسی نمیفهمید، اما آنقدر تابلو تقلب کردن، که به شعور همه برمی خوره.

آهای آقای محترم نویسنده، اگه نمی دونی بدون، هیچ امیدی نیست که شورای نگهبان بی طرف باشه، جنابعالی که آمار مردم رو از بچگیشون داری یه نگاه به اعضا و ریس شورای نگهبان کنی میفهمی. هر بنی بشری، دیدگاه و حرف های اونا رو شنیده و می شناسشون، جنابعالی رو نمی دونم!

الان هم انقدر زمان گذشته که یه جوری که بالاخره شرعا و قانونا بگن، لعنت برهرکی گفته تقلب شده، کو؟ کجاست؟

آقای احمدی نژاد، صلاحیت نداره. این رو دیگه هر آدمی که دلش یه کم صاف باشه می تونه درک کنه، ایشون به کی توهین نکرده؟
از من آدم عادی که سیاسی هم نیستم شروع کرده تا آقایان ...، من نمیفهمم، شماها که ادعاتون میشه، چطور درک نمیکنین، آقایان مورد توهین بدون مدرم ایشون پست های خاصی دارن، می فهمین؟ یا هنوز چشاتون رو بستین؟

آقای احمدی نژاد، ادبیات صحبت کردن درستی ندارن، ایشون مردم رو به اغتشاش وادار می کنن یا کاندیداها، خودتون دیدین، توی صحبت یکشنبه شون چی نگفتن؟

یه کاری کردن، همین شما خبرگزاری ها، خجالت کشیدن و سانسور کردین.

آقای نویسنده ببین کجا زندگی می کنی و چجور استدلال می کنی، همین طوری برای خودت بهم آسمون ریسمون نکن. آدم یک آن تصور کنه، در محضر خدا هست، انقدر مسائل رو نمی پیچونه که یه نتیجه گیری غلط بگیره.

آقای نویسنده، در ارزش متن مقاله شما همین بس، که شما هم مهر تاییدی بر حرف های احمدی نژاد زدین، شما هم گفتین، آقا انتخابات ما در طول این سی سال نمایشی بوده و همیشه تقلب میشده، شما گفتین، بله فرشته نجات ما، آقای احمدی نژاد پاکی که اصلا دروغگو و دیکتاتور و بی ادب نیست، رای اورده البته با متد و روش انتخابات قبلی ، نتیجه اینکه: خفه شین

بله نتیجه آخر درست هست، مردم خیلی وقت خفه شدن، بعد چند هفته هم دیگه مثل همون آدم های مرده ای میشن که تو نویسنده و سردمداران نظام، علاقه خاصی به آنها داری. و دوباره شروع می کنین اراجیفی در مورد فلسطین و... بنویسین. آره برای ما همیشه مرده ها و مردم همسایه از برادر و خواهرهای خودمون عزیز تر بوده و رسانه و خبرگزاری ها و خبرنگاهر های ما، لیاقتشون بیشتر از این نیست که بشینن زیر کولر در مورد بدبختی های مردم دنیا بنویسن.

اما، خدایی هست، من و امثال من از هیچکدوم از اونایی که قلمی برداشتن و یا کاری انجام دادن برای توجیه و یا تقبیح کسی نه برای رضای خدا، بلکه برای منافعشون، نمیگذرم.

دیدار همه ی ما به قیامت (151432)
 
محسن از آلمان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۶:۴۴
با سلام. از احمدی نژاد به خاطر گندی که به سیاست خارجی ما زده به شدت متنفرم! امااز رای خودم به آقای موسوی شرمنده و متاسفم.!این بود جواب اعتماد ما! 7نفر کشته بشوند و تو استدلاالت برای تقلب فقط این باشه که احمدی نژاد با فریب کاری در مناطره ها رای جمع کرده!.اتفاقا دیشب که با در یک جمع دوستانه دانشجویی در برلین که اتفاقا به جز 1 نفر همه جمع 5 نفری ما از طرفداران موسوی بودیم می گفتیم که این حرف آفای موسوی خودش تایید آرای انتخابات کنونی است. در وافع قبول کردی که احمدی نژاد هم در مناظره و هم در انتخابات برده ! آفای موسوی ما در ایران نبودیم که با اشارت تو بریزیم بیرون ولی جواب این 7نفر کشته و خانواده اش را با همین استدلال می دهی!.از همسرم دومنیک هم عذرخواهی می کنم چون همیشه در مناظرات می گفت که موسوی حرف های عامیانه و ببخشید به اصطلاح خاله زنکی می زند ! اما من آتیشم برای این آفا سید خیلی تند بود! حالا هم امیدوارم هر چه زودتر اوضاع وطنم به حالت عادی و آرامش برگرده ! این نهایت آرزوی من و دوستانم است که الان در کنار من نششته اند. محسن/ عباس /رضا و داوود از آلمان (151434)
 
م.ر.
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۳:۰۷:۰۸
سلام
اشتباه میکنید که فکر میکنین مردم به اشارت آقای موسوی ریختن بیرون. آقای موسوی در تمام بیانیه هاشون بر حفظ آرامش تاکید کردن.برای راهپیمایی دوشنبه هم در خواست مجوز کرده بودن که ندادن ولی مردم با همه ی تهدید ها رفتن.من فکر میکنم آقای موسوی معتقدند که آقای احمدی نژاد در حین تبلیغات تخلف داشتن و این از مواردیه که حق اعتراض به روند انتخابات رو ایجاد میکنه. (152789)
 
یزدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۴:۳۹:۵۶
شما بیانیه اول و دوم موسوی رو دیدین؟خوندین؟همونهایی که روز بعد از انتخابات منتشر کرد؟میشه بگین دقیقا کجاش بر حفظ آرامش تاکید کرده؟تا جایی که من خوانده ام همه اش تحریک احساسات زرفدارانش برای ریختن به خیابانهاست و القا این شبهه که همه نتایج از قبل تعیین شده!(حتی قبل از شکایت رسمی)
حتی در بیانیه سوم که مثلا دعوت به آرامش کرده در ادامه خطاب به نیروی انتظامی گفته که باید احساس هواداران من را درک کنید اینها به خیابان می آیند چون حقشان را می خواهند!
ایشان نمی دانند در این مساله حق از طریق شورای نگهبان باید اعاده شود نه از طریق ریختن در خیابانها! (153370)
 
حمزوی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۵۷:۵۶
آقا تو اون ور آب نشستی چه خبر داری از جزئیات امور در اینجا. اگر کمی غیرت و شانس داشتی اینجا می بودی و در زایش و استقلال سیاسی مدنی ملت شرکت میکردی. (153027)
 
مصطفى
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۲:۵۴:۲۶
آقا محسن عزيز،
شما كه اين همه از سياست خارجى دولت شاكى هستى، كاش استدلالت را هم ارائه مى‌دادى! و يا لااقل مقايسه‌اى بين برخى مواضع منفعلانه سابق و مواضع شجاعانه دولت نهم مى‌كردى و به صورت علمى ومنطقى آن را به نقد مى‌كشيدى! (153267)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۴:۵۵:۱۳
آقا محسن از آلمان اگه آلمانی بلد بودی میفهمیدی احمدی نژاد چقدر بین خود آلمانیها طرفدار داره
برو یه کلاس زبون اقلا (154564)
 
vahid
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۷:۴۱
از تحلیل بسیار مستحکم و متقن فوق تشکر می کنیم. آقای موسوی دنبال بهانه است که تمام شکست خود را روی دوش دیگران بیاندازد.مردم شاهدند که واقعا مدعیان اخلاق گرایی و قانون گرایی چه کسانی هستند!آنها دموکراسی را تا وقتی می خواهند که به نفعشان باشد.بزرگترین مقصر آشوبهای اخیر خود ایشان و مافیای قدرت و ثروت(خاندان....) که پشت سرشان است می باشد. از اول معتقد بودم موسوی سرباز این جنگ انتخاب شده است.مردم به کسی رأی دادند که بیشترین ارتباط معنوی را با انها برقرار کرد.مردم فعالیتهای دولت نهم را دیدند و به تلاش ،ساده زیستی ولایت مداری ،گفتمان امام و انقلاب رأی دادند.بقول رهبر عزیز انقلاب باید خداوند متعال را برای این معجزه الهی شکرگزار بود.مردم مناظره ها را دیدند و صداقت کاندیداها را تشخیص دادند.همه شاهدیم که کسانی که مدعی بودند رقیبشان دروغگوست، چهره واقعیشان چیست.بنظر من موسوی چهره موجه خود را در این انتخابات به راحتی از دست داد و عقلانیت را به شهوت قدرت و ثروت فروخت. (151435)
 
behman
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۷:۴۸
دوست گرامي من بر خلاف نظرات و فلسفه بافيهاي شما و اتفاقي كه افتاده اصل شكايت واعتراض را منتفي و بلا اثر ميدانم . مشخص است كه شنونده اعتراض ما ممكن است خودش موضع داشته باشد اصلا سخنگوي نورچشمي رئيس جمهور عضو مؤثر شوراي نگهبان است چه جاي اعتراض. نتايج بهت انگيز آنقدر سريع انعكاس يافت كه همگان را دستپاچه كرد. منهاي نابرابريهاي بهره مندي از امكانات عمومي قبل از انتخابات براي كانديداها،خيل عظيم همراهان قبل از انتخابات براي مهندس موسوي،همه نظرات همشهريان خودم،همكاران خودم،همسايگان خودم،پچ پچ هاي هنگام راي گيري،كاهش تعرفه ها ،نامانوس بودن وضعيت آراءكانديداها در حوزه زادگاه خودشان،شتابزدگي در اعلام نتيجه،امنيتي كردن فضاي جامعه، قطع سيستمهاي ارتباطي حتيsms،هماوردخواهي بعد از انتخابات ، حمله مسلحانه به معترضين،دستگيري فعالان سياسي يك جناح، همگي ضمن حكايت از احتمال عدم قطعيت نتيجه اعلامي، گواه بر اين مدعاست كه به خاطر پيشگيري از ازهم پاشيدگي اجتماعي و كشتار هموطنان و بازگشت آرامش به جامعه بهتر است آقاي موسوي از طرح شكايت بگذرد. دوستان كه اينهمه نسبت به نتيجه مطمئن هستند قطعا در تجديد انتخابات هم به نتيجه قبل ميرسند بنابراين بقصد ايجاد جو اعتماد و پيشگيري از اغتشاش افرادشرور و داراي سوء نيت، برگزاري انتخابات مجددعلاوه بر منافع فوق الذكر حتي از ريختن خون يك بيگناه كم هزينه تر است. والي الله عاقبه الامور (151437)
 
reza
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۷:۵۲
كسي كه خود را به خواب زده است با هيچ امكاني نمي توان او را از خواب بيدار كرد . (151438)
 
میر حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۳۸:۲۷
آذری زبانها فرزند خود را تنها نمیگذارند خوب مگر 13میلیون رای از کجا جمع شده است لر ها داماد خود را تنها نمگذارند (سخنان خانم رهنورد) ببینید مستندات مدعیان اصلاحات در ایران چقدر بی اساس است واقعا خنده دار (گریه دار) است. (151441)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۴۱:۴۲
والسلام علی من التبع الهدی (151449)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۴۳:۱۷
كلي خنديديم مرسي
حداقل يه دور ميخوندي تناقضاتشو برطرف ميكردي.
طبق قانون استفاده از اموال دولت براي اهداف تبليغاتي جرم است
شما كلي توجيه عجيب آوردي!
اينم يادتون رفت بگين كه اغلب مراجع به آقاي احمدي نژاد تبريك نگفتن البته فكر نميكنم تحليلي روي اون داشته باشي!
حداقل يك نفر جواب موسوي رو داده كه! بقيه هم كه سكوت كرده اند دليلش نامشخص است پس از طرف ديگران حرف نزنيد (151451)
 
جوادي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۴۳:۲۲
استدلالي بسيار عالي و منطقي بود. جا دارد اين مقاله مستدل در جرايد كثيرالانتشار و صدا و سيما منتشر شود تا بلكه آقاي ميرحسين و حاميانشان پاسخي بدهند. حيف از اين مقاله كه در گردوخاك مبارزات تبليغاتي و خياباني مهجور بماند. اميد است حاميان سلامت انتخابات و طرفداران آرامش اين مقاله را چاپ كنند و مجانا در اختيار مردم بگذارند و در تجمعات و نماز جمعه ها بجاي مطالب احساسي و گاه توهين آميز و تحليلهاي سياسي ، همين مطالب منطقي را ميان مردم پخش كنند. جوادي از تهران. (151452)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۴۵:۳۴
به نظر شما چرا با اینهمه هجمه علیه دولت مردم باز به احمدی نژاد رای دادند چرا مردم به یک آدم دروغگو باید رای بدهند من فکر میکنم سیب زمینی ها کار خودشو کرده واقعا این توهین به شعور مردم نیست آقایانی که دم از اخلاق میزنند چطور به راحتی به ملت توهین میکنند امیدوارم درسی برای آیندگان باشد فاین تذهبون یا اولی الابصار (151456)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۴۷:۴۷
من واقعاً متأسفم. من با آنکه به آقای موسوی رای ندادم برایشان احترام ویژه ای قائل بودم. ایشان خود مسؤول شکستن حبابی است که انقلاب برایشان ساخته بود. شرایط انسانها را نشان میدهد. (151461)
 
محمد علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۴۸:۱۴
با سلام و احترام به همه گردانندگان سایت الف
واقعا این متن بهترین گفتار و مستدل ترین بیان از بعد از انتخابات و اغتشاشات اخیر بود که با بی طرفی کامل و با دلایل معقول به نقد مواضع و سخنان و اعتراضات مخالفان نتایج پرداخته است. واقعا آقای موسوی و دیگر مخالفان اگر مانند این گفتار و با همین سبک متین ، دلیلی دارند بیان کنند و مردم شریف ایران را بیش از این در رنج وناراحتی و اضطراب نگه ندارند (151466)
 
mohammad
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۴۸:۵۵
من به هیچ کدام طرف دعوا کاری ندارم .بفرمئد مسئولیت حفظ جان مردم با کیست. وچقدر از بودجه کشور هزینه حفظ امنیت می شود. (151469)
 
بچه مشد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۴۹:۳۷
من بعلت بي ارزش بودن تحليل فوق (از ديد خودم)همه آنرا نخواندم ولي فقط در بند 2-1 نكته جالبي مرقوم شده كه\" آقاي موسوي به عنوان يك نامزد هيچگونه مسئوليت قانوني در قبال تشخيص و مراقبت از «امنيت ملي» ندارند. طبعا رييس جمهور به عنوان «رييس شوراي عالي امنيت ملي» بيش از ديگران در اين خصوص به اطلاعات دسترسي داشته و جهت مراقبت از امنيت ملي مسئوليت و اختيار قانوني دارد.\"سوال بنده اينست كه اگر رئيس جمهور رئيس شوراي امنيت ملي شناخته ميشود پس چرااز آقاي رضائي از حمله قريب الوقوع امريكا( در مناظره با آقاي رضائي) با تعجب سوال ميكرد؟پس اين جواب به ذهن ميرسد كه ايشان فقط قانونا\" اين پست را داراست وبدليل اينكه نامحرم بوده به ايشان گفته نشده است. (151470)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۵۱:۲۶
حقيقتا استدلال هاي درستي است.بايد صدا و سيما با برگزاري گفتگوهاي باز بين اطراف مساله به نقش اطلاع رساني سالم و منطقي خود عمل كند.اكثر مردم ما اهل منطق اند .همچون امام و رهبري مردم را باور كنيم. (151475)
 
پرسشگر!
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۵۱:۲۸
چه دلیلی برای سلامت انتخابات از این بالاتر که حتی روزنامه واشنگتن پست و برخی مراکز نظرسنجی غربی هم دیروز اعتراف کردند که طبق نظر سنجیهای آنها، رای احمدی نژاد به موسوی 2 به 1 بوده است. آقای موسوی پاسخ دهد که آیا این مراکز غربی هم وامدار دولت نهم بوده اند و به خاطر احمدی نژاد اعتبار علمی و خبری خود را زیر سوال می برند؟!ضمن احترام به کلیه رای دهندگان محترمی که به آقای مهندس موسوی رای داده اند به عرض می رسانم با ادامه موضع گیریهای اخیر آقای موسوی، برای بنده روشن گردیده که ظرفیت لازم برای پذیرش شکست سیاسی و احترام به اصول دموکراسی و حقوق مدنی عموم شهروندان ایرانی در ایشان وجود ندارد. افسوس و دریغ ازخون به ناحق ریخته هم وطنان مظلومم... (151476)
 
آریو شمس
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۵۱:۳۳
اگر تنها یک دلیل متقن بیاورند که در انتخابات به صورت گسترده تقلب شده است
من خودم به اشوب گران خواهم پیوست !

