نظر منتشر شده
۲۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 47856
مردم احمدی‌نژاد را انتخابات کردند
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۱
انتخابات ایران نماینگر اراده‌ی مردم ایران است. 



علی رغم اینکه بسیاری از کارشناسان میزان آرای بسیار بالای احمدی نژاد را نتیجه اعمال نظر برخی محافل و تقلب گسترده اعلام می دارند طبق نظر خواهی که ما سه هفته پیش از برگزاری انتخابات در سراسر کشور انجام دادیم  احمدی نژاد بیش از دو برابر آرای رقبای خود را بدست می آورد. این در حالیست که خبرنگاران غربی در آستانه انتخابات از افکار عمومی ایران تابلویی را به نمایش گذاشتند که نماینگر شور و علاقه مردم به میر حسین موسوی جدی ترین رقیب احمدی نژاد بود. اما آماری که ما از سراسر30 استان بدست آورده ایم احمدی نژاد را بسیار جلوتر از رقبای خود نشان می دهد.



 نظرخواهی هایی که در باره ایران انجام می گیرند معمولا یا مغرضانه اند یا دست کاری شده. هم چنین آمارگیری هایی اعلام شده ی پیش از انتخابات در ایران نیز یا بدست عوامل خود نظام انجام پذیرفته اند ویا تحت کنترل  بوده در نزد بسیاری بی اعتبار قلمداد می گردند. اما ما این آمارگیری را در فاصله زمانی  11 الی 20  می 2009 وبعنوان سومین آمارگیری و  در امتداد سلسله نظرخواهی هایی که در طی دو سال گذشته انجام داده بودیم بر گزار کردیم. این کار به مجری گری سازمانی صورت پذیرفت که برای ABC  و BBC  کارهای مشابهی را انجام داده برنده ی جایزه ی ویژه ی Emmy   است. 



   این کار از یکی از کشورهای همسایه ایران به زبان فارسی و از راه ارتباط تلفنی انجام گرفت. در این آمارگیری حمایت مردم ایران از احمدی نژاد بسیار چشمگیر بود. بعنوان مثال علی رغم تاکید موسوی به هویت آذری خود برای جذب آرای آذری زبانان حامیان احمدی نزاد در میان آنان دو برابر حامیان موسوی بود. مثال دیگر اینکه بر خلاف بسیاری از تحلیلها که نسل جوان ایران و گسترش اینترنت را نوید بخش تغییر در ایران قلمداد می کنند آمار ما نشان می دهد که تنها یک سوم ایرانیان امکان دسترسی به اینترنت را دارند و بزرگ ترین قشر حامی احمدی نژاد را جوانان  18 الی 24  ساله تشکیل می دهند.



طبق آمار بدست آمده در میان اقشار مختلف تنها دانشجویان فارغ التحصیلان دانشگاه ها و کسانی که از بالاترین سطح در آمد برخوردارند بیشتر به موسوی گرایش دارند. البته در زمان آمارگیری یک سوم ایرانی ها هنوز به گزینش قطعی نامزد مورد نظر نرسیده  اظهار تردید می کردند. اما در مجموع و پس از توزیع آرای مرددین نتیجه ای که بدست آوردیم بسیار نزدیک به نتایجی است که نهادهای دولتی اعلام کردند.



حمایت مردم ایران از احمدی نژاد هیچ نا سازگاری با گرایش آنان به برقراری رابطه  با آمریکا و غرب ندارد. طبق نظر خواهی های پیشین ما بیشتر ایرانیان طرفدار عادی شدن روابط ایران با غرب هستند. انها اسلوب ستیزه جویانه احمدی نژاد را نمی پسندند. اما در عین حال او را تنها کسی که درستترین موضعگیری را در برابر غرب دارد می شناسند. چون به عقیده آنها استادگی و قدرت چانه زنی وی بهترین گزینه برای احقاق حقوق و ایجاد تعادل در روابط بین الملل است.



با توجه به این داده ها دامن زدن به شایعات تقلب در انتخابات به تجرید هر چه بیشتر ایران از جامعه بین الملل انجامیده برخورد ستیزه جویانه آنرا تداوم خواهد بخشید. بنابرین کشورهای غربی بویژه آمریکا بجای اینکه فرصت طلبانه به اینگونه شایعات بچسبند بایستی عواقب وخیم اینگونه رفتاها را از نظر دور نداشته به اطلاعاتی نیز که نهادهای مستقل  ارایه می دهند توجه نمایند. و نباید فراموش کنند که واقعیت امر این است که مردم ایران واقعا و با قاطعیت احمدی نژاد را به  ریاست جمهوری بر گزیده اند.



