نظر منتشر شده
۱۷۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47709
سردرگمي در مديريت بحران
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۴۵
در حالی که روزانه انبوه شایعات و اطلاعات نادرست درباره انتخابات ریاست جمهوری و حوادث بعد از آن شائبه تقلب در انتخابات را برای حامیان آقای موسوی باور پذیر و افکار عمومی جامعه را ملتهب کرده است، وزارت کشور در انتشار اطلاعات و پاسخگویی به شایعات به شکل تعجب‌آوري تعلل می‌کند.



هر چند برخی سایت‌های اطلاع رسانی و نیز شبکه پیامک کشور مختل شده است، اما با نقش آفرینی شبکه‌های ماهواره‌ای، وبلاگ ها و سایتهای غوغا سالار و پخش چهره‌به‌چهره شایعات، سوالات زیادی درباره سلامت انتخابات در افکار عمومی ایجاد شده است از قبیل:



    * چگونه ممکن است ظرف چند ساعت 40 میلیون رای شمارش شود و در اولین ساعات بامداد شنبه پیروزی آقای احمدی نژاد قطعی گردد؟

    * جریان کدهای نوشته شده جلوی نام کاندیداها چه بود؟

    * چرا از ساعت 10 صبح روز شنبه انتشار آمار جدید برای چند ساعت متوقف شد؟

    * چرا شبکه پیامک قطع شده است؟

    * چرا در برخی شهرها درصد مشارکت بالای 100 درصد بوده است؟

    * چرا آقای کروبی خیلی کمتر از دوره قبل رای آورده است؟

    * چرا تعرفه‌ها در روز رای‌گیری در برخی حوزه‌ها تمام شد؟

    * چرا برای ناظران برخی نامزدها کارت صادر نشد؟

    * و ...



برخی سوال‌های فوق، منطقی و جدی است، برخی هم مبتنی بر فرضیات دروغ، شایعات و جنگ روانی پلیدی برای تحریک طرفداران آقای موسوی و ادامه اغتشاشات دائما تولید و منتشر می شود



در این میان، مقامات وزارت کشور ما بجای اینکه مدعیان تقلب را به تلویزیون دعوت و با سند و مدرک، پاسخ سوالات و شبهه‌های آنها را بدهند، فقط مي‌گویند تجمع معترضان غیرقانونی است.



بسیاری از سوالات فوق جواب روشن، منطقی و مستندی دارد اما وزارت کشور وظيفه‌اش را به‌درستي انجام نمي‌دهد و شایعات را به باور عمومی تبدیل می‌کند.



وزارت کشور باید بداند راه سالم و منطقی برای پایان تجمعات غیرقانونی، شفاف‌سازی اطلاعات، پاسخگویی به شبه‌ها، اقناع طرفداران نامزدهای معترض و پاسخگویی مستمر به شایعات تولید شده توسط اتاق‌های جنگ روانی داخل و خارج کشور است.



هرچند رفتار آقای موسوی به خاطر انتشار بیانیه‌های تحریک‌آمیز (به جای اقدام قانونی و ارایه سند برای تخلف و تقلب گسترده) قابل قبول نیست و ایشان نمی‌تواند از مسوولیت ناامنی‌ها و صدمات جانی و مالی به شهروندان شانه خالی کند، اما ناتوانی و سردرگمی وزارت کشور در مدیریت بحران و تعلل در شفاف‌سازی اطلاعات  انتخابات و اقناع طرفداران نامزدهای مغلوب، به مرز غیرقابل قبولي رسیده است.



 
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۷:۵۷:۳۷
پايگاه تحليلي پوليتيكوي آمريكا:
كارشناسان مسائل ايران از مردمي بودن احمدي نژاد غافل بودند

يك پايگاه تحليلي آمريكايي در گزارشي درباره انتخابات ايران تاكيد مي‌كند كه بيشتر \"كارشناسان ايران \" مانند سال 1384 درباره كارايي احمدي نژاد به عنوان يك سياستمدار و نامزد انتخاباتي مردمي دچار بي توجهي بودند.

به گزارش فارس، پايگاه تحليلي \"پوليتيكو \" آمريكا در مقاله‌اي با عنوان \"احمدي‌نژاد پيروز شد \" درباره انتخابات ايران نوشت: بسياري از سياستمداران آمريكايي و \"كارشناسان ايران \" بدون هيچ مدركي انتخاب مجدد محمود احمدي نژاد را كه با راي 2/62 درصدي پيروز شد به عنوان تقلب رد كرده‌اند.
اين پايگاه تحليلي آمريكايي در ادامه مقاله خود اينگونه آورده است: آنها اين حقيقت را كه راي 62.6 درصدي احمدي نژاد در انتخابات امسال در اصل به مانند 61.69 درصد آراي انتخابات رياست جمهوري سال 1384 است، ناديده مي‌گيرند. در سال 1384 علي اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس جمهوري پيشين ايران شكست سختي را متحمل شد.
وليتيكو در ادامه به نظرسنجي‌هاي پيش از انتخابات اشاره كرد و نوشت: يك نظر سنجي كه پيش از انتخابات 22 خرداد توسط يك سازمان غربي كه داراي روش اصولي شفافي براي انجام نظر سنجي است و با تلفن از 11 تا 20 مه (21 تا 30 ارديبهشت) انجام شد، مشخص كرد كه احمدي نژاد 20 درصد نسبت به موسوي پيش است. اين نظرسنجي پيش از مناظره‌هاي تلويزيوني كه همانطور كه گفته شد احمدي نژاد به خوبي ظاهر شد و موسوي عملكرد ضعيفي داشت، برگزار شد.
\"كارشناسان ايران \" آمريكا تصور مي‌كردند كه اوضاع اقتصادي نه چندان خوب در ايران چشم اندازهاي انتخاب مجدد احمدي نژاد را تضعيف خواهد كرد. اما صندوق بين‌المللي پول پيش‌بيني مي‌كند كه اقتصاد ايران در واقع رشد آرامي را در سال جاري ميلادي خواهد داشت (در حاليكه بيشتر كشورهاي عربي خليج فارس در ركود اقتصادي قرار دارند).

امیدوارم طفره نروید و چاپ کنید این مطلب رو. (152186)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۳۷:۲۸
پس جواب او سکوت است و سکون, هست با ابله سخن گفتن جنون

اونوقت جواب اين دروغها را بدهد چه اتفاقی ميافتد؟ اصلا اين يک تکنيک صهيونستی شناخته شده است که با گفتن دروغهای بزرگ طرف مقابل را وادار به عکس العمل بکنند و بعد دروغهای بزرگتری بسازند, درست مثل جريان هسته ای که حالا ميگن بيا جواب مدارکی را که نميتونيم بهت نشون بديم را بده. ولی هر چقدر اشخاص معلوم الحال پشت پرده به اين اغتشاشات ادامه بدهند , من انتظار دارم که اين مفسدين که جوانهای بيگناهمان را تحريک کرده اند بخاطر تمام اين تخريکات و فسادهای کلان مالی اشان در وقت مناسب محاکمه شده و به جزای اعمالشان برسند. من فکر ميکنم آقای موسوی تحت فشار هستند و گرنه امکان ندارد ايشان راضی باشند کشور به آشوب کشيده شود. (152371)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۰۸:۲۵
اتفقا به نظر من آقای موسوی و ستادشان عامل اصی و از قبل برنامه ریزی شده ی این اغتشاشات هستند
دیگر نمیتوانیم به همین سادگی از آقای موسوی بگذریم
هرچه رهبر و همه میگویند از راه قانونی ایشان همسرشان و اعضای ستادشان بیانیه های تحریک آمیز میدهند
با شبکه های خارجی مصاحبه میکنند
هیچ سند و مدرکی هم مبی بر تقلب ندارند

چرا آقای موسوی در گفتگوی ویژه ی خبری 3روز قبل انتخابات صحت انتخابات را زیر سوال برد

واقعا باید نادان باشیم که نفهمیم قضیه از چه قرار است

هرچند میدانم الف نظرم را چاپ نمیکند (152652)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۱:۳۶:۲۵
واقعا براي لحن شما متاسفم دوست گرامي
شما هم كه مثل آقاي احمدي نژاد توهين ميكنيد
برات به اندازه تمامي خوبيها از خدا طلب مغفرت ميكنم
همين (154084)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۸:۳۳:۲۹
رئیس جمهوری که مخالفانش را خس و خاشاک بنامد، معلوم است که توانایی اداره بحران را ندارد. (152872)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۶:۳۳:۴۴
مشکل شما اینه که اخبار رو اون جوری که دلت می خواد می خونی نه اون جوری که هست. (153510)
 
الف خوان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۳۸:۱۹
ضمن تشکر از سایت الف به عنوان یک شهروند بی طرف اعلام می کنم سئوالات فوق را \"سئوال\" نمی دانم بلکه بیشتر به بهانه شبیه هستند چون:
همه می دانیم نتایج تمام صندوقها پس از شمارش آراء با استفاده از شبکه اینترنت به وزارت کشور منتقل شد و این نتایج قطعاً کمتر از یک ساعت نیز قابل دسترسی است . البته تطابق نتایج رایانه ای با لیست های دستی شهرستان ها کمی زمانبر است که البته این شیوه برگزاری و اعلام نتایج اینترنتی برای اولین بار در کشور تجربه شده است.
1. درباره کدها: هر فردی که رای داده با کمترین اطلاعات هم می داند کدها برای زمانی بکار می روند که تعدد نامزد باشه و شباهت اسمی بین کاندیدها وجود داشته باشد. در این انتخابات آقایان محسن رضایی؛مهدی کروبی؛میرحسین موسوی،محمود احمدی نژاد خوشبختانه نه اسم شان شبیه هم هستند و نه فامیلی آنها- بنابراین نوشتن یا ننوشتن کد تاثیری در بیان رای مردم ندارد. (حتی در حوزه ای که من رای دادم یکی از ناظران گفته بود که فقط اسم کاندیدا هم نوشته شود کفایت می کند چون شباهت اسمی وجود ندارد.)
2. از آقای محصولی شنیدم علت توقف یکی دو ساعته ادامه نتایج آراء صرفاً بخاطر تطبیق با فرم 28 و هماهنگی با لیست شورای نگهبن بود. ضمناً اینگونه تاخیرها در تمام انتخابات های کشور نیز سابقه داشته است. (بحث خستگی و شب نخوابی برگزار کنندگان انتخابات هم هیچ)
3. قطع کردن شبکه پیامک هر چند به وزارت کشور ربطی ندارد اما اقدام بسیار مثبتی بود که در آستانه انتخابات باعث ایجاد جو آرام و بدور از شایعه نمود. فرض کنید همان زمان یک پیامک مبنی بر کنارگیری کروبی به نفع میرحسین در کشور منتشر می شد! فکر می کنید قای کروبی دست بردار بود؟ (این تخریب ها در حدی بود که رهبری معظم انقلاب نیز بطور رسمی - در روز رای گیری - خبرهای منتشره در پیامک های شب قبل از انتخابات را تکذیب و تاکید کردند اینگونه اقدامات کار افراد ناسالم است)
4. بالا بودن درصد آراء در برخی شهرها؛ این اقدام هر چند ممکن است غیر عادی باشد اما نا ممکن نیست. چرا که درصد شرکت کنندگان در انتخابات در این دوه به اعتراف دوست و دشمن بعد از رفراندوم جمهوری اسلامی بی سابقه بود. ممکن است برخی شهرها مثل شهرهای کوچک شمالی در روز جمعه با مسافرت های زیاد هموطنان درصد اراءشان از 100 درصد هم بیشتر شود. (اگر نام شهرها را ذکر کنید بهتر می توان قضاوت کرد.)
5. رای کم اقای کروبی: آقای کروبی در دوره قبل(انتخابات هشتم) مناظره نکرده بود و مردم فقط طرح 50 هزار تومانی او را شنیده بودند و البه جذاب هم بود. ولی در این دوره مناظره کرد و نتوانست از نظر کارشناسی از طرح های خود دفاع کند. عدم پاسخ قانع کننده درباره 300 میلیون تومان دریافتی از شهرم جزایری نیز مزید بر علت شده بود.
6. کم شدن تعرفه ها؛ این امر چیز جدیدی نیست در تمام انتخابات ها شخصاً از صدا و سیما شنیدم که در برخی حوزه ها تعرفه کم آوردند. تازه در آن زمان درصد مشارکت مردم نسبت به الان قابل مقایسه نبود. بهتر است لیستی از حوزه هایی که تعرفه کم آوردند و تعرفه جدید به آنها نرسید ا اعلام کنید. چون تا آنجا که شنیدم این کمبود قبل از پایان زمان رای گیری جبران شد و کمتر کسی به دلیل نبودن تعرفه موفق به دادن رای نشد. مگر اینکه خارج از وقت قانونی آمده باشد. ضمناً در این دوره هم زمان رای گیری یک ساعت هم زودتر گذاشته شد.
7. درباره عدم صدور کارت برای نامزدها باید وزارت کشور توضیح دهد. ولی از مسوولان این وزارتخانه شنیدم چون کاندیدها اسامی برخی ناظران مورد نظر خود را به موقع به وزارت کشور ابلاغ نکرده بودند این اتفاق در مواردی رخ داد. در هر حال باید دید چند ناظر واقعاً کارت دریافت نکردند.
اما سئوالات بنده از تشکیک کنندگان:
1. واقعاً کی تا حالا سابقه داشته یک انتخابات را قبل از برگزاری مخدوش و متقلب معرفی کنند و کمیته صیانت از آراء تشکیل دهند؟!
2. با توجه به اینکه این انتخابات هم مثل سایر انتخابات ها توسط مردم و معتمدین بویژه کارمندان دولت با گرایش های مختلف سیاسی برگزار و نظارت شده است ایا اتهام تقلب در این انتخابات توهین به مردم و معتمدان آنها نیست؟!
3. آقای میرحسین موسوی مگر علم غیب داشت که برنده انتخابات می شود که قبل از اتمام وقت رای گیری و شمارش آراء پیروزی خود را اعلام نمود؟! ایشان به صراحت توضیح دهند آیا اعلام زود هنگام نتایج آراء قبل از شمارش قبلاً در محافل حامی وی تصویب شده بود یا خیر؟! اگر پاسخ مثبت است علت این اقدام چه بود؟
4. چرا شبکه بی بی سی (وابسته به استعمار پیر انگلیس) و العربیه - بقول اقای سید حسن نصرالله \"العبریه\" وابسته به وهابیون عربستان ویژه برنامه برای بعد از انتخابات ایران گذاشته اند و بیشتر اوقات این شبکه ها (تا لحظه ارسال این کامنت- عصر روز چهارشنبه 27 خرداد) به این موضوع و آشوب های خیابانی و فتنه گری مشغول هستند؟!
5. ایا تاکنون سابقه داشته است نمایندگان احزاب را وزارت کشور به ستاد انتخابات ببرد، نمایندگان نامزدها را همچنین، شورای نگهبان نیز نمایندگان نامزدها را بر روند نظارت دعوت کند؟
6. بعضی از اقایان مثل جناب اقای کروبی در دور قبل هم مستقیم یا غیر مستقیم وزارت کشور را به تقلب در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری متهم کرده بودند. مگر نه اینکه وزارت کشور در آن زمان دست عناصر دوم خرداد و طرفداران اقای خاتمی بود! آیا آن موقع هم حامیان احمدی نژاد مسئول انتخابات بودند!
در پایان دوستانه از همه عزیران می خواهم به رای مردم احترام بگذارند و نتیجه انتخابات را بپذیرند در غیر این صورت مردم عملکرد قانون گریزی آنها را در حافظه خود ثبت کرده و در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری نیز پاسخ آنها را خواهند داد. ضمن آنکه در روز قیامت هم باید پاسخگوی خون های ریخته شده افراد بیگناه بر اثر آشوب و اغتشاش ها باشند.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا (152373)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۲:۳۵:۳۷
خوب مشکل همینه اینایی که تو گفتی رو ما باید از زبان وزارت کشور ودر صدا و سیما بشنویم نه اینکه از زبان شما اون هم توی یک سایت. هرچند من هم معتقدم که اینا همش بهانه است ولی به هرحال با تدبیر میشه این بهانه ها رو هم ازکسانیکه میگن تقلب شده بگیری (152774)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۵۲:۰۱
در شگفتم که رژه رفتن مسئولان مختلف وزارت کشور در صداوسیما را نمی بینیم و نمی بینیم که دیگر سئوالی باقی نمانده که جوابی نگرفته باشد و باز هم از این کدخبرها می نویسیم ! وزیر کشور ، رئیس ستاد انتخابات و جانشین رئیس ستاد انتخابات را من بارها و بشکل اختصاصی در شبکه خبر دیدم . نکند حضرات انتظشار دارند این آقایان دفاتر کارشنا را تعطیل و به صداوسیما نقل مکان کنند تا حضرات آنها را ببینند ؟ جواب دادن به شبهات و سئوالات بشکل فوری واز طریق رسانه ملی لازم است که انجام شده . اصل این کد خبر 47709 زیر سئوال است. (153012)
 
هومن
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۴:۵۶:۲۲
آره حق با شماست به شرط اینکه صدا و سیما فیلتر نباشه و هر چی یک طرف می گه رو داد بزنه (154245)
 
امید
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۵:۲۹:۵۹
با سلام،

با وجود اینکه بنده چند دفعه در این سایت پاسخ مناسبی را به بعضی سوالات داده بودم اما دوستان کم لطفی کردند و انعکاس ندادند، باز هم نظر خود را مینویسم.