ولی متاسفانه دوستان هنوز در نقاشی های سورئال میر حسین سیر می کنند

یک مطلب دیگری هم در سایت انتخاب آمرده شده است که آمده نتایج آرا را با نتایج مورد انتظار مقایسه کرده و نتیجه گرفته چون نتایج از سطح انتظار ما خیلی فرق دارد پس خطا شده است اگر در مودر آن مقاله مضحک که سعی شده با عوام فریبی و جهل مردم از تئوری های آمار سعی به مقایسه بزند و اعلام کند که تقلب بنا بر این نمودار ها شده است ! انجام دهید چرا که از فردا آن نمودار عوام فریبانه رو پیراهن عثمان می کنند (151477)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۵۲:۴۵
جالب است كه شما با آنكه ادعاي فعاليت سياسي مي كنيد غافل از آنيد كه امروزه ديگر تقلب ها تنها در جابه جايي آرا خلاصه نمي شود بلكه ابعاد گسترده تري دارد. هر نوع تقلبي بايد مورد پيگيري قرار گيرد. (151479)
 
عبدا... حسن زاده
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۵۶:۴۴
با سلام ضمن تشكر از نويسنده : اي كاش نامه كانديد مورد نظر به شوراي نگهبان كامل چاپ گردد. مردم ما نشان داده اند كه به بلوغ بالاي سياسي رسيده اند و هر چه شفاف سازي شود بهتر است. نبايد از حقايق ترسيد . چون خدا با ملت ايران است و اوست كه رهبري هوشمند و خردمند را به ما هديه كرده است نويسنده بسيار منطقي تحليل كرده است كه جاي تشكر دارد همه كانديداها از سرمايه هاي نظام هستند و تك تك آنها براي ما ارزشمندند اگر حضور آنها نبود امروز ما حضور 85 درصدي نداشتيم. خداوند همه اين عزيران را براي كشور عزيزمان حفظ نمايد. (151488)
 
iraj
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۱:۵۸:۱۳
با سلام و تحیت
برادران عزیز باید خیلی تاسف خورداز این همه تهمت دزدی و تبانی و دورغ گویی که از دو طرف نثار همدیگر کردند :
الف ) اقایان به چه دلیل وجراتی و مجوز شرعی رییس جمهور را درغکو می گویند به چه دلیل نتایج ارای را نمی پذیرند و نظام را زیر سوال می برند اقایان چرا با پذیرش نتایج انتخابات ارامش را به جامعه از یک طرف و یاس و ناامیدی را به دشمنان قسم خوده نظام هدیه نمی کنند اقایان قدرت خیلی هم برای مومن نباید جذاب باشد
ب) واما گروهی دیکر و در راس ان رییس جمهور نسبت به مسئولینی که الان از طرف مقام معظم رهبری عهده دار مسیولیتهای بسیار مهمی هستند اتهام هایی را در تریبون عمومی اعلام می کند ( که نه شرع می پذیرد و نه مصلحت انقلاب در حال حاضر ) ایا رییس جمهور نمی توانست این حرفها را اگر مدارکی دارد به قوه قضاییه ارایه دهد . و اگر خدایی نکرده قوه قضاییه را عادل و شجاع نمی بیند ( که اگر این طور فکر کند وای به حال این نظام اسلامی انوقت دیگر مردم می گویند به اسم اسلام دارند حکومت می کنند ) چرا به مقام معظم رهبری نگفتند؟ اقای احمدی نژاد و خانم اقای الهام به چه دلیلی طرفداران اقای موسوی را خاک و خاشاک می گویند ؟ اقای احمدی نژاد هم متاسفانه با تند روی های خود اتش بیار معرکه شده اند ؟
ج) برادران عزیر شما هم با انهمه استدلال خوب متاسفاه از دایره انصاف ئ تقوا خارج شده اید در بند 1.2 اقای هاشمی را متهم کرده اید و در بند 10 (#) محتشمی را ؟ شما لطفا کمی به فکر اصل نظام باشید مدام همدیگرر ا به ...... متهم نکنید با تشکر فراوان (151492)
 
ali
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۰۰:۰۸
با سلام
نقد بسیارمنصفانه ای بود
از دوستان عزیزی که طرفدار آقایمهندس موسویهستند یک خواهش دارم.
قبل از هر گونه تصمیم و رفتار احساسی یک بار ادله آقای موسوی را درخصوص تقلب و... را بطور عقلی( کلی نه عقل هیجانی ) و ماحوی بررسی کنند.
آیا نامه ایشان به شورای نگهبان و یا دفاعیه همسر ایشان آنقدر قابل هضم و باور و شدنی است که این همه آشوب,7 کشته و کلی م صدمه روحی , مادی و معنوی را در پیداشته باشد؟حقیقت ان است که در بالا خواندید.عقل هیجانی غالب بر عقل عمومی شده و هیچ یک از دوستان به حرف منطقی گوش نمی سپارد و .... (151498)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۰۳:۱۸
ممنون از اين همه دلايل منطقي... اما هر انسان معمولي هم ميتواند بفهمد كه اين داد و فريادها صرفا بهانه است..بهانه اي براي تلخ كردن پيروزي مردم. بهانه اي براي توجيه شكست و ان همه دروغهاي تبليغاتي كه من برنده بودم و هستم! اين راهپيمايي هاي ظاهرا ارام و تجمعات ظاهرا گسترده ي ايشان و هوادارانشان چه معنايي دارد وقتي حتي يك مدرك متقن عليه تقلب پيدا نكرده اند؟ شوراي نگهبان اجازه داده به انتخاب كانديداها بعضي صندوقه دوباره شمرده شوند ...اگر تقلبي پيدا نشد اقاي موسوي بايد به سختترين مجازاتها محاكمه شوند...پاي ابروي كشور دولت ان همه ناظر و كارمند و ديگران كه در انتخابات بودند و مردم و البته جان هفت انسان در ميان است. شوخي نيست. نكند دلايل ايشان مثلا در مورد حضور نظاميان همان نامه ي جعلي سپاه و نامه هاي جعلي ديگري است كه هر روز انتشار پيدا ميكند؟ (151510)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۰۳:۲۸
به جای آسمان ریسمان بافتن، می توان با اعلام نتایج در هر یک از شعب به بسیاری از شبهات پایان داد. (151511)
 
ف الف
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۰۷:۰۴
من قبلا در ذيل يكي از مطالب به اين نكته اشاره كردهام ولازم ميدانم تكرار نمايم --عوامل اجرايي انتخابات در كشور ما ودر پاي صندوق هاي راي يا معلمين هستند ويا معتمدين محللي در مساجد كه خود اين دو گروه بزرگ جامعه نيز گزايشاتي به هر كدام از نامزدهاي انتخابت دارند كه به شدت مراقبت مي كنند تا در مورد نامزد مورد علاقه شان اجحافي صورت نگيرد تذا حتي اگر كانديداها نماينده اي هم در پاي صندوق ها به صورت رسمي نداشته باشند به شكل غير رسمي از عوامل اجرايي طرفداراني دارند كه به شدت از اراي آنان محافظت مي نمايند مگر اينكه ما تمام اين عوامل اجرايي در پاي صندوق هاي راي را كه از معلمين دلسوز ومومنان ومعتمدين محلات هستند انسانهاي خائن ومتقلبي بدانيم كه در اين تقلب گسترده شركت داشته اند واگر چنين بينديشيم پس واي برما و واي بر جامعه ي ما كه قشر فرهنگي و مومن خودرا دزد ومتقلب بداند وباز هم فرزندان خودرا براي تربيت به دست اين گروه نااهل مي سپارد === درد دل يك معلم كه همسر وفرزندش نيز معلم هستند واز عوامل اجرايي صندوق هاي راي (151521)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۰۹:۱۶
روز شنبه ، هنگامی که خبر حضور 85 درصدی مردم در انتخابات را شنیدم - از شوق در پوست خود نمی گنجیدم ، اگر تیم فوتبال ایران در فینال جام جهانی برزیل را شکست می داد و قهرمان می شد ، اینقدر احساس عزت ملی نمی کردم . متاسفانه یکی دو روز بعد این احساس عزت من تبدیل به یاس و نومیدی افسردگی شد - آیا درست است که کاندیدایی که خود را قانون گرا می داند و شعار قانونگرایی می دهد خود اذهان مردم را خراب نموده و بعض را آنقدر هیجانی کند که بیرون بریزند و آن فضاحت را به بار بیاورند - عزت و ابرویی که ملت در روز جمعه در پیش جهانیان کسب نمود روز شنبه و یکشنبه به باد فنا رفت ، این هم به جهنم ، آقای موسوی عزیز شما که در مناظره ها خطاب به احمدی نزاد می گفتید : آخر صندلی ریاست اینقدر ارزش دارد که به خاطر آن به ملت دروغ می گویید ، من به عنوان یک فرد معمولی از شما می پرسم ، صندلی ریاست اینقدر ارزش دارد که 7 نفر در یک روز به خاطر آن کشته شوند (البته روزهای قبل را من نمی دانم چقدر کشته شده اند) ، من به عنوان ایرانی ، اگر آقای موسوی توانست با ادله تقلب را اثبات کند من همین جا از آقای احمدی نژاد اعلام برائت می کنم ، اما اگر نتواست و فقط صرف ادعا بود ایشان باید از مردم به طور رسمی عذرخواهی کند - آخر اینهایی که کشته شدند ، زن و بچه نداشتند - پدر و مادر نداشتند - بابا قبر و قیامتی هم هست . (151529)
 
ابطحي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۰۹:۳۲
از سخنان محتشمي متاسفم البته در تعداد معدودي از روستا ها به دليل پايان مدارس و آغاز سفرهاي تابستاني و حضور مسافران ارا بالا تر 100 درصد هم رسيد اما شما را به خدا حتي اگر آراي اين مناطق هم اگر باطل شود آيا اين اختلاف فوق العاده 11 ميليون را توجيه مي كند ؟ حتي به فرض احمدي نژاد كلا تقلب كرده است و تعرفه هاي سفيد استفاده نشده وجود ندارد ( تعداد اين تعرفه بيانگر آراي حقيقي داده شده است) و احمدي نژاد همه صندوق ها را از قبل پر كرده و ناظرين موسوي هم تا پس از اعلام نتايج متوجه نشده اند! اما آيا قدرت تا به اين حد ارزشمند است كه بايد سفره دلمان را براي BBC باز كنيم؟
به ياد آوريد قضاوت حضرت علي عليه السلام را در باره كودكي كه دو زن مدعي او بودند . مادر حقيقي بچه بود كه حاضر نشد فرزندش به قتل برسد. آيا جز اين است كه اگر مدعيان ذره اي به آبروي ايران علاقه داشتند محض حفظ آبروي ملت كنار مي كشيدند. اما نه اينها حفظ آراي ملت را از حفظ نظام واجبتر مي دانند. اگر چه پيش از انتخابات خدشه به انتخابات شروع شده بود.
حزب الله لبنان تقلب گسترده و دخالت آشكار خارجي را در انتخابات لبنان مي بيند اما براي جلوگيري از تنش ها سكوت مي كند اما بعضي كه مدعي هستند احمدي نژاد آبروي چند شخصيت را برده چگونه خودشان آبروي نظام را به مزايده مي گذارند... (151530)
 
امید نامدار
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۱۱:۴۵
می دانم که شما این را درج نمی کنید چون تا حالا هر نظری فرستاده ام مورد بی توجهی شما قرار گرفته است ولی صراحتا می گویم که این تحلیل واقعا یک تحلیل بی ربط و مبتنی بر احساسات است. از همان بند اولش مشخص است که نویسنده آن جانبدارانه تهیه کرده و نگاه علمی ندارد. آقای احمدی نژاد در همان دقیقه اول مناظره آقای موسوی را نماینده آقای هاشمی و آقای خاتمی معرفی کرد و در ادامه هم آقای هاشمی و خانواده اش را مصداق فساد اقتصادی و آقای خاتمی را مصداق بی عرضگی در دفاع از حقوق هسته ای ایران دانست. همین یک دلیل کافی است که بدانیم ایشان با مصونیت کامل اجازه داشت همه را محکوم کند بدون آنکه کسی اجازه پاسخ داشته باشد. آقای احمدی نژاد مگر درباره موضوع هسته ای بارها دروغ نگفت و آقای روحانی نماینده رهبری در شورایعالی امنیت ملی درخواست پاسخ در صدا و سیما نداد و به آن توجه نشد. بیائید منصف باشیم . انتخابات یک بازی بود که داور جانبدار یکی از طرفها بود. همین که قشر فرهیخته دانشگاهی و تحصیلکرده در سراسر کشور به این روند اعتراض دارد نشان می دهد که در بیطرفی مجریان و ناظران تردید جدی وجود دارد و به سادگی نمی توان این همه انسان تحصیلکرده معترض را اوباش و آلت دست بیگانگان دانست. فاعتبرو یا اولی الابصار. (151534)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۱۸:۰۵
واقعاً منطقی بود. با این که با شما اختلافات زیادی دارم ولی تا به حال نظر و تحلیل کارشناسی شده به این صورت در سایتها ندیده بودم. انشالا باعث خیر شود و مردم استفاده کنند. البته هستند کسانی که با منطق سر و کاری ندارند ولی شما وظیفه خود را به خوبی انجام دادید. (151553)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۲۲:۲۱
کاری به تحلیل آقای اسفندیاری ندارم فقط دلیل های مهندس را ببینین و خودتون قضاوت کنین البته فراموش نشه که دلیل خانم رهنورد را هم ببینین که به بی بی سی چه گفت (151573)
 
محمد سعید نژاد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۲۷:۰۶
با سلام . بسیار تحلیل درست و منطقی میباشد . من نمیدانم چرا آقای موسوی فقط رای چند شهر بزرگ از جمله تهران را می بینند . از نظر ایشان روستائیان و افرادی که در شهرهای کوچک رای دادند رای شان بحساب نمیاید . تازه در تهران هم فقط حدود 300000 رای بیشتر آوردهاند . بهتره واقع بینانه به این مسئله نگاه کنند و به رای اکثریت مردم احترام بگزارند. (151585)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۲۷:۲۱
به نظرم این تحلیل کاملا منطقیه. واقعا معنای تخلف انتخاباتی با تقلب در انتخابات متفاوته. حتی اگر هزار تخلف انتخاباتی هم صورت گرفته باشه به معنای تقلب در شمارش آرا و جابجا شدن آرا نیست. برای اثبات ادعای تقلب دلایل محکمی لازم هست. در ضمن قابل توجه اون دوستانی که فکر می کنن چون دور و بریهاشون به موسوی رای دادن پس همه به اون رای دادن: بهتره چشماشون رو یک کم بیشتر باز کنند. واقعا اگر نتیجه ی آرا برعکس بود و طرفداران احمدی نژاد می پرسیدن رای ما کجاست بهشون حق می دادید؟ شاید برای شما ناخوشایند باشه اما هر ایرانی فقط یک رای داره و همه ی آرا یک ارزش دارند. (151590)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۲۸:۰۴
چرا آقاي موسوي قبل از شمارش آرا با مطبوعات خارجي مصاحبه و پيروزي خود را اعلام كردند ؟!
آيا اين كار آب به آسياب دشمن ريختن نمي باشد (151594)
 
محمد غياث الدين
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۲۸:۳۰
با سلام خدمت همه دوستان
در همان روزهاي پاياني تبليغات خود آقايان موسوي و كروبي هم به شكست خود در اين انتخابات پي برده بودند ولي براي حفظ ظاهر هم كه شده با قاطعيت از پيروزي خود سخن ميگفتند تا بتوانند طرفداران خود را حفظ كنند.
به نظر بنده همه اين اغتشاشات و اعتراضات گسترده از قبل براي زمان شكست طراحي شده بود و ادامه روند همان پروژه دروغگويي دولت نهم است كه همانا خراب كردن وجه دولت نزد مردم عامي و زود باور جامعه هدف نهايي آنها است.
اينكه آقاي موسوي از همان دقايق آغازين مشخص شدن نتيجه نهايي انتخابات تئوري تقلب گسترده در انتخابات را مطرح ميكنند آنهم بدون هيچ دليل و استدلال محكمه پسند چه علتي جز كشاندن افكار عمومي به حاشيه و تمكين نكردن از راي ملت و قانون كه ادعاي رعايت آن را مينمايند ميتواند داشته باشد؟
چرا فردي كه اصل حضور وي در انتخابات براي اجراي قانون بوده و يكي از بنيادي ترين تبليغات وي قانون گريزي دولت نهم (به ادعاي خودشان)بوده اين چنين آشكارا قانون گريزي ميكند و بدون مجوز قانوني هواداران خود را به خيابان ها ميخواند
حتي اگر حضور هواداران وي بصورت خود جوش و بدون هماهنگي با وي بوده باشد حتما ايشان بطور ضمني بآنها موافقت كرده و حداقل نخواسته جلوي آنها را بگيرد و راه غيرقانوني را بر راه قانوني ترجيح داده
آقاي موسوي خون همه جوانان ساده لوح و بي گناهي كه فقط و فقط بعلت ادعاي كذب و واهي شما به خيابان ها آمده و كشته و زخمي ميشوند بعهده شما و هم پيمانانتان مي باشد
سوال اصلي اين است كه شما و هم پيمانانتان و همه آنها كه كوركورانه از شما حمايت ميكنند و هيزم آتش افروخته شده توسط شمارا بيشتر ميكنند واقعا چه احساس خطري كرده اند كه حتي حاظرند بسياري از جوانان ساده لوح و بيگناه را به خاطر رسيدن به هدف خود قرباني كنند و چرا مايلند كه كشور به اغتشاش و آشوب كشيده شود ؟
و اگر غير اين است چرا تاكنون بيانيه نداديد و مخالفت خود را با اين عناصر مردم فريب و بيگانه اعلام نكرديد چرا محكوم نكرديد چرا طرفداران خود را دعوت به آرامش و رعايت قاون نكرديد؟
چرا نميخواهيد به راي ملت تمكين كنيد ؟مگر همان امامي كه دم از همراهي و همدلي با ايشان را ميزنيد نگفت :\"ميزان راي ملت است\"
.....