15  زوئن 2009   روزنامه Radikal ترکیه  

*Ken Ballen – Patrik Doherty   ترجمه اسماعیل آوجی



منبع:

Ken Ballen> Terror Free Tomorrow : The Center for Public Opinion.

Patrick Doherty>"New America Foundation, American Strategy Program".  

Grubun 11-20 Mayıs tarihleri arasında İran çapında yürüttüğü araştırmanın verileri, 1.100 kişiyle yapılan telefon mülâkatlarıyla toplanmıştır. 

مرتبط: متن کامل گزارش موسسه افکارسنجی Terror Free Tomorrow :

http://www.terrorfreetomorrow.org/upimagestft/TFT%20Iran%20Survey%20Report%200609.pdf



 
 
نرسی
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۲:۵۵:۳۳
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. این رو طرفداران موسوی هم می دونن. به نظر من اینا اجتماعات غیر قانونی یک جور امتیازگیریه. بیچاره اونایی که فریب بازیهای قدرت طلبها رو می خورن. باتوم ها رو اونا می خورن. صندلی ها رو دیگرون می نشینن! (155688)
 
مهندس
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۳:۰۲:۵۵
چه خوب که یه سازمان درست حسابی نظرسنجی کرده و میشه بهش اطمینان کرد

کاندیدها میرن تو ستاد انتخاباتی خودشون نظرسنجی میکنن بعد اون به کل جامعه تعمیم میدن (155710)
 
عليرضا
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۵:۰۴:۰۶
به نام خدا

لا حول و لا قوه الا بالله العلي العظيم. خدايا! همانطور كه آقامون گفت دلش خونه! دل ما هم خونه! مدعيان دموكراسي و مدعيان قانون مداري چه خوب دارن خودشون رو نشون مي دن! شيريني حضور 40 ميليوني را به كام مردم تلخ كردند. مدعياني كه هميشه دم از دموكراسي مي زدند، دارن چهره واقعيشون رو نشون مي دهند كه چقدر پايبند دموكراسي هستند! اگر دموكراسي با نظرات و خواسته هاشون انطباق نداشته باشه؛ مي گن كه اين ديكتاتوريه! ديكتاتور شمائيد كه همه چيز رو براي رسيدن به قدرت داريد زير سؤال مي بريد و انشاءالله يه سري هم كه به نظر غافل هستند در آينده نزديك چهره واقعي شما را خواهند شناخت! بنده به شخصه مسئولين اين ماجراهارو واگذار كردم به خدا و از خدا خواستم كه دروغگو بودنش رو به هر نحوي كه صلاح مي دونه بر ملا كنه.
از خدا مي خواهيم كه به همه دولتمردانمون توفيق بده تا بتوانند براي رضاي خدا در جهت رفع مشكلات مردم قدم بردارند و شاهد پيشرفت روزافزون ايران عزيزمان باشيم. (155960)
 
homa
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۵:۴۸:۲۹
اگر گروه مخالف سياسي هم يك ميكروفن داشتند خيلي خوب بود (156061)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۵:۵۲:۱۰
به نظر می رسد که علی رغم شعارهای آقای خاتمی مبنی بر دموکراسی و جامعه مدنی، دوستان اصلاح طلب علاقمند به جلو بردن امور خود از طریق شانتاژ و جوسازی هستند.

توصیه بنده به عنوان یک دانشجوی دکتری که بیش از 8 سال در دانشگاه با این دوستان کار کرده ام این است که به جای این کارها بنشینند و یک آسیب شناسی و تحلیل کنند ببینند چرا وضع آنها به این روز افتاده که از آن رای بالای خاتمی، الان به 13 میلیون رسیده اند و بعد از قضایای هفته ی جاری احتمالا به زیر ده میلیون طرفدار رسیده اند.

این چهار سال به سرعت خواهد گذشت و به نظر من بهتر است که بنشینند برای 4 سال بعد کار کنند تا شاید بتوانند کمی محبوبیتشان را دوباره بالا ببرند. چرا که با ادامه ی این کارها محبوبیت آنها بیش از پیش پایین خواهد آمد.