در تایید صحبتهای این دوست عزیز، مراجعه به چند لینک زیر می تواند به بحث کمک کند.

تو این تحلیل در رابطه با اینکه کدام نامزد توانسته رای نامزدهای دوره قبل رو به نفع خودش جذب کنه یه تحلیل آماری شده که به نظرم جالبه
http://www.fivethirtyeight.com/2009/06/if-he-did-it.html


تو این لینک هم نشون میده که قضیه ای که دوستان در رابطه با خطی بودن آرای ایران نشون داده بودن چیز عجیبی نیست و در انتخابات آمریکا هم بوده است.
http://www.fivethirtyeight.com/2009/06/if-he-did-it.html


این لینک هم یک نظرسنجی قبل از انتخابات رو نشون میده
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/06/14/AR2009061401757.html

البته لینکهای مشابه نیز در دسترس هست که درصورت تمایل آنها رو هم Share خواهم کرد.

با تشکر (152826)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۴۳:۴۶
پاسخ شما بسیار منطقی می نماید، لیکن کاش آقایان وزارت کشور هم همین مطالب را در تلویزیون بگویند. (152934)
 
میثم
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۳۹:۴۱
سلام نقد شما جالب بود.با شما موافقم.واقعا آن سوالات بهانه است و نکات و سوالاتی که \"الف خوان\"مطرح نموده است قابل توجه و مهم است. (152997)
 
صادق
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۵۶:۰۴
من فقط خواستم بگم که اقای الف خوان من فکر میکنم که فامیلی شما هم مثل اقای حبیب الله بیطرف وزیر نیروی آقای خاتمی بی طرف هست چرا که ما هیچ بیطرفی در این مطلب شما ندیدیم. اگه میگفتی نماینده وزارت کشور یا نماینده آقای احمدی نژاد هستی بهتر بود. (153018)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۱۶:۰۷
شما برای وزارت کشور دنبال توجیه و جواب میگردی ؟ یعنی خودش نمیدونه چرا اینکار هارو کرده . بهتره سعی کنی جواب حقیقی را از خودش بشنوی چون راه توجیه همیشه بازه (153078)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۳:۱۱:۱۴
عجب بی طرفی!
خوب اگر اینها بهانه است آقای توکلی که اگر طرفدار احمدی نزاد نباشد طرفدار موسوی هم نیست چرا چنین می گوید؟ وانگهی چه مطلبی هست که گفتن آن مقدور نیست و این دوستان بهانه می گیرند و اصل را نمی گویند؟! همه کسانی که اعتراض می کنند آن مطلب را می دانند وگرنه کسی جانش را بخاطر نارضایتی و بهانه های موسوی یا کروبی به خطر نمی اندازد (153302)
 
حقي
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۸:۳۵:۱۱
وزارت كشور، آراي تفكيكي استهانها و شهرها را گفت، روند راي گيري و نظارت و شمارش آرا را بارها گفت. شوراي نگهبان نحوه رسيدگي به شكايات را گفت. ديگر چكار بايد مي كردند. اين هوچي گريهاي گروه رقيب بدون منطق است. چرا آقاي موسوي دعوت به آرامش نمي كند و هي تحريك آميز حرف مي زند؟! (152873)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۱:۳۸:۳۸
شوخي ميكني؟
رجوع شود به برنامه تلويزيوني آقاي دانشجو (154087)
 
محمدرضا.ش
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۵۴:۰۳
شمایی که از بیانیه تحریک آمیز موسوی انتقاد می کنی، بهتر است کمی هم از سخنان تحریک آمیز احمدی نژاد بگویی که در مقام ریاست جمهوری اسلامی ایران، بجای اینکه این آتش را که خود روشن کرده اند (در مناظرات تلویزیونی) خاموش کند با این حرفها، شعله ورتر می کند. (152940)
 
یک ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۵۶:۲۰
در صدا و سیما چند بار پاسخگو بوده اند؛ به علاوه می توانید این خبر را که پاسخ های جدید کامران دانشجو است را در سایت منتشر نمایید
http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8803280047 (153155)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۲:۵۹:۲۴
چطور شد یهو نظرسنجی غربیا ملاک شد،همون غربیا الان دارن از کودتای سیاسی میگن (153280)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۷:۵۸:۳۲
اول ببین چه کسی دامن زد و بعد ببین چه کسی سر و صدا کرد. چرا در دوره های پیش چنین چیزی پیش نیامد. دروغها بزرگ بود که به آشوب بزرگ دامن زد. (152187)
 
فاطمی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۲:۰۳:۵۹
اشتباه گرفتید، بحث دروغ های بزرگ نیست، بحث وارد شدن به حریم ممنوعه یک عده خاص است که موجب شده اند با بهانه های واهی و سخنان پوچ و در عین حال کادو پیچی شده، آشوبهای بزرگ به وجود آید.

دست پنهان و کثیف مثلث زر و زور و تزویر در این قضیه کاملا هویداست، که به فضل الهی با یدِ طولای ملت قطع خواهد شد. حالا هرچه قدر که می خواهند دست و پا بزنند...
بیچاره مردمی که از این دستهای کثیف بی خبرند و به این مسائل دامن میزنند و شده اند ابزار دست عده ای خاص. (152538)
 
عباس
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۵۴:۵۰
فاطمی جان یعنی چی بحث دروغ های بزرگ نیست، \"بحث وارد شدن به حریم ممنوعه یک عده خاص است که موجب شده اند با بهانه های واهی و سخنان پوچ و در عین حال کادو پیچی شده، آشوبهای بزرگ به وجود آید.\" شما صورت مسئله رو چرا پاک میکنید اگه یک عده دارن تو این مملکت میخورن و شکم کلفت میکنند واین آقای محترم هم میدونن چرا ایشون رو به قوه قضاییه معرفی نمیکنند.یا این حرفهای که ایشون زدند رو همه ملت ایران چند ساله که میدونند.
این اطرافیان اقای دکتر رو مگه نمیشناسی . زمانی خواهد رسید که همین ملت در مقابل امثال دکتر بپا میخیزند.
در دولت ایشان چندین بار به قران توهین شد.توسط جناب م...
چندین بار علما علیه ایشان اعلامیه صادر کردند

ولی افسوس که این حرفها را میبینید .میشنوید بحث دروغ های بزرگ را هم نمیکنید که مردم را چگونه با اعداد و ارقام اشتباه فریب میدهند و بحث دروغ های بزرگ را هم نمیکنید.
افسوس و صد افسوس (153016)
 
فاطمی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۵:۲۹:۰۴
ادعای دروغ بودن آمارهای احمدی نژاد را باور کنیم یا ادعای آمار 30 میلیون رای موسوی که توسط خودش، خاتمی، فاتح و ... قبل از شمارش مطرح شد؟ ادعای 9 میلیون رای رضایی را باور کنیم یا 9 میلیون رای کروبی؟
شما را ارجاع می دم به انتهای یکی از همین مقالات الف:

متاسفانه ستاد میرحسین برای برد انتخابات با دروغگو خواندن احمدی نژاد یک چتر دروغین صداقت برای خود درست کرده اند و این نوعی سانسور مخالف و رقیب است، این باعث کور شدن و کور ماندن این طیف می شود و این بسیار دل سوختنی است .پیروان میرحسین و ستادش به طرز تعصب باری دیگر هیچ چیز احمدی نژاد را باور ندارند و از پناه این هیولای دروغین ساخته شده به اردوگاه میرحسین پناه می برند ، بطوری که میرحسین حتی اگر بگوید ماست سیاه است ، آنها خواهند گفت که ماست سیاه است. و چه ظلمی بزرگتر از این در حق 13 میلیون نفر ؟ و چه خدمتی بیش از این به دشمن دون؟ (153440)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۰۰:۱۷
با سلام
فرمایش شما متین و درست است. به قول یکی از مقالات شما اصولا ً در ایران مسئولان دوست ندارند توضیح بدهند.
رسانه های گروهی ما - مثل صدا و سیما - همیشه با یک سانسور عجیب اخبار را منعکس کرده اند.
دیروز چندین ساعت برنامه پیرامون اغتشاشات خیابانی تهران از شبکه خبر پخش شد. در بسیاری از موارد مجریان برنامه حتی از نام بردن آقای موسوی هم ابا داشتند! می گفتند: یکی از کاندیداها!
به نظر می رسد دوران این نحو اطلاع رسانی در ایران به سر آمده باشد. متاسفانه اقدامات مسئولان و رسانه ها باعث می شود که جوّ شایعه در کشور به راه بیفتد و از سوی دیگر مردم به رسانه های بیگانه روی بیاورند، که آن ها هم معلوم است خیر ما را نخواسته و کلی دروغ و یاوه تحویل می دهند!
بنده به آقای احمدی نژاد رای دادم و الان هم متاسف نیستم. همان طور که چهار سال پیش، 2 مرتبه به ایشان رای دادم. اما برخورد وزارت کشور در عدم شفاف سازی ها جالب نیست و راه را برای ایجاد توهم بیشتر بین مردم باز می کند.
در پایان امیدوارم ماجراهای اخیر ختم به خیر شده و مردم ما بیش از این چوب ناآگاهی و رفتارها و گفتارهای اشخاص را نخورند.
والسلام (152190)
 
ایمان - دزفول
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۰۴:۲۸
به نظر شما آیا ناامنی ها و آشوب ها را معترضان آغاز کردند یا آنان که حداقل 13000000 ایرانی را خس و خاشاک می نامند .
به نظر شما آیا اقدام قانونی و منتظر وزارت کشور ماندن برای اخذ مجوز برای راهپیمایی آرام در شرایطی که خود عدم رعایت بی طرفی نهادهای نسئول را به خوبی می بینید آیا جایی دارد؟
خیر آشوب را آن کسانی به وجود می آورند که پرسش در فضای امت و آرام را به نفع خود نمی بینند ؟
شما را به خدا بررسی کنید ببینید آیا کشته شدن 7 نفر در بازگشت از راهپیمایی روز 2 شنبه به خاطر وجود عده ای اشرار بوده . چگونه است که وزارت کشور در چنین شرایطی تمام توان خود را مصروف برخورد با مردم کرده و این به اصطلاح اشرار را به حال خود رها کرده است . (152194)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۲:۱۰:۲۱
دوست عزیز بهتر نیست به متن صحبتهای ایشان مراجعه کنید.
ایشان 40 میلیون را در برابر خس و خاشاک معرفی کرند و 13 میلیون مورد نظر شما هم بخشی از این 40 میلیون است.
تا آنجاکه من شنیدم خس و خاشاک را برای 13 میلیون مورد نظر شما بکار نبردند (152547)
 
صفر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۳:۰۶:۰۳
دوست عزيز رييس جمهور اشوبگران و اغتشاش گران را خس و خاشاك مي نامد نه 13000000 نفر را (152604)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۲۰:۵۲
اول به حرفهای اقای احمدی نژاد خوب گوش بده بعد تهمت بزن!ایشون همه طرفداران موسوی را خس و خاشاک ننامیدند بلکه کسانی را که دست به اشوبگری میزنند را خس و خاشاک نامیدند البته از شماها این تهمتهای بیجا دیگر بعید نیست شاید هم دوست دارید که همینطوری محض خنده!تهمت بزنید (152666)
 
ابوالفضل
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۱:۳۰:۰۸
در اولین شب نا آرامی ها در تهران هیچ نام و نشانی از طرفداران آقای موسوی نبود و فردای آن روز قویا جریان مذکور ارتباط آشوب ها را با خود رد کرد.
اگر دقت کنیم در همان روز احمدی نژاد اشاره به خس و خاشاک نمود که به نظر بنده آشوبگران شب قل بودند که به گفته خود جناب موسوی با ایشان ارتباطی نداشتند.
حال دو سوال:
1) اگر آشوبگران خود را از حامیان موسوی می دانند که احوال آنان روشن است!
2) اگر خود را از آن دسته نمی دانند پس نباید خود را مورد اشاره احمدی نژاد قلم داد کنند.
به تمام هموطنان توصیه می کنم در این روزها با تامل بیشتر در سخنان و رفتار افراد پیرامونمان فکر کنیم و سپس برای خود نظر و تصمیم سازی نماییم. (152721)
 
امید
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۵:۳۸:۵۷
من تعجب میکنم از این دوست عزیز. آقایان موسوی و کروبی قبل از انتخابات به شدت سلامت انتخابات رو زیر سوال برده بودند و مدام مردم را به امکان بوجود آمدن تقلب تحریک میکردند. یک ساعت بعد از اتمام انتخابات، آقای موسوی بیانیه میدهد و خود را پیروز انتخابات قلمداد میکند و هرگونه امکان دیگری را تقلب در انتخابات میداند و در صبح بعد انتخابات از مردم برای احیای حق خود استمداد میکند آنوقت شما اینها رو تحریک به آشوب نمیدانید.
مساله خیلی روشن است. نتیجه انتخابات به شخصه برای خود من هم غیر منتظره بود چون من در خارج از کشور هستم و جو اینجا به شدت بر علیه آقای احمدی نژاد بوده و هست، اما واقعا آنرا غیر منطقی و تقلب تصور نمیکردم و نمیکنم. بهتر است کمی واقع بین باشیم (152827)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۴۴:۳۲
دوست عزیز اغتشاش و آشوب تا جایی که به مناطق نظامی نزدیک نشود قابل تحمل نیست چه رسد به این که عده ی فریب خورده یا نخورده و هدفداری سعی در گرفتن بسیج و اسلحه داشته باشند منافع نظام ایجاب می کند که بدترین برخورد هارا ببینند ای کاش آنها که فکر میکنند که فکر میکنند کمی فکر می کردند و در مقابل رای مردم تسلیم میشدند. که خدای ناکرده کاری نکنند مرد م برای حفظ نظام وارد عمل شوند (153004)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۵۵:۱۳
قبل از انتخابات هم ، در ابری از توهم و تحریف زندگی می کردید و بعد هم . اغتشاشات قبل از سخنرانی احمدی نژاد شروع شده بود با حدود حداکثر 5 هزار نفر ! اگر اینها از دید ملت ایران خس و خاشاک نیستند چی هستند ؟البته از دید نگارنده این کامنت معلوم است که چی هستند و چی نیستند. جملات آقای احمدی نژاد را مرد اگر هستید برای روشن شدن فکر خودتان هم که شده یک بار بخوانید. تا کی می خواهید این بازی تهمت و افترا را ادامه بدهید ؟ تجمع 500 هزار نفره - که با بستن خیابان آزادی تامین شد ! - هم بعد از سخنان احمدی نژاد بود. نامردی نیست نوشتن این کامنت ها ؟ بخودتان و همفکرانتان جفا می کنید. (153017)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۷:۵۱:۰۱
دوست عزیز
اینهم گفته آقای احمدی نژاد ، خودت قضاوت کن
متن دقيق سخنان رييس‌جمهور محترم در جشن بزرگ پيروزي مردم در مورخ 88/3/24 در ميدان وليعصر(عج) به اين شرح است: «ملت ايران يك ملت متحد است، امروز خبرنگاري سوال كرد بعضي‌ها گوشه و كنار بعضي از كارها را انجام مي‌دهند اغتشاش است، شورش است، و واژه‌هاي تندي به كار برد. من يك مثال زدم و نتيجه‌گيري كردم.