زين آتش نهفته كه در سينه من است
خورشيد شعله ايست كه در آسمان گرفت (151596)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۳۱:۳۵
تحلیل واقع بینانه و منصفانه و کارشناسانه ای بود . این حجم عظیم رای دهنده برای خیلی ها هضم کننده نیست. بهتر است این آقایان شناخت خود را از جامعه عمیق تر کنند تا بتوانند بهتر تحلیل نمایند. (151602)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۳۷:۰۷
حالا اگه فاصله یکی دو میلیون بود اره میشد گفت تقلب شده اما فاصله 9-10 میلیون هست کسانی که می گن تقلب شده یه کمی فکر کنند.در ضمن اقای حسین از یزد کل ایران شهر یزد نیست.ایران شهر و روستا های دیگری هم دارد (151608)
 
رها
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۳۹:۲۵
بهانه اتفاقها مناظره است اميدوارم از طريق مناظره هم تمام شود (151616)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۳۹:۳۷
مهمترين استراتژي وقتي كه ادم كار اشتباهي انجام ميدهد اين است كه به افراد ديگر نگاه كند. همه دارن از تقلب دولت صحبت ميكنن بايد بررسي بشه كه تقلب بوده يا نه؟ نه اين تحليل كنيم كه اونهايي كه ميگن تقلب شده راست ميگن يا نه؟ (151618)
 
آفتاب
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۴۰:۲۹
نقد بسيار خوبي بود. حتي يه فرد عامي هم با خواندن نامه آقاي موسوي تشخيص ميده كه اين همه هيايو با اين استدلال ضعيف نمي خونه. موارد اعتراضي ايشان، بسيار كلي، مبهم، بي ربط و غير قابل پيگيري هستند. با اين حال جبهه رقيب رو به سطحي نگري و بي منطقي متهم ميكنند. (151622)
 
توكلي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۴۰:۴۹
هم اسم محترم
برادر احمد توكلي
شايد نسل جوان دهه 60 را نديده باشد يا از آن نشنيده باشد اما خداي اين جوانان كه بر همه چيز ناظر است و آگاه.
بر خود تكليف دانستم كه در اين برهه مهم تاريخي نكته اي ظريف اما حساس را به شما، خودم و همه برادراني كه اين مطلب را ملاحظه مي‌كنند، يادآوري كنم.
چه پيروز ميدان باشيم، چه بازنده رزم سرانجام قضاوت خواهيم شد نزد قاضي كه از موي گردن به ما نزديك تر است. پس فراموش نكنيم كه اين دُر گرانبهاي اعتماد مردم را به ثمن بخس ندهيم و توشه آبرو و عزت خود را به حب و بقض‌هاي ديرين نفروشيم. و خيمه راي كافه مردم را بر حب و بقض خويش راست نگردانيم باشد كه در روز داوري سربلند باشيم

خدايا چنان كن سر انجام كار
تو خوشنود باشي و من رستگار
27/3/88
توكلي (151624)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۴۲:۳۶
آقاي اسفندياري نظراتت فقط به درد خودت ... مي خورد.
اصلا مهم نيست كه چاپ نمي كنيد ولي ازش باخبر مي شويد. ... (151211)
 
سعيد صادقي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۲:۲۹
آقاي ناشناس اگر با نظرات آقاي اسفندياري موافق نيستي دليلش را بگو، چرا كلي گوئي مي فرمائيد؟! (152278)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۴۴:۵۰
متن سخنراني آقاي محتشمي پور كامل تر ازشكوايه است آنرا هم بخوانيد (151635)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۴۸:۴۳
می‌خوام به طرفدارای موسوی بگم اگه فائزه هاشمی یه چیزایی رو به خورد شما می‌ده، خودتون که بچه نیستید، عقلتونو بکار بندازید و بدون فکر حرفهای فائزه را تکرار نکنید.
اینکه فائزه گفته بعد از پایان رأی گیری، تعرفه‌های اضافی را به اسم احمدی نژاد پر کرده‌اند و به صندوق انداخته‌اند، باید بگم که کد ملی همه ما در سر برگی که می‌نوشتند، در روز انتخابات نوشته شد. حالا اگه خود برگزار کنندگان از خودشون تعرفه‌های اضافی را پر کرده باشند، باید در قسمت کد ملی، یا از روی کد ملی افرادی که رأی دادند، بنویسند، و یا باید از خودشان یک سری اعداد را بعنوان کد ملی در تعرفه‌های اضافی وارد کنند. که در هر دو صورت، چون شورای نگهبان همراه با ناظرین هر چهار کاندیدا، در حال حاضر، آرا را بازشماری می‌کنند، اگر مثلا به دو تعرفه برسند که کد ملی آنها یکی است اما اسامی مختلف می‌باشد، به این نتیجه می‌رسند که یکی از آن دو تعرفه توسط اعضای حوزه پر شده است، و یکی از آن دو برگه، باطل اعلام خواهد شد. و یا اگر به تعرفه‌ای برسند که اعدادی که در قسمت کد ملی نوشته شده، با کد ملی هیچ فرد ایرانی مطابقت نداشته باشد و من درآوردی باشد، باز هم آن رأی، باطله اعلام خواهد شد.
من می‌خواهم بگویم که این حرف فائزه هاشمی به دلایلی که در بالا گفتم، بهیچوجه قابل قبول نیست چون به دلیل کد ملی افراد، سریعا دست متقلبان رو خواهد شد. یعنی در هر حال بازشماری آرا به نفع همه افراد می‌باشد و من نمی‌دونم چرا موسوی و فائزه و کروبی نمی‌خوان آرا شمرده بشه و میگن باید کل آرا را باطل کنید. آخه چرا؟ (151644)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۵۰:۱۹
مطمئن باشید تنها با کلی گویی نمی توان میلیونها نظر را با خود همراه کرد و کسانی که طرفدار آقای موسوی هستند عمدتاً فهم وشعور بالای سیاسی و تحلیل مطالب را دارند.این هیچ اشکالی ندارد که نگارندة مقاله متنی بسیار طولانی را در نقد نامة مختصر آقای موسوی بنویسند(فکر می کنم همفکران ایشان هم تا انتها آن را نخوانند)ولی افراد خبره میدانند که معمولاً در ابراز هر نوع شکایت ابتدا به ساکن رئوس مطالب عنوان شده و در مراحل بعدی رسیدگی به جزئیات میپردازند .آیا شما با عینک واقع بینی اظهارات آقای احمدی نژاد در روز بعد از رای گیری را بررسی کرده اید؟فرض کنیم هیچ تخلفی رخ نداده و طبق آمار وزارت کشور 14 میلیون نفر به آقای موسوی رای داده اند،آیا اینها یک سوم جمعیت رای دهنده نبودند و نباید به نظرات و آرا انها توجه کرد متاسفانه یکجانبه گرایی مدتهاست در کشور ما رواج پیدا کرده وبه قول پروین اعتصامی:
پروین به کج روان سخن از راستی چه سود
کو انچنان دلی که نرنجد ز حرف راست (151650)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۵۱:۴۹
من از دقت نظر سایت الف تشکر می کنم.
چند تا از تخلفات خود آقای موسوی در انتخابات را می گم
1-آقای موسوی به چه حقی در روز رای گیری به صندوقها سرکشی میکرد.مگه این آقا بازرس انتخابات هست. جز این هست که این آقا هدفش جلب توجه رای دهنده ها آنهم در مناطق جنوبی تهران بوده.
2-آقای موسوی در زمان نخست وزیری بحث کمیته صیانت از آرا را مردود اعلام کرد و گفت وقتی شورای نگهبان هست نیازی به این کارها نیست.حالا رفتارش امروزش را مقایسه کنید
3-ایشان قبل از شروع زمان تبلیغات نامزدها چندین با میتینگ سیاسی برگزار کرد که خلاف قانون عمل کرده.
4- ...
مردم بهتر از هر کس دیگری می دانند که پشت سر این جو سازی ها چه کسانی هستند. (151217)
 
رضا علیمحمدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۲:۵۶:۳۱
واقعا از این مقاله استفاده کردم
راستش برای خود من هم که از طرفداران آقای احمدی نژاد بودم توهم ایجاد شده بود که نکند ایشان تخلف کرده باشد.

اما حالا این سؤال مطرح است که اگر آقای موسوی نتواند مدعای خود را ثابت کند اینهمه خسارت بگردن کیست؟ (151669)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۰۳:۴۴
ظاهرا بعضي از اظهار نظر كنندگان اطلاعاتشات در خصوص تخلفات در انتخابات از آقاي محتشمي پور بيشتر است .از آنها متواضعانه خواهش واستدعا دارم آنها را منتقل كنند ،دير مي شود به هوش باشيد! (151688)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۰۴:۲۷
سلام
می خواستم از شما درخواست کنم تا جایی که امکان دارد این جوابیه را در معرض دید مردم قرار دهید تا مردم بیش از این سرگردان نباشند و احتمال تقلب در انتخابات را مطرح نکنند.


البته شما بهتر می دانید که دیروز آقای محتشمی پور در جلسه ای با دو تن از اعضای شورای نگهبان حضورداشتند ودر آنجا شبهاتی را مطرح کردند از شما می خواهم در خصوص آن مطالب نیز توضیحاتی بدهید.

با تشکر از شما (151693)
 
هادی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۰۴:۳۲
در جواب آقای فرشید اولین اظهار نظر در مورد مشارکت بیش از 100 درصدی در بعضی از نقاط لازم است مواردی را به استحضارایشان و دیگر بینندگان سایت الف.
برسانم
1- در مورد استانهای مازنداران و یزد که گفته اید مشارکت بیش از 100 درصد بوده است، ادعای شما درست است زیرا این دو استان از استانهای گردشپذیر هستند و طبیعتاً مسافران رای خود را در آن جا به صندوق انداخته اند در ضمن شهر یزد و بیشتر شهرهای آن رای آقای موسوی بالاتر بوده است.
2-در مورد تهمتی که به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد زده اید لازم است بدانید که کل واجدین شرایط این استان 415694 نفر است که در انتخابات 368707 نفر شرکت کرده اند که با یک جمع و ضرب ساده این درصد به 88.7 می رسد که از مشارکتهای قبلی این استان کمتر است در ضمن برای مقایسه آرا به سایت وزارت کشور مراجع کنید.
از سایت محترم الف هم خواهشمندیم هر گونه اظهار نظری را روی سایت قبل از اثبات جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی قرار ندهد (151695)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۰۶:۵۹
نقد خوبی بود، خدمت دوستی که به آمار آقای محتشمی اشاره کرده بودند، بر فرض صحت ادعای آقای محتشمی _ که در برخی آنها هم تردید است_ همه حوزه های مورد اشاره هم باطل شود بیش از 700 هزار رآی هم باطل نخواهد شد، آیا واقعا این ادعا به این آشوب ها می ارزید؟ (151706)
 
طهراني
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۰۹:۲۲
با سلام
نظر هاي بعضي از افراد باعث خنده است مثلا اين كه ميگه در شهر ما من از هر كسي مي پرسم به كي راي دادي ميگه موسوي اين كه دليل نيست من هم در شهرمان از هر كسي مي پرسم ميگه احمدي نزاد اقاي موسوي 13 ميليون راي اورده كم نيست و ديگر اينكه در همان ابتدا كسي گفته كه در يزد ومازندران 100 يا 130 درصد شركت كردند اگر اينجوريه كه شما اين را ميداني پس نمايندگان اقاي موسوي هم مي داند ولي در شكايت هايي كه به شوراي نگهبان كرده اين حرف ها را نزده و مدركي نداده جالب بدونيد 89 درصد از كل صندوق ها اقاي موسوي نماينده داشته يعني فقط در 9500 صندوق نماينده نداشته كه اين صندوق ها براي جمعيت كمتره وتازه در هر صندوق شوراي نگهبان 3 نماينده دارد ميشه در 9500 صندوق و با حضور نمايندگان شوراي نگهبان 11 ميليون راي جابجا كرد يا تقلب كرد؟ اگر اقاي موسوي يك برگه داشت كه ثابت كند به جاي اين كه جامع را اينگونه كند حتما صد جا چاپ ميكرد بعضي ها ميگن رسانه نداره ولي من شنيدم هنوز ستاد انتخاباتي ايشون بازه روزنامه ها را ديگه نمي دونم . ولي جالبه ايشون مردم را مي تواند به راهپيمايي غير قانوني دعوت كند ولي ميگه رسانه ندارم بگم نيان غير قانوني! (151711)
 
علیرضا تهران
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۴۹:۲۰
من به عنوان یک تهرانی که در منطقه تقریبا شمالی تهران زندگی می کنم هم خود به آقای میرحسین موسوی رای داده ام هم اطرافیانم . و پس از اعلام نتایج بهت زده شدم اما در 5 روز اخیر به سه استان و شهرستان سفر کرده ام آن جا کاملا فضا همان فضای اعلام شده در نتایج است . ضمنا به نظرم در انتخابات تخلفاتی صورت گرفته اما تقلب .... خیلی بعیده آخه رفیق؛ ایران فقط تهران و شهرهای بزرگ و شمال این شهرها نیست . با عرض معذرت از همه طرفداران و حامیان آقای موسوی باید اعتراف کنم از رایم به آقای موسوی پشیمانم البته از رای ندادن به احمدی نژاد پشیمان نیستم ، چه کسی جواب این خون ها و تخریب ها را خواهد داد.... تاریخ قضاوت خواهد کرد (151807)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۵۳:۲۳
شما بهتر است بروید شهرهایی را که بیشتر از آمار واجد شرایط رای داده اند را بیاورید. انتخابات یک روند است نمی شود هیچ مرحله ای از ان را نادیده گرفت (151821)
 
مجتبی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۵۵:۴۵
در موارد بالا بعضی دوستان اشاره کردند که مابقی برگه های سفید چه شد . ایراد هایی مثل آن . علت اصلی وارد کردن این ایراد ها عدم اطلاع و ناآگاهی آنان از نحوه برگذاری انتخابات است . هر صندوق تعداد مشخصی برگه تحویل میگیرد . هر بسته از برگه ها از ورود تا خروج دارای شماره رهگیری است . از طرفی دیگر پوکه ها ( برگه رای 2 قسمته است ) باقی مانده پس تعداد تعرفه های ورودی بر اساس شماره و تعرفه های باقی مانده مشخص است . تعداد برگه هایی هم که به صندوق ریخته شده مشخص است . یعنی تنها به یک صورت میشود تقلب کرد که طرفداران موسوی برگه های خودشون تو صندوق نندازند و یا به نام احمدی نژاد بنویسند ! D: خوب که این منطقی نیست .
یکی دیگه از دوستان گفته بود که نرم افزار ممکن هست ایراد داشته باشه : اولا فقط و فقط تعداد آرا توسط دستگاه مشخص میشه و نه نام نامزدها دوما تمام آرا دستی خوانده میشه و ملاک اینه
البته اگه از طرفداران موسوی کسی ادعا میکنه تقلب شده مردونه و با دلیل بیاد بگه (151832)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۳:۵۹:۴۳
چه خوب بود همين بحث ها در صداو سيما بصورت مناظره پخش مي شد تا ذهن مردم روشن شود (151846)
 
mohammad
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۴:۰۷:۵۲
سلام-دوستان عزیز برخلاف سایر گزارشهائی که در این وب سایت خوانده ام به نظرم این گزارش بدور از انصاف و قدری جانبدارانه نگارش شده است (151874)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۴:۰۸:۲۱
طرفداران آقای موسوی چند بهانه آورده اند که بیشتر آنها در متن بالا به زوشنی جواب داده شده است.جناب آقای موسوی اگر با مسائل قبل از روز انتخابات بهانه می آورد چرا در رای گیری شرکت کرده است و چرا قبل از شمارش ارا اعلام پیروزی کرده است.اگر به روز انتخابات بهانه دارد دلایلش را مستدل به شورای نگهبان بده و دنبال هیاهوی و بازی با احساسات جوانان نباشد.ایشان یقیینا\" در انتخابات شکست خورده است و می خواهد با شروراندن جوانان و مظلوم نمایی ارای 40 میلیون را تباه کند ولی بداند که 24 میلیون رای دهنده به آقای احمدی نژاد اگر احساس کنند حقشان ضایع می شود ساکت نخواهند نشست. (151876)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۴:۱۹:۰۵
هم مردم و هم آقاي موسوي ميدونن که آقاي احمدي نژاد 24 ميليون راي آورده و مردم هم بهش دادن و تا حالا نتونستن دليل محکمي برا تقلب بيارن من خودم شاهد بودم کساني که 30 سال راي نداده بودن و 4 سال به احمدي نژاد فحش ميدادن حالا همينا بهش راي داده بودن.
در ضمن آقاي موسوي بايد جواب اين دانشجويان بي گناه کوي دانشگاه رو بدن. من شاهد اين درگيري هاي کوي بودم واقعا .... (151900)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۴:۳۲:۵۴
yek nokte besyar sade: vaghti ke hanooz amare sandoghhaye ray be tafkik erae nashode chetor az namzadha entezar darin ke ba jozyiat, takhalofate entekhabati ro elam konand (151923)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۴:۳۳:۲۰
سلام . نقد خوبی بود ولی بهتر بود اول نامه آقای میر حسین کامل نقل می شد. (151925)
 
mahdi
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۴:۳۴:۳۴
با سلام
من یکی از متعصبین به آقای موسوی بودم و شدیدا از ایشان حمایت میکردم اما متاسفانه از رفتار ایشان بعد از انتخابات بسیار سر خورده شدم و باورم نمی شود که این حرفها را آقای موسوی می زنند و باعث خجالت و سرافکندگی طرفداران خود می شوند . چون اینجانب و بسیاری از افرادی که مجری انتخابات بوده اند علاوه بر ناظران ایشان واقعیت را دیده اند (151928)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۴:۵۳:۳۵
پیشنهاد می کنتم اگر قرار است شورای نگهبان ارای بعضی از صندوقها را باز شماری کند قبل از آن از نامزدهای معترض تعهد بگیرید اگر موردی پیدا نشد یا بهرحال طبق دست دستورالعمل مراحل طی گردید معترضین به رای مردم تمکین کنند. نه اینکه یک هفته همه را علاف کنند بعدش هم یک بانبول دیگر دربیاورند. (151953)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۵:۲۳:۰۸
اگر بخواهيم يك حساب كوچك بكنيم مي شود :
1 - 40 ميليون راي دهنده داشته ايم .
2 - نزديك به يك سوم اين افراد به آقاي موسوي راي داده اند .
3 - حالا اگر به افرادي كه در صندوق هاي راي بعنوان عوامل اجرائي حاضر مي شوند توجه نمائيم كه بيشتر از خود اين مردم هستند كه در ارگانهاي دولتي كار مي كنند بايد متوجه شد كه حداقل در هر صندوق يك سوم افراد طرفداران آقاي موسوي بوده اند .
و با توجه به اينكه شمارش آرا در پاي صندوق و در حضور همين افراد انجام گرفته و خود طرفداران آقاي موسوي نيز جزو همين افراد بوده اند پس اين صحبت آقاي موسوي غير منطقي مي باشد (152019)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۵:۲۹:۵۱
با سلام
متن بسیار عالی بود و حرف حساب جواب ندارد .خواهشمندم این متن را از طریق روزنامه و غیره در اختیار مردم و افکار عمومی قرار دهید.مسلما در آرامش مردم موثر است همچنین مستدعی است شکایات آقایان رضایی و کروبی را نیز نقد کنید.با تشکر (152037)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۵:۳۱:۰۴
وقطی همه مدارک در قبضه رقیب است چگونه میتوان اثبات کرد امانت ملت را نمیبایستی به سخره گرفت امروز اگر ندا دهیم وا اسلاما گزاف نگفته ایم! (152042)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۵:۳۵:۱۵
یکی گفته بود که اگه در ها رو نمی بستن به مشارکت 100 درصدی هم می رسیدیم . من میگم کل اون 6 میلیونی هم که رای ندادن رایشون مال موسوی بازم که 5.5 میلیون رای کم میاره آقای موسوی . (152051)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۵:۳۹:۵۹
آقا يك جريان مستقل آرا را بازشماي كند تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد (152063)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۵:۵۰:۵۱
آقای هادی ،
به نظر شما فرد مطلعی می باشید، پس لطفا نظرات کارشناسی خود را در خصوص ادعای آقای محسن رضایی در خصوص تحویل ندادن ریز آمار صندوق های رای پس از گذشت 5 روز از انتخابات به ایشان جهت امکان بررسی هر گونه تخلف که شائبه آمار سازی را بیشتر می نماید و همچنین ادعای ایشان در داشتن حداقل 900 هزار رای درج شده با کد ملی نیز بفرمایید. (152081)
 