واقعا مردم افراطی گری و رادیکالیسم را دوست ندارند.
http://www.hagholyaghin.blogfa.com (156066)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۸:۱۹:۳۲
صفحات احمدی نژاد را فیلتر کرده اند
رجا نیوز ..پارس نیوز و... (156306)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۸:۳۹:۳۳
تیترتون رو لطفا درست کنید
انتخابات کردند به نظر من که غلطه. منظورتون انتخاب کردند بوده؟ (156330)
 
مرادي
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۱۹:۴۷:۳۸
با اين افتضاحاتي كه موسوي پيش آورد بايد دادگاهي شود چون آبروي ايران و ايراني را برد و به دنيا نشان داد بسيار كم جنبه و كم ظرفيت است.

ملت ايران خيلي بزرگتر از اين اراجيفي است كه موسوي مي بافد و متاسفاته الف هم به آ دامن مي زند.

عزيزان من همين چند روز... با اين بحثهاي انحرافي ملت ما 10 سال عقب افتاد چرا به فكر آينده كشور نيستيد.آن سوي مرزها به ما مي خندند.

در غرب كه مظهر پليدي است بعد از مسابقه فوتبال سرمربيان هردو تيم با هم ديگر دست مي دهند.اما ما به همديگر قمه مي كشيم.
تمامئ بحث را در دو جمله خلاصه مي كنم اميدوارم ملت ايران از آن استفاده كند

اولا ادامه اين جنجال بي فرهنگي ايران را در جهان ثابت مي كند
ثانيا به عنوان ترمز و عامل بازدارنده براي ادامه كار دولت نهم تلقي مي شود

واسلام (156403)
 
كي كاووس
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۲۰:۱۸:۲۲
ما هم خودمون نظرسنجي كرده بوديم نتايج رو دقيقا زده بوديم تو خال (156426)
 
صغری
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۲۱:۰۴:۳۲
من برای خودم متاسفم که به موسوی رای دادمموسوی سرت به اندازه دنیا کلاه رفت با این کارها آخرت خراب کردی کارت بجای رسید که منافقین و اسرئیل تو را حمایت میکنند امیدوارم تا از این دیرتر نشده به دامان ملت وقانون واسلام برگردی (156453)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۲۳:۱۵:۱۷
اصل این مقاله در واشنگتن‌پست آمده است. بهتر است خبر را از منبع دست اول نقل کنید:

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2009/06/14/AR2009061401757.html (156526)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۰ ۲۳:۳۶:۵۵
مشكل طرز نا صحيح راي جمع كردنه.....
من شخصا به اين جريان معترضم..... (156546)
 
jk
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۰۰:۴۲:۳۵
چرا بعضی ها خودشونو به نادونی می زنند بابا احمدی نژاد فقط در روستاها 10 12 میلیون رای آورده و در شهر ها هم از موسوی بیشتر بوده ما به عینه دیدیم . تعجبی نداره رییس جمهوری که به مردم خدمت کرده دور دوم هم رای بیاره. (156597)
 
میترا
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۰۶:۰۶:۵۶
اونا خودشونم میدونستن که احمدی نژاد انتخاب میشه با این حال با هیاهو و سرو صدا راه انداختن می خواستن به هواداراشون القا کنن که اونا اکثریت هستن. چون به این شور و هیجان برای هواخواهی بعدش یعنی الان نیاز داشتن . طرفدارهای آقای احمدی نژاد اهل سرو صدا و هیاهو مثل اونا نبودن و زیاد به چشم نمیومدن و از طرفی ، بد عمل کردن هم خود کاندیدا و هم هوادارانشون باعث شد اکثریت با احتیاط حتی از کنارشون رد میشدن . ولی همونطور که تاریخ ایران نشون میده مردم کسی رو که میشناسن و 4 سال در کنارشون بوده راحت تر بهش اعتماد می کنن (156690)
 
طاهر
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۰۷:۴۵:۴۷
بقول رئيس جمهور محترم بايد گفت در اين زمينه هم نبايد به گزارش سازمانهاي صهيونيستي و امپريالستي توجه نمود چون قطعاً آنها واقعيتهاي ما را يا نمي دانند يا نميگويند (156715)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۰۸:۳۸:۲۷
جا داردبا توجه به عملكرد خوب آقاي رضايي در مراحل مختلف انتخابات ايشان معاون اول آقاي احمدي نژاد شود. (156760)
 