ملت ايران يكپارچه است در يك مسابقه فوتبال 50 هزار، 70 هزار تماشاچي مي‌روند آن كسي كه تيمش باخته عصباني است و به هر دري مي‌زند، در ايران در انتخابات 40 ميليون نفر خودشان بازيگر اصلي و تعيين‌كننده اصلي بودند حالا 4 تا خس و خاشاك در اين گوشه‌ها يك كاري مي‌كنند. بدانيد كه اين رودخانه زلال ملت جايي براي خودنمايي آنها نخواهد گذاشت.»
با تشکر (153583)
 
mhr
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۰۵:۳۸
خوب معلومه سه حالت داره:
1)یا واقعا تقلب شده و اگر اطلاعاتو بدن دستشون رو میشه
2)با این تعلل می خوان اغتشاش درست کنن و تقصیرها رو بندازن گردن مخالفاشون
3)هر دو احتمال فوق (152196)
 
امید
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۵:۳۹:۵۵
با این نظر مخالفم اما در عمل دارد اینگونه به نظر می آید (152828)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۵۷:۴۰
اغتشاش به نفع کسی است که \"وضع در جریان\" و \"آرامش\" به ضرر او باشد. برنده ی انتخابات ، اغتشاش بطور کل به ضرر اوست. کمی فکر کردن ، می تواند از نوشتن چنین کامنت هایی جلوگیری کند ! توصیه می کنم ! بنظر من برنده ی اصلی انتخابات ملت ایران و بازنده اغتشاشگرانند. طرفداران موسوی بدانند دارد سرشان کلاه می رود. بسرعت خود را از اغتشاشگران جدا کنند و آنها را محکوم کنند. نه اینکه کلاه بی.بی.سی. و صدای آمریکا سرشان برود. (153026)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۰۶:۳۷
هر سوالی باید پاسخ داده شود اما نه با اغتشلش بلکه از راه قانونی وهرکس ادعا میکند تقلب شده باید دلیل بیاورد یا مصداق بیاورد درکدام صندوق متاسفانه موسوی چون میداند دلیل ندارد مصداق ندارد وگرنه موارد را بگوید بازشماری شود
اقای موسوی قربانی خاتمی وهردواینها الت دست هاشمی شده اند (152198)
 
روزبه
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۲۴:۵۸
برادر محترم..وقتی امار رای هر صندوق ارائه نشده...آقای موسی به چه چیز استدلال کند...لطفا فکر کنید (152255)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۴۵:۰۶
آقای موسوی بر اکثر صندوق ها ناظر داشته. طبق قانون باید گزارش ناظرهایش را ارائه کند و در صندوقهایی که ناظر نداشته درخواست بازشماری بدهد.
این درست است که ایشان قاعده بازی را رعایت نکند و حالا که رای کمتری دز سراسر ایران آورده بازی را به هم بزند؟ (152384)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۰۰:۴۲
آمار هر صندوق در اختیار نماینده های آقای میرحسین در سر صندوقها و در وزارت کشور و در شورای نگهبان هست. صدواسیما و وزطارت کشور هم شما بفرمایید چه جوری باید این کار رو بکنند. هرچند آمار تمامی حوزه های انتخابیه دقیقن به تفکیک ارائه شد و حتی شما اگه همین سایت الف رو می خوندی مشکلت حل بود. (153033)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۱۰:۵۱
سلام.

واقعا درد دل ما را گفتید!

این دولت حقیقتا در زمینه اطلاع رسانی و ارتباط گیری با افکار عمومی و مقابله مستدل با تخریبها و شایعاتی که بر علیهش منتشر می شود بسیار بسیار ضعیف و فلج عمل می کند...
این خصوصیت مختص این انتخابات هم نیست... 4 سال است که همینطور است...


من فکر میکنم همین آبرویی هم که برای دولت موجود است، حاصل کارهای علاقمندان گفتمان اصولگرایی است... که با جان و دل در رسانه های خود (اعم از سایتها، وبلاگها، پیامکها و ...) از این دولت در مقابل سیل انبوه اتهامات دفاع می کنند...
وگرنه کار دولت در خصوص تغذیه صحیح افکار عمومی بسیار تعطیل و فشل است و محدود است به یک سری کارهای هیاتی (یعنی منطبق بر ادبیات و شاکله هیاتی)
و در مقابل،مخالفین و معاندین اصولگرایی هر کاری که دلشان می خواهد با افکار عمومی می کنند... هر دروغی که دوست دارند را با ابزارهای مختلف به خورد این ملت می دهند...
این دولت حقیقتا زبان مردم طبقه متوسط و دانشجویان را نمی داند...

چه باید کرد؟ (152208)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۱۱:۲۸
آقای موسوی جواب این خون ها را می توانی در قیامت هم بدهی؟
هر روز جامعه را به التهاب دعوت می کنید.
الآن خانم شما در دانشگاه تهران، بچه ها را به حضور در خیابان ها و اعتراض دعوت کرد. می دانید نتیجه مستقیم این کار های شما و همسرتان چیست؟
می دانید که فردایی هم وجود دارد و شما در آن باید پاسخگوی جان و ناموس مردم باشید؟ فکر می کنید از آن فراری است؟  (152211)
 
بی نام
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۳۳:۲۴
آقای دانشجو !؟ در کشور های دیگر ده ها اعتراض علیه دولت برگزار می شود ولی خون از دماغ کسی نمی آید
اما دولت در ایران نشان داد که چقدر ظرفیت شنیدن صدای اعتراض دارد ... این گروه های فشار و لباس شخصی هستند که به آشوب ها دامن می زنند و نه آقای موسوی (152259)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۰۶:۱۵
در کشورهای دیگر اگر یک دونه تجمع غیرقانونی برگزار شود طرف را به دیوار می مالند. خون از دماغ پیش کش ! وقتی می خواهی به مقر یک واحد مهم نظامی حمله کنی اول وصیتنامه ات را بگذار کنار. در تمام کشور ها. (153050)
 
انسان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۳۴:۰۱
اینها را باید آن کسی پاسخ دهد..که به جای ایجاد آرامش ...مخافان خود را مشتی خس و خاشاک می نامد...حرکتی که تا کنون هیچ نامزدی بعد از پیروزی خود انجام نداده بود... (152261)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۷:۴۰:۰۴
برادر من!
دکتر احمدی نژاد مخالفان را خس وخاشاک نخواند بلکه آشوبگران را خس و خاشاک خواند، صحبت ها را به دقت گوش دهید. (153570)
 
تهرانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۴۰:۳۲
مشکل این است که با آقای موسوی زیاد از حد مماشات شده. ایشان میفرمایند چون من رای نیاورده ام انتخابات باید تکرار شود و چون من می گویم باید طرفدارانم تجمع کنند و چون طرفداران من عصبانی هستند و آتش به پا می کنند، باید حرفم به کرسی بنشیند.

مرد حسابی مگه مملکت قانون نداره؟
خوب برو مثل آدم در مسیر قانون اعتراض کن
خوبه دیگران هم هوادارانشون بیارن وسط جنگ خیابونی بشه؟ مگه همه مردم ایران تهرانی یا اینترنت باز هستند؟
خوبه احمدی نژاد هم طرفداراشو از شهرای کوچیک به تهران فرابخونه و بزن بزن بشه؟
به چه قیمتی می خوای رئیس جمهور بشی؟

یکی باید این آدم لجباز و خود خواه را سرجایش بنشاند

(152295)
 
حاج حبیب
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۲:۵۳:۲۵
عزیز جان شما با این ادبیاتی که داری معلومه که چکاره ای مشکل ما هم توان مملکت همینه (152594)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۵۰:۴۹
قبل از هرکس خانم فائزه هاشمی باید جواب خونها را بدهد کسی که علنا مشتی جوان حق طلب و مظلوم ولی احساسی و جو زده را تحریک به تجمع غیر قانونی و تند کردن فضا می کند (152467)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۱:۳۸:۳۷
من به سهم خودم از ايشان وديگران نخواهم گذشت ...شهدا كجائيد كه ببينيد چه دوراني را ميگذرانيم حال ميفهمم كه حضرت علي (ع) چرا درچاه گريه ميكرد!...ايشان فقط در انتخابات شكست نخوردند بلكه در آزمايش سخت الهي شكست سنگيني خوردند كه دوران گذشته اش را هم نابود كرد ايشان بدعت بدي را پايه گذاري كرد و مسول همه شورشهاي انتخابات ديگر در شهر ها وروستا ها هم خواهد بود ! (152511)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۱:۳۵:۳۴
اولا لطفا حضرت علی را قاطی این مسئله نکنید دوما آقای موسوی, هاشمی, کروبی و سردار رضایی از یاران امام خمینی هستند و اگر امروز خانواده شما از گرسنگی و قحطی زمان جنگ نمرده اند آن را مدیون موسوی هستید و اگر خانواده تان در زیر چکمه های صدام لگدمال نشده اند آن را مدیون سردار رضایی و همرزمانش هستید. آقای احمدی نژاد آنموقع کجا بود که شما الآن دم از خون شهدا میزنید؟ آنموقع که آقای کروبی از خانواده های شهدا حمایت میکرد و سرپرستی آنها را بعهده داشت آقای محصولی کجا بود؟ آقای موسوی و سردار رضایی به گفته خودشان زمانی دوباره پا به عرصه سیاست گذاشتند که احساس خطر میکردند. اگر قبل از انتخابات حرف آنها را باور نکردم حال یقین پیدا کردم که آنان یاران راستین امام راحل و مدافع خون شهدا هستند. اگر امام راحل صحنه پریدن آقای احمدی نژاد در بغل پوتین را در این لحظات سرنوشت ساز میدید چه حالی به او دست میداد؟ چطور جرات میکنید به این افراد خالص و مومن و انقلابی لغب حمایت از آشوبگر دهید و با مثال حضرت علی آنها را با منافقین مقایسه کنید. نخیر حضرت آقا امتحان الهی چیزی نیست که قبول و یا رد شدن در آن را شما مشخص کنید. (از الف خواهش میکنم که این نظر مرا درج کند) (154082)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۰۵:۱۷
فائزه رفسنجانی هم دیروز این کار رو کرد. باز می گن با هم نیستیم ! اغتشاش هم بما مربوط نیست. خب بابا برین خونه هاتون بگین طرفدارانتون هم برن خونه . اینجوری اغتشاشی ها تا می تونن زیر پرچم شماها سینه می زنن شماهم که البته و صد البته بدتون نمیاد. (153047)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۱:۵۱:۰۳
واقعا؟
باشه
چون پليس بي عرضه هست من ميرم خونه
دارم كه خوب فكر ميكنم ... آره..حق با شماست! (154106)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۱۲:۲۸
کاملا موافقم. آقای موسوی اگر توانستید ثابت کنید ریاست جمهوری مبارک ما سر سختانه پشت سر شمائیم. اما وای به حالتان اگر نتوانید، با خروش حداقل 30 میلیونی ملت مواجهید. به شدت تنبیهتان می کنیم. (152213)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۱۳:۰۳
خوب شما این سوالات را دنبال کنید. اگر می‌توانید با مسئولین مصاحبه کنید یا خودتان اگر جواب هرکدام از سوالات را می‌دانید اعلام کنید. دقت کنید که بسیاری از افرادی که معترض هستند از اقشار متوسط به بالای جامعه هستند و اکثرا به اینترنت دسترسی دارن. بابا مردم دارن به هر دلیلی کشته می‌شوند. شوخی نیست. همه ما باید تلاش کنیم فضا از این حالت احساسی و ملتهب خارج شود و به سمت عقل و منطق برود. همه وظیفه داریم در این راه کمک کنیم. شماها وظیفه‌تون بیشتره. (152216)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۱۳:۰۶
كسي كه تقلب كرده جوابي نداره بده
خودشون بحران را با بي قانوني به وجود آوردن و حالا به همه ميگن قانون را رعايت كنيد! (152217)
 
000
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۳۳:۲۵
از قدیم گفته اند اول چاه رو بکن بعدا منارو بدزد
جالب که هیچ دلیلی برای نشان دادن تقلب ندارند و هنوز ادعا می کنند تقلب شده. (152678)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۵:۵۷:۵۶
آخه مرد حسابي سر هر صندوق از همان آغاز راي گيري تا شمارش و صورت جلسه حد اقل 7الي 8 نفر وجود دارد.---. حال سوال اساسي اين است چطور ممكنه با آن همه آدماي جورواجور كه سر صنندوق هستند از هيئت اجرايي و نظارت و بازرسي گرفته تا نماينده كانديداها و در مقابل اين همه چشم و گوش تقلبي صورت بگيرد و كسي نفهمد. (152617)
 
لواسون
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۱۳:۰۹
آقا این چه وضعیه درست کردین؟
کاسبی ما چهر روزه خوابیده.
اگه آقای موسوی دلیلی بر تقلب دارد خوب ارائه دهد. سایت اش که باز است.
این وزارت کشور چلفتی بی لیاقت هم گندش را در آورده اقلا جواب محسن رضایی را بدهد. (152197)
 
امین
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۱:۵۴:۱۰
دوست عزیز آقای موسوی در حال حاضر هیچ سایتی نداره.
تمام سایتهای وابسته به ایشون به دست رقبا افتاده و قابل اطمینان نیست (152523)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۵۹:۲۶
حالا این هم از اون ادعاها که اثباتش با کرام الکاتبین ! اما دست و پایشان شکسته یک سایت رسمی تروتمیز درست کنند یا اطلاعیه های خود را به وزارت کشور بفرستند ؟ :) لا اقل به همان رادیو آمریکا و بی.بی.سی که دائم در آن در حال صحبت هساتند و برایشان از صدواسیمای ایران امین تر است بدهند برایشان بخوانند ! البته اگر بعدن مثل همیشه زیرش نزنند ! (153030)
 
000
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۲۰:۳۵
در قانون انتخابات دلیلی برای ارائه ریز آرا و کد ملی شرکت کنندگان به کاندیدا ها پیش بینی نشده ... لذا این در خواست آقای رضایی فاقد وجاهت قانونی است و ایشان خودشان نیز آگاهند و در تعجب هستم چرا این همه اصرار میکند و نامه در سایت منتشر میکنند که لیست ریز آرای شعبات را به ما نمی دهند.. بنا برا قانون کاندیدای معترض باید مصداق تخلف انتخاباتی را ارائه دهد تا به آن رسیدگی شود مثلا نام یک حوزه رای گیری... (152665)
 
محمدازاهواز
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۱۹:۰۹
کاملا موافقم.
این دولت الکن که نه اصلا لال است. هزارن شایعهدرست شده و مثل موریانه به جان مردخ افتاده هیچ کس نمی ـبد توضیح دهد.
بابا تقلب نشده قبول.
موسوی نتوانست برای دلیلی برای تقلب بیاورد بازهم قبول.
اقلا جواب این شایعات و ابهامات را بدهید . بخدا مردم آدمند
چرا مسئولان جمهوری اسلامی مردم را فقط برای روز رای گیری می خواهند بعد بای بای تا چهار سال بعد؟. (152218)
 
000
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۳۴:۱۴
آقای دانشجو دیشب پاسخ تمام این شایعات رو داد در شبکه خبر (152679)
 
هومن
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۵:۲۰:۳۰
من که هرچی گوش نردم چیزی که بشه جواب دونست نشنیدم. اصلا من خنگ و کر، خودت دوباره گوش کن، دنبال چیزی که 30 میلیون آدم بهش رای دادند هم بگرد و مقایسه کن.