فرشاد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۵:۵۸:۰۴
واقعا از طرز استدلال های جنابعالی آدم یاد مناظرات می افتد که یک عده می گفتند تورم 25 درصد است بعد آقای احمدی نژاد اعلام می کردند نه خیر 15 درصد است و به گزارش بانک مرکزی اشاره می کردند.
به نظر من تحلیل های جنابعالی دست کمی از آن تورم 15 درصدی ندارد، فکر کنم یک مقدار باید بیشتر باید روی تحلیل موضوعات کار کنید.
دیگ به دیگ می گه روت سیاه (152093)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۷:۵۷:۰۲
اقای موسوی گفته احمدی نژاد از قبل ادعای پیروزی کرده مگر خود اقای موسوی این کار رو نکرد؟1
مگر اقای خاتمی به ایشون قبل از شروع شمارش ارا تبریک پیروزی نگفت!
این چه استدلالی است؟! (152185)
 
سارا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۳۵:۴۳
* جریان کدهای نوشته شده جلوی نام کاندیداها چه بود؟
* چرا از ساعت 10 صبح روز شنبه انتشار آمار جدید برای چند ساعت متوقف شد؟
* چرا شبکه پیامک قطع شده است؟
* چرا در برخی شهرها درصد مشارکت بالای 100 درصد بوده است؟
دوست عزیز تقلب نشده؟
بسیار خوب نشده
ولی لطفا این سوالهای بالا رو توضیح بده
به علاوه اینم روشن کن که چرا؟ چرا دوازده میلیون تعرفه بیشتر چاپ شده؟!
اونوقت هرچی شما بگی درسته (152266)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۱:۴۵:۴۹
تعرفه‌ها باید به کل کشور، و حتی کشورهای خارجی که در اونها انتخابات برقرار بوده، فرستاده بشه.
از قبل که صد در صد معلوم نیست چه کسی کجا رای میده. به خاطر همین باید مقداری بیش از نیاز در شعبه‌ها موجود باشه تا تعرفه کم نیاد.
امسال اتفاقاً به خاطر استقبال 85 درصدی مردم، بعضی شعبه‌ها که استقبال ازشون بیش از انتظار بود، تعرفه کم اومد و براشون از استانداری ارسال شد.
چطوریه که طرفدارای موسوی همزمان به کم اومدن تعرفه (که جبران شد) و چاپ تعرفه اضافی اعتراض دارن؟ بالاخره باید کم چاپ میشد یا زیاد؟ (152513)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۱:۳۹:۵۲
چاپ شدن تعرفه بيش از تعداد واجدين شرايط يك امر طبيعي است كه هميشه انجام ميشده دليل آن هم اين است كه چون جمعيت كشور در يك مكان ثابت نيستند و بين نقاط مختلف در رفت و آمدند وزارت كشور وظيفه دارد در تمام نقاط كشور مقداري بالاتر از تعداد راي دهندگان تعرفه پخش كند تا در استانداري ها و فرمانداري ها تعرفه كم نيايد به خاطر همين در كل تعداد تعرفه ها بيشتر ميشود. (152730)
 
خادمي
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۲:۱۸:۲۸
در جواب آقای فرشید اولین اظهار نظر در مورد مشارکت بیش از 100 درصدی در بعضی از نقاط لازم است مواردی را به استحضارایشان و دیگر بینندگان سایت الف.
برسانم
1- در مورد استانهای مازنداران و یزد که گفته اید مشارکت بیش از 100 درصد بوده است، ادعای شما درست است زیرا این دو استان از استانهای گردشپذیر هستند و طبیعتاً مسافران رای خود را در آن جا به صندوق انداخته اند در ضمن شهر یزد و بیشتر شهرهای آن رای آقای موسوی بالاتر بوده است.
2-در مورد تهمتی که به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد زده اید لازم است بدانید که کل واجدین شرایط این استان 415694 نفر است که در انتخابات 368707 نفر شرکت کرده اند که با یک جمع و ضرب ساده این درصد به 88.7 می رسد که از مشارکتهای قبلی این استان کمتر است در ضمن برای مقایسه آرا به سایت وزارت کشور مراجع کنید. (153198)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۳۷:۳۵
واقعا از دقت نظر و کارشناسی این مقاله به وجد اومدم (152270)
 
بیطرف
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۹:۵۱
موضوع خیلی جدی است. من در یکی از سازمان های کشور کار می کنم. نکته جالب این است که خیلی از این خط دادن ها و شبه پراکنی ها از سطوح معاون مدیر کل به بالا آغاز می شود. اکثرا می ترسند که یکی اموالشان را بررسی کند. تا آنجا که راضی هستند نظام سرنگون شود و ایشان جان سالم به در برند.
همه ما باید مراقب این آقایان باشیم که سالها است که در نظام جمهوری اسلامی مار خورده اند و افعی شده اند ! (152294)
 
ابراهيم
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۵۵:۰۵
از خداوند خواستارم كه آقاي موسوي را به راه راست هدايت كند (152308)
 
مجید
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۵۶:۱۲
این شگرد مدعی اخلاق و ادبه تو مناطره ها هم جز کلی گویی و ادعای بی دلیل هیچی ازش ندیدیم ... (152311)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۳۲:۲۰
بااینکه به موسوی رای دادم...
حرف حساب جواب نداره (152368)
 
رحيم اسدي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۳۸:۵۰
هيچ وقت به اين موضوع فكر كرده ايد كه چند درصد از اين هواداران شما زمانيكه امر بين نطر شما وامثال شما با نطر ولي امر مسلمين قرار بگيرد در اين صورت چه راهي را انتخاب ميكنند .
اميدوارم هيچ وقت نخواهيد اين موضوع را امتحان كنيد چرا كه در اين صورت هيچ نام و نشان و آبرو و اعتباري نه در دنيا ونه در آخرت براي شما باقي نخواهد ماند . (152374)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۴۲:۲۶
عالی بود خد خیرتان بدهد (152378)
 
Malek Irani from Sweden
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۵۲:۳۸
If we have a look at western media and the reaction and support that western leaders have shown for Mossavi, we can see very clear that Reformists have became a toy in the hands of wester and zionist power. Every body who read wester news papers and listen to wester radio and other media can see it that the support that they showen for reformists specially Zahra Ranavar, Faezeh Hashemi, Nabavi, Khatami etc is very clear and strong. They also have decived Mossavi. I hope that Muslims who supported reformists will soon understand it. I myself voted 2 times for Khatami and last time for Hashemi, but i regret ed it . .. (152391)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۰۴:۳۳
جالب این جاست که دولت محترم نیز به جای رفع شبهه دائم در حال توهین به رقبا است!
کاش بویی از اخلاق وادب به مشام حضرات رسیده بود (152408)
 
اسدي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۱۷:۱۹
جريان سياسي مقابل خط امام همچون جنك احزاب با تمام قدرت و توان وبا استفاده از انواع حربه هاي سياسي و تبليغاتي و با پشتوانه بي حد و حصر كمكهاي مالي و مشورتي بيكانكان پاي به عرصه اين انتخابات گذاشتند با اين حساب كه اگر چه ميدانستند هيچ شانسي براي اظهار وجود ندارند ولي با پشتوانه امواج عظيم تخريبي و استفاده از احساسات پاك جوانان اين مملكت ميتوانند اختلاف آرا را در حدي نزديك به هم قرار داده تا در فاز دوم وبا ايجاد شبهه در انتخابات مسير اصلي انتخابات را به بيراه هدايت كنند غافل از اينكه ملت نشاندادند هنوز ذره اي از پايبندي آنها به انقلاب و راه امام نه تنها كاسته نشده بلكه روزافزون نيز شده است .
به عبارتي آقايان فكر نميكردند اختلاف آرا آنقد فاحش باشد كه هيچگونه شك و شبه اي براي دوست و دشمن باقي نماند .
ولي حرف آخر اينكه اين اختلاف آرا قريب به چهارده ميليون اگر در حد چند راي هم بود شوراي محترم نگهبان بر اساس وظيفه شرعي و قانوني خود آنچنان پاسدار اين آرا ميبود كه صد برابر اين هجمه هم نميتوانست خللي در انجام وظيفه شرعي اين شورا بوجود بياورد و راي اكثريت را اكثريت ميداند ولو به اندازه چند راي .
در هرصورت براي آقايان متاسفم كه رفتاري از خود بروز دادند كه رهبر معظم انقلاب مجبور به اظهار نظر در اين خصوص بشوند .
واقعا براي اين جريان ورشكسته سياسي متاسفم . (152426)
 
زيبا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۳۳:۲۵
ضمن تشكر از نقد بسيار روشنگر ارائه شده بايد اضافه كنم حالا معلوم شد چه كسي براي نشستن برصندلي رياست قوه مجريه حتي به قيمت ريختن خون مردم بيگناه اسرار دارد .
اشاره به اظهارات عوام فريبانه آقاي موسوي به آقاي احمدي نژاد . (152449)
 
Farbod Saber
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۴:۲۹:۴۳
اولا:به نظر می آید تنها به قاضی رفته و راضی برگشته اید. چه چیزی معلوم شد؟!
ثانیا:احتمالا منظورتان اصرار است و نه اسرار!
ثالثا:متوجه نمی شوم چگونه عمدتا دانشجویان و طیف روشنفکر قربانی عوام فریبی شده اند، نه عوام!
رابعا:در انتخابات دوره ششم چرا شعارهای آقای توکلی در دفاع از عدالت و مبارزه با فساد و دفاع از طبقات محروم نظر این استاندار نمونه سازندگی را جلب نکرد؟ (153358)
 
khalaj
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۴۳:۲۲
بسمه تعالی

اولا اشاره اقای موسوی به مسایل مربوط به مناظرات بی ارتباط با انتخابات نیست زیرا انتخابات در معنای عام کلمه شامل تبلیغات و مناظرات و سایر اتفاقات مرتبط نیز هست و معنای خاص آن مربوط است به روز انتخابات، پس از آنجاییکه معنی تقلب نیز حیله و قلب حقیقت است و آقای احمدی نزاد اگر میخواست با مفاسد کلان مبارزه کند چرا در شب انتخابات به یاد بیان ان افتاده بود؟ آیا می توان این اقدام را با حسن نیت دانست؟

ثانیا درست است که اصل برائت می باشد ولی ایا این اصل در همه مواد من جمله بررسی صلاحیت ها و غیره باید مد نظر باشد چرا احتمال منطقی وجود مسایل خاص برای عدم صدور کارت برای ناظران مورد توجه نباشد ایا یک نامزد حق اعتراض صریح و اساسی نسبت به ان موضوع را ندارد؟

ثالثا در مورد بند 4 نیز که نگارنده پذیرفته است باید بررسی مجدد شود پس نمی تون آن ر نقد دانست چرا که حرف موسوی نیز تشکیل کمیته حقیقت یاب است.

رابعا وزارت کشور اعلام داشته 56 میلیون تعرفه تهیه شده و 46 میلیون واجد شرایط وجود دارد پس در چنین حالتی کمبود تعرفه واقعا و حقیقتا سوال برانگیز است؟

خامسا به هیج وجه عدم تصریح موجب کم ارزش بودن استدلال نیست ایا بیشتر بودن ارا از واجدین شرایط که اقای محتشمی بیان کرده تخلف نیست چرا استدلال های فوق کم ارزش است ایا اهانت به نامزد اهانت به رای دهندگان او نیست موسوی نماد تفکر خیل عظیمی از جمعیت ایران است ایا دادن وقت اضافی به اقای احمدی نزاد توسط صدا وسیما تخلف نبود

سادسا انسان جایزالخطاست شورای نگهبان نیز متشکل از انسان های معمولی با معلومات دینی و حقوقی است همین و بس همینطور وزارت کشور و سایر انسان ها از بدو خلقت تا ابدالدهر

یادمان باشد
دور فلکی یکسره بر منهج عدل است
خوش باش که ظالم برد راه به منزل (152463)
 
محمد حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۳۳:۰۳
لطفا به چند نکته توجه کنید.

- اگر مبنا را بر اساس حرفهای کاندیداها در مناظره ها و تخلفات تبلیغاتی بگذاریم، آقای موسوی بدتر محکوم است. چرا که :
اولا : ایشان 3 ماه قبل از انتخابات تبلیغات و سفرهای انتخاباتی خود را آغاز کرده بود.
ثانیا : در مناظره ها اتهاماتی از جمله دروغگویی متوجه رئیس جمهور کرد و باید آنرا ثابت کند.
ثالثا : ایشان به قانون مناظره پایبند نبودند و در غیاب کاندید حاضر به نقد او پرداختند.

- کمبود تعرفه علیرغم چاپ تعداد بالای تعرفه طبیعی است. چون توزیع این تعرفه ها مهم است نه تعداد آنها. با توجه به نرخ مشارکت بی سابقه در شهرستان ها چنین امری طبیعی است. در ضمن کمبود تعرفه به معنی تعطیل کردن رای گیری نبوده است. از طرفی به فرض آنکه در این مورد تخلف شده باشد، و همه افرادی که رای ندادند، رایشان موسوی باشد، بازهم فاصله ایشان خیلی زیاد است.

- اینکه چرا آقای احمدی نژاد در تلویزیون بیشتر حرف زده، طبق قانون بوده است. چراکه طبق قانون تبلیغات، چون آقای موسوی در مناظره با آقای کروبی، به نقد کاندید غایب پرداخت، این حق برای آقای احمدی نژاد محفوظ خواهد بود که پاسخ آن را بدهند.

در پایان توجه شما را به این نکته جلب می کنم که آقای موسوی در ابتدا قائل به \"تقلب در انتخابات\" بودند. در این صورت با بازشماری آراء حق ایشان (در صورت محق بودن) به ایشان بر می گشت. ولی ایشان اخیرا در نامه به شورای نگهبان خواستار ابطال انتخابات و رای گیری مجدد شده است. یعنی تلویحا قبول کرده که رای کمتری نسبت آقای احمدی نژاد آورده است. دلایل ایشان برای ابطال انتخابات نیز مستند نیست. یعنی تلویحا شکست را قبول کرده است. وای بر موسوی از این خونهایی که بی جهت ریخته شد. (153105)
 
ستاره
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۲:۲۷:۴۵
اگر منظورتون از وقت اضافه همون 20 دقیقه است باید بگم دوباره مناظره ها رو ببینید چون از اونجایی که موسوی همیشه در مناظره هاشون حرف از آقای احمدی نزاد به میون می آورد بهش تذکر داده می شدکه به ازای هر مقدار صحبتی در مورد کاندیدای غایب همون اندازه وقت به کاندیدای غایب داده می شه برای یادآوری مثلا مناظره کروبی موسوی که موسوی داشت به دروغ آقای احمدی نزاد رو دروغگو خطاب می کردوقتی مجری این قانون رو بهش تذکر داد عصبانی شد و به توهین هاش ادامه داد بازم یاد آوری می کنم که همون وقت موسوی گفت دو برابر من به آقای احمدی نزاد وقت بدین در ضمن شما از قانون انسان جایزالخطاست مستثنایید؟ (153222)
 
م ص
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۴۳:۲۳
فقط ميتونم بگم عالي بود. همه اينا يه روز بايد در دادگاه علني و جلو چشم مردم محاكمه بشن اگه ثابت بشه حرفاشون دروغ بوده. (152464)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۵۶:۰۳
با سلام
بنده رئیس یکی از شعبه های اخذ رای بودم خدا را گواه می گیرم که حتی یک رای هم در این شعبه به نفع هیچ کس جا بجا نشد از ابتدا تا پایان شمارش آرا.بیشترین رای را هم آقای احمدی نژاد آورد تقریبا دو برابر آقای موسوی.
آرای آقای احمدی نژاد از طریق زیر بدست آمد.
1. حمایت علنی بسیج با کلیه امکانات و قوا بخصوص بسیج ادارات و......
2.دادن سهام عدالت دقیقا قبل از انتخابات به روستاییان که در این موقعیت که فصل برداشت نیست و فعلا پولی هم ندارند نفری80هزار تومان صد در صد موثر بود .به
5/5میلیون روستایی نفری 80هزلر تومان پرداخت شد و به بقیه هم قول پرداخت داده شد.حتی در مواردی مدارکی هم گرفته شد
3.خدمات کشوری دقیقا در آستانه انتخابات اجرا شد که بی تاثیر نبود بنده21سال از دولت حقوق می گیرم تا به حال سابقه نداشته معوقه حقوق فروردین و اردیبهشت را بدون کسر مالیات و بازنشستگی علی الحساب در اواسط ماه پرداخت کنند.همیشه اضافه حقوق را در پایان ماه با حقوق می پرداختند و کسورات آنرا هم کم می کردند.اولین مورد هست که معوقه اضافه حقوق را در وسط ماه بدون کسورات پرداخت کردند وکسورات را از حقوق پایان ماه که انتخابات تمام شده کم می کنند.
4.حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی دقیقا در آستانه انتخابات تقریبا دو برابر شد بخصوص حقوق های پایین
حقوق بازنشستگان کشوری هم قبل از عید انجام شده بود.
5. به کلیه مستمری بگیران کمیته امداد هم در آستانه انتخابات کمک زیادی شد.
6. من در مورد مناظره آقای احمدی نژاد و آقای موسوی قضاوتی از جهت درست یا غلط بودن اظهارات طرفین ندارم ولی نام بردن آقای احمدی نژاد از افراد و متهم کردن آنها به فساد و اشرافیگری و چسباندن تمام کاستی ها و فساد چند ساله به آقای موسوی هم بی تاثیر نبود بخصوص چسباندن آقای هاشمی به آقای موسوی در واقع تمام کاستی ها تخلفات و فساد سی ساله چماقی شد بر سر آقای موسوی که شما بزرگان در این رابطه بهتر قضاوت می کنید.
حتی قبل از مناظره تمامی حامیان آقای احمدی نژاد احساس خطر می کردند ولی به هر طریق ورق را به نفع خود برگرداندند و جو هیجانی را تزریق کردند.و از او قهرمان مبارزه با فساد ساختند.
7. سفر های استانی هم بی تاثیر نبود وقتی مردم ریس جمهور را در شهر و روستای خود می بینند به او علاقه مند می شوند. و سوای هر نوع کمکی حضور او را در بین خود قدر می دانند.البته آقای احمدی نژاد به امورات روستاهای محروم هم کمک کردند. به عنوان مثال روستای ما یک روستای محروم بود که در دولت های قبل بهایی به آن نمی پرداختند ولی در دولت ایشان هم جاده آن درست شد و هم آب آشامیدنی آن
8.البته بعضی تشکلها هم سازمان یافته حمایت می کردند چون اطلاعات دقیقی ندارم نمی توانم نا ببرم.
خودتان هم می دانید این همه رای برای عملکرد چهارساله ی وی نیست. چرا چونکه رییس جمهوری که واقعا چهار سال عملکرد خوب داشته باشد نیازی به این همه هجمه عظیمی از تبلیغات نداشت. در صورتی که هجم تبلیغات ایشان در چند شهرستانی که من رفتم از همه بیشتر بود
حق را بگوییداگر چه به زیان شما بشد
خواهشمندم این نظر را در صورت امکان به سمع و نظر برادر گرامی آقای توکلی برسانید
یک فرهنگی (152474)
 