مهدی
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۰۸:۴۸:۳۶
کسی که مخلصانه وبرای خدا کارکند وتوجه اش به محرومین و کوخ نشینان باشد که به گفته امام راحل صاحبان انقلابند شایسته و سزوار رییس جمهور شدن هست (156768)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۰۹:۵۶:۳۹
جناب اقاي موسوي عزيز توي مناظرهاي شما كاملا از قانون دم ميزديد رقيبتان را به قانون گريزي متهم كرديد خدا را صد هزار مرتبه شكر كه شما رييس جمهور نشدي چون ديديم كه چگونه قانون را اعمال كرديد (156856)
 
سعيد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۰۹:۵۹:۱۶
آقاي موسوي و همه اطرافيانش از همه بيشتر به درست بودن نتيجه اعلام شده واقفند ولي از آنجا كه شكست در اين انتخابات به معناي مرگ اصلاحات دوم خردادي است هدف آنها از اول هم بر مبناي \"شكست اصلاحات=شكست نظام\" پايه ريزي شده بود و آنها به همين راحتي فرصت بي نظير انتخابات 40 ميليوني را به بحران براي نظام تبديل كردند (156859)
 
AMIR
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۰:۲۶:۰۵
من این کامنت رو در سایت های اصلاح طلب فرستادم ولی کسی انعکاس
نداد کامنت من رو
موسوی ادعای ۱۹ میلیون رای داره
کروبی ادعای ۱۳ میلیون رای داره
رضایی ادعای ۷ میلیون رای داره

اگر ارقام بالا رو جمع کنیم میشه ۳۹ میلیون
یعنی احمدی نژاد اصلا رای نداره یا نزدیک به هیچ
این ارقام یعنی دروغ و امروز رای مردم شده پیراهن عثمان برای حمله به
احمدی نژاد (156894)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۱:۲۳:۳۸
بنده خود بعنوان یکی از ناظرین انتخابات در بروجرد شاهد بودم که در اکثر صندوقهای شهر که دوستان ما آنجا بودند آقای احمدی نژاد با قاطعیت دو یا سه برابر رأی آورده بودند. ضمن اینکه در روستاها آرا قابل مقایسه نبود و در برخی روستاها آقای موسوی به اندازه انگشتان یک دست هم رأی نیاورده بود. با این تفاسیر بعنوان برادر کوچکتر به عزیزانمان در تهران عرض می کنم که فکر نکنند چون در پایتخت زندگی می کنند می توانند به جای همه تصمیم بگیرند و دیگران را بی استدلال و بیفکر محسوب کرده و آراء آنها را نادیده بگیرند به هر حال روستا ها هم جزء این مملکت هستند و مردم آنجا نیز برای همه عزیزند. اگر منطقی به این موضوع نگاه کنیم حدود 35% رآی کشور از روستاها بوده است. (156948)
 
زهرا
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۱:۲۳:۵۹
آقاي ميرحسين موسوي خودش مي داند كه تقلبي در كار نبوده ولي در اثر توهمي كه براي ايشان بوجود آمده دم از تقلب مي زند.
قصد ايشان به چالش كشيدن دولت آقاي احمدي نژاد است و بس. (156949)
 
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۱:۵۳:۳۲
آقا خودشون می دونند حتی یک برگ تقلب نشده فقط می خواهند هزینه شکست سنگین را نپردازند و این هزینه را نظام بپردازد.
در ثانی می خواهند امتیاز بگیرند.
و برخورد با مافیا را به تعویق بیاندازند اما زهی خیال باطل..... (156989)
 
فرهاد
۱۳۸۸-۰۳-۳۱ ۱۳:۴۱:۵۱
تا مرد سخن نگفته باشد. عیب و هنرش نهفته باشد.

آوازه موسوی را شنیده بودم و تصور شخصی متین و خردمند از او داشتم. موسوی آمد ولی به لطف مناظرات به عیب و هنرش پی بردم . موسوی آنی نبود که می اندیشیدم از این رو از رای دادن به او منصرف شدم. از سویی از رضایی تصور چندان خوبی نداشتم ولی در مناظرات او را متین ترین و با شخصیت ترین کاندیدا دیدم. روز انتخابات در این که احمدی نژاد را انتخاب کنم یا رضایی را ، تردید داشتم. در پایان رای را به نام احمدی نژاد انداختم.

مناظرات در رای ملت خیلی موثر بود. (157268)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۴-۰۹ ۱۰:۲۲:۱۴
جناب آقای احمدی نژاد
استوار و پیروز از رهبری حمایت کنید (169896)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.