جواب تو رو من قبول دارم. بابا تا کی سانسور (154260)
 
هادي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۲۱:۰۳
سلام
من هم با شما موافقم.سوالات راحتي است كه بايد براي همه توضيح دهند.
اما پاسخ:
1.در هر حوزه به طور جداگانه شمارش صورت مي گرفته.پس لازم نبوده يك جا و توسط افراد كمي 40ميليون شمارش شود.با پايان راي گيري شمارش آغاز شده.
2.چيز طبيعي است كه در هر انتخاباتي اعمال مي شود تا در صورتي كه نام نامزد ناخوانا باشد و يا شبهه اي در مورد اسم پيدا شود با كد شناسايي شوند اما بيشترين كاربردش براي انتخابات مجلس و شورا است كه تشابهات اسمي زياد است.
3.دقيق نمي دانم اما ممكن است به خاطر اين باشد كه شهرهاي كوچك تمام شده بود و منتظر پايان شمارش راي شهرهاي بزرگ از جمله تهران بودند تا با هم اعلام كنند.
4.اين را هم دقيقا نمي دانم اما ظاهرا يكي از برنامه هاي همين آشوب گران ايجاد رعب و وحشت و تحريك مردم از طريق شايعه سازي و جنگ رواني بوده كه بهترين راهش پيامك است.
5.مي تواند به اين دليل باشد كه بعضي شهرها مهاجر پذير هستند و يا جمعيت عشاير دارند.در فصل سرشماري در شهري هستند و راي گيري در شهر ديگر.
6.راي كم آقاي كروبي ارتباطي با وزارت كشور و شوراي نگهبان ندارد ولي از جهت جامعه شناسي قابل بررسي است.شعارهاي آقاي كروبي سوخته بود يعني خيلي از آنها در دولت نهم تحقق پيدا كرده بود.در كنار اين استفاده از افرادي منفور در نزد ملت مثل كرباسچي و اجماع اصلاح طلبان روي موسوي و مناظره ي بد با احمدي نژاد و عمومي شدن شهرام جزايري و... از دلايل اين مسئله بود.
7.تمام شدن تعرفه در يك يا چند حوزه ي راي گيري در هر انتخاباتي صورت مي گيرد و اين چيز عجيب و بعيدي نيست.مخصوصا با مشاركت 85 درصدي.
8.طبق پاسخي كه به طور رسمي نشنيده ام علتش اكثرا كامل نبودن مدارك بوده.ضمن اين كه آقاي موسوي كه بيشترين اعتراض را به اين مسئله داشته بيشترين ناظر را بر صندوق ها داشته است.

حق هم همين است كه سوالات بايد در حضور مردم پاسخ داده شوند.اميدوارم آقاي موسوي حاضر به مناظره با آقاي شريعتمداري شوند.
منتظرم... (152229)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۵۶:۵۶
کاش در این پاسخ های دندان شکنن قضیه صفر بودن آرای باطله را هم مطرح می کردید در ضمن امیدوارم آمادگی مناظره شريعتمداري ،مانندمناظره با آقاي حدادعادل توهمی بیش نباشد (153021)
 
م ح
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۲۱:۰۵
سلام
ممنون از اینکه با مردم همراه هستید.

این وزیر کشور را یاید خلع کرد.
اگر موسوی توانست تقلب را اثبات کندف به جرم تقلب.

اگر نتوانست به جرم بی عرضه گی در مدیریت بحران (152219)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۰۹:۵۷
و موسوی هم اگر تقلب ثابت نشد ، برود خانه اش راحت لالا کند هان ؟ قبول دارم . وزارت اطلاعات بخاطر عدم برخورد با این آشوبگران و عدم درخواست حکم اعدام برای اینها مطابق ماده 500 ق.م.ا واقعا بی عرضگی خودش را ثابت کرد. خوبه ؟ راحت شدی ؟ مسخره اش رو در آوردید میرحسین هنوز هم که هنوزه یک بار هم که شده \"اغتشاش\" رو \"محکوم\" نکرده ! چرا دروغ میگید ؟ هی میگید کرده ! کجا کرده ؟ بابا همتون اینترنت بازید. برید سایتاشو زیر و رو کنید. همش \"حمایت\" از اغتشاشه . دیروز همین دکتر توکلی تو تلویزیون گفت بیانیه ی اخیر میرحسین دقیقا مطابق خواست رسانه های بیگانه بود. بابا دس وردارین ! (153061)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۱:۵۵:۰۲
دروغهايتان را به خدا ميسپاريم
و برايتان از درگاه حق طلب مغفرت (154111)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۲۲:۲۸
عجب یه بار منطقی حرف زدید دارم امیدوار می شم (152230)
 
سیدعلی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۲۳:۱۷
دوستان الف!
توجه به این نکته که مطلبی که تیتر اصلی یک رسانه قرار می گیرد، باید حرفی برای گفتن داشته باشد، مساله مهمی است.این مطلب محتوایی جز تکرار شیطنت های برخی درباره صلاحیت انتخابات ندارد و بقیه مطلب توجیه برای تکرار این اتهامات است.
نمی توان هم به نعل کوبید و هم به میخ! یا باید رای ملت ایران را بپذیرید یا اینکه باید مثل آنهایی که در توهم پیروزی به سر می برند، از آشوبگران خیابان ها حمایت کنید. صرف تکرار این شبهات بدون جواب دادن، در حکم نشر آنها است! از ما گفتن. (152233)
 
مشارکت در بحث
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۱:۱۵:۱۲
این حرف شما بوی تهدید میدهد. یعنی اینکه فقط بخاطر بحث در مورد یک مطلب باید با انگ نشر اکاذیب با چماق بزنید توی سر الف؟ چرا همه انسانها را به دو گروه موافق و مخالف خودتان تقسیم میکنید و بعد در مورد آن قضاوت میکنید؟ (154061)
 
یه ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۲۵:۴۳
وقتی رهبری می گویند ملت پیروز است و کسی حرف تحریک آمیز نزند چرا رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت کشور بعد از سخنرانی شدیدا تحریک آمیز میدان ولی عصر، و بعد از تذکر صریح دیشب رهبرذی، دوباره امروز در هیات دولت گفته 24 میلیون رای من بخاطر تایید دولت بود. درحالی که همه می دانند اینطور نیست و حداقل 10 میلیونش بخاطر کل افتادنش با هاشمی بود.

رهبری باید توی دهن این آدم بی --- بزنند (152225)
 
سید
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۲۸:۱۳
هم وزارت کشور که در مدیریت بحران سردرگم است و هم موسوی که بازهم حرفهای تحریک آمیز نیزند هر دو مقصرند و باید پاسخگوی خونها باشند (152235)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۳۳:۵۶
بهترین راه حل ماجرا این است که موسوی یا نماینده اش بیایند در تلویزیون و با نمایندگان وزارت کشور و شورای نگهبان مناظره کنند.
موسوی مدارکش را ارائه کند و این ها هم پاسخ دهد. اینطور اغتشاش و تجمع دیگر نمی خواهد

موسوی که اعلام آمادگی کرده همین امشب بیاوریدش تلویزیون حرفهایش را بزند و شورای نگهبان و وزارت کشور جواب دهند دیگر.
همین امشب بعد از فوتبال عربستان کره (152226)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۱۱:۰۳
مدارکککک ؟ کل نامه اش به شورای نگهبان تو همین الف نقد شده ! برید ببینید ! بنده خدا میرحسین حتی یه خط ادعای چرب و چیلی هم ندارد ! مدارک پیش کش ! (153064)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۳۵:۱۹
به نظر من مقصر همه آشوب ها خانواده هاشمی و موسوی هستند نشان می دهند که با اصل نظام مشکل دارند موسوی نشان داد که آدمی قانون گریز و بسیار بی ظرفیت و بی تدبیر است
او یا از عناصر ضد انقلاب است یا بسیار بی کفایت و بی سیاسیت است که حرفهای عناصر ضد انقلاب را تکرار می کند (152263)
 
mohsen
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۱:۵۰:۳۹
شما چند سالتونه که در مورد هاشمی و موسوی اینطوری حرف میزنین؟ اصلا سنتون به رای دادن میرسه؟ (152738)
 
م ح
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۳۷:۱۱
موسوی یک تقصیر دارد: دمیدن در تنور هواداران عصبانی

احمدی نژاد دو تقصیر دارد: عصبانی و تحریک کردن هواداران موسوی
2.عزل وزیر کشور مقتدر قبلی(پور محمدی)و نصب آدمهای بی عرضه بی تجربه و صرفا بله قربان گو در وزارت کشور (152250)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۳۸:۲۱
در واقع دولت در توهم توطئه بسر می برد و فکر می کند اگر بخواهد پاسخگو باشد به معنی کم آوردن در برابر مثلا باند آقای هاشمی است و ...
متاسفانه در این ماجرا همگی از صدر تا ذیل پر از اشتباه بوده اند... (152272)
 
حقیقت
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۰:۴۹
از همه دوستان می خواهم به این موضوع توجه کنند...واقعا نحوه اطلاع رسانی نا بجا و یک طرفانه صدا و سیما در این موضوع کاملا عیان است...مصادره شعالرهای الله اکبر اعتراضی و نشان دادن تخریبهای بوجود اماده که عمدتا و بنا به گواه شاهدان عینی اکثرا توسط همان نیروهای خودسر(مانند مجتمع سبحان) ایجاد شده است..همه دلیل بر یکطرفی است...
اگر ما آزادی داریم چرا وزارت کشور یک مجوز برای راهپیمایی مخالفان صادر نمی کند...
به چه حقی نیروهای پلیس وارد حریم دانشگاه می شوند....
و در تمام این روزها وزارت کشور ما هیچگونه اطلاعات مناسبی در زمینه صندوقها و آرا ارائه نمی دهد...
شمارش آرا در 24 ساعت انجام می گیرد(که به نظر من در کمتر از آن) ولی تا چندین بعد از ان آمار شهرها اعلام نمی شود...خبرگزاری های وابسطه به دولت امار متناقضی ارائه می دهند و خود بر این بحران می افزاید....
واقعا چرا وزارت کشور تا کنون آمار صندوقهای رای را به نامزدها ارائه نکرده است؟ (152274)
 
l.s
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۱:۰۱
ظاهرا سایت الف تازه فهمیده که کاسه ای زیر نیم کاسه وزارت کشور است...
آخه آقای وزیر و اعضاد ستاد انتخابات کشور جواب برای این همه سوال بجا ندارن (152209)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۰۴:۰۰
همین مونده بود تو دهن الف هم حرف بذاری که گذاشتی. خوش باش. (153040)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۱:۵۶
وزیر کشوری که معلوم نیست سرمایش از کجا اومده از این بهتر نمیشه (152276)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۴:۱۳
به نظر من کسی که مردم را علنا و با بیانیه به اغتشاش دعوت کرد، خائن به کشور و مصالح ملی است. خدا را شکر که قدرت دست وی نیفتاد وگرنه به همین راحتی بازی می خورد و کشور را در آغوش آمریکا قرار می داد. اکنون هم صدای آنها با صدای آمریکا و دشمنان این ملت، هماهنگ شده است. (152280)
 
ساسان
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۲۳:۴۰
حداقل یکی جواب نامه های قانونی رضایی رو می داد تا ایشان هم تهدید به کارهای دیگر نکند (152975)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۴:۲۶
سند آقا

سند

ادعای بی سند مورد قبول مردم نیست

فعلا که همه حرفها کلی است و همه مدعیند باید انتخابات باطل شود

آن هم ادعاهای بدون سند (152281)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۶:۳۷
بنده خود يكي از كساني هستم كه پس از چند سال شركت نكردن در انتخابات (به لحاظ عدم اعتقاد به امانت داري و صداقت مجريان) در ابتداءبا توجه به شرايط و با فرض اينكه اين دور از انتخابات نشانه هائي از صداقت در مجريان و رسانه ملي به چشم مي خورد تصميم گرفتم در انتخابات شركت كنم و به اطراقيانم هم توصيه كردم به كانديدائي كه معتقد هستند راي دهند ،ولي متاسفانه در روز راي گيري و پس از آن مواردي را ديدم، به خصوص از رسانه ملي كه واقعا از كرده خود پشيمان شدم و همانطور كه نگارنده محترم هم اشاره كردند مسئولان مربوطه در وزارت كشور به جاي اينكه با ارائه عدله قانع كنند و البته با نهايت احترام پاسخگوي معترضين باشند اصرار در رفتار خود دارند و بعضا با تهديد و توهين با معترضين برخورد مي كنند كه اين بدور از شان نظام و وزارت كشور مي باشد، همه اين موارد به لحاظ عدم وجود صداقت در مسئول مربوطه مي باشد. آيا علت اين همه اصرار در بدست آوردن واقعا خدمت است ؟ والله انتخابات در اكثر غريب به اتفاق ممالك جهان برگزار مي شود كدام كشوري را سراغ داريد كه براي بدست گرفتن قدرت اينگونه به هم جفا كنند.
لازم است ياد آوري كنم كه اگر در برابر تقاضاي آقاي موسوي اينگونه موضع گيري نمي كردند و به جاي آن صادقانه و بدور از هر گونه پنهان كاري شفاف سازي مي كردند اين فجايع پيش نمي آمد،به نظر من مسئول تمام اين موارد وزارت كشور و شخص آقاي محصولي هستند و بايد به ملت بزرگوار ايران پاسخگو باشند. (152285)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۶:۳۷
حالا که این سوالاتو مطرح کردین این هم بهش اضافه کنید:
سایت الف چطور ساعت 1:30 بامداد روز شنبه تعداد دقیق آرای احمدی نژاد را اعلام کرد؟ (152287)
 
mostafa
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۸:۰۱:۱۵
بر اساس اينترنتي شدن ارسال اطلاعات از شعب اخذ راي به وزارت كشور هر شعبه پس از شمارش آرا اطلاعات را به وزارت كشور ارسال مي نموده بنابراين از همان ساعات اوليه نتايج مشخص بمده ولي وزارت كشور تنها زماني نتايج را تدريجي اعلام مي كرد كه اطلاعات تمامي شعب پس از تاييد فرمانداري هر شهر به وزارت كشور ارسال شود لذا اطلاعات راي گيري به دو صورت ارسال ميشده است (152857)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۸:۰۲
یک جوانمردی پیدا بشه از رای مردم در برابر مافیا حفاظت کنه