علي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۱:۰۰:۴۴
سلام ممنون منطقي ومستدل (152480)
 
MJ
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۱:۲۴:۳۶
انشاالله خدا همه کسانی که گم شده اند را به راه درست بیاره

حالا باز خدارو شکر که این عزیزان 89% ناظر داشتند و بیشترین تعداد ناظرها در دست ایشان بوده وگرنه خدا میدونست چکار میکردند (152505)
 
حکمت
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۱:۴۰:۵۴
خطاب امام (ره) به کسانی که نتیجه انتخابات قانونی را نمی پذیرند: غلط می کنید که قانون را قبول ندارید این قانون است که شما را قبول ندارد. (152512)
 
یکی از ملت
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۱:۴۷:۱۲
این آقایان به اصطلاح قانون مند باید احترام به قانون را از آقای ناطق نوری یاد بگیرند که در 2 خرداد 76 خیلی زود به رقیبش خاتمی تبریک گفت . که الان به این موضوع فکر می کنم می بینم اگر به جای ناطق اگر موسوی یا خود خاتمی بود چکار می کرد . ؟ آیا نمی گفت چطور در دوره قبل رفسنجانی که سردار سازندگی بود با ده میلیون رای پیروز شد حالا این با 21 میلیون پس حتما تقلبی صورت گرفته که بعید هم نیست. شخص خاتمی فکر می کنه ملت او را می خواهند که زهی خیال باطلو فکر میکنه تنها باید او بالای بیست میلیون رای بیاورد در پایان خدا از تقصیراتمان بگذرد (152515)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۱:۵۷:۰۲
من فکر می کنم با این پافشاری بر ادامه تظاهرا ت وا...اکبر گفتن ها مردم را خسته می کنند ودر نهایت تنها می مانند. پس بهتر است ما هم آرام برادامه این کار ها ناظر باشیم. (152526)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۲:۳۹:۰۷
به خدا (اگر می شناسید) دست از توهین به شعور مردم بردارید. شما و صدا و سیما و ...... دارید لج مردم را در می آورید ! حالا سیما را عامه مردم می بینند و عوام فریبی شاید موثر باشه !اما آقای توکلی کسانیکه سایت شما را می خوانند حداقل سواد دارند چرا فکر می کنید هالو هستند؟والله من در آرزوی پیروزی رضائی بودم و دشمن و مغرض و آشوبگر و ...نیستم. بخدا شما ها کاری کردید که حریم ها و حرمت ها که هیچ دین را هم دارید از بین می برید و.... بغضی که از سرنوشت کشورم دارم نمی گذارد فعلا ادامه دهم اما حاضرم مفصل دلایلم را بگم. بخدا دلم میسوزه از اینکه جبهه رفتم از ..... (152579)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۲:۴۱:۴۸
بنام خدا
سلام
برادر بزرگوار مهندس میرحسین موسوی
خسته نباشید
بعد از گذشت ۳ هفته پر تلاطم در ایران زمین انتخابات برگزار شد چند سوال در این زمینه برای ما مطرح است که از شما درخواست داریم به آنها پاسخ دهید :
۱-چرا بعد از مناظره اول با رقیب خود تمام هم و غم خود را جهت تخریب حریف بکار برده و حتی یک بار بطور کامل به تشریح برنامه های خود نپرداختید ؟ آیا این تبلیغات انتخاباتی است .؟
۲-چرا شما حتی بکبار به طرفداران خود در رابطه به حفظ شئونات جامعه و اعتقادات موجود درکشور تذکر ندادید ؟ آیا این تذکر باعث ریزش طرفداران شما می شد ؟
۳-شما چرا خود را بی رسانه معرفی می کردید در حالیکه روزانه چندین روزنامه بر علیه رقیب شما و در حمایت از شما مطلب می نوشتند ؟
۴-میزان بودجه ستاد انتخاباتی شما چقدر بوده و از کجا تامین شده بود ؟
۵-شما به چه علت چند روز مانده به انتخابات آن را ناسالم معرفی کردید ؟ هدف از این کار شما چه بود ؟
۶-شما با توجه به چه اطلاعاتی خبر از تقلب در انتخابات داشتید ؟ چرا شفاف سازی نکرده و به کلی گویی بسنده کردید ؟
۷-شما با توجه به چه اطلاعاتی پیروزی خود را در انتخابات قطعی می دانستید ؟ منبع این اطلاعات کجا بوده ؟ آیا به شما درست اطلاع رسانی کرده بودند ؟
۸-چرا آقای خاتمی ، خانم رهنورد و خانم هاشمی در روز انتخابات پای صندوق رای گفته اند که اگر فردا آقای موسوی برنده نشود انتخابات مخدوش است ؟ با توجه به کدام آمار و ارقام انقدر محکم از پیروری صحبت کرده اند ؟ آیا شما مطمئن هستید که آماری که از شهر های بزرگ و کوچک به شما داده اند درست بوده ؟
۹-آقا موسوی علت اینکه با اطمینان کامل در ساعت 23 روز انتخابات شما پیام پیروزی دادید و مردم را دعوت به جشن کردید چه بوده ؟ شما از کجا می دانستید که برنده شده اید ؟آیا آرای مردم را شمرده بودند ؟ آیا به شما گفته بودند که اینگونه بیان کنید ؟ آیا از عواقب این حرفها آگاه بودید ؟
۱۰-آقای موسوی قضیه ستاد جنگ روانی شما چه بوده لطفا شفاف سازی کنید ؟
۱۱-آقای موسوی قضیه ستاد شما در قیطریه به کجا انجامید ؟
12-آقای موسو ی شما که رجل سیاسی بوده و از قانون اطلاع کافی دارید به نظر شما درست بود از زمان ورورد خود به صحنه انتخابات تمامی قوانین انتخاباتی موجود را زیر سوال ببرید . آقای موسوی شما به استدلال کدام آمار و ارقام و چه مدرکی سلامت انتخابات را زیر سوال بردید ؟ برای ما مدرکی ارائه کنید ؟ این مسئله که شما هم در قبل و هم در بعد از انتخابات ،انتخابات را ناسالم معرفی کردید چه بوده ؟
14- آقای موسوی شان و شخصیت ملت ما این بود که کار را به جای برسانید که تلویزیونهای بیگانه در مورد ما تصمیم بگیرند ؟ و برای ملت ما قرار و مدار اعتراض بگذارند ؟ آیا وجهه مردم ما زیر سوال نرفت ؟
15-آقای موسوی مگر نگفتند که شما در حبس خانگی هستید ؟ روز شنبه شب ساعت 930 شب در میدان ونک حضور نداشتید ؟ روز یکشنبه در بیت رهبری حضور نداشتید ؟ روز دوشنبه در خیابان آزادی حضور نداشتید ؟
16-آقای موسوی به نظر شما حرفهای شما از رسانه های بیگانه شنیده نمی شد ؟ شما مگر میهن پرست نبودید ؟ چرا گذاشتید کار به اینجا بکشد و اینهمه خوراک تبلیغاتی برای انها درست بشود ؟
17-آقای موسوی چرا اعضای ستاد شما فقط با بی بی سی فارسی و صدای امریکا مصاحبه و اعلام برنامه می کنند ؟هدف از این کار چه می تواند باشد ؟
18-آقای موسوی شما با توجه به گفته های خود در این مدت یا می دانستید که این انتخابات نا سالم است و وارد این قضیه شدید و ستاد و تشکیلات انتخاباتی درست کردید و هوادار جمع کردید و سخنرانی و مناظره و .... یا آمدید و به گفته خودتان پی بردید که انتخابات قرار است ناسالم برگزار شود . شما در دو حالت عوامفریبی نکردید و طرفداران خود را گمراه نکردید ؟ توضیح دهید .
19-آقای موسوی شما با توجه به وضعیت پیش بینیهای گذشته خود که انجام داده اید آیا باز هم می توانید رفتار شورای نگهبان را در رسیدگی به شکایت شما پیش بینی کنید . ؟ آیا شما می توانید رفتار هواداران خود را نسبت به پیش بینی احتمالی شما در مورد شورای نگهبان پیش بینی کنید ؟
20-آقای موسوی آیا شما هدف از اس ام اس های شب انتخابات در مورد جواب نامه رهبری به آقای هاشمی و قضیه ترور مصلحتی شما را می دانید ؟ برای ما توضیح دهید .
21-آقای موسوی شما تا چه حد به تقلب در انتخابات معترضید ؟ 39 میلیون رای را چگونه پیش بینی می کنید ؟ شما با چه اختلافی پیروز شده اید ؟
21-آقای موسوی چرا شما و هواداران خود که همگی از رفتار شما و تیم پشت سر شما منشا ء گرفته هیچ احترامی به حرف و رای کسانی که به شما رای ندادند نمی گذارید . آیا فقط این 13 میلیون در نظر شما شعور سیاسی دارند بقیه مردم چطور ؟ آیا شما انقدر مطمئن هستید که بالاترین آرا در ایران برای شما بوده ؟ چرا شما که دم از قانونمندی می زنید حتی یک لحظه هم فکر نکردید که شاید برنامه های مطرح نشده شما فقط برای عده ای خاص (13 میلیون ) قانع کننده بوده ؟
23-آقای موسوی 2500 نفر ناظر از طرف شما فقط در تهران پای صندوقهای حضور داشتند بنام نماینده شما و ناظر بر روند انتخابات و همچنین به پیشنهاد شما و دو کاندید دیگر شورای صیانت از آرا تشکیل و ناظردر محل ستاد انتخابات کشور حضور داشتند . نتیجه عملکرد اینها چه بود ؟
24-آقای موسوی ، آقای موسوی، هیچ چیزی اندازه امنیت ملی کشور، احترام به مقام معظم رهبری ،شخصیت کشور ، شعور و منزلت مردم این کشور ارزشمند نیست .آیا شما توانستید آن را در این چند روز حفظ کنید؟
ما منتظ جواب های قانع کننده برای وجدان های بیدار دانشجو هستیم . (152584)
 
دلسوز
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۲:۵۵:۱۶
سلام چندتا سوال برام پیش اومده!
اولا باید بگم بابت وقایع اخیر کشور بسیار متاسفم و اون رو ماه عسل طراحی دشمن و همراهی برخی از سران کشور که قدرت رو به نظام و مصلحت انتقلاب ترجیح می دن می دونم و امیدوارم خداوند ایشان را به صراط مستقیم هدایت نماید.
1)واقعا کسی که به نظام اسلامی و ولایت فقیه اعتقاد داشته باشه حاضر می شه حتی اگر در انتخابات تقلب هم بشه حرکتی دشمن شاد کن انجام بده که نظام رو بدنام کنه!تو جریان انقلاب اسلامی خیلی ها جونشون رو در دست گرفتند و تقدیم اسلام کردند این کار از کسانی که دم از اسلام،انقلاب و امام می زنند بعید نیست؟
2)چرا آقای موسوی بعد از دیدار با مقام معظم رهبری و صحبت ها ایشان باز در تجمع غیر قانونی انقلاب تا آزادی شرکت کردند. این عمل علاوه بر اینکه بی قانونی است توهین به ولایت نیست؟ آن هم از سوی کسانی که انقلاب را میراث خود می پندارند؟
3)چه کسی در آخرت پاسخگوی خون شهیدان،و این همه مجروح موافق و مخالف خواهد بود؟آیا آقای موسوی عذاب وجدان ندارند!(ایشان هنوز به خانواده شهدا تسلیت عرض نکرده یا برای دلجویی عذر خواهی نکرده حتی برای جدا کردن صف اغتشاشگران از هوادرانش اکراه و تردید دارد)
4)آیا شبکه های خارجی نظیر بی بی سی و رادیو فردا و... خیرخواه انقلاب و مردم ایران هستند که از خرابکاران و منافقان به ظاهر طرفدار مهندس موسوی حمایت می کنند؟پس چرا این رسانه ها تریبون اظهار نظر آقای موسوی قرار گرفته .این جای تردید و تامل ندارد.آیا آقای موسوی هنوز هم احساس نمی کند که عروسک خیمه شب بازی اصلاح طلبان و استکبار شده است؟ اگر احساس می کند چرا صف خود را از آنها جدا نمی کند.
در پایان باید عرض کنم که آقای موسوی بیش از اینکه مورد تایید و توجه گروهی باشد که بنا به مصلحت گاهی انقلابی و گاهی ضد انقلابی می شوند مورد تایید وفاداران اصلی به نظام ، انقلاب و رهبری بوده اند و امیدوارم هنوز هم باشند(البته با دست کشیدن از اشتباهات اخیر) و همین وفاداران به نظام هم قدر ایشان را می دانند پس توصیه می کنم بیش از این سوابق انقلابی خویش را به تاراج نگذارند.
من به شخصه قبل از انتخابات ارادت زیادی به ایشان داشتم و به نیکی از ایشان یاد می کردم ولی چند وقتی به شدت در نظرم نسبت به ایشان مردد هستم. (152597)
 
امیرحسام
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۳:۰۴:۴۶
در جواب به خانم سارا که کامنت گذاشتن باید گفت:

شما نه از قانون اطلاع دارید نه از نوع کشته شدن کشته ها این حوادث:
شما میدونید تیر اندازی در کجا انجام شده؟
برای دفاع از یک مرکز نظامی! قابل تامل نیست این اوباش(نه تظاهر کنندگان عزیز) برای چه امری به یک مرکز نظامی حمله کرده اند و قصد تصرف اون رو داشتن؟ میدونی توی یه حوزه مقاومت بسیج چه مهمات و مدارکی نگهداری میشه؟
شما چشمان خودت رو بستی خانم! من به نفس تیراندازی اعتراض دارم اما در شرایط بحرانی تشخیص مردم خیلی سخته خانم محترم!

فقط 2 مورد از کشته ها یک زن و کودک بودن که هدف گلوله از سمتی نامعلوم قرار گرفتن!
در ضمن شما اماری از خسارات و مصدومانیکه این ازارل به اونها حمله کردند رو دارید؟ (152603)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۳:۱۹:۲۴
یک نظر و یک پیشنهاد:
طبق اعلام وزارت کشور از 4میلیون و 200 هزار رای تهران آقای میر حسین موسوی حدود 51 درصد و آقای احمدی نژاد حدود 43 درصد بوده است یعنی هر کدام حدود 2 میلیون هوادار در تهران. خب با جمع کردن هواداران در تهران هیچ نتیجه¬ای حاصل نمیشود به ¬علاوه اینکه 35 میلیون رای دیگر مربوط به بقیه کشور است(حدود 15 میلیون رای روستاها).
پیشنهاد: اگر با باز شماری آرا ، معترضین قانع نشدند، بدون اطلاع قبلی و با حضور نماینده نامزدها بصورت تصادفی بروند در روستاها و درب یک یک خانه¬ها مراجعه کنند و بپرسند به چه کسی رای داده¬اید. چون روستاها کوچک هستند میتوان ظرف چند ساعت به درب همه منازل مراجعه کرد. حال مقایسه کنند با آراء صندوقها. اگر در همه موارد درست بود می¬توان نتیجه خوبی گرفت. همچنین صندوقهایی را که نماینده نامزدها تایید کرده¬اند و فرم 22 را امضاء کرده¬اند جمع بزنند ببینند نتیجه چیست. بعد در مورد صندوقهای مورد اختلاف ، از دو مورد قبل و سایر شواهد و مدارک نتیجه گیری کنند. (152611)
 
سید حمید
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۳:۳۷:۵۰
با سلام
من یک سئوال ساده دارم که تمام کسانی که کار مالی انجام میدن اینو درک میکنن
و اون اینه که ما اول در هر عملیات مالی ریز هزینه ها رو بدست می آوریم و بعد جمع صفحه و بعد جمع کل صفحات و بعد نتیجه نهائی ولی با کمال تاسف در انتخابات دیده شد که اول جمع کلی ارائه گردید و بعد خواستند جمع صفحات رو بدن که با مشکل مواجه شدند و هنوز هم به ارائه ریز آرا نرسیده اند
آیا از این واضحتر میشه؟ (152625)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۴:۳۰:۵۲
آره می شه عزیزم.
مساله اینجاست که همونطور که از قبل وعده داده بودند از همان اول آمارهای با توزیع جغرافیایی سراسری رو خوندند. یعنی چی؟ یعنی مثلا دفعه ی اول از همه ی حوزه های شمال و جنوب و شرق و غرب رو تا جایی که شمرده شده بود خوندند. بعد همینطور با همین توزیع اومدند جلو که دیدید وقتی در همه ی کشور آمار شهر های بزرگ جمع شد با شهرهای کوچیک تر از قبل اعلام شده درصد آرای احمدی نژاد کم شد و درصد آرای موسوی زیاد تر. این تصمیم هم بخاطر اراجیف اون آقایی بود که چهار ساله می گه من اول بودن یکدفعه رای ام کم شد. این متد کاملا علمی جدید اعلام نتایج خوبیش اینه که در همون بار اول با یک احتمال بالا نتایجی رو بدست میده که بسیار به نتایج اصلی نزدیک هست به همون دلیل گستره ی سراسری اش که همه ی سلیقه های رای دهنده ها از ابتدا درش محسوب می شه.
ما بقی موارد هم از همون جنس توهمات آقای کاندیدای گرامی تونه. (154237)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۱:۲۷:۱۷
من نمی خواهم در مورد درستی نتیجه یا اینکه چه کسی برنده شده صحبت کنم.

من می خواهم در مورد قانون و جايگاه ها صحبت کنم.

سؤال مهم این است که آیا سیستم قانونگزاری ما درست عمل می کند که در چنين شرايطی (که انتخابات حساس شد) به این بلاها گرفتار شده ایم؟ آقای توکلی (و اسفندیاری عزيز) که در مجلس هستند کلاه خود را قاضی کنند و جواب بدهند. آیا بايد حتماً کشته شوند عده ای تا بفهميم که قوانين ما ايراد دارند. تا کی بايد افراد اگر خوب بودند، مردم از حاکميت راضی شوند و اگر بد بودند به چنين روزی بيفتيم. آقای توکلی، آيا خود را در کشته شدن هموطنانمان مسئول نمی دانيد؟ تا کی می خواهيد به جای رفتن سر کار اصليتان، آسمون به ريسمون ببافيد. کی گفته که شما بايد بياييد و در مورد صحت آراء اظهار فضل نماييد. اگر راست می گوييد به مجلس برويد و اين قوانين مشکل داری را که هر چند سال يکبار بلايی بزرگ چه در داخل و چه در خارج به سر ملت می آورد را اصلاح کنيد. رفتار ژورناليستی نه در تخصص شماست و نه در توان شما. من به شما و اصولگرايان رأی نداده ام که اينطور شود.

در چنين شرايط پيچيده ای اصلاً نمی توان اظهار نظر در مورد صحت انتخابات ارائه کرد. اون بندگان خدايی هم که در وزارت کشور هستند خودشان هم نمی توانند و فرافکنی می کنند!

هر کس که چنين ادعايی دارد (از همه کانديداها) اعلام نظر کند. انصاف را هم رعايت کنيد. قبل از نوشتن از خود بپرسيد: آيا همه از رسانه های آزاد و عمومی به يک اندازه استفاده کردند؟ آيا همه از اموال عمومی به يک اندازه استفاده کردند؟ آيا همه موازين اخلاقی را به يک اندازه رعايت کردند؟ مگر فقط رأی شمردن است؟
اين ارزش نيست که انسان به هر وسيله ای متوسل شود تا خود را جلو بکشد.
هر آدم بی سوادی هم می داند که تخريب آقای هاشمی چند ميليون رأی به همراه دارد. هر آدمی می داند که عوامفريبی روستائيان در رأی گيری تأثير دارد. ولی آيا درست و اخلاقی و اسلامی است که از اينها استفاده کنيم؟

اين مسائلی هم که در کشور در حال وقوع است اصولاً ربطی به انتخابات ندارد و فقط از انتخابات شروع شده است. مسئله مربوط به آزادی های مدنی، حقوق شهروندی و اجرای قانون اساسی به جای اعمال سليقه و نفی ديگران و از دست رفتن ظرفيت های ملی است. البته اين را من نبايد بگويم. شما بايد بگوييد. اين روش را بسياری قبل تر و قوی تر از آقای احمدی نژاد در دنيا شروع کردند و نتيجه اش را هم ديديم. در شهر کوران يک چشم پادشاه است؛ فکر نکنيد چون آقای احمدی نژاد فرياد عدالت سرداده ديگران نمی توانند. اگر قانون درست باشد عدالت هم پيش می آيد. وقتی ما در همين انتخابات اينگونه عمل می کنيم آيا می توانيم عدالت واقعی را پياده کنيم. ما هنوز نمی توانيم مجری عدالت را با قاطعيت انتخاب کنيم. اين نظر شخصی من نيست. نظر چند ميليون انسان است!

آقای توکلی عزيز که حق بزرگی به گردن ما داريد، اگر واقعاً به دنبال انجام کاری با ارزش هستيد به مسائل اساسی بپردازيد وگرنه همه ما بلديم حرفهای کوچه بازاری بزنيم.

در آخر بايد بگويم که وضعيت خيلی خطرناکی در حال شکل گرفتن است که زير پوشش اين منازعات در حال پيشرفت است و ارتباطی هم به انتخابات ندارد که آثار آن در هر حالی به ضرر کل نظام تمام می شود. از شما در مجلس عاجزانه تقاضا دارم با همفکری همکاران خود در مجلس نگذاريد اين بحران قدرت به ضرر همه تمام شود. جور ديگری هم می شود به ماجرا نگاه کرد. اين کار بيش از نامه نويسی و مصاحبه تلاش می خواهد. اميدوارم اين موضوع را درک کنيد.

طرفداری نمی کنم ولی اگر مير حسين موسوی هيچ چيز ندارد، يک چيز دارد و آن هم جرأت و جسارت است. چيزی که چه خوب چه بد، چه خواسته چه ناخواسته دارد و در طرفدارانش متبلور است. و اين شرط لازم برای حرکت است. اميدوارم شما هم خواسته های ما را با اين جرأت و جسارت پيگيری نماييد.

و من ا... توفيق (152717)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۴:۳۴:۵۱
از قدیم می گن عیب آن جمله بگفتی هنرش نیز بگو
خدمتتون عرض می کنم که آقای موسوی در کنار همه ی این خوبی ها نشون داده اند اولا کاملا شم سیسی شون خوب کار می کنه و اصلا با دزدهای بیت المال نمی بندند و ثانیا کاملا وقت شناس و ولایت مدار هستند و من الان دارم فکر می کنم که چه خوب شد که ایشون اصلا رای نیاورد و من دست غیب رو در این ماجرا دخیل می دونم که مملکت از خیر حضور ایشون و اطرافیانشون بر حذر شد. (154238)
 
تماشاچی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۱:۲۸:۱۸
یک نکته در مورد بند 2-5: \"چرا طرفداران ايشان آنقدر همت نداشتند كه در ساعات آغازين راي گيري براي مشاركت در اين انتخابات حساس و جلوگيري از تداوم اين «فاجعه» پاي سر صندوقها حاضر شوند؟\"
شاید همت!؟!؟ داشتند اما طرفداران رقیب در صف زنبیل گذاشته بودند! (152718)
 
حسن
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۱:۳۳:۰۹
سلام
یک نکته در باره این که میگن بعضی ها پشت درب ها موندن و رای ندادند
همه میدونند که 39 میللون از 46 میلون شرکت کردند
به فرض محال 7 میلیون پشت درب هم مونده باشن و همه اون 7 میلیون به موسوی رای داده باشند بازم ار آرای احمدی نژاد کمتر هست ... (152724)
 
سید رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۱:۵۲:۴۹
با سلام
نسبتا اصل تحلیل خوب بود.
چند نکته به نظرم میرسد شاید مفید باشد.
اولین سوالی که مطرح میکنم این است که در صورتی که آقای موسوی به این روش و با حمایت طرفدارانش به نتایج انتخابات اعتراض نمیکردند، چقدر به این اعتراضها ترتیب اثر میدادند؟ آیا اصلا بحث شمردن دوباره بعضی صندوقها مطرح میگشت؟
ثانیا : آنچه من در تلویزیون شاهد آن بودم یک جانبه گویی و حمله وسیعی از انتقادات به آقای موسوی و طرفدارانشان بود.بدون اجازه دادن به ایشان یا طرفدارانشان به دفاع از خود یا مطرح کردن پرسشهای خود. در حقیقت طیف ایشان را بمباران پرسشی و نقد کرده اند که کسی که میشنود دیگر مجال مطرح کردن پرسشی به نفع آقای موسوی و طرفدارانش برایش باقی نمیماند(همانطوری که رسانه های خارجی درباره ایران نسبت به افکار عمومی جهان میکنند و مجال دفاع کردن از ایران را سلب میکنند). به عنوان مثال در این چند روزه من شاهد این بودم که خیلی از سوختن اتوبوسها و شکستن شیشه بانکها و مغازه ها و انتقاد از آن به میان می آید و آن را محکوم میکنند (البته این کارها اشتباه است و محکوم کردن آنها به جا است) اما یک سوالی که در ذهن من ایجاد شد این بود که چرا از آن هفت نفری که کشته شدن خبری و تحلیلی و این که چه کسانی بودند نیست. و معلوم است که هیچگاه جان انسان قابل مقایسه با اتوبوس و شیشه نیست.
اما در رابطه با ارتباط بعضی از بندها با تقلب در انتخابات ، آن چیزی که من میفهمم این است که استدلال آقای موسوی این است :که کسی که پروا ندارد و دست به هر کاری میزند و در حقیقت کسیکه دروغگویی و فریبش علنی است، خیلی راحت هم در انتخابات تقلب میکند.و ایشان درصدد اثبات غیر امین بودن آقای احمدی نژادن و دولت ایشان است. یعنی اثبات یک کبری که اصل این دولت بر دروغ و کلاه برداری است و نتیجه گیری یک صغری از آن : پس در انتخابات کلاه برداری شده است.
اگرچه خودم مقدمات این استدلال را قبول ندارم. و آقای احمدی نژاد را آدمی دروغگو و فریبکار نمیدانم و غیر امین نمیدانم.
اما در آخر بد نمیدانم که ببه عنوان جمله معترضه بگویم من در انتخابات سال 84 در هر دو دوره به آقای احمدی نژاد رای دادم و این دوره به آقای رضایی رای دادم. (152740)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۱:۵۳:۲۴
خرید رای مردم یا تقلب در شمارش ؟

خرید رای مردم یا تقلب در شمارش ؟


بهتر است برادر گرامیام آقای موسوی اول موضوع را مشخص کنند بعدا فریاد بزنند


می گویند , مناضره , سهام عدالت , افزایش حقوق بازنشتگان و ...

اینها عامل رای نیاوردن من است !

شما به گفته خودتان در صبح رای گیری رئیس جمهور بوده اید , چگونه شد که تا شب رای گیری نظر مردم عوض شد؟!

آیا اینها را آقای احمدی نژاد ظهر روز انتخابات داده اند که تقلب شده.


آخر ما نفهمیدم مردم به شما رای نداده اند یا تقلب در شمارش شده .

اینقدر نگویید نوشتیم موسوی خواندید احمدی نژاد , که آن وقت مردم فکر می کنند شما برای حفظ حیات سیاسی خود آنها را بازیچه قرار داده اید. (152741)
 
معصومی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۲:۵۳:۵۸
نقدهای منتقدین دولت محکم تر از پاسخ دولت است. از نقدها که بگذریم ایا می تواتن با در دست نداشتن حداقل اطلاعاتی که وزارت کشور باید ارائه دهد. به پاسخ کامل پرداخت؟ به نامه آقای رضایی توجه کنید حداقل

بخشی از نامه محسن رضایی به وزیر کشور:
احتراماً به اطلاع مي رساند با وجود تقاضاهاي مکرر نمايندگان اينجانب و نامه رسمي به رئيس جمهور و با گذشت پنج روز از انتخابات، تاکنون اطلاعات مربوط به نتايج شمارش صندوق ها که اولين و ابتدايي ترين حق کانديدا است، در اختيار اينجانب قرار نگرفته است. لذا با توجه به اينکه تاخير بي سابقه و عجيب پنج روزه ستاد انتخابات کشور در ارائه نتايج شمارش آراي صندوق ها بعد از اعلام نتايج کلي انتخابات موجب ايجاد شائبه عددسازي در صندوق ها براي تطبيق با نتايج کلي حوزه هاي انتخابيه شده است، (152782)
 
mohammad
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۳:۰۷:۲۲
vali kheili bi-ensafin,kheili,sharm konin (152790)
 
hesam
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۳:۳۲:۵۳
بنده تقریبا تمام نظرات را خواندم ...
اولا در فضائ که از نظر ابراز عقیدهٔ مخالف بسته و شبهه بر انگیز است و تمام فعالان منتقد دستگیر ، توبیخ ، ترسانده و ضد همهٔ ارکان هستند چگونه می‌توان این نظر سایت شما را نقد کرد .
اولا این نامه دارای پیوستهأی بوده که در دیدار نمایندگان کاندیدها با شورای نگهبان ارایه شده پس مستندات وجود دارد و نباید انتظار داشت در نامه یی که بیان اعتراض هست کل موارد مطرح و به تفضیل بیان شود .
مهندس موسوی حرفی‌ جز حقیقت یابی‌ نزده که اینگونه دچار انواع و اقسام استدلال برای این شوید که ایشان دعوت به اغتشاش کرده ا‌ند ، و اگر کسی‌ متهم باشد اقای احمدی نژاد هستند که به عنوان شخص رییس جمهور(البته تأ پایان این دره ) ملت و مردم که هرچند هم کم و در حد ۱۳ ملیون بیان شده از طرف وزارت کشور هستند راا خس و خاشاک نامید،میباشد.
اقای دانشجو گفتند که آنلاین تمام رای‌ها جم آوری شده است ، آیا این سیستم آنلاین به تایید شورای نگهبان و در دید و بر رسی سایر کاندیدها بوده است؟
چرا روندی که در سالیان گذشته به صورت عکس انجام شده !؟، یعنی‌ ابتدا بخشها اعلام تعداد کنند و بعد تجمی کلی‌ صورت گیرد و آرا اعلام شود ، ۳روز از انتخابات گذشته آرای بخش‌ها اعلام میشود !
اینها همه ایجاد شبهه کرده، و اقای موسوی به همین موارد گلایه دارند و اگر در نامهٔ شکایت به تفضیل بیان نکرده دلیل این نیست که این مطالب راا قبول داشته . (152801)
 
آوا
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۳:۴۱:۱۵
من میخوام چند نکته خیلی مهم رو بگم :

1-اینکه عده ای می آیند و به راحتی انتخابات رو زیر سوال میبرند به این دلیل هست که میخواهند از این جو روانی که مردم نمیدانند سیستم انتخابات چگونه هست سوء استفاده کنند . واقعیت اینست که بسیاری از مردم هنوز نمیدانند سیکل برگزاری انتخابات چگونه است و فقط به حساب اعتماد به مسئولین میایند و رای میدهند مثلا خود من به عنوان یه دانشجو خیلی دوست دارم بدونم وقتی رای گیری تموم میشه و درهای هر مرکز رو میبندند پشت اون درهای بسته چه اتفاقاتی میفته!
یعنی شمارش چگونه هست ؟ ای کاش میشد یه کاری کرد که انتخابات مو لای درزش نره ! مثلا بیان حین رای دادن مردم و شمارش آرا دوربین مدار بسته کار بذارن
وحتی حین شمارش از طریق دوربینها به مردم نحوه شمارش آرا رو نشون بدن و جلوی هر مزکز تلویزیون هایی بگذارند که دقیقا تمام اتفاقات حین شمارش رو نشون بده تا اینطوری یک عده نیان و مثل آب خوردن به مسئولین نهمت بزنن .

2- نکته جالب اینجاست که هر سه کاندید فقط از تقلب دکتر احمدی نژاد شکایت کردن و از همدیگر شکایت نکردن و این نشون دهنده اینکه که هرسه بر علیه دکتر احمدی نژاد بسیج شدن واقعا دکتر راست میگفت که در این انتخابات همه دست به
یکی کردن تا دکتر رو زمین بزنن که نتونستن .

3- با فرض اینکه هر کاندید یک نماینده بر سر هر صندوق داشته میشه گفت دکتر احمدی نژاد یک نماینده و رقیبان او ( که دست به یکی کرده اند) 3 نماینده داشتند
یعنی 3 به 1 ! با اینن وجود من نمیدونم چطور میتونن به این انتخابات تهمت تقلب
بزنن .

4- نکته آخر : وای بر کسانی که انگلیس ( این استعمار گر پیر ) رو خندوندند. (152807)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۴:۰۳:۰۷
کساني ادعا دارند که آقاي احمدي نژاد با اقداماتي نظير پخش سهام عدالت و بذل و بحشش هايي که در سفرهاي استاني انجام داده اند و همچنين با پيش کشيدن مطالبي در مناظره هاي تلويزيوني که تابه حال در محافل خصوصي يا غيررسمي بيان مي شد از جمله متهم کردن آقاي رفسنجاني و تعدادي ديگر از سران حکومتي راي مردم را به دست آورده اند و نتيجه اعلام شده از سوي وزارت کشور وزن واقعي هواداران هر طرف را نشان مي دهد. فقط مي خواهم بگويم که تمامي اين احتمالات قابل تامل هستند. اما پديده هاي عيني چه پيش و چه پس از برگزاري انتخابات هم مي توانند نمايشگر وزن هر يک از نامزدها در انتخابات باشند. (152810)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۵:۰۹:۵۸
با سلام
ممنون از نقد زیبایتان
من ار هواداران آقای موسوی یک سوال دارم .معنی قانونگرایی همین بود؟چقدر زود آقای موسوی حرفهایی را که زدند فراموش کردند.ای کاش میگذاشتند چند روز بگذرد. (152824)
 
حسام
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۶:۱۷:۰۴
نامه آقای موسوی و استدلالهای ایشان و نقد شما قابل احترام است.
سوال من از همه کسانی که این متن رو مطالعه کردند این است که چطور می توان نزدیک به چهل میلیون رای را در کمتر از سه ساعت شمرد؟ (152835)
 
یزدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۴:۴۸:۰۱
قرار نبوده همه 40 میلیون رو یکنفر بشمره آی کیو! (153385)
 
مهدی ط
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۶:۲۶:۵۰
عاقل باشید اگر بر فرض محال حق با موسوی هم می بود ایا بر مسند نشستن او از حفظ نظام و خون مردم و اسا یش مردم مهمتر ه متاسفم برای دروغگویان ادب ودموکراسی که خودشان در حصار امن به سر میبرند و مردم بی گناه را به کشتن میدهند خدا موسوی را هدایت کند تو رو خدا ببین چه کسی میخواست رئیس جمهور مردم ایران بشه (152836)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۸:۲۱:۲۲
خوش بود گر محك تجربه آيد به ميان تا سيه روي شود هر كه در آن غش باشد (152867)
 
ابطحي
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۰۶:۴۹
ديشب آقاي كامران دانشجو به همه پرشهاي فوق جواب داد اگر گوش شنوايي باشد. (152897)
 
مجيد
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۳۹:۰۱
اي ملت ايران .
من احمدي نژاد را تاييد نمي كنم ولي گول اين جريان جديد كه ناخواسته و نادانسته براي نجات تعدادي از \"كهنه مقدسين\" كه بار خود را از نظر مالي بسته و به فكر تشكيل سلسله مالي موروثي در اقتصاد ايران هستند را نخوريد . فريب نخوريد. تجديد نظر كنيد . چشمامونو باز كنيم. اگر فريب بخوريم اقشار متوسط و ضعيف مردم بد تر از اين زمين مي خورند.
موسوي اگه استعداد رياست جمهوري داشت چرا بعد از بيست سال از يك چهره منزوي و تاريخ مصرف گذشته در عرض يك ماه تبديل به ناجي آزادي و اقتصاد مردم ايران! شد؟ (152924)
 
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۵۸:۰۹
وزن موافقین و مخالفین شما چند وقتی است که متعادل شده برخلاف قدیم که همیشه اصلاح طلبان وزن بسیار بیشتری داشتند که چند دلیل می تواند داشته باشد
- طرفداران موسوی که معمولا از اقشار دانشگاهی و تحصیلکرده جامعه هستند علاقه ای به سایت شما نشان نمی دهند
- طرفداران احمدی نژاد این روزها خیلی اهل اینترنت شده و از قضا یکهویی به جناب اقای توکلی نیز علاقه پیدا کرده اند!
- به صورت سازماندهی شده برای اینکه اینجا نیز آمارهایی ساخته شود تعدادی مامور شده اند که این وظیفه خطیر را به انجام برسانند
- طرفداران موسوی اینجا نیز فکر کرده اند که رایشان دیگر تاثیر ندارد و لذا تصمیم گرفته اند که هیچ کجا رای ندهند و اساسا به رای دادن حساسیت پیدا کرده اند
- طرفداران احمدی نژاد دیده اند که حتی با کمترین آراء هم می شود نتایج بزرگی گرفت لذا خیلی به رای دادن علاقه مند شده اند!
هر چند کمی هم سعی کردم شوخی بکنم ولی به نظرم سایت محترم الف این موضوع را باید جدی تحلیل کند (152944)
 