این نمی شه ما ساعتها رای بدهیم

بعد چون نامزد مورد نطر آقای ایکس رای نیاورده انتخابات باطل بشه

چه کسی از رای ما به دکتر احمدی نژاد صیانت می کند؟ (152291)
 
بیژن
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۲:۱۶:۲۹
دوست عزیز برات خیلی‌ مشکل که یک بار دیگه بیا ی رای بدهی‌؟ این دفعه یکی‌ دیگه غیر از آقای محصولی رای‌ها رو بشمرد و نتایج رو به تدریج با ذکر شهر اعلام کنن؟ فقط باعث می‌شه که نظام قوتی بشه و مردم بیشتر بهش اعتماد کنن (152764)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۷:۵۴:۳۴
30 سال 30 انتخابات . باند غیر حق طلب تمام انتخاباتها را که مردم به چیزی غیر ذائقه آنها رای دادند را غیر سالم خواند. حالا می گویید دوباره برگزار شود. بر فرض که شد ! تضمین برای صداقت ؟ فرداست که فریاد اگر تقلب نشه... سر دهید ! (153585)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۴۹:۰۴
فقط در این زمینه نیست که اطلاع رسانی ضعیفه
درباره سایر اتفاقات هم همینطوره و میبینیم که مثلا صدا و سیما برخی اخبار رو یا اصلا نمیگه یا با ساعت ها تاخیر اعلام میکنه (152292)
 
اصغر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۵۱:۴۴
مدیریت بحران افتضاح است اول که مردم را میزنند بعد به دلیل بازتاب جهانی کتک زدن آشکار را متوقف میکنند بعد به کوی دانشگاه میروند دانشجوی بیگناه را میزنند بهتر است به جای این کارها مردم را قانع کنید در این روزگار در آنگولا هم برای مدیریت بحران مردم را ضرب و شتم نمی کنند (152299)
 
ابطحي
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۵۴:۰۶
لطفا بفرماييد در كدام انتخابات كل ريز اطلاعات اعلام مي شود . حتي در كدام انتخابات رياست جمهوري نتايج تمام حوزه ها چند روز بعد اعلام مي شود؟ ( كاري درخور تقدير كه وزارت كشور انجام داد)
متاسفانه سرعت عمل در شمارش آرا هر صندوق - كه فورا پس از پايان راي گيري در همان محل انجام مي شود تا شائبه هرگونه دستكاري آرا در حين جابجايي را از بين ببرد - خشم بعضي را در پي داشته است. چرا كه فرصت جوسازي بيشتر و جشن پيروزي را از آنها گرفته است. اين سرعت عمل بايد مورد تحسين باشد و نه تقبيح. تازه اگر كسي به هر كدام از صندوقها معترض است و آمار آن را جعلي مي داند كافيست تقاضاي شمارش مجدد آرا را بنمايد. خوشمزه صحبت آقاي محسن رضايي كه به جاي اسم و عنوان افراد به كد ملي متمسك شده است در حالي كه خود من افرادي را در صف راي ديدم كه فقط شماره ملي شان را روي كاغذي نوشته بودند و همراه داشتند در اين حال چه استنادي وجود دارد كه اين شماره ها صحيح باشد؟ اما مجريان مطابق قانون موظف به اخذ راي از اين افراد بودند.
به هر حال حتي اگر همه موارد فوق هم در آرا مؤثر باشد - كه يقينا نيست قطع پيامك ها چه ربطي به راي مردم دارد . حتي قطع پيامك ها عاقلانه ترين راه براي جلوگيري از تبليغ در روز انتخابات است- هيچ توجيهي براي اين اختلاف گسترده آرا وجود ندارد.
سايت محترم الف بهتر است مكررا روند اخذ و شمارش آرا را متذكر شود تا مردم بدانند پس از تغيير مكانيسم شمارش آرا - كه به دليل شائبه هاي انتخابات مجلس ششم صورت گرفت- سرعت شمارش فوق العاده افزايش يافته است. تنها مسئله زمانبر تاييد مشترك وزارت كشور و شوراي نگهبان است و با اين تاييد نتايج آرا اعلام مي شود.
بهتر است به جاي گرفتن ژست هاي انتلكتوئل مآبانه و بيطرفانه ، حقيقت را به مردم اطلاع دهيد. (152303)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۰۷:۴۶
نتلكتوئل يك فحش جديده!؟ (152651)
 
احمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۸:۵۹:۵۶
باور بفرمایید بی تدبیری های احمدی نژاد در صحبتهایش وعصبی نمودن مردم باعث این جریانات شده است من پیش بینی می کنم اگر احمدی نژاد دست از این شیوه بی ادبانه خود برندارد در آینده شاهد اعتراضات خیابانی وسیع تری توسط مردم خواهیم بود (152316)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۰۱:۲۵
همانطور که شما گفتید باید شفاف سازی انجام بگیره. و تنها راه رفع مشکل، ارائه هر چه سریعتر آمار صندوقهاست.

من اگر جای وزارت کشور بودم و وضع کشور رو به این صورت بحرانی میدیدم حتما به عنوان ارگانی که مسوول امنیت کشور است این کار رو در اولین فرصت انجام میدادم.

همین عدم ارائه آمار صندوقها بزرگترین محل شک و شبهه هست (152321)
 
پیمان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۰۳:۱۰
با سلام.
من سوالم اینه که مفهوم آزادی مطلق که آقای احمدی نژاد میگه چیه ؟

به نظر من یعنی :

1-قطع sms به مدت نا معلوم.

2-عدم حق اعتراض.

3-دشمن بودن مخالف.

4-خار و خس دانستن مخالف.

5-فیلتر کردن حریف.

6-داشتن صدا و سیمای میلی.

...

. (152227)
 
حامد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۰۴:۵۲
کلاً در کشور ما کارکرد بعضی مراکز عیناً خلاف طراحی هدفشان است.
مدیریت بحران کاملاً خود برای کشور بحران زاست، خیلی از دستگاههایی که باید فعال باشند در واقع فشل شده اند، کارکرد صدا سیما و روابط عمومی وزارت کشور و شورای نگهبان و نهادهای مسئول دیگر کاملاً بر دوش رسانه های بیگانه افتاده که راست و دروغ و کم وزیاد را به نفع خود و نه ملت به خورد مردم میدهند... (152330)
 
یزدان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۰۶:۱۲
شما هم که دارید به شایعات دامن میزنید..جواب سوال کودکانه اول را خودتان نمی دانید؟چرا شبهه پراکنی می کنید؟ (152332)
 
جواد
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۰۶:۳۰
متاسفانه خيلي ها مي خواهند همه اين جريانات را به پاي آقاي موسوي بنويسند. اما كسي نمي گويد چه كسي بود كه در اولين مناظره خود در روز چهارشنبه با متهم كردن يكي از سران مهم نظام (كه رئيس مجلسي است كه وظيفه نظارت بر عملكرد رهبري را دارد) به كودتا عليه دولت مردمي آتش اين نفاق و كينه را در جامعه پاشيد؟ بله آقاي موسوي به خاطر شوكه شدن از نتيجه حيرت انگيز انتخابات به جاي اين كه عاقلانه با موضوع برخورد كند كمي احساسي با موضوع برخورد كرد؟ولي اين نهايت غرض ورزي شما است كه مي خواهيد مقصر ريخته شدن خون 7 هموطن را درست برخلاف حقيقت به پاي آقاي موسوي بنويسيد؟بگذاريد به مردم عزيزمان بگويم كه مقصر ريخته شدن خون هفت هموطن چه كساني هستند. وقتي به يكي از آشنايان ما كه يك نوجوان 18 ساله كه حتي نماز هم نمي خواند صرف اين كه تو بسيج مي پلكد براي تفريح و رفيق بازي در كمال حيرت به وي باتوم و گاز اشك آور داده مي شود تا به اصطلاح با اغتشاشات برخورد كند نتيجه اش اين مي شود كه يكي از دوستان من كه از حاميان آقاي احمدي نژاد است هنگامي كه مي خواهد يك كتاب از مغازه اي در رجائي شهر خريداري كند تا آنجائي كه مي خورده است مورد ضرب و شتم اين نيروهاي خودسر قرار مي گيرد. بله وقتي تو كشور ما يك عده اينچنين امنيت را به شوخي مي گيرند و به يك نوجوان 18 ساله باتوم و گاز اشك آور مي دهند حتما به يك جوان 24 يا 25 ساله هم اسلحه مي دهند.از سايت الف ملتمسانه تقاضا دارم صحبت هاي بنده را سانسور نكند. (152327)
 
سیم فروش
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۲۴:۲۲
ممنون از حرف حسابتون که الان حرف دل همه است.
آقایان مسئول مردم ایران منطقی و پاک سرشت هستند. با آنها صادق باشید. همین فایلی که دیروز منتشر شد درباره رای هر نامزد در هر شهر، حد اقل نصفی از سائبه ها حل شد کافیست تا رای تک تک صندوقها را هم اعلام کنند تا خیال همه راحت شود. آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟ (152242)
 
مير جعفر
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۳۰:۳۲
با سلام خدمت تمامی موافقين و مخالفين

زمانی می توان راست و دروغ را مشخص کنيم که اطلاعات کافی در مورد آن موضوع را داشته باشيم. مطالب مطروحه هر دوطرف نشاندهنده عدم اطلاع کافی از نظام اطلاعاتی بستر اين انتخابات است. بکار بردن رايانه و يا استفاده از کد ملی وقتی بصورت دقيق در تمامی حوزه ها انجام نشده باشد قابل استناد نيست. پس چرا پيش بينی شده است؟
اين کارشناس کوچک انفورماتيک بزرگترين مشکل قبل از انتخابات و حين انتخابات و بعد از انتخابات را نداشتن يک نظام اطلاعاتی شفاف و اطلاع رسانی دقيق در اين موضوع می دانم که در کشور ما در اکثر حوزه های ديگر هم قابل مشاهده است.
معماری نظام اطلاعاتی خود يک تخصص است. جمع آوری اطلاعات، پردازش اطلاعات و اطلاع رسانی يک کار کارشناسی است که در موضوع های مختلف با کارشناسی مرتبط با آن موضوع تلفيق شده تا خروجی صحيح و قابل قبول ارائه دهد. وقتی می دانيم انتخابات يک موضوع بسيار حساس و عظيم است و هميشه بحث تخلف و تقلب بوده، پس چرا کار کارشناسی مرتبط با موضوع که در دنيا حل شده است (منظورم 100% دنيا نيست) و برخی کشورها استفاده می کنند را ما بکار نمی بنديم!
اگر معماری مناسبی برای اين انتخابات صورت گرفته بود هيچکس به اين راحتی طرف مقابل را دروغگو نمی گفت. اين تهمت بسيار بزرگی است چون دروغگو دشمن خدا است و بايد با دشمن خدا برخورد کرد.
بنظر اينجانب وزارت کشور با بکارگيری روشهای تخصصی تر و اطلاع رسانی شفافتر می توانست جلوی اين تهمتهای طرفين را می گرفت و مملکت را در اغتشاش نمی انداخت.
گفته شده: صندوقها خالی نبوده، تعرفه های خالی چند تا مانده و کجاست، شمارش بدون حضور نمايندگان بوده، اطلاعات اوليه بصورت شعبه به مرکز تجميع شده، تجميع شده به تفکيک استان و شهرستان شده، اطلاعات اوليه رايانه ای ارسال شده، تمامی اطلاعات رايانه ای ثبت نشده، فرم 22 فرم 28 و ...
اگر با استفاده از کارشناسان واقعی يک معماری نظام اطلاعاتی صحيح صورت می گرفت و کانديدادها با اطلاع دقيق از آن و تائيد بر آن نظارت سيستمی می کردند و بصورت آنلاين روی صفحه تلويزيون به نظر تمامی مردم می رسيد آيا خرجی اضافی داشت؟ به نظر اينجانب يک هزارم هزينه اين اوضاع در چند روز گذشته نمی شد (بدليل حجم مطلب نمی توانم بصورت کامل حق مطلب را بيان کنم اگر سايت الف بخواهد در جای مناسب چند نمونه معماری شفاف را ارائه خواهم داد).
اين صحبتها فقط مربوط به انتخابات نيست. آمار، مرکز آمار، بانک مرکزی، نرخ تورم 25 يا 15 ، نرخ بيکاری ؟ ، وضع اقتصاد خوب يا بد، سوء استفاده مالی و ... همگی بدليل نداشتن يک نظام اطلاعاتی منسجم و شفاف است که هر کس به خود اجازه می دهد به روش ملا نصرالدين خود را راستگو و طرف مقابل را دروغگو متهم نمايد.

متاسفانه تا زمانی که فناوری اطلاعات و انفورماتيک تحت تاثير فناوری ارتباطات
قرار داشته باشد و مهندسين نرم افزار و طراحان سيستم و معماران واقعی نظام اطلاعاتی بکار گرفته نشوند، اين اتهامها ادامه خواهد داشت ( اين موضوع فقط مختص به دولت نهم نيست و دولتهای پيشين نيز قصور کرده اند)

حديت از حضرت علی (ع):
اوصيکم به تقوالله و نظم امرکم

به اميد آن روزی که عدالت واقعی بر اساس يک نظام اطلاعاتی معماری شده در سطح کل کشور ايجاد گردد. انشالله (152364)
 
علی ت
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۳۰:۳۹
بازی بازی عشقه ! بازی توهم پیروزی ! بازی با احساسات خام جوانان ؟ بازی فمنیستی .بازی پوچگرایی بازی روبرویی بانظام بازی سیری شکمها بازی شیشه بازی مرگ وخسارت از کار افتادگی بازار که چه شود اقای موسوی رای اورد واقای احمدی نژاد فریاد براورد ودوباره گاف زند9؟اری امروز عزت وعظمت مد نظر است نه کاندیها اینها نشدن کسان دیگر در حالی که سرانه اغلب مردم این کشور با قدرت خرید انها همخوانی ندارد برای چی همراه شوند مگرد ه سال موسوی نبود وبعدازان بیست سال در کما بسر نمیبرد که حال خودرا را قهرمان ملی می پندار د یا اینکه احمدی نژاددر طی این چهار سال چه کاری انجام دادند ومردم را با صدقه پول نفت به دنبال خود کشاندوابطال ارا به حکم کدام قانون ایا موسوی هزینه انرا می پردازد یا دو باره از جیب همین ملت واریز نمیگردد (152365)
 
بیژن
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۲:۲۷:۴۳
۱۰ سال موسوی که جنگ و بد از انقلاب با نفت ۱۰-۱۵ دلاری رو با زمان احمدی‌نژاد و نفت ۱۰۰ دلاری مقایسه کردن فقط آدرس غلط دادن هستش. من نمیگم که موسوی عالی‌ بود، ولی‌ قیاس دسرستی نیستش. (152766)
 
خاطره
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۳۱:۴۸
من نمی دانم وسط این دعوا کروبی و محسن رضایی دیگه چی می کن؟
جریان اون شهره که شاهش گفت خیاطا بیان کارشون دارم. بعد یه پالون دوز هم رفت توی صف، بهش گفتن تو دیگه برای چی اومدی؟! گفت خوب منم یه جوری خیاطم دیگه.

بابا یکی به این کروبی بگه بنشین سر جات خودتو بیشتر از این مضحکه خاص و عام نکن (152293)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۱۹:۴۶:۱۵
باسلام

خدارو شکر ادم وقتی این مطالب رو میخونه واقعا خوشحال میشه از این که نظر مردم چقدر از روی احساس مسئولیت و به دور از احساسات غیرمنطقی حرفهاشون رو میزنن . کاش این دولت و البته دولتهای قبلی و بعدی قدر این ملت رو میدونستن .
متاسفانه کاندیداها هر کدوم یه نوایی میزنن .بهتر بود از همون اول همشون به دستورات رهبر عزیز گوش میکردن و میشستن سر جاشون تا مسائل از طرق قانونی پیگیری بشه . البته هستن کسایی که آرامش رو تو جامعه نمیخوان و درامدهای کلانشون از همین راهها تامین میشه .
خداوندا به حق ائمه ه--- و خونوادشو سر عقل بیار که ظاهرا حالا دیگه نامزدها بی خیال شدن ولی اونا ول کن نیستن
انشاء الله (152377)
 
نیما س
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۰۰:۴۸
وقتی در دبیرخانه شورای عالی امنیت کشور ژنرال ها را کنار می گذارند و گروهبانه را جایشان می گذارند، همین میشود که تیتر زده اید: سردرگمی در مدیریت بحران.

در سال 86آقای احمدی نژاد آقای لاریجانی و دکتر حسینی تاش (استاد درس مدیرت بحران و رئیس فعلی دانشگاه امام حسین) را کنار می گذاشت به خودم گفتم خدانکند یک روز کشور شلوغ شود. بدون این افراد قوی خدا بخیر بگذراند


(152202)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۰۳:۳۲
لاریجانی و حسینی تاش هر دو پاسدار هستند و بودند و سردار هستند. صادق محصولی هم پاسدار است و سردار. شما اون گروهبانی رو از کجا آوردی ؟ (153035)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۱:۴۸:۰۹
آين يه اصطلاحه برادر
وسط اتاق فرماندهي ننشستيم كه رده‌ي نظامي تعيين كنيم (154101)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۲۵:۳۴
من به آقای موسوی رای دادم!
تنها مطلبی که دارم این هست که اگر آقای موسوی نتونند تقلب در انتخابات رو ثابت کنند.اسمشون در تاریخ ایران به عنوان مسبب اصلی مرگ اصلاحات ثبت خواهد شد.
امیدوارم این طور نشه! (152439)
 
بنده خدا
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۳۳:۳۳
من به رضایی رای دادم ، او که دارد نامه می نویسد که اطلاعات را در اختیار ما بگذارید ، آیا کسی جواب اورا می دهد ؟
لحن طرفداران دولت و دولتی ها چقدر شبیه است . عزیزانی که قانون قانون می زنند ، شایسته است آن را دو طرفه ببینند . چرا به آن آقا نگفتید که به جای اتهام و تهمت ، به قانون مراجعه کن ؟ چرا این قانون شما حق تجمع را فقط برای دار و دسته خودتان به رسمیت می شناسد و هر تجمعی دیگر را اجازه نمی دهد ؟ چرا این قانون شما فقط صدا و سیما را برای یک گروه می شناسد و بخش دیگری از جامعه در آن اخلال گرو و آشوب طلب هستند . چرا این قانون شما در مقابل لباس شخصی ها ساکت است اما در مقابل افراد غیر مسلح قدر قدرت و قوی شوکت ؟ چرا این قانون شما ، حق مردم از دانستن را نهی می کند ؟ چرا خطوط ارتباطی مردم بسته می شود ! و صدها مثال دیگر ! نه برادرم ، اصول قانون اساسی را ملاحظه بفرمایید تا مشخص شود که بی قانونی کجاست ! متاسفانه منشا بی قانونی در دولت است . که هم متهم می کند ، هم سانسور می کند و . . . از وزارت کشور این دولت ، جز این انتظار نمی رود . (152450)
 
ناشناسقلی خان
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۰:۵۳:۵۶
فقط میخواهم یادآوری کنم که در بحرانهای اخیر نه تنها وزارت کشور کوتاهی کرده است بلکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز نقش بسزایی داشته است. واقعیت این است که منبع خبری صدا و سیما نتوانسته است در طول سالیان متمادی اعتماد مردم را جلب کند و حکایت آن مانند چوپان دروغگو شده است. بنابراین مردم طبق معمول همیشه به منابع خبری خارجی رجوع میکنند تا اخباری را بگیرند که گهگاه پیازداغ آن هم زیاد شده و یا سمت و سویی خاص دارد. وقتی صدا و سیما تظاهرات پر حجم طرفداران آقای احمدی نژاد را نشان میدهد مردم یا نگاه نمیکنند و یا اینکه آن را باور ندارند. در صورتی که اگر صدا و سیما حقایق را آنطوری که میگذشت بازتاب میداد و مردم معترض را ارازل و اوباش نمیخواند حداقل میتوانست با حفظ بیطرفی مواضع هر دو طرف را منعکس کند و شاید برخی جاها هم میتوانستت گرایشات خود را به بیننده تحمیل نماید. ولی روش فعلی صدا و سیما بسیار عقب مانده و متعلق به صدها سال پیش است که ارتباطات معنای دیگری داشت. (152471)
 
محمد حق دوست
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۱:۱۴:۲۶
سلام
مرسی از سایت خوبتون تقریبا\" فکر کنم بی طرفه...

1- اینکه حکومت انقدر ساده نیست بخواهد تقلب انجام دهد چون افرادی مثل اقای موسوی در داخل و کشورهای خارجی و خائنین در بیرون کشور بخوان اظهار نظر برای تقلب داشته باشن.

2- همه رجل های سیاسی از اون دوره اول با سیاست دکتر محمود احمدی نژاد اشنا بودند و( اینطور که الان معلومه ایت الله رفسنجانی مخالف دکتر احمدی نژاد هستند )در دوره ای که اقای رفسنجانی قرار بود دوباره رئیس جمهور شود می تونستن تقلب می کردند

3- قانون داریم پیگیری میشه بی اساس نیست مملکت

4- جناب مهندس موسوی وقتی مشاهده کردند اگر در راهپیماییشون اغشاش گر وجود نداشته لازم بود که راه پیمایی پایان میداند تا به اغتشاش پایان میداد...

5- خود مهندس چرا در راهپیمایی های اولیه که خیلی از جوان های ما تلف شدند چون اغتشاش بود در همون راهپیمایی ها ,حضور نداشتند ...

6- همونطور که دکتر احمدی نژاد در مناظره ها گفتند از 3ماه پیش به ایشون تهمت میزدند

7-و چراهای دیگر...

من دنشجو مهندسی پزشکی دارای خانواده ای متوسط و مایل به ضعیف هستم
طرفداری از دکتر احمدی نژاد هیچ سودی برام نداره.

ممکن است مشکلاتی هم داشته باشه این دولت اما مشکلاتش از دولت های دیگه کمتر بوده و خواهد بود (152496)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۱:۵۹:۵۴
بله همينطوره
راستي 320000 تهمت به ايشون زده بودند
عجبا (154120)
 
یک دانشجوی
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۱:۵۰:۴۶
امروز در شبکه ی خبر به اکثر سوالات پاسخ داده شد. باید دولت یک مرکز پاسخگو به شبهات شرعی راه اندازی کند .
آقای دانشجو رییس ستاد برگزاری انتخابات درشبکه خبر طی گفتگوی زنده سوالات را پاسخ دادند واعلام کردند باز هم حاضرند در تلوزیون پاسخگو باشند. (152516)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۰۲:۰۱:۲۲
دولت بيجا ميكند همين مانده بود
مگر دولت مرجع شيعي است كه صلاحيت داشته باشد؟ (154123)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۲:۱۵:۳۵
آفرین بر شما که بهانه ی تازه ای به اغتشاشگران دادید ممنون که در راستای عدم ایجاد آرامش دائما بر بهانه های افراد برای استمرار ناآرامی ها می افزایید دست مریزاد که بغض و کینه و عناد منطق را از شما گرفته است اینها بهانه است خودتان هم می دانید راستی شما آن نقد بر اعتراضات را قبول دارید یا این بهانه های بنی اسرائیلی را (152555)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۲:۴۵:۳۰
خانمها و آقایون محترمی که اینجا اینقدر از وزارت کشور بدگویی می‌کنین و میگین چرا اطلاع رسانی نمی‌کنه، خدا وکیلی بعنوان مثال، کدوم شما امشب به صحبتهای آقای دانشجو گوش دادین که ساعت هشت و نیم شب در شبکه خبر بودن و تمام سؤالات بالا و خیلی دیگه از ابهامات را پاسخ دادن؟ حتی مردم، تلفنی و بصورت زنده، سؤال می‌پرسیدن.
اگه شما نمی‌شنوین، دلیل بر جواب ندادن مسئولین نیست. تو رو خدا انصاف داشته باشین. (152585)
 
امیرحسام
۱۳۸۸-۰۳-۲۷ ۲۲:۵۰:۳۰
خدمت این اقایون و خانم هایی که لطف میکنن و ریش جمهور ایران رو شماتت میکنن بخاطر صحبت کردن از خس و خاشاک باید عرض کنم اگر تا این حد دقت فرمودید لطف میکردید و صحبت ایشون از رای 40 ملیونی ملت و همچنین اینکه ایشون عرض کردن من خادم و نوکر این 40 ملیون نفر هستم رو هم مد نظر قرار بدید...
ما چرا انقدر یکطرفه پیش میریم؟


بماند که منظور ایشون عده ای خدا نشناس و معاند نظام است که شب و روز امنیت رو از زن و بچه مردم گرفتن...


در ضمن اقای دانشجو امروز در شبکه 6 به این سوالات پاسخ داد دوستان (152589)
 
000
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۰۵:۵۹
آقای دانشجو امشب در برنامه گفتگو شبکه خبر شرکت کردند و پاسخ سوالات مذکور را دادند (152650)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۲:۴۳:۲۷
اون جواب ها را من هم بلدم بگم.
چرا يك نماينده از كانديداها تو اون جلسه نبود؟
از كجا مي دونيد جوابهاشون صادقانه بود؟
بهتره هيچوقت يكطرفه به دادگاه نريم. (153249)
 
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۱۷:۱۵
احمدی نژاد به طرفداران موسوی توهین نکرد. این هم یکی از دروغهای ستاد عملیات آشوب است. او \"همه 39 میلیون نفر\" شرکت‌کننده در انتخابات را بازیگر اصلی و تعیین‌کننده دانست و \"آشوبگران\" را چند عدد\"خس و خاشاک\" نامید. نکته اینجاست که ستاد عملیات آشوب میخواهد آشوبگران را مردم معترض معرفی کند. اما اکنون روشن شده است که عناصر اصلی آشوب نیروی های اجیر شده یکی از آقازاده ها هستند.
احمدی نژاد اغتشاش طلبی برخی افراد در خیابان ها را که خبرنگار انگلیسی آن را مورد سوال قرار داد، به رفتارهای غیرقانونی برخی حامیان متعصب یک تیم شکست خورده فوتبال تشبیه کرد تا نشان دهد که از دیدگاه او حتی اوباشی هم که در خیابان‌ها اغتشاش می کنند به دلیل تعصب دست به این کارها می زنند نه به خواسته رسانه های غربی! (152662)
 
یک جانباز 30 درصد عاشق نظام وانقلاب
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۳۴:۲۹
آنها که به آقای احمدی نزاد رای داده اند با اینکه بسیار محترمند لیکن بنا به گفته آقای توکلی بیشتر آنان به جهت سهام عدالت .چند برابر شدن مستمری کمیته امداد و.....میباشد یعنی یک رای کاملا متزلزل که بیشتر آنها از روستا و بسیار تاثیر بذیر که به راحتی با اندک بیانی از واقعیت یا تطاهر به آن سریع تغییر عقیده داده و در جبهه دیگری قرار میگیرند در مقابل 14 میلیون رای به موسوی درست یا نادرست اکثر آنان آدمهایی هستند که تقریبا برای همان آدمها به مرور زمان میتوانند مرجع قرار گیرند و افراد را تحت تاثیر قرار دهند چرا که اغلب آنها تحصیل کرده و قدرت تحلیل وهمراه کردن دیگران را در دراز مدت دارند( نه در مدت کوتاه و با جو ملتهب انتخابات)منظور از این یاد آوری این است نباید آنقدر دلبسته آن اکثریت شویم که آنان را منجی بشماریم و این طرف را خس و خاشاک دانسته و مطرود کنیم و عملا این گروه را به رادیکالیزه شدن سوق دهیم شاید در ورهله اول رای آنها به موسوی یک رای و اظهار کاملا معمولی به حساب آید لیکن با این موضع گیریها آنان را برای همیشه از جبهه اعتدال خارج نموده و با توجه به قدرت مرجع بودن ( و لو برای چند نفر ) میتواند زمینه ساز تحولاتی شود و این به صلاح نظام و انقلاب نیست باید هرچه سریعتر مواضع آقایان بیروز در قبال اینان اصلاح شود (امیدوارم نظر من منعکس شود) (152680)
 
مجيد
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۳۷:۱۷
متن كامل صحبت هاي رئيس جمهور: «در ايران در انتخابات 40 ميليون نفر خودشان بازيگر اصلي و تعيين كننده اصلي بودند حالا 4 تا خس و خاشاك اين گوشه‌ها يك كاري مي‌كنند.»
ببينيد مدعيان تقلب باز هم از اين جمله رئيس جمهور چه جوي درست كرده اند: احمدي نژاد طرفداران موسوي را خس و خاشاك خوانده! (152682)
 
امید
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۴۱:۴۳
چطور میتونند در عرض چند روز تمام 39،000،000 آری رو دوباره نوشت که با نتایج بخونه!
مگه فکر کردین چند آدم درست و حسابی دارن که اطلاعات به بیرون درز ندن ، خوب صبر کنید فرض کنید 100 آدم فقط بخوان اسم بنویسن روی 39،000،000 برگه یعنی هرکدوم باید 390،000 اسم بنویسن، دقیقه ای 5 تا اسم و کد بنویسن میشه 78،000 دقیقه یعنی 1،300 ساعت حالا انصاف بدین روزی 13 ساعت هم این بندگان مخلص خدا لاینقطع بنویسن 100 روز طول میکشه.
تازه تاکردن به کنار که وقت مضاعف می خواد.
کارها باید دقیق و منظم باشه.
حالا اگر کمتر رای داده بودن کارا سزیع تر پیش میرفت (152685)
 