عطا
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۰۳:۱۳
درباره قسمت 2،2:
یادتان نرود که زمان نخست وزیری موسوی، رییس جمهور آقای خامنه ای بودند.
شماها که ادعای منصف بودن میکنید، چطور هرچه عمل بد در آن دوران را به موسوی نسبت میدهید و خوب ها را به امام و آقای خامنه ای؟ (152951)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۰۳:۱۴
باسلام .با این همه دلیل و حساب پاکی چرا ازشب انتخابات به این طرف تمام وسائل ارتباطی بامردم قطع شده ؟ (152952)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۱۰:۱۴
سلام دوست من
تمام استدلالهای شما فقط به درد پر کردن ستون روزنامه های دولتی و یا بعضیاز سایتها که اصلا مطالب \"دروغ \"چاپ\" نمی کنند\" میخورد و هرگز جای تامل و فکر کردن و یا قضاوت ندارد
بهتر است که کمی انصاف هم داشته باشیم (152962)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۳۱:۳۲
آقای موسوی با این عمل غیر قانونی خود بنیان گذاری این رسم شد که من بعد در هر انتخاباتی طرف شکست خورده حق دارد اعتراضات خود را با ریختن به خیابان ها نشان دهد و منتظر اجرای قانون نباشد. و این همان بازگشت به قانونی است که آقای موسوی قبل از انتخابات وعده داده بود. (152990)
 
خس و خاشاک
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۴۸:۰۷
سلام
من قبل از انتخابات اصلا نمیخواستم رای بدهم اما بعد از مناظره ها تصمیم گرفتم به کسی غیر از احمدی نژاد رای بدهم چون فقط با کلمات و گفتارش مردم را بازی میدهد و قدرت نمایی میکند.این فرد صلاحیت کاندید شدن هم نداشته . حالا من فقط میخوام وزارت کشور و هر نهاد دیگری که میتواند صحت انتخابات را اثبات کند و به این شایعات پایان دهد . همین. نه موسوی میخواهم نه طرفدار کشته مرده ایشان هستم بلکه تنها پاسخ سوالهایم را میخواهم. اگر ادعا میکنند تقلبی نبوده در یک برنامه تلویزیونی رودررو بنشینند و جواب مردم را بدهند. (153006)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۵۶:۴۳
استدلالهایتان حقیقتا به دل میچسبد.احسنت بر شما.کاش این نامه و پاسخهای شما رسانه ای تر میشد و مردم به عمق استدلالهای موسوی بیشتر پی میبردند. (153020)
 
ALI
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۵۸:۱۴
لطفا يكي از شبكه ها ي تلويزيون را در اختيار مردم معترض (همان 14 ميليون )كه خودتان قبول داريد بگذاريد تا صداي ما هم به جايي برسد (153028)
 
Khosrow Naghavi
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۵۹:۵۶
مساله خیلی‌ روشن و واضح است جناب اسفندیاری! این قدر هم آسمون ریسمون بافتن نداره.

از قدیم گفته ا‌ند: آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟ اگر وزارت کشور شفاف باشه (که متاسفانه تا به حال نبوده) میشود به راحتی‌ تقلب و یا عدم تقلب را اثبات کرد. وزارت کشور باید آمار تک تک صندوق‌ها رو اعلام کند. طبیعتا مجموع آرای صندوق‌ها باید با عدد نهایی اعلام شده برای هر کاندیدا بخونه. خوب! حالا به صورت تصادفی (رندم) - و یا حتّی با انتخاب کاندیداها ی معترض - به سراغ بعضی‌ از صندوق‌ها میرویم. اگر با عدد اعلام شده خواند که وزارت کشور رو سفید میشود، اگر نخواند آن موقع وزارت کشور رو سیاه میشود!

جناب اسفندیاری، مردمی که در خیابان می‌بینید صاحب فهم هستند! سوال اصلی‌ و محل اصلی‌ شک در این است که چرا وزارت کشوری که در ۱۲-۱۴ ساعت کل آرا را شمرد، به مدت ۵-۶ روز است که از اعلام آمار صندوق‌ها طفره میرود؟! حتّی به قیمت کشاندن مملکت به این وضع و کشته شدن مردم. این همه دستگیری فعالان سیاسی برای چیست؟ اگر تفرقه بد است، اگر تظاهرات شیرینی‌ انتخابات را از بین میبرد، اگر گوش دادن به بی‌ بی‌ سی‌ \"جیز\" است. خوب، آمار صندوق‌ها را تا الان اعلام کرده بودید، هم این اتفاقات نمی‌‌افتاد و هم پاکی‌ مسولان وزارت کشور ثابت میشد! (153032)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۲۰:۳۰:۲۲
اتفاقا وزارت کشور اعلام کرده که کاندیداهای معترض با ارائه مستندات, صندوقها یا شعب مورد اختلاف خود را مشخص کنند تا ارای انها بازشماری شود ولی متاسفانه آقایان نامزدها و حامیان انها با کلی گویی و عدم ارائه مستندات مبنی بر انجام گرفتن تقلب در انتخابات باعث سردرگمی مردم و به وجود آمدن اینچنین اغتشاشات قهر آمیز میشوند.
اگر کمی دقت کنید متوجه میشوید که مسئله مورد بحث ارائه نکردن مستندات مبنی بر انجام تقلب 10 میلیونی در انتخابات است. من هم میگویم آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. خب نامزدهای محترم هم لطف کنند مستندات خود را ارائه کنند تا شکایت آنها قابل بررسی باشد.
در ضمن چه خوب میشد اگر به این اصل دقت میکردید:
همه انسانها پاک هستند مگر اینکه خلافش ثابت بشه
خب نامزدها باید ابتدا ناپاکی انتخابات را اثبات کنند تا وزارت کشور پاک بودن آنرا ثابت کند. (153745)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۱۴:۰۹
اين همه استدلال همش ميشه 2-3 مورد. چرا جمع بندي نمي كني و با اين كلي گويي و زيادنويسي حوصله همه رو سر مي بري. كم گوي و گزيده گوي چون در! (153070)
 
شهريار
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۳۷:۳۸
اگر چه به موسوي راي داده و براي ايشان تبليغ كردم الان اعتراف مي كنم كه اشتباه كرده ام اگر دوباره انتخاباتي احيانا برگزار شود مطمئن باشيد افرادي همچون امثال من كه به خيلي از واقيتها پي برده اند به آقاي موسوي راي نخواهند داد. (153114)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۵۴:۳۰
با سلام به خوانندگان این متن و نویسنده محترم
1- آقای موسوی در رابطه با \"تخلفات\" انتخاباتی نامه نوشته است نه تقلبات!
2- میرحسین در نامه نوشته است که وارد کردن اتهامات بی اساس به استوانه های انقلاب به دستاویزی برای ضد تبلیغ علیه وی و اغفال مردم انجامیده است.
3- در بند بعدی اصل صحبت ایشان در رابطه با امام راحل نیست بلکه مربوط به تهمت \"سازماندهی اوباش برای حمله به جوانان و مردم و بریدن کراوات‌ها و تراشیدن موی سر جوانان\" است.آنهم در شرایطی که وی فرصتی برای پاسخگویی در دست نداشته است.
4- آقای موسوی در بند بعدی نیز به عدم حضور نمایندگان بر سر صندوقها و حتی عدم امکان نظارت کامل نمایندگان حاضر اشاره کرده است که در صورت اثبات مصادیق بارز \"تخلفات انتخاباتی\" محسوب می شوند.
5- بند بعدی (اعلام نتایج بصورت رایانه ای و بشکل فله ای قبل از زمان مورد انتظار) از مواردی است که بنظر ایشان بررسی صحت نتایج را با دشواریهایی روبرو می کند.
6- ایشان به کمبود تعرفه اعتراض نمی کند بلکه این کمبود را بدلیل وجود حدود 12 میلیون تعرفه مازاد غیرطبیعی و مشکوک می داند.
7- مسئله آقای موسوی پیش بینی آقای دکتر احمدی نژاد از نتیجه انتخابات نیست بلکه پیش بینی شورش مردم و اتهام توطئه چینی به رقبا در برنامه 20 دقیقه ای آخرین شب تبلیغات است.
8- آقای موسوی تخلفات نیروهای مسلح را نقض ماده 40 و استفاده از امکانات دولتی و عمومی را نقض فصل هفتم می داند و البته استفاده روسای جمهور قبلی نیز توجیه کننده این تخلف احتمالی نمی باشد.
در خاتمه یادآور می گردد که برای کشیده شدن انتخابات به دور دوم نیازی به جابجا شدن 10 میلیون رأی نیست بلکه کافی است 5 میلیون رأی جابجا شود.
هرچند خود من هیچ اعتقادی به تقلب ندارم و بر مبنای دلایل متقن معتقدم آقای احمدی نژاد واجد اکثریت آرا بوده اند ولی باید هر موضوعی را منصفانه بررسی و نقد کرد.
با سپاس از سایت الف و همه خوانندگان محترم و با آرزوی حل و فصل همه این مسائل از مجاری قانونی (153148)
 
خادمي
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۲:۰۸:۳۷
خيلي منطقي بود، خواهش مي كنم دوستان منطقي پاسخ بدن، نه اينكه مثل آقاي موسوي استدلال كنن! (153179)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۲:۵۵:۲۳
من جوانی 28 ساله هستم ما بسیار از آقای مهندس موسوی تعریف شنیده بودیم ولی هیچ کدام از آنها با رفتارهای ایشان بعد از انتخابات مطابقت نداشت ایشان به کرات در مناظره ها سخن از قانونمداری زدن و طرف مقابل را متهم به قانونگریزی کردند .من یک سوال از ایشان دارم چرا ایشان از ابتدا به دنبال راه قانونی نرفتند؟ چرا هر روز یک بیانیه تند میدهند واز احساسات جوانان سوء استفاده میکنند؟ چرا فضای کشور را متشنج کردند ؟آیا این است قانونمداری ایشان؟ (153269)
 
سرو
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۳:۰۶:۴۶
واقعا اقای الف اگر بنویسم برات متاسفم منتشر میکنی ؟ من که با این سایت که هر روز میخوندمش قهر کردم (153297)
 
محمد لطیفی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۵:۳۰:۳۴
سلام!
من واقعا متعجبم؛ اگر سعی کنیم خودمون رو جای آقای موسوی یگذاریم خواهیم فهمید که:
حتی در صورت داشتن شواهد متقن (که احتمالا همینجوره) نمی توانند و نباید آنها را در رسانه ها منتشر کنند.

تصور کردید اگر چنین مدارکی منتشر شود اوضاع چقدر بدتر میشود؟
نمی توان احتمال داد که ایشان مدارک را برای حفظ آرامش و البته حفظ مدرک انتشار نداده؟!
احتمالا خوب خواهد بود که فقط یه مقدار شرایط را منصفانه و از دید دیگری تحلیل کنیم! (153444)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۵:۴۸:۰۴
آقای لطیفی یه طوری می گی انگار همین الان شرایط مملکت رو به آشوب نکشیدند. (154267)
 
آرش
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۶:۵۱:۵۷
شما می توانید بجای وقت تلف کردن و نوشتن این توهمات از وزارت کشور بخواهید سریع به مردم رای هر صندوق را اعلام کند.

اگر این اتفاق طول بکشد آنوقت نیز شائبه سند سازی پیش خواهد آمد . پس عجله کنید (153523)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۷:۳۹:۱۳
آقای موسوی دلایل منطقی را با دلایل احساسی اشتباه گرفته اند (153566)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۲۱:۰۲:۰۶
ممنون از اینکه هیچ وقت نظرات مرا منتشر نمی کنید
الحق که بی طرفید! (153768)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۱:۲۳:۰۹
بیبین امتحان این قضیه خیلی سادست، شما حتی توی خیابونم نمی تونین یک عدد قابل توجهی ادم رو جمع کنین، علی رغم اینکه دولت دستتونه چند نفر امدن میدون ولیعصر!
امتحانش خیلی سادست یک روز طرفدارای احمدی نژاد بیان بیرون و یک روزم طرفدارای موسوی
انوقت که همه چیز معلوم می شه!

عمرا اینو چاپ کنی (154070)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۸:۲۵:۴۸
با سلام
اگر قرار بود یار کشی باشد چه نیازی به انتخابات بود . بنظرم بعضی ها دمکراسی جنگل را با دمکراسی شهری اشتباه گرفته اند. کمی باید تحمل نظر مخالف را باید داشته باشیم . آدم منصف همه سخنان را می شنود و بهترین را انتخاب میکند. نباید با احساس برخورد کرد. خدا همه ما را هدایت کند. آباد باد ای ایران (154673)
 
عبداله
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۸:۵۴:۲۵
با سلام

در شعارهای طرفداران سه نامزد عنوان میشود که رای ما را پس بدهید. خوب وقتی که نامزد شما رای نیاورد رای شما در واقع پس داده شده است . (154718)
 
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۰۹:۴۸:۲۴
آقای علی!
رئیس جمهور، منتخب همه ملت ایران است نه منتخب مردم تهران.
شاید در تهران طرفدران آقای موسوی بیشتر باشند، اما در کل کشور ( که متاسفانه شما و آقای موسوی آنها را جز ملت ایران نمی‌دانید)‌ طرفدران رئیس جمهور منتخب بیشتر است.
اگر قرار بود بر اساس اظهار نظر شما رئیس جمهور انتخاب شود چه نیازی به برگزاری انتخابات بود؟ (155301)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۵:۴۱:۱۹
سلام ببخشید این آمار گیری سیستم( موافق و خالف) کلاً اشکال داره بعد از گذشتن چند دقیقه می توان به مطلبی که چند دقیقه قبل رای دادی دوباره رای بدی. خواهش می کنم این مشکل را بر طرف کنید. متشکرم. (154266)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۰:۴۹:۰۹
عبادتی بالاتر از تفکر نیست . کلامی از معصوم صلی الله علیه وآله

هر کس به عمل خود. (154423)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۸:۱۷:۱۳
با سلام
کسی که پاسخ منطقی و عقلانی ندارد دست به هوچی گری و اهانت و تهمت و انگ می زند. (154663)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۸:۲۲:۱۸
با سلام
من برای روشن شدن افکار عمومی متن شکوائیه هر سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری را در از طریق رسانه ملی به سمع و نظر مردم برسانید و از کسانی که در زمینه میتواند برای روشن شدن بهتر قضایا کمک کنند دعوت کنند. به نظر ایحقیر که متن شکواییه سه نامزد مدعی تقلب را را به واسطه در همین سایت ها خوانده ام . تقلب و غیره بهانه است . حرف چیز دیگری که باید به این سخنان و بیانیه های حضرات تامل و تفکر بیشتر ی کرد که اینها مقاصد و اهداف شومی دارند. اینها از حربه ی سفسطه استفاده میکنند . (154668)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۰۷:۳۴:۳۵
جواب آقا رضا را در یک جمله بدهم ایشان عرض کرده اند که جنای موسوی برای تخلفات نامه نوشته اند نه نقلبات.باید بگویم تقلب هم خود یکی از مصادیق تخلف است. (155211)
 
رحیم
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۴:۳۳:۱۵
سلام
تحلیل بسیار جالبی ارایه دادید
اگر چه من دیر رسیدم بخونمش
به خصوص اگر با مطلب دیگری که با عنوان توهم پیروزی قبلا چاپ کردید جمعش ببندیم (155899)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۶:۱۷:۰۵
آقاي موسوي الآن كه راي نياورد با كشور اينطور كرد كه مي بينيم واي بر روزي كه چنين كسي در اين كشور تصميم گير شود حالا متوجه آن قسمت مناظره مي شوم كه احمدي نژاد از او پرسيد شما در زمان نخست وزيري اندك اختيارات رييس جمهور را هم بر نمي تافتيد خدا به اين مردم رحم كرد. (156097)
 
hadi
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۷:۵۶:۴۳
فكر كنم شعار آقاي موسوي اين بوده: (ما تشنگان قدرتيم، نه تشنگان خدمت)!1 (156285)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۸:۴۳:۲۲
من كاري ندارم كه ادعاهاي آقاي موسوي در مورد تقلب در انتخابات و دزديدن راي مردم و يا عدد سازي و عدم توجه به نتيجه واقعي راي گيري تا چه اندازه دروغ يا راست است ؟ من ميگويم ايشان يكي از 4 كانديدا بود و هم اكنون نيز مدعي است . چرا صدا و سيما كه صبح تا شب با انواع آدمهاي ريز و درشت در مورد صحت انتخابات مصاحبه ميكند يكبار فقط يكبار نرفته با خود آقاي موسوي مصاحبه كند و ببيند كه ايشان چه ميگويند. دموكراسي يعني به همه حرفها گوش كردن و به همه فرصت مساوي دادن . وگرنه هركس تنها به قاضي برود حتما پيروز بيرون ميآيد. پس حتما بايد شك كرد كه ريگي ته كفش آقايان است. (156335)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۰:۲۳:۰۹
متن خيلي جالبي بود بالاخره يكي اينا رو گفت هر چند دير بيان شد اما خيلي خوب خوب بود.
مرسي (156892)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۰۸:۵۶:۱۲
هیچ وقت کسی حق کامل نیست و هیچ وقت کسی باطل کامل
این استدلالات یکجانبه شما آدم را به شک می اندازد که نمی توانید حق کامل را بیان کنید و دنبال توجیح پیروزی طرف نزدیکتر به خود هستید که البته چندان هم نزدیک نیست .
در مورد آرای صندوق به صندوق هم باید عرض کنم چون سیستم به صورت رایانه ای ارای صندوق ها را دریافت میکند و مجموع را سریع اعلام میکند پس اطلاعات هر صندوق را هم می تواند در همان لحظه اعلام نماید .
اگر هم قانونی نیست که مردم از آمار صندوق به صندوق اطلاع یابند مشکل از قانون شماست برادر فراتر از قانون (158453)
 