امين
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۰:۴۳:۲۷
نمی دانیم یکدفعه چه شده است که سایت نزدیک به جناب توکلی رفتار مهندس موسوی را \"تحریک آمیز\" می داند و وی را مسئول کشته شدن 7 نفر. باعث تاثر و تاسف است که این چنین مفهوم مردم سالاری دینی را به بازی گرفته اند و به گونه ای رفتار می کنند که گویی هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است. سایت الف دیگر شرائط اطلاع رسانی صحیح به مردم را ندارد. (152687)
 
س
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۱:۳۴:۳۲
وقتی در روز رای گیری در حوزه ها اعلام میکنند به علت وقت گیر بودن و معطلی بدون کارت ملی هم میشود رای داد حالا چطور میخواهند ارای بدون کد ملی را کنترل کنند.؟ (152726)
 
امید
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۱:۵۳:۵۰
شرم کنید
خجالت بکشید از این همه دروغ و تهمت کور که تو سایتتون مینویسین
خجالت خوب چیزیه
از مردم که خجالت نمیکشید، لااقل از خداتون خجالت بکشید (152742)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۱:۵۹:۵۹
سایت الف چطور ساعت 1:30 بامداد روز شنبه تعداد دقیق آرای احمدی نژاد را اعلام کرد؟ (152751)
 
محمدرضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۲:۰۱:۵۸
به نظرم بايد دنبال يه قرباني گشت تا همه چيز ختم به خير بشه. بهترين قرباني هم شخص وزير كشور آقاي محصولي است. اينطوري همه موسوي به هدفش كه همون اثبات تقلب در انتخابات است مي رسد و هم با قرباني كردن محصولي ديگر مسئولان نفس راحتي مي كشند. (152753)
 
omid
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۴:۴۸:۰۷
بسیار معقوله
اما من تصحیح میکنم:
اینطوری هم «ملت» به خواستشون میرسن..... (152822)
 
نیما
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۰۴:۰۵
قربانی کسی خواهد بود که به رای مردم تمکین نکرد، نه این بیچاره ها که عرق برگزاری انتخابات به این بزرگی خشک نشده، تهمتهای بی اساس عرق سرد بر پیشانی شان نشاند. این فتنه فروکش خواهد کرد و امروز و فردا و امسال و سالهای دگر خواهد گذشت و آنچه که همه به یاد خواهند آورد، نام کسی است که با ایستادن در برابر خواست ملت آبرو و فرزندان آنها را به نابودی کشاند. (152894)
 
میم
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۲:۵۵:۵۳
اگر ما از روز اول یک رسانه متعهد و مستقل و راستگو داشتیم الآن گیر این یکه تازی بی بی سی فارسی نمی افتادیم. ما هرچه گلوی خود را پاره کردیم و پیشبینی کردیم چنین روزی را هیچ کس گوش نداد. حالا بکشید! (152784)
 
یک هموطن
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۲:۵۷:۰۷
میخواهم یک سوال مطرح کنم :
اگر از بین دوستان، کسی جزو نمایندگان و یا ناظران بوده به این سوال پاسخ دهد که آرای سفید، مخدوش و خط خورده و غیر کامل (مثلا محمود یا احمدی به جای محمود احمدی نژاد و یا میر حسین به جای میر حسین موسوی) را چگونه میخواندند؟. (البته انتظار پاسخ راست نمیرود) و یا آیا در حضور شما صندوقها پلمپ شد یا نه؟
با توجه به اینکه تعداد نماینده های نامزدها در شعب فرق میکرد.
مثلا 5000 نماینده آقای رضایی در مقابل 33000 نماینده آقای احمدی نژآد. (152785)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۴۴:۴۳
دوست عزیز بنده جز نمایندگان ستاد بود . کلا اگر احمدی یا احمدی نجاد یا احمدی نزاد هم نوشته بودند قبول می شد البته این مختص احمدی نژاد نبود . مثلا اگر نوشته بودند خامنه هم رای به اقای میر حسین موسوی اضافه میشد .

بله پلمپ بود . وقتی وقت تمام شد صندوق را باز می کردند بعد هر ارا هر نامزد رو کنار می گذاشتند بعد حساب می کردند و قتی تمام میشد

به سرور وصل میشدند ابتدا مسول انجا رمزرا واردمی کرد بعدناظرین شورای نگهبا رمز خود را وارد می کرد دراخر رمز کاربر وارد میشد یعنی بدون وارد کردن این 3 رمز امکان ارسال نبود . وتمام این مراحل درمقابل ناظرین کاندیدها بود . (153005)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۳:۳۷:۳۴
به نظر بنده این نمایش تشکیک در نتایج انتخابات توسط برخی مخالفان دولت از پیش طراحی شده بود. البته نقش آقای هاشمی و خانواده مطهرش هم به عنوان پشتیبان و محرک این اعتراضات کاملا آشکار است.
هدف طراحان در واقع شفاف سازی نیست بلکه ایجاد شک و ابهام در همه چیز است. وقتی همه چیز دچار عدم شفافیت و ابهام شود امثال فرزندان آقای هاشمی راحت تر می توانند به خدمات خود به... ادامه دهند!
خود آقای موسوی که آنقدر در این نمایش غرق شده که باورش شده که فرشته نجات مردم از دوزخ فرضی است و تمام قواعد و قوانین را در این نمایش زیر پا گذاشته است.
پس در این شرایط پاسخ چند سوال دردی را دوا نمی کند کسی که هدفش تشکیک باشد از هر جواب چند سوال در می آورد و چند تهمت و چند شک جدید.
همه می دانیم که ایجاد شک بسیار آسانتر از رفع آن است.
به همین دلیل آقای موسوی (باتوصیه گروه کارگردانان نمایش خود) خواستار مناظره زنده تلویزیونی شده تا بتواند لیستی از تردیدها و شکیات ساختگی خود را به افکار عمومی منتقل کند.
خواهش من از آقای موسوی این است که ایشان که جهاد در راه تنویر! افکار عمومی را اینقدر مقدس می داند کمی هم ذهن مردم را در مورد انگیزه جانفشانی های خانم فائزه هاشمی و آقای مهدی هاشمی در این روزها روشن کنند.
هیچ دولتی بی عیب و خطا نیست ولی این دولت چه خطایی کرده که این خاندان محترم (حتی به قیمت ضربه به اصل نظام اسلامی هم) از مقابله با آن دست بر نمی دارند؟! (152805)
 
چنگیز
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۴:۱۱:۲۶
بابا ای ول . انصاف داشته باشیم . یک زن و بچه کشته شدند . به نظر من اقای موسوی و هاشمی باید بیشتر از همه جوابگو باشد . به این سوال ها هم پاسخ بدید
1- چرا باید قبل از رای گیری بگویند اگر احمدی نژاد رای آورد یا اگر موسوی رای نیاورد بدونید تقلب شده ؟
2-چر اقای موسوی قبل از اینکه رای گیری تمام شود طی یک کنفرانس اعلام پیروزی می کنه ؟
3- چرا سایت طرفدار میر حسین تیتر می زنه که موسوی با 69درصد پیروز شده بعد در متن آن می زنه البته در استرالیا؟
4- چرا ؟ چرا ؟ موسوی محکوم نمی کنه اغتشاش رو (حداقل من ندیدیم )
5- مگر ای موسوی ادعا نکرده که من اومدم قانون را اجرا کنم . مگر نگفت قانون را اگر به طور صوری هم باشد باید اجرا کرد . به عنوان مثال مگر در مورد اصل 44 نگفت که من باهاش مشکل دارم ولی چون قانونه اجراش می کنم . حالا چرا بی قانونی . اگر از روز اول با قاونو اومده بود جلو این همه هزینه درست می شد . ایا این بدبخت ها کشته می شدند .
5- متاسفم .
این سوال ها را جواب بدهید . نگید که فلانی هم فلان کار را کرد بگویید ببینم ایشون چه کار کرد.اول بی گناهی ایشون رو اثبات کنید . بعد ا بگید بقیه هم گناهکارند یا حداقل قبول کنید که ایشون هم گناهکارترند. (152814)
 
نام:
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۴:۳۰:۵۳
الفیهای عزیز: شما که اجازه ندارید و یا نمیخواهید ایمیلهای ارسالی مخالفان احمدی نژاد را در بخش خبری خود چاپ کنید لطفا نامه های طرفداران آقای احمدی نژاد را هم چاپ نکنید تا شائبه طرفداری یکجانبه شما و رفتن تنها به قاضی پیش نیاید. بهرحال مردم هم حرفهایی دارند که در وقت مناسب خود باید گفته شود چه از طرفداران و چه از مخالفان آقای احمدی نژاد. من خودم به آقای رضایی رای دادم و از عدم ارائه جزئیات رای گیری به ایشان بسیار ناراحت هستم ولی صبر میکنیم تا ببینیم قضاوت شورای نگهبان چه خواهد بود. (152820)
 
Javad
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۷:۲۸:۲۴
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

اصل ۲۷

تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.‏‏ (152853)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۸:۱۶:۲۳
تنها راه بیرون رفتن از این بحران مناظره عادلانه و طولانی در صدا و سیماست.
شورای نگهبان با معترضین برای رفع شبهات نسبت به شورای نگهبان
وزارت کشور با معترضین برای رفع شبهات نسبت به اجرای انتخابات
...
زور و رعب و وحشت جواب نمی دهد. (152865)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۸:۳۹:۲۳
نظرات موافقان و مخالفانو خوندم .همه شما در اين قسمت باهم هم نظريد كه كار صدا وسيما اشتباه بود و هيچكس نميتونه با اين نظر مخالف باشه.اصلا ميتونيد يك نظر سنجي توي ساييت الف دررابطه با عملكرد بي طرفانه يا برعكس صدا وسيما بگذاريد و بعد قضاوت كنيد و اين اصلا\" مسئله كوچيكي نيست. رسانه ملي به راحتي ميتونه مسير و نظر افكار عمومي رو عوض كنه فرض كنيد مثلا\"اگر در رابطه با اعتراض 2 ميليوني و آرام روز 25 خرداد يك گزارش كامل تو تلويزيون پخش ميشد ميدونيد مردم به نتايجي در رابطه با مخالفان آقاي احمدي نژاد پيدا ميكردند و اين براي يك رئيس جمهور منتخب كه توي يك شهر اينهمه مخالف داره و بازهم خوب نيست. از لحاظ آماري حالا اين نمونه آماري رو تو كل جامعه تعميم بدين ميدونيد چي ميشه ؟ نتيجه راي گيري درست عكس ميشه و اينه كه نظر مردمو عوض كرده . آقايان طرفدار لطفا يك خورده بيشتر تعمق و تفكر كنيد و نگيد جامعه روستايي چون واسه اونم منطق زيادي هست كه بازهم نتيجه رو به طرف آقاي موسوي پيش ميبره درهر صورت ما تابع اكثريتيم و نتيجه هم اعلام شده به اميد موفقيت ايران در همه امور و سر بلندي در جهان. (152879)
 
الف دان
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۸:۴۱:۲۴
الف خوان عزیز گویاانتخابات راشمابرگزارکردید که اینگونه بااطمینان مینویسید
حالی درون پرده بسی فتنه میرود تاآن زمان که پرده برافتد چه هاکند (152881)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۸:۴۵:۵۶
آقای دانشجو امشب در برنامه گفتگو شبکه خبر شرکت کردند و پاسخ سوالات مذکور را دادند
هر چند سوالات بجه گانه و غیر حرفهای و بی ربط است و هر کس کمی بیاندیشد میبیند خود جواب همه را میداند. (152883)
 
علی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۰۷:۰۹
بنده یکی از دلایل نا آرامی های اخیر را بی تدبیری مسئولین در کنترل اوضاع می دانم وبه آنها توصیه می کنم نوع نگرش خود را نسبت به مردم عوض کنند به خدا قسم از عمق وجود می سوزم که چنین وقایعی در کشور ما درحال اتفاق است و بهترین زمینه را برای سوء استفاده دشمنان فراهم کرده است اما با همه علاقه ای که به انقلاب دارم نمی توانم بی تدبیری مسئولین را درابطه با بستن اکثر سایت های خبری تحلیلی کشور اخلال در سیستم sms وتلفن های همراه توجیه کنم هرگز نمی توانم این مسئله را توجیه کنم که صدا وسیمای ما به عنوان یک رسانه ملی تمام وقت به حمایت از جریان خاص بپردازد واجازه اظهار نظر مخالفین را به خود ندهد
مسئولین محترم نکند خدای ناکرده ما هم به سمت استبدادی پیش برویم که به خاطر آن انقلاب کردیم سئوال من از شما این است که مگر بزرگترین ایراد ما به حکومت شاهنشاهی این نبود که چرا فقط به کسانی اجازه فعالیت میدهد که از وضعیت موجود تعریف وتمجید می نمایند.این که توقع داشته باشیم در یک مملکت همه روزنامه ها وسایت ها موافق ما وافکار ما باشند که نه عقلا درست است ونه با اصول آزادی که ما برای آن قیام کردیم سازگاری دارد
ما را چه شده است که دربرابر افکار عمومی که سالیان سال از خفقان دوران طاغوت برای آنها گفته ایم این چنین عمل می کنیم .و با ضرب وشتم وگشودن اسلحه برروی کسانی که احساس می کنند در حق آنها اجحاف شده است باعث بدبینی به نظام وانقلاب عزیزمان می شویم
البته من از صمیم قلب معتقدم که مسئولین ما هر چه می کنند برای حفظ نظام وانقلاب است اما باید بدانیم که مماشات با مردم وداشتن رافت اسلامی از اصول انقلاب وآرمانهای امام(ره) است که باید با تمام وجود به آن پایبند باشیم واز آن پاسداری نماییم (152898)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۱۳:۴۷
دلايل بسيار زيادي هست كه اين سناريوي شورش از قبل طراحي شده بود! از جمله\":

1- آقاي موسوي ساعت 10 و 30 دقيقه شب انتخابات در يك نشست خبري خود را رئيس جمهور مي داند.

2- \"فائزه هاشمي\" در اجتماعات از مردم ميخواهد تا \"رسيدن به نتيجه\" ادامه دهند.

3- كروبي و مير حسين يكباره با هم يك خواسته را مطرح مي كنند

4- همگي كانديدا عليه احمدي نژاد يك عبارت را به كار مي برند \"دروغ\"

و....

هر عقل سليمي ميدونه كه اينها بهانه است. آقاي موسوي و كروبي و هاشمي از مرگ سياسي خود ميترسند. (152904)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۱۹:۱۰
به جای جواب دادن، آقای حداد عادل در مناظره یک نفره شرکت میکند و برنده مناظره میشود!
وای بر ما ! (152907)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۱۹:۱۷
حداقل این جانبداری صدا و سیما باعث شد من به تردیدی که برای گرفتن ماهواره داشتم پایان دهم .
زنده باد صدا و سیما (152909)
 
نبي
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۰۹:۴۰:۵۸
حضرت علي (ع):
هر كه آبروي خود را دوست دارد ، بايد از بگو ومگو بپرهيزد.
سلام به همه هموطنان عزيز
من از جمله كساني هستم كه بة‌آقاي موسوي راي دادم . اما هرگز به ديگركانديداها بي احترامي نكرده و نخواهم كرد. اما اينكه در اين سايت هر يك از طرفداران كانديداها بعضي حرفها را كه شايد درست نبوده و استنادي نداشته باشد بدون هيچ ترس و هراسي از داوري ايزد منان مي نويسند و آنرا عنوان مي نمايند . بنظر من تمامي مسئولين امر در بروز اين نابساماني دخيل بوده اند . از كانديداهاي محترم گرفته تا مسئولين دولت نهم و از همه مهمتر صدا وسيما.
براستي اگر ما مسلمانيم چرا با يكديگر جدل مي كنيم ؟‌ چرا آقاي رئيس جمهور به ديگر كانديداها و مردم بديده حقارت مي نگرند ؟‌چرا از بدترين الفاظ استفاده مي كنند؟ چرا آقايان موسوي و كروبي به جاي آنكه اول نكات مثبت فعاليتهاي دولت را برشمرده و سپس كاستي ها و نواقصات را عنوان كنند فقط مشكلات را بيان مي كنند ؟ براستي آيا ريشه همه اين مشكلات در اين چهار سال رياست جمهوري اتفاق افتاده است ؟
چرا صدا وسيما شخصيتهاي مهم سياسي و اجتماعي كشور را متهم به فساد و فتنه مي نمايد؟آيا يكي از اين افراد رئيس دو بخش مهم كشوري نيست ؟
آيا بي تدبيري وزير ميلياردر كشور (كه حتما\" هم دوست و ياور مستعضعفين است) باعث تدوام اين اغتشاشات و آشوبها نيست؟
پس بياييد منصف باشيم كه همگان در اين آشفته بازار سهيم هستيم و تا زماني كه صداقت را در قربانگاه قدرت و ثروت به مسلخ كشيده ام روي آرامش نخواهيم ديد. (152931)
 
احد
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۳۸:۵۸
برادر عزیز

شما که از عملکرد دولت دفاع می کنید چرا دولت اجازه راهپیمایی به معترضین را بطور قانونی نمی دهد. مگر این بخشی از قانون اساسی کشور نیست. مگر خود نمی گویید که دیگران 32 درصد هستند.پس اجازه دهید که ایشان بتوانند بطور قانونی راهپیمایی کنند. بر اساس چه قانون و منطقی این حق از مخالفین دولت گرفته شده است. همین یک خلاف قانون برای دولت کافی است که مورد استیضاع قرار گیرد. گوسفندی را که سر می برند اجازه می دهند که دست وپا بزند و براو خورده نمی گیرند که اگر لگدی را به قصاب بزند. شما این حق را برای بزغاله ها قائل نیستید.
با تشکر از اجازه پخش نظر (152996)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۷:۴۴:۵۷
1- تظاهرات علیه نظام اسلامی مجوز نمی گیرد چون محتوای غیر قانونی دارد . تظاهرات قانونی ، برای اجرا ، باید از وزارت کشور مجوز بگیرد . وای بحال تظاهراتی با محتوایی چنین سخیف !
2- هر کاری خواسته اید کرده اید همینتان مانده قانونی ! تشریف ببرید جلوی بیت رهبری و شورای نگهیان و وزارت کشور ! چشم ! (153577)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۰:۵۷:۱۲
نامه سخیف موسوی فاقد استدلال محکم بوده. (153023)
 
م ر
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۰۳:۲۲
نتایج شمارش صندوقها در همان لحظه پایان شمارش به سیستم نرم افزاری وزارت کشور وارد شده پس انتشار گزارش نتایج شمارش به تفکیک صندوق اخذ رای از فردای روز انتخابات وجود داشته است. با این حال بنده به عنوان یک آدم بی طرف در شگفتم که چرا وزارت کشور از این کار که پایانی خواهد بود بر تمام شایعات و التهابات موجود در کشور، خودداری می کند؟ آیا برای شما عجیب نیست؟ آن هم در حالی که شخص محسن رضایی در این خصوص چندین نامه نوشته است. پس این نگرانیها بیجا نیست. (153034)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۲۶:۰۹
به نام خدا
گاهی انسان تصور می کند که آنچه برای او معلوم و بدیهی است برای دیگران نیز معلوم است. شاید برای همین مسؤولین وزارت کشور اقدام به آگاه سازی و اطلاع رسانی در باره شایعات نمی کنند! (153095)
 
سید غلامرضا قاضوی
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۱:۴۱:۵۶
چه اشکالی دارد ، همانطوریکه ستاد انتخابات وزارت کشور عنایت کردند وبرابر باقانون نتایج کلی ،استانی وشهرستانی انتخابات رااعلام نمودند( که چه خوب بود قبل ازهرگونه اعتراض اقدام میشد) نتایج کلیه صندوقها رانیز اعلام نمایند .وچه خوب است جهت جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی مکانی در فرم های 22 انتخابات برای گرفتن امضاء نمایندگان کاندیداها طراحی گردد (البته برای آینده) (153121)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۷:۴۲:۵۸
اگر نخواهند امضاء کنند آنوقت چه ؟ مثل همین الان ! \"هیچ\" علیه این انتخابات ندارند و آیه السترجاع سر می دهند ! آقاجان قانون کافی است 1 لطفا قانون را اجرا کنیم و به آن پایبند باشیم و \"قواعد بازی\" را رعایت کنیم ! (153574)
 
ali
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۲:۵۵:۲۹
1.رای ها را اعضای صندوق ها می شمارند و در فرمهای تحت شبکه سراسری پر میکنند و سریع در تهران میزان رای و مجموع کل مشخص میشود.
2. در روز تعطیل جابجایی مسافر بین شهرهای مجاور زیاد است و لذا برخی شهرها بالای 100% رای دادند .
این شائبه ها برای این است که آقای احمدی نژاد پشوانه رای 24 میلیونی را نداشته باشد.
والسلام (153270)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۲:۵۷:۲۳
چرا آقای موسوی قبل از اعلام آرا ء خودرا پیروز خوانده وبه همین مناسبت جلسه مطبوعاتی برگزار می کند (153273)
 
ع.ص
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۳:۰۷:۳۴
تشخيص حق از باطل در اين روزها خيلي سخت نيست به شرط آنكه قبلا\"پيشداوري نكرده باشي .هميشه وقتي با يك ذهن شكل گرفته راجع به موضوعي بررسي و نظر بدي پاسخ متناظر با اون چيزي خواهد بود كه قبلا\"درذهنت شكل گرفته پس براي اين تشخيص من از همه هموطنان يك خواهش عاجزانه دارم چشمها را بشورند و بدون پيشداوري قبلي (حتي الامكان)يك بار ديگه به مسائل نگاه كنند.حالا اگه حاضر شدند اين لطفو در حق بنده و خودشون بكنند اين موضوعات رو هم بايد تكليفشو روشن كنند:1)راجع به انقلاب و نظرات و خط امام چي فكر ميكنند؟2) راجع به آمريكا و استكبار جهاني و نظام سلطه تو دنيا نظرشون چيه ؟3)اغراض و اهداف براندازانه اي براي دنياي سلطه قائل هستند يا نه؟4)ايا معتقد به رسالت انقلاب براي تامين حقوق همه شهروندان مخصوصا\"مستضعفان هستند ياخير؟5)آيا معتقد به سيادت و آقايي مردم ايران هستتند ياخير؟6)اآيا براي همه در كشور به يك اندازه حق قائل هستند يا خير؟ 6) آيا منافع شخصي ،گروهي ، حزبي،فاميلي در موضعگيريهام دخالت دارند يا خير؟ و يك مجموعه اي از اين دست سؤالات كه هر كسي ميتونه براي خودش طرح كنه و اول تكليف خودشو با خودش و نظام روشن كنه بعد خيلي راحت ميتونه حق را از باطل تشخيص بده -خدا آخر و عاقبت همه مونو ختم به خير كنه. (153298)
 
پاشا
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۳:۲۰:۲۶
خیلی از طرفداران صحت این انتخابات، یا نمیشوند یا وسیله شنوایی ندارند، یا نمیبینند یا وسیله بینایی ندارند.
البته حرف حق این همه \"خس و خاشاک\" که شنیدنی و دریافتنی نیست، حداقل برای ریاست محترم جمهور و یارانش که همچنین عنوانی به هموطنانش میدهند.

وای بر شما با این اصراری که بر عمل خائنانه خود دارید.
وای از نتیجه تضییع حق الناس.

دیدار به قیامت. (153315)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۳:۳۸:۳۵
سلام
دوستان اینرا هم بگوئید که چگونه است که چند تا از این سایت ها در ساعت 22 روز انتخابات با اعلام برنده شدن رئیس جمهور و ذکر صحیح تعداد آرای ماخوذه , به وی تبریک گفتند.

آقا از سایت فارس و سایت الف بپرسید؟!
این چی را ثابت می کند.

می گویند دو دوتا میشود 4 تا, نه 5 تا , ته 6 تا, نکه 15 تا!

آقا سوال دارم.مگر ناظران هنگام شمارش اونجا نبودنند؟ پس در 40000 از شعب بایستی آمار وزارت کشور با آمار نمایندگان 4 نامزد یک واو اختلاف نداشته باشد؟!
چرا که بلافاصله نتایج مشاهده شده را به ستادشان منعکس می کردنند؟مگر این آدم ها هلاک شدند؟ بیایند و آنچه دیدند را در حضور نامزد خود برای مردم بگویند.قظعا در اغلب شعب هر 4 نماینده بودنند.پس اگز شما که می خواهید قاضی باشید برای \" حق\" این امکان را در مجلس فراهم آورید و در اطاق در بسته برای خودتان تحلیل کنید.

ولی اگر دنبال لا پوشانی و سرپوش گذاشتن هستند , که ببخشید وقتتان را گرفتم. (153332)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۴:۲۹:۳۹
آن را که حساب پاک است - از محاسبه چه باک است؟ (153357)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۵:۴۰:۵۶
وای بر ما که گاهی دچار غفلت تاریخی می شویم.

ماجرای صفین و حکمیت آیا بعد از چهارده قرن تکرار خواهد شد؟

در صفين نيز علي را به تصميم واداشتند. برخلاف نظر او.
بايد جنبه پذيرش شکست را داشته باشيم. البته ميرحسين هم 13 ميليون راي آورد که راي خوبي است و در تهران نیز بیشتر از احمدی نژاد رای آورد.

به هر حال کساني که آرا را شمارش کرده اند همان فرهنگيان و معتمدين در سراسر کشورند و امکان تقلب نيز با اين اختلاف كم است و اگر هم باشد راه قانوني وجود دارد.پيش بيني ها و نظرسنجي هاي صدا سيما، تبیان و حتي رسانه هاي خارجي نيز همين را پيش بيني مي کردند.

من به موسوي راي ندادم چون مي دانستم که حزب مشارکت و سازمان مجاهدين که حامي ايشان هستند فقط دنبال شانتاژ و ايجاد هياهو و تشنج هستند. کساني که خود را اصلاح طلب مي دانند بهتر است اول خود را اصلاح نمايند.

کساني که دم از دموکراسي مي زنند بايد ظرفيت دموکراسي را داشته باشندو وقتي که شکست مي خورند دنبال عامل آن باشند نه ايجاد هياهو.

اين آقايون اصلاح طلب بهتر است اصلاح طلبي رو از خودشون شروع كنند. اينها نه جنبه دموكراسي دارند و نه ظرفيت پذيرش شكست.شانتاژ، هياهو و تشنج جزيي از برنامه هاي انقلاب مخملين است.

اون وقت يه عده اي عوام به چهار تا مجري ماهواره مثل صوراسرافيل و ... ليبك مي گويند و شبها الله اكبر مي گويند. چه شده است كه كانال هايي كه اصلا اسلام را زير سوال مي برند حالا مي گويند بياييد الله اكبر بگوييد؟

آخه آقا، خانم، چرا خودت را شريك در خون جوانان مي كنيد. مگر نمي دانيد كه اين الله اكبر شما مثل بنزين روي آتش است؟ چرا اين الله اكبر شما شيطان بزرگ را خوشحال كرده است؟

آخه شما اصلا مي دونيد ديكتاتور چيه كه شعار ميديد «مرگ بر ديكتاتور»؟ ديكتاتور يعني اقليت بخواهند راي اكثريت ناديده بگيرند. اين كه موسوي تهران بيشتر راي آورده را آيا مي توان به كل كشور تعميم داد؟

مگر رهبر نگفت كه هر گاه دشمن ديديد براتان كف زد، سوت زد، ازتان دفاع كرد بدانيد كه اشتباه مي رويد.

چه شده است آقاي موسوي كه غربيها از شما دفاع مي كنند؟ معلم اخلاق! مرد قانون! اين است قانون گرايي شما؟
ما 200000 شهید و کلی هزینه داده ایم آقایان.
بنده از آقای موسوی یک سوال دارم: چرا دوستان ایشان اینقدر روی آقای منتظری مانور میدهند؟ چرا بعضی پوسترهای ایشان عکس ایشان و امام را بدون رهبری چاپ کرده اند؟
به کجا چنین شتابان آقای موسوی؟ (153459)
 
۱۳۸۸-۰۳-۲۸ ۱۹:۵۳:۰۹
با فرض اینکه وضعیت شمارش آراء شفاف بشه و مشخص بشه که تخلفی در کار نبوده و سناریوی تشکیک در شمارش آراء از پیش طراحی شده بوده، در این صورت مقصر دومی باقی می ماند و که همان مقصر تبرئه شده فرضی است، یعنی وزارت کشور. و این بار بدلیل سوء مدیریت در کنترل امنیت کشور می باشد و به نظر همین الان هم واضح و مبرهنه که باید بر کنار بشه. از اینرو از مجلس محترم درخواست میشه که این امر رو جزء اولویتهای اول کاری خود قرار بده. (153718)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۲۹ ۱۱:۱۹:۵۵
حمایت و جانبداری یکطرفه صدا و سیما من را بر آن داشته که از این به بعد من هم دایره زنگی ام را فعال کنم اما در خصوص آرا آقای احمدی نژاد من عرض کوچکی داشتم . خود بنده یک فارغ التحصیل روستایی هستم که در یکی از شهرهای بزرگ خدمت میکنم و خانواده پدرم که درامد کمی دارند به خاطر سهام عدالت به آقای احمدی نژاد رای دادند برادر بزرگم که نظامی است و خانوادهاش به خاطر سهام عدالت باز به ایشان رای دادند پدرخانم و خانوادهاش نیز به خاطر افزایش حقوق بازنشستگی و سهام عدالت به ایشان رای دادند آخه این سالی 80 هزار تومان چه دردیرا دوا میکند که بخش اعظم مملکت ما به خاطر آن به یک نامزد رای میدهند .
در ضمن آقای حداد عادل خیلی احساسی از احمدی نژاد در شبکه 2 حمایت کردند کاش از جانب آقای موسوی هم کسی بود . یادشان رفته که احمدی نژاد چطور با ایشان برخورد کرد . (154451)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۰۸:۳۵:۴۱
پيشنهاد برگزاري يك مناظره چهار جانبه دارم.ولي نه زنده بلكه چهار نفر پس از بازبيني فيلم مناظره در صورتي كه آن را تاييد كردند وتشخيص دادند دچار احساسات وتخريب نشده اند وفيلم به آرامش جامعه كمك مي كند پخش شود. (155249)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.