ساده بين
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۰:۲۶:۳۸
به نظر من اطرافيان آقای موسوی ايشان را در جو تقلب قرار داده اند و جلو انداخته اند و ايشان هم متاسفانه با سادگی تمام فکر ميکند همه ايران مثل اهالی محله خودشون(بالاشهر) فکر ميکنند (158561)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۰ ۲۰:۵۸:۵۰
ما که نگرفتیم چی گفتی دفعه بعد واضح تر نظر بده لطفا تا بقیه هم بتونند موافق یا مخالفت خودشونو بیان کنند (172389)
 
بمب
۱۳۸۸-۰۴-۰۱ ۱۴:۴۶:۰۵
آقای موسوی شما احساس خطر کردید که به صحنه آمدید یا آمدید وخطری برای جامعه شدید و با فریاد آزادی آمدید ودر بند انداختید شما در مورد و بر هر مسلمانی واجب است که در مورد اصول اولیه انسانیت تفکری عمیق داشته باشد ! (159099)
 
۱۳۸۸-۰۴-۰۳ ۰۱:۵۹:۳۷
دوستان گرامی نکته اصلی که حفظ وحدت و وصف بندی مقابل دشمنان ایران اسلامی است را فراموش نکنیم و در مقابل اظهار نظرات هموطنانمان صبوری بیشتری داشته باشیم و بنا بر سخنان رهبر معظم مطالبی که ایجاد تشویش وتحریک می گردد را بیان نکنیم ،بگذاریم قانون قضاوت کند (161372)
 
محمد پور ترابی
۱۳۸۸-۰۴-۰۴ ۱۷:۳۸:۰۸
lمن دو تا کامنت روی وبلاگهای طرفداران احمدی نژاد گذاشتم در هیچکدام ثبت نشد می خواستم بگویم تا کی باید از نظر و حرف ترسید دوران ناصرالدین شاه که یک عده را اجیر می کردند تا جلوی حرف زدن مردم را بگیرد در ایران امروز هم انجام می شود البته تحت لوای خاص اگر یک کانال تلویزیونی ازاد اندیش در ایران باشد باید بساط خود را جمع کنند به امید روزی که مردم بتوانند با ازادی حرفهای خود را در جامعه بزنند (164043)
 
دوست خدا
۱۳۸۸-۰۴-۰۸ ۰۱:۰۷:۵۴
فقط یک سوال. این دولت لگه ریگی به کفشش نیست چرا تمام ارتباطات مردم رو با هم از یک شب قبل از انتخابات قطع کرده. ما مردم همه شاهد و ناظر این انتخابات بودیم و مغالطه های امثال شما تاثیری در تغییر نگرش ما ندارد. چرا روز بعد از انتخابات ریختند توی دانشگاه و همه را - فارغ از گرایش سیاسیشان گرفتند؟ چرا رهبر بر خلاف قانون پیش از تایید صحت نتایج انتخابات به احمدی نژاد تبریک گفت؟ چرا به مردم بر اساس حقوق قانونیشان اجازه ی تجمع نمی دهند؟ چرا این همه سایت را فیلتر کرده اند؟ اصلا آن را که حساب پاک است/ از محاسبه چه باک است؟ چرا این انتخابات را که به خاطرش خون ریخته شده ابطال نمی کنند و مجددا آن را برگزار نمی کنند؟ چراها بسیار است دوست شبه منطقی. از همه بامزه تر این که چرا تلویزیون چپ و راست فیلم نشان می دهد و می خواهد مردم را پای تلویزیون نگهدارد؟ شما یا خوابتان خیلی سنگین است یا خودتان را به خواب زده اید یا قصد دارید هر طور شده مردم را بخوابانید. اما خواب دیگر پریده! اصلا شما اگر ترسی نداری چرا نظرها رو فیلتر می کنی؟ (167900)
 
سایمان
۱۳۸۸-۰۴-۱۳ ۰۱:۰۸:۲۶
هموطنان عزیز، احتمالاً بخش
عمده ای از این دلایل را می دانید. آن را به گوش کسانی برسانید که نمی دانند و یا
هنوز با همه احترامی که برایشان قایل هستیم دلایلی که در ذیل ذکر شده است، به نظرم قانع کننده
هر عقل سلیمی هست:
· (173851)
 
فدایی اسلام
۱۳۸۸-۰۴-۱۵ ۰۰:۵۷:۲۲
دلایل آقای موسوی اصلا قابل پذیرش نبود و استدلالات ایشان سست و بی پایه و غیرقابل اعتنا بود.


www.islamica70.blogfa.com (175709)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۴-۱۷ ۰۲:۴۳:۴۰
آقاي موسوي بدترين كاري كه كرد اين بود كه مارو از رنگ سبز متنفر كرد (176894)
 
۱۳۸۸-۰۴-۱۷ ۲۰:۲۵:۴۱
قای موسوی که ادعای مضحک تقلب دارد این سوال رادارم که بگوید نمایندکان ایشان که پای صندوف ها بودند چکاره بودند ایا این کار غیر قانونی ایشان که از سرتوهم ایجاد شده توسط افراد افراطی وبراندازمی باشد توهین به شعور نمایندگان ایشان نیست؟آیاوقت آن نرسیده که ایشان خدا راناظر بر اعمال خود ببیندوجدان خودراقاضی کندودست از تضعیف وتخریب نظام که حاصل خون پاک شهداست دست بردارد!؟ به نظر من اگر آقای موسوی دست از اقدامات غیر قانونی خود برندارد باید هرچه سریعتر محاکمه شود وپاسخگوی این همه ضرروزیانهای مادی ومعنوی باشند . آیا اجرای عدالت فقط برای ضعیفان وکسانی که خارج از دایره قدرت هستند باید اجراشود. مسئولین نباید فراموش کنند که برخورد یکسان واجرای عدالت موجب استحکام نظام خواهد شد به امید روزی که اجرای عدالت اسلامی مشمول همه واز جمله صاحبان قدرت وزراندوزان نامشروع شود. (177485)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۴-۱۹ ۰۶:۱۴:۵۳
ن واقعا متاسفم براي جامعه خودم كه آدمايي كه توشن انقدر براي بي عفتي ،بي حجابي،ازبين بردن اسلام ورزگي كردن و غربي شدن و كافر شدن اشتياق دارن و دنبال يه آدمي ميفتن كه با پول دادن به دختراي آنچناني اونا رو ميفرسته تا تو خيابونا راه بيوفتن و با پسرا دوست بشنو اونارو اغفال كنن و به اميد اينكه اينجارو لس آنجلس ميكنه بهش راي بدن.هر چي مفسد اقتصادي هم كه ميتونه دنبال خودش راه ميندازه تا وقتي اينجا شد اروپا ،اونارو هم به يه نوايي برسونه،بعد هم كه ميبينه خيليا باهاش مخالفن و دوست دارن كشورشون اسلامي بمونه ،ادعا ميكنه تقلب شده تا پولايي كه خرج كرده هدر نره ولااقل يه ضربه اي به دين خدا بزنه و كشت و كشتار راه بندازه.من واقعا براي كسايي كه به اين آقا راي دادن وبعدشم ادعاي بي اساس اين آقارو باور كردن متاسفم و اونارو آدماي بيخدا وظالمي ميدونم وبه جرات ميتونم ادعا كنم كه 80درصد از زنا ودخترايي كه بهش راي دادن به حجاب و رعايت مسائل ديني اعتقادي ندارن وحداقل 50 درصدشون به اميد اينكه كسي ديگه به بي حجابيشون تو جامعه گير نميده دنبالش راه افتادن بعد اسم بي ديني و فسادم ميزارن آزادي وجالبه كه به خاطر اين بي ديني حتي حاضرن كشته هم بشن وبعد از اينم كه كشته ميشن اسم خودشونم ميزارن شهيد.شهيد راه بيحجابي و فساد واختلاط پسر ودختروبي بند وباري،اجرتون با باراك اوباما و مسعود رجوي و بني صدر.شهيد آمريكايي.
ايني كه شما دنبالشيد آزادي نيست بلكه اوج اسارت و گرفتاريه .اسارت در دام شيطان ،در دام اميال و نفسانيات و شهوانيات و هوسهاي غريزي،اسير خود بيني و خود نمايي شدنه.شماها كه دوست داريد وقتي تو خيابون راه ميريد همه به سر و وضع وريخت و قيافتون نگاه كنن و بگن به به.اي كاش ميفهميديد كه اوج حقارت اونجاست كه ديگران فقط براي جذابيتهاي جسمي شما بهتون نگاه كنن و انسانيت شمارو توي جنبه ي جسمي شما ببينن.شماها اگه ميفهميديد كه انسانيد وانسان روح داره و روح تنها با ارتباط و خودنمايي براي كسي كه اونو بوجود آورده آرامش پيدا ميكنه ولذت ميبره و اين خودنمايي هم فقط از راه فرمانبرداري از خدا و عمل به دين حاصل ميشه، ديگه اينقدر براي غرق شدن در فساد اشتياق نداشتيد و دنبال همچين آدمايي راه نميوفتاديد.

10Rate This (178308)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۴-۱۹ ۰۶:۱۷:۲۶
اي كاش بهتر بود خون بسيجيها ريخته نميشد تا الان يك مشت هرزه و بي دين بخوان اين شكلي اين جامعه اسلامي رو به لجن بكشن.كجاييد اي جهان آرا،همت،باكري،چمران،خرازي، فهميده و…كه نتيجه خون شما اشاعه هرزگي در خيابانها شده.همانهايي كه وقتي شما در جبهه ها بوديد در پشت جبهه فرمان صادر ميكردند و در نهايت هم خون شمارا پايمال كردند ، امروز دختران را اجير ميكنند تا با هرزگي كردن برايشان راي جمع كنند دست آخر هم بگويند بسيجي هاي كثيف.بله همان بهتر كه شما هرزگان كثيفي را معني كنيد. (178309)
 
اميد
۱۳۸۸-۰۴-۲۰ ۲۲:۲۲:۱۵
آقا شما بايد از طرز حرف زدنت راجع به نحوه راي آوردن بعضي ها خجالت بكشي...همين آدماي متعصبين كه الان مردم رو به اينجا كشوندين كه از دين هم زده شدند...شرم آوره (179087)
 
۱۳۸۸-۰۴-۲۲ ۰۲:۱۳:۲۱
شرم آور اونجاست كه كسي بره به يه سري دختر جوون پول بده تا برن با پسرا دوست بشن و فرهنگ دست دادن و روبوسي با نامحرم ها رو تويي جامعه جا بندازه و شرم آورتر اونجاست كه يه سري ديگه هم از كارش دفاع كنن.خواهشا اونايي كه بويي از دين و اسلام نبرده اند راجع به مسائل نظام اسلامي و تعريف شرم و آبرو صحبت نكنن .آدماي اين چنيني همون بهتر كه به خاطر ضديت با نظام برن اتوبوس آتيش بزنن و دنبال سركرده هاي اجنبيي پرستشون ،آشوب و اغتشاش كنن.امثال اين آدما از بحث و استدلال چيزي سرشون نميشه. (179873)
 
یک ایرانی
۱۳۸۸-۰۵-۰۸ ۲۰:۱۱:۲۴
من یک ایرانیم ومیپرسم کمتر از دودهه ازجنگ نگذشته چرا مردم ما ایثار را فراموش کرده اند ؟! چرا مقام حکومتی اینقدر ارزش پیدا کرده؟ چرا اخلاق اسلامی از دست رفته ؟ چرا؟ چرا؟....چرا از خون شهدا خجالت نمیکشیم؟ (197226)
 
من
۱۳۸۸-۰۵-۲۹ ۲۱:۱۸:۵۵
وقتی با دیدن آدمهایی که هیچی راجع بهشون نمی دونید بهشون می گید هرزه
این خودش عدم شعور و کور دلی شما رو نشون می ده
اگر کسی بخواهد هرزه باشد ، می تواند با هر پوشش هرزه باشد و اگر کسی هم این طور نباشد می تواند هر پوششی داشته باشد و این مساله شخصی و باطنی است و با دیدن ظاهر افراد نمی شود راجع به باطن آنها نظر داد و شماها که مثلا اهل دین و ایمان هستید با ید بهتر بدانید که فکر بد و سو ظن راجع به کسی حتی در ذهن خود آدم از گناهان حساب می شود . (211752)
 
۱۳۸۸-۰۶-۲۳ ۱۱:۱۳:۵۳
وقتی اعتقادات آدم ها رو مسخ میکنه...انسانیت چه راحت فنا میشه....چه راحت همشهری هاتون رو هرزه می خونید \"178309 | حامد \" عزیز

مدیریت سایت , کاش نظر ها سانسور نمیشد....یا حداقل بی طرف این اتفاق می افتاد (223402)
 
۱۳۸۸-۰۸-۳۰ ۰۸:۳۱:۳۴
اقا چرا هر وقت از هر كامپيوتري ميام تو سايت شما كلمه سمت راست خطها نمي افته يه فكري كنيد (252697)
 
سعید
۱۳۸۹-۰۱-۱۹ ۱۲:۵۴:۰۹
یا حق
من میخواستم به اون کسایی که نمیخوان حقیقت رو باور کنند بگم که طبق متن خود سایت کلمه قبل انتخابات 80درصد ناظران آقای موسوی سر صندوق های رای حاضر بودند و که این صرفا نظر خود سایت آقای موسوی واینکه خانم رهنورد در مصاحبه با بی بی سی عکس العمل بلا فاصله ی آقای موسوی رو این میدونند که گفته به هیچ وجه این نتیجه رو نمیپذیرم آیا اون موقع تمام اطلاعات مبنی بر تقلب به ایشون رسیده بوده یا خانم رهنورد یکی از دلایل خودشو برای تقلب این میدونه که آقای موسوی داماد فلان استتانه شما رو به خدا اگه این استدلال رو اقای احمدی نژاد میکرد طرفدارای موسوی چه بلایی سرش می آوردند حداقل باید 10 میلیون تقلب میشد یعنی 5الی 6 میلیون به رای های آقای احمدی نژاد اضافه میشد و از دیگر کاندیداها کم میشد و این نکته رو به اون هایی تذکر میدم که میگن برای تقلب فقط 5میلیون رای لازم بوده تا احمد نژاد به 25 میلیون برسه وبرنده بشه که مگه رای هم مثل پوله که معلوم نشه مال کیه وباید حتما از اون یه نامزد کم میشده که این هم 5میلیون تقلب لازم داشته که رای برداشته بشه در مورد رویه ای که الان اقای موسوی در پیش گرفته هم باید بگم که ایشون همه ی افراد با هر سلیقه ای رو دور خودشون جمع کرده و این فقط در اندیشه هایی ممکنه که هیچ اصولی نداشته باشند مثل لیبرالیسم ایشون وطرفداراشون اصول گرایان رو متهم میکنند به آرمان گرایی وخودشون رو واقع گرا میدونند در صورتی که این خواست غرب است که ما برای خودمون یک مدینه ی فاضله نداشته باشیم و تفکر اون ها رو واقعیت بدونیم آقای موسوی که معتقدند که اصول گرا ها همیشه در پی انگ زدن هستند پس چرا خودشون با لاترین تهمت ها رو به دولت وآقای احمدی
نژاد زدند ایشون رو خرافاتی ،دروغگو دولت رمالی وکف بین و... معرفی کردند ایشون وطرفداراشون با شعار متحجر ،اقتدارگرا ،انحصار طلب ،بنیادگرا همه ی ارزش های انقلاب رو کوبیدند من فقط میخواستم بگم اقای موسوی همه ی ما بدبختیم چون امامون نیست ولی شما دردی اضافه نشید معلومه و بر هیچکس پوشیده نیست که کشور مشکلاتی داره ولی ما میخواهیم با حفظ فرهنگمون ودینمون پیشرفت کنیم امروز اگه شعار مرگ بر آمریکا روکنار بذاریم فردا ممکنه پیشرفت کنیم که نمیکنیم ولی میبینیم که شدیم یک کشور منفعت طلب که ما اینو نمیخواهیم ما باید دشمن خودمون رو بشناسیم خدای نکرده اشتباهی نگیریم شما گفتید که شعار باید از بطن مردم بجوشه شعار جمهوری ایرانی هم از عده ای از طرفدارای شما جوشید آیا با اون موافقید من کار ندارم کسایی که این شعار ها رو میدن کم هستند یا زیاد برای من مهمه که تومملکتی که این همه شهید داده چرا هنوز بیست سال نگذشته اینها مطرح میشه به نظر من شما باید همه ی اون کسایی که شعار ناهنجار میدادند رو طرد میکردین شاید عدتون کمتر میشد ولی اگه هدف خداست که عده مهم نیست نمیدونم شاید با روح دموکرات شما جور در نمییاد و میخواهید به عنوان گل دست نخورده باقی بمونید و وجهه ی خودتون رو حفظ کنید شما میخواهید به همه بتابید ولی خورشید بودن رو باید از رهبرمون یاد بگیرید عده ای میگن که رهبرمون به همه ی گروههای سیاسی توجه نمیکنه در صورتی که خورشید ثابته این عیب از زمینه که میچرخه ، وظیفه ی خورشید روشن کردنه روشن کردن حقایق روشن کردن راه حال اگر انحرافی دیده شد رهبرمون نمیتونست که به خاطر اینکه وجهه ی خودشون خراب نشه سکوت کنند همون کاری که شما کردید
آقای موسوی شما بدون تقدم وتاخر به همه چیز نگاه میکنید به مردم میگید بریزید تو خیابون بعد که با نیروی انتظامی یا بسیج در گیر میشند میگید نیروی انتظامی چرا مقاومت کرد ؟ و بیانیه هاتون رو بر این مبنا صادر میکنید واحساسات مردم رو تحریک میکنید خدا انشاالله همه ی مارو هدایت کنه من 20 سال بیشتر ندارم ولی قلبم برا انقلاب میتپه . من خودم درمورد مسایل مختلف سیاسی خیلی فکر میکنم و شب ها خواب اینو میبینم که دارم با یکی بحث میکنم رشته ی من هم علوم سیاسیه خیلی مطالب دیگه هم دارم که اینجا فرصت بیانش نیست . من به این خاطر وارد این رشته شدم که برخی رفتار نادرست رو از همین اصول گراها میدیدم درست کنم .گفتم میرم جو رو منطقی تر میکنم وسعی خودم رو میکنم ولی میبینم درد اصلاح طلب ها خیلی بیشتره و من خام بودم . انشاءا... خود خدا به هممون رحم کنه درآخر میخواستم بگم که هر اصلاحی نیاز به زمان داره خیلی باید احتیاط کرد خیلی
حرف هامو با یه شعر از رهبرم به پایان میبرم

دلم قرار نمیگیرد از فغان بی تو

سپند وار زکف داده ام عنان بی تو

گدازه ی غم دل را ببر چو(امین)

جدا زخلق به محراب جمکران بی تو (302683)